Om Södertörnlektorns vandalisering och varför jag är förbannad på sånt!

Misstänker att en sak jag tog upp i går kommer att få lite uppmärksamhet. Eller jag hoppas det i alla fall och det är det här inlägget ”Södertörnslektor på vandaliseringsturne”. Därför kommer här lite mer om varför jag tycker det här är otroligt viktigt.

Såg igår kväll en sak som gjorde mig mycket förbannad, det var en lektor på Södertörns Högskola som vandaliserade politisk reklam inför valet som är snart. Hon verkade själv ha filmat det och var mycket nöjd över detta. Så nöjd att hon la upp filmen på Facebook. Denna lektor är välkänd för att kalla folk än det ena och än det andra och hon försöker ofta mästra folk på ett fult sätt som om hon alltid har den ultimata sanningen. Så ja, jag tycker illa om hennes sätt redan från början men detta var liksom för mycket.

lektor

Nu råkar det var SD:s reklam som var i hennes blickfång och måltavla för äggkastning! Det hade inte spelat någon roll vilket parti det hade varit, man gör inte sånt! Jag hade reagerat på EXAKT samma sätt om det gällde V. Eller Fi (som jag ogillar starkt) eller vilket annat parti som helst. Det finns folk i världen som är beredda att dö för att få den sorts demokrati vi ändå har i det här landet. Och massor av folk har dött för det också, många av dem har dött utan att resultatet blev som de kämpade för.

Här i Sverige kommer en jävla gnällspik från Södertörns högskola och spottar demokratin rakt i ansiktet! Inte nog med det, hon spottar alla som har kämpat och dött för demokratin rätt i ansiktet också, en rejäl snorlobba skickar hon iväg på dem! Hon spottar alla arbetare som i Sverige varit med och byggt upp det som vi har idag rätt i ansiktet, min farsa, min morsa. Alla greker som kom hit och jobbade, alla juggar, alla finnar mm mm mm. Kort sagt så spottar hon ALLA rakt i ansiktet!

lektor1

Lektorn vet minsann vad som är bäst för folket, det är lektorn som bestämmer vilka politiska partiers budskap som ska få synas, lektorn tror inte att folk kan tänka själva, diktatorn vill styra folket ”rätt”, diktatorn vågar inte låta andra politiska budskap synas. Ojdå, det gled visst över till diktatorn. Men vad är skillnaden egentligen mellan lektorn och diktatorn? Finns det någon?

Man får protestera mot det man inte gillar. Gillar man inte ett partis politik så visar man hur idiotisk den är genom att bevisa genom siffror, genom argument, genom att också respektera deras demokratiska rätt att driva ett politiskt parti, helt enkelt genom att visa att de har fel i debatter till exempel. Men man saboterar inte! Lektorn verkar sakna grundläggande kunskaper som lärs ut redan från 1:a klass…

Samma sak som man läst om flera gånger om nu, de har haft möten som har störts genom oljud och sånt. Vet ni inte själva att det får folk att bli nyfikna? Vad är det som partiet vill ha för politik som är så farlig att några få (diktatorer igen…) inte vill att folk ska få höra det ens? Som en liten klick tror att folk inte klarar av att hantera? Det kanske är något viktigt? Eller så kanske folk funderar över om det är så att de helt enkelt inte klarar av att möta dem? Att de inte har argumenten mot dem? Att de inte klarar av att plocka ner dem helt enkelt. Så resonerar nog många tror jag…

För är det något folk INTE gillar så är det att en liten klick ska bestämma vilket parti man ska få lov att lyssna på, som ska få tala och som man ska få rösta på! Vad kallar man ett sånt land?

Det värsta som finns är tamejfan självutnämnda politiska poliser som ska välja åt andra. Jävla minihitler som dyker upp här och där, dra åt helvete med er!

Och Södertörns högskola ja, det verkar ju vara ett slags epicentrum för galenskapen i Sverige. Är det inte bättre att lägga ner den skiten för gott? Den ena efter den andra som förekommer i konstiga grejer har ju med just Södertörns högskola att göra på något sätt…

Sverige rasar i skolmätningar, hur många är förvånade?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

90 kommentarer

  1. Pelle2

     /  05/16/2014

    Det bekräftar väl bara bilden av extremfeminister som antidemokrater när de förstör reklam för politiska motståndare.Helst vill dom väl att Fi skulle vara det enda alternativet eller i värsta fall Fi och V.
    Jag sympatiserar inte heller med SD men jag respekterar deras rätt att uttrycka sina åsikter.

    Hoppas verkligen att Ylva blir tagen i örat av rektorn på Södertörn eller någon högre upp i skolbyråkratin fast det är väl inte särskilt sannolikt att det händer…

    Svara
    • robjoh

       /  05/16/2014

      Hoppas verkligen att Ylva blir tagen i örat av rektorn på Södertörn eller någon högre upp i skolbyråkratin fast det är väl inte särskilt sannolikt att det händer…

      Fråga Tanja om reaktorn för Södertörns högskola. Rektorn var den som skrev att det var kränkande att utmana elevers vardagsförståelse i fysiken.

      Svara
  2. Emelie

     /  05/16/2014

    Jag börjar bli så förbannat trött på detta. Spelar ingen roll hur mycket man avskyr partiets åsikter, sabotage och den här kampen för att de inte ens ska få förmedla sina åsikter är aldrig okej! För att inte tala om att det knappast är SD-folk som får städa upp efter deras vandalisering av planscherna, utan det är förmodligen någon helt annan som inte har med detta att göra!

    Läser om brevbärare också som vägrar dela ut SDs valsedlar till folk. De ska väl bara göra sitt jobb och dela ut min post, utan att lägga in sina åsikter i det? Om det är en borgerlig brevbärare, skulle denne då förvägra mig exempelvis valsedlar och information från S eller V? Eller en brevbärare som inte gillar H&Ms arbetsvillkor och vägrar handla där, ska denne låta bli att dela ut H&M-kataloger till mig? Var går gränsen??!? Sedan när ska de bestämma över vilka åsikter och vilka material jag ska ha rätt att ta del av? Nä nu går pulsen på högvarv här…

    Svara
    • robjoh

       /  05/16/2014

      Sedan när ska de bestämma över vilka åsikter och vilka material jag ska ha rätt att ta del av? Nä nu går pulsen på högvarv här…

      Detta är något som man ofta glömmer att nämna. Yttrandefrihet innebär också rätten till att höra vad en annan säger. Det handlar inte bara om rätten att få yttra sig.

      Svara
      • anonym

         /  05/16/2014

        Yttrandefrihet handlar faktiskt bara om statens rätt att förhandscensurera. Den säger ingenting om rätten mellan enskilda människor.

        Svara
        • robjoh

           /  05/16/2014

          Det är din tolkning av yttrandefriheten, min fanatiska inställning är att staten kan dra åt helvete jag kommer säga vad jag vill och det är den jag kommer försvara till min död.

          Svara
          • anonym

             /  05/16/2014

            Ja, och den tolkningen finns det nog ingen rättslig instans som håller med dig om.

        • mumriken

           /  07/16/2014

          Nej, det är ju så klart så att du inte har någon rätt att skriva det du precis skrev, åtminstone inte individ till individ…

          Svara
  3. robjoh

     /  05/16/2014

    Jag var på väg att skriva att vi kanske ska sluta studera elever för att lista ut varför Sverige faller i PISA mätningarna. Vi kanske ska studera de som ska vara vår intellektuella elit…

    Nu hade du redan påpekat detta, så det känns lite fel att skriva det. Jag tycker dock det är en viktig fråga.

    Svara
  4. QED

     /  05/16/2014

    Universitetslektorer utan gränser …

    Svara
  5. Jonte

     /  05/16/2014

    Är man övertygad om att man sitter på den enda sanningen så blir ju demokrati totalt överflödigt.

    Svara
  6. hobbis/TrolletPlit

     /  05/16/2014

    Och Dunninger Kruger effekten syns tydligt.

    Svara
  7. MJ

     /  05/16/2014

    Av riksdagspartierna är SD det parti jag tycker mest illa om. Jag tycker som princip att man inte ska sabotera, hota eller liknande på grund av politiska åsikter. Fredliga demonstrationer tycker jag är ok, och det är ok att sätta upp sin egen propaganda i anslutning till politiska motståndares propaganda osv.

    I just SD-fallet är jag dock kluven till om man ska bli upprörd. Effekten sådant här har är ju nämligen till SD:s fördel, ungefär som antivålds-propagandafilmen Stockholmsnatt som ju bara glorifierade gatuvåldet. Jag tycker inte om att SD får en massa gratis uppmärksamhet, men samtidigt tycker jag att det är rätt åt sådana här idioter att deras försök slår tillbaka mot dem själva.
    Det är lite som när SvP samlar 30 pers till en demonstration och enda anledningen till att den får det minsta media-utrymme är att det kommer 200 skränande apor som kastar flaskor m.m.. SvP hade haft 50 röster om det inte var för deras motståndare, nu har de väl upp mot tio gånger så mycket.

    Svara
    • Nils Jungenäs

       /  05/16/2014

      Vad är det du ogillar så infernaliskt mycket med just SD? Det måste ju vara väldigt många, väldigt konkreta saker. Inte bara luddiga suddiga känsloargument.
      …eftersom du ju ogillar SD såååå mycket.

      Låt höra. Börja lista dina bästa argument mot SD.

      Svara
      • Jonte

         /  05/16/2014

        Flera SD företrädare har ett flertal gånger tydligt visat att de gamla ränderna från BSS-tiden inte helt gått ur. När Jimmie & co gick med i partiet så fanns fortfarande etnisk rasism med i partiprogrammet.

        Svara
        • Nils Jungenäs

           /  05/16/2014

          Källa på båda påstående tack.
          Dessutom – vad spelar det för roll idag? Partiets politik bestämms på landsdagarna vartannat år, efter debatt och omröstning. Vad spelar tidigare medlemmars värderingar för roll?

          Svara
          • Jonte

             /  05/16/2014

            Här har du SD:s partiprogram som gällde när Jimmie blev medlem

            Klicka för att komma åt program_1994.pdf

            från sida 10:

            ”Sverigedemokraterna anser att Sverige i sin homogena befolkningssammansättning har haft en ovärdelig tillgång. Sverigedemokraterna vill stoppa all invandring av människor från etniskt avlägsna kulturer. Stora resurser måste avsättas för att skapa förutsättningar för att de som kommit till vårt land efter 1970 ska kunna återvända till sina respektive länder inom en snar framtid. Någon hänsyn till utgivna medborgarskap kommer inte att tas utan förslag till en grundlagsförändring och en ny medborgarskapslag kommer läggas.”

          • Nils Jungenäs

             /  05/18/2014

            Det där är ju reviderat sedan dess. Innan Jimmie Åkesson tillträdde som partiordförande till och med. Därefter har han fortsatt reformarbetet. Ska han ha skit för det? Hur tänkte du nu?

          • MJ

             /  05/19/2014

            Jag håller med Jungenäs. Det där är en metod för kritik som bara riktas mot SD, aldrig någon annan. Testa att läsa M:s och S:s partiprogram för tiden som deras ledarskikt gick med. Då S var för ett klasslöst samhälle och M hyllade rasistiska och fascistiska diktaturer.

        • Jonte

           /  05/16/2014

          Här ett par anledningar att inte rösta SD, visserligen från 2006 men då var Jimmie redan partiledare.

          http://www.expressen.se/nyheter/sverigedemokraternas-33-punkter/

          Svara
        • Nils Jungenäs

           /  05/17/2014

          Svara
      • MJ

         /  05/16/2014

        Utan inbördes ordning:
        1. SD hävdar att Sveriges kultur skulle vara ”Judeo-kristen” trots att Sveriges kultur är ateistisk och att vi även under den kristna tiden hade en kultur som skiljde sig från resten av den kristna världen, nordisk kultur. Dessutom är judeo-kristen ett påhittat ord.
        2. SD hetsar mot människorna som kommer till Sverige istället för att klaga på politiken som medför problemen. Det är osmakligt, omoraliskt och fel.
        3. SD är förespråkare av manlig könsstympning, enbart på grund av sitt påhitt om att Sverige skulle ha judisk kultur.
        4. SD hävdar att Sverige tillhör den västeuropeiska kultursfären trots att vi tillhör den nordeuropeiska kultursfären. De försöker förgifta och förändra vår kultur genom att bunta ihop hos med en annan kultur.
        5. SD har en totalt korkad ekonomisk politik som går ut på att satsa mer på allt som betalas med skattepengar samtidigt som man minskar alla skatter. Detta ska gå ihop genom att de hittat på en siffra om hur mycket man ska spara på invandringen, samtidigt som de har ett förslag om att allt man sparar på invandringen ska satsas på hjälp på plats.
        6. SD är ett feministiskt parti.
        7. SD vill kraftigt öka straffen trots att detta bara kommer öka brottsligheten, kosta en massa pengar och medföra en massa lidande.Denna idé baseras i huvudsak på deras kriminella rättspolitiske talespersons judiska tro.
        8. SD vill ge polisen befogenheter som den normalt sett bara har i polisstater.
        9. SD vill införa inhumana straff som verklig livstid.
        10. SD vill införa ett mellanting mellan banditförsvaret och invasionsförsvaret som kommer vara lika kass som banditförsvaret men kosta mer än ett invasionsförsvar.
        11. SD vill helt i onödan slösa en massa pengar på att bekämpa terror som inte finns.

        Svara
        • Nils Jungenäs

           /  05/16/2014

          Wow! Tack. Precis vad jag menade, förutom att dina påståenden saknar belägg. Jag har inte tid att svara nu tyvärr. Jag återkommer imorgon. Under tiden kan du väl skaffa fram en källa till vart och ett av dina elva påståenden.

          1. ”Judeo-kristet” är en direktöversättning från engelskans motsvarighet som är väldigt vanligt använt uttryck. Googla får du se.

          2. Direkt felaktigt. Helt fel helt enkelt. Tvärt om.

          3. Fel!

          4. Källa?

          5. ?!? Va? Källa…

          6. Nej. Verkligen inte. I principprogrammet står det:
          ”Sverigedemokraternas uppfattning är att det existerar medfödda skillnader mellan de flesta män och de flesta kvinnor som går bortom det som kan observeras med blotta ögat. Vi är också av den uppfattningen att de manliga och kvinnliga egenskaperna i många fall kompletterar varandra.

          Det faktum att vi erkänner förekomsten av biologiskt grundade skillnader mellan könen skall dock inte tolkas som att vi tror att alla män respektive kvinnor är stöpta i samma form. Som alltid när man talar i generella termer handlar det om fallande skalor och utrymmet för individuella avvikelser är naturligtvis stort.

          Erkännandet av olikhet skall heller inte tolkas som en strävan mot ojämlikhet. För oss är det en fullständig självklarhet att män och kvinnor har exakt samma värde och att båda könen skall ha samma rättigheter, vara lika inför lagen och känna sig trygga och respekterade. Inte heller skall det tolkas som att vi som parti har en bestämd uppfattning kring hur kvinnor respektive män bör bete sig eller vad de skall utbilda sig till eller arbeta med. Utgångspunkten att det finns skillnader som gör att kvinnor respektive män ibland kan se saker från olika perspektiv och göra saker på olika sätt förstärker ju, snarare än försvagar, betydelsen av att båda könen finns representerade på alla positioner i samhället.

          Vår uppfattning är att det är helt upp till individen att välja sin egen väg i livet. Vi förespråkar en formell jämställdhet där varken kvinnor eller män skall särbehandlas på basis av sin könstillhörighet. Om detta sedan skulle visa sig leda till att män och kvinnor inte gör allting på samma sätt, i exakt samma utsträckning, så betraktar vi inte det som problematiskt.”

          7. Källor på båda påstående tack.

          8. Källa på SD’s polisbefogenheter samt deffinition på ”polisstat”… Tack.

          9. Vi har redan idag massor med människor som sitter ”på obestämd tid”. De sitter inte bara tills de dör. De får heller aldrig något deffinitivt besked.

          10. Ekonomisk kalkyl samt effektivitetsanalys tack. Annars är det här påståendet också snömos.

          11. Källa!!!

          Svara
          • MJ

             /  05/16/2014

            1. Ja det är en översättning från engelska av ett ord som den amerikanska högern hittade på för att försöka låtsas som att juden och kristen kultur hörde ihop. SD vill ju byta ut den svenska kulturen mot amerikansk kultur så det är inte så överraskande att vi ska hitta på nya svenska ord för att få ihop det.
            2. Nej.
            3. Nej.
            4. Valfri SD-politiker som nämner ”Västvärlden” eller ”Västeuropa” och tror att Sverige ingår i de begreppen.
            5. SD:s partiprogram i korthet på deras hemsida.
            6. Och? De är särartsfeminister. I varannan motion de lägger så berättar de varför deras förslag skulle gagna kvinnor, inte en enda gång har de lagt en motion som de hävdar ska gagna män eller pojkar.
            7. SD.s partiprogram i korthet på deras hemsida, plus all världens kriminologiska forskning.
            8. SD:s partiprogram. En stat med en maktfullkomlig ordningsapparat från vilken medborgarna inte kan skydda sig.
            9. Enligt Ekeroth så skulle ungefär 100 personer om året få verklig livstid om deras förslag blev verklighet.
            10. Deras försvar ska vara som dagens banditförsvar men större och med en värnpliktig reserv som är betydligt mindre än invasionsförsvaret. Omkring 40 000 man stående mot dagens 14 000 och några hundratusen i reserv. Kostnaden kommer vara minst det dubbla mot idag och effekten noll jämfört med invasionsförsvaret. Sverige behöver en krigsorganisation på ungefär en miljon man och en tränad reserv på minst 2 miljoner man. Effekten startar på någonstans vid 400 000 man och ökar från det. Mindre än en det är verkningslöst.
            11. SD:s partiprogram.

            Jag kan lägga till ett par:
            12. Ekeroth anser att det är en plikt att tortera fram erkännanden om terrorism hos personer som har associationer med kända/erkända terrorister. (Fast han drog tillbaka det när det gällde honom själv och Breivik.)
            13. SD:s stöd till den religiöst främmande invandrade befolkningen som ockuperar Palestina.

            Sedan finns det saker som jag tycker att SD är bra på också.
            T.ex. att de är emot Sveriges krig i Afghanistan.

          • Nils Jungenäs

             /  05/18/2014

            Du verkar ju inte riktigt sansad. Om du vill åtnjuta något som helst förtroende hos de som råkar läsa ditt inlägg så behöver du belägga de av dina påståenden som jag bestrider.

          • MJ

             /  05/19/2014

            Jag har ju belagt de som du bett om belägg för.
            Vad gäller de där du bara säger ”fel” så säger jag ju bara ”nej”, eftersom det inte är fel.
            Alla våra riksdagspartier är populister, men SD är de värsta på den grenen. Mycket av bedömningen av SD (och andra partier) bygger jag på sådant som deras högt uppsatta företrädare säger och verkar för, även om det inte finns presenterat i partiprogrammet som sådant. Ekeroth är en rabiat fascist och den helst klart värsta SD:aren av alla. Jag förstår att han sitter kvar för att locka de hårdare fascisterna men samtidigt har man gett honom ett område där hans fascism verkligen skulle få hemska konsekvenser. Sedan finns det några som t.ex. Toralf som bara framstår som korkade lantisar och sedan finns det folk som Åkesson som är duktiga och vettiga politiker. Förutom rättspolitiken har inte Åkesson sagt mycket som jag inte håller med om, lite svammel om religion har det väl varit men inget jag minns i detalj.

            De två saker jag framförallt bedömer partier efter är rättsfrågorna och demokratifrågan.SD hade ju som offer för demokratibristen alla möjligheter att utvecklas till ett parti som tog demokratin på allvar men det gjorde de inte. Inte ett enda förslag om att t.ex. ta väl hand om de invandrare vi har utan dessa skuldbelägges hela tiden för de problem som invandringen fört med sig. Rättsfrågorna är total katastrof.

          • Nils Jungenäs

             /  05/19/2014

            Det är du som behöver belägga dina påståenden. Det är du som påstår något. Du har bevisbördan.

          • MJ

             /  05/19/2014

            …och det har jag ju gjort.

          • Nils Jungenäs

             /  05/21/2014

            Nej det har du inte, och begriper du inte det så kan vi lägga ner här. Jag har inga ilusioner om att omvända dig till SD och alla andra läsare har nu ganska lätt att bilda sig sin egen uppfattning.

            Ha det bra.

      • Mitt bästa argument mot SD är att först kommer Jimmie, som är en av de skarpaste politikerna Sverige har. Men efter Jimmie kommer ingen, sen kommer ingen, sen kommer en massa järnrörsviftande skinheads. Det är tunnsått med vettigt folk, även i partiets övre skikt.

        Svara
        • robjoh

           /  05/16/2014

          De gånger jag har sett SDs talesman för energi så verkar han rätt påläst om man jämför med resten av riksdagen. Så vet faktiskt inte om det är så illa som du säger. Tror inte jag tänker rösta på dem ändå, men jag ville mest påpeka att jag inte är helt säker på att det är så illa som man får bilden av i media.

          Svara
        • Nils Jungenäs

           /  05/17/2014

          Jag kan glädja dig med att du har fel. Skönt va? 😉

          Du kan ju omöjligt ha hört någon annan än Jimmie Åkesson uttala sig.
          …förutom enstaka idioter som media hittar och väljer att rikta strålkastarna mot.

          Jag blir bara politiskt deprimerad av att bemöta sånt här trams. Jag hade för ca fem år sedan en bild av SD som liknar den du har. När jag insåg att det inte stämde helt så gick jag själv med i partiet. Jag stegade genast in på ett på riksdagskansliet och förklarade att eftersom media fortfarande hittar knasbollar att hänga ut ställer jag mig härmed till förfogande. Det var 2,5 år sedan. Sedan dess har den föreställningen kommit på skam rejält. Idag är jag ordförande för SD Solna, kommunombudsman och toppar dn kommunala valsedeln i Solna inför valet i höst. Efter mig på listan står en annan f.d sosse som är ensamstående trebarnsmor. Min sambo som är sjuksköterska står på andra plats på landstingslistan i vår valkrets och jag står way ner på samma lista. Det finns MASSOR med skitvettiga människor i SD, samt en del knasbollar förståss. Problemet är att de flesta av våra sympatisörer och till och med medlemmar(!) är rädda för att kliva fram och företräda partiet offentligt. Konstigt?!? Men en grej kan jag LOVA dig. Det är inte sämre klientel generellt i SD än i något annat riksdagsparti. Tro mig!
          …eller gör ett bättre arbete för att ta reda på sanningen än vad du hittills gjort.

          Kolla på sdwebbtv på youtube t.ex.
          Svt hade en debatt planerad mellan SDU och något vänsterungdomsförbund häromdagen. De drog sig ur efter direktiv från moderpartiet. Varför? Så är det HELA TIDEN! Det är naturligtvis inget media belyser. Bara när det finns något att hacka på. Nu reser t.ex höga partiföreträdare runt och kampanjar. En enda flummläkare på ett sjukhus i skåne som protesterar får uppmärksamhet i media men inte de horder av människor som står med ”Heja Jimme”-skyltar.
          …naturligtvis.

          Osv… Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.

          Johnny Skalin gör narr av alla han debaterar EU-politik med.
          Mikael Jansson dominerar alla andra partiers företrädare i försvarpolitik.
          Sven-Olof Sällström har dragit ner byxorna på Anders Borg hur många gånger som helst trots att han bara var en ad-hoc lösning när Erik Almqvist skämmde ut sig och oss andra och fick gå.
          Till och med den bespottade Kent Ekeroth är skitduktig och kunnig när han debatterar något.

          Är det här något folk får reda på om de bara slentriankolkar på TV4-nyheterna och SVT, ögnar igenom ingresserna i de största tidningarna innan de skyndar vidare i sina hektiska liv? Nej naturligtvis inte.

          …men efter alla år på diverse feministkritiska bloggar så har jag betydligt högre tankar om dig Bashflack.
          Gör om, gör rätt!

          Svara
        • Nils Jungenäs

           /  05/17/2014

          Eftersom du tydligen inte har google på din dator så skickar jag lite länkar.

          Kent Ekeroth: http://www.youtube.com/watch?v=VHBgrz7Ondw

          Julia Kronlid: http://www.youtube.com/watch?v=EBs-UG3Z6uc

          Hanna Wigh: http://www.youtube.com/watch?v=9UD9pry84mY

          Johnny Skalin: http://www.youtube.com/watch?v=B3Fg7wOe0sM

          Sven-Olof Sällström: http://www.youtube.com/watch?v=jQnMmfD41o8

          Richard Jomshof: http://www.youtube.com/watch?v=C96YBf8ircw

          Mattias Karlsson: http://www.youtube.com/watch?v=RJHwxLgP_5Q

          Svara
  8. Kalle

     /  05/16/2014

    En hen-förespråkare som kastar ägg, vilken humor.
    Jag undra om Habel själv anser sig vara en bur-hen eller en frigående-hen 🙂

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/16/2014

      Bur-, det är givet då hon är frihetsberövad bakom patriarkatets galler!

      Svara
  9. Jonte

     /  05/16/2014

    Rösta för en feministisk ekonomi. Befriad från patriarkala normer som beräkningar, budgetar, finansiering och kostnadsanalyser.

    Svara
    • Anders/AV

       /  05/16/2014

      ”Spekulationsekonomin ska avskaffas”. Ett intressant ställningstagande. De ska alltså detaljreglera på vilket sätt folk får investera sina pengar. Spekulationsekonomi är ju att man investerar i något man tror har efterfrågan och man får avkastning på sin ägarandel. I deras ”feministiska ekonomi” kommer man inte kunna be investerare om kapital för att fullfölja sina idéer, ja inte ens låna pengar av banken. När de lånar ut pengar till en verksamhet eller ett huslån spekulerar de i din förmåga att betala tillbaka och tjänar pengar på sitt ägande. I en ”feministisk” värld blir det slut med penninglån. Sen har vi hela vårt pensionssystem som bygger på andelsägande i fonder och avkastning. Hur vill de att de pensionspengar jag tjänar in nu ska uppbevaras tills jag en dag ska ta ut dem? Som mynt i en kista? Hört om inflation? Den kanske de också ska avskaffa, bara sådär?

      Svara
      • Fi anser ju att staten ska sätta alla löner och att styra hur vi använder pengarna är inte så långt bort. Fungerade ju bra i Sovjet.

        Svara
    • Pelle2

       /  05/16/2014

      Helt sjukt att någon ens kan överväga att rösta på ett parti med ett partiprogram som innehåller en massa ofinansierat valfläsk parat med genomgående könsrasism mot män och en massa genusflum.

      Svara
    • Jonte

       /  05/16/2014

      Så Lady Dahmers feminism är alltså skadlig för barn? Är det vad hon försöker säga?

      Svara
      • Grodan Boll

         /  05/16/2014

        Antagligen inte mot barn i allmänhet, utan just sina egna. Det behövs en hel del för att LVU ska användas, men LD kanske oroar sig för att hon har vad som krävs. Närmaste gissningen jag kan ge. Kanske finns mer info i twitterkonversationen?

        Svara
      • anonym

         /  05/16/2014

        Märkligt, lovade inte hon att om alla bara levde feministiskt så skulle vi må mycket bättre och vara mycket friare? Fast det kanske inte är så kul att förväntas bidra solidariskt till hushållets försörjning.

        Svara
      • Fugen

         /  05/16/2014

        Då borde man kanske fundera ett varv till på vad det är man håller på med

        Svara
    • morpheus

       /  05/16/2014

      Gissar att hon menar att det är viktigare för henne att vara hemmamamma än att göra karriär.

      Svara
    • Steffen

       /  05/16/2014

      Men andra ska göra det??

      Eller hur tänkte hon där??

      Svara
    • Anders Senior

       /  05/16/2014

      Haha!
      Ja, hon verkar ju vara konsekvent, denna lady Dahmer……
      Men hon verkar inte ha problem med det när det går ut över andras barn….

      Sjukt är bara förnamnet..

      Svara
    • Pelle2

       /  05/16/2014

      Varför försöker hon då lära ut något som inte fungerar i praktiken alternativt inte efterfrågas av majoritewten av kvinnorna ?

      Svara
  10. Jonte

     /  05/16/2014

    Piratpartiet får 3,9 % i senaste mätningen. Högre än vad F! nånsin fått. Media dock knäpptysta.

    Svara
    • MJ

       /  05/16/2014

      I media, iaf i radio, så pratar man om ”De nio partierna”. På P1 hör man detta upprepas hela tiden.
      Först trodde jag att man pratade om svenska partier i EUP, riksdagspartierna – SD + PP och JL. Men JL är ju inte med längre så det är bara åtta partier från Sverige i EUP. Det är också åtta partier i riksdagen.
      I varenda inslag om ”De nio partierna” så har man rapporterat om F!. Har media tagit ut en seger lite i förskott?

      Svara
    • michael

       /  05/16/2014

      Ja men det är ju inte sant man har tittat på veckopeng/månadspeng och tjejer får mer än pojkar.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/16/2014

      Tur att den moraliska majoriteten i form av Malena kan tala om vilken reklam som är rätt eller fel.
      Brukar inte hon själv förresten uppträda i minst sagt urringade klänningar ?
      Fast då handlar det väl förstås om en kvinna som bejakar sin sexualitet…

      Svara
  11. michael

     /  05/16/2014

    Utbildningsväsendet som ska vara en av grundbultarna i en demokrati där medborgarna ska upplysas om dess värdegrund och funktion verkar inte längre fungera som den ska i Sverige.
    Om jag hade barn och skulle välja lärare så skulle jag välja Annelie alla alla dagar om året före Ylva.

    Svara
    • Pelle2

       /  05/16/2014

      Att man skiljer på män och kvinnor i idrottssammanhang beror ju på att män är fysiskt starkare än kvinnor. Om då det finns en kvinna som är mer man än kvinna och har en fördel av det så vore det väl orättvist att låta henne tävla med övriga kvinnor ?
      Kanske skall finnas en henklass i tävlingarna ;-).

      Fast för Alicia handlar det förmodligen mest om att kunna bli kränkt å någon kvinnas vägnar.

      Svara
      • Jonte

         /  05/16/2014

        Frågan är ju hur pass kränkt hon blir å Lotta Schelins vägnar när en random herrspelare i division 2 tar över hennes proffskontrakt i Lyon och petar henne i landslaget. 😉

        Svara
        • Fugen

           /  05/16/2014

          div 4:a

          Svara
          • Jonte

             /  05/16/2014

            I know, men försökte vara lite snäll.

          • hobbis/TrolletPlit

             /  05/16/2014

            Det är betydligt större skillnad än så faktiskt. Ett 16 års lag är på landslagets nivå. Så mycket skiljer i fart, styrka. Jag har alltid hävdat att tjejerna borde spela på mindre plan. Då ökar intensitet betydligt och intresset höjs.

    • MJ

       /  05/16/2014

      Feministerna får vara tydligare gentemot alla damidrottare att de vill göra dem arbetslösa.

      Svara
    • anonym

       /  05/16/2014

      Nej frk Dickner det gör de inte. Bl.a. ställde en transperson upp i OS i cykling för Canada.

      Svara
      • anonym

         /  05/16/2014

        Så vad säger frk. Dickner om Kristen Worley ?

        Svara
    • Antero

       /  05/16/2014

      Upplys mig om jag har fel, men visst är det så att ‘herr’-klassen i friidrott är öppen för alla?

      Svara
  12. MiT

     /  05/16/2014

    Hahahaha!
    ”Her fløjtes fløjteaktivist ud af DR”
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2268710.ece

    Svara
  13. MiT

     /  05/16/2014

    Btw, jag hittade till Ekstra Bladets klipp via den här som är mycket bra
    http://blog.svd.se/ledarbloggen/2014/05/16/alla-dessa-vuvuzelaaktivister/

    Svara
  14. Skadegörelse faller väl under allmänt åtal? Och bildbevisen finns ju.

    Svara
  15. Jonte

     /  05/16/2014

    Jag tror dom flesta av er känner till historien om Boko haram och vad media har missat. Annars finns en artikel här:
    http://se.avoiceformen.com/manshat/det-media-inte-berattar-om-boko-haram/

    Det är den historien som gör att den här tweeten känns som rent hyckleri…

    Svara
    • David8

       /  05/16/2014

      UN Women ignorerar aktivt att pojkarna machetas till döds samtidigt som de anklagar män, i allmänhet, för att vara passiva och tysta när flickor kindnappas. Och kallar det för ”Campaign for Gender Equality”. Surrealistiskt. De tappade väl sin värdighet någonstans i SCUM-manifestet.

      Svara
  16. Jonte

     /  05/16/2014

    LOL! Snubben måste ju trolla 😀

    Svara
  17. Jonte

     /  05/16/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  05/16/2014

      Kvinnor har traditionellt tagit hand om barnen mer än män rent praktiskt medan männen traditionellt har tagit hand om barnen genom att dra in pengarna genom arbete. Vem säger att det ena är mera värt än det andra och är det inte så att många kvinnor gärna stannar hemma med barnen hellre än att arbeta ?

      Svara
  18. MiT

     /  05/17/2014

    Den här passar ju rätt bra under det här inlägget

    Svara
    • robjoh

       /  05/17/2014

      Jag tänker nog fortsätta kryssa för ÅSIKTER och ERFARENHET, innan jag väljer någon för vad de har mellan benen.

      Svara
    • David8

       /  05/17/2014

      Farligt att svänga sig med en sådan skylt hos kvinnolobbyn. De kan tolka den som dags att skära av på mitten. För övrigt tragiskt att Sveriges mest rasistiska organisation blir tilldelade skattemedel.

      Svara
  19. QED

     /  05/17/2014

    Ur F!s partiprogram:

    “1 Fi ska verka för att 15-minutersprincipen lanseras. ”

    Exempel: Om det är längre kö än 15 minuter till toaletten på teatern, så är det tillåtet att kissa på golvet i foajén. (Gäller ej män.)

    Svara
    • QED

       /  05/18/2014

      Skribenten försvarar störande av allmän sammankomst. De störst och flest vuvuzelor vinner?

      Svara
  20. Reblogga detta på Ladycobra's Blog och kommenterade:
    Mycket bra skrivet och jag instämmer, Sverige har förvandlats och liknar numera en kommunistisk diktatur med avsaknad av åsiktsfrihet och demokrati.

    SD-sabotagen är ett hot mot demokratin

    HATKAMPANJEN MOT SD

    Hur kan man kalla SD för rasistiskt parti då de har väldigt många invandrare som röstar på dem och arbetar för dem, lyssna och läs nedan.

    Fler män med utländsk bakgrund väljer SD

    Svara
  1. SVT lär folk att bli lesbiska | WTF?
  2. Remember, be careful out there! | snurrigtdotcom
  3. Härlig representant för Umeå universitet! | WTF?
  4. Genuspoliser, snart på en station nära dig! | WTF?
  5. Debatt Med Dubbla Måttstockar | Löjesguiden

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.