Vita medelålders kränkta män jagar bort folk från twitter!

Idag har ännu en lämnat twitter efter att ha häcklats och hånats av etablerade journalister och mediafolk. Det är Jennifer Wegerup som delade den här artikeln och missat att skriva ut att den är från 2003. Hon tweetade antagligen ut den eftersom det bara i helgen har varit minst en ambulans och en polisbil som vandaliserats i förorterna. Nu var den från 2003 men det visar ju bara att problemen varit känt sen 13 år tillbaka och man har uppenbarligen inte kommit tillrätta med dem.

Men ojojoj, man får inte tweeta ut en äldre artikel och missa att skriva att den är äldre för då rycker akutinkvisitionsdomstolen ut direkt! Skitsamma om det som står i artikeln är helt korrekt, sant och relevant för dagens situation och bara visar att man låtit det gå ännu längre. Att ambulanser och polisbilar vandaliseras är inte problemet för en del utan att man delar en artikel från 2003 som visar att redan då var situationen riktigt illa.

jerräng wegerup

Det var självklart Jerräng som gjorde detta, ni vet han som blockar folk han aldrig har pratat med och som ständigt drar en lans mot allt som inte är extremvänster… Men någon får gärna upplysa mig, är källkritik att vara kritisk mot publiceringsdatum oavsett innehåll? Jag trodde nämligen källkritik handlade om innehåll och dess relevans och trovärdighet, om man kan tänkas ha någon agenda, verifiera mot andra källor (om möjligt) och så vidare? Källkritik är alltså enligt Marcus Jerräng och flera andra journalister och mediefolk att kolla datum? Då förstår man helt plötsligt hur det kan gå så åt helvete…

Detta är Jerräng, han är nyhetschef

Jag leder det redaktionella arbetet på IDG.se och ansvarar för att vi producerar den bästa, mest överraskande och mest underhållande journalistiken för alla it-intresserade i Sverige.

Och folk hängde på

jerräng wegerup1

jerräng wegerup2

jerräng wegerup3

Där är ett gäng som dök upp ganska snabbt. Och som ni ser så har de upptäckt att hon antingen tagit bort kontot eller pausat det. Jag förstår henne. Ständigt dessa medvetna ”missförstånd” som används som nålstick, inte från äggkonton utan från etablerade röster som sprider hans tweet om ”bristen på källkritik” till massor av följare, en till över 30 000 stycken. Hon ledsnade väl på alla idioter.

Så hur ser det ut idag jämfört med 2003? Är det bättre eller sämre? 2015 var det en attack med en påk eller liknande på en ambulanspersonal. 2015 alltså. Och inte i början av 2015 utan artikeln är skriven 28 dec 2015, för cirka 1,5 månader sedan…

2015 var det en artikel i Dagens samhälle om ambulansernas arbetssituation

Övning för attentat, upplopp och större olyckor fattas ambulanspersonalen. Enligt en kartläggning som förbundet genomförde 2014 ansåg sig hela 90 procent av de tillfrågade inte äga förmåga eller kunskap att agera vid ett upplopp, attentat och våldsamma konfrontationer.

De saknar alltså övning för attentat, upplopp och våldsamma konfrontationer. Det löser man säkert med lite genus och mångfald…

Förbundets arbete för ett införande av taktiska ambulansenheter som med ändamålsenlig skyddsutrustning, som skyddsmask och skottsäker väst, kan agera i heta zoner måste ses utifrån den verklighet som råder. Det går inte längre att blunda för att villkoren förändrats.

De behöver skyddsutrustning som skyddsmasker och skottsäkra västar för att kunna agera i den verklighet som råder. Det ovan gäller ambulanspersonal alltså, inte polisens insatsstyrka…

Om jag får gissa så tror jag att situationen för både ambulans och polis är så mycket värre än någon av oss ens kan föreställa sig.

Men föralldel, diskutera datum som det viktigaste och håna så mycket ni kan för att jaga bort en vettig röst från twitter trots att det som stod i artikeln visar att inget alls har hänt för att förbättra situationen på 13 år. Den har tvärtom blivit ännu jävligare.

Det är ju mycket viktigare med datum på en artikel och kalla det ”källkritik”…

Ännu en bortjagad från twitter.

Sjätte mannen på samma tema ”GATANS TERRORISM

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

30 kommentarer

  1. Korrekt utförd källkritik är att aldrig länka till hatsajten Aftonbladet, som om det vore en trovärdig källa

    Svara
  2. Anonymouse

     /  02/08/2016

    Ironin när denne Jerräng sedan retweetar Eric Rosén, som påstår att SMR var på mötet i Haninge. Efter ett tag tar sedan Rosén bort sin tweet för att det inte är något som är bekräftat. Proffstyckeri av Rosén? Ja se källkritik…

    Svara
  3. Rikard

     /  02/08/2016

    Hej.

    En lite allmän tanke som aktualiserats av detta: vänsterextremister och dessas försvarare söker alltid skapa en metadebatt. Detta därför att de tenderar att rent ut sagt få sk*t på långa spön när det skall debatteras sakfrågor. I det här fallet uniformsyrken i kulturberikade områden.

    Mot detta gäller det att hålla sig till ämnet, och endast till nöds fråga: ”Ville du diskutera misstag? Låt oss ta en titt på dina”. Därmed har man dock förlorat då det blir just metadebatt. För att något dylikt skall fungera måste det smygas in från flanken, på omvägar. Låt säga någon i kommentarsfältet som kan hänvisa till gamla misstag utan att den debatterande parten kan misskrediteras eller misstänkas för att använda strumpdocka eller så.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  4. Havre flarnstad

     /  02/08/2016

    Uppror på UG-redaktionen.

    http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2984711-profilerna-bekraftar-uppror-pa-svt-goteborg

    Missnöje med ledningen hur samhällsfrågor ska skötas och den nya ledningen.

    Nu sägs det inget specifikt men mina tankar går direkt till att politrukerna Hanna stjärna och Jan ”Aftonlögnen” Helin på något sätt försöker tysta landets främsta journalist Janne Josefson samt resten av UG.

    Ska bli kul att se vad det handlar om gissar på att dom försöker påtvinga lite agendadriven uppfostran över bångstyriga UG.

    Svara
  5. MiT

     /  02/08/2016

    ”Angående kritiken mot vår benämning av bloggen ”Ledarsidorna””
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=6363871

    Svara
    • Verkligen inte en artikel värdig ett neutralt Public Service-bolag.

      Ursäkten i slutet känns inte särskilt genuin efter det puerila käftandet som föregick den.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/08/2016

      Nu är det så dags att be om ursäkt när dom redan har brunmålat Westerholm och hans blogg.Allt för att alla skall veta var i åsiktskorridoren man skall befinna sig för att vinna Sveriges radios uppskattning.
      Jag upplever Westerholm som en trovärdig man som försöker underbygga sina resonemang med fakta. Att han inte köper regeringens invandringspolitik, som den såg ut fram till hösten 2015, är han inte ensam om.
      Att kalla det för invandringsfientligt är grovt ohederligt. Jag har inte läst att han totalt är emot invandring utan han kritiserade nivåerna.
      Undrar för övrigt hur de skall benämna regeringens nuvarande politik i så fall ?
      De säger ju öppet att de vill strypa inflödet och kasta ut 10000-tals asylsökande.

      Svara
      • Törnrosa

         /  02/08/2016

        Johan Westerholm är kunnig, har bra analyser och jag skulle tro att han vid det här laget struntar i det tramsiga brunmåleriet.

        Det är de som använder den breda bruna penseln som har verkliga problem. Känner sig väl hotade och måste därför trampa på dem som har andra åsikter.

        De har skrikit rassenassefasse så många gånger att denna missfärgning saknar betydelse när det är de viktiga frågorna som diskuteras.

        Finner även twittersnacket om källkritik patetiskt. Om den här IDG-killen nu upptäckte datummissen så är det väl bara att i all välmening påpeka det och sedan inrikta sig på att det är för djävligt att ambulansförstörarbeteendet pågått så länge. Att göra det till en källkritikmiss är bara så löjligt. mvh

        Svara
      • Törnrosa

         /  02/09/2016

        UG är ENDA anledningen till att jag fortfarande har kvar min gamla licens-TV.

        Det var så tråkigt när Stjärne blev boss. Gänget som hon nu börjar omge sig med ger mig, som förväntat, kalla rysningar. mvh

        Svara
  6. MiT

     /  02/08/2016

    ”Jämtländska män är ett större problem än antidepressiva medel”
    http://www.op.se/opinion/ledare/jamtlandska-man-ar-ett-storre-problem-an-antidepressiva-medel

    Svara
    • Lövet

       /  02/08/2016

      Avdelning: Trollet får jobb som rubriksättare!

      Svara
  7. MiT

     /  02/08/2016

    Den där Jerräng upptäckte jag i februari förra året hade blockat mig. Vad jag vet hade jag aldrig ens nämnt honom och än mindre pratat med honom då. Men blockad var jag. Såg en intressant tweet och skulle kolla om det fanns mer i sammanhanget och då upptäckte jag det.

    Bilden ovan är från feb förra året alltså

    Idag blev jag ju lite sur över att idioterna lyckat jaga bort ännu en från twitter och skrev just det.
    Då dök det roliga kontot @pingolaren upp 😀

    Och genast så dök Jerräng upp såklart, trodde han inte alls var intresserad av vad jag skrev 😛



    Svara
  8. MiT

     /  02/08/2016

    Svara
  9. MiT

     /  02/08/2016

    Svara
  10. Pelle2

     /  02/08/2016

    Godhetsvänstern,kulturmarxisterna och åsiktskorridorens väktare förnekar sig inte.
    Det gäller att tona ner bilden av hur utsatta polis,ambulans och brandkår är i vissa områden för att inte ”stigmatisera” invånarna som utför attackerna..
    Undrar varför inte Jerräng och Karlsten flyttar till valfritt utanförskapsområde och njuter av tillvaron ?

    Svara
  11. Du förstår inte hur jobbigt det är att dra upp en gatusten, dra den till en bro och sedan luta den över räcket så att den hamnar på polisbilen.

    Rasist!

    Svara
  12. Stefan

     /  02/08/2016

    Det har varit problem länge för oss inom ambulansyrket, på olika ställen och områden under olika tidpunkter. För 10-13 år sen hade vi skyddsväst, (må de aldrig införas igen) och det har diskuterats annan skyddsutrustning kontinuerligt. Min hållning, och sedan länge oxå arbetsgivarens, är att vi inte skall vara där det inte kan anses som säkert. Polis säkrar, sen kommer jag. Personligen har jag inga moraliska eller empatiska problem med att så är fallet, vår säkerhet går först. Men visst får de drabbade lida för det. Och ju fler stenar som kastas desto fler gånger kommer jag till skadeplatsen för sent för att jag valt att avvakta polisens klarsignal. Krass och bitter verklighet.
    Om vi inför skyddsutrustning i ambulansen så kommer det inte hjälpa..antingen kommer den komma på för sent eller så får jag bära den hela tiden. Jag hoppas att stenkastarna lagförs hårt, mycket hårt så att jag kan fortsätta komma snabbt till er hjälp. Jag är sällan rädd, för jag vet att de flesta har respekt för min yrkeskår, men många får lida för några få individers handlingar.
    OT, jag vet, men jag ville ge en liten inblick i hur en ambulanssjukvårdare kan se på läget.

    Svara
  13. Stefan

     /  02/08/2016

    Ambulansen har länge setts som fredad. Till skillnad från polisen så blir de flesta tacksamma när vi kommer. Så långt allt väl. Jag är inte orolig när jag får besöka MCgäng, Kriminella ( ja det är inte sällan uppenbart) eller brottsplatser. Vaksam är jag däremot hela tiden.
    Det som har ändrats är att fler och fler uppvisar attityd mot mig, en synnerligen uppkäftig attityd och att fler verkar skulle kunna göra mitt jobb. Åtminstone säger de så, ”kan du inte bara göra ditt jobb….”. Mina kollegor har blivit attackerade, med paintball, sten, knytnävar eller ”bara” hotade.
    Min syn på skyddsutrustning och andra åtgärder.
    1-Skyddsglasögon mot grön laser-Fullständigt meningslöst. Antingen måste man bära de hela tiden eller inte alls. Man kan ju inte veta när nån eventuellt pekar på en.
    2- skyddsväst- nästan lika meningslöst. Vi skall helt enkelt inte vara där det är risk för personskada eller inte är säkrat. Det är en polisiär uppgift. Om vi i förväg vet att det är hotfull miljö så skall polis säkra. Om vi inte vet det i förväg, ja då är det omöjligt, såvida vi inte bär västen hela tiden. Och tro mig, då kommer vi bli attraktiva i den kriminella världen. Skyddsvästar finnes!! bara att sno. då skulle vi inte kunna parkera ambulanserna alls utan poliseskort.
    3-överfallslarm. absolut bra idé. vi har det redan, bara att trycka på en knapp så kommer fler poliser än vad nån kriminell kan önska sig.
    4-självskyddskurser. nu börjar vi snacka. Om jag blir överfallen, vilket verkar vara en ökande risk, så vill jag kunna ha god kunskap om hur jag lösgör mig, eliminerar hot etc.
    5-taktiskt tänkande- Den enda riktigt viktiga åtgärden. Jag får inte va en planlös naiv typ som tror att alla vill mig gott. Jag hjälper alla, oavsett bakgrund. Sjukast får hjälp först, i alla lägen. Jag måste dock lära mig ha ögonen med mig, uppfatta hot i min omgivining och alltid tänka på min och kollegans säkerhet.
    6- Vid hot, Polis säkrar. Detta bör vara fortsatt väg. De är statens våldsmonopol, jag är det inte. Alltså skall de avvärja och eliminera hot så att jag kan göra det jag kan bäst.

    Jag vill inte att stenkastarna ska göra så att du får lida, men så är det tyvärr. Och vi kommer få se diskussioner om flaggning för farliga adresser, vilket också har skett förr. Då med kvällstidningarna till de oskyldigas försvar.. ”HUr kan ambulansen spela med folks liv”

    well well.. läs och kommentera gärna.
    Vänliga Hälsningar / Stefan

    Svara
    • Inge Post

       /  02/09/2016

      Det är helt sinnessjukt att ni inte ska kunna vara säkra när ni gör ert jobb bara på grund av diverse patrask.Men för att inte skriva för många fula ord,så känner jag att det inte är värt att kommentera det vidare.

      Det jag egentligen ville skriva var
      Tack för att du och dina kollegor finns och Vill hjälpa till Stefan!

      Svara
  1. Där man bränner polisbilar | No size fits all
  2. Där man bränner polisbilar - Frihetligt

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.