Nu får det väl för helvete räcka SVT?

Någon gång måste det väl för fan ta slut på SVT? Jag pratar förstås om deras totalt ogenerade radikalfeministiska propaganda som de öser ut varje dag, flaggskeppet verkar vara Kulturnyheterna.

Varenda jävla dag så ägnas halva programtiden åt ren propaganda, först sitter de en typ, olika varje dag men ändå kloner av varandra, som ser ut som om de har dragit en kotlett genom håret och berättar ”En stor skandal att det är fler män än kvinnor i filmer!!!11!!”. Eller så är det ”Bara vita är nominerade till Oscar!!!11!!”. Allt framfört med samma allvarsamma min som om det handlar om ett nytt ebolautbrott i Västafrika.

Igår var det just det där med män och filmer och en Stephanie Thögersen, från Feministisk filmfestival såklart, var med. Vad de inte berättade var att samma Stephanie också är programansvarig på Kvinnolobbyn.

sveriges_kvinnolobby_klippakuken_02_2013-09-14-135203

Och det var hon i september 2013 också… Jo, det är Kvinnolobbyn som glatt sprider bilden…

Anna Serner var också med och förklarade att det där med rättvist bakom kameran är viktigare än livet.

anna_serner-e1439890851461

Anna ”Mot dom – alla slem” Serner…

Bara politik, inget annat! Konstant! Det privata är politiskt, kännetecknet för extremvänster.

Sorry, ni kan döda filmindustrin om ni vill för det är det enda som ni lyckas åstadkomma med kvotering, jag lovar. För de som ni vill kvotera in är folk som endast gör film som är extremt politiserad, med riktning mot radikalfeminism givetvis, och intresset för extremt politiserad film är nog ganska litet oavsett håll vinkeln är. Varenda jävel som som de tagit in och hyllat i alla soffor som finns har gjort filmer som är extremt politiska, det är bara därför som de hyllats. VARENDA EN ALLTSÅ…!

ger fingret på guldbaggen

Och när man gör det får man folk som inte kan uppföra sig bland vuxna heller. För Lisa Aschan, som ger fingret och säger ”FUCK YOU” åt den som fick pris istället för hennes film, är självklart exakt en sådan (googla själva och se…). Trots att alla kotlettfrisyrer i tv sagt att hennes film är så fantastisk. Då reagerar man som ett bortskämt litet barn när man inte vinner trots alla hyllningar, man fattar inte att man hyllats för propagandans skull. Enbart. Man är ett smycke och inget annat, man är med FÖR ATT man gjort en politiserad film, inte för att den är bra. Men det fattar de inte själva.

Vem i helvete har bestämt att Kulturnyheterna ska vara en radikalfeministisk megafon? Finns det ett direktiv? På vilket möte togs beslutet? På vilket möte bestämdes det att radikalfeministisk propaganda är kultur? Hur motiverar man det? Finns det skriftligt?

Alla vi som kanske inte är jätteintresserade av kultur men ändå vill se lite av vad som händer, vart ska vi vända oss? Kulturnyheterna är ju bara en propagandamegafon. Endast. Om det är män eller kvinnor som står bakom kameran har inte ett enda jävla dugg med kultur att göra! Det har inte ett enda jävla dugg med kultur att göra vilken hudfärg oscarsnominerade har! INTE ETT JÄVLA DUGG! Varenda förbannade dag är det likadant, man bara matar ut!

Är så jävla less på alla tramsiga kotlettfrisyrer som sitter där och försöker få ren propaganda till att vara kultur. Det är för fan äckligt! NI är skitäckliga som inte ens skäms lite!

Hela Guldbaggegalan är extremt politiserad, allt är regisserat politiserat och alla som skriver om den i media är politiserade. Alltid med vinkel åt radikalfeministiskt håll såklart. Jag pallade inte ens med att läsa något om den i år. Förresten, jag tittade inte heller för jag gissar att årets upplaga var ungefär likadan som förra årets, både vad gäller gala och medias skriverier om den.

Jag är skitless på deras jävla kräkpropaganda som de matar ut varje dag!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

113 kommentarer

  1. MiT

     /  01/21/2016

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  01/21/2016

      Puhh vart orolig jag med 🙂

      Vårt flaggskepp inom forskning genusstudier kan lösa i princip allt vad ska vi med gammal patriarkal kunskap till om den inte ”känns” rätt och skitsamma vad en forskare inom kärnteknik säger om.saken kvinnliga genus-astrologer har tolkningsföreträde tratitionell gammal patriarkal forskning får helt enkelt ta ett steg tillbaka och lämna plats.

      Om vi kunde hbtq-certifiera ringhals och se kärnprocessen med normkritiska glasögon skulle hela energikrisen lösas det vet alla så du kan ju googla saken läs på liksom .

      Hälsningar Hennifer Gudrunsdottir.
      Energiminister kandidat F!

      Svara
    • Kärnforskare flyr landet! Nu blir det iskallt!

      Svara
      • T

         /  01/21/2016

        Ta det kallt, raketforskare kommer istället 😀

        Svara
    • STOCKHOLMARE!
      Hjälp Polisen finna……………

      Svara
  2. Pelle2

     /  01/21/2016

    Kultur är väl extremt idiotiskt att använda i kvoteringssammanhang ?
    Att vara en duktig musiker och skådespelare t.ex handlar väl till en ganska liten
    del om utbildning och till en väldigt stor del om talang som är medfödd ?
    Det kan man inte kvotera fram.
    Var ju dock roligt att när P3 gulds pristagare till övervägande del bestod av kvinnor förra året så skrek radikalfeministerna högt av glädje. Då var det inte tal om kvotering..
    .
    Att vara kameraman(konstigt att det inte heter kameraperson ännu) skulle man ju däremot
    kunna utbilda sig till utan krav på någon större talang. Anser dock även där att det är kompetens och inget annat som gäller vid rekrytering av dessa personer.

    Men som sagt var, låt dom förstöra kulturen genom att politisera och kvotera så får vi se
    hur bra det kommer att gå för kulturpersonerna att överleva när ingen vill betala för skiten.
    Fast då kommer dom väl tvinga fram bidrag från staten så att ”rätt” kulturpersoner kan försörja sig..

    Svara
    • Rikard

       /  01/21/2016

      Hej.

      En blygsam invändning: det du beskriver som framtidsscenario är väl normalläget?

      Jag syftar på genompolitiserad kultur, med normkritik enligt mall, uppror mot halmdockor, samt bidragsstödd kulturproduktion.

      Jag vill se alla former av kultur- och föreningsbidrag avskaffade. Varför skall du (som i alla andra) finansiera min hobby?

      De enda institutioner som jag ser som förtjänta av offentlig finansiering är de museer som borde ha till uppgift att vårda och förvalta landets historiska arv, samt de naturhistoriska dito.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Pelle2

         /  01/21/2016

        Jo,kulturen är väldigt politiserad men jag tänkte mig ett scenario där dom mera öppet förbjuder all kultur som inte är genuscertifierad ur alla aspekter. Du kan ju fortfarande
        göra politiskt inkorrekt kultur utan att bli helt bannlyst.

        Svara
        • Rikard

           /  01/21/2016

          Hej.

          Ah, nu förstår jag hur du menar. Det kanske vore bra om det gjordes sådana strävanden, exempelvis med obligatorisk förhandsgranskning enligt värdegrund, verksamhetsförbud, och liknande. Det är lättare att slåss mot öppen och tydligt kodifierad censur än internaliserad.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  3. Inkompetensens triumf!

    Svara
  4. Leif

     /  01/21/2016

    ”Han klagar på likriktning och säger att en väg att gå kan bli att säga upp alla journalister och sedan bygga upp medierna på nytt.”
    Handlar det om Sverige? Nej Polen!
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/han-tar-makten-over-medierna-i-polen/
    Känner själv inte till så mycket om situationen där, men att likriktningen är total i Sverige råder det ju knappast någon tvekan om.

    Svara
    • Ivar L

       /  01/21/2016

      Svensk kultur. Den är rätt ointressant för tillfället. Det är en slags dekadens och dilettanternas välde som råder. Tur att det finns historiskt material att njuta av samt att andra länder erbjuder alternativ. Kulturjournalistiken är ännu värre. Det handlar ju knappt om kulturens innehåll längre. Det är mest formalia och skvaller som avhandlas mot postmodernistisk bakgrund.

      Svara
  5. kallepelle

     /  01/21/2016

    Dessa kvinnspersoner har påfallande stora fingrar som de visar fram. Någon som vet varför deras fingrar blivit så stora? Omfattande fingerträning?

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2016

      Men om vi introducerar mera kvotering av kvinnor och inför obligatorisk genusutbildning på alla kulturella utbildningar så kommer intresset för svensk kultur växa blir väl det givna svaret från genustomtarna ?

      Svara
      • Kul ändå att antalet biobesök faktiskt ÖKAT – från 16,1 miljoner till 16,9 miljoner, så intresset för att se film på bio är i uppsving. Däremot så har andelen av svenska filmer som ses sjunkit med 10% – från 30% till 20% mellan 2014 och och 2015. Undrar varför intresset för just svensk film har minskat? Vad kan det bero på?

        Svara
        • Havre flarnstad

           /  01/21/2016

          Inte kan det ha med att göra att folk väljer bort tydligt politiserade bidragsfinansierade historier med klart politiskt korrekta undertoner.

          Hur många såg filmen Taikon ? En statligt understöd historia om romen/zigenerskan Taikon som enligt skaparna själva är att betrakta som Sveriges Martin Luther King (här tar vi i ordentligt märker jag varför inte dra till med Skandinaviens Jesus samtidigt)

          Inte mig emot att någon gör film på ämnet tvärtom jag tycker det är skitbra men att det ska finansieras av min lön och pliktskyldigt visas på SF’s dukar oavsett intresse är grundorsaken till att siffrorna för svensk film dalar.

          Om folk vill se lättsamma komedier eller spännande thrillers låt dom få göra det så betalar sig svensk film automatiskt tex snabba cash men istället satsas det på smala konstfilmer och korrekta dramer för andras pengar allt för att en liten kulturellt ska få sin dos av underhållning detta självklart på bästa vänster manér genom skattepengar.

          Svara
          • Kristian

             /  01/21/2016

            Någon på den här bloggen sade träffande att många av de genusgodkända regissörerna helst sysslar med verk av typ ”Bullens brevfilm”, dvs om hur elaka killarna var på högstadiet.

    • Andel av biobesöken som avser svensk film har inte minskat. Snarare tvärtom, 2013 och 2014 är två av de tre år som har högst andel för svensk film.
      2001: 23.5%
      2002: 16,8%
      2003: 19.8%
      2004: 23.3%
      2005: 21.3%
      2006: 16.6%
      2007: 21.6%
      2008: 20.4%
      2009: 32,7 %
      2010: 20,8 %
      2011: 19,8 %
      2012: 21,9 %
      2013: 24,8 %
      2014: 25,1%

      2001-2009: http://www.sfi.se/Documents/Omv%C3%A4rldsanalys%20och%20uppf%C3%B6ljning/Film%C3%A5ret%20i%20siffror/Film%C3%A5ret%20i%20siffror%202010.pdf
      2010-2014: http://www.filminstitutet.se/globalassets/2.-fa-kunskap-om-film/analys-och-statistik/publications/facts-and-figures/filmaret-i-siffror-2014.pdf
      (båda rapporterna har samma siffra för 2010)

      Svara
      • Alltså, jag menar att dippen från 2014 till 2015 framstår mer som brus, snarare än någon trend.

        Svara
        • Kristian

           /  01/22/2016

          Intressant. Det behövs en analys av vilken sort svensk film folk vill se, och hur kvalitén på vad som kommer från Hollywood inverkar.

          Svara
  6. QED

     /  01/21/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  01/21/2016

      De är snabba som oljade blixtar på DN.
      Tänk att de gräver fram detta redan nu, det har ju bara gått drygt två månader sedan beslutet.

      Svara
  7. Peter

     /  01/21/2016

    ”Kotlettfrisyrer”. Ha ha – den var bra! Ja, man måste få skratta mitt i eländet, för annars riskerar man att bli tokig …

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2016

      Hade inte hört det tidigare. Först hört 2005, tydligen.

      Svara
  8. MiT

     /  01/21/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2016

      Helt sjukt med kvinnozoner i kollektivtrafiken. Snacka om att ge upp inför de sexuella trakasserierna och att vi inför ett uppdelat samhälle mellan män och kvinnor precis som i de mest patriarkala samhällena i världen.
      Är det någon som tror att detta kommer gynna kvinnorna och göra deras liv trivsammare ?
      Det är heller inget samhälle jag som man vill leva i. Har vuxit upp i ett samhälle där kvinnor och män rör sig och verkar i samhället på samma villkor och längtar verkligen inte till ett medeltida samhälle med sant patriarkala värderingar.

      Svara
      • Det har ju redan varit några ”feminister” som har förespråkat kvinnozoner lokaltrafik för några år sedan, så vissa naiva kommer säkert skrika ”äntligen”. Problemet blir bara det som Sanna Rayman skrev i Dagens samhälle om könsseparerade pooler – kvinnor som sätter sig i den ”blandade” zonen kommer att misstänkliggöras. Kvinnor kommer effektivt inte ta mer plats, som säkert en del frälsta feminister tror, snarare så kommer de trängas in i ett hörn som andra klassens medborgare…

        Svara
        • Inge Post

           /  01/21/2016

          ”– kvinnor som sätter sig i den ”blandade” zonen kommer att misstänkliggöras.”

          Seriöst menad fråga.
          Du menar män nu va ?

          Svara
          • Grodan Boll

             /  01/21/2016

            ”Det är bara horor som vill bli tafsade på som sätter sig i den ‘blandade’ poolen” gissar jag att kontentan är utan att ha läst artikeln. Den andra poolen är förstås haram.

      • Kristian

         /  01/21/2016

        In Sweden it is forbidden to rape ”Svennehora”
        http://ledarsidorna.se/2016/01/in-sweden-it-is-forbidden-to-rape-svennehora/

        ”Senast under hösten kom jag i samspråk med en nyanländ ensam man i 30-årsåldern som frågade mig varför vi hade så många prostituerade kvinnor öppet på gatorna. Han kunde inte förstå att det mode han förknippade med bordeller i sitt ursprungsland, med tunna linnen, korta kjolar eller högt uppklippta jeans, inte på något sätt var ett tecken på prostitution i vårt land. Han såg milt skeptisk ut när vi skiljdes åt. Han trodde mig inte.”

        Svara
    • Bo

       /  01/21/2016

      Har varit i Japan några gånger (Tokyo, Osaka etc). Där har de i många år haft vagnar i tunnelbanan som är enbart för kvinnor (gäller ffa på kvällstid). Så det är inget nytt fenomen. Vad orsaken är i Japan vet jag inte.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  01/21/2016

        Heh i japan är det ett känt fenomen men just tafsare på tuben dom är ofta packade som sillar i ruschtimmarna med inpackare som bokstavligt trycker in dom sista resenärerna genom dörrarna och då passar en del på att tjuvnypa eller fota under kjolen.

        Kommer inte ihåg vad dom kallas men den typiska gärningsmannen är väl en medelålders hentai-fluktande snuskhummer 😀

        Svara
    • Vi har haft väntsal för kvinnor på Stockholms c. Det var inte hundra år sedan utan på 60- talet. Det var faktiskt lugnt och skönt att sitta där med en baby.
      Ush, lät jag som feminist nu? Förlåt, förlåt!

      Svara
      • Inge Post

         /  01/21/2016

        Lät mer som att du beskrev en så kallad ”tyst” avdelning.
        Om alla bara hade respekterat nyckelordet i den meningen ”TYST” så hade vi kunnat ha det lugnt och skönt lite varstans.Alldeles oavsett vilka kön som befann sig på plats.

        Svara
      • Dreadlock

         /  01/21/2016

        Det låter inte ett smack feministisk.

        Skulle faktiskt som ungkarl vilja slippa både upptagna stressade barnfamiljer som improviserar fram något slags familjeliv på resande fot, såväl nyanlända tonårsgossar som tror att de äger offentliga områden överallt de råkar vara. Jag vill kunna röka en fet cigarr i en chippendalefåtölj, med en konjakskupa bredvid. D.v.s. åka första klass när jag betalt för det. men det kan jag inte. Kan bara drömma om det.

        Men nu är ju klassamhället upphävt.
        Jag kan ta min cigarr utomhus,fem meter från närmaste byggnad, och det finns faktiskt fickpluntor som man kan fylla med valfri konjak. Familjer med småbarn har tillgång till skötesrum, samt pekskärmar. Allt frid och fröjd. Fungerar alldeles utmärkt det hela.

        Svara
    • Opie

       /  01/22/2016

      Men snälla, tror ni verkligen ”kvinnozoner” i lokaltrafiken kommer respekteras? Någon som provat att åka i sk tyst vagn med SJ? Nej, trodde inte det. Det enda rimliga ärnisf att införa immigrantzoner i trafiken som bevakas av väktare.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/22/2016

      Vad säger Rosa Parks om detta?

      Svara
      • Rikard

         /  01/22/2016

        Hej.

        Menar du före eller efter man arrangerade hennes manifestation, vilken ingick i en hel kampanj av liknande?

        Annars tror jag att hon velat sitta ifred, utan att bli trakasserad för sitt kön, sin hudfärg eller överhuvudtaget.

        Jag hade föredragit som åtgärd att den som missköter sig kastas av av väktare (nej ,inte i farten…) och vid upprepad försyndelse svartlistas från nyttjande av kollektivtrafik under en treårsperiod. Det finns ju alternativ som Uber, cykel, apostlahästar och vanlig hyfs.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  9. MiT

     /  01/21/2016

    En av de mer krystade användningarna av ”hen” jag sett

    Svara
    • Senior

       /  01/21/2016

      Ja, här hade väl ”dem” och/eller ”de” passat bättre….?

      Svara
    • Ola

       /  01/21/2016

      Alla lärare ska vara nog språkligt kompetenta för att kunna skilja singular från plural.

      Svara
      • Inge Post

         /  01/21/2016

        ”Alla lärare ska vara nog digitalt kompetenta för att veta ”

        borde det inte dessutom stå
        ”Alla lärare ska vara digitalt kompetenta NOG, för att veta ”

        ?

        Svara
        • Kristian

           /  01/22/2016

          Skulle acceptera båda, men föredrar nog ”nog” på slutet.
          Pröva med ”tillräcklig” – det passar bättre före.

          Svara
    • Ivar L

       /  01/22/2016

      Om människan uttalar sig i en utbildningsfråga, vilket det verkar som, så är det ett självmål utan like. Inte ens om man accepterar ”hen” som ett riktigt pronomen är det korrekt svenska.

      Svara
  10. Svenne

     /  01/21/2016

    Något för ‘dyselektrikerna’ på SVT?

    Svara
  11. Jerry

     /  01/21/2016

    Infiltrera kulturen är viktigt för fascistiska regimer. Den som kontrollerar kulturen kontrollerar människors tankar. Var därför som endast viss typ av konst var tillåten i Sovjet och Nazityskland. Den skulle skildra ideologins mål och visioner. En film som Goebbels jobbade hårt med var den tyska versionen av Titanic. Beskrev de tyska passagerarna som hjältar. Den läran gick under men fascism i trosor är en svårare nöt att knäcka.

    Svara
  12. Jock Rockman

     /  01/21/2016

    Redan ca 1982 visades ett program på SVT under namnet ”Behövs mannen”. Ren Fascist-TV redan då alltså, för över 30 år sedan. Det var med Birgitta Sandstedt (gift två gånger med Gary Engmann), Rita Liljeström samt feminissen Nils Uddenberg, senare ”professor i framtidsforskning.”
    Men liksom invandringspolitiken, som är rasistisk även om få verkar begripa det. Så kommer hela den gravt sexistiska feministdebatten och dito politiken att haverera.

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2016

      ”Mannen” behövs endast för att så många kvinnor som möjligt skall kunna ha ett behagligt liv. (Detta har fungerat bättre i väst.)

      Svara
    • Dreadlock

       /  01/21/2016

      Feminismen 1972 : ” Behövs männen ? ”
      Grabbmanskollektivet : ” Öhhh ? Va ? ”

      Feminismen 2010: ” Våra starka och dugliga kvinnor tar över nu. Gubbslemmet ska ut ! ”
      Grabbmanskollektiver ” Mäh ? ”

      Grabbmanskollektivet 2030 : ” Hur går det nu Åhh, vår nya paradigmordning i samhället som lovade guld och gröna skogar åt alla ? ”
      Feminismen : ” Öppnar du käften en gång till så flyttar vi dig till guldgruvan i Korpilombolo”

      Svara
      • Feminismen 2016: vi behöver bara behålla några vackra exemplar till spermabank tills vi kan klona oss själva.
        Är det inte så feministerna egentligen tänker? Putsa upp er grabbar, kanske blir ni utvalda.

        Svara
        • Dreadlock

           /  01/21/2016

          Ja ! Kom igen nu Grabbar och Män. Vi öppnar en spermabank åt våra framtida ledare. Allt etiketterat enligt bästa genetiska förutsättningar och kartlagt IQ. Att expedieras till förväntansfulla livmödrar.

          Vid detta laget så är också den vita rasens manliga XY-Kromoson utraderat. Så alla kvinnor i världen kan se fram emot en ljus framtid, fritt från förtryck och rovkapitalism.

          Man, se därför om ditt hus, och bryt normer och konventioner. Bli kvinna i en manskropp, bli en förföljd majoritet i eget land och lev med det. Sök asyl för att fortplanta dina vita gener. Avsäg dig dina medfödda privilegier , inordna dig i ledet som en tredje-klassens medborgare. Bli som en feminin idol,fast maskulin : En sysslolös övre-medelklasskvinna från Europas 1800-tal, som författar glödande skrifter, som kommer att ligga till grund för 2050-talets maskulinitetens befrielse från den feminina världsordningen som imploderat i egen orimlighet.

          Svara
  13. Svenne

     /  01/21/2016

    DI:s Lotta Engzell-Larsson: Media mörkar

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2016

      Hon får en halv poäng.

      ”Många är försiktiga med att delta i debatten om SD, invandring och rasism. SD-sympatisörer hotar nämligen oliktänkande med våld, medan vissa vänsterdebattörer tar heder och ära av sina motståndare.”

      Har hon hört talas om AFA och liknande? Eller är det goda vänstervåldet inte lika farligt?

      Svara
      • Rikard

         /  01/21/2016

        Hej.

        Det är högerextremt med våld. Om människor med fel politiska åsikter nyttjar våld beror detta på deras felaktiga åsikter. Om människor med rätt åsikter nyttjar våld beror detta på deras motståndares felaktiga åsikter.

        Ungefär så funkar man i huvudet som extrem[valfri].

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Nilsson

           /  01/22/2016

          Exakt samma anser man om manligt/kvinnligt våld, om mannen slår är det mannens fel, om kvinnan slår har mannen kommunikationsproblem.
          Måste vara skönt att vara på den ”goda” sidan.

          Svara
          • Kristian

             /  01/22/2016

            Det sistnämnda är precis vad Duluth-modellen säger:
            https://en.wikipedia.org/wiki/Duluth_model

            Den fungerar inte jättebra, men
            a) politiker i väst har byggt hela karriärer på den
            b) Som Karen Straughan har påpekat så är det en miljardindustri.

  14. Jerry

     /  01/21/2016

    I programmet nämndes att fler kvinnor skulle leda till större variation. Visst finns ett problem att filmerna blivit tråkiga och ensidiga. Hollywood gör i stort sett samma film om igen. Guldåldern känns avlägsen men detta har knappast med könet på regissörerna att göra. Det är ekonomin som styr. En film idag är oerhört dyr att göra och kravet är stort att gå med vinst. Finns inte utrymme för kreativa regissörer att köra sitt eget race. In med explosioner, sexscener och klichéer som funkat tidigare. Talangerna drivs bort när vinstintresset är det enda som betyder något. Det ursprungliga Hollywood skapades av människor som var filmintresserade men så är det inte längre. It’s all about the money. Men å andra sidan så är feminismen också en lönsam industri. Den har gått och gift sig med kapitalet. Vi lär få se fler filmer med Sandra Bullock som den starka kvinnan i en mansdominerad värld. Folk älskar sagor. Något som både Hollywood och feminismen har att erbjuda.

    Svara
    • Kristian

       /  01/21/2016

      Såg nyss Eberts recension av Fargo från 1996. Han sade att vad som tar den från ”bra” till ”utmärkt” är att den innehåller scener som inte behövs.

      (Folk klagar med rätta på Bay, men jag tycker Jackson är lika illa. En halv mening i boken blir flera minuter trams i filmen. Tack och lov för ”fan edits.”)

      Svara
  15. Polisen: hjälp oss identifiera brutal man!
    SVT: döljer skurkens ansikte!

    http://nyanser.se/6091/hjalp-polisen-att-identifiera-brutal-ficktjuv/

    Svara
  16. Pelle2

     /  01/21/2016

    Ytterligare en man med brun tunga som tycker att det är ok att säga män när man pratar om övergrepp mot kvinnor skriver ett inlägg i Metro:
    http://unvis.it/www.metro.se/metro-debatt/du-ser-dig-sjalv-som-en-good-guy-men-alla-kvinnor-kanske-inte-gor-det/EVHpau!SEKXLZPBnKLRM/
    Han skriver följande:
    ”Rent statistiskt känner både du och jag män som någon gång utfört sexuella trakasserier, eller olika typer av övergrepp. Att vi inte sett det hända och fått en chans att fördöma dessa män betyder inte att de inte finns. Och att du upplever dig som ”one of the good guys” betyder inte att alla kvinnor gör det”
    En klassisk halmgubbe. Ingen ifrågasätter att sexuella och andra övergrepp mot kvinnor sker eller att några av oss känner någon som har gjort det.Han vill också ge kvinnor tolkningsföreträde att säga om du är god eller inte. Vad säger att inte kvinnan som fördömer dig är den onde ?
    Han skriver vidare:
    ”Men vad ska vi göra då? En lösning är till exempel att bli mer vaksam när det gäller beteendet och jargongen i våra egna kretsar, försöka vara lyhörd i våra egna relationer inför saker som ens partner kan ha varit med om tidigare, och helt enkelt inte slå ifrån oss problemet bara för att vi inte känner oss träffade.”

    Vet inte vilka kretsar han umgås i men i mina kretsar nedvärderar vi inte kvinnor och trakasserar dom inte heller. Sedan antyder han att vi män generellt inte är lyhörda mot våra partners och slår ifrån oss deras upplevelser. Hur fan vet han vad vi gör i våra relationer ? Projicerar han sitt eget beteende mot oss andra precis som genusdårarna brukar göra ?
    ”Inte alla män är orsaken till problemet. Men alla män har möjlighet att se, lyssna och erkänna att det finns ett problem. Och varje gång någon säger ”inte alla män” flyttas fokus från kvinnornas upplevelser till män
    Lite pliktskyldigt säger han inte alla män men´sedan vill han neka oss rätten att inte acceptera att bli kollektivt skuldbelagda. Skulle kvinnorna acceptera om jag sa kvinnor är horor eftersom en del bevisligen är det ?

    ”Men männens icke-skuld är inte ett problem. Vad som är ett problem är hur kvinnor i alla samhällsklasser och generationer utsätts för fysiska och psykiska kränkningar som en del av en struktur, en norm, vi inte kan stå utanför.”

    Om han vill ta på sig en kollektiv skuld så var så god.
    Om det är en norm och struktur som står bakom kvinnovåldet så undrar jag som vanligt varför inte samtliga män ägnar sig åt detta och varför samhället har infört lagar för att förebygga detta våld och för att kunna bestraffa de som utför det ? Då vore det ju helt ok att begå våld mot kvinnor och då skulle hans inlägg vara helt meninglöst.

    ”Nästa gång du känner behovet av att påminna om ”inte alla män”, pröva att istället fråga om personens upplevelse eller hur hon vill bli bemött för att slippa vara rädd för just dig. Fråga hur man gör för att inte vara som alla män ”
    Snacka om att bara acceptera kvinnors bild av honom som förövare i kraft av hans kön.
    Undrar om han lägger sig framför deras fötter och slickar skorna ?.

    Sammanfattningsvis visar han upp alla tecken på att vara en hjärntvättad genusdåre
    som slår knut på sig själv för att behaga radikalfeministerna

    Svara
    • Att de inte tröttnar på sig själva nån gång? Denna ständiga önskan att stoltsera med sin idioti… Orkar inte mer.

      Svara
    • Rikard

       /  01/21/2016

      Hej.

      Eftersom alla mänskliga beteenden möjliga att för människor utföra förekommer i mänskliga samhällen och kulturer är källtexten en orgie i meningslöshet. Ordet ‘man’ kan med fördel bytas ut mot vilket annat klassificerande epitet för människa som helst; eg. ‘same’, ‘gitarrist’, ‘fridykare’ med mera.

      Därmed inte sagt att varje grupp av människor vare sig delar värderingar, eller för den delen värderar en utifrån observerad händelse likadant. Således måste vi jämföra, mäta och väga för att kunna se skillnader, likheter och därmed kunna börja föra resonemang om orsakssammanhang och vilka metoder som behövs tas i bruk för att korrigera beteenden vi bedömer olämpliga eller oacceptabla.

      Men det kräver kurage, integritet och mod, eftersom man då positionerar sig i konflikt med den för en själv främmande som håller sina seder och vanor som högsta rätt, och det är nu flera generationer svenska pojkar som indoktrinerats till att i ryggmärgen anse konflikter som ett fel i sig självt.

      Det bästa envar kan göra för att motverka detta är att dels vara påläst på fakta, dels vara kunnig i argumentationsteknik, och sist men inte minst ha modet att visa de fega svikarna (debatt-artikeln i Metro:s författare exempelvis) att man vågar vara bättre.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Inge Post

         /  01/22/2016

        Du glömde en viktig detalj.
        Det krävs även att man talar samma språk.

        Disclaimer-
        Nu menar jag inte enbart på något ”rasistiskt” sätt att det bara skulle vara invandrade/nyinkomna/nysvenskar eller vad fan det för dagen heter, som begår brotten. Utan det kan lika gärna handla om språkskillnader mellan vuxen och ungdom.

        Frågor på det.Bra.Utgå.

        Svara
        • Rikard

           /  01/22/2016

          Hej.

          Ja, jag skulle kanske nämnt språket som förmedlare och återskapare av gemensam verklighetsbeskrivning – #hemmablind. Jag brukar använda begrepp som ‘heder’, ‘respekt’ för att diskutera och jämföra detta.

          Det minst rasistiska vi kan göra är att erkänna att olika folkgrupper, eller kulturer om man så vill, har olika värderingssystem, och framhålla dels varför vårt är bättre (i kraft av hur det upprätthåller och skapar individuell frihet; då visar vi också att denna är högt värderad), och dels att den som flyttar hit, eller föds här av inflyttade måste anpassa sig till vårt sätt, åtminstone i sådan mån att den inte kränker andras frihet.

          Det som i allt högre utsträckning sker idag är det motsatta: olika bemötande, bedömning och påföljd utifrån ursprung, med motivering och rationalisering från det korkade (”Det handlar om kön, inte kultur”) till det öppet rasistiska (”Svennehora”) där offret belastas med mångdubbel skuld från de som borde försvara det (eftersom själva övergreppssituationen inte följer narrativet om ‘brun = god, exotisk kulturambassadör med hög utbildning’ vs. ‘ond vit lågutbildad’ (vilket också är ett exempel på rasistiskt resonemang).

          Vi har genom historien sett vad som händer när i grunden socialistiska idéer förenas med rasismens logik, och vi har sett både historiskt och i nutid vad islam gör med länder där religionen etableras.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • jaha

       /  01/22/2016

      Synd att hen måste argumentera som en åsna för att skriva i Metro.

      Ja det är en uttjatad gammal halmdocka – den där feministiska föreställningen – om ”kränkta män” som skriker ”inte alla män”.

      Det finns däremot sakliga skäl till att kritisera feminister som generaliserar kön och hudfärg. Förutom att det är förkastligt, felaktigt och falskt. Det skälet är att hens generaliseringar inte löser några problem utan bara sopar problemen under mattan.

      Hen påstår att hen försöker komma till rätta med ett konkret problem. Det är en ren och skär lögn.

      För att komma till rätta med ett konkret problem så måste man våga definiera det.

      Då duger det inte att göra som hen gör i Metro.

      Det närmaste hen kommer till att försöka ringa in problemet det är genom att hänvisa till halva jordens befolkning för att sedan fastslå att fysiska och psykiska kränkningar beror på strukturer och normer.

      Hen är dessutom väldigt vag om vad hen vill förebygga. Å ena sidan talas det om sexuellt våld och trakasserier. Å andra sidan talas det om kvinnors eventuella rädsla för män.

      Metro publicerar återigen rappakalja och det är viktigt att dumheter från sinnesslöa skribenter aldrig får stå oemotsagda.

      Men artikeln är inte heller skriven av en sinnesslö skribent, eller hur?

      Faktum är att jag hade förväntat mig mycket mer av någon som skriver under med titeln kommunikationsstrateg.

      För att inte tala om att hen har ett förflutet inom psyops-förband.

      Svara
      • Pelle2

         /  01/22/2016

        Det kanske är det där med psyopsförband som är nyckeln till att förstå hans galenskap ? Han vill genom att återupprepa radikalfeministernas förvridna mansbild påverka oss män att acceptera en sådan sjuk mansbild.
        Undrar för övrigt hur dessa manliga radikalfeminister står ut med sig själva om dom nu anser att alla män är potentiella brottslingar och att vi skall ta ett kollektivt ansvar för vad några manliga brottslingar gör ? Eftersom dom fullt ut accepterar detta så måste dom ju må väldigt dåligt med tanke på att de själva är män.

        Svara
    • Jerry

       /  01/22/2016

      Metro gör mig inte lika arg längre, sen jag insåg att den är gratis material för komposten.

      Svara
    • Kristian

       /  01/22/2016

      ”Inte alla Allah.”

      Svara
  17. MiT

     /  01/21/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/21/2016

      Ja, det är verkligen ett problem att majoriteten av oss i norden är vita. Fy på oss, Hur kan vi vara så onda att vi låter oss födas med vitt skinn ?
      Lovar att köpa ett årskort på solariet för att bli en bättre människa och bli lite mera rasifierad på köpet !

      Svara
      • Casey Jones

         /  01/22/2016

        Är inte det kulturell appropriering?

        Svara
        • Pelle2

           /  01/22/2016

          Jo,självklart är det ju kulturell appropriering för inget jag gör för att blidka de rasifierade gör mig till en bättre människa eftersom jag som vit man per definition är ond och inte kan göra något rätt.Detsamma gäller gentemot feministerna.
          Möjligen om jag begår självmord för då har jag ju lämnat plats åt en duktig rasifierad eller kvinna.

          Svara
    • robjoh

       /  01/22/2016

      Hon är vit, kanske inte lika blek som jag men hon är vit.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/22/2016

      Är det inte främst invandrare som själva är vita (i vart fall inte svarta) som tjatar mest om ”vithetsnormen”?

      Svara
  18. Pelle2

     /  01/21/2016

    Och ytterligare en kulturrelativist på Expressen som förnekar att det kan ha varit kulturella orsaker till övergreppen i Köln:
    http://unvis.it/www.expressen.se/kultur/wirten-maktens-man-har-samma-kvinnosyn/
    Hanskriver:
    ”Varför har polisens fummel i Köln inte förklarats med deras kön? De flesta poliser är män och yrket förknippas med manlighetsideal som snuddar de som skenade på torget. ”
    Dels fanns det väl även kvinnliga poliser med på plats och dels är det är minst sagt oförskämt att skriva att polisernas ideal nästan är detsamma som sexualbrottslingarnas.
    Att misslyckas i sitt yrke har väl heller inte med kultur och kön att göra ?

    ”ven om det fortfarande är oklart vad som egentligen hände i Kungsträdgården kan man ställa samma fråga där: Var det män som inte förstod allvaret just för att de var män?”

    Det är väl väldigt tydligt att ett antal män i grupp begick övergrepp mot ett antal tjejer.
    Om han är så obildad att han inte vet att man inte får begå övergrepp så är det hans problem.Är väldigt säker på att de visste att det var olagligt.Om inte, kan de inte ha gått i skolan och lärt sig rätt och fel eller har de föräldrar som inte har uppfostrat sina barn.

    ”I stället har händelserna frigjort en stark längtan att få peka ut de kulturellt andra i en vändning där maskulinitet ersätts av invandrarmannen som hot. Uppskruvade röster, som Ann Heberlein i ”Studio ett” (13/1), ropar om att vi nu måste ”värna våra kvinnor och flickor” mot män från främmande kulturer. Och i riksdagen förklarade Jan Björklund att ”svenska normer” ska gälla. Plötsligt grälar alla om bara en enda förklaring: kulturskillnader.”

    Vet inte om någon har längtat efter att prata om kulturella skillnader men om övergreppen nu beror på det så vore det väl inte fel att prata om det om man vill lösa problemet ?.
    Tycker han inte att svenska normer skall gälla eftersom han gnäller på det uttalandet ?
    Vika normer skall i så fall gälla ? Talibanernas ?

    ”Det finns naturligtvis normer som präglar Sverige, men knappast specifikt svenska normer. Idéer om jämställdhet och kvinnors rättigheter är inte särskilt svenska. De har invandrat genom böcker, nyhetsflöden och politisk kamp. Det är så självklart att det känns pinsamt att behöva säga det. Men nu verkar det plötsligt nödvändigt. Att kulturalisera och nationalisera normer och rättigheter till svenskhetsfrågor är att överlämna sig till politisk hjälplöshet och handlingsförlamning.”
    Finns det inga normer som präglar andra länder ? Självklart kan ju heller inga tankar om jämställdhet och kvinnors rättigheter vara svenska för vi onda svenskar har ju ingen kultur mer än möjligen en våldtäktskultur bland vita män.

    Det handlar inte om att kulturalisera normer till svenskhetsfrågor utan om att vi, precis som norrmännen gör, måste stå upp för våra normer och värderingar även gentemot invandrare.Kulturrelativister som Per Wirten gör ju allt vad dom kan för att ursäkta beteende från invandrare som vi aldrig skulle acceptera från en svensk.

    ”De flesta kvinnor vet att män i flock är potentiellt farliga i alla städer på alla kontinenter. De vet också att deras övergrepp ofta omges av andra mäns tystnad. Det räcker att kolla rättegångslistorna på en svensk tingsrätt för att fatta att manlighet är en samhällsfara”

    Tror inte att det är särskilt många män som tyst skulle acceptera övergrepp mot kvinnor eller män.Oftast är det ju dessutom män som råkar ut för våld och inte kvinnor,

    ”Att identifiera likheter mellan sexövergreppen i Köln med dem på Tahrirtorget är politiskt viktigt. Men är det inte lika intressant att se likheten mellan övergreppen på torgen och näthatet i Sverige? I båda fallen är syftet att rensa offentliga rum från självständiga kvinnor, för att kunna återerövra en förlorad manlig dominans.”
    Är det inte viktigt att identifiera likheter mellan sexuella övergrepp för att försöka förstå dom
    och göra något åt dom ?
    Är ju också spännande att han jämför gruppövergrepp av sexuell natur med näthat.

    ”Män i Kairo är i det avseendet tydligen överens med män i villor av mexitegel i svenska städer. Och i båda fallen verkar polisen stå handfallen. Är det för att män ofta bagatelliserar andra mäns kvinnoförakt, även bland poliser?#

    Så en man som sitter och skriver en massa skit på internet är att likställa med en man som begår sexövergrepp i Kairo ?
    Återigen ger han sig dessutom på Polisen…

    Svara
    • Rikard

       /  01/21/2016

      Hej.

      Jag undrar när någon av dessa eftergiftspolitikens apostlar skall tala om vad polisen på platsen skulle gjort där och då.

      De är duktiga på att prata om hur det borde, eller inte borde, ha varit, hur någon annan skall jobba förebyggande (vilket brukar betyda oss lärare), samt något snömos om brobyggande och gränsöverskridande dialog med mera.

      Jag känner tyvärr igen deras resonemang från den svenska lärarkåren i gemen (anekdotisk evidens är inte evidens, men i alla fall); mycket snack om hur det borde vara, men ingen vilja att tala om vad man skall göra när det händer, när det är skarpt läge som det väl heter.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Inge Post

       /  01/22/2016

      ”ven om det fortfarande är oklart vad som egentligen hände i Kungsträdgården kan man ställa samma fråga där: Var det män som inte förstod allvaret just för att de var män?”

      Det var därför polisen avvisade 200 personer från platsen?

      Svara
    • Ivar L

       /  01/22/2016

      Där var några som inte gillade vithetsnormen i vart fall.

      Svara
  19. MiT

     /  01/21/2016

    Svara
  20. Bladet

     /  01/21/2016

    Ny propaganda i kvällens (torsdagens) kulturnyheter.

    Svara
  21. Svenne

     /  01/21/2016

    OT: Désirée Pethrus (KD):

    ”Förloppet är ungefär lika konstigt som om Motormännens Riksförbund hade ordnat ett hyreskontrakt åt en minister i Stockholms innerstad för att kort därefter få sin ordförande utnämnd till ordförande i en regeringsutredning om bilismen.”

    Svara
  22. MiT

     /  01/21/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  01/22/2016

      Hon tillhör väl falangen som vill censurera det som lärs ut i skolan om det strider mot hennes värdegrund som t,ex historiska händelser som inte passar in i hennes ideologi.

      Svara
    • Havre flarnstad

       /  01/22/2016

      Ja stackarn tänka sig dem dagen fröken själv lättklädd råkar passera en grupp nyanlända tafsare eller än värre hur kommer hon reagerara då ?

      Undrar ofta hur det blir den dagen när verkligen hinner ikapp såna här misstänker att dom helt stänger av och går in i ett vegetativt läge.

      Feministisk syntax error.

      Svara
    • Kristian

       /  01/22/2016

      29 år gammal och tål inte att läsa en text. Det är inte bara pojkar som skulle må bra av militärtjänst.

      Jag skall be att återigen få citera Westerholm.
      http://ledarsidorna.se/2016/01/in-sweden-it-is-forbidden-to-rape-svennehora/
      ”Senast under hösten kom jag i samspråk med en nyanländ ensam man i 30-årsåldern som frågade mig varför vi hade så många prostituerade kvinnor öppet på gatorna. Han kunde inte förstå att det mode han förknippade med bordeller i sitt ursprungsland, med tunna linnen, korta kjolar eller högt uppklippta jeans, inte på något sätt var ett tecken på prostitution i vårt land. Han såg milt skeptisk ut när vi skiljdes åt. Han trodde mig inte.”

      Svara
    • Frogfish

       /  01/22/2016

      Herregud! Finns inte verkligheten för dessa människor?

      Har ett flertal ggr varit i Egypten för dykning (ett skitland, men med underbar dykning), och ett stort problem för de tjejer som var med var att de inte kunde gå ut från hotellet ensamma (eller tillsammans) utan att konstant bli både fysiskt och verbalt trakasserade. Med oss killar med höll det sig till verbala angrepp, dock var det då möjligt att gå ut.
      Jag skulle vilja skicka ner den här människan till Egypten i bikini så får hon se själv hur ”openminded” den lokala befolkningen är………

      Svara
    • Rikard

       /  01/22/2016

      Hej.

      Kära lilla nån, hur skall det gå när hon skall läsa om hur man har behandlat psykiskt sjuka (och många som inte var sjuka – bara avvikande), människor med kognitionshinder och liknande? Särskilt om hon läser om hur man i vissa delar av världen fortfarande behandlar dess människor.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  23. Svenne

     /  01/21/2016

    OT: Löfven i intervju med CNBC:
    http://nyheteridag.se/stefan-lofven-sexuella-overgrepp-inte-relaterade-till-invandring/
    ”SVERIGE Den internationella TV-kanalen CNBC har intervjuat Sveriges statsminister Stefan Löfven med anledning av den senaste tidens uppmärksamhet om sexuella övergrepp som drabbar flickor och unga kvinnor. – Sexuella övergrepp är inte per automatik relaterade till invandrare och invandring, förklarade han för tevekanalen.”
    //
    ”Vi ska inte koppla det här till invandring, poängterade Löfven.

    Enligt den polis som Nyheter Idag tidigare talat med, som arbetat med att ingripa mot sexuella övergrepp på festivalen “We are Stockholm” förra året i Kungsträdgården, är det i huvudsak killar med bakgrund i mellanöstern som begår övergreppen.”

    Svara
  24. Jan

     /  01/22/2016

    Guldbaggegalan:

    1) Putslustig hysterika som sätter sig själv i centrum och hånar publik och aktörer som programledare.
    2) Helt i avsaknad av värdighet och respekt.
    3) Professionella skådespelare som inte klarar av att hålla ett tacktal.
    4) Obligatoriskt politiskt vänsterutspel mitt i galan.
    5) En tävling i klänningar och smink.
    6) Karaokeartister som mellanspel.
    7) Fylla och mycket snack om efterfester.
    8) Som vanligt en film som ingen sett som får flest priser.
    9) Teleprinterläsande presentatörer.
    10) Ofta läge för skämskudden….

    Svara
  25. Pelle2

     /  01/22/2016

    En Jessica Jönsson debatterar den nya rätten för ensamstående kvinnor att få tillgång till assisterad befruktning på statens bekostnad.
    Inlägget inleds fint med orden ”Ni som kritiserar nya lagen om assisterad befruktning har fel”
    Bra sätt att debattera…
    Hon skriver att hon blir en bra mamma även utan en partner. Visst,det kan mycket väl hända att hon blir det men varför skall jag betala för det ? Det är ingen mänsklig rättighet
    att bli förälder utan om hon vill bli det utan att partner så får hon väl betala för det.

    ”De bubblande förhoppningarna stillar sig, ersätts i stället med tvivel och sorg när jag fortsätter läsa liknande kommentarer. Tänk om dessa människor har rätt, tänk om jag skulle förstöra ett barns liv, tänk om det är mig det är fel på?
    Men samtidigt märker jag hur ensamstående mäns längtan efter barn inte ifrågasätts och dissekeras på samma sätt, då det i stället tycks vara synd om männen som inte får samma möjligheter som kvinnor (på vilket sätt det skulle vara mindre synd om deras barn i så fall förstår jag inte?).”
    Ensamstående mäns längtan efter barn ifrågasätts lika lite som ensamstående kvinnors längtan efter barn. Skillnaden är väl att kvinnor nu får en möjlighet att skaffa barn på egen hand på statens(vår) bekostnad medan ensamstående män kan glömma att bli föräldrar.
    Eftersom ensamstående män inte kan bli föräldrar så är det ju meningslöst att diskutera huruvida det vore synd om deras barn om de blev det.
    Är ju också intressant hur hon hånar de som tycker synd om ensamstående män som inte får samma möjlighet som kvinnor att skaffa barn medan vi förväntas applådera henne som får skaffa barn på egen hand.

    ”Jo jag är visserligen feminist och hatar män ibland, men jag vet att jag skulle bli en bra mamma”
    Bra sätt att tala om att hon vet att hon blir en bra mamma när hon skriver att hon är en feminist som hatar män..
    Det är ju också kul att hon som feminist inte har något problem med att hon som kvinna ges en möjlighet att som ensamstående skaffa barn samtidigt som vi män inte kan göra det
    Antar att hon menar att det är ett utslag av feministisk jämställdhet.
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22121427.ab

    Svara
    • Jan

       /  01/22/2016

      Kanske att de här kvinnorna skulle ta hand om ensamkommande flyktingbarn istället? Flyktingbarnen är ju dessutom ganska pilska så det lär ju finnas goda chanser för dem att bli med barn på naturlig väg dessutom. Som en bonus!

      Svara
      • Pelle2

         /  01/22/2016

        Fast som feminist, som ibland hatar män, så kanske hon inte vill få barn på naturlig väg och tvingas umgås med en man i sitt hem och hemska tanke ha sex med en man ?
        De ensamkommande flyktingbarnen är för gamla. Hon vill väl ha ett barn som hon kan forma efter sin feministiska ideologi.

        Svara
    • Nilsson

       /  01/22/2016

      ”Barn har rätt till kontakt med båda sina föräldrar” står det i FN:s barnkonvention.
      Märkligt att svensk lag inte följer det.

      Svara
  26. Deutche Welle

     /  01/22/2016

    ”Gina Dirawi 25 år, kvoterad”…
    https://twitter.com/HareBrahs/status/690310255432077313

    Svara
  27. Ivar L

     /  01/22/2016

    OT Kan detta månne bli en ny Somar al Naher som kräver svenskarnas ursäkt för dålig behandling:
    http://unvis.it/http://www.metro.se/metro-debatt/flyktingen-ahmad-svenska-asylboenden-ar-inte-manskliga/EVHpat!OUO1sQdU6x7o/

    Han har en diger önskelista:
    ”Asylboendena borde ha någonstans där man kan träna, så att människor får utlopp för sin frustration. Det borde finnas böcker att läsa och det borde hållas lektioner i svenska åtminstone tre gånger i veckan, så att man lär sig kommunicera under det året eller mer man väntar på besked om uppehållstillstånd. Internet, för att kunna kommunicera med familj i hemlandet, skulle också minska spänningar. En expert på posttraumatiskt stressyndrom borde finnas tillgänglig för att hjälpa dem som har varit med om trauman.”

    Det ”borde” både det ena och det andra. Undrar om alla svenskar tycker de ”borde” betala allt detta också? Eller tycker Ahmad att han själv ”borde” betala för kalaset?

    För er som inte minns krävde ju Somar al Naher att svenskarna skulle be henne om ursäkt för att inte hennes familj fick asyl tillräckligt snabbt och bekvämt:
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article20914728.ab

    Svara
    • Johan

       /  01/23/2016

      Tja, jag tycker nog att hans krav är ganska vettiga. Ett asylboende borde nog erbjuda det han räknar upp.

      Problemet är ju inte önskelistan, utan den enorma mängden asylboenden. Om vi ser till att kraven för asyl skärps så kan vi nog erbjuda PTSD-behandling för de som anländer.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  01/23/2016

        Problemet är snarare att krav från ofta redan krävande individer som påstår sig ha flytt bomber och krig ses som ytterst otacksamma speciellt när dom hotar med att flytta tillbaka från misären här till påstådda konfliktområden.

        Många undrar hur ju hur nödställda dom är när det sitter folk på ockuperade bussar och vägrar kliva av eller när det kletas bajs på väggar och förstörs samtidigt som andra hungerstrejkar i protest mot avsaknaden av arabisk delikatessmat.

        Tror och hoppas inte alltför många vill förvägra asylanterna sådant som psykologsamtal / ptsd-behandling.

        En lösning vore enligt mig att ta i med hårdhandskarna rejält och helt enkelt avvisa bråkmakare och allt för krävande individer under boendetiden har man inget bättre för sig än göra livet surt för personalen och hota med att åka hem är det ett tydligt tecken på välfärdsinvandring

        Sen kan man absolut satsa på åtgärder för att smidigt anpassa resterande till västerländskt leverne där både vård och billigt internet i form av stationär lånedator (vilket säkert redan finns men alla vill väll få en gratis 20k’s gaming laptop med 100Mbit lina). Städa och laga mat kan dom gott få göra själva det duger åt svenska fångar som sedan länge får bilda matlagning och köpa in sina egna ingredienser hos grossist för enligt fast budget därmed löser vi en del av sysselsättning. Svenska undervisning låter utmärkt låt dom ha företrädesvis vis språkstudier på distans med lärare på plats en dag i veckan detta upplägg fungerar även det för fångar.

        Blir faktiskt direkt sur vid minsta krav från asylsökare numera märker jag och det kan dom tacka sin egen grupp för efter alla protester genom åren.
        Det borde absolut vara en skötsamhets klausul med i huruvida någon ska beviljas uppehållstillstånd efter vistelse på förläggning.

        Märkligt att jag inte minns detta alls från balkankriget det är något speciellt med dom nya asylanterna och vilka sjuka förhoppningar vissa fått efter att naivt köpt flyktingsmugglarnas annonser utan det minsta kritiska tänkande.

        Ursäktar den negativa sinnebilden men att vakna upp efter en hård arbetsvecka kolla nätbanken se hur skatterna ätit upp lönen och sen försöka ha medlidande för klagande asylsökare blir lite för mycket för humöret 🙂

        Nej nu ska ja gå upp och äta frukost och försöka glömma bort allt för en fridfull stund i reservatet.

        Trevlig helg
        .

        Svara
  28. Bo

     /  02/11/2016

    Jag fattade redan 1970 att statstelevisionen är ett propagandainstitut. Hur många av deras anställda skulle klara en IQ test över 95 poäng. Det var någon här som nämnde Holland men där får man åtminstone köpa en liten rökbit så man kan glömma vilken sjuk värld man lever i utan att bli trackad av farbror eller tant blå. Oj jag var inte riktigt PK här jag skulle kanske gå till farbror doktorn och få något häftigt piller och en gratis propagandakurs så jag kunde bli PK igen.

    Svara

Lämna ett svar till Peter Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.