En twitterdiskussion

Såg en tweet fladdra förbi igår apropå Trump och någon inspelningar

haglund1

haglund2

Och var tvungen att länka hans tweet och säga att det inte ens är nära att vara samma sak. De flesta inser ju att det inte är samma sak på minsta lilla sätt.

haglund3

Jodå, det är samma sak säger han och börjar genast försöka sätta mig i något ”gäng”. Jag antar att det är ett gäng som inte är bra att tillhöra…

haglund4

haglund5

Mina två ovan hänger ju ihop. Och visst är det så att de som gärna vill förminska problemen, eller skylla dem på vanliga svenskar, gärna pratar om etnicitet medan nästan inga andra gör det? Det finns säkert några andra också men knappt märkbart, de finns ute i ytterkantsperiferin.

haglund6

haglund7

haglund8

Och ett av skälen till att de som inte vill se problemen gärna hävdar att andra pratar etnicitet är ju för att kunna förlöjliga eftersom de flesta förstår att det är löjligt. Man vill kunna säga ”Kolla galningarna, de tror att det sitter i hudfärgen eller etniciteten” när folk inte alls tror det.

haglund9

haglund10

haglund11

haglund12

haglund13

Förklaringen är att en amerikansk mångmiljardär, SD och kanske analfabeter från Afghanistans bergstrakter är samma sak…

haglund14

”Mansnormsmiljöer”,  så kallad ”slarvig omkodning” för att inte prata om det man egentligen menar. Eftersom ett annat namn på normer är kultur…

haglund15

haglund16

Jag undrar ärligt, tycker han verkligen att det är samma sak? Really?

blockad-av-haglund

Men det var inte så roligt tyckte han så han blockade. Var väl inte så kul att själv tillhöra det där gänget som gör ”slarviga omkodningar” kanske när man kämpat så hårt för att försöka trycka in andra som man inte gillar där.

haglund

Är bättre att subtweeta efter man blockat istället. Då kanske folk inte märker att man själv tillhör ”gänget” som ”slarvigt omkodar” för att man inte vill se eller vågar erkänna problemen som faktiskt finns. Bättre att tro att allt bara försvinner när man korsar en landsgräns. Magi!

Unga snygga tjejer hänger säkert på Trump, Jagger och Heffner för att de är så enormt sexiga och heta, riktiga hunkar är de. Och de hänger säkert med dem för att de INTE vill att de ska göra något med dem. De åmar sig runt dem bara för det är roligt. Vilken hemlös arbetslös man som helst har säkert lika många hängande runt sig…

Den där boken 50 shades och intresset runt den säger ganska mycket. Hade kvinnor gillat den boken om huvudfiguren varit en arbetslös fattiglapp som förlorat både hus och hem istället för en stenrik figur (han i boken är väl en stenrik typ? Har inte läst själv, är bara vad jag sett om boken)? Knappast va…

Men han erkänner i alla fall att det finns skillnader i kulturer och att de ligger bakom en hel del även om han slarvigt omkodar kultur till ”mansnormsmiljöer” för att slippa vara rasist. För det finns ingen normal som påstår att svenskar INTE har begått övergrepp alls utan att omfattningen har ökat och också sätten och vilka som utsätts. Och eftersom kultur är inblandad så skiljer sig säkert också varför man utsätter andra men det finns säkert forskning på sådana skillnader. Om den är tillåten i Sverige förstås… Och sen finns det också bland dem rena kriminella idioter också såklart!

Trump beter sig som ett rövhål, där är vi nog dock överens. De flesta män både i Sverige och USA tycker nog att han beter sig som ett rövhål. Det betyder att mansnormen INTE är att bete sig som ett rövhål. Trump är inte heller vilken vanlig man som helst eftersom de flesta vanliga män inte är mångmiljardärer. Faktum är att nästan inga män är mångmiljardärer…

Om man anser att en mångmiljardär från USA, SD och unga män från Mellanöstern är samma kultur så är man inte det minsta intresserad av att komma närmare en lösning på det faktiska problemet i Sverige. Och under tiden så offras ytterligare några småtjejer i Sverige. En del verkar tycka att det är värt det, jag tillhör dock inte de som tycker så.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

105 kommentarer

  1. MiT

     /  10/09/2016

    Vilket haveri till debattartikel…
    ”Hör ni inte Hitlerklockorna ringa?”
    https://www.gp.se/nyheter/debatt/h%C3%B6r-ni-inte-hitlerklockorna-ringa-1.3850910

    Svara
    • Pether

       /  10/09/2016

      Men, skulle ju precis länka in den.

      Svara
    • G

       /  10/09/2016

      ”Hör ni inte Hitlerklockorna ringa?”

      Nej, det är lugnt. Kanske har du problem med tinnitus ? 🙂

      Svara
      • Olof

         /  10/09/2016

        Eller så bor hon i Malmö.

        Oj, fast vänta, då handlar det ju om ‘rasifierade’ nazist… jag menar… uh. Jaja, men Malmö har i alla fall styrts av de där nazisterna i SD hur länge som helst! Eller vänta nu, SocialDemokraterna, det är väl de som förkortar till SD?

        Josefsson vet säkerligen mer om judehatet i sverige än Eksvärd här, med tanke på att UG gjorde ett program om det senast förra året.

        Svara
      • Ivar L

         /  10/10/2016

        Dagerlind tar upp denna med flera andra yttrandefrihetsfientliga strömningar i Sverige:
        http://avpixlat.info/2016/10/10/en-brunrattas-funderingar/

        Svara
    • Sicken trams-Maja den där Svärd är.

      Nej, Hitler-klockorna ringer inte. Finns det ens mer att tillägga?

      Svara
      • michael.

         /  10/09/2016

        Hennes resonemang kan vilken diktator som helst använda sig av,och varför det då är viktigt att inskränka yttrandefriheten för medborgarnas eget bästa.
        Tyvärr verkar alltför få svenskar förstå att demokratin och yttrandefriheten är allvarligt hotad i Sverige idag,och hotet kommer inte från det håll man kan tro.Utan det kommer ifrån dom som själva framhåller sig som goda vilka vill ta ifrån dig dina rättigheter med lögnen att det är för ditt eget bästa,fast sanningen är att det är endast för deras eget bästa.

        Svara
    • Skeptisk

       /  10/10/2016

      Om man är retorikexpert borde man kunna skriva korrekt svenska. Man bör också ha koll på sin argumentation och i möjligaste mån undvika Goodwins lag. Hon hävdar att Josefsson är ute på ett sluttande plan om man använder yttrandefrihet för att ge folk möjlighet att uttrycka rasistiska åsikter, om att Nya Tiders redaktör intervjuades. Då kommer den stora frågan, yttrade han något rasistiskt när han fick denna plattform? Om svaret på det är nej, faller argumentet platt. Och vad jag minns är svaret just nej.

      Svara
    • Jag kunde inte låta bli att bemöta bimbo-inlägget ”hitlerklockorna” på GP FB – vet inte om det finns kvar. Om RETORIK användes för att dölja, förneka, förvilla, ljuga och bedra – så kallas det väl DEMAGOGI? Som tur är, så är hon ingen skicklig retoriker och demagog. Vi befinner oss ju mitt i mediokritetens guldålder.

      ”Det är inte lätt att höra klockorna för alla ”Allahu akbar”, skottsalvor och detonationer. Webben är full med mördade människor – män, kvinnor och små barn. Inte en enda har blivit torterad, våldtagen eller mördad av någon ”hitlerist”. For jag har inga bilder av IS-mån som gör hitlerhälsning. Bara Hamas, Hizbollah, Fatah plus civila i Mellersta östern, Pakistan och Indien. Eller som på Londons gator håller upp skyltar med ”sharia for Europe”, ”democracy go to hell”, ”to hell with freedom of speech”, ”Hitler was right”, ”prepare for the Real Holocaust”, ”Behead those who mock Muhammed” och så vidare.
      Så Hitler används för att försöka avleda uppmärksamheten från den verkliga faran, den som får blodet att flyta på flygplatser och shoppingcenter. Kommunalrådet (S) i Malmö som 2 dagar efter Parismassakern uttalade sig för SVT att ”den verkliga faran kommer från de högerextrema”. Eller hon som twittrade om att allt ont kommer från kristendomen. När någon frågade om det inte fanns andra religioner, så svarade hon ungefär:”Nej, vad har vi för problem med islam?””

      Svara
  2. Bamse

     /  10/09/2016

    Intressant. Trump ”kommer undan” med att vara en ohyfsad översittartyp, en jätteelefant i en porslinsbutik i stort sätt i alla sammanhang – och ändå anses som en valbar presidentkandidat. Men ta fram ett gammalt klipp där han ger uttryck för en taskig kvinnosyn – då anses han omedelbart körd!

    Feministisk slutsats (the broken record edition): vilket unket patriarkalt, våldtäktssamhälle vi lever i! ALLA män är svin!

    Svara
    • G

       /  10/09/2016

      Haha! Ja, lite så. Fast i Kjelles värld var nog Trump körd flera år innan dessa klipp läckte ut, rättare sagt har nog Trump inte varit aktuell öht för honom 😛

      Svara
    • Att föra fram Trump som en presidentkandidat var idiotiskt… såvida planen inte är att Pence ska föra politiken och Trump ska vara en nickedocka.

      Oavsett, korkat.

      Svara
      • Bamse

         /  10/09/2016

        Håller med, Trump är en pajas det har han varit hela tiden. Min poäng var väl snarast att det var nu med den här nyheten som även flera av de som tidigare stött honom börjar distansera sig på allvar. Förvisso kan det kanske tolkas som droppen som slutligen fick glaset att rinna över också.

        Svara
      • Pether

         /  10/09/2016

        Att han är en av de bättre kandidaterna usa haft på väldigt länge med en reell politik betyder väl inget då eller?

        Svara
        • Bamse

           /  10/09/2016

          Tja, uppför han sig tillräckligt buffligt kan det mycket väl vara så (att hans politiska idéer spelar mindre roll för många väljare). Några av hans politiska förslag i sig tänker jag inte ta ställning till här, tycker det blir lite för OT.

          Svara
  3. AGENDAN BAKOM DETTA?

    Svara
  4. G

     /  10/09/2016

    😀 …..

    Svara
  5. G

     /  10/09/2016

    ””De Niro: ”Trump är ett svin – vill slå honom i ansiktet”

    Skådespelaren Robert De Niro vräker ur sig skällsord om Donald Trump i en video. Ett av många fördömanden efter publiceringen av inspelningen där den republikanske presidentkandidaten talar grovt sexuellt nedsättande om kvinnor.

    Videon spelades in som en del av en kändiskampanj för att få folk att gå och rösta, men användes aldrig. Nu sprids den i stället på internet efter att medier fått ta del av den.””
    http://www.svd.se/de-niro-trump-ar-ett-svin-jag-vill-sla-honom/av/tt

    ””En av fem japaner jobbar sig till döds

    En femtedel av Japans arbetskraft riskerar att dö på grund av allt för hög arbetsbörda, enligt en ny undersökning. Enligt undersökningen som beställts av landets regering uppger 22,7 procent av de tillfrågade företagen att några av deras anställda arbetar mer än 80 timmars övertid varje månad.””
    http://www.svd.se/en-av-fem-japaner-jobbar-sig-till-dods/av/tt

    Svara
    • michael.

       /  10/09/2016

      Det skulle inte förvåna mig om De Niro när han var ung och blev känd knullade runt duktigt och använde sig av uttryck liknande Trump.

      Svara
      • Hmm

         /  10/09/2016

        Jasså du menar att den inställningen bland män är vanlig? 😉

        Svara
        • MiT

           /  10/10/2016

          Fast även en ung och känd De Niro var inte en vanlig man… Gissar att det hängde betydligt fler även på honom då än på Hemlösa Harry 😉

          Svara
          • Klimathotet

             /  10/10/2016

            Robert De Niro’s Waiting med Bananarama

        • Bland superkändisar är det säkert vanligt.

          Svara
          • Hmm

             /  10/10/2016

            Ni menar på allvar att det är vanligt bland superkända män att de kysser kvinnor mot deras vilja? Att feministerna har rätt? 😉

    • (ursäkta mig, men allt jag tänker på när jag hör om Robert De Niro ;))

      Svara
    • Och sedan undrar folk varför Japanerna är såpass duktiga i det dem gör. Känner själv en kvinna där som har en liten dotter, hennes man dog medan han var gravid. Riktigt vidrigt men samtidigt ganska ärovärt. Försöker själv hjälpa henne finansiellt nu men hon är ju knappast den enda.

      Men känns inte som ett problem Sverige kommer drabbas av idag, dock i framtiden när ekonomin är helt fucked, då kommer folk behöva slavarbeta som redan vissa gör, lite som jag.

      Svara
  6. G

     /  10/09/2016

    ””Storbråk utanför Kulturkammaren

    En person är gripen och två anmälningar är upprättade efter att enligt uppgifter 40 tal personer börjat bråka utanför Kulturkammaren i centrala Norrköping.

    Polisen fick in ett flertal samtal som larmade om ett stort slagsmål och när polisen kom till platsen kunde det konstateras att det var två grupperingar som hamnat i luven på varandra.””
    http://www.nt.se/nyheter/ostergotland/storbrak-utanfor-kulturkammaren-om4329569.aspx

    ””Fem anhållna efter dödligt knivbråk

    En man i 20-årsåldern miste livet efter att ha blivit knivskuren i samband med ett bråk utomhus i Skellefteå vid midnatt.

    – Han omhändertogs snabbt och fördes till sjukhus, där han avled någon timme senare, säger polisens presstalesman Peder Jonsson till Norran.

    Tre unga män och två unga kvinnor greps och anhölls efter händelsen. En av dessa, en man i 25-årsåldern, misstänks för dråp, uppger Västerbottenspolisen på sin sajt.””
    http://www.svd.se/ung-man-knivskars-till-dods/av/tt

    Svara
    • G

       /  10/09/2016

      ””En man i 20-års åldern avled av sina skador sedan han blivit knivskuren i samband med ett bråk vid midnatt på Morö backe Torg i Skellefteå. Mannen var ej hemmahörande på orten.

      Fem personer, tre unga män och två unga kvinnor, i åldrarna 18-25 år har under förmiddagen anhållits av jouråklagare misstänkta för inblandning i nattens händelser på Moröbacke. Var de fem personerna är hemmahörande vill polisen i nuläget ej redogöra för.””
      https://polisen.se/Vasterbotten/Aktuellt/Handelser/Vasterbotten1/2016-10-09-0009-Morddrap-Skelleftea/

      Why so secret hmmm…

      Svara
  7. MiT

     /  10/09/2016

    https://twitter.com/Tyckmyckna/status/785063397125652480
    https://twitter.com/mgh_se/status/785063976501710848

    https://twitter.com/mgh_se/status/785065843478659072

    https://twitter.com/Tyckmyckna/status/785066215584784384

    Svara
    • Rikard

       /  10/09/2016

      Hej.

      En sak som stört mig ända sedan Hets mot folkgrupp infördes (eller snarare när den fick sin moderna form på åttiotalet) är att det saknas en stringent och korrekt definition, beskrivning och process för begreppet folkgrupp.

      I dagligt samtal vet du vad jag menar, och tvärtom, för det framgår av kontexten, men inom det juridiska bör definitioner vara skarpt avgränsade, då konsekvenserna är så pass mycket skarpare.

      Samer är en folkgrupp, skulle väl de flesta ställa upp på. Är riktiga Söderbor (inte hipsters, utan de riktiga äldre) en sådan? Villkor som språk, dialekt, idiom, och geografisk avgränsning är uppfyllda – men inte fysiologiska (det som tidigare kallades rasliga) egenarter, vad gäller Söderbor. Hur länge är en same en same i så fall? Om ett par samiska föräldrar bor på Söder, och skaffar barn där: är barnet same, Söderbo, eller både och, eller varken eller, eller varierar det med kontexten?

      Frågan landar snabbt i djupt obehaglig rasbiologisk klassificering och luddiga löskokta och godtyckliga gränsdragningar. Mycket bättre då att lagföra för direkta uppmaningar till andra olagliga handlingar (MiT:s bloggposter med diverse FB och twitterinlägg innehåller en del gränsfall); exempelvis skulle en kommentar som ‘Jag hatar alla X för de är Y’ knappast kunna vara kriminell, medan ‘Jag skulle skjuta alla X för att de är Y, jag har gevär och kan använda det’ definitivt kan utläsas som ett direkt hot och som en uppmaning till brott (givet övrig kontext).

      När man dessutom utvidgar definitionen såsom har skett med tillägg av diverse kategoriseringar (vilket i sig skapar grupperna som kan utsättas för brottet, istället för att det är individer som kan utsättas för brott) så inträder det perversa att den som inte delar något av de av lagen godkända gruppkriterierna inte kan utsättas för brottet – den är helt enkelt helt plötsligt mindre skyddsvärd i lagens ögon. En mycket märklig manifestation av ‘allas lika värde’.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Olof

         /  10/10/2016

        ”Hur länge är en same en same i så fall?”

        När det gäller just samer finns det rätt bra juridiska kriterier – vem som helst kan bli same, det räcker med att påvisa att man pratar samiska av och till i hemmet och anser sig vara same. Det ger dig rätt att rösta i sametinget. Dock inte något medlemskap i samebyar, då det snarare är en form av äganderätt i en sorts kooperativ eller företagsliknande association där man måste väljas in.

        Själv ogillar jag hets mot folkgrupp lagen, men jag tycker inte det stora problemet är gränsdragningen av vilka som kan ses som grupper egentligen är så svår. Vad jag tycker är värre är att den i förhållande till YGL regleras helt och hållet av justitiekanslern, vilket som vi noterat lett till ett fullständigt godtyckligt använade av den där t.ex Lambertz och Skarhed ansett att den inte är applicerbart för vita som folkgrupp (intressant, då SD’s förlag att explicit inkludera vita i den avfärdades med att den redan var avsedd att innefatta alla folkgrupper, inklusive vita).

        Svara
  8. MiT

     /  10/09/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/09/2016

      Trygga mysiga Seved!

      Hyresvärdar, och i förlägningen, hyresgästerna, har alltid behövt göra polisens jobb, genom att hyra in vaktbolag, som inte har våldsmandat att göra jobbet, så löser vi situationen till det bästa, men det måste helt klart utbildas en ny typ av väktare. För så här har det alltid sett ut i Sverige, men bra att mörkertalet™ gick ner lite, vi måste våga prata om utmaningen™.

      Förslag till ny väktarutbildning.

      * Normer och värderingar 40h
      * Dialog 40h
      * Utsatta gruppers utsatthet 40h
      * Feministiskt självförsvar 40h
      * Intersektionelt krishantering 40h
      * Genuscertifierat kamratstöd 40h
      * Olaga diskriminering och könsmaktsordning 40h

      Svara
  9. Jerry

     /  10/09/2016

    S.C.U.M (society for cutting up men) har hyllats på landets kultursidor. Fått bidrag från staten för att visas som pjäs för ungdomar. I manifestet liknas män vid vandrande dildos Någonting i skymningslandet mellan människa och apa. En biologisk olycka som måste utrotas. Med andra ord inga milda ord. Författaren försökte mörda tre personer så jag köper inte att hon var satirisk. Två av skotten missade och ett sände Andy Warhol i en för tidig grav. Detta är KULTUR för bövelen! Men när Trump skryter om hur lätt det är för en kändis att få kvinnor så blir det skandal. Är man miljardär så är det praktisk taget att greppa dem i fittan, menade han. En del påstår att SCUM rymmer ett korn av sanning. Är Trump helt ute och cyklar?

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/09/2016

      What’s the reason to have fuck you money if you dont say it?

      Svara
  10. Anonymouse

     /  10/09/2016

    ”– Det är ett resultat av en allmän ofullkomlighet. Ingen motarbetade på något vis att vi skulle lyfta könsaspekten på självmord. Men jag tror vi präglades av hälsodebatten att kvinnor har en sämre situation än män, säger han till tidningen.”

    Smaka på den sista meningen.
    Säg mig, är inte detta en sammanfattande bild av samhällsdebatten?
    Det finns absolut kvinnoproblem, som mycket riktigt skrivs om i media. Samtidigt skrivs även spaltmeter efter spaltmeter om Moa som hittat en ”sexistisk” reklamskylt eller Henfia som fått patriarkalt skoskav och liknande. Vänsterjournalister lyfter på varje sten efter minsta vardagliga offerskap och ger det massiv uppmärksamhet.

    http://www.svd.se/lagt-intresse-for-mans-sjalvmord/om/sverige

    Svara
    • Grodan Boll

       /  10/10/2016

      Destruktiv femininitet som leder till typiska privilegierade matriarkala strukturer som ignorerar mäns… (etc)

      Svara
  11. Kjell Häglund är en idiot

     /  10/09/2016

    Den dagen SD hamnar i regeringsställning får man väl hoppas att han och hans likasinnade kollegor inom PK-media blir arbetslösa och hamnar i Fas 3.

    Svara
  12. Svenne

     /  10/09/2016

    OT: SVT om våldtäkter på män:
    https://twitter.com/storspiken/status/785137713460744192
    ”– Män och kvinnor är väldigt lika, både när det gäller hur de mår när de kommer på akutbesök, hur man bemöter dem och hur de samarbetar för att få fram bra undersökningar och dokumentation, säger överläkare Lotti Helström.

    – Vad de har varit med om är också anmärkningsvärt lika, det är ungefär samma historier man berättar.

    Förra året anmäldes omkring 450 våldtäkter på män och pojkar i Sverige, men mörkertalet bedöms vara stort.”

    Svara
    • Hmm

       /  10/09/2016

      Jag tror på att mörkertalet är stort men jag kan inte låta bli att notera att i det här fallet så är det ingen av er som protesterar.

      Svara
      • bullshit

         /  10/10/2016

        Vad borde ”de” protestera mot menar du?

        Ingen ifrågasätter att mörkertal existerar. Det har det alltid gjort. Lögnerna om att anmälningsbenägenheten plötsligt exploderat passerar däremot inte obemärkt förbi.

        Det är oklart vem du vänder dig till och vad du vill ha sagt. Kan du vara lite mer specifik.

        Svara
      • Pether

         /  10/10/2016

        Börjar klaga på mörkertalet när män börjat anmäla sina one night stands för ångrade ligg.

        Svara
        • Olof

           /  10/10/2016

          Ja, det var väl polisen i Helsingfors som gick ut och bad både män och kvinnor att lägga av med att rapportera fylleragg.

          Jag vet inte riktigt vad man skall göra åt idiotin som sprids i vissa kretsar (och framförallt från USA) där man lurar i ungdomar att man inte kan ge samtycke när man är full, och att minnesluckor morgonen efter innebär att man har varit medvetslös. Det borde inte vara så väldigt svårt att begripa; anledningen att ‘ömsesidig våldtäkt’ med två fulla människor inte förekommer som något problem i domstolar är rätt självklar – när man är full nog att anses vara i ett hjälplöst tillstånd och det alltså skulle vara våldtäkt så kan man inte genomföra någon form av sex. Är båda i ett sådant tillstånd så kan helt enkelt ingenting hända.

          Svara
        • bullshit

           /  10/10/2016

          ”Börjar klaga på mörkertalet när män börjat anmäla sina one night stands för ångrade ligg.”

          Tvivlar starkt på att män anmäler sina one night stands för ångrade ligg.

          Det skulle vara av strikt ekonomiska skäl i så fall.

          Vad står det i anmälan? Att en hårig feminist satte sig på dem med hela hens tyngd och våldtog dem med sin förväxta klitoris.

          Jag är skeptisk. Kalla mig fördomsfull men rubriken var att våldtagna män får akutvård.

          Då föreställer man sig inte heterosexuella män som våldtagits av sina feministiska flickvänner i första hand, även om det säkert förekommer i dagens Sverige, utan snarare våldtäktsmän som förgripit sig på barn och ungdomar, varav en del sker på asylboenden, eller att grova övertramp skett någonstans i dunklet på andra sidan spelplanen.

          Det är snarare DÄR som man kan tala om att det förekommer ett mörkertal i form av oanmälda våldtäkter på män. Inte att damen som den försynta heterosexuelle herren bjudit hem på en kopp te sliter upp en lesothisk löspenis och går loss. Labila Lisa som läst SCUM-manifestet en gång för mycket kanske står för några av övergreppen, men knappast merparten.

          Svara
      • Rikard

         /  10/10/2016

        Hej.

        Så hur många gånger måste jag, som varken är statistiker eller matematiker, skriva att mörkertalet är okänt, och därför saknar betydelse som begrepp, men används som ett fult retoriskt knep, för att bli godkänd av dig?

        Det finns inget mörkertal. Det finns antal konstaterade händelser, och det finns gissningar, men gissningar låter inte lika hemskt och seriöst som mörkertal.

        Jag tror, baserat på magkänsla, anekdoter och på att ha varit stödperson för offer för sexuella övergrepp, att det finns de som inte orkar eller vågar anmäla, av flera olika skäl. det vore grovt ohederligt att utifrån det generalisera till ‘ett stort mörkertal’.

        Är det något annat du tycker man kan anpassa begreppet till?

        ‘Hur många kvinnor som misshandlar sin partner? Mörkertalet är stort, så det är säkert vanligare än för män.’

        ‘Hur många flyktingar är terrorister?’ Mörkertalet är stort.

        ‘Hur många kvinnor är alkoholister?’ Mörkertalet är stort.

        Jag kan fortsätta tills korna kommer hem, men det är bäst att inga fattas – hur jag nu skall veta det, då mörkertalet är stort. Det fattas säkert några; vem skall jag anklaga för stölden av mitt mörkertal av kor?

        Det är konsekvensen av att legitimera ett sådant begrepp – ej styrkta påståenden kläs i lånta fjädrar av förment trovärdighet. Inget, absolut inget, offer för övergrepp tjänar på att man bygger in felkällor på det sättet mörkertalet blir.

        Det bästa vore om vi alla kunde utmana det begreppet med ett simpelt: ‘Hur vet du det?’ när mörkertalet dyker upp.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Hmm

           /  10/10/2016

          Ha ha ha. Ja ja ja. Ni vet vad jag menar. Jag syftar till att ni inte tror på att det är vanligt att man inte anmäler en våldtäckt. (Eller är ni så inkonsekventa och inkompetenta till att släppa er dubbelmoral?)

          Svara
  13. Jan

     /  10/09/2016

    Den dogmatiska nyliberalen Anna Starbrink fortsätter med sin blinda privatiseringsiver. Nu ska patienter med prostatacancer ut på den kommersiella marknaden. Det förvånande är den totala likgiltigheten för patienterna. Marknaden går före. Hur är en sådan person som Anna Starbrink funtad? Hur kan hon vara så cynisk med människoöden?

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article23681409.ab

    Svara
    • Jan

       /  10/09/2016

      Dagens medicin: Stockholm inför Vårdval Obduktion. ”Gränsen för vilken vård som ska omfattas av valfrihetssystemen verkar nu vara nådd…..”.

      http://www.dagensmedicin.se/artiklar/2016/04/01/stockholm-infor-vardval-obduktion/

      Svara
    • Olof

       /  10/10/2016

      Eh, den krönikan var nog lite väl osammanhängande. Det här tycks inte alls handla om privatisering; tittar man i dagens medicins mer informativa artikel så handlar det ju om att landstinget kapar utbetalningarna med 25% vilket gör att bara 1 av 17 kliniker anser att de kan fortsätta. Men det handlar ju i så fall om att utgifter sänks, inte om privatisering. Och man kan ju anta att den kliniken som anmält intresse kommer att expandera en del.

      Det som däremot är mer oroande finns i dagens medicins artikel; åtminstone en av klinikerna tycks satsa på försäkringspatienter istället. Det innebär ytterligare ett steg mot nedmonteringen av den offentliga sjukvården. Och som jag sagt tidigare, jag föredrar offentligt finansierad vård, men visst, jag kan betala sjukförsäkring själv om så skall vara. Men jag tänker inte betala både sjukförsäkring och skatt som påstås inkludera sjukvård men inte gör det.

      Svara
  14. Nilsson

     /  10/09/2016

    Kjell Häglund, ytterligare en vänstertomte som vill skylla sina sexuella övergrepp på alla män?

    Svara
  15. MiT

     /  10/10/2016

    Svara
  16. MiT

     /  10/10/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2016

      Det känns ju verkligen som en viktig diskussion att ta….
      Om du har kvinnliga könsdelar så skulle nog 99.9% av dom som har det anse att dom är kvinnor.Om man inte ser innehavet av könstypiska kroppsdelar som något som definierar ditt kön så undrar jag vad som i så fall gör det ?
      Jag kommer inte bli en häst bara för att jag påstår att jag är det…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/10/2016

        Forskare har hittat ett signifkant samband mellan upplevt håravfall och skallighet. Många av de som flintskallifieras identifierar att de har genomgått en process av håravfall. Siffrorna pekar i en riktining som tydligt visar att skalliga definerar håravfall som en del i processen att kodas som en huvudkropp utan hår. Ytterligare studier krävs dock för att säkerställa att sambandet, i ett intersektionellt perspektiv, kan hänföras till diskurserna om flintskalle.

        Kulturrelativism är som bekant ingen nyhet, men är det inte på tiden att införa ett nytt begrepp, vetenskapsrelativism, all vetenskap är exakt lika bra, dålig, saklig, osaklig, relevant och irrelevant. All vetenskap behövs och all vetenskap har exakt samma värde, men särskilt den med feministisk etikett så klart.

        /Frida

        Svara
      • Grodan Boll

         /  10/10/2016

        Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2016

      Det som vore intressant att forska om är psykologin, idealen och föreställningarna i de miljöer där de som skriver sådana där rapporter vistas. Det är förmodligen en mycket säregen miljö med många informella regler och Orwellskt nyspråk.

      Svara
    • Rikard

       /  10/10/2016

      Hej.

      Ibland tror jag Sokal:s uppsatsgenerator rymt ut på nätet, och producerar texter av sig själv i full frihet under himla-nätet…

      Relaterat:
      [http://www.elsewhere.org/journal/pomo/]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  17. Grejen är, som vilken som helst kan förstå och ursäkta att jag rantar, är att om man helt fortsätter förneka att vissa grupper är totalt överrepsenterade så kommer man inte lösa något alls. Exempel: tänk om man hade applicerat samma tänk vid HIV-krisen? Att det inte är, företrädesvis, homosexuella män som infekteras och istället låtsas som att detta är ett problem som påverkar lesbiska kvinnor i Afrika? Idioti.

    För att hämma ett problem så måste man ha förståelse var problemet uppstod och vilka grupper är i riskzonen. Detta är logik och empiri.

    BTW, asiater är fortfarande i minoritet när det kommer till sexbrott – om man nu vill stoppa dessa, så kanske man bör fråga sig varför asiater är i minoritet?

    Svara
    • G

       /  10/10/2016

      *koko*
      Träffar hon och blir ihop med någon så hoppas jag att det inte är en man, för mannens skull.

      Svara
    • Embryo

       /  10/10/2016

      Förstår hon verkligen inte att det hon yttrar motsäger sig självt?
      Om det skulle stämma att det här är hur män beter sig som mest skulle det vara en icke-fråga, vilket hon konstaterar att det inte är.
      Hennes tweet saknar all form av logik och hon är advokat?

      Svara
      • G

         /  10/10/2016

        Ja, hon driver en egen ganska nyuppstartad ad(v)okatbyrå.

        https://twitter.com/AdvokatEmma/status/785096581158699011

        Nice try, men ”hans politik so far” är nog inte riktigt sant, som om det skulle kunna komma något som hon gillar från Rep, finns väl inget med Republikanernas politik som en (V)-röstare håller med om, de är ju motpoler mer eller mindre.

        Svara
  18. G

     /  10/10/2016

    ””DÖ:s banemän: ”Hoppas på avstånd från V-flört”

    DÖ har legat i graven i ett år i dag. Överenskommelsens två främsta kritiker, kristdemokraten Sara Skyttedal och moderaten Finn Bengtsson, är besvikna över att Alliansen inte har tagit chansen och lagt fram en gemensam budget. Skyttedal hoppas att Allianskollegorna i kvällens debatt tar avstånd från L-ledarens “vänsterflört”.
    …/…/…
    Ett år senare har Sara Skyttedal – som ledde upproret mot DÖ inom sitt parti – avgått som KDU-ordförande och blivit kommunalråd i Linköping. I ett mejl till SvD skriver hon att hon hoppades att principerna som låg bakom DÖ skulle överges.

    “Tyvärr lever de kvar hos flera av Allianspartierna, trots att statsministern varit tydlig med att han inte är beredd att släppa fram en borgerlig regering även om vårt block blir större”, skriver Skyttedal.

    Hon är besviken över att Alliansen inte lagt fram en gemensam budgetproposition.

    ”Sverige behöver en borgerlig regering. Alliansen borde pröva stödet för en sådan.”
    …/…/…
    Riksdagsledamoten Finn Bengtsson, delar den besvikelsen. M-veteranen var en av de mest uppmärksammade krititikerna mot decemberöverenskommelsen och han tycker att det har hänt för lite under det året som gått sedan uppgörelsen försvann. Han vill se en gemensam Alliansbudget så snart som möjligt och inte vänta till 2018.

    – Man hade en unik chans i budgetdebatten, men gör det inte. Varje gång man släpper fram en budget där Jonas Sjöstedt varit inblandad sviker man väljarna, säger Finn Bengtsson.

    Trots att han fick som han ville när DÖ revs upp meddelade han i ett tal på Östgötamoderaternas förbundsråd på lördagen att han inte ställer upp som kandidat i riksdagsvalet 2018.

    En av orsakerna till att Finn Bengtsson inte ställer upp i valet 2018 är att han uppfattar att han straffas av partiledningen för att ha kritiserat Decemberöverenskommelsen.

    – Om jag ska fortsätta vara den här kritiska rösten som behövs kan jag inte samtidigt få någon talespersonroll. Så fungerar logiken i ett toppstyrt parti. Då är det bättre att jag behåller den här möjligheten att vara kritisk. Samtidigt inser jag att det inte är någon vits för mig att kandidera så länge den kulturen består i partiet, säger Finn Bengtsson.””
    http://www.svd.se/dos-baneman–hoppas-pa-avstand-fran-v-flort-i-kvall

    Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2016

      Som sagt, en röst på allianspartier är rena lotteriet.

      Svara
  19. G

     /  10/10/2016

    ””Löfven backar om nazistutspel

    Statsminister Stefan Löfven (S) backar
    om uttalandet i partiledardebatten om
    att SD är ett nazistiskt parti.

    -Jag vet inte om det blev fel i
    hastigheten här, säger statsministern
    till SVT Nyheter efter debatten.

    Löfven säger nu att SD är ett
    rasistiskt parti med nazistiska
    rötter.

    SD:s partiledare Jimmie Åkesson säger
    till SVT Nyheter att ”det påminner
    väldigt mycket om hur det brukar
    låta”. -Han är felinformerad och bör
    inte ljuga som statsminister.””

    Fel i hastigheten ? För vilken gång i ordningen då i så fall.

    Svara
  20. G

     /  10/10/2016

    Hahaha…..

    Svara
    • G

       /  10/10/2016

      Svara
      • G

         /  10/10/2016

        Svara
  21. G

     /  10/10/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/10/2016

      Feministerna är fan i mig värre än den värsta typen av frikyrkomoralister. De har sin sanning, de upplever sig som intellektuellt upplysta, och de tvekar inte en sekund på att mässa och predika sina kunskaper vart än de befinner sig.

      Den här typen av personer är av samma skrot och korn som de uppblåsta typer (som oftast kärringar) som strök omkring på landsbyggden och förklarade exakt hur apostlagärningarna skulle tolkas, evangeliet efterlevas och att deras egna specialversion av nattvarden utförs på det mest korrekta av sätt.

      /Frida

      Svara
      • Ivar L

         /  10/10/2016

        Ojojoj, du anar inte hur rätt du har. Det är PRECIS detta det handlar om. Det är samma skrot och korn på pricken. Exakt hur man skall definiera just denna grupp av företrädelsevis kvinnor (ofta med en man med hyfsad status) är lite knepigare men man känner igen dem. De är väl lite av den kvinnliga motsvarigheten till manliga tillrättavisande besserwissrar men intresserad av moralfrågor där männen mer kör kalenderbiteri och studium av oviktiga detaljer.

        Svara
      • Pelle2

         /  10/10/2016

        Det roliga är att samma feminister som hävdar kvinnors rätt att visa brösten offentligt om dom vill samtidigt kritiserar när bröst avbildas i en icke feministisk kontext. Då är det sexistisktiskt och något som skall kritiseras.
        Dubbelmoralen och hyckleriet är monumental…

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  10/10/2016

          Av någon förunderlig anledning är de helt resistenta mot att känna smakskillnaden mellan moralkakor.

          Jag misstänker att de är så ofantligt hyptnosierade av feminismens grundtes: Att det är synd om kvinnan. Så att alla bristande rättigheter och hemska förtryck kan med rätta kan tillskrivas hondjuret, helt oavsett om man pratar om våran rätt till att ”låsas” in i en lägenhet och förvägras att tala med och ta män i hand, som att rätten att oförblommat visa pattarna på publik plats, samtidigt som vi har rätten att inte behöva se liknande pattar, om de nu råkar vara av sådan kvalité att de tåls att publiceras i en herrtidning.

          /Frida

          Svara
          • michael.

             /  10/10/2016

            En bra tumregel när det gäller feminister är,tycker män att det är sexigt så är det sexistiskt och kvinnoförnedrande,om män inte tycker det är sexigt så är det jämställt och bra.

          • Svenne

             /  10/10/2016

            Ja. Offerkoftan både värmer, tröstar och ger gemenskap. Men samtidigt så är de beredda att kasta all ideologi överbord, ifall de får tag i en tillräckligt rik man…

  22. G

     /  10/10/2016

    Hur många av de s.k ”myterna” som visat sig inte vara några myter är vi uppe i nu, har fan tappat räkningen då ”journalisterna” var flitiga på att skapa myt efter myt under ett tag. Denna retweetas givetvis nu pga senaste UG om det organiserade tiggeriet, även om vissa inte tycker det är viktigt att uppmärksamma, *drev* lol….

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/10/2016

      Vart har de läst att just deras lögner preskriberas efter två år? Kanske läge att komma ihåg Anders Lindbergs syn på förlåtenhet nästa gång han kommer dragandes med vad någon politiker sagt för tio år sedan. Kanske vore det stilrent om Anders Lindberg också påtalade oriktigheten i att anklaga Oscar Sjöstedts dåliga judeskämt för något som har relevans idag, de skedde ju för hela fyra år sedan.

      Svara
      • Ivar L

         /  10/10/2016

        Det är rätt mycket Aftonblaskan hugger på som är bra mycket äldre än två år. Särskilt om det är Donald Trump eller en SD som gjort det.

        Svara
      • Ivar L

         /  10/10/2016

        Fast Oscar Sjöstedt har ju inte ens dragit något judeskämt i den där videon. Det kan ju diskuteras exakt vad som är roligt i historien han berättar men jag upplever nog att det är lite samma typ av ”nazistskämt” som när Charlie Chaplin spelar Hitler. De skrattar ju åt att nazisterna är så extremt fanatiska att de tycker det är meningsfullt att sparka på döda får och kalla dem för ”judar”. Han säger dessutom att de (nazisterna) var stolliga. Men visst kan det finnas fler dimensioner i vad som lockar fram skratten men det är inte judeskämt i varje fall.

        Svara
  23. Cain

     /  10/10/2016

    Hej,

    Har inte postat något på ett tag men såg detta citat häromdagen och tycker det är högaktuellt:

    ”Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive. It would be better to live under robber barons than under omnipotent moral busybodies. The robber baron’s cruelty may sometimes sleep, his cupidity may at some point be satiated; but those who torment us for our own good will torment us without end for they do so with the approval of their own conscience.”

    C.S. Lewis

    Svara
  24. G

     /  10/10/2016

    Svara
  25. G

     /  10/10/2016

    ———-

    Svara
  26. Pelle2

     /  10/10/2016

    OT:
    En Camilla Sten skriver i dagens Expressen om att det är bra att det nu diskuteras kultur i samband med sexuella övergrepp.
    Naturligtvis menar hon då att den svenska kulturen är lika dålig som hederskulturerna och att Sverige har en existerande våldtäktskultur.

    Hon skriver bl.a ”Vi måste våga se de gemensamma nämnare som finns mellan hedersmord och gammal hederlig svensk kvinnomisshandel.”

    Skillnaden är väl att vi svenska, patriarkala män i gemen inte skulle komma på tanken att misshandla våra fruar eller någon annan kvinna heller för den delen av hedersskäl eller något annat skäl.
    Det är ju heller inte så att vi förbjuder våra döttrar att umgås på egen hand med det andra könet,vi gifter inte bort våra döttrar med kända eller okända män och vi genomför inte oskuldskontroller heller så att jämföra det svenska samhällets kultur med en hederskultur är ju helt sjukt.
    Det är ju dessutom så att det är en procentuellt väldigt liten andel män som begår brott mot kvinnor så att prata om det som en kultur som utövas av majoriteten av män är både osant och grovt ohederligt.
    Det är ingen som förnekar att även svenska män begår sexualbrott men den senaste undersökningen av Brå visade ju att män från andra kulturer var klart överrepresenterade
    vad gäller sexualbrott.
    Med andra ord är hon en av de vanliga kulturrelativisterna och hederskultursapologeterna
    som inte tvekar att offra sin egen och andra svenska kvinnors säkerhet på ”antirasismens” altare..

    http://archive.is/nFWJ4#selection-5741.75-5741.186

    Svara
    • G

       /  10/10/2016

      ””Vi måste, mer än något annat, våga prata om våldtäktskultur.
      Händelserna i Köln och under We are Sthlm sågs som avvikelser och extremer, men sanningen är den att de är representativa för ett samhällsklimat där kvinnor uppfostras till att betrakta sig själva som villebråd. Och i ett samhälle där kvinnor mördas, misshandlas och våldtas av sina svenskättade partners varje dag framstår det snarast som hycklande att hävda att det är andra kulturer som har problem med ”patriarkala värderingar”.

      Man lär sig något nytt varje dag, som om hur svenska kvinnor uppfostras att betrakta sig själva som villebråd i den våldtäktskultur som vi har. Vilket haveri till debattartikel, som vi iofs sett så många gånger tidigare att man blir van, hoppas hon får replik från en klok människa. Relativistkultur har vi också, och en hel del annat dumt.

      Svara
      • Ivar L

         /  10/10/2016

        Skuldbeläggande av kvinnorna alltså eller hur menar hon? Om de inte betraktade sig själva som villebråd skulle de inte drabbas alltså? Hon borde ju bli korsfäst av feminister men hon säkrade ju upp med att skuldbelägga svenska män så då klarar hon sig antagligen.

        Svara
    • G

       /  10/10/2016

      ””Marcus Norberg
      En mycket läsvärd text. Håller helt med i det som artikel författaren skriver. /Marcus, Kristdemokrat””

      facebook.com/expressendebatt/posts/1396252803735888

      Svara
  27. G

     /  10/10/2016

    Ahahaha WTF lol. 😛

    If this report from Cosmopolitan is correct, Melania Trump just had the best troll of all time
    http://twitchy.com/gregp-3534/2016/10/09/if-this-report-from-cosmopolitan-is-correct-melania-trump-just-had-the-best-troll-of-all-time/

    Svara
  28. Pelle2

     /  10/10/2016

    Mera OT:
    Allas vår Lars Lindström på Expressen tar upp att utseendehetsen mot tjejer nu har krupit ner till när dom är i 7-årsåldern. Om det stämmer tycker jag att också att det är sjukt.
    Vid den åldern skall man inte behöva bry sig om sådana saker.
    Det jag vänder mig emot är att han bl.a skriver följande:

    ”Kan vi överhuvudtaget göra någonting åt det? Hur förändrar vi något som vi inte verkar vilja förändra?
    Nu får man inte ens vara normkritisk i det här landet längre. Så om sonen vill ha en balettklänning och dottern en rutig skogshuggarskjorta i för stor storlek är det bara att tala ungarna tillrätta. Du ska vara stark och du ska vara söt. Gå till skolan nu.”

    Det är ju skrattretande att han säger att man inte får var normkritisk längre i det här landet.
    Det går inte en dag utan att man läser och hör om någon eller några som pratar om vikten av normkritik.Skillnaden är att det numera är många av oss som ifrågasätter normkritiken som verkar ha som mål att utplåna allt som de flesta tycker är normalt..

    Skulle också vilja säga att det är knappast något problem för en tjej att ha på sig en rutig skogshuggartröja medan det är mera problematiskt för en kille att ha på sig balettkjol.

    Sedan tror jag inte att särskilt många killar skulle vilja ha på sig någon kjol överhuvudtaget.
    Visst, det är väl en norm att killar inte har på sig typiskt kvinnliga kläder men jag tror inte att särskilt många av oss killar eller män ser det som ett problem heller. Vi har ju många andra klädesplagg att välja emellan.

    För övrigt är han väl inte särskilt normkritisk själv. Han har skägg och har på sig typiskt manliga kläder. Så upp till bevis Lasse. När har du en bildbyline i Expressen där du har på dig kjol och smink . ?
    Var inte så förbannat normal och könstypisk !!

    Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2016

      Och här kommer länken till artikeln 🙂
      http://archive.is/Zwudo

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/10/2016

      Det är inte så konstigt att barnen blir fixerade vid sitt yttre om man hela tiden ska tvätta deras hjärnor med normkritik och göra dem uppmärksam på deras yttre.

      – Tuffa starka Sara, ska inte du ha snickarbyxor, det är väl tufft när man leker med bilar?
      – Söta lilla Roger, ska du inte prova klänningen, då kan du leka prinsessa, det är väl roligt?

      ”När flickor så unga som sju år önskar att folk ska sluta döma dem efter hur de ser ut – då har vi nått en nedre gräns.”

      Ja, och det gissar jag är till hundra procent feminismen fel.

      /Frida

      Svara
    • Rikard

       /  10/10/2016

      Hej.

      Om Lindström vill ha råd så finns det ett bra, om jag får lov att parafrasera:

      ‘Parent, shut up and parent!’

      (I original ‘Soldier, shut up and soldier!’)

      Det är Lindströms ansvar att säja nej om dottern vill ha string, balconette, eller valbenskorsett. Inte ditt, inte mitt, inte nasaren eller bodknodden, utan Lindströms. Det är därför Lindström gnyr och gnäller – han är ju eljest en av ‘Nånannanismens’ förspråkare ihop med sin skråbroder Greider.

      För övrigt hade jag velat se påståendet om att kvinnor och flickor nu är utsatta för mer press än någonsin gällande utseende bevisat eller styrkt med data – inte tyckande. Den som vill jämföra med artonhundratalet föreslås en studie och djupdykning i hur reklam var utformad då, inte bara i tidningsmedia utan även på reklampelare och i affischkonst.

      Fast Lindström kanske jämför med hällristningarnas tidevarv? Jäsiken vad smala de figurerna ser ut – rena streckgubbarna. Tala om anorexia-hets. ‘Venus från Willendorf’
      har han väl knappast hört talas om.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  29. G

     /  10/10/2016

    ””Terrormisstänkt 22-åring har gripits i Tyskland

    Den 22-årige syriern Jaber al-Bakr som i helgen jagats i Tyskland har gripits i Leipzig, skriver den tyska polisen på Twitter. Mannen tros ha haft planer på att genomföra ett terrorattentat.

    Mannen, en flykting från Syrien som kom till Tyskland i fjol, tros ha haft planer på att genomföra ett ”islamistiskt motiverat” terrorattentat, sade åklagare i går.

    Under helgen genomfördes ett antal polisinsatser i Chemnitz i östra Tyskland, drygt åtta mil sydost om Leipzig. Flera personer som tros ha kopplingar till 22-åringen greps och polisen hittade även sprängämnen i en lägenhet.””
    http://www.svd.se/terrormisstankt-gripen-i-tyskland-8bm0/av/tt

    Kan inte stämma då det är en myt att det eventuellt skulle kunna komma in terrorister med flyktingströmmen hmmm…

    Svara
  30. Frida Gustavlin

     /  10/10/2016

    Tokfian Gudrun Schymna slår för ovanlighetens skull huvudet på spiken. Gustav Fridolin avslöjar sig åter igen som en kappvändare av rang. Fridolin är milt sagt den politiska opportunismens poster boy nummer ett. Han är väldigt bra på att prata, han kan med målande ord berätta hur synd det är om både barn och fattiga, men jag misstänker att de flesta nu lärt sig att se honom och hans parti för vad de är. En samling karriärspolitiker som byter åsikt när det passar.

    /Frida

    Svara
  31. Svenne

     /  10/10/2016

    Sanitära problem i Vasastan:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/10/2016

      Helt meningslös lapp, den ska självklart skrivas på romani, och inte ens det lär tyvärr hjälpa då många lekplatsbajsare saknar läsförmåga. Tittar man bara på bilden så kan man också tro att det inte finns någon vattenklosett, vilket så klart inte hör till saken, en sådan har i sammanhanget inte varit efterfrågad.

      Sådan här skylt ska det vara, behövs ingen text.

      Svara
      • Ivar L

         /  10/10/2016

        Det finns ingen skylt i världen som avskräcker de som gör det här. Det behövs helt andra metoder än den svenska ”lappen i tvättstugan” i skyltform.

        Svara
        • Klimathotet

           /  10/10/2016

          På ett bygge i min ungdom var det jämt några som pinkade på väggen till baracken. Då riggade vi upp en bit kopparplåt som kopplades till 220 volt. Pinkandet upphörde direkt.

          Svara
  32. Svenne

     /  10/10/2016

    Ledarsidorna:

    Svara
  33. Ivar L

     /  10/10/2016

    Visserligen är det ju ett tag sedan men till skillnad från SD:s förhistoria så så samarbetade V:s förhistoria med ”the real deal”, de riktiga massmördarna som verkligen begick illdåden.

    Svara
  34. Anna2

     /  10/10/2016

    Blocka är som alltid ett effektivt medel när sanningen tränger på. Tror de.
    Eftersom blockeringen alltid kommer upp på andra ställen så ser de flesta bara hur deras argument skiter sig gång på gång.
    Varför fegar de hela tiden? Ta fighten eftersom de är så säkra att gå ut ur den som segrare?
    Sanningen är att de vill inte ha sanningen upptryckt i nojjan och att både nuvarande regeringen inte gjort ett dugg åt förra regjeringens idiotier.
    =SD återigen vinnare

    Svara

Lämna ett svar till Grodan Boll Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.