Brevet från fronten

Brevet från fronten är en berättelse om hur det går till i den humanitära och feministiska stormakten Sverige. Det är enligt Jens Ganman en sann historia och eftersom han är satiriker så kan man nog lugnt utgå från att det här är sant när han säger så.

Jag tar med hela inlägget från facebook, eller i alla fall den svenska översättningen, hoppas han inte har något emot det.

brev-fran-fronten-ganman

Hade det varit MINDRE bisarrt så hade man kunnat tro det var påhitt men det är precis så bisarrt som man kan tro att det faktiskt är i Sverige. Det låter, hör och häpna, helt rimligt för att vara Sverige… Och lite har ju ändå sipprat ut genom filtret som vanlig media använder så det är ju inte första gången man hör talas om sånt här även om man kämpat hårt för att hålla tillbaka det. Tänk om media inte varit så rädda att de bajsar på sig så fort man närmar sig sådana här frågor, hur hade det sett ut då?

Nu har media i Norrland satsat hårt på att jaga nazister, ni vet det där enorma problemet de kanske i Sverige sammanlagt 100-200 stycken som finns utgör? Och inga pixlade bilder där inte! Visst, det är viktigt och det finns folk som drabbas av dem. Men hur många sådana som kvinnan i berättelsen drabbats av finns det i landet? Är det 100 på varenda jävla ort kanske? Eller ännu fler?

Kanske dags för media i Norrland att satsa flera artiklar på det här enorma problemet? Satsa bara lite i alla fall? Skit i de där galningarna Mattias Gardell och allt vad de heter, de som ser nassar bakom varje lyktstolpe och bakom varje dörr, för en liten stund och lyft lite riktiga och allvarliga problem då och då? Nassarna är i första hand ett problem, just nu i alla fall, enbart för dem som lever gott på att de finns och frodas. Så frågan är om de är ett problem för dem egentligen…

Ganman har serverat massor av fall och händelser, inte bara det ovan som media kan fortsätta gräva i, på silverfat. Men det är knäpptyst. Det ekar inte ens utan det är som om allt ljud bara absorberas och försvinner. Men vi förstår, det finns ju kanske 100 nassar, som resten av Sverige skrattar åt, som sätter upp klistermärken i Sverige och det är ju riktiga problem. Problem man verkligen måste offra jättestora resurser på så ofta man kan! ”Inget klister, bara islamister” kan de ha som slogan.

Och det där med att Migrationsverket inte ville att hon skulle prata med svenska medier om händelsen, vad var de rädda för? Hon kunde stått med megafon och skrikit ut det utanför VARJE redaktion i hela landet, det hade inte stått en enda rad om det i alla fall…

Hade hon skickat storyn till Aftonbladet hade Virtanen nästa dag, med versaler, skrivit om rödvinspriser och Lindberg om att det bara är påhitt som ”råttan i pizzan”.

För vi har ju riktiga problem att tackla i Sverige, de farliga klistermärkena. Och så måste man kampanja mot Trump också förstås så han inte får några röster från Sverige. Att vi inte får rösta där spelar ingen roll.

De där på asylboendena som beter sig som hon beskriver, även de inom media måste väl ändå förstå att det gigantiska problemet inte automagiskt försvinner så fort de flyttar till vanliga boenden? De förstår väl det va? Snälla…?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

57 kommentarer

  1. Jans

     /  10/30/2016

    Trovärdighetsproblemet i historien är språket. Det låter som en smart svensk person i övre tonåren. Det låter inte som en neutral översättning. Dessutom, skickar verkligen Italien vidare immigranter från Saudi Arabien till Sverige? Men som illustration av svensk dubbelmoral har hisotiren ändå sina poänger.

    Svara
    • J.G

       /  10/30/2016

      Italien kollar inte asylanterna, utan hoppas att de söker sig vidare. Likaså i Grekland. För som Pascalido säger, i Sverige är de en tillgång, men i Grekland en belastning.

      Svara
      • Pascalidou är sjuk i huvudet

         /  10/31/2016

        Jag skulle vilja säga att det är Alexandra Pascalidou (liksom de övriga vänstervridna journalisterna) som är en belastning i Sverige.

        Svara
    • Lövet

       /  10/30/2016

      Men för Guds skull – det är ju Ganmans text.
      Han berättar hennes historia – och gör inte anspråk på att den ska vara ordagrann – han spetsar till den på sitt vanliga sätt…

      Svara
      • Jans

         /  10/30/2016

        Och därmed går trovärdigheten delvis förlorad. För mig är det skillnad på dokumentär och satir. Men det är naturligtvis en kul och tankeväckande text ändå men om man är nyfiken på hur just den här historien egentligen såg ut så ger den inte så mycket. En historia som denna borde naturligtvis för länge sedan blivit till en TV-dokumentär.

        Svara
      • dolf

         /  10/31/2016

        Den behöver väl inte vara spetsad. Om han återger något som han fått berättat för sig muntligt så får det givetvis färg av honom. Likaså om han fick en skriven text, men redigerade den för att rent språkligt höja kvaliteten på den.

        Svara
        • Jans

           /  10/31/2016

          Själv tycker jag det är skillnad på satir och dokumentär. Jag känner inte att det är en kvinna nyss kommen från Saudi Arabien som berättar historien. Men alla blir vi saliga på vårt eget sätt. Detta duger inte som trovärdigt för mig. Hade historien varit positiv till svensk invandringspolitik så hade nog fler än jag sagt att journalisten lagt ord i munnen på flyktingen.

          Svara
    • G

       /  10/31/2016

      Jag postar en FB-diskussion då inte alla kanske går till FB för att läsa kommentarerna, sen är det helt enkelt upp till var och en om man vill tro att det är verklig historia eller inte, here we go…
      ——————–

      Andreas Mångs
      Låter som en historia som skulle kunna vara sann. Men tyvärr tror jag att just denna är fejk. Varför? För bra engelska (och varför skulle en 12 årig flicka i mena land ens få lära sig engelska), för kaxig västerländsk ton i berättelsen. Och en flicka som tar sig ensam till Sverige är inte troligt heller.

      Jens Ganman
      Well, Anders… du får tro vad du vill. Historien är helt sann. Polisrapporten finns också. Var står det att hon är tolv? Nu?

      Andreas Mångs
      När hon sprang hemifrån var hon 12 påstår texten. Det är inte så att jag inte tror att en flicka skulle kunna bli illa behandlad av sina muslimska föräldrar och senare vid ett asylboende av andra muslimer. Det är bara att det är alldeles för synligt att det är en västeuropé som skrivit texten plus att hur skulle hon få pengar till smugglaren?

      Jens Ganman
      Du läser slarvigt. Det står att hon rymde ”a few years later”, detta med hjälp av pengar från utlandet. Under flera år lärde hon sig engelska via nätet och tv. Men tror du inte på historien lär det inte finnas nåt jag kan säga för att övertyga dig…

      Andreas Mångs
      Var det dessutom inte ganska nyligen (typ mindre än ett år sedan) som Margot sa till saudi att de var en diktatur etc? Blir svårt att ha läst det när man var liten då. Och tvivlar på att saudiska tidningar inte skulle censurera det om de ens tryckte.

      Andreas Mångs
      Jag läser om men hittar inget om utländska pengar hon använde för att rymma.

      Jens Ganman
      Nej, det berättade jag nu.

      Jens Ganman
      Och med tillgång till internet kan man läsa utländska tidningar… du läser fortfarande slarvigt – kvinnan ifråga ifrågasatte religionen från tolv års ålder, ett antal år senare läste hon om Margot W… och ännu lite senare lyckades hon rymma.

      Andreas Mångs
      Jag är fortfarande tveksam då det är lite för mycket som låter alldeles för ”bra” för att vara sant.

      Om man vill få igång en debatt så tycker jag det är dumt att hitta på egna historier istället för att välja en eller flera av de 100 tals som finns om hur våra bidragstörstande välfärdsmigranter med muslimsk religion beter sig värre än schimpanser på asylboenden, HBV hem och i shariastyrda NoGo-zoner. Sprids en tveksam historia så hjälper det inte debatten när någon vänsterextremist-feminist-godhetsknarkande-genusvetare upptäcker att den är ihopdiktad.

      Andreas Mångs
      Margot någons idol… trodde bara det var godhetsknarkarna som tyckte det så länge hon skickar miljarder till Palestinerna. :p

      Jens Ganman
      Mitt slutord. Inget i historien är påhittat. Den är tvärtom väl dokumenterad men av flera skäl går kvinnans identitet inte att röja just nu. Om DU har en annan berättelse som behöver uppmärksammas Andreas – by all means: sammanställ och lägg ut…

      Andreas Mångs
      Väl dokumenterad men inget dokument kan visas… redan där så vinner feministerna då de kräver bevis (och om de påstår något så kräver de motbevis, de slipper göra något jobb).
      ————-
      slut.

      Svara
  2. Alla som har något mellan öronen har konstaterat för många år sedan att det finns en stor mäktig grupp i Sverige som HINDRAR ALL KONSTRUKTIV PROBLEMLÖSNING!
    Jag tror att invandrarflickan är genuin –
    men även de som inte tror det borde inse vad problemet är i vår svenska makthierarki!

    Svara
    • Jans

       /  10/30/2016

      Nej, jag tror inte att det beror på den grupp du egentligen syftar på men däremot tror jag att den bakomliggande historien är sann. Och nej, judarna står inte högst i någon makthierarki. Gjorde de det skulle väl inte Margot Wallström kunnat bli utrikesminister t.ex?

      Svara
      • Jans

         /  10/30/2016

        Fascinerande att det finns så mycket antisemiter (f.n. 3 av 7) men ingen har ett enda rimligt argument när man kommer med invändningar. Precis samma på Flashback. Så fort man på allvar börjar argumentera och frågar efter hur det judiska maktövertagandet kommer att gå till rent konkret, eller någon annan ologisk detalj i ideologin så blir det tyst.
        Den enda slutsats som jag drar är att det där med att ha aversion mot judar är existentiellt snarare än rationellt. Påminner inte lite om tokfeminism och kommunism.

        Svara
        • Jans

           /  10/30/2016

          Inte så långt från verkligheten. Ilmar och Mehmet är naturligtvis klockrena antisemiter medan Margot är en typisk anti-Israelsocialist som förmodliggen ligger och väger på gränsen.

          Med tanke på att du själv är antisemit så är det ju glädjande att du har humor, det tyder på en viss självinsikt.

          Men det kan ju också vara så att du Sofia försöker locka fram antisemiter att uttala sig här på bloggen för andras räkning så att bloggen kan misskrediteras och kallas antisemitisk. Öppet case, tror nog mest på att du är en antisemit med självinsikt dock.

          Svara
          • Du är en anti-svensk lögnare utan humor, dock.

          • Jans

             /  10/30/2016

            Om du tittar på mina något sånär seriösa försök att räkna på det konkreta hot som föreligger mot svensk kultur lite längre ner i detta kommentarsfält så tycker jag nog det visar att det inte är Sverige som jag ogillar utan att det är mycket enklare än så. Jag ogillar precis det jag debatterat mot här, antisemitism och då framförallt idén om att judarna har som mål att förstöra Europa med muslimsk invandring eller att de är något slags ”herrefolk”. En så befängd idé att det är svårt att förstå hur någon kan bära på den och samtidigt ha läs och skrivförmåga.

            Förresten, Toklandet är ju en rationell blogg där rationella argument brukar uppskattas. Vari låg min lögn?

  3. Margot Wallström har storhetsvansinne

     /  10/30/2016

    En hycklare av rang.

    Svara
  4. Tomas

     /  10/30/2016

    känner en kristen syrisk kvinna som får skit å glåpord från sina muslimska grannar när hon inte är kädd enligt deras smak
    hon undrar på riktigt om vi svenska r e dumma i huvet när vi tar in sådana

    Svara
    • Svara henne (om du inte redan har gjort det) att det är våra ”politiker”, ”media” och ”kultureliten” som vill ha det så, samtidigt som de vägrar att ta något ansvar för det …

      Svara
      • Tomas

         /  10/30/2016

        fan inte lätt att förklara den demokratin för en sådan flykting
        min kinesiska sambo skriker högt å undrar varför msulimer får komma hit högt bland folk
        skäller sedan på mig för att jag inte håller med henne offentligt
        hur ska jag förklara det där med cis vit man å sådant ??

        Svara
  5. Jerry

     /  10/30/2016

    Svårt att känna sympati för någon som vill ha mer feminism. När man styr pendeln åt ena hållet tenderar den att svänga tillbaks. Jag betraktar inte feminism som ett botemedel mot religiös fanatism eftersom det är samma skrot och korn. Av någon anledning har svenska män accepterat att vara andra klassens medborgare. Någon gång lär de vakna.

    Svara
    • Jans

       /  10/30/2016

      Mer feminism i Saudi Arabien har jag full förståelse för även om den vägen i längden leder fel. Rättvisa mellan könen är naturligtvis bättre än feminism men i just Saudi Arabien är det av ganska sekundär betydelse i nuläget.

      Svara
      • Jerry

         /  10/30/2016

        Jag tror att Saudiarabien i första hand behöver demokrati och utveckling, inte dess motsats. Tvärtom har Sverige gjort sådana länder en otjänst. Vi är en experimentverkstad som hela världen håller ögonen på. Om de styrande männen i diktatoriska länder funderade på att ge kvinnor makt så skiter de på sig av skräck när de ser hur det gått i Sverige. För närvarande är det 70% kvinnor som tar högskoleexamen. Arbetslösheten är 1% högre bland män. Gissar att den siffran kommer att stiga. Män blir en minoritet på ledande befattningar. Däremot dominerar de redan statistiken bland hemlösa. Exakt hur utvecklingen blir vet vi inte förrän om några år då den skeva fördelningen på högskolorna slår igenom på allvar. Enda vi vet är att feminismen lagt lock på dessa frågor.

        Svara
  6. Jan

     /  10/30/2016

    Hur vore det om du återförenades med din familj i ditt hemland istället? Och tillsammans med andra unga män i ditt hemland hjälpte ditt land att komma på fötter? Istället för att fly och utnyttja välfärdssystemen i väst. Sverige har egna unga män att sörja för. Vi kan inte inteckna oss för att försörja tiotusentals män från Afghanistan årligen. Du säger att du blir dödad om du återvänder. Så säger alla. Det kan knappast vara fallet.

    http://www.expressen.se/gt/mustafas-vadjan-fran-migrationsverkets-forvar/

    Svara
    • Jans

       /  10/30/2016

      När Europa tog emot ett fåtal flyktingar, t.ex. avhoppare från Öst och lite latinamerikaner kan man ju säga att vi kunde kosta på oss att vara generösa men allteftersom mängden ökat faller det hela på sin orimlighet. Det spelar i grund och botten ingen roll hur generösa vi vill vara. Det går helt enkelt inte. Vem som helst med matematisk insikt inser det.

      När Europa 1945 var söndertrasat av historiens värsta krig och den värsta regim världen skådat så flydde inte Europas befolkning och lämnade Europa i ruiner utan de krigsdrabbade byggde upp sina länder igen efter att ha besegrat nazisterna. När kriget rasade som värst flydde naturligtvis många, särskilt judar, men inte alla. Om inte ryssar, fransmän, engelsmän m.fl. kämpat emot hade Hitler vunnit. Samma gäller i grund och botten de länder som nu sargas av krig. Naturligtvis lätt för mig att sitta i tryggheten och säga att andra skall bekämpa sina förtryckare men det finns egentligen ingen annan väg i det långa loppet. Inte nu när jordens alla hörn är befolkade. Det svagaste och mest nödlidande skall naturligtvis kunna fly men alla kan inte fly hela tiden. Det går inte helt enkelt. Speciellt kan vi inte ha en situation där de starkaste flyr och de andra blir kvar. Så är det i princip nu.

      Svara
  7. G

     /  10/30/2016


    …/…/…
    Vid presentationen var vare sig politikerna i SDN Angered eller någon av de andra berörda stadsdelsnämnderna närvarande. Inte heller några chefer ur stadsdelsförvaltningarna. Det saknades också representanter för de aktuella skolorna och till och med för de samordnare som är anställda av staden för att motverka extremism.

    Det enda kommunalråd som var där var Helen Odenjung (L). Det var också Liberalerna som tagit initiativ till att genomföra undersökningen. När förslaget var på remissrunda röstade de rödgröna nej.

    Lyssnar man till exempel på de ledande socialdemokraterna i Göteborg hör man dem aldrig tala om problemen som uppstår som en följd av kulturella och religiösa värderingar. Förorternas problem får bara härledas till ekonomiska skillnader.

    Men det är förstås inte bara rödgröna partier som varit dåliga på att erkänna problem som kommer från hedersförtryck och radikala muslimer. Mandatperioden 2010-14 företrädes Göteborgsmoderaterna i riksdagen av Abdirizak Waberi, tidigare ordförande för Islamiska förbundet, och mångårig rektor för omskrivna muslimska friskolan Römosseskolan.

    Politiker av alla färger måste börja erkänna att det finns en utmaning mot det öppna samhället från hederskulturer och i synnerhet från politisk islam. Ett vardagligt förtryck som hittills främst drabbar kvinnor.”
    http://www.gp.se/ledare/vardagsf%C3%B6rtrycket-f%C3%A5r-inte-f%C3%B6rtigas-1.3911833

    Svara
  8. G

     /  10/30/2016

    ””Hjärta och hjärna i symbios

    I veckan besökte den amerikanska ambassadören Azita Raji Göteborg. I ett samtal med Alice Teodorescu berättade hon om sin syn på det stundande presidentvalet, värderingar och det mångkulturella samhällets utmaningar.
    …/…/…

    Vad tror du om det mångkulturella samhällets framtid? Behöver vi tala mer om integration eller assimilering i Europa? Varför har USA lyckats bättre med att få människor att känna sig som amerikaner, att bli en del av den amerikanska drömmen, oavsett härkomst?

    – Sverige är ett etniskt diversifierat land, vilket det varit ett tag nu. Det som nyligen hänt är att ni tagit emot väldigt många människor under en mycket kort tid, vilket kommer att ta tid att bearbeta. Att jämföra USA och Europa är som att jämföra äpplen med päron eftersom USA i mångt och mycket började som ett tomt land, om man bortser från ursprungsbefolkningen, dit människor migrerade. I USA är alla från någon annanstans, vi är baserade på migration. Varje land i Europa har sin särpräglade historia, sina traditioner och kulturella identitet. Se bara hur svårt det är att enas inom ramen för EU.

    Paradoxalt nog leder diskussionen om mångkulturalism till mer splittring. I USA har vi ingen mångkulturalism, vi är ett land. Om man separeras i olika kulturer och hävdar att det finns mångkultur då ställer man också grupper mot varandra, då är det svårt att skapa känslan av att man tillhör ett land. Intentionen med mångkultur är god men i praktiken leder den till att människor separeras när betoningen ligger på olikhet och avsaknad av en gemensam identitet. USA grundades på en idé – idén om frihet, om allas rätt att tycka och uttrycka vad de vill. Det baserades inte på blodsband eller pengar.

    USA är fortfarande ett civilisatoriskt experiment som syftar till att möjliggöra att alla, oavsett bakgrund eller härkomst, kan bli en del av något större. De europeiska länderna måste hitta en liknande idé som går bortom det förflutna. Det som slagit mig enda sedan jag kom hit i våras är att alla samhällspolitiska diskussioner som förs i Sverige i grunden handlar om identitet och vilket slags land Sverige vill vara. Kanske saknades tidigare ett behov att definiera vad den svenska identiteten var eftersom landet var så homogent, man bara fanns. Om man lyckas framåt beror till stor del på hur man hanterar diskussionen om den framtida identiteten…..””
    http://www.gp.se/ledare/hj%C3%A4rta-och-hj%C3%A4rna-i-symbios-1.3911134

    Hoppas hon har numret till Reinfeldt, hon borde ta ett snack med honom om att han gång på gång använt USA som modell för en framgångsrik multikultination.

    Svara
  9. G

     /  10/30/2016

    ”Förr eller senare kommer alltid en konjunkturnedgång eller ekonomisk kris. Då kommer vi att se hur också den svenska medelklassen kommer att drabbas av arbetslöshet. Det är först då de kommer att se hur resultatet av den politik de i tysthet gynnat också drabbar dem själva. Då är risken stor att vi får se starka nationalistiska krafter tar över den politiska arenan precis som i 1930-talets Europa.””
    http://www.gp.se/ledare/edling-medelklassens-reaktion-kommer-i-sinom-tid-1.3910964

    Åh fan, är det så det blir asså hmmm….

    Svara
  10. G

     /  10/30/2016

    Gud, orkar man verkligen titta på kvällens Agenda 21:15….

    Biståndspengar används för att hindra flyktingar. Hård kritik från hjälporganisationer. Intervju med biståndsminister Isabella Lövin (MP). Har det minskade migrationstrycket gjort att gräns- och id-kontrollerna kan tas bort? Debatt i Agenda. Är påve Franciskus så progressiv som hyllningskören påstår? Ärkebiskop Antje Jackelén inför påvens Sverigebesök. Demokrat och republikan i debatt från Washington om Clinton eller Trump är bäst för USA. Programledare: Anders Holmberg.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/30/2016

      Som Ivar Arpi gissar, ca 262 000 godkända uppehållstillstånd fram till 2020 för anhöriga.

      Vet inte om det ens är lönt att snacka om stängda gränserna utan att ta in denna siffra i perspektivet. Det diskussionen borde handla om är om det är rimligt med anhöriginvandring i överhuvudtaget, om man nu inte kan försörja dem till 100% .Om det är så att även en majoritet av dessa kommer få det ytterst svårt att få jobb, såsom de invandrare som redan är här, så kommer vi, inräknat de som kom under 2015, fram till 2030 behöva ge försörjningsstöd till upp mot 200000 fler människor.

      Nej, man orkar inte titta på Agenda, det kommer stå en miljöpartist i rutan och påstå att OM vi lyckas integrera de som kommit/kommer så KOMMER det vara en JÄTTEVINST för SVERIGE. Alla som har ett fönster att titta ut genom vet att det är ren bullshit, trots att det inte är en lögn i sig, för om vi lyckas grundskoleutbilda, gymnasieutbilda och sedan yrkes eller högskoleutbilda dessa vuxna människor på tre år så blir det en jättevinst. Strunt samma att det tar 15 år i vanliga fall.

      Svårt att förstå vad denna siffra innebär, men en fingervisning är att det föds ungefär 100000 barn per år i Sverige. Vi pratar alltså om två hela årskullar med barn. Borgarna skrattar hela vägen till banken, de kommer snart få den billiga arbetskraft som de så länge drömt om.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  10/30/2016

        Födelseöverskottet i Sverige är ca 25000/år. Det tycker jag är den viktigaste jämförelsesiffran. 2015 var 77% av Sveriges folkökning beroende på invandring och endast 23% födelseöverskott. Detta leder naturligtvis på sikt till en undanträngning av den svenska befolkningen i Sverige. Dessutom, eftersom den andel av födelseöverskottet som utgörs av människor som kulturellt sett inte är svenskar hela tiden ökar så kommer den svenska kulturen trängas undan ännu snabbare än man kan tro när man ser dessa siffror.

        Jag anser det rimligt att anta att all invandring som överstiger födelseöverskottet med säkerhet leder till undanträngning av svensk kultur och svenskar, men troligtvis är det en underskattning av invandringens konsekvenser. Möjligen måste man ta hänsyn till att en viss andel av invandringen kommer från länder vars befolkning enkelt kan assimileras och inte hotar västerländsk kultur och religion.

        Min hobbygissning är att en invandring från MENA och liknande länder på cirka 10000/år är ett rimligt tak, totalt inklusive anhöriga. D.v.s. långt under siffror vi kan hoppas på med regeringar som inte leds av SD, om ens det.

        http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Behallare-for-Press/399296/
        ”Folkökningen under 2015 berodde både på ett födelseöverskott, skillnaden mellan födda och döda, och ett invandringsöverskott, skillnaden mellan invandrade och utvandrade. Födelseöverskottet uppgick till 23 963 personer, — invandringsöverskottet uppgick till 78 410 personer, — Invandringsöverskottet utgjorde därmed 77 procent av folkökningen och födelseöverskottet återstående 23 procent.”

        Svara
  11. Svenne

     /  10/30/2016

    Ett annat brev från fronten… #skildavärldar

    Svara
  12. G

     /  10/30/2016

    Såg ”Allt för Sverige”

    I delen där man lär känna deltagarna mer personligt, så sade en ung tjej att hon renoverat hela huset som hon bor i själv, det var kul att höra, då jag ofta själv önskar att jag var mer händig, men sen sade hon…”I definitely see myself as a feminist, I think equality between men and women is important”

    Visst visst. Om nu ”equality” är det enda som dagens feminism handlar om. 😦
    Hon bor själv i huset och tillade att hon är lite av en ”lone wolf” och trivs ganska bra med det. Vad bra, tänkte jag 😛

    Svara
  13. G

     /  10/30/2016

    https://twitter.com/Syrran/status/792648088796225536

    https://twitter.com/Syrran/status/792668863326515200

    Svara
    • Jans

       /  10/30/2016

      Och frågan som omedelbart infinner sig är vad @Syrran har för alternativ att föreslå.
      Jaha, inget…
      Som vanligt alltså. Kritisera andra för att försöka upprätthålla svensk lag men inte ha ett endaste litet eget förslag till hur det skall gå till istället.

      Svara
  14. Svenne

     /  10/30/2016

    Ganman… #satir

    ” 12.00 Lunch på Röde Baronen i Gamla Stan i med Kjell-Olof och Ingvar.

    De har blivit oerhört gamla… ojoj… gråsossar i ordets rätta bemärkelse.

    ”Hur mår vårt gamla parti idag?” frågar jag med ett sedvanligt, insinuant småleende spelande i mungipan. ”Kravlar vi oss över 50% i nästa val, eller hamnar vi på ett nesligt 45%, 46%…?”

    Kjell-Olof och Ingvar sitter tysta och stirrar ner i sina tallrikar.”

    Svara
  15. G

     /  10/30/2016

    Ahaha trollen kommer!

    https://twitter.com/Dont_eat_snod/status/792069662192328704

    Nej, hon och hennes kamrater varken ser eller förstår vad de håller på med.

    Svara
  16. G

     /  10/30/2016

    Läs först denna…

    Sen denna….

    Svara
    • Jans

       /  10/30/2016

      Aha, betalvägg på DN. Inte konstigt att Orrenius vill skapa klickmonster via Twitter.
      Av mig får de naturligtvis inte en spänn så jag slapp läsa det högst troliga Wolodarski-dravlet. Utmärkt idé med betalväggar på DN. 😀

      Svara
      • G

         /  10/31/2016

        Brevet från fronten

        Det går att komma runt 😛 Om du vill läsa Wolos ledare som låter som man kan tänka sig så är det bara klicka på länken för att komma till kommentaren, man ska inte kopiera hela, men ibland får man göra undantag när tidningen försvårar för en, som jag skriver där, den hyllas till skyarna av våra kära journalister på twitter. Länka till DN skiter jag fullständigt i då de inte vill att folk ska läsa utan att betala….för att sedan ångra sig direkt då de blev besvikna på innehållet. Det känns som om journalisterna är inne i en djup granskning av SD nu igen. *SD blir utsatta för mediedrev* – Yasri Kahn 😉

        Svara
    • G

       /  10/30/2016

      Förtydligande, alltså läsa själva twittertrådarna och inget annat, i den ena ”rasisterna” i den andra vänsterfolk som ojar sig över första tråden. 😛

      Svara
    • Einar

       /  10/31/2016

      Jo, jag missar mer än gärna kommunisten Wolodarski. Det finns inget positivt med den människan.

      Svara
  17. G

     /  10/30/2016

    Svara
    • G

       /  10/30/2016

      https://twitter.com/Arenatrollet/status/792442540574277632

      Svara
    • G

       /  10/30/2016

      Svara
      • Jans

         /  10/30/2016

        Twitter som redskap för filosofiska definitioner är tämligen värdelöst.
        MrT skall ha en eloge för han orkar.

        Svara
  18. Jan

     /  10/30/2016

    Våra sämsta partiledare någonsin? frågar Alex Schulman. Det är väl bara att hålla med.

    ”Och alla gör de sig skyldiga till samma förödande feghet: de säger inte vad de tycker. De säger vad de tror att vi tycker.
    Därför är detta den mörkaste av tider.”

    http://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/var-samsta-uppstallning-partiledare-nagonsin/

    Svara
  19. G

     /  10/30/2016

    Grönt är fräscht…som Alma från grön ungdom….
    https://twitter.com/AlmaTallborn/status/792388634116775936
    https://twitter.com/AlmaTallborn/status/792400732037255169
    https://twitter.com/AlmaTallborn/status/792408564283342848
    https://twitter.com/AlmaTallborn/status/792412147699638273

    Svara
  20. G

     /  10/30/2016

    Hmmm ?

    Mats är Sosse….

    Ja precis….

    Svara
    • G

       /  10/30/2016

      Ja, _vem_ som gratulerar är det intressanta…

      Svara
    • G

       /  10/31/2016

      Ahaha, ännu en sosse ”gratulerar” Dousa pga den förre var ”helt rabiat”. Han vet dock inte vem Dousa är verkar det som…

      Han hade hoppats på en som var mer vänster, så det var olyckligt!

      Svara
  21. G

     /  10/31/2016

    Svara
    • Lövet

       /  10/31/2016

      Trust Gardell att hitta en anledning att betrakta de manliga könsdelarna i detalj.

      Svara
  22. Anonymouse

     /  10/31/2016

    Lite mysig kvällsläsning kanske? Hittade i ett genusforum. Disputation på KTH den 21 november kl 14 tydligen. Verkar vara ett aningen flummigt verk i varje fall.

    Klicka för att komma åt FULLTEXT02.pdf

    Svara
  23. G

     /  10/31/2016

    Högt förtroende = de gör ett bra och neutralt jobb ? Nej.
    DN har högt förtroende, litar jag på _allt_ som kommer från DN, nej. Ta Sandviken-rapporten till exempel, inte värd kattskit. Däremot tror jag de gjort ett genuint bra jobb med granskningen av riksrevisionen, till exempel. Så, det spelar en stor roll vilka frågor det handlar om. Oftast räcker det dock med sunt förnuft…och tänka liiiite själv också.

    Nu har jag spenderat 2 tim och BARA läst twitterfeeds från vänsterfolk/allmänhet och vänsterjournalister, att tro att de klarar av att utföra ett neutralt och konsekvensneutralt journalistiskt arbete ? in your dreams!

    Svara
  24. G

     /  10/31/2016

    Wolos ledare i DN som hyllas till skyarna av you know who på twitter. Ser gärna en liknande text om alla anti-vita som skriver helt öppet och islamister som kommer undan i andra partier, den lär dock aldrig skrivas. Jag tycker det är helt onödigt av SD-politkerna, ingen fråga om det, men dock lika intressant hur Wolo _vet_ att de gjorde detta bara för att killen är ”mörk” och inte för att han ser mycket äldre ut, får vi aldrig veta, men om åldern är rätt eller fel spelar väl ingen roll, mörk färg är som sagt viktigast när man vill hitta rasism…..

    ””
    SD:s toppar ger sig på en skolelev, bara för att han är mörk. Kan rasism yttra sig tydligare än så här?

    Som tolvåring fick jag chansen att ställa frågor i Sveriges Television till utrikesminister Sten Andersson. Programmet hette ”Barnjournalen” och gjorde skäl för sitt namn – det tog barn på allvar.

    Året var 1990 och Sveriges relation till EU – på den tiden kallat EG – var ett hett ämne. Jag försökte ställa utrikesministern mot väggen, inspirerad av tv:s politiska journalister, men Sten Andersson hade andra planer. När ”Barnjournalen” kom på besök ville han helst berätta om glädjen i att fånga gäddor.

    För en dryg vecka sedan deltog ett par ungdomar i TV4:s morgonsändning och ställde på motsvarande sätt frågor till utbildningsminister Gustav Fridolin. Jag föreställer mig att det var ett speciellt ögonblick i deras liv. Jag gissar att deras föräldrar såg på sändningen med en blandning av stolthet och nervositet i kroppen. Alla mammor och pappor i Sverige kan nog tänka sig hur det känns när ens barn framträder framför flera hundra tusen tv-tittare.

    TV4:s sändning förra fredagen var tänkt att bli ett fint minne för de inblandade. I stället mynnade programmet ut i något som bara kan beskrivas med två ord: rå rasism, riktad mot en av skoleleverna.

    För den som ser på programmet verkar allt som vanligt. En deltagare frågar Gustav Fridolin om inte digitala verktyg kan användas mer i skolan för att spara papper, och utbildningsministern tar frågan på allvar. Men i sociala medier väljer flera ledande sverigedemokrater att använda barnpanelen i ett helt annat syfte.

    En av deltagarna, en 15-åring, har begynnande skäggväxt; han har uppenbarligen kommit in i puberteten och ser äldre ut än övriga – en skillnad som är vanlig bland pojkar i högstadieåldern.

    15-åringen är mörk och ansiktsbehåringen tydlig. Det får flera sverigedemokrater – rättspolitiska talespersonen Kent Ekeroth, riksdagsledamoten Linus Bylund och distriktsordföranden i Göteborg Jörgen Fogelklou – att ta till orda på sociala medier och så tvivel om pojkens ålder. Ett rasistiskt drev följer, med rännstensretorik i kommentarsfälten. Sverigedemokraternas syfte är uppenbart: att koppla samman pojken med debatten om ensamkommande flyktingbarn och frågan om åldersbestämning.

    På måndagen deltar rektorn i pojkens skola i TV4:s nyhetsmorgon. Hon är mycket upprörd. 15-åringen har bott i Sverige sedan han var sex år. Det råder inget tvivel om hans ålder – han är 15. Han deltog i tv för att tala om skolfrågor, men blev i stället kidnappad av några ledande sverigedemokrater som hade ett helt annat intresse: att väcka opinion mot ”ljugande” flyktingar.

    Rektorn berättar att pojken nu känner sig nedstämd efter den rasism som vält fram under helgen, framkallad av högt uppsatta personer i Sveriges tredje största riksdagsparti.

    När Sverigedemokraterna får hård kritik för sitt agerande, väljer Linus Bylund att ta bort bilden på pojken från sin Facebooksida och i stället skriva om behovet av medicinska ålderskontroller – som om barnpanelen i TV4 hade något med den frågan att göra. Rättspolitiska talesmannen Kent Ekeroth framhärdar. I en kommentar på Facebook skriver han att ”den här personen valde självmant att sitta i tv och låtsas vara 15. Har man gett sig in i leken får man leken tåla”.

    Det värsta i den här historien är inte att Ekeroth och hans gäng sprider uppgifter som bevisligen är falska.

    Det riktigt skamliga är att ledande företrädare för ett riksdagsparti ger sig på en skolelev, därför att han har ett mörkt utseende, har kommit in i puberteten och således är ett nyttigt vapen i partiets politiska propaganda. Fotot på barnet ska föra tankarna till de nidbilder av det ”främmande” som Sverigedemokraterna försöker suggerera fram.

    Kan rasism yttra sig tydligare än så? Kan fegheten och skamlösheten i en sådan politisk retorik bli öppnare? Har Jimmie Åkesson något mer att säga om sina kompisar i SD-toppen än att kalla deras agerande för ”olyckligt”?

    De ensamkommande flyktingbarnen har på mycket kort tid avhumaniserats i delar av svensk offentlighet. På sina håll har det blivit fritt fram att tala om denna grupp i de mest förklenande ordalag.

    ”Skäggbarn” – sök efter det ordet online och rasismen strömmar fram. Men titta också i de gamla tidningsläggen, vilket författaren Ola Larsmo gjorde i veckan, och du finner samma begrepp och tankefigur i den nazistiska tidningen ”Den svenske folksocialisten”. Året var 1939. Måltavlan? Judiska flyktingbarn. På en teckning avbildas en liten pojke med svart hår och skuggstubb under rubriken ”flykting”.

    Den som har barnet i sitt knä och matar med sked är finansminister Wigforss. Tallriken, som maten tas från, har bildtexten ”1/2 million”, en referens till påstått astronomiska kostnader för judiska flyktingar.

    ”Allt går igen”, sa Strindberg, vilket även gäller den grövsta hatretorik.

    Sverigedemokraterna vill gång på gång få oss att tro att man är som vilket riksdagsparti som helst, bara lite mer uppriktigt och ärligt än andra.

    I en normal politisk rörelse hade företrädare som spridit rasistisk hets mot ett barn åkt ut med huvudet före.

    I Sverigedemokraterna stannar de kvar i partitoppen.””

    Svara
  25. G

     /  10/31/2016

    MUF fortfarande för fri invandring, men ej för fri välfärd….

    Tjattrar med SSU ordförande…..

    https://twitter.com/Sir_Denno/status/792825789775503361

    Intressant. Vill avsätta Löfven….
    https://twitter.com/umbracoplumber/status/792758238496301057
    https://twitter.com/umbracoplumber/status/792759593059377153

    Svara

Lämna ett svar till G Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.