Förlåt oss Norge men förnekelsen är stark i Sverige

En dag som denna är det dags att be Norge om ursäkt för våra svenska politiker och media som inte kan bete sig anständigt mot vårt broderfolk i sin ivriga strävan efter att förneka verkligheten.

Vi hyfsat normala människor i Sverige ber om ursäkt å deras vägnar eftersom de är så dumma i huvudet att de inte förstår bättre, de förstår inte att de skämmer ut oss, att de skämmer ut Sverige och att de skadar den heliga Sverigebilden™ mer än något annat med sitt beteende.

Förlåt oss för vår huvudstads politiker som inte förstår hur oförskämda de är när de säger ”Man åker inte till en av våra fina stadsdelar i Stockholm, i Rinkeby, där det sprudlar av livskraft och energi, och säger ”här går det inte bra”” och ALLA i Sverige (och i Norge, NRK har ju varit där…) vet att hon ljuger.

Wanngård kräver dessutom en ursäkt av den norska ministern.

– Sylvi Listhaug valde att använda vår gästfrihet till att göra populistiska och osanna poänger i den norska valrörelsen.

Vilka osanningarna är vet man ju inte då hon i klippet säger att det är ”nästintill” osanningar. Dvs att det är sanningar…

Men visst, jag förstår obehaget när kulissen ”Sverigebilden™” skakar betänkligt och att det är jobbigt när den håller på att rämna när vi inte längre används som föredöme utan som avskräckande exempel…

OM den norska migrationsministern har helt fel så tycker i alla fall lilla jag att det borde vara bäst att då faktiskt visa att hon har fel i så fall, gör ett besök i Rinkeby en fredags- eller lördagskväll, utan livvakter eller polisbeskydd. Bara promenera runt en kväll och prata med ”kidzen” som ”hänger”. Borde vara helt ofarligt för Fritzon då jag kan garantera att inte en enda människa där vet vem hon är och kan ge sig på henne i hennes roll som politiker och Rinkeby ju ändå är en fin stadsdel där sprudlar av livskraft och energi enligt Fritzons partikollega Wanngård?. Bara promenera runt i ett par timmar på kvällen med en liten kamera för att dokumentera det hela och sen sänd filmen till den norska kollegan?

Inte det nä…

Så förlåt oss för våra stenkorkade politiker som inte kan bete sig anständigt utan bara måste ljuga, inte bara för oss luttrade svenskar, utan nu ljuger man dessutom öppet och ogenerat för vårt grannlands politiker.

Förlåt oss för den person som handplockades av Utrikesdepartementet för att leda deras lilla podd-satsning ty hon vet inte bättre. Jag lovar…

Jag antar att man i Norge kommer att se på kvällens Uppdrag Granskning med särskilt stort intresse även om det inte handlar om Rinkeby eller någon annan no go-zon i Stockholm utan om gängkriminalitet i no go-zonen Biskopsgården på Hisingen i Göteborg.

I Sverige kommer man att undra hur det kunde gå så illa i Göteborg, politiker kommer att kräva att en ”utredning” tillsätts för att reda ut hur det kunde gå så åt helvete.

Fast en utredning är helt onödig eftersom man redan vet varför, man har levt på hoppet. Men kanske en utredning kommer fram till att man ska hoppas lite mer? Eller att de kanske lär sig en läxa om vi hoppas lite hårdare…?

Norge måste tro att Sverige enbart bebos av byfånar…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

194 kommentarer

  1. Hannah

     /  08/30/2017

    Det kanske är dags att ta hjälp av våra grannländer i fler krisverksamheter än förlossningsvården? Jag tänker mig att integrationspolitiken kan vara ett lämpligt område att utlokalisera till Norge. Tätt följd av lite gräv- media utan The Värdegrund. I övrigt håller jag med dig. Jag skäms som svensk för hur våra politiker beter sig.

    Svara
  2. Förstår Winngård och Listhaug situationen i ”utsatta områden”? Eller rör de sig mest med sina livvakter i skyddade områden? Ännu en gång behöver de få tillmälen utanför internet där deras livvakter inte kan ingripa? Vet de känslan av att bli dödshotad eller bara att bli utstirrad?

    Svara
  3. Förlåt men varför låtsas Annie Lööf att Alliansen ens är en grej?

    Svara
    • Jan

       /  08/30/2017

      De här lallarna har ställt till med mycket skada för Sverige. Ivrigt påhejade av svenska folket.

      Svara
    • MiT

       /  08/30/2017

      För att kunna säga ”allijangsen” så ofta som möjligt? 😛

      Svara
      • Ganman har väl fortfarande den bästa:

        Svara
        • Ganman om bland andra Lööv:
          *https://www.youtube.com/watch?v=IsLDTmQzjoo&t=1752*
          29:12 om tidsangivelsen i länken inte fungerar

          Svara
  4. Svara
    • Jan

       /  08/30/2017

      Är inte det här på gränsen till åtalbart? Arnstad är fortfarande flitigt anlitad av kommunala och halvstatliga organisationer och föreningar. Pascalidous tweet borde porta henne från offentlig debatt.

      Svara
      • Att Arnstad och Pascan tas seriöst i svensk debatt är… förundrande. För att uttrycka det milt.

        Svara
        • x

           /  08/30/2017

          @Polyester Poontang
          Det säger väl allt om de som tar dessa hens seröst.

          Svara
        • Jan

           /  08/30/2017

          Det som är utmärkande är att de mer och mer är en part i målet. Men betraktas som oberoende experter av kommuner och staten. Ungefär som Expo. Det visar på att Myndighetssverige har tagit ställning i frågan och inte kan ses som en neutral part.

          Svara
          • Senior

             /  08/30/2017

            Precis!
            Faktum är att myndighetssverige inte varit en neutral part de senaste decennierna.

      • Ivar L

         /  08/30/2017

        Du måste ta i beaktande att Arnstad är en konstinstallation och konst bör få vara fri.
        Ärligt talat, om det är de anda invändningar de har så har de ju redan förlorat diskussionen. Det är på sätt och viss bra med deras twitterföroreningar för de visar hur desperat skönmålarsidan är.

        Svara
      • Senior

         /  08/30/2017

        Du menar socialisterna Arnstad och Pascalidou?

        Svara
    • Att dra in Otöya är inte ens slag under bältet utan ett vidrigt sätt att låtsas vara något rätt tänkande i slaskmedia.

      Svara
    • Era skattepengar och licensavgifter, gott folk.

      Svara
      • Rikard

         /  08/30/2017

        Hej.

        É lungt sörru, Maggan kirrar såru slipper b’kymrarej om avjiften – går på skatten, tjö!

        För i socialdemokraternas Sverige har du inte rätt att välja bort att betala för (s)atens propaganda.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • x

       /  08/30/2017

      Svara
  5. x

     /  08/30/2017

    Carl Bildt: ”Listhaugs beskrivning av Sverige stämmer inte”:
    ”Carl Bildt menar att Sverige inte misslyckat med sin inegrationspolitik.
    – Sverige är ett välfungerande samhälle och vi har haft framgång i vår invandringspolitik. Det finns absolut områden där det finns problem, och det ser vi alltid i övergångsperioder, säger han”.
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/carl-bildt-listhaugs-beskrivning-av-sverige-stammer-inte

    Ja, vad ska han säga då han varit/är part i målet.
    ”övergångsperioder” innebär att det bara är tillfälligt och har därefter blivit bättre.
    Undra om han kan ge exempel på ett enda område där det blivit helt bra eller ens bättre.

    Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2017

      Läste ett uttalande i Aftonbladet där Bildt, precis som många andra flyktingpositiva, hänvisar till invandringsvågen från Balkan. Det är verkligen som att jämföra äpplen med päron.
      De som kom från Balkan var inte analfabeter och kom dessutom från länder med liknande kulturer som Sverige.
      Nu kommer det en stor mängd människor som till stor del är analfabeter till Sverige. Dessutom från kulturer med helt andra värderingar än våra.

      Ingen seriös människa kan ju påstå att det kommer vara lika lätt att integrera dessa som det var med balkanflyktingarna eller om det ens är möjligt att integrera dom..

      Svara
      • Adolf

         /  08/30/2017

        @Pelle2
        Varför har du ett hakkors i din ”logga”?

        Svara
        • Pelle2

           /  08/30/2017

          Vet inte om du skojar eller är en Arnstad light som ser nazister överallt.

          Jag har inte själv valt min logga utan den har tilldelats mig av wordpress.

          Om du är allvarlig:

          Anser du inte själv att Balkanflyktingarna generellt hade en högre bildningsnivå än t,ex de Afghaner och syrier som kommer hit ?

          Anser inte du att folk från Europa har en kultur som är mera lik vår än någon som kommer från t.ex Afrika ?

          Tror du att det är lika lätt att integrera en analfabet med en väldigt olik kulturell bakgrund från t.ex Sudan än en flykting från Europa som med alla sannolikhet har gått i skolan och har ungefär samma kulturella bakgrund ?

          Har jag sagt att folk från tredje världen är obildbara pg.a deras ras eller att dom generellt är mindre intelligenta ?
          Det säger sig själv att om du aldrig har fått gå i en skola så kan du förmodligen inte läsa och räkna.

          Sammantaget gör detta att de nya flyktingarna är svårare att integrera än balkanflyktingarna.

          Vad är rasistiskt i att påpeka fakta för jag antar att du vill kalla mig rasist när du påstår att jag har ett hakkors i min ”logga”?

          Har för övrigt inte sagt att vi inte skall ta emot flyktingar utan att vi måste ta emot en mängd som vi klarar av att integrera..

          Svara
          • Micke

             /  08/31/2017

            Och Balkanflyktingarna skapade ändå en hel del problem med kriminalitet och maffia!

    • Jan

       /  08/30/2017

      …och Bildt som hälsas som en messias bland AKB-trötta moderatväljare.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/30/2017

        Det är väl mera att han direkt skulle kunna gå in och driva Moderaterna fram till valet och bereda vägen för nästa ledare som lockar antar jag för ingen kan väl se honom som en långsiktig partiledare. Dels med tanke på hans ålder och dels med tanke på att han förmodligen inte långsiktigt ät sugen på uppdraget..

        Svara
      • Melmac

         /  08/30/2017

        För i h****e! Låt inte Bildt bli partiledare för M! Fast jag tror inte han vill ”kröna sin karriär” med en historisk valförlust när han istället som nu kan glida omkring och snacka lite skit här o där.

        De andra tre har alldeles för tydlig a kopplingar till Reinfeldt även om t.ex. Kristersson har tagit vissa ärmen mer på allvar än tidigare ”särintresse”. Odenberg är visserligen välbehövligt bufflig men han är dryg i sin framtoning.

        Nä, Hanif Bali hade fått hela det politiska etablissemanget att gå i taket samt att journalisterna hade fått härdsmälta. Hur kul som helst!

        Svara
      • Pelle2

         /  08/30/2017

        Nu har Bildt officiellt sagt att han tackar nej till att bli partiledare så då kan vi lägga den debatten åt sidan.
        Fast i och för sig har ju många andra ljugit om sin kandidatur och sedan tagit jobbet…

        Svara
    • Senior

       /  08/30/2017

      Övergångsperioder brukar man beteckna brytpunkterna mellan olika system.

      Då är det nu bekräftat, vi är mitt i ett pågående systemskifte.

      Svara
    • hllviken

       /  08/30/2017

      På tal om Carl Bildt 🙂

      Svara
    • När hann Bildt besöka och bo i något av de ”övergångsområden” vi har ganska många av nuförtiden?

      Svara
    • Ivar L

       /  08/30/2017

      Undrar hur ofta Carl Bild ens åker förbi dessa områden. Han svävar högt uppe i det blå och har inte en aning om vad han pratar om.

      Svara
      • Helt rätt. Han flyger ju ständigt på jobbet.

        Svara
        • Ivar L

           /  08/31/2017

          Han och Freddan sitter uppe i flygmaskinen med sina häpna munnar öppna och betraktar all skog och undrar varför inte hela Mellanöstern redan flyttat in och förvandlat blåbärsbuskarna till ett nytt Silicon Valley…

          Och så vips, något grått fladdrar förbi där nere till vänster vid inflygningen till Bromma. ”Aha Rinkeby!” tänker Calle ”Det ser ju lugnt och trevligt ut… Hmmm… Freddan skall vi ta en enklare frukost på flygplatsen eller champagnefrukost på Grand Hotell?”.

          Svara
  6. Bamse

     /  08/30/2017

    Ja du Pascalidou, Utöya har nog varit ganska tryggt de senaste åren.

    I stället för ditt patetiska godhets-twerkande (som i själva verket är 100% hatiskt) kanske du och Rinkeby kunde dra lärdom av de betydligt klokare norrmännen.

    Svara
  7. Jan

     /  08/30/2017

    Den här ängsligheten hos stat och regering är ganska avslöjande i sig. Det påminner om den i mindre demokratiska länder där kritik mot missförhållanden är bannlyst. Tidigare fick vi bara ha en åsikt i frågan. Nu får frågan inte ens dryftas…

    Svara
    • Senior

       /  08/30/2017

      Jag ser att poletten så sakteliga börjar trilla ner, grattis!

      Tips, läs nedanstående länk och begrunda likheterna i Sverige:

      https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Östtyskland

      När du känner dig redo kan nästa steg kan bli att kolla upp kopplingarna länderna emellan…

      Svara
      • Jan

         /  08/30/2017

        Du är fortfarande kvar i kalla kriget. Det här har ingen koppling till det. Det här rör identitetspolitiken, särskilt invandringspolitiken. Ängsligheten och halvlögnerna var desamma under Alliansministären. Partierna vet med sig att det är ett misslyckande och försöker därför tiga ner frågan så gott de kan.

        Svara
        • Senior

           /  08/30/2017

          Hade du läst länken hade du förstått att jag avsåg att det inte är någon skillnad mellan alliansen och S/V/MP-alliansen i frågan. Knappt i några frågor, endast marginellt.
          SD har rätt i sin retorik gällande ”sjuklövern”.

          Min poäng handlar inte om kalla kriget, eller ens östtyskland.

          Det handlar om att se likheterna hur Sverige kontrolleras, idag, 2017.

          Svara
          • Jan

             /  08/30/2017

            Varför ger du en länk till Wikipedia om Östtyskland då?

          • Senior

             /  08/30/2017

            Ok, jag upprepar, sakta eftersom du inte verkar kunna läsa så snabbt….

            Det handlar om att se likheterna hur Sverige kontrolleras, idag, 2017.

            Dvs. jämför de olika partierna i gamla DDR med hur det idag ser ut i Sverige.

            Jämför våra ”Folkrörelser” mot Kommunistpartiets motsvarigheter i DDR.

            Etc. Etc.

            Jämför dåtida DDR med dagens Sverige.

            Förtydligande: jämför= notera likheterna.

            Förstod du vad jag var ute efter eller blev dissonansen för stor denna gång också?

          • Senior

             /  08/30/2017

            Men jag hyser fortfarande hopp!

          • Jan

             /  08/30/2017

            Du har DDR-dille.Du kör samma argument om och om igen. Eftersom det bekräftar din obsoleta världsbild. Vi skriver 2017 nu, inte 1961. Och Sverige låg aldrig bakom järnridån. Även om du gillar att föreställa dig det.

          • Senior

             /  08/30/2017

            Sverige närmade (och fortsätter närma sig) mer och mer med ”Palmevänsterns” öven känd som 68-vänsterns intåg i politiken.

      • x

         /  08/30/2017

        @Senior
        Nationella Frontens enhetslista (DDR) = DÖ (Sverige).

        Svara
        • Senior

           /  08/30/2017

          Ungefär så.
          DÖ försökte vara lite mer subtilt bara.

          Svara
      • Jan

         /  08/30/2017

        Din pollett har fastnat i inkastet sedan länge. Muren revs 1989. Men din mentala mur består. Den dualism du ser världen genom består inte längre. Det handlar inte längre om socialism eller kapitalism. Det handlar om helt andra frågor nu. Något som verkar ha gått dig helt förbi.

        Svara
        • Senior

           /  08/30/2017

          Närå, ”etablissemanget” har bara döpts om till ”patriarkatet”. Den hemsnickrade fienden ”överklass” har bara retoriskt bytts ut mot ”män”

          Sedär!
          Nu kan vi fortsätta precis som tidigare! Samma agenda, samma mål. Enda skillnaden är målgruppen för reklamen.

          Kan du precisera och förklara de helt andra frågorna det nu handlar om och upplysa en omodern gamling som mig?

          Svara
        • Senior

           /  08/30/2017

          Så jag håller helt med dig om att det fortfarande handlar om identitetspolitik som du tidigare skrev:

          Nu när folk inte längre köper det socialistiska skitsnacket om ”överklass” måste ju en ny identitetspolitik tas fram så man kan fortsätta och spela ut de olika identitetsivrarna mot varann…

          Svara
        • Senior

           /  08/30/2017

          Snälla upplys en okunnig gamling om vilka frågor som gäller nu?

          Svara
          • Senior

             /  08/31/2017

            Hallå, vad tyst du blev.

            Vilka frågor gäller nu?

            Kommer det klassiska svaret nu?
            ”Googla, jag orkar inte förklara.”

            Vilka frågor gäller nu då, du som vet?

            Jag försöker ju förstå.

          • Hmm

             /  09/01/2017

            He he, om du får ett svar från Jan så kommer det bli, allt är kvinnfolkens fel, eller liknande. 😉

  8. Klimathotet

     /  08/30/2017

    Norge bör snarast ha visumkrav för resande från Sverige.

    Svara
  9. G

     /  08/30/2017

    ”Efter våldtäkterna vågar Mathilda knappt gå ut på kvällarna”
    http://www.corren.se/24corren/?clip=om4792198

    Svara
  10. G

     /  08/30/2017

    Svara
  11. Jan

     /  08/30/2017

    Moderaten Ahmed misstänkliggör Norges regering samt påstår att ”på grund av öppenhet och respekt för mänskliga rättigheter är Sverige i dag ett mer utvecklat land än Norge.” Och fortsätter ”Så om det är något land i Norden som borde skämmas, så är det ditt Norge, Listhaug.
    Du borde i stället ta krafttag för att stoppa den framväxande extremismen i ditt land och se till att inte en ny Breivik ska få växa upp.”

    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/vLwK5/los-problemen-i-ditt-eget-land-listhaug

    Svara
    • Erfarenhet av krig: 1 – 0 till Norge.
      Erfarenhet av ockupation: 1 – 0 till Norge.

      Vi borde fara land och rike runt och intervjua folk i norska obygden om hur de överlevde.

      Svara
      • Jag tror du har fel här. Väldigt många ”nysvenskar” har ju erfarenhet av krig och ockupation , medan allt färre av de norrmän som levde under WWII lever fortfarande.

        Svara
  12. Rikard

     /  08/30/2017

    Hej.

    Eftersom jag är lat:

    ”Hej.

    Det är bara att jämföra, Pascalidou.

    Hur många rån, våldtäkter och mord skedde på Utöya respektive i Rinkeby förra året?

    Vi kan dra ut tidsaxeln tillbaka till 1965 och jämföra ökning, minskning och per capita.
    Vi kan lägga till filter för etnisk och religiös sammansättning av befolkningen.
    Vi kan lägga till inkomst och utbildning.
    Vi kan, med lite extrapolering, lägga till filter för intelligens för respektive grupp.

    Det är bara att du börjar kräva detaljerad specifik statistik i dina texter du också. Kunskap är det som botar fördomar, inte åsikter eller känslor.

    Jag tror dock att du egentligen vet vad vi kommer att få se om vi gör det. Jag tror du, och dina gelikar, inte har ryggrad och kurage att erkänna att världen är som den är och att den inte ändrar sig efter åsikt, känsla, tro eller ideologi. Det är bara sig själv man kan förändra med sådant, och du och ditt skrå har förvandlat er själva till hatets profeter och profitörer, eftersom ni har fel i så gott som allt och era spröda små ego:n inte klarar av att ha fel, särskilt inte när felet är av sådan grad och art att hela er självbild hänger på det.

    Så upp till bevis, Pascalidou. Redovisa detaljerad statistik för Utöya och Rinkeby över tid. Du kan få uppgifter från SCB och från dess norska motsvarighet.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare”

    Svara
  13. Ivar L

     /  08/30/2017

    Reaktionen på Norgebesöket påminner om när danska tidningar, enligt svenska dito, skrev för mycket och för negativt om konsekvenserna av svensk immigrationspolitik. För några år sedan, innan 2015, ni minns? Journalisterna i Sverige stod på rad med varsin brunpensel och målade av glatta livet. Alla skulle trumfa över varandra i att kräva ursäkter och säga att Danmark var det nya nazityskland. Sedan blev det hösten 2015 och tyst.

    Svara
    • Senior

       /  08/30/2017

      DDR-vibbar…..
      Sossarna Fritzon och Wanngård gör allt i sin makt för att verifiera våra värsta farhågor.

      När den norska invandringsministern Sylvi Listhaug, tillhörande Fremskrittspartiet, besökte Stockholm och Rinkeby under tisdagen hade hon ett sedan länge inbokat möte med den svenska migrationsministern Heléne Fritzon (S). Men Fritzon ställde in mötet med hänvisning till att Listhaug är intresserad av att “sprida en missvisande bild” av Sverige (Expressen 29/8).

      Även Stockholms finansborgarråd Karin Wanngård (S) blev upprörd över besöket. I ett pressmeddelande från Socialdemokraterna i Stockholms anklagar hon Listhaug för att använda vår gästfrihet för att göra ”populistiska” och ”osanna” poänger i den norska valrörelsen.

      http://www.gp.se/ledare/heléne-fritzon-borde-be-om-ursäkt-1.4583281

      Svara
      • Ivar L

         /  08/31/2017

        Nog för att besöket kan ha haft vissa valrörelsepolitiska poänger för Listhaug men det stora problemet för S är naturligtvis att det är pinsamt för vår regering att vår integration är såpass ickefungerande att det fungerar för Listhaug att använda det i valrörelsen. S reaktion kan man ju säga också är relaterad till vår egen gryende valrörelse.

        Jag har inte följt turerna här i detalj men det är beklämmande att två grannländer inte ens kan samtala på ett vettigt sätt om de här allvarliga problemen. Det ligger nära till hands att tänka att det handlar om samma beröringsskräck som till SD. Hur de andra partierna än gör så kan de aldrig komma runt det faktum att partier som SD och Fremskrittspartiet har problemformuleringsförsprång och hög trovärdighet i dessa frågor. Jag tror inte det funkar med denna jag-vägrar-taktik. Det är alldeles för långt gånget. De förlorar bara röster på det.

        Svara
  14. OT. 1993. ”Falling Down.”

    http://articles.latimes.com/1993-02-21/entertainment/ca-942_1_los-angeles
    ””In the film, the lead character (D-FENS, played by Michael Douglas) has to deal with a lot of L.A. issues–the rise of traffic and crime and gangs, the new tide of immigrants and the tensions that arise when neighborhoods bump into each other–that tomorrow will be the issues that other cities will be forced to deal with too.”
    […]

    In that way, is ”Falling Down” a wake-up call to other cities? Smith thinks this one over, then answers, ”I wouldn’t say it’s a wake-up call, it’s just an observation. Los Angeles is troubled, clearly, but at this point, I don’t know what solutions there are to be had.”

    Svara
  15. Jan

     /  08/30/2017

    Massinvandringsförespråkaren Anders Lindberg i ytterligare ett ”guilt by association”: http://www.aftonbladet.se/ledare/a/B8bAl/sylvi-listhaug-ar-norges-trump

    Svara
    • Reinfeldt är Sveriges Benedict Arnold. Löfvén missförstod historien om Knut den store och tidvattnet. (https://en.wikipedia.org/wiki/King_Canute_and_the_waves) Elmér var sveriges J. Edgar Hoover. Lindberg och många, många andra är sveriges Potemkin. Sahlin är sveriges H.D.R. Clinton (fast med mycket liten hjärna).

      Förslag för Fridolidolin, AKB, Arnstad, … ?

      Svara
    • Senior

       /  08/30/2017

      Du menar Sossen Anders Lindberg?

      Svara
      • Jan

         /  08/30/2017

        Till skillnad mot dig så är jag inte partibunden. Jag kritiserar såväl vänster som höger.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/30/2017

          Får faktiskt hålla med Jan att han kritiserar bägge lägren även om övervikten av kritiken ligger mot nyliberalismen som han brukar kalla det.

          Svara
          • Senior

             /  08/30/2017

            I viss mån ja, men den gode Jan är väldigt noga med att påpeka att de är moderater i de fallen, emedan sossar oftast får andra epitet. -Och väldigt lite om politisk hemvist.

            Å andra sidan har det inte så stor betydelse enär de tillhör ”7-klövern” hela bunten, så som det åttonde socialistpartiet uttrycker det.

  16. MiT

     /  08/30/2017

    Svara
  17. MiT

     /  08/30/2017

    Svara
    • x

       /  08/30/2017

      https://twitter.com/pandark2083/status/902530867129716739

      Svara
      • Johan

         /  08/31/2017

        Jag har inte följt det här, men det visar väl ganska tydligt Sveriges situation och status i omvärlden numera.. antagligen inte på det sätt som konstnären ville framföra.

        Svara
      • Ivar L

         /  08/31/2017

        Dan Park vill de som annars äääälskar provokativ konst liksom inte låtsas om. Han finns liksom inte på riktigt. Je ne suis Dan Park typ. Lars Vilks kan de inte tiga bort helt men Dan Park han är väl inte på riktigt, honom skriver vi inte om. Bättre att skriva om en mjäkig flaggstång eller De Geers kukenflagga för snart 50 år sedan.

        Svara
    • x

       /  08/30/2017

      Den som fått betala högt pris är Dan Park.
      2014 dömdes han till sex månaders fängelse för sin konst.
      Hans konst är ironisk och därför har många svårt att förstå den.


      Svara
      • Ivar L

         /  08/31/2017

        Dan Park är provokativ på riktigt men också otroligt tankeväckande. Jag gillart’!

        Svara
    • G

       /  08/31/2017

      🙂

      Svara
      • Ivar L

         /  08/31/2017

        Vad står det för text på den där flaggan? Är den IS-specifik eller skulle flera muslimer bli förolämpade?

        Svara
  18. x

     /  08/30/2017

    Svara
    • Senior

       /  08/30/2017

      Hahahaha!!!

      Jag som hade fått för mig att kapitalismen var krossad i Venezuela redan, med tanke på matköerna, ransoneringarna och alla andra socialistiska kännetecken.

      Svara
    • Ivar L

       /  08/31/2017

      De är ju ta mej fan helt dumma i huvudet. Inte konstigt kommunism går åt helvete varenda gång med sådana ”tänkare”.

      Svara
  19. MiT

     /  08/30/2017

    Svara
  20. Gorby

     /  08/30/2017
    Svara
    • Pelle2

       /  08/30/2017

      Hon argumenterar lite som ett gammalt skämt om filosofer.
      En anka har två fötter.Pascalidou har två fötter. Alltså är Pascalidou en anka 🙂

      Svara
  21. MiT

     /  08/30/2017

    ”KTH släpper bok om ”arkitekters kamp mot rasism””
    http://www.friatider.se/kth-sl-pper-bok-om-arkitekters-kamp-mot-rasism

    Svara
  22. Pelle2

     /  08/30/2017

    Bloggaren Fristad skriver bra om den norske ministerns besök i Rinkeby.

    http://www.fristad.eu/2017/08/det-svenska-tillstandet/

    Svara
  23. Pelle2

     /  08/30/2017

    Bloggaren i otakt ironiserar över regeringens ,stadshusledningens och Pascans strutsmemtalitet angående utanförskapsområdena.
    http://iotakt.se/bussresan/

    Svara
    • Läs det! Ett sant nöje, han kan få till det.

      Svara
    • Senior

       /  08/30/2017

      Satt precis och funderade på detta, nästa Svenska steg torde vara tillrättalagda studiebesök på Nordkoreanskt manér.

      Svara
  24. Pelle2

     /  08/30/2017

    Även Johan Westerholm pekar på Wanngårds och Fritzons idiotiska förnekande om att Rinkeby är ett utanförskapsområde.
    https://ledarsidorna.se/2017/08/migrationspolitik-norge-mot-sverige/

    Svara
  25. Gorby

     /  08/30/2017

    OT.

    Bahnhof kämpar mot statsmaktens nya övervakning

    Granskning Sverige intervjuar Bahnhofs VD Jon Karlung som beskriver den nya utökade kontroll av internet som svenska staten vill införa.

    Staten vill:
    Höja lagringstiden för IP-adresser från dagens 6 månader till 10 månader.
    Angripa så kallade anonymieringstjänster, VPN-tjänster.
    Implementera teknik för att kunna identifiera alla personer som delar IP-address.

    Är vi på väg mot en polisstat…

    Svara
    • Senior

       /  08/30/2017

      Och helt utan uppmärksamhet i media…. diktaturvibbar, någon?

      Svara
      • Ivar L

         /  08/31/2017

        Ja, med tanke på hur oerhört stort det slagits upp tidigare vid liknande förändringar så är det förvånansvärt tyst. Jag har svårt att se effektiviteten i att ta in enorma datamängder med i princip allting och där förmodligen mycket av den brottsrelaterade kommunikationen dessutom är krypterad.

        Det borde väl vara mer viktigt att ha lagar som gör att polisen får mycket stora befogenheter och snabbt när man verkligen behöver än att ha ett helt världshav av information att tråla i? Syftet måste vara ett annat än bekämpning av terror och grova brott.

        Svara
  26. Gorby

     /  08/30/2017

    Uvell angående inköp av burkina som Hässleholms kommun nu backat ifrån.
    Tydligen så var Majblommeföreningen inblandad i inköpen.
    Majblommeföreningen, som får sina intäkter av ”barnarbetare”…

    Majblomman och burkinin

    Svara
  27. Dreadlock

     /  08/30/2017

    Tittade på UG ikväll. Fantastiskt hur man fortfarande envisas med socioekonomiska hypoteser varför förorterna är drabbade av gängkriminalitet. D.v.s. orsaken är kopplat till fattigdom och segregering. De mest förhärdade ingrodda vaneföreställningar som , enligt min mening, borde förpassas snarast till den stora soptippen av sociologiska analysmodeller som helt misslyckats i sin uppgift ( Och högen blir större för varje år)

    Alltså. Blir så lack. I UG presenterades Biskopsgården som ett område med en överväldigande majoritet skötsamma , sedan ballar ett 20 tal individer ur totalt . Sedan skyller polisen på skolan ,socialtjänst och föräldrar. Skolan skyller på resursbrist, föräldrarna till de grovt kiminella skyller på skolan och socialtjänst, sedan går det hela vägen runt till närmaste statslegitimerade sociolog som skyller ALLTIHOP på segregerade miljöer ( Som det knappast går att göra åt något i dagen läge) samt fattigdom ( Som är , ska vi vara ärliga är högst relativ,folk därute bor ändå i en välfärdsstat)

    En evig rundgång, och sådär har vi hållit på sedan miljonprogrammet ens byggdes och långt innan de första flyktingströmmarna ens nådde hit.

    Tröttsamt var ordet.

    Kontentan : Kan köpta skattefinansierade tjänster som skola, socialtjänst och polis samt ett antal högt betalda tjänstemän inte kontrollera 20 st, grovt kriminella, och lyckas att göra vardagen surt för de övriga 15 000 som bor i området, vad i helvete kan dom egentligen ?

    Svara
    • Jan

       /  08/30/2017

      Invandrarförorterna är ett direkt resultat av asylinvandringen. Basta. Alla andra förklaringsmodeller är sekundära och direkt vilseledande.

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/30/2017

        Ja, fast det sa ju ingenting egentligen ? Det är som att påstå att jorden är ett klot och det beror på den moderna forskningens framgång…

        Svara
  28. x

     /  08/31/2017

    Svara
  29. x

     /  08/31/2017

    Kanske dags lasera Göran Persson som ledare för moderaterna?

    Svara
  30. x

     /  08/31/2017

    Svara
    • G

       /  08/31/2017

      https://twitter.com/AdvokatEmma/status/903016055072854035

      Svara
    • Bauxit

       /  08/31/2017

      Ojojoj, nu blir det jobbigt för Jörgen på jobbet.

      Svara
    • Bauxit

       /  08/31/2017

      Inte för att jag själv bryr mig om Sergelinstallationen men Grevillius har ju helt klart hittat en dubbelmoral här.

      Svara
  31. Gorby

     /  08/31/2017

    Uppdrag Granskning granskar våldtäktsärendet i Järfälla.
    I detta samtalar de med kammaråklagare Paulina Brandberg -som i detta fall har missat att yrka utvisning.
    Hon påstår att hon fått information av Polisen att personen är svensk medborgare, men Granskning Sverige har kontrollerat att personen inte svensk medborgare enligt Migrationsverket.

    Svara
    • Gorby

       /  08/31/2017

      Granskning Sverige kontrollerar den brottsmisstänkta medborgarstatus i våldtäktsärendet i Järfälla. Det framkommer att personen de precis verifierat inte var medborgare efter brottstillfället, och att ett beslut har tagits om svenskt medborgarskap 2017-07-18 under tiden personen satt häktad för våldtäkt.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/31/2017

        Det är ju helt makalöst att det får gå till på det här viset. Det verkar ju som att brottet bidragit till att han fått medborgarskap. Varför? Det måste ju vara aktivister på våra myndigheter som fifflar med paragraferna helt enkelt. Borde inte det vara brottsligt? Himla praktiskt att nästan allt är sekretessbelagt och medborgarskapet inte kan återkallas. Lagarna borde uppgraderas för att få slut på detta vidriga missbruk av vårt lands gästfrihet.

        Svara
    • Gorby

       /  08/31/2017

      Nedanstående finns att läsa i Migrationslagen:
      https://lagen.nu/2001:82#P11S1

      11 § En utlänning kan efter ansökan beviljas svenskt medborgarskap (naturaliseras), om han eller hon har
      1. styrkt sin identitet,
      2. fyllt arton år,
      3. permanent uppehållstillstånd i Sverige,
      4. hemvist här i landet
      a) sedan två år i fråga om dansk, finländsk, isländsk eller norsk medborgare,
      b) sedan fyra år i fråga om den som är statslös eller att bedöma som flykting enligt 4 kap. 1 § utlänningslagen (2005:716),
      c) sedan fem år i fråga om övriga utlänningar, och
      5. haft och kan förväntas komma att ha ett hederligt levnadssätt. Lag (2005:722).

      12 § Om kraven i 11 § inte är uppfyllda får, om inte annat följer av andra stycket, sökanden ändå naturaliseras, om
      1. sökanden tidigare har varit svensk medborgare,
      2. sökanden är gift eller sambo med en svensk medborgare, eller
      3. det annars finns särskilda skäl till det.

      En sökande som inte kan styrka sin identitet enligt 11 § 1 får naturaliseras, endast om han eller hon sedan minst åtta år har hemvist här i landet och gör sannolikt att den uppgivna identiteten är riktig.

      Svara
  32. x

     /  08/31/2017

    Om sossarna ställde in mötet för att inte hjälpa Fremskrittspartiet i valet så verkar de ha misslyckats totalt.

    Norsk debattör: FrP gynnas av svenska regeringens agerande:
    ”NORGE Norska Fremskrittspartiet (FrP) gynnas av hur den rödgröna regeringen i Sverige behandlade den norska invandringsministern Sylvi Listhaug (FrP) under hennes Sverigebesök. Det tror den norska debattören och medieprofilen Kjetil Rolness”

    https://nyheteridag.se/norsk-debattor-frp-gynnas-av-svenska-regeringens-agerande/

    Svara
    • Leif

       /  08/31/2017

      Ja att höra den unge mannen som (i distraktion?) köpt och använt damjeans och märkt att det var just jeans för damer först efter en tid och detta p g a att fickorna var mindre och att gylfen ”var konstig”, det var ju bara bedårande.

      Svara
  33. Gorby

     /  08/31/2017

    Imamer kan uttala hat mot vissa folkgrupper mm. Då blir det som mest lite artiklar och fördömanden och ingen polisanmälan.
    Däremot om en man i 70-årsåldern skiver ett inlägg i ett sluten Facebookgrupp, så drar Sverige honom inför rätta och han blir dömd för hets mot folkgrupp och skyldig att betala 12.000 kronor i böter.

    Det gäller att prioritera resurserna i rättsväsendet.
    Vi ska inte görs skillnad på folk o folk, människors lika värde o allt det där…

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kallade-muslimer-for-apor-doms

    Svara
  34. G

     /  08/31/2017

    Svara
  35. G

     /  08/31/2017

    Svara
  36. G

     /  08/31/2017

    Svara
  37. G

     /  08/31/2017

    Svara
  38. G

     /  08/31/2017

    ”Jessica: Vem tände eld på min mamma?

    Nu vädjar Jessica, dotter till den kvinna som började brinna i Skara, om hjälp från allmänheten:
    – Min mamma har mycket allvarliga brännskador. Hon är dessutom rädd och förtvivlad.

    Nu hoppas hon på tips och iakttagelser som kan lösa det grova brott som hennes mamma utsattes för.
    …..
    Initialt tydde det mesta på en tragisk olycka, men efterhand har polis blivit allt mer övertygade om att kvinnan utsatts för ett brutalt brott.

    I måndags berättade Håkan Fasth, förundersökningsledare, att man tror att någon smugit sig på kvinnan bakifrån, kastat brandfarlig vätska på henne, tänt på och smitit.”
    http://www.expressen.se/gt/jessica-vem-tande-eld-pa-min-mamma/

    Svara
  39. G

     /  08/31/2017

    Svara
  40. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
  41. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
  42. MiT

     /  08/31/2017

    Läs alla svaren, klicka på tweetens tidsstämpel för att se dem

    Svara
  43. MiT

     /  08/31/2017

    Den där Effie har jag nämnt någon gång tror jag
    https://twitter.com/OliverThulin/status/902947513560436736

    Svara
      • Bauxit

         /  08/31/2017

        Hon lägger alltså hellre tid på att göra en massa tweetar om att hon minsann inte vill hjälpa ”killar” (men tjejer går bra?) än att bara komma med några tips. Nice.

        Svara
    • MiT

       /  08/31/2017

      Svara
    • MiT

       /  08/31/2017

      https://twitter.com/adrianolssonn/status/902851612804308992

      https://twitter.com/adrianolssonn/status/902857141517766656

      https://twitter.com/adrianolssonn/status/902858044622737408

      Svara
      • Senior

         /  08/31/2017

        Värsta sortens sexist….

        Undrar just om hon ens fattar vilken björntjänst hon gjort sig genom att såga denne 16-åring som såg upp till hemne på detta sätt.

        Undrar just om media slagit upp det stort om könen var omvända?

        Undrar just om hon reagerat på samma sätt om det var en 16-årig tjej som sökte råd?

        Hon är urtypen för vad feministerna anklagar andra för att vara… Vidrig människosyn.

        Svara
      • Bauxit

         /  08/31/2017

        Men tänker er själva, någon ber om hjälp, och den andre ägnar en halv dag åt att berätta varför hon inte skall hjälpa till och sedan argumentera för att det var en bra idé att inte hjälpa till och tillrättavisa dem som undrar varför hon inte hjälpte till och varför hon gjorde en så stor affär av att inte hjälpa till. Allt detta för att könet på den som frågade förmodades vara fel.

        Svara
    • MiT

       /  08/31/2017

      Svara
    • G

       /  08/31/2017

      Jösses vad trevlig hon verkar vara, så när annan skribent säger att det är ok mejla honom om killen vill, vilket samtidigt visar felet i hennes bemötande, då blir hon sur och blockar, moget. Jerlerup kallade ju våldtäktshoten mot Hanifs flickvän för ”ruttet” beteende från de som skrivit, vilket var att relativisera, beteendet från Ellie kan dock kallas ruttet.

      Ja chefen, det har du rätt i…

      Han har rätt och ni har fel. Och ni vet om det…

      Svara
    • G

       /  08/31/2017

      Haha, nä, det var visst inte bara lite ruttet nu när jag ser flera av hennes tweets som MiT postat.

      Svara
  44. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
  45. Kalle

     /  08/31/2017

    Nu när Janne Loffe Karlsson har gått så ska vi se hur lång tid det tar innan något identitetspolitiskt äckel skriver något nedlåtande, pga han var en folkkär vit svensk heterosexuell man.
    Nedräkningen har börjat…

    Svara
    • Bauxit

       /  08/31/2017

      Han gestaldade ju en grek på ett aningens komiskt sätt i ”Göta Kanal” så de har nog redan börjat värma på häxbrygden.

      Svara
      • Johan A

         /  08/31/2017

        Öööh, har du ens sett filmen? Det var inte Janne Loffe Karlsson spelade greken utan en kille som hette Jannis Pesketzis.

        Svara
        • Bauxit

           /  08/31/2017

          Vad 17…? Då minns jag fel.
          Men visst har han spelat invandrare (d.v.s. begått appropriation) i en film?

          Svara
    • Klimathotet

       /  08/31/2017

      Carlington som Jimi Hendrix brukade kalla honom. Jag kommer ihåg från min barndom när Janne och Gösta gjorde sketcher i Oppopoppa från Skansen. Roligast var när Gösta skulle lära Janne finska. Paljon lunta, mutta ei taskulamppua 😀

      Svara
  46. G

     /  08/31/2017

    ”Kommunen begränsad i radikaliseringsarbetet

    Varken kommunens säkerhetschef eller kommunens säkerhetssamordnare Patrik Persson var medveten om att en nyligen återvändande norrköpingsbo kan ha radikaliserats under sitt halvår i Libyen.

    Det var först när Folkbladet publicerade bilder och film på en 21-åring, och tre dagar senare ringde upp säkerhetschefen för att få en kommentar till hur kommunen har jobbat med ärendet, som han uppmärksammades.”
    http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/kommunen-begransad-i-radikaliseringsarbetet-om4791783.aspx

    Svara
  47. G

     /  08/31/2017

    Svara
    • G

       /  08/31/2017

      Ur Merits text…..

      ”Klicka på bilden för att se inslaget.
      Ca 01:16 in i klippet säger reportern:

      ”Och plötsligt sitter hon med Afghanistans flyktingminister i luren.”

      Därefter hör man henne tala med ministern:

      ”Det beror på avtalet mellan Afghanistan och Sverige att ungdomar skickas till Afghanistan. Så avtalet måste sägas upp av Afghanistan så snart som möjligt.”

      Det är ju barockt att tiotusentals och åter tiotusentals afghanska medborgare tar sig till Sverige sökande efter ett bättre liv (det är vad de flesta själva säger och det är också dokumenterat av UNHCR och andra organisationer) och när de väl är här så respekterar de inte landets utlänningslag utan begär hjälp av en minister i det land dit de säger att de absolut inte kan återvända för då blir de dödade på fläcken!”

      Svara
  48. G

     /  08/31/2017

    ”Vaccinmotståndare stoppas av Australien

    Den amerikanska vaccinmotståndaren Kent Heckenlively är inte välkommen till Australien, meddelar myndigheterna.

    Heckenlively, som beskriver sig som ”världens vaccinmotståndare nummer ett”, har aviserat att han planerar en resa till landet som en del i en turné för att marknadsföra sin bok. I boken pläderar Heckenlively för samband mellan vaccinering och autism – ett samband som enligt flera studier på senare tid inte existerar.

    – Människor som talar om för föräldrar att de inte bör vaccinera sina barn är farliga, säger immigrationsminister Peter Dutton.

    – Det står klart för mig att det inte ligger i vårt nationella intresse att han kommer hit.

    Australien genomför just nu en omfattande kampanj för att få föräldrar att vaccinera sina barn mot att de erhåller vissa statliga förmåner.”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/vaccinmotst%C3%A5ndare-stoppas-av-australien-1.4586197

    Svara
  49. MiT

     /  08/31/2017

    Ekdal tyckte att Wanngård var alldeles utmärkt i Aktuellt häromdagen…

    https://twitter.com/NEkdal/status/902799115029020672

    https://twitter.com/NEkdal/status/902828418240307200

    Svara
    • G

       /  08/31/2017

      Suck, att han orkar, ge dig för tusan. Ska inte partikampanja i Stockholm ?. Nå, på ett sätt kan man kanske se besöket som del av en partikampanj, men inte för att norrmän i Sverige ska rösta i valet, utan norska folket i Norge. Skillnad var det väl när Erdogans män var i ”Orten” och kampanjade för turkar, samma sak i Tyskland och andra länder. Vad sa herr Ekdal om det kampanjandet då ? Inte ett skit gissar jag, och inte nån från regeringshåll heller…

      ”Kampanjerna kring folkomröstningen har varit turbulenta. I flera europeiska stater förvägrades turkiska regeringsmän möjligheterna att, bland de turkiska invandrarna i Europa, få kampanja för deras genomdrivande av ökad makt åt Erdogan.

      När Erdogans statsmän inte fick kampanja i Nederländerna och Tyskland blev den turkiska presidenten väldigt sur vilket föranledde honom att dels jämföra Angela Merkels Tyskland med Adolfs Hitlers Nazistregim men också att rikta ett förtäckt hot mot Europas befolkning.

      Sveriges regering tillät Erdogan att kampanja fritt på svensk mark.”
      https://nyheteridag.se/erdogan-starker-sitt-grepp-om-turkiet-efter-kraftigt-kritiserad-omrostning/

      ”Tumult när turkisk politiker kampanjade i Stockholmsförort”
      http://www.dn.se/nyheter/sverige/tumult-nar-turkisk-politiker-kampanjade-i-stockholmsforort/

      Svara
  50. G

     /  08/31/2017

    ”Personal på akuten måste bära larm

    All personal på akuten på Karolinska universitetssjukhuset i Solna ska bära larmdosor, har sjukhusledningen bestämt. Larmen ger ifrån sig en ljudlig signal och ska användas om hjälp från vakter eller annan personal behöver påkallas, skriver Dagens Nyheter..”
    https://www.sydsvenskan.se/2017-08-31/personal-pa-akuten-maste-bara-larm
    http://www.dn.se/arkiv/stockholm/efter-alla-hot-de-anstallda-maste-bara-larm/

    Är du säker på det Anna Jansson, det låter som om du upplever verkligheten lite skevt.

    Svara
    • Senior

       /  08/31/2017

      De förtjänar det ja, men snälla kan vi andra få asyl i Norge?

      Svara
  51. x

     /  08/31/2017

    Svara
    • x

       /  08/31/2017

      Svara
      • Bauxit

         /  08/31/2017

        Ajdå, pinsamt för Mattias Norström. Ingen tvekan om att han plagierat. Konstigt att ingen upptäckt det tidigare.

        Svara
  52. G

     /  08/31/2017

    Kvällens Opinion Live SVT1 22:00….

    ”Efter ”Uppdrag granskning”: stor debatt med boende, politiker och polisen om gängvåldet i förorten. Ställs det högre krav på kvinnliga makthavare? Med Annelie Nordström (Fi) och David Lindén, ledarskribent Nerikes Allehanda.
    Programledare: Belinda Olsson.”

    Svara
  53. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
  54. Senior

     /  08/31/2017

    OT.

    Nu heter de illegala bosättningarna inte ens ”vildcamping” längre, nu heter det ”fricampare”.

    Lagar och språk har devalverats så till den grad ingen hyser minsta respekt för det.

    https://login.ntm.eu/pren/default.aspx?sn=OC&meter=false&action=completerequest&redirect=http%3a%2f%2fmobil.corren.se%2fnyheter%2flinkoping%2ffricampare-utanfor-flygvapenmuseum-om4793284.aspx&callback=http%3a%2f%2fmobil.corren.se%2finc%2feprencallback.aspx

    Svara
    • Kalle

       /  08/31/2017

      Kan någon meddela de Israeliska bosättarna de glada nyheterna.

      Svara
    • Nightrunner

       /  08/31/2017

      Det var något nytt. Ordet fribajsare kände jag däremot till sedan tidigare.

      Svara
  55. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/31/2017

      Låst…

      Svara
      • Bauxit

         /  08/31/2017

        Visst är det skönt 😀
        Att de låser in skiten så vi slipper se den menar jag.

        Svara
      • Johan A

         /  08/31/2017

        DN:s låsning av websidor är enkel att komma runt. Spara sidan på datorn som endast HTML och öppna den lokalt i webläsaren. Inget login, inga pengar behöver spenderas på DN:s skräp längre. 🙂

        Svara
        • Olof

           /  08/31/2017

          … tid är pengar…

          Men det finns ju en lösning för det med. Att sluta läsa DN var ingen större förlust, jag vet redan vad de tycker och hur de kommer vinkla godtycklig nyhet så att läsa dem blev helt enkelt överflödigt.

          Svara
    • Kalle

       /  08/31/2017

      Ja varför ska de andra, de som inte är vita män utan människor (enl hönshjärnan Romson) bry sig att skit om våra känslor.

      Svara
  56. Senior

     /  08/31/2017

    OT.
    Lite mer intressant om Guillou och hans värld.

    Guillou nämner ej Sovjetdiktaturen när han intervjuas om 1968

    Svara
  57. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
  58. Gorby

     /  08/31/2017

    Lamotte ringer till Polisen:

    ”För två månader sedan blev en 12-årig flicka indragen av en äldre kille på toaletten på stationshuset i centrala Stenungsund. Flickan blev våldtagen, misshandlad och hotad till livet. Hon och hennes mamma gick till polisen och gjorde anmälan och berättade vem killen var, men nu två månader senare har polisen inte ens förhört den misstänkte våldtäktsmannen, trots att de vet vad han heter och var han bor.

    Igår kontaktade mamman mig och berättade att hon och hennes 12-åriga dotter tvingas se den här killen ute på gatorna i Stenungsund, och att han hånler varje gång de möts. Hennes dotter har fått livet förstört och jag bestämde mig för att ringa polisen för att undersöka varför de inte gripit killen. Svaret jag fick var chockartat, som ett rop på hjälp från polisens utredare, som berättar att de inte ens hinner utreda våldtäkter på 3-åriga barn.
    Titta och lyssna på detta och dela så mycket det bara går. Se till att varenda politiker i Sverige får se det här klippet. Folk måste få upp ögonen för hur vårt rättsväsende blöder inifrån!”

    Våldtäkt på 3-åring och en 12-åring…
    Va fan!!!

    O så säger de att Sverige är tryggt…

    https://sv-se.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1477022235725696/

    Svara
  59. x

     /  08/31/2017

    De kan i USA också.

    Svara
  60. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
  61. MiT

     /  08/31/2017

    Svara
  62. Dreadlock

     /  08/31/2017

    Svara

Lämna ett svar till x Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.