Avgå alla

Så har då talmansomröstningarna blivit klara. Ett ovärdigt spektakel som spelades upp inför öppen ridå. Ett förolämpande spektakel som visar att politikerna är som små barn. Små bortskämda barn.

Det är fan helt otroligt att politikerna inte ens klarar av såna enkla saker utan att kasta sand. Politikerna har bevisat att allt sånt här måste vara noga reglerat i ett regelverk eftersom det blir dagis annars.

Det är rimligt att det största partiet i riksdagen får talmansposten. Alt kan de två största partierna föreslå en var och så får man rösta om de båda. Öppet! Den som förlorar omröstningen blir vice. Fördela resten efter partistorlek. Det vi såg i måndags var en ren förolämpning mot alla väljare! En spottloska i ansiktet på dem. Förolämpande charader!

Samma sak gäller det andra de håller på att lipa om, ordförandeposterna. Helt fantastiskt ändå, där står små onödiga skitpartier som L och MP och säger att de inte ska ge makt åt någon. En förolämpning mot 1,1 miljoner väljare! Reglera detta omedelbart i ett regelverk! Fördela ordförandeposter efter partistorlek. Alt låt det vara så att man får välja vilken man vill ha där man startar med största partiet som får välja först, sen näst största, sen tredje största osv tills alla är fördelade. Eller något sätt som också tar hänsyn till partistorlek.

Vi kan fan inte ha den här jävla lekstugan i riksdagen!

En annan sak som måste ändras är att man i riksdagen inte ska kunna rösta blankt i omröstningar. Antingen är ett förslag tillräckligt bra och då röstar man ja eller så är det inte tillräckligt bra och då röstar man nej. Riksdagsledamöterna sitter där för att ta ställning i vårt ställe. Det är nästan det enda de ska göra och de får bra betalt för det! Då duger det inte att lägga ner sin röst, det är motsatsen till att ta ställning som man har betalt för att göra. De gör alltså inte sitt jobb.

Det är att manipulera väljarna på ett fult sätt att lägga ner sina röster. Det ska endast finnas Ja eller Nej, inget annat. Det blev väldigt tydligt i måndags då M, Kd, L och C medvetet de facto röstade in en hardcorekommunist som andre vice talman. Jo, de röstade in en hardcorekommunist som talman. Medvetet. De ville ha det så. Men de ville samtidigt inte stå för det så de valde den feges utväg för att få igenom det, att lägga ner sina röster. Den feges utväg måste tas bort som alternativ!

Allt måste ske öppet dessutom så väljarna kan se att de får valuta för sin röst. Jag tror t ex att de som kryssade Hanif Bali vill veta om han röstade på kommunisten som talman. Likaså vill V:s väljare veta om Sjöstedt verkligen inte röstade på Söder ändå. De har rätt att få veta det!

En annan sak som bara måste få ett slut är när de intervjuar politiker och de omedelbart börjar kalla SD, och därigenom SD:s väljare, för det ena efter det andra utan att reportrarna säger ifrån. Det måste börja kosta att bete sig som bortskämda barn! Senast idag så var t ex Anders Lindberg i Morgonstudion och pratade om att partier tar steget till ”den mörka sidan”. Två gånger sa han detta. Vad tror ni André Pops och Karin Magnusson gjorde då? De log bara brett såklart…

Jag såg massor av sådana exempel under intervjuerna i måndags. Massor alltså. Utan att någon sa ifrån en enda gång. Det är en allvarlig kompetensbrist hos reportrarna. De har inte hängt med i utvecklingen helt enkelt utan verkar fortfarande tro att det är Before Internet.

En gång frågade faktiskt en reporter vad Isabella Lövin menade när hon sa att 82% inte har röstat på SD och att de därför inte ska få inflytande, han frågade varför MP ska få inflytande när 96% inte hade röstat på dem.

Nu ska Pontus Mattsson inte slå sig för bröstet för mycket eftersom han dagen innan lät politiker med sina tomma och innehållslösa fraser och floskler orera fritt om 1,1 miljoner väljare utan att en enda gång säga ifrån. Faktum är att det här var första gången jag hörde en reporter ens ställa den självklara frågan…

Vi måste komma ifrån såna där ointelligenta saker som att ”bla bla bla 82% röstade inte bla bla bla”, ”bla bla bruna sörjan bla bla”, ”bla bla alla människors lika värde bla bla”, bla bla människorsyn bla bla yada yada” osv. Det är EXTREMT ointelligent att säga såna saker eftersom det aldrig var det valet handlade om och har aldrig varit det heller. Och kommer aldrig att vara det. Men vi kommer inte ifrån det om inte reportrarna VARJE gång ber dem tydligt förklara vad de menar med precis allt. Nämner de ”människosyn” så ska reportern fråga vad de menar med det. Nämner de ”alla människors lika värde” så är det reporterns skyldighet att fråga vad de menar och vad det innebär och inte släppa dem från kroken förrän de gett ett svar! Varenda jävla gång så måste man göra detta. Eftersom svenska politiker är som små barn.

Men det man får i stället för relevanta frågor från t ex programledare är bara breda leenden.

Jävla förolämpande charader är vad vi får för världens högsta skatter!

Jag tror att Björklund får fila lite på sina hot. Ungefär som att säga till sina barn ”Om ni inte äter upp maten får ni godis i stället!” när de trilskas vid matbordet.

Att Björklund skulle kunna tänka sig ett nyval är ett skämt. Finns nog inget han skulle vilja undvika mer än just nyval.

Btw, vill ni se nåt riktigt rubbat?

Kolla då klippet ovan…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

101 kommentarer

  1. Patrick

     /  09/26/2018

    Första! Tack för bra blogg 😀

    Svara
  2. Dr. Colosso

     /  09/26/2018

    Sosse eller moderat samma gammla sverige hat.
    Kan inte sjuklövern bara lägga ner skådespelet och bilda en jätte regering typ dö 2.0

    Svara
  3. Det där med ”allas lika värde” är väldigt intressant. Vad menar de egentligen? Genuin fråga; jag har aldrig greppat det.

    Allt det här spär på politikerföraktet enormt och bidrar till polariseringen. Som SD-röstare har jag alltså noll representation för att politikerna själva kruxar till det som DE vill. Det är verkligen respektlöst. Mycket bra skrivet MIT!

    Svara
    • Rikard

       /  09/26/2018

      Hej.

      ”Allas lika värde” är en medveten felöversättning och fel/fultolkning av en av FN-deklarationen om mänskliga rättigheters paragrafer.

      Den kan också förklaras som en religiös sats, som är absolut sann och inte kan ifrågasättas, granskas, prövas eller diskuteras – att göra så är kätterskt och hädiskt.

      Den kan förstås som en ultimat triumf för masspsykos.

      Den är helt och hållet emotionellt irrationell och impulsbetingad .

      Den är att ta vilken grönsak som helst när du handlar – annars diskriminerar du utifrån din preferens, vilket är att värdera olika.

      Ja du ser, den är en nyttig fras men dess centrala nytta är just den religiösa: ”Tror du på allas lika värde?” förekommer som standardiserad fråga vid anställningsintervjuer på skolor – du är som lärare skyldig att tro på den principen. Att be om definition, konkret tillämpning samt måttstock för hur av principen förorsakade interna värdekonflikter löses är att avslöja sig som otrogen.

      I nationalsocialismens Tyskland och i Sovjetstaterna krävdes partibok med rätt antal stämplar för att man skulle räknas som lojal socialist, under kristendomens storhetstid såldes allehanda tecken på helighet över disk, inom islam idag skall man ha genomfört had’j så att man kan ha en väggmålning eller en souvenir som visar ens helighet, och i Sverige skall man bedyra sin tro på andra vis; allt för att likt utomjordingarna i ”Invasion of the bodysnatchers” kunna skrika alarm när otrogna påträffas.

      Ungefär så.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Tack för förklaringen! Jag är dock fortsatt allergisk mot uttrycket 😛

        Svara
        • Olof

           /  09/26/2018

          Rickard har helt rätt. Den faktiska frasen är:

          Orginal:

          Tous les êtres humains naissent libres et égaux en dignité et en droits.

          Engelska:

          All human beings are born free and equal in dignity and rights.

          Vilket korrekt översatt till svenska blir:

          Alla människor föds fria och lika i värdighet och rättigheter.

          Svara
          • Olof

             /  09/26/2018

            Och ju mer jag tänker på det hur ofattbart ironiskt är det inte? Ett land där det tjattras så mycket om mänskliga rättigheter som Sverige, och så har man inte ens så mycket respekt att man bemödar sig att överätta artikel 1 korrekt.

            Men på något sätt går det igen som ett fraktalmönster – den ogenomtänkta banala godhetssignalleringen går igenom ner till minsta detalj.

          • Rikard

             /  09/26/2018

            Hej.

            Sedan skall man inte glömma att texten i FN-deklaration sig är vag, avsiktligt så, då det inte är en lagtext eller en instruktion utan just en avsiktsförklaring eller en deklaration av filosofisk ståndpunkt. Vagheten är givetvis huvudsakligen på grund av att den är en produkt framtagen av kommittéer för att passa samtliga undertecknare. Man skall inte glömma att även länder som enligt oss flagrant och vanemässigt bröt mot eller ignorerade dokumentet enligt sig själva följde det.

            För att inte tala om hur lätt det är att hävda att Sverige, under rådande regim och doktrin, rutinmässigt bryter mot delar av den.

            Artikel 14, punkt 2, exempelvis, som förbjuder Sverige från att i praktiken erbjuda asyl för IS-soldater. Eller artikel 19, om friheten att söka och sprida kunskap. Eller artikel 20, punkt 2, om att ingen får tvingas att tillhöra en organisation (kollektivanslutning förr i tiden).

            FN-deklarationen är inte ett dokument våra politiker och politruker respekterar, eller vars värderingar de delar. Den är endast ett verktyg för när man vill sätta dit någon utan att de brutit mot skriven lag.

            Den viktigaste artikeln är 30, den sista:

            ”Article 30.

            Nothing in this Declaration may be interpreted as implying for any State, group or person any right to engage in any activity or to perform any act aimed at the destruction of any of the rights and freedoms set forth herein.”

            Den talar man tyst om, även på SO-lektioner i skolan…

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

        • michael.

           /  09/27/2018

          Alla människor lika värde betyder att Anders Eklund har samma värde som Engla.

          Svara
      • ”The sole weapon of the Political Correction Officers is to make the innocent feel guilty by making a reasonable demand followed by an unreasonable demand, a demand you can never satisfy.
        […]
        Modern Leftism is not about doing what is right; it is about believing that everybody else is wrong, and always having a stick handy to beat anyone you want to beat.

        – John C. Wright, ”Saving SCIENCE FICTION From STRONG FEMALE CHARACTERS”
        (http://www.scifiwright.com/fancies/saving-sf-from-sf/)

        Svara
    • Arne Post

       /  09/27/2018

      ”Allas lika värde” är en oxymoron.(självmotsägelse)
      Om du tvingas till valet att låta någon du känner dö eller någon du inte känner dö,så väljer du sannolikt alltid den du inte känner.

      Det innebär inte för den sakens skull att den är mindre värd,men det innebär att den inte är lika mycket värd.

      Alltså är inte alla lika mycket värda.
      En Våldtäktsman är inte lika mycket värd som en undersköterska.
      Undersköterskan är inte lika mycket värd som Slatan.
      Slatan är inte like mycket värd som Statsministern Och så vidare. Det är inga konstigheter, människans hjärna fungerar så att den delar in sakernas tillstånd i olika kategorier.

      Därför är det inte fel att vara ”rasist”. Det är heller inte fel att se om sin egen släkt eller sitt eget land innan man går till grannen och hjälper dom. Om din mamma svälter, vem av oss prioriterar att hjälpa den hemlösa vi brukar se på parkbänken ?
      Varför skulle vi ens prioritera den hemlösa när vi inte ens är kapabla att se om oss och de vi har närmst ?

      ”personer från Arabländer” har en tendens att se i Klaner.
      Det är inte ett fel att göra det heller ,men man ska vara medveten om att det inte är ett påhitt.

      Skillnaden är att med många Svenskar så har vi dels ett ”skyddsnät” (det fungerar rätt dåligt men det är en annan diskussion) som de flesta av oss varit med och bidragit till oavsett hur mycket eller lite.

      Vilket gör att ingens mamma egentligen Svälter ihjäl.
      Dels har vi fred och har haft så länge.Vilket sannolikt gör att vi inte uppskattar det vi har i samma utsträckning som länder som haft krig.

      Dels har vi blivit Massivt hjärntvättade ,främst av SVT och SR men även av dagstidningar och andra, till att förtränga att vi har våra ”egna” att ta hand om och istället ska vi ta hand om alla andra länders utsatta, trots att de sällan varit med och pyntat för ”skyddsnätet”

      Och säger man emot det ,då är man en ”rasist”.
      Tack vare media är att vara ”rasist” i dag värre än det någonsin har varit, för om du är ”rasist” idag, då är du både Göring och Hitler men även KKK och Slavägare samt Jimmie Åkesson, SD och allt annat dåligt på en och samma gång. Vilket är intressant ( men det är en annan diskussion det med)

      Det gör gärna att folk som har något att förlora på att få stämpeln,håller käft vilket egentligen bara bidrar till att de som tror att de har rätt aldrig riktigt får mothugg och sträks i sin tro att de har rätt. Och där någonstans har vi den så kallade åsiktskorridoren med dess ”hall monitors”.

      Samtidigt som alla dessa väktare har fullt upp med att slåss om eller kanske främst ”visa” vem av dom som är godast.

      Sanningen tycker jag borde ligga någonstans i att om man försöker hjälpa någon oavsett vem eller hur ,så gör man det för att hjälpa, inte för att få ”godhetspoäng” på internet.

      Men det är bara min enkla åsikt.
      Och jag har till yttermera visso noll och inget att förlora längre.
      Det är ytterst befriande.

      Tack för ordet.

      Svara
      • Måste dock säga emot: Både undersköterskan och Zlatan är ju mer värda än statsministern, och undersköterskan är mer värd än Zlatan. 🙂

        Svara
        • Arne Post

           /  09/28/2018

          Jo,förvisso men om man tänker i ”generella termer” 🙂
          Har vi för övrigt någon statsmimiker förlåt statsminister för tillfället? Annars faller mitt argument helt platt redan där.

          Svara
          • Jodå Löfven är fortfarande statsminister tills det har valts en ny.

  4. Orkade med drygt 8 minuter av de där galenskaperna, sen fick det räcka…

    Svara
    • MiT

       /  09/26/2018

      Jag härdade ut!

      Svara
      • Olof

         /  09/26/2018

        Blev det något vettigt där alls efter typ 8-9 minuter? Jag klarar det inte, att bara titta på det får mig att börja tveka om det verkligen var bra att lägga ner det där med rasbiologi…

        Svara
        • MiT

           /  09/27/2018

          Haha, nä, blev inte bättre kan jag säga 😀

          Svara
          • Arne Post

             /  09/27/2018

            Jag härdade ut jag med.
            Men nej, det blev snarare sämre ju längre det gick. Den stackars ”rasisten” visade sig dock vara minst rasist av alla.

            När killen med mössa inomhus sa att han föredrog kvinnor som liknade hans mamma (i huden antar jag), (det var såklart ingen som tyckte det var rasism för övrigt)
            Då hade det varit klädsamt om ”rasisten” nämnde att :
            ”Ja, vi föredrar oftast människor som liknar oss själva, eller som vi kan relatera till”

            Men när man har 6 personer emot sig, inklusive programledare, som gör allt för att överrösta en och slänga påståenden på en vid varje försök till svar, då kanske det inte är någon idé längre?

            Min spontana fundering är ,varför ställde han upp i ”programmet” alls ?

    • Grodan Boll

       /  09/27/2018

      Fixade 40 sekunder, därefter blev cringe-faktorn för hög för mig.

      Svara
      • MiT

         /  09/27/2018

        Hahaha! Tänk när såna här människor ska styra och ställa om ett antal år…

        Svara
  5. Mats

     /  09/26/2018

    ”Omvänd rasism” finns inte. Det heter kort och gott rasism.

    Tror genierna i klippet att det inte finns ”omvänt hat” eller ”omvänd förakt” heller?

    Svara
    • Sannolikt tror de det ja. Det är väl därför personer som Zara Larsson tycker det är bra med hat och förakt mot män men dåligt mot kvinnor.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/26/2018

      Bra skrivet av Blanche Jarn !
      Helt sjukt och rent kriminellt att slösa bort skattepengarna på sådant skit !
      Hoppas att väljarna kommer ihåg vilka det var som beslutade om detta och ser till att dom blir bortröstade nästa val !

      Svara
    • G

       /  09/27/2018

      Fy fan för detta sjuka land. Vilka jävla idioter det finns som sitter och tar beslut om sådana här saker, avgå alla!

      Svara
  6. narran

     /  09/26/2018

    Jag tycker att SD ska uppfostra barnungarna släppa fram en alliansregering och sedan rösta på sossarnas budget eller tvärs om

    Svara
  7. Micael Lidén

     /  09/26/2018

    Rebloggar detta på micaelsblogspot

    Svara
  8. Vic

     /  09/26/2018

    Tycker i alla fall det var lite betryggande att få se Löfvén avgå igår, om än tillfälligt. Lyckan var dock kortlivad då inslaget direkt efter tillkunnagjorde att den absurda sk. gymnasielagen är fritt fram att tillämpa. Efter den nyheten fortsatte SVT utan ord att sända en bit till av fanfarerna från Riksdagshuset.

    Svara
  9. Precis som med invandringspolitiken så är talmansomröstningen baserad på fantasin ”inget kan hota oss, vi är landet och partiet av Guds nåde.”

    Avsaknad av plan för invandring eller ens gränskontroll bygger på tanken att vi är en ö, och att flygförbindelser med resten av världen saknas. (Se Anna-Greta Leijons ”Alla Rosor Ska Inte Tuktas”).
    Talmansomröstningen gjordes ”demokratisk” när S fortfarande hade garanterad majoritet (1975?). De har bara gnällt om ”politisering” när de inte fått som de vill.

    Svara
    • Det där om amerikaner stämmer dock inte. I andra världskriget dog 418000 amerikaner, i amerikanska inbördeskriget 625000. Så enbart i dessa två krig kommer de upp i över en miljon.

      Svara
  10. Olof

     /  09/26/2018

    Man är inte korkad och obildad bara för att man har en viss hudfärg…
    Man är inte korkad och obildad bara för att man har en viss hudfärg…
    Man är inte korkad och obildad bara för att man har en viss hudfärg…

    Suck, MiT, det där sista klippet gjorde mig till rasist tror jag. Hoppas jag stängde av det i tid. Nu måste jag titta på några riktigt smarta människor av varierande hudfärg för att tvätta bort den jävla hjärncancern det gav.

    Samtidigt är det lite fascinerande av hur ofattbart okunniga människor som pratar om slaveri tycks vara om slaveriets historia. Det är möjligt att det av rena praktiska skäl inte fanns om vi går så långt bak som till jägar-samlarsamhällen, men det är sannolikt att det funnits så länge som vi odlat.

    Så nej, vita människor uppfann inte slaveriet. Vita människor avskaffade det däremot. Kanske vi borde kräva betalt för det?

    Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2018

      Sett det där Tjafs tidigare. Man klarar 5 min ungefär. Där har vi framtidens Sverige. Blir nog bra.

      Svara
      • Olof

         /  09/26/2018

        Är de produkter av förortsskolorna? Eller har de skolkat helt? Eller (snälla säg att de är) är de bara skådespelare som gör det för views?

        Åtminstone en del av okunnigheten skulle kunna bildas bort… men jag har i och för sig en känsla av att en del av detta kan ha kommit från några av de där 0.2-på-högskoleprovet lärarna…

        Svara
        • Det går att vända – tar 15-20 år efter att man fått alla berörda parter att bli överens. En generation måste gå genom skola och universitet för att få bra lärare till nästa generation.

          Därmed är Internationella Engelska skolan framtiden: i ”vanliga” länder ser den intresserade medelklassen till att barnen går i rätt skola. Medelklassen blir de som har råd att bo i upptagningsområdet. Andra sållas bort.

          De rika kan köpa det de behöver, fattiga får klara sig bäst de gitter i det kommunala. Politiker säger en sak och gör något annat för de egna barnen.

          Den politiker som genomför ”bussning” i stor skala kommer att slaktas av medelklassen. Detta kommer att uppfattas som viktigare än till och med ”invandring.” När det gäller framtida samarbete skulle det partiet hamna lägre på listan än SD ligger nu.

          Svara
          • Olof

             /  09/26/2018

            ‘Den politiker som genomför ”bussning” i stor skala kommer att slaktas av medelklassen.’

            Ja, jag har ju refererat till forskningen kring ‘white flight’ i sverige tidigare där gränsen ligger runt 4% utomeuropeiska invandrare i ett område. Och där var just t.ex skolkvaliteten en viktig faktor. När koncentrationen utomeuropeiska invandrare ökade över den nivån påverkade det skolkvaliteten på ett sådant sätt att föräldrar helt enkelt valde att flytta ifrån området. Och eftersom nivån i Sverige i helhet ligger på runt 8% så går det inte att lösa med t.ex bussning.

            Människor skulle hellre flytta. Och innan det skulle politiker som försöker med det helt enkelt kastas ut.

            Men frågan blir ju då om det överhuvudtaget går att göra något åt de etniska enklaverna. Annat än att i princip sätta taggtråd runt och en entre skyltad med ‘arbeitsvermittlungen machts frei’?

          • utlandssvensk

             /  09/26/2018

            ”Den politiker som genomför ”bussning” i stor skala kommer att slaktas av medelklassen.”

            Jag är inte så säker på det.

            Det parti som har pratat mest om åtgärder som liknar bussing är S. De har knappast några vita medelklassväljare att förlora….

          • utlandssvensk

             /  09/26/2018

            ”Men frågan blir ju då om det överhuvudtaget går att göra något åt de etniska enklaverna.”

            Det är en fråga som det redan finns facit på, från t.ex USA. Det man kan göra är att upprätta fungerande segregering, annars kommer den produktiva vita medelklassen att lämna landet. Men av flera skäl är det osannolikt att Sverige klarar av att göra detta. Malcom Kyeyune skriver om just detta:

            https://kvartal.se/artiklar/ran-mot-barn/

            Men samtidigt är frågan bara intressant på kort och medellång sikt. På lång sikt är det intressanta istället vad migranterna och deras barn kommer att göra när svenskarna är i minoritet. Men även där finns facit, från många länder i MENA.

          • Olof

             /  09/26/2018

            @utlandssvensk Ah, tack, Kyeyune, precis vad jag behövde som motgift till de retardlajvande tjafsarna!

            Om det hade varit så låg koncentration att assimilation var möjlig så tror jag ju att det hade varit intressant även på lång sikt. Men som du säger, är segregering enda möjligheten så håller det inte långsiktigt eftersom demografisk stabilisering i sig kräver assimilering.

            Jaja, antar att det oundvikligen lutar mot segregering. Hmm… förresten… gjorde inte SD en reklamfilm om sossarna häromsistens där de tycktes ha innovativa lösningar på det långsiktiga problemet med oönskad underklass…

          • ”även där finns facit, från många länder i MENA.”

            Undrar hur NATO kommer att reagera på att ha hela den norsk-svenska gränsen att bevaka?

          • utlandssvensk

             /  09/26/2018

            ”Jaja, antar att det oundvikligen lutar mot segregering”

            Min uppfattning är att det väldigt tydligt lutar mot att vi omedelbart borde genomföra verklig segregering men att det inte finns på kartan att detta kommer att ske. Således kommer vi att få se omfattande vit flykt ut ur landet. Den har nog redan börjat.

            ”Undrar hur NATO kommer att reagera på att ha hela den norsk-svenska gränsen att bevaka?”

            Vi får väl se! Min gissning är att de inte bryr sig, men om det uppstår etniskt svenska områden som sticker upp börjar de bomba. Kriget i gamla Jugoslavien tyder på detta. En pragmatisk separatist får sträva efter en etnostat utan att säga det rent ut….. Det är inte så svårt som det låter, Visegrad länderna gör ungefär detta och de är fungerande NATO medlemmar.

          • Kronblom

             /  09/26/2018

            Ja ett svenskt pass kommer snart att betyda visumkrav till Schengen och alla andra civiliserade nationalstater.

    • Arne Post

       /  09/27/2018

      När tjejen började prata om att vita aldrig kan bli utsatta för rasism för att de aldrig varit slavar ,då gick jag i egenskap av vit-hetrosexuell-cis-man ner i spagat av upphetsning och såklart ”självförakt”

      Hur mycket slaveri har hon blivit utsatt för tror ni ?

      Svara
      • https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_slave_trade
        ”Current estimates are that about 12 million Africans were shipped across the Atlantic,[5] although the number purchased by the traders was considerably higher, as the passage had a high death rate.”

        https://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_the_21st_century
        ”[…] research from the Walk Free Foundation based on its Global Slavery Index 2016 estimated that there were about 70 million slaves around the world in 2016, with 58% of them living in the top five countries—India, Pakistan, China, Bangladesh, and Uzbekistan.[5] Of these 45.8 million, it is estimated that around 10 million of these contemporary slaves are children.”

        https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_slavery
        ”[…] in Mauritania it is estimated that up to 600,000 men, women and children, or 20% of the population, are currently enslaved […]
        In Niger, slavery is also a current phenomenon. A Nigerien study has found that more than 800,000 people are enslaved, almost 8% of the population. […]”

        https://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_trade
        ”[…] estimates that 1 million to 1.25 million Europeans were enslaved in North Africa, from the beginning of the 16th century to the middle of the 18th, by slave traders from Tunis, Algiers, and Tripoli alone
        […]
        A compilation of partial statistics and patchy estimates indicates that a little fewer than 2 million Russians, Ukrainians, and Poles were seized from 1468 to 1694. Additionally, there were slaves from the Caucasus obtained by a mixture of raiding and trading. 16th- and 17th-century customs statistics suggest that Istanbul’s slave import from the Black Sea may have totaled around 2.5 million from 1450 to 1700.[…]”

        Visst är vita hemska.

        Svara
        • G

           /  09/27/2018

          Ja vita är så hemska….

          Svara
        • G

           /  09/27/2018

          Kan vara bra få med tweeten också….
          https://twitter.com/Imamofpeace/status/1033290387769647104

          Svara
          • Någon på dumheter24, tror jag det var, tyckte det var bra att Sydafrikas mark nu äntligen skulle fördelas rättvist …

          • Olof

             /  09/27/2018

            Ja, det är ju en skitbra lösning för de ensamkommande i Sverige med. Vi behöver inte ens beslagta mark, staten har ju rätt mycket. Eller kyrkan. Skifta ut några hundra m2 till varje ensamkommande så har de ju försörjning och boende tryggat!

            Både Sydafrika och Sverige kan erbjuda människor en medeltida lösning på ett modernt problem så de kan få en medeltida levnadsstandard och livsförutsättningar. Kommer bli jättebra.

            Men det är lite lustigt att se hur människor även här i väst argumenterar för att just utdelning av mark kan lösa problem idag. Sitter de själva i träldom och önskar ta sig upp ett steg till subsistensjordbrukare?

    • Å andra sidan var det väl vita människor som hittade på feminismen och genusflummet. 😉
      Vad innebär ”bussning”? När jag googlade på det hittade jag bara nåt om att skolbarn skickas till områden där de inte bor. Jag tror inte politiker som pysslar med sådant skulle råka illa ut.

      Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2018

      Och den alternativa bokfestivalen ställdes in av GBG:s kommunpolitikerna. Hur var det nu, visst var det väl Östeuropa som hade auktoritära regimer som inte repsekterade grundläggande fri och rättigheter.
      Det råder ingen tvekan längre att vi går mot tuffare tider med minskande yttrandefrihet, censur och annat obehag.

      Svara
    • Arne Post

       /  09/27/2018

      Trivs man inte med sin arbetsplats eller vill utföra sina arbetsuppgifter då går det fint att säga upp sig. Värdegrund eller inte.

      Svara
    • Kronblom

       /  09/26/2018

      Verkar som Homer Simpson är hjärnan bakom den planen. 😛

      Svara
  11. Vem har roligast min här?

    Svara
    • Lööf ser väldigt ”högstadiet” ut.

      Svara
    • Melmac

       /  09/27/2018

      Åkesson: – Jag har mixtrat med termostaten, Annie! Fryser du? Känner du hur det är att vara ute i kylan?
      Annie: – Ja! Du är jättetaskig! Det är fan kallare här än inne på Löfvens kontor när vi pratade om regeringsbildning!

      Alla andra tänker: Amen för fan, ännu ett jävla tramsbråk! Bli ihop nån gång då!

      Svara
    • Arne Post

       /  09/28/2018

      Jag lekte lite med makeameme.org.

      [url=https://ibb.co/f3wJ99][img]https://thumb.ibb.co/f3wJ99/hrm_urskta_anniedina.jpg[/img][/url]

      Svara
    • Arne Post

       /  09/28/2018

      Provar igen då på ett annat sätt.

      https://ibb.co/f3wJ99

      Svara
    • Som sagt var, det är framtidens ”klan-” eller ”etniska” röstning vi ser här.

      L passar ganska naturligt med de rödgröna globalisterna: individer betyder ingenting, partiet kommer att klona någon lämplig att föra vår talan.

      Svara
  12. Gorby

     /  09/26/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/26/2018

      Kafkakänslan när Youtube förklarar att de har ett ansvar för att det ska vara säkert och tryggt för kreatörer, annonsörer och tittare, samtidigt som de förstår att alla kan göra fel. Hur man nu ska tolka det, menar de på allvar att kreatörerna, annonsörerna och tittarna kan göra ett misstag som gör att en kreatör får restriktioner? Helsnurrigt. I vilket fall kan man ansöka om att få koppla reklam till sina klipp efter trettio dagar. Menar de kanske till och med att de själva kan ha gjort fel? Skulle tyvärr inte tro det, för om man är snäll så får man ju börja sälja reklamplats förutsatt att man ändrat sitt innehåll.

      Svara
      • ”Menar de kanske till och med att de själva kan ha gjort fel? ”

        Jag tror det är formulerat som ”eftersom vi är så snälla, får du en sista chans att bete dig rätt.” Rättning i värdegrundsledet.

        Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2018

      Trodde det skulle avta med censurerandet efter valet men det kanske bara har börjat. Jag börjar se allt mer pessimistiskt på vad vi har framför oss.

      Svara
    • Melmac

       /  09/27/2018

      Kom hem ifrån Berlin i Måndags eftermiddag. Inte en käft vis Hyllie station och grindarna öppna.

      Svara
  13. weasel

     /  09/26/2018

    Man kan gå till precis vilken förskola som helst. Även om man besöker flera hundra förskolor kommer man inte lyckas hitta några barn som är så pass omogna som Jan, Annie, Ulf, Ebba, Stefan, Gustav, Isabella och Jonas.
    Och inte nog med att förskolebarnen befinner sig på en mer mogen nivå rent mentalt- dom är i regel heller inte vare sig maktgalna eller korrupta.

    En sak till ;
    Stefan Löfven säger att han vill samarbeta med ”anständiga partier”.
    Därför väljer han bort SD och sträcker ut handen till….Centerpartiet.
    Så vad har vi här ?
    Vi har en SOCIALDEMOKRAT som betraktar ett parti som vill skrota kollektivavtal och avskaffa LAS och införa lägre ingångslöner som ett ”anständigt parti” ? 😮

    Annie Lööfs har uppgett att hennes politiska förebilder är Ayn Rand och Maggie Thatcher.
    Det är alltså det som SOCIALDEMOKRATEN Löfven betraktar som ett parti som är så pass anständigt att han kan samregera med dom ???
    Antingen är det så att jag är helt dum i huvudet så att jag inte har begripit att Ayn Rand i själva verket förespråkar en socialistisk politik – eller också är det så att det är Stefan som är helt dum i huvudet.

    Och,
    för att göra det hela ännu mer bisarrt ;
    Inte EN ENDA Msm- journalist verkar finna något som helst konstigt i att…eh…socialisten (?) Löfven betraktar lägre ingångslöner och skrotade kollektivavtal som så pass anständiga förslag så att partiet som har kommit med dom är värda att sträcka ut handen till.
    Tvärtom så HYLLAR Anders Lindberg på Aftonbladet det hela.
    Om Timbro hyllade det så skulle jag kunna förstå det, men Anders Lindberg ..??

    Den enda slutsatsen som jag kan dra av Anders Lindbergs och Stefan Löfvens beteende är att dom är beredda att ingå koalitioner med precis vem och vad som helst , så länge som det leder till att SD inte får något inflytande.

    Helt seriöst skulle jag inte ens höja på ett ögonbryn om Löfven imorgon proklamerade att socialdemokraterna skulle inleda ett samarbete med Al Quada och Hagamannen eftersom det ”är viktigt att anständiga personer tar ansvar så att SD inte får inflytande”.

    Och detta – att Sossarna betraktar Annie som ”anständig” och vice versa – bevisar egentligen bara en sak :
    Att frågan ”invandring” är överställd precis alla andra frågor för S och C.

    Det är den för övrigt för L och MP och V också.
    Och för SD.
    Vi har alltså inte mindre än SEX stycken enfrågepartier som bara bryr sig om invandring i riksdagen.
    Fem av dom kan dra åt helvete.

    Svara
  14. https://www.aftonbladet.se/a/3jb3eM
    Mvh
    Avdelningen för att göra allt så jävla krångligt som möjligt because Värdegrund.

    Svara
  15. MiT

     /  09/27/2018

    Svara
    • Eliten har alltid beväpnad vakt till hands.
      Varför skall någon behöva äga egna vapen, det finns ju alltid proffs som sköter sådant gratis?

      Qu’ils mangent de la brioche …

      Svara
  16. MiT

     /  09/27/2018

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/27/2018

      Att han har mage att ens påstå att de inte varit med och påverkat vem som fått vice talmansuppdrag är över gränsen för smaklöst.

      Svara
      • Olof

         /  09/27/2018

        Ah, detta handlade dock inte om talmansuppdraget utan om ordförandena i utskotten. Vad jag förstår så delade alliansen och S upp dem (eller var det M & S?) och sedan gav S några av ‘sina’ poster till V och MP.

        Men sen är det ju rena pajaserier… att det inte finns några som helst regler kring någonting inom politiken i Sverige är ju patetiskt. Snacka om att vad sosseriet och dess efterföljande sjuklöver gjort med landet börjar bli övertydligt. Land skall med lag byggas känns rätt långt bort, här är det mer land skall i sandlådan byggas…

        Svara
  17. G

     /  09/27/2018

    ”Kommunisterna – de oanständiga

    Jag skrev ett Facebook-inlägg från sjuksoffan som kort sammanfattade kommunism och varför det är orimligt att släppa in V i finrummen om man nu inte ens tänker behandla SD rimligt och prata med dem.

    Jag hämtade bilderna från denna sajt: //www.factinate.com/things/37-devastating-facts-gulags/

    Den såg seriös ut, som ni själva kan se. När mitt inlägg legat ute ett dygn började vänstern, som givetvis inte alls vill att man påminner om vad deras ideologi ställt till med, att dreva efter att någon för mig okänd person inte påpekat till mig att bilderna var felaktiga utan valde att sätta igång vänstermobben. Givetvis fanns det en anledning. Om personen hade velat ge mig chans att rätta misstaget hade denne mailat mig eller åtminstone pingat in mig på Twitter. Istället framkallade detta en shitstorm utav dess like. Jag har glömt hur det var faktiskt. För ett par år sedan hände detta hela tiden när man till exempel stavade fel eller valde fel bild.

    Drevet handlade alltså inte om texten. Utan att de två BILDER jag valt inte hade den källa sajten jag tog dem från angivit. Ett mycket enkelt misstag att göra och förtar inte poängen alls då inga sakfel fanns i själva texten.

    Men eftersom jag inte slås ner av ohederliga drevförsök väljer jag nu att göra ett helt blogginlägg om kommunismen istället. (forts)”

    Kommunisterna – de oanständiga

    Svara
  18. G

     /  09/27/2018

    ”Deep State. Deep Media

    Händelseförloppet efter Ledarsidorna.se nyhet om den politiska aktivismen inom Utrikesdepartementets opolitiska tjänstemän följde ett välbekant mönster. Både från de äldre medieaktörernas sida, med något undantag i form av GP och senare SvD, men även från Facebook samt i form av störningar på Ledarsidorna.se hemsida. Det föranleder tankar kring inte bara fenomenet “Deep State” utan även vad de etablerade medieaktörerna samt huvudmännen för sociala medieplattformar har för roll i en demokrati.”
    https://ledarsidorna.se/2018/09/deep-state-deep-media/

    Svara
    • G

       /  09/27/2018

      Jag reagerade på det när jag såg sena SVT Rapport igår kväll 23:25, nyhetsankaret Ann-Britt pratade igenom nyheten och så tänkte jag att nu ska det bli kul höra vem hon nämner som källa, men nej, hon avslutar med: ”rapporterar DN”. WTF!

      NEJ. Det var inte DN som var först att rapportera om politiska aktivismen bland tjänstemännen! Det är inte DN som ska anges som källa och få äran för detta. Jävla rutten media ni är! Ni får miljarder i licensepengar varje år SVT, det får inte miniaktören Ledarsidorna.se! Men gör ett så jävla mycket bättre och viktigare jobb än ni inom public service gör många gånger, skäms ta mig fan!

      Svara
  19. G

     /  09/27/2018

    ”Tysk kyrka invigs efter renovering – som moské

    Den muslimska befolkningen i Tyskland växer så det knakar, och man behöver mer utrymme för bön och gudstjänst. En församling i Hamburg har köpt och byggt om en gammal kyrka för just det ändamålet, och nu ska den nya moskén invigas.
    ….
    På onsdagen är det dags för invigningen av den nya moskén som har tagit sex år att renovera med pengar från bland annat den kuwaitiska regeringen.
    ….
    Händelsen markerar första gången i Tysklands historia som en kyrka omvandlas till en moské. Enligt den tyska kyrkans regler får man bara sälja kyrkobyggnader till andra kristna och under vissa omständigheter till judiska församlingar. Denna gång har man dock medgett ett undantag.”
    https://nyheteridag.se/tysk-kyrka-invigs-efter-renovering-som-moske/

    Efter ett undantag blir det…två, tre, fyra osv undantag.

    Svara
    • Alltså, det är ju fascinerande vad Bergström är lik Sadam Hussein, så som han såg ut när de grävde upp honom ur bunkern.

      Svara
  20. QED

     /  09/27/2018

    OT:

    Feminister kräver nytt ”jämställt” och mer inkluderande bokstaveringsalfabet

    http://www.friatider.se/feminister-kr-ver-nytt-j-mst-llt-alfabet

    https://bokstaveringsalfabet.se/svenska

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/27/2018

      Helt rätt, för när man bokstaverar något riktigt komplicerat och den på andra sidan telefonen inte förstår, för den talar och skriver värdelös svenska, så är det jätteviktigt med inkludering, rättvisa och helt oviktigt att inte att förstå.

      Svara
      • Det väsentliga måste väl vara att kunna bokstavera handhjärtan, pepp, och emojisar?

        Svara
    • Bamse

       /  09/27/2018

      Vad månne de tycker om den internationella bokstaveringen?

      ”Charlie, Oscar, Papa, Romeo, Uniform” – Unket patriarkat, sexism och trakasserier (Romeo = metoo) så det förslår.

      ”Zulu” – RaSisM! Och kulturell appropriering!!

      Detta måste åtgärdas – pepp!

      Svara
  21. Svara
  22. lensof

     /  09/27/2018

    Jag håller i stort aldrig med några miljöpartister om någonting. Men…

    Idag har dock Birger Schlaug och MaLou Lindholm skrivit ett inlägg i Expressen som onekligen är tänkvärt. Det återfinns också med lite förklaringar på sidan Anthropocene.live.

    Finns det någon sanning i detta och det verkar ju så för Lars Bern är ingen miljöpartist vad jag har förstått. Två helt olika sidor har då funnit Annie Lööf vara vårt lands största fiende. En person som kämpar för att få makten i Sverige enbart för att montera ner allt vad landet står för. En person som går det globala kapitalets ärenden.

    Hennes aggressioner mot SD har fått sin förklaring.

    Svara
    • Weasel

       /  09/27/2018

      Det är ju inte direkt så att man svimmar av förvåning när det ”avslöjas” att Lööf värnar globalistorganisationers intressen framför Sverige… 🙂

      För sisådär 25 år sedan var höger-vänster- skalan aktuell och relevant.
      Nu är den ungefär lika aktuell som VHS- band…
      Kampen idag står mellan tokliberala globalister och …människor som inte är sinnessjuka.

      Svara
  23. G

     /  09/27/2018

    ”Löfven ringer runt till kommuner – för att stoppa SD”
    https://nyheteridag.se/lofven-ringer-runt-till-kommuner-for-att-stoppa-sd/

    Svara
  24. G

     /  09/27/2018

    ”Studio Axess
    Magnus Utvik – Vänsterpartiet vägrar att se sin historia i vitögat”

    Svara

Lämna ett svar till Olof Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.