Konsekvenser

Igår avrättades en kvinna på öppen gata i Malmö. Hon var måltavlan, troligtvis pga av vittnat i mordrättegång. Mördaren gick fram till henne och sköt henne i huvudet och hon föll till marken och tappade sin bebis som hon bar på.

Nu tävlar politiker i vem som kan fördöma det mest, samma politiker som är direkt ansvariga för att det ens kunde ske. För allt har konsekvenser. Det kan bli så här när man inte gör en konsekvensanalys av sin politik utan låter aktivister styra.

Det vi ser är en rak konsekvens av en sen många år tillbaka totalt havererad migrationspolitik där man släppt in vem som helst i landet utan ens grundläggande kontroller som t ex ID.

Men det är inte migrationspolitikens haveri som ensamt är orsaken och att allt annat är finfint utan det är ju en kombination av totalt misslyckande på många områden

Allt spelar roll. Sånt som ovan som får passera helt utan konsekvenser får värre konsekvenser längre fram. Det är oundvikligt. Han som direkt utmanar polisen utan minsta lilla konsekvens blir kung i området. Han visar att man kan göra vad som helst utan minsta lilla risk för någonting.

När man nästan aldrig griper någon för t ex upplopp, kastat sten mot blåljus, eldat bilar osv så skickar det signaler att det är fritt fram. Och så flyttar de fram gränserna ännu lite mer. Och om man mot förmodan skulle lyckas gripa någon så kan han promenera ut i princip omgående igen. Det spelar liksom ingen roll om han åtalas 8 mån senare och får nåt mjäkigt villkorligt dvs man säga att man säger att det är tillåtet för det man ser är att han grips och omedelbart är ute igen och kan fortsätta som om inget har hänt. Detta gäller de flesta brott.

Joakim Lamotte har besökt ett antal städer med allvarliga problem nu och om man vill se så finns en röd tråd i samtliga, det är rakt av invandrarrelaterat och det har eskalerat ordentligt.

Hans senaste besök var i Nyköping häromdagen där man t ex kastat sten på polisen. Samma röda tråd. Riktiga fegisar verkar det vara också, Lamotte gick rakt in i området Brandkärr men ingen av dem vågade prata med honom utan gapade de sedvanliga lågintelligenta ”knulla din mamma” och liknande fraser som starkt indikerar att deras föräldrar är syskon och att deras föräldrar i sin tur också är syskon. Men ändå underligt att syskongiftermål får konsekvenserna att deras barn får en fetisch för, och tänder på, äldre kvinnor på kanske 75+ år?

Ingen har gripits för stenkastningen såklart…

Någon som kan tänka sig t ex en DN-journalist promenera rakt in i ett sånt område som Brandkärr i Nyköping helt ensam och vilja prata med folk? Jaså, inte ni heller…

Det blir så här när man inte gör nån konsekvensanalys INNAN man gasar på. Reinfeldts alliansregering bär också ett stort ansvar i det haveri vi ser på så många ställen! Jag tror inte det kan bli tillräcklig ordning på de partier som är ansvariga förrän samtliga som var med under tiden 2010-2019 och inte aktivt motarbetade helt enkelt försvinner från politiken. Jag tror inte folk kan lita på dem innan det sker. Eller att man åtminstone reservationslöst ber om ursäkt för det haveri man skapat.

För att komma åt sånt som man ser i div olika städer och byar kräver nog nåt annat än saft och bullar. Det här är gäng som använder sina stora familjer som hotmedel, inför three strikes, tredje gången du fälls så utvisas hela familjen t o m kusinnivå direkt utan minsta lilla pardon, helst ska de köras ut samma vecka. Inlåsning tills utvisning kan ske är självklart. Och efter första domen så minskar ev bidrag till familjen med hälften och varning om att om det fortsätter så sägs bostaden upp. Efter andra så dras resten av bidragen in och efter tredje så sägs bostaden upp och de utvisas. Familjerna drar nytta av kriminaliteten på olika sätt, då får de också ta lite konsekvenser. Gå ut i rikstäckande media inkl SVT och TV4 och publicera namn och bilder på de som utvisas och varför och ni ska se att gängen med blixtens fart minskar radikalt i omfattning efter de första utvisningarna blivit kända…

Lite samma röda tråd även om det inte är lika solklart

En helt horribel historia om hur samhället helt kallt skiter i de utsatta och t o m säger till dem att ge upp!

Artikeln är bakom betalvägg men har läst en tillräckligt stor del här. Och jag håller med, det är förfärlig läsning.

Om gärningspersoner är under 15 år så kan ingen tydligen göra någonting utan det är helt fritt fram för dem. Man gör inte ens ordentliga undersökningar trots grova saker. Polisen t o m rekommenderar att brottsoffer ska ge upp… Nåt är ju ruttet på riktigt!

Men det måste väl finnas möjlighet att låta föräldrarna ta ansvaret? Är inte föräldrar ansvariga för vad de egna barnen gör innan de är straffmyndiga? Låt föräldrarna ta smällen eftersom de är ytterst ovilliga till minsta lilla samarbete för att lösa det? Eller har inte föräldrarna juridiskt ansvar för sina barn? Om inte så måste man i morgon ändra straffmyndighetsålder till 12 eller 13 år alt se till att ansvar kan utkrävas av föräldrarna. Låt dem ta straffet som vuxna.

Och slopa allt vad rabatter heter! Låt även ordet ”villkor” i ”villkorlig” betyda något! Har man villkorligt och gör nåt så ska det nya omedelbart läggas till det gamla och omvandlas till fängelse direkt. Har man haft villkorligt och gör nya saker inom ett antal år så ska villkorligt inte ens finans som alternativ!

Det är ju helt ohållbart som det är nu i alla fall!

För en sak är säker, om man som förälder ingriper mot den som trakasserar ens barn, då blir det ASAP Rocky-förundersökning och rättegång direkt. Men det är det nog värt, hade min son drabbats av det som Filip drabbats av hade jag gjort mig olycklig för länge sedan. De drivande hade fått EN chans att ordentligt be om ursäkt för det man gjort och lovat att det aldrig ska upprepas igen. Och jag hade NOGA sagt till dem att om något händer med min son så kommer jag till er först, minsta lilla som jag anar så kommer jag. En chans alltså. Om det inte hjälpt hade jag nog sett till att skipa den rättvisa som polisen och andra inte vill man ska få.

Ännu ett exempel på fall som Filip.

Och det där med avrättningen i Malmö, riksmörkaren Sarnecki hade lite otur med tajmingen när han i radio i går sa att man inte borde utreda brott utan i stället satsa på förebyggande. Han lever kvar i sin lilla lilla drömvärld av blommor. Visst, i sak är det ju alltid bättre om ett brott aldrig begås men det är bortom naivt att tro att man kan åtgärda problemet med fritidsgårdar, saft och bullar och ett litet fy. Vi är ju världsbäst på just såna saker redan som det är och inte minskar brottsligheten i någon vidare takt för det.

Men allt vi ser är konsekvenser av misslyckad politik. Och den är misslyckad för att man inte gjort några konsekvensanalyser utan trott (tror…) på magi och talismaner istället.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

142 kommentarer

  1. Nu är du fånig – spädbarnsmödrar har alltid avrättats på öppen gata mitt på dagen. Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat! Plus skjutvåldet drabbar ju bara gängkriminella. Har någon tänkt på de trauman den stackars gärningsmannen gått igenom?

    Svara
    • info

       /  08/27/2019

      @Polyester Poontang
      Anmälningsbenägenheten har alltid varit väldigt låg från de som mördats och särskilt låg från avrättade spädbarnsmödrar.
      Så där måste jag ge Jerzy Sarnecki rätt!

      Svara
    • Senior

       /  08/27/2019

      Skjutvåld?!

      ……Både skjut och Våld låter så illa, rent av lite alarmistiskt…

      Du måste väl ändå mena förstärkt handgemäng?

      Svara
    • lensof

       /  08/27/2019

      Det sker oroligheter i Malmö. Ingen förstår vad det kan bero på.

      Kan det vara klimatet månntro???

      Svara
      • Du har rätt. Det varmare klimatet gör folk mer irritabla och då rinner det över. Läste det faktiskt någonstans men sparade inte länken.

        Svara
  2. info

     /  08/27/2019

    Islamiskt nytt parti siktar på riksdagen
    https://www.varldenidag.se/nyheter/islamiskt-nytt-parti-siktar-pa-riksdagen/repqik!x5K3JcNaKWqcgs5k1RINA/

    Haha, sossarna riskerar förlora hela sin importerade väljargrupp.
    Undra hur det kommer låta då?
    På samma sätt som 2005 när Feministiskt initiativ bildades och sossarna blev desperata och tvungna smutskasta partiet för att inte förlora avgörande röster?
    Det smutsiga jobbet utfördes av den sossevänliga kanalen (s)+(v)-TV (SVT) genom reportaget ”Könskriget” av ”Dokument inifrån”.
    Efter att programmet sänts minskade F!:s opinionssiffror drastiskt.

    Svara
    • Smutskasta? Jag hävdar nog att de enda som någonsin smutskastat F! är de själva. Det spreds ingen smutskastning genom ”Könskriget” utan det var utmärkt och faktaenlig journalistik. Att F! från början varit helt galna kan ingen annan rå för, inte ens sossarna.

      Svara
      • info

         /  08/27/2019

        bergersjo,
        Den ”faktaenliga journalistiken” var ett rent beställningsjobb eftersom F! ökade kraftigt i de olika opinionsundersökningarna.
        Eller menar du att sossarna som tog hjälp av SVT gjorde detta utan egenintresse?
        Jag menar att de gjorde det för att få behålla regeringsmakten, inget annat och då tar de till vilka medel som helst.
        Det handlar inte om kritiken mot F!/ROKS var rätt eller inte utan hur sossarna agerar när de blir trängda.
        Vi kommer få se mer av den faktaenliga journalistiken” när det nya islamistiska partiet får bra opinionssiffror, vågar du sätta emot?
        Den som lever får se!

        Svara
        • Visst visst. Det stod säkert inga F!Sare på scenen och sjöng ”jag hatar dig du djävla man” och så vidare. Allt som kom fram i ljuset om F! var säkert bara påhittat smutskastande…

          Om sossarna hade egenintresse i ”Könskriget” eller inte är totalt oväsentligt: det viktiga är om det som framkom genom dokumentären var SANT. Och det var det.

          Men tänk på en sak: Trots att den svenska normfeminismens galna ansikte kom fram i ljuset slutade sossarna inte att driva sin vansinniga politik med normfeminism och genusflum. Tvärtom. Och då kan man ju verkligen fråga sig varför sossarna skulle vilja fortsätta med sånt om de själva varit de som äntligen satt igång kritiken…

          Om mainstreammedia vågar kritisera islamismen på allvar på grund av sossarna, är det självklart obehagligt att sossarna är så starka- men likväl är den kritiken både viktig och välbefogad. Precis som kritiken i ”Könskriget”.

          Svara
  3. Ofrivillig svenska

     /  08/27/2019

    OT men ändå inte: i Oxelösund ska de ha ”boskola” för ”nyanlända” eftersom de inte ens klarar av att bo i en lägenhet! Jag har för mig att något liknande gjordes kring Järva redan i slutet av 90-talet (ev. tidigt 00-tal), om jag inte minns fel. Sedan iaf 10 år tillbaka kryllar det av jobbannonser om sk ”boendestödjare” vilket är samma sak som boskola för järnåldersfolk. Detsamma gäller för ”kamratstödjare”/”extra-resurs” o.dyl. skolorna anställer en masse för de som inte är kapabla att tillgodogöra sig ens den sk skolutbildningen som bedrivs här i riket. Tacka fan för att det blir kaos, tredje världen är som den är pga folken som bor där. Jämför Mena med Ostasiatiska länder som också varit kolonier så dör ju vänsterns fejkargument om kolonialismen direkt. Det Sverige har gjort är att likställa med om första Jurassic Park-filmen skulle situeras på USA:s östkust (och utan stängsel!) istället för på en isolerad ö. Eller som om en tidsresa vore möjlig för 1,5-2 miljoner människor från järnåldern direkt till idag. Dess värre är större delen av västvärlden mer el. mindre drabbad av kaoset. Kanske norrmännen kan få upp ögonen nu när självaste kronprinsen personligen drabbats av antikultur X men det känns väl inte särskilt troligt. Hopplösheten djupnar för varje dag, behövde skriva av mig lite. Tack för en fantastisk blogg och tack till alla kloka kommentatorer som huserar här !

    Svara
    • info

       /  08/27/2019

      @Ofrivillig svenska
      Nu ska du inte vara så negativ, för tänk om du får hjärntumör och de som du raljerat om vägrar operera dig bara för det.
      Enligt SVT var alla så högutbildade som kom hit.
      Ska jag tro mer på dig än på SVT?

      Svara
      • Ofrivillig svenska

         /  08/27/2019

        Till ”info”: 😹 😉 Ang. ev. operation så aldrig att jag vill bli opererad av någon som inte ens klarar av en tvättmaskin eller ett soprum, trots att min anatomi skiljer sig från såväl maskinens som soprummet!

        Svara
        • info

           /  08/27/2019

          @Ofrivillig svenska,
          ”Ang. ev. operation så aldrig att jag vill bli opererad av någon som inte ens klarar av en tvättmaskin eller ett soprum”.
          Det är nog inte så många som vill bli det, men har vi något val när de ”extratjänster” som regeringen skapat ska bemannas?
          Lite spill får vi räkna med.

          Svara
    • Olof

       /  08/27/2019

      Lyckligtvis har vi redan en färdig modell för hur vi hanterar dessa problem i Sverige. Det är bara att börja damma av lagarna… Visst, det blir inte så mycket fjamåt kanske, men bakåt är också en riktning…

      http://magasinetneo.se/artiklar/socialingenjorskonstretro/

      Svara
      • Någon (sannolikt Scott Adams) skrev att mellan en och två tredjedelar av folk i väst inte är anpassade för dagens samhälle. Representativ demokrati kommer inte att finnas länge till, åtminstone inte i länder så stora som dagens.

        Svara
  4. MiT

     /  08/27/2019

    Svara
    • lensof

       /  08/27/2019

      Godmorgon Sarnecki…….

      Svara
    • Jans

       /  08/27/2019

      Inget vet något, allt är obegripligt, det är liksom som att det egentligen inte händer.

      Allt är liksom egentligen som förr, det är bara The Anmälningsbenägenhet™.

      Svara
    • info

       /  08/27/2019

      Svara
      • Jag trodde det inte var särskilt kontroversiellt att säga att finnar är genetiskt mer våldsamma än till exempel svenskar, särskilt i samband med sprit?

        Svara
  5. MiT

     /  08/27/2019

    Svara
    • lensof

       /  08/27/2019

      Kanske börjar han äntligen bli självförsörjande….

      Inget ont som inte har något gott med sig😃

      Svara
    • Senior

       /  08/27/2019

      Jävla tur att Eliasson ändå verkar ha vett att hålla käften just nu, kom ihåg mordet på asylboendet i Mölndal:

      Stackars mördare.
      Tänk vilket trauma han måste ha genomlidit för att bli kapabel till en sådan sak…..

      Svara
  6. MiT

     /  08/27/2019

    Svara
    • Senior

       /  08/27/2019

      Och hur vet man om det är relevant i sammanhanget om man vägrar att ta till sig fakta om överrepresentation och annan statistik……?

      -J*vla idiot!

      Svara
  7. Ivar L

     /  08/27/2019

    Inte säkert att det är vittnesmålet som är orsaken till mordet:

    ”Fadern till kvinnans barn var närvarande vid skottlossningen och har en kriminell bakgrund. Enligt en vittnesuppgift till Kvällsposten verkade mördaren vara ute efter mannen.”

    ”Kvinnan har vittnat i en mordrättegång, men hennes vittnesmål var tekniskt i egenskap av läkare och pekade inte ut någon gärningsperson.”

    https://nyheteridag.se/misstankt-mordvapen-beslagtaget-man-fodd-1999-anhallen-misstankt-for-medhjalp-till-mord/

    Kombinationen kvinnlig läkare tillsammans med man med kriminell bakgrund känns rätt märklig. Undrar hur det här hänger ihop?

    Svara
    • MiT

       /  08/27/2019

      Jo, såg något om att hon vittnat men det var innan det kom fram att hon var läkare. Är säkert mannens ytterst kriminella leverne med rån i Danmark osv som är skälet till avrättningen och det var nog honom de primärt var ute efter.

      Svara
    • info

       /  08/27/2019

      Ivar L
      ”Kombinationen kvinnlig läkare tillsammans med man med kriminell bakgrund känns rätt märklig. Undrar hur det här hänger ihop?”

      Fråga Dr Åsa!
      ”Läkaren Magnus Lundberg, sambo med Dr Åsa dömd för mordbrand”
      https://www.flashback.org/t1816246
      Magnus Lundberg var ju även i Fuskbyggarna i höstas
      https://www.byggahus.se/bloggar/inl…eklaren-pa-magnusson-fastighetsmaekleri.4091/

      Svara
    • lensof

       /  08/27/2019

      Det när nog ingen bra grej att leva ihop med en man som har 60 mille i madrassen efter grov kriminell verksamhet. Om man säger så. Om man sen är läkare eller småbarnsmor är nog helt underordnat detta. Det ligger 60 mille och flyter och kanske ouppklarade affärer i samband med detta.

      Svensk media vill ha det till om kvinnan är gullig eller inte och snart kommer vi få höra snyfthistorier om hur den kriminelle mannen ville bort från brottsligheten. Snyft. Snyft.

      Faktum kvarstår. 60 mille fattas. Och runt dom finns en massa brottsbenägna personer.

      Svara
      • Olof

         /  08/27/2019

        Tittade in på hennes pinterest, och låt mig säga så här… om den var en rättvisande representation av hennes smak så skulle en läkarlön inte räcka långt för att ge henne livsstilen hon verkade vara intresserad av. 60 mille skulle vara… en början.

        Svara
  8. MiT

     /  08/27/2019

    Svara
    • Hypocrita

       /  08/27/2019

      Jag vet inte om jag skulle kalla Dubai för Mellanöstern……

      Svara
      • Patrick

         /  08/28/2019

        Dubai är inte mindre Mellanöstern för att det är rikt, dessutom så har de inte särskilt bättre kulturell moral där. Med andra ord så kan man inte stävja allt det som är ruttet genom att vifta med pengar.

        Svara
  9. Jans

     /  08/27/2019

    Varför inte politiker och statsmän skall nedlåta sig till att besöka moskéer för att få PK-poäng:

    ”När kronprins Haakon sträckte ut handen för att hälsa på kvinnor från den terrordrabbade moskén i norska Bærum fick han nobben. Nu beklagar moskén händelsen.”

    Sure, oj vad de beklagar…
    De skrattar troligtvis gott när västerlänningarna gått. Precis som Irans politiker nog gjorde när de lyckades plocka på alla kvinnliga svenska politiker en slöja.

    ”Waheed Ahmed säger att man hade informerat kronprinsen om att kvinnorna inte ville handhälsa om man hade känt till det.”

    Som om det skulle göra saken bättre att våra nordiska länder dräller av människor som inte kan nedlåta sig att ta en västerländsk statsman i hand. Inte ens när han är där och fjäskar.
    Behöver man veta mer för att gissa hur det kommer att gå om vi låter immigrationen av den här typen av religiösa människor fortsätta?

    https://nyheteridag.se/norska-kronprinsen-besokte-moske-kvinnor-vagrade-skaka-hand/

    Svara
  10. Westerholm har tidigare berättat om den här mannen i Libyen, ”ministern som överlevt ett femton år långt inbördeskrig som följdes av ett nästan lika långt krig mot Syrien”

    ”Den lille mannen bakom sitt stora skrivbord”
    https://ledarsidorna.se/2019/08/den-lille-mannen-bakom-sitt-stora-skrivbord/
    ””Lyd ett råd. Glöm bort det där med rättssäkerhet i några år. Glöm bort det där med mänskliga rättigheter. Ni måste gå in i varje hus och börja uppifrån och ner och rensa. Om ni vill vara snälla så internera dem på obestämd tid tills de begripit hur man uppför sig men har ni möjlighet så kasta ut dem, oavsett vilket öde som väntar dem. Det kommer bespara er eoner av tid och annat lidande. Tror ni oss inte är det ert problem snarare än ni kan ana”.”

    Svara
  11. Jans

     /  08/27/2019

    Jag har läst hela artikeln i SvD om förföljelsen av ”Filip”. Det intressanta är att alla de fingerade namnen på förföljarna utom ett är svenska/europeiska. Jag undrar om det är whitewashing? Med tanke på att de verkade ha 100% bevakning av Uppsala Central gissar jag på att de tillhör välkända grupperingar som brukar hänga där. D.v.s. de är inte svenska.

    Tove, den gamle multikultiivraren som numera låtsas som det regnar, nämner inget om immigration i artikeln. Även idag hade SvD en artikel om unga brottslingar. Den präglas av förvåning och brist på förklaringar, det gamla vanliga:

    ”Experter som SvD pratat med säger att det är oklart vad ökningen beror på. En orsak kan vara att antalet polisanmälda sexualbrott – som tillhör kategorin våldsbrott – ökat stort inom hela befolkningen de senaste åren.
    Brottsförebyggande rådet, Brå, skrev nyligen i en rapport att denna ökning bland annat beror på att anmälningsbenägenheten ökat. ”

    https://www.svd.se/kraftig-okning-fler-barn-misstanks-for-valdsbrott

    Sedan kan man ju undra om alla våldsbrottsliga barn verkligen är barn. De kan ju vara ”barn” också.

    Svara
    • Jag börjar misstänka att anmälningsbenägenheten minskar. Folk gör ju upp saker sinsemellan som spränga de onda, kast från balkongen eller skjutning på gatan. Man anmäler inte, man agerar.

      Svara
  12. hllviken

     /  08/27/2019

    Magnus Ranstorp upplysare –-> mörkare 😦

    http://snaphanen.dk/2019/08/26/svensk-familie-fordrevet-fra-uppsala/

    Svara
  13. hllviken

     /  08/27/2019

    Svara
  14. hllviken

     /  08/27/2019

    Svara
  15. Jag tycker du är alldeles för snäll mot skurkarna. Tre strikes? Jag tycker det ska räcka med ETT!
    Föräldrarna har ansvaret, kan de inte sköta sina ungar ska de inga ungar ha. In med dem på anstalt bara! Och ingen anstalt där de kostar pengar för samhället, samhället ska TJÄNA PENGAR på att de arbetar hårt! På det viset behöver vi heller inte köpa en massa kläder och skräp från Kina som idag tillverkas av barn. Istället kan de tillverkas av skurkar i vårt eget land. Bättre för klimatet och bättre för att vi slipper ha kontakt med skurkländer som Kina. Win-win.
    Batikhäxorna är knappast över 70. De är nog snarare runt 50.
    Vad gäller de politiker som var med under Reinfeldts period, jag är lite skeptisk. En av de vettigaste politiker vi någonsin haft i Sverige var ju med då: Hanif Bali. Honom vill jag ha kvar, trots att han sitter i Riksdagens ynkligaste syltryggsparti.

    Svara
    • Olof

       /  08/27/2019

      Kompromissa? Om vi dumpar straffrabatten så de kan dömas för alla brott de begått istället för bara det grövsta, så torde de flesta faktiska avsiktliga förbrytare åka in permanent på första domen med tre strikes i ett svep. Medans de som mer har naturen av ett misstag/dumhet mer sällan samlar ihop en hel hög överträdelser på en gång.

      Svara
      • Nja, jag är skeptisk. Det känns inte bra att om man lyckats ta fast en skurk så ska man ge den möjligheten att begå fler brott. Tvärtom känns det rent vansinnigt.

        Svara
        • Olof

           /  08/28/2019

          Det är just för att separera fallen där sannolikheten är hög att de begår fler brott från de som hamnat i en dålig situation.

          Tänk t.ex fall som motsvarande det med ASAP Rocky, någon som provoceras till att försvara sig men går över gränsen och blir fälld för misshandel, men samlar inte på sig fler brott i samband med detta.

          Jämför med en mer avsiktlig förbrytare. Försöker råna någon på en mobil. Offret samarbetar inte, så det blir en misshandel med. Som sedan följs upp med olaga hot och övergrepp i rättssak.

          I det första fallet är det inte någon större risk att den dömde skulle ge sig på någon mer. Medans det i andra fallet blir tydligt att det är någon som mycket väl skulle kunna råna nästa person på trappan ut från häktet.

          Svara
          • Nej, den argumentationen håller inte för i verkligheten säger du ju- och jag håller med- ”men tänk på stackare som inte gjort något kriminellt PÅ RIKTIGT utan bara blivit sjukt felaktigt dömda på grund av Sveriges sjuka lagar och juridik!”
            Bättre än att ge även riktiga skurkar en extra chans, är att se till att sopa bort alla sjuka lagar och jurister så folk helt enkelt inte längre döms orättfärdigt.

    • info

       /  08/28/2019

      @bergersjo,
      ”Vad gäller de politiker som var med under Reinfeldts period, jag är lite skeptisk. En av de vettigaste politiker vi någonsin haft i Sverige var ju med då: Hanif Bali.”.

      Vilken politik tycker du särskilt bra om?
      Att tvinga kommuner ta emot ”flyktingbarn”?

      Debattartikel av Lars Rådén och Hanif Bali 2012-03-22 (mer än 2 år före Reinfeldts Öppna-era-hjärtan-tal):
      Tvinga kommunerna ta emot flyktingbarn
      ”Som mottagarkommun är vi i Solna glada över att få ta emot så många flyktingbarn. Samtidigt är det ett problem att så många andra kommuner inte vill ta samma ansvar.”.

      Undra varför vissa kommuner avstod från att vara ”glada”?

      Svara
      • Ja, du ser. Även de bästa kan göra bort sig ibland. NATURLIGTVIS är det inte sådan politik jag tycker bra om. Snarare sån här:

        Svara
  16. Muratagic: ”Det är folket. Folket som röstar om och om igen på samma politiker och samma partier.”
    *https://www.facebook.com/100011248654126/posts/853362125048735?s=100010281889145&sfns=mo*
    ”Tror ni på riktigt att ni slipper den dag ni tvingas lämna era hem?
    Det trodde min familj 1992, nät kriget utbröt i Bosnien och vi fick lämna vårt hem över en natt för att aldrig mer återvända till vårt hemland. Tror ni att vi förstod vad som pågick bakom vår rygg när glada familjer byggde sina villor och stugor samt planerade sina semester och festade bekymmerslöst och staden belägrades och besköts? Tror ni att miliserna och soldaterna brydde sig om våra fredsdemonstrationer?”

    Engnell: ”Bara väljarna kan stoppa våldet nu”
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/y3byxe/bara-valjarna-kan-stoppa-valdet-nu
    ”Det är dags att välja bort de partier som i år efter år har misslyckats och ge nya chansen att pröva sina vingar. För ärligt talat har jag svårt att se hur det skulle kunna bli värre.”

    Väljarna, ja.
    Alternativen som finns är sossar, stödpartier till sossar (minst fem stycken), och några oprövade kort. Den som fortsätter att rösta så att man inte retar upp någon, och fortfarande blir inbjuden till alla fester, är medskyldig.

    Svara
    • Janouch: Det konflikträdda Sverige måste komma in i matchen nu!
      http://katerinamagasin.se/det-konfliktradda-sverige-maste-komma-matchen-nu/
      ”Inte bråka. Bara tassa. Lösa i samförstånd. Utreda. Ha möten. Inte höja rösten! Vara diplomatisk. Akta så ingen blir kränkt! Inte höja rösten. Ducka. Vika undan med blicken. Smyga. Backa. Viska. Böja rygg. Det funkade ju förr, Sverige slapp andra världskriget? Det gick ju så bra att vara neutralt… Så varför inte nu?”

      Svara
  17. Svara
    • Sune

       /  08/27/2019

      Nu blir det hårda tag! Förvånar mig inte om de t o m går så långt som att anordna fackeltåg mot främlingsfientlighet och rasism den här gången.

      Svara
      • mer soja i soppan

         /  08/27/2019

        Vad är det för fel på handhjärtan helt plötsligt.

        Vad sägs om en kärleksmanifestation kombinerat med en protestmarsch mot mäns våld och islamofobi.

        98% av alla som skjuter är män. Det är alltså normerna som måste förändras. Det löses enklast genom att kvotera in fler kvinnor i bolagsstyrelser och topposter. Vi måste även trycka upp fler magiska ”skjut inte” armband. Men för att komma till rätta med kärnan av problemet alltså machokulturen så måste förskolan servera mer soja i soppan.

        Vad är Sverige för ett knepigt land som på tio års tid inte ens klarar av att slänga ut några kriminella tiggare och som samtidigt öppnar gränserna för invasion och välfärdsplundring.

        Ja det är väl inte så djävla konstigt att kvinnor våldtas på öppen gata, att det brinner här och var samt att folk blir skjutna i huvudet på ljusa dagen.

        Är det här verkligen samma land med en stolt tradition av inhemska bilindustrier och avancerat jaktflyg.

        Hur svårt skulle det vara ställa upp en Boforskanon vid gränsen om det fanns minsta lilla tillstymmelse till vilja kvar att inte begå nationellt självmord.

        Ja eller så har man bara i mer soja i soppan.

        Svara
    • Svara
  18. Kretin

     /  08/27/2019

    I grund och botten kan man sammanfatta den styrande klassens samt den tjattrande svansens (de presstituerades) reaktioner på det klassiska svenska sättet:

    -Ned med brallorna
    -Ett stadigt tag om anklarna
    -Ett förtjust leende på läpparna

    Svara
    • Ja, då kan man diskutera de viktiga frågorna:

      V: Gratis vaselin till alla! Låt de rika betala.
      S: Gratisare vaselin till alla, och vi sade det först, så det så! Alla skall bidra solidariskt.
      Mp: Petroleumprodukter? Det går lika bra med rapsolja. Ekologisk.
      C: Den fria marknaden får bestämma vad folk skall använda. Då kan vi öka befolkningen med tjugo miljoner. Det finns ingen inhemsk svensk vaselin.
      Fp: Vi måste kvotera olika medel så att de används rättvist. Ny myndighet?
      SD: Vaselin har använts sedan urminnes tider!
      Kd: Det där är en samvetsfråga som vi inte tycker att staten skall lägga sig i.
      M: Folk får välja vad de vill och bekosta det själva. Fast vi måste ha någon form av avdrag. Fast om folk helst vill ha vaselin så kan vi tänka oss en arbetsgrupp i riksdagen om detta. Hanif skall hålla käften.

      Svara
  19. MiT

     /  08/27/2019

    Svara
    • Hypocrita

       /  08/27/2019

      Vilken härlig GBA där.
      Någon fanns i närheten av avspärrningarna….
      Moderater kampanjade i Malmö samma dag
      Ergo: Moderater sökte sig till avspärrningarna…..
      Trots Moderaternas förnekande och exakt beskrivning om var dom höll hus, ger sig inte Sundman utan hävdar att dom ”kan” ha varit i närheten i alla fall

      Patetiskt försök till smutskastning av Sundman…. Igen…..

      Svara
  20. Ofrivillig svenska

     /  08/27/2019

    I nästan hela mitt liv har jag blivit matad med mantrat ”aldrig mer” syftandes på judeutrotningen (m.fl. som avrättades) under WWII, men lik förbannat agerar våra styrande i ffa Sverige men även hela Västeuropa på ett sätt som gör att industriell avlivning snart är det enda alternativet vi kommer att ha kvar, med den skillnaden att måltavlan inte är densamma som för 70 år sedan. Våffå gö di på detta viset, som de undrar i sagan ? För mig är det ofattbart, även om jag genom att läsa Toklandet fått hisnande insikter i feminazivänzterns m.fl. förvridna ”tänkande”. Rädda sig den som kan, vete fan var man ska ta vägen bara.

    Svara
    • Olof

       /  08/27/2019

      Jag vet inte… enda sättet jag kan få ihop det är om de verkligen är så otroligt cyniska att det bara handlar om makt. De beter sig verkligen inte som om de hade den minsta omtanke om de de lurar hit, eftersom de konstant saknat planer för allt från integration till ekonomi.

      Det krävs ingen examen i antropologi för att inse att människan genom historien har haft rätt många tillfällen där snabb sammanflyttning av flera etniska grupper inte fått så väldigt lyckat resultat.

      Graden av hubris och arrogans som krävs för att man skall vara villig att riskera dessa människors liv i någon sorts övertygelse att man helt övervunnit de sannolikt biologiskt drivna imperativ som ligger bakom det beteendet… nej, hade de alls brytt sig om de här människorna hade de inte kunnat ta risken att de hade fel. Inte med så många. Inte med så tydliga signaler att konflikter med etniska förtecken ökar.

      Om man faktiskt tror att vi är i ett nytt 30-tal… altså, om de själva blev tillbakaskickade till Tyskland, 1930, hade de försökt få tusentals unga judar att stanna där för att gå i gymnasiet? Hade de uppmuntrat till judisk familjeåterförening i landet?

      Som sagt, det är ofattbart. Det är en sån moralisk avgrund att man har svårt att förstå hur de kan se sig i spegeln.

      Svara
      • Ofrivillig svenska

         /  08/28/2019

        Olof: Träffande och talande 30-talsliknelse ! Med tanke på att värde(av)grundstyperna oftast uttrycker saker som ”våra nyanlända” o.dyl. tycks de ju snarare se dem som ägodelar utan egen agens. Trafiken över medelhavet skulle upphöra direkt om INGEN av dem släpptes in i Europa och massor av drunkningsfall undvikas osv…Eller ta den sk biblioteksdebatten där vänsterfolk hävdade att de ”nyanlända” (trots att de var andra gen. invandrare!) inte klarade av att förstå ”tysthetsnormen”; snacka om att avslöja vad de egentligen tänker om IQ-nivån hos andra. I det sistnämnda har de, enligt mig, förvisso helt rätt – kusingiften och annan inavel ger effekter – men så tror ju inte jag på ”allas lika vääärde!” heller eftersom jag behärskar logiskt tänkande.

        Svara
        • Senior

           /  08/28/2019

          Ja, det är en j*vla skillnad på den svenska fultolkningen ”allas lika värde” jämfört med originalets ”allas rätt till värdighet” (oavsett värde).

          -Men det skulle ju automatiskt diskvalificera hela vänstern och dess ideologi.

          Svara
    • info

       /  08/28/2019

      Det är något som inte stämmer.
      Flyktingspion?

      Svara
      • Ofrivillig svenska

         /  08/28/2019

        Till Info: Avhoppade iraniern verkar helskumt ! Då jag bojkottar SVT har jag bara sett det från dig ovan men det räcker för att ana oråd. Jag är f.ö. övertygad om att mängder med stater i Mena helt enkelt ”gjort en Castro”, alltså tömt fängelser & ev. psyk-sjh genom att skicka klientelet till Väst. Hur annars skulle alla tusentals djupt störda, outbildade och låg-IQ människor (som våra domstolar vägrar utvisa just på dessa grunder) ens lyckas ta sig över halva världen ända till Sverige ? Känns ju som att de annars borde ha fastnat någon stans på vägen med tanke på uppträdanden som har mer likheter med än rabiessmittad grävling än något annat. A propos rabies; det är vanligt i stora delar av världen och smittar även människor, är det nåt som ”humanitära stormakten” ägnat en tanke ? Troligtvis inte för inga kontroller görs, vare sig f. TBC, ebola eller något annat heller för den delen.

        Svara
  21. Skeptisk

     /  08/27/2019

    Som jag förstod det var det mannen de jagade. Kvinnan sprang efter och försökte stoppa dem och blev skjuten. Inte alla skurkar som kör efter ”inga kvinnor och barn” tydligen. Eller så tänkte de, om vi inte kan få tag i honom tar vi hans familj.

    Svara
  22. Gotby

     /  08/27/2019

    https://twitter.com/carjo331/status/1166277155657015296

    https://twitter.com/Haxpipan/status/1166232303288426497

    Svara
    • info

       /  08/28/2019

      Gotby?
      Tvillinghen till Gorby?

      Svara
      • Gorby

         /  08/28/2019

        Slant visst med tangenterna och råkade byta ut r till ett t.
        Ska vara Gorby 🙂

        Svara
    • Senior

       /  08/28/2019

      Jag vill hemskt gärna veta hur en ”biobaserad cirkulär ekonomi” ser ut och är tänkt att fungera.

      Svara
      • Skulle tro att det blir ”Sluta använd något uppfunnet efter Martin Luther.”

        Svara
        • Senior

           /  08/28/2019

          Jag läser det nästan som ”odla själva och byt varor och tjänster på en svart marknad.”

          -Vilket snart ändå är ofrånkomligt.

          Svara
  23. Gorby

     /  08/28/2019

    Svara
  24. MiT

     /  08/28/2019

    Svara
  25. MiT

     /  08/28/2019

    https://twitter.com/komagnusson/status/1166419472074379273

    https://twitter.com/komagnusson/status/1166432302056005633

    Svara
    • Sune

       /  08/28/2019

      Den härskande klassens hårdföra svar på de eskalerande skjutningarna; Vi förbjuder anonyma kontantkort! (ja, alltså inte bara pang på sådär, man måste förstås utreda såna kraftfulla åtgärder först!) (enligt SVT-text)

      Svara
      • Inga anonyma kontantkort? Ser ett uppsving för ”borttappade” billiga mobiler med laddat kort.
        Kan man hitta en målvakt för bilrelaterade böter så blir det väl inte så svårt att köpa stulna kontantkort?

        Det enda som skulle kunna fungera är ett statligt register, kombinerat med obligatorisk inloggning ett par gånger om dagen.
        Inget annat sätt att ansluta till internet? Då får du inte ha kontantkort.

        Ja, jag vet ”Lite svårare för brottslingar” är ”lite bättre”.
        Men det kommer att bli mycket svårare för vanligt folk, och inte alls svårare för brottslingar.

        Svara
        • Precis. Vi har bilmålvakter så varför inte kontantkortsmålvakter?

          Vad ska de åtalas för? Borttappat kontantkort? Vi tar inte ens in uppenbara bilmålvakter…

          Svara
    • Rikard

       /  08/28/2019

      Hej.

      Det sköts alltså mer under femtio- och sextiotalet än idag, enligt den logik man tillämpar gentemot sportskyttar och jägare.

      Det måste ha skjutits mer då, eftersom det var betydligt vanligare med jaktvapen. Fler bodde utanför stan (och även utanför Göteborg och Malmö), fler var aktiva i hemvärnet, fler hade souvenirer och ärvda vapen hemma, och både ammunition och vapen var lättare att få tag på, på legal väg.

      Det måste alltså ha skjutits enormt mycket mer, särskilt om man lägger till mörkertalet med militära vapen på villovägar, efter inbrott i mob-förråd, och vapen som ‘tappats bort’ under värnplikt.

      Eller så är det skillnad på när en riktig svensk man eller kvinna har tillgång till vapen, och när kriminellt slödder, svenskt eller invandrat, har tillgång till vapen.

      Lösningen rimmar (illa) på ”estnisk resning”.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  26. Gorby

     /  08/28/2019

    Svara
    • Gorby

       /  08/28/2019

      Ursprungs-tweeten föll visst bort.

      Svara
  27. MiT

     /  08/28/2019

    Svara
  28. MiT

     /  08/28/2019

    Jag börjar fundera på om de faktiskt inte förstår att de som kom förra året plussas ihop med som kommit tidigare…? kan det vara så att de faktiskt inte förstår att det är så det funkar? På riktigt alltså?

    Handlar om det här
    https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/desperata-laget-i-filipstad-efter-flyktingkrisen-inrikesfodda-lamnar-kommunen

    Svara
    • Olof

       /  08/28/2019

      ”– Många av de här personerna har inte förutsättningar egentligen för att komma ut på arbetsmarknaden, säger Claes Hultgren.”

      … i Sverige.

      ”Vi måste då acceptera att det blir en del människor som kommer att ha behov av samhällets stöd för sin försörjning.”

      Om vi lurar dem att stanna i Sverige.

      ”Det kommer inte lösa alla problem. Vi kommer att behöva öka resurserna under de kommande åren, det är ingen tvekan om det.”

      Inte alls. Vad vi behöver göra är att dela ut socialbidraget i form av icke-återbetalningsbara biljetter till ursprungslandet. Där de kan försörja sig. Och leva ett värdigt liv.

      Plus att de som bonus får en skriftlig ursäkt signerad av ansvariga politiker som valde att leka med deras liv genom att spela goda för andra människors icke-befintliga pengar.

      Men vill de ändå stanna så finns det ju gott om flyktingaktivister som kan ta emot dem i sina hem och försörja dem. (Haha, nej, nu glömde jag nästan av att de också spelade goda för andra människors pengar.)

      Svara
      • Det skulle bli oerhört mycket billigare i längden att betala en miljon per person för att flytta. (Avsäga sig eventuellt medborgarskap och PUT, biometrisk registrering etc.)

        Svara
        • Olof

           /  08/28/2019

          Jo, absolut. Men då är risken att det blir en betalautomat av ett annat slag istället, om man delar ut mer pengar än vad det kostar att ta sig hit.

          Det kanske börjar bli dags att kvalificera även ekonomiskt bistånd ytterligare med att man för att kvalificera sig måste ha gått ut högstadie eller varit självförsörjande i åtminstone fem år.

          För de som inte kvalificerar sig kan man erbjuda kollektivt boende, kläder och mat motsvarande värnpliktiga. Är det gott nog för att tvinga befolkningen är det utan tvekan gott nog som gåva. Naturligtvis erbjuds möjligheten att hoppa av när man vill med en biljett hem. Annars får man arbeta sig upp till nivån där man åtminstone uppfyller en miniminivå av duglighet för arbetsmarknaden för att erhålla bistånd.

          Svara
          • Jo, det fungerar naturligtvis inte om man inte blockerar ”inflödet” först.
            Underskatta inte våra politikers förmåga att konstruera något ännu sämre!

            (Jag minns en dokumentär om Främlingslegionen med en skolsal full med unga män från hela världen som lärde sig Franska.)

          • Olof

             /  08/28/2019

            @Kristian Service Guarantees Citizenship! Would you like to know more?

            Tja, kunde man göra det på EU nivå så kan vi ju alltid bygga upp en ny arme för att återetablera kolonierna. Skicka ett meddelande till hemländerna att när vi har X del av er befolkning anser vi att ni inte är kapabla till självstyre, utan då kommer vi…

            Kan inte skada med lite incitament för att hålla sina medborgare nöjda. Eller åtminstone kvar.

          • Olof:
            ”Service Guarantees Citizenship”

            Jo, det börja dra åt det hållet …

            ”X% av er befolkning” är mycket intressant, skall fundera vidare på det.

  29. MiT

     /  08/28/2019

    Svara
    • Olof

       /  08/28/2019

      Mmm, jag tror det blir rätt påfrestande för de flesta när en vän bryter ut i allt mer rasistiska rants över en lång tid.

      Hon borde testa att gå ut med några mer mörkhyade vänner och ranta om ‘g*dda*n n-words’ och se hur bra det funkar… Eller skaffa sig nya vita vänner och testa att ranta om n-words och se hur många vänner hon har kvar sen.

      Svara
      • Men hon är ju god! Då kan man inte bete sig fel!

        ”#14 Having Black Friends”

        #14 Having Black Friends


        ”Since we are on the verge of electing a black president, it seems important to explain why white people want black friends. Every white person wants a black friend like Barack: good-looking, well-spoken, and non-violent.”

        #88 Having Gay Friends

        #88 Having Gay Friends


        ”Gay friends are an essential part of a white person’s all-star diversity roster. But they are always on the lookout for the ultimate friend; a gay minority.
        […]
        Once a white person has told you about their gay friends, it is recommended that you say “I wish more people were like you,” every few months. This will allow them to feel good about their progressive choice of friends and remind them that they are better than other white people.”

        (PS. Aj då …

        ”#109 The Onion”

        #109 The Onion


        ”At any given time a white person has 100-200 Onion headlines memorized and ready for deployment into a conversation. In fact it is impossible to talk to a white person for more than one hour without hearing “that reminds me of the Onion article….” ”)

        Svara
  30. Pether

     /  08/28/2019

    https://www.gp.se/nyheter/sverige/v-utesluter-amineh-kakabaveh-1.17540600

    Tänka sig att det tog så lång tid för V att försöka kasta ut den enda personen i partiet som bryr sig om kvinnors liv och leverne.

    Svara
    • Motkraft

       /  08/28/2019

      Lite konstigt att V inte snappat upp från Moderaternas misstag att ge sig på sina egna, Hanif Bali, och att det kanske inte är en så bra idé? Även om personen är en nagel i ögat?

      Nu vet jag inte om GP-journalisten ger en riktig bild av det Etzler sa i intervjun. För en del Vänsterpartister så låter nog Etzler motiveringar som lite från en förgången tid. Påminner för mycket om hur makten i både höger- och vänsterdiktaturer fabricerar motiv för att göra sig av med obekväma.

      Personligen tror jag att både V och M förlorar väljare på att ge sig på sina egna ”opinionsbildare” eller ”oliktänkande”. Förlorar väljare som har svårt hitta ett annat parti att rösta på. Och då finns ju risken att de släpper det vidare perspektivet och bara inriktar sig på en enda kritisk fråga som inte kan vänta. Och då röstar på…..

      Svara
      • Godhetsspiral? Kränkthetsarkeologi?

        (Vet inte hur man skall översätta ”offense archeology”.)

        Att V är de som förlorar torde vara uppenbart för de flesta.

        Svara
      • Senior

         /  08/28/2019

        På sätt och vis är det ju bra att partierna blir tydliga i sina ståndpunkter och gör sig av med sina dissidenter, så att partierna inte längre lurar sina väljare att de är något annat än vad de egentligen är.

        Nu fattas bara att dessa vettiga dissidenter kan enas i ett nytt samlingsparti och snabbt som fan marknadsföra sig till 2022.

        Jag skulle gärna rösta på ett parti med Bali, Utas och den utsparkade V-kvinnan och några lite mer sunda personer om de bara kunde enas om de stora dragen.

        Svara
    • Svara
  31. MiT

     /  08/28/2019

    Svara
    • Melmac

       /  08/28/2019

      Vad tror ni kommer att hända? Kommer SVT och msm fortsätta att bevaka V’s haveri när det gäller hedersvåld etc. och dessutom fortsätta pressa V på varför man utesluter henne genom att ljuga (Enligt henne så ljuger Aron Etzler, hon var sjukskriven p.g.a. mobbing och utfrysning)

      Jag tror det inte. Det kommer att bli locket på och hon blir utfryst från allt som har med politik att göra.

      Svara
  32. Melmac

     /  08/28/2019

    Jag ger upp nu! Det här landet är bortom räddning med dessa klåpare till makten!

    De snackar en jävla massa men gör sen INGENTING. Utredningar, möten, utskottsförhandlingar etc. etc. som slutar i att en påsen med alldeles för lite pengar ska fördelas till antingen en grupp som redan går på knäna och pengarna är en piss i Mississippi eller till en genomkorrumperad grupp som lägger det på allt annat än det var avsett för.

    Jag har INGET förtroende för svenska politiker och svensk media, INGET! Ni ljuger, mörkar, förnekar, baktalar, brunsmetar, hycklar och bryr er bara om er själva och er egen karriär!

    Ni kan dra åt……….!!!

    Svara
  33. MiT

     /  08/28/2019

    Svara
  34. lensof

     /  08/28/2019

    Han som sa’t – han va’t..

    Är det verkligen ingen som kan upplysa männen som vill vara vår landsfader att ju mer han använder ordet oacceptabelt desto mer oacceptabel framstår han själv.

    Finns det verkligen inga kompetenta rådgivare i hans närhet eller är de alla som jönsarna runt den kejsare som gick utan kläder?

    Fast det är nog samma grupp som låter Lööf betona direkt efter ett kvinnormord på allmän gata hur viktigt det är att arbeta mot nedskräpning. Räknas lik som skräp undrar jag då.

    Svara
    • ”I’m not a crook!” var bland det sista Nixon sade offentligt. Vi vet hur han minns…

      Svara
      • Senior

         /  08/28/2019

        Det finns ett mer extremt exempel på närmare håll.

        ”Jag är banne mig ingen fifflare!”
        -Mona Sahlin

        Svara
  35. Finvattenskam.

    Finvattenskam!

    ”Vattenbristen borde få oss att minska renlighetsivern”
    https://web.archive.org/web/20190827122820/https://www.expressen.se/kultur/vadra-trosorna-i-stallet-och-kissa-pa-tomten/

    Svara
    • info

       /  08/28/2019

      @Kristian,
      Att ”kissa på tomten” (ej att förväxla med jultomten) för de som har tillgång till en tomt är en utmärkt idé.
      Helst ska man kissa i hink och blanda ut urinen med ca 10-15 delar vatten, vilket gör att man inte spar något vatten alls.
      Laddningen i hinken är utmärkt gödsel för att vattna t.ex. rabatter och buskar med.

      FAKTABLAD OM EKOLOGISK ODLING NR 27 FRÅN RIKSFÖRBUNDET SVENSK TRÄDGÅRD
      Gödsling med urin

      Klicka för att komma åt 27_uringodsling.pdf

      Svara
      • ”ej att förväxla med jultomten”
        Nu blev jag besviken, trodde det var en ny hip fetish!

        Svara
  36. Ofrivillig svenska

     /  08/28/2019

    Om konsekvenser: jag läste just på NI om en åklagare som blivit spottad i ansiktet av en tilltalad (uppfattade jag att det var) under pågående rättsförhandling pga att hon (åklagaren) flera gånger ”bett” den tilltalade att radera foton vederbörande tagit i rättssalen i strid mot fotoförbudet. Åklagaren tillkallar förvisso vakter för att avlägsna spottaren men säger sedan enligt NI att ”det är en 17-årig kille som inte förstår bättre”. Med sådana batikhä…jag menar åklagare kan man ju lika gärna lägga ned fallet. Vilken människa fattar inte att man inte loskar folk i nian, i en rättssal dessutom ? Å andra sidan lever vi tydligen i någon slags ”Grottfolkens tid” (man vill ju inte skriva allt för rakt ut… därav boktiteln som väl var poppis hos vad som kanske kan kallas dåtidens Batik?).

    Svara
    • Rikard

       /  08/28/2019

      Hej.

      Det är ren rasism, den klassiska, som ligger bakom.

      Om situationen är 100% identisk, men det är jag som spottar på åklagaren med mera, så hade jag lagförts för detta (missfirmelse av tjänsteman, våldsamt motstånd, våld mot tjänstehen, med mera – du kan åka på våld mot tjänsteman även om du hänger lealös i armarna på vakter/poliser, ifall man vill klämma dit dig).

      Jag som medelålders vit svensk man förväntas veta och kunna bättre än en tonårig ej svensk ung man. Det är egentligen inget fel med sådan rasism, då den är helt korrekt både värderingsmässigt och empiriskt. Vita västerländska män vet oftas bättre än tonåriga pojkar med påbrå från Afrika, Främre Orienten eller Transoxanien, eller av zigenskt påbrå för den delen.

      Men nu är rasismen istället konstruerad sådan att allt vad rätt sorts utlänningar tar sig för ursäktas med att man inte kan vänta sig mer eller bättre av dem – därmed kan de heller inte straffas för sitt beteende.

      Tro mig på mitt ord, när jag säger att jag har resonerat med div. islamofiler från samtliga regeringspartier, både under Reinfeldtåren som senare och kunnat konstatera att de är rasister av guds nåde, men på sådant vis att de ställer extrema krav på vita män, och inga alls på andra. De har också helt och hållet varit motståndare till idéen om att göra domstolar blinda: att nämndemän, domare och övriga endast skulle få ta del av bevisning, vittnesmål och biträdenas berättelse via text där alla identitetskaraktäristiska eliminerats.

      Undrar varför, gör jag inte. Jag vet varför. Då hade kvinnor, homosexuella, pedofiler, och utlänningar fått samma straff som svenskar. Då hade den inneboende rasism de inte vill låtsats om inte kunnat skydda dem de anser mer värda än normalt sett skötsamma (vita svenska) män.

      Till den som stör sig på det myckna bruket av vita, svenska och män: det är inspirerat av och söker efterlikna DN, Aftonbladet, UR och SVT Kulturs olika ledartexter, inslag och sändningar de senaste tio åren.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Ofrivillig svenska

         /  08/28/2019

        Rikard, du har som vanligt slagit huvudet på spiken på ett mkt vältaligt & elegant vis ! De som nu bekänner sig till den sk ”anti”-rasistiska läran är sådana renläriga rasister att Goebbels, Hitler & c:o skulle heila och buga inför den riktigt rena rasismen. Snacka om att gå varvet runt på mindre än ett sekel. Jag själv blev anmäld av vakter på akuten när jag ville LÄMNA den, två biffiga typer sitter ovanpå mig, 48 kg och 1,5 m.ö.h. (vit kvinna, vi följer ju stilen i DN m.fl 😺) och de anmäler mig för våld mot tjänsteman ! Det gick aldrig vidare då jag hotade med motanmälan och hade back-up av advokat i familjen. Zigenarflocken om minst 80-90 pers. som intog hela akuten vid samma tillfälle fick en särskild ”samtals-/sambandsresurs” eller vad de kallade det…Vissa är som sagt mer ”lika väääärda”.

        Svara
        • Ofrivillig svenska

           /  08/28/2019

          PS, Rikard jag glömde skriva att jag givetvis håller med om att det är odiskutabelt att vissa folk helt enkelt inte kan bättre, pga genetiska såväl som kulturella orsaker, och att de därför inte har något i den än så länge hyfsat civiliserade västvärlden att skaffa. Vad jag anser fel är att lagen inom det som ännu är något så när svenskt territorium inte tillämpas lika för alla.

          Svara
  37. info

     /  08/28/2019

    Bra bild på hur vänstern tror att det funkar:

    Svara
  38. MiT

     /  08/28/2019

    Stadssekreterare för V i Göteborg…

    Svara
  39. MiT

     /  08/28/2019

    Svara
    • Verkligt slugt sätt att fråga ”Har du slutat vara rasist”.
      Nästan mellanstadienivå!

      Svara
  40. Modigare än de flesta. Kanske har han inget kvar att förlora?

    Westerholm efter Filipstad: ”Det är dags att börja tala om repatriering”
    https://nyheteridag.se/westerholm-efter-filipstad-det-ar-dags-att-borja-tala-om-repatriering/

    Svara
      • info

         /  08/29/2019

        Svara
        • Grodan Boll

           /  08/29/2019

          Staten bevakar laglydiga bättre.
          Kriminella påverkas inte alls.

          Kan vi sluta med övervakningshysterin nu pl0x?

          Svara
    • ”En somalisk migrant i arbetsför ålder har i snitt 1,7 års skolgång. För varje person som har motsvarande en läkarutbildning, 17 års studier måste det finnas nio analfabeter.”

      I snitt alltså. Då ska man komma ihåg att det snittet dras upp rejält av ”högutbildade”. Detta kommer nog funka hörrni! Pepp pepp.

      Svara
  41. Läs hela

    Svara
  42. info

     /  08/28/2019

    Svara
  43. Jans

     /  08/28/2019

    Third Strike, helt klart en bra idé.

    Två andra varianter som jag tycker känns rimliga och tilltalar ärliga människors rättsmedvetande:

    1. Bort med straffrabatten. ALLA mängdbrott utreds och straffen adderas. På så sätt ”lönar” det sig inte att begå många brott för återfallsförbrytare. Samhället skyddas längre från mängdbrottslingar. Jag kan inte se någon nackdel alls med detta bortsett från fulla fängelser.

    2. FN inför en ny klassning av flyktingar vid sidan om konventionsflyktingar nämligen ”konventionsbrottslingar”. Detta är f.d. flyktingar som fått någon form av uppehållstillstånd i ett land men begått grova brott i landet. Oavsett om de enligt FN:s regelverk inte kan utvisas till ”flyktlandet” så fråntas de uppehållstillståndet i det nya landet och ansvaret för dem tillfaller FN. Det är deras konvention och i den står det att flyktingar skall respektera sitt nya land. Gör de inte det så går ansvaret för individen över till FN. Det får väl bli någon slags konventions-Guantanamo eller något i den stilen. Om FN sedan vill outsourca detta så är det ok, men inget land skall tvingas behålla flyktingar som begår grova brott.

    Svara
    • info

       /  08/28/2019

      Jans,
      Håller med dig till !00 % i detta.

      3. Skippa 2/3-frigivningen. Fångarna ska sitta inne MINST den tid de blivit dömda till, sköter de sig inte så förlängs straffet.

      Svara
  44. Reblogga detta på Varjager's Weblog.

    Svara
  45. Hasse

     /  08/28/2019

    Messias som ska rädda mänskligheten har klivit i land också.

    Har ni hört på fan.

    Svara
  46. MiT

     /  08/28/2019

    Svara
    • info

       /  08/28/2019

      Inte är det fler som hamnar i gäng i de länder som har mer disciplin i skolan som t.ex. Finland, tvärtom så förbättras skolresultaten p.g.a. större studiero i klassrummet.

      Vad som är meningslös ”torrsim” och inte är svårt att avgöra, vi som gick i skolan på 70-talet fick lära oss på matematiken sådana saker som av många ansågs vara totalt meningslösa.
      Mängdlära och olika talsystem är exempel på det.
      Som programmerare/systemutvecklare fick bl.a. jag nytta av båda, mängdläran tillsammans med relationsdatabaser och talsystem för att kunna förstå och kunna räkna med binära, oktala och hexadecimala värden.

      Svara
  47. info

     /  08/28/2019

    Svara
  48. info

     /  08/29/2019

    Svara
  1. Konsekvenser – Suzie Weathers

Lämna ett svar till info Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.