Med lögnen som sanning

Jag såg på Agenda igår, precis som de flesta andra. Och jag såg ungefär samma sak som de flesta såg, en intervju med en uppgiven statsminister som rapade hittepå som han inte ens själv trodde på. Det är hittepå som är helt omöjliga för rationella människor att tro på och jag tror att Löfven är rationell egentligen. Men ändå så matade han på.

Det han säger att man inte såg komma har massor av folk sett komma sen 80-talet. Jag såg fröerna till vad vi ser idag redan på 80-talet i vissa bostadsområden.

Fan, det var ju livat på asylboenden när man satte iranier och irakier på samma boende för snart 40 år sedan! De fortsatte ju kriga här ffs! Och vi ser samma sak nu på boenden, enda skillnaden är att då försökte media inte dölja problemen lika mycket som man gör nu.

Löfven säger att det inte finns någon koppling till invandringen, att om man satte in svenskar i samma situation så hade det sett likadant ut. Bortsett från att det är ett helt irrelevant argument i frågan så är det dessutom helt felaktigt. Men det struntade Löfven i. Han måste ha vansinnigt dåliga rådgivare. Byt ut dem! Någon gång måste väl även Löfven instinktivt inse att det är nåt som inte stämmer med vad som matas ut?

För inte kan väl Löfven tro att t ex grov brottslighet är ett nollsummespel som han gör gällande i intervjun? För det är faktiskt vad som avses när man säger som Löfven gör trots att det finns exakt NOLL forskning som visar att det skulle vara så. Kan det vara så att han faktiskt inte har en aning om vad han säger och vad de pratar om?

Expressen förklarar varför tre killar mördades i Malmö koppla då norsk polis avkrypterat mördarnas sms. Bråket handlar om tjejer, kränkta män, heder och machoskryt:

”ERA FUCKING KINGGGSSSSSS MANNENNNNNNNNN vilkkkkkkeennnnn klippning !!! Årets klippning lätt. Ska göra er glada walla”…”Sluta skäm ut dig mannen, de e en brud du snacka om, gå ta tag i henne o uppfostra henne istället för o gå till killar hon snackar med (…) va tror du de står på hennes panna ditt namn”

”Men om ni vill bränna oss mer så peppra bara haha då vi muckar till paradiset år 201919192828283 hahahahah”..

Patron hyllar Jawad, kallar mordet för ”årets klippning” och svarar: ”Walla när jag läser de du skriver får bånge.”

Gängen har tagit dessa attityder från sina hemländer, vilket innebär att ökning av mord kopplad till normerna är en långsiktig följd av invandring. Hade inte Ahmad Jawad varit i Sverige skulle knappast Nisse skrivit ”walla mannen jag och min kusin Emil ska uppfostra din mamma svär på profeten” och mördat lika många i stället. Akademiker som inte fattar dessa enkla och vetenskapligt vedertagna resonemang är inkompetenta och bör fråntas ansvar för svensk kriminalpolitik.

Tino Sanandaji tror inte att någon Nisse hade tagit Ahmads plats och skrivit sådär om mord och annat om vi inte haft invandring. Det tror inte jag heller.

Nåväl, så här blir det när man struntar i terrängen och bara följer den ideologiska kartan.

En annan sak är det här med Lögnéa Knasson. ALLA har förstått och vetat sen hon började dyka upp att hon ljuger och hittar på. Alla alltså. Men ändå verkar det komma som en total överraskning när det bevisats. Då rycker man ut till hennes försvar och tycker att ”det gör väl inget om hon skarvar och hittar på lite, det är ju för god sak”. Ungefär. Häpnadsväckande!

Men det är så brutalt avslöjande för hur radikalfeminismen resonerar och agerar. Sanning är inget viktigt. Verkligheten skiter man i. Det enda viktiga är Kampen och Saken och ändamålen helgar medlen.

Nu ska man veta att politiker och media under massor av år har lyssnat på EXAKT samma typ av folk som Lögnéa där fakta och sanning inte är så viktigt. Och man lyssnar fortfarande på dem, de har numera en helt egen myndighet att leka med, den sk ”Jämställdhetsmyndigheten”.

Man har lyssnat på såna som Nina Rung också. Hon kallar sig för kriminolog men det är helt omöjligt att hon kan vara det. Hon syns OFTA som sk EXPERT när det handlar om brottslighet eller jämställdhet i t ex SVT.

En gång låtsades hon vara polis i en grupp på fb också när hon ville att hennes egna påhittade ”statistik” skulle vara mer trovärdig. Det ovan är inte det första där hon skrev i gruppen för poliser, dvs hon skrev som polis, utan ett senare. Sen plockade man bort alla hennes inlägg från sidan. Men jag kan berätta vad som riskerar att bli knasigt om man gör som Lögnéa. Hon är en politisk opinionsbildare som vill förändra politiken så den baseras på hennes egna lögner och hittepå. Precis som Nina Rung vill. Och alla andra radikalfeminister. Hon tjänar massor av pengar på de här lögnerna, skattepengar som tas direkt från välfärden.

Hittade vad jag TROR är de första hon skrev, de är svårlästa men går med vilja att läsa (dålig upplösning).

Jag förstår att såna som Rung inte tycker det är nåt problem att Lögnéa skarvar och hittar på för hon är exakt likadan, Rung vill också påverka politiken genom rena lögner och hittepå och hon lever också på skattepengar som annars skulle gått till välfärden.

Sprider andra kända hittepåare som om vad de säger är sanning.

Den ovan är efter fotbollskannibalen Suarez.

Verkar sympatisera med ett politiskt parti vars hela affärsidé är hittepå.

Hon är med i styrelsen för de totalt galna extremisterna Män för jämställdhet, numera MÄN. Sen är Ström intelligent så han skulle nog aldrig ens vilja bli talesperson för de där galningarna.

Eller hon var med i aug 2017 i alla fall.

De tokroliga mansexperterna Kronlöf är kanonbra tycker Rung. De är mansexperter för att de slagits våldsamt mot rejäla halmgubbar och så har de haft på sig lösmustascher. Jätteroligt.

Om det är en kollega så måste det vara en annan krimideolog. Och om det är en man (troligtvis med tanke på den påhittade paniken) så får han nog anstränga sig rätt rejält för att göra det så det ser naturligt ut.

Hon skriver hittepådebattartiklar.

JAG skulle i alla fall inte lita på ett förhör som en så tungt ideologiskt marinerad person håller. Inte en enda stavelse skulle jag lita på.

Rung har svårt att se en sådan grotesk ökning av faktiska sexualbrott från ett år till ett annat när man under många år tagit in massor av folk från just sådana länder som man vet är groteskt överrepresenterade i just den typen av brott. Jag däremot har LÄTT att se det ganska självklara sambandet. Däremot har hon lätt att se att det kan vara ökad anmälningsbenägenhet, dvs minskat mörkertal. DET har däremot jag väldigt svårt att se eftersom det är helt omöjligt att veta eftersom det ligger i sakens natur, mörkertal heter just mörkertal eftersom man inte vet någonting. Och så kallas hon för polis också. Vilket hon inte är.

För Rung finns ingen verklighet utanför det lilla ideologiska och syrefattiga tältet.

Var det inte ökad anmälningsbenägenhet som låg bakom? Att man pratade om det? Kanske. Och dejtingappar såklart! För såna finns ju bara i Sverige… Och nu kallas hon kriminolog. Men jag tror de stavade fel på krimideolog bara.

Här har man importerat ett stort överskott på just sådana brott från andra länder och jo, det är obestridlig fakta, då ser Rung att en lösning är att tänka annorlunda vad gäller sexualundervisningen i skolan. Vad hjälper det när man importerar massor som aldrig ens är påtänkta för sådan undervisning?

Det där alltså…

Det är sant, rätt meningslöst att kolla ett år tillbaka osv. Så hur har trenden för anmälda sexualbrott sett ut från 1989 till 2018 (Rung sa det ovan 2017 tror jag)?

Inte direkt lysande…

Sådär ser hennes tunga och initierade krimideologanalyser ut.

Hela tiden matas det på om att det kan vara vem som helst. Nej, det kan inte vara vem som helst…

Här har de stavat fel på krimideolog igen!

Tafsainte-armbanden gjorde tydligen nytta. Jo, ett gott skratt är ju aldrig fel!

UG gjorde ju ett program om våldtäkter och kom fram till sånt som ideologin inte tillåter Rung att hålla med om. Den där forskningen hon hänvisar till är alldeles säkert ”forskning”, det vill säga ideologiproduktion.

SR försökte nog kalla henne för en ”kriminorolig” även om hon alls är särskilt rolig.

”svag gärningsman”…

Ungefär sådär låter det från henne hela tiden. Bilden, utan texten, kommer från när hon besökte P4 Värmland.

Hon sprider sina myter och hittepå via föreläsningar. Att man har henne som föreläsare på en konferens om källkritik och falska påståenden är mest tragisk humor.

Hon står i TV4 och hittar på.

Sök på Nina Rung på den här bloggen så dyker det säkert upp en hel del från de senaste åren

Så jag är inte det minsta förvånad över att just Rung tycker att det inte några problem att Knasson ljuger och hittar på, det ligger i sakens natur att hon gör det.

Och jag är inte heller förvånad över att Löfven står och rapar helt häpnadsväckande saker i en intervju. För politiker lyssnar på såna som Knasson och Rung hur otroligt det än kan verka. Och när man lyssnar på såna så blir resultatet clowneri. Kolla bara på vad Rung har varit med i för media och vad hon sagt, hon är en av både SVT:s och TV4:s favoritkrimideolog. Inte för att hon säger något som är relevant, sant eller baseras på kunskap och fakta utan för att hon säger vad de vill höra. I ett normalt land hade hon bara varit med en gång, den första, för den hade också blivit den sista.

Så kanske Löfven inte ens vet vad han pratar om. Men då borde han lämna över jobbet till någon som vet. Eller slänga rådgivarna och de sk sakkunniga på den ideologiska sophögen där de hör hemma och anställa nya. Och sluta tro på ideologiska skojare.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

212 kommentarer

  1. MiT

     /  11/18/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156915985408231&set=a.10150320256993231&type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARDzf_vXZKeaxaYb7JIilN87-j2l-4KyaGat0KNkDesVfpc3rKDl2Fy9dL3-jXMz2ctobsd-OAqDkVgZ5vqdIlXsgFv8k5wifo-rGSPOzKJL3XC2Y-hCcEy1TOfAOd6B70sK7LpsW-eqwD0vMQYC_FQH0abWZrc8nY0lcZ31G0Qhp0hh3XyomK68SNGxZgt-I15AlLahm7SmUdQRQgEdApkMNSXRTibU-FihKyyGtUJanMYOkG1gVpWtchPBG1IIwrvdxmE-BfZVLObZrrFZTpBETMmk5Xjs1YnnNpOiWQtDr4a-ajF2Nn32BqEIh_E8U0_cAmTLmb6P9wunQeXsuyW53JrPyShaSBaw82ChQMhmxY5DDoBEkhU&__tn__=-y.g*

    Svara
    • info

       /  11/18/2019

      Löfven är arrogant, precis som med invandringen har han fått hur många ”varningar” som helst.
      Det verkar vara något fel på honom eftersom det tar så lång tid innan kunskapen fastnar.
      När han till slut inte kommer undan, så skyller han på att han inte hade en aning och på naivitet.
      Som en 3-åring mitt i trotsåldern.

      Svara
  2. MiT

     /  11/18/2019

    *https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/photos/a.164669243886572/1005346839818804/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARBq9GX1S8Va0bJ0E3OQDevXbD-Lp1zbNxkg3wkid7GkIy0RZgIFwI0tfejW0E-qKpKO8TtBFiTOc5X4_IUSVrXuYfSfR_Xual3N83nKDJrKXuJ1-oek7wPW4t0r6B0bIe4HxgehMnM-1DldvchshW2QFUmpQizvoeas1z1zdZZCRTGK0XyzDX7ENMHv4WKVlUVMBAOa2JNnTB5pX7lHvdbsVhnrGryd1AT4wgKFu4zR7rv5eYbsH_V4e0hm3ReUK4Lk8qV9s6lOwOytcnAoTcv5pNS6xLjVeBHZDRAxP2PPIo5NKaCItVLv_h0OYQ8Sno9_JPnUjQMWnqbK9J9UW9h9F9tPiazxe2qiq3saTe1iUySEmrg7Yi8&__tn__=-R*

    Svara
    • Kristian

       /  11/19/2019

      ”Politikernas roll är att se till att konsten finansieras”

      Nej, det är det j-vlar i mig inte!

      (En liten påminnelse:

      Försörjningsbördan


      Var hamnar ”konst”?)

      Svara
  3. hllviken

     /  11/18/2019

    Typiska kännetecken för narcissister, sociopater och psykopater är att *sanning* inte existerar i deras psykiska universum.

    De uppfinner *narrativ* som skapar rätt sfär där de kan framföra sin agenda.

    Svara
  4. Så Rung var med i styrelsen för ”MÄN”? Innebär det att hon är en trans-person som betraktar sig som en man i en kvinnas kropp eller vad?

    Svara
  5. Ofrivillig svenska

     /  11/18/2019

    Ang. Stefan Löfvens uttalande om att ifall det vore svenskar som bodde i de s.k. utsatta områdena skulle resultatet vara detsamma som nu undrar ju undertecknad varför de inte bara låtit riva dessa farliga hus när det tydligen är själva fastigheterna som är problemet ?

    Å andra sidan borde ju hus som enligt Löfven skulle förvandla svenskar till araber / somalier m.fl., komplett med klanstrukturer, shariaförkunnare, analfabetism samt icke svensktalande kunna göra motsatsen också. Områdena i fråga var ju faktiskt befolkade av svenskar fram t.o.m. 80/90-talet…Inte konstigt att nickedockan svamlar under dessa förhållanden.

    Jag har inte sett den s.k. intervjun (kan inte ned floskelkavalkaderna) men vad jag förstått från citaten var det ett rent extremt bottennapp för ”stassministern” och detta var en förinspelad SVT-intervju där frågorna var kända långt i förväg (som oftast när det gäller rikspajasen) och att då nå absolut botten i svammel vill inte säga lite, t.o.m. sossarna skäms väl antar jag.

    Lögnea och Runk kommenterar jag inte annat än med att jag vill inte ens veta vilka perversioner (i ordets ursprungliga bemärkelse) som döljer sig i deras psyken.

    O.T. i detta ämne men kul att höra av Micke P. igen på senare (helg-)tid ! Stå på dig !

    Svara
    • MickeP

       /  11/19/2019

      Tack du för hälsningen. 🙂

      Jag håller på pricken med om det som du och bl,a, Weasel skriver.

      Om det nu är segregerade bostadsområden som ligger till grund för den explosionsartade brottsligheten, så måste ju då ett antal följdfrågor ställas.
      1. Vem, vilka, bär ansvaret för att dessa segregerade bostadsområden har uppförts från början och därefter tillåtits att bre ut sig? Miljonprogrammet ngn?
      2. Vem, vilka, har bestämt och tillåtit att dessa områden har fyllts på med segregation som har fått bre ut sig ohämmat? EBO-lagen ngn?
      3. Vem, vilka, gödslar de boende i dessa områden med bidrag i alla dess former, så att allt intresse för försörjning genom eget arbete försvinner?
      4. Vem, vilka, ser till att vingklippa rättsväsendet och ser till att straffen fortsatt är skrattretande låga så att kriminaliteten kan sprida sig ohejdat?

      Kan Löfven eller hans parti tänkas ha ngt med detta att göra? Nej, självklart inte.

      När såg du senast en socialdemokrat ta ansvar för ngt han/hon gjort eller inte gjort?

      Jag kommer osökt att tänka på Ygeman i transportstyrelseskandalen, som underlät underrätta statsministern, eftersom han inte kunde hitta ett tyst rum på hela Regeringskansliet. (Kanske har vi nu ngt liknande på gång f.ö)

      Nä för f-n, de såg det inte komma. Tröttsamma ynkryggar är vad de är, hela bunten!

      Avgå!

      MickeP

      Svara
      • hllviken

         /  11/19/2019

        Ynkemans bortförklaring är på dagis-nivå.

        Svara
      • elina

         /  11/19/2019

        Ni ska inte vara elaka mot Ygeman . Han letade efter ett rum men eftersom alla dörrar lyste grönt trodde han att Miljöpartiet hade baxat de.

        Svara
  6. weasel

     /  11/18/2019

    Naturligtvis skulle kriminaliteten i Rosengård bli lika hög om man istället hade, som Rikspuckot uttrycker det , ”satt in svenskar” i Rosengård .
    Och hur kan jag vara så säker på detta ?
    Jo, för att i början av 70- talet var det nästan bara svenskar som var….satta i…Rosengård, och på den tiden var antalet Gruppvåldtäkter, hedersmord , bilbränder och sprängningar obefintligt och icke existerande.
    Och det berodde knappast på att de svenskarna som levde i Rosengård i början av 70-talet var baroner och grevar med helt fantastiska socioekonomiska situationer.

    Och,
    även om vi nu leker med den rent hypotetiska teorin att Löfven skulle ha rätt i att det skulle ha sett likadant ut om Sverige hade ”satt in svenskar” i Rosengård, så….saknar det betydelse;
    Det är inte svenskar som (s) har ”satt in i Rosengård”.
    (s) har ”satt in invandrare” i Rosengård.
    Och det finns ingen anledning att över huvud taget sätta in någon i Rosengård.
    Alltså ;
    Ponera att Löfven och de andra PK-idioterna har rätt. Att kriminalitet beror på ”socioekonomiska faktorer” och ”trångboddhet” .
    Ja, då är det kanske inte så jävla smart att bedriva en migrationspolitik där man varje år tar in 100.000 nya människor i landet trots att det inte ens finns jobb och bostäder och välfärd åt de människorna som redan befinner sig i landet ?
    De ”socioekonomiska faktorerna” i Rosengård är ett resultat av Socialmoderaternas migrationspolitik. Således är även kriminaliteten ett resultat av socialmoderaternas migrationspolitik – Om man nu tror på teorin om att kriminalitet beror på ”socioekonomiska faktorer”.
    ( Jag vågar för övrigt knappt ens tänka på hur kriminella de migranterna som skjuter med automatvapen var innan dom kom till Sverige, med tanke på att deras socioekomiska situation rimligen bör vara oerhört mycket bättre i Sverige än i Somalia eller Afghanistan… )

    En sak till :
    Stefan Löfven säger att han inte såg det komma, att Sverige skulle få den här utvecklingen.
    Här finns det faktiskt bara två möjliga alternativ ;
    1. Sveriges statsminister sitter i tv och ljuger.
    2. Sveriges statsminister är en totalt efterbliven idiot som inte ens är kapabel att göra en konsekvensanalys på förskolenivå.

    Jag hoppas att det är det första alternativet, men tyvärr är jag rädd för att det är det senare som gäller.

    Svara
    • info

       /  11/18/2019

      Svara
      • info

         /  11/18/2019

        Svara
        • Kristian

           /  11/19/2019

          Löfven: ”Nu har vi en hållbar migrationspolitik. Nu är det integration som gäller i första hand. Mycket snabbare integration. Vuxna människor ska in i arbete så fort det går, lära sig språket, barnen ska till skolan och så vidare. Det är det som gäller. ”

          Klafs, klafs, klafs!

          Svara
      • G

         /  11/19/2019

        ”..[..]..
        I en tid då Sverigedemokraterna i opinionsmätningarna är uppe och snuddar vid hans eget partis siffror är uppdraget att förmå folk att se Socialdemokraternas egna framgångar i fyrpartiöverenskommelsen och i en budget inte minst präglad av avskaffandet av värnskatten.

        – Läget i landet är bra, det finns en stark uppställning för politiken, för det vi gör, säger han till DN.

        – Vi tror på det här. Vi behöver bli ännu tydligare med vad vi faktiskt gör. Enbart i den budget som nu ligger på riksdagens bord för nästa år är det 30 av partiets vallöften som mer eller mindre tillgodoses. Om det behöver vi bli än tydligare. Men opinionsmätningar kommer och går, valresultaten avgör och jag känner en mycket stark tilltro till det vi gör. Vi gör rätt.
        ..[..]..
        Hur ser du på det, när du hänvisar just till de stora skillnaderna, segregationen, som förklaring till våldet?

        – Vi har för stora klyftor, men det är klart att det finns många länder med betydligt större klyftor än vad vi har. Men… vad vi nu har gjort är att se till att ta ner migrationen. Det är betydligt färre människor som kommer till Sverige nu, det var helt nödvändigt. Nu har vi en hållbar migrationspolitik. Nu är det integration som gäller i första hand. Mycket snabbare integration. Vuxna människor ska in i arbete så fort det går, lära sig språket, barnen ska till skolan och så vidare. Det är det som gäller. I Januariavtalet har vi drygt 20 punkter som handlar om just hur vi får till en snabbare integration.

        I ”Agenda”-intervjun menade statsministern även att segregationen beror på att det är för låg sysselsättning och för hög arbetslöshet i de segregerade områden där gängbrottsligheten ofta sker. Som svar på en fråga sa Löfven att ”det hade det varit oavsett vem som hade bott där, om det var så att du hade satt dit människor som var födda i Sverige under samma förutsättningar, så får du samma resultat.”

        Påverkar inte till exempel graden av språkkunskaper, kulturella koder och nätverk också?

        – Det är just segregationen som är problemet. Så här: Man kan inte etnifiera och säga att brottsligheten beror på att man är född på ett visst ställe eller har en viss hudfärg eller bakgrund. Det är inte det det beror på, utan det beror på förutsättningarna, de socioekonomiska förutsättningarna, och det är klart att får du för lite språkutbildning, möjlighet att lära sig språket och för få chanser att faktiskt ta dig in på arbetsmarknaden, ja då kommer det att slå på segregationen. Så i den meningen är det rätt. Men jag tycker att det är viktigt att särskilja på det, så att man inte etnifierar brottsligheten, utan den beror faktiskt på socioekonomiska förutsättningar.

        Det här är en politisk diskussion som har pågått år efter år. Är det frustrerande?

        – Politiken är aldrig av det slaget att det går att knäppa med fingrarna så löser man saker och ting. Men det har pågått alltför länge när det inte har satsats på de här frågorna som vi nu satsar på. När jag tillträdde som statsminister 2014 påbörjade vi dels att polisen får betydligt mer resurser, vi utbildar snart tre gånger så många poliser som när vi tillträdde. Vi behöver den volymen, men det tar tid, det ska fattas beslut, avsättas pengar och framför allt ska de hinna utbildas. Nu fortsätter vi, dels med hårdhet mot brotten, men också se till att de här ungdomarna får se de vuxna gå till jobbet, de ska själva vara i skolan, de ska vilja bli poliser, lärare eller industriarbetare om man nu vill det. Det är ett tålmodigt, systematiskt arbete.

        Samhällsdebatten cirklar sedan länge kring kriminal-, migrations-, integrations- och trygghetsfrågorna. Upplever du att det är svårt att få ditt budskap att bita?

        – Nej, men det är ett väldigt speciellt parlamentariskt läge, och därför tar vi ansvar i just detta läge. Alternativet hade varit ett högerkonservativt block beroende av Sverigedemokraterna, och jag vill stå upp för ett demokratiskt öppet samhälle med fria, oberoende medier och fria oberoende domstolar och så vidare, och då är det här rätt att göra. Vi kan både genomföra så mycket socialdemokratisk politik som det går i ett läge då vi fått 28,3 procent av rösterna, samtidigt som vi står upp för demokratin.”
        https://web.archive.org/web/20191119011428/https://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-viktigt-att-inte-etnifiera-brottsligheten/

        Svara
    • Weasel

       /  11/18/2019

      Och mitt inlägg ska då självklart inledas med meningen ”Naturligtvis skulle kriminaliteten i Rosengård INTE bli lika hög om man…”

      Svara
    • Inge Post

       /  11/21/2019

      det är enkelt att testa teroin.
      vi flyttar helt enkelt alla första andra och tredje generations invandrare från Rosengård till Danderyd eller något annat likvärdigt område, återpopulerar Rosengård med etniska svenskar och låter experimentet löpa tills nästa val.

      Har brotten minskat i Rosengård till nästa val, har Löfven skitit sig i handen och han och alla hans partikamrater ska avskedas omedelbart utan någon som helst ersättning.Partiet ska upplösas och de kommer dessutom bli återbetalningsskyldiga för de senaste 4 åren de ”regerat” som straff för att de låtit kaoset fortgå.

      Om brotten ökar lavinartat med ett etninskt svenskt Rosengård , då kan vi möjligen börja ifrågasätta om det är området det är fel på.

      Upp till bevis Löfven.

      Svara
  7. Senior

     /  11/18/2019

    Äntligen börjar den sista (s)ocialiststaten att rämna!

    Efter fallet kommer bidragsflyktingarna förhoppningsvis dra vidare, och ett stålbad på 20-30 år väntar för att återställa den svenska välfärden.

    Ett alternativ är att islamister tar över när (S)verige rämnat och utropar sitt nya kalifat suedi.

    Svara
    • Rikard

       /  11/19/2019

      Hej.

      Blodbad, inte stålbad.

      Skall du ha ett svenskt Sverige måste över två miljoner människor bort, på något sätt. De kommer aldrig att flytta frivilligt: dels för att de har det materiellt bättre här, dels för att imamer och klanhövdingar som varit småpotatis i sina hemländer här kan vara härskare, och dels för att de anser att detta är deras land – inte som att de är svenskar, utan för att de har bosatt sig här. Därmed äger de det.

      Svenskar kommer att jagas. Polis och militär rekryterar utlänningar för mångfaldens skull. Svenskar har ingen sammanhållning som folk. En svensk hjälper inte en annan svensk som blir påhoppad. Svenskar tycker det är fel att döda (utom foster).

      Norge, Danmark och Finland kommer att stänga sina gränser, och de kommer inte att acceptera svenskar som flyktingar: inte med tanke på hur svenskt medborgarskap delats ut, och att bara släppa in vita? Låter det sannolikt att någon av grannländernas regeringar skulle kunna ta den sk*tstormen i (inter)nationella media? Det skulle vara Ryssland, Polen och Unger som under sittande regimer tog emot svenskar så länge de faktiskt är svenska svenskar. Vilken triumf för tsar Putin, minst sagt. Arvfienden (jo, det är vi, historiskt) har inte bara begått självmord och horat bort sitt eget land, nej han kommer krypande och tigger om hjälp.

      Det bästa du kan hoppas på är att svenskar som du får leva vidare med slavstatus,, så som ickemuslimska folk lever i muslimska länder.

      Alternativet är massmord, utrotningskrig och etniskt rensning och att svenska män skulle sätta igång med det är mindre sannolikt än att ett UFO skulle landa på Gärdet och visa sig innehålla Hoffa, Elvis, och Wallenberg.

      Alla som läser har kan ju fundera på saken: skulle du vara beredd att resa vapen mot utlänningar med enda syfte att få dem att lämna Sverige? Ingen bör svara, men fråga dig själv varför din första tanke och känsla är ”Nej! Absolut inte” Det är fel!”. Varför tänker och tycker du egentligen så?

      I detta varför ligger också svaret på varför svenskar inte kan försvara sig mot utlänningar.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  11/19/2019

        https://www.unqualified-reservations.org/2007/09/how-dawkins-got-pwned-part-1/
        ”An ovinized individual never imagines responding to any kind of threat with any kind of defensive action, certainly not violence. To the ovinized, anything bad that happens is either (a) an accident, or (b) the result of some sin or other moral error. The concept of an “enemy” does not exist.”

        Svara
      • Törnrosa

         /  11/19/2019

        Du är alltför klarsynt Rikard. Tror inte folk har fattat eller vågar tänka tanken.
        Kommer ihåg hur jag själv reagerade när bergersjo drog upp det för länge sedan.

        Merparten av folket har förmodligen förlorat vikingagenen, hjälpta av politikerna som lagt ner försvaret och avväpnat svenskarna, som dansar med ÖB. Ordet stolt heter på nysvenska pride.

        Vapenhanteringen sköts av anonyma män som Annie Lööf vurmar för. Och de får våldta (enskilt och i grupp) svenska småtjejer – t o m i skolan. Jag har inte hört eller sett någon vettig förklaring från henne till det som sker. Antingen har hon inte mage till det – eller så är den ivägen.

        Personligen tror jag, vilket jag fört fram på en annan blogg, att vår kloke landsfader och regeringschef, genom sitt framträdande i Agenda förbereder sin avgång på Jämtins och den djupa statens begäran. Med säker munvighet framför han varför det blivit som det blivit. HAN såg det inte komma. mvh

        Svara
      • hllviken

         /  11/19/2019

        Utvecklingen:

        Svara
        • Kronblom

           /  11/19/2019

          Det är för sent att mopsa upp sig. 😛

          Svara
          • hllviken

             /  11/19/2019

            Jo, när det gått så här l å g t

  8. info

     /  11/18/2019

    Svara
    • skepparn

       /  11/19/2019

      Tydligen bara en handfull som inte ljuger?
      Lättare peka på oss!

      Svara
  9. info

     /  11/18/2019

    Svara
    • Nils Hult

       /  11/19/2019

      Här har vi ett problem som man kan skylla på politikernas vidlyftiga invandringspolitik. Löntagarna avstod på 1970-80 tal löneutrymme för att ge utrymme för ”arbetsgivaravgifter”. 10% av en lön ska gå till pensionsavsättningar, nu eller fonderas. Förd politik har lett till att bara 7% tas ut till pensionsomkostnader. Resten försvinner i skatt och var dessa skattepengar gått åt kan vi ju gissa på att asylanterna subventioneras med. Om alla 10% av en bruttolön som avsätts skulle troligen bromsar kunna undvikas och även högre pension. Att vi måste jobba längre bedömer jag vara en funktion av längre livslängd. För länge sedan var man pensionär i 5 år före döden, för tjugo år sedan kanske 15 år, nu 20 år. Och man började jobba tidigare.
      En sak som också sker är att asylanterna överkompenseras kraftigt i pensionssystemet. Det finns uträkningar som visar på att alla som börjar jobba efter 35 år inte kommer upp till garantipension, men det får ju alla ändå. En person som är äldre än 35 när den börjar jobba och tjänar under 300000 kr per år bedöms inte hinna upp till garantipension innan pensionsåldern. Den som kommer sent hit borde tvingas jobba lite längre för att inte bli subventionerad av de gamla svenskarna. (För om man har äkta flyktingskäl lär man aldrig få någon pension från hemlandet.

      Svara
      • elina

         /  11/19/2019

        När räkningarna är betalda ligger kvinnliga snittpensionären, som har 12 340 kronor i disponibel inkomst, på minus 526 kronor. Då har man inte räknat med utgifter som bil eller månadskort.
        Garantipensionären får ihop 14 124 kronor varav 6 540 kronor är bostadstillägg, och ett överskott på 1258 kronor enligt månadsbudgeten.
        En snittpensionär som haft en medelinkomst på 32 000 i månaden och jobbat i 40 år har samma pengar som en som inte arbetat alls, eller bara obetydligt.

        Svara
  10. info

     /  11/18/2019

    Svara
  11. info

     /  11/18/2019

    Svara
  12. MiT

     /  11/19/2019

    Ingen vet någonting om något verkar det som

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/19/2019

      Man kan undra vad dessa kriminologer egentligen pysslat med? Jämför forskning på materialegenskaper, medicin, proteinkemi eller varför inte fysiologisk botanik. Och politikerna står och skyller på att de saknar forskningsstöd för att ha en åsikt om gängkriminalitet, och den enda kriminologen som säger sig ha forskat i saken säger sig veta inget.

      Hur kan inte varendaste liten kriminolog i landet ha tittat på denna fråga? Det borde vara rena rama huggsexan. Men det kanske bara betraktas som lite osexigt i kriminologbranschen att ge sig på den svåraste och mest aktuella frågan i fältet.

      BRÅ har som bekant varken velat, och därtill fått tydliga indikationer på att inte reda i frågan om t.ex. ursprung och brott. Inte så konstigt att de inte vet, de varken velat eller fått försöka veta.

      https://www.expressen.se/nyheter/nej-till-kartlaggning-av-misstanktas-ursprung/

      Låt säga att ursprung nu saknar betydelse som Stefan och hans gäng säger, fast de nu också säger att de inte vet, så borde det väl vara politiskt riskfritt att undersöka saken, det skulle bli en stor röd fjäder i hatten. Visar det sig att de har rätt lägger man ju den aspekten åt sidan pekar finger åt rasisterna och tittar på övriga riskfaktorer/åtgärder.

      Varför har man inte forskat/utrett olika former av åtgärder?

      Om nu Stefan Löfven pysslat med frågan i tre år utan att veta något, vad sjutton har han pysslat med? Maken till sketch får man leta efter.

      Tänker osökt på Hiroshi Amano, den envetna japanska pionjärforskaren inom LED-teknik. Aningen oschysst att jämföra med en svensk kriminolog så klart, men finns det ingen som helst tävlingsinstinkt bland dessa brottsforskare?

      https://www.su.se/om-oss/priser-utmärkelser/kriminologipriset/2020-års-vinnare-av-stockholmspriset-i-kriminologi-1.460565?cache=%252525252Fphd-studies%252525252Fresa

      ”Prisets syfte är att främja: ökad kunskap gällande brottsorsaker på individuell och strukturell nivå, en mer effektiv och human politik gällande behandlingen av brottslingar, ökad kunskap om alternativa brottsförebyggande åtgärder både inom rättsväsendet och det civila samhället, praxis för hjälp till brottsoffer samt till förbättrade metoder för att på ett globalt plan minska myndighetsmissbruk inom rättsväsendet.”

      Kan de inte bara ändra syftet till ”den som fattar varför vi har växande problem med gängkriminalitet och grova våldsbrott i Sverige, föreslår trovärdiga åtgärder och lyckas förklara detta för Stefan Löfven får priset.”

      Svara
  13. MiT

     /  11/19/2019

    Svara
  14. MiT

     /  11/19/2019

    Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
  15. MiT

     /  11/19/2019

    Svara
  16. MiT

     /  11/19/2019

    Svara
  17. info

     /  11/19/2019

    Precis som förutspått så är ”Kilometerskatt för elbilar” på gång.
    https://teslaclubsweden.se/kilometerskatt-for-elbilar/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

    Svara
    • Kristian

       /  11/19/2019

      Man måste bestämma sig i förväg, och vara ärlig om vad man vill med skatter:
      a) få in pengar
      b) bestraffa eller påverka vissa beteenden (som att köra bil och dricka sprit)

      Det blir alltid fel om man försöker göra båda samtidigt.

      Svara
  18. info

     /  11/19/2019

    Svara
    • info

       /  11/19/2019

      Svara
  19. info

     /  11/19/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/19/2019

      ”Därför är SD-tillväxten en gåta för liberaler”
      https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/darfor-ar-sds-tillvaxt-en-gata-for-liberaler/
      ”Grundtesen bland utövarna är att det enda egentliga problemet med Sverigedemokraterna är just Sverigedemokraterna. Försvann partiet vore allt bra igen. Det är inte så att Sverige dras med spänningar, problem och klyftor som givit upphov till Sverigedemokraternas framgångar. Det är Sverigedemokraterna som, genom sina framgångar, skapar spänningar, problem och klyftor som ”sliter sönder Sverige”.”

      Svara
  20. Leif

     /  11/19/2019

    Är arbetet jämställt?
    https://tinyurl.com/umgke97

    Svara
  21. MiT

     /  11/19/2019

    Svara
  22. haha

     /  11/19/2019

    Svara
  23. MiT

     /  11/19/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156920023333251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
  24. MiT

     /  11/19/2019

    Svara
    • MiT

       /  11/19/2019

      Här är tråden

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      ”Stefan Löfven: ”I Sverige får man tycka olika”

      Trots en mycket repressiv lagstiftning mot åsiktsbrott i form av lagen om hets mot folkgrupp, hävdar nu statsminister Stefan Löfven (S) att man får tycka som man vill i Sverige. Detta jämfört med Kina, som hotat porta den svenska regeringen.

      – Jag sade det i fredags och det gäller fortfarande. I Sverige har vi åsiktsfrihet, då får man tycka olika, säger statsministern till TT idag och påpekar att detta är ”grundfundamentet” i Sverige.

      I Sverige får man nämligen tycka olika, hävdar Stefan Löfven, trots 459 svenska åtal mot just åsiktsbrott bara under förra året.”
      https://www.friatider.se/stefan-l-fven-i-sverige-f-r-man-tycka-olika
      http://www.blt.se/okategoriserade/lofven-i-sverige-far-man-tycka-olika/
      https://www.friatider.se/459-tal-om-hets-mot-folkgrupp-under-ett-r

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
  25. info

     /  11/19/2019

    Svara
    • Senior

       /  11/19/2019

      ”Högtidshandel”

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      ”– Vi har fått frågor från kunder om vi har samarbetat om filmen eller sponsrat den, och vi har svarat att vi inte är inblandade. Vi har också påtalat för Staffanstorps kommun att filmen använder vårt varumärke utan tillstånd, säger företagets kommunikationschef Niklas Carlsson.

      Men vad är det ni har krävt?

      –Jag vill inte gå in på det. Jag tycker det är en dialog vi kan ha med dem, inget som vi behöver ta i media.

      Ni har uppenbarligen reagerat och är ett välkänt företag så det är klart att många blir intresserade?

      – Det vi har gjort är ett normalt förfarande när man ser att ett varumärke nyttjas utan att vi har gett vårt uttryckliga tillstånd.

      Men vad vill ni ska hända, att de ändrar i filmen till exempel?

      – Som sagt, jag vill inte föregripa de diskussioner som vi har med Staffanstorp och ta dem här, säger Niklas Carlsson.

      Staffanstorp styrs sedan senaste valet av Moderaterna i samarbete med Sverigedemokraterna. När DN vill fråga vad kritiken kommer att leda till svarar kommunalrådet Christian Sonesson (M) via sms ”Det är en fråga för kommundirektören att eventuellt svara på.”

      Denne, Per Almström, meddelar att han sitter i förhandlingar hela dagen, men skriver i ett mejl:

      ”Bolaget vill inte att deras flyttlådor ska synas i filmen och har därför uppmanat oss till att klippa om filmen eller ”blurra” de scener där dessa syns. Vi har ställt frågan varför de vill att vi gör detta men har ännu inte fått någon motivering eller annan bevekelsegrund till deras framställan.”

      På frågan om det är inte någon som har tänkt på att man använder ett känt varumärke utan tillstånd, skriver kommundirektör Per Almström så här:

      ”Clas Ohlsons varumärke används inte i något marknadsföringssyfte eller annat syfte av kommunen. Att namnet Clas Ohlson syns i rekvisitan beror på att det har valt att trycka sitt namn på flyttkartongerna. Inget av de andra företagen vars produkter syns har hört av sig med synpunkter.”

      När Niklas Carlsson på Clas Ohlson får höra Staffanstorps svar återkommer han och bekräftar att man vill att att det man ser som ett varumärkesintrång ”ska åtgärdas”. Han menar att användningen av varumärket utan godkännande räcker som skäl och att det inte behövs ”ytterligare motiveringar”.”
      https://web.archive.org/web/20191119150307/https://www.dn.se/ekonomi/clas-ohlson-agerar-mot-staffanstorps-reklamfilm/

      Svara
      • G

         /  11/20/2019

        ”..[..]..
        Kommundirektören Per Almström säger till Nyheter Idag att företaget vill att man gör ändringar i filmen.

        – Representanter från företaget har varit i kontakt med oss i kommunen och meddelat att de inte vill att deras flyttlådor syns i den här filmen, och uppmanat oss att antingen klippa bort det här eller ”blurra” så man inte ser att det är deras flyttkartonger, säger han.

        Per Almström säger att företaget inte har gett något skäl till varför man ska göra detta. Han han granskat filmen på nytt och utesluter att det skulle kunna handla om någon sorts varumärkesintrång.

        – Vi vill ha ett svar på varför de inte tycker det är lämpligt att de syns i filmen, så får vi se därefter. Men vi har i dagsläget inga planer på att klippa om filmen eller blurra, säger han.

        – De har fått en väldigt bra marknadsföring av sina flyttlådor, över en kvarts miljon har sett dem. De flesta företag brukar tycka att sådant är positivt, men det tycker inte Clas Ohlson.

        Per Almström kallar företagets agerande för märkligt.

        – Jag tror själv att det inte kommer att vara positivt för Clas Ohlson att göra detta, men det får väl framtiden utvisa.”
        https://nyheteridag.se/clas-ohlson-vill-inte-synas-i-staffanstorps-reklamfilm/

        Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      Något av det mest extremistiska jag läst:
      https://about.clasohlson.com/sv/story/mer-mangfald/
      ”Clas Ohlsons långsiktiga mål är att minst 15 % av medarbetarna har sin bakgrund i ett annat land än det som de själva arbetar i.”

      Män och kvinnor finns det väl tillräckligt av i de flesta länder, där får företag kvotera ihjäl sig om de så önskar, men nu skall man tydligen kräva en viss invandringsnivå? Gissar att man inte kommer att finnas i Japan eller Korea de närmsta åren.

      Svara
      • G

         /  11/20/2019

        Sparade: https://web.archive.org/web/20191120112804/https://about.clasohlson.com/sv/story/mer-mangfald/

        Inte konstigt att Classe klagar på Staffanstorp reklam film då allt fokus ligger på ovan och gratis exponering av sitt varumärke tydligen inte längre är intressant.

        Svara
      • G

         /  11/20/2019

        Jag undrar vem/vilka som troligen kommer anlitas utifrån för att hålla i den där workshoppen som alla ledningsgrupper ska gå…..

        ”Till våren 2020 kommer alla ledningsgrupper på Clas Ohlson att jobba i en workshop med målet att öka medvetenheten om vilken betydelse mångfald spelar i ett företag och vad de som ledare kan göra för att aktivt bidra till ökad mångfald och inkludering.

        – Det avgörande för att skapa ett jämställt företag, är att ha en ledning och vd som lyfter frågan och aktivt tar ställning för ökad mångfald. Det är självklart viktigt att alla ledare på alla nivåer arbetar med mångfald. Och här har vi fortfarande arbete att göra men vi är på rätt väg, berättar Maria Thulemark.”

        Man kan också undra om det finns en eller flera som är drivande och säljer in alla dessa ideer till folk som tar besluten. Eller om det är folk som tar beslut som själva ligger bakom.

        Svara
      • G

         /  11/20/2019

        Classe blev också glad när Allbright släppte sin rapport i Okt, och återigen är det Maria som uttalar sig…

        ”Stiftelsen Allbright arbetar för jämställdhet och mångfald i svenska bolag. Clas Ohlson är nu på stiftelsens gröna lista över jämställda bolag på Stockholmsbörsen.

        Clas Ohlson hamnar på plats 38 av 333 börsbolag. Bland andra detaljhandelsföretag är det bara H&M som är en styrelse med jämnare könsfördelning.

        – Jag är otroligt glad över utmärkelsen. Under de senaste åren har vi arbetat mer aktivt med mångfald. Vi har fortfarande mycket kvar att göra men vi är på rätt väg, säger Maria Thulemark, HR Business Partner.”
        https://web.archive.org/web/20191120114046/https://about.clasohlson.com/sv/story/clas-ohlson–ett-av-borsens-mest-jamstallda-bolag/

        Svara
      • G

         /  11/20/2019

        Tips från inkluderingscoachen: Maria, ni måste för tusan byta namn på företaget, jag menar CLAS Ohlson, hur jävla inkluderande är det att ha ett manligt namn i företagsnamnet. Helvitt patriarkatnamn för fan.

        Svara
      • Rikard

         /  11/20/2019

        Hej.

        Men hur blir det med människor med alternativ fysisk/neurologisk funktionalitet? (Handikapp, på riktig svenska.)

        Hur många procent mongoloider, autister, neurotiker, schizofreniker, låghalta, färgblinda (röd/grön eller grön/blå?) och så vidare är rätt procent? Räcker 1%? Eller måste det vara 1,01& för att det inte skall vara rena Hitlerfasoner på firman?

        Och hur gör man med överlappande kategorier?

        En kvinna->man, pre-op, med brittisk morfar, jamaikansk mormor, samisk farfar och finsk zigenare som farmor, dessutom med nedsatt syn, tinnitus, hålfot och hälsporre och tveksam musiksmak – exakt hur skall ras-sorteringstabellen och protokollet se ut, tro?

        Kanske kennelklubben kan hjälpa till med hur man skall mäta rasrenheten hos de anställda?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare
        PS Och hur gör vi med dem som har i procent mätbara mängder DNA gemensamt med neandertalare? DS

        Svara
  26. info

     /  11/19/2019

    Svara
  27. Gorby

     /  11/19/2019

    Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      ”Antagligen källan (postat 7 Oct): instagram.com/p/B3VJ5w2Fo7G/

      Skälet till att jag uppmanar er på twitter att göra som jag beskriver är att han lovat dyrt och heligt att han minsann INTE har fått svenskt medborgarskap eller pass.

      Mer om det här: https://www.thebaghdadpost.com/en/Story/38187/Candidate-to-defense-min-post-not-Swedish-Wataniya-bloc

      Om Nyheter Idag grävt sedan dess är jag övertygad om att det stämmer. Otroligt bra gräv. Kudos.”
      https://gab.com/daccraft/posts/103166891407099266

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
  28. weasel

     /  11/19/2019

    Nu har jag sett hela inslaget med Löfven i Agenda och jag måste faktiskt ”försvara” Löfven.
    Alltså….jag förstår inte varför Kristersson och Expressen och diverse sossar tycker att han har gjort några slags katastrofsvar ?
    Framför allt förstår jag inte varför Lena Melin på Aftonbladet tycker det ?

    Det som Löfven sa var , i korta drag och enkelt sammanfattat, att invandrare inte är mer kriminella än svenskar och att brottsligheten beror på socioekonomiska faktorer.
    Med andra ord EXAKT det som kristersson, Expressen , diverse sossar och Lena Melin har sagt dom senaste ca 30 åren.
    Och exakt det som Löfven har sagt de senaste 5 åren. Och då har Lena Melin hyllat honom.

    Visst, jag tycker att Löfven framstod som en totalt efterbliven idiot som helt saknade förmåga att förstå orsak-verkan och rabblade populistiska floskler istället för att ens försöka komma med någon realistisk lösning på problemet.
    Men det har jag tyckt varje gång jag hört honom öppna munnen, så jag förstår faktiskt inte vad Lena Melin menar skulle vara värre/sämre just den här gången ?

    För faktum kvarstår ;
    Varken Lena Melin eller Ulf Kristersson bör klaga på att Lofven säger att han inte såg utvecklingen komma, med tanke på att Melin och Kristersson själva varit upptagna med att förneka problemet under de senaste åtminstone 10 åren.

    Och det som Melin är missnöjd med kan väl knappast vara att Löfven säger att kriminaliteten inte har någonting med invandring/invandrarna att göra ?
    För om Melin ogillar det uttalandet är hon ju rasist, för det är ju bara han den där vit makt- Åkesson som tycker att någon sådan koppling existerar …? :/

    Svara
    • Törnrosa

       /  11/20/2019

      Jag tänker så här. Folk måste få ändra sig. Det som är klädsamt vid tvärsvängarna inom medievärlden är någon form av ursäkt eller förklaring till tidigare bemötande av meningsmotståndare. mvh

      Svara
    • Det tragikomiska är väl att om Melin tycker att Löfven ger ”katastrofsvar” så borde hon väl snarare kolla på den egna ledarredaktionen då det är de som matat Löfven med dessa floskelsvar?

      Svara
      • strix

         /  11/20/2019

        Polyester Poontang,
        ja och sedan kan man ju undra varför hon tycker att det är katastrof, för att han har fel i sak eller för att det sänker sossarnas möjlighet att behålla makten?
        Jag tror att anledningen är den senare.

        Svara
  29. Det verkar som om allt fler får upp synen på vad handbollsspelerskan pysslat med de senaste åren nu. Hoppas det leder till något…

    Kejsarinnan är naken

    Svara
  30. info@strix.se

     /  11/20/2019

    OJ, det var på tiden!
    Ulf Kristersson ber om ursäkt till invandringskritiker
    ”I ett långt inlägg på Facebook under tisdagskvällen tar Moderaternas partiledare Ulf Kristersson avstånd från det egna partiets tidigare invandringspolitik och ber om ursäkt till personer som velat lyfta problematiken kring massinvandringen.”

    ”Kristersson tar även avstånd från den invandringspolitik Moderaterna drev under Fredrik Reinfeldts tid vid makten.”

    Svara
    • Törnrosa

       /  11/20/2019

      Strongt av honom. Nu är jag inte med på Facebook men det kommer väl mer uppgifter under onsdagen. Såg lite i alternativmedia i natt. mvh

      Svara
    • i den mån

       /  11/20/2019

      Bortsett från att det var ingen ursäkt.

      ”i den mån” … ”förtjänar” …

      Det är spelar ingen roll vad Televinken säger för att fiska röster och rädda sitt skinn efter att ha dragit upp ett blött finger ur stjärten och läst senaste opinionsundersökningen. Han eller HEN är när allt kommer omkring bara en oduglig parantes i sammanhanget.

      Svara
      • hllviken

         /  11/20/2019

        👍 👍 👍 👍

        Svara
      • Melmac

         /  11/20/2019

        Televinken är ju komiskt, fast han liknar Milhouse i Simpsons.

        Svara
      • Törnrosa

         /  11/20/2019

        Klart det är ett röstfiske. Men om det är som antyds här så skulle det kunna gagna ett KD+M+SD-block. Får se vad som kommer fram i dag. mvh

        Svara
      • info

         /  11/20/2019

        i den mån,
        hur menar du?
        Oavsett hur ärlig ursäkten är och anledningen till den, så är det bra att han erkänner orsaken till problemen för SD ensam kan inte lösa dem.
        Ett stort plus att han erkänner att den politik som fördes under Reinfeldt är helt kass.
        Det ska bli intressant se sossarnas reaktion nu när Kristersson kommit ur garderoben och brunsmetande inte fungerar längre, de kommer mer eller mindre få panik.
        Därför dröjer det nog inte så länge innan även sossarna kommer ur garderoben…

        Svara
      • fiskpinne

         /  11/20/2019

        Klart det kan gynna ett blågult block, men det är inte poängen. Kristersson är oduglig. Åkesson är glad han får vara med. Ebbas buske vajar i vinden fram och tillbaka.

        Inte ens sojapojkarna som växt upp utan fadersgestalt och såg Reinfeldt som en landsfader och pappan de aldrig hade, inte ens de är beredda att krypa upp i Kristerssons knä.

        De kanske kan stjäla stafettpinnen från fettklumpen men hur ska denna trio stoppa samhällsblödningen. Det är orealistiskt önsketänkande.

        Svara
        • Törnrosa

           /  11/21/2019

          Vem som nu var först kan vara egalt. Dock länge sen jag framförde vad jag tycker om Ulf K. Ansåg att det var för tidigt att säga det igen eftersom det var för knapphändiga uppgifter om hans ursäkt när jag skrev sist.

          Har även tidigare någonstans skrivit om ett fullständigt ”vilt” scenario. S-ledaren Shekarabi får tampas med M-ledaren Hanif medan Nyans tittar på.

          Skulle kunna bli riktigt kul – och det är ju inte passande i Sverige förstås. *nickar förnumstigt*

          Svara
          • etta

             /  11/21/2019

            ”Vem som nu var först kan vara egalt. Dock länge sen jag framförde vad jag tycker om Ulf K.”

            Det handlar inte om det. Ta det inte personligt.

        • Rikard

           /  11/21/2019

          Hej.

          Det vi hoppas på, om jag får säga så som om jag talade för andra, är mindre att de snabbt skall lägga avsnörande förband på samhällsförblödningen, än att de skall sluta skära nya sår i samhällskroppen.

          Först slutar man kolka i sig sprit. Sen nyktrar man till. Sen kommer DT:n och frossan och katharsis (bokstavligen), och sen kan man börja klättra mot ett någorlunda normalt liv.

          Fortsätter man med det som är skadligt spelar resten ingen roll ändå.

          Tuffe Uffe framstår mer som att han lockar med några Tinto och Johnny Walker, gul Blend, och ett flak Koff som omväxling från Löfvens vodka, Kontusovka, och Rothände utan filter.

          Vad vi behöver är den politiska motsvarigheten till korngröt, salt stekfläsk med löksås gjord på gammelost, nersköljt med svagdricka och att akvaviten får stå och bli dammig i skåpet, som sig bör.

          Eller dubbel slang med knäskydd och extra räkis, fickljummen Pucko, och kanske lite avslagen Trocadero med Ahlgrens bilar till efterrätt.

          Mer Sverige, helt enkelt.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Törnrosa

             /  11/21/2019

            Inga dumma liknelser alls, tror jag. Hur kunde du veta att det är just Ahlgrens bilar som är min svåra nöt. Nu Rikard tackar jag för mig och gott sparringpartneri från din sida.

            Kommer att titta in då och då. Absolut. Skriva kanske. Men engagemanget från min sida ändrar nu inriktning. mvh

    • Rkard

       /  11/20/2019

      Hej.

      ”Jag vet att jag var dum och sade dumma saker när jag borde hållit käft, och höll käft när jag borde sagt ifrån och stöttat dig. Jag vet att du litade och hoppades på mig, och att jag svek dig och lurade dig och bedrog dig om och om igen. Men se här, en ask choklad och några blommor, och så är allting bra.”

      Det finns en anledning till att jag inte röstar på kommunistpartiet, och det är att gårdagens politik är grunden för dagens. Den styrande kretsen är densamma i kropp och själv som för tjugo år sedan, och fyrtio år sedan. Detsamma gäller moderaterna: det är fortfarande Bildts och numera Reinfeldts goddags-Bildtar som utgör partistyrelsen och vars ideal står modell för politiken.

      Men som en stor politiker och affärsman i landet i väster sade: ingen har blivit fattig på att underskatta allmänhetens dumhet.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Törnrosa

         /  11/21/2019

        Min kommentar till fiskpinne passar in även till er Rikard, Kristian och Weasel. Delar er uppfattning . Något nytt måste till. Mycket som politikerna gjort är oförlåtligt.

        De som har fört den destruktiva politiken i Sverige ska inte lappa och tro att de lagar. De måste ta konsekvenserna. Mår fysiskt illa när jag ser t ex Morgans glödande kinder och skyggande blick. Och dessutom känner till hans hala obehagliga ambitioner. Förödande.

        Jag är glad av att ha haft er runt mig när jag härjat runt i framför allt tålmodige Mits spalter. mvh

        Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      Som sagt var annorstädes: i riksdagen kan han inte göra så mycket, men han kan förbereda partiet för nästa val.

      Alla i Reinfeldts krets måste avgå omedelbart, inklusive Kristersson. Sedan får man plocka folk från kommunerna – helst där man samarbetar med SD och KD – för att fylla platserna på riksnivå.

      Det går inte att lita på Uffe så länge:
      * Reinfeldtarna sitter kvar. En enda.
      * Man inte AKTIVT försöker fälla Löfven.
      * Man nämner Alliansen.
      * Man nämner Balis ”ton”.
      (Fyll gärna på!)

      Svara
    • Weasel

       /  11/20/2019

      Tack för ursäkten , Ulf, men den godtages icke.

      Svara
    • Inge Post

       /  11/21/2019

      Omvändelse under galgen.
      Det är ju inte första gången det händer, och inte sista.
      Nu när milhouse fattar att vi är en mängd som haft rätt och inte blivit lyssnade på av honom och hans parti utan lämnat för andra partier som lyssnar på vad vi sagt,då kommer han ju självklart att fläska och vinna tillbaka de som lämnat. det kommer Annie lööf med att göra,det tar bara lite längre tid.

      Svara
  31. G

     /  11/20/2019

    ”Hård kritik mot ny lag om oaktsam våldtäkt

    Den nya lagen om oaktsam våldtäkt får hård kritik för att straffen blir för låga och att lagstiftningen bakom är för komplicerad. TV4Nyheternas reporter Per Hermanrud har granskat flera domar och hittat fall där gärningsmannen helt sluppit fängelse – som i Sofias fall.”
    https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12511210

    Se och lyssna på inslaget! Och inte bara sluppit fängelse, utan slapp även utvisning pga åklagaren yrkade inte på det, så det prövades inte öht. Fint offerperspektiv åklagare som inte ens yrkar på utvisning när det kan vara möjligt har. Hade han utvisat så hade han inte varit kvar i landet och offret ej behövt tänka på att flytta till ny stad pga vill inte stöta på GM på stan, men alla men efter det vidriga brottet är kvar, borde räcka ha att bearbeta det och inte behöva tänka på att man kan stöta på GM. Fullständigt orimligt att åklagare har sådant makt vad gäller utvisning eller ej beroende på om yrkande görs eller inte. Hade man frågat en pappa, mamma eller annan familjemedlem i vilket annat land som helst om de hade tyckt det vore bra om en invandrad svensk boende där eller på besök i landet som våldtog deras dotter utvisades efter avtjänat straff så hade svaret troligen blivit Ja överallt. Men i Sverige anses man vara rasist om man har den inställningen till utländska våldtäktsmän.

    Svara
  32. G

     /  11/20/2019

    ”Leif GW relativiserar bombvågen i Sverige: ”Högerextrema kan ligga bakom”

    Enligt polisen är det samma personer som skjuter som nu också utför sprängdåd i Malmö. Men enligt Leif GW Perssons teori kan det vara ”högerextrema” ligger bakom den senaste tidens sprängdåd.

    Hittills i år har fler än 100 explosioner ägt rum i Sverige. Detta är dubbelt så många som under samma period förra året. Siffran är unik för Europa och kan enligt kriminologer endast jämställas med länder utanför Europa som befinner sig i krig.

    Nu har Leif GW Persson presenterat en alternativ teori.

    – Man kan inte utesluta ett klassiskt högerextremt scenario, säger GW till Magasinet Paragraf.

    Någon närmare definition av ”högerextrema” finns inte att tillgå i artikeln.

    – Jag tror att man letar på fel ställen. Många av de här smällarna i centrala delar i stan verkar ju inte riktade mot något särskilt annat än att det ska komma till allmänhetens kännedom. De verkar riktade mot opinionen, säger han.

    Vidare förnekar GW utvecklingen med gängkriminalitet i landet genom att påstå att det handlar om människor – som är till höger på den politiska skalan – som vill skrämmas.

    – Man kan inte utesluta att en del sprängningar handlar om ett klassiskt högerextremistiskt scenario. Om att skrämmas. Vill man pigga upp kriminalpolitiken i en viss riktning, så kan man bara inte utesluta förekomsten av sånt, säger Leif GW Persson.

    Polisens nationella operativa avdelning vill inte kommentera uppgifterna.

    – Hur polisen jobbar i detta fall eller vilka vi tror ligger bakom senaste tidens sprängningar baseras på våra underrättelseuppgifter som vi i nuläget inte kommenterar, skriver polisen till Aftonbladet.”
    https://samnytt.se/leif-gw-fornekar-gangutvecklingen-hogerextrema-kan-ligga-bakom-sprangdaden/

    Paragraf: https://archive.fo/vMmIV
    ”När du säger högerextremistiskt, syftar du då på NMR eller Sverigedemokraterna?

    – Ja, det är typ såna. Så resonerar jag och hitintills har jag inte sett någon övertygande motbevisning, säger Leif GW Persson.”

    AB: https://archive.fo/FBwG9

    Svara
    • hllviken

       /  11/20/2019

      Det finns ingen övertygande bevisning att inte pygméer från Grönland ligger bakom sprängdåden i Malmö!

      Pygméerna gjorde det!

      Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      Han har tagit bladet från munnen i alla fall, först sade han ju bara ”politiska skäl”. Skönt att han nu är ärlig med att han är spritt språngande!

      ”hitintills har jag inte sett någon övertygande motbevisning”
      Är detta en vuxen människa som jobbat med kriminologi i hela sitt liv?

      Svara
      • weasel

         /  11/21/2019

        Det var Miljöpartister som satte eld på de svenska skogarna för att få opinionen att fokusera på miljön och det var centerpartister som satte eld på flyktingförläggningarna för att få opinionen att bli mer vänligt inställd gällande invandring.

        Så resonerar jag och jag har inte sett någon övertygande motbevisning.

        Weasel,
        Kriminolog och professor.

        ( Och som alla kriminologer och professorer vet så är det ju så att man kan lägga fram sina egna teorier och då är det man säger fakta eftersom bevisbördan ju inte ligger hos den som lägger fram teorin utan hos den som blir anklagad. )

        Ps
        Jag är även ganska så övertygad om att det är Leif GW Persson som ligger bakom åtminstone 38 % av bilbränderna och sprängningarna i landet och än så länge har jag inte sett någon som helst övertygande bevisning för att det inte skulle vara så. Och därför så måste det ju vara så.
        Nu kanske folk undrar varför i helvete GW skulle springa runt och sätta eld på bilar och spränga bomber ?
        Jo, det är så att GW´s tanke med det är naturligtvis att han först ska skapa en massa våld och kaos för att sedan lägga skulden på ”högerextremister”.
        Och så länge som GW inte kan bevisa att jag har fel så har jag rätt.

        Svara
  33. G

     /  11/20/2019

    I kontrast till professor GW (eller om det är ”professor” som uttalar sig) ovan….
    (klicka och lyssna på ljudvideon på gab)

    https://gab.com/daccraft/posts/103160110734870290
    ”Det här är ju anmärkningsvärt. Polisen Ulf Boström säger rakt ut att polisledningen vilseleder regeringen.

    Ni vet vad som gäller vid det här laget… i ett NORMALT land med RIKTIGA journalister så hade medierna fullständigt kastat sig över detta.

    Det enda jag kan tänka mig att medierna skulle ta tag i ang. detta är att de börjar gräva upp all skit de kan hitta om Ulf och problematisera det (skjuta avsändaren) det istället för att prata om vad han faktiskt sade i intervjun.

    Länk till hela: https://sverigesradio.se/avsnitt/1392520

    Vet inte hur avtrubbade ni är hemma i Sverige men hans uttalande är en RIKTIGT JÄVLA BIG DEAL. Följer ingen upp detta så ska ni känna avgrundsdjup förtvivlan.

    Högerklickar ni på filmen kan ni sno den och posta den någon annanstans. För jag antar att era s.k. ”opinionsbildare” är lite för lata för att själva slänga ihop ett klipp.”

    https://gab.com/Labope/posts/103160528474465114
    ”@daccraft Jag har lyssnat på detta program från Studio ett och det är riktigt skrämmande vilken korrupt och handlingsförlamad polis som landet har. Det här kommer inte att gå bra i framtiden. Det som framkommer om polisen trodde man bara att riktigt korrupta stater i Afrika kunde ha. Fy fan va sossarna har förstört landet.”

    Svara
    • info

       /  11/20/2019

      G,
      ”Polisen Ulf Boström säger rakt ut att polisledningen vilseleder regeringen”.

      Nja, polisledningen säger det regeringen vill höra.
      De har säkert sagt ”fel” tidigare men blivit uppfostrade till att säga rätt.
      Pampar precis som diktatorer omger sig med jasägare, de vill inte bli emotsagda eftersom de alltid har rätt.

      Svara
  34. G

     /  11/20/2019

    ”25-åring döms till rättspsyk – knuffade kvinna från balkong

    Linköpings tingsrätt dömer en 25-årig man som skyldig till mordförsök efter att ha knuffat en kvinna från en balkong på 7,5 meters höjd i stadsdelen Skäggetorp i somras.

    Händelsen inträffade natten mellan 12 och 13 juni. Kvinnan skadades allvarligt och det dröjde innan hon kunde höras av polisen.

    25-åringen har hävdat att han är oskyldig och att han försökt hindra kvinnan från att hoppa från balkongen.

    Vittnesuppgifter och polisens tekniska undersökning visade dock på ett annat scenario, menar tingsrätten och skriver i domen att ”det redovisade förloppet tyder med inte obetydlig styrka på att XXX XXX kastats eller knuffats ut från balkongen och inte själv hoppat”.

    25-åringen döms till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning och utvisning.
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/25-aring-doms-till-rattspsyk-knuffade-kvinna-fran-balkong

    Svara
  35. G

     /  11/20/2019

    ”Facebooks besked: Politiska annonser faktagranskas inte i Sverige
    Uppståndelse uppstod under gårdagens grillning av Facebook på Publicistklubben på Södra Teatern. Att Facebook svarar på journalisternas frågor hör inte till vanligheterna, men denna gång mötte de bland andra Expressens Karin Olsson och SVT:s Jan Helin. Även Breakits reporter Erik Wisterberg var inbjuden för att ställa frågor. När frågan om politiska annonser kom upp stod det klart att Facebook godkänner att svenska politiska aktörer får målgruppsstyra annonser och utan att faktagranskas, i princip att sprida rena lögner. Detta bekräftades av Sverigechefen Sam Rihani. Ämnet är en stor diskussion och redan ett faktum i USA, och kommer nu alltså gälla även i Sverige. Mark Zuckerberg har tidigare sagt att Facebook inte ska fungera som en censurerande plattform. Anställda har även gått ut i protester mot reglerna för politiska annonser.”
    https://www.resume.se/alla-nyheter/morgonsvepet/raseri-mot-kommunens-reklamfilm-hyllas-pa-framlingsfientliga-sajter/

    ”Journalist, editor, digital strategist and manager.”…

    *Alltså hjälp, mitt jobb som journalist är att granska budskap i politiska annonser på e.g facebook, men bättre om facebook gör det åt mig så slipper jag göra mitt jobb*

    Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Två andra nyheter från resume länken ovan…..

      ”The Amazing Society utvecklar inkluderingsarbetet

      The Amazing Society har siktet inställt på att skapa mer inkluderande reklam. Nu inleder de ett samarbete med Barakat Ghebrehawariat, känd som ”Demokratiagenten” och föreläsare inom mångfald. TAS kommer att fokusera på två områden: representation i produktionerna och rekryteringsprocesser med fokus på mångfald, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

      Instagram betalar influencers videor – om de undviker politik

      Instagram är villiga att betala tusentals dollar för influencers videoproduktioner i deras tjänst IGTV – så länge de inte pratar om politik eller val. Detta enligt ett kontrakt som Bloomberg har tagit del av. Detta har lett till en konflikt om yttrandefrihet parterna emellan. Beslutet står i motsats till Facebooks försvar kring politiska åsikter på nätet som de tvärtemot menar ska få flöda fritt.”

      Svara
  36. G

     /  11/20/2019

    Svara
  37. G

     /  11/20/2019

    Svara
  38. Bamse

     /  11/20/2019

    Apropå Rungs osammanhängande svammel om Linnea. Om hon åker omkring och tar betalt för att sprida lögner och falsarier är väl det illa nog? Bedrägeri brukar sådant kallas. Att hon dessutom uppmuntrar andra (främst unga kvinnor) till aktivism byggd på mestadels felaktiga premisser gör väl knappast saken bättre?

    Enligt en tidningsartikel jag såg nyligen hör det till Linneas historia att berätta hur hon blev dragen i håret och ”sexuellt tagen på” i dagis. Och därmed var det klart för henne hur ”samhället tog ifrån mig vissa rättigheter till min kropp och mitt liv” – bara för att hon är flicka förstås.

    Och sånt här lapar folk tydligen i sig med beundran i blicken på hennes föreläsningar. Varenda person med en uns kritiskt tänkande borde omedelbart ifrågasätta hur hon kan dra så specifika och långtgående slutsatser av en dagishändelse av det där slaget?

    Vem f-n har INTE blivit dragen i håret (eller betydligt värre) någon gång under uppväxten?!

    Svara
  39. G

     /  11/20/2019

    #åretsjulklapp trendar på twitter, men borde väl vara #åretshögtidsklapp

    Svara
  40. G

     /  11/20/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      ”Och två verser sång gör underverk för den sociala sammanhållningen i Sverige?”

      Nej, självklart inte. ”Sammanhållningen” påverkas inte heller endast av huruvida man talar svenska hemma, om man bor i områden där de flesta talar svenska, om man har ett jobb, om man anser sig bo i Sverige, om man tycker att lagen skall gå före religionen, om man tycker att staten skall vara starkare än klanen, om det finns någon enda person i riksdagen man har förtroende för, samma sak för media, …

      Problemet med ”liberaler” är att de konsekvent plockar bort, bit för bit, allt som skulle kunna hjälpa.

      Svara
    • Kristian

       /  11/21/2019

      ”Maamme”/”Vårt land” är oavsett text en av de vackraste nationalsångerna.

      Typisk Finland att hålla på med symbolpolitik. Trams som andra världskriget och två-tre generationer granne med Sovjet, vad vet de om ”frihet” eller ”sammanhållning.”

      Svara
  41. G

     /  11/20/2019

    Svara
  42. G

     /  11/20/2019

    Svara
  43. G

     /  11/20/2019

    Svara
  44. G

     /  11/20/2019

    Svara
    • G

       /  11/20/2019

      ”Efter mängder av stölder, inbrott och skadegörelse mot Pressbyrån vid järnvägsstationen i Ronneby kommer butiken att få en ny ägare (BLT den 7 november). Den förra ägaren, Ensera Alijaj, valde att sluta: “…visst, det finns brott överallt, men såsom jag upplever kriminaliteten i Ronneby har jag aldrig upplevt den tidigare. Det är mycket här” (BLT den 27 juni).
      ..[..]..
      Kriminaliteten leder till att kunder inte vågar besöka centrum av rädsla för brott. Handel, butiker och restauranger skapar trygga närmiljöer. Försvinner de, blir det mörkt och tyst på gatorna. Restaurangägaren Ali berättar att när han kom till Sverige på 80-talet vågade folk röra sig ute på kvällarna, det fanns en “öppenhet” (SR den 4 oktober). Men i dag drar sig hederliga medborgare för att driva butiker av rädsla för brott.

      Staten har dragit sig tillbaka. Den frihet och den öppenhet som Sverige står för, och enligt Ali stod för på 80-talet, utnyttjas av kriminella. Detta drabbar även en rad andra sektorer, inte minst blåljuspersonal och personer inom transportsektorn.(forts)”

      *Det är inte brotten ni är emot, det är invandrarna.*

      Svara
    • Motkraft

       /  11/20/2019

      Fast det *är* mer upprörande när en invandrare begår brott.

      Inte på grund av hudfärg, etnicitet eller religion. Utan faktumet att de tagits emot av Sverige för att ges skydd eller tagits emot av ”ömmande skäl”. Då är det extra upprörande om beter sig så mot värdlandet.

      Sedan får vi se det från offrets perspektiv. Det anmäls ca 20 000 sexualbrott per år. Låt för diskussionens skull anta att endast 2 000 av dessa begås av de som vistas här men som inte är svenska medborgare.

      Vi kan ju inte utvisa de förövare som döms och är svenska medborgare (fast tekniskt sett så utvisar vi dem till sitt hemland Sverige). Men vi kan utvisa dömda förövare som inte är svenska medborgare och då få färre offer i framtiden. Dvs vi ska naturligtvis inte utvisa sexualbrottslingar av rasistiska skäl. Utan för att vi kan.

      Personligen så ser jag ett enda offer mindre som en stor vinst. Förövaren, om fått en korrekt rättslig prövning och döms, får stå sitt kast och ska dömas till livstids utvisning.

      Detta har inget med rasism att göra.

      Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      Så det finns i alla fall ”etniska svenskar” numera? Alltid något.

      Svara
  45. G

     /  11/20/2019

    Svara
  46. G

     /  11/20/2019

    ”Afghan försökte tända eld på sig själv i kommunhus: ”Jag hade kommit till slutet”

    En afghan i 20-årsåldern åtalas nu för försök till mordbrand efter att han försökt tända eld på sig själv inne på kommunhuset i Sundsvall. Enligt mannen berodde det på att familjen övergav honom när han konverterade till kristendomen.”
    https://nyheteridag.se/afghan-forsokte-tanda-eld-pa-sig-sjalv-i-kommunhus-jag-hade-kommit-till-slutet/

    Svara
  47. G

     /  11/20/2019

    ”66 procent tycker att statsministern hanterar frågor om gängvåld dåligt, enligt en Sifo-mätning gjord efter hans starkt kritiserade framträdande i SVT:s ”Agenda”.

    Det är svidande siffror för Löfven – som krossas av Jimmie Åkesson i samma mätning.

    Väljarna ser, enligt Sifo-mätningen, SD-ledaren Jimmie Åkesson som den bäst lämpade att sköta frågor om lag och ordning i Sverige.

    23 procent tror att han är bäst på detta medan M-ledaren Ulf Kristersson hamnar på 16 procent och S-ledaren Stefan Löfven på 15 procent. Övriga partiledare får alla under 6 procent.

    – Också bland de egna är många tveksamma eller saknar förtroende. Bara 53 procent av S-väljarna har förtroende för det sätt på vilket Löfven hanterar gängvåld. Det är en låg siffra i det egna partiet, säger han.

    66 procent av väljarna svarar ”inte alls bra” eller ”inte särskilt bra” på frågan om hur Löfven hanterar frågan om gängvåld och organiserad brottslighet. Bara 22 procent svarar ”ganska bra” och 3 procent ”mycket bra”.

    Också på frågan om hur stort förtroende de har för Löfven i dessa frågor visar väljarna starkt missnöje. 58 procent har litet förtroende för honom, medan 17 procent har stort förtroende.”
    https://www.expressen.se/nyheter/valjarna-ger-lofven-underkant-i-fragor-om-lag-och-ordning/

    ”Politiker och polis lovar att få bukt med gängvåldet inom sex månader.

    Bara 8 procent av väljarna tror på det – medan hela 88 procent tvärtom tror att våldet ska öka eller förbli oförändrat, visar Expressens/Sifos nya mätning.

    – Det är allvarligt om staten inte kan leverera det som ingår i samhällskontraktet, säger Toivo Sjörén, opinionschef på Sifo.
    ..[..]..
    Misstron är utbredd över hela det politiska fältet. Bland regeringspartiernas väljare tror långt över 60 procent inte på någon förändring.”
    https://www.expressen.se/nyheter/valjarnas-dom-valdet-kommer-inte-minska/

    Svara
    • Inge Post

       /  11/21/2019

      det bör kanske tilläggas att detta är samtidigt som alla mainstreem media och mer eller mindre alla andra partier utmålat Jimmie som hitler 2.0 och inte låtit honom komma till tals på speciellt många punkter alls.

      Ändå har Jimmie piskat skiten ur svetsaren… hm

      Svara
  48. G

     /  11/20/2019

    Svara
  49. G

     /  11/20/2019

    Svara
  50. Melmac

     /  11/20/2019

    Intressant läsning:

    Svara
      • Kristian

         /  11/20/2019

        ”Du påstår dig varit mobbad i skolan men när vi pratar med folk i din närhet från skoltiden så säger alla samstämmigt att du tvärt om varit en populär person.”

        Har man inte varit mobbad kan man inte vara ”stark överlevare” (medveten anglicism).
        Det är ungefär som att vara vänster men inte arbetarklass, man måste uppfinna rätt bakgrund.

        Svara
        • Melmac

           /  11/20/2019

          Jag tror hon blivit utsatt för skit till en början, men det har blivit en slags drog med lajks och ryggdunkningar. Sen när det börja rulla in pengar och annat så bara snurrar hjulen vidare och lögnerna blir fler.

          Om det nu är så att det finns en som kan bekräfta att hon använt annat konto för att skicka dickpicks och annat till sitt eget konto, en förstahandsuppgift. Då är det riktigt illa!

          Svara
      • G

         /  11/20/2019

        ”Det är inte farligt att vara feminist – och det är bra”
        https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/det-ar-inte-farligt-att-vara-feminist-och-det-ar-bra/

        Om Claeson & Rung
        Noterar att Rung inte fått med titeln kriminolog till bilden, endast: ”feminist, föreläsare och debattör.”

        Svara
  51. Q-Ken

     /  11/20/2019

    ”Statsminister Stefan Löfven (S) ser ett samband mellan otryggheten i Sverige och hans partis opinionstapp.”

    Va?!
    Sverige är ju tryggare än någonsin!

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qLxKeE/lofven-oro-och-ilska-bakom-sds-framgangar

    Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      Sedan kommer det stora steget: att se ett samband mellan den egna politiken (och retoriken), och otryggheten.

      Svara
    • info

       /  11/20/2019

      Q-Ken,
      haha, sossarna har på försök öppnat garderobsdörren…

      Svara
  52. G

     /  11/20/2019

    ”SD portades från Lärarförbundets möte – har fel värdegrund

    Lärarförbundet bjöd in SD till ett möte i kommunfullmäktige. Men när SD tackade ja drog Lärarförbundet tillbaka inbjudan som man menade var ett misstag. Skälet till att SD portas från mötet uppges vara att de inte delar Lärarförbundets värdegrund.

    Lärarförbundets representanter vill inte ställa upp på intervju med SVT, men förbundssekreteraren Anders Åhlin skriver i ett mejl till SVT att att förbundsstyrelsen beslutat om att inte samverka med politiska partier och organisationer som inte delar deras värdegrund.

    En anledning till att SD inte anses dela Lärarförbundets värdegrund anges vara att partiet motsätter sig ”mångkulturalism” medan Lärarförbundet är för ett mångkulturellt samhälle.

    Roberth Andersson menar dock att Lärarförbundet genom att porta SD själva går emot sina värderingar.

    – De ska inte lära ut en värdegrund för eleverna och säga att alla är lika mycket värda och sedan utesluta, mobba ut, ett parti som är ganska stort. Vi är det tredje största partiet i Lidköping och då får man acceptera det, säger Andersson.”
    https://nyheteridag.se/sd-portades-fran-lararforbundets-mote-har-fel-vardegrund/

    ”När SVT söker representanter för Lärarförbundet vägrar samtliga att ställa upp på en intervju. Däremot gör de ett uttalande i ett mejl. Förbundssekreteraren Anders Åhlin skriver att förbundsstyrelsen har beslutat om att de inte samverkar med politiska partier och organisationer som inte delar deras värdegrund.

    Och att Sverigedemokraternas värdegrund strider mot Lärarförbundets – bland annat eftersom de är motståndare till ”mångkulturalismen” – medan Lärarförbundet står upp för ett mångkulturellt samhälle.

    Roberth Andersson tycker att Lärarförbundet måste acceptera de demokratiska spelreglerna.

    – Vi är ett demokratiskt parti och de är ett demokratiskt förbund. Sitta ned och prata kan man i alla fall göra, utan att blanda in värdegrunder.

    Men när värdegrunden krockar – har de inte rätt att bestämma att inte bjuda in er?

    – Klart de får bestämma vilka de vill möta. Men det ser illa ut. Jag tycker att de har gjort bort sig. När de först bjuder in och sedan tar tillbaka och hänvisar till värdegrunder. Så farliga är vi inte.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-i-lidkoping-inte-valkomna-pa-lararforbundets-mote

    Svara
  53. G

     /  11/20/2019

    ”Hon ljög om att ha blivit gruppvåldtagen av svenskar

    Anklagade unga män för att ha gruppvåldtagit henne. Tack vare spåren i männens mobiler uppdagades sanningen.”
    https://www.friatider.se/hon-lj-g-om-att-ha-blivit-gruppv-ldtagen-av-svenskar

    Plusinnehåll

    Svara
  54. Melmac

     /  11/20/2019

    En fundering efter att ha läst ”Skattepolitiken kan bli en kvarnsten om Löfvens hals” på SVT.
    Tänk om C och L har lurat röven av Löfven tillsammans med M, KD (och kanske även SD) och att det gör att S inte kan komma tillbaka under lång tid. Att hela ”Alliansen är död” är ett spel för gallerierna och att det hela är en djävulsk uträknad plan för att få S att framstå som de makt-kåta idioter de är!
    Att sen alla bom´ber och skjutningar plus ett islamistparti gör att det går ännu fortare än beräknat.

    Svara
    • info

       /  11/20/2019

      Melmac,
      smarte Löfven tror fortfarande att det är han som lurat och splittrat Alliansen.

      Svara
      • G

         /  11/20/2019

        ….men inte samhället, splittringen av samhället har han ingenting med att göra av någon anledning.

        Svara
  55. G

     /  11/20/2019

    ”Kommun indoktrinerar småbarn att hata ”korkade vuxna” som kritiserar Greta”

    En skånsk kommun har intagit position för att försvara påverkansoperationen Greta Thunbergs arbete genom att indoktrinera lågstadieelever. I en skattefinansierad musikal attackerar eleverna ”korkade vuxna” som är skeptiska till klimatalarmister.

    Bakom musikalen ”Save the World” som handlar om Greta och den så kallade globala uppvärmningen står Gunilla Rönnberg som är chef för kulturskolan i Perstorps kommun.

    I sociala medier gör Rönnberg reklam för musikalen genom att fortsätta attackera så kallade klimatförnekare ”som uttrycker sig hånfullt mot Greta”.

    Bland annat skriver Rönnberg att dessa personer ”nog har kork i huvudet och hjärnor pytte små”.”
    https://samnytt.se/kommun-indoktrinerar-smabarn-att-hata-korkade-vuxna-som-kritiserar-greta/

    Helt sjukt, se skärmdumparna i artikelkn från SVTs lokala inslag. Likt det om demokratiutflykten till Fårö. Fårö reportaget och detta visar inte journalistik, SVT används endast som budbärare.

    Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Relaterat…

      ”McDonald’s i attack mot småbarn – skrämmer dem med klimatkatastrof”
      https://samnytt.se/mcdonalds-i-attack-mot-smabarn-skrammer-dem-med-klimatkatastrof/

      Svara
      • info

         /  11/20/2019

        Ännu en anledning att bojkotta Mc Donalds – inte nog med att deras hamburgare är torra och tråkiga, nu ger de sig på försvarslösa barn.

        Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      Svara
      • info

         /  11/20/2019

        Haha!
        Det går bra att skratta åt alla stolligheter i videon men skrattet fastnar i halsen när man inser vad dagen barn tvingas ”lära” sig.
        Då var det imperialisten USA och kapitalismen som stod för allt ont och för att komma till rätta med det, så behövdes det en kraftfull regering à la Kina eller Sovjet.
        Idag är det klimathotet barnen ”får” lär sig om vilket helt otippat kräver samma typ av regering…

        Svara
      • G

         /  11/20/2019

        HA! HA! HA! Fy faaan roligt 😀 kul att man fick skratta lite också, bland allt deppigt som man läser varenda jävla dag.

        ”ner med dom vuxna… upp med Greta!”
        ”ner med dom vuxna… upp med Greta!”

        Svara
  56. G

     /  11/20/2019

    ”Islamistiskt center i Uppsala kan stoppas – invånare överklagar bygglov

    Det var i slutet av oktober som Plan- och byggnadsnämnden i Uppsala kommun klubbade beslutet att stadsdelen Stenhagen i Uppsala kommer att få ett islamistiskt center. Detta efter att Socialdemokraterna beslutat säga ja till det hårt kritiserade bygget.

    Ylva Stadell (S) som är ordförande i nämnden berättade för statstelevisionen att hon är ”trygg i det här beslutet”. Men nu har höstens turer kring projektet tagit ytterligare en ny vändning när bygglovet överklagades till förvaltningsrätten, vilket UNT rapporterar bakom betalvägg (2019-11-20).
    ..[..]..
    Sverigedemokraterna var under hösten ensamma om att motsätta sig byggplanerna och lanserade kampanjer för att invånarna själva ska skulle få rösta om centret. I samband med omröstningen i nämnden för en månad sedan visade det sig till slut att även M, C och KD hade ändrat uppfattning i frågan.
    ..[…]..
    På Facebook har motståndare till bygget av det islamistiska centret samlats i en grupp vid namn Nej till islamistiskt center i Stenhagen/Uppsala.
    https://www.facebook.com/groups/2676403339053727/

    I början av november gick den vänsterradikala organisationen Expo (2019-11-08) till attack och försökte svartmåla gruppen som ”islamofobisk”. Detta eftersom Expo hade påträffat vad de ansåg var problematiska kommentarer under inlägg med ord som ”Barcelonaavtalet”, ”Död åt islam” och ”folkutbyte”.

    Expo är även bestörta över att vissa gruppmedlemmar kallar lokala socialdemokrater som drivit på för islamiseringen av Stenhagen ”landsförrädare” och ”batikhäxor”.”
    https://samnytt.se/islamistiskt-center-i-uppsala-kan-stoppas-invanare-overklagar-bygglov/

    Svara
    • Kristian

       /  11/20/2019

      Det har gått att stoppa eller tillfälligt hejda provborrningar, trädfällning och vägbyggen. Den här frågan torde inte ha lägre dignitet …

      Svara
    • Rikard

       /  11/20/2019

      Hej.

      Har byggnadens existensberättigande prövats ur klimatsynpunkt? Bostäder behöver vi ju, och allmäns gemensam solidarisk samhällsnytta som sjukhus och skolor likaså. Det går alldeles utmärkt att hålla bönemöte i det fria, eller i tält vid dåligt väder.

      Eftersom byggnaden kommer att ha avsevärd klimatpåverkan under lång tid, både vid uppförandet och vid reparationer, så bör man avslå detta då miljöpåverkan inte motsvarar allmännyttan av byggnaden.

      Eller klimatet kanske bara påverkas negativt av sådant personer med vissa åsikter ogillar?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Ja, kommer man i byggnaden att sprida propaganda som passar ihop med ”barnskam” eller blir det tvärtom?

        Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
  57. G

     /  11/20/2019

    Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
    • Skall alla ord helt tömmas på innehåll?
      #vänsterbliven

      Svara
    • Bamse

       /  11/21/2019

      War is Peace.
      Freedom is Slavery.
      Ignorance is Strength.

      Svara
  58. info

     /  11/20/2019

    https://twitter.com/KarlNiklas/status/1196854901491585024

    Svara
    • G

       /  11/20/2019

      ”De styr framtiden – Publicerad 12 maj 2013 kl 06.48
      ..[..]..
      Lorentz Tovatt, 23, Grön ungdom. Tidigare pressekreterare för Miljöpartiets språkrör Åsa Romson.

      I sitt tacktal i februari i år talade han om klimatet och slog fast att ”världens ledare kan inte fortsätta att trycka på snoozeknappen i vår tids ödesfråga.”

      Magda Rasmusson, 20, Grön Ungdom. Skribent på Supermiljöbloggen. I sitt tacktal konstaterade hon att Grön Ungdom ska vara ”den tydligaste motpolen mot de rasistiska krafterna i samhället.” ”.
      https://www.expressen.se/kronikorer/niklas-svensson/de-styr-framtiden/

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Svara
  59. G

     /  11/20/2019

    https://gab.com/daccraft/posts/103166947462476569
    ”This advertisement (with english subs) was paid for by the Swedish government (in reality -> the sweidsh taxpayers). Among the voices you can hear foreign people speaking swedish with broken accent:

    Telling swedes their country will NEVER be what it once was.
    Telling swedes that THEY need to integrate.
    Ending with ”The New Country”.

    When I tell people just how fucked up the Swedish media, politicians and their institutions are people don’t actually understand that I MEAN IT.

    Seriously… they’re all fucking mental. And the rot is deep. I’m not kidding when I say that Sweden is fucking over. Their own government seems to really hate the people and yet – because of indoctrination and stupidity – they keep voting for them. I seriously don’t know why or how it became like this but trust me when I say this – there will be books written about the current elite in Sweden and their betrayal and it won’t be pretty.”

    Svara
    • Som någon sade: Det enda hoppet för svenskarna är att Sverige förstörs så snabbt som möjligt. Sverige idag är en maskin för att ta kål på svenskar.

      Svara
    • G

       /  11/20/2019

      Wow. Vissa kan tydligen bli SÅ pass insnöade i en sådan här fråga att det går så här långt.

      Svara
  60. G

     /  11/20/2019

    #rightbackatyou ❤

    Svara
  61. G

     /  11/20/2019

    ”Wilmas stora dröm innan försvinnandet

    Den 6 november genomförde de handledarkursen – och fredagen den 15 november blev det klart. Då godkändes 17-åriga Wilma Anderssons pappa som hennes handledare vid övningskörningen av Transportstyrelsen. I samband med godkännandet försökte pappan kontakta Wilma för att bestämma en tid då de skulle köra tillsammans.

    Vad han inte visste då var att ingen hade sett eller hört något från dottern sedan dagen innan.
    ..[..]..
    Och när ytterligare ett par dagar gick utan att familjen fick tag på Wilma – som befann sig hos sin pojkvän i Uddevalla – så blev oron ohanterlig och familjen anmälde 17-åringen försvunnen hos polisen.

    Familjemedlemmen har tidigare berättat om hur de varken fick tag på pojkvännen eller Wilma under de där dagarna:

    – Han bara undvek oss när vi försökte kontakta honom. Till slut knackade Wilmas pappa på och då vägrade han öppna. Det var tänt hemma men ingen öppnade och han försökte varken höra av sig till oss eller försökte ringa. Han har inte svarat någon av oss.(forts)”
    https://www.expressen.se/gt/krim/wilmas-stora-drom-innan-forsvinnandet/

    Svara
  62. G

     /  11/20/2019

    https://twitter.com/rebeccaamiri/status/1197049144378085376

    Offrets pappa: Nu flyttar vi

    Offrets pappa berättar han efter händelsen kommer att flytta.

    Hans son arbetar på pizzerian och har gjort det i flera år.

    – Området är inte bra, det finns så många ungdomar som är kriminella och får tag i vapen. Jag har själv varit där på torget och sett ungdomar med pistoler i händerna. Jag var nere där och tittade i morse och räknade till 14 skotthål runt entrén, säger pappan och funderar kring risken för andra att vistas i området.

    Han har bestämt sig för att flytta och tittar redan nu på alternativ.

    – Området här är farligt. Polisen får inte vara för snäll – för de här killarna är detta normalt, att skjuta flera skott rakt in i en folksamling från långt håll. Det måste polisen förstå och agera därefter.

    Under onsdagseftermiddagen var fortfarande ingen gripen eller misstänkt.

    När stort antal skott avlossas, till synes slumpmässigt, mot en plats där folk är i rörelse – hur ska man skydda sig mot det?

    – Det är givetvis väldigt, väldigt allvarligt och det kan gå riktigt illa. Det är självklart väldigt hänsynslöst och vi får vara glada att det inte blev fler träffade, säger Peter Adlersson.

    Flera personer sa till GT i går att de är rädda för att exempelvis gå och handla och att man nu vill flytta från området.

    – Man ska inte vara rädd att vara där ute, vi är på plats och har förhöjd närvaro och arbetar trygghetsskapande ihop med stadsdelen Västra Hisingen och andra samhällsaktörer. Man får gärna komma fram och prata med oss och ställa frågor om man vill det.
    https://www.expressen.se/gt/krim/kollegan-forsokte-hjalpa-skjutne-mannen-utanfor-ica/

    Svara
  63. G

     /  11/20/2019

    ”Coop byter ut plastpåsar – kompostpåse ersätter
    ..[..]..
    Coop väljer nu ändå att fasa ut de mindre plastpåsarna, som främst används till frukt och grönt. De ska ersättas av papperspåsar som även kan används till matavfall.

    – Vi vill minska plasten så vi försöker fasa ut plast som inte är nödvändig. Viss plast behöver vi ha för att maten ska hålla längre men när det inte behövs vill vi inte ha plast, säger Charlotta Szczepanowski, chef för hållbarhet och kvalitet på Coop.

    Hon fortsätter:

    – Vi ser att småpåsarna som finns vid frukt och grönt ibland hamnar i hushållssoporna och inte i återvinningen som de ska.

    Det tror Coop att papperspåsarna kommer att göra.

    Matjätten tror också att papperspåsarna i högre utsträckning kan användas till annat.

    – I och med att man kan använda påsen även till kompost får vi en möjlighet att använda den flera gånger och det känns jätteviktigt, säger Charlotta Szczepanowski.”
    https://www.expressen.se/nyheter/klimat/coop-byter-ut-plastpasar-kompostpase-ersatter/

    Svara
  64. Senior

     /  11/20/2019

    Hela j*vla officiella Sverige är helt förljuget, precis som alla andra jämförbara stater.

    Vi har i Sverige idag Pravda, Bagdad Bob, Etc, etc.
    -Skillnaden är att vi har dem i massor.

    För varje avslöjad lögnare och fakenews producent står det tio nyttiga idioter redo att fortsätta lögnen.

    Dock är det riktigt roande och se alla desperata kappvändare nu när ketchupen börjar lossa i halsen och de inser att de nått vägs ände.

    Lögnerna om invandringen är genomskådade, liksom feministernas lögner. Det börjar även att lossna på klimatfronten med fler som ifrågasätter, och riktiga forskare som börjar komma till tals.

    Även om Sverige som vi minns det är kört ser jag ändå ganska ljust på framtiden för mina barnbarn, och barnbarnsbarn, förutsatt att mina barn och barnbarn kan genomleva de tuffa år som väntar dem framöver för att rensa upp i röran.

    Svara
    • Vi behöver soldater, bönder och byggare.
      Bönder för att odla mat. Soldater för att hålla gränsen.
      Och byggare för att bygga ordentliga murar omkring storstäderna!

      Svara
      • Rikard

         /  11/21/2019

        Hej.

        ”You require more vespene gas” 🙂

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Grodan Boll

           /  11/21/2019

          Jag får erkänna att jag fnissade lite normkritiskt 🙂

          Svara
  65. MiT

     /  11/20/2019

    Svara
  66. MiT

     /  11/20/2019

    Svara
  67. MiT

     /  11/21/2019

    Svara
    • Kristian

       /  11/21/2019

      SVTs alltid lika opartiska SVT:s Bergfeldt:
      ”Ett hårt slag mot Republikanernas försvar”
      https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bergfeldt-ett-hart-slag-mot-republikanernas-forsvar

      Går glatt på i ullstrumporna ett tag, bara för att avsluta med
      ”Men problemet för Demokraterna är att han inte säger är att han själv hört att det militära biståndet varit villkorat. Det är bara något Sondland förstått utifrån hur Rudy Giuliani, Trumps personliga advokat, har agerat.”

      Jaha. Var det någon mer än jag som hörde en trombon?

      Svara
      • Micke

         /  11/21/2019

        Intervjuar cowboyhattar på vapenmässa och rodeo i Wyoming och välklädd dam i Boston?…
        Hur mycket tid läggs på Trump i svenska nyheter varje dag?!

        Svara
        • Kristian

           /  11/21/2019

          Svensk journalists förtvivlade sista kort mot Trump:
          ”But he’s a billionaire!”

          Svara
  68. info

     /  11/21/2019

    🎼 Gubben satt i garaget 🎶. Skulle skala apelsiner 🎵…

    Svara
  69. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Knasbollarna frodas i Sverige och våran lilla ankdamm.

    Svara
  70. Senior

     /  11/21/2019

    ”Det är lite som att hela svenska metoo ska ställas inför rätta.”

    Det borde det vara om inte annat:
    Just detta fall är anmält till rättsväsendet, behandlat och avstyrkt.

    Rent juridiskt torde detta innebära att han är oskyldig. (Om än ett feministsvin med taskig kvinnosyn)

    Metoo var/är inget annat än ett jävla pöbelvälde och en styggelse i ett rättssamhälle.

    Till och med häxjakterna på medeltiden innehöll ett mått av försvar för de anklagade (om än omöjligt att leva upp till med vad vi vet idag) till skillnad från metoo som agerade både domare, jury och bödel, där rent ideologiskt skvaller satte agendan.

    Något som smittat av sig på samhället i stort, där ”värdegrund” nu är viktigare och räknas högre än de lagar landet bygger på.

    https://www.expressen.se/nyheter/wallin-infor-ratta-efter-inlagget-om-virtanen/

    Svara
  71. info

     /  11/21/2019

    Svara
  72. Kristian

     /  11/21/2019

    Studera Löfven noga
    https://fridebatt.se/studera-lofven-noga/
    ”Det finns flera sätt att övertyga sig om att demokrati är en riktigt dålig ide. Man kan ta den långa vägen och i detalj studera rigorösa verk som exempelvis Hoppes Democracy the God That Failed, Kuehnelt-Leddihns Liberty or Equality eller de Tocquevilles Democracy in America. Det finns dock ett snabbare och effektivare sätt att åstadkomma samma effekt och det är att vända blicken mot Stefan Löfven.”

    Svara
    • Kristian

       /  11/21/2019

      ” Det där kan låta elakt men det är inte så jag menar; jag menar att vår statsminister kommer från en helt annan tid, ett helt annat Sverige… där man knegade på fabriken hela dagen och sen gick hem och åt kalops och tittade på Hyland… det var unikabox, Aftonbladet, husvagnssemester och en korv med bröd…

      En enkel, romantisk tid som socialdemokrater och moderater – i samförstånd – utan att blinka bytte bort mot det beramade mångkultursexperimentet. ”

      Svara
  73. info

     /  11/21/2019

    Svara
  74. MiT

     /  11/21/2019

    *https://www.facebook.com/man.for.jamstalldhet/videos/788427554911430/?__xts__%5B0%5D=68.ARD64Vo2VhWwNzIORMgKNZ_jOttbwyJyglyZC4S-84JACysyM8VVW1qsb1Pq3EQBfAQtXgyQ9dxzSZ6TmH8_RnJpYSLWa8deOFlbo-FF0PWZKMynTNvC0jDKojRy2gMZ1Vr62cN3b_VocK__0rSBVY7uFwTgXY04VkjrKZJlwigZb8qqqZSDg4TmP_gLKjBzd86Tk9gxXQogCpEKaa-R_LD99OGCmtoSGJSZ2LQXc5KTy-1dFzsLP-dHC4KYt7743IInQNHlZDrzQIZJ17nDz8-vxquCkmGRl9SWgANVJP01-Ov0KR9ffzaKyRg_eEyQcGUKrUs16G05tT4GyITzEgY2dQd0PCIK_EVg40sglR_Oxk8HLJ6xnPEmcYnz2GdmGH90wFmfWD3u-9oSIWWvFPRIK_TDGu91lcOjqVAnFlMsfYjOIgDiUNpWI68PNn0cMpy18zi9UUgujhea-H9QUmnRDq32LCXNBv0MGt_IKvs-RaWP83XUPX9YeT6M32ot2SyEiq9fw6a9AFys9PcNKJoVwN_IXzNkLw&__tn__=H-R*

    Svara
  75. Micke

     /  11/21/2019

    ”Virtanen googlade sitt namn och kräktes i en buske”
    Som vi andra gjort i åratal…

    Svara
  76. Gorby

     /  11/21/2019

    Svara
  1. Med lögnen som sanning – Suzie Weathers
  2. Året som gick del 3 | WTF?

Lämna ett svar till info Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.