Ormen i paradiset är tydligen en transsexuell kvinna

Paradiset finns numera i S:t Pauli kyrka i Malmö

Det är alltså en tavla som de är oerhört stolta över.

Nu får väl den där kyrkan göra som de vill såklart men man noterar nivån av hysterisk galenskap i alla fall.

Man skriver lite info om konstnären. Det där med att ”identifiera sig med bilder”, är det verkligen nått som man gör? Kan inte påminna mig om att jag någonsin tittat på en bild och tänkt ”Ohhh, den där bilden identifierar jag mig med”? Eller är det bara jag som är udda? Är det kanske bara jag som tycker att det där ”identifieringstjafset” är trams?

Och OM man ändå ha bilder som man kan identifiera sig med, hur ska man ”identifiera sig” med med hennes bild? Och vem ska kunna göra det? Och varför? Hur går det till?

Vem identifierar sig t ex med en transsexuell kvinna, som egentligen är en orm, i ett träd?

Sverige är så sinnessjukt att man blir snurrig i huvudet.

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

149 kommentarer

  1. Dan

     /  12/02/2019

    Lämna Svenska kyrkan nu (Om ni inte redan gjort det) dom blir mindre kristna och mer tokiga för varje dag

    Svara
  2. info

     /  12/02/2019

    Begär utträde ur Svenska kyrkan online på 10 sekunder:
    http://www.offentligt.se/lamna-kyrkan

    44100 personer har begärt utträde sedan 2016-09-24

    Svara
    • Trolletplit

       /  12/02/2019

      Det måste väl vara en alldeles för låg tal eller?

      Svara
      • info

         /  12/03/2019

        Trolletplit,
        det är hur många som anmält sig/gått ur via den tjänsten/webbsidan.

        Svara
    • Ivar L

       /  12/02/2019

      Tveksam till att försvaga Kristendomen ytterligare. Jag tror på att försöka få bort stollarna från kyrkan istället. Betänkt att vi har en annan religion i stark tillväxt. Utan motvikt kan det bli den som lockar alla framtida sökare.

      På sikt kan det visa sig smartare att bevara kyrkan för att kunna förändra den. Faktiskt.

      Svara
      • info

         /  12/03/2019

        Ivar L,
        tvärtom, man försvagar inte kristendomen genom att gå ur den ruttna Svenska Kyrkan eftersom så många där inte är kristna.
        Det är istället en markering till kyrkan, genom att rösta med plånboken tvingas de så småningom lägga om sin verksamhet och utesluta alla de icke kristna vänsteraktivister som använder kyrkan som bas för sin politiska aktivism.
        Om kyrkans ledning till slut inser detta, så stärks den riktiga kristendomen på sikt.
        Dessutom finns det ju så många andra kristna samfund, om ingen av dessa duger så finns det inget som hindrar var och en som tror kan göra det privat och helt gratis.

        Svara
        • hllviken

           /  12/03/2019

          👍👍👍👍👍

          Svara
        • Senior

           /  12/03/2019

          Precis så.
          Dessutom är ju kyrkan idag helt igenom politiserad.

          -Man väljer ju för fasen politiska partier i kyrkovalet!
          Kyrkovalet borde ju rimligen handla om att välja en biskop eller någon annan kyrklig ledare.

          Svara
        • Ivar L

           /  12/03/2019

          Nej, jag tror ni tänker helt fel. Kristendomen kommer att bli en kliché eller schablon i vilket fall som helst eftersom vi är såpass sekulära. Det kommer därför inte att uppstå någon annan kyrka om Svenska Kyrkan försvinner och den förvaltar dessutom hela det kyrkliga kulturarvet. Det finns inget val, utan denna pajaskyrka. Dessutom finns fortfarande många traditioner med kristen anknytning levande i kyrkobyggnaderna även om prästerna är pajaser: giftermål, dop, konfirmation, musikgudstjänster, diverse julfiranden m.m. Allt detta riskeras om Svenska Kyrkan försvinner. Kvar blir enbart de frikyrkliga sekterna.

          Svara
  3. Bayreuth

     /  12/02/2019

    Nu kräver vi en altartavla för de rödhåriga också. Och de med närsynthet. Och för dem som lider av ormskräck, är det inte kränkande med den där ormen på tavlan? När nu Ecce Homo- konstnären är igång igen och förvränger allting i sin välmenande ondska.

    Svara
  4. G

     /  12/02/2019

    Ang…

    Artikeln: https://archive.is/GWQkr

    Svara
  5. G

     /  12/02/2019

    ”Lars Lindström: Jag räknar välfärdstalen som inte går ihop och har kommit till 240 miljarder
    ..[..]..
    Jag satte matte på dagens schema och har räknat till 600 läkare och undersköterskor på Karolinska i Solna, 75 läkare och undersköterskor på Södersjukhuset i Stockholm, 100 anställda på Danderyds sjukhus. Alla ska sägas upp, för att få ordning på ekonomin.

    Räkneoperationer är de enda operationer som hinns med.

    Sedan kommer jag till summan 500 000, så många som måste anställas inom välfärden de närmaste åren. Sveriges kommuner och landsting (SKL) assisterade med den beräkningen i en rapport från förra året.

    Inte bara jag har svårt att få siffrorna att gå ihop. Vi behöver anställa några hundratusen till för att klara vården, låt oss sparka en massa läkare och sköterskor!

    Leva, räkna och dikta, jag har gjort mitt bästa. Är dikta korrekt ord? Nej, och inte leva heller. Kanske räkna? Det spelar ingen roll.

    Jag har ansträngt mig. Ofta helt ensam, ibland tillsammans med andra. Jag har försökt ställa orden till svars. Siffrorna med, och det är det inte så många som gör längre.

    Jag räknar och har hunnit till 240 miljarder. Här har jag haft summeringshjälp av Markus Kallifatides, docent vid Handelshögskolan i Stockholm och ordförande i föreningen Reformisterna, som försöker vrida Socialdemokraterna vänsterut. Han har beräknat att Sverige efter skattesänkningar under två decennier nu har 240 miljarder kronor mindre VARJE ÅR till välfärd och reformer.

    Den som inte förstår att 240 miljarder kronor mindre VARJE ÅR subtraherar värden för sjukvård, äldreomsorg, skola och annan välfärd bör gå en grundkurs i matematik och en i empati. Ett plus ett blir två.”
    https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-raknar-valfardstalen-som-inte-gar-ihop-och-har-kommit-till-240-miljarder/

    Svara
    • När färre får försörja fler så kommer man att behöva dra in på offentliga kostnader. Eller vad är det Lars inte förstår?

      Svara
    • elina

       /  12/02/2019

      Har just skrivit om Stockholms sjukvård och orsaken till neddragning
      Vi skickar pengar till andra Landsting och måste dra in själva. Malmö mfl får våra pengar som alltid. Fördelningspolitik.
      http://blogg.iniskogen.se/2019/12/02/vinter-i-stockholms-sjukvard/

      Bifogar en länk till ursprungsartikeln.=

      https://detgodasamhallet.com/2019/11/30/gastskribent-stefan-klavus-sjukvard-i-kris-i-stockholm/#more-20188

      Svara
      • info

         /  12/03/2019

        elina,
        det är som omvända Lyxfällan, de kommuner som slösar premieras med ännu mer pengar för att shoppa för.
        De kommuner som är noga med sin ekonomi straffas genom stöld.
        Att det är så, kan man se genom att t.ex. jämföra vilka kommuner som får utjämningsbidrag och som trots detta har haft råd att bygga simhallar.
        Det enda långsiktiga lösningen på snedfördelade kommunala kostnader knutna till individen som t.ex. åldringsvård, sjukvård, skola etc. är att staten ansvarar för den verksamheten.
        Kommunskatten skulle då gå till det gemensamma i kommunen istället för individer.
        Då kan vem som helst flytta till och bo i vilken kommun som helst utan att det sänker den kommunens ekonomi.

        Svara
        • Rikard

           /  12/03/2019

          Hej.

          Finns ett ännu ”enklare” sätt.

          Avskaffa arbetsgivaravgifter, bränsleskatter med mera baserat på avstånd från Stockholm, Göteborg och Malmö, enligt norsk modell: vissa skatter, de som straffar landsort och glesbygd hårdast, sjunker mot noll med ökande avstånd från huvudstaden. Betänk att förr, när skatterna var så låga jämfört med idag att det verkar omöjligt att landet alls fanns, så hade t ex hembyn postkontor, två affärer, bankkontor, flera hantverkare, och så vidare. På färre än fyratusen fast boende. Fyratusen personer, inte hushåll. Samtidigt kunde små byar ha egna skolor.

          Genom ändrat skatteuttag, och ändrad kontroll över skattemedlen, kan väldigt mycket makt återföras till svenskarna oavsett om man bor i Karesuando eller på Karlavägen.

          (Sedan kan man utan problem säga upp 75% av statens och kommunernas administrativa personal. Du vet, den del av verksamheten som aldrig krymper utan bara växer jämfört med utförarledet.)

          Tar vi efter Norge, så kan vi slopa utjämningssystemet. På så vis kan de pengarna stanna i Stockholm, och så kan Stockholmarna betala marknadsmässiga priser för el från kraftanläggningar i andra delar av landet, eller fortsätta importera olja och kol till Värtaverket, kanske rentav bygga ut det med en rejäl sopförbränningsanläggning? (Fast av miljöskäl skall avfall från skogs- och massaindustrin köras på lastbil och tåg till Stockholm för att eldas i Värtaverket… Ur miljöhänseende är det bättre att spillet ligger kvar i skogen och gynnar boniteten.)

          Den enda större skillnaden från idag är att politiker både lokalt och på riksnivå för mindre handlingsfrihet. Nackdel? Nej.

          Att vi här där jag bor tar tillbaka makten att säga ”Ja” eller ”Nej” till att finansiera kommungubbars idiotiska simhallar, arenor, och köpcenter har inga nackdelar annat än för politikerna och deras ägare.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  6. MiT

     /  12/02/2019

    Svara
    • G

       /  12/02/2019

      Svara
  7. G

     /  12/02/2019

    Svara
  8. MiT

     /  12/02/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  12/02/2019

      Riktiga partier sitter väl i Riksdagen?
      Fi sitter inte i Riksdagen.
      SD sitter i Riksdagen.

      Svara
    • info

       /  12/03/2019

      Rent matematiskt är F! rasister.

      Identitetspolitik = rasism (X=1).
      F! = identitetspolitik (Y=X).

      Svara
    • Senior

       /  12/03/2019

      ……säger f! som vill skicka folk på omskolningsläger……

      Svara
  9. Ivar L

     /  12/02/2019

    Med tanke på att konstnärer som Dan Parks och Lars Wilks brukar nämnas på denna blogg kanske det kan vara värt att nämna att även Elisabeth Olsson Wahlin tillhör skaran av provokativa konstnärer. Utställningen Ecce Homo väckte ett rätt rejält rabalder på sin tid:

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Ecce_Homo_(utst%C3%A4llning)
    ”När Ecce Homo visades i Norrköping i mars 1999 blev situationen mer våldsam. Museet blev bombhotat och en välplanerad demonstration med 3–400 personer anordnades, med deltagare främst från den syrisk-ortodoxa församlingen. När demonstrationståget kom fram till stadsmuseet utbröt upplopp när demonstranterna kände igen Elisabeth Ohlson Wallin och började slänga grus och ropa ”hora” och ”fitta” efter henne. Flera personer misshandlades i det tumult som utbröt när demonstranterna försökte storma museet.”

    ”Ecce Homo uppfattades av många som kontroversiell, och väckte starka och känsloladdade reaktioner, både positiva och negativa.”

    Nu hade det naturligtvis varit ännu farligare att göra en Ecce Homo med Muhammed, men det är rätt intressant vilket stöd Elisabeth fick i media jämfört med främst Dan Parks, men även Wilks har ju mer eller mindre hamnat i giftskået idag på ett sätt som Elisabeth slapp.

    Själv tyckte jag Ecce Homo var en bra utställning. Om hon nu vill göra tavlor med transsexuella kvinnoormar så är det helt ok för mig. Lite onödigt att hänga den i en kyrka kan jag tycka men skit samma, svenska präster tror ju mer på Värdegrunden™ än Gud i vilket fall som helst.

    Svara
    • info

       /  12/03/2019

      Ivar L,
      den dagen Elisabeth Olsson Wahlin gör motsvarande konst med Muhammed kommer jag respektera henne, innan dess är hon en feg PK-asshole som slår in öppna dörrar.
      Det du kallar för ”svenska präster” är inget annat än vänsteraktivister som förstört kyrkan och gjort många kristna väldigt ledsna.

      ”Värdegrunden är helt enkelt en härskarteknik”.
      https://detgodasamhallet.com/2017/02/28/vardegrunden-an-en-gang/

      Svara
      • Ivar L

         /  12/03/2019

        Det är möjligt att hon är feg idag men om du menar att hon var feg när hon gjorde Ecce Homo är du antingen för ung för att minnas eller orättvis mot henne. Det blåste rejält kring den utställningen. Jag stödjer hennes rätt att göra sin konst på precis samma sätt som jag stödjer Dan Parks konst. Man måste inte kritisera islam enbart för att räknas. Dessutom var det en kul idé som utställning och snygga bilder. Till skillnad från en del konstnärer ansträngde hon sig.

        Svara
        • Rikard

           /  12/04/2019

          Hej.

          Nej, hon var feg då också. Du kan ju gräva fram våldsdåd utförda av svenska kristna… och nej, då avser jag inte tomatkastning eller annat sånt utan verkliga våldsdåd, sådana socialdemokraternas och vänsterpartiets fotsoldater från AFA och EXPO alltid ägnat sig åt. (Muslimer kan vi egentligen inte ens jämföra med då det är magnituder i skillnad, så att säga.)

          Hon hade massivt stöd av det samlade politiska, mediala och kultur’arbetar’-etablissemang hon redan tillhörde. Endast Kds kritiserade henne, och inte hennes rätt att göra sådan konst dessutom.

          Hade hon varit modig, hade hon gjort konst som lyfte den perversa korruptionen som kallas fack, parti och stat. Hade hon varit modig hade hon drivit med den ”kristna” kyrkan på riktigt: hur präster i alla tider lurat av rädda och döende människor deras levebröd, eller snikat åt sig arv, eller tvingat till sig skog och mark (kyrkan är en av landets största mark & och fastighetsägare).

          Och jo, hade hon varit modig hade hon gjort en motsvarighet till Ecce Homo där homosexuella, transpersoner, HIV-smittade med mera gestaltar profeten i olika scener ur koranen.

          Men hon, likt 99,9% av svenska journalister och kultur’arbetare’ är fega och slår bara neråt. De driver med ofarliga saker. De är som barn som är uppkäftiga för att de vet att vuxna inte får ge dem en lusing, eller som en knähund som inifrån en bil mopsar sig mot en riesenschnauzer.

          Inget att beundra där, inte. Det konstnärliga var inget annat än en upprepning av vad amerikanska och franska ”underground”-konstnärer redan gjort både tio, tjugo, trettio och femtio år tidigare. Likt de flesta av sina svenska kollegor är hon oförmögen att skapa, och kan endast efterapa.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard

          Svara
          • Ivar L

             /  12/04/2019

            Helt bisarr diskussion. Så Wilks var feg när han gjorde Nimis för han inte utsattes för våldsdåd efter Nimis? Han hade också brett stöd från kulturjournalister med mera i det skedet – sålunda fegis enligt denna idiotlogik.

            Pajasnivå.

  10. MiT

     /  12/02/2019

    Svara
    • G

       /  12/02/2019

      (C)-kollega till Spännar…

      Svara
    • G

       /  12/03/2019

      https://twitter.com/alexander7734/status/1201649877396131841

      Svara
      • Ivar L

         /  12/03/2019

        ”Och behandlar mediakåren som politiska fiender”
        …?
        Det är väl ganska självklart att vänstermedia är högerpolitikers ”politiska fiender” och vice versa. Är Sören lite trög i bollen?

        Svara
    • info

       /  12/03/2019

      Svara
  11. Ivar L

     /  12/02/2019

    Lol…
    Är det arvet efter Reinfeldt som hänsyftas?

    Svara
    • Kristian

       /  12/03/2019

      Sannolikt inte. Snarare ”bygg upp muren mot SD igen, och krymp till 10%”.
      Bara den som inte är ett hot mot S är ”anständig”!

      Svara
  12. MiT

     /  12/02/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156959398698231&set=a.10150320256993231&type=3*

    Svara
    • G

       /  12/02/2019

      ”Frågan som ställdes i Kantar/Sifos webbintervju var: Hur stort förtroende har du för respektive partiledare?

      Så rankar väljarna förtroendet för partiledarna.
      Siffran inom parentes är förra mätningens resultat.

      1. Ebba Bush Thor 36 (35)
      2. Jimmie Åkesson 32 (30)
      3. Ulf Kristersson 29 (27)
      4. Jonas Sjöstedt 27 (29)
      5. Stefan Löfven 26 (32)
      6. Annie Lööf 26 (27)
      7. Nyamko Sabuni 11 (11)
      8. Isabella Lövin 10 (11)
      9. Per Bolund 7 (7)”

      Svara
    • G

       /  12/02/2019

      ”../../..Och inte ens MP-väljarna själva tycks uppskatta sitt nya språkrör i särskilt stor utsträckning. Endast 50 procent av MP-väljarna uppger att de har förtroende för Bolund. Och MP-väljarna har till och med högre förtroende för Annie Lööf, som har ett stöd på 61 procent bland MP:s väljare.

      När det kommer till förtroende bland de egna väljarna, en enligt Toivo Sjörén viktig siffra, ligger Ebba Busch Thor i topp även där, med ett stöd på drygt 97 procent bland KD-väljarna. Även Jimmie Åkesson och Annie Lööf har starkt stöd bland sina egna väljare, med ett förtroende på 93 procent.

      Motsvarande siffra för Stefan Löfven är 75 procent och Ulf Kristersson ligger på ungefär samma nivå. Och Isabella Lövin har ett stöd på 69 procent av MP-väljarna, medan Sabuni endast har 61 procent av L-väljarna bakom sig.”
      https://www.expressen.se/nyheter/lofvens-tuffa-host-fortroendet-stortdyker/

      Svara
  13. MiT

     /  12/02/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10217388395035520&set=a.3849134620544&type=3*

    Svara
    • Kristian

       /  12/03/2019

      Fortfarande samma 14 år gamla siffror. Men bra att påpeka.

      Svara
    • G

       /  12/02/2019

      ”Justitieminister Morgan Johansson säger att det är ”fullkomligt oacceptabelt om detta har förekommit”.

      – Här måste både säkerhetsföretaget och regeringskansliet se över sina rutiner, för sådant här ska inte kunna ske, helt enkelt. Man måste gå till botten med hur det har kunnat ske och vilka rutiner som har tillåtit att det har kunnat ske. Och så måste man ändra på det. Det här skadar naturligtvis förtroendet för säkerhetsarbetet, konstaterar justitieministern.”
      https://tt.omni.se/skyddsvakt-anhallen-for-vapenstold/a/aw0Lb4

      Oacceptabelt!!!

      Svara
      • Leif

         /  12/03/2019

        Är inte det korrekta yttrande i ett sådant läge detta?:
        Det är inte okej

        Svara
        • Kristian

           /  12/03/2019

          ”Ingen lajk.”
          ”Avfölj.”
          ”Python?”

          Vi ser fram emot ett bondeoffer strax före valet: någon sekreterare som trodde man fick ”låna” och glömde lämna tillbaka. Vapnen har legat i sommarstugan säger Jönsson, 33,som just fått sparken med full pension.”

          Svara
  14. G

     /  12/02/2019

    Svara
    • Rikard

       /  12/03/2019

      Hej.

      Jag kverulerar och kritiserar ibland bloggaren bakom Cornucopia, men han gör en bra poäng idag, apropå detta:

      [https://cornucopia.cornubot.se/2019/12/bra-av-camilla-lackberg-att-korta.html]

      Den som går privat betalar ju inte mindre i skatt, utan betalar tvärtom både för offentlig vård (som den inte använder) och privat. Således skapar Läckberg win-win/no lose för sjukvården. Och, som Wilderäng påpekar, så har sosseslöddret inga problem med privata Sophiahemmet. Gissa varför? Sophia har avtal med partiet, så att partitoppen har egen separat gräddfil före till och med den privata kön.

      Allas lika värde.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
    • lensof

       /  12/03/2019

      Jag förstår inte problemet.

      Ett läkarbesök istället för fem pizzor. Har jag sen ingen bil heller då är ju valet fritt.

      Eller???

      Svara
      • Senior

         /  12/03/2019

        Ja, fast just det där med individens fria val har ju alltid stuckit (s)ocialisterna i ögonen…

        -Det är nog just det som är deras problem. Framförallt som det ofta påvisar privata alternativ som är både bättre och billigare…

        Svara
    • Kristian

       /  12/03/2019

      ”Offentligt finansierad sjukvård av riktigt hög kvalitet och åt alla är bland det finaste vi har i ett välfärdssamhälle.”

      ”Riktigt hög kvalitet”? ”Åt alla”? ”Har”?
      Den meningen hade många fel!

      Ett högst medelmåttigt land, som haft vårdköer sedan 1970-talet.

      Svara
      • elina

         /  12/04/2019

        Tre månaders väntetid till VC om du inte går dit och skriker hotfullt. 12 timmars väntetid på Akuten, om du inte råkar dö före det.
        Ta hand om er. Håll er friska.

        Svara
  15. G

     /  12/02/2019

    ”Per Bolund: ”Kritiken mot Löfven är felriktad”

    Kritiken mot Stefan Löfven för hans medverkan i Agenda där han inte ville koppla migration till ökat gängvåld är felriktad. Det säger Miljöpartiets språkrör Per Bolund till DN. I intervjun pekar han på att majoriteten av gängkriminella har vuxit upp i Sverige och formats av det svenska samhället.

    – Det är ju ett misslyckande med svensk politik. Vi har inte lyckats bygga en tillräckligt bra skola eller en tillräckligt bra social trygghet, säger Bolund.

    Per Bolund: Blir upprörd över påståenden om att man skulle vara född till kriminalitet”
    https://omni.se/per-bolund-kritiken-mot-lofven-ar-felriktad/a/GGJq8x
    https://web.archive.org/web/20191201182402/https://www.dn.se/nyheter/politik/per-bolund-om-gangkriminaliteten-ett-misslyckande/

    ”Formats av det svenska samhället” mestadels förorterna, där i *det svenska samhället* där en invandrarman, kriminell eller ej, till Mona Walter uttryckte: Det här är inte Sverige!

    Svara
    • Ivar L

       /  12/03/2019

      Javisst har andra generationens immigranter formats av det svenska samhället. Inga straff, bara att blåsa på med brottsligheten i minst ett decennium innan rättsmaskineriet ens fått upp styrfart i fråga om att straffa en.

      Svara
  16. Gorby

     /  12/02/2019

    Svara
  17. G

     /  12/02/2019

    ”Larm: Kvinna knuffades framför tåg

    Sent på måndagskvällen larmades polisen om att en kvinna hade blivit knuffad framför ett tåg på Lund station.

    – Vi är på plats. Hon har förts till sjukhus med ambulans och två spår är avspärrade, säger Jimmy Modin vid ledningscentralen för polisen i Region syd.”
    https://www.expressen.se/kvallsposten/larm-kvinna-knuffades-framfor-tag/

    Svara
  18. G

     /  12/02/2019

    Jerker: ”Trebarnspappa, vegetarian, socialist, feminist, antirasist, gitarrist, cyklist och en massa annat bra!”

    ”Sverigedemokraterna är inte ett parti som alla andra. Partiets bakgrund i högerextremism och företrädarnas agerande i nuet visar på en bristande respekt för den grundläggande principen om alla människor är lika värda och rättigheter – oavsett hudfärg, härkomst eller religion.”

    Så motiverar Nobelstiftelsen sitt beslut att inte bjuda in SD till årets festligheter – en formulering som levt kvar ett antal år.

    – Det är Nobelstiftelsens styrelse som valt att inte ompröva beslutet som man fattade för tiotal år sedan, säger presschefen Mikael Östlund.

    Sverigedemokraternas presschef Henrik Gustafsson kommenterar Nobelstiftelsens beslut i ett mejl till TT:

    ”Det stämmer nog alldeles säkert att vi inte delar deras syn på människor, vilket är det återkommande argumentet till varför Jimmie Åkesson inte är välkommen. Vi skulle exempelvis aldrig få för oss att bjuda in ambassadörer från diktaturstater som de gör år efter år”.

    Gustavsson säger att Nobelstiftelsen bjuder in regeringsföreträdare för länder som Nordkorea och Saudiarabien, och att det är något som man överlämnar ”åt individer med rätt värdegrund”. ”.
    https://omni.se/sd-s-svar-vi-skulle-inte-bjuda-in-diktaturstater/a/pLO44W
    https://tt.omni.se/nobel-nobbar-sd-utgar-inte-fran-matningar/a/50vORX

    Ja, i t.ex.Saudiarabien är ju t.o.m vissa oskyldiga människor ibland ”värda” ett väldigt, väldigt högt pris: döden.

    Själv är jag värd runt 100kr.

    Svara
    • G

       /  12/03/2019

      Svara
  19. Gorby

     /  12/03/2019

    Skillnad på politiker och politiker.

    Svara
  20. G

     /  12/03/2019

    Hahahaha!!! Jag säger det samma, vad fan är det här.
    https://twitter.com/micke_lindquist/status/1201579358068117504

    Svara
  21. G

     /  12/03/2019

    ” ’Ensamkommande flyktingbarn’ dömda för tortyrutpressning – utvisas inte

    En afghansk migrant hölls fånge och torterades i ett utpressningsförsök i Jämtland. Nu har flera bidragstagande afghaner dömts till fängelse men någon utvisning var det aldrig tal om. Samhällsnytt kan avslöja hur både kommun och gammelmedia hyllat en av brottslingarna för sitt integrationsarbete med att hålla ensamkommande borta från kriminalitet.”
    https://samnytt.se/ensamkommande-flyktingbarn-domda-for-tortyrutpressning-utvisas-inte/

    Svara
  22. Gorby

     /  12/03/2019

    MINISTER MED DUBBLA MEDBORGARSKAP

    ”Sedan Nyheter Idag avslöjat att Iraks försvarsminister Najah al-Shammari är svensk medborgare och dessutom fått bidrag från Försäkringskassan har det skrivits spaltmeter om detta.”

    ”Jag har under hela den här tiden väntat på att det skulle komma upp en diskussion i svenska medier eller hos alternativa medier om just dubbelt medborgarskap. Enligt uppgifterna i media så skall det inte vara tillåtet enligt den irakiska konstitutionen att som minister inneha dubbla medborgarskap.

    Hur är det då i Sverige? Hur många har funderat över det? I Sverige är det tillåtet att vara minister och till och med statsminister och inneha dubbla eller flera medborgarskap!

    Det skulle alltså inte finnas något hinder för att en rysk eller amerikansk medborgare som också innehar ett svenskt medborgarskap skulle kunna väljas som t.ex. försvarsminister. Eller varför inte en sunnimuslim från Irak som försvarsminister i en socialdemokratisk regering. Visst låter det fantastiskt mångkulturellt och trevligt. (Ironi)”

    MINISTER MED DUBBLA MEDBORGARSKAP

    Svara
  23. G

     /  12/03/2019

    ”Varbergs församling skänker 27 000 kronor till de vänsterextrema klimataktivisterna Extinction Rebellion och bjuder in två av deras aktivister för att tala för personalen. Gruppens strategi går ut på att skapa uppmärksamhet genom att massarresteras i stora städer runt om i världen, något som Samhällsnytt tidigare rapporterat om.
    ..[..]..
    Det är kyrkoherden Fredrik Ivarsson som fattat beslutet. Han bjuder utöver detta in två av XR:s aktivister som ska tala för personalen.

    Kyrkoherden Fredrik Ivarsson säger till Hallands Nyheter https://archive.fo/N3d4U att det inte är tradition att skänka personalens julklapp till organisationer men att han i år ville ge personalen en julklapp som ”värnar jordens framtid”.

    – Extinction Rebellion är en tydlig opinionsbildare som vill driva klimatfrågan. Det tycker vi är bra, säger han.

    När han får frågan om vad han tycker om den civila olydnaden säger han att det är en del av den demokratiska processen om den används utan våld.

    Förutom pengagåvan kommer personalen få en föreläsning av två medlemmar från XR. Personalen uppges inte ha reagerat nämnvärt på julklappen ännu och förslaget om organisationen kom från församlingens miljösamordnare.

    Samhällsnytt har försökt nå kyrkoherde Fredrik Ivarsson upprepade gånger utan resultat.”
    https://samnytt.se/svenska-kyrkan-skanker-27-000-kronor-till-vansterextrem-klimatsekt/

    Svara
    • G

       /  12/03/2019

      ”Klimatdemonstrationen i Göteborg: “Jag tror ordagrant på Klimat-greta”

      Samhällsnytt gjorde ett nedslag vid klimatdemonstrationen i Göteborg den 29 november. Där träffade vi bland annat en forskare som tror att en miljard människor kan komma att dö inom 10 år och en annan deltagare som tror ordagrant på Greta.

      Se inslaget!”
      https://samnytt.se/klimatdemonstrationen-i-goteborg-jag-tror-ordagrant-pa-klimat-greta/

      Hehehe, jag säger då det.

      Men en sak som är säker är att ”Professor” Kamali torde bli upprörd över hur demonstranterna använt ”Black Friday = Black Future” på sitt plakat och vad som _egentligen_ menas med det. För jag kom på mig själv tänka i fredags att nu blir säkert professor Kamali jättearg, det är ju Black Friday, oj, hur ska han förklara den bakomliggande kritvita agendan till detta ord.

      Svara
      • G

         /  12/03/2019

        Svara
        • Senior

           /  12/03/2019

          Precis så.

          Svara
        • Kristian

           /  12/03/2019

          https://ledarsidorna.se/plus/carl-bildt-och-greta-thunberg-pa-samma-plattform/
          ”Att bli publicerad på Project Syndicate är med andra ord en form av kvalitetsstämpel. Att åsikter och analys har relevans vidare kretsar av finansiella intressen och politiska makthavare. Att bli publicerad i Project Syndicate är förbehållet globala makthavare.

          Genom att upplåta publicistiskt utrymme till Greta Thunberg, Luisa Neubauer och Angela Valenzuela sänder det en tydlig signal att även Project Syndicate, med dess finansiärer och kolumnister, ger antidemokratiska rörelser utrymme i den allmänna debatten.”

          Svara
    • G

       /  12/03/2019

      Svara
  24. G

     /  12/03/2019

    https://samnytt.se/vansterpartiet-fler-man-kommer-bli-gravida-och-fa-brostcancer/

    Svara
  25. G

     /  12/03/2019

    Svara
  26. G

     /  12/03/2019

    Svara
  27. G

     /  12/03/2019

    Svara
  28. G

     /  12/03/2019

    https://twitter.com/argamadame/status/1201520823380652034

    23 april 2017…

    ”Det blir fler besök, han är placerad på migrationsverket boende, men får en natt då och då hemma hos mig. Nu funkar inte soffan längre, han får följa med till min säng. Jag textar en vän, hjälp – jag måste ta honom i min säng! Får svar: Det gör vi allihopa, ta det lugnt. Det är så, ge honom närhet, det är det du kan göra.

    Jag ger honom närhet, det vill säga han håller mig i ett skruvstäd, så hårt att det gör ont. Hans ångest går över i varenda muskel och nerv i min kropp. Jag får sensorisk information som gör att mitt system kollapsar, jag får ljud och ord, och brist av ord, som gör att mitt psyke blir totalt överlastat. Jag får panik, hur ska jag som inte har några kunskaper om trauma och psykvård kunna ansvara för att han överlever denna natt?”
    https://web.archive.org/web/20170604125523/https://www.blankspot.se/jag-hamtar-en-levande-dod-fran-taget/

    Svara
  29. G

     /  12/03/2019

    Svara
    • G

       /  12/03/2019

      Svara
      • Rikard

         /  12/03/2019

        Hej.

        Apropå rösträtt för kvinnor och allmän rösträtt. Bra idé, ja?

        Nej.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ivar L

           /  12/03/2019

          Tror du att du skulle få rösta om vi inte hade allmän rösträtt?
          Troligen inte pga av värdegrundsfel™.
          Tänk om, tänk rätt.

          Allmän rösträtt är en djävligt bra idé.

          Svara
          • Kristian

             /  12/04/2019

            Och ”allmän rösträtt” i kombination med statsmedia, statlig indoktrinering, ett land där även medelklassen är helt beroende av statens godtycket, ”rösta dig rik”, och obegränsad rätt till röstköp via mutor … ?

          • Rikard

             /  12/04/2019

            Hej.

            Du säger det, ja. På vilket sätt?

            Du får en kastad handske här Ivar. Varför, på vilket sätt, och hur är allmän rösträtt bra? Konkret – inte värderingsmässigt.

            Törs du ens försöka svara?

            Att jag inte hade fått rösta i ett land med någon slags värdegrundstest säger mer om dig än du tror. Tror du också att alla rumäner (t ex) var goda kommunister? Man svarar ja och amen när kommissarien frågar, precis som vid husförhören förr, och sedan gör man som man vill ändå.

            Tycker du att det är bra att flickebarn som de klippet får rösta och att deras röst räknas lika mycket som din? Det är inte deras eventuella åsikter jag stör mig på, vilket jag antar du inbillat dig att det är – det är deras okunskap. Malcolm Kyeune och jag har troligen tämligen olika åsikt i många frågor, precis som jag och Arom Flam eller Henrik Jönsson, eller Alice Theodorescu eller Nalin Pekgul. Men samtliga är folk som ägnar stor själsvånda och tankemöda åt dessa frågor där våra analyser, åsikter, och slutsatser går isär.

            Men du anser att en komapatient och du skall ha samma rösträtt?

            Du skall få en handske till: svara ordentligt. Utförligt, argumenterande, uttömmande. Inte en eller två rader som lämnar ryggen fri för alla möjliga retroaktiva tolkningar.

            Törs du faktiskt fråga dig själv varför du anser allmän rösträtt vara bra? Det är ju inget du kommit fram till på egen hand, utan något du blivit lärd är sant.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

          • Ivar L

             /  12/04/2019

            John Rawls.
            Där finner du de flesta svar.

            ”Tycker du att det är bra att flickebarn som de klippet får rösta”
            Denna fråga från dig är fel ställd eftersom det gör att du låter det enskilda implicera helheten. Samma fel som många gör när de tror att statistik handlar om enskilda.

            Vilket alternativ förspråkar du då? Samma som Extinct Rebellion? Eller fördrar du Stalins lösning på problemet, Ludwig den XIV? Klansamhäle?

            Djävla tur att du är (relativt) maktlös, den saken är klar.

  30. G

     /  12/03/2019

    ”Anställd dömd för våldtäkt på demensboende i Åkersberga

    Först bjöd den anställde mannen den demenssjuka kvinnan på starköl. Sedan förgrep han sig sexuellt på henne, i hennes rum. Nu har han dömts till tre års fängelse för våldtäkt. Mannen har erkänt, men hävdar att 83-åringen ville ha sex.

    Efter två burkar 7,3% starköl blev den alzheimersjuka kvinnan på äldreboendet i Österåker trött och ville sova. Då följde den anställde med in i hennes lägenhet och våldtog henne. Händelsen inträffade i mitten av juli.

    Nu har mannen, en Åkersbergabo i 60-årsåldern, dömts till tre års fängelse av Attunda tingsrätt.

    Av domen framgår att mannen anställts relativt nyligen, men att han hade semester när han efter några öl hemma fick för sig att besöka äldreboendet. Med sig hade han flera burkar starköl.

    Förutom fängelse ska mannen även betala 115 000 kronor skadestånd till kvinnan.”
    https://mitti.se/nyheter/anstalld-demensboende-akersberga/?omrade=hela-stockholm
    https://web.archive.org/web/20191203012608/https://mitti.se/nyheter/anstalld-demensboende-akersberga/?omrade=hela-stockholm

    Åkersbergabo eller ”Åkersbergabo”

    Svara
    • info

       /  12/03/2019

      Anställd eller ”anställd” i Löfvens extratjänst?

      Svara
    • G

       /  12/03/2019

      Förtydligande: någon måsteläsning är det väl inte direkt. Jag menar att länken är ett måste för att öht kunna läsa pga tiggerivägg. Men dessa historier har ju blivit vardag i vårt land så man blir inte direkt tagen på sängen av det man läser längre. Alla goda människor pratar jämt om att andra inte ska bidra till ”normaliseringen” av SD. Att brottslighet som detta normaliseras verkar dock inte störa goda människor nämnvärt tills det kanske drabbar närstående.

      Svara
  31. G

     /  12/03/2019

    Svara
    • Rikard

       /  12/03/2019

      Hej.

      Sista gången jag var på akuten i Malmö var med en nära anhörig, precis som hr Bali, som för övrigt tills tämligen nyss var mer invandringsextrem än t o m Tove Lifvendahl eller Reinfeldt. Pulsen var nere i 30 slag per minut, svåra buksmärtor i skov med krampanfall, osammanhängande tal, mycket svår att få kontakt med.

      Akuten var förvarnad av annan läkare att vi var på väg i taxi. Fyra timmar senare, efter att jag bland annat blivit hotad med misshandel av ordningsvakten (”Passa dig annars smäller det” var andemeningen, och det är hot, inget annat) och sköterska i receptionen hotat med polis fick vi träffa läkare och min anhörige kunde undersökas. (Sköterskan surnade till när jag fråga varför hon hade ett fönster för ‘Bejeweld’ och ett annat för Facebook öppet i bakgrunden.)

      Detta var ca åtta år sedan.

      För över tjugo år sedan kom jag in på akuten i Malmö med en person som hade öppen kraftig blödning från sår i mun och hals. (Jobbrelaterat.) Jag fick en kylklamp av nåt slag, en packe kompresser och blev tillsagd att vänta, samt att spola kylklampen under kranen på toaletten – ”vi har inte hur många sådana som helst” som den sköterskan sade.

      För ca 35 år sedan var jag in akut med en knivhuggen kamrat på en akut i Ståkkålm. Kniven satt alltså i kroppen. Vi blev ombedda att ta oss till annat sjukhus, eftersom offret hörde till ett annat landsting.

      Svensk sjukvårds problem är inte nya, de är tvärtom symtomatiska för svensk offentlighet där själva verksamheten ses som ett hinder för det verkliga syftet: hålla akademiserade tjänstemän med lön utan ansvar. Medborgare ses som hinder eller sabotörer, och som fienden. Ni som är föräldrar och försökt ”föra en dialog” med skolledningar om mängden PK, att ni inte vill afghanska män med era tonårsdöttrar med mera känner no igen er.

      Jag har tre gånger uppsökt sjukvård i annat land, varav en gång i en kommuniststat. Ingenstans har jag bemötts så som i Sverige. Jag har även vid ett tillfälle i Köpenhamn larmat om en överdos – ambulansen kom inom tio minuter, och läkare mötte direkt i intaget med allt förberett. Jag skulle följa med för att lämna information till läkare och polis, och fick övernatta på sjukhuset, komplett med frukost, då sista båten gått.

      Attitydfel, systemfel, politisering sedan sextiotalets slut, med mera – ‘Babels hus’ i sanning.

      Och som vi ser på svaren Bali får, så begriper PK-folket inget alls.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare
      PS Jo, visst jag har bra erfarenheter av svensk vård också, främst av den privata, men det är helt ointressant. Låt mig förklara med en liknelse: du hyr en byggare att bygga ett garage. Ena väggen och halva taket saknas, och golvet är gjutet så att vatten rinner in och blir stående, men allt annat är bra. Är du nöjd med ditt garage? DS

      Svara
      • Kristian

         /  12/04/2019

        I USA vet man att man bor i världens bästa land, och man har en incitamentsstruktur som låter folk jobba på att att det ibland är sant.

        I Sverige vet man att man bor i världens bästa land. Lönen blir densamma oavsett vad du gör och är något lite mer än vad de flesta skulle få om de vore arbetslösa. Facket är starkare än arbetsgivaren, så det går inte att bli av med de sämsta, och den nya personen skulle i alla fall komma från samma miljö och ha samma förväntningar och arbetsmoral.

        Jag tror ”inget eget ansvar” är Sveriges problem.

        Svara
    • Kristian

       /  12/04/2019

      Man tror fortfarande på detta! Och har allmän och lika rösträtt!

      https://ledarsidorna.se/2019/12/tre-av-atta-partier-krisar-i-svensk-politik-bara-tva-vet-om-det/
      ”[…] endast 29 procent av migranter i arbetsför ålder med ursprung från länder utanför Europa tjänar mer än 20 000 kronor i månaden och ytterligare 12 procent är sysselsatta i arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Resterande 59 procent försöjs av bidrag under olika beteckningar och utan egentlig motprestation. Bidragen finansieras med skattemedel.”

      Tänk att det är ”olika budget” när det handlar om något man tycker om, som menskonst, men ”fel prioritering” när det är något Mp inte vill ha.

      Svara
    • Rikard

       /  12/03/2019

      Hej.

      Dylika hinder har ringa till ingen effekt om föraren ser dem och är beredd (och är van att hantera tunga fordon). En sopbil på ca 15 ton kan möjligen få ett trasigt däck eller att hjus/hjulhus o.d. får sig en smäll men kommer bilen i nittio blås så, tja – tack & god natt, för den stannar inte av det som syns på bilden. En personbil eller lätt lastbil som kommer i femtio km/h kanske.

      Ni som bor i storstan får helt enkelt leva med förhöjd stressnivå och förhöjd beredskap – vilken sekund som helst kan en utlänning från vissa kulturer och med viss religion komma dundrande i en bil för att döda så många vita svenskar som möjligt. När som helst kan en sådan dra kniv och börja hugga ner svenskar runt omkring sig. När som helst kan en sådan knuffa dig framför T-bana eller spårvagnen, eller en buss.

      Eftersom att de flesta anser det fel och omöjligt att kasta ut dessa utlänningar, eller kontrollera gränserna (vilket jag vet även från denna bloggs kommentarsfält), så får ni vänja er.

      Så tänk på det nästa gång en svensk mördas av en utlänning, att det enligt de flesta är omöjligt att göra något åt det. Tänk på att de flesta anser det fel att göra något åt mördaren; de flesta anser det rätt att spendera tiotals miljoner på en sådan – för han kanske kan rehabiliteras. Och du som har barn och barnbarn, tänk på hur de vita har det i Sydafrika idag, och att det är dina barns och barnbarnsframtid – därför att de flesta svenskar anser att alla har lika värde; han som våldtar och mördar anses av de flesta svenskar lika mycket värd som dina barn.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Kristian

         /  12/03/2019

        ”tänk på hur de vita har det i Sydafrika idag”

        Sverige om 50 år. Fast bara de fattiga. Ingen – säger ingen! – av dagens beslutsfattare, elit, eller ens medelklass kommer att finnas kvar i det scenariet. Borta sedan länge.

        Svara
  32. G

     /  12/03/2019

    ”Dan Park undviker fängelsestraff

    Konstnären Dan Park är dömd till fyra månaders fängelse för hets mot folkgrupp och förtal. Det är över en vecka sedan han skulle ha infunnit sig på anstalten i Mariefred, men istället verkar konstnären skicka vykort till anstalten från Ungern, rapporterar tidskriften Expo.

    Hösten 2018 dömdes Dan Park för hets mot folkgrupp. Det tre månader långa fängelsestraffet skärptes sedan av hovrätten i april i år. Han hade då skrivit flera rasistiska inlägg riktade mot mörkhyade både på sin blogg och på Twitter.

    Dan Park är tidigare dömd ett antal gånger för liknande brott för hets mot svarta, romer och judar och därför ansåg rätten att en fängelsedom krävdes.

    Den 21 november skulle han infinna sig på Mariefredsanstalten, men där har konstnären ännu inte synts till, skriver Expo. Några dagar innan hade han ansökt om att få datumet ändrat till den 9 december med skälet att han ville se en konsert med Adolphson och Falk. Den uppskovsansökan avslogs av Kriminalvården. Myndigheten har begärt att polisen ska hämta in honom till anstalten.

    På Instagram uppger Dan Park att han är i Ungern. Han har lagt upp en bild där han postar ett vykort med en glad gubbe och siffrorna 1488 till anstalten. Det är en förkortning inom nazismen där 14 står för ”de fjorton orden”, som innebär en rasistisk uppmaning, och 88 för alfabetets åttonde bokstav och betyder ”heil Hitler”, skriver Expo.”
    https://www.sydsvenskan.se/2019-11-30/dan-park-undviker-fangelsestraff

    Svara
    • G

       /  12/03/2019

      ”Tidskriften Expo”. En väldigt oskyldig, snäll och neutral benämning måste man säga. ”Tidskriften” själv är dock inte lika snäll vad gäller epitet riktat mot andra…

      ”Estländskt regeringsparti angriper hbtq-personer

      Det högerextrema partiet Ekre som ingår i Estlands regering angriper hbtq-personer på flera olika sätt, larmar representanter från den estländska hbtq-rörelsen. Partiet ordnar demonstrationer mot hbtq-evenemang och vill dra in alla statliga bidrag till hbtq-organisationer.

      ”Civilsamhället är under attack” varnar estländska Eesti LGBT Ühing, Estlands riksorganisation för hbtq-personer, efter en rad händelser de senaste veckorna.

      Högerextrema Ekre och dess ungdomsförbund Blått uppvaknande har allierade inom den svenska vit makt-miljön. Sedan i våras sitter partiet i regeringsställning med de två partierna Keskerakond and Isamaa. Ekres förträdare har i tal och retorik blivit allt mer aggressiva mot hbtq-personer sedan partiet fick makt, uppger Eesti LGBT Ühing.

      I slutet av oktober gick EKRE ut med att man visserligen inte vill att Estlands hbtq-organisationer ska läggas ned, men målet är att alla statliga bidrag till dessa organisationer ska strypas.

      ”Vi anser att estländska skattebetalare inte ska finansiera organisationer som främjar homo- och genusideologi och som vill omforma samhällets moraliska värderingar, inklusive äktenskapets betydelse och familjen som en institution” hette det i ett uttalande då.”
      https://web.archive.org/web/20191203020754/https://expo.se/2019/12/estl%C3%A4ndskt-regeringsparti-angriper-hbtq-personer

      Svara
    • Ivar L

       /  12/03/2019

      Hmm… var det inte Ungern som brukar utmålas som ett hot mot yttrandefrihet i Europa?
      Censurerade och poliseftersökta konstnärer verkar vara välkomna där. Det är väl bra för yttrandefriheten?

      Precis som de kinesiska ditona är välkomna i Sverige. Vilket också brukar beskrivas som bra.

      Svara
  33. G

     /  12/03/2019

    Min känsla är att det inte bara gäller skolans värld utan även har ”smittat” annat också. E.g chefer inom diverse kommunala verksamheter som tar sina anställda i försvar i vått och torrt. Det från egna erfarenheter inom familjen, dock inget jag orkar gå in på i längre text. Kan bara konstatera att ”listan med saker som utförts felaktigt/bristfälligt” är längre än ”listan med saker som utförts korrekt”, om man skulle tänka tillbaka och försöka komma på och lista allting. Vilket är en omöjlighet. Vi kan nog dessvärre inte nämna ens hälften pga man glömmer en sak så fort ett nytt fel/misstag har gjorts och det läggs färskt i minnet, idag ångrar vi att vi inte skrivit en lapp med kort notis eller nåt vid varje tillfälle, vilket tyvärr skulle behövts göras dagligen pga ständiga misstag, för då hade allt funnits dokumenterat och bara att gå igenom lapparna och kolla pga cheferna tar anställdas rygg, men det var inget man tänkte på för man tänket hela tiden att ”snart blir det bättre”, men nej, det var helt felaktigt, istället blev ”hjälpen” från kommunala assistansen bara värre och värre, helt sjukt hur en verksamhet kan fungera så här jävla dåligt, och vid klagomål så har de anställda tagit vidare upp till chefen och chefen säger till oss: ”vi hör att det är mycket klagomål på sistone…” Men någon bättring har det aldrig blivit. Det är som om kommunen vet att den kommer aldrig gå i konkurs likt ett vanligt företag så det gör inget om verksamheten fungerar så dåligt att ingen ens vill använda deras s.k assistans. Och vem är det som drabbas om inte brukaren. Men det är som om sunt förnuft och all form av logik saknas inom kommunens verksamhet. Det är bara Jag Jag Jag som är i fokus hela tiden, inte brukaren.

    Nåväl, ett par ärenden till IVO har det blivit, dessutom har en anställd anmält en kollega pga hon ansåg inte att brukaren behandlats på ett värdigt och respektfullt sätt. Och tar man en koll på e.g facebook så syns givetvis att många är vänner med varandra, någon assistent har dessutom skickat vänförfrågning på facebook till en i familjen. Men varför i helvete skulle någon vilja acceptera deras vänförfrågningar, som tack för väl utfört arbete? Man kan ju börja undra, det verkar i vart fall som alldeles för många inom denna grupp av kommunala assistenter valt HELT FEL YRKE. Alternativ hade en jävligt glamorös bild av vad detta yrke innebar. Det ÄR ett tufft jobb. Acceptera det eller säg upp dig och byt bana. En ung tjej uttryckte för ett tag sedan att brukaren är ”jobbig och tjatar hela tiden”. Ja, det är en person med ALS som inte kan röra vare sig händer, armar eller ben, är sängliggande hela tiden, behöver hjälp med allt och kan knappt längre prata. Ditt jobb är att lyssna och hjälpa den du är hemma hos. Inte sitta ute på trappen, röka och fippla med mobilen på arbetspass. Ibland undrar man fan om assistenterna inte borde byta plats med brukaren och ligga där själva helt förlamad.

    Svara
  34. MiT

     /  12/03/2019

    Svara
    • info

       /  12/03/2019

      De är i bästa fall uppfostrade av sina föräldrar med helt andra värderingar än vad som fungerar/fungerade här.
      Våra värderingar är resultatet av tusentals år av att kunna överleva i detta bistra klimat, d.v.s. evolutionen.
      Eftersom vi i bästa fall kan få en skörd per år så var det viktig med långsiktig planering och att kunna lita på varandra, för det är ju inte så ”kul” om man t.ex. ska hämta hö till djuren mitt i vintern om någon tagit allt.
      I andra delar av världen där de kan få mer än en skörd per år växte det fram andra typer av samhällen med helt andra värderingar som passar där.
      Det är därför det blir helt fel när man blandar folk med helt olika, icke kompatibla värderingar.

      Svara
  35. hllviken

     /  12/03/2019

    Mig vara nya svenskläraret.

    ”Mig vara kräk. Ormet kriper i gräset.”

    Vad vi skrattade åt detta på 80-talet!

    Svara
  36. Pether

     /  12/03/2019

    https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/december/2/02-december-2235-morddrap-forsok-lund/

    ”Norsk medborgare”, och med det vet vi att det är en invandrare som tagit sig till norge och sedan till sverige. Härligt, välkommen.

    Svara
  37. info

     /  12/03/2019

    Svara
  38. info

     /  12/03/2019

    Svara
  39. info

     /  12/03/2019

    Svara
  40. Kristian

     /  12/03/2019

    ”Hon är, som de flesta fattat vid det här laget, en bluff.
    Rakt igenom.
    Och KD är ett helt meningslöst parti.”

    Miniversionen av M, med andra ord.

    Svara
  41. Kristian

     /  12/03/2019

    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE11790198/min-fantasi-har-spillet-fallit-naar-det-gaelder-sverige/
    ”Men desværre, min fantasi må give fortabt, når det gælder Sverige. Jeg overraskes hver eneste dag. Mens den nye venstrefløj satser alt på klima og kønskampen mod hvide mænd og kernefamilien, er Sverige, som vi har kendt Sverige i mindst 100 år, kort og godt ved at forsvinde. Hvad der kommer ud på den anden side, aner vi ikke. Alt kan endnu ske.”

    Svara
  42. Kristian

     /  12/03/2019

    Hoppas det inte var här jag hittade den. Nåja, då blir det en repris.

    ”The Killing Fields & Greenpeace’s Greta Thunberg”
    https://www.armstrongeconomics.com/world-news/climate/the-killing-fields-greenpeaces-greta-thunberg/
    ”Greta showed up just days before the election in Alberta, Canada, to tell the people they should surrender their jobs because of climate change. What is even more fascinating is that this is not being covered at all in Europe. They are not allowed to report that Greta is being groomed by Greenpeace and they were not allowed to report that she was flown into Canada to try to influence the election.”

    Svara
  43. MiT

     /  12/03/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/2747749041986336?__tn__=K-R*

    Svara
    • G

       /  12/03/2019

      Vilket jävla skämt! Bra att Jocke uppmärksammar och undersökte detta lite. Hoppas han gräver än djupare.

      Hade två bokmärken ang CRD som är skrivna av Eric Erfors under den tiden han var på Expressen ledare.

      2015: ”Nej, vi måste inte ge tiggare bidrag

      Romska tiggare i Sverige har rätt till socialbidrag, arbetsmarknadsåtgärder, sjukvård och skolgång, hävdar en människorättsorganisation. Här talar vi om rena juridiska fantasie
      …..
      CRD:s verksamhet är till 73 procent skattefinansierad via Sida och är något jag brukar kalla PGO, Partly Governmental Organisation, det vill säga en organisation som formellt är fristående från staten, men ändå finansiellt beroende. Skattepengar till CRD är också ändliga.”
      https://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/nej-vi-maste-inte-ge-tiggare-bidrag/

      2016: ”Lita inte på all kritik från FN

      Men, ärade MR-experter, detta kan ju inte enbart gälla romer för då skulle det handla om etnisk diskriminering av övriga grupper. Konsekvensen är att samtliga EU-medborgare – oavsett om de kan försörja sig själva eller ej – skulle ha rätt att bosätta sig inte bara i Sverige utan i valfritt EU-land och kunna kräva hela smörgåsbordet av sociala tjänster och förmåner.
      Det är svårt att ta sådan verklighetsfrånvänd kritik på allvar. Visst, EU-medborgare har rätt att stanna i Sverige så länge de har ett jobb.

      Men jag ser tydligt vem den egentliga avsändaren är, människorättsorganisationen Civil Rights Defenders, CRD, tidigare Helsingforskommittén. Man har med sin 45-sidiga inlaga lyckats få FN-kommittén att köpa organisationens önskemål om hur svenska staten borde behandla människor som tigger här.

      CRD ägnar också några sidor åt att afrosvenskar och muslimer diskrimineras i Sverige. Det är tyvärr sant. Anmärkningsvärt är dock att Civil Rights Defenders i sin Sverige-rapport inte med ett enda ord nämner den växande antisemitismen och hur judar attackeras. Det är också ett slags diskriminering.”
      https://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/eric-erfors-lita-inte-pa-all-kritik-fran-fn/

      Svara
      • Grodan Boll

         /  12/04/2019

        Jag vill minnas att jag berört precis hur stor tillit man ska ha för FN-rapporter innan i bloggen.

        Svara
        • Kristian

           /  12/04/2019

          Större eller mindre än för Lööf? 😉

          Svara
  44. MiT

     /  12/03/2019

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156962049743231&set=a.10150320256993231&type=3*

    Svara
  45. info

     /  12/03/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  12/03/2019

      Skall man vara petig så beror det nog faktiskt lite på hur vittnesmålen ser ut, även om det är poliser. Annars så kommer vi snart få folk inburade när poliser bestämmer sig för att någon är skyldig.

      Jag har sagt det förr och säger det igen. Det är polisens arbete som måste bli bättre, inte beviskraven som skall bli lägre. I vissa brottstyper, t.ex. sexualbrott, är de redan skrämmande låga. Rättsväsendets kanske viktigaste uppgift är att se till att oskyldiga inte blir dömda.

      Gör polisen ett bättre arbete blir rättsprocesserna säkrare och naturligtvis kan vi då ännu bättre utdöma rejäla straff.

      Svara
      • info

         /  12/04/2019

        Ivar L,
        i detta fall verkar polisens arbete vara ”bättre” eftersom de ”tittat på tusentals timmar på film och hittat anteckningar från en av de åtalades mobil”.
        Ändå så går de fria.
        Hur mycket bevis ska det behövas för att fälla, jag anser inte att man ska behöva ha exakt bevis på vad var och en gjort sekund för sekund, det räcker att de varit på plats och agerat i samförstånd.

        Svara
      • Rikard

         /  12/04/2019

        Hej.

        I USA, detta land som PK-prydno-svenskar älskar att tro att vi är bättre än, har polisen sedan länge kamera på uniformen och i bilen. Så vitt jag vet vill varken polisledningen eller politikerna du röstar på ha sådant här – gissningsvis av ”integritetsskäl”, detta underbara vessle-ord som betyder vad som helst.

        Att uniformskamera är effektivt är odiskutabelt:

        [https://www.sciencedaily.com/releases/2017/11/171129091431.htm] (sammanfattning, länk till full rapport och studie finns hos Science Daily)

        Både polisens egna agerande och okynnesanmälningar förbättrades, de senare genom att de uteblev.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  46. info

     /  12/03/2019

    Svara
    • elina

       /  12/04/2019

      Och 12,6% gjorde inte provet av andra skäl, varför sägs inte. Så bortfall 23,6%.
      Bra statistik?

      Svara
      • Kristian

         /  12/04/2019

        Hmm. Vid 15% (om man börjar ”från botten”) har man väl plockat bort de Peterson säger inte ens amerikanska armén vill anställa – de som måste få tydligt instruktion för varje moment.
        (Och då är momentet ”bär den här dit bort”. Saker som ”lasta de här på flaket” är för komplicerat.)

        Svara
    • info

       /  12/04/2019

      Svara
  47. Gorby

     /  12/03/2019

    Sanslöst…

    Svara
  48. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Många år sedan jag lämnade de hycklande marxisterna.

    Svara
  49. MiT

     /  12/03/2019

    Svara
  50. Rikard

     /  12/03/2019

    Hej.

    På tal om polisen… De flesta här har väl förhoppningsvis aldrig varit föremål för polisen mer än vid körkortskontroll eller så, så ni kanske inte är så vana vid hur de beter sig? Därför vill jag tipsa om Youtube-kanalen Advokatsnack, som drivs av Stockholmsadvokaten David Massi. Vet inget om honom i övrigt, men har ni tid så kolla gärna in hans klipp där han går igenom vanliga fel polisen gör fullt medvetet, just för att du som ensam person är helt utelämnad åt deras godtycke. Det lämnas som en tankeövning att fundera på varför grova kriminella går lösa och kan fika med polisen medan vanliga svennar skall klämmas åt för allt möjligt.

    [https://www.youtube.com/watch?v=KPcUL15y2Ho]

    Säger det igen, de flesta har ingen erfarenhet av hur svensk polis faktiskt beter sig. Jag har, och även om jag träffat en handfull blårockar som gjort jobbet rätt, så… tja. De kan jag räkna på ena handens fingrar. De som varit kräk eller som låtit kräken bete sig som sådana är i majoritet.

    Kolla på klippet. Tänk dig att det är du själv som filmar polisen vid en demonstration, t ex en medborgardemonstration på Mynttorget och att en polis kommer fram och pratar så här med dig.

    Tänk dig nu hur polisen kunde agera när inte varenda tjomme hade kamera.

    Finns en familj i Rättvik ni kan fråga om hur polisen beter sig – kolla i Svensk Jakt:

    [https://svenskjakt.se/start/nyhet/jagarfamilj-lider-annu-efter-polisens-tillslag/]

    Tänk dig nu att det var en mångkulturell familj med rätt politiska kontakter som behandlats på samma sätt, eller jämför med upprördheten kring spaningsregistret över zigenare.

    Tänk dig att killen i klippet från Malmö hade föräldrar med kontakter á la makarna Ernman-Thunberg. Likhet inför lagen är värt lika mycket som allas lika värde.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • info

       /  12/04/2019

      Rikard,
      de få dåliga erfarenheter jag har av polisen är kvinnliga poliser som vill visa sig ”duktiga” inför sina manliga kollegor och som därför beter sig grisigt trots att det inte finns någon anledning till det.
      Mindervärdeskomplex kort och gott.
      Enligt min svåger är det inte helt ovanligt.

      Svara
      • Rikard

         /  12/04/2019

        Hej.

        Det stämmer med mina och de mina polare från förr har/hade. Kvinnorna och kortisarna var de jobbigaste. Batongh*ra kallades kvinnorna i polisuniform tämligen ofta. Stöddiga, muckiga, aggressiva, oresonliga och helt ointresserade av problemlösning eller de-eskalering. Det gick ju också för sig i en tid när det mesta småbuset var punchiga svenskar utan medial uppbackning. Jag har Göteborgskravallerna som rundningsmärke för trendbrottet i min kalender – därefter började media ges sig på polisen, väl ett par yngel ur den egna samhällsklassen fick smaka på.

        Jag förstår fullt ut varför araber och dylika agerar som de gör re: polisen. Jag anser det fel, men jag förstår varför. MC-gängen lämnades ju i stort sett i fred väl de visat sitt våldskapital med hot mot polisers familjer och hot mot åklagare, och ett par bomber. (Det är alltid bomber om det riktas mot polis, annars är det ”kraftiga smällare” eller ”sprängningar”.)

        Ett minne från Malmö samma år jag flyttade är när jag cyklar och i höjd med det stora zigenarlägret cyklar mot rött. (Du kunde knappt stanna där med bil när det var som värst, det hände att de knackade på rutorna, rykte i dörrarna och liknande. Cyklande eller gående kunde råka ut för liknande.) Tvåhundra meter senare lägger sig en polisbil jämsides och kvinnan i passagerarsätet vevar ner fönstret och tjoar att at jag skall stanna.

        ”Vad vill du då?” säger jag.
        ”Vet du varför jag stannade dig?” Aggressiv, snipig, ton.
        ”Nej ,kan du skynda på lite, jag ska iväg och jobba?” Uppgiven, jag-har-varit-med-förr-ton (inte det smartaste av mig).
        ”Du, skärp dig, okej?”
        ”….”
        ”Du körde mot rött, vet du det?”

        För att göra en lång historia kort, hon ägnade ca fem minuter åt att provocera och fiska efter reaktion som hon kunde tolka till skälig misstanke.

        Titta på klippet ovan. Det är rena punktlistan i hur polis gör för att ge sig själv rätt att plocka in dig bara för att visa vem som bestämmer och att den enda rätt du har som svensk är att lyda.

        De säger att du skakar, verkar nervös, svajig, ostadig, osammanhängande – vad som helst som de kan sno ihop till ”skälig misstanke”. ”Vad har du i väskan?”, ”Vad gör du här?”, ”Varför vill du gå din väg när jag vill prata med dig?” – och detta med kroppsspråk och hållning som utstrålar hot.

        Men inte mot sådana de vet är riktiga gangsters, som är farliga på riktigt.

        Visst, Malmö är en sk*tstad att jobba i för polisen, men det här har inte med att bli avtrubbad att göra. Jag är avtrubbad, luttrad och illusionslös av arbetet, men det ruckar inte på professionalismen – den är ett ideal att styra efter, som en fyr om natten. Den här sortens poliser har en hunds ideal: man lyder den som föder en och håller ihop inom flocken.

        Samtidigt är det jäkliga att man i ett sådant läge måste etablera vem som är den största busen, lätt är det inte.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
  51. MiT

     /  12/03/2019

    Svara
  52. info

     /  12/04/2019

    Svara
    • Grodan Boll

       /  12/04/2019

      Kan bara vara Hegre 🙂

      Svara
    • Kristian

       /  12/04/2019

      Bilden är naturligtvis ett montage, kommenterar företeelsen:
      ”Om förnedring som politiskt vapen ”
      https://fnordspotting.blogspot.com/2019/10/om-fornedring-som-politiskt-vapen.html

      Sedan är det väl en tydlig maskulinitetshierarki mellan män: svarta –> vita –> östasiater. När yngre kvinnor i väst får tillfälle att välja efter att ha kopplat bort hjärnan, syns detta.
      Vore intressant att få höra vad Hübinette hade att säga om saken.
      (Han har redan indirekt sagt det, i och med uttalandet att vita män som tycker om asiatiska kvinnor är pedofiler.)

      Svara
    • Melmac

       /  12/04/2019

      Ska inte nån batik-kärring gå i taket för att kvinnan är smal, har stor fylliga bröst och rakad mus?!

      Svara
      • Kristian

         /  12/04/2019

        Kombinationen biologi och fri marknad – det vore något att sätta tänderna i!

        Svara
  53. ormet kryper

     /  12/04/2019

    ”Vem identifierar sig t ex med en transsexuell kvinna, som egentligen är en orm, i ett träd?”

    Är inte det själva signumet för en ‘hen’?

    Svara
  54. hllviken

     /  12/04/2019

    S:t Pauli kyrka i Malmö har attackerats förr av anti-kristna:

    Vilken dag kommer du, herr statsminister?

    Svara
  55. info

     /  12/04/2019

    Svara
  1. Ormen i paradiset är tydligen en transsexuell kvinna – Suzie Weathers
  2. Året som gick del 3 | WTF?

Lämna ett svar till G Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.