Snart dags för nya strömmar av små ensamkommande flyktingbarn?

Nu när Turkiet säger att de är fritt fram in i EU så antar jag att vi snart står där med 35 000 små ensamkommande flyktingbarn igen?

Så objektiva och opartiska SR kan börja bedriva kampanj igen?

Så SVT med en bekymrad, oberoende och opartisk rynka i pannan och ledsna ögon kan skriva om de små ensamkommande barnen när de försvinner?

SVT kan rapportera om kompetensregn som faller över landet igen. Om alla ingenjörer, läkare, forskare osv och som fyller upp de enorma hål av kompetensbrist vi har i landet. Bristvara rakt in på arbetsförmedlingen

Tunga examina strömmar in i landet igen! Aldrig har väl behovet av analfabeter varit högre i Sverige. Den gruppen kommer mer än fördubblas!

Kompetensregnet som föll över Sverige 2015 var det största regn som man någonsin skådat!

Cecilia Wikström kan göra comeback!

Och så behöver inte t ex Di pinka i bålskålen på asylfesten! Bara att parta på!

Strandhäll kan åter twittra om alla lärare som kommer!

Och har man riktig tur så kanske någon av alla tusentals lärare som Strandhäll jublande kommer att välkomna inte vara en extremt obehaglig islamist som anser att om man inte vill se slöjor på småbarn så kan man flytta härifrån!

Jag skulle önska att någon krävde ett svar på detta nån gång.

Men Fi vill ha 2015 tillbaka i alla fall!

Och så vill de att Göteborg ska göra sig av med alla sina kärnvapen.

Jätteobjektiva och jätteopartiska SVT kan återigen bjuda in Wiehe så han får sjunga kampsånger i Debatt, Opinion Live, Sverige Möts eller vad det där programmet heter numera. Tänk så mysigt med en stenrik kapitalistisk råkommunist som drar igång en kampsång på gitarren i rutan!

Annars kan man så här i spåren efter Lamotte i Trollhättan läsa Leos twittertråd! Synd bara att de som verkligen skulle behöva läsa den inte kommer att göra det.

Från förra inlägget:

Han med armarna i kors skyllde också allt på Lamotte. Hans kompisar, han kände dem i alla fall, hade absolut ingen skuld i någonting. De är rena änglarna. Tror man får kolla upp den där Ali, finns nog ett och annat att hitta på en som han. Det brukar inte vara slump att vissa är bekanta med upploppsmakare och andra kriminella. Vanliga hederliga brukar nämligen inte vilja ha såna kompisar eftersom lika barn leka bäst.

Apropå Trollhättan, att Lamotte hade skyddsväst osv.

Sant eller inte? Jag kan själv inte kolla Lexbase tror jag. Men nog ingen slump att han var med i studion och tyckte upploppen var Lamottes fel.

Man har raljerat över Lamottes skyddsväst i programmet, man säger att han knappast behöver någon där framför en massa oskyldiga människor, att ingen ju är så dum att man gör något där osv. Vem vet vilka adidasriddare som SVT släppte in? Att man säger att det knappast händer något i studion förutsätter att de som hotar en har en IQ över 70 åtminstone. Att de klarar av att tänka rationellt. Att de förstår vad som är rimlig risk för att göra nåt osv. Jag är mycket osäker på om folk som pratar om att ”knolla din mamma” besitter intelligens nog att ens fundera på sånt. Såna bryr sig inte om om det är en studio eftersom de inte har kapacitet i huvudet att bry sig om det. Får de chansen så tar de den.

Nog för idag!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

108 kommentarer

  1. Gorby

     /  03/02/2020

    Svara
  2. MiT

     /  03/02/2020

    Heberleins nya vänner, bl a Robsahm m fl…

    *https://www.facebook.com/maria.robsahm/posts/3150697051630115*

    Svara
    • Kristian

       /  03/02/2020

      Det slog mig just att detta har blivit Nobelfestligheterna eller ett kungabröllop!

      Man pratar alltså mycket hellre om vad någon hade på sig än om sakfrågan.

      Svara
    • Jans

       /  03/02/2020

      ”Dreved mot Magda Gad” ????

      Det var ju Magda Gad som deltog i drevet mot Lamotte – med ganska avsevärd styrka dessutom. Den som ger sig in i leken får leken tåla. För twitterstormar är ju inget annat än helt ofarlig pajkastning och argsint lek egentligen. Bortsett från om det hotas på riktigt och läggs ut adresser och liknande…

      Svara
    • Jans

       /  03/02/2020

      Heberlein preppar för att byta sida igen?
      Jag tror inte det är en omöjlighet, det blev ju ingen riksdagslön för M-mödan.

      Svara
    • Kristian

       /  03/02/2020

      Var det inte någon ”liberal” som tyckte att man kunde leva på enbart ris?

      (Skulle personligen inte förespråka det någonstans i världen.)

      Svara
      • Jans

         /  03/02/2020

        Jo, Sanandaji räknade på riktigt istället och visade hur totalt fel tokliberalen hade. Tokliberaler är i princip lika galna som kommunister. De är också beredda att rasera samhällssystem för en dogmatisk idé om ett Utopia som inte finns och inte kan finnas, men de måste liksom ändå se om det går trots att inget tyder på det.

        Svara
      • Lövet

         /  03/04/2020

        Fredrik Segerfeldt – glöm aldrig den dåren.

        Svara
  3. Gorby

     /  03/02/2020

    Svara
    • Kristian

       /  03/02/2020

      Jag vet att det inte stämmer med scenen, men

      Svara
    • Weasel

       /  03/02/2020

      ”Krisens korsväg”?

      Varför kallar Pascalidou ett lönsamt kompetensregn för ”kris”? 🙄
      Det är väl bara att gratulera Grekland ? Med lite tur blir ju Aten snart lika rikt som Sandviken.

      Svara
  4. Gorby

     /  03/02/2020

    Svara
  5. hllviken

     /  03/02/2020

    Svara
    • Kristian

       /  03/02/2020

      En enklare version:
      ”Good evening. Here is the news on Friday, the 27th of Geldof. Archaeologists near Mount Sinai have discovered what is believed to be a missing page from the Bible. The page is currently being carbon dated in Bonn. If genuine it belongs at the beginning of the Bible and is believed to read ”To my darling Candy. All characters portrayed within this book are fictitious and any resemblance to persons living or dead is purely coincidental.” The page has been universally condemned by church leaders.”
      – Channel 27 Newsreader, Red Dwarf, ”Better Than Life”

      Svara
  6. Ivar L

     /  03/02/2020

    Ja ni, det här är inte roligt att se:
    https://twitter.com/RebellForce23/status/1234342289209798656

    Undrar hur många som vi släppt in av ”humanitära skäl” som har använt sina barn på liknande sätt. Jag gissar på att vi talar 10 000-tals. Precis som döden på Medelhavet leder den s.k. godheten™ (refugees welcome) till grymheter.

    Detta måste ta slut!
    Världens lidande barn är inte betjänta av Västs havererade asylpolitik.

    Svara
  7. Weasel

     /  03/02/2020

    När det gäller den nya ”flyktingströmmen” så tittade jag på SVT Aktuellt ikväll för att bli lite mer insatt i vad det handlar om .
    Så här är det :
    Hundratusentals flyktingar flyr från Turkiet till Grekland eftersom det är krig i Syrien. Majoriteten av dessa flyktingar som flyr från Turkiet eftersom det är krig i Syrien kommer från Afghanistan , men en stor del kommer från Irak, Iran och Somalia.
    Ett tag funderade jag på om det var jag som hade blivit sinnessjuk. Men det var det inte.

    Efter inslaget kom det en debatt mellan någon moderattant (som jag glömt namnet på ) och vänsterpartisten Malin Björk (som jag önskar att jag kunde glömma namnet på ).
    Debatten handlade om hur V-Malin och M-tanten ansåg att sverige och Europa skulle lösa krisen med flyktingströmmen från Asien och Afrika.
    VARFÖR Europa skulle lösa krisen med somalier som flyr från Turkiet eftersom det är krig i Syrien framgick tyvärr inte. Det är bara en gissning , men kanske kan det vara beroende på att Afrikanska Unionen endast har ett ansvar för kriser när flyktingar från Sverige flyr från Australien eftersom det är krig i Kanada.
    Hur som helst ,
    V-Malins lösning var -mot alla odds… – att krisen skulle lösas genom att… Grekland öppnar sina gränser och sen tar Europas länder ett gemensamt ansvar för de miljontals människor som kommer från andra världsdelar än Europa.
    En helt fantastisk lösning. Det handlade nämligen bara om några hundratusen människor, enligt V-Malin.
    Jodu , plastklitoris-Malin….och när jag såg två duvor på gården så tog jag en limpa och gick ut för det handlade ju bara om två duvor…
    M-Tantens lösning var lika imbecill , men dock aningen mer schizofren.
    Det var viktigt att Grekland och Frontex skulle ”hålla gränsen” , sa hon. Det har hon nog fått lära sig på någon floskelkurs på moderaternas högkvarter. Men sedan berättade hon även att det var lika viktigt att ”europa skulle erbjuda skydd åt de som knackar på vår dörr”. Det har hon nog också fått lära sig på moderaternas floskelkurs.
    Riktigt hur det skulle gå till rent praktiskt att ”hålla gränsen” samtidigt som man öppnar gränsen för de som ”knackar på” berättade hon aldrig.
    Förmodligen eftersom ”journalisten” som lekte debattledare fann det onödigt att ställa frågan. Och lika bra var väl det eftersom hon garanterat inte fått lära sig det svaret på floskelkursen.

    Homosexualitet har slutat vara en sjukdom. Vänstertrafik har blivit högertrafik. Sveriges grundlag har ändrats ett flertal gånger. Vi har avskaffat allmän värnplikt. Vi har gått med i EU. 99 % av bankkontoren har stängt och de få som finns kvar är kontantlösa. Poliovaccinet har uppfunnits och det har landats på månen . Olof Palme blev skjuten.
    Alla dessa saker har det gått alldeles utmärkt att göra sedan 1947.
    Men det finns en sak som tydligen är huggen i sten och nedklottrad av Gud Fader Himself och därför är helt jävla omöjlig att skrota uppdatera eller ens ändra en enda liten bokstav i :
    ” Bla bla bla asylrätten bla bla bla genevekonventionen om de mänskliga rättigheterna bla bla bla”

    Jaha ?
    Den där jävla smörjan skrevs 10 år innan den första charterresan till Mallorca , så det borde gå alldeles utmärkt att köra skiten i pappersstrimlaren.

    Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  03/03/2020

      Weasel: Underbart ! Tack, det räddade mitt morgonhumör !

      Svara
      • Weasel

         /  03/03/2020

        Tack.
        Det känns ju bra att det som igår förstörde mitt kvällshumör kan vändas till något positivt och rädda ditt morgonhumör 🙂

        Svara
    • Kristian

       /  03/03/2020

      Mycket väl formulerat.

      En annan sak som inte går att ändra på: ”Oavsett vad som händer måste Sverige vara bäst i klassen.”
      När resten av Europa säger nej, kommer Sverige att följa efter.

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  03/03/2020

      @ Weasel,

      Jag instämmer i hyllningarna! Bland det bästa du har skrivit! Både väldigt träffande och riktigt kul. Jag skrattade högt flera gånger.

      ”Ett tag funderade jag på om det var jag som hade blivit sinnessjuk. ”

      Nej, nej, du är en helt vanlig feminist som snart även kommer att vara en somalier. Det är inget konstigt med det. Du är en del av regnbågslandet. 🙂

      Svara
    • Johan A

       /  03/03/2020

      Atilla tilltalar killar med invandrarbakgrund. Ordet ‘bror’ är inget som svenska män/killar använder för att tilltala varandra om de inte har blivit influerade av sina kompisar med mer exotisk bakgrund än lilla Svedala.

      Svara
      • Kristian

         /  03/03/2020

        Nej, det låter som Bellman. Albert Engström, kanske?
        Känns som om det var utdött för minst hundra år sedan.

        Svara
        • Rikard

           /  03/03/2020

          Hej.

          Stämmer. Broder som tilltal mellan män har bara levt var och då smått självironiskt i mycket exklusiva kretsar. Minns att en del i Heimdall tilltalade varandra så förr, just för att alludera till den tid det var brukligt.

          ”Säg mig, broder, nog vill väl bror ha is till punschen?”
          ”Ja tack, bäste bror, självklart. Såg du förresten om det blev någon snöripa kvar?”

          Ungefär så.

          Som så gott som alla klass- eller ståndsmarkerande tilltal så har det ersatts av du.

          Du där. Öh du. Amen durå. Du ba. Du kan, du får, du vill, du skall.

          Istället för herr, fru, fröken, jungman, farbror, änkenåd, inspektorskan, och så vidare.

          Men det Attila gör är ju bara blattevarianten på den gamla reklamen med Ricky Bruch. Språkade förresten en gång med en man som berättade att han var först i sin stad med att ta ut pappaledighet (det här var då på den tiden man fyllde i en pappersblankett som kunde lämnas direkt till handläggaren på kontoret) och därför bjöds in på chefens kontor för fotografering och cigarr. Hur sant det är vete tusan men en bra skröna är det.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Kristian

             /  03/04/2020

            Tack!
            ”Punsch” var det som låg och gömde sig precis utanför medvetandets ljuskägla.

            En intressant kombination av de försiktiga passivformerna och du-reformen kunde bli:
            – Duas det?

    • Weasel

       /  03/03/2020

      Hur kan det komma sig att jag kommer att tänka på det gamla ordspråket ”efter sig själv dömer man andra” när jag läser Attilas inlägg…?

      Om man sammanställde namnen på alla feministiska vänsterpersoner som har skrivit artiklar av typen ”strukturerna tvingade mig och mina vänner att tafsa på kvinnor mot deras vilja” eller ”män måste sluta bete sig som djur” så får man nog ihop flera hundra A4-sidor.
      Extremt många av dessa feministiska vänstermän har sedan själva ertappats med handen i kakburken ala Kapten Klänning.

      Jag har aldrig i hela mitt liv träffat en pappa som tror att han är ”barnvakt” och inte förälder till sitt barn. Varken jag eller någon av mina manliga vänner har mågonsin betett oss så som dessa feministiska vänsterpersoner påstår att män beter sig , så kanske är det dags att Attila antingen ser över sitt eget beteende eller byter bekantskapskrets – istället för att tillskriva män i allmänhet det beteendet som råder i hans feministiska bekantskapskrets.

      När det gäller uttag av föräldraledighet tycker jag att föräldrarna kan få komma överens om det som passar dom bäst . Det är alltså ingenting som Attila har någon som helst rätt att överhuvudtaget ha någon synpunkt på.

      Svara
  8. MiT

     /  03/03/2020

    Svara
  9. J.G

     /  03/03/2020

    Är ledarsidorna utsatta för en attack? Har varit nere sedan igår.

    Svara
    • Kristian

       /  03/04/2020

      Har inte märkt något, men kommer nog in från ett annat håll och på andra tider än de flesta.

      Svara
  10. Ivar L

     /  03/03/2020

    Mycket bra krönika om Lamotte och pressfrihet av Chang Frick:

    ”När Lamotte ensam ställer sig på torget mitt framför de kriminella ungdomarna sker det av samma princip som när ”tank man” ställde sig framför stridsvagnarna. Det handlar ytterst om vem som ska ha sista ordet. Vi kan inte både ha yttrande- och pressfrihet på torget och inskränka densamma samtidigt. Något måste ge vika.”

    ”Oavsett om det är utbredd kriminalitet eller auktoritär kommunism, vilket egentligen är samma sak, som ska slås tillbaka kommer det knappast ske med hjälp av våra statsmedier. Det kommer ske genom att enskilda individer som Lamotte vågar göra det som andra finner otänkbart.”

    https://nyheteridag.se/jag-valjer-joakim-tank-man-lamotte-framfor-svenska-journalister/

    Svara
  11. MiT

     /  03/03/2020

    Svara
    • Ivar L

       /  03/03/2020

      Ingen tvekan om att det finns lidande i Syrien såväl som på många andra platser på jorden. Hur löses det med att afghaner, somalier, nigerianer, pakistanier och en och annan syrier får gratis bo och förplägnad i Sverige. Vi kan inte ta emot ens en bråkdel av världens nödlidande.
      Sedan glömmer jag aldrig att den lille pojken som flöt död iland i Grkland och blev fotosensation begravdes genom att pappan med familj åkte tillbaka till Syrien som de påstods ha flytt från. Det visar på att hela grejen med ”flyktingstatus” är högst tvivelaktig.

      Svara
      • hllviken

         /  03/03/2020

        Han var på väg till Sverige för att få gratis tandvård.
        Han hade omfattande tandproblem som han inte hade råd att åtgärda i Turkiet. Han försökte först att utvandra till Kanada, där han syster bor. Kanada nekade.

        Svara
  12. MiT

     /  03/03/2020

    Svara
  13. MiT

     /  03/03/2020

    Svara
    • Kristian

       /  03/03/2020

      Okej.

      Börja bli dags att syna det där. Varje gång.

      Svara
      • Kristian

         /  03/03/2020

        Äsch, borde ha läst längre. Var onödigt att kommentera. Hon är givetvis spritt språngande:

        Svara
  14. MiT

     /  03/03/2020

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2950634191697819/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARAOt5hooJD2Bpckng9rb_n1y22wGkPeKyhRPXT5oliNwk_Ls_qgFsDRh4AZ1j2cE0cfL1D8FaN7voDrc0G83N3Lp_iqWjf-2HLwney0NKlRUoATYEe7Iggv-9LRLctouczc1zaltzKxtC09AVrK3dEoGzclT03h1P3OpCRlFuXwLmEQBnEmxntO5lGEqeBPHhFSTumCg7cFVAoK8wtQxjE9Ra124JyUHimeWr55rOtVxCJSMPonDeYFC5rCNESHI1yjOKAQp8IwQ0-UNQscC4BmfjFuzcCyDpkIBXjKpnL0GCM5Cnotnen6PUjASIG4FA0RVVYZGGsFAsAS1dMf2M84joWGMWyhxnS2XRp0w_40UcjFlku3tqg&__tn__=-R*

    Svara
  15. hllviken

     /  03/03/2020

    Eloge till de grekiska bönderna som var tvungna att lämna vårbruket för att försvara sin landsgräns!

    http://twitter.com/Sotiridimp/status/1234627526884020224

    Svara
    • Ivar L

       /  03/03/2020

      Hmmm… har inte den bussen EU-skyltar? Är den verkligen turkisk?

      Svara
      • hllviken

         /  03/03/2020

        Registreringsskylten ser inte EU-aktig ut.

        Tornet i bakgrunden ser väldigt muslimskt ut.

        Svara
        • Ivar L

           /  03/03/2020

          Helt klart men det är ju ingen brist på minareter i Västeuropa. Bara viktigt att vara på sin vakt och inte köpa allt som postas, att Erdogan ordnat bussresor tvivlar jag inte på, det finns andra videor som visar.

          Svara
  16. hllviken

     /  03/03/2020

    zzzz

    Svara
  17. MiT

     /  03/03/2020

    Kan detta verkligen vara på riktigt? Att polisen svarar kreti och pleti om vilka rekommendationer man gett eller inte gett ang skydd för någon? Låter ju helt bisarrt?

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.717590181668909/2951115911649647/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARDpNbQ1m8pkmYyAk-6T7UUlXEgGcr4y3pLUIhWts93ziJoXIECFTDOqEmOchchEI3jbiAofI85Qolx-4k1vwguiOHEvEtq3-iE2L0-cRCF6xiYGe2tsexZL9o0wfeUQkhmyQfpKDwnmi_K-qDmtp2od9cwZBvMnxfInq9hoJCV5VYCWi1p2s4483i57Hzu_kTIkHNrUoAGKsDVwHJ67iBZx6g2vzXV_FTrqrF73WKM9OoSESks7IQSwzVjCYXS-CWPfOoA0i0Vaq-b0ZLWOjeKbryAHF2lflk0ov-KQoDAXuuSssF9TWuE3RZJZtqOzKH7aMZzC_p5SP4b7spX4AtCUrl08Rj_DyrJ3KTmbskPwGQsM1-mU&__tn__=-R*

    Svara
    • Ivar L

       /  03/03/2020

      Skall vi gissa på ett det är någon kommunikatör med rätt värderingar™ på Polisen som skickat mejlet? Om det nu inte är fejk. Det är nog ingen brist på kostsamma kommunikatörer (nära släkt med journalister, har ofta gått JMK) på Polisen.

      Svara
      • Micke

         /  03/03/2020

        Som den polis på nyheterna igår som kände att det var fel att anteckna etnicitet och tyckte uttrycket skäggbarn var kränkande…

        Svara
      • Skeptisk

         /  03/03/2020

        Hon är biträdande lokalpolisområdeschef i Östra Fyrbodal, där Trollhättan ingår. Så lite högre upp än kommunikatör. Däremot finner jag det märkligt att en polischef uttalar sig om hur de arbetar med personskydd och vilka råd de ger den skyddade. En professionell polischef hade svarat att ”Vi diskuterar inte vika säkerhetsåtgärder och avvägningar vi har vid personskydd.”
        Men när hon ändå är i berättartagen vore det intressant att veta om de civila poliserna som skyddade JL hade västar på sig. De uniformerade poliserna hade det garanterat som en del av sin personliga skyddsutrustning. Om de civila poliserna själva ansåg att situationen krävde skyddsväst…

        Sen kan hon inte tala för hela Polisen eller alla poliser. JL kan ju ha pratat personligt skydd med andra poliser. Han har ju haft en del kontakt med olika poliser senaste åren.

        Svara
        • lensof

           /  03/04/2020

          Denna Jenny Wester arbetar inte för sin kår om man säger så.

          I ett läge då många blivit återhållsamma med att släppa poliser falska eller äkta inpå sig så ökar inte Jenny Westers aktiviteter tilltron precis.

          Sekretess är ju faktiskt grundläggande. Man kan kalla det för en bas i polisens värdegrund om man nu ska använda detta missbrukade ord alls.

          Med sådana som Jenny Wester i ledningen är jag tveksam till att säga två ord mer än nödvändigt till en poliskår som dessutom inte längre kan skydda dom som behöver dom.

          Stackars poliser med en sådan ledning och arma vårt land med politiker som Strandhäll.

          Svara
  18. Jans

     /  03/03/2020

    En sak jag funderar på är vilka de som flyr Syrien, alltså då som verkligen flyr i dagsläget, till Turkiet är. Det pågår ju inte krigskonfrontationer i hela landet och de som Assad bekämpar är väl mestadels jihadister? De som då flyr ut ur landet, snarare än till säkra regioner, måste ju rimligen vara jihadister till stor del.

    Svara
    • hllviken

       /  03/03/2020

      Här kan man hålla sig uppdaterad; pålitligt konto.

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  03/03/2020

      @ Jans,

      Jag följer kriget i Syrien och det stämmer att Assad för krig mot jihadister. Turkarna är ganska öppet allierade med dessa, inklusive den lokala Al-Qaida gruppen (HTS). Kriget nu är i ett mindre område som har varit under jihadisterna kontroll under många år. Hur stor andel av befolkningen där som stöder jihadisterna är svårt att säga.

      Jag har skrivit en del om den grupp av jihadister som allmänt anses som mest kapabla, nämligen TIP. Denna grupp består av uigurer från Kina som har skeppats till Syrien med turkisk hjälp. De utmärker sig bland annat för att vara väldigt villiga att delta i självmordsattacker.

      Av intresse i detta sammanhang är att Sverige förra året beslutade att ge alla uigurer rätt till asyl. Vad jag vet, är vi det enda Västland som har gjort detta. Deras läge i Syrien har sett ansträngt ut i flera månader och troligen blir de snart utdriva av Assad. Sverige förefaller då vara en uppenbar destination för dem…..

      TIP är för övrigt starkt kopplat till Muslimska Brödraskapet och om de jihadisterna tar sig till Sverige, kan nog MB lätt ta över valfri stad här, om de så önskar. Vi har knappast något att sätta emot. De har krigat i många år nu och stått emot både ryssarna och Assads arme länge.

      Svara
        • Utlandssvensk

           /  03/04/2020

          @ hllviken,

          ”Skicka denna kommentar till den s.k. Försvarsmakten!”

          Varför då? För att de ska kunna reservera plats åt jihadisterna i nästa års pridetåg? Eller för att de ska kunna rekrytera dem direkt vid gränsen, för att garantera ”mångfald” inom de väpnade styrkorna?

          Svara
          • hllviken

             /  03/04/2020

            Aaaooo näää!

            Du vet att det var långt ifrån så jag menade!

          • Utlandssvensk

             /  03/04/2020

            @ hllviken,

            ”Du vet att det var långt ifrån så jag menade!”

            Det är klart att jag vet!

            Det var mest ett skämt relaterat till det allmänna tillståndet, inte menat som något angrepp på dig.

  19. MiT

     /  03/03/2020

    Sen finns det såklart en massa villkor också men det är de inte lika noga med att nämna…

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3152741238092363&set=a.105319806167870&type=3*

    Svara
    • Ivar L

       /  03/03/2020

      Just precis, när BEHOVET uppstår. Men det behovet föreligger inte i nämnvärd utsträckning hos invationshorden vid grekiska gränsen.

      Svara
  20. MiT

     /  03/03/2020

    *https://www.facebook.com/konsekvensanalys/posts/1102882416728374?__tn__=K-R*

    Svara
  21. Ivar L

     /  03/03/2020

    Inte för att jag sörjer om M förlorar röster till SD men här är i vart fall ännu en insiktsfull krönika från Nyheter Idag som analyserar varför M så ofta förlorar mot vänsterliberaler när saker ställs mot sin spets:
    https://nyheteridag.se/zackrisson-varfor-moderaterna-alltid-forlorar-debatten-med-vanstern-och-hur-de-ska-gora-for-att-vinna/

    Svara
    • Kristian

       /  03/03/2020

      Just det där med att behöva förstå att det inte är ett sällskapsspel kan tillämpas på mycket.
      Bra analys.

      Svara
  22. Reblogga detta på Varjager's Weblog och kommenterade:
    Läsvärt

    Svara
  23. Gorby

     /  03/03/2020

    Svara
    • Jans

       /  03/03/2020

      1. Pandemirisk = det är inte viktigt om familjen vill hem såvida de inte lider direkt nöd.
      2. Är de inte folkbokförda så bör de inte få åka ”hem” alls eftersom vi inte vet om Sverige är deras hem.

      Svara
  24. MiT

     /  03/03/2020

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157221166273231&set=a.10150320256993231&type=3*

    Svara
    • Ivar L

       /  03/03/2020

      Kan Australien så kan Europa och förr eller senare måste vi. Lika bra att börja redan igår. Greklands exempel bör stödjas och utvecklas. Asylsystemet missbrukas av 99% av de sökande i vilket fall som helst.
      Dessutom, när CUF påstår att inga ekonomiska migranter får uppehållstillstånd längre så bortser de från både att många asysökande i praktiken är ekonomiska migranter och de bortser också från anhöriginvandringen som oftast utgör en större del. I asylant = minst en anhörigimmigrant.

      Svara
      • Weasel

         /  03/03/2020

        Ja.
        De för tillfället aktuella migranterna – alltså de som CUF vill ge asyl – ”flyr” ju från Turkiet.
        Och eftersom det inte är något krig i Turkiet är dom just ekonomiska migranter.

        För övrigt anser jag att folk inte ska ha rösträtt när dom fortfarande bor hemma hos mamma och pappa. Och dom ska definitivt inte uttala sig om landets migrationspolitik.

        Svara
        • Ofrivillig svenska

           /  03/04/2020

          Weasel: A propos rösträtt, som även diskuterads under förra Toklandet-posten, håller jag med om att den bör reformeras på något sätt.

          Många verkar glömma bort att demokrati inte är lika med att exakt alla får rösta; i Sverige har vi ålder 18 år samt för RD-val medborgarskap (borde vara krav för alla nivåer !) men i många andra länder, Frankrike ex.vis, kan man vid vissa brott bli dömd att förlora vissa eller alla ”droits civiques” (rösträtt, valbarhet m.m.) under kortare eller längre tid. Även i USA förlorar man rösträtten, minst under tiden man sitter i fängelse (om jag inte minns fel). Med detta sagt tar jag ej ställning för eller emot, bara påpekar att demokrati inte innebär att alla, utan krav eller undantag, måste ha rösträtt.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  03/04/2020

            @ Ofrivillig svenska.

            ”Även i USA förlorar man rösträtten, minst under tiden man sitter i fängelse (om jag inte minns fel).”

            Det är olika i olika delstater. Som jag förstår saken, är det vanligt att man permanent förlorar rösträtten om man begår brott som resulterar i fängelse. Eftersom så stor andel av befolkningen någon gång har suttit på kåken, har detta stor effekt. I Florida återställde man brottslingars rätt att få rösta förra året och det har varit en het debatt om vilka effekter detta kommer att få i valet i år. Florida är ofta den största ”swing state” och denna reform innebär en större chans för demokraterna att vinna den delstaten och därmed hela valet.

          • hllviken

             /  03/04/2020

            Kriminella röstar på ”demokraterna” – interesting!

          • Kristian

             /  03/04/2020

            @ Ofrivillig svenska, Utlandssvensk, hllviken:

            Storbrittanien fick en näsknäpp av EU för ett decennium sedan eller vad det var, när de vill stoppa dömda brottslingar i fängelse från att rösta.

            Får se om det tas upp igen. Tror inte det är som i USA att de automatiskt skulle rösta vänster.
            Hmm, fast en växande demografisk del av fångarna skulle nog det …

            I USA är det också rent demografiskt att de flesta som döms för våldsbrott kommer från grupper som redan röstar D.

          • Utlandssvensk

             /  03/04/2020

            @ Kristian,

            ”I USA är det också rent demografiskt att de flesta som döms för våldsbrott kommer från grupper som redan röstar D.”

            Ja, utan tvekan!

          • Kristian

             /  03/04/2020

            @Utlandssvensk:
            Därmed kunde Scott Adams med stöd i statistiken säga att Republikaner använder skjutvapen för jakt, sport och självförsvar, Demokrater använder dem för att begå brott.

            Verkligheten är inte alltid trevlig.

  25. MiT

     /  03/03/2020

    Svara
  26. Jans

     /  03/03/2020

    Tips. Intressant krönika om typiskt Toklandetämne. Om varför männen drar när kvinnor kommer in i deras klassiska arbetsmarknader:

    ”Det räcker att se hur vi hade det när vi levde i traditionella kärnfamiljer med tydligt uppdelade arbetsuppgifter och då kvinnor arbetade hemma med barn och hushåll medan männen arbetade ute med jordbruk eller andra specialiserade yrkesuppgifter. Det finns så många dimensioner av det traditionella samhället som säger oss att män alltid sökt sig bort från hem och härd och därmed bort från tillvarons kvinnliga och omsorgsinriktade centrum. Kvinnan var inne, mannen var ute. Kvinnan var hemma, mannen var borta. Kvinnan stod på kajen och vinkade, mannen seglade ut på havet.”
    https://detgodasamhallet.com/2020/03/03/richard-sorman-man-soker-sig-utanfor-den-kvinnliga-sfaren/#more-23615

    Läs hela!

    Svara
    • Kristian

       /  03/04/2020

      Vår nationalklenod Forsne hade liknande tankar för några veckor sedan:
      ”Männen går till sjöss”
      https://ledarsidorna.se/2020/02/mannen-gar-till-sjoss/
      ”I en doktorsavhandling från Lunds universitet häromåret visar [Pia Rosander] på vilka egenskaper som leder till högre betyg och därmed större möjlighet att komma in på de mest eftertraktade utbildningarna. Samvetsgrannhet, det vill säga att en person är plikttrogen, ordningssam och disciplinerad, hade enligt Pia Rosander ett klockrent samband med höga betyg. En annan avgörande egenskap är ångest och oro som driver till att prestera bra. Något som återfanns framför allt hos begåvade flickor rädda för att misslyckas.

      Pia Rosander visade samtidigt i sin forskning att pojkar däremot oftare har den personlighetstyp som drivs av lust och nyfiken – en egenskap som inte belönas av betygssystemet – och hon såg ingen skillnad i begåvning, i IQ, mellan flickorna och pojkarna i den omfattande undersökta gruppen. ”

      Svara
    • Törnrosa

       /  03/04/2020

      Ang Jans´ familjedröm – och en baksida av den:
      Hahaha. Det var ungefär på det temat jag sänkte ett debattämne för Fristaden för ganska länge sedan. Den eviga pappadrömmen. Mamma sitter hemma och pappa är ute och skaffar hem både det ena och andra. Smittor som smittor kan man tycka. Bläää. mvh

      Svara
    • Kristian

       /  03/04/2020

      I avsnitt 32 av Samtidigt (Samtidens podd) ”Vad håller public service på med?” säger Linus (Bylund, SD):
      ”Socialdemokraterna jobbar på, de kämpar med det här att bli slagkraftiga i sociala medier […] för mig som jobbar med våra sociala medier dagligen […] en ren fröjd att se. […] Det är som när man var 11-12 år och hade kollat på Karate Kid. Så känns det. Det är så otroligt taffligt.”
      (Omkring 16:30 in)

      (P3s Tankesmedjan jämfördes tidigare med ”om Marie Antoinette hade haft en podd.”)

      Svara
  27. MiT

     /  03/04/2020

    Ja kolla mailadresserna, de är olika

    Svara
  28. MiT

     /  03/04/2020

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2743162579093913&set=a.106588182751379&type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARB0_T0Js4igXgzszFe3FVxqTrqdTXCupJrwWOJWD-hg76yxNYNC-ROq5CG9rk91MPR7WhFrIQxvnwy6-O1XihaPKcJqJ_H8l42ZgugOFqeJ2rx80198caANuu2MMwNaleFHKOfVKgWNxzWlUA7RQIyoJaOUrYN-3qWqjCvb34gr_wywPxiPUnNf__bsY1Spdbt1f6V7M949RHy2f43_Ixho1HQbCotDgrbXiSc44H4D9tXG8Qiuwb6gVuTkWhZ9OnQN1L8SkpAO15Mri_Tm92ud5mgJTT6hIXZX6gQ_QMx2Ou3SpxMxlD9reGxGcRs-df0ZYQ7rgnw1CdceXJMoxDxMJNVDgPPg_JDft3373SWoPgUahPldueBLHHLzdFL3UdwgyRH96jsfRsm1XGV7tJOiaP8GrWwtzPGAiLCwPh0pF1sokfIYvNanLMyYY9vpEkeS1pAgAv97nhmaZGd1WTtkzaF7mWbwZ3N5RDqjaGFPiIeg4FZiRZKSBdmwMkG_O333&__tn__=-y.g*

    Svara
  29. MiT

     /  03/04/2020

    Svara
  30. Kristian

     /  03/04/2020

    Svara
    • Kristian

       /  03/04/2020

      Det är nog minst en generation sedan advokater i allmänhet var särskilt konservativa.
      I dag känns det som övre medelklass, livsstil, aktivism, progressivism, vänster, vänster, vänster …

      Svara
      • hllviken

         /  03/04/2020

        Den här videon är en förolämpning mot alla laglydiga, respektfulla människor.

        På SVT´s hemsida säger en kvinnlig lagman att hon är mycket missnöjd med videon.

        Alltid något – man får nöja sig med det lilla i samhällsförfallet.

        Svara
        • Kristian

           /  03/04/2020

          Väntar med spänning på ”det här gör jag som privatperson”.

          Kommer ni ihåg när Bert Karlsson stod på en bänk eller vad det heter i riksdagen? Blev en del uppståndelse. Skulle gärna se den bilden i en lista av hundra någonting.

          Svara
  31. Kristian

     /  03/04/2020

    Säg till Greta att öppna champagnen!

    ”Dramatiskt minskade utsläpp i Kina efter coronavirusets utbrott”
    https://www.nyteknik.se/energi/dramatiskt-minskade-utslapp-i-kina-efter-coronavirusets-utbrott-6989194

    Svara
  32. MickeP

     /  03/06/2020

    Turkiska parlamentet har nyss haft debatt i frågan om framförda uteslutningskrav från NATO, eftersom turkarna anses ställa till för mkt bråk för andra NATO-länder.

    [video src="https://videos.files.wordpress.com/4xRZi9XS/turkish-parliament-erupts-in-huge-fight-over-syriarussia-theync.mp4" /]

    🙂

    MickeP

    Svara
    • MickeP

       /  03/06/2020

      Sry, rätt länkadress ska antagligen vara:

      [video src="https://videos.files.wordpress.com/4xRZi9XS/turkish-parliament-erupts-in-huge-fight-over-syriarussia-theync.mp4" /]

      MickeP

      Svara
      • MickeP

         /  03/06/2020

        Nähä, ngnting lirar inte riktigt som jag vill att det ska göra. Ni får klistra in URL:en på egen hand i era browsers. Ta bort hakparanteserna och ”video src=”

        MickeP

        Svara
  1. Snart dags för nya strömmar av små ensamkommande flyktingbarn? — WTF? – Life, Death and all between
  2. Snart dags för nya strömmar av små ensamkommande flyktingbarn? – Suzie Weathers
  3. Kommentar om asylrätt | WTF?
  4. Kommentar om asylrätt – Suzie Weathers
  5. Analys – Antirasism och Rasism är kontrollord som används av psykopater som vill förstärka konflikt och vill framstå som godheten
  6. På Steigan uppmanar EU och Recep Tayyip Erdoğan att skapa fred i Syrien

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.