Ett jävla gnäll!

Jag är lite förbannad på en del dumheter.

En Karl-Johan Karlsson har skrivit något som är ganska viktigt idag, om vikthets bland tjejer. Problemet är bara att han är man och han skyller inte problemet på män alls. Inte det minsta… Och jävlar vad skit han har fått av de som inte vill fatta vad han menar utan gör allt för att bara missförstå. Så mycket det går. Gissa vilka som dyker upp?

Riddaren på den vita springaren

Sådana finns det gott om. Framför allt när det diskuteras något om kvinnor/män, då dyker de upp snabbare än Lucky Luke drar. Det ska gnällas, framför allt ska det gnällas på vem som sagt något för det får absolut inte vara en man som säger något. Då dyker de upp, fort. De där som rider in på sin vita springare och ska dra sin lans till de ”svagas” försvar, gärna med en raljant ton för att försöka förlöjliga lite. Sen är det bara att förväntansfullt vänta in de kvinnliga applådåskorna. Och kanske även några från andra riddare. Att inte vilja förstå Is Da Shit! För i deras värld så är det självklart att det är MANNENS fel och säger någon något annat så är det fel. Punkt. Och när en MAN säger något så är det fel också. Punkt Om han inte skyller på andra män förstås!

Varför skyller Karlsson inte på män då? Svaret är enkelt:

MÄN HAR INTE ETT JÄVLA SKIT MED DEN SAKEN ATT GÖRA!

Mode och hur kvinnor framställs i den branschen är ett kvinnoproblem, ta bort män ur både ekvationerna och diskussionerna! Vi har NOLL OCH INGET med den saken att göra! Inget överhuvudtaget. Det är tjejer/kvinnor som har problem med tjejer/kvinnor som driver på det och inget annat. Och jag gissar att det är det han menar även om alla formuleringarna kanske inte är klockrena. Män generellt skiter i kvinnors mode både vad gäller kläder och kropp.

Hade han bara skyllt på männen så hade det varit grönt, inga klagomål hade synts till. Nu gjorde han inte det…

Ätstörningar är ett jävla problem för de drabbade och deras nära men inte fan löser man det problemet om man ständigt letar efter lösningen på fel ställe? Lösningen finns inte hos männen alls…

Men det är klart, allt är männens fel ändå, som vanligt…

Förbjud kvinnor att närma sig klädaffärer så löser man problemet ordentligt en gång för alla! Tror ni inte? Tror ni att problemet skulle kvarstå om man förbjöd män att närma sig klädaffärer?

Wikipedia

Det gnälls på att det är för få kvinnor som skriver där. Jag har själv aldrig skrivit på Wikipedia men som jag har förstått det så är det HELT ÖPPET för vem som helst. Finns inga regler om att kvinnor inte får skriva. Inte heller några regler om att det måste vara 80% män som skriver eller nåt sånt. Bara att skriva och se glad ut. För vem som helst förutsatt att man har något vettigt att skriva (antar jag…).

Men se det går inte verkar det som, bara för att det är mest män som skriver där så måste det finnas något hinder för kvinnor. Självklart måste det vara så. Det där allsmäktiga OSYNLIGA HINDRET som effektivt stoppar kvinnor från att skriva på Wikipedia som är helt öppet för vem som helst… De där hindren som ingen kan se är stora JÄMSTÄLLDHETSPROBLEM! Och de har med GENUS att göra! Hur kan ett hinder se ut då? Jo så här

wiki

Hon har tre ungar, det är ganska tydligt vad hon tycker är roligare att göra än att skriva på Wikipedia… Och så tycker jag också! Det är mycket roligare. De flesta som skriver på Wikipedia har förmodligen inte tre ungar. De flesta av dem kanske inte ens har någon att göra roligare saker med alls… Men det är klart, när man prioriterat annat och sen inte har tid så passar det bra att vilja ha lite curlat framför fötterna! Eller är det räkmackor som ska delas ut? För det är vad det handlar om och inget annat. Jag har som sagt själv inte skrivit något där men gissar att det inte är särskilt krångliga regler eftersom det ändå är så många som klarar av det, gissar att om jag bara var tillräckligt intresserad och kunnig inom ett område så skulle det inte vara något problem alls. Varför skulle det då vara ett problem för kvinnor?

Nu har jag gnällt färdigt

truthordare: ””Kukbok” är okej att skriva tydligen?

TILLÄGG

Glömde lite gnäll, det är Kawasaki som vill missförstå så mycket det bara går…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

180 kommentarer

  1. Bra gnällt som vanligt. Fortsätt med det!

    Svara
  2. Haha, vad arg du blev.

    Svara
  3. Jamen, kvinnors vikthets är ju männens fel. Konkurrens är ett manligt attribut. Mindre manlighet, mindre konkurrens, mindre hets. Förstår du inte den enkla?

    Svara
    • MiT

       /  11/11/2013

      Larsson:
      Jomen, allt är männens fel. Får de skoskav av att de köpt för små skor så är det omedelbart männens fel det också…

      Svara
      • Tala inte om det. Skoskav är också manligt, och skors begränsande inflytande på kvinnor är ju rent patriarkala!

        Svara
        • MiT

           /  11/11/2013

          Larsson:
          Och det där jävla patriarkatet som inte fattar att man måste ha minst 20 par olika skor också…

          Svara
  4. notsure

     /  11/11/2013

    Intelligensreserven på politism är igång igen ser jag.
    Att inte se att det är problem i många invandrartäta områden är infantilt. Att sedan dra slutsatsen att de som tycker sig se problem där är nazister är än mer infantilt.
    Dessutom är det respektlöst mot människor i allmänhet (att kalla dem nazister) och invandrare i synnerhet, då hans dumheter om strukturell rasism inte ger några som helst positiva resultat.
    Vi vet ganska mycket om hur människor fungerar och området ingroup-outgroup relations är ett enormt stort, tvärvetenskapligt område med hur mycket bra forskning som helst. Vill man på allvar lösa problemet så finns det lösningar men man måste börja titta på riktig forskning istället för att lyssna på tomten Zolfgary och hans kompisar i sandlödan Södermalm.
    Jag tycker det är anständigt att vilja ta emot så mycket flyktingar det bara går men har man ingen plan så blir det inte många och konflikterna mellan grupper i samhället blir stora.

    Svara
    • MiT

       /  11/11/2013

      notsure:
      De vill inte ha någon lösning på något. De lever på att det alltid finns stora problem, de vill att det ska vara gapande fram och tillbaka.

      Svara
      • Casey Jones

         /  11/12/2013

        Zolfagary skriver att han ska lära Lindquist och Lamotte skillnaden mellan invandrare och bomber. När ska han själv lära sig skillnaden mellan invandrare och invandring? Och inte kan man kommentera på deras kassa sida heller, såklart…

        Svara
        • MiT

           /  11/12/2013

          Casey Jones:
          Kawasaki är full av skit för det mesta vilket kanske är synd för även om han skulle ha något vettigt så drunknar det i skiten.

          Och de startade ju med det orwellska nyspråket ”Låta färre komma till tals för att låta fler komma till tals”… 🙂

          Svara
  5. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/11/2013

      Japp, självklart tjänar jag mer än Annie Lööf,Mona Sahlin,Annika Falkengren,Cristina stenbeck,Gudrun Schyman,Antonia Ax-son Johnsson mfl bara för att jag är man.Detsamma gäller naturligtvis Nisse uteliggare och kalle tidningsbudet.

      Svara
    • Anders

       /  11/11/2013

      Då får de väl producera lika mycket och ta samma jobb också. Med samma uppoffringar. RÅlönegapet var ordet. Hon vill ha lika lön oavsett arbete. Inte ens Sovjet hade det.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Anders:
        Fast det är ju konstigt, inget fungerande bra samälle har ju någonsin existerat med det tänket?

        Svara
    • QED

       /  11/11/2013

      Svara
    • lavazza1891

       /  11/11/2013

      Från vilken dag är kvinnor i genomsnitt lediga? Borde den inte ligga vid samma tid på året?

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        lavazza1891:
        Har de inte varit lediga nog med tanke på att de jobbar deltid… (ajajaj, skitstorm på väg)

        Svara
        • lavazza1891

           /  11/12/2013

          Jag tänkte en jämförelse mellan kvinnors sammanlagda årsarbetstid och mäns sammanlagda årsarbetstid. Eller så kan vi ta mäns och kvinnors skattebetalningar. Fram till april betalar män skatt till andra män, därefter betalr män skatt till kvinnor. Fram till september betalar kvinnor skatt till andra kvinnor, därefter till andra män. Jag antar att bara det senare anses som ett problem.

          Svara
          • MiT

             /  11/12/2013

            lavazza1891:
            Jag antar att du antar helt rätt… 😉

          • Grodan Boll

             /  11/12/2013

            Så egentligen skulle män lägga sig på sofflocket till kvinnorna jobbat ikapp den här 1.5 månaden de ligger back?

    • robjoh

       /  11/12/2013

      Det var rätt länge sedan det här året som jag började enbart arbeta för att staten skulle ha mina pengar…

      Svara
  6. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/11/2013

      Ok, han vill sänka skatten och minska löneskillnaderna mellan kvinnor och män.Samtidigt konstaterar han att kvinnor mest jobbar i den offentligt finansierade välfärden. Var skall pengarna till den offentligt finansierade välfärden komma ifrån om han skall sänka skatterna för kvinnor och män och höja lönerna för kvinnor ? Tycker han kanske på sant socialistiskt maner att staten skall beskatta ”de rika” upp till 100% av deras inkomst för att täcka skattebortfallet och att det skulle räcka till ?
      Lycka till säger jag !

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Pelle2:
        Jadu, har inte en aning om hur han vill få ihop det…

        Svara
  7. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
    • Anders

       /  11/11/2013

      Ett ljus i mörkret.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Anders:
        Verkligen! Undrar hur länge hon tillåts prata som miljöpartist?

        Svara
    • Enda vettiga MP-rösten på Twitter. Hoppas hon får fler med sig.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Ekvalist:
        Hon kommer nog inte tillåtas att skriva sådant gissar jag…

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/11/2013

      Vad fan gör Utas i Miljöpartiet? Hon låter ju som folk…

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Hjalmar:
        Jag fattar inte det heller faktiskt, hur står man ut där om man är vettig?

        Svara
    • Fugen

       /  11/12/2013

      Jag misstolkade hene när jag läste henne först, men hon är verkligen ett ljus i mörkret. Jag ber allra ödmjukast om ursäkt.

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Fugen:
        Resonera som Utas OCH vara miljöpartist? Är det ens möjligt?

        Svara
  8. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
  9. MiT

     /  11/11/2013

    Blanco, är det inte hon som skrivit några extremt korkade grejer om polisen på dumheter24?
    https://twitter.com/BotkyrkaBibblan/status/395849170101092352

    Svara
    • Du förväxlar nog henne med Quetzala Blanco, tidigare nöjesjournalist på Expressen, numera Nyheter24.

      Sissela Nordling Blanco är med i F!. Det var bland annat hon som arrangerade nåt seminarium om rasdiskriminering på förra årets Pride, där hon fick två besökare utslängda för att de hade fel hudfärg. Ironiskt nog betyder hennes namn ‘vit’ på spanska

      Svara
  10. MiT

     /  11/11/2013

    I repris. Men var de verkligen sexistiska innan?
    https://twitter.com/hej_gulsen/status/399169787097804800

    Svara
    • notsure

       /  11/11/2013

      The Södermalm edition!
      Om ändå Ted Bundy hade lekt med dockor…

      Svara
    • Pelle2

       /  11/11/2013

      Som jag skrev förra gången du hade detta uppe så är det väl omvänd sexism på dessa bilder. Killen leker med traditionella tjejleksaker på tre av bilderna medans tjejen leker med traditionellt manliga leksaker på en bild. varför är detta en bättre förebild än när katalogen var mera uppdelad på en del för killar och en del för tjejer ? Och varför är det killen som skall intressera sig mer för ”tjejleksaker” än tvärt om ?

      Svara
      • Björn

         /  11/11/2013

        Nej nej Pelle2! Bäst hade varit om det inte varit med pojkar alls i katalogen. Och att flickorna enbart lekt med ”pojksaker”. Först då blir det jämställt

        Svara
    • Bilderna i leksakskatalogen:

      En våt feministisk önskedröm eller
      en sann bild av hur verkligheten ser ut?

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Ulf Andersson:
        Närmare den våta drömmen än verkligheten tror jag… 😉

        Svara
    • Inte ett av hennes bättre alster på sistone.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Ekvalist:
        Nä det är det inte. Men hon har ändå ändrat sig så mycket åt det positiva hållet att det inte spelar så stor roll 😉

        Svara
  11. Jonte

     /  11/11/2013

    Får heterosexuella män öht ha några preferenser enligt feminister? Testa skriv på twitter eller facebook att du tycker något är sexigt hos en kvinna och invänta sedan the shitstorm from hell…

    Jag brukar dra paralleller mellan det anorektiska modellidealet och bodybuilderidealet hos män. Det är helt enkelt två överdrivna kroppsideal som inte på något sätt motsvarar vad de flesta män respektive kvinnor faktiskt tänder på hos det motsatta könet.

    De flesta kvinnor uppskattar vältränade män och män i allmänhet föredrar kvinnor med smala midjor men med kurvor. Att skylla anorektikeridealet på män är lika puckat som att skylla det steroidpumpade bodybuilderidealet på kvinnor.

    Svara
    • MiT

       /  11/11/2013

      Jonte:
      Det är deras karikatyr av mannens preferens som de hackar på och påstår är den verkliga. Fan, hur många män märker ens att frun/sambon har klippt håret? Eller har köpt något nytt plagg? Eller whatever?

      Svara
  12. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/11/2013

      Om hon pratar om sin man/sambo så undrar jag hur han kan ha ett förhållande med en uppenbart tokig människa som Fanny som kallar honom för förtryckare.
      Är han en masochist eller är han en mangina ?
      sedan kan man ju undra varför hennes syn på middagsplanering självklart är bättre än hans ? Han kanske var sugen på något annat än det ni har i skafferiet. Har det aldrig hänt Fanny någon gång ?

      Svara
      • Jonte

         /  11/11/2013

        Man tar vad man kan få, @laxsill får välja mellan tjejer som Fanny eller högerhanden.

        Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Pelle2:
        Makalöst, man saknar liksom ord. Det blir ju värre och värre, så här extrem var hon inte i våras.

        Svara
        • Hjalmar

           /  11/11/2013

          Med den här takten så har hin snart stekt sin vite riddare över öppen eld… Güdrün vet bäst!

          Svara
          • MiT

             /  11/12/2013

            Hjalmar:
            Güdrün är inte i närheten av att vara så radikal som en del andra… Vilket säger mer om dem än om Güdrün!

      • Jag känner inte Fanny privat men enligt Hannah från oneway communication som känner Fanny, så borde ungefär allt Fanny skriver på det här sättet läsas med en stor fet smily, då Fanny tydligen har extremt svart humor. Kanske därför hon kallar sin partner för förtryckaren.
        Inte en stil jag skulle ha för eventuell partner. Men det kan ju vara ett uttryck för en humorstil?

        Svara
        • MiT

           /  11/11/2013

          Sara Schmenus:
          Nu var den riktad till pelle2 men jag tar mig friheten att flika in att i så fall så är hennes humor 50 shades of black där det blir mörkare och mörkare hela tiden. Hon har blivit MÄRKBART mer radikaliserad sen i våras då jag skaffade twitter.

          Svara
          • oh, sorry. Men ja, jag upplever också att det blivit svartare, det jag ser, vilket är lite, då jag inte följer henne på twitter.

        • Jonte

           /  11/11/2013

          Det där är knappast det enda galna Fanny har skrivit…

          Svara
        • Pelle2

           /  11/12/2013

          Hade en man kommit undan med att ha ”en svart humor” där han kallar kvinnor för förtryckare,batikhäxor,menlösa våp mm ?
          Detta om det nu är en svart humor hon har och att det inte är ett försök att skyla över hennes extrema övertramp att kalla det för humor.
          Dessutom verkar det som om hon påverkar många kvinnor i negativ riktning om man läser hennes kommentarer. Det är ju många som skriver uppmuntrande svar på hennes blogg.Vill hon verkligen bidra till en negativ manssyn om det nu bara skulle vara humor?

          Svara
    • notsure

       /  11/11/2013

      Jag skulle lätt kunna tänka mig att han hellre ställer sig naken på Avenyn och dricker en burk marmite istället för att tillbringa en enda minut till i Mordor.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/11/2013

      En del har pms jämt…
      Konstigt att ”förtryckaren” står ut med den ”regeringen”. Är han ”Fritzlad” eller?
      http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/spikar-fast-sin-pung-i-roda-torget/
      …tänker jag på, av någon anledning…

      Svara
  13. Pelle2

     /  11/11/2013

    Jag läste Åsa Linderborgs så kallade recension av Per Morbergs kokbok som hon så otroligt fyndigt kallade för kukbok. Om hon tyckte att recepten var dåliga så kunde hon väl ha skrivit om det för det är ju faktiskt det som är det väsentliga med en sådan bok. Att sedan Morberg valde att förpacka recepten i en bok med honom själv i olika miljöer och i olika utstyrslar kan man kanske tycka var lite fånigt men han tror väl att det säljer.
    Men naturligtvis måste Linderborg lägga all energi på klaga på Morberg bara för att han är en man. Oseriöst är bara förnamnet.
    Sedan fullständigt älskar hon Lotta Lundgrens bok till största delen för att hon är en kvinna
    och för att hon inte har med några bilder. Så oerhört fånigt och typiskt elitfeministerna på Södermalm. Att vara kvinna är i sig en kvalitetsstämpel för dessa människorna.

    Svara
  14. MiT

     /  11/11/2013

    Jodå, det finns fler… Finns mer från honom om artikeln om vikthetsen

    Svara
    • Pelle2

       /  11/11/2013

      och han kan naturligtvis bevisa att det är det osynliga patriarkatet som har skapat kvinnoidealen ?
      Och återigen, har kvinnor ingen egen vilja ? Räcker det med att en man säger åt dom hur de skall se ut för att de omedelbart skall försöka göra om sig till den mannens idealbild ? Om någon skulle vilja göra om mig mot min vilja så skulle jag be vederbörande dra åt helvete !

      Svara
      • Jonte

         /  11/11/2013

        Hur många män säger att ska se ut som anorektiker? Ska vi beskylla kvinnor för groteska steroidpumpade bodybuilderideal?

        Svara
        • MiT

           /  11/11/2013

          Jonte:
          Äh, de män som vill att kvinnor ska vara anorektiska får plats på ena handens fingrar. Och då tillhör den handen en sågverksarbetare…

          Svara
        • Hjalmar

           /  11/11/2013

          Försök inte vara sådär förtryckande patriarkalt logisk…
          Erkänn: du hatar kvinnor!

          Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Pelle2:
        Bevisa? Bara att googla patriarkatet!

        Svara
        • Pelle2

           /  11/11/2013

          Jo, jag vet. Det finns ju en standardförklaring :-).

          Svara
    • Jonte

       /  11/11/2013

      Finns det nånting som patriarkatet inte har skapat?

      Svara
      • Pelle2

         /  11/11/2013

        Japp,allt som är positivt enligt feministerna har kvinnorna och framförallt feministerna skapat. Patriarkatet och männen har bara gjort dåliga saker

        Svara
        • lavazza1891

           /  11/11/2013

          Women can’t be sexist, because patriarchy! Allt tokigt och grundlöst feminister säger kan man sätta ”because patriarchy” efter. Kvinnor lider av anorexia ”because patriarchy”. Patriarkatet är förklaringen till allt, och vet du inte det så är det bara att googla.

          Svara
      • Alltså, nu anser inte jag att Patriarkatet™ som de flesta feminister pratar om existerar som så. Däremot har vi många patriarkala strukturer kvar. De drabbar både män och kvinnor.

        Svara
        • Du skriver drabbar? Är patriarkala strukturer endast av ondo?

          Svara
        • robjoh

           /  11/12/2013

          ”De drabbar både män och kvinnor”

          Den första delen är klassisk ad hoc för att försvara en teori som inte fungerar. Det började med patriarkatet hjälper män på bekostnad av kvinnor. Sedan visar någon att män till största delen inte har en vana att hjälpa andra män bara för skoj skull. Då helt plötsligt blev det patriarkatet drabbar både kvinnor och män.

          Kanske dags att skrota teorin och lista ut hur samhället i verkligheten fungerar?

          Svara
    • notsure

       /  11/11/2013

      Hade varit intressant att se hur ”kvinnoidealet” hade sett ut om (heterosexuella) män hade haft NÅGONTING att säga till om hur kvinnor ”skall se ut”.

      Svara
      • Jonte

         /  11/11/2013

        Lätt, kolla utvikningstjejer i tidningar som Moore och Slitz. Förvisso smala tjejer men med kurvor och knappast anorektiker.

        Svara
        • Inte helt ovanligt iof att kurvorna inte är helt äkta. Vilket kanske inte heller är optimalt som ideal

          Svara
          • lavazza1891

             /  11/12/2013

            Det är förstås färre som kan uppnå ideal som inte finns, som männen i tantporrböcker eller kvinnors andra fantasier. Men även för ideal som finns, så kommer med nödvändighet den absoluta majoriteten inte vara i närheten av idealet, på grund av en kombination av gener, ålder och bristande ansträngningar.

          • lavazza1891

             /  11/12/2013

            Det är förstås inga som kan uppnå ideal som inte finns,

          • Petter

             /  11/12/2013

            Alltså är dessa ideal verkligen så påfrestande för folk? Varför hör man aldrig män klaga över de ideal som män ”ska” leva upp till? Sexpack på magen och en karriär med högavlönat jobb och en perfekt far? Alltså det är väl samma sak? Är det för att tjejer oftare är modeller så tjejer blir oftare påminda om att dom inte är vackrast i världen? Jag sitter på tunnelbanan nu och brukar tänka på stan på att jag upplever folk klä sig väldigtallmänt och utan press på att se ut på ett visst sätt. Borde man inte se fler som är anorektiker osv. Men det kanske räcker med en för att det ska va tillräckligt? Det är klart att visa opererar sig till förbannelse och kan inte sluta titta sig i spegeln och det gäller oxå män. Biffarna på gymmet är ett ex på skev normbild som dom kanske fått av he-‘man och Arnold Schwarzenegger men jag skulle inte skylla det på patriarkatet eller matriarkatet….

          • Petter

             /  11/12/2013

            Och sen tror jag den snygga/coola tjejen och den snygga/coola killen som alla hade i varje klass påverkade mycket mer än reklam och ”samhället”. Jag kommer ihåg det som liten att det var en liten bubbla man levde i och kompisarna och familjen var ens värld och det var dom man jämförde sig med. Så igen så trycker jag för en jämställdhetsdeäkt och rakat huvud för alla! 😉

      • MiT

         /  11/11/2013

        notsure:
        Om det BARA hade berott på män så vete fan om det ens hade funnits något ideal…

        Svara
        • Adam Bek

           /  11/11/2013

          Nja, inte ett ideal utan flera olika. Även för en och samme man.
          Ett ideal som långsamt utvecklas under påverkan av de kvinnor man träffat genom åren 🙂

          Svara
          • MiT

             /  11/11/2013

            Adam Bek:
            Fast då är det ju inget ideal utan en salig blandning till slut… 🙂

  15. Jonte

     /  11/11/2013

    Jag vet några som är i större behov av terapi…

    Svara
    • Pelle2

       /  11/11/2013

      Trodde inte att det var möjligt att skapa ett samhälle som var i paritet med de gamla öststaterna vad gäller förtryck och hjärntvätt men om Klepsters samhälle blev verklighet så tror jag faktiskt att de hade lyckats med det.

      Svara
    • notsure

       /  11/11/2013

      Socialism i Sverige 2013, ta pengar från män i Gårdsten och ge dem till överläkare i Askim. Tragiskt är bara förnamnet.
      Hur låter detta istället: Ta pengar från dem som har mer än tillräckligt och hjälp dem som för tillfället har det svårt. Jävla postmodernism.

      Svara
    • MiT

       /  11/11/2013

      Jonte:
      Kära nån…

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/12/2013

      En madrasserad cell, och en ny, fin skjorta med många blanka spännen på, kanske? Eller räcker det med en plastkasse med färgglada mediciner i då och då?

      Svara
  16. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
    • Jag har en viss förståelse för den åsikten faktiskt. Manliga skrikfeminister som breder ut sig i pressen är inkonsekventa gaphalsar. Kvinnliga skrikfeminister är gaphalsar, men åtminstone mer konsekventa gaphalsar. För konsekvens borde Jonas Sjöstedt maka på sig för en kvinnlig partiledare, Daniel Swedin borde börja jobba som metrosexuellmansmodereporter i landsortspressen och Johan Ehrenberg borde skänka sitt företagsimperium till FI! och införa minst 100% kvinnliga ledarskribenter på den nya dagstidning han gör reklam för.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Ekvalist:
        Jo visst hörs de men de hyllas ju också av feminismens företrädare. Varför ska de tystna när de belönas?

        Svara
        • Nu tycker inte jag man behöver vara så extrem som Ekvalist är i sitt uttalande men det är ju inte helt långt från den verkligheten jag upplever iaf att många manliga feminister blir så extremt hyllade medan många kvinnliga ditos bara anses vara jobbiga gnällkärringar. Det är lite jobbigt.

          Svara
          • Jonte

             /  11/11/2013

            Välkommen hit. Här hyllar vi inga manliga feminister… 🙂

          • @Jonte tack. =) (jag trodde inte ni hyllade några feminister ;))

          • Sakine Madon, Helene Bergman för att nämna två.

          • MiT

             /  11/11/2013

            Sara Schmenus:
            Hej och välkommen till den MÖRKA SIDAN! 😉

            Vet du, här håller jag med dig helt och hållet!

            Och samtidigt så visar det på den extrema dubbelmoralen inom feminismen för vilka är det som hyllas av företrädarna? Jo det är de värsta avarterna

            Så blir du en hjälte inom feminismen!


            De största r*vhålen som finns är de som betecknas som bra människor av feminismens företrädare, nu senast Ehrenberg som hyllades unisont av feminister… Tål att tänkas på lite?

            Och det där med patriarkatet som svar på allting, det är lite som den här kommentaren

            Ett jävla gnäll!


            Allt som är lite besvärligt skylls på det osynliga mäktiga patriarkatet oavsett problem. Till och med det där med Wikipedia som är helt öppet för alla är ett verktyg för patriarkatet enligt en del och sen när man ser vad som hindrat henne så är det att hon gillar att göra annat på kvällarna 😉 Med patriarkatet…

        • Sara:

          Det händer inte alltför sällan att vi ger en och annan uttalad feminist beröm och stöd. Till och med några manliga (sorry Jonte 🙂 ). Det är inte feminister i sig utan den extrema misandrin, kombinerat med infantiliseringen av kvinnor som brukar raljeras eller kritiseras.

          De flesta av oss (tror jag, vill inte uttala mig för alla), inklusive undertecknad, har tappat hoppet om att feministerna på egen hand ska kunna ändra på detta. Men sakfrågorna är alltid viktigare än vad man kallar sig.

          Svara
          • Hjalmar

             /  11/12/2013

            +1
            ”Men sakfrågorna är alltid viktigare än vad man kallar sig.”
            Ja, i princip. Men ‘feminism’ är snart så nedskitat och solkat av feminister, att det är helt oanvändbart. Vem vill kalla sig fascist? (retorisk fråga)

      • Grodan Boll

         /  11/12/2013

        För konsekvens borde Jonas Sjöstedt maka på sig för en kvinnlig partiledare

        Det gjorde han, men Dinamarca tackade på normativt kvinnligt sätt nej till partiledarposten trotts åtskilliga förfrågningar.

        Svara
    • Hm, vetesjutton var det här svaret hamnar nu mitt i all nestling av tråderiet, men detta är till MiT iaf; vad gäller dubbelmoralen inom feminismen så blir det lite paradoxalt att prata om på detta vis, då feminismen är så extremt splittrad. Eller snarare, det lider en enorm brist på homogent tänkande. Jag som inte är varken radikalfeminnist eller tror på att Sverige har ett renodlat patriarkat har lite svårt att se detta med ”dubbelmoralen inom feminismen” eftersom jag inte ens ser feminismen som EN rörelse.
      Jag förstår dock folks generella sätt att behöva klumpa ihop folk men det är liksm knöligt att behöva försvara vad andra feminister säger, när jag själv inte har med deras tankesätt att göra 🙂
      För övrigt tackar jag för välkomnandet och säger nu även God natt!

      Svara
      • Pelle2

         /  11/12/2013

        Problemet är väl att olika grenar av feminismen låter extremfeministerna skapa en bild av att deras typ av feminism är lika med all feminism.Det är ju i stort sett bara extremfeministerna som hörs i media och det är deras budskap som
        vi på t.ex denna blogg inte accepterar och som vi därför debatterar emot och vill bekämpa.
        Om jag var t.ex en liberalfeminist,om det nu finns ett sådant begrepp, så skulle jag vara noga med att kalla mig för det och försöka jobba på att den typen av feminism skall vara det vi kämpar för och inte låta mig bli ihopklumpad med extremfeminismen.Det är ju extremfeminismen som ger feminismen ett dåligt rykte och skapar motsättningar mellan män och kvinnor.

        Jag skulle vilja påstå att de flesta männen vill ha ett jämställt samhälle
        men det samhälle som extremfeministerna vill skapa har inget med jämställdhet
        att göra utan det handlar om att gynna kvinnorna på mäns bekostnad.

        Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Sara Schmenus:
        Men det funkar inte att säga nafalt (not all feminist are like that) så länge företrädarna driver vissa saker. Och företrädarna är de som syns och hörs i media och politiken, det går inte att komma ifrån. När det horribla händer att Arnholm, som är minister i en regering!!!!, börjar prata om glastak så är det tyst från feminister. När utredningen Män och Jämställdhet består av radikalfeminister och heterohatare som ska vara experter på män så är det tyst. När Sveland m fl feminister vräker på med sina lögner under gräv13 så är det inte tyst fast det borde vara det, Sveland hade både byxor och trosor nere vid fötterna, hon blåljög om precis allt men belönades med att föreläsa om feminism samt få massor av gratis reklam för sin bok….

        Jag skulle kunna sitta och skriva sådana här grejer hela dagen från företrädare för feminismen som det varit knäpptyst om från feminismen sida, inte det minsta kritiska knyst. Feminismen är vad företrädare säger att den är. Har man protesterat mot idiotiska grejer så är det en annan sak, då har man visat att man inte gillar det. Tystnaden säger ganska mycket också.

        Visst låter det troligt att Arnholm drabbats av glastak? Snarare glashiss…

        Svara
  17. notsure

     /  11/11/2013

    Om vi minskar den patriarkala jordaccelerationen istället så hade de känt sig lättare och hade inte behövt banta. Det tänkte de inte på.
    Väntar med spänning på en fantastisk artikel om detta i Aftonbladet imorgon.

    Svara
    • MiT

       /  11/11/2013

      notsure:
      Den där jävla gravitationen som patriarktet uppfunnit bara för kvinnor ska få hängbröst är nog den mest elaka skapelsen!

      Svara
  18. notsure

     /  11/11/2013

    Undrar om Jeffrey Dahmer och Lady Dahmer har träffats? Båda verkar tycka om hjärndöda zombier som håller med dem.

    Svara
    • Emma

       /  11/13/2013

      Har för mig att de har brevväxlat en gång i tiden.

      Svara
  19. MiT

     /  11/11/2013

    Svara
  20. MiT

     /  11/11/2013

    ”utvecklades till en hatkampanj mot två kvinnliga politiker…” Handlar om lite efterspel till UG. Undrar varför det var viktigt att betona att det var kvinnliga? De är väl de ansvariga?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/anderswestgardh/article17817872.ab

    Svara
    • notsure

       /  11/11/2013

      Det intressanta är att AB kritiserar Janne Josefsson för att ta parti istället för att granska objektivt. Tydligen har till och med Aftonbladet själva slutat se sig som journalister då de är långt mycket mer partiska. Om det är så att de insett detta så är det ett steg i rätt riktning. Aftonbladet idag är typ som en ding-ding värld var för 20 år sedan.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        notsure:
        Men fattar inte varför han betonade att det var ”kvinnliga politiker”? De är ansvariga politiker, thats it!

        Svara
      • Hjalmar

         /  11/12/2013

        Journalister är sällan journalister nuförtiden, de är bara mediearbetare… Ungefär som sexarbetare, fast med lägre status och trovärdighet.

        Svara
    • Vill minnas att gubbigheten i Göteborg var ett begrepp för något år sedan. Undrar om det är där skon klämmer.

      Svara
      • MiT

         /  11/11/2013

        Kan det vara så? Sen är väl hon Johansson dotter till förra Starke Man i göteborg, Göran Johansson tror jag.

        Svara
        • Pelle2

           /  11/12/2013

          Dessutom är hon ju socialdemokrat och dom kan ju inte göra fel enligt vissa medarbetare på aftonblaskan.Hade de fuskande varit borgerliga eller ännu värre Sd:are så är jag säker på att de hade tyckt att det var ok att påtala de fuskandes partifärg.

          Svara
          • MiT

             /  11/12/2013

            Pelle2:
            Artiklen verkade resonera att bara för de är kvinnor så ska de inte behöva stå till svars. Det var känslan jag fick.

    • Jonte

       /  11/12/2013

      Finns många skäl att inte rösta på SD men genusvetarna lyckades knappt nämna en enda av dom. Den artikeln lär snarare värva röster till SD än något annat.

      Svara
      • Flickan till höger hade för sin egen skull kunnat valt en bättre bild.

        Svara
      • Artikelförfattarna borde också ha uppgett att de för F!:s talan.

        Svara
      • Kalle

         /  11/12/2013

        Det kan ju vara så att en röst på SD är en röst mot något annat, exempelvis det radikalfeministiska dravlet som så många etablerade partier har gått på.

        Svara
        • Då har jag ett bättre förslag. Personvalsrösta på KDU-politiker som också tar avstånd mot knasfeminismen.

          Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Jonte:
        Precis, de hade chansen och sumpade den. Det enda de visade är att man kan vara korkad och läsa genus.

        Svara
  21. MiT

     /  11/12/2013

    Undrar om det är de med 0,1 på högskoleprovet som hoppar av eller de som kanske kan något…?
    http://www.svt.se/pejl/stora-avhopp-fran-lararutbildningarna

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Får väl hoppas att det är de med 0,1 på högskoleprovet som hoppar av. Vi behöver inga fler talgbollar i skolan.

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Pelle2:
        Fast han är nog inte dum, han bara är fast i dumt tänk.

        Svara
  22. MiT

     /  11/12/2013
    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Klockrent av Jessica Hagelin :-).

      Svara
    • oldaren

       /  11/12/2013

      Det var det roligaste jag läst på länge!

      Svara
    • Kalle

       /  11/12/2013

      Helt underbar, höll på att kissa på mig av skratt

      Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      Hahahaha, den där Jessica Hagelin skrev nog årets bloggkommentar!

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/12/2013

      @Jessica Hagelin: *applåd* 😀

      Javisst har man funderat på om ‘arsinoe’, och feminismen i stort, är konstprojekt. Ungefär som när konststudenten ”NUG” klottrade ned en tunnelbanevagn och sedan hoppade ut genom fönstret…

      Svara
  23. MiT

     /  11/12/2013

    Jaha, nu tycker UNT också att det är ett problem att över 90% av alla är heterosexuella och vill gärna missförstå trosreklamen. Kan man missförstå så ska man!
    http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=773

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      UNT är väl ökända för sin extremfeminism så vem är förvånad ?

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Pelle2:
        I och för sig, men okunskapen kan väl inte vara så stor om hur stor del av befolkningen som är hetero?

        Svara
  24. MiT

     /  11/12/2013

    Undrar hur långt det ska gå?
    ”Sverigeflagga ansågs för provokativ”
    http://helahalsingland.se/soderhamn/soderhamnc/1.4192679-sverigeflagga-ansags-for-provokativ

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Sverige slår verkligen knut på sig självt för att behaga alla. I vilket annat land ser man den egna flaggan som en rasistisk symbol ? Helt sjukt !

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Pelle2:
        @Benaderii skrev på twitter ungefär så här: ”Jag pissade på dem men det var ingen stor grej för mig”. Och det var ungefär det han sa i artikeln!

        Svara
  25. Jonte

     /  11/12/2013

    NI har väl hört uttrycket ”en idiot hittar alltid en ännu större idiot som beundrar honom”?

    https://twitter.com/blindbank/status/399498815801397248

    https://twitter.com/blindbank/status/399500169303302144

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      Jonte:
      Blindbank har varit på tapeten förut i kommentarsfältet, har för mig att det var en artikeln han skrivit eller nåt. Ett bra tag sen nu.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/12/2013

      ”När jag tänker på pappa, tänker jag på den pappa jag älskade när jag var liten. Innan alkoholen stal honom och aldrig lämnade tillbaka honom”
      Nu förstår jag talgbolls vilsenhet bättre. Beklagar. Det ursäktar dock inte talgbolls feministiska försök att försämra för alla andra pojkar/män.

      Svara
  26. MiT

     /  11/12/2013

    Herregud, det finns väl ingen som är så dum att man tror att ett riksdagsparti styr upp ddos-attacker mot en blogg? Hur har det gått så här illa med journalisters tankeförmåga?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2013

      Daniel Swedin är bara en i listan över anställda troll hos aftonbladet.
      Arga läsare är engagerade läsare! ka-tching*

      Svara
  27. Lövet

     /  11/13/2013

    Kawazaki är rolig – fast inte på det sätt han tror… Han har inte ens rätt i sina ”skojiga” bilder: Ingen av de ”bomber” han pekar ut är i själva verket bomber utan missiler, där den första bilden visar en israelisk skyddsmissil(!) från deras system ”Iron Dome”, vilket används för att skydda den israeliska civilbefolkningen från Hamas raket-bombardemang. Ouuppps!
    …ett skyddsystem mot ”bomber” snarast alltså…

    Svara
    • MiT

       /  11/13/2013

      Lövet:
      Allt som han inte håller med om är med automatik rasistiskt. Säger någon något som han inte håller med om så är det ALLTID en rasse som säger det. Så bara för att du inte håller emd honom nu betyder enligt hans logik att du är en rasse. Det spelar ingen roll om det i själva verket är moder Teresa bakom spakarna hos dig, det är en rasse i alla fall. Hur orkar han ha en sådan grandios självbild?

      Svara
    • Han är egentligen en sverigedemokrat då?

      Svara
  1. Unga kvinnors sjuka drömmar – Och svårigheten att debattera kvinnofrågor | Genusdebatten
  2. Samla feministpoäng och feministisk procenträkning | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.