Åkessons spelande och fulspel

Ett par timmar innan debatten skulle börja så släpper SR en nyhet om att Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson spelar på nätcasino. För stora pengar.

Vilken otur Åkesson hade att det råkade bli just vid den tidpunkten som det släpptes… Vad han spelar vet jag inte och det spelar (hehe, kunde inte låta bli…) egentligen ingen roll. Det har varit lite väl mycket om just Sverigedemokraterna så här precis innan valet från media. Jag som inte röstar på SD tycker ändå att det varit en groteskt ful valrörelse mot dem från media där det har varit väldigt tydligt att man i stort sett riktat in sig enbart på just Sverigedemokraterna. Som om det är överenskommet mellan de olika som finns…

Jag tycker inte att det är fel att man noga granskar Sverigedemokraterna, det ska man göra! Det jag saknar är samma intensitet och grävande när det gäller andra partier också! Jag vill alltså inte ha mindre granskning utan egentligen mer. Jag vill att det ska vara samma spelregler för alla! Det är alltför tydligt att det inte är det idag. De val som jag inte röstat blankt har jag röstat på Socialdemokraterna och det är S som fått min röst i år även om det tog emot väldigt mycket med tanke på deras troliga samarbete med extremisterna V och MP. Om någon av dem får ett ordentligt inflytande på något sätt så kommer jag ALDRIG mer att rösta på Socialdemokraterna! Det finns extremister i S också, till exempel Veronica Palm är en vidrig extremist i mina ögon så det var inget lätt beslut! Så jag är ingen sverigedemokrat även om det säkert finns många som vill tro det. Men bara för jag inte är sverigedemokrat så betyder det inte att jag accepterar vad som helst mot dem heller! Det ska vara samma spelregler! Reglerna ska gälla alla från Fi till SvP och ännu längre ut på kanterna! Annars har vi ingen demokrati längre.

Det är väldigt obehagligt när SR och SVT, som ska vara oberoende, har en så tydlig agenda att en blind bäver ser vad de håller på med. SVT körde väldigt tydlig anti-SD propaganda i Vetenskapens Värld senast. För att inte tala om deras siffror som de lika gärna kunde dragit fram ur röven när det var Jimmie Åkesson som skulle grillas och de ville att han skulle bemöta och ta ansvar för deras siffror som han inte hade en aning om var de fått dem ifrån. Det visade sig att det var politiska motståndare som stod för dem… I morgonsofforna så pratar de alltid OM Sverigedemokraterna, aldrig med eftersom de inte är inbjudna. Där sitter andra politiska motståndare och småmyser med varandra och gör precis allt för att smutsa ner och de får inte ens en chans att bemöta. Det är ett extremt ohederligt beteende, inte bara av de som varje gång får sitta och göra det utan framför allt av SVT som inte bara tillåter det utan även uppmuntrar det!

Någonting gnager ganska ordentligt när de måste använda så smutsiga metoder, borde det inte vara en bit av en kaka att smula sönder dem med argument? Är de så hemska och dåliga borde det vara skitlätt, varför gör ni inte det istället? Det är mycket effektivare och för alla som ser det är det väldigt tydligt. Man blir ju lite orolig och undrar om de inte kan ta dem med argument? Är det så illa ställt med allt att man inte klarar av dem på hederligt vis? Jag tror faktiskt att det är så illa ställt i Sverige. Fördumningen har gått för långt helt enkelt!

När stora erkända tidningar (och även SVT!) samarbetar med ökända kriminella för att få material om deras egna politiska motståndare, och dessutom betalar för det, är det ju för fan jackpot för gruppen. De kan klämma åt sina motståndare OCH få bra betalt för det samtidigt så de kan finansiera ännu mera skitletande. Risken är ju STOR att det som INTE publiceras lämnas över till de gamla vännerna i de autonoma organisationerna. Hur kommer det sig att man litar på extremister som lever på revolutionsromatik helt plötsligt? Hur ärligt är det av Expressen att spara i flera år något som de har för att av en tillfällighet ”råka” släppa några dagar innan valet? Hur vinklat är det? Är det ens sant det som sägs? Ingen vet utan man får då lita på tidningen som bara genom samarbete med kriminella visat att de inte är pålitliga alls. Och det spelar ingen roll om det är sant eller inte, den som råkat ut för det är redan levande begravd. Det finns inget som kan reparera skadan!

Jag har faktiskt inte ens brytt mig om att läsa de senaste eftersom jag gissar att det helt saknas sammanhang där de sagt vad de sagt. Jag tror alldeles säkert att det finns en hel del riktigt obehagliga typer i Sverigedemokraterna, det tvivlar jag inte en sekund på! Grejen är att om man bara riktar in sig på sverigedemokrater och till och med försöker göra hönor av fjädrar av dem så kommer de riktigt obehagliga typerna i de andra partierna undan helt och hållet. Hur många tror ärligt att det BARA är Sverigedemokrater som besöker Avpixlat, Fria Tider, Exponerat med flera och skriver korkade grejer? Så dum är väl ingen att man tror det?

lindberg1

Klarar man verkligen inte av att ta Sverigedemokraterna med schyssta medel? Klarar inte Expressen av det som Sveriges näst största tidning eller Aftonbladet som den största? Är det så intellektuellt dåligt ställt med de som arbetar där? Samma sak med SVT? Klarar ni verkligen inte av det? Jag har sett det så länge nu, de där som sitter i sofforna och enbart pratar illa om sverigedemokraterna. Ni som sitter där i sofforna och varje dag pratar OM Sverigedemokraterna, klarar inte ni heller av att bemöta dem? Det är ju för fan politiker och högt uppsatta representanter för media som sitter där, till och med Peter Wolodarski, chefredaktör för DN, sitter ju där regelbundet och bara pratar illa OM dem, klarar inte han heller av att möta dem ärligt? Är Peter Wolodarski så ohederlig att han hellre sitter och pratar skit OM istället för att bemöta?

Det här med Åkesson och spelandet är så extremt obehagligt gjort av SR att det bara kryper i kroppen på mig för vad har vi andra med hans spelande att göra alls så länge han spelar för egna pengar, betalar sina räkningar och sköter sin privatekonomi klanderfritt (jag förutsätter alltså att han gör det)? Det hade ju varit STOR skillnad om han satt med en massa ärenden hos fogden, betalade med riksdagskortet (om de har ett kort som riksdagen står för vill säga), lånade en massa pengar och så vidare. DÅ hade det varit en nyhet! Men så verkar det ju inte vara så vad i helvete sysslar SR med? Skäms ni inte? Det borde ni göra för det är fan inte dåligt att sätta ett nytt lågvattenmärke i den här valrörelsen!

Var går gränsen? Hur många Treo någon äter? Annan sjukdomshistoria? Ska SR då snoka i sjukjournaler?

FLASH: Riksdagsledamot X har brukat morfin! H*n opererade sig för 18 år sedan och fick då morfin några gånger som smärtlindring. Risken finns att h*n utvecklat ett beroende och det är av intresse eftersom h*n sitter i riksdagen”.

Skulle det vara ok?

Visst, man kan dra lite paralleller till Gudrun Schyman och alkoholmissbruket eller Mona Sahlin och hennes kontokortsanvändande. Men skillnaden var väl att Gudrun var plakat och det påverkade hennes omdöme och beteende även på jobbet? Kissa på golvet på en teater är ju inte så bra heller kanske… Och Sahlin handlade ju inte bara en toblerone utan det var ju en mängd olika saker som betalningsanmärkningar, obetalda räkningar, handlade för VÅRA pengar och så vidare i nästan all oändlighet. Så inte riktigt samma sak. Åkesson har spelat för egna pengar…

Grejen är ju att det är fullt lagligt att spela. Även för groteskt stora summor så länge det är ens egna pengar. Vinster från spel inom EU är dessutom skattefria så om han vunnit ganska stort tidigare så kanske det egentligen bara är vinsten han spelar för? Visst, jag tycker också att det är ganska olämpligt att spela för sådana summor som partiledare, korkat rentav eftersom han borde veta att media inte drar sig för något när det gäller dem. Men det är likafullt helt tillåtet att göra det. Och det hade ju varit en helt annan sak om han suttit i riksdagen och spelat!

Och jag gissar att det kommer att rivas ORDENTLIGT i banken han använder och att det blir ett jävla liv tills den som läckt uppgifterna om hans privata kontokort kryper fram! Sånt FÅR bara inte hända oavsett vem det handlar om! En sån ynklig liten människa som gör en sådan sak, det kan (och SKA) ju rasera hela bankens förtroende! Och de spelbolag som lämnat uppgifter ska man bara inte tala om, kommer det ut vilka det är så måste ju de vara döda som spelbolag nu eftersom man då inte kan lita på dem alls. Ingen vidare reklam, ”Spela hos oss, vi lämnar ut dina uppgifter till vem som helst. Här går ingen säker”…

För hur man än vänder på det är det väldigt intressant HUR SR kommit över uppgifterna? Verkar nästan omöjligt att det skett på laglig väg. OM de fått dem anonymt så borde de förstått att det ligger flera troliga grova lagöverträdelser bakom. Så etiskt har SR sjunkit så djupt i leran att de knappt har näsan över ytan. Deras ganska patetiska försvar för publiceringen, som också var förberett, tyder på att de visste att de var nere i geggan och kravlade, försvaret från Lagerkrantz är nämligen publicerat exakt samtidigt som deras nyhet så de visste… Alla deras artiklar utom den sista som länkas nedan och den som Ramberg kommenterar är publicerade vid samma tidpunkt, 16:45, Rambergs är från 16:55.

Den sista tweeten här ovan sparade jag till sist, det är Stefan Löfven och Jonas Sjöstedt som säger vad de tycker om spelandet och det är nog det hederligaste som jag sett på någon websida från SR i den här storyn! Alla andra handlade BARA om hur man ska kunna framställa Åkesson som så opålitlig som möjligt med alla tänkbara metoder. Så heder åt Löfven och Sjöstedt som bemötte detta som man bör och inte tog chansen att smutskasta som SR antagligen hoppades på att de skulle göra!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

79 kommentarer

  1. Larsson

     /  09/13/2014

    Jag tycker att det är tidpunkten som är det allra värsta i denna historien och det faktum att det är Ekot som gör detta. Hade det varit sossarnas kampanjorgan och kvällstidning hade det varit en helt annan sak.

    Däremot så tycker jag också att mycket spelande är något som verkligen har med karaktären att göra. Har ju med stor behållning läst Martin Borgs blogg och sett hans film, och många gånger tänkt tanken att det är speldjävulen som sitter bakom beslutande politikers absurda insats. Även den vedervärdiga historien som Uppdrag granskning drog häromveckan om 3 norrländska kommuners spelande med höga insatser för priset att behålla en dalande verksamhet, tycker jag borde ses ur det perspektivet. Och det faktum hur lätt det är att rigga sådana spel.

    Å andra sidan.. man blir inte politisk/ekonomisk makthavare på att bara spela säkra kort. Satsande emot odds ligger i karaktären på nästan varje makthavare, och den som inte förstår att det är en del av spelet kommer snabbt att bli förbisprungen av andra. Kanske det trots allt gynnar för SD att Jimmie får ögonen på sig. Att vara väl medveten om riskerna är A och O, när det gäller att lyckas med sina satsningar. Många med spelberoende kan obehindrat spela vidare därför att omvärlden inte förstår deras drivkraft.

    Är det som det säges att han inte förlorat så mycket utan gått mer eller mindre +/- 0, är han ju inte spelberoende i egentlig meningen. Då har han bara en annorlunda hobby.

    Svara
  2. Leif

     /  09/13/2014

    Kan man utgå ifrån att det den närmaste tiden tas fram uppgifter om medarbetarna på Ekot beträffande spel och andra tokigheter? Vi medborgare är ju betjänta av att veta att Anne Lagercrantz et consortes inte har några hemliga laster som kan göra att deras arbete i allmänhetens tjänst påverkas otillbörligt. Varför inte lägga upp en sida under sverigesradio.se med kontouppgifter och utdrag för medarbetarna så att vi kan kontrollera?

    Svara
  3. Pelle2

     /  09/13/2014

    Såg på Expressens hemsida att de skröt om vilka politiker de hade avslöjat och samtliga var SD:are.Även om de kanske har en överrepresentation av politiker som har gjort bort sig så finns ju t.ex Fi-politikern som hade misshandlat barn och Fi-politikern som hade struntat i att betala sin städerska men det tas inte upp av den moraliskt högtstående Expressen.
    Det finns säkert även politiker från andra partier som har gjort brottsliga eller omoraliska handlingar.
    Dessutom borde fler medier ifrågasätta hur tusan det är möjligt att SVT och Expressen anlitar stenkastarvänsterns bolag researchgruppen för att leta upp nyheter om politikerna.
    Deras moraliska kompass,om de någonsin har haft någon,måste ha havererat fullständigt.

    Och nej,jag är inte SD:are heller…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/13/2014

      Det finns säkert även politiker från andra partier som har gjort brottsliga eller omoraliska handlingar.

      Proportionerligt borde väl majoriteten av alla skandaler tillhöra sossarna?
      Inte bara viktat mot partiets storlek, utan att de är kollektivistisk vänster (att åka fast som hycklare blir mycket enklare), de har varit med en lång tid, och att deras track record som korrupta politiker står sig så starkt.

      Svara
  4. GOvSx

     /  09/13/2014

    Jeg har kjent et par spillegale personer – de spilte mer enn de egentlig hadde råd til (noe Åkesson ikke har gjort), og de spilte hardest når de var under stort press: skilsmisse, firma gikk konkurs/mistet jobben. Sånn sett kan spilling være en form for avreagering når man er under press – alt fokus under en tid går 100% mot spillet, bort fra den harde virkelighet.

    Og i Norge som i Sverige er en skilsmisse nesten totalt havari for en mann: kona sitter igjen med barna og huset, har gratis rettshjelp – mens mannen må flytte inn på en leid ett-roms og kjempe for å se sine barn.

    Åkesson er den politiker jeg kjenner til som har vært under det største presset, over en lang periode, som jeg kjenner til. Han må avreagere. Ligger i menneskets natur. Og om han gjør det med egne penger – er det en ikke-sak.

    Verre er det med politikere som Ullenhag, Reinfeldt, med fler og Svenske medier som spiller med det Svenske folks penger, lyver og bedrar slik at resultatet er garantert katastrofalt: Sverige vil om kort tid ikke være et fungerende vestlig demokrati som gir sitt eget folk den velferd de har fortjent – på grunn av drømmen og illusjonen om å være en ”Humanitær stormakt”. Folkets penger er spilt bort på en illusjon.

    Tragisk og reel spillegalskap med det Svenske folks framtid – ikke egne penger. 100 talls milliarder årlig om framtidige økonomiske forpliktelser som pensjoner og sykvård mv tas med i regnskapet for innvandringen.

    Svara
  5. Majsan

     /  09/13/2014

    Jag läste Ekots artikel och det var bland det mest insinuanta jag läst och verkligen inget jag förväntar mig av dem. Så, även de kan sänka sig så lågt.
    Själv har jag inte lagt en krona på trav/spel/lotter och kommer inte att göra det heller, rynkar lite på näsan åt dem som betalar för en spänningskick (hittar mina i stort sett gratis) … Folk får banne mig göra vad de vill med sina egna pengar och det är rent oförskämt att låtsat bekymrat fråga om en person med sådana spelsummor skulle kunna hantera offentliga finanser.

    Jag hoppas man får tag i den som läckt, om det är en i bank- eller spelkasinopersonalen. Personen ska sparkas och polisanmälas. Vidare hoppas jag att Åkesson+sambo snabbt räknar samman sitt netto och jag skulle just älska om de gått på plus och kan gå ut med detta.

    Svara
  6. MiT

     /  09/13/2014

    Svara
  7. MiT

     /  09/13/2014

    Arnstad är verkligen rimlig…

    Se hela den intressanta diskussionen här

    Svara
    • Majsan

       /  09/13/2014

      Bankpersonal, spelkasinopersonal.
      Nej … säg inte …. rotat igenom Åkessons soptunna? Tror ingen journalist skull erkänna något sådant vare sig det är lagligt eller inte.

      Folk har generellt sett rätt dåligt säkerhetstänk, så det är ju möjligt att det var soptunnevägen. Annars finns väl det klassiska. Hämnd. Någon har pratat bredvid mun och det förs vidare och kan kontrolleras.

      Nej, kan definitivt inte komma på ”100 olika sätt”.

      Vare sig. Ekot rapporterade inte bara vad de fått veta, istället blev det en lång och insinuant artikel. Bottennapp.

      Svara
      • Svenne

         /  09/13/2014

        Det är förstås fullt möjligt att ett kontoutdrag har hamnat i en soppåse, klantigt i så fall. Kletigt för sop-Ekot… Alternativet att en banktjänsteman har brutit sekretessen är förstås möjligt, men förhoppningsvis inte sannolikt. JÅ:s bank är nog lite stressad nu…

        Lustigt nog så tycks all den uppmärksamhet som SD får gynna partiet, oavsett ämne. Journalister – de tror att de är smartast, men agerar bara valarbetare åt partiet de älskar att avsky…

        Svara
    • Grodan Boll

       /  09/13/2014

      Annika Hamrud. Jag låter mina fördomar spela.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      En journalist på DN som är stolt över att vara kollega med hittepåjournalisterna från stenkastarvänstern. Inte undra på att det går åt helvete för DN…

      Svara
  8. Grodan Boll

     /  09/13/2014

    Att överklassvänstern och/eller mediefolket tycker det här är beklämmande kan jag förstå, men borde inte det här cementera Jimmy som folklig?
    Halva Sverige sitter ju framför bingolotto eller en jackvegasmaskin (dagens lotto, trav, keno etc etc….)

    Svara
    • Tänkte just samma sak. Vad är mer folkligt än att sitta på lördagen med ett rejält stryktipssystem?

      Jag har själv en släkting som varje vecka tippar ett stort system. Det blir en jäkla massa pengar i insatser, men också en hel del småvinster som gör att det går nästan jämnt ut. Och sen ibland kommer en rejäl vinst som gör att han går på små moln ibland. Det är småtipparen, som bara tippar en rad, som hela tiden förlorar hela insatsen.

      Men eftersom jag inte har några detaljer om Jimmies spelande så vet jag ju inte om han är en beroende torsk eller smart gambler, eller någonstans däremellan. Och eftersom han knappast lär komma i närheten av statens finanser kommande mandatperiod så bryr jag mig inte.

      Svara
  9. MiT

     /  09/13/2014

    Senare när de upptäckt att det bara var önsketänkande men att de ÄNDÅ måste motivera att Fi är med eftersom de verkligen VILL att de ska komma in i riksdagen så ser det ut så här

    Svara
    • En annan Fredrik

       /  09/14/2014

      Lustigt att SD inte fick plats i media innan de kom in i riksdagen med motiveringen att de endast har med riksdagspartier. Nu (och tidigare) går det alldeles utmärkt att ha med F! trots att de inte är ett riksdagsparti.

      Svara
  10. MiT

     /  09/13/2014

    MP sitter redan i regeringen verkar det som. Eller de tror det själva i alla fall
    ”Tjuvstart: Kontaktade departementet”
    http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/val2014/fridolins-tjuvstart-kontaktade-departement/

    Svara
  11. Jan

     /  09/13/2014

    Det här gör ju att det blir fritt fram att ta fram uppgifter om Ekots samtliga anställda och sedan slå upp det med feta rubriker. Exempelvis (obs, tänkta scenarion): ANNE LAGERCRANTZ VAR OTROGEN PÅ KURSRESA, ANNE LAGERCRANTZ SAMLADE TRAFIKBÖTER, ANNE LAGERCRANTZ LÅG MED SIN LÄRARE PÅ UNIVERSITETET, ANNE LAGERCRANTZ ORDNADE TOPPJOBB ÅT SINA BARN. Det är fritt fram! Något lik i garderoben måste denna överklasskvinna ha!

    Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      Fast om du tar fram något på henne så är du en kvinnohatare som ger dig på henne bara för att hon är en kvinna..

      Svara
    • Leif

       /  09/13/2014

      ”ANNE LAGERCRANTZ ORDNADE TOPPJOBB ÅT SINA BARN”
      Ja din fiktiva rubrik tangerar i alla fall ett välbekant fenomen. Anne Lagercrantz svärfar var Olof Lagercrantz, chefredaktör på DN under många år.
      Ett annat exempel (bland många): Sara Stenholm på Sveriges Radio är dotter till Olle Stenholm, som (surprice! surprice!) bl a jobbade på Sveriges Television. Detta fenomen, som det finns många exempel på, förekommer förstås också i politiken. Det har förtjänstfull beskrivits av Anders Isaksson i boken Den politiska adeln.
      Ett passande ord för företeelsen är nepotism.

      Svara
  12. QED

     /  09/13/2014

    Påminner lite om gamla Östtyskland där det fanns en laglig enhetslista med kandidater från fem olika partier (formellt ingen enpartistat där heller) …

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Östtyskland#Volkskammer

    Svara
    • Så länge F! inte kommer in i riksdagen är det bara bättre ju fler röster de får, eftersom deras manshatarväljare annars skulle rösta på V eller MP… 😉

      Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      Att tokfeministen,kommunisten och manshataren Axel röstar på Fi förvånar väl ingen.Det är ju bara förväntat.

      Svara
    • Liten

       /  09/13/2014

      Kul att se att han är emot att det ska vara jämställt mellan män och kvinnor. Inte direkt förvånande med tanke på att Sveriges extremevänster verkar vara en hög med facsister.

      Svara
    • JustMe

       /  09/14/2014

      Beröva på? Är Axel en Pisaprodukt?

      Svara
  13. MiT

     /  09/13/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      Det finns inget seriöst svar att ge på Expressens moraliska haveri.

      Svara
      • Svenne

         /  09/13/2014

        Svaret är förstås ‘Lösnummer’. Att Ex-pressens agerande i förlängnigen leder till anarki – det skiter de i. Men ‘den starkes rätt’ leder tillslut till diktatur… och det gillas nog inte. Logik är inte deras starka sida, inte heller ansvarstagande.

        Svara
  14. MiT

     /  09/13/2014

    Svara
  15. michael

     /  09/13/2014

    Ja nu handlar uppgifterna om omsättning av spelandet dvs både vinst och förlust ingår i beräkningarna dvs om en person köper en lott för 30kr och vinner 30kr på den och köper en ny lott för dessa 30kr så är omsättningen av spelandet 90kr.
    Jag gissar att man går ut med dessa uppgifter på detta sätt för att få det att låta värre än vad det är,t,ex om en person köper en lott för 10kr och vinner en halvmiljon så kan man säga att personens omsättning i spelandet är en halvmiljon plus 10kr.

    Svara
  16. Dreadlock

     /  09/13/2014

    Valet kan bli en RIKTIG rysare. Det finns en möjlighet att vi kommer få en rödgrönrosa majoritetsregering.

    Svara
    • Jonte

       /  09/13/2014

      Vilket i praktiken kommer få högerextremismen att växa, efter att dom kört landets ekonomi i botten och Sverige blivit det nya Grekland kommer Svenskarnas Parti förmodligen bli lika stora som systerpartiet Gyllene Gryning.

      Svara
  17. Att rösta blankt är fullständigt meningslöst. Bättre att inte rösta överhuvudtaget isåfall.
    Att rösta på S är att rösta på MP och V.
    Vill man inte rösta på varesig Alliansen, Feministblocket eller SD, bör man rösta på ett parti som inte kommer in, exempelvis PP. Vad det innebär är att de övriga partierna får mindre väljarstatistik. F! blir bekämpat på samma sätt som om man röstat på ett riksdagsparti, men man slipper rösta på något av dem…

    Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      Skulle vara intressant om någon rotade i låtsashistorikern och låtsas pansargeneralens Arnstads ekonomi och se om han fortfarande skulle tycka att det är bra. Hoppas att någon gör det…

      Svara
      • Blåval Rödval

         /  09/13/2014

        Redan gjort. Mest inköp av naziuniformer och knähöga läderstövlar på ebay. Är man pansargeneral så är man.

        Svara
    • Nykteroklok

       /  09/13/2014

      No true Scotsman…

      Svara
    • Leif

       /  09/13/2014

      Och sorglustigt nog åtnjuter journalistkåren ett bottenförtroende hos allmänheten. Nu är det tydligen dags för Sveriges radio att störtdyka.

      Svara
    • Liten

       /  09/13/2014

      ”alla riktiga journalister”, han är allt rolig han. 😀

      Svara
    • Svenne

       /  09/13/2014

      Ja, står Arnstad bakom Ekot så kan vi vara säkra på att det handlar om flumliberalt nonsens och malignt skvaller…

      Svara
  18. MiT

     /  09/13/2014

    Det var väl inte direkt tyst om det? Var och är ju rätt mycket liv om det fortfarande. Och jag förstår inte hur man kan göra ner sitt eget yrke så hårt att man kallar RG för journalister…

    Svara
  19. MiT

     /  09/13/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      SR är en seriebrottsling med andra ord..

      Svara
    • Nej, vad hon säger är: Vi fick tag på Åkesson spelbeorende (med kriminella metoder) och när vi hade dem så försökte vi täcka att det var riktad mot Sd genom att ställa frågor till de andra.
      – Är du speberoende, Åsa R?
      – nej, inte vad jag vet, men-
      – Tack det räcker. Vi är inte ute efter dig som du vet.

      Svara
  20. MiT

     /  09/13/2014

    Svara
  21. MiT

     /  09/13/2014

    Det som stod på Fria Tider är ju bekräftat verkar det som
    ”Fi-topp vill avskaffa RUT – gjorde själv avdrag för städning”
    http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/val2014/fi-topp-vill-avskaffa-rut–gjorde-sjalv-avdrag-for-stadning/

    Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      Och som vanligt ursäktar hon sig med att det inte finns någon motsättning i att utnyttja ett bidrag som hon själv vill avskaffa. Sådana saker som moral och konsekvens är väl okända storheter hos mästerhycklare som hon.

      Svara
      • Johan

         /  09/13/2014

        Jag tycker faktiskt att det är ok att utnyttja RUT även om man vill avskaffa det. På samma sätt tycker jag det är ok om vänsterpartister inte betalar 80 % i marginalskatt även om deras parti vill införa det.

        Principen är dock en gråzon. Jag har lite svårare att försvara att vänsterfolk är mot privata vårdföretag och äger egna privata vårdföretag. Just fallet RUT har jag dock inga problem med. Ur min synvinkel handlar det om att spela med de kort man får, och om korten tillåter användning av RUT, go for it.

        Svara
        • Pelle2

           /  09/13/2014

          Jag tycker inte att det är ok att utnyttja Rot och Rut om man är emot det.Hur du beskattas kan du inte göra så mycket åt men du kan definitivt göra ett aktivt val om du vill utnyttja Rut eller Rot eller ej.
          På samma sätt var det ett extremt hyckleri av Freivalds när hon jobbade emot ombildningar av hyresrätter till bostadsrätter och samtidigt röstade för en ombildning av hennes egen hyresrätt. Hon kunde ha röstat nej men gjorde inte det.

          Svara
          • MJ

             /  09/14/2014

            Är det samma sak med borgare som går på a-kassa, tar emot barnbidrag, har barnen i gratis skola, tar emot vård av landsting, utnyttjar högkostnadsskyddet osv?
            Livet måste ha varit extremt håret för dem före privatiseringarna då de inte heller kunde åka buss eller tåg eller köpa mediciner lagligt.

            Men principer är väl bara något som politiska motståndare ska ha?

          • Pelle2

             /  09/14/2014

            Vad jag vet är det ingen borgare som vill avskaffa a-kassan,barnbidraget,gratis skola,vård av landstinget eller avskaffa högkostnadsskyddet.Om de hade velat göra det så har de haft åtta år på sig att göra det.Däremot vill man ha privata alternativ på många områden vilket vänstern som bekant helst inte vill.
            Och återigen om man är en ideologisk motståndare till t.ex Rut och menar att det handlar om att utnyttja kvinnor så är det inga som helst problem att undvika att utnyttja Rut-avdraget.De brukar ju hävda att var och en skall ta hand om sin egen skit men det gäller tydligen bara andra människor.

          • Johan

             /  09/14/2014

            Jag är mot byggandet av förbifart stockholm. Det är enligt mig ett gigantiskt slöser med skattemedel för att åstadkomma något som Stockholmare har mycket liten nytta av.

            Om eländet nu trots allt byggs och jag behöver ta mig förbi Stockholm så kommer jag ändå att använda förbifarten. Varför skulle jag inte?

            På samma sätt ser jag inget fel med att använda RUT även om jag hade varit mot det, vilket jag inte är.

      • Att man betalar skatt på den nivå som är bestämt, oavsett om man vill höja eller sänka den nivån, tycker jag är OK.

        Lite roligare blir det när man ser följande citat i artikeln: ” De som städar är ofta kvinnor från exempelvis Baltikum som tvingas lämna sina barn där för att städa åt välbärgade svenskar.”

        Har man den åsikten så lär man få räkna med anklagelser om dubbelmoral när man själv anlitar någon att städa åt en. Oavsett om man använder RUT-avdrag eller ej.

        Svara
  22. Kan ingen berätta vilken bank som Åkesson har? Om han har samma bank som jag så vill jag byta. Jag vill nämligen inte att mina kontoutdrag ska bli allmänna handlingar.

    Svara
  23. Benny

     /  09/13/2014

    De bryter banksekretessen.
    Så i nästa val blir det väl patientsekretessen eller?

    Svara
  24. Är det banken, eller spelbolaget som är källan

    Svara
  25. MiT

     /  09/13/2014

    Det är hans tes och därför är den sann. Sen har någon annan på twitter också sagt det så det det så!

    Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2014

      Lite fin guilt by association av stenkastarvänstern.Skulle tro att polisen inte
      behöver hitta på ursäkter för att bura in dom dårarna.

      Svara
    • Kalle

       /  09/13/2014

      Och alla har idag mobiltelefoner med kameror men likt förbannat så finns aldrig någon av dessa händelser inspelade.

      Svara
      • MJ

         /  09/14/2014

        Det brukar ju gälla polisen också.
        Annars har man märkt att om polisen utrustas med kroppskameror som spelar in allt polisen gör så minskar både våldsanvändningen och klagomålen på polisen.

        Svara
    • MJ

       /  09/14/2014

      Öh? Yttre befälet verkar svaja lite på sanningen. 1. De flesta omhändertaganden är mycket summariskt motiverade. Ofta (som under demonstrationer) då beror det på arbetssituationen, men det gör inte motiveringen bättre.
      2. Polisen omhändertar visst för att skrämma. ”Statuera exempel”. Om det börjar bli stökigt så kan man plocka några som man upplever som drivande bara för att vissa makt. Rätt använt är det både ok och effektivt. Svenska polisen är dock amatörer på området och då blir det oftast bara mer stökigt av förfarandet.

      Svara
  26. MiT

     /  09/13/2014

    Svara
  27. MiT

     /  09/13/2014

    Den hängivne feministen som Schyman äntrade scenen med

    Svara
  28. Anders Senior

     /  09/13/2014

    Sverige har fan blivit en bananrepublik, eller bananmonarki……

    http://www.expressen.se/nyheter/val2014/duellen-saboterad-av-socialdemokrat/

    http://www.expressen.se/nyheter/val2014/dokumentet-som-gor-m-vansinniga-pa-tv4/

    När t.o.m. Expressen vidstår detta…

    Svara
  29. Anna

     /  09/16/2014

    Guess what, personen i Dagens Eko som påstod att Åkesson var spelmissbrukare? Han är en av dem som prenumererar på Researchgruppens åsiktsregister! Vilken tillfällighet!

    https://www.flashback.org/sp50377477

    Svara
    • MiT

       /  09/16/2014

      Haha, där ser man! Har bara kollat lite grann på listan, många intressanta namn där som inte ens har tidsbegränsad tillgång till databaserna. Mattsson, Boisen, Baas, Holmén och många fler…

      Svara
  1. Tack | Löjesguiden
  2. Påminnelse inför valet: Del 9 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.