Undringar om framtiden

Att Sverige obönhörligt är på väg ner i slukhålet är ju ingen direkt hemlighet, det har ju rullat på ett antal år nu.

Det är en extrem bostadsbrist i Sverige eftersom det bara byggs några få procent av behovet varje år. Samtidigt tar vi emot asylsökande med familjer av ungefär en stad av Jönköpings storlek. Varje år. Vi skulle behöva bygga ett Jönköping i Sverige. Varje år. Och det bara för att täcka upp för asylsökande. Det som byggs totalt i Sverige är i storleksordningen en mindre ort som skulle vara så liten att den inte ens kan vara en egen kommun… Utopia kallar Johan Westerholm staden som måste byggas på 11 år, det är en stad i Stockholms storlek. I verkligheten byggs det någon småby varje år. HUR ska man fixa det?

Kommuner går på knäna totalt, de pallar inte längre. De dräneras på pengar enormt fort eftersom det inte blir fler som betalar in till välfärdssystemet bara för det kommer fler människor till kommunen utan totalt tvärtom. De som kommer är sällan skattebetalare utan kommunerna får dras med en enorm kostnad under otroligt många år. Socialtjänsten blir överbelastad och ensamkommande vuxna mäns bidrag från staten, tydligen ett schablonbidrag på 1900 kronor per dygn som kan bli större vid behov och som betalas ut i två år, sen får kommunen ta det fulla ansvaret. Tydligen så är de barn ända tills de fyllt 21 år också. I Mölndal kan en lägenhet för dessa ensamkommande män kosta skattebetalarna 65 000 kronor i månaden. Och jo, det är män vi pratar om oavsett hur mycket Aktuellt och Rapport försöker ge sken av att det är småbarn med sina illustrationer av dockor, leksaker och silhuetter av 3-åringar. VAD ska man göra åt det här jätteproblemet som ökar något enormt just nu? Det kommer lika många unga vuxna män på en vecka nu som det kom under ett år för 10 år sedan. Hur ska man lösa det?

Skolor står där på första skoldagen och ska hantera ett gäng nya elever som inte kan språket, som kanske inte kan läsa, som inte kan skriva, som inte kan räkna. Och då menar jag inte 7-åringar. Har man tur så förstår de enkla symboler. Elever vars utbildning i bästa fall är någon eller några veckor i koranskola. Om det är vuxna som har en vecka i koranskola kallas det förgymnasiala studier. Ni vet, ungefär samma sak som vår 9-åriga grundskola… HUR ska man fixa allt detta?

Det är högutbildade lågutbildade som kommer. Hur går det ihop kanske någon undrar? Det undrar jag också. Men det som var ett kompetensregn enligt SVT förvandlades till outbildade som ska få en väg in i låglönejobb enligt Batra. Så de måste väl vara högutbildade lågutbildade då antar jag. Vad ska dessa, i många fall rena analfabeter, jobba med? Ursäkta nu om jag låter elak och raljant men jag undrar faktiskt vilka jobb de kan tänkas klara av? De är alltså analfabeter, vad har de gjort innan? Vaktat getter? Jordbrukare? Har vi sånt i Sverige? Jordbrukare har vi men inte riktigt på samma sätt kanske. Detta låter elakt som fan men deras kompetens/kunskap som gör att de klarar sig i sitt gamla hemland funkar inte här. De är så att säga streetsmarta där de kommer ifrån eftersom de är tvungna. Det finns inget här som många av dem kan göra. Inget alltså. Ingen framtid alls eftersom de ska konkurrera med välutbildade svenskar om jobben, även enklare sådana. Valet är nog inte svårt när det står mellan att anställa en som inte kan språket, som i princip är analfabet vars enda utbildning är en vecka i koranskola och som har vaktat getter innan. Det låter elakt och hårt men VAD ska de jobba med? HUR ska de försörja sig?

Polisen håller på att haverera totalt. Och det beror INTE på poliserna som är ute och gör sitt jobb utan på alla som inte gör sitt jobb, det fattas massor med poliser ute i verkligheten. Om något händer i en mindre ort en bit från Den Stora Staden ska man ha tur om det ens kommer en polis alls, krävs nog ett mord nästan. Det är politiskt tillsatta chefer vars enda uppgift verkar vara att slicka rumpor rena och offrar vem som helst för att få ha kvar tungan i värmen. De kan inte ens stå upp för sina egna utan lämnar dem till mobbar (Landskrona) eller så skiter de på sig när någon journalist kommer dragande med sina rasistanklagelser och hummar med om ”värdegrund” istället för att vänligt be journalisten att bara dra åt helvete med sin påhittade skit. Vem fan vill vara polis idag? Skitlön och skitchefer (jo det finns många bra också men de skapar ju inga problem, eller hur?). De får ju bara skit hur de än gör. Om de har register för att underlätta spaningsarbete så får de skit, om de inte lyckas tillräckligt väl med arbetet (kanske på grund av avsaknad av register…?) så får de skit för det också. Går de ut med information om signalement så får de skit, går de inte ut så får de också skit. De möts av gatstenar, spottloskor och glåpord när de ska försöka upprätthålla ordningen. De måste ge skydd åt ambulans och räddningstjänst i vissa områden och möts av skurar av stenar och brandbomber när de ska hjälpa människor i akut nöd! Det går att fylla på med oändligt mycket mer vad polisen får stå ut med! Och de får bara skit tillbaka. HUR ska man fixa detta? En start kanske är att få bort ALLT vad politiserade anställningar är från verksamheten och sen fortsätta utifrån det…

Tiggarna, HUR ska vi få bukt med det problemet? Det är akut!

Och så har vi då Sverigedemokraterna, de är ständigt närvarande i politiken. Allt andra säger kontrolleras noga hur det förhåller sig till dem. Nu diskuteras det på allvar om S och M ska göra upp om asylpolitiken. På ett sätt är det bra eftersom det då skulle ge stabilitet. Men deras syfte med det är ju inte stabilitet och lösningar på gigantiska problem utan endast att försöka minska SD:s makt och inflytande. Jag kan upplysa om att det förmodligen kommer att gå åt helvete med en jävla smäll. Samma dag som en sådan överenskommelse är klar och officiell kommer SD att hoppa upp 10 procentenheter. Minst. Om inte överenskommelsen innebär rena SD-lösningar. Det måste väl ändå S, M och LO begripa?

Det är MÅNGA frågor som kräver svar och de svaren skulle levererats för flera år sedan. Om inga svar kommer på de FÅ frågorna ovan utan man fortsätter att köra ner huvudet i sanden och skrika ”lalalala”, vad händer då? Hur stora kommer SD att bli i valet 2018? Kommer de att närma sig 35%? 40%? Kanske till och med 50%? Och vad händer DÅ?

Tror verkligen politiker att dagens många GIGANTISKA problem kommer att försvinna av sig själva? Really? Tror de verkligen att bostadsbrist avhjälps genom att ta in fler som behöver bostad? Att enorma kostnader för kommuner och landsting löses med att öka kostnaderna? Att det räcker med att kalla lågutbildade och analfabeter för högutbildade så har de magiskt en utbildning och kunskaper? Att polisens problem löses med mer politiska tillsättningar av chefer och ännu mer PK-floskler från de tillsatta cheferna? Att de ensamkommande vuxna männen blir barn bara för de säger att de är 17 och för att Aktuellt illustrerar inslagen om dem med dockor, nallar och silhuetter av 3-åriga tjejer? Kommer kostnaden för dem att understiga 20 miljarder i år?

Vad händer den dagen SD styr? För om inget görs för tre år sedan så kommer den dagen snabbare än vad många ens kan mardrömma om. Om jag får gissa så kommer kranen som hela tiden fyller på det översvämmade badkaret att nästan stängas i alla fall, det kan vi vara klara över. Det kommer bara att droppa lite. Det har pågått väldigt länge och då kommer att få folk att återvända vara nästa steg. Först frivilligt med ett startbidrag. Sen kommer att utvisa grova brottslingar gissar jag. Sen kommer man att leta efter dem som de senaste åren uppenbart har ljugit för att komma in i Sverige och granska dem oerhört hårt och skicka ut dem som inte kan ge bra svar. De som jobbar, försörjer sig själva och sköter sig kommer att få okej att stanna ändå. Sen har jag ingen aning och kan inte ens gissa mer.

Det ovan hade man nog inte ens behövt tänka på om man politiskt skött den här otroligt viktiga frågan från början och inte låtit stridsvalacken och MP styra den under så många år. Och M har ju ärvt detta problem, när alla häpnar över hur det funkar och ser ut så pratar Batra om sovmorgon för skolbarn.

Och vad ska man göra åt sorgebarnet Migrationsverket i hela den här soppan som blivit Sveriges geggamoja? Det verkar vara en genomkorrupt myndighet som totalt saknar styrning och kontroller. Där måste man oavsett vem som vinner val eller inte rensa upp ordentligt!

Så ser framtiden ljus, mörk mittemellan ut? En sak är säker, det politiska landskapet har förändrats fortare än någon kunnat ana på bara några år. Och kommer att förändras ännu mer! De 7 ”gamla” partierna tror att de kan mota förändringarna genom att köra ner huvudena i sanden och lalla om ”utmaningar”.

Varje person som kallar enorma problem för utmaningar är per definition extremt opålitlig. En utmaning ska uppfattas som något positivt, något bra som man bara ska sträva mot men som man inte behöver nå för att ändå uppfattas som lyckat. Är dagens situation i Sverige på många områden bara ”utmaningar”? Är det en utmaning eller ett problem att bygga motsvarande en liten by varje år när man egentligen behöver bygga ett Jönköping? Ett problem MÅSTE man lösa på något sätt. Man kanske inte lyckas fullt ut men man möter det lösningsorienterat. En utmaning kan man anta eller skita i att anta. Hittills har man bara skitit i att anta dem.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

55 kommentarer

    • Zipper

       /  08/23/2015

      Går det komma åt den artikel utan medlemskap?
      Skulle jättegärna läsa den.

      Om du ska sammanfatta: vad kom den fram till?

      Svara
    • Kristian

       /  08/23/2015

      De får göra vad fan de vill, bara det är lagligt och inte skattefinansierat:
      ”Samtliga dessa organisationer som alltså vägrar att svara på – som jag ser det – relevanta journalistiska frågor lever helt på statliga och kommunala bidrag.”

      Grannländerna klokare som vanligt.
      ”går ud fra som givet, at museernes gæster ikke kan tænke selv og tage selvstændig stilling.”
      Välkommen till Sverige!

      Svara
    • MiT

       /  08/23/2015

      Och inte bara trigger warnings, de har rensat bort misshagliga böcker också…

      Svara
      • Jag tackar också för denna mycket läsvärda artikel, men blev helt förfärad över hur djupt hjärntvätten har nått i detta vårt arma land. Jag ser helt enkelt ingen framtid alls när alla studenter indoktrineras så till den milda grad på våra universitet och högskolor att detta blir verklighet.
        Vem eller vilka ska klara av att starta ett friskt utbildningsväsende?
        Vem eller vilka kan styra det här landet i framtiden – när även våra myndigheter som i flera fall är helt korrumperade också är befolkade av människor som också utsatts för hjärntvätt och bara är intresserade av sin egen makt och härlighet?
        Vem eller vilka kan överhuvudtaget försöka styra det här landet som nu driver vind för våg mot avgrund och etniska inbördeskrig, samtidigt som massinvandringen fortsätter?
        Jag räds inte SD, men de har inte en chans att klara av detta. I varje fall inte utan ett nytt stort folkligt uppror.

        Svara
    • Erik

       /  08/23/2015

      Stort tack för din trigger warning! Tyvärr läste jag den ändå, vilket jag inte borde ha gjort.
      Jag blir så jäkla förbannad över ängsligheten. Nu jobbar jag visserligen inte på något bibliotek, men om jag var bibliotekschef skulle jag aldrig i livet gå med på vanvettiga idéer om att rasiststämpla icke-rasistiska böcker/författare.
      Att därtill gallra klassiker med anledning av att de är stereotypa är lika vansinnigt det. Ja, de är i ofta oerhört stereotypa. Ja, de innehåller ofta saker som definitivt skulle betraktas vara rasistiska nuförtiden. Men VARFÖR vill folk skönmåla dåtiden?! Tanken är väl för i helvete att man ska ta lärdom av dåtidens idiotiska tankar och trosuppfattningar och inte göra om misstagen?!

      Med det sagt önskar jag innerligt att vår tid en dag kommer att skönmålas för det lär behövas…

      Svara
    • Kristian

       /  08/23/2015

      Vem trycker 10000 teeshirt med texten ”Jag är jurist” till alla som är publik i Debatt?

      Har jag använt ”Never go full X” den här månaden?

      Svara
  1. Daniel

     /  08/23/2015

    Vi är otroligt många som tycker lika men som varit förtyckta av PK-sfären. Nu när problemen blir så påtagliga att de faktiskt drabbar majoriteten går det inte att ljuga / vinkla längre. S, Mp, V o alliansen har ett problem. SD är kvicksilver, ju mer dom kramar desto sämre grepp. Det som riskeras nu är att de övriga hamnar på åskådarplats istället för att vara med och påverka.

    Svara
    • MJ

       /  08/24/2015

      Är ni inte också i de flesta fall tidigare medlemmar av PK-sfären?
      Vad tyckte du om skinnskallar på 90-talet?

      Svara
  2. MiT

     /  08/23/2015

    Viruset har spritt sig till Finland!
    ”Vill ha könsneutrala trafikskyltar”
    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article21296231.ab

    Svara
  3. Return of kings

     /  08/23/2015

    Lysande MiT!
    Den tidigare regeringen slutade att använda BNP per capita, då den legat still sen 2007, den nuvarande börjar också att prata tillväxt utan hänsyn till den explosionsartade befolkningsökningen, på grund av främst invandringen. Används våra skatter ej till produktiva investeringar, utan till tvärtom negativa investeringar, så kommer även produktionen att minska på sikt samtidigt som den späs ut på allt fler individer. Sverige kommer bli fattigare, frågan är hur mycket om inget görs.

    Svara
  4. E.S

     /  08/23/2015

    Länken ”Tiggarna” efter 6:e stycket funkar inte. Kanske en ”about:blank”. Blev lite humor av det i stället om man är lagd åt det hållet. 😉

    Svara
  5. E.S

     /  08/23/2015

    Om jag bjuder på middag så ser jag självklart till att ha mat för dom inbjudna, stolar att sitta på och ett ganska najs sällskap. Alla kommer naturligtvis inte överens eftersom vi är alla olika.
    Om Jag väljer att knytkalas eller ”Bring your own” så fixar vi en schyst buffé, ser till att gästerna har sittplatser i alla fall. Så kör vi på genom natten. Kan vara ganska najs det också.
    Jag har däremot aldrig, och kommer aldrig, bjuda på middag, äta själv i köket, låta gästerna sitta utanför på gräsmattan för jag inte har tillräckligt stor lägenhet för alla, och dessutom utan att ha råd att köpa käket som jag ska bjuda på. Köpa mat på kredit till gäster men att inte ha råd med blöjorna till småkidsen funkar ju inte.
    Det är väll lite där vi har hamnat idag. Pengar, bostäder och jobb.

    Svara
  6. T

     /  08/23/2015

    Hatten av. Utmärkt inlägg!!!

    Svara
  7. Larsson/Hrafninn

     /  08/23/2015

    Det som händer när SD kommer till makten är att Sverige kommer gå in i koma. De politiskt tillsatta tjänstemän som har möjlighet kommer att lämna sina poster och lämna åt de klåparna som är kvar. Och har någon funderat på det övriga som står i deras partiprogram, ett mischmasch av socialkonservatism och folkhemsfanatism där lämna EU är en av punkterna som står på programmet? Företag och kompetenta människor kommer fly landet i ännu större utsträckning än vad som sker idag. Och det illa kvickt.

    Kanske är det just det scenariot som kommer att komma som nästa attack emot SD, men med tanke på hur inkompetent annat budskap försökt trummas in i våra skallar, lär inte detta budskap heller bita. Inte minst därför att vi nu får höra att detta med tillväxt (som egentligen mest handlar om effektivisering av ekonomin) inte längre är så viktigt.

    Men så länge att politiker ser viktiga beslut med samma ögon som de spelar Svarte Petter, kommer vi befinna oss i status quo (dvs växande SD, växande migrationsströmmar, kollapsande offentlig förvaltning).

    Det här är verkligen en mardröm. Hur fan ska det gå för barnen?

    Svara
    • MiT

       /  08/23/2015

      Det är så det går när väljarna bara ses som viktiga en gång vart 4:e år och däremellan så pissar man dem i huvudet, kallar dem fula saker, säger att de är dumma i huvudet, hånar dem osv. Det kommer ju reaktioner liksom…

      Svara
      • Larsson/Hrafninn

         /  08/23/2015

        Som ett brev på posten…

        Ja, det var detta med att aldrig överskatta väljarnas kunskap men inte heller underskatta deras intelligens. Och just nu verkar de ju göra både och. Man kan visserligen ha viss förståelse för det första utgående från vad de själva verkar ha att jobba med, men det andra är ju fullkomligt katastrofalt.

        Svara
    • MJ

       /  08/24/2015

      Hur skulle SD:s politik och löften kunna realiseras på annat sätt än att gå ur EU?

      Tigrarna t.ex. kommer hit pga den fria rörligheten och vi får inte förbjuda dem från att tigga eller utvisa dem för tiggeri eftersom EU-domstolen dömt ut att det är ärlig sysselsättning (medan t.ex. gatuspel, svartarbete eller liknande innebär rätt för medlemsstaten att utvisa).
      Hur ska SD lösa det, som de lovat, utan att gå ur EU?

      Det är ju också det som är anledningen till att motsvarigheten i Danmark valde bort regeringsmakten. Danmark är mer insyltat i den Europeiska Sovjetunionen än vi och urträde helt otänkbart, även för de som röstat på politik som kräver utträde.

      Svara
      • Larsson/Hrafninn

         /  08/24/2015

        Nä, SD och EU är inte förenliga. Vilket var min poäng.

        Svara
      • Larsson/Hrafninn

         /  08/24/2015

        Åtminstone en av dem.

        Svara
  8. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
  9. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
    • Trolletplit

       /  08/23/2015

      Ja, tro fan det att vi kommer sjunka när vara högutbildade har lägre kunskap idag än vad vi hade efter gymnasiet förr.
      Läser man humaniora och studerar utan lärare 80% av tiden så blir det skit.

      Finns det räddning, återuppta inlägget av MiT. Tveksamt. Vi med egna småföretag och pengar kommer inte att vilja betala för dr som inte jobbar.
      Varför skulle jag vilja bort 3 miljoner per år till att folk ska Fika?
      Lite kommer det att få, men större och större delar kommer att försvinna i ”skattefusk”.
      (Staten har ju brutit avtalet vi hade att de får av mina inkomster för att hjälpa svenskar din inte har det lika bra.
      Nu har det ju till större och större del till andra länders medborgare.)
      Avtalet att brutet. Och mina pengar stannar hos mig.

      Vi får väl alla dra i nödbromsen SD och hoppas tåget stannar innan stupet och att det just därefter Finns någon intelligent pErson som kan ta vid och hjälpa landet tillbaka efter ökenvandring.

      Svara
    • AV

       /  08/23/2015

      Byt till naturvetenskapliga studier. Då får du mer att göra.

      Svara
    • MJ

       /  08/24/2015

      Det är förvisso riktigt att även högre studier är på larvigt låg nivå idag. Men det är ju meningen att han ska sitta böjd över kurslitteraturen med penna, anteckningsblock, klisterflikar och överstrykningspenna åtta timmar om dagen de fyra dagar han inte har någon dagisfröken.

      Sedan ska han ha olika skrivuppgifter som kräver av honom att gå utanför kursmaterialet och göra egna efterforskningar.

      Det är så man blir lärd och kunnig, läs, läs, läs, läs, skriv och diskutera.

      Svara
  10. Hans

     /  08/23/2015

    Svara
    • Icke-svensk

       /  08/24/2015

      Meninist borde veta att du är utbildade till ”Humpty Dumpty”-er 😛

      Svara
  11. Kristian

     /  08/23/2015

    Det här handlar mest om polis, men skulle kunna utökas till att omfatta det mesta som finansieras via skatt.
    http://www.magasinetparagraf.se/kronikor/hog-tid-att-borga-avskeda

    Svara
  12. Kristian

     /  08/23/2015

    Angående ”återflyttning” har Nederländerna och delar av Kanada använt sig av olika lösningar.
    Nederländerna (nära en Freudiansk felstavning där, usch) har assisterat på olika sätt med återflytt för kanske ett par tusen personer. Det verkar vara diverse kriterier och kontroll av lämplighet, och inte bara pengar, en flygbiljett och ”far åt helvete”/”lycka till”.
    Vissa städer i Kanada gjorde sig av med uteliggare: de utvalda fick skriva på kontrakt att de aldrig mer kunde ta emot bidrag i den staden. För det fick de en summa pengar och en enkel bussbiljett till en stad lagom långt bort. Inte så populärt överallt.

    Så det går att lösa snyggt och mindre snyggt …

    Svara
  13. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
    • Alex Nyström

       /  08/23/2015

      Hon har joinat Arnstad i galenskapernas rike för länge sedan. Nu mest bara tragisk.

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  08/23/2015

      Utifrån hennes meningsbyggnad så kan jag dra slutsatsen att det är fel att tycka att folk ska sluta vara hetero. Inga konstigheter. Men hon antyder nått annat också som i mina öron låter lite skumt. Hon kanske har fått sitt konto kapat.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/23/2015

      Feministisk argumentation i sin prydno.Om jag säger att det är på ett visst sätt så är det så och jag som feminist kan bete mig som ett svin medan det är kvinnohat att kritisera mig.

      Svara
  14. MiT

     /  08/23/2015

    ”Hur idiotisk kan den politiskt korrekta mediala ordningen bli innan folk äntligen får nog?”
    http://marcusbirro.se/?p=935

    Svara
  15. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
  16. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
  17. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
  18. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  08/23/2015

      Bilar har som regel runda hjul. Men det står var och en fritt att utrusta sina bilar med fyrkantiga hjul och kalla dom normkritiska. Var och en gör som dom vill.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/23/2015

      Om sexualitet bara är en social konstruktion så kan man ju undra varför de flesta ”väljer” att vara heterosexuella ?
      Om sexualitet bara är en social konstruktion så har väl dessutom pastor Åke Green rätt i att homosexualitet kan botas. Varför blev då så många homosexuella arga på honom när han sa det ?
      Om kön är en social konstruktion kan man ju också undra varför de allra flesta människor identifierar sig med sitt biologiska kön.
      Undrar också varför det är ok att ifrågasätta heterosexualitet när det inte är ok att ifrågasätta homosexualitet ? Dubbelmoral och hyckleri säger jag

      Är det någon som är kränkt och sveper in sig i en offerkofta så är det väl radikalfeminister som hon.

      Svara
      • MJ

         /  08/24/2015

        De kan inte bestämma sig.
        Om kön är en social konstruktion så måste ju sexualitet också vara det. Dessutom vet man ju att den vanliga inställningen att våldtäkt är kul och bra leder till att män i allmänhet socialiseras till att våldta. (Vem blir inte förvånad om släkten har kräftskiva och ingen blir våldtagen på hela kvällen? )

        Men man får inte tracka ner på sexuellt avvikande eftersom det ”är inget val”, man föds med det.

        Svara
        • Icke-svensk

           /  08/24/2015

          As far as remember:
          kön = biologisk
          gender = social construct

          But, they probably don’t believe it themselves because they mix them up as easily as anyone else.

          Like: könsneutrala skolor. I thought they weren’t interested in kön but gender.

          Svara
  19. MiT

     /  08/23/2015

    Svara
    • Erik

       /  08/23/2015

      Jag är uppriktigt sagt orolig för att Sverige ska införa lagar i stil med dem som numera finns i Spanien. Det går säkert att motivera med att det är till för att bekämpa näthat.

      Svara
      • MJ

         /  08/24/2015

        Sverige har redan mer långtgående lagar än de som spanjorerna protesterade mot.
        Skillnaden är att befolkningen i den humanitära stormakten inte vet vilka lagar de lever under.

        Svara
        • Erik

           /  08/24/2015

          Sluta trolla.
          Vi har i Sverige fortfarande demonstrationsrätt och vi får definitivt kritisera politiker och polisväsende.

          Svara
          • MJ

             /  08/24/2015

            Det har Spanien också, de har infört brott som redan finns i Sverige men med skillnaden att straffen är vara mycket lägre.

            Det som i Sverige ger max 6 månader eller två år ska kunna straffas med böter i Spanien.
            Det är därför det inte blivit någon nyhet i Sverige (journalister vet ju att det är olagligt).

          • Fredrik

             /  08/25/2015

            Är du säker på att du har en absolut rätt att öppet få kritisera politiker och polisväsende?
            Inte ens polisforskare som Holgersson gör det ostraffat (vad kan de då inte göra med en icke polis).

  20. ”Ingen framtid alls eftersom de ska konkurrera med välutbildade svenskar om jobben, även enklare sådana”
    Men om man sänker kunskapsnivån i skolorna så….men vänta lite nu!

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.