Vad händer när Mörkertalet™ tar slut?

I Sverige beror ju alltid alla eventuella ökningar av anmälda brott på att anmälningsbenägenheten™ har ökat och därmed naggar mörkertalet™ i kanten. Ja alla brott som man inte kan hitta information om på andra ställen alltså. Om till exempel försäkringsbolag är inblandade då är alla ökningar alltid riktiga ökningar medan ökningar av anmälningar av andra brott där man måste lita till polisens siffror alltid bara beror på ökad anmälningsbenägenhet. Visst är det märkligt?

det-nya-landet-i-malmo

När anmälningsbenägenheten för vissa typer av händelser ökar jättemycket, som till exempel det ovan, vad händer då? Hur stort måste inte mörkertalet ha varit med tanke på att det är standard med vakter på varje akutmottagning numera? Det är gigantiska storslagsmål med 20-30 inblandade som med tillhyggen slåss om inte varje dag så varje vecka? Hur har man lyckats missa det här fenomenet under alla år tidigare? Nu menar jag inte att det inte förekommit alls tidigare men varje vecka? Vakter som patrullerar på akutmottagningar? Storslagsmål på sjukhus? Storslagsmål med tillhyggen och riktiga vapen? Och så vidare.

Borde inte det där mörkertalet™ ha tagit slut för länge sedan? När får vi höra kriminologer säga ”Ledsen men vi har slut på mörkertal just nu men vi har beställt mer mörkertal från Sanningsministeriet och den leveransen väntas komma in nästa månad”?

storbrak-i-ronneby

Och bara för att visa att det i Malmö inte var en isolerad händelse så finns ju det i Ronneby för två dagar sedan.

För det måste väl vara samma sak med de här sakerna som med alla sexuella övergrepp? Att det är gamla svenska traditioner som vi alltid har sysslat med?

När det gäller alla övergrepp så säger man ju att det är exakt vad de vanliga svenska männen alltid sysslat med, vi har alltid när vi är mellan 20 och 30 år gamla i stora gäng omringat 10-12-åriga småtjejer och skrikit upphetsat och kladdat och försökt köra in händerna mellan benen på dem. Bara anmälningsbenägenheten som ökat och naggar mörkertalet i kanten enligt poliser, kriminologer och tyckare.

trakasserier-pa-skola-i-skane

På en skola i Skåne har en kille trakasserat tjejer i ett års tid. Och som vi kan se så är det exakt likadant som svenskar alltid har gjort och gör

Då skrek han åt henne att hon var en jävla hora, följde efter henne och hotade henne med att han skulle krossa hennes huvud.

//

”Nu kan ingen skydda dig, vad ska ni göra nu?”

//

Flera elever berättar för Sydsvenskan hur killlen förnedrar tjejer, hotar med att våldta dem, spottar efter dem, hotar både killar och tjejer, och kallar folk för svennefitta och andra nedsättande saker

//

En av tjejerna går i hans parallellklass. Till henne sa han att han skulle våldta henne och även utsätta henne för annat våld.

//

han ”uttrycker sig extremt kränkande och sexistiskt gentemot tjejer på skolan.” Till exempel: ”Jag hade aldrig accepterat de kläderna på min flickvän.”

Kalla tjejer för ”svennefitta”, hora, spotta på dem, hota med att krossa huvudet, hota med våldtäkt, inte acceptera kläder andra har på sig. Visst låter det exakt som det alltid har gjort från vanliga svenska killar på en skola? Frågar man till exempel Hanna Fahl på DN så kommer hon att säga att det var exakt så genom hela skolgången och bara från svenska killar.

Så nu när mörkertalet™ har naggats så hårt att det rimligtvis inte borde finnas något kvar, vad gör man då? Funkar det som i golf att man går upp på +handicap när man passerat noll så att säga?

För även det berömda Mörkertalet™ måste ju ta slut någon gång…?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

60 kommentarer

  1. Jan

     /  10/03/2016

    Det som händer med mörkertalet i slutändan är väl att de mörka tar över. Det blir i majoritet helt enkelt. Helt enligt planerna.

    Svara
  2. Utlandssvensk

     /  10/03/2016

    @ MiT

    Detta är off topic, men jag tror mig ha noterat något som borde ha genererat massiv uppmärksamhet, men som ingen verkar ta upp. Kanske har jag missat det, men om inte kan det möjligen intressera dig.

    Det är Moderaterna som nu har på sin hemsida följande uttalande:

    ”Sverige behöver en tillfällig paus i flyktingmottagandet. Det betyder att den som kommer till Sverige för att söka asyl från ett annat säkert EU-land, såsom Danmark eller Tyskland, som huvudregel ska nekas inresa (direktavvisning). Med förslaget respekteras FN:s flyktingkonvention.”

    http://www.moderat.se/migration-och-integration

    Notera sista meningen: ” Med förslaget respekteras FN:s flyktingkonvention.”

    Så är det och så har det varit hela vägen. Man inser då lätt att vi aldrig hade behövt att ta emot mer än några få procent av de som har kommit de senaste 30 åren, eftersom det är nästan omöjligt att komma hit utan att passera säkra länder. M erkänner nu helt öppet att de har ljugit oavbrutet under mycket lång tid. I nästan varenda riksdagsdebatt jag har sett de senaste 10 åren om immigrationspolitiken har företrädare för M dragigt upp detta med internationella konventioner. ALLT VAR LÖGN!!!!!! Detsamma gäller självklart övriga sjuklövern, men vad jag vet har de inte öppet erkänt detta ännu.

    Vidare har HELA svenska MSM systematiskt och medvetet ljugit om detta. Jag har personligen upplyst många av dem om detta när jag fortfarande inbillade mig att de brydde sig om sanningen, dvs. för 10-15 år sen. Vidare vet jag att många, många andra har gjort samma sak.

    De visst att de ljög. Hela vägen.

    (Om du redan har tagit upp saken ber jag om ursäkt, men jag sökte på ”konventioner” och hittade inget. Det borde väl vara en bra story annars?)

    Svara
    • MiT

       /  10/03/2016

      Har väl nämnt det både här och där att det inte handlar om några konventioner. Mest har jag nog nämnt det i samband med asyljuristhaveristerna som alltid hänvisar men aldrig talar om vilken och hur. Jag gissar att det här är en alldeles för stor lögn för att ens kunna avlöjas som en lögn, det är för massivt ljugande över så många år att det blir ogripbart hur mycket man än bevisar :-/

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  10/03/2016

        ”Jag gissar att det här är en alldeles för stor lögn för att ens kunna avlöjas som en lögn, det är för massivt ljugande över så många år att det blir ogripbart hur mycket man än bevisar”

        Men poängen här är ju att de ERKÄNNER, helt öppet på sin egen hemsida.

        Att det bara är trams med att vi var skyldiga att ta emot alla dessa ”flyktingar” pga. konventioner insåg jag självklart att du kände till.

        Svara
        • Klimathotet

           /  10/03/2016

          Stridsvalackens anda ligger fortfarande tungt över M som en kall och blöt filt.

          Svara
        • Ivar L

           /  10/03/2016

          Nja, du tycker de erkänner men de vet var de har gammelmedia. De kommer aldrig konfrontera M på den punkten. Tyvärr…

          Hela integrationsdebatten de senaste 10-15 åren är desinformation av en sådan magnitud att t.ex. snacket om Putilov som desinformatör är skrattretande i jämförelse till och med om alla rykten som sprids om honom vore sanna. Migrationslögnen är ofattbar.

          Svara
          • PerH

             /  10/03/2016

            När Putiinov ändå nämns i sammanhanget vill jag informera om att radio.bubb.la vjuade Putinov under ett program.
            I programmet efter drar programledarna slutsatser av intervjun och mediedrevet kring personen, denna förmenta agent som mer är opotrunist, vilken blev bulvan i en fastighetsaffär för att tvätta svarta pengar vita och fick handpenning (ersättning aprox 200.000 för affären) på12 mille.
            Om det förhåller sig som media påstår är Rysslands underrättelsetjänst en påse nötter, mer troligt är att nötterna finns hos Svensk media.
            Länken här är sammanfattningen av intervjun och skriverierna kring Putinov.

            https://m.soundcloud.com/nyhetsbubbla/egor-putilov-intervjuas-i-radio-bubbla

          • Utlandssvensk

             /  10/03/2016

            @ Ivar L,

            ”De kommer aldrig konfrontera M på den punkten. Tyvärr…”

            Jo, det stämmer nog.

            ”Migrationslögnen är ofattbar.”

            Minst sagt!!!!!

            Jag minns även att Migrationsverket ett tag spelade med i konventionslögnen och la upp de svenska reglerna på sin hemsida, men hävdade att det var FN reglerna!!!!! Det pågick säkert några år.

          • michael.

             /  10/05/2016

            Utlandssvensk.
            Helt rätt,mig veterligen har inget land straffats eller kastats ut från FN som inte följer detta dekret från FN,därav är det endast en önskan och inte lagstadgat.

    • Jan

       /  10/03/2016

      Visst är det så. Det som händer nu var ganska lätt att förutse redan i valrörelsen 2014. Alliansens tid i opposition är nämligen ett utmärkt tillfälle att byta position i invandringsfrågan. Desto enklare med stridshingsten avpolletterad. Sverigedemokraterna har också knutits närmare till Moderaterna genom att de låtit sig köpas av Svenskt Näringsliv (SN) och välfärdskapitalistlobbyn.

      Vi kommer att få en moderatregering med passivt stöd av Sverigedemokraterna 2018. Frågan är hur det ska lösa sig med invandringsvänliga Centern?

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  10/03/2016

        @ Jan,

        ” Sverigedemokraterna har också knutits närmare till Moderaterna genom att de låtit sig köpas av Svenskt Näringsliv (SN) och välfärdskapitalistlobbyn.”

        Har du några källor eller länkar på detta?

        Svara
        • Klimathotet

           /  10/03/2016

          Det har han aldrig. Han bara föraktar folk som är försörjande.

          Svara
          • Jan

             /  10/03/2016

            Påhopp av det här slaget är inte god nätetikett. Även du bör hålla dig för god för sådant.

          • MiT

             /  10/03/2016

            Om det är någon tröst så gillar jag dig i alla fall, du är en nödvändig motpol 😛

        • Jan

           /  10/03/2016

          Visst: http://www.dn.se/ekonomi/svenska-foretag-traffar-sd-politiker-i-smyg/.
          Det finns säkert mer information om detta om du googlar. Framförallt är det Sverigedemokraternas ekonomisk-politiske talesman Oscar Sjöstedt som är uttalad nyliberal. Min personliga teori är att det här handlar om ett närmande till Moderaterna. SN och lobbyn är en mellanhand som dessutom tillgodoser egna intressen i processen.

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  10/03/2016

            @ Jan,

            Jag ska kolla på det där. Som du vet gillar jag inte hybridaktörer, men samtidigt ser jag de främst som problematiska om de kombineras med öppna gränser. Då uppkommer väldigt stora problem. Med helt stänga gränser skulle fråga om dessa halvprivata aktörer vara eller icke vara bli betydligt mindre brännande, från mitt perspektiv.

        • Ivar L

           /  10/03/2016

          Fast att det kommer att bli en M regering med passivt stöd av SD är nog en ganska rimlig gissning. Sedan beror det ju på vad man lägger i ordet ”passiv”. M kan inte ensamma styra och ställa, SD kommer att kunna ställa krav men de kommer antagligen gå med på att låta M låtsas som att SD inte har så stort inflytande.

          Svara
        • Jan

           /  10/03/2016

          MiT: Jag gillar inte den typen av påhopp som Klimathotet gör här. Jag tycker att du bör stämma i bäcken vad gäller personliga påhopp. Jag har inget emot vida svängar i debatten men jag tycker inte att påhopp av det här slaget hör hemma här.

          Svara
      • Det kan gå med centern som med miljöpartiet. De gick raskt från att Romson grät i direktsändning och Fridolin pratade om ”skit” till att Maria Ferm helt kort sa ”det här är regeringens politik”. Hot om uteblivna ministerposter brukar gå hem. Som tack för att hon viker ned sig i invandringspolitiken kan Lööf få några småföretagsreformer.

        Svara
        • Jan

           /  10/03/2016

          Visst, Centerpartiet torde vara ganska lättköpta. Och Lööf är i första hand en streber som tänker på sig själv och sin egen karriär. Ministerposter, höga löner och pensioner lockar. Det är runt köttgrytan den egentliga politiska striden utkämpas. Jag säger som Groucho Marx: Det här är mina principer, gillar ni dem inte så…………………………….. har jag andra!

          Svara
    • Olof

       /  10/03/2016

      Ja, tyvärr är det ju svårt att påvisa vem som visste vad när; i princip räcker det ju med lite rättshaverister som Ramberg som ljuger ur en auktoritetsposition så räcker det för att fungera som alibi för okunnighet i debatten. Man ser det överallt; Radiotjänst som påstod att datorer var licenspliktiga (vilket räckte att skumma igenom förarbetet till lagen för att konstatera att det var bullshit), ‘utredningen’ om datalagringsdirektivet, etc.

      ‘Auktoriteter’ tycks visa sig, allt eftersom man skrapar på ytan, vara allt annat än. Tidigare märkte man kanske inte det så mycket, men idag, när det står var och en fritt att söka information och gå till källorna märker man allt oftare att de som uttalar sig med akademiska meriter eller lång tjänst tyvärr erbjuder mindre korrekt information än vad en lekman med google kan ta fram på tiotalet minuter.

      Men att gå på vad de säger, oavsett hur orimligt det kan tyckas, är fortfarande en giltig ursäkt för politiker och press att sprida och agera på helt inkorrekt information.

      Svara
    • Rikard

       /  10/03/2016

      Hej.

      Skulle tro att man på moderaternas (alltid nyast!) partikansli har en piltavla med ditt nick på…

      Personlig spekulation:

      Valresultatet 2018 blir en Socialmoderat koalitionsregering, med Löfven som vice statsminister och AK-B som ordinarie. Samtliga ministerposter och departement kommer att blandas så att man kan hålla koll på vara.

      Det är inte omöjligt att en sådan koalition redan nu har påbörjat trevande diskussioner om vilka grundlagsförändringar man skall rösta igenom i augusti 2018, och igen i oktober/november.

      T ex en tio-procentgräns för riksdagen, och en femprocent-dito för kommuner och regioner, samt att ogiltiga, otillräckliga och blanka röster fördelas bland de som klarat spärren, men då relativt procentsatsen egna röster – ju flera egna röster desto större andel av de kvarvarande.

      Allt för att visa ansvar, stabilitet och skapande av ordning och trygghet för landets medborgare.

      Sedan tror inte jag att det är någon annan plan bakom hela haveriet än ren dumhet och inkompetens, med undantag för landsförrädaren Reinfeldt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  10/03/2016

        @ Rikard,

        ”Skulle tro att man på moderaternas (alltid nyast!) partikansli har en piltavla med ditt nick på…”

        Mycket vänligt sagt!

        Jag har faktiskt ställt till en hel del för dem! Antonsson jobbade jag på i flera år och han var länge den största M bloggaren…..

        Svara
  3. uffenordholm

     /  10/03/2016

    Mörkertalet är ungefär som matematikens oändlighet: det finns alltid mer. Det spelar ingen roll hur många brott som anmäld, det finns alltid fler att anmäla.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/03/2016

      Där har du fel, det går givetvis inte att dividera med mörkertalet™, däremot är själva mörkertalet möjligt att definera med följande formel, förutsatt att anmälningarna inte är noll, för då gäller precis som du säger, att mörkertalet™ är oändligt. Detta gäller exempelvis för giftmord, där vi inte hade några anmälningar förra året, således var alla mord, och faktiskt även samtliga dödsfall, utförda med gift, helt i enlighet med feministisk matematik.

      f(mörkertalet™) = antal anmälningar ✖️💯

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/03/2016

        Om mörkertalet tar slut så importerar man mera mörkertal. Svårare än så är det inte. 😛

        Svara
    • Nilsson

       /  10/03/2016

      För att använda Atomubåtsman Malte Lindemans retorik: om du fyller en låda som är 1 gånger 1 gånger 1 meter till bredden med mörkertal så finns det alltid plats för ett till.

      Svara
      • Ja och i värsta fall får vi börja kvotera in ytterligare mörkertal. Det finns alltid en väg om det finns en vilja.

        Svara
  4. MiT

     /  10/03/2016

    Svara
  5. Gigas

     /  10/03/2016

    Pratade för några dagar sedan med en man vars fru är gynekolog. Han sa att det nu mer kommer in män som talar om vad de får göra och inte göra när deras kvinnor är där. Man pratar om att börja med låsta dörrar och skottsäkra glas på avdelningen efter alla hot. Tydligen går ”utvecklingen” väldigt fort nu också.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/03/2016

      Det borde inrättas en LEX-kussimurra, som gör att behandlande underlivsläkare var tvungen att polisanmäla varje sådan incident.

      Svara
      • Ivar L

         /  10/03/2016

        Eller så kan de ha sina egna gynekologer om de inte gillar svensk sjukvård.

        Svara
      • MiT

         /  10/03/2016

        Hahaha! ”Lex Kussimurra” 😛

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  10/03/2016

          Lite kul ska man ju ha, men skämt åsido, om en gynekolog har en patient som vill fixa underredet, och patientens bättre hälft står och insisterar på att snippan, istället för att repareras och få erfoderlig service, ska förses med diverse låsanordningar och andra för sexualorganet ogynsamma effekter, så borde det vara doktorns skyldighet att försöka göra något åt saken. Mannen är inte patient och kan rimligtvis inte åtnjuta något särskilt medicinskt integritetsskydd.

          /Frida

          Svara
    • Rikard

       /  10/04/2016

      Hej.

      En man som kommer in och domderar till gynekologen hur denne skall sköta sitt jobb (så länge det sköts enligt läkaretik och regelverk) skall erbjudas att:

      A) Dra åt h*lvete.

      eller

      B) Själv skaffa sig en slida och vagina, så kan han ha synpunkter på sin egen gynekolog.

      Vid fall av hävdande av religion, tradition o/e etnicitet gäller följande:

      C) Gilla läget – eller dra för f*n i våld tillbaka till det land du kom ifrån.

      Problem? Löst.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  6. Motkraft

     /  10/03/2016

    Det går inte att ”vinna” en diskussion med en PK-människa, jag har försökt.

    Om du till slut lyckas överbevisa att faktiskt är ökat våld och ökade sexuella brott så hänvisas till att de stackars barnen/männen ju är krigsskadade, är inte deras fel. Om påpekar det orimliga i detta så skylls på ”rasism” dvs bristande integration, att inte heller deras fel att hamnat utanför och då blir sådana.

    När lyckas skjuta ned det argumentet så tog en PK-vän till det sista desperata ”Om andra länder får ökad brottslighet och våld mot kvinnor på grund av invandringen så är det inte mer än rättvist att också Sverige får dela det problemet solidariskt med andra länder, varför skulle vi vara speciella?!”.

    Bortskämda människor har ingen respekt för det som våra föräldrar och förfäder byggt.

    Svara
    • Ivar L

       /  10/03/2016

      Du kan dock leva i trygg förvissning om att 9 av 10 av dessa människor tillslut kommer att ändra åsikt när de drabbas själva, på riktigt. Vilket de kommer att göra om utvecklingen fortsätter.

      Svara
  7. Ivar L

     /  10/03/2016

    ”Kalla tjejer för ”svennefitta”, hora, spotta på dem, hota med att krossa huvudet…”

    Och om de anmälde kräket för hans rasistiska uttalanden skulle förmodligen inget hända polisiärt heller, jo om han motanmäler och säger att de kallat honom ”blatte”, då får han säkert skadestånd. Ja, jag gjorde en erfarenhetsbaserad och logisk men fördomsfull slutsats här. Men normalt kallar av naturliga skäl inte svenska killar svenska tjejer för ”svennehora”.

    Svara
  8. MiT

     /  10/03/2016

    Svara
    • Jan

       /  10/03/2016

      Och ändå hävdar politikerna fortfarande envist att det går med vinst. Dock med tillägget numera: på lång sikt. Då kan man ju undra hur lång sikt som avses? 200 år?

      Svara
  9. G

     /  10/03/2016

    ”Många muslimska singlar har svårt att träffa någon att gifta sig med”

    Sumayya Khalil tar sin tro på allvar. Det har hon alltid gjort, från uppväxten i en kristen familj i Sverige, via tonårens andliga sökande och till konverteringen till islam hösten 2012.

    Det märks när man träffar henne: hon har lång svart kappa och noggrant täckande sjal. Och tar i hand gör hon inte längre med främmande män. Det blir handen på hjärtat och ett vänligt leende istället.

    – Det är något det talas mycket om bland troende muslimer i Sverige, faktiskt. Hur ska man hälsa för att den man hälsar på inte ska känna sig obekväm, trots att man inte tar i hand?

    VI träffas på ett kontorshotell i Gullvik i östra Malmö. Här driver hon Rahma Assistans, ett företag som anordnar personlig assistans – det är huvudsysslan – men sedan ett par månader även Muslimträff.se.

    – Min man är webbutvecklare, så det var inte så komplicerat att komma igång. Själv sköter jag bloggen som hör till sajten, berättar Sumayya Khalil.

    Tanken med Muslimträff.se är enkel: ett sätt att hitta kärleken, med ett underförstått samförstånd att den man dejtar delar en muslimsk bakgrund eller mer eller mindre aktiv tro. Och, i de flesta fall, drömmer om äktenskap.
    Till sajten hör också en blogg där Sumayya Khalil skriver om familjeliv och äktenskap.

    – Det är inte alltid så lätt att hitta någon genom bekantskapskretsar eller aktiviteter. Det finns ett behov av att söka efter kärleken på andra ställen också, säger Sumayya Khalil.

    Alla grupper söker sig förstås till sin flock; de flesta nätdejtingsajter briljerar ju just i sådan sållning. Faktum är att det internationellt redan finns ganska många kontaktsajter för muslimska singlar, som till exempel http://www.muslima.com.

    Också judar och kristna har egna nischade dejtingsajter, som Jdate.
    Men ingen på svenska, alltså. Förrän nu.

    – För många är det viktigt att kunna praktisera sin tro tillsammans i den värld man lever i. Och de som registrerat sig på Muslimträff.se delar ju att de lever som muslimer i just Sverige, säger Sumayya Khalil, som i grunden är utbildad socionom.

    – Ju fler generationer som muslimer lever i Sverige, desto mer kommer deras gemensamma nämnare att vara Sverige.

    När man går med – vilket cirka 350 personer gjort efter två månader – får man registrera alla vanliga personliga detaljer, men också ange islamisk inriktning.

    – Det är stor bredd; mer eller mindre praktiserade. Fler än jag trodde är äldre eller medelålders, kanske försöker man hitta någon igen efter en skilsmässa.

    Att möta en kvinna i sjal som inte vill ta i hand – jo, det skapar förstås ett avstånd. Det är ovanligt i Sverige. Men Sumayya Khalil (som hade ett annat, svenskt, namn tidigare) vill hellre understryka det gemensamma, åtminstone när det gäller familjeliv och äktenskap.

    – Att gå i skogen och plocka blåbär med barnen, att vara på landet och sköta hästarna innebär ingen krock mellan muslimskt och svenskt liv. Att driva företag är ingen krock, att vara aktiv i samhället innebär ingen krock. Och så vidare.

    Konvertiter, personer som bytt från en annan religion till islam, får ofta viktiga roller i muslimska gemenskaper i länder där deras tro placerar dem i en minoritet. Inte minst spelar det roll att vara hemma i språket.

    – Jag tänker ibland att det att man inte förstår varandra språkligt, gör att man tror att det är mycket större skillnader mellan grupperna än det egentligen är, säger Sumayya Khalil.

    Finns det något dåligt i en dejtingsajt som bara vänder sig till muslimer? Missgynnar det integrationen?

    – Nej, det kan jag inte se. Måste integration bygga på att man gifter sig med någon av en annan tro?

    På två och en halv månad har inte Muslimträff.se lett till något klappat och klart äktenskap. Om det lett till några andra, mer tillfälliga förbindelser vet inte sajtens skapare – även om hon alls inte tänkt att tjänsten ska konkurrera med blixtkontaktförmedlare som Tinder.

    Men kanske är det något par på gång, säger Sumayya Khalil.

    – Det ska bli fantastiskt kul att kunna dela med sig av sådana historier när de kommer.””
    http://www.sydsvenskan.se/2016-10-03/manga-muslimska-singlar-har-svart-att-traffa-nagon-att-gifta-sig-med

    Svara
    • G

       /  10/03/2016

      ”Form av extremism att inte skaka hand med kvinnor”

      Vid ett café strax intill Tahrirtorget, sitter Emad, Farouk och Ahmed – 24, 26 och 30 år gamla med varsin vattenpipa. De skrattar åt min fråga om de skakar hand med kvinnor.

      – Ja, så klart, säger de allihop, och Emad blir nästan upprörd och säger: vi lever inte på medeltiden, vi använder sociala medier och är en del av världen.

      – Han är fanatiker, säger brandmannen Osama om svenske Yasri Khan. Att vägra skaka hand med kvinnor är en form av extremism, säger han, men tillägger att här i Egypten är det delvis en klassfråga, och när ekonomin försvagas ökar extremismen och då kan höra sådant som att jag vägrar skaka hand med kvinnor.

      Men från caféet där Osama sitter, går jag till bilmekanikergatan Champollion, där verkstäder små butiker som säljer bilreservdelar ligger vägg i vägg och här säger den ene bilmekanikern efter den andre – skaka hand med kvinnor? Ja varför skulle jag inte göra det?

      – Det är normalt att skaka hand med kvinnor, men det är klart det kan ju hända att någon man har onda avsikter, om han åtrår kvinnan och därför söker ursäkter att vidröra henne, säger denne bilmekaniker som inte vill uppge sitt namn.

      Mohamed som säljer motorolja, säger att det bara är extremister inom Daesh – den så kallade islamiska staten och det muslimska brödraskapet, som har den där inställningen till kvinnor.””
      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6415877

      Nu är det här om kvinnor i Egypten, men jag tror svaren varit liknande om hon frågat X antal kvinnor om de skakar hand med män.

      Svara
    • G

       /  10/03/2016

      För de som vill läsa kommentarer på FB….

      facebook.com/sydsvenskan/posts/10154401282620490

      Svara
      • Jans

         /  10/03/2016

        På vanliga kontaktsajter är det väl så att tjejerna oftast har ett hyfsat urval. På den här förmedlingen blir urvalet för kvinnor enormt. Det kommer väl gå 10 män per kvinna eller något i den stilen?

        Svara
  10. Nils Dacke

     /  10/03/2016

    ”Ledsen men vi har slut på mörkertal just nu men vi har beställt mer mörkertal från Sanningsministeriet och den leveransen väntas komma in nästa månad”? Tack för den meningen, den gjorde min dag.

    Svara
  11. G

     /  10/03/2016

    Ang den fullständigt förfärliga situationen på skolan där tjejerna blir utsatta för både det ena och det andra av killen som ingen verkar ha ryggrad nog att gör något åt…..

    Från Sydvenskans FB-sida
    Två feminister tänker högt ?…
    —————-
    ””Anette Björkman;
    Här visar skolan att en killes utbildning är viktigare än många tjejers utbildning. Att deras arbetsmiljö inte är viktig, att deras trygghetskänsla och deras säkerhet inte viktig. Att ha samtal öga mot öga med någon som angriper en, oavsett om en mentor sitter med kan vara en fruktansvärd upplevelse.

    Josefine Gustafsson;
    gud jag önskar jag kunde gilla denna kommentar flera gånger. skolan har verkligen tydligt prioriterat killen framför flera tjejer, helt vansinnigt.

    Anette Björkman;
    Tack! Men det är ju så tydligt! Om han fått spelrum att agera som han gjort utan att bli avstängd i mer än tre dagar har man visat att han är viktigare än alla tjejer han trakasserar.

    Josefine Gustafsson;
    André Weiber igen?””
    ——————

    Vem nu Weiber är kan man undra ? Någon som gjort sådant här förut ? Tror inte den här kilen heter Andre eller något liknande.

    facebook.com/sydsvenskan/posts/10154400082200490

    Svara
    • G

       /  10/03/2016

      Jaha, och vilka är de som gillar hans fråga ? Vem är denne Weiber ? Verkar på vissa bland kommentarerna som att några är ”kända sedan tidigare” eller nåt åt det hållet. Ni som har FB kan ju undersöka de som gillat och se om ni finner något intressant, om ni vill! Se båda skärmdumparna.

      http://imgur.com/a/RDRcd

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/03/2016

      Det där visar med all tydlighet hur feministnarrativet fungerar. Det är okej att köra strukturkortet med avseende på man/kvinna, pojke/flicka, men inte svensk/utlänning. Det som är eländigt här är att det handlar om en skola, och enligt nyhetsrapporteringen, en kille.

      Den här snubben har inget i skolan att göra, han ska inte bara stängas av, han ska kastas ut med öronen före och förbjudas att återvända inom en radie av två kilometer, så löser man problemet för skolans del.

      Sedan får självklart kommunen och socialtjänsten försöka hitta en lösning. Punkt slut. Hur störd är den svenska skolan? Jättejättejättejättejättestörd.

      Om jag var lärare/personal och hade en sådan där elev så skulle jag gå till rektorn och säga något i stil med följande.

      – Det här är ditt problem, den där killen sätter inte sin fot i mitt klassrum igen, jag bryr mig inte om hur du löser saken, men om han visar sig igen med din tillåtelse så säger jag upp mig. Det är inte så att det kryllar av lärare för stunden.

      Sedan så skulle jag givetvis vara tyst och köra ”bitchy resting face”.

      Lärare Rikard har säkert något bättre förslag på hur man kan hantera situationen.

      /Frida

      Svara
      • G

         /  10/03/2016

        Jag gillar ditt förslag annars ❤

        Svara
      • Rikard

         /  10/04/2016

        Hej.

        Hur skall jag kunna ha ett bättre förslag när du redan framsagt det självklara?

        ”– Det här är ditt problem, den där killen sätter inte sin fot i mitt klassrum igen, jag bryr mig inte om hur du löser saken, men om han visar sig igen med din tillåtelse så säger jag upp mig. Det är inte så att det kryllar av lärare för stunden.”

        Det är (eller var sist jag hörde från Malmö-kollegor) en lokal sport att vänsterorienterade lärare och elever kastar smuts på Bladins, IB, och Engelska skolan. Gudarna förbjude att någons barn undkommer mångkulturen på de kommunala skolorna.

        Undras om Sydsvenskan (eller ‘Asylsvenskan’ som jag hört den kallas) har någon aning om hur det är för flickor och pojkar i den kommunala skolan i socialdemokratins skyltfönster (Malmö)?

        Med det sagt, hade jag sett ut som damen på bilden, och varit kvinna till att börja med, så hade jag knappast varit lärare.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare
        Ps Givetvis förutsätter relegering att det rör sig om upprepade överträdelser, samt eskalering enligt regelverk och procedur. Ds

        Svara
  12. Einar

     /  10/03/2016

    Andersson, Pettersson och Lundström skrikit ”svennehora” i alla tider. Det är inte förrän nu som det uppmärksammas på allvar, hälsar lärarnas riksförbund.

    Svara
  13. G

     /  10/03/2016

    Jaaa, det råder ju enorm brist på asylsökande män!!!…

    ””Kvinnor nekas oftare asyl i Norden

    I de nordiska länderna får kvinnor oftare avslag på sin asylansökan än män. Det visar en rapport som har beställts av de nordiska jämställdhetsministrarna.””
    http://www.svd.se/kvinnor-nekas-oftare-asyl-i-norden/av/tt

    Haha 😛 ….

    ””Duva med hotbrev i indiskt förvar

    Indisk polis har tagit en brevduva i förvar efter att man funnit att duvan hade med sig en varning till premiärminister Narendra Modi.

    Duvan hittades i Pathankot i delstaten Punjab nära den hårt bevakade gränsen till Pakistan.

    – Gränspolisen fann den med ett meddelande i urdu som sade någonting i stil med ”Modi, vi är inte samma folk som 1971. Nu är varje barn berett att slåss mot Indien”, säger polisinspektör Rakesh Kumar.

    Indien och Pakistan utkämpade sitt senaste fullskaliga krig 1971.

    Meddelandet var undertecknat av den i Pakistan baserade terrorgruppen Lashkar-e-Taiba.

    – Så vi undersöker frågan väldigt noga, säger Kumar.””
    http://www.svd.se/duva-med-hotbrev-i-indiskt-forvar/av/tt

    Svara
  14. G

     /  10/03/2016

    ””Ett år efter kaoset – minnen får liv på Malmö C

    Intensivt. Skratt. Tårar. Möten man aldrig glömmer. Så minns volontärerna mottagandet av flyktingar på Malmö central förra hösten. Under några månader så jobbade frivilliga dag och natt med att ta emot de flyktingar som kom. Vi har träffat några av volontärerna nu – och de säger att det som hände då förändrade dem och deras liv.””
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ett-ar-efter-kaoset-minnen-far-liv-pa-malmo-c

    ””Från Syrien till Sverige – 200 röster om flykten från kriget

    Hur är det att lämna allt bakom sig och börja på nytt i ett främmande land? SVT Nyheter har frågat 200 syrier om kriget, flykten och livet i Sverige. Det här är deras berättelser.””
    http://pejl.svt.se/syrien200/sv/stories

    ””Ett år sen flyktingkrisen – så ser det ut i dag””
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ett-ar-sen-flyktingkrisen-sa-ser-det-ut-i-dag

    Ja SVT, det kommer mindre människor till Sverige, men ”krisen” för Sveriges del är långt ifrån över.

    Svara
    • G

       /  10/03/2016

      *Färre människor….är nog bättre att skriva.

      Svara
  15. G

     /  10/03/2016

    ””När svenska tidningar skrev om bistånd under förra året namngavs svarta afrikanska personer bara i 25 procent av fallen medan vita biståndsarbetare namngavs i 93 procent, enligt biståndsorganisationen We effect. Och det här är ett problem eftersom det påverkar vår världsbild och hur vi ser på andra människor, menar Eliza Anyangwe.””
    http://www.svt.se/kultur/medier/hon-vill-sprida-afrikanska-kvinnors-berattelser

    Nej, det påverkar inte min världsbild eller hur jag ser på andra människor. Men inte överraskad att vissa tror att det gör det.

    Svara
  16. Fredde

     /  10/03/2016

    Det finns hopp, nu vänder det och vissa hänger inte med i svängarna. Glöm inte att läsa kommentarerna.

    Svara
    • Jans

       /  10/03/2016

      Jag tror många som Fredrik Wass ovan är rätt glada över den här utvecklingen. Äntligen kan de fortsätta spela goda utan att riskera något. Så länge ”de onda” håller invandring och kriminalitet inom rimliga gränser så kan sådana som Fredrik ropa på vargen som aldrig kommer och låtsas att de är en av de få som skådat ljuset.

      Om de däremot får sin vilja igenom blir livet plötsligt oerhört komplicerat. Fråga Åsa Romson, hon vet hur den kognitiva dissonansen känns när det man tror att man vill egentligen inte är något som går att genomföra.

      Svara
  1. Tryckkokaren | WTF?

Lämna ett svar till Jans Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.