Ett litet pyssel såhär på påskafton så ni inte sitter och blir helt försoffade!
Det är jätteenkelt, två av de fyra bilderna nedan med påståenden är sanna och två är påhittade. Det gäller att lista ut vilka som är sanna resp vilka som är falska. Ta inte för lätt på uppgiften! Det kan vara nog så klurigt i dessa dagar med alla kappor som ska vändas fortare än de hinner ta på dem!
Kärnkraft für alle! är Miljöpartiets nya slogan!
Nu jävlar ska de bort! Eller?
Fotbojor? Utvisa? Miljöpartiet? Ingenting är omöjligt (läs med Gundes röst såklart)!
Regnskog är dåligt enligt Nya Miljöpartiet EA2017 (Efter April 2017) och hugger man ner den så blir det massor av plats för nya kolkraftverk dessutom. Två bananflugor på smällen!
Göran önskar Glad Påsk också.
Ett särskilt tack till Fnordspotting för skön humor i de eventuellt falska bilderna!
MVH
bashflak
/ 04/15/2017‘Piska tiggare!’
MiT
/ 04/15/2017MiT
/ 04/15/2017Kristian
/ 04/15/2017”Vart står SFM egentligen?”
Språkligt är de full integrerade i alla fall …
Kristian
/ 04/15/2017*fullt.
Liksom undertecknad!
MiT
/ 04/15/2017Peter
/ 04/15/2017Tog ett par läsningar…
bergersjo
/ 04/15/2017Är du inte rädd att Viralgranskaren ska börja jiddra nu? 😉
MiT
/ 04/15/2017Hahaha! Skulle inte förvåna mig 😛
Dan
/ 04/15/2017Två snabba frågor vem är Göran Mårtensson¿ Och varför är han klädd som en påskkärring¿
Polyester Poontang
/ 04/15/2017Det var väl han som klädde sig i en slöja efter att ha missförstått Europa domstolens beslut att arbetsgivare har rätt att förbjuda synliga religiösa symboler på arbetsplatser, vilket han och resten av gapvänstern uppfattade som ett universiellt slöjförbud?
MiT
/ 04/15/2017En som tyckte att slöjan var väl inget att ha på sig på ett arbete. Så efter den dagen så tog han av sig den medan de som ska ha slöja inte kan ta av sig den alls ute…
michael.
/ 04/15/2017Göran visade sin solidaritet med den totalitära ideologin islam framför dom könsstympade Somaliska kvinnorna.Han är en god människa.
hllviken
/ 04/15/2017🙂 🙂 🙂
http://ingangsvarden.blogspot.se/2017/04/gron-gryning.html
Kristian
/ 04/15/2017Westerholm, 13de april: ”Socialdemokraternas partikongress: Hur tjock är övertygelsens fernissa?”
https://ledarsidorna.se/2017/04/socialdemokraternas-partikongress-hur-tjock-ar-overtygelsens-fernissa/
NI, 9de april: ”Nu öppnar Socialdemokraterna för ökad invandring”
https://nyheteridag.se/nu-oppnar-socialdemokraterna-for-okad-invandring/
(Nu skall jag gå och skriva en politisk thriller i Ludlum-stil som börjar med orden
”Westerholm, Sweden. Friday.”)
MiT
/ 04/15/2017Polyester Poontang
/ 04/15/2017Har någon lyssnat och är det värt att göra det? Jag vet inte om jag orkar om man säger så…
Kalle
/ 04/15/2017Nja, det sägs inte speciellt mycket i reportaget. Men han går inte åt Antonson som får säga sin syn och pressar svt om vad de igentligen menar. Så du kommer inte koka av ilska när du hör det, mer åt andra hållet, bara inte tufft nog mot svt. Det är det första reportaget i sändningen
Kristian
/ 04/15/2017MiT
/ 04/15/2017…
Kristian
/ 04/15/2017Gratis chaufför, woohoo!
Bara att sätta igång med icke-symboliska frågor också. Den viktigaste är ”stå för minst 50% av familjens förvärvsinkomster.” MEN: Inte tillåtet att tröttna på mesen och byta till någon rikare eller högre status.
Rikard
/ 04/15/2017Hej.
Framsteg, idel framsteg när jämställdheten rullar på.
Det finns kvinnor som är bättre än män på att byta däck i hällande slagregn, hagel och snöstorm. Med vanligt förnuft kan man då sluta sig till att den i en parrelation som är bäst på det aktuella göromålet bör utföra det.
Eller så kan man använda feministisk logik.
Varför skall hundra kilo sur gubbe bära tvättmaskin? Det kan ju femtio kilo kvinna göra lika bra.
Varför skall femtio kilo kvinna dammsuga? Det kan ju hundra kilo sur gubbe göra.
Nästa gång jag jobbar i logistikbranschen skall jag föreslå att gubbarna som knäcker nacke, rygg och axlar skall byta med kvinnorna som knappar data, pratar i telefon och sköter kundkontakter – som i den gamla sagan om gubben och käringen som bytte dagsverke.
Fast skall det verkligen vara enligt Fi:s modell så skall man väl göra allt till den matematiska hälften; ser fram emot feministiska matlagningsprogram där bägge matlagarna lägger i spaghettin, ett strå i taget.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
G
/ 04/16/2017Johan A
/ 04/16/2017Precis! Det finns ju ”expertkraft” att köpa för de få tillfällena då det ska skiftas däck på bilen. Och vilka består den ”expertkraften” av? Jo, män! Hittills har jag sett ytterst få kvinnor som jobbar på däckfirmor och bilverkstäder, men enligt feministisk logik räknas det inte – om en kvinna lämnar in bilen på verkstad för att få däcken skiftade är det hon som har tagit hand om det. Pepp!
MiT
/ 04/15/2017Från 2013 😛
MiT
/ 04/15/2017Här kan ni titta tillsammans med familjen om ni vill
Svenne
/ 04/15/2017Memen tar aldrig slut:) #MP
Svenne
/ 04/15/2017😛
Utlandssvensk
/ 04/15/2017Klart att man ska håna Fridolin! Men många andra borde råka ut för samma sak!
Någon som t.ex har hört några kommentarer från KD?
Vad gäller just ”papperslösa” var KD minst lika rabiata som MP inför valet 2010 och enligt dem själva var de även drivande i att få till en mängd förmåner för den gruppen. Från KDs egna sajt:
”Från Kristdemokraternas valmanifest inför valet 2010:
26. Papperslösas och gömdas rätt till vård samt vårdpersonalens tystnadsplikt ska stärkas.
Det här var ett av de 89 vallöften (!) vi gav svenska folket när vi sökte förnyat förtroende för att styra landet. Hur har det sedan gått? Jo, Alliansen vann valet, Kristdemokraterna använde sitt inflytande och papperslösa migranter fick rätt till hälso- och sjukvård inklusive tandvård, mödrahälsovård, preventivmedelsrådgivning, vård vid abort samt en hälsoundersökning.”
”Den här frågan tar sin utgångspunkt i att människans mest grundläggande rättigheter inte kommer av medborgarskap eller uppehållstillstånd, sa socialminister Göran Hägglund när regeringen lade fram sitt förslag.”
http://wp.kristdemokraterna.se/kdgorskillnad/30-papperslosa-far-ratt-till-vard/
De höll på en hel del med frågan inför valet 2010. Här är ett inlägg just innan det valet:
”Alla ska ha samma rätt till hälso- och sjukvård. Den vårdpersonal som hjälper papperslösa ska inte behöva tala om det för exempelvis polisen. ”
”Eftersom det inte är förbjudet att erbjuda en utvidgad vård har flera landsting valt att subventionera hela eller delar av denna vård. I avvaktan på en bättre och mer human lagstiftning på området ser Kristdemokraterna positivt på att landsting tar detta steg och vi uppmuntrar fler att göra det.”
http://carolineszyber.se/2010/08/vard-till-papperslosa-en-sjalvklarhet/
Hon som skrev detta la sen även en motion om ”Rätt till skolundervisning för gömda och papperslösa barn”:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/ratt-till-skolundervisning-for-gomda-och_GY02Sf314
Sen ska vi inte glömma FP!
Här är en utmärkt debatt om just papperslösa inför valet 2010:
Där är det SD mot FP. Lyssna gärna på hela, det är bara 8 minuter! Den ytterst kompetente Erik Almqvist har dessvärre sen i princip drivits i landsflykt medans den närmast hjärndöda FP politikern Adam Cwejman glatt lallar vidare.
Hur som helst, poängen är att det fanns MASSIVT och väldigt öppet stöd för ”papperslösa” inom Alliansen inför valet 2010. Att de sen gjorde upp med MP på området var helt rimligt, eftersom de hade ungefär samma uppfattning om saken. Dessvärre verkar många av de gamla dårfinkarna från t.ex KD och FP klara sig mycket lindrigare undan nu jämfört med Fridolin. Detta är ytterst beklagligt! Låt oss göra vad vi kan för att de inte ska komma undan!
Polyester Poontang
/ 04/15/2017Folkpartiets kappvändning förvånar mig inte – det är så de alltid har fungerat, vilket har gjort det obegripligt för mig att förstå hur någon kan rösta på dom. De kan ändra åsikt i frågor över en natt hipp som happ. De är definitionen av populister.
RP
/ 04/15/2017Har de aldrig slagit dig att man bör rösta på dem just för att de är populister? Alltid dagsaktuella efter rådande folkvilja.
MiT
/ 04/15/2017Är du säker på att går efter dagsaktuell FOLKvilja? Eller går de efter vad de tror att några gaphalsar vill? För om de gått efter folkvilja hade inte Myten Ullenhag suttit i regeringen alls…
Nilsson
/ 04/15/2017Okej, jag erkänner, jag röstade på FP en gång, men enbart för att de hackade SSU:s server.
Jan
/ 04/15/2017Visst U, Göran Hägglund är kanske den störste skojaren av alla. Tala om hal ål. Numera anställd av samma lobbyist som han öppnade upp nya marknader för. I praktiken ett slags korruption. Göran har dock haft tur att hamna i skuggan av andra politiska affärer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22448812.ab
Kristian
/ 04/15/2017Tänk, jag har alltid uppfattat Hägglund som ”hygglig”, ”hyvens”, ”rekorderlig”, ”bra grabb.” Har egentligen inte tittat så nära på var han egentligen gjort. Tror det är KD-stämpeln som gjort susen.
Alf Svensson gjorde ett toppjobb för KD. Hans trovärdighet sitter i väggarna ännu.
Långt under radarn, som du säger. Dags att läsa på.
utlandssvensk
/ 04/16/2017@ Kristian,
”Har egentligen inte tittat så nära på var han egentligen gjort. ”
Du är nog långt ifrån ensam om detta!
Hela alliansens maktinnehav från 2006-2014 byggde på att väljarna inte tittade så nära på vad de partierna stod i immigrationsfrågorna. De var nämligen genomgående helt öppet SKOGSTOKIGA redan från cirka 2003.
MiT
/ 04/15/2017MiT
/ 04/15/2017Kristian
/ 04/15/2017Kanske det är mindre än en. En och en halv, högst.
”Kommer ni ihåg mig och min halvsyster?”
-Casinorevyn, 1959.
Svenne
/ 04/15/2017Hatobjekten varierar, Gardell är densamme… #MP
Kristian
/ 04/15/2017Arkivera under ”Allt är andra världskriget.”
G
/ 04/16/2017MiT
/ 04/15/2017Jan
/ 04/15/2017Alltid bra att påminna broilers och populister när de senast kappvände. De tenderar att glömma själva.
MiT
/ 04/15/2017Cain
/ 04/15/2017https://mobile.twitter.com/viktorbk/status/853184489408806912
G
/ 04/16/2017MiT
/ 04/15/2017MiT
/ 04/15/2017Kristian
/ 04/16/2017Via samma persons retweets. Snart ytterligare uteslutna ur MP?
”Lägg drömmen om öppna dörrar bakom oss”
https://gront.mp.se/debatt/lagg-drommen-om-oppna-dorrar-bakom-oss/
MiT
/ 04/15/2017Jan
/ 04/15/2017Popsnöret Virtanen lyckas klämma in ordet högerpopulist nio gånger i en kort text. Jag antar att det inte finns några vänsterpopulister i Virtanens värld? ”Sjunkande skepp”? Menar han sjuklöverns politik innan hösten 2015? Där kan man verkligen tala om ett sjunkande skepp…
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/78nBK/aven-peter-springare-overger-det-sjunkande-skeppet
Svenne
/ 04/16/2017@ifablernas #satir 😛
Svenne
/ 04/16/2017”–35 bilar är ganska illa åtgångna, sedan har uppskattningsvis 120 bilar blivit sotskadade, säger förundersökningsledaren Tobias Halldén till Sydsvenskan.”
G
/ 04/16/2017G
/ 04/16/2017”Ann Heberlein: Bland vindflöjlar och åsiktspoliser”
https://ledarsidorna.se/2017/04/ann-heberlein-bland-vindflojlar-och-asiktspoliser/
Polyester Poontang
/ 04/16/2017Här håller jag inte med henne – om politikerna hade lärt sig något av sina tidigare fadäser, så visst hade det hållit vatten men…
Innan ”migrationskrisen” – lyssnade man på de som försökte varna för den? Nej, brunråttor, nazister och så vidare.
När kvinnor i förorten försökte få uppmärksamhet för vad som hände där? Negativa gnällmajor!
Folk försökte påpeka om risken för terrordåd? Dysterkvistar!
När alla dessa saker började spåra ur så agerade man. Finns det något bevis på att man kommer börja arbeta proaktivt istället för att vänta på att människor ska sätta livet till innan man handlar?
G
/ 04/16/2017Jag håller med dig.
G
/ 04/16/2017”Hat och hot tränger bort kvinnor från debatten”
Sju av tio kvinnor som skriver ledare, krönikor eller kommentarer har hotats eller trakasserats under de senaste tolv månaderna, visar en ny studie. Vi får inte stillatigande se på när kvinnor hotas och trakasseras till tystnad, skriver Jeanette Gustafsdotter, Petra Nedfors och Camilla Wagner.”
https://www.svd.se/hatet-tranger-bort-kvinnor-fran-debatten/om/det-anonyma-nathatet
Polyester Poontang
/ 04/16/2017Jag skulle vilja ha bevis på att kvinnor hotas och hatas mer än män förrän jag bildar en åsikt.
G
/ 04/16/2017Mmm, men vi ska nog inte hålla andan medans vi väntar har jag en känsla av…
Frida Gustavlin
/ 04/16/2017”Därför är det hög tid för regeringen att avsätta betydande resurser för att öka kunskapen om mediernas roll i samhället och trygga deras säkerhet. ”
Säger nätverket Klara K i sin partsinlaga. Hoppas kanske Klara K själva på att få lite extra klirr i föreningskassan.
”TU och Klara K har därför låtit undersökningsföretaget Kantar Sifo studera hotens och trakasseriernas effekter för de mest utsatta. Vi har frågat kvinnliga ledarskribenter, krönikörer, kommentatorer och redaktionella chefer vid landets 163 dagstidningar och andra redaktioner anslutna till TU. Majoriteten av de 85 kvinnor som besvarat enkäten är verksamma inom regional- och lokalmedier medan ungefär två av fem är verksamma inom storstads- och riksmedier.”
Så varför passade man inte på att samtidigt fråga männen? Hade det verkligen varit så svårt?
”Det är snart hundra år sedan riksdagen klubbade att kvinnors röster har samma tyngd som mäns och beslutade om allmän och lika rösträtt. Att stillatigande se på när kvinnor hotas och trakasseras till tystnad vore ett sällsynt dåligt sätt för en jämställd regering att markera den högtidsdagen.”
Vis av erfarenhet så är merparten av de kommentarer som dessa opinionsbildare får tillskickat sig varken av nedsättande eller hotande karraktär, otrevliga är det säkert, men det får man nog lära sig att tåla. Men det är bara en gissning, självklart har de inte publicerat sin superviktiga rapport, vore ju synd om vem som helst kunnde bilda sig en uppfattning.
/Frida
Polyester Poontang
/ 04/16/2017Alltså, jag skulle inte bli förvånad om det skulle visa sig vara mest kvinnor som är utsatta för så är det i samhället, rent allmänt. Men jag ogillar slentriantmässiga påståenden.
”Jag är bög – mer utsatt än en kvinna” – okej, kanske sant, men är det så?
G
/ 04/16/2017”Var fjärde M-väljare vill samarbeta med SD
Nästan var fjärde väljare, eller 24 procent, av de som röstar på Moderaterna tycker att partiet i första hand ska samarbeta med Sverigedemokraterna. Det visar en ny undersökning från Dagens Nyheter /Ipsos.
I första hand vill M-väljarna ändå att Moderaterna samarbetar med de övriga allianspartierna, Centern (64 procent), Liberalerna (60 procent) och Kristdemokraterna (48 procent). 15 procent av Moderaterna vill i första hand ha samarbete med Socialdemokraterna.
Hos Socialdemokraterna vill endast tre procent i första hand samarbeta med SD. Förstahandsvalen är Vänsterpartiet (54 procent), Miljöpartiet (39 procent) och Centerpartiet (36 procent).”
http://www.gp.se/nyheter/sverige/var-fj%C3%A4rde-m-v%C3%A4ljare-vill-samarbeta-med-sd-1.4238786
Stoppa laddningen så går det att läsa…
http://www.dn.se/nyheter/sverige/dnipsos-samarbete-splittrar-moderaternas-valjare/
Svårlästa resultat. Alltså 54% av S vill _helst_ samarbeta med V enligt ovan, därefter MP 39% och C 36%. Samtidigt som 37% av S (nedan) i en annan Ipsos-mätning vill se ännu stramare mig.pol. än vi har nu, men det vill ju inte V, MP eller C veta av, men ändå vill S:arna helst se samarbete med dessa partier, lol lycka till att samarbeta med utopister.
http://www.dn.se/nyheter/politik/dnipsos-s-valjare-vill-ha-atstramad-flyktingpolitik/
Möjligen är det andra frågor som lockar S samarbete med V, som det eviga käbblet om vinster i välfärden vara eller icke-vara, finns ju de som är för och de som vill se totalt förbud bland S-väljare, en splittrad väljarbas i flera frågor.
Polyester Poontang
/ 04/16/2017Det har alltid funnits en kultur inom Socialdemokratin att proteströsta på Vänsterpartiet om man känner att partiet rört sig för mycket till höger och å andra sidan rösta Miljöpartistiskt (tidigare Centern/Folkpartiet) om det rört sig för mycket åt vänster. Skalorna har rubbats enormt numera och människor har inte riktigt kunnat finna sig själva – så där har vi ännu en rysare inför valet 2018, förutom Sverigedemokraterna.
Polyester Poontang
/ 04/16/2017Är våldet mot blåljus nästa grej där det måste balla ut totalt innan politiker tar det på allvar? Kommer någon stackare behöva sätta livet till?
Diskutera i grupp.
G
/ 04/16/2017Polyester Poontang
/ 04/16/2017Aaaah!
Mämmi! Hur länge sedan var det Toklandare åt denna utsökta rätt? Jag har inte ätit den på år och funderar på att chocka mina grannar med den…
elina
/ 04/16/2017Lycka till! Serveras med grädde. Sött, kletigt, aldrig mer…
G
/ 04/16/2017Jag gillar’t inte direkt, men min numera avlidna mormor som kom från Finland åt lite kring påsk, jag provsmakade varje år… men njae, det gick inte hem hos mig.
”Memma (finska mämmi) är en traditionell finsk påskefterrätt.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Memma
Polyester Poontang
/ 04/16/2017*mic drop*
Och fortfarande så håller de flesta av dessa idioter med Making a Murderer-historien för att det håller med deras anti-USA-historia.
Är folk så dumma? I Polyesters huvud? Ja, ungefär så.
elina
/ 04/16/2017Nu tycker jag att ni höjer vredesnivån och läser en utsökt inlägg på: https://ledarsidorna.se/2017/04/efter-terrordadet-pa-drottninggatan/
Bra att någon har sunda åsikter i kärleksvimlet.
Glad Påsk! Det är lite kvar än.
Kristian
/ 04/16/2017”[…] pain and guilt can’t be taken away with a wave of a magic wand. They’re the things we carry with us, the things that make us who we are. If we lose them, we lose ourselves. I don’t want my pain taken away! I need my pain!”
-Kirk, Star Trek V: The Final Frontier.
(Tack, förresten, Heberlein – stavade jag rätt för en gångs skull? – för att du använder ord som ”försanthållande.”)
Kristian
/ 04/16/2017Varför finns det så få socialdemokrater som Westerholm?
”NOTIS: Alla har rätt att ändra åsikt men ingen har rätt att bete sig som ett svin”
https://ledarsidorna.se/notis/notis-alla-har-ratt-att-andra-asikt-men-ingen-har-ratt-att-bete-sig-som-ett-svin/
”Alla har rätt att ändra åsikt när nya fakta kommer på bordet men ingen har rätt att bete sig som svin. Ber dessa inte framför allt Danielsson om ursäkt så är de svin. Svin har, som bekant, inget i Sveriges Riksdag att göra då kreatur inte är valbara.”
Kristian
/ 04/16/2017Fröjdh: ”Vi kanske inte kan stoppa terrorn, men vi borde sluta att finansiera den”
https://www.frojdh.se/2017/04/15/vi-kanske-inte-kan-stoppa-terrorn-men-vi-borde-sluta-att-finansiera-den/
Min kommentar:
Under finanskrisens värsta år i Grekland skrev någon där om hur till och med mormor nu vet hur man hanterar tårgas. Det skall man inte behöva veta.
Dådet i Stockholm var oundvikligt, därför att de som nu säger att det var oundvikligt inte vidtog enkla mått och steg för att förhindra eller ens försvåra det.
elina
/ 04/16/2017Efter kanske femte crash and grab i vårt centrum bommade man igen med pollare och det blev lugnt. En guldsmedsaffär rånades och de åkte iväg med moppe och ingen stoppade dem utan bara stod och glodde på hela förloppet. Ja, ”publiken” gav sedan intervjuer till lokaltidningen.
Men jag tror inte vi kan polla hela samhället utan annat måste till.