Misstroende

Så var det dags för misstroende då, tre ministrar är det som är aktuella. Man har dock missat Damberg som också känt till allt sen mycket länge tillbaka. Tja, det var allt jag hade att säga om detta eftersom det nog finns massor av andra som säger det bättre än jag.

Men det finns ju annat man kan ha misstroende mot, för ett par dagar sedan var det en kille (en fransman som pluggar i USA tror jag) som publicerade en rant på twitter om kriminalstatistik i Tyskland och vilka som ligger bakom osv.

Tänkte att de som missat den får en chans här också, den ligger lite i linje med vad man har STOR anledning att kritisera svenska medier för, om inte dölja så åtminstone noga undvika att vara tydliga, att inte skriva ut vad det handlar om, att försöka få det till att det är vanliga svenskar som är inblandade osv.

Hans tweetar hittar ni här, liksom alla länkar också då förstås.

Så började ranten. Jag kan ingen tyska alls så någon som känner sig hugad och kan tyska får gärna bekräfta det han säger.

Det var alla som han skrev som inte är svar till andra tror jag, kan ev ha missat någon men tror inte det.

Det han skriver om att folk inte är flummiga sociologer (flummiga lade jag till because it’s true…) som bryr sig om varför några begår brott är så sant. Man skiter faktiskt fullkomligt i det! Blir man rånad så är det totalt irrelevant för en själv och andra varför den personen rånar folk.

Det som är intressant vad gäller invandrare är om de får brottsligheten att öka, inte att det följer befolkningsökningen utan att det ökar MER, dvs att de begår fler brott per person än vad t ex svensken gör i Sverige. Det är det enda som är intressant för den vanliga medborgare. Dvs importerar man ett överskott av grov brottslighet? Och bevisen för att te x Sverige gör just det är förkrossande! De som försöker förminska det och rent av försöker dölja det är djupt ohederliga och extremt obehagliga människor! Morgan Johansson sa t ex att om man ”rensar i statistiken” för socioekonomiska förhållande så skiljer inget alls. Precis som om brotten blir ogjorda då, som om det är en tröst om man blivit utsatt… Och det är inte sant på en enda punkt heller för den delen, han ljuger för även om man tar hänsyn till sådant flum så kvarstår en stor överrepresentation.

Ett exempel på hur media hanterar frågan, man hittar inte direkt på utan undviker noga att nämna relevant information.

SVT:s artikel om att gäng med unga rånar, misshandlar och en massa annat. Man kan ju tro att svenska ungdomar drar omkring i gäng och rånar och misshandlar? Artikeln är kliniskt ren på något som talar om att det handlar inte alls om det utan om de sk ”gatubarnen” från främst Marocko. Polisen griper dem och socialen släpper ut dem direkt. Det här gänget tror jag greps tre gånger på bara två dagar. Man påstår att en av dem ska vara 9 år men det tror jag inte ett skit på.

Var ett inslag om dem nu på morgonen i Gomorron Sverige också, samma undfallande tonfall där också av både en polis och en socialchef. Sätt i förvar tills de kan återsändas till Marocko och de andra länderna de kommer ifrån! Så ska man rensa i statistiken vad dessa gör också? Blir deras misshandel, rån, knivhot, knivskärningar, våldtäkter osv ogjorda då?

En annan myt är att brottsligheten går ned i åldrarna för varje år. Där behövs det faktiskt ingen forskning. Om man bara tänker efter en smula, så förstår vem som helst att det är omöjligt rent logiskt sett. I så fall skulle vi ganska snart ha organiserad brottslighet på dagisnivå.

Vad kommer det ovan ifrån då? Jo det är Thomas Bodström som påstår att brottsligheten inte går ner i åldrarna.

Artikeln är från 2015 men passar bra t ex idag för att belysa alla lögner inom det här området. Tänk på att detta är en fd justitieminister som helt ogenerat kan ljuga folk rakt i ansiktet på det där viset. Ja han ljuger rakt ut, han undviker inte fakta utan hittar på egen.

Det är märkligt att så många försöker göra gällande att våldsbrottsligheten ökar generellt i Sverige. Det är nämligen inte sant utan är en ren myt.

Enligt forskarna har misshandelsbrotten gått ner under de senaste åren. När det gäller dödligt våld – mord och dråp – har det också minskat. Just dödligt våld är enklast att bedöma statistiskt, eftersom det i princip inte finns något mörkertal. Det ska särskilt understrykas att det sker en minskning trots att vi blir allt fler människor i landet, både de som föds här och de som kommer från andra länder.

Jaså, det är en ren myt? Det sker alltså t o m en minskning och man ska SÄRSKILT understryka att det minskar trots att vi blir fler (och då får man komma ihåg att nästan all befolkningsökning de senaste 35-40 åren beror på invandring).

Ska vi kolla med Brå hur det ser ut med minskningen av våldsbrott sen 1975?

Antal anmälda våldsbrott 1975-2015. Att jag slutade på 2015 beror ju på att Bodström skrev sin debattartikel 2015. Vid sådana här saker ska man ALLTID titta på ett större tidsspann för att se trender. Är tämligen meningslöst att bara titta på ett eller några år. 1975 var det 27016 anmälda våldsbrott och 2015 var det 108739. Vilken enorm minskning va…

Men befolkningen har ju växt, klart att det blir fler brott då? Jodå, så är det. Men befolkningen har inte blivit 4 ggr så stor sen 1975…

Därför mäter man per capita. 1975 var det 330 anmälda våldsbrott per 100 000 invånare och 2015 var det 1110 stycken. Sådär mycket har våldsbrottsligheten minskat per capita sen 1975 enligt Bodström Att det ökat är bara en myt enligt Bodström.

Så enkelt ljög en fd justitieminister folk rakt i ansiktet 2015.

En väldigt ohederlig artikel i KIT från augusti 2015 får belysa samma sak, den är skriven av en Martin Schori. Det är en väldigt bedräglig artikel där han försöker ge sken av att ha kollat fakta och forskning när det egentligen är ”fakta” och ”forskning” han menar. Eller mer att man blandar riktig fakta med ”fakta” och med noga utvalda delar för att det ska passa en agenda medan man lika noga undviker att nämna elefanten i rummet som står där och trumpetar. Det finns liksom ingen anledning att försöka låtsas som att det inte spelar någon roll var en brottsling kommer ifrån, det betyder nämligen massor. Inte för själva brottet eller straffet utan för förståelsen.

Det ovan spelar roll. Stor roll. Det är importerade brott som tillkommit som en skitdålig bonus. Som sur grädde på moset. De med utländsk bakgrund har passerat de med svensk bakgrund vad gäller den totala brottsligheten för ett par år sedan och vad gäller den grova brottsligheten så har den gruppen sen länge passerat svenskarna. Frågan är bara hur stor del av den grova brottsligheten som de med utländsk bakgrund står för, om det är 70%, 75% eller ännu högre. Vi pratar alltså om ca 20% av befolkningen som står för en förkrossande majoritet av de grova brotten. Det är ohållbart att försöka förminska det faktumet, det förstår alla. Eller ja, nästan alla förstår nog det.

Ett av flera exempel i artikeln i KIT

Brott som oftare begås av lägre samhällsklasser, där minoritetsgrupper är överrepresenterade, rapporteras i mycket högre grad än de brott som kallas ”white collar crime”, alltså ekonomisk brottslighet utan våldsinslag (som oftare begås av majoritetsbefolkningen).

Detta leder både till att allmänheten uppfattar att till exempel afroamerikaner i USA är långt mer benägna att begå brott än vad de verkligen är, samt att människor har en överdriven rädsla för att utsättas för brott av minoriteter (trots att amerikanska studier till exempel visar att en vit person löper tre gånger så stor risk att utsättas av ett brott av en annan vit person än av någon från en minoritetsgrupp).

De allra flesta förstår skillnaden i t ex trygghetskänsla mellan att bli blåst på pengar (som man kanske också får ersättning för) eller bli grovt misshandlad eller hotar mig. Att någon blåser mig på pengar är inte på långa vägar lika allvarligt som att bli knivrånad på samma summa pengar och kanske även knivskuren samtidigt. Sånt fattar alla. Utom Schori då. Hur stor är risken att som svart utsättas för brott av en vit resp en svart? Vad definierar en vit resp svart? Han försöker dribbla bort fakta i en artikel som ska ge sken av att gå till just fakta. Han gör det medvetet dessutom.

Men det är kanske inte så konstigt för allt kokar ner till att identitetspolitik och representation är det viktiga enligt Schori. Sen att rubriken och ingressen inte matchar alls är ytterligare en sak. Och att man nämner Kungsträdgården, som den 18 augusti var gömd i DN:s mörkaste källare för att helst glömmas bort, och Köln som inte ens hade inträffat gör inte saken bättre. Artikeln är ännu ett TYDLIGT exempel på hur media medvetet försöker förvilla folk och flytta fokus från riktig fakta och kunskap till ”fakta” och ”kunskap”.

Jag tar ett exempel till, från gårdagen i Expressen

En lektor i kriminologi som vill få det till att de brutala rånen som drabbar en hel del beror på att det är män och rör sig ute. Både de som rånar och som blir rånade. Och visst, det har hon ju rätt i, det ÄR fler män som rånar och blir rånade. Men fattas det inte något i hennes analys…?

– Att unga män rör sig på platser och vid tidpunkter där de här brotten sker, gör att de tenderar att bli mer utsatta. Kvinnor rör sig inte på samma sätt själva ute. De har blivit skrämda på grund av att det finns en patriarkal struktur, säger Ingela Kolfjord, universitetslektor i kriminologi vid Malmö Högskola.

Jaha, det beror på att kvinnor inte är ute pga av en patriarkal struktur enligt lektorn i kriminologi. Var kommer då denna patriarkala struktur ifrån då? Inte ett ord om det från lektorn. Man ska fås att tro att det där är helt vanliga svenska ungdomar som rånar och knivskär folk.

– Jag tror att samhället blir råare ju större klyftorna blir. Man har ingenting att förlora längre. Ju mer skillnader det skapas desto mer hat skapas och hat skapar rädsla. Ungdomar vill känna sig trygga. En del har kniv för att känna sig trygga och från det är steget kanske inte så långt till att använda den, säger Ingela Kolfjord.

Sedär, lite hederlig klassretorik minsann. Universalförklaringen a la svensk krimideologi! Svaret på allt från skoskav till överlagda mord! ”En del har kniv för att känna sig trygga”… Makalöst!

Att folk slogs med påkar och kedjor tror jag var EXTREMT ovanligt. Och sen det klassiska att det minsann har förekommit våld förut också, som om någon påstått att det inte har det… Detta alltså i en artikel där man noga påpekar att det skett en massa rån med t ex knivar där man också skurit offren den senaste tiden och att några av offren varit så unga som 11-12 år gamla… Hur fan kan man med?

Inte ett enda ord om att över 90% av alla gängmedlemmar har utländsk bakgrund. Inte ett enda ord om att en del av brotten begås av sk ”gatubarn” från främst Marocko. Inte ett enda ord om att vi öst in folk från länder som man vet är extremt överrepresenterade vid grövre brott. Inte ett enda ord om att det vi ser nu vad gäller det mesta av grova brott är helt förväntat eftersom vi vet att sådan stor överrepresentation orsakar väldigt mycket fler brott, vi har helt enkelt medvetet importerat ett stort överskott av just sådan brottslighet. Inte ett enda ord som talar om något relevant för att förstå hur det kunnat bli så här. Inte ett enda ord alltså.

Allt beror på patriarkal struktur och män enligt krimideologen. Det är det viktiga enligt henne. Minsta gemensamma nämnaren är alltså patriarkal struktur och män. Undervisar i kriminologi…

Inget har förändrats, inget har tillkommit, inget har hänt. Allt är precis som förut. Allt i relativiseringens namn. Alla brott bara magiskt försvinner, POFF, om man bara rabblar ”socioekonomiska faktorer” en extra gång.

Det man måste göra är att bli tydlig med vilka det är som begår brotten man skriver om. Det har nämligen väldigt stor betydelse! Är enormt kontraproduktivt att alltid försöka ge sken av att det är svenskar när alla fattar att det inte är så.

Även Norge har problem med viss typ av brottslighet men de låtsas nog inte att det är Ola Norrman som begår brotten i alla fall?

Undrar hur den här morsan mår numera…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

70 kommentarer

  1. Maria

     /  07/26/2017

    Framtidsscenarier:

    Escape from Rosengård

    Svara
    • Klockren analys. Westerholm var för optimistisk med sin tidsmaskin.

      Svara
    • Jans

       /  07/26/2017

      Fast den ekonomiska aspekten är inte den mest centrala i vilket fall som helst. Det är orimligt till och med om det ger plus att tränga undan ett lands ursprungsbefolkning vilket, om än långsamt, är det som håller på att ske. Jag tror det är dags att börja våga ta upp de andra argumenten, Sverige är redo för dem. De ekonomiska argumenten har dock varit en nyttig uppvärmning eftersom de är mindre kontroversiella än frågor om nation, identitet, religion, kultur och folk.

      Svara
  2. Klimathotet

     /  07/26/2017

    Krim ideologisten är påkommen med en lögn 😛 För 50 år sedan fanns ingen tjuga (20kr sedel). Sedelvalörerna 1967 var 5, 10, 50, 100, 1000 och 10000.

    Svara
  3. Är det alltså sex stycken ministrar sammanlagt som ”varit olämpliga för sitt ämbete”?

    (Böjd att räkna bort Hadzialic – promillekörning är inte riktigt av samma dignitet.)

    Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  07/27/2017

      Sex ministrar? Det är väl snarare 25-30 stycken, bara denna senaste regeringen…

      Svara
      • OK, jag håller med!
        Men jag menade som man själv erkänner.

        Radio: En galning kör åt fel håll på motorvägen.
        Bilist: En? Det är flera hundra!

        Svara
  4. Dreadlock

     /  07/26/2017

    ”En regeringskälla uppger att Moderatledaren Anna Kinberg Batra är redo att ta över posten som statsminister.”

    LOL… det vore nåt det.

    Svara
  5. MiT

     /  07/26/2017

    Svara
    • Jans

       /  07/27/2017

      Özz, han är inte komiker han är ett symptom som hjälper doktorn ställa diagnos på det sjuka landet han bor i.

      Svara
  6. Klimathotet

     /  07/26/2017

    Jaha då får vi vänta och se vad som händer imorgon. Ett gott samvete är den bästa huvudkudden. Blir det någon sömn alls Löfven?

    Svara
  7. Frida Gustavlin

     /  07/26/2017

    Demokratin är tydligen i fara enligt LO-basen. (från intervju i Aftonbladet)

    ”På längre sikt är den svenska demokratin i fara, menar han.
    – Det värsta är om vi får en sådan situation där riksdagen kommer att avsätta statsråd utan ordentlig granskning, då kommer det inte att gå att regera Sverige överhuvudtaget.
    De enda som gynnas av Alliansens utspel är Sverigedemokraterna, enligt LO-ordföranden.
    – Det har blivit en blåbrun sörja av allting.”

    Jag skulle föreslå att LO-pampen vrider klockan tillbaka några år, och frågar sig om den egentliga demokratifaran inte låg i att låta tillsätta en så svag regering med den typen av uppfinningsrika konstruktion som decemberöverenskommelsen innebar.

    För visst kommer det gå att regera i Sverige framöver om det nu blir ett reelt hot för minoritetsregeringar att få sina ministrar sparkade av riksdagen så kommer framtida regeringsbildare givetvis se till att skapa ett tillräckligt starkt parlamentariskt stöd för sin miniatyrregering, alternativt ge upp konceptet med blockpolitik – hur det hotar demokratin kan endast en socialdemokrat svara på.

    Det är sannolikt en större fara för demokratin med just sådana partipolitiska egennyttigheter som LO-pampen sysslar med – skräckretorik med gnäll om ”demokrati i fara”.

    Svara
    • Senior

       /  07/26/2017

      Läs boken ”De skall ju ändå dö” skriven av Gunnar Ekberg.

      Förutom en spännande genomgång av tio års underrättelsetjänst får man som en bieffekt en skildring av hur vänstern (inklusive facken) resonerar och rättfärdigar sitt skeva resonemang, samt den skrämmande insikten att dessa personer (bl.a. Ulf Bjereld, Göran Rosengren, och givetvis Jan Guillou) idag nästlat sig in på betydande befattningar i samhället.

      Komplettera gärna detta med att läsa hans livskamrat, Lena Breitners blogg i ämnet.

      Aktiva vänsterterrorister sitter nu bl.a. som ledamöter för V i skåne (Saima Jönsson Fahoum är ledamot av regionfullmäktige, ersättare i hälso och sjukvårdsnämnen, ersättare i regional sjukvårdsnämnd SUS och sitter i styrgruppen för gränssnittssamverkan.).

      Den terrordömde kvinnan som deltog i ”operation leo”, kidnappningsplaner på Anna-Greta Leijon som hämnd för utelämningen av terroristerna som ockuperade västtyska ambassaden är nu lektor på Linköpings universitet
      (Pia Laskar, universitetslektor vid enheten för genus, institutionen för tema, med särskild inriktning mot kritiska sexualitetsstudier.).

      Komplettera med Birgitta Almgrens böcker ”Inte bara stasi” och ”Inte bara spioner” så klarnar bilden ytterligare.

      Svara
    • Jans

       /  07/27/2017

      Gissar att fackpampen inte tyckte det var demokrati i fara när DÖ pågick. Att hindra folkviljan ligger på något sätt i sosseriets gener.

      Svara
      • Senior

         /  07/27/2017

        Ja, ett exempel på hur de resonerar i sin revolutionsromantik:

        Kapitalet utnyttjar arbetarna.
        -Det är deras grundförutsättning.

        Om företaget går dåligt och inte har råd med höga löner så ”utnyttjas arbetarna av kapitalet”.

        När företaget (aka ”kapitalet”) går bra och lönerna och arbetarnas välstånd ökar heter det att ”kapitalet försöker muta arbetarna”(!)

        Tänk dig en fackföreningsrepresentant med den inställningen som förhandlar löner….. (Jag har själv tappat hakan en gång när jag för första och sista gången närvarade i en lokal förhandling där två kategorier hade olika löner för samma arbete. Döm om min förvåning när företagets representant höll med och ville höja de underbetalda helt utan protest medan fackets representant på fullt allvar kom med frågan ”är det inte bättre att sänka de andras löner?”)

        Är det något som kan anklagas för att hålla tillbaka arbetarnas löner så är det just deras revolutionsromantiska företrädare som bakom ryggen på dem gör vad de kan för att arbetarna skall bli missnöjda och revoltera, samtidigt som de anklagar ”kapitalet” att vara skurken. -Jävla pack!

        Svara
  8. QED

     /  07/26/2017

    Många hänger löst i regeringen nu

    Svara
  9. Rikard

     /  07/26/2017

    Hej.

    Varning: följande kommentar är skriven enligt ”Finnegan’s Wake” – metoden.

    Du skriver om att man mörklägger samt förvrider informationen så att det skall se ut som om det är svenskar som begår dessa brott.

    Från ett utifrånperspektiv är det otvivelaktigt så att någon form av mörkläggning sker, i olika osnygga kombinationer av kognitiv dissonans, dubbeltänk, skygglappar och så vidare, men vad som egentligen föreligger (påstår jag) är helt enkelt att de flesta journalister anser på allvar, på riktigt, att så fort du sätter foten på svensk mark och kräver asyl så är du svensk.

    Det där med att man blir svensk av att åka tunnelbana är inte som hon gjorde sig till – det är så man verkligen tänker i den postmoderna socialliberala sörjan där det sämsta av socialism, dess ideologiska tvilling fascism och vulgärliberalism (Norberg/Schlingmann-skolan skulle man kunna säga) blandas.

    (Man är post-modern. Revolutionernas århundrade var en våg av demokratiseringssträvanden i Europa där mängder med folkgrupper krävde självbestämmande och kontroll över sitt territorium – det vi idag kallar nationalism var då revolutionärt då just nationell gemenskap som tjeck, slovak, eller ungrare eller serb var det man enades kring mot centralmakten. Ur detta kom modernismen, med sin omnipotenta universella räknesticka och med den fascismen och socialismen.)

    Därför är man som god progressiv post-modern; man är bortom nationalism, bortom etnicitet, bortom nationalstaten och tror att floskulösa eder som ‘hallänning, svensk, europé’ är ett trollspö, man tror att besvärjelse-ord som ‘världsmedborgare’ blir verklighet genom att sägas ofta nog.

    En postmodernist tror att ord ändrar verklighetens skepnad och människans ‘dannelse’, som dansken säger. Bor du i Sverige är du svensk, för i Sverige bor det svenskar – detta tas som sant eftersom alla sociala system är arbiträra mänskliga berättelser om verkligheten och dessa används som maktmedel för att styra och kontrollera andra människor. Alltså måste man befria sig från berättelsen – från narrativet – för att kunna se och förstå den sanna verkligheten bortom allt gammalt kolijox som folk tror är på riktigt.

    Apropå flummiga sociologer:

    Riktiga sociologer jobbar med att skapa data ur det som studeras. När blev det vanligt att använda hak-klapp/servett i knät i Sverige skulle kunna vara en sådan frågeställning, som sedan kan broderas ut med resonemang om hur det gick till, var det kom ifrån eller var det uppstod och så vidare. eller så kan man fråga besökare på en nattklubb om deras utbildningsbakgrund, inkomst, yrke, familjesituation et cetera och sedan jämföra med musik, klubbens stil, interiör, vilka mönster i klädsel eller värderingar som verkar finnas med mera.

    Men skall man kunna göra sådant måste man kunna räkna, och skapa statistik. Sådant är svårt, jobbigt och tidskrävande att studera. Särskilt för den som fisit bort sin grundskoletid på att vara charmigt alternativ (alternativ till vadå brukade jag fråga sådana elever). Så mycket lättare då att bara använda mjuka ‘källor’ och jobba med ett ”diskursivt, post-narrativt metodupplägg”.

    Puh.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  10. Jans

     /  07/27/2017

    Lägg märke till hur Lars ”Cornucopia” Wilderäng nu kör med EXAKT samma skrämseltaktik med ryssen i och med misstroendevotumet som Olle Wästberg körde med när Trump blev vald. Även den gången skulle ryssen komma. I slutet av valvakan berättade Wästerberg den oerhörda fara som Sverige skulle försättas i under Trumps första halvår vid makten. Tesen då var att det tar tid innan Trump får koll på försvaret och då kan mycket väl Ryssen passa på att ta över Östersjön. Ryssen avsatte IS istället.

    Denna gång är det den ryska övningen Zapad-17 som tydligen kommer att försätta Sverige i fara i och med att Alliansen och SD utkräver ansvar från ansvariga ministrar för de lagbrott och slarv som deras underställda gjort och som de underlåtit att kommunicera med landets befolkning inklusive statsministern.

    Naturligtvis skall vi ha koll på ryssen men jag är bra mycket mer rädd för människor som Wilderäng som försöker skrämma oss till att inte tro på våra demokratiska institutioner. Det som skrämmer är att de som inte tycker vi skall använda våra demokratiska instrument är så många. Samma sak då DÖ pågick. Många antidemokrater som stack ut sitt fula tryne och nöffade om att DÖ var en bra sak.

    Naturligtvis är detta precis ett sådant tillfälle då misstroendevotum skall väckas. Hela poängen med mekanismen är att det skall få konsekvenser att missköta sig som politiker. Om vi vore i krig med Ryssland hade misstroendeförklaring varit oansvarigt men det är fred och vi står inte under hot från främmande makt på något sätt. Wilderäng är precis som Wästerberg uppenbarligen en antidemokrat. En människa vi skall passa oss för.
    http://web.archive.org/web/20170726223857/http://cornucopia.cornubot.se/2017/07/misstroendeforklaring-mot-tre-ministrar.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral

    Svara
    • Tja. Du har många bra poänger, med huvudsakligen vill Cornu ha clicks!
      (Det skulle garanterat bli krig förra sommaren, vill jag minnas. Eller förrförra. Köp silver osv.)

      Svara
    • Senior

       /  07/27/2017

      Precis.

      Hela DÖ överenskommelsen är något som borde kunna rendera en misstroendeförklaring mot samtliga inblandade partier som inte fullgjort sin plikt mot väljarna.

      Bara det att de kan göra en dylik överenskommelse och sätta demokratin ur spel säger en del om vår ”demokrati”.

      -Vi behöver som minimum en författningsdomstol i Sverige!

      Svara
  11. Du skriver ”man har dock missat Damberg”. Men Löfven då? Har man inte missat honom? Han har ju känt till skandalen lika länge som Anna Johansson och är högst ansvarig över mörkandet, varför är inte HAN misstroendeförklarad?

    Svara
    • MiT

       /  07/27/2017

      Jag tänker på de som känt till det mycket längre, de andra har ju känt till det i åtminstone 1,5 år, kanske ännu längre. Även Damberg alltså, det vet man. Om Löfven visste det då vet vi ju inte alls. Troligtvis så visste han men med de andra så är man ju säker.

      Svara
      • Jo men man vet ju att han känt till det åtminstone lika länge som Anna Johansson, dvs. sen i januari, och mörkat det han också.

        Svara
  12. hehe

     /  07/27/2017

    Svara
  13. hllviken

     /  07/27/2017

    Svara
  14. Flowers

     /  07/27/2017

    Även om alla register ligger vidöppna, är det något land som vill ta över Sverige/Absudistan/Menastan?

    Svara
  15. MiT

     /  07/27/2017

    Och som vanligt så yrkades det inte på utvisning
    ”Kvinna skulle sälja sina möbler – blev istället brutalt våldtagen med kommentaren ”I love you””
    http://www.friatider.se/skulle-s-lja-sina-m-bler-blev-ist-llet-brutalt-v-ldtagen-med-kommentaren-i-love-you

    Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Läste den precis. Nej, det är totalt jävla obegripligt med alla dessa fall där det inte ens prövas! Det ska Alltid yrkas på utvisning vid brott, kanske speciellt vid dessa typer av sexualbrott. Men IMO ska det prövas vid alla brott, för mig spelar det ingen roll vad det är för brott eller om brottet anses grovt eller inte, brott = brott = bye bye.

      ”Vi har redan för många svenska män som begår våldsbrott mot kvinnor. Vi behöver inte fler. Icke-svenska medborgare som begår brott riktade mot kvinnor ska alltid prövas mot utvisning. Det gäller särskilt om man begår hedersrelaterade brott, vålds- och sexualbrott eller våld i nära relationer.”
      http://www.expressen.se/debatt/vi-maste-sluta-ta-emot-man-som-hatar-kvinnor/

      Svara
  16. G

     /  07/27/2017

    Ang FT-artikeln. Ja, det finns fler historier om mammor som ”öppnar sina hjärtan/hem” för att hjälpa flyktingbarn.

    ”Mother-of-two who opened her home to Afghan ’12-year-old refugee’ was stunned when he turned out to be a grown man who visited extremist sites and threatened to kill her family

    Woman, renamed Julie for anonymity reasons, took in a refugee posing as a child.
    Afghan man, called Abdul, said he was 12 but dentist assessed his age as 19-21.
    Abdul was polite and shy but soon turned aggressive and attacked Julie’s family.
    Police arrested Abdul but he threatened to kill Julie’s family and she lives in fear.

    During an emotional interview on ITV’s Loose Women, the mother, who was renamed Julie for anonymity reasons, has now called on the Government to carry out proper age checks on refugees coming to the UK.”
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-4272510/Mother-took-child-refugee-threatened-kill-her.html

    Svara
    • MiT

       /  07/27/2017

      Det är helt sinnessjukt, hur är man funtad om man släpper in helt okända vuxna, från totalt främmande länder och kulturer, i huset på det viset? Man borde bli omyndigförklarad direkt.

      Svara
  17. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/en-besynnerlig-situation-for-anna-johansson-s

    Ja, det är verkligen genusaspekten som är viktigare här än att människan inte alls verkar kompetent för området hon har ansvar för. Dårar.

    Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Herregud! Vilken jävla stolle han är hahahahaha! 😀 ….

      ”Och han tycker också det skulle bli svårt för Stefan Löfven att ”offra” Anna Johansson med tanke på att hon är den enda kvinnan av de tre ministrarna.

      – En sak man inte får glömma är genusaspekten, säger Ulf Bjereld.

      – Här finns krav på att en kvinna ska avgå, tillsammans med två män, men om bara Anna Johansson blir tvingad att avgå och inte försvarsminister Peter Hultqvist samt inrikesminister Anders Ygeman, så kommer saken i ett helt annat läge, säger han.”

      Svara
      • Senior

         /  07/27/2017

        Ulf Bjäreld har varit medlem KFML(r) och är så mycket revolutionsvänster som man kan bli.

        Svara
      • Och nu fick Anna Johansson och Ygeman gå. Jag fattar fortfarande inte varför media frågar karlfan om något eftersom hans analyser ofta hamnar fel.

        Svara
  18. G

     /  07/27/2017

    ”Våldtäktsförsök – kvinna sprayade sig fri

    Det var vid 01-tiden natten mot onsdag som kvinnan klev av bussen vid Kungälvsmotet. Hon ska strax därefter blivit utsatt för ett våldtäktsförsök.

    Efter att blivit antastad och nertryckt på marken ska kvinnan tagit sig loss genom att spraya gärningsmannen med försvarsspray (en laglig form av pepparspray) i mannens ansikte.”
    http://kungalvsposten.se/nyheter/valdtaktsforsok-kvinna-sprayade-sig-fri/

    ”Våldtäktsförsök på nioårig flicka i Örebro: ”Vi har ett vagt signalement”

    Har ni fått något signalement?

    – Ja, vi har fått ett vagt signalement utav ett vittne men vi avvaktar med att gå ut med det för att vi vill liksom inte… vi vill kolla upp så det verkligen stämmer, så det inte kommer ut någonting som är felaktigt.”
    https://nyheteridag.se/valdtaktsforsok-pa-nioarig-flicka-i-orebro-vi-har-ett-vagt-signalement/

    ”2017-07-27 01:26, Våldtäkt, Enköping

    En kvinna i 25-årsåldern blev straxt efter midnatt utsatt för en våldtäkt i Skolparken.
    Kvinnan cyklade förbi Skolparken när en man enligt preliminära uppgifter slet henne av cykeln, och drog in kvinnan i ett buskage.

    Vid kl. 02.30-tiden kunde polisen gripa en 27-årig man med ett välliknande signalement.”
    https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Uppsala-lan/2017-07-27-0126-Valdtakt-Enkoping/

    ”2017-07-27 07:45, Misstänkt våldtäkt i Tranås.

    Polisen arbetar under morgonen med teknisk undersökning av en förmodad brottsplats i anslutning till Hubbarpsvägen i Tranås.

    Bakgrunden är att polisen under de tidiga morgontimmarna via sjukvården fått kännedom om att en kvinna i 40-årsåldern kan ha blivit utsatt för våldtäkt.

    Kvinnan hämtades med ambulans efter att någon larmat SOS. Det är inte känt att kvinnan skadats allvarligt fysiskt.

    Ingen misstänkt gärningsperson finns gripen i ärendet.”
    https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Jonkopings-lan/2017-07-27-0745-Valdtakt-Tranas/

    Svara
  19. G

     /  07/27/2017

    Svara
  20. G

     /  07/27/2017

    Stefan Löfven ombildar regeringen efter alliansens misstroendeförklaringar mot tre statsråd.

    Totalt avgår tre ministrar:
    Inrikesminister Anders Ygeman avgår på egen begäran.
    Infrastrukturminister Anna Johansson avgår på egen begäran.
    Folkhälsominister Gabriel Wikström slutar av hälsoskäl.
    Morgan Johansson tar över som justitie- och inrikesminister och Tomas Eneroth blir infrastrukturminister.
    Annika Strandhäll tar över efter Gabriel Wikström.
    Alliansen riktade även en misstroendeförklaring mot försvarsminister Peter Hultqvist men han sitter kvar.

    Svara
    • Klimathotet

       /  07/27/2017

      Löfven & Co ska mjölka kon ett tag till.

      Svara
    • ”Folkhälsominister Gabriel Wikström slutar av hälsoskäl.”

      Bara jag som saknar På Håret?
      Något för Grönköpings Veckoblad?

      Svara
  21. x

     /  07/27/2017

    Stort underskott för socialen i Söderhamn.
    ”Den största delen av underskottet för arbetsmarknads- och socialnämnden beror på minskade anslag från Migrationsverket”.

    Eftersom flyktingmottagningen är så lönsam, så har de säkert ett jätteöverskott på något annat håll i kommunen. Eller?

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/stort-underskott-for-socialen-i-soderhamn
    https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1500379998/nyheter/lokalt/vasterbotten/article14510324.svt/alternates/extralarge/sdltb79e459-nh-jpg

    Svara
  22. G

     /  07/27/2017

    Nu kan man lägga till ytterligare två ”ordning och reda” från Löfven. Löfven verkar ha allmänt irriterad ton när han svara på frågor från reportrarna, kanske känner han sig pressad.

    Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Svara
      • Svara
    • G

       /  07/27/2017

      Jaha ja. Den skulle vara en egen kommentar och inte som svar till mig själv lol.

      Svara
  23. G

     /  07/27/2017

    En av de första reaktionerna från MP:are. Isabella Lövin….

    ”Det är mycket allvarliga felaktigheter som begåtts på Transportstyrelsen. Anna Johansson har själv dragit slutsatsen att hon har brustit i sitt ansvar som ansvarigt statsråd för Transportstyrelsen och därför välkomnar jag att hon idag lämnat in sin begäran om entledigande och att statsministern har bifallit den.

    Det är viktigt att händelseförloppet på myndigheten och regeringens hantering nu kommer granskas ytterligare. Jag konstaterar att oppositionen hade kunnat extrainkalla konstitutionsutskottet för att granska statsrådens agerande men valde att inte göra det. Istället har man valt att frångå det kvalitetssäkrande arbete riksdagen ska utföra för att direkt uttala misstroende mot hela tre statsråd. Det är anmärkningsvärt och är inte att ta ansvar för Sverige.

    Jag är samtidigt glad att välkomna Heléne Fritzon och Tomas Eneroth till regeringen och ser fram emot att tillsammans fortsätta samhällsbygget för framtiden.”

    facebook.com/isabella.lovin/posts/10155341935416138

    Svara
  24. G

     /  07/27/2017

    Avgående Anna Johansson skriver också på sin FB. Använd länken för att läsa.

    facebook.com/anna.johansson.1293/posts/10155563346231624

    Svara
  25. Mmmm, mångkultur!

    Svara
    • Motkraft

       /  07/27/2017

      Nja… innan mer fakta så är mitt antagande att mannen inte gått på tillräckligt många lektioner men drar en snyfthistoria.

      För om läraren skulle vägra ge ett betyg på grund av religion så är det ju bara att gå till rektor och få rättelse. Jag tror ingen rektor i det läget skulle hålla med läraren om att eftersom ”fel islam” så ger vi inget betyg.

      Svara
  26. G

     /  07/27/2017

    Från januari 2017…

    ”Heléne Fritzon lämnar uppdrag

    Heléne Fritzon avgår från posten som kommunstyrelsens ordförande i Kristianstad om ett halvår.

    Det beskedet lämnade hon på tisdagen.
    – Vissa beslut är svårare att fatta än andra. Detta beslut har jag tillsammans med min familj fattat sedan lång tid tillbaka, skriver hon i ett pressmeddelande.
    Hon säger att hon har kommit till en punkt i livet där hon inte längre vill ha arbetsveckor på upp till 70 timmar och att hon vill ha mer tid för familjen med barn och barnbarn.”
    http://www.nsk.se/2017/01/18/helene-fritzon-lamnar-uppdrag/

    Oh really haha!

    Svara
  27. x

     /  07/27/2017

    Alla svenska försvarsanläggningar, fordon och vapen har tillverkats av säk.klassade privata bolag. Själva outsourcingen är inte problemet.— Eric Aronson (@ericaronson) July 26, 2017

    //platform.twitter.com/widgets.js

    Svara
  28. x

     /  07/27/2017

    Svara
    • Sven

       /  08/10/2017

      Jo, outsourcingen är grundorsaken till problemet med ”ingen kontroll över data”. Skammen i frågan ska ju främst drabba oseriös entreprenör IBM samt regeringen Reinfeldt som hittade på skiten med outsourcing.
      Sen är det ändå rätt att ministrar får avgå då dessa inte klarade av att desarmera den mina som förra regeringen lagt ut.
      Egentligen är det ju samma skit som drabbat järnvägarna men där är det ju verksamheten och driftsäkerheten som drabbats av upphackning av verksamheten i olika ansvar kombinerat med outsourcing av genomförandet. ”Man får vad man betalar för” och ”Man får vad man beställer.” Ingen inhyrd gör något extra för den ansvarige.

      Svara
  1. Reformerade svin. Igen. | WTF?
  2. Södermalmistan | WTF?
  3. Vad hände 2017? Del 4 | WTF?
  4. Påminnelse inför valet: Del 7 | WTF?

Lämna ett svar till Jans Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.