De är fan inga hjältar!

Författaren David Lagercrantz anser att vi ska göra journalisterna till vår tids hjältar

En sak har han dock rätt i i sin slutkläm som vi kan se ovan och det är att journalister är vitala för samhället.

Men tyvärr har de under massor av år missbrukat sin ställning och förtroende!

Situationen i Sverige idag visar att de är väldigt vitala för samhället. För det vi ser idag är resultatet av journalister som under många år har vägrat att göra sitt jobb, att granska makten.

Det vi kan se idag är rakt av en konsekvens av att journalister vägrat granska migrationsområdet under många år. Det vi ser dagligen är resultatet när de som är vitala för ett samhälle inte gjort sitt jobb.

Polisen är i kris för att journalister inte gjort sitt jobb

Sjukvården är i kris för att journalister inte gjort sitt jobb

Skolan är i kris för att journalister inte gjort sitt jobb

Kommuner är i kris för att journalister inte gjort sitt jobb

Folk drabbas av div saker för att journalister inte gjort sitt jobb

Hedersförtrycket har ökat ordentligt för att journalister inte gjort sitt jobb

Det brinner i förorterna för att journalister inte gjort sitt jobb

Vi har massor av gruppvåldtäkter för att journalister inte gjort sitt jobb

Vi har massor av gängkriminalitet för att journalister inte gjort sitt jobb

Osv.

T o m rikspolischefen har ju erkänt att det med migrationen äter upp alla resurser. Och då ska man komma ihåg att rikspolischef Dan Eliasson ensam är ansvarig för att det kom ca 100 000 migranter till Sverige hösten 2015 då han personligen såg till att kontroller inte infördes i tid. Han är alltså ensam ansvarig för att resurserna äts upp hos polisen.

Men alla problem hänger ihop med migrationen. Rakt av. Det går inte att separera den från de andra områdena. Det går inte att säga att man ska prata om t ex jobbfrågan utan att också involvera migrationsfrågan även om journalisterna gärna vill dela upp det. Men ledsen, det går inte.

Men som sagt, svenska journalister har under så många år inte gjort sitt jobb att t o m riksdagsledamöter numera får göra journalisternas jobb också. Förmodligen bättre än vad vissa journalister själva skulle göra det så det kanske är lika bra.

Lagercrantz tycker alltså att de värdelösa svenska journalisterna är hjältar.

Ett exempel på ett område där jag inte sett hjältarna granska någonting alls är de sk ”ensamkommande barnen”. Det har under många år varit välkänt att det mesta är rena åldersbedrägerier mot Sveriges skattebetalare. Kan någon nämna en enda ordentlig granskning av det bedrägeriet från våra större tidningar, SVT eller TV4? Ett ordentligt granskande alltså där man verkligen går på djupet utan att syftet är ”tyck synd om”?

Kan någon nämna en ordentlig granskning gjord av svenska hjältar av Ung i Sverige? Bara de senaste dagarna har det varit massor av artiklar om utvisningar men ALLA har en ”tyck synd om”-vinkel. ALLA alltså. Man intervjuar aktivister men talar inte om att de är aktivister engagerade i Ung i Sverige, man granskar inte deras kopplingar till extremistiska organisationer som afa, man bjuder in företrädare för organisationer utan att ställa normala frågor osv. Ösa ut snyftare klarar hjältarna av men inte att göra sitt förbannade jobb!

Hade svenska journalister gjort bara några promille av sitt jobb de senaste 15 åren hade charaderna med de sk ”ensamkommande barnen” inte funnits alls. Det hade varit en ickefråga eftersom då hade ingen accepterat mångmiljardbedrägeri mot svenska skattebetalare!

Hade journalisterna gjort sitt jobb hade vi inte sett sånt här

Först ser man den här och tycker ”Jamen vad bra, man fixar jobb och liknande åt de medelålders männen. Skitbra!”.

Tills man läser svaret till en som frågar var kvinnorna är

Och då får svaret att de medelålders männen kommer från HVB-hem i hela landet… HVB-hem, alltså hem för barn…

Hade svenska journalister gjort sitt jobb hade han sluppit säga sådär. Han hade sluppit prata klämkäckt om ”förmånen att få …” osv.

Kommer ni ihåg 2015 års i särklass mest bisarra bild?

Bilden är med i ett reportage gjort av en som Lagercrantz vill kalla hjälte. Ett helt okritiskt reportage om ett bisarrt projekt som gick ut på att para ihop vuxna män, förlåt, menar ensamkommande flyktingbarn, med svenska gymnasietjejer. Det hade aldrig hänt om svenska journalister gjort sitt jobb.

Kommer ni ihåg Göteborgs Postens långa artikel om en sk ”16-åring”?

Hade man på GP gjort sitt jobb hade det inte blivit en lång artikel om vilka umbäranden han hade haft på sin väg till Sverige där han t o m hade simmat! Då hade man i stället kollat upp och upptäckt att han var en åldersbedragare som på sin väg till de hägrande bidragen, gymkort och wi-fi tagit fina bilder där han glassade på olika turistorter. Då hade GP i stället för att bara säga att han inte skiljde sig nämnvärt vad gäller ålder från alla andra på boendet i Borås fattat det självklara: Ett helt boende för barn som är fyllt av vuxna män som låtsas vara barn…

Den artikeln är skriven av en som Lagercranz anser är en hjälte…

Detta är bara TVÅ av alla artiklar som aldrig borde ha skrivits och som beror på att svenska journalister inte gjort sitt jobb!  Varken de som skrivit artiklarna eller andra. För hade andra gjort sitt jobb i tid hade situationen aldrig uppstått!

Höll på att glömma, hade svenska journalister gjort sitt jobb hade DN inte mörkat massexövergreppen på We Are Stockholm bara för att de begicks av utlänningar. Då hade man granskat i stället för att försöka begrava!

Men svenska journalister ska alltså kallas hjältar, de som grinar som bäbisar om hur utsatta de är när de får en tweet eller ett mail som inte håller med dem? Som under massor av år inte gjort sitt jobb? Som är så förbannat värdelösa att t o m riksdagsledamöter får göra deras jobb och dessutom gör det bättre bara genom att googla lite? Hjältar? Really?

Jag skulle kanske inte gå så långt att jag kallar dem förrädare men det är rätt nära eftersom de vetat om hur det sett ut, de har vetat om konsekvenserna. Men de har ändå valt att inte göra sitt jobb utan tvärtom, man har gjort anti-jobb! Man har förvärrat genom att inte bara välja att inte granska utan att man dessutom samtidigt sjungit katastrofens lov! Journalisterna har t ex vetat om från första början att det skulle bli en explosion av sexualbrott men man har VALT att kalla det ”ökande anmälningsbenägenhet” i stället för att granska med hjälp av den statistik som finns och utifrån den ställa kritiska frågor till politiker.

Svenska journalister är skyldiga till så mycket av det vi ser idag enbart för att de inte gjort sitt jobb!

Riktiga journalister är vitala för att ett land ska fungera ordentligt men vi har nästan inga sådana.

Så de är fan inga hjältar! Det är en ryggradslös kår och inget annat!

(Det finns dock några enstaka undantag från den ryggradslösa journalistkåren)

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

71 kommentarer

  1. Hypocrita

     /  10/11/2017

    En tanke om den där ”städkursen”:

    ”Proffs-städning med nästan kem-tekniska krav”.

    Vad menas med det?

    Är det liknande som om en bussförarutbildning skulle skriva ”Proffs-körning med nästan körkortsmässiga krav”?

    Särskrivningarna tänker jag inte ens kommentera…..

    Svara
    • Junior

       /  10/12/2017

      Hehe, nu är det lite lättare förstå varför flyktingarnas svenska är så usel.

      Svara
    • Ja, och han skriver att han är lärare.

      Svara
    • Skeptisk

       /  10/12/2017

      Men jag kommenterar gärna. Som fd lärare. Visst, ibland slipper det igenom ett slarvfel som lärare, men det får finnas gränser. En lärare bör inte trava särskrivningar på hög.

      Och lite humor i ämnet. Från en lärare…

      Svara
  2. Jan

     /  10/11/2017

    Vi har en journalist i Sverige: Janne Josefsson. De andra vet jag inte vad man ska kalla. För övrigt så borde väl Åredalens folkhögskola utbilda jämtar – inte afghaner.

    Svara
    • Fd Fp

       /  10/11/2017

      Ivar Arpi, Alice Teodorescu, Anna Dahlberg och Per Gudmundsson är iofs ledarskribenter men är bra journalister.

      Jörgen Huitfeldt på SR är också bra, och Anders Holmberg på SVT är oftast ok.

      Men sen blir det tunnare och överlag så är journalistkåren i Sverige feg, usel och inte värd att ta på allvar.

      Svara
    • Senior

       /  10/12/2017

      Marika Formgren.

      Svara
    • Mikael

       /  10/12/2017

      Egor Putilov på Samnytt.se!

      Svara
    • Junior

       /  10/12/2017

      Den vassaste av dem alla är Anders Lindberg på Aftonbladet…

      Svara
      • hllviken

         /  10/12/2017

        Makteliten betalar honom för hans rökutsläpp.

        Svara
  3. Jan

     /  10/11/2017

    Genomsnittsåldern på de där barnen torde nog ligga närmare 35 än 18.

    Svara
    • Junior

       /  10/12/2017

      Ja, den i mitten kan inte vara en dag under 40.

      Svara
  4. michael.

     /  10/11/2017

    Bra bild där David blundar precis som svenska s.k journalister gjort och fortsätter att göra,han borde även haft hörselkåpa och munkavel på för att visa hur en s.k svensk journalist hjälte agerar.

    Svara
  5. Senior

     /  10/11/2017

    Fan vad jag önskar att Sverige skall avhemliga Rosenholtz kartoteken och stasi arkiven!
    Jag misstänker att mycket av rötterna till det svenska vansinnet går att hitta där..

    Svara
  6. Mikael

     /  10/12/2017

    Klart att de är förrädare!

    Svara
  7. MiT

     /  10/12/2017

    ”I Svenska institutets marknadsföring mot arabiska länder är feminismen och jämställdheten bortplockad”
    https://nyheteridag.se/i-svenska-institutets-marknadsforing-mot-arabiska-lander-ar-feminismen-och-jamstalldheten-bortplockad/

    Svara
  8. MiT

     /  10/12/2017

    ”‘Ensamkommandes’ talesperson lovade följa svenska lagar – döms för sexuellt ofredande mot minderårig”
    https://samnytt.se/avslojar-ensamkommandes-talesperson-lovade-folja-svenska-lagar-doms-for-sexuellt-ofredande-mot-minderarig/

    Svara
  9. MiT

     /  10/12/2017

    Svara
  10. MiT

     /  10/12/2017

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1895990994053549&set=a.1628512494134735.1073741828.100009280018989&type=3*

    Svara
  11. MiT

     /  10/12/2017

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1896208974031751&set=a.1628512494134735.1073741828.100009280018989&type=3*

    Svara
  12. MiT

     /  10/12/2017

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1515938338500752/*

    Svara
    • hllviken

       /  10/12/2017

      Lamotte är en riktig journalist.

      Svara
    • MJM

       /  10/12/2017

      Hej!

      Det är för mig fullkomligt obegripligt hur dessa personer, eller snarare kvinnor för det är ju det det handlar om, är funtade. Jag inser att deras och min verklighetsbild står så långt ifrån varandra att det inte finns någon som helst möjlighet att någonsin nå en samsyn. De är på ett sätt lika främmande för mig som många av de som invandrar till Sverige, och jag undrar hur vi kan höra till samma land.

      Samma totala splittring i synsätt illustreras i klippet på mannen som ställer frågor till #UngiSveriges demonstration på Stockholms centralstation i MiTs förra inlägg (finns på Samhällsnytt). Han ställer mycket berättigade frågor om de ensamkommandes motiv, varför de inte vill vara i Afghanistan o.s.v. Visst kan man ifrågasätta hur han väljer att uttrycka sig, men han är lugn och sansad. Ändå behandlas han som en paria och mindervärdig och alla runtomkring tar ställning emot honom. Och detta bara för att han ifrågasätter! Yttrandefrihet råder bara om du tycker rätt, annars är du persona non grata.

      Jag är rädd för att denna splittring som vi ser kommer att leda till Sveriges totala fördärv, för polariseringen börjar nu bli så stark att den kommer att leda till öppen konflikt – splittringen kan omöjligen helas med mindre än att en sida tvingas till underkastelse. En sådan konflikt kommer oundvikligen att innebära våld. Jag har numera ingen större förhoppning om att Sverige kommer att klara det här, utan frågan är snarare hur fort det kommer att gå och hur illa det kommer att bli.

      Hälsningar

      Svara
    • lensof

       /  10/12/2017

      Ju mer jag ser av Lamottes arbeten desto mer imponerad blir jag. Att han vågar gå in i den häxkittel vissa demonstrationer är och orkar bemöta virrpannorna så lugnt och sakligt som han gör är tecken på både stort personligt mod och stark integritet.
      Kvinnorna som angriper honom är verkligen skrämmande och de är helt obegripliga. Varför kvinnor kan bli så hatiska mot en man som tar ställning för kvinnornas rätt att leva självständigt är en gåta, framför allt eftersom han gör det i handling och inte bara kommer med en massa floskler som de andra journalisterna gör.
      Den svenska s.k. feminismen gör mig mörkrädd så kvinna jag är.

      Svara
      • Naturligtvis- den svenska normfeminismen är inte positiv för kvinnor. Den är positiv för islamister.

        Svara
    • Rikard

       /  10/12/2017

      Hej.

      Den första tanke och känsla som infinner sig är att dessa tanter gott kan skickas till Afghanistan – vem skulle sakna dem, egentligen?

      Kan det vara så att det har varit så i Sverige under det sena nittonhundratalet har varit både överskott på kvinnor och män? Inte i en obalans åt det ena eller andra hållet utan istället på så vis att det på en del orter bott män som inte kunnat hitta en kvinna på hemorten, och att det samtidigt vuxit fram en grupp kvinnor som nästan inga män är intresserade av?

      Rena spekulationer förstås, men överskott på män tenderar att ha en viss sorts konsekvenser på samhällen – konkurrens om kvinnorna. Överskott av kvinnor, och dessutom av en personlighetstyp som få till inga män är intresserade av; vad kan det ge för konsekvens?

      Kan det vara en tänkbar delförklaring till att det alltid är samma personlighetstyp som uppvisas hos kvinnor som ivrar för massimport av män från kulturer vars värderingar är så långt från deras egna man kan komma?

      Är det möjligt att det vi ser i klippet är en makro-version av hur vissa kvinnor försöker ‘rädda’ våldsamma kriminella män?

      Frågor på frågor; Lamotte framstår allt som oftast som en smula dryg och go’, men han skall ha heder av att våga vada i den vämjeliga våg av vederstyggliga Skylla och Karybdis systrar, som kan ses i klippet.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  13. Junior

     /  10/12/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  10/12/2017

      Apologeter som Mogert måste var helt dumma i huvudet.
      Han var ju i och sig gift med Veronica Palm, om jag inte minns fel, och för det krävs väl en IQ i nivå med skostorleken för att stå ut med henne..

      Skulle han själv vilja jobba i ett Bibliotek där personalen hotas och kallas för nedsättande tillmälen ?
      Man kanske skulle införa samma oordning på alla arbetsplatser eftersom det tydligen är eftersträvansvärt…
      Identitetspolitiker och kulturrelativister som han ger sig väl inte förrän landet är helt förstört i deras rädsla för att bli kallade rasister…

      Svara
  14. Junior

     /  10/12/2017

    Svara
  15. hllviken

     /  10/12/2017

    David Lagercrantz är en ganska högt uppsatt internationell aktivist mot nationalism och etniskt homogena folk. Han vill att de ska krossas enligt Kalergiplanen – i slutändan skall då hans egen etniska grupp härska över alla andra folk på Jorden.

    Svara
    • Zootopia

       /  10/12/2017

      Oj, nu svär du i kyrkan. Har för mig att MiT sa att kommentarer om en viss globalistgrupp och dess makt och verkanden skall raderas på denna blogg.

      Svara
    • x

       /  10/12/2017

      Hehe!

      Svara
    • x

       /  10/12/2017

      @hllviken
      Det du kallar för ”etniskt homogena folk” kallar vi andra för inavel.

      Svara
    • Vän av oordning

       /  10/12/2017

      Nazisterna tillåts härja fritt här inne, MiT.

      Svara
      • MiT

         /  10/12/2017

        Äh, lägg ner ditt trams. Har du inget annat vettigt att skriva än att hålla på så här så kan du lika gärna låta bli tycker jag.
        Ibland är det bra att se vilka konspirationer som finns och vad folk tror på.

        Svara
        • Olof

           /  10/12/2017

          Tar tillfället i akt att tacka för ditt fantastiska arbete med att hålla toklandet på en väldigt bra nivå.

          Jag håller helt med dig att det är bra att släppa fram sådana saker så länge de antingen erbjuder en insikt i ämnet eller alternativt i postarens tankesätt och inte går över vissa anständighetens gränser.

          Det är mycket lättare att utveckla ett mentalt immunförsvar mot tveksamma resonemang man faktiskt utsätts för dem i doser lite av och till.

          Svara
          • Vän av oordning

             /  10/12/2017

            Det är tråkigt att du tycker så. Denna blogg för med sig så otroligt mycket gott, och bibringar både insikter och påminnelser om hur illa ställt det är i detta land. Att då låta öppna nazister få stå oemotsagda och uppenbarligen gillade av många, leder till att du tappar många läsare, och tyvärr, öppnar upp för enkel kritik.

            Din räckvidd och ditt genomslag hade blivit både större och bättre om du höll en rakare och hårdare ton mot de som öppet uttrycker sig nazistiskt.

          • MiT

             /  10/12/2017

            Men saker blir inte nazistiska bara för du tycker det. Konspirationsteorier kan folk få ha och man kan tala om dem på olika vis. Jag vet att en del tror på en judisk världsherraväldeskonspiration men så länge man uttrycker tron på den utan att skriva ”juden” hit och dit så får de väl ha dessa åsikter? Möjligt att det bara är nassar som tror på sånt men det vet jag inte, kan mycket väl finnas andra som också tror på det.

          • MiT

             /  10/12/2017

            Och jag och andra behöver ingen som grötmyndigt ska tala om för mig vad som är nazism och inte. Och det är ett väldigt tillåtande kommentarsfält.

          • Olof

             /  10/12/2017

            Hur menar du att de får stå oemotsagda? x uttrycker väl rätt tydligt nivån på motargument som de specifika fallen här påkallar. Och du är ju fri att framföra ytterligare argument på en seriösare nivå om du tycker det behövs.

            Men den här diskussionen är annars utförd så många gånger att den finns som pjäs, här utförd av Contrapoints (en av hens bättre produktioner):

            Vill du ändra manuset föreslår jag att du tänker i andra banor än de du tycks göra just nu.

          • Vän av oordning, om du tycker de står oemotsagda är det väl bara för dig att säga emot dem?

    • Tomas Fritiofsson

       /  10/12/2017

      behövs inga riktiga konspirationer när vi har sådana som dig hllviken

      Svara
    • Det går naturligtvis att hitta bevis på att Kalergiplanen håller på att genomföras.

      När ”New Coke” lanserades med stor fanfar, och sedan snabbt fick dras tillbaka sade en att det var en reklamkupp för att få lättade konsumenter att köpa mer av den ”gamla vanliga” kolan. Svaret från VDn: ”We’re not that dumb, and we’re not that smart.”

      Kalergi och liknande känns lite så. Jag är också bekymrad över utvecklingen, men precis som med Bilderbergare och andra: Om det är en konspiration, är det ett väldigt omständligt sätt att få det resultatet.

      (https://en.wikipedia.org/wiki/New_coke#Conspiracy_theories)

      Svara
  16. Bekymrad

     /  10/12/2017

    RIKTIGA journalister är hjältar. Dessvärre har deras ”kollegor” bedrivit sån klappjakt på dem att de är hart när omöjliga att hitta.

    Enda anledningen Josefson kommer undan är att det finns ett förtroende för honom och anklagelser om ”rasism” inte biter.

    Det allra bästa som kan hända i nästa val är att något parti i regeringen helt enkelt beställer flera undersökningar av hur allt kring de här frågorna ser ut av statistiker handplockade för sin opartiskhet. Så vi kan ha en nykter sansad debatt om hur vi ska hantera problemen istället för att bråka om problemen finns, eller är problem, eller varför någon pekar ut problemen etc.

    Svara
  17. MiT

     /  10/12/2017

    ”Ladies, we have a problem – om det ohemula gullandet med en dömd sexbrottsling”
    http://katerinamagasin.se/ladies-problem-om-det-ohemula-gullandet-med-en-domd-sexbrottsling/

    Svara
    • MiT

       /  10/12/2017

      Svara
    • Embryo

       /  10/12/2017

      Den där första Facebook-kommentaren kan det förvisso ligga någon sanning bakom (”Och ja, du är en riktig feminist. Den bästa sorten!”)
      Det här ligger väl ungefär i linje med vad man förväntar sig av de som kallar sig för feminister och samtidigt beter sig som jävla svin.

      Men hur i helvete är det möjligt att han får så mycket stöd av en massa kvinnor?
      En massa personer som på riktigt får gå och rösta om ett knappt år?
      Det där med nedmonteringen av psykvården…

      Svara
  18. MiT

     /  10/12/2017

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1516729811754938*

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/12/2017

      Joakim Lamotte må vara en kokett drama queen, men trots det han har många självklara poänger.

      Varför ska vi göra svenska journalister till hjältar, om de nu vill vara hjältar så får de väl se till att utföra något lämpligt stordåd, de behöver givetvis inte riskera livet som deras Mexikanska kollegor, men kanske skulle det smaka bättre med titeln om några fler än ett fåtal av deras utländska journalistpolare vågade sig ut till Tensta, Rinkeby eller Hjulsta utan livvakt efter klockan 14:30 en grå vardag i oktober.

      Svara
  19. x

     /  10/12/2017

    ”Alvestapolitiker uttryckte sig rasistiskt mot Annie Lööf
    Det var i somras han skrev: ”Hon vill nog bli rövknullad av dessa jävla invällande babianer”.”

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/alvestapolitiker-uttryckte-sig-rasistiskt-mot-annie-loof

    Rasistiskt?
    Är centerpartister en egen ras?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/12/2017

      Ja, men visst var det ett rasistiskt uttalande, att kalla asylsökande afghaner och afrikaner för babianer faller inom råge för vad som defineras som rasistiskt, och att uttala detta till Annie Lööf är väl att uttrycka sig rasitiskt mot henne, inte om henne.

      Sverigedemokraterna har uppenbara problem med att många av deras fd företrädare håller sig med en ondskefull ton. Det enda som hedrar dem i detta är att dessa idioter verkar åka ut med öronen före, men visst har de problem att sådana typer ens får vara med, inte precis så att deras trovärdighet ökar i takt med sådan skit, men det är de så klart helt medvetna om.

      Sverigedemokraterna, om de menar allvar, borde ta tjuren vid hornen och ha en ärligt menad ”hur-ska-vi-motverka-rasism-inom-vårt-parti-punkt” som ett ståeende inslag på sin partistämma, landsdagar och andra övergripande möten. Om de vill bli ett stort parti och få verkligt inflytande kan det rimligtvis inte finnas något som är viktigare, för jag gissar att de trots allt inte anser att vissa utlänningar är som babianer.

      Denna typ av fenomen går inte att relativisera för SD, gör de det så är de körda när de t.ex. försöker hävda att ökad kriminalitet är ett problem relaterat till migration.

      Svara
      • Sant.
        Förr eller senare vaknar de andra partierna [sluta skratta] och media [men sluta skratta, sade jag!] och då går det inte längre att åka snålskjuts på att alla andra är sämre. [Mår du bra? Försök andas djupt.]

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  10/12/2017

          SD är i botten ett missnöjesparti, inget fel på det egentligen, missnöje är sunt. Men om övriga partier tar itu med de reela problem som i princip endast SD identifierar så har de med all sannolikhet inte något existensberättigande. Att fler än 6% av svenskarna på riktigt skulle längta efter ett nationalistiskt socialkonservativ regering tror jag faktiskt inte.

          Däremot så tror jag att SD kommer fortsätta växa eftersom problemen kommer kvarstå under lång tid framöver, blir det en bostadsbubbla som leder till hög arbetslöshet bland icke-icke-svenskar så kan det bli riktigt jävla knepigt, för jag tror inte en sekund på att öppna-era-hjärtan-mentaliteten kommer finnas kvar i särskillt stor utsträckning bland södermalms trendiga opinionsbildare när det på riktigt är ett stort hål i deras föräldras bankböcker.

          Svara
          • Sant. Jag sade – liksom andra – för några år sedan att SD borde ha varit ett onödigt parti. (Alltså inte ondskefullt eller fullt av nazister, om någon nu vill lästa in det.)

            Samtidigt är SD just nu det enda parti man inte vet att man inte kan lita på i den stora ödesfrågan. (Jag säger inte att man kan lita på dem eller att de kommer att göra tillräckligt om de får makten – det återstår att se.)
            Övriga har gång på gång bevisat att de inte förstått allvaret, åtminstone inte i regeringsställning.

      • x

         /  10/12/2017

        Du kanske vet mer än jag, för i SVT:s artikel står det ingenstans att han menar afghaner eller afrikaner när han skriver ”babianer”.
        Hur vet du att det är så?

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  10/12/2017

          Inte vet jag, bara en ”vild” gissning. Vad tror du?

          Svara
      • Motkraft

         /  10/12/2017

        Det är ofta ingen bra idé att rösta på ett relativt nytt missnöjesparti i kommun och landsting för att bristen på kandidater gör att många rena rasister eller annat konstigt folk blir invalda. Och då skadar partiet. ”Missnöjet” går att uttrycka i på valsedeln för riksdagen som bestämmer policy, lagar osv.

        Om Sverigedemokraterna vill tvätta bort rasismen helt så borde de kanske uppdatera eller förtydliga sitt principprogram där det står om kopplingen mellan ”nedärvd essens” och ”vissa grupper”. Vilket kan tolkas som att olika raser har olika egenskaper, tex då mer brottsbenägna

        Klicka för att komma åt principprogrammet2014_webb.pdf

        Svara
        • Ja, det torde inte vara många kärnväljare som skulle lämna dem om man moderniserade just det stycket.

          Svara
      • Jag tycker x:s inlägg var ett bra exempel på humor! 🙂
        Visst MENADE politikern säkert invandrarna och uttryckte sig således rasistiskt, men det GÅR ju att istället syfta på alla de korkade väljarna som under en tid gått över till Centern. Och då är det ju inte rasistiskt. Humor alltså.
        Sen om jag minns rätt så var den här politikern inte utvald av Sd utan han hade blivit invald på deras mandat genom öppen lista. Men visst, han kan ju ha varit deras medlem ändå.

        Svara
  20. De journalister jag har högst respekt för är Alice Teodorescu och Janne Josefsson. Men sen har vi ju ”alternativ-journalister” som inte ska glömmas och det är ju där vi har de allra största hjältarna. De viktigaste där är nog Angry Forigner samt du med denna bloggen MiT. Och så jag med min blogg såklart! 😉

    Svara
  1. #jagärhär-aktivister försvarar sexualbrottsling och attackerar offret | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.