Vad händer om man försöker blåsa Försäkringskassan på en halv miljon?

För ett par dagar sedan var det ett långt reportage om ett ensamkommande barn i Göteborgs Posten. Man fick läsa om alla hans umbäranden där han simmat och gått till fots från Turkiet till Sverige. Och just det reportaget säger väldigt mycket om tillståndet i Sverige, både bland politiker och journalister.

Killen det handlar om är UPPENBART MINST 25 år gammal! Det är inget tvivel på den punkten när man ser bilderna i reportaget. Alla med vettet i behåll ser det och förstår vad det handlar om. Det står att Migrationsverket ifrågasätter hans identitet men VEM han är råder väl inget tvivel om, han har ju lämnat massor av spår under MÅNGA ÅR på nätet så jag gissar att de ifrågasätter hans ålder helt enkelt. Vilket är fullt rimligt att göra! Om man inte gör det är man dum i huvudet helt enkelt! Men i så fall så begriper jag inte varför inte journalisten skrev det i reportaget?

zabi nasro

Han har reggat sig på en datingsida för vuxna 2008, då han alltså ska ha varit 8 år gammal om det stämmer att han är 16 år nu. På ett ställe där har han till och med skrivit att han är 24 år, om han skrev det när han reggade sig 2008 eller senare vet jag inte. Han har publicerat bilder som mer tyder på en lång schysst semester genom Europa än om flykt. Det är Avpixlat som grävt fram det här som GP-journalisten antingen inte orkade göra eller inte ville göra. Pick one.

Så fort man såg bilderna och läste reportaget så förstod man att detta handlade om rent asylbedrägeri! Något annat kan det inte vara när man medvetet utger sig för att vara 16 år när man är långt över 18 år bara för att få särskilda fördelar i landet. Det här är en ny variant och sol och vårare som vi ser, vuxna män som blåser Sveriges skattebetalare. Det är rent bedrägeri mot Sveriges skattebetalare! Bedrägeri som godkänns av staten eftersom man inte anmäler och åtalar!

Han har varit i Sverige i minst 5 månader, det är så länge som GP följt honom. Varje ensamkommande kostar i snitt 1 miljon om året. Det betyder att han har medvetet blåst Sveriges skattebetalare på snart en halv miljon kronor. Hittills…

Vad skulle hända om man kom på att en svensk medvetet blåst Försäkringskassan på en halv miljon i bidrag och att bedrägeriet bara rullade på? Skulle man fortsätta att betala ut trots att man avslöjat bluffen så som man gör i fallet ovan? Skulle inte tro det va? Det skulle vara tvärstopp vid minsta misstanke och direkt anmälning, sen skulle åtal vänta och kanske till och med fängelse efter det. Samhället skulle slå till hårt och skoningslöst! Det skulle i alla fall inte vara ett långt reportage i GP om saknaden av wifi och gymkort för bedragaren. Det som gäller för den här bedragaren är givetvis åtal för bedrägeri och om han fälls och döms till utvisning (borde vara självklart!) och fängelse så ska straffet avtjänas i Afghanistanskt fängelse!

Jag förväntar mig att man tagit honom i förvar direkt efter reportaget i GP så han inte går under jorden, det är viktigt att man gör allt för att försöka åtala och fälla sådana här medvetna fall av bedrägeri! Det skulle man ju göra om någon försökte blåsa Försäkringskassan. Eller Skatteverket, vad skulle hända om man medvetet undanhöll Skatteverket en halv miljon och man bara fortsatte? Gratis wifi? Långt snyftreportage i GP?

Förstår verkligen inte GP att man spottar svenskarna i ansiktet när man smäller upp sådana här reportage? Förstår inte myndigheterna att hela hanteringen av det som är ensamkommande är en spottloska på skattebetalarna? Eller är syftet med reportaget att just spotta oss i ansiktet, att det blir GP:s sätt att visa hur fruktansvärt snett allt är när de inte vågar visa det på normalt sätt?

Och hur många som han i reportaget kommer det att finnas bland de cirka 30 000 ensamkommande som väntas i år? 10 000? 20 000?

Här är en 17-åring

Det här måste ju få ett slut, det inser väl alla? Man måste ju omedelbart stoppa alla rena bedrägerier som pågår! De STJÄL ju resurserna!

Många av de som är ensamkommande kommer på sikt att vara bra för Sverige förutsatt om man kan få dem att hålla sig undan de destruktiva kulturerna som de kommer ifrån.

Men säg mig, när har tjuvar och bedragare varit bra för ett land?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

110 kommentarer

  1. Karl

     /  10/21/2015

    Jodå.
    Invandringskalaset rullar på minsann.
    Alla taxametrar går på high spin.

    Svara
  2. Return of kings

     /  10/21/2015

    Ensamkommande har betydligt lägre sysselsättningsgrad än svenskar på lång sikt, 42 % för kvinnor och 65 % för män, svenskar runt 80 %.
    http://www.realtid.se/ArticlePages/201508/27/20150827140821_Realtid629/20150827140821_Realtid629.dbp.asp

    Ja, det är ett bedrägeri som pågår med många skyldiga; de ljugande, de naiva, de känslostyrda, de med agendor etc. Fy fan!

    Svara
    • Robert Pettersson

       /  10/21/2015

      Hur kan du förutspå hur det ser ut på lång sikt?

      Jag tror inte du har fel i hur det lutar, men du använder data från idag och applicerar det på människor från framtiden.. det ger ett oseriöst intryck!

      Svara
  3. Svenne

     /  10/21/2015

    Pettersonsblogg skriver om eländet:

    De ljugande unga männen kommer att knäcka oss

    Svara
  4. Cain

     /  10/21/2015

    Jag klandrar faktiskt inte de opportunistiska unga män från mellanöstern och Afrika som kommer hit i närheten lika mycket som jag klandrar våra gloriepolerande och ryggradslösa politiker. Ej heller lika mycket som stora delar av vår gravt förljugna och vänstervridna journalistkår.

    Det krävs en sällsynt nivå av ideologisk hjärntvätt för att kunna publicera så uppenbart felaktiga uppgifter.

    Svara
    • MiT

       /  10/21/2015

      Jag klandrar dem som kommer hit och ljuger för att stjäla resurser från de som behöver dem bättre. De är tjuvar och bedragare och inget annat! Tillsammans med politikerna och alla som tillåter att det sker utan åtgärder…

      Svara
      • Cain

         /  10/21/2015

        ”…lika mycket…” är viktigt att du läser. Jag föraktar bedrägeri och fusk lika mycket som du gör. Men faktum är att det hade inte kommit på fråga om våra ledare förde en ansvarsfull och rakryggad politik. Eller om våra journalister brydde sig om sanning alls.

        Svara
      • Ivar L

         /  10/21/2015

        Fast grundproblemet sitter i hur Sverige hanterar frågan. Lycksökare och bedragare finns alltid i alla sammanhang. I alla länder. Syns en svaghet som kommer de som ett brev på posten brukade komma förr i tiden, snabbt. Att bygga upp ett flyktingmottagande som inte hanterar bedragare repressivt är oförlåtligt. Mot alla.

        Svara
  5. michael

     /  10/21/2015

    Det visar väldigt bra hur fort Sverige korrumperas när känslor får styra istället för förnuft,problemet är att korruptionen kommer spridas inom alla sektioner inom samhället eftersom man godkänner uppenbara lögner inom politik,media och myndigheter när det gäller migrationen.
    Varför ska medelsvensson ha fortsatt hög skattemoral och tillit till staten Sverige när man ser hur uppenbart fuskande godkänns och bortförklaras av politiker,journalister och myndighetspersoner.

    Svara
  6. MiT

     /  10/21/2015

    Han har inte koll på mycket alltså. Den är från september men tydligen har Veronica Facepalm tweetat om detta också men har tagit bort den tweeten igen…

    Svara
    • Kristian

       /  10/21/2015

      Arnstad kör samma retoriska logik som vissa ”konservativa” Brittiska och Amerikanska debattörer, fast från vänster:
      1) Jämför med andra världskriget.
      2) Se punkt 1.

      Vad kostade en pizza 1944?

      Svara
      • En pizza kostade 100.000 lire 1944, om man lyckades hitta mjöl på svarta börsen. Men sen tillkom resan till Italien

        Svara
  7. akollotemala

     /  10/21/2015

    Flinade lite mysigt för mig själv när jag såg word of the day på dictionary.com.
    kakistocracy: ”government by the worst persons; a form of government in which the worst persons are in power”. Det tog mig inte många sekunder att komma på en exempelmening.

    Svara
  8. Motkraft

     /  10/21/2015

    Nej, troligen kommer det inte hända någonting trots att bluffen är avslöjad. GP kommer inte att publicera en rättelse eller ens erkänna att de blivit lurade. Myndigheterna kommer att blunda och ge bidrag till honom som innan, låta honom fortsätta låtsas vara barn. Och skattebetalarna kommer att fortsätta stå för notan.

    Svara
  9. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  10/21/2015

      Usch, vad deprimerande. Man blir så ledsen. Grundproblemet är att man måste genomföra denna till stora delar illegala resa INNAN man kan söka asyl. Det hur vi riggat asylhanteringen som skapar denna desperata situation.

      Hela flyktingfrågan måste hanteras på ett helt nytt sätt. Jag tror att en metod vore att resgistrera identitet och sedan prova asylskälen på plats och att de som sedan får ett nej klart och tydligt skall veta att det inte är någon idé att försöka igen. Den här typen av migrationsturnérande genom Europa blir meningslöst. På samma gång skall de som får ett ja inte behöva företa en livsfarlig resa till det land som vill ta emot dem. De kan resa direkt, som alla andra resenärer.

      Naturligtvis kommer vi då att hamna i den oundvikliga frågan om volymer och vilka vi verkligen vill ge asyl och vilka vi inte vill ge asyl. Då kan också miljöpartiet (och MUF?) på riktigt få föra fram sina idéer om hur de praktiskt skall hantera att ALLA är välkomna. Direkt från det land de flyr ifrån, t.ex. med flyg till Arlanda. Så kan det debatteras med mer sansade förslag som konkret anger hur vi skall göra med dem vi vill ge asyl.

      Svara
      • Rikard

         /  10/21/2015

        Hej.
        Svenska media och politiker har i över tjugo år avfärdat alla konkreta förslag på en rättssäker och rättvis process som rasism. Skulden ligger hos alla som inte tagit reda på fakta innan de röstar. Nu när det unga arga männen inte nöjer sig med ghettot utan går på jakt i svenska områden är det försent.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • De som jobbar på plats vid de utlokaliserade asylkontoren kommer att drabbas av ‘ambulansteoremet’.
        Det är ett filosofi-problem som lyder ungefär såhär:
        ‘Vi har två platser i ambulansen. Här ligger 300 skadade som skriker på hjälp. Vilka två tar vi med oss?’

        Svara
        • Rikard

           /  10/21/2015

          Hej.
          Lämpligen tillämpar man triage?

          Personligen tycker jag att ett samlat lägerområde för samtliga ankommande vore mer rationellt. All kontrollverksamhet skulle kunna bedrivas där, familjer kunde erbjudas skydd, och de som demonstrerar aggressivt och asocialt beteende eller är efterlysta kan identifieras, isoleras och deporteras. Kostnaden kan tas från EU-avgiften. Runt lägret kan med fördel placeras svenska soldater i utbildning så att man tidigt får praktisk erfarenhet av att styra folkmassor, säkerhet, och utredningsarbete. Boendet bör vara tält, och platsen bör inte vara söder om Sundsvall, gärna kustnära. Övrig personal bör givetvis dimensioneras efter uppgiften.

          Och så vidare. Rättssäkert, realistiskt, rättvist. Helt enligt diverse konventioner och avtal.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • För nåt år sen var det politiker till både höger och vänster som ville utnyttja ‘Nordic Battle Group’ till att landstiga i Libyen, där många flyktinger samlades just då, och inrätta en humanitär frizon. De befintliga flyktinglägren där terroriserades av banditer och utpressare, så många såg ingen annan utväg än den livsfarliga båtfärden till Italien.

  10. Mats

     /  10/21/2015

    Vad sker om 30¬40 år när barnen inser att de måste jobba 10 år längre innan pension.
    Givetvis skrivs åldern ner på alla som kräver det.

    När man får höra hur svårt det är med plats för barnen så är det för djävligt att fuskare tar upp plats för barn som absolut behöver vår hjälp.
    En hjälp som dessutom blir löjlig . Är ju en viss skillnad på vad som intresserar en tioåring jämfört med dagens 20åringar.

    Det är en av de absolut viktigaste saker att visa och lära ut till alla nyanlända, att i Sverige gäller lagar och regler lika för alla.
    Speciellt med tanke på att många kommer från länder med annan syn på hur viktigt det är att följa lagar och regler. Rent av saknas helt och hållet.
    Att inte stå upp för lagar och regler kommer bara leda till korruption och anarki.

    Svara
    • trollan

       /  10/21/2015

      Ja, jag har också funderat på det där med pensionsåldern för dessa ”barn”. Om man nu skriver upp den så att man ska jobba till 66 eller 67, hur går det för de som ev börjar jobba när de är 40 men kallar sig 20 vid den åldern? Å andra sidan förutsätter det väl att de jobbar något innan den åldern.

      Svara
      • MiT

         /  10/21/2015

        De jobbar ju för fullt redan, deras jobb är ju att stjäla och bedra? Finns inget som tyder på att sådana kommer att vilja göra något annat i framtiden när det funkar finfint att stjäla och leva på andra? Man belönas ju till och med för det?

        Svara
        • Kristian

           /  10/21/2015

          Ja, grundtanken att de kommer att ha jobb att pensioneras från är nog tyvärr fel.

          Svara
          • T

             /  10/21/2015

            De kan inte ändra på åldern, vet några som försökt. De kommer att bli ”förtidspensionerade” vid 50.

    • havre@flarnstad

       /  10/21/2015

      Jag vet tyvärr precis vad som kommer hända och detta utan minsta tvivel .

      Vi har två alternativ det första är för ”barn” som funnits har tillräckligt länge dom kommer gå helt fria pga preskriptionstiden.

      Invandrare som av andra skäl ljugit om sin identitet och nu vill ändra den för att få fördelaktiga pensioner kommer alla åtal ogillas för pga att det anses vara en rättighet att ljuga för att få asyl.

      Alla försök till lag och reda kommer stoppas av haverister som hävdar att invandraren måste ljuga för att inte riskera döden vid utvisning.

      Svara
  11. Björn

     /  10/21/2015

    Många debattörer har redan skrivit att Sverige behöver bygga ny storstad varje år för att klara av befolkningsökningen till följd av asylinvandringen. Härom dagen kom Boverkets nya prognos som bekräftar det.

    Bostadsbehovet kommer att vara 180 miljarder per år


    https://otillstaendig.wordpress.com/2015/10/20/boverkets-forsiktiga-prognos-sverige-behover-bygga-ett-nytt-stockholm-pa-fem-ar/

    Jag tror inte att det kommer att byggas så mycket. Vi kommer att få en explosion av bostadslösa och uteliggare istället. Tältläger kommer att permanentas, men bara för de icke-svenska uteliggarna. Behöver du eller dina barn ny hyresrätt framöver? Det kan du glömma, det fåtal hyresrätter som blir lediga kommer att gå till gräddfilen.

    Svara
    • Ivar L

       /  10/21/2015

      På ännu längre sikt…
      Hur kommer den svenska demografin att se ut?
      På allvar alltså, jag har letat och letat efter rimlig statistik (SCB:s långsiktiga beräkningar bygger på invandringssiffror som ligger så långt från dagens situation så de är helt värdelösa)
      men det går inte att skapa sig en realistisk bild av konsekvenserna av det som nu sker. jag brukade skratta åt rasister och uttrycket bevara Sverige svenskt men det ligger faktiskt någonting i det numera. Och då är det inte hudfärg jag menar, den skiter jag i, utan rent kulturellt. Vad blir det av det här på 20-30 års sikt?

      Svara
      • Björn

         /  10/21/2015

        Det stora demografiska problemet ligger ffa i att vi får ett enormt överskott på unga män. Män som enligt all gällande statistik har enormt svårt att etablera sig på arbetsmarknaden och som ofta saknar högre bildning.
        Att sia om ett framtida och rejält obehagligt opportunistparti som fiskar upp denna grupp är nog inte alltför långsökt

        Svara
      • Bo

         /  10/21/2015

        Nationalekonomen Tino Sanandijaj (ber om ursäkt för ev felstavning) gjorde en (troligen linjär) extrapolering av nuvarande invandringssiffror (som han f.ö. fick oerhörd kritik för av AB:s Anders Lindberg). Dvs OM invandringen fortsätter som nu så är svenskfödda i minoritet inom ca 15 år (Svenskfödda = båda föräldrarna födda i Sverige).

        Svara
        • Björn

           /  10/21/2015

          ”som han f.ö. fick oerhörd kritik för av AB:s Anders Lindberg”
          Japp. Den kritiken uppstod då Anders Lindberg inte kan vanlig mellanstadiematte, alternativt inte gillar resultatet av den tankebanan. Anders Lindbergs kritik begränsades till ”nähä!” och ”dumma Tino”, om man ska sammanfatta.

          Anders Lindberg är nämligen en propagandamegafon och så kallad ”nyttig idiot”

          Svara
      • Intenso

         /  10/22/2015

        Frågan är dock vilka resurser sverige kommer att ställa i ordning för att få dem att flytta hem om ett par år? Tydligen tycker politikerna att det är kalas att de äntligen har fått den billiga arbetskraften de behöver för att bli torkade i röven när de går i pension men de återstår att se om detta kommer att uppfyllas, tvivlar på att så blir fallet.

        EU har allt, verkligen allt, att vinna på ett slut på kriget i Syrien och på oroligheterna i Afghanistan för att inte nämna idiotin som tillåts fortsätta på Afrikas horn. Fixa freden även om skitstöveln Assad får vara kvar som president, sätter han sin fot inom ett EU land så gäller livstidsfängelse.Rensa upp bland småpåvar och krigshetsare i Afrika och premiera de länder som gör bra ifrån sig.

        Just nu sitter EU samlade ledargarnityr med öppna munnar och tar det de får. Handlingskraft har de inte.

        Svara
  12. Jan

     /  10/21/2015

    Det som också är tydligt är de kommunala ”batikhäxornas” nedvärderande syn på svenska ungdomar. De är lata och bortskämda anser de medan flykting”barnen” är driftiga och duktiga. Jag får intrycket att de anser att det är bättre att satsa på unga män från Afghanistan än svenska tonåringar.

    Svara
  13. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
  14. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
  15. Man kan väl egentligen inte klandra dem, de är uppvuxna i en laglös/korrumperad kultur där starkast vinner, så länge det inte bryter mot Koranen. Går det, så går det!

    Skurkarna är de svenska politiker & tjänstemän som inte säger nej och stopp.

    Svara
  16. Svenne

     /  10/21/2015

    ”Tjänade inte vi på invandringen?”

    Svara
  17. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
    • Kristian

       /  10/21/2015

      ”Vi har mycket att göra just nu och kan tyvärr inte svara på varje fråga personligen.”

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  10/21/2015

      Ska maila dom detta blogg inlägg samt sammanfattning av läget och se vad svaret blir .

      Svara
  18. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
  19. MiT

     /  10/21/2015

    ”Hur fräscht känns mamma-pappa-barn 2015?”
    http://unvis.it/http://www.metro.se/halsa/hur-frascht-kanns-mamma-pappa-barn-2015/EVHoix!4R3nG9x43VwMQ/

    ”Men barnen då? Mår barn bäst av att bo i kärnfamilj?

    – Jag ser inga fördelar alls – om man jämför med andra konstellationer som är varaktiga och djupa, säger barn- och ungdomspsykologen Jenny Klefbom.

    – Jag ser heller ingen poäng med att det ska vara en man och en kvinna.”

    Svara
    • Kristian

       /  10/21/2015

      OK, min vanliga uppstötning på detta ämne: ”Jävla bohemer/revolutionärer – lätt att snacka när man är rik – svårare när man inte har obegränsat med pengar – kärnfamiljen lösning på detta – andra konstellationer möjliga endast när staten betalar kalaset – utan någon välfärd är det ‘naturliga’ polygami där de män som inte har hög status blir ensamma.”

      Nej, vi kör en Calvin and Hobbes i stället. Nej två, en socialrealistisk, och en surrealistisk.
      http://www.gocomics.com/calvinandhobbes/1985/12/28
      http://www.gocomics.com/calvinandhobbes/1989/07/09

      Svara
  20. Jag funderar lite folkrättsligt om vi har rätt att behålla andras barn. Om dessa ensamkommande är barn med vilken rätt behåller vi dem här från sina föräldrar/närmaste släktingar? Har de rymt från sina föräldrar? Jag rymde en gång (var dock bara 5 år) men polisen tog mig hem igen fast jag sa att jag skulle resa långt bort med min väska. Gör vi rätt när vi tror på barnens historia och placerar barnen till andra familjer eller ungdomshem och även byter medborgarskap på dem?
    Det utreds ju ingenting, varken ålder eller varifrån, så gör vi lagbrott kanske? Någon juridiskt kunnig här?
    Med barn menar jag då de som säger sig vara under 15 inte vuxna män.

    Vad skulle hända med ett svenskt barn, 14 år, som dyker upp i Kabul? Ambassad skulle tillkallas och ungen skickas hem och socialtjänsten möter på flyget, föräldrarna utreds? Eller placeras rymlingen av afghaner någonstans på landsbygden till en annan familj ?

    Svara
    • T

       /  10/21/2015

      Barn ska alltid återbördas till sina föräldrar, om de har några.

      Svara
  21. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
    • Erik den förste

       /  10/21/2015

      Det där är ju bara en ren och skär lögn! Jag var precis inne på Aftonbladet och det står inget alls om något Tino-föreläsning där.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/21/2015

      Lite fin guilt by association av dåren Anders Lindberg.
      Det är väl hans enda sätt att angripa Sanandaji på för han klarar ju inte av att argumentera på ett sakligt sätt mot Sanandajis analys och presentation av myndighetssiffror.

      Svara
  22. Kristian

     /  10/21/2015
    Svara
    • Kristian

       /  10/21/2015

      Hmm, det skulle ha varit svar på Linderberg om Sanandaji ovan.

      Svara
      • MiT

         /  10/21/2015

        Men det är det ju också? Jag ser det i alla fall.

        Svara
        • Kristian

           /  10/21/2015

          Då är det något lokalt på min dator eller alla de tusentals plugins jag har till firefox …
          Ser inte heller facebook-länken. Dags för ”Shut up and reboot”!

          Svara
          • MiT

             /  10/21/2015

            Haha, så här ser det ut i alla fall 😛

  23. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
  24. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
  25. MiT

     /  10/21/2015

    Hahaha, verkar inte som om Nils är sådär jättenöjd över förslagen till MP:s nya kulturpolitik 😛

    Svara
    • Pelle2

       /  10/21/2015

      Den föreslagna politiken borde väl passa radikalfeministen Nils som hand i handske..
      Lite identitetspolitik,historierevisionism och positiv särbehandling brukar ju sådana som han gilla.

      Svara
  26. Trolletplit

     /  10/21/2015

    Lönnfet meddelar nu är gränsen för invandringen snart är nådd.
    Dvs runt 160 000/år.
    Dvs volymen vi klarar att ta emot, sker snarare trodde oss klara.

    Det intressanta är att dt tydligen gick att sätta en gräns. Då kan man också räkna på det och dimensionerna och finansiera efter den.

    Något vi med IQ högre än vara politiker och mediafolk hävdat länge.

    Konstigt det måste kännas i huvudet på dessa sin inte trodde det gick att prata om volymer.

    Svara
  27. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
  28. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
    • Lövet

       /  10/22/2015

      Det blir allt tydligare hur Julian och hans entourage springer Putins ärenden.

      Svara
  29. Svenne

     /  10/21/2015

    #Asylshopping

    Svara
  30. MiT

     /  10/21/2015

    Svara
  31. Svenne

     /  10/21/2015

    Löfven nyktrar till?

    Svara
  32. Svenne

     /  10/21/2015

    Budgeten spricker:

    Svara
  33. Maria

     /  10/21/2015

    Var ett reportage i nagon av slaskblaskorna i dag, troligen Expressen, om en kvinna som förskringat i storleksordningen en halv miljon. Hon skulle in i fängelse nagra ar. Sadana som killen ovan borde aka ut med huvudet före, inte en spänn till bör läggas pa honom.

    Svara
  34. Maria

     /  10/21/2015

    Gällde visst fem miljoner som en socialchef förskingrat för att lägga pa bl.a. spel, alkohol och skulder. Men de ensamkommande kostar skattebetalarna mangmiljardbelopp. Visserligen hamnar det mesta i svenska fickor men pengarna hade ju kunnat läggas pa annat, uppskrivning av de lägsta pensionerna eller pa försvaret t.ex.

    Svara
  1. 34-årigt ensamkommande barn | WTF?
  2. Fritt fram att blåsa Sveriges skattebetalare! | WTF?
  3. Bedrägeriet mot skattebetalarna. Mångmiljonbelopp försvinner varje dag! | WTF?
  4. Det alla förstår att man måste göra men nästan ingen vågar säga | WTF?
  5. Lappkast | WTF?
  6. Det går bra för Sverige nu… | WTF?
  7. Jävla hycklare! | WTF?
  8. Automatiskt avslag på asylansökan! | WTF?
  9. Möt 17-åriga Ramish | WTF?
  10. Det kommer säkert att gå bra för Sverige… | WTF?
  11. Ansvar | WTF?
  12. STÄNG DÖRREN FÖR FAN! | WTF?
  13. Hur många arbetares skatt krävs bara för åldersbedrägerierna? | WTF?
  14. Är Viralgranskaren makalöst feg? | WTF?
  15. 16-åriga ensamkommande Asad | WTF?
  16. De desillusionerade humanisterna | WTF?
  17. Lite blandat från 2015 del 4 | WTF?
  18. Kod 291 del 2 | WTF?
  19. Because of the ”unaccompanied children” Sweden is now a bizarre circus | WTF?
  20. Because of the ”unaccompanied children” Sweden is now a bizarre circus
  21. Gårdagens rubrik | WTF?
  22. Socialstyrelsens ensamma utredare om medicinsk åldersbedömning av ensamkommande barn | WTF?
  23. Man med adelsnamn besöker Östermalm | WTF?
  24. VM i hyckleri har dragit igång! | WTF?
  25. Asylasyl? | WTF?
  26. Missa inte Uppdrag Granskning ikväll! | WTF?
  27. Bisarra oktober del 2 | WTF?
  28. De är fan inga hjältar! | WTF?
  29. Påminnelse inför valet: Del 10 | WTF?
  30. På en gymnasieskola i Karlskrona | WTF?
  31. Lite gammalt som ligger och skräpar del 14 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.