Fritt fram att blåsa Sveriges skattebetalare!

Mina två senaste inlägg har handlat om ensamkommande barn och att det bland dem finns de som långt ifrån är några barn. Det första, ”Vad händer om man försöker blåsa Försäkringskassan på en halv miljon?”, handlade om en som ska vara 16 år men som vem som helst direkt kan se är mycket äldre. GP hade en lång artikel om honom och hans umbäranden.

zabi nasro

Han har publicerat bilder från sin resa som mera påminner om en riktigt schysst långsemester genom Europa medan berättelsen han dragit för Migrationsverket handlade om enorma umbäranden där han gått till fots och simmat hit och sett ond bråd död på vägen. Han har registrerat sig på en datingsida 2008 och där angett han är 24 år. Om han är 16 idag så bör han ha varit 8 år vid den registreringen. Mannen på bilden ovan ska alltså vara 16 år…

ensamkommande blir yngre

Det andra inlägget handlade om en 17-åring som var med i SvD:s artikel om att de ensamkommande blir allt yngre. ”34-årigt ensamkommande barn”. Han har också reggat sig på datingsida och där uppgett sin ålder till 34 år! Om han är 34 år eller 25 år vet jag inte men 17 är han i alla fall inte. Inte 18 heller.

Nu är det så att jag tycker att det här är rent bedrägeri mot Sveriges skattebetalare! De har medvetet ljugit för att få de extra fördelar som det innebär att vara omyndig. För om de inte varit medvetna om de extra fördelar det ger att vara under 18 år hade de ju inte ljugit om åldern? Det är alltså en fullt medveten handling från dem där syftet är att få fördelar man inte har rätt till.

Om någon är ärlig och säger att den är till exempel 21 år men ÄNDÅ får dessa extra fördelar av Sverige (av misstag eller ändå) så är det Sveriges ansvar. Så är det ju inte nu utan det är fullt medvetna lögner för att få fördelar!

Jag frågade Migrationsverket på twitter om detta

migrationsverket svarar

migrationsverket svarar1

Det var vad jag frågade dem om. Jag tycker att det är mer än rimligt att man faktiskt polisanmäler åtminstone de mest uppenbara fallen av rent bedrägeri som drabbar skattebetalarna.

migrationsverket svarar2

Det var svaret. Det är alltså allt som KAN hända…

migrationsverket svarar3

Men jag frågade vidare.

migrationsverket svarar4

Observera orden ”ifall”,  ”bör” och ”kan”… Det är alltså inget man kan vänta sig när någon blåser oss på miljoner.

migrationsverket svarar5

Jag frågar igen om polisanmälning och jag säger att jag tycker det faktiskt är bedrägeri när man medvetet ljuger för att få stora fördelar som kostar miljoner. Det handlar ju om pengar från Sveriges skattebetalare!

migrationsverket svarar6

De tycker att jag ska kolla med polisen. Om Migrationsverket inte anmäler uppenbara fall så lär vi ju aldrig få reda på om det kan räknas som bedrägeri heller? Så bekvämt…

migrationsverket svarar7

Och svaret de försökte undvika står ju ganska klart ändå, de polisanmäler inte när någon försöker blåsa skattebetalarna på stora belopp.

Jag är ingen jurist alls men om det inte är bedrägeri, vad är det då som de gör sig skyldiga till? De ljuger ju medvetet för att få stora fördelar eftersom man satsar mer på de omyndiga i rena pengar framför andra grupper? Och deras ljugande medför stora extra kostnader för Sverige? De blåser ju svenska skattebetalare via en myndighet som inte verkar bry sig om det?

Hur ser det ut på till exempel Försäkringskassan? Hur gör man där om man misstänker att någon försöker blåsa dem?

Starten på en kontrollutredning kan vara en uppgift som kommer in till Försäkringskassan, till exempel i form av en anmälan från en privatperson eller från en myndighet. Det kan också vara uppgifter från en handläggare på Försäkringskassan som misstänker att den försäkrade lämnat felaktiga uppgifter.
Försäkringskassan ska utreda inkomna impulser snabbt. Om det skulle visa sig att en ersättning betalas ut felaktigt måste Försäkringskassan så snart som möjligt stoppa ytterligare felaktiga utbetalningar. En snabb handläggning leder till färre och lägre återkrav.

Det ovan kan man läsa på sidan 8 i dokumentet som länkas ovan.

När Migrationsverket får en signal så händer…ingenting. Det fortsätter rulla extra pengar från dem som om inget har hänt. För Försäkringskassan handlar det om utbetalning av pengar, för Migrationsverket är utbetalningen i form av extra kostnader som personen drar. Men det är pengar det med! Stora pengar!

Försäkringskassan ska polisanmäla alla misstänkta brott.

Om någon medvetet FÖRSÖKER blåsa Försäkringskassan så blir det polisanmälning direkt! Om någon medvetet blåser Migrationsverket händer ingenting…

Annars kan man ju göra som GP gjorde när man ändrade i artikeln om den 24-åriga 16-åringen

gp och 16-åringen

Och vips så är han 16 igen för nu kan ingen se att han är en vuxen man som ljugit för att blåsa Sveriges skattebetalare. Inte en stavelse i artikeln om att det är rent skojeri det handlar om…

Det är alltså fritt fram att blåsa Sveriges skattebetalare så mycket det bara går om du kan gå via Migrationsverket. De anmäler inte och det blir inga konsekvenser. Har du riktig otur om du blir avslöjad så kan du högst eventuellt bli utvisad, inget mer. Vilket förmodligen skulle hänt ändå om de inte ljugit. Snacka om signalpolitik alltså!

Och det här skojeriet kommer att ÖKA mycket framöver då ensamkommande undantas från överenskommelsen som blev offentlig idag.

rätt position1

Sveriges skattebetalare har ställt sig i rätt position… Och kommer att stå i den positionen i många år framöver. För den extra kostnaden kommer att hänga med hela livet då ”16-åringarna” när de är 65 egentligen är 80. De ska alltså jobba till de är 75-80 år gamla (rätt ålder alltså)? Eller kommer de att vara för gamla redan vid 50-55 års ålder (uppgiven ålder)…?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

118 kommentarer

  1. E.S

     /  10/23/2015

    Moder Svea ser villig ut. Härligt stjärtplut! 😂

    Svara
    • T

       /  10/23/2015

      Moder Svea håller huvudet för högt med tanke på dagsläget.

      Svara
  2. Motkraft

     /  10/23/2015

    Man kan ju i Sverige efter att ha fått uppehållstillstånd ”korrigera” sin nationalitet utan att bli av med sitt uppehållstillstånd, alltså ljuga för att få ett uppehållstillståndet

    http://www.sydsvenskan.se/sverige/flyktingar-uppger-sig-vara-irakier-for-att-fa-asyl/

    Så jag förmodar att Sverige har rutiner för att korrigera åldern i efterhand utan någon som helst negativ konsekvens för den som ljugit. För inte ska väl en bedragare behöva arbeta tills är 80 år bara för att ljugit om sin ålder?

    Svara
  3. Kurban Said

     /  10/23/2015

    Om du har fått Put på falska grunder går det bra att gå till skatteverket och ändra uppgifterna. Nytt namn, ny ålder och ny nationalitet. Ingen ifrågasätter detta och ingen anmäler.
    Jag vet att detta stämmer då jag själv har träffat på personer i jobbet som har gjort på detta sätt.

    Svara
  4. Ivar L

     /  10/23/2015

    En annan aspekt på SvD:s artikel om ”allt yngre” är hur de som ligger i det yngre spannet överhuvudtaget tar sig hit. De måste ju få hjälp rent praktiskt och de måste ju ha backats upp ekonomiskt från första början. Låt säga att gränsen går någonstans vid 12 år. Under den åldern kan man knappast ta sig hit på egen hand (och jag gissar att de flesta under 15 skulle misslyckas de med) så vad är det egentligen som pågår? Ingen berättar, ingen gör reportage. Det här handlar ju inte bara om hur det kommer att gå för Sverige, det här handlar om hur människor i trasiga länder skickar iväg små barn (det talas till och med om ettåringar) till andra delar av världen och förmodligen betalar för det också. Det är helt fruktansvärt.

    Svara
    • Jag undrade också hur barn kan resa så långt utan hjälp, så jag satt två datorvana barn, en duktig, en medelmåttig, ca 10 år att ta sig till Afghanistan. Den ena kom till Helsingfors och fastnade där. Den andra kom till Rom. Sedan kom barnet inte vidare varken i praktik eller princip för barnet kunde ju inte betala. Ingen creditcard. Så så klart finns det en avsändare på dessa ”barn”.
      Frågan är varför vi accepterar det, Inte vem som tjänar på det för marknad finns alltid om man lämnar möjligheterna öppet.

      Svara
  5. MiT

     /  10/23/2015

    http://unvis.it/http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekinge/butikspersonal-i-ronneby-utrustas-med-skyddsvastar

    Svara
    • Kristian

       /  10/23/2015

      Som Sahlin sade, de behöver integreras in i det nya Sverige.

      Svara
    • Opie

       /  10/23/2015

      Verkar som det är hög tid att börja lobba för liberalare vapenlagar. Behöver man skyddsväst för att kunna arbeta på Willys behöver man fan nog en Glock i byxlinningen också.

      Svara
      • Ivar L

         /  10/23/2015

        Liberala vapenlagar är det sista vi vill ha. Det kommer inte att förbättra situationen. Då hade mördarnazisten i Trollhättan haft kulspruta istället. Säkert Ikeamördaren också.
        De enda som skall ha vapen är polisen och de borde vara på Willys dygnet runt om situationen är så farlig.

        Svara
        • Opie

           /  10/23/2015

          Så det är bättre nu när bara de kriminella har tillgång till vapen? Hade vi haft liberala vapenlagar hade både IKEA- och Trollhättangärningsmannen skjutits på fläcken.

          Svara
          • Ivar L

             /  10/23/2015

            Ja, för det är ju så skolskjutningar i USA brukar sluta? Gärningsmannen hinner med tre skott och sedan blir han skjuten. Tyvärr är det bara i amerikanska deckare det funkar så. Nu hade Trolhättemördaren inte ens ett skjutvapen utan det var polisen som hade det. Hur tror du själv det hade gått om gärningsmannen likt Breivik hade haft ett skjutvapen? Oavsett om nu någon lärare hade haft vapen på sig också så hade säkerligen fler hunnit mördas först. Dessutom skulle en skottduell i sig själv kunnat döda och skada ytterligare fler personer.

            Med mer vapen i omlopp får våldsamma och kriminella ännu lättare tag i vapen. Även om du och några till känner er säkrare med en pistol i byxfickan så kommer det att bli precis tvärt om.

            Finns det något som tyder på att samhällen med mycket vapen i omlopp och fria liberala vapenlagar är fredligare än restriktiva länder?

          • Fredrik

             /  10/23/2015

            @ Ivar

            Klockren analys och sammanfattning.

          • Mirko

             /  10/24/2015

            Så du tror att beväpnade lärare är modellen? Tänk om. Inte en chans att vår kemi-majje skulle träffat rätt om han så tömt hela magasinet. Däremot säkert en hel del collateral damage. Det krävs utbildning och träning för att kunna sätta en kula på rätt ställe under en pressad situation. De flesta lärarna kan jag påstå saknar den läggningen. De är främst lärare och inte skyttar.

        • Opie

           /  10/23/2015

          Sen kan jag hålla med om att polisen borde vara på Willis 24/7 men nu varken kan eller vill dom det. De är väl upptagna med att ledsaga välfärdsmigranter till någon sporthall. Vad tycker du personalen på Willys ska göra? Vifta hotfullt med en morot och hoppas att skyddsvästen pallar trycket?

          Svara
          • Opie

             /  10/23/2015

            Sverige är redan ett av väldens vapentätaste länder. Att våldet är mer omfattande i tex USA är ffa en kulturfråga. Som det är nu har de kriminella mer eller mindre fri tillgång till vapen. Har du helt missat att Sverige inte längre har några gränskontroller? Och att det flödar in krigsskadade, vapenföra män mellan 20-30 som bekänner sig till en extrem våldsideologi? Förr eller senare smäller det rejält. Den som vill kan ju sätta sitt hopp till dialogpoliser och genuskommisarier. Jag gör det inte.

          • T

             /  10/24/2015

            De flesta större varuhus och butiker i USA har beväpnade vakter. Oftast någon pensionerad polis. Har aldrig sett butikspersonal med skyddsvästar där och jag tror aldrig det kommer i fråga. Jag har inte besökt några skolor i USA då man inte ens blir insläppt om man inte är elev eller personal. Med tanke på att USA har 35 gånger mer folk än Sverige så är USA ett statistiskt sett säkrare land än Sverige, trots allt. Sverige förvandlas snabbt till the Banana Republic of Europe.

  6. Return of kings

     /  10/23/2015

    Kudos MiT att du förutom oförtrutet tar upp alla galenskaper i samhället och dessutom agerar aktivt i att ifrågasätta Migrationsverket.

    Har läst igenom regeringens insatser tillsammans med 6-klövern och dessa kommer inte på något sätt minska asylströmmarna. Tillfälliga uppehållstillstånd för vissa grupper som kommer omvandlas till permanenta om skyddsbehov fortfarande finns efter 3 år alternativt har en taxerad inkomst. Skyddsbehovet tolkas idag så generöst och lär inte tolkas så mycket annorlunda i ett senare skeende med tanke på det politiskt korrekta i Sverige. Övriga saker är mest fluff och inget som minskar pull-faktorer i större omfattning. Vad som kommer hända är att Sverige fortsätter mot ruinens brant. Väntar på Tinos analys.

    Svara
    • Ivar L

       /  10/23/2015

      Nytt krismöte inom en månad?
      Sedan lite vintervila, så drar det igång med orkanstyrka till våren.

      Svara
      • maria

         /  10/23/2015

        tror det är en korrekt analys. Under vintern reser färre och politikerna kommer hävda att titta, det gav resultat! I vår kommer de stå som idioter med byxorna nere igen och tycka att iiiiiiingen kunde förutse migrantströmmarna och hej och hå hur ska vi ni beskatta den korkade arbetande svensken?

        Svara
        • Ivar L

           /  10/23/2015

          Framåt valet 2018 börjar dessutom de ekonomiska konsekvenserna bli tydliga. Jag gissar att många kommuner fått göra neddragningar inom vitala verksamheter som skola, vård och omsorg samt höja skatten.

          Såvida det inte blivit nyval, eller lågkonjunktur för då kan vad som helst hända. Den situation som nu uppstått är det mest oansvariga som politikerna gjort med Sverige under mitt liv. Det är helt ofattbart.

          Svara
          • maria

             /  10/23/2015

            I göteborg läggs förskolegrupper ner för pengar till de ensamkommande 30 åringarnas socialbidrag måste vaskas fram. Barn i de ”rika” stadsdelarna får se sina stödlärare få sparken för pengarna ska gå till stadsdelar med många invandrare. Pensionärer får betala sina hjälpmedel som rullatorer själva. Neddragningarna har redan börjat.

            och försök få en tid på vårdcentral för att träffa en läkare under sommaren. mission impossible. På vissa mottagningar finns ej läkare på plats.

          • Olof

             /  10/23/2015

            Maria; Japp, kompletterande inkomstförsäkringar är idag ett måste även för medelinkomsttagare, och själv bet jag i det sura äpplet och skaffade mig privat vårdförsäkring förra året. Och jag använder redan privatläkare för mitt vårdbehov, även utanför den försäkringen.

            Sjunker servicen i det offentliga ytterligare så är jag inte intresserad av att betala någon större mängd skatt. Då får jag lägga ner det där med att vara anställd och sadla om till konsult så jag kan styra över min skatt själv.

          • Ivar L

             /  10/23/2015

            @Olof
            Ja, med tanke på vissa omständigheter för en av mina anhörigas sista veckor i livet (på ålderns höst skall sägas) så överväger jag också att det kanske måste till privat vård. Inte minst vill jag kunna begripa vad min läkare säger när jag är i det skicket.

      • T

         /  10/24/2015

        Vintervila i asyltrafiken? Kanske om Medelhavet fryser till men det kommer inte att hända.

        Svara
    • Svenne

       /  10/23/2015

      Förklarar en del…

      Svara
  7. Kristian

     /  10/23/2015

    Tino Sanandaji ”Fakta om invandring” hos Den Nya Välfärden. Finns på youtube.

    Den här måste ni se. En timma och 50 minuter. Svårt att citera bara lite, men vi försöker. Jag har utelämnat väldigt mycket. Det är transkription av talspråk så ser kanske konstigt ut – förutsätt i så fall att jag har missförstått snarare än att Sanandaji inte kan sin sak.


    18:10
    […] i princip varje detalj så ägnar sig politiker och media och public service och SVT och andra åt verklighetsförfalskning om nästan varje detalj. Nästan ingenting de säger är korrekt. Inte om hur många som kommer, om varför de kommer, vad det kostar, vad det har för konsekvenser och så vidare.

    26:26
    Om man svarar på bilder av ett dött barn genom att ha mer av exakt samma politik som gjort att det här barnet dog, då är man inte humanist, då är man – i bästa fall – irrationell humanist. Vilket kanske är bättre än rasistisk egoist, men det är sämre än en rationell humanist.

    1:45:28
    […] för de pengarna skulle man kunna återuppbygga mellanöstern. Men man har hamnat då i den här invandringskulten, det börjar bli till en religion, […] invandringen betraktas då inte som en lösning på det här problemet, det betraktas som ett självändamål, och framförallt är motstånd mot invandring viktigt att markera mot.

    Allmänt:
    Att avfärda Sanandaji med att han är ”sverigedemokrat” eller ”rasist” håller inte. Han har personlig erfarenhet av och känner folk som utsatts för diverse diskriminering. Han nämner dessutom uttryckligen den omöjliga pedagogiska uppgiften att förklara vissa saker för sverigedemokrater!
    Överhuvudtaget blir han frustrerad och riktigt arg på folk som ljuger, förvränger och inte håller sig till fakta. Bland de som får sig en känga kan nämnas Rosling, DN, Ullenhag, Timbro, ETC, SVT, Fredrik Segerfeld, Reinfeldt, vänstern, Socialdemokraterna, EU.
    Han är inte heller någon marknadsfundamentalist som tycker att sänkta löner, bort med LAS, sänkt skatt är en patentlösning.

    Svara
    • Jan

       /  10/23/2015

      Oisín har en agenda. Han bedriver agenda-journalistik.

      Svara
    • Motkraft

       /  10/24/2015

      Politiska motiv är kanske inte det första man tänker på som orsak när någon går in på en skola utklädd till Dart Vader och dödar barn.

      Om inte den som hävdar politiska motiv har politiska motiv med att hävda att det handlar om politiska motiv.

      Svara
    • Som sagt är han en hora rättoslätt. Allt för slanten. Cuntwell dingla. Vilken dröm

      Svara
  8. jaha

     /  10/23/2015

    Aftonbladet skriver att tre av fyra nordafrikanska gruppvåldtäktsmän – som påstås ha levt som ”gatubarn” i Sverige – nu har åtalats.

    För en dryg månad sedan turades de om att våldta en svensk tjej under flera timmar. De fyra har uppgett att de är mellan 13 och 16 år gamla. Men det tror inte polis och åklagare på.

    Den unga kvinnan skadades illa men lyckades till slut fly och stoppade en passerande buss på Stadsgårdsleden.

    Det går bra för Sverige nu. Tur att vi har feministisk regering.

    Svara
  9. MiT

     /  10/23/2015

    Gå in och kolla innan hans tweet
    https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=cbperlenberg&src=typd
    Inte mycket att klaga på egentligen, han verkar trivas i någon slags martyrroll?

    Svara
    • maria

       /  10/23/2015

      igår gnällde han om att han drunknade i rasistmail. Erkände för Ivar Arpi att mailkorgen var full av hela TIO rasist mail. 3 ggr så många som vanligt minsann! Han beter sig som en infantil 12 åring.

      Svara
    • JW

       /  10/23/2015

      Inte riktigt fattat grejjen med Perlenberg, någon som kan ge mig upplysning?

      Svara
      • Kristian

         /  10/23/2015

        Han skrev en tid vad åtminstone jag tyckte var ovanligt vettiga saker på GPs ledarsida. Detta strax efter att Teodorescu tog över.
        Sedan fick han jobb på DN och genomgick något slags Dr Jekyll-Mr Hyde-förändring – alltså han skrev vad vi kommit att förvänta oss från DN.

        Vi är nog fler som är lite ledsna över att någon kunde förändras så totalt på så kort tid.

        Svara
        • maria

           /  10/23/2015

          jupp så är det. Anpassar sig efter arbetsgivaren minsann. Verkar hysa agg mot gp, gnäller så fort han får chansen. ”Letar ledare om x på lokala draken men hittar ingen” etc. hänt flera gånger

          Svara
    • Intenso

       /  10/23/2015

      Clownnäsan Perlenberg blockade mig för ett tag sedan. Känns rätt bra faktiskt.

      Blev fö blockad idag av en ultra-liberal som blev sur när jag tyckte att statens pengar till bankgarantin kunde gå till vård och omsorg, eller till försvaret istället för att gå till fler bidragstu…. Asylsökare.

      Ibland känns det bra att då ett kvitto på att man har rätt. 😉

      Svara
      • menar du insättningsgarantin!? Den borde definitivt inte gå till nånting annat än just insättningsgaranti. :O

        Svara
    • JW

       /  10/23/2015

      Tack för svar!

      Svara
  10. MiT

     /  10/23/2015

    ””Min jihad” dras tillbaka – ”Boken är ett intellektuellt missfall””
    http://unvis.it/http://www.dn.se/dnbok/min-jihad-dras-tillbaka-boken-ar-ett-intellektuellt-missfall/

    Svara
    • Ivar L

       /  10/23/2015

      Somar al Naher kan väl passa på att slicka i sig lite av ursäkten. Hon fick väl aldrig riktigt ett förlåt från svenska folket?

      Rätt intressant twist att Lisa Holm hamnade på bild precis bredvid Martina Jarminders märkliga text. Visserligen står det Martina fritt att känna sig skyldig till att en komplett idiot som hamnat i nassesörjan begått mord men om hon menar det hon säger fullt ut, att skuld skall baseras på någon slags etnisk samhörighet kombinerad med födelseland, så är hon ute på bra mycket mer djupt vatten än de som kritiserar islamism och moskéer med finansiering från och kontakter med sunnimuslimska extremister. Förmågan att problematisera och analysera samtiden har fullständigt upphört i svenska medier. Alltihop är som en skoltidning. Det är så pinsamt att man efter en tragedi som detta inte kan prestera mer än pekoraler.

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  10/23/2015

      Ehh svårt det här med ironi över nätet eller så är skribenten bara riktigt förvirrad.

      Om hen faktiskt är seriös med det där så är det en oxymoron av episka mått och lite av ett typexempel på nyrasismen som breder ut sig där ”svennar” (fy fan vad jag hatar det där ordet) ska behöva be om ursäkt för sin egen existens.

      Tycker för övrigt inte alls att alla muslimer ska behöva be om ursäkt för terrorismen men att som här likställa en enskild galning med vad vissa gör inom samma sekt i religionens namn är som att jämföra äpplen med elefanter.

      Svara
      • Svenne

         /  10/23/2015

        Hata inte ”svennar”, ”reclaima” det i stället:)

        Svara
  11. MiT

     /  10/23/2015

    Ensamkommande…

    Svara
    • maria

       /  10/23/2015

      åh gud jag hade glömt bort den där! har någon påmint schyffert?

      Svara
      • Ivar L

         /  10/23/2015

        Han har nog fullt upp att ta sig en rackabajsare (eller vad det nu var) så han hör nog inte på det örat.
        Kusligt aktuell sketch på ett fullständigt oväntat sätt.

        Svara
    • Mirko

       /  10/24/2015

      På den tiden när Schyffert var rolig.

      Svara
    • Kristian

       /  10/23/2015

      ”Laholm utan gränser” har nog missförstått det här:
      ”Man är rädd för det man inte vet något om. Hur kan vi ha så många fördomar om dem innan vi har träffat dem ? De är nog räddare än oss.”

      Det där gäller väl björnar?

      Svara
      • Ivar L

         /  10/23/2015

        Om man skall vara allvarlig så är det ju inte enskilda människor som de flesta är rädda för utan de långsiktiga konsekvenserna av att göra om samhället på detta omstörtande vis utan att förankra det hos befolkningen eller ens ha en plan.

        Svara
  12. Lövet

     /  10/23/2015

    Jösses: Just nu sitter Björn Gustavsson och kritiserar åsiktskorridoren och refererar till Mccarthy-eran…
    …det blir kärvt på nästa Glenn Killing-revival…

    Svara
    • Lövet

       /  10/24/2015

      Kan bara inte undgå att förundras över hur lätt lite kurdiskt lammkött kunde få en ironisk 60-talist med übermensch-mentalitet att byta ideologisk kostym…

      Svara
  13. MiT

     /  10/23/2015

    Svara
    • Intenso

       /  10/23/2015

      Nu längtar de till att börja skolan… Och gå till bolaget och köpa bärs å vodka. Nu jävlar brudar i Söderhamn får ni se upp.

      Svara
    • Jan

       /  10/23/2015

      Barnet i den röda munkjackan bedömer jag vara kring 40. Barnet i den schackrutiga t-shirten 30-35. Hoppas att barnen får en snäll fröken i skolan…

      Svara
    • Vad sjutton håller myndigheterna på med? Blinda allihopa?

      Svara
    • Ivar L

       /  10/23/2015

      Det finns faktiskt en fördel i att den här typen av gulliga PK-reportage publiceras och med bild. En bild som säger mer än 1000 lögner.

      Svara
    • De har glömt den obligatoriska nallen!

      Svara
  14. MiT

     /  10/23/2015

    Svara
  15. MiT

     /  10/23/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  10/23/2015

      Afa är ju verkligen rätt personer att klaga på andra.Dom gillar att handgripligen misshandla de som inte delar AFAS åsikter.
      De skribenter och dom politiker dom smutskastar har förmodligen orsakat en promille så mycket som de våldsdåd som dom själva har utfört.
      Vilka dårar utan självinsikt dom är …

      Svara
    • Ivar L

       /  10/24/2015

      I extrema situationer visar extremismen sitt sanna ansikte.

      Igår var det nazismens vidriga idéer och våldsromantik som tog två liv. Idag är det kommunismens tro på sin egen förträfflighet som får detta gäng våldsextremister att leka domare och försöka utnyttja det vidriga dådet för att knipa poäng.

      Bortsett från de redan frälsta är det lyckligtvis helt kontraproduktivt. Det är faktiskt bara bra att de skriver sådana här ogenomtänkta anklagelseakter för det marginaliserar bara deras våldsromantiska revolutionsdrömmar.

      Svara
  16. MiT

     /  10/23/2015

    Svara
  17. MiT

     /  10/23/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  10/23/2015

      Vem är förvånad ? En tidning som har socialisten Greider som chefredaktör kan man förvänta sig vad som helst av

      Svara
    • Ida ali fy fan.

      Svara
  18. havre@flarnstad

     /  10/23/2015

    Har ett riktigt dunder material till Miljöpartiet har arbetat fram en lösning åt dom på invandringskrisen eller rättare sagt vad deras toppskikt skulle kalla lösning.

    Vi förbjuder inhemska svenskar att skaffa barn! Vi kan inte bara tänka på oss själva det gäller att omfamna det nya och tänka utanför boxen.

    Om vi egoistiska svenskar bara kunde sluta föröka oss tills kriserna är slut kan vi ersätta födelseantalen med ensamkommande barn i nöd och tänk på alla förskolor som istället kan bli bostäder åt invandrare.

    Möjligen med ett tillägg där partitrogna flyktingkompenserar ett annat nytt härligt koncept där den med pengar köper sig fri. Samma tankesätt som när företag miljökompenserar genom att köpa lite regnskog eller utsläppsrätter.

    Har själv gjort en paus i en sedan länge planerad graviditet (på riktigt)pga framtidsutsikterna för ev avkomma tack Romson och Löfven att ni gör landet så till instabilt att jag inte vågar vara förälder.

    Svara
    • Man kan ju också tänka sig kemisk kastrering av svenskar eller att helt enkelt skjuta av befolkningen i exempelvis Dalarna (eller något annat ställe man skiter i), så blir det mer plats. Kanske strålning eller miljöpartiets chem-trails kan vara alternativa lösningar?

      Vilken framtid har vi egentligen?

      Svara
    • Ivar L

       /  10/24/2015

      Du, jag har hört dessa tankegångar på allvar. Att det är oansvarigt av oss i i-länderna att skaffa barn. Fast det blir nog FI som kommer med förslaget först.
      Och du… skaffa barn. Illa är det men barn behövs och mycket är fortfarande bättre än på de flesta andra platser på jorden.

      Svara
      • Har också hört dessa tankegångar från mer eller mindre prominenta tankesmedjor, och de verkar grunda sig i 1900-talets nymalthusianism och en felaktig uppfattning om att befolkningen på jorden växer exponentiellt. Rekordet i självförakt och dumhet upplevde jag för några år sen när jag träffade en person som rökte och aktivt förespråkade rökning som ett sätt att minska befolkningen.

        Svara
  19. Svenne

     /  10/23/2015

    Hillevi Larsson (S) mfl.

    Svara
  20. Karl

     /  10/24/2015

    Funderar på hur hög muren skall vara till mitt safe-community.
    Kanske 3 meter. Eller 5 meter?
    Hm..
    Undrar vad det kostar med bevakning av entrén dygnet runt?
    Undrar var svenskområdena skall byggas framöver?
    Alltså de områden där svenskar bor som har råd att köpa ut sig från kaoset.
    Får nog börja spara för att ha råd med friheten och säkerheten.
    Hm.
    Undrar om det är bäst att svenskarna bygger ett nytt land i landet eller att svenskarna bygger rena svenskbyar här och var?
    Ja det är många funderingar nu.

    Svara
    • Namn Namnson

       /  10/24/2015

      Jag och min ”grupp” kan sköta bevakningen under ett par förutsättningar,du eller ni som samhälle står för vapen ,ammunition ,skyddsutrustning ,mat och boende innanför grindarna för oss så tar vi bevakningen kostnadsfritt.På så sätt skyddar vi inte bara er och era boende utan också oss själva och våra boende.Tänk säsong 5 av the walking dead fast utan det där inbördes tjafset.

      Svara
  21. MiT

     /  10/24/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  10/24/2015

      Det är f-n inte klokt det här.
      Normalt brukar jag vara motståndare till återkallade uppehållstillstånd och liknande men det här är inte rimligt. Det får inte vara såhär. Alla ensamkommande måste åldersbestämmas så att de som verkligen är barn tas om hand och resten slussas över i den normala asylprocessen oavsett tidigare beslut. Detta är ett missbruk av välvilja som är fullständigt oacceptabel.

      Svara
      • Barnen skall skickas tillbaka till sina föräldrar, det är där de hör hemma. Kan man inte hitta föräldrarna tar vi förstås hand om dem på samma nivå som vanliga svenska barn. De vuxna skall avvisas eftersom de försökte lura oss.(Rasist, javisst)

        Svara
      • Utvisas på stört tror jag du menar

        Svara
    • Namn Namnson

       /  10/24/2015

      Det måste fan vara alla steroider i vattnet i de där länderna som gör att de här barnen ser så vuxna ut.

      Svara
      • jaha

         /  10/24/2015

        Det passar bra att Friskis&Svettis vill ge ensamkommande flyktingbarn träningskort.

        F&S visar bilden av en femårig flicka på sin hemsida för insamlingen. Någon kanske menar att det föreligger en viss diskrepans mellan ensamkommande flyktingbarn i form av en femårig flicka och vuxna män på upp mot 35. Det viktigaste tycks vara att ha barnasinnet kvar och F&S initiativ passar målgruppen som handen i handsken. Bra publicitet när den är som bäst.

        Vi har i åratal matats med budskap om bidrag för att hjälpa flickor i nöd, till exempelvis skolgång. Nu läggs resurser på vuxna män som inte är i någon akut nöd och endast cirka 15 procent av de ensamkommande är flickor. Det upprör feminister.

        Nej förlåt. Blandade ihop det med den förtryckande patriarkala snöröjningen. Det upprör feminister.

        Svara
  22. Fredag

     /  10/24/2015

    5 år, jag ger det 5 år….sen har man gjort ett gated community av Järvastaden
    Spelar ingen roll hur mycket man vurmar för tiggare och flyktingar idag, max 5 år!

    Svara
    • Senior

       /  10/24/2015

      Om fem år kommer det att vara för sent…..

      Svara
  23. havre@flarnstad

     /  10/24/2015

    Appropå gated comunitys vilken superb affärside det vore med ett budget alternativ där mer vanligt folk hade råd att bo tänker mig ett område med både hyres samt bostadsrätter/villor och utan ett avgränsande no-go-area samt bra skolor, vård och ett skyddsnät. .. oj det var visst sverige innan skiten började ta fart jag tänkte tillbaka på.

    Skulle gärna vilja se hur dom boende i gated communitys röstar misstänker att det är ganska tryggt att sitta bakom lås och bom med egen ekonomisk trygghet och hylla mångkulturen på avstånd.

    Svara
  24. MiT

     /  10/24/2015

    https://twitter.com/detljuvalivet/status/657795153126629376

    https://twitter.com/detljuvalivet/status/657795577229529088

    Svara
    • Hmm

       /  10/24/2015

      Eeeh, kommer de ihåg gryningspyromanen? Han som de visste var skyldig men som de ändå tog flera år med aktiv spaning innan de kunde gripa honom på bar gärning och med tillräckligt tekniskt bevis för att hållas för ett åtal.

      Svara
    • Snillen eric fortsätter sprida skit ser jag som den slappa ringmusklen han är

      Svara
  25. Senior

     /  10/24/2015

    Ot: rena valkampanjen på torget i min hemstad, med tält och allt. Nyval på G tro?

    Svara
    • Senior

       /  10/24/2015

      Man kanske låter SD ta över och göra vad de hävdat hela tiden, så de själva slipper pudla och ge dem rätt nu när de målat in sig i hörnet. Då kan de dessutom skylla ifrån sig detta kaos på SD sedan när kostnaden att städa upp i denna röra uppdagas…..

      Svara
      • Jag är inte speciellt förtjust i nuvarande regering, men tror inte nyval är det vi behöver just nu. Vi behöver en handlingskraftig regering. Går vi in i nyval så kommer alla partierna fokusera på valrörelsen och absolut inget kommer att hända i realpolitiken på flera månader. M.a.o. jag hoppas att det inte är så att det är nyval på G.

        Svara
        • Senior

           /  10/24/2015

          ”Vi behöver en handlingskraftig regering.”

          Hur skall det gå till utan nyval?
          Löfven har ju inte direkt visat någon handlingskraft hittills….

          Svara
  26. Svenne

     /  10/24/2015

    Alice Teodorescu skriver om MÖK och Luciabeslutet:

    ”Som första steg är överenskommelsen politiskt viktig, men det blir alltmer uppenbart att Socialdemokraterna behöver göra sig av med Miljöpartiet och tillsammans med Moderaterna hitta en lösning som garanterar en långsiktigt värdig och fungerande flyktingpolitik. Det har faktiskt gjorts tidigare.”

    Svara
  1. Bedrägeriet mot skattebetalarna. Mångmiljonbelopp försvinner varje dag! | WTF?
  2. Det alla förstår att man måste göra men nästan ingen vågar säga | WTF?
  3. Lappkast | WTF?
  4. Det går bra för Sverige nu… | WTF?
  5. Jävla hycklare! | WTF?
  6. Automatiskt avslag på asylansökan! | WTF?
  7. Möt 17-åriga Ramish | WTF?
  8. Det kommer säkert att gå bra för Sverige… | WTF?
  9. Ansvar | WTF?
  10. STÄNG DÖRREN FÖR FAN! | WTF?
  11. Hur många arbetares skatt krävs bara för åldersbedrägerierna? | WTF?
  12. Är Viralgranskaren makalöst feg? | WTF?
  13. 16-åriga ensamkommande Asad | WTF?
  14. De desillusionerade humanisterna | WTF?
  15. Gårdagens rubrik | WTF?
  16. Socialstyrelsens ensamma utredare om medicinsk åldersbedömning av ensamkommande barn | WTF?
  17. Man med adelsnamn besöker Östermalm | WTF?
  18. VM i hyckleri har dragit igång! | WTF?
  19. Missa inte Uppdrag Granskning ikväll! | WTF?
  20. Bisarra oktober del 2 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.