Är Viralgranskaren makalöst feg?

För ett par veckor sedan hade jag ett inlägg om ett ”ensamkommande flyktingbarn” som ska vara 17-år men som visade sig vara 30 år gammal istället. Och precis ALLA som har åtminstone ledsyn på ett öga ser direkt att det där är ingen 17-åring

ensamkommande barn i Söderhamn1

Gäller han till vänster alltså. Barnet till höger ska visst vara 16 år…

Jag skrev ett inlägg om detta som fick ganska stor spridning och det var en som tipsade Viralgranskaren om detta och de svarade så här

viralgranskaren ignorerar fråga

Detta var alltså 28 oktober, för tre veckor sedan.

viralgranskaren ignorerar fråga5

Jag liksom andra hade inga större förhoppningar om det då men jag ville naturligtvis ge dem en chans! Man kan ju inte döma dem utan att de ens fått chansen även om många av deras tidigare granskningar har haft en tydlig politisk slagsida där det varit uppenbart att de inte vill granska något som ”går emot” vad som är tillåtet att tycka enligt media. Här kan ni se alla mina tweets där jag nämner Viralgranskaren och som ni kan se så har jag tidigare frågat dem (eller snarare tipsat…) om sådant som blivit viralt och som hade varit lämpligt för dem att granska. Tror ni jag fått någon reaktion? Gissar ni på nej så gissar ni rätt…

viralgranskaren ignorerar fråga3

Två dagar senare så frågar jag dem om de kommer att säga till vad de kommer fram till. Utan reaktion såklart…

viralgranskaren ignorerar fråga2

Redan den sjätte november så hade jag nog gett upp Viralgranskaren egentligen så jag spådde lite hur de kommer att agera framöver i ett inlägg.

viralgranskaren ignorerar fråga4

Och igår så påminde jag dem igen, har ju gått tre veckor sen de sa att de var mitt uppe i en granskning om detta. Men ingen reaktion den här gången heller. Största möjliga tyyyssssttnnaaadd från Viralgranskaren.

Och det är inte så att de är hårt upptagna med det här direkt, går man in på Viralgranskarens på Metro så ser man att de har granskat ÅTTA stycken olika grejer sen dess så de är flitiga som små myror! Men inte när det gäller det här…

I inlägget där jag spådde hur de skulle agera så skrev jag så här

Låt mig gissa hur det kommer att bli OM det visar sig att jag hade rätt:

Det kommer att falla i ”glömska” av Viralgranskaren, tiden kommer att gå och inget kommer att redovisas. Alla påminnelser kommer att ignoreras av dem, antingen genom att de helt enkelt inte kommer att svara på tilltal om detta via twitter eller att de svarar mycket undvikande. Tills det fallit i glömska. Inte ens en kort mening om det med den minsta sant-stämpeln de har kommer man att kunna finna någonstans hos dem.

Det fetade är EXAKT det som händer nu. Så det som väntar är att Viralgranskaren ska låta detta falla i glömska. I det inlägget så uppmanade jag andra att fråga dem på twitter hur det går och de svarade någon i alla fall att de höll på med det. Men nu har det gått nästan två veckor till så jag antar att Viralgranskaren helt enkelt struntar i det.

Det är väl en jävla skitgranskare om de inte ens förstår att även saker man själv inte tycker om faktiskt kan vara sanna också och att det är lika viktigt att redovisa de sakerna på exakt samma sätt. Det är väldigt ohederligt att kalla sig Viralgranskare om man bara vill granska och  redovisa sånt som är till fördel för sin egen övertygelse. En RIKTIG Viralgranskare hade struntat i sådant och rapporterat likadant även om det obekväma och jobbiga också om det är sant. Annars är det bara politisk slogan-produktion man håller på med.

Och det är en feghet som är ganska anmärkningsvärd också för de enda sakerna som de sätter ”SANT” på är sådant som är helt politiskt harmlöst

 

viralgranskaren sant1 viralgranskaren sant2 viralgranskaren sant

Sådant som ovan sätter de sant på. Och inte så svårt att gissa varför, det är ju helt ofarliga saker politiskt medan det som rör asylhaveriet och allt som hör till är det ENBART falskstämplat som gäller. Jag tror inte på att det bara ”råkar” bli så, att just de sakerna som de granskar och som hör till asylhaveriet bara ”råkar” vara påhittat utan förmodligen så väljer de noggrant ut vad de granskar så de inte riskerar att behöva sätta någon santstämpel på något som har med det att göra och som går emot mediakonsensus. Gå in och kolla själva på deras sida så får ni se…

Det finns ett skäl till att jag i flera inlägg tagit upp det här med de rena åldersbedrägerierna som sker mot Sveriges skattebetalare och det är att just de kostar ENORMA summor! Varje ensamkommande kostar i snitt 1 miljon kronor per år. Och när våra grannländer började kontrollera åldern hos de som kallas ”ensamkommande barn” så visade det sig att det var cirka 75% av dem som hade ljugit om åldern! Migrationsverket beräknar att det ska komma mellan 30 000 och 40 000 ensamkommande till Sverige i år och om vi tar summan mitt emellan  så handlar det nästa år om 35 miljarder som skattebetalarna får punga ut med bara på rena bedrägerier!

I det här inlägget kan ni om ni räknar riktigt noga räkna hur många arbetares HELA löneskatt som krävs bara för att bekosta de som ljuger om sin ålder och är äldre än 18 år. För att det ska vara en mindre andel än vad det var i våra grannländer när de började kontrollera är HELT osannolikt. Detta knäcker kommunerna totalt. Då är det minsta man kan begära att man är någorlunda noga med kontrollerna i alla fall så inga vuxna tar platser från riktiga barn!

Så 1 miljon kronor om året i snitt alltså för varje ensamkommande, även till de som ljuger om sin ålder. Det är ett GIGANTISKT bedrägeri som pågår mot skattebetalarna och Migrationsverket kollar inget och anmäler inte ens de mest uppenbara fallen av bedrägeri.

Ansvar

Bedrägeriet mot skattebetalarna. Mångmiljonbelopp försvinner varje dag!

Det alla förstår att man måste göra men nästan ingen vågar säga

Fritt fram att blåsa Sveriges skattebetalare!

34-årigt ensamkommande barn

Vad händer om man försöker blåsa Försäkringskassan på en halv miljon?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

113 kommentarer

  1. pelle2

     /  11/19/2015

    Det är väl som sagt var ett väntat beteende från Metro eftersom som svaret inte är det rätta
    enligt deras politiska övertygelse.Då är det bättre att vända bort blicken och hoppas att det hela glöms bort…

    Svara
  2. Ivar L

     /  11/19/2015

    I sammanhanget kanske följande ovanligt insiktsfulla passage i en debattartikel i SvD kan passa bra. Det handlar om hur FP-politiker skall ta sig ur sin mentala låsning i migrationsfrågan:

    ”Tänk bort nyhetsmedier. Nyhetsjournalistiken har under lång tid visat att man inte utgör en konstruktiv kraft i den migrationspolitiska debatten utan bidrar med få undantag i stället till fortsatta låsningar och beslutsimpotens. Det är dags att samt­liga partiföreträdare får lite mer självförtroende gentemot journalister och vågar uttrycka självklarheter, som till exempel att vi svårligen kan ha asylregler som skiljer sig markant från övriga EU-­länder eller att asylrätten inte automatiskt ger rätt till att välja asylland. Vårt ansvar är inför väljar­kåren, inte nyhets- eller kulturredaktionerna.”

    Texten är skriven av två kommunpolitiker från FP: Anders Cnattingius och Henrik Thorsellom. Bortsett från stycket ovanför är den rätt ointressant.
    http://www.svd.se/fp-maste-vaga-mer-i-migrationsfragan/om/debatt

    Svara
    • Kristian

       /  11/19/2015

      Inte så dumt, faktiskt.

      ”Hur ser den arbetsmarknad ut som ska erbjuda utkomst för medel­ålders personer med enbart grundskole­utbildning eller mindre?”
      Hahaha! Nej, när jag tänker efter är det faktiskt inte roligt alls.

      ”Hur långt ska vår tolerans för kulturella skillnader sträcka sig, vad ska vi vara beredda att kompromissa om och vad är inte förhandlingsbart? ”
      Utmärkt fråga. Vad säger Sahlin?

      ”Invandring har i århundraden utvecklat och stärkt vårt land.”
      Nu osäkrar jag min Tino.

      Svara
  3. MiT

     /  11/19/2015

    Det är JÄVLIGT provocerande att kalla honom ”terrorsvensken”! Jävligt provocerande och visar hur dumma i huvudet de är…
    https://twitter.com/Nyheterna/status/667245760774316032

    Svara
    • Ivar L

       /  11/19/2015

      Fast är det inte det sedvanliga misstaget de gör. I sin ogenomtänkta iver att mota SD åstadkommer de motsatsen. Om en irakisk terrorist som heter Mutar Muthanna Majid kallas för ”svensk” och underförstått enligt TV4 skall inkluderas i ”svenskheten” så är det nog en hel del svenskar som tycker det kanske är dags att sluta inkludera okända individer från ”mellanöstern” i svenskheten och så röstar de på SD just därför.

      Svara
      • T

         /  11/19/2015

        Det räcker med att åka tunnelbana eller Finlandsfärja så är man ”svensk”

        Svara
  4. Mads

     /  11/19/2015

    Inget svar är ibland ett tydligt svar.

    Censur och inte visa sanning/fakta är ju en del av politisk korrekthet, det är en lågoddsare att de försöker tiga bort obekväma sanningar.

    De borde döpa om sig till De politiskt korrekta Viralgranskarna.

    Svara
  5. Jan

     /  11/19/2015

    Metro kallar sig politiskt obunden – vilket inte är sant. Den är snarare ett slags tidningsvärldens Expo parad med skvaller- och modejournalistik. Målgruppen är nysvenskar. Så viralgranskaren följer då samma politiska agenda. Förvänta er inget annat.

    Svara
    • T

       /  11/19/2015

      Man får vad man betalar för. Metro är en gratistidning.

      Svara
      • Kristian

         /  11/19/2015

        Dyrt toalettpapper.

        Svara
        • T

           /  11/19/2015

          Jag har redan så mycket annat att tända i spisen med. Om all direktreklam var tryckt på tidningspapper skulle det vara mycket bättre. De där villatidningarna och liknande är hopplösa att elda upp.

          Svara
  6. Lejeune

     /  11/19/2015

    Har någon provat att göra en polisanmälan? Det förefaller att vara ett uppenbart fall av bedrägeri.

    Svara
  7. pelle2

     /  11/19/2015

    OT;:
    Ytterligare en feminismens vita riddare,journalisten Pove Persson, skriver en radikalfeministisk drapa i Metro apropå den internationella mansdagen. Han,precis som de andra radikalfeministerna, menar att alla män besitter makt,skränar på fyllan och misshandlar kvinnor och andra män.
    Frågan är dock om han inte projicerar sitt eget beteende på alla andra män eftersom han avslutar det hela med att vi skall skärpa oss ?
    http://unvis.it/www.metro.se/metro-debatt/antligen-mansdagen-en-bra-dag-att-sluta-bete-oss-som-man/EVHoks!r1duvGbHCCNc/
    Jag har aldrig misshandlat någon,har ingen speciell makt och har inte särskilt ofta skränat på fyllan heller. Eller så är jag väl ingen man eftersom jag inte uppfyller de kriterier som Pove och andra radikalfeminister sätter upp för oss män.

    Hur som helst är jag spyfärdig på radikalfeministernas kollektiva skuldbeläggning av oss män. Dessutom är deras skuldbeläggande inte relaterat till någon statistik som bevisar
    att det de anklagar oss för är något som görs av majoriteten av män.Den officiella statistiken visar tvärt om att det är en minoritets kriminella beteende och maktställning som
    dom försöker smeta på oss alla.
    Allt handlar om att smutskasta män och lyfta upp kvinnorna.
    Är också spyfärdig på hur radikalfeministerna tvångsmässigt vill förstöra firandet
    av den internationella mansdagen genom att påstå att vi inte är värda att firas pg.a ditt och datt. Vad är det i så fall som gör att vi skall fira den internationella kvinnodagen ?

    Svara
    • Olof

       /  11/19/2015

      Ja, Poves text var nog det mest korkade jag läst på länge.

      ”Jag frågar för att det är en känsla som de flesta män alltid får ha.”

      Bortsett från att män är de utan jämförelse mest utsatta för de flesta saker han pratar om. Så om män är mångfaldigt mycket mer utsatta men ändå känner sig ‘trygga’ så beror det på att… vad? Kvinnor gnäller mycket? De hetsas till rädsla av media? Eller?

      Som så många andra manliga ‘feminister’ så ser förmodligen Pove män som ett problem för att han själv faktiskt är ett kräk som ägnar sig åt dessa saker och han vill skylla det på hans ide om manlighet istället för det faktum att han är ett kräk. En riktig man, eller kvinna, eller något annat för den delen, gör däremot inte sådant han invänder emot.

      Svara
    • Motkraft

       /  11/19/2015

      De har svårt hantera analogier. Att be mig som man ta ansvar för mäns våld är som att gå fram till slumpvis invandrare och säga att han ska ta ansvar för vad de invandrare som begår våldtäkter gör.

      Sedan finns det naturligtvis ”strukturella” problem som måste hanteras, i hur män och kvinnor behandlas olika. Liksom det finns strukturella problem i hur vi integrerar kulturer väldigt olika vår egen i det svenska samhället. Så problemen finns, men kollektiv skuld är inte lösningen.

      Men det går inte att peka ut alla män som potentiella hustrumördare liksom det inte går att peka ut alla invandrare som potentiella våldtäktsmän.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/19/2015

        Som motståndare till postmodernism anser jag tyvärr att en del du skriver andas flum. De problem som skall hanteras måste vara konkreta, annars kan de inte hanteras. En diskriminering som är konkret kan hanteras.

        Saker som beskrivs som ”strukturella” är nästan uteslutande diffusa och vaga, ytterst sällan bekräftade genom korrekt genomförd statistisk analys. De hör hemma på kultursidorna, de är en del av deras mytologi om vår samtid. Bäst-föredatum för den skolan kommer snart att ha passerat.

        Själv anser jag dessutom inte att jag måste integrera någon speciell kultur (t.ex. mellanösterkultur) överhuvud taget om jag inte vill. Det är upp till var och en att bestämma över sin kulturella identitet. Främmande kulturella inslag som inte är i konflikt med de värderingar som det västerländska och svenska samhället bygger på (jämlikhet, demokrati, religionsfrihet, yttrandefrihet e.t.c.) kan jag däremot acceptera men jag har ingen som helst plikt att integrera den i mitt liv om jag inte vill. Därmed inte sagt att jag är helt ointresserad av icke västerländsk kultur men att kräva att alla kulturer av alla skall ”integreras” exakt lika låter som Sovjet-tänkande.

        Det är dessutom ganska uppenbart att en relativt liten andel av de som flyttar hit, speciellt från icke europeiska länder inte är alls intresserade av att integreras i vår svenska kultur. Tvång löser knappast det problemet. En lagom begränsad invandring däremot gör att vi kan behålla vår svenska kultur här i Sverige och ändå bereda plats åt människor som är beredda att leva här (tillfälligt eller permanent) på sina egna premisser. För mig är inte invandrares avvikande kultur problemet egentligen utan bristen på rimliga proportioner mellan hitflyttade och ursprunglig befolkning på sikt.

        Svara
        • Gurkburken

           /  11/19/2015

          Strukturer är som stjärnbilder ungefär.

          Svara
    • Ivar L

       /  11/19/2015

      Hur gick det egentligen till när Centern plötsligt gick från att vara ett ganska så traditionellt parti i den högra mittfåran ,med två stövlar stadigt i den svenska myllan, till vettlösa tokliberaler? Med henare som Rehbinder så blir de ju något slags liberal variant av Miljöpartiet. Ger det röster?

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  11/19/2015

      Var redan innan 100% säker på samma sak Metro har ju en övertydlig grön/rosa agenda jämfört med dom är ju DN rena Avpixlat.

      Har läst metro med ett granskande öga sedan invandringskaoset tog fart i år och har mig till minnes inte läst en enda kritisk eller nyanserad vinkling av vad som händer och alla relaterade bilder är dom vanliga på småbarn och flyende mödrar när det i verkligheten mest är unga män som står och hänger runt t-centralen.

      Har sagt det innan och säger det igen Metro är en stor anledning till varför det är så skevt i opionen i sthlm jämfört med övriga landet många läser skiten varenda dag och det färgar tillslut av sig.

      Skulle någon sluta med skräpblaskan kan du va säker på att bli identifierad av deras utsända i gröna västar som trycker upp den i ansiktet på dig…. taaa en meeetrooo varsegoo
      vägrar du även då står det någon bakom ryggen på dig och antecknar ditt namn i en liten svart bok 😉

      Svara
      • Skyll på att du är miljömedveten och inte läser några tidningar i pappersformat.

        Det är dessutom sant i mitt fall. Jag har inte gjort det på 20 år heller. Och jag är inte ens miljöpartist. 😉

        Svara
  8. Ivar L

     /  11/19/2015

    Hmm… om man skall tro SVT:s Carl Larsson är alltså denne Mutar Muthanna Majid högerextremist:
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-mannen-som-polisen-jagar-1

    https://twitter.com/CarlLarssonSVT/status/665508654330826752
    SVT:s Carl Larsson kanske skall ta sig en funderare över varför han skriver som han gör?

    Svara
  9. Mitt Twitter är nere. Någon annan?

    Svara
  10. Jan

     /  11/19/2015

    Mitt också. Hoppas det löser sig…

    Svara
    • Kristian

       /  11/19/2015

      ”Det kan også være vanskelig for en avisleser å få med seg at ingen høyreekstremiser er blitt anklaget eller dømt for disse brannene. I de få tilfeller der gjerningsmenn er blitt utpekt av politi og brannvesen har det vært snakk om asylsøkere selv.”
      Det där får vi nog aldrig höra i Svenska media.

      ”Det svenske Migrationsvärket har ikke kunnet tilby plasser i sine egne mottak siden 2012 […]”
      !!!
      (Felstavning, men vi är en del i Sverige som medvetet skriver så.)

      ”Men det som i første omgang truer heldbredet til asylsøkere i Sverige og Norge er ikke morderiske rasister, men kaoset som følger av at disse landene ikke har hatt titusenvis av sengeplasser stående klare. Enhver som har jobbet frivillig for musikkfestivaler og idrettsstevner vet at selv på godt forberedte arrangement med ganske ensartede grupper kan logistikk, renhold og sikkerhet utgjøre en fortvilelsens bermudatriangel.”

      Precis. Den enda organisation som garanterat kan klara den logistiken är väl USAs armé.

      Svara
  11. Fredde

     /  11/19/2015

    Grattis Sverige å grattis alla män!

    Svara
  12. Ivar L

     /  11/19/2015

    Det goda hatet fick i alla fall en liten reprimand idag:
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/tretton-doms-for-naziprotester

    Svara
    • Gurkburken

       /  11/19/2015

      Lustig rubrik. Typ ”Mengele döms för läkarvård”.

      Svara
  13. Motkraft

     /  11/19/2015

    Borde de inte också viralgranska och gå ut med

    Nej, det är inte bara medelålders vita män som sprider hat på nätet.

    Vi kan visa att näthat är utbrett i alla grupper och snarare en trend. Det ursäktar naturligtvis inte medelålders vita mäns näthat, men visar att mer breda åtgärder krävs för att komma åt detta problemet

    Kan inte hitta det nu, men minns på Facebook när någon för inte så länge sedan skrev illa om Bert Karlsson så fanns i kommentarsfältet flertalet kommentarer från medelålders kvinnor om hur ful och äcklig han är, använde uttryck som ”gristryne”.

    Svara
  14. Svenne

     /  11/19/2015

    Birro om extremism:

    Svara
    • T

       /  11/19/2015

      Vänstern ser bara fördelar i att demokratin faller.

      Svara
  15. Kristian

     /  11/19/2015

    Dan Korn är lite jobbig. När man vant sig vid att gnälla över något kommer han och är optimist!

    http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/inget-kan-vara-svenskare-aen-var-urgamla-konsensuskultur-20073
    ”Att förneka att den kulturen finns och att beskriva mångkulturen som ett sorts underhållningsvärde för tråkiga svenskar; en underbar palett av spännande kläder, maträtter, danser och en källa till rikedom, har varit receptet för att lösa integrationen under de senaste årtiondena. Men det har inte fungerat särskilt bra.
    […]
    När mångkulturalismen diskuterades som flitigast internationellt under 1990-talet uttalade flera av de främsta debattörerna för ett mångkulturellt samhälle, som filosoferna Will Kymlicka och Charles Taylor, att det mottagande landet faktiskt har rätt att ställa kulturella krav på nyinflyttade.
    [… det kommer en jämförelse med Norge, jag försöker inte förvirra någon …]
    De flesta invandrare kommer med tiden att bli en del av den norska kulturen. Andra kommer att försöka leva i Norge som om de levde i ett annat land eller rent av i en annan tid. Det innebär inget hot mot den norska kulturen. Den måste vårdas av norrmännen, inte av de invandrare som inte vill bli en del av den.”

    Svara
  16. Hamon

     /  11/19/2015

    Är viralgranskaren är makalöst feg? Svaret på den frågan är ett solklart ja. För att inte tala om de har en egen agenda till förmån för mångkultur och massinvandring, vilket är så genomskinligt att det är löjligt.

    Dessutom off topic. En intressant artikel.

    http://avpixlat.info/2015/11/18/nojesguiden-anstaller-skriver-vita-man-undanbedes-i-platsannonsen/

    Svara
  17. Perry

     /  11/19/2015

    http://tt.omni.se/a590d67b9370f23a908fa15bb7ef64b86b45d4f9

    ”Löfven kommenterade den höjda hotbilden vid en presskonferens och pekade på Säpos uppgifter om att omkring 300 personer rest till Syrien och Irak för att strida med Islamiska staten och att omkring 120 återkommit.
    – Sverige har nog varit naiva i detta avseende, säger han.
    – Kanske har det varit svårt för oss att acceptera att det mitt ibland oss finns de som sympatiserar med ISIL (IS)”

    ”Averige har varit naiva”, ”SVERIGE HAR VARIT NAIVA??!!”

    Är det nåt jävla skämt eller? Som att det inte höjts röster mot en okontrollerad fri invandring?

    Vilken jävla förolämpning som han basunerar ut, GAAAHHH blir så arg så jag nästan skakar.

    (ber om ursäkt för svordomar, mitt ordförråd hittar inte bättre förstärkningsord just nu)

    Svara
    • Olof

       /  11/19/2015

      Sverige? Vilket sverige? De helt oansvariga fjantarna som sitter i riksdagen har möjligtvis varit naiva. För de flesta andra har det varit uppenbart att Sverige blivit en fristad för terrorister sedan länge.

      Och naturligtvis fortsätter idiotin. Vem fan är det som tjänar pengar på att lura på polisen ännu mer dataövervakningsskit? Planterar man trojaner på datorer så sker det inte i hemlighet då en någorlunda kompetent IT service för organisationen kan se till att sådant hittas och sedan har de en direktkanal för desinformation till polisen. Lägg ner IT som någon lösning på terror; statliga organisationers IT kompetens kommer alltid att ligga flera steg efter. Infiltrera och angrip problemen där vi redan vet de finns.

      Svara
    • Ivar L

       /  11/19/2015

      ”Kontroll av biometri i pass är något som Stefan Löfven vill att Sverige ska arbeta för på EU-nivå.
      Enligt statsministern handlar det då isåfall om kontroller vid de yttre gränserna i hela Schengenområdet. ”
      http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-sverige-ska-aldrig-bli-en-fristad-for-terrorister

      Det är helt makalöst!
      Bara han och hans regering slipper göra ettt enda dugg själv.
      Terroristerna är ju redan inne i Europa vad f-n hjälper det att kolla biometri vid Schengens yttre gränser som dessutom läcker som såll och tar emot mängder av människor som får passera utan id-handlingar? De är ju totalt bindgalna de som styr. Eller snarare, de för oss bakom ljuset och spelar teater men lyfter inte ett finger för sitt eget folk.
      Sverige har ett av de mest gynsamma gränssituationerna i hela Europa (Island, och Brittiska öarna är ytterligare geografiskt gynnade) men utnyttjar inte denna fördel, utan snarare tvärtom gör allt för att fucka upp gränskontrollerna. En enda bro att bevaka har de, där de kan kolla biometri e.t.c, men icke då.

      Svara
    • Blond Jävel

       /  11/19/2015

      Sverige har INTE varit naiva, och det har inte heller regeringen (den här och den förra) varit. Vi är många som varnat för detta och kan knappast kallas naiva, medan regeringarna varit passiva, nedlåtande, konflikträdda och mer oroliga för den godhetsknarkande Twittervänstern och kultursidorna än för terrorbrott. Det är raka motsatsen till naivitet från de styrande, det är en rå cyniskhet där de gjort en riskbedömning och varit mer rädda för Politism, ETC, Lindeborg, Ernman, Schyffert och Arnstad än för terrorister, eftersom de vet att de själva har personskydd och skattepengar som arbetar för att de ska vara säkra. Inser de inte att sånt här ökar polariseringen ännu mer? Att deras taffliga forsök att sprida skulden till oss som varit allt annat än naiva, oss som haft rätt hela tiden, är genomskinligare än vatten?

      Svara
    • Senior

       /  11/19/2015

      Observera att hans ”motåtgärder” innebär avlyssning och övervakning av befolkningen, inte att se till att dessa element inte kommer hit…. -Så var det med det ”öppna” och ”fria” samhället….

      Svara
    • ”Sverige har varit naivt”? Är Lövgrodan Sverige? Blir en sorts parafras på Ludvig XIV och ”L’état c’est moi”. Får inte ens SD kred för att ha varit ”En ropande röst i öknen”?

      Svara
  18. Kristian

     /  11/19/2015

    Vem blir viralgranskar-granskaren?

    Svara
  19. Lurven

     /  11/19/2015

    Metro-oberoende sexistisk

    Svara
  20. Vissa tycker (Vänsterpartiet, kanske fler) att vi skall skicka våra soldater till Syrien för att strida mot Daesh och försvara det landet.
    Låter väldigt bra när vi samtidigt tar hand om Syriens män som leker små barn.
    Vi krigar – de vilar och …
    Nu höll jag på att skriva något rasistiskt, islamofobiskt så jag slutar. Denna gång.

    Svara
  21. Robbelibobban

     /  11/19/2015

    Även om viralgranskarens undvikande av svar är oroväckande så tycker jag att det är lite elakt att ge dem endast 3 veckor att titta på det. Exakt hur ska en journalist faktagranska åldern på dessa barn? (man är fortf oskyldig till motsatsen bevisas så jag väljer att tro dem sålänge) Viralgranskaren har inget annat att utgå ifrån än handlingar från migrationsverket, möjligen kan man ta in läkarexpertis men knappast göra någon tvingande kontroll utan hjälp från myndigheterna.

    Det jag egentligen vill få fram är att man bör akta sig för att tro att det är en illvilja bakom alla handlingar (eller icke-handlingar) utan att det kan ha naturliga orsaker som vi inte ser.

    Svara
    • Då hade det ändå varit läge att kommentera. Ex, ”vi tittar fortfarande på detta”. Sen tror jag personligen att anledningen till tystnaden är att resultat inte visade sig vara det önskvärda och därför läggs locket på. Det beteendet är så vanligt och blir därför mest sannolikt även i detta fall. Fallet är antingen sant, falskt eller pending. Bara ett av de tre utfallen lär upplevas som så besvärande för Metro att de lägger locket på.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/19/2015

        David8, orkar inte riktigt söka själv nu men var det inte någon av dessa som publicerat sina semesterbilder från olika ställen i Europa, samt postat kontaktannonser i datingforum för såpass längesedan att personen då hade varit synnerligen minderårig om åldern stämde? Viralgranskaren måste ju inte inleda en komplett rättegång med teknisk bevisning för att påvisa att något med största sannolikhet är falskt. Det som möjligen är problematiskt är att hänga ut en person i pressen på det sättet, även om den är en bedragare.

        Svara
        • Ivar L

           /  11/19/2015

          Oj, Robbelibobban var det jag menade att adressera.

          Svara
        • Är det inte hög tid att även bedragare och andra kriminella ska få ta sitt vuxenansvar och stå för sina egna handlingar? Varför detta sinnessjuka daltande med parasiter? Om en butiksägare kör ut någon stökig kund, så blir han nästa dag över hela nätet uthängd som rasist, men om en 24-årig 15-åring lurar till sig miljoner av våra pengar, så ska han få vara anonym? Är inte detta ett skolexempel på omvänd rasism – vi fjäskar för dem som hatar och föraktar oss? Varför dra med andra i dessa masochistiska orgier? Vi andra njuter inte av att bli förnedrade!

          Svara
    • MiT

       /  11/19/2015

      Jo men tre veckor och att de har publicerat ÅTTA stycken andra som varit aktuella på de tre veckorna? Nä, ger inte ett skit för dem 😛

      Svara
      • Robbelibobban

         /  11/19/2015

        De åtta fallen kanske har varit lättare att verifiera?

        Svara
        • MiT

           /  11/19/2015

          Jo, så kan det vara. Man kan leta efter ”skäl” i flera år om man vill. De kanske har fått en meteorit i huvudet? De kanske extraknäcker med tekniskt fysik? De kanske forskar fram ett botemedel mot cancer på redaktionen?

          Eller så är det troligare att de vill att det ska falla i glömska… 😉

          Svara
    • Lövet

       /  11/19/2015

      ”Never attribute to malice what can be simply described by stupidity!”

      Svara
    • Jag undrar – är det någon som vet? – Kan barnen när de fått fast uppehållstillstånd mm, plötsligt komma ihåg att de egentligen är 6 – 7 år äldre? Om inte annat när det närmar sig pension efter ett strävsamt arbetsliv där de gjort landet rikt? Från FK 20 år bakåt vet jag, att stackars flyktingar efter en längre tid plötslig kom ihåg att de uppgivit fel ålder, fel namn och fel fosterland. Men naturligtvis, inga repressalier för det.

      Svara
  22. Svenne

     /  11/19/2015

    Bokrecension, ”Kärringstaten inifrån”:
    http://www.friatider.se/k-rringstaten-inifr-n

    Svara
  23. Svenne

     /  11/19/2015

    Lågoddsare?

    Svara
    • Jag skulle hellre vilja ha en liten Uzi i julklapp!
      (Mini Uzi: 950 skott per minut Micro Uzi: 1250 skott per minut)

      Svara
  24. Svenne

     /  11/19/2015

    Instämmer!

    Svara
  25. Svenne

     /  11/19/2015

    Margot Wallström – kvar i 70-talets SSU:

    Svara
  26. Tired-of-Absurdistan

     /  11/19/2015

    Massutvisning av muslimer från Sverige och Europa. Förbud av 7-klöverns partier. Kanske det enda botemedlet?

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  11/20/2015

      Aha lite som Saudi då jättetrevligt förbjuda andras åsikter och politiska partier och vad har vi kvar en totalitär diktatur där tom religionsfriheten är ett minne blott låter ju jätte roligt.

      Det kommer aldrig bli några massiva repatrieringar ett tydligt tecken för detta är att partiet som drev den linjen Svenskarnas Parti fick hela 0.07% i riksdagsvalet.

      Vi kan hoppas på att kunna utvisa fler kriminella och förhoppningsvis kunna plugga igen inflödet och möjligen göra det mindre attraktivt att leva här som religös samt erbjuda ett bidrag/engångssumma för att hjälpa på traven.

      Drömmen om en renrasig nation styrd av en stark ledare som förbjuder alla andra åsikter och religioner får ni nog ge upp på för det kommer bara inte hända sorry.

      Svara
  27. Svenne

     /  11/19/2015

    Islamister har ”klippkort” till Rosenbad:
    https://twitter.com/KalleKarrstrom/status/667404367595708417

    Svara
  28. Svenne

     /  11/19/2015

    Widar Andersson i Folkbladet:

    ”Jag kan för mitt liv inte förstå det som (inte) händer på mer än ett sätt: Miljöpartiet har satt klackarna i backen. Eller uttryckt på ett annat sätt så låter Socialdemokraterna Miljöpartiet köra invandringspolitiken rakt i drickat.” //

    ”Det som krävs nu är att på allvar lyssna på t ex MSB, Arbetsförmedlingen, Migrationsverket och på kommunerna. Och att därefter agera. Miljöpartiet får själva bestämma om de orkar vara kvar i regeringen eller om de vill gå.

    Det här håller inte längre Stefan Löfven.”

    Svara
  29. MiT

     /  11/19/2015

    Svara
    • Svenne

       /  11/19/2015

      Troligtvis.

      Svara
    • Politiker och mediefolk vill gärna förlåta mördare i offrens ställe, och de vill gärna vara naiva i skydd av sin livvakt, som de blivande offren inte har.

      Svara
  30. MiT

     /  11/19/2015

    Svara
  31. Pelle2

     /  11/19/2015

    Lasse Kronér kommer ut som vit riddare och radikalfeminist genom följande citat i Expressen:” Idag är det internationella mansdagen. Räckte det inte med dom övriga 364?”

    ”jag tycker att det är en självklarhet att alla är feminister, om man inte är feminist tycker man inte om kvinnor liksom.”

    Den käre Lasse är väl desperat efter att hitta en ny kvinna efter sin skilsmässa…

    Svara
    • Ivar L

       /  11/19/2015

      Rädsla, en som han sitter alltid löst. Man, vit, flintskallig, göteborgare. Plötsligt blir det tomt i kalendern. Bäst att säkra upp med lite fjäsk.

      Svara
    • Kronér är väl sur för att inte uppfylla kraven för att få fira mansdagen… Han får vänta tills Fruntimmersveckan nästa år-

      Svara
  32. robert

     /  11/19/2015

    Angående Margot Wallström:

    Kommer ni ihåg dokumentärfilmerna(vad dom nu hette?) om Göran Persson där han satt och skvallrade om vad han tyckte om folk under hela hans regeringstid. Säga vad man vill om honom men han hade en känsla för kompetens. Och han parkerade Margot i Bryssel. Så långt från rampljuset i Sverige han bara kunde. Hon är rätt korkad när hon börjar tala, väldigt många ogenomtänkta saker som kommer ur henne. En riktig journalist(jag har sett sådana på utländsk tv) hade kunnat grävt guld med henne som intervjuoffer.

    Svara
    • Dreadlock

       /  11/19/2015

      Klassiker i repris : Wallström Eu-knekten uttalar sig 2008 om varför Irlands demokratiska omröstning (Nej till EU fördraget) i det stora hela är en antidemokratisk kupp mot EU.

      Ja, och den här figuren har alltså orsakat Sverige diplomatiska kriser i stort set varannan vecka. En av lövens största rekryteringsmisstag. Ja, förutom koalitionsarbetet med Mp.

      Det kommer att ta tid och möda att reparera den här regeringens kognitiva dissonans med övriga besläktade västdemokratier.

      Svara
    • Och Winberg hamnade i Brasilien! Jag hade hoppats på Ulan Bator…
      Någon som vet ifall hennes kommunistiske älskare fick flyga gratis till Rio också?

      Svara
  33. MiT

     /  11/19/2015

    Svara
  34. Pelle2

     /  11/19/2015

    Arpi och Jan Erik Larsson på Svd sågar Löfvens bortförklaringar om naivitet:
    http://www.svd.se/den-naive-stefan-lofven/om/larsson-laser och http://www.svd.se/politisk-naivitet-racker-inte/om/flyktingkrisen-i-europa.
    Arpi visar, vilket alla som inte blåljuger eller är totalt blinda vet, att det har larmats länge från flera kommuner om att de inte kan ta emot flera flyktingar.
    Löfven måste ju tro att vi är totalt dumma i huvudet om han tror att vi skall köpa hans ursäkter för hans egna politiska mísslyckande.
    Det är ju minst sagt skamlöst att påstå att vi alla har varit naiva när det egentligen handlar om honom själv och hans så kallade regering.
    Dessutom tror jag inte på att de har varit naiva utan det handlar om att de inte har vågat utmana MP i rädsla för att förlora makten….

    Svara
    • Ivar L

       /  11/19/2015

      Du skall veta att ambitiösa karriärjournalister och redaktionschefer nu funderar på strategier för att skapa en berättelse om ”hjältarna” i kommuner, migrationsverk och frivilligorganisationer som ”klarade krisen” och hur regeringen ”i sista stund” såg deras behov. Om inte Sverige totalhavererar i vår så kommer du att få höra mycket sånt framöver. Inte minst inför valet gäller det att lägga fokus på alla ”hjältar” som ”räddade” Sverige. Det skall inte talas om hur SD och några ledarskrbenter varnade och larmade. Det kommer att pratas bort. Garanterat.

      Svara
    • Löfvén ger ‘psykologisk projektion’ ett ansikte …

      Svara
  35. MiT

     /  11/19/2015

    Svara
  36. MiT

     /  11/19/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  11/20/2015

      Förstår att det känns bra för Miljöpartisten Hagerström att blocka alla kritiker och stoppa huvudet i sanden istället för att erkänna att det är hennes partis politik som till stor del är orsak till flyktinghaveriet..
      Det är ju så vänsterpolitiker brukar agera…

      Svara
      • Jag skickade henne en fråga om hur det går med chemtrails, den biodynamiska odlingen med magi och tiotals miljoner i stöd till homeopati-bluffarna. Tror ni jag blir blockerad?

        Svara
  37. MiT

     /  11/19/2015

    Svara
    • Ivar L

       /  11/19/2015

      Sluta läs DN.
      Det är en befrielse, tro mig.

      Svara
  38. Svenne

     /  11/19/2015

    Det kommer nog fram…

    Svara
    • T

       /  11/19/2015

      Kan tänka mig att några i Boliden har ringt och sagt ”jo men det är han som är här, jag lovar” hela dagen.

      Svara
  39. Svenne

     /  11/19/2015

    @LorentzTovatt har nog inte läst om Lafferkurvan.

    Svara
  40. Svenne

     /  11/19/2015

    KG Bergström om Löfvens oskicklighet:
    http://unvis.it/www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/det-var-ingen-statsman-som-upptradde/

    Svara
    • … och samtidigt är ingen av berörda intresserade utav vad SÄPO och andra säkerhetsorganisationer har att säga … Det gör väl ont att få höra att det är vänsterpolitiska hot mot samhället det rör sig om …

      Svara
  41. Rikard

     /  11/19/2015

    Hej.

    För många år sedan fick jag i uppdrag (jobbade som diverse på en konst & kulturfirma) att bygga innerväggar med läkt och gipsskivor. (Jag är inte byggare så terminologin kan brista). Dessa skulle sedan kläs med glasfiberväv och målas. Sagt och gjort, jag inventerade verktygsförråd, räknade ut hur mycket material som behövdes, och bad om pengar att åka och handla detta. Nja, det fick bara kosta hälften, kan du inte stifta tapeterna? Måste spikarna vara den dyra sorten, det finns ju mindre och billigare och måste du spika så tätt? Vad skall du ha de vinklade metall-bitarna till? Och så vidare.

    Det hela slutade med läkt (eller vad det heter, stommen gipsskivorna sitter på) med ca 80cm mellan varje, bukiga buktande skivor, tapet uppsatt med häftstift, och färg som var hälften vatten. Samt att det var mitt fel att det såg ut som sk*t. Detta för ett utrymme där man skulle ta emot kunder…

    Vår regeringen påminner mig ofta om den arbetsgivaren: så mycket praktikanter, bidrag och svartjobb och a-kassefuskande kulturmuppar som lökade runt så man trodde inte sina öron och ögon. Dumsnål, inkompetent på allt utom säljsnack, och den sorten som tycker han är smart när han försöker blåsa en på stålar.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  42. MiT

     /  11/20/2015

    Svara
  43. MiT

     /  11/20/2015

    Svara
    • Jan

       /  11/20/2015

      Går det att bli mer insiktslös? Det är tack vare kvinnor som Lovisa Sverige sitter i skiten nu. Tyvärr kan man inte polisanmäla någon bara för att denne är en idiot. …

      Svara
    • Jan

       /  11/20/2015

      Jag tror dock inte att tokvänstern lyckas övertyga några andra än de egna att IS inte har något med islam att göra. Varför denna ryggmärgsreflex hos vänstern att alltid skydda islam? Är islam vänsterns nya ideologi?

      Svara
    • havre@flarnstad

       /  11/20/2015

      Nej såklart ISLAMISKA staten (IS) inte har något alls att göra med islam och dom morden dom utför i islams namn det är egentligen något helt annat som bara Lovisa och hennes AFA-polare känner till saningen.

      Svara
    • Loan sundman från vänsterextrema och våldsbejakande researchgruppen är en av sveriges ointelligentaste personer.

      Svara
    • Kristian

       /  11/20/2015

      Var är de stora strömmarna av Tibetanska buddhister som självmordbombare?
      Jain?
      Amish?

      Islam är unikt i sitt våldsförhärligande. Kristendomen befann sig där senast mellan korstågen och inkvisitionen.

      Svara
    • Kristian

       /  11/20/2015

      Finns alltid lite självhat:

      Svara
  44. Hmm

     /  11/20/2015

    Jäkla skit -media. Här har de resultatet av sin ensidiga nyhetsvinkling som de dessutom bara i vissa fall är snabba som sören på avtryckare innan alla fakta är framme. Rädsla helt i onödan. Och så undrar man varför polariseringen ökar….

    Inne på Odds blogg bland kommentarerna;

    ”Jag är faktiskt rädd, då jag har känt att hotbilden ökat enormt senaste åren. Men jag tror inte jag är rädd för samma slags terrorism, jag är mer rädd för rasisternas terror. Jag vågar inte längre gå på fotbollsmatcher då jag är rädd. Jag läste häromdan att en 2 åring (mörkhyad) blev sönderslagen av en främling (svensk), och detta är faktisk min rädsla, att en rasist ska göra illa min lilla 2 åring. Sverige känns inte lika tryggt för mig längre, pga terrorister med rasistiska motiv. Jag älskar mitt land, jag är född här i Sverige, min son har en svensk pappa men jag känner mig inte trygg här längre.”

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.