Gårdagens rubrik

Gårdagens rubrik stod Corren för med tanke på hur ålderstester har diskuterats de senaste veckorna

boende för ensamkommande i skäggetorp

Det har ju varit väldigt aktuellt i många fall nu det senaste där det kommit fram att den så kallade ”ensamkommande barnen” helt enkelt är vuxna och har blåljugit om sin ålder. Något som de flesta med åtminstone ledsyn har förstått sen flera år tillbaka inte är så ovanligt. För man får tänka på att för varje fall där någon uppenbart äldre släppts igenom som barn så är det någon namngiven person som har godkänt det. Häromdagen var det en 16-årig barnvåldtäktsman som enligt sin facebook-profil i själva verket var 45 år

Sen vet jag inte hur rutinerna ser ut på boendena men jag tar för givet att man har anmälningsplikt om man misstänker oegentligheter. För det har man väl? Och har man det så måste det finnas någon namngiven person som har valt att strunta i anmälningarna som kommer in. För att ljuga om ålder är väl något man måste anmäla? Är ju groteskt om man inte har skyldighet att göra det tycker jag! Och kommer det inte in några anmälningar så måste det finnas en namngiven och ansvarig på varje ställe som struntat i att anmäla. Det MÅSTE rulla huvuden i hela denna härva av gigantiska bedrägerier som skett och sker mot Sveriges skattebetalare. Det MÅSTE gå att utkräva ansvar av var och en som släppt igenom vuxna människor som barn.

merit-wager-ensamkommande1

Stämmer detta så ska varje enskild ansvarig som tillåtit detta att gälla ha sparken omedelbart. Det måste ske ordentliga utrensningar av folk som möjliggjort detta gigantiska bedrägeri mot skattebetalarna!

Man slipper inte undan att ansvar utkrävs även om det låter hårt. Om inte ansvar utkrävs på många olika positioner och ställen så har INGET hänt. Då kan man bete sig hur som helst utan minsta risk för någonting alls. Totalt är detta bedrägerier mot skattebetalarna på ofattbart många miljarder. Miljarder alltså! Försök hålla undan en tusenlapp i skatt och se hur skatteverket skoningslöst slår ner på dig och jämför med mångmiljardbedrägerierna som samhället tydligen rycker på axlarna åt…

Man MÅSTE börja städa upp där nu. Inte sen utan NU! Städningen måste vara fullkomligt transparent så alla kan se vad som sker och det MÅSTE ryka massor av folk på högre positioner också eftersom man aldrig kan upprätthålla detta utan deras vetskap.

Sker inte ordentlig storstädning med ordentliga och kännbara straff för inblandade på Migrationsverket och på kommunerna som inte vägrat att ta emot vuxna män som barn så är det slutet för landet Sverige som vi känner det. Då är det fritt fram att bete sig precis hur som helst. För om man tillåter bedrägerier som bara i år kanske kostar 20 miljarder kronor utan minsta lilla repressalie så är det kört, det fattar alla.

Och det är ingen hemlighet att bedrägerierna har pågått heller så skyll inte på det…

Because of the ”unaccompanied children” Sweden is now a bizarre circus

16-åriga ensamkommande Asad

Hur många arbetares skatt krävs bara för åldersbedrägerierna?

Möt 17-åriga Ramish

Bedrägeriet mot skattebetalarna. Mångmiljonbelopp försvinner varje dag!

Det alla förstår att man måste göra men nästan ingen vågar säga

Fritt fram att blåsa Sveriges skattebetalare!

34-årigt ensamkommande barn

Vad händer om man försöker blåsa Försäkringskassan på en halv miljon?

Om man går tillbaka till vad rubriken i Corren säger, Skäggetorp är väl ett av Sveriges mest segregerade områden med rätt mycket samma problem som finns i de länder de ”ensamkommande barnen” kommer ifrån? Då kanske de känner sig hemma…? Och kom ihåg det Linköpingsbor, varje ett av de barnen kostar 1 miljon om året oavsett om de är 14 år eller 25 år för pengarna som ni får från staten gäller bara under en viss tid, sen är det ER uppgift att sörja för de 25-åriga barnen. De 25-åriga barnen kommer att gå i ERA barns klasser i skolan. Det kan inte bara vara jag som ser det perversa i det…?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

35 kommentarer

  1. Motkraft

     /  02/20/2016

    Nu är han enligt Facebook-profilen troligen runt 24 år, det finns lite olika tidräkning i olika religioner/kulturer. Han ser lite väl ung ut för att vara 45. Men han är i vilket fall vuxen.

    Den som tvivlar på att ålderstester är tillförlitliga kan gärna läsa denna artikeln

    http://www.dagenssamhalle.se/debatt/faktabaserad-debatt-om-aldersbedoemning-oenskas-20817

    Så det är bara att sätta igång med ålderstester i stor skala. Löfven, vad väntar ni på? Om nu inte klarar att göra det för Sveriges skull, så gör det för de riktiga ensamkommande barnens skull? Det är direkt farligt att placera vuxna lycksökare tillsammans med riktiga barn.

    Svara
    • Jans

       /  02/21/2016

      Ja, det är verkligen tiotusenkronorsfrågan. Vad sjutton väntar det på? Vi har minst ett mord och en grov våldtäkt som direkt konsekvens av detta bedrägeri. Är det svenska barnläkarförbundet som håller emot och vägrar? I så fall borde de skämmas som inte står upp för de ensamkommande barn som verkligen är barn och deras rätt att slippa bo med vuxna som leker barn. Det är perverst.

      Svara
    • Olof

       /  02/21/2016

      Ser inte riktigt varför man skulle behöva dra igång ålderstester i stor skala; handlar det om människor som lyckas ta sig från Afrika, Syrien, Iran elller Afghanistan till Sverige på egen hand tycker jag det är fullt rimligt att utgå ifrån att de är vuxna om det inte är självklart att de är barn (typ, prepubertala) och lämna eventuell bevisbörda till den som har att dra nytta av att hamna på ‘rätt’ sida åldersgränsen.

      Vill barnläkarförbundet då vägra hjälpa till med denna bevisbörda så är det upp till dem; utan åldersbestämning eller rimlig dokumentation så är man i så fall vuxen.

      Svara
  2. utlandssvensk

     /  02/20/2016

    Det var väldigt vad folk är upprörda över detta, helt plötsligt.

    Innan 2006 fanns det nästan inga ”ensamkommande” men sen dess har det varit en stadig tillväxtindustri. Det har varit exakt samma typ av problem hela vägen och antalet har stadigt växt.

    Jag har roat mig med att debattera denna fråga med ett stort antal allianspolitiker över årens lopp och det finns ingen som helst, noll komma noll, tvekan om att de ville ha detta och stödde det hela vägen, från 2006 till 2014. De skapade detta och inga andra.

    Sen är det så att när något har pågått så länge och så öppet är det inte längre meningsfullt att prata om ”bedrägeri” eller liknande. Om jag ställer ut en hink med sedlar på gatan och någon tar pengarna, är det då stöld? Jo, visst, men nog har jag mest mig själv att skylla. Om jag gör samma sak varje dag i flera år utan att klaga, kan jag då en dag helt plötsligt börja gapa ”ta fast tjuven”?

    Om Australien gick ut stort och berättade att alla svenskar som kommer dit får en miljon dollar om de hävdar att de är samer, men att ingen kommer att göra någon kontroll, vilka här skulle åka?

    Om de fortsatte under 10 år och samtliga ledande politiker fullständigt vrålade ut över jorden att det absolut viktigaste för Australien var att ge pengar till alla som påstod sig vara samer samt att de som har avvikande uppfattning är så fruktansvärda, vidriga människor att man inte kan ha någon kontakt med dem, vilka här skulle då åka för att hämta sin miljon?

    När Australien sen var så utplundrat att de inte längre kunde betala, skulle det landet förtjäna någon sympati? Om de började skylla på de ”bedrägliga” svenskarna, skulle de förtjäna annat än hånskratt och förakt?

    Både inför valet 2010 och 2014 stod samtliga sjuklöverpartier närmast hysteriskt upp för det befintliga systemet med ”ensamkommande”. I båda valen fick dessa partier en helt förkrossande majoritet.

    Säng. Bäddad, Ligg!!!

    Svara
  3. Majsan

     /  02/20/2016

    Merit Wager skriver att 1/6 befunnits vara äldre av de ensamkommande. Och min tanke är att smugglarna absolut vet detta, att Danmark kontrollerar ålder. Och alla vet att Sverige är … minst sisådär och definitivt inte särskilt vid inträdet i landet.

    Enbart 1/6 av de som anlände hit vore några goda miljarder helt i onödan. Och allt bara för att Migverket inte kan ändra sin tågordning? Krävs det lagändring för att ändra detta eller vad? Som enda land i Europa hade högdjuren inom Migverket makten att ge alla syriska flyktingar PUT, men de kan inte ålderskontrollera påstådda barn omedelbart pga …. ja varför?

    Skit i svenska barnläkareförbundet eller vad de heter, vill inte andra inriktningar inom kompetent läkarspecialisation, så hyr in experter från utlandet. Skäm ut svenska läkarbrigaderna.

    Svara
    • utlandssvensk

       /  02/20/2016

      ”Merit Wager skriver att 1/6 befunnits vara äldre av de ensamkommande. ”

      Jag har all respekt för Merit Wager men det där låter helt orimligt. Finns inte på kartan. Det är absolut minst 50% och mer troligt 70-80%.

      Har du en länk?

      Svara
      • Det är i Danmark man har konstaterat att en sjättedel är äldre. Situationen är säkert helt annorlunda i Sverige, för hit skickar flyktingsmugglarna de som är äldre. I Sverige är det ”riskfritt”, eftersom ålderstester anses ”kränkande”.
        För övrigt en tänkvärd artikel som hon refererar till på http://www.meritwager.wordpress.com

        Svara
        • utlandssvensk

           /  02/20/2016

          ”Det är i Danmark man har konstaterat att en sjättedel är äldre. Situationen är säkert helt annorlunda i Sverige, för hit skickar flyktingsmugglarna de som är äldre. ”

          OK, då är jag med! Tack.

          Svara
          • MiT

             /  02/20/2016

            Tror antalet sjönk drastiskt när de började med kontroller. Gissa vart de tar vägen istället…?

          • utlandssvensk

             /  02/20/2016

            ”Tror antalet sjönk drastiskt när de började med kontroller. Gissa vart de tar vägen istället…?”

            I princip alla EU länder har haft ålderstester mycket länge. Sverige har valt en annan väg…..

        • Fast hon skriver ju i sin blogg där att 45% av dem va äldre? Hon skriver ju också i en artikel i svd om danmark:

          ”327 av de 637 (51 procent) ensamkommande asylsökande som sade sig vara minderåriga och kom till ett danskt asylcenter under åren 2011 och 2012, visade sig efter rättsmedicinsk undersökning ha ljugit om sin ålder, och var över 18 år. De första fyra månaderna 2013 var tre av fyra (75 procent) testade flyktingbarn över 18 år, enligt Justitieministeriets statistik.”

          Och har jag läst siffror från norge och finland som är över 80%.

          Svara
          • Jans

             /  02/21/2016

            Ja, det är många siffror i omlopp men jag tror man kan vara säker på att ett betydande antal vuxna kommer att få sluta leka barn och det är det som är det viktiga. Att man gör vad man kan för att komma tillrätta med problemet. Sedan får vi väl se vad utfallet blir.
            Däremot kan man fundera på om inte dessa kontroller måste inhandlas från utlandet. Att sätta svenska barnläkare på att göra dessa tester är som att låta bankrånare vakta banken.

    • maria

       /  02/21/2016

      ”Då fanns det inte alls lika mycket misstänksamhet som i dag, vilket exempelvis får mig att le mot äldre för att inte väcka misstänksamhet som kan få dem att rösta på Sverigedemokraterna”

      ja just det, man röstar på sd pga enskilda invandrare. Och man är tydligen modig om man tröstar sin storasyster som blivit biten av insekter. Min definition av mod är lite annorlunda. Och som vanligt gnäll gnäll gnäll om invandrarmottagandet men inte ett ljud om hur man ska göra.

      Svara
  4. utlandssvensk

     /  02/21/2016

    För att få lite perspektiv kan vi titta tillbaka några år. Mellan 2000 och 2005 låg antalet ”ensamkommande ganska stabilt kring 400 om året. Sen började det växa i snabb takt och 2009 var man uppe på 2250. Då blev det en del turbulens när en M styrd kommun inte ville ta emot några. En absolut flod av fördömanden och snyfthistorier svämmade över alla bredder.

    Tre framträdande moderater hade då, för 7 år sen, följande att säga:

    Hanif Bali:

    ”Ingen kan vara så ensam, så ledsen och så utlämnad som det ensamkommande flyktingbarnet.”
    ”Men allra värst är att de överger de ensammaste av de ensamma och de svagaste av de svaga. Vad är det för vuxna människor som överger ett barn, ja än värre, tycker att det är bra att göra det. ”
    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12112392.ab

    Kent Persson:

    ””För mig som moderat är det alldeles självklart att stå upp för alla människors lika värde och rättigheter. Jag tycker vi ska ha en generös flykting- och invandrarpolitik. Sverige är ett rikt land som har råd att ta emot människor från andra länder som behöver en fristad. Att de väljer att komma hit berikar dessutom vårt land.

    Givetvis är det så att mångfald är bättre än enfald. Ett land eller en kommun som väljer att isolera sig mot sin omvärld och som väljer att inte vilja vara solidariska är ett land eller en kommun utan framtid.”

    ”Det viktigaste är dock sakfrågan. Dessa barn är i behov av att få en bra och trygg uppväxt. Sverige kan ge dem det. Sverige kan ge dessa barn en framtid fylld av drömmar och livslust istället för mardrömmar och elände. Alla kommuner kan ta emot barnen.”

    http://www.svd.se/artikel_3794651

    Tobias Billström:

    ”Det råder en akut brist på platser i landets kommuner för ensamkommande asylsökande barn. Ungefär 500 barn väntar i dag i någon av landets fyra ankomstkommuner, Malmö, Mölndal, Solna eller Sigtuna, på att få ett mottagande i en annan kommun. Det handlar om en grupp som är särskilt utsatt och i särskilt behov av ett bra och tryggt mottagande medan de väntar på besked på sin asylansökan.”

    ”Den debatt som nu har uppstått riskerar dock leda till två saker. Dels till att det sprids myter och missuppfattningar om vad det innebär att ta emot ensamkommande asylsökande barn, som till stor utsträckning är som vilka andra barn som helst och ska behandlas därefter.”

    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12109498.ab

    Svara
    • Jans

       /  02/21/2016

      Hanif Bali minsann?
      När bytte han åsikt och varför?

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  02/21/2016

        ”Hanif Bali minsann?
        När bytte han åsikt och varför?”

        Han är som nästan alla andra M politiker. De var närmast fanatiskt immigrationsvänliga från 2003 till 2015 och var verkligen inte blyga för att idiot- och rasistförklara de med avvikande uppfattning. Varför de nu påstår att de har bytt uppfattning kan man väl bara spekulera kring, men spelar det någon roll?

        M stod upp under mer än 10 år och sa extremt tydligt att de företrädde A och att alla som motsatte sig A var vedervärdiga kräk som man inte kunde prata med. Sen byter de till att motsätta sig A, men anser likväl att man fortfarande inte kan prata med dem som har tyckt samma sak länge. Vidare vägrar de helt att rösta på några förslag som ligger i linje med vad de nu påstår sig tycka.

        Till och med en lobotomerad heroinist borde begripa bättre än att ge sitt förtroende till ett så hundraprocentigt uppenbart falskt och oärligt parti.

        Här är en bra debatt med Hanif från 2012:

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  02/21/2016

          Ett tillägg:

          Det är lite roligt att Hanif i den debatten pratar om att de ”ensamkommande” MÅSTE tryckas in i alla kommuner för man kan ju inte ”bygga en flotte i Östersjön”. Men nu, fyra år senare, gör vi både och, dvs sätter ensamkommande både i alla kommuner och hyr in världens största flotte för att packa in fler.

          Svara
    • Jans

       /  02/21/2016

      Värdefullt med denna typ av bakom-kulisserna-vittnesmål.
      Det viktiga är inte vad en intervjuad kan utan vad den tycker och att det inte går emot journalisternas agenda. Den utgallringen ser aldrig den mediekonsument som inte är lite kritiskt lagd.

      Svara
  5. Skiter i skatten, ärligt talat, men vad händer med barnen som vi säger oss skydda?

    Seriöst.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  02/21/2016

      ”Skiter i skatten, ärligt talat, men vad händer med barnen som vi säger oss skydda?”

      Redan nu är andelen med utländsk bakgrund i åldersgruppen 0-44 år cirka 37%. Detta innebär troligen att de är över 50% i åldersgruppen 0-18%, dvs. de svenska barnen är redan en minoritet. Dessa unga svenskar går en fruktansvärd framtid till mötes och redan nu lever många av dem som en hunsad etnisk minoritet. Misshandel, bötning, våldtäkt, etc är vardag för många. Och det kommer bara att bli värre, troligen mycket värre. Om de stannar i landet kommer denna generation att ställas inför enbart otrevliga val. Ska de bjuda motstånd, dvs. ska de sönderfeminiserade svenska pojkarna som har fått lära sig att aldrig slåss ta upp kampen med de mest hårdföra och hänsynslösa folkgrupperna på planeten? Eller ska de tiga och helt enkelt låta sig bli utrotade? Det kan kanske bli en blandning, men det senare alternativet förefaller betydligt troligare.

      Till detta kommer den högre nativiteten hos många av immigranterna (en somalisk kvinna föder i snitt 6 barn) samt det fortgående inflödet av nya spännande figurer. Detta innebär att att svenska barn snabbt kommer att gå från att idag vara en minoritet till att bli vad som endast kan kallas en spillra av ett döende folk.

      Så ser verkligheten ut och nu finns det inget som helst hopp om att reversera utvecklingen. Reinfeldt, som hela vägen visade ett öppet hat och förakt mot svenskar, har segrat och endast misär återstår! Vill man skona sina barn bör man lämna landet NU.

      Svara
  6. Erik den förste

     /  02/21/2016

    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22296487.ab

    Det började som en relativt bra debattartikel, trots att hon hade valt att dra paralleller mellan dagens Sverige och andra världskrigets Nazityskland. Jag höll visserligen inte med om en hel del hon i hennes text, men det handlade till stor del om att hon hade valt att skriva ur ett vänsterperspektiv.

    Fast det hela vände väldigt snabbt under debattartikelns sista meningar. Då hävdade hon på fullaste allvar att rasist är man numera om man anser att vissa kulturer är bättre än andra.

    Det där med att devalvera och urvattna begrepp…

    Svara
    • Jans

       /  02/21/2016

      Att överhuvudtaget blanda ihop kultur och genetik (ras) vittnar om bristande analysförmåga. Man kan tala om att rangordna raser och man kan tala om att rangordna kulturer. Problemet kanske är att rasrangordning har ett slagfärdigt namn (rasism) medan kulturrangordning inte har det. Jag gissar att många vänsterintellektuella (nåja..) är väldigt glada för att namn saknas för det senare så de kan blanda bort korten.

      Svara
  7. Nej, som personal måste man inte anmäla om någon ljuger. Men man måste anmäla om något barn far illa och då är det till Socialtjänsten. Mår ”barn” illa om de ljuger? Så illa att man börjar utreda? Nej, Socialtjänsten har redan kollapsat.
    Grava brott som ger mer än två år kan man anmäla har jag för mig, men inte om man får erkännande i terapi.
    Visselblåsare? Nej, det bryr vi oss inte om. Inte innan vi konkar. Och godhet är väl inte åtalbart? Migrationsverket samt politikerna har hamnat i masspsykos så de är inte intresserade.
    Du kan ju alltid ändra födelsedatum senare om det passar bättre.

    Svara
  8. Jans

     /  02/21/2016

    OT tips.
    Bra artikel om integrationskrisen i senaste Forskning och Framsteg:
    http://fof.se/tidning/2016/2/artikel/nycklar-till-en-lyckad-integration#overlay=tidning/2016/2/artikel/nycklar-till-en-lyckad-integration

    Framförallt finns det ett intressant stycke på slutet där bra argument läggs fram mot myten att Sverige behöver invandrarna på grund av åldrande befolkning:
    ”Invandring kan inte hejda befolkningens åldrande, men bromsa det något, säger Jan Ekberg. Ska man hålla andelen över 65 år konstant måste vi ha en enormt stor invandring, en volym som inte vore hållbar i övrigt. Så det argumentet har aldrig fungerat för mig. Den demografiska utmaningen med en åldrande befolkning bör rimligen lösas genom att vi jobbar några år längre.”

    Svara
  9. Pelle2

     /  02/21/2016

    OT:
    Anna Dahlberg på Expressen skriver bra om hur vänsterdebattörer vill tysta sina åsiktsmotståndare genom att gå till personangrepp istället för att argumentera emot med fakta.
    Här är några citat ur artikeln:
    ”Samhällsdebatten lider av en tilltagande antiintellektualism. Stora delar av vänstern har gjort såväl forskningen som verkligheten till sina fiender i avgörande frågor. När resultaten inte passar den egna ideologiska övertygelsen skruvas tonläget upp i falsett och argument ersätts med personangrepp och stickspår.”

    ”Problemet uppstår när vänsterns debattörer fnyser åt forskning, låtsas som att inga målkonflikter existerar och som att pengar växer på träd”

    ”Om ledande akademiker binds vid skampålen när de lägger fram obekväma slutsatser finns en uppenbar risk att de drar sig undan. Vem vill bli nästa professor att hängas ut som högerspöke eller rasist?”
    ”Då tystnar debatten och Sverige kan på nytt hamna i en akut kris utan att någon i efterhand riktigt förstod vad som hände.”

    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/vansterns-vralande-sabbar-debatten/

    Svara
  10. Sven

     /  02/21/2016

    Man kan fundera på varför bara Sverige förstått vitsen med att låta sig belastas med flyktingar i så överstor mängd. Vi tjänar på det anser vissa makthavare. Men inget annat land har förstått! Varför? Är det fel på tesen eller på Europa utanför Sverige?
    Sverige skulle i ett solidariskt EU ta 20000 flyktingar per år ifall EU får in 1 miljon. Allt annat är en översolidaritet som blir sjuklig när vi hamnar uppemot 6-7% av flyktingarna som under 2015. Jag vet inte om några ansvariga läser dessa inlägg men, snälla, ta ansvar också mot alla som redan bor i Sverige!!! Belastningen är oerhörd och helt orättvis och har dessutom inslag av rent missbruk av reglerna som artiklarna i Toklandet visar. Och att som tre av fyra allianspartier kräver att familjeåterförening ska kunna ske i Sverige är ju att döda Sverige långsamt, helt utanför Genevekonventionens mening.

    Svara
    • Bra fråga. Nästa fråga?
      På allvar, jag funderar också varför vi (läs politiker) har valt att ta hand om andra länders yngre män? Varför inte svältande, mödrar, hotade, visselblåsare, de på flyktingläger eller – nu ska jag vara egoistisk – göra ett besök hos släktens svenska fosterbarn och se hur de mår. Det sista kollen var 5 år sedan.

      Svara
  11. Motkraft

     /  02/22/2016

    Lögnerna fortsätter. En film om ensamkommande barn i Sverige. Notera att när visar bilder från riktigt boende så är suddade eller så kapar de bilden så man inte ser att majoriteten är unga vuxna. Men för att få tittaren att tro det handlar om barn så klipper man in bilder på riktiga barn som med 99,9% procents sannolikhet inte alls är ensamkommande barn som tagit sig till Sverige

    Svara
  1. Muhammed var en feminist! | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 2 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.