Radikalfeministisk intervjuare orsakar skämskuddevarning de luxe

Gissar att de flesta har sett klippet där Jordan Peterson blir intervjuad av Cathy Newman på Channel 4? Om inte så se det

En konstant ström av ”Du menar …”, ”Du säger …”, ”Du har sagt …”, ”Du anser …”, ”Varför anser du …” osv. En strid ström. Och inget är sant. Bara påhitt. Då och då kan han inte hålla sig för skratt när hon matar på. Hon är som en duracellkanin på steroider, fullmatad med halmgubbar och hittepå som bara måste ut.

Det mest störande är att hon hela tiden avbryter när han ska förklara så man aldrig får hela tankegången. Gissar att det är medvetet, hon vet att hon är som Bambi på hal is i den här intervjun och aldrig kommer att övertyga någon om att hon har rätt.

Visst känner man igen det från Sverige också? Samma ”argumentationsteknik” och samma metoder från samma typ av människor även här?

Det finns en som gått igenom alla hennes halmgubbar och hittepå i klippet

Rätt många blir det. Och då är inte de tillfällen med när hon avbryter och hindrar honom att förklara vad han sagt och vad han menar…

Men han trampar inte i hennes fällor som hon konstant försöker lägga ut, varje gång hon klumpigt försöker leda honom i fällan så går han bara vid sidan om medan hon själv trampar på rakt i den egna fällan så det dånar.

Gissa vilken typ av människa som man lyssnar på här i Sverige, en Peterson eller en Newman? Titta hur det ser ut i Sverige just nu och gör din allra bästa gissning…

**********

Ganska kul ändå att Trump gjort en lista över fakenews-media. TT har skrivit en kort artikel om den som publicerats i många tidningar, jag har sett den GP. Gissar att den från TT som skrev den också var med och kampanjade för Hillary Clinton här i Sverige inför valet för alla svenskar som ändå inte fick rösta i USA. Man kan liksom ana att personen är anti-Trump.

trumps lista.JPG

Där är listan som den presenteras i GP. Man kan läsa lite mer och titta på den på den officiella sidan också.

Men vissa saker har vi ju ändå facit på så att säga? Punkt 1, punkt 2 och punkt 4  vet man väl hur det är med direkt? Är det sant att börsen har rasat? Jag är ingen börshaj så har inte en aning men där borde man ju ha ett odiskutabelt facit ändå? Vad gäller ekonomin under under hans styre har vi ju bara ett år att gå på men hur har det gått hittills? Och punkt 4, har han avlägsnat en byst av Martin Luther King eller inte? Finns den där så är det ju inte sant? Punkt 6, varför redigerar CNN så det ser ut som han ska mata ihjäl firrar? Varför gör CNN en sådan sak? Om inte syftet är att misskreditera alltså? Och punkt 8, skakade Agata Kornhauser-Duda hand med Trump eller inte? Om hon gjorde det, varför påstå att det inte skett? Är det sanna saker eller inte?

Detta är de punkter som man direkt kan se vad som är sant eller inte. Resten har jag ingen aning om. Men om man måste hitta på om saker i det lilla så är risken väldigt stor att man också hittat på i det stora. Att hitta på i det lilla är ju för att backa upp det stora. En gigantisk fläsknyhet är inte så trolig om det inte finns massor av andra ledtrådar i det lilla.

Det är ett tecken på hur vår demokrati mår, att vår egen president använder ett språkbruk som Josef Stalin använde, säger Flake, och fortsätter:

När en människa med makt kallar alla medier som inte faller honom i smaken för ”falska”, då ska vi vara misstänksamma mot den personen, inte mot medierna.

Ska vi göra om det där lite till svenska förhållanden?

När en människa med makt kallar alla som inte faller den i smaken för ”rasister”, då ska vi vara misstänksamma mot den personen, inte mot de personen kallar rasister.

Ajöss Arnstad med flera…

Eller

När en människa med makt kallar all alternativ media som inte faller den i smaken för falsk så ska vi vara misstänksamma mot den personen, inte de alternativa medierna

Är det något som TT kan skriva under på och rapportera om när det handlar om t ex alternativ media i Sverige?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

131 kommentarer

  1. ”Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större” har man som valspråk för ett universitet i Uppsala och att man tagit på sig rätten att tänka ”rätt” å alla människors vägnar verkar ju helt klart och tydligt för vissa grupperingar i samhället.
    Vi som ser igenom dessa dumheter och fortfarande har en logisk tankeförmåga kan inte annat än att skratta när dessa pellejönsar om och omigen trampar i hela batterier av klavér.
    :)))

    Svara
    • Senior

       /  01/18/2018

      Vänta du bara, det är valår.
      Sossarnas trollarmé börjar mobilisera nu.
      Det kommer Pellejönsar i parti och minut här också snart.

      Svara
    • Ivar L

       /  01/19/2018

      Sentensen bakom Uppsala universitets valspråk är att tänka rätt i betydelsen tänka vetenskapligt, enligt den vetenskapliga metoden. En bra idé alltså.

      Men visst, i våra tider med genussekretariat som övervakar verksamheten och andra politiska kommissarier så kan det anses fått ny innebörd.

      Svara
      • Senior

         /  01/19/2018

        Precis så.
        Det finns inget som inte lite värdegrundsarbete och zampolit, -nej förlåt; genuskommissarier, kan vrida och vända på tills de kan omvärdera vad som är rätt till deras tolkning.

        Svara
  2. Mike E

     /  01/18/2018

    Channel 4 News är faktiskt ännu värre och osaklig än BBC News.
    Extreme vänsterjournalisten Jon Snow har gjort Channel 4 News till ren vänsterideologisk aktivism.

    Svara
    • Kristian

       /  01/18/2018

      Jon Snow, är det inte han som ingenting vet?

      Svara
  3. MiT

     /  01/18/2018

    Erik på Genusdebatten har ju också tagit upp det här med intervjun på Channel 4
    http://genusdebatten.se/jordan-peterson-mosar-channel-4s-uppenbart-partiska-cathy-newman-i-fiaskointervju-del-1-av-3/

    Svara
  4. Tomas Fritiofsson

     /  01/18/2018

    problemet är väl också att hon är inte speciellt radikal eller extrem utan ganska i mittfåran av åsikter i europa

    Svara
  5. Melmac

     /  01/18/2018

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6864783

    Hur ska media vinkla detta till nått dåligt?

    Svara
    • Kristian

       /  01/18/2018

      Hmm. ”Fattiga kineser förlorar jobbet”?

      Svara
    • Pether

       /  01/18/2018

      Amerikanska företag blir bara rikare o större, anställer fler och höjer deras löner, OCKSÅ CHEFERNAS!½ JEFLA KAPITALISM!

      Svara
  6. Dan

     /  01/18/2018

    Mina dennert startar ny korkad kampanj #nostranger tillsammans med Expressen. Där allt är rasism.
    https://nyheteridag.se/nostranger-ny-kampanj-sveper-in-over-sverige-kan-vara-rasism-att-fraga-nagon-varifran-den-kommer/

    Svara
    • Kristian

       /  01/18/2018

      Under de glada studentåren hade en bekant varit äventyrlig och inte sökt till Stockholm, Göteborg et al, utan inåt och uppåt landet. När vi träffades visade han stolt en bild av sin nya flickvän, en sportig tjej med asiatiskt utseende.
      – Var kommer hon ifrån, frågade jag.
      – Stockholm, sade han.
      Vilket var det förväntade svaret på frågan jag ställt. Ingen blev arg.

      Svara
  7. Kristian

     /  01/18/2018

    Krugman strax efter valet:
    https://www.nytimes.com/interactive/projects/cp/opinion/election-night-2016/paul-krugman-the-economic-fallout
    ”If the question is when markets will recover, a first-pass answer is never.
    […]
    So we are very probably looking at a global recession, with no end in sight. I suppose we could get lucky somehow. But on economics, as on everything else, a terrible thing has just happened.”

    Svara
  8. Anders Karlsson

     /  01/18/2018

    Punkt nr 1, ekonomi, New York börsen gick 2017 + 25%, Stockholmsbörsen + 6% under samma tid. Källa SVT! Bu för Trump!!

    Svara
  9. Micke

     /  01/18/2018

    Hörde någon Hanif Bali på morgonpasset? Läs kommentarerna på morgonpassets Instagram…

    Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  01/18/2018

      Det finns inga kommentarer alls där… De verkar ha blivit bortrensade och kommentarsfunktionen borttagen med ursäkten att ”Vi har stängt av kommentarsfunktionen över natten pga att redaktionen har gått för dagen”… Nåja.

      Svara
      • Ivar L

         /  01/19/2018

        Vad var det om och kanske det finns skärmdumpar?

        Svara
        • G

           /  01/19/2018

          Ja, nu blev man ju nyfiken på hur kommentarerna lät i deras kommentarsfält…

          Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Funderar på att lyssna senare, här om någon vill lyssna…

      ”Ett avsnitt från Morgonpasset i P3 – Gästen

      Han har blivit något av en posterboy för ”tonen på twitter”, hjälte hos sina fans och avskydd av sina motståndare. Kalle, Maria och Hanna pratar politik och lär känna en av Sveriges mest omtalade och kontroversiella politiker, Hanif Bali.”
      http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1020758?programid=4765

      Svara
    • Pelle2

       /  01/19/2018

      Jag hörde det mesta av intervjun och den var rätt ok även om dom naturligtvis lade mycket krut på att hans så kallade ton på Twitter inte var så bra enligt många.
      Han svarade dock bra på detta så dom kom ingen vart.

      Svara
  10. icke-svensk

     /  01/18/2018

    Wouldn’t surprise me if she was after his image and that of his followers, he has quite some influence, especially(but not only) on people who never really liked to accept the axioms which are given to us via education,media etc.

    So, getting him -if I’m right- didn;t work but now they seem to have a go at his followers.

    Svara
    • icke-svensk

       /  01/18/2018

      (look at her twitterfeed to see what I mean)

      Svara
  11. Jag tycker Jordan B Peterson tenderar att bli ganska torr och tråkig i sina egna monologer, men när han intervjuas brukar han ge svar på tal. I den här intervjun briljerar han till en nivå där han bokstavligen kan säga ‘Ha, Gotcha!’, men det blir ju pinsamt när intervjuaren är så uppenbart oprofessionell.

    Det bästa jag hört av honom var senaste 3-timmars samtalet med Joe Rogan, där han i viss mån intervjuas, men får prata till punkt i sina långa komplicerade utläggningar. Med Rogans nyfikna frågor leds han in på spår där han blir riktigt fascinerande att lyssna på, när han väver samman evolutionsbiologi, religiösa berättelser, filosofi och skönlitteratur i sina djupa betraktelser om människors inre kamp för att utstå livets vedermödor under vår korta stund på jorden. Bl.a. sätter han in Anita Sarkeesians klagomål på datorspelens teman i sin urgamla tidlösa kontext. Som Rogan beskrev det i förordet på iTunes: ‘He was on FIRE today!’

    Jag har redan lyssnat på den 2 gånger och skulle kunna göra det igen. Hummer-historien finns även här, vid 1.23.00

    Svara
    • Dreadlock

       /  01/18/2018

      tack för den bashflak. En mastig sittning som avnjutes bäst genom earbuds under promenader.
      Tycker inte att JP verkar vara så värst torr med tanke på att professorn ständigt måste vakta sin tunga.

      Svara
      • Jag har lyssnat lite på hans egna podcaster där han är ensam, men jag tycker de är rätt trista. Han är som bäst när nån annan person triggar igång honom. Klippet jag postade ovan är det bästa jag hört av både Rogan och Peterson. De kompletterar varandra perfekt. Peterson är den exoterma reaktionen och Rogan är katalysatorn.’He’s on FIRE!’

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  01/18/2018

          Jag håller inte med att hon som intervjuar skulle vara dålig, det är helt enkelt inte sant. Hon är väldigt duktig, snabb i tanken, påläst om konflikten mellan identitetspolitiken och de som tröstlöst stretat emot, hon har bra röst, inte särskillt många störande tics, hon för samtalet framåt i hög fart och är aggresiv, lägger ord i munnen på professorn, men han får möjlighet att svara, och gör det med besked. Det är så klart att hon vet att han tål detta och att hon kommer få det bästa ur honom.

          Det går inte riktigt att jämföra en smal podcast med ett program på en nationell tv-kanal på bättre sändningstid. Det blir lite som att ställa microvärmd Billys pan-pizza mot pocherade vaktelägg.

          Att hon tycks representera tokvänsterns idéer kan lika gärna tolkas som att hon ger röst åt de som kritiserar honom. Fler intervjuer i mainstreammedia borde vara av den här kalibern, och jag hade gärna sett sådana professorer som i t.ex. genusvetenskap utsättas för samma typ av stålbad.

          De hade lagt sig på golvet och lipat i fosterställning, så det kan vi så klart glömma. Problemet är inte att den här intervjun skulle vara nedrig, problemet är att tokvänsterns vetenskapsmän aldrig ställs mot väggen på ett adekvat sätt.

          Svara
          • Själv stör jag mig på att hon gång på gång aggressivt kastar in sina halmdockebetonade motfrågor redan innan han avslutat den mening som var svaret på förra frågan. Så gör man kanske i en upphetsad debatt, inte i en intervju.

            Sen upprepar hon påståenden som han redan första gången förklarat orsaken till, som om hon inte ens lyssnat till vad han sagt. T.ex om lönegapet eller andelen kvinnliga direktörer.

            En bra intervjuare kännetecknas bl.a av förmågan att lyssna, mentalt processa informationen som givits och bygga vidare dialogen därifrån. Den förmågan saknar hon helt.

          • Dreadlock

             /  01/19/2018

            Nä, intervjuaren var långt ifrån bra. Men för att bevisa din tes så måste man titta på fler utförda intervjuer. Är det så att Cathy N, använder sig konsekvent av samma teknik oavsett gäst, så kan man bekräfta din tes.
            Men den tekniken är generellt värdelös för tittaren som sitter framför rutan och ska göra sig en uppfattning. Inte på tu tal att C.N. lämnar sitt journalistiska uppdrag därhän och gör ett förvirrat spektakel av det hela.

    • Nightrunner

       /  01/19/2018

      Halvt off topic, men Joe Rogans podcast är ofta fantastiskt bra. Dock beroende på tema och gäst men han är uppriktigt nyfiken på sina gäster, engagerad i samtalet och framför allt så lyssnar han på det som sägs och kommer med väldigt bra motfrågor.

      Svara
      • En annan höjdare med Rogan är när han intervjuar Milo Yiannopolis. De kommer till frågor där de är helt oense, sitter och bokstavligen skriker FUCK YOU till varandra, sen går de vidare till ett nytt ämne och samtalar vidare som om grälet aldrig ägt rum.

        Varje sommar brukar han även prata med Gad Saad, när denne besöker sin bror i Kalifornien. Saads intellekt är i nivå med Petersons, fast med större tyngd på empiri och mindre filosofi.

        Svara
        • Dreadlock

           /  01/19/2018

          Saad kompletterar Peterson ganska bra. vad jag tycker om med Peterson är att han inte drar sig för moralisera över mindre bra värden och bekymrar sig över människans värderingar.
          Helt rätt i tiden för genomindoktrinerade gymnasister som längtar efter lite ordning på hjärnkontoret.

          Svara
  12. Vic

     /  01/18/2018

    ”Det mest störande är att hon hela tiden avbryter när han ska förklara så man aldrig får hela tankegången. Gissar att det är medvetet, hon vet att hon är som Bambi på hal is i den här intervjun och aldrig kommer att övertyga någon om att hon har rätt.”

    Kan det vara så att de här feministiska intervjuarna använder sig av *flämt* härskartekniker?

    (Säg inte det rakt i ansiktet på någon bara för då kommer en storm av ”m-m-men.. v-v-va.. det var ju du som!… sexist pig!!!”)

    Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Herregud så illa det fungerar, nu får de väl för fan skärpa sig och sluta lalla runt genom att ta sådana här naiva beslut!

      Svara
      • Lite räknearbete för min kommun: 400 ensamkommande togs mot nyligen. Alla ”hittar” sin familj. Alla vill bo här.
        Hur ser budgeten ut nästa år? I år fattas 25%.

        Svara
    • Nästan allt jag kommer på har redan sagt i kommentarerna på DJ. Läs dem!

      Har funderat på hur man skall kunna hävda att reglerna för anhöriginvandring följs samtidigt som man kan vifta med värdegrundsflaggan.

      Fråga: vem har berättat för pojken om möjligheten att söka dessa bidrag och gå till domstol? Vem tjänar på det?

      Svara
      • Även denna fråga har naturligtvis ställs i de många, många kloka kommentarerna, just den här av ”Markus.”

        Svara
  13. MiT

     /  01/18/2018

    https://twitter.com/daccraft/status/954093151714758656

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  01/18/2018

      Hennes bristande konsistens är milt sagt imponerande. Hon är när på så fastlös att ett färskt gelehallon framstår som stummare än kvarts. Hon ser det uppenbarligen inte själv, men hur denna kvinna fortfarande kan anlitas som expert på TV är en gåta.

      Svara
      • Ivar L

         /  01/19/2018

        Det är som med Arnstad, det är en affärsidé och så länge den ger pengar kommer hon att fortsätta. Hon är helt immun mot invändningar gällande bristande logik eller dåligt faktaunderlag.

        Svara
      • Senior

         /  01/19/2018

        Nej det är inte så märkvärdigt.

        De är ideologiska aktivister, och nu när verkligheten skiljer sig så markant från deras ideologi, måste de nu backa några ideologiska steg och rätta sig efter verkligheten, för att därifrån återigen försöka styra vekligheten mot sin ideologi.

        Ungefär som när kristna kyrkan var tvugna att ge sig gällande att jorden var universums medelpunkt, eller att den var platt.

        -En 180 graders gir med medföljande försök att dölja och relativisera bort sina tidigare tillkortakommanden i sina då lika hårda men då felaktiga ståndpunkter. Lika hårda nu, men 180 grader åt andra hållet.

        Svara
    • Dreadlock

       /  01/18/2018

      Demografin spelar stor roll för oss i lilla Sverige. 1997-2001 hade vi fler avlidna än födda i landet. I grafen nedan presenteras ett födelseöverskott mellan 20000-30000 per år efter att den stora 40-talist generationen lämnat in handduken under 2020-2030 och då det blir dags för den stora kullen 90-talisterna att bli förälder.

      Tror inte ett ögonblick att statistiken är justerat för den enorma invandringen vi har till dags dato, men det är väl ändå en ganska bra pekare för vad vi har att vänta oss.

      https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningsframskrivningar/befolkningsframskrivningar/pong/tabell-och-diagram/sveriges-framtida-befolkning-20162060/fodda-och-doda-och-prognos/

      Den här datan presenterar antal lärare äldre än 55 år och som snart blir pensionerade = 45000

      Klicka för att komma åt Statistik_pensionsavg_ngar_2015_riket.pdf

      Pascan har oftast fel, men inte i detta fall .

      Svara
      • Ivar L

         /  01/19/2018

        Fast lösningen är inte invandring. På sikt kommer vi i vilket fall som helst inte kunna fortsätta bygga vår ekonomi i världen på att befolkningarna i ständigt växer. Det är en återvändsgränd vars konsekvenser rent matematiska leder till en orimlighet. I vart fall så länge vi inte kan emigrera till andra planteter i stor skala.

        Lika bra att börja redan nu med att bygga vidare på nolltillväxt i befolkningen i Sverige. Det enda vi behöver göra är att vrida ner immigrationskranen.

        Svara
      • Ivar L

         /  01/19/2018

        Fast jag fattar inte vad du menar, Pascan har ju dessutom fel. Vi har ju ett födelseöverskott numera. Ett ganska lagomt sådant till och med.

        Svara
      • Senior

         /  01/19/2018

        En sak som alla glömmer i debatten om demografin och att befolkningen måste öka för att försörja våra gamla är att detta är mer eller mindre en skröna idag.
        Förutsatt att man inte lägger ner våra kraftverk som producerar billig energi, eller är teknikfientlig och inte ”låter robotar konkurrera ut arbetarna”.

        En Robot mer en (ännu så länge) operatör, och en bonde med modern utrustning, producerar och försörjer fler än någonsin tidigare. Detta innebär att EN robot kan försörja tiotals pensionärer om den ersätter dem när de går i pension….

        -Vilket också är orsaken till att befolkningen krymper i utvecklade länder, och de som är kvar får ett välstånd och en hälsa utan att slita personligen med hackor på fälten och köra slut på sina kroppar.

        Svara
        • Japan har fler äldre än något annat rikt land, och har bestämt sig för att låta befolkningen minska. Ingen massinvandring för att ”lösa” det ”problemet”.

          (Man säljer där redan fler vuxenblöjor än blöjor för barn.)

          Svara
          • Senior

             /  01/19/2018

            Nej, för det är inget problem!

        • Senior

           /  01/20/2018

          Och det märks för övrigt väldigt tydligt hur de kommunistiska ”arbetarpartierna” värnar sina arbetare i dessa kommunistiska länder. De låter hellre arbetarna knäcka ryggen genom att (som även nu sker i Sverige) fasa ut och lägga ner kraftverken, Facken protesterar när arbetarna ”blir utbytta” mot maskiner, etc.

          Något som i praktiken skapar ett artificiellt behov som låser fast arbetare i detta läge där de för låga löner får slita ut sig i förtid.

          -Modernt slaveri, fast på ideologisk basis istället för att det finns behov av arbete.

          Undrar just vad sossarna och övriga vänstern menar med att de värnar arbetare?

          Är det av kulturella skäl som de vill bibehålla denna ”underklass”?

          Om detta vore skälet torde det räknas som tyranni att hålla sig med ”arbetare” för att värna kulturen, skall det vara en pittoresk teaterföreställning på våra företag där arbetare sliter med tunga jobb i hälsofarliga miljöer? Det naturliga vore ju att likt facken gjorde i början då det fanns motiv för dem, att se till att tunga lyft ersätts med kranar och domkrafter, att jobb i farliga giftiga miljöer försvinner, etc. Den naturliga fortsättningen borde ha varit att robotar skall ersätta så mycket som möjligt.
          Fackens uppgift borde ju rimligen vara att avveckla behovet av sig själva, och därmed behovet av arbetare att ”beskydda”, vilket de numer i stort sett gjort.
          Varför de nu för att motivera sin egen existens spjärnar emot vidare utveckling på arbetsplatserna.

          Är det för att de värnar livet och hälsan på denna ”underklass”?

          Om det vore detta skäl, varför låter de då inte automatisering ta över dessa tunga uppgifter och därmed avveckla behovet av arbete, så dagens arbetare likt våra politiker också kan luta sig tillbaka och bara njuta av frukterna från denna automatisering istället för att knäcka kroppen för låga löner….

          Eller är det av politisk makthunger de vill bibehålla status quo för att kunna nyttja dessa arbetare som röstboskap?

          Svara
      • Nej. Vi har födelseöverskott även utan invandring. Och invandringen kostar mer än den smakar.

        ”Att det skulle vara nödvändig med befolkningsökning är bara en barnslig lögn som upprepats för att allmänhetens har svårt med demografi. Svenska politiker har repeterat dessa lögner så ofta och så länge att de nu själva tror på det, trots att det inte håller för en sekunds granskning. Nu kommer notan i form av kommunala miljardunderskott, även om de indoktrinerade inte förstår orsaken och vill lösa det med ännu mer invandring.”

        Svara
        • Dreadlock

           /  01/19/2018

          För att undvika missförstånd – Jag har inte någonstans påstått att den närmast oreglerade invandringen med låg utbildningsnivå, är lösningen på den kommande arbetskraftsbrist som komma skall ,
          Vi kan inte kliva in i en tidsmaskin och spola tiden tillbaka till millennieskiftet då befolkningen minskade, och då alla arbetsmarknadspolitiska problem, enligt vissa, går upp i rök , tolkar jag som sentimentala återblickar . Det är overkligt och passerat.

          Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Svara
  14. Dreadlock

     /  01/18/2018

    Fråga till kommentatorsfältets IT-Sektor specialister :

    Upplys gärna om hur Vinnova + Aftonbladet + Sr+ SvT m.fl. kommer att sjösätta sin ” Digitala plattform” som ska mota vinklade nyheter (fakenews)
    Var och hur ska den plattformen användas ? Ska man dra en sladd genom inkommande digitala nyheter genom ett filter som filtrerar bort obekväma vinklingar ? eller hur är det tänkt att fungera ?

    Svara
    • x

       /  01/19/2018

      Hehe, hur den kommer att fungera?
      Vad tror du?
      De kommer komma fram till att det är alldeles för komplicerat och därför kommer den första (och sista) versionen fungera precis som vilken IP-filter/-blocker som helst, d.v.s. allt som kommer från vissa adresser blockas oavsett innehåll.
      Från ”godkända” sajter slinker varenda ”nyhet” igenom oavsett innehåll.
      Det är nog Jan Helin som manuellt kommer knappa in vad som ska blockas…

      Svara
      • Ivar L

         /  01/19/2018

        I bästa fall blir det väl som Metros viralgranskare, alltså själv producent av en betydande mängd fake news. Jag får en känsla av att det mest handlar om att Vinnova vill ha något projekt att lägga pengar på och så har några hugade spekulanter hittat gratis pengar och sånt säger man ju aldrig nej till ens om man är mediegigant.

        Svara
        • Senior

           /  01/19/2018

          Min känsla är att Vinnova redan nu är fulla av aktivister som kastar pengar på likasinnade i olika projekt med ändamålet att försöka kontrollera och styra folks åsikter.

          Svara
          • Senior

             /  01/19/2018

            ….och gällande lösningen kommer de troligen att snegla på hur deras socialistkollegor i andra länder såsom Kina, Nordkorea och Kuba löst möjligheten att censurera internet.

    • MiT

       /  01/19/2018

      Gissar att den kommer att bli som en ”pålitlig” källa där SANNINGEN kommer att stå om alla problem. Ungefär som Erik ”myten” Ullenhags mythbuster-sida.

      Svara
  15. nja

     /  01/19/2018

    ”Jag håller inte med att hon som intervjuar skulle vara dålig, det är helt enkelt inte sant. Hon är väldigt duktig, snabb i tanken, påläst om konflikten mellan identitetspolitiken och de som tröstlöst stretat emot, hon har bra röst, inte särskillt många störande tics, hon för samtalet framåt i hög fart och är aggresiv, lägger ord i munnen på professorn, men han får möjlighet att svara, och gör det med besked. Det är så klart att hon vet att han tål detta och att hon kommer få det bästa ur honom.”

    Jag håller inte med riktigt.

    Köper såklart att den typen av intervjuformat är hårdare och att effekten gör att det blir en bättre (vad ska man nu kalla detta) ”utfrågning” i slutändan.

    Tror dock precis tvärtom. Det tycks komma som en rejäl överraskning för henne att professorn tålde trycket så bra vilket hon inte alls hade räknat med. Hon blev tagen på sängen verkar det.

    Det tycks alldeles uppenbart att hon inte bara var ute efter att grilla professorn med tuffa frågor i linje med det hårdare intervjuformatet. Hon gick verkligen in för att misskreditera honom p.g.a. sin ideologisk övertygelse.

    I synnerhet när han kritiserade de feministiska hörnpelarna som lönegapet o.s.v. Om det planerade karaktärsmordet inte var planerat så slog det åtminstone slint i skallen på henne där.

    Hon är långt mer aggressiv än det hårda intervjuformatet kräver. Hon för inte samtalet framåt i någon egentlig mening eftersom hon inte reflekterar över något som sägs. Det är mer halmdocka efter halmdocka som avlossas som skottsalva efter skottsalva.

    Han får ”möjlighet att svara” på att hon konstant lägger ord i munnen på honom, förvisso, men det måste nog tillskrivas hans retoriska skicklighet att han lyckas hålla hennes armé av halmdockor i schack och gå vinnande ur striden.

    Har ingen avsikt att sätta professorn på en piedestal eller idealisera honom som person. Men den här intervjun genomförde han dock på ett synnerligen skickligt sätt och förtjänar cred. Han säger inget revolutionerande som inte har påpekats tidigare och han får det att se enkelt ut men den intervjusituationen är inte enkel.

    ”Att hon tycks representera tokvänsterns idéer kan lika gärna tolkas som att hon ger röst åt de som kritiserar honom.”

    Det är såklart inget fel att agera djävulens advokat och vara rapp i käften eftersom det ingår i arbetsbeskrivningen. Det blir en mer givande intervju. Det är inget fel på ett intervjuformat där man ställer tuffare frågor. Det är inget fel så långt. Det är dock bara halva sanningen.

    Hon ger dock inte bara röst åt de som kritiserar honom. Hon representerar tokvänsterns idéer, eftersom hon är en del av den. Hennes ideologiska övertygelse lyser igenom här.

    Det syns på hennes minspel (i avsaknad av tics) att hon blir personligt upprörd över professorns argument. Har sett intervjun två gånger och vid ett tillfälle tycks hon tappa det helt och slänger ur sig ett klassiskt kvinnligt påklistrat översittarhånskratt. Det är inget pokerface annars heller och hennes personliga bias är lika genomskinlig som ett vattenglas.

    Det hade såklart varit önskvärt om så inte var fallet.

    Hursomhelst tycker jag precis som du att man inte ska fokusera för mycket på intervjuaren och hennes eventuella brister. Det är sakfrågan som är det viktiga.

    Svara
  16. MiT

     /  01/19/2018

    Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Haha, såg du också det! 😛 Ja, kanske kan det vara han?…

      Svara
    • G

       /  01/19/2018

      ”Det våras för roddarna”
      http://katerinamagasin.se/det-varas-roddarna/

      Svara
      • ”Det är inte så trevligt för vederbörande, men vi måste också här i Sverige hålla reda på vad våra demokrater av yngsta årgång har för antecedentia när de nu rott fram till den rätta kajen.”

        Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Men ärligt talat, tweeten om att hon själv skulle ingå i ”alla vi” som varnat sedan 90-talet är ju bara fullständigt osmaklig i dagens läge. Alexandra måste väl mycket väl veta och komma ihåg vad hon tweetat tidigare, vad hon uttalat i media, vad hon skrivit för typ av texter/artiklar som publicerats genom åren och inte minst vad hon sagt vid tillfällen då hon medverkat i Radio eller TV. Så vad är syftet med tweeten, att utmåla sig själv till idiot ? Jag förstår inte vad hon tänker med, om hon nu tänker öht. :/

      Svara
  17. G

     /  01/19/2018

    ”Nu kopplas allt fler problem till invandring

    Hårda tag, lyder ouvertyren till den svenska valrörelsen. Brottslighet och invandring ­dominerade årets första partiledardebatt. Allt fler samhällsproblem kopplas till invandringen i diskussionerna inför valet.”
    https://www.dn.se/arkiv/nyheter/nu-kopplas-allt-fler-problem-till-invandring/

    Svara
  18. G

     /  01/19/2018

    ”H&M-pojkens mamma talar ut: ”Från ett vanligt liv till kalabalik”

    Nu vill hon för första gången sedan händelsen förklara hur hon ser på tröjan som förändrade hennes familjs liv.

    – Det är jobbigt. I början är man stark och bara ignorerar men man kan inte ignorera allt. Det har tagit hårt på mig, säger Teresa Mango till SVT Nyheter i den första intervjun hon gör med svenska medier.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/h-och-m-pojkens-mamma-vi-har-fatt-hat-och-hot-fran-hela-varlden

    Svara
    • Ivar L

       /  01/19/2018

      Så kan det gå när alla präktiga människor och världsförbättrare lajvar proxykränkta och drar igång hatorkanen över hela jordklotet. Utan dem hade ingen blivit kränkt, ingen blivit ledsen och den där tröjan hade hängt på en galge bredvid hundra andra tröjor med den ena sloganen obegripligare än den andre. Den som gillade monkeytexten hade köpt den och alla andra hade ryckt på axlarna. Fy fasen vad jag avskyr identitetspolitiken.

      Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Svara
  19. Ivar L

     /  01/19/2018

    Angående Trump; det har ju inte gått så bra för Skanska i och med Nya Karolinska men Trump kan bli deras räddning:
    ”Klart är att Skanska ser bättre förutsättningar i USA än på hemmamarknaden i EU. President Donald Trump har målet att i år driva på för en enorm satsning på infrastruktur. Skulle det gå vägen så innebär det en potentiell jackpott för Skanska”

    Nämen… Trump kan alltså vara good news ibland? En artikel i Näringsbilagan vars sentens garanterat inte hittar in i dagsagendan på de vanliga nyhetsredaktionerna:
    https://www.svd.se/nks-solkar-ned-skanskas-rykte–svart-hitta-nya-jobb

    Svara
  20. G

     /  01/19/2018

    ”Anmälda våldtäkter har ökat i Stockholm

    I fjol anmäldes 782 våldtäkter, i kontrast till 2016 då 605 våldtäkter anmäldes. En ökning med 29 procent.

    Statistiken visar dock inte om antalet faktiska våldtäkter ökat eller ej.

    – Det kan man inte utgå ifrån. Vi vet inte hur anmälningsbenägenheten har förändrats, säger Stina Söderman på Brå.
    ..[..]..
    Som en reaktion på Brå:s siffror riktar Moderaterna i Stadshuset kritik mot riksdag och regering.

    – Ökningen är alarmerande och nu måste vi gå från ord till handling. Det är uppenbart att det idag saknas tillräckliga åtgärder och resurser för att kvinnor ska känna sig trygga, säger oppositionsborgarrådet Anna König Jerlmyr (M).

    Moderaterna vill se åtgärder i form av fler poliser till Stockholmsregionen, rekrytering av fler civila poliser och utbilda dessa till utredare.

    – Nu måste vi ryta ifrån mot vansinnet att unga kriminella män stjäl de polisiära resurserna från unga kvinnor som blivit utsatta för brott, säger Anna König Jerlmyr (M).
    ..[..]..
    Moderaternas utspel, som främst handlar om polisiära åtgärder, ligger på riks- och landstingsplan, och därmed utanför stadens ansvarsområde. Miljöpartiet fokuserar istället på vad som bör göras på kommunal nivå.

    Arbeta förebyggande, till exempel med att motverka destruktiva normer som är ett viktigt arbete på stadens skolor, säger Åsa Lindhagen (MP), socialborgarråd i Stockholm.
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/anmalda-valdtakter-har-okat-med-29-procent-i-stockholms-kommun

    Svara
    • Varför ens föra statistik om man vareviga gång skall avfärda den med ”anmälningsbenägenhet”?

      Det vore som om man hade regler för till exempel ”anhöriginvandring,” men kringgick dem i 98% av fallen, eller hade regler för asylskäl som kan kringgås med hänvisning till ålder! Vem ville leva i ett sådant – fullständigt hypotetiskt – land?

      (Ps. ”Toklandet” är ett mycket väl valt namn.)

      Svara
  21. Ivar L

     /  01/19/2018

    Massmediernas bild av filterbubblor och fake news samt hela idén med Vinnovas mystiska antifakenewsprojekt är nog ute i ogjort väder:

    ”det finns ingen forskning som tyder på att vi skulle vara mer benägna att omge oss med åsikter som bekräftar oss eller våra åsikter i dag [–] det finns många studier som vittnar om att människor i allmänhet får mer varierad information via nätet och sociala medier [–] Annika Bergström menar att det säkert finns enstaka individer som hittar bekräftelse på nätet på ett nytt sätt, men hon menar att detta inte är något utbrett fenomen”

    ”Det finns även exempel på att man inom politiska grupper på sociala medier delar ‘motståndarnas’ länkar för att peka finger åt dem. Men likafullt så sprids information från andra grupper på detta sätt.”

    Så Toklandet och alla som läser kan vara stolta. Vi motverkar faktiskt filterbubblor och fake news genom att dela ”motståndarnas” länkar. Precis som det skall vara.

    https://fof.se/tidning/2018/1/artikel/forskare-sticker-hal-pa-myten-om-filterbubblor

    Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Hahaha, det var ju intressant och nödvändigt för ”vissa” andra läsa. Det är väl så jag också sett på saken, och mer att gaphalsarna om skriker om fake news och annat endast är ute efter att tysta debatten av olika anledningar/agendor. Ja, jag har alltid tyckt att Toklandet och vi läsare gör en ”god gärning” här 😀

      Svara
    • Olof

       /  01/19/2018

      Ja, den enda indikation på filterbubblor jag ser tycks komma från just samma människor som pratar om filterbubblor. Det tycks nämligen samtidigt ofta vara de som kritiserar delningar av alternativmedia. Och naturligtvis ser vi inte direkt alternativmedia representerad i arbetet mot ‘filterbubblor’ som föreslagits heller.

      Men visst, själv skall jag erkänna att jag numera blockar DN, Politism och ett fåtal andra media på facebook. Det beror dock inte på att jag vill skaffa mig ett filter mot alternativa åsikter, utan det beror på att jag VET redan vad de tycker, de erbjuder ingen variation alls, jag behöver inte läsa dem för att få deras åsikt, jag har en liten Wolodarski simulator i hjärnan redan som jag kan konsultera om jag vill ha något beskrivet enligt hans agenda.

      Skulle Wolodarski simulatorn inte räcka så kommer många tidningar jag inte blockat, som har en mer varierad agenda, representera DNs åsikter bra, medan DN inte representerar någon annan eller någon variation.

      Svara
    • Filterbubblor?

      Låt oss sluta skicka dom mot människor.

      Svara
    • Nja. Det resonemanget känns lite som diskussionen om no-go-zoner som ju inte kan finnas eftersom vi inte har stridsvagnar och kärnvapen i ”orten.”

      Man drar tanken om en ”bubbla” lite väl långt.

      Svara
  22. Ivar L

     /  01/19/2018

    Otroligt bra svar från Jordan Peterson, vilken skärpa han har.
    Mest fascinerande är passagen där han talar om multivariabelanalys, hon fattar liksom inte och frågar gång på gång och han fortsätter tålmodigt att förklara att sambandet mellan kön och lön enbart är en enda av oerhört många variabler som förklarar löneskillnader.

    Svara
  23. G

     /  01/19/2018

    ”SVT:s korrespondent Carina Bergfeldt prisad för ”enastående prestation”
    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svt-s-korrespondent-carina-bergfeldt-prisad-for-enastaende-prestation

    Svara
  24. G

     /  01/19/2018

    ”Polisen: 43 personer sköts till döds 2017

    Förra året inträffade 320 skjutningar, varav 43 ledde till döden och 140 skadades, uppger polisen på en presskonferens om den nya vapenamnestin.

    – Året avslutades med nästan lika många skjutningar som det började med. Som vi kan se har den här våldsvågen med skjutningar inte klingat av, säger Linda H Staaf, chef för underrättelseenheten på polisens nationella operativa avdelning.

    Polisen tror inte att skjutningarna kommer att klinga av framöver.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-43-personer-skots-till-dods-2017

    Svara
  25. Perry

     /  01/19/2018

    Jag hade inte sett den så tack!

    Den nivå av lugn han håller under ”debatten” är inget annat än enastående! Att kunna sammanfatta precis allt som är fel med dagens jämnställdhetsdebatt på bara 30min är inte dåligt det heller.
    Tänka att konceptet ”lika förutsättningar inte är samma som lika utfall” är så fruktansvärt främmande!

    Svara
  26. G

     /  01/19/2018

    Svara
    • Klimathotet

       /  01/19/2018

      Vad ska Kålle-P skandera härnäst? ”Inte ett kex ska flytta till Lettland”

      Svara
  27. G

     /  01/19/2018

    Lärare: Burkini är som vilka andra ”idrottskläder” som helst.
    Rektor: Enkel och billig lösning för att bli samhällsmedborgare.

    ”Burkini hjälper tjejerna till godkända idrottsbetyg

    Bareera Ahmad och Somayeh Heidary vill inte vara med på bild med ansiktet för att det är ”pinsamt att visa ansiktet när man pratar om sånt här”.

    – Jag tyckte att det var pinsamt och jag fick inte vara med för mamma och pappa. Men sen när skolan hade haft möte med dem om att ha burkini så gick det bra, säger Somayeh Heidary.

    SVT har skickat ut frågor till flera skolor i nordvästra Skåne om elevernas medverkan på simundervisningen. De flesta skolor som svarat på enkäten uppger att alla elever medverkar.

    Några skolor säger att det har funnits frågor kring simundervisning. Då handlar det ofta om att tjejer inte vill bada med pojkar av religiösa skäl.

    I en skola gick det så långt att tjejerna gick ut sexan med ofullständiga betyg i idrott för att föräldrar och skola inte kunde komma överens.

    Det är det Kungsgårdsskolan i Ängelholm vill undvika.

    Vi träffade tjejernas föräldrar och berättade att vi hade burkini. Då löste sig problemet att tjejerna faktiskt kunde bada med klassen, säger Teresa Torle som är rektor på skolan.
    ..[..]..
    Juno Blom är nationell samordnare för att motverka hedersrelaterat våld vid länstyrelsen i Östergötland:

    – Jag tycker det blir problematiskt när skolor eller kommuner köper in burkinis, för vilka signaler sänder det till flickorna? Man spelar vårdnadshavarnas önskan och förlegade värderingar rakt i händerna, säger hon.

    – Det är ju en sak om föräldrarna själva köper burkini till sina flickor och man ska ju inte på något sätt slita av en flicka hennes badkläder. Men det blir konstigt att skolan gör det, säger Juno Blom.

    Men Teresa Torle på Kungsgårdsskolan ser annorlunda på saken.

    – Vi måste ordna så att vi kan följa skollagen och jag tror att detta är ett steg så att de här flickorna kan bli samhällsmedborgare i Sverige.

    Burkinin är bara en av flera olika idrottskläder som skolan lånar ut till elever, poängterar Annika Karlsson som är lärare på skolan.

    – Vi har skidkläder att låna ut när vi åker skidor, skridskor och idrottskläder. Ibland glöms det och i vissa fall har inte elever råd att införskaffa utrustningen. Burkinisarna är ytterligare en sak vi kan låna ut, säger hon.

    – Det är en billig och enkel lösning, säger rektor Teresa Torle.

    För Bareera Ahmad har burkinin inneburit att hon nu har lärt sig att simma.

    – Jag är godkänd! Det är jätteroligt att simma, säger hon.

    Men det har inte varit helt enkelt.

    – Jag tyckte det var jättejobbigt och jag tänkte jättemycket på det. Vem ska jag följa, mamma och pappa, min religion, skolan eller betygen som ska bygga min framtid, säger Somayeh Heidary.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/burkinis-hjalper-tjejerna-till-godkanda-idrottsbetyg

    Svara
  28. G

     /  01/19/2018

    Svara
  29. G

     /  01/19/2018

    Svara
  30. G

     /  01/19/2018

    Svara
    • Modigt Schyffert! by Aron Flam
      ”Hyckleri, förresten, för er som inte visste det, är ett grekiskt ord från början …”

      Svara
  31. G

     /  01/19/2018

    Svara
  32. G

     /  01/19/2018

    ”Skjutning i bostad på Östermalm

    Polisen larmades strax efter klockan 10 på fredagsförmiddagen om en skottlossning i en bostad på Östermalm.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6865615

    Svara
  33. Leif

     /  01/19/2018

    Lägg ut! Lägg ut!
    Åsa Beckman på DN har upptäckt ännu en brist hos Mannen. Han vill inte diskutera och analysera sin kvinnliga partner när han umgås med andra män. Mannen gör inte det av lojalitet mot henne och den relation de har, påstår han. Tänk så fel han har!
    Detta är en brist på kärlek menar Beckman; att diskutera sin partner med andra är en ”kärlekshandling”. Nu vet vi det! Skäms, tamejfan!

    https://www.dn.se/nyheter/sverige/asa-beckman-att-analysera-sin-man-med-andra-ar-en-karlekshandling/

    Svara
    • Pelle2

       /  01/19/2018

      Det gäller väl att försvara kärringens skvallrande antar jag…
      Jag skulle möjligen prata om min relation ,med min bästa vän och brorsan men inte fan skulle jag hänga ut min partner i sällskap med kreti och pleti som radikalfeministerna och deras manliga medlöpare förespråkar.

      Svara
  34. Leif

     /  01/19/2018

    Hon avslutar sin bisarra artikel:
    ”Jag hoppas innerligt att han på tunnelbanan hem förberedde några oändligt omsorgsfulla meningar om varför han älskade just henne. ”
    Jag skulle vilja lägga till:
    …och delgav alla på bussen/i tunnelbanan detta.

    Svara
  35. G

     /  01/19/2018

    Svara
  36. G

     /  01/19/2018

    Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Svara
  37. Rätt person på rätt plats! Sällan kan vänner och motståndare vara så överens!

    ”Alice Bah Kuhnke vill leda Miljöpartiet”
    https://nyheteridag.se/alice-bah-kuhnke-vill-leda-miljopartiet/
    ”Det här är det bästa jag har gjort. Jag har nog aldrig känt att jag är på en bättre plats i hela mitt liv. Det är här jag ska vara. Det är här jag kan använda mina bästa sidor”

    Lite allvarligare vinkel från Westerholm:
    ”Namn och nytt: Alice Bah Kuhnke kandiderar till språkrör”
    https://ledarsidorna.se/2018/01/namn-och-nytt-alice-bah-kuhnke-kandiderar-till-sprakror/
    ”Bah Kuhnkes förutsättningar att bli språkrör bör dels betecknas som goda, dels ett tecken på vilka som kan komma att arbeta för hennes kandidatur. Trots Mehmet Kaplans avgång från regeringen tidigare under mandatperioden utgör Ibn Rushd-sfären och den islamistiska miljön en stor maktfaktor inom miljöpartiet men även inom delar av socialdemokratin.
    […]
    Vid grundandet av Sektor 3 […] utvecklade hon verksamheten till att i praktiken endast syfta till att ge Ibn Rushd – sfären ytterligare en plattform. Ingenting finns kvar på internet, alla spår är raderade idag, förutom på delar av ”old-web” samt i gamla cache – minnen där vissa av aktiviteterna fortfarande är kvar.”

    Svara
    • G

       /  01/19/2018

      Ja, detta spindelnät som sträcker sig in i den ena skumma org./föreningen efter den andra är riktigt obehaglig.

      Svara
  38. G

     /  01/19/2018

    ”Den politiske rådgivarens inflytande”
    https://ledarsidorna.se/2018/01/den-politiske-radgivarens-inflytande/

    Svara
  39. G

     /  01/19/2018

    ”Heberlein: Sanningen skall göra er fria

    Ingenting skrämmer den populistiska vänstern mer än sanningen. Det är därför miljöpartiets språkrör Isabella Lövin står i partiledardebatten och varnar för att tala ”för mycket” om skjutningar och våldtäkter. Det är därför Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg avfärdar människors oro för den ökade brottsligheten som en konsekvens av alarmism.

    Det är därför Gudrun Schyman i ett decennium förnekat förekomsten av hedersvåld – trots att hon påstår sig vara feminist Det är därför kriminologer som Sven Granath och Jerzy Sarnecki förnekar att det pågår gängkrig i Sveriges förorter. Det är därför Politism utmålar mig och ett antal andra högerdebattörer som ”fearmongers”, alarmister som lever på och göder människors rädsla.

    Vi begår nämligen en dödssynd: Vi beskriver sanningen.

    Den populistiska vänstern tror nämligen att orden skapar verkligheten, inte tvärtom. Deras ambition är aldrig att ge en korrekt och sanningsenlig beskrivning av den verklighet vi alla lever i, nej, ambitionen är att skapa en tillräckligt attraktiv och aptitlig bild av verkligheten.(forts)”
    https://ledarsidorna.se/2018/01/sanningen-skall-gora-er-fria/

    Svara
  40. G

     /  01/19/2018

    Var i helvete är juck-inslaget från TV4:s nyhetssändning kl 9 imorse!!!
    Vågar de inte lägga upp det separat? Hahahaha. Har flera gånger kollat på tv4.se/nyheterna och deras kanal på youtube, men nej, hittills har det inte lagts upp. Kollade nyss även deras facebook, men det var lönlöst. Men en kvinna kommenterade tom juck-inslaget på TV4:s facebooksida i kommentarsfältet tillhörande ett inlägg om en annan nyhet, hon skrev att det ej har i nyheterna att göra. Haha! Org. Fatta var också inblandat i det hela om jag hörde rätt. Så jävla bisarrt det var, kunde inte hålla mig för skratt när tjejerna stod och juckade i sina rutiga kjolar och ännu mer bisarrt blev det när man hörde anledningen till varför tjejerna juckar hahaha.

    Här är sändningen från kl 9, tror inslaget kommer framåt slutet.
    https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3952486

    Svara
  41. QED

     /  01/19/2018

    ”Sökande till professur vid Konstfack utesluten av politiska skäl: var inte tillräckligt ”normkritisk””

    ”Om du funderar över en framtida professur vid Konstfack bör du redan nu välja rätt politisk uppfattning. Den signalen sänder en aktuell tillsättning av en professur i visuell kommunikation. En sökande, som redan är professor i ämnet i Tyskland, ansågs inte vara tillräckligt ”normkritisk” för tjänsten. ARW varnar för den politisering som blir följden av Konstfacks policy att kräva normkritik, i den snäva mening som här avses, av sökande till akademiska tjänster, vilket gynnar kandidater med viss politisk uppfattning.”

    http://academicrightswatch.se/?p=3120

    Svara
    • Olof

       /  01/19/2018

      Som sagt, den här typen av beteende förverkar all vetenskaplig trovärdighet och gör tydligt att området inte tillför något av värde till samhället. Institiutioner som beter sig på det viset bör fråntas all offentlig finansiering. Vill de driva sina egna kompisklubbar för inbördes beundran kan de göra det för egna pengar.

      Svara
  42. Emma Jaenson: Varför låter vi genusteorier med skakig vetenskaplig grund härja fritt på högskolan?
    http://www.dt.se/opinion/ledare/emma-jaenson-varfor-later-vi-genusteorier-med-skakig-vetenskaplig-grund-harja-fritt-pa-hogskolan

    Svara
  43. Dreadlock

     /  01/19/2018

    Lobster analogy once again. BBC -Radio 4 (4 minuter långt) 13Jan.

    ” He is also a massive Youtube Star, especially amongst men ” ( Kön är viktigt här,hehe)

    Svara
  44. Dreadlock

     /  01/19/2018

    Skulle inte bli förvånat om vänsterpressen kommer att vräka ut försök att nedgradera JP till
    ” Hummer professorn” Det finns en angreppsyta där som kan utnyttjas att misskreditera JP och reducera honom ganska kraftigt framöver.

    Svara
  45. Dreadlock

     /  01/19/2018

    Sorry om jag klottrar ner fältet med ännu mer JP

    Har lyssnat på BBC Radio 5, där JP fått 45 minuter att göra långa utläggningar med intresserade radiojournalister. Hände den 16 jan. Alltså kort efter intervjun av 2 apatiska och nedlåtande journalister på BBC Radio 4.

    Svara
  46. Gorby

     /  01/19/2018

    Här är Hanif Bali´s intervju med Tucker Carlson

    Svara
  1. Vem vinner tävlingen i halmgubbe och hittepå? | WTF?
  2. Smått och gott från 2018, del 1 | WTF?

Lämna ett svar till Anders Karlsson Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.