Muslimska Brödraskapet håller i morgonandakten på Sveriges Radio P1

Undrar hur många kaffe som sattes i vrångstrupen när de som ville ha lite andlig spis på morgonen vred på Sveriges Radio P1 och får höra Ibn Rushd, alltså Muslimska Brödraskapet, hålla i morgonandakten?

Jag vet inte hur det brukar vara, vilka som brukar hålla i det alltså, det kanske är vanligt att man bjuder in andra? Men OM man vill bjuda in någon från islam att hålla i det, finns det verkligen inga lämpligare än Muslimska Brödraskapet? På riktigt alltså?

Förra inlägget:

Snart får Sverige en egen guldversion av Google! Tack Expressen!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

148 kommentarer

  1. Då får väl kristna präster hålla radiopredikningar i muslimska länder?

    Svara
  2. Rikard

     /  03/14/2018

    Hej.

    Varför skall det alls finnas muslimer i Sverige?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
    • icke-svensk

       /  03/15/2018

      Om jag minns rätt är det för att Sverige saknar kultur. Vet ej vad hon hette men ngn politiker sa det.

      Svara
      • Pelle2

         /  03/15/2018

        Det var väl Sahlin som sa att vi inte hade någon riktig kultur utan enbart löjliga saker som midsommarfirande eller något sådant. Även Reinfeldt sa något nedsättande om svensk kultur
        som jag inte minns.

        Svara
        • Kristian

           /  03/15/2018

          Det ursvenska är bara barbari, all utveckling kommer utifrån. Ungefär.

          Svara
          • Senior

             /  03/15/2018

            Det var Reinfelt.

          • Senior

             /  03/15/2018

            *Jag antar att det var edsöreslagarna han avsåg, från 1100-1200 talet, där bl.a. Hemfridslagen såg sitt ljus.

            Vi såg ju vilket extremt kvantsteg Iran tog framåt i utveckling med revolutionen 1979 i jämförelse med det sedan 1100-talet barbariska Sverige…..

            *Denna kommentar kan möjligen innehålla spår av, eller drypa av ironi alternativt sarkasm, eller båda delarna.

        • Senior

           /  03/15/2018

          Det var mycket riktigt Mona Sahlin.

          Svara
          • Klimathotet

             /  03/15/2018

            Mona ”jag är banne mig ingen fifflare” men 600000, det skojar man inte bort.

          • Senior

             /  03/15/2018

            Inte ”toblerone” affären heller.
            Det var betydligt högre summor, och dessutom satt i system.

            Den person som fick det att handla om en toblerone måste vara världens bästa på ”damage control”…

  3. Senior

     /  03/14/2018

    Varför skall man över huvud taget uppmuntra olika religiösa grupperingar med statliga stöd, tid i radio, etc. i ett sekulärt land?

    Svara
  4. Om en författare för bara några år sedan hade skrivit om Sverige idag skulle ingen vilja publicera det. Alldeles för långt från både verklighet och logik. Det finns en gräns för hur konstigt det kan vara.

    Svara
    • icke-svensk

       /  03/15/2018

      Vad gäller gränsen du hoppas på får jag säga att du bör läsa det Nietzsche sa om hopp. Jag tror nämligen att han var ”right on the money”.

      Svara
      • Kristian

         /  03/15/2018

        Sant.
        Här är en liknande från Pratchett:
        ”If there was anything that depressed him more than his own cynicism, it was that quite often it still wasn’t as cynical as real life.

        Svara
  5. MiT

     /  03/14/2018

    Hyresgästföreningen goes Stasi.
    ”Medlemmar som bryter mot värdegrunden kan uteslutas”
    https://www.hemhyra.se/nyheter/medlemmar-som-bryter-mot-vardegrunden-kan-uteslutas/

    Svara
    • Förra månaden:
      ”Intern debatt kring deltagande vid muslimsk konferens”
      https://www.hemhyra.se/nyheter/intern-debatt-kring-deltagande-vid-muslimsk-konferens/

      ”Enligt Temmam Asbai, ordförande i Islamiska förbundet, har man på senare år skärpt kontrollen av sina föreläsare. Att man ändå gjort fel beror på den mänskliga faktorn. Till exempel har många religiösa ledare flera olika stavningar av sitt namn, vilket komplicerar granskningen.”

      Man blir lite imponerad av de här ursäkterna.

      Svara
    • weasel

       /  03/14/2018

      ”Var går då gränsen? Hur ser ni till exempel på medlemskap i Sverigedemokraterna?

      – Vi har inte haft något sådant ärende så det är svårt att säga,”

      Byt ut ”Sverigedemokraterna” mot exempelvis ”Socialdemokraterna” eller ”Moderaterna” och hör hur det låter….
      Det är alltså det partiet som är större än – minst – fem andra riksdagspartier. Det partiet som i opinionsmätningarna ligger på nästan 1,5 miljoner väljare.
      Och Nina Hedlund tycker att det är ”svårt att säga” om man får vara med i hyresgästsföreningen om man samtidigt är med i det partiet… :/

      Hyresgästföreningens tidning Hem&Hyra är för övrigt sådan propaganda för massinvandring att SVT bleknar i jämförelse.
      Varenda nummer innehåller minst en artikel om någon invandrarfamilj som är så pass fantastisk att Moder Theresa framstår som djävulen i jämförelse.
      Dom har även tidigare nekat SD att annonsera i tidningen.

      Man kan sammanfatta deras medlemstidning ungefär så här ;
      50 % handlar om hur bra det är med ”mångkultur” och/eller invandring.
      50 % handlar om hur dåligt det är med bostadsbrist och trångboddhet och ockerhyror på andrahandsmarknaden.
      Och naturligtvis begriper inte stjärnorna att det är det som dom själva hyllar som har skapat det som dom ogillar . :/

      Jag var tidigare med i HGF- men gick ur. Medlemsavgiften ligger förvisso bara på 80 spänn i månaden, men de pengarna ger jag hellre till någon som inte spottar på mig.

      Svara
      • Senior

         /  03/15/2018

        ”Folkrörelsen” -Styrd och kontrollerad av S

        Svara
      • Joy

         /  03/15/2018

        Kan berätta att ett tag ville man kräva att medlemmarna inte var Sverigedemokrater, då skulle man inte ens få vara medlem. Så arbetar man då man arbetar partipolitiskt obundet. Jo, tjena!

        Svara
  6. elina

     /  03/14/2018

    Matti Welin ordförande LUF Kronoberg säger: Att låta kyrkornas klockor ringa på söndagar vid gudstjänst, men inte tillåta böneutrop i minareter, är inte bara främlingsfientligt, utan också hyckleri. Att tycka att den kristna kulturen är värd mer än den muslimska är orättvist!

    Ytterligare en person som inte tagit reda på den djupare betydelsen av böneutrop. Inte heller förstått att vi är kristet land sedan urminnes tider.
    Ungdomar! Jag känner mig ständigt gammal och helt ute.
    https://www.dagenssamhalle.se/debatt/framlingsfientligt-att-inte-tillata-boneutrop-21191

    Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/15/2018

        Om det nu är så att man inte kan kritisera minaretskrik eftersom ringning efter söndagsgudstjänst är tillåtet så är i alla fall min linje att man får lov att förbjuda båda företelserna.

        Svara
        • weasel

           /  03/15/2018

          Instämmer, Frida.
          Två fel gör inte ett rätt.

          Men sedan kan jag tycka att till och med en svensk journalist/politiker borde vara kapabel att förstå skillnaden mellan
          A ) En präst ringer i en klocka
          B ) En präst skriker ut religiösa budskap som går ut på att det är en plikt att tro på Gud.

          Men det verkar vara för mycket begärt att svenska journalister/politiker ska förstå det som min bekants tioåriga son förstår :/

          Svara
    • Pelle2

       /  03/15/2018

      Ringning i kyrkklockorna är en tradition som inte framkallar några speciella känslor hos de flesta medan böneutrop är totalt främmande för vår kultur och definitivt mera störande än en klockringning.
      Hur idioten Welin kan påstå att det är främlingsfientligt att vara emot en religiös företeelse är ju helt otroligt. Alla från muslimska länder är inte muslimer och vi riktar oss inte mot en folkgrupp utan mot en religiös ritual som är störande.
      Och ja, i Sverige är den kristna kulturen mera värd än den muslimska precis som den muslimska kulturen är mera värd i muslimska länderna än den kristna.
      Om man inte kan inordna sig i det svenska samhället utan böneutrop så får man väl flytta hem igen..

      Svara
      • Joy

         /  03/15/2018

        Vi ska väl fortfarande ha ett samhälle byggt på humanistiska och kristna värden? Eller är det inskrivet att vi nu ska ha muslimska värden?

        Svara
        • Kristian

           /  03/15/2018

          Om jag förstått ”värdegrunden” rätt så skall vi vara snälla, generösa och toleranta, men inte kräva att andra skall vara toleranta. Alla skall få göra som det vill, annars är vi inte tillräckligt goda.
          Självutplåning är det godaste av allt. (Man har läst sin Bibel ganska selektivt. Jesus kunde bli rätt förbannad ibland.)

          Svara
          • Joy

             /  03/15/2018

            Det kunde han verkligen! Jag gillar scenen i Bibeln då han driver ut månglarna ur templet, power!

            Jag tror man måste se begreppet ‘vända andra kinden till’ ur den kultur som Jesus verkade i. Det var ingen meskultur, det var hårda ord och vedergällning som var grejen, öga för öga. Men att kuva sig till utplåning har det aldrig handlat om.

        • Senior

           /  03/15/2018

          Vi skall ha mångkultur.
          Det är inskrivet i grundlagen sedan 1975.

          Kristen och humanistisk kultur är bara en kulturyttring av otaliga kulturer.

          Svara
          • Johan

             /  03/16/2018

            För att förtydliga, i nyspråkets Sverige så betyder mångkultur egentligen att man hatar eller ignorerar alla kulturer utom en eller ett par stycken. De som i praktiken tillåts (hatideologierna feminism och islam är de kanske just nu mest framträdande) bygger på att ta över och utplåna andra kulturer. Resultatet är en monokultur, precis som nästan alla muslimska länder går mot.

          • Senior

             /  03/16/2018

            Helt rätt!
            Såvida man inte gör som man gjorde i Sydafrika.

            Skall man kunna ha en mångkultur så som den är inskriven i vår grundlag har man i förlängningen bara ett alternativ:

            Man inför apartheid för att skydda dessa olika kulturer från att påverka/utplåna/förgöra varann. Detta förutsätter att den svenska staten likt den sydafrikanska är väldigt repressiv i sitt arbete att hålla dessa åtskilda. Man skall vara väldigt medveten om att de Sydafrikanska apartheid lagarna inte alls handlade om rasism när de infördes, utan just för att skydda de olika kulturernas särart.

            Vi har redan facit för hur detta experiment slutade i Sydafrika där man till och med förbjöd giftermål mellan de olika kulturerna i sin iver att skydda dem.
            ”Vägen till helvetet är kantad av goda avsikter.”

            Man måste förstå att mångkultur är precis motsatsen till integration och monokultur.

            Och precis som du skriver är just mångkultur en utopi, såvida man inte inordnar kulturen i geografiska sektioner med egna regler och lagar.
            Men detta är ju redan infört i den större delen av världen: Suveräna stater.

            Varför våra politiker vill stycka av den suveräna staten Sverige i små mångkulturella enklaver är för mig en gåta, såvida de inte medvetet vill destabilisera landet och orsaka inbördeskrig så att landet till slut delas upp i mindre suveräna stater med egna lagar och regler. -Eller likt Sydafrika vill införa en stark repressiv diktatur och apartheid med detta kaos som ursäkt. (Socialistisk revolution).

            Detta försökte man med i Iran 1979, resultatet var att den mest brutala kulturen vann efter att socialister och islamister gått ihop. Idag är Iran tack vare detta tillbaka till medeltiden från att ha varit ett modernt och sekulärt land.

            Det mest vettiga alternativ torde vara att ändra grundlagen och återta den tidigare formuleringen som fanns innan Palme och Geijer införde dessa ändringar så att alla medborgare blir skyldiga att integrera sig i det svenska samhället och den svenska kulturen.

          • Senior

             /  03/16/2018

            Men om det nu stämmer som alla militärt insatta anser; att östersjön med omnejd är platsen för nästa storkonflikt mellan öst och väst ligger denna destabilisering av Sverige rätt i tiden.

            I kampen om Östersjöområdet kommer Sverige att bli det nya Syrien där ett proxykrig mellan öst och väst kommer att stå.

      • Pelle2

         /  03/15/2018

        Såg i alla fall att KD var emot böneutrop och det hedrar dom. Synd att dom inte har så mycket annat att komma med som motiverar en röst på dom…

        Svara
        • Senior

           /  03/15/2018

          …..och så länge KD är så pass litet lär de inte ha någon påverkan i frågan ändå…

          Svara
        • elina

           /  03/15/2018

          L, Björklund tyckte precis så i TV nyheter kl 21+

          Svara
    • Senior

       /  03/16/2018

      Gällande böneutrop och kyrkklockor, se paragraf 1
      Helt osökt får också paragraf 4 mig att tänka på islam.

      https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/religionsfrihetslag-1951680_sfs-1951-680

      Svara
    • Senior

       /  03/16/2018

      ”1 § Envar äger rätt att fritt utöva sin religion, såvitt han icke därigenom stör samhällets lugn eller åstadkommer allmän förargelse.”

      Sedär!
      Detta torde gälla såväl kyrkklockor som böneutrop.

      https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/religionsfrihetslag-1951680_sfs-1951-680

      Svara
      • Senior

         /  03/16/2018

        Ojdå, det blev visst dubbelt!
        Jaja, det förtjänar att upprepas! 😀

        Svara
      • G

         /  03/16/2018

        Svara
  7. icke-svensk

     /  03/14/2018

    Svara
  8. weasel

     /  03/14/2018

    ”Det pågår ingen islamisering i Sverige. Det är bara en myt” …

    Svara
    • Joy

       /  03/15/2018

      Islamisering av det offentliga rummet, en travesti på uttrycket, sexualisering av det offentliga rummet, kan väl gälla här? Eller?

      Svara
  9. Svara
    • weasel

       /  03/15/2018

      Jag minns att även den kinesiska regimen hade någon liknande konflikt med google….

      Svara
  10. MiT

     /  03/14/2018

    Svara
  11. MiT

     /  03/15/2018

    Svara
    • Senior

       /  03/15/2018

      Som Mona Sahlin uttryckte det:
      ”Det är svenskarna som skall integreras i det nya Sverige.”

      Svara
  12. Pelle2

     /  03/15/2018

    Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver bra om hur Ibn Rushd och andra islamistorganisationer kommer att kunna fortsätta mjölka bidrag vad än extremisten Bjereld påstår.
    https://ledarsidorna.se/2018/03/stodet-till-trossamfunden-det-bidragsindustriella-komplexet-forblir-intakt/

    Svara
  13. Pelle2

     /  03/15/2018

    Lite mera OT:
    Löven idkar historierevisionism när han anklagar den förra regeringen för den havererade migrationspolitiken medan han inte tar ansvar för deras medverkan och hejarop.
    I en intervju i Expressen har han mage att säga att de kunde ha varit tuffare i sin kritik mot den förra regeringens migrationspolitik.
    När Billström pratade om volymerna i invandringen blev han mer eller mindre uthängd som nazist av sossarna och nu tycker Löfven alltså dels att dom kunde ha varit tuffare i sin obefintliga kritik mot migrationspolitiken och påstår dels att dom överhuvudtaget kritiserade de volymerna vi tog emot.
    Han fick frågan varför regeringen Löfven inte satte in hårdare regler 2015 och han menade då att prognoseerna inte tydde på att samma stora volym skulle komma detta år.
    Men det var ju så sent son hösten 2016 som Löfven stod på Medborgarplatsen och sa att vi
    kunde ta emot de volymer som strömmade in.

    Förstår inte hur karln kan se sig själv i spegeln med tanke på sina lögner och jag förstår inte hur någon kan rösta på lögnhalsen heller…
    http://archive.is/tLm5t

    Svara
    • Kristian

       /  03/15/2018

      C har fortfarande mer än hälften av sina väljare kvar efter Solnadomen.
      S har säkert 20% av rösterna tills dessa personer dör.
      M ligger omkring 20% trots DÖ.

      Men, nej, jag håller med: Kan inte förstå hur minst halva folket tänker. Det blir värre innan det blir bättre. Nästa val blir en steg i ”värre”.

      Svara
      • Senior

         /  03/15/2018

        Efter nästa val kommer det att vara för sent.

        Svara
  14. Skeptisk

     /  03/15/2018

    Expressen framställer en konspirationsteori om hur youtubes algoritm manipuleras av massiva attacker för att föra fram konspirationsteorier, vilka de vill stoppa. Jodåsåatteee

    Svara
    • Senior

       /  03/15/2018

      Ja, för Svenskarna kan ju inte vara sådana nazister att de nu är aktivt nyfikna på Sverigedemokraterna på ett sätt man inte varit tidigare….

      Man börjar helt enkelt nu drabbas av sjuklöverns politik på ett mer handfast sätt än bara höjda skatter. Därav ökat intresse för politik i allmänhet och SD i synnerhet.

      Samt börjar se sambanden mellan en snabb befolkningsökning och de brister som infinner sig i infrastruktur, vård, skola och omsorg när den inte byggs ut i samma takt. -Samt insikten i att den stora befolkningsökningen inte är med och bidrar, utan tvärtom tar av de offentliga medlen.

      -Det verkar som om det sovande folket äntligen håller på att vakna, synd att det troligen är för sent.

      Svara
    • elina

       /  03/15/2018

      Det undrar jag med fast jag nästan vet.

      Svara
    • Kristian

       /  03/15/2018

      Tänk om man kunde gå en hel dag och inte bry sig om islam.
      Precis som de flesta dagar med kristendom, judendom, buddhism, jainism, jehovas vittnen när de inte knackar på, scientologi, hinduism, shinto, …

      Svara
    • Klimathotet

       /  03/15/2018

      Du kanske kan hitta bilden på Kim Jong med Löfvens ansikte där han står bland uniformsklädda kvinnor?

      Svara
  15. Kristian

     /  03/15/2018

    ”Det är Danskar i regeringen!”

    Svara
    • Pelle2

       /  03/15/2018

      Ja, varför skall man ha några krav på invandrarna överhuvudtaget Lindberg ? Och jag antar att du betalar deras bidrag ur egen ficka när dom inte kan försörja sig pg.a bristande språkkunskaper..

      Svara
    • Senior

       /  03/15/2018

      Äsch, den är ju från 2013.

      Preskriptionstiden på denna torde därmed ha gått ut, så i praktiken har han nog egentligen aldrig tyckt så. -Snart har han nog inte ens skrivit detta.
      -Det är säkert Fakenews.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  03/15/2018

        Anders Lindbergs lojalitet mot partilinjen är mer förutsägbar än Mona Sahlins kvarskatt. Pinsamt att han själv inte tycker det är pinsamt. Om dhan nu vill bli tagen på något som helst allvar borde de åtminstone byta epitet på Aftonbladet från obunden till bunden socialdemokratisk.

        Svara
  16. Kristian

     /  03/15/2018

    ”Stormen runt monstret”
    https://timbro.se/smedjan/stormen-runt-monstret/

    ”Martin Selmayr var tidigare stabschef hos kommissionens ordförande Jean-Claude Juncker, och enligt elaka tungor i Bryssel är det en öppen fråga vem som arbetade för vem.
    […]
    Men dessförinnan hade Selmayr ett annat jobb, låt vara att det bara varade i några minuter. Brittiska Spectator citerar en EU-kommissionär som uttalar sig under källskydd, och som berättar att Selmayr först nominerades till biträdande generalsekreterare. Först därefter meddelades att den sittande generalsekreteraren Italianer skulle avgå, och att Selmayr skulle ta hans plats.
    […]
    Men även här i Sverige finns en stor fråga att diskutera, nämligen varför den solkiga affären är i princip okänd för hela svenska folket. I skrivande stund har denna strid om en av EU:s mäktigaste positioner, med en person som går under smeknamn som ”Monstret” och ”Rasputin” i huvudrollen, bara genererat ett TT-klipp som pliktskyldigt publicerats i några enstaka webbupplagor.”

    Svara
    • Senior

       /  03/15/2018

      …. och den Svenska diktaturen har skrivit in medlemskap i Eu i sin grundlag.
      Förenade republiken NordEuropa kisar mot dagsljuset i sin födelse.

      Svara
    • Kristian

       /  03/15/2018

      Bara jag som tycker att EU-korrar är ett kul ord?

      Svara
  17. Ur SAOL – står det kvar?

    Svara
  18. Melmac

     /  03/15/2018

    Jag finner inte ord hur mycket jag avskyr slaskmedia! Expressen har hoppat rätt ner i bajstunnan där Aftonbladet ligger och sprattlar.

    Svara
  19. Mindfucked

     /  03/15/2018

    Känns det igen ? Det verkar som alla ledare som förespråkar multikultur (läs islamisering) har gått på samma medaiträning. Eller om det nu var Bilderbergarmöte.

    Svara
  20. elina

     /  03/15/2018

    Vem av oss näst? Jag blev faktiskt upprörd över hur det finns tid att granska ett par otrevliga? rader medan andra brott som vanligt folk upplever som grovt (barnvåldtäkter, inbrott i ens hem till ex) ligger i en hög.
    https://samtiden.nu/2018/03/christina-atalas-hets-mot-folkgrupp-aklagaren-yrkar-pa-fangelse/

    Svara
    • Staten vill ha ofarliga brottslingar. Enklare så.

      ”Näthatsgranskaren har nyligen uppmärksammats då föreningen har fått 600.000 kronor i statliga bidrag. Gruppen vill dock att medlemmarna ska vara anonyma, men det har bland annat avslöjats att huvudfiguren i Näthatsgranskarna är Tomas Åberg, som efter att ha plågat djur till döds på sin gård belades med djurhållningsförbud av länsstyrelsen.
      […]
      Christina har kallats till sex polisförhör sedan 2017, de flesta på uppemot två timmar. Polisen har även gjort husrannsakan och beslagtagit hennes telefon och ipad. Förundersökningen är på 150 sidor.”

      Hennes familj verkar hämtad ur DDR eller 1984:
      ”Barnen har tagit avstånd från henne, sedan hon började ha åsikter om invandringen.”

      Svara
      • elina

         /  03/15/2018

        Hela Näthatsgranskaren liknar DDR. Man visste aldrig vem som kunde anmäla en, granne, arbetskamrat, närstående…anonymt.

        Svara
        • Om jag blir frisk, rik, lyckligt och stark och ingen släkting behöver min hjälp på ett tag skall jag ta mod till mig och läsa Gulagarkipelagen. Den lär ge en insikt i hur man tänkte från topp till botten. Och den lär inte vara munter.

          Som du säger, en tredjedel av DDR var väl informatörer?
          När man kom in till ”samtal” var det bäst att ha något intressant att säga.

          Svara
    • Rikard

       /  03/15/2018

      Hej.

      I Gulag blandades politiska brottslingar med verkliga kriminella, så att de senare kunde hålla efter de förra och även för att förhindra samarbete.

      Fast #jagärhär och Näthatsgranskaren påminner inte om Stasi eller DDR.

      De påminner betydligt mer om en annan tysk polisstyrka som opererade utan att stå under rättslig prövning. Werner Best beskrev dem mycket målande:

      ””As long as the police carries out the will of the leadership, it is acting legally.” (Fast han lär väl ha sagt det på tyska ursprungligen.)

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  03/15/2018

        Betänk att DDR var en del av f.d. nazityskland, med samma personer och tjänstemän vid makten.

        Jag kan tänka mig att många gamla GESTAPO medarbetare som hamnat på den östra sidan av gränsen sedermera helt enkelt fortsatte sitt dagliga arbete, nu inom MfS istället.

        Svara
        • Rikard

           /  03/16/2018

          Hej.

          Detsamma skedde med tsarens polisstyrkor – nytt porträtt men samma jobb. Detsamma gäller svensk polis – de skall upprätthålla lag och ordning.
          Vad som är lagen bestäms av socialdemokraterna.
          Så länge polisen följer det styrande partiets order gör den rätt.

          Därav citat jag valde – i en demokrati som USA är detta inte möjligt, då polisens lojalitet inte är med staten, partier eller politiker utan med lagen och med medborgaren.

          I en skendemokrati som Sverige däremot är lagen och polisen endast ett verktyg för makten.

          ”Rule of law” (Schweiz, USA t ex) vs ”Rule by law” (Kina, Turkiet, Sverige t ex).

          För bara tjugofem år sedan hade ovanstående inte bara sett tosigt ut, det hade även för svensk och turkisk del varit fel, men idag?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare
          PS ”It can’t happen here” av Sinclair Lewis känns relevant att tipsa om. DS

          Svara
      • Senior

         /  03/15/2018

        Jag skulle snarare hävda att SA vore den bästa liknelsen om man jämför med tyskland.

        https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sturmabteilung

        Svara
  21. Gorby

     /  03/15/2018
    Svara
  22. Pelle2

     /  03/15/2018

    OT:
    Mona,jag älskar skatter Sahlin har hamnat hos kronofogden med skatteskulder på 600000 kronor enligt Aftonbladet. Det måste vara en prestation med tanke på hur mycket hon måste ha tjänat som partiledare och det hon får i statsrådspension…
    Men det är väl som vanligt med socialister bara häftigt med skatt så länge någon annan betalar…
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/p64agV/kronofogdens-beslut-mater-ut-mona-sahlins-statsradspension

    Svara
    • Kapten–klänning–syndromet; man predikar moralregler för andra – just de regler man själv bryter mot!

      Svara
    • Pelle2

       /  03/15/2018

      Nja,Bush Thors Kd är de enda som är emot böneutrop så hon förtjänar ingen slöja.
      Kan väl inte se att kristersson och Björklund är påtagligt islamvänliga även om dom kunde vara mera kritiska så den enda som verkligen förtjänar slöjan är väl flyktingextremisten och islamistpartisten Lööf.

      Svara
      • elina

         /  03/15/2018

        Skrev högre upp att Björklund var just mot böneutrop i TV nyheter.

        Svara
      • Problemet är MYCKET STÖRRE är böneupprop! Alliansen stöder islaminvandring, skattepengar till dem, förbjudet för svenskar att visa motvilja……osv…osv.

        Svara
        • Pelle2

           /  03/16/2018

          Borde väl vara ännu mera relevant att kritisera MP med diverse islamister i sina led,V som gör allt dom kan för att relativisera hedersvåld och S med extremiströrelsen Tro och Solidaritet med islamistkramaren Bjereld som ordförande.

          Svara
  23. Gorby

     /  03/15/2018

    Svara
  24. MiT

     /  03/15/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  03/16/2018

      Kulturrelativisterna på SVT och SR vill väl försköna bilden av islamisterna så att muslimer i gemen inte blir kritiserade…

      Svara
  25. MiT

     /  03/15/2018

    Apropå Expressens otroligt tramsiga artiklar om Google och Youtube där det största problemet är att varken Expressen eller de enskilda reportrarna verkar veta vad de pratar om alls eller hur det funkar. Idag var det alltså en från Frida Sundqvist där hon gjorde bort sig om Youtube, det jag påpekar är bara en sak, det finns mycket mer i hennes artikel. Hon upprepade ”automatisk uppspelning” flera gånger, bl a i två meningar efter varandra redan i första stycket. Varken hon eller den ”avhoppade” experten från Google verkar ens veta att man enkelt kan stänga av det…

    Svara
    • MiT

       /  03/15/2018

      Och när man skriver trams så kommer sånt här lika pålitligt som en elräkning, tramset sprids vidare av kollegor. Sundkvist har också själv retweetat det såklart

      https://twitter.com/SR_StudioEtt/status/974305388513447943

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/16/2018

      Autoplay:On verkar vara default. Hur kommer den ihåg inställningen om du ändrar?

      Svara
      • G

         /  03/16/2018

        För Firefox har jag ändrat följande för Flash och HTML5: https://support.mozilla.org/sv/questions/1150702#answer-944453

        Flash är för plugin:en, för att aktiveras på en sida krävs att du som användare aktiverar på sidor som kräver flash för video, vilket är mycket enkelt, även utmärkt ha flash på ”ask to active” ur ren säkerhetssynpunkt. Men Youtube använder numera HTML5, då switchar man inställningarna i about:config, videorna startar inte automatiskt men däremot börjar videon buffra/ladda i bakgrunden, (svårt komma runt detta, finns fler addons/tillägg för stoppa autoplay också, see googling nedan med några länkar till addons mellan de andra länkarna, jag har själv inte testat någon av dessa addons, så kan inte svara om det funkar bättre eller inte, själv är jag nöjd med hur det funkar för mig bara genom att ändra inställningarna då jag även försöker hålla antalet installerade addons i Firefox till ett minimum).

        https://www.google.se/search?q=disable+autoplay+firefox&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&dcr=0&ei=SJerWuGQGKKF6ASNlb24CQ

        Finns liknande för Chrome osv, bara googla eller duckduckgo:a

        Svara
        • Grodan Boll

           /  03/17/2018

          Jag ber om ursäkt.
          Det var ett förtäckt sett att påpeka att man antagligen är både inloggad på sitt googlekonto och tillåter all form av scripting och cookies.

          Men tack för infon. Jag lärde mig något nytt! 🙂

          Svara
  26. Gorby

     /  03/15/2018
    Svara
  27. G

     /  03/15/2018

    Svara
  28. G

     /  03/15/2018

    Nättrollen = Oliktänkare och inget annat.

    ”Reinfeldts råd till företagare: Välkomna fler invandrare

    – I Skövde har ni en åldrande befolkning, även om det finns en viss ökning av födslotalet. Mitt råd är att öppna för invandring. Om någon vill komma till Skövde och Skaraborg så tycker jag att ni ska vara väldigt glada. Jag tror nämligen att det kommer bli konkurrens om folk i framtiden.

    Höga födelsetal och många invånare betyder en trygg framtid och många konsumenter, hette det, och får vi inte in nya medborgare riskerar vi bli ett enda stort äldreboende med en massa hundraåringar medan ungdomsgården, det vill säga framtiden, finns i Afrika.”
    https://samnytt.se/reinfeldts-rad-till-foretagare-valkomna-fler-invandrare/

    ”Ta död på nättrollen och öppna för invandring.

    Det var innebörden av Fredrik Reinfeldts råd till de företagare i Skaraborg som vill överleva i framtiden.”
    https://www.skaraborgslanstidning.se/article/stoppa-nattrollen-och-krama-varenda-invandrare/

    Svara
  29. G

     /  03/16/2018

    ”Vänsterpartist i riksdagen: En tungt kriminell kan vara väldigt harmonisk

    Det var under riksdagens frågestund idag som Wallrup tog till orda och ställde justitieminister Morgan Johansson (S) mot väggen. Hon berättade att hon skapat sig en bild av livet i utsatta områden genom att lyssna på hiphop-musik:

    – Många ungdomar upplever att rika har blivit rika på deras bekostnad. Om man lyssnar på hiphop-texter och så vidare så uttrycker man väldigt starkt den känslan, att de rika har blivit rika på vår bekostnad rent konkret, sade hon och fortsatte:

    – I Uppsala har man gjort tillslag med polis och kronofogden tillsammans i de här områdena. Vi ser hur marknadskrafterna går in ganska mycket i människors liv med kraftiga hyreshöjningar och kronofogden har lite hårdare metoder.
    ….
    Wallrup menar att samhället använder för hårda tag i utsatta och kriminellt belastade förorter, något hon anser vara repression:

    – Jag undrar om ministern tror på repression eller stöd? undrade hon.

    – Jag undrar om ministern och även övriga ledamöter tänker på att även de tyngst kriminella har fått dessa känslor av en samhällsutveckling? sade hon.

    – Även en tungt kriminell är en vanlig människa som kan vara väldigt harmonisk.”
    https://samnytt.se/vansterpartist-i-riksdagen-en-tungt-kriminell-kan-vara-valdigt-harmonisk/

    Svara
    • Pelle2

       /  03/16/2018

      Som vanligt med vänstern att brottslingarna är offer utan egen förmåga att göra rätt val i livet och vi andra skall betala för detta genom att bli deras brottsoffer och helst ge dom bidrag.
      Och allt är naturligtvis de förhatliga kapitalisternas fel.
      I de kommunistiska paradisen, som V anhängarna gillar, finns också brottslighet och fattigdom och du kan vara säker på att de regimerna inte tycker synd om brottslingarna och daltar med dom..

      Svara
    • Grodan Boll

       /  03/16/2018

      Samhället är en egen levande organism med agenda.
      Individen existerar inte och har ingen agens eller eget ansvar, om den innehar offerstatus.
      ( Vita medelålders heterosexuella män kan aldrig vara offer )

      Det är en spännande värld de lever i.

      Svara
  30. G

     /  03/16/2018

    ”MSB: Muslimska brödraskapet försöker påverka det svenska samhället”
    https://samnytt.se/msb-muslimska-brodraskapet-forsoker-paverka-det-svenska-samhallet/

    ”Ny forskning om islamistisk påverkan”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6908004

    ”Ny rapport om Muslimska brödraskapet

    Förra året fick en förstudie som Myndigheten för samhällsskydd och beredskap beställt om Muslimska brödraskapet i Sverige, skarp kritik för att vara ovetenskaplig. Nu har MSB fått en uppföljande rapport om vilka budskap Muslimska brödraskapet sprider i Sverige. I rapporten ifrågasätts om organisationer som kan kopplas till brödraskapet ska få bidrag av skattemedel.

    Socialantropologen Aje Carlbom har gjort rapporten till MSB
    ..[..]..
    – Å ena sidan säger den svenska staten att det är jätteviktigt med frågan om jämställdhet, samtidigt ger man då pengar till organisationer som inte jobbar för jämställdhet, utan för andra värderingar, säger Aje Carlbom.

    Enligt Carlbom har till exempel Islamiska förbundet i Sverige och Stockholmsmoskén kopplingar till rörelsen Muslimska brödraskapet.

    – Det stämmer inte, vi styrs inte av någon annan, kommenterar Temmam Asbai som är ordförande för Islamiska förbundet.

    – Vi är en svensk organisation och det står tydligt vad vi utgår från och vad som styr vår verksamhet, säger Temmam Asbai.

    Att Aje Carlbom ifrågasätter om organisationer som han anser kan kopplas till Muslimska brödraskapet ska få offentliga bidrag ser Temmam Asbai som ett sätt att försöka tysta obekväma röster.

    – Tyvärr försöker han på något sätt ge vissa politiska aktörer en syndabock för att förklara den misslyckade integrationspolitik som har rått i Sverige de senaste åren, säger Asbai.
    ..[..]..
    Den nya studien grundar Aje Carlbom på annan forskning som har gjorts, på olika dokument och på intervjuer han gjort med femton personer.

    Två av dem är svenskar som enligt Carlbom tidigare har varit medlemmar i Muslimska brödraskapet.

    – Jag drar de slutsatser jag drar utifrån de intervjuer jag har gjort och den tidigare forskning som finns. Sedan kan slutsatser alltid förändras, men det är de slutsatser jag drar nu, säger Aje Carlbom. (forts)”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6906048

    Namnet kändes bekant, det var från Kristians kommentar ang hemhyra idag…

    Muslimska Brödraskapet håller i morgonandakten på Sveriges Radio P1

    Svara
  31. G

     /  03/16/2018

    ”Dålig tandhälsa bland migranter tär på Folktandvårdens resurser

    Asylsökande har rätt till akut tandvård och deras barn har kostnadsfri sådan. Illegala invandrare får kraftigt subventionerad tandvård och behöver bara betala 50 kronor oavsett vilken typ av ingrepp det gäller.

    Det var den 22 maj 2013 som sju av åtta partier i riksdagen beslutade om den lag som gav asylanter och illegala tillgång till subventionerad vård. Sverigedemokraterna var enda parti som motsatte sig detta och Björn Söder (SD) höll ett anförande i riksdagen där han kallade lagändringen för en ”skammens dag”.

    I sitt tal sa Söder också att ”detta drabbar den svenska befolkningen och alla andra som befinner sig legalt i landet på grund av försämrad tillgänglighet till sjukvård.” ”
    https://samnytt.se/dalig-tandhalsa-bland-migranter-tar-pa-folktandvardens-resurser/

    ”Asylsökandes tänder kräver stora insatser
    ..[..]..
    – Dom har tagit sju stycken av mina tänder, jag har inga tänder att tugga mat med, berättar Mohammed, som egentligen heter något annat.

    Mohammeds tänder var så kariesangripna att de inte gick att rädda. Han har fyra framtänder kvar att tugga med

    Asylsökande har rätt till akut tandvård, barn har kostnadsfri tandvård.

    Det ges exempel på barn under 6 år vars tänder varit så angripna att man varit tvungen att dra ut samtliga mjölktänder, de har inte gått att rädda.

    Även många vuxna asylsökande kan ha kroniska infektioner så att de ordinarie tänderna blir så angripna av karies att de måste dras ut.

    Birgitta Haglund beskriver en situation där det vara så svåra fall att folktandvårdens tandläkare inte är vana att se den typen av patienter, och behöver diskutera med kollegor hur situationen ska lösas på bästa sätt.

    – Även om vi är bra på tandvård så har vi inte sett den här typen av patienter, säger Birgitta Haglund.

    I Ekots sammanställning vittnar samtliga 21 regioner och landsting om ett ökat tryck. De beskriver långa kötider och att personalen initialt fått jobba övertid för att hinna med.”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6906934

    Svara
  32. G

     /  03/16/2018

    ”Finland: Om utlänningsregistret.”
    http://meritwager.nu/allmant/finland-om-utlanningsregistret/

    Intressant statistik.

    ”Sverige bör känna till dem som finns i landet

    Merit Wager: Budskapet från regeringen och oppositionen har sedan senhösten 2015 varit att det ska råda ordning och reda i asylsystemet. Ett sätt är att kontrollera vilka som rör sig över gränsen. Ett annat är att veta vilka som befinner sig i landet.
    ..[..]..
    Registret med sina omfattande uppgifter är av stor nytta på olika områden, inte minst för samhällsplaneringen och för skyddandet av rikets säkerhet. Inget liknande register finns i Sverige.”
    https://www.svd.se/merit-wager-sverige-bor-kanna-till-dem-som-finns-i-landet/i/senaste/om/ledare

    Svara
  33. MiT

     /  03/16/2018

    Svara
    • G

       /  03/16/2018

      ”Här går vi i skolan” ? Inte han väl?! Ehhh hmmm.

      Svara
    • G

       /  03/16/2018

      https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/debatt-om-bostadsbidrag-for-ensamkommande
      Se även denna ”debatt” mellan en KD och S-politiker. Bara 5-6 minuter långt. (från förra fredagen, har glömt posta!) KD-politikern säger mer eller mindre att de ska behandlas som underåriga tills motsatsen är bevisad. Vissa av argumenten är verkligen sanslösa, och precis som i artikel så dyker två damer upp ”tänk om det var våra barn”. Man frågar sig vad ”lösningen” är nu så att ingen ska behöva flytta. Enligt en kvinna är det att ”fler familjer öppnar sina hem och välkomnar…”.

      Svara
    • G

       /  03/16/2018

      Jo, han går visst i skolan! HELT otroligt. Här är hela meningen om ”barnet” på bilden…

      ”– Nästan ingen flyttar. Här går vi i skolan och har fått vänner, vi känner oss trygga. På Migrationsverkets boenden bor man med äldre män och många där har problem med droger. Det känns inte bra, säger Hossein.

      Han var hemlös i två månader i höstas och sov på golvet i Klara kyrka. Idag bor han hos en familj i Tumba och går på Skyttbrinks gymnasium. Medan han, som många, väntar på vad överklagan av deras avslag ska leda till.”
      https://archive.is/57NXP

      Bor hos en familj? Som inte har egna riktiga barn hoppas jag. Jag behåller mina tankar om den familjen för mig själv. Skulle någon fråga så säger familjen säkert bara att de öppnat sin hem för att ”ta hand om ett hemlöst barn”. Detta land asså, ibland undrar man…

      Svara
    • elina

       /  03/16/2018

      Nyss i åldern barn?

      Svara
  34. MiT

     /  03/16/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  03/16/2018

      Är väl som vanligt att dom väljer att prata med politiskt engagerade utan att nämna det…

      Svara
    • G

       /  03/16/2018

      Hahahaha, bara en liten ”miss” igen! SVT hittade såklart ingen mer neutral än honom att ta in.

      Svara
    • G

       /  03/16/2018

      Svara
  35. G

     /  03/16/2018

    “Vi försöker skaka av oss ett kolonialt förflutet vi aldrig haft genom att vara extra tillåtande gentemot islam

    Sverige är idag det land som tar emot flest asylsökande per capita av samtliga europeiska länder. Vi ger också ojämförligen de högsta bidragen. Varför sticker vi ut som så extrema? Svaret kan mycket väl ligga i svensk missionshistoria. Nu verkar denna missionsiver ha förvandlats till att bejaka även värdegrundsfientlig islamisering av Sverige. Det skriver idag Chris Forsne, journalist och tidigare utrikeskorrespondent.”
    http://katerinamagasin.se/vi-forsoker-skaka-av-oss-ett-kolonialt-forflutet-vi-aldrig-haft-genom-att-vara-extra-tillatande-gentemot-islam/

    Svara
  36. G

     /  03/16/2018

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/16/2018

      Del 3781723 av ”Det är ok när vi gör det, för vi är de Goda”

      Svara
  37. G

     /  03/16/2018

    Svara
    • G

       /  03/16/2018

      Sparade om någon vill läsa utan att ge klicks: https://archive.is/dNNar

      Svara
  38. G

     /  03/16/2018

    Uvell är så väldigt produktiv. Tar tre flugor i en smäll…

    ”Fire in the hole, yttrandefriheten
    ….
    Söker man på “google” på Expressen och sorterar efter datum får man upp helt osannolika 73 artiklar och inlägg publicerade bara på Expressen sedan kampanjen inleddes den 4 mars för att kulminera den här veckan, när källkritikens dag är så att fokus är extra stort på just dessa frågor. (osv, om expressens drev mot Google)”

    Fire in the hole, yttrandefriheten

    ”En samlad attack mot det fria ordet

    Den här listan kommer ursprungligen från Johan Hjelmstrand. Jag har till skillnad från de flesta inom media inga problem att credda folk nämligen.

    För den sammanställningen han gjorde sätter fingret på det jag menar med att yttrandefriheten inte på många år varit under sådan attack som den är just nu.

    1. Regeringen vill nu förbjuda anonymiteten online och miljöpartisten Peter Eriksson har nu tagit på sig uppgiften att försöka få med sig EU.

    Miljöpartiet sin vana trogen struntar i konsekvensberäkningar på förslaget, huvudsaken att det känns rätt i magen. Att folk med känsliga jobb, som polis, lärare, socialsekreterare etc tappar sin möjlighet att delta i det offentliga samtalet är alltså inget regeringen funderar särskilt på. (forts om censurlag osv, bra sammanfattning.)

    En samlad attack mot det fria ordet

    ”Islamisternas framfart i Sverige
    ….
    I morse såg jag för första gången kritik mot Muslimska brödraskapet i Sverige i ett nyhetsinslag, där en avhoppare ostört fick prata klart utan att någon organiserad islamist fick tolkningsföreträde. I TV4, ni kan se inslaget här*.

    Media och även politiker verkar äntligen ha vaknat.

    Viktigt att hålla isär är att all islamism som sagt inte har kopplingar till Muslimska brödraskapet. Det finns andra organisationer. Och sedan finns det föreningar och personer som driver frågor som är islamistiska men som i övrigt inte har någon formell koppling. Det finns många grader här. Hijabist-rörelsen i Sverige, där rätten att bära hijab men även niqab och burka, just har ett islamistiskt perspektiv på den frågan. Att rätten att bärja plaggen ska trumfa allt annat i samhället. Det i sig är en islamistisk hållning.

    Jag tänkte därför ta tillfället i akt och sammanställa mina egna granskningar genom åren så att de blir lätt att hitta för de journalister, politiker och väljare som vill få mer kunskap om hur de är organiserade i Sverige. (forts)”

    Islamisternas framfart i Sverige

    *…
    facebook.com/tv4nyheterna/posts/1698705436855874

    Svara
    • Grodan Boll

       /  03/16/2018

      1. Alla svenskar har inte fastställda identiteter
      2. Alla måste ha tillgång till det offentliga samtalet (annars diskriminering)
      3. Ett anonymt alternativ måste därför erbjudas

      Svara
  39. MrProper

     /  03/16/2018

    PROPAGANDAPAMFLETT:

    ”De akademiska jobben där kvinnorna gått om männen”

    Har du tröttnat på att dina manliga akademikerkollegor alltid tjänar mer än dig? Byt då yrke till veterinär eller arkitekt. De är nu de två första akademiska yrkeskategorierna där kvinnor tjänar mer än män.”

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-akademiska-jobben-dar-kvinnorna-gatt-om-mannen

    Feminister är sjuka i huvudet.

    Trots att det finns MÅNGA kvinnor som tjänar långt mer än många män, stirrar de svartvita radikala könsideologerna sig blinda på kollektivistiska genomsnitt – På utfall som är ett resultat av människors egna val och således inte en följd av diskriminering!

    Tänk om man skulle jämföra en könsskillnad som är mer värd än pengar och som inte är något som är en följd av fria val – som livet självt. Titta på genomsnittlig LIVSLÄNGD istället för genomsnittlig LIVSINKOMST och kom och gnäll sen.

    Testosteron spelar såklart in i mäns medellivslängd och risktagande, men det är i mindre utsträckning en följd av fria val än karriären. Handen på hjärtat: Om du får välja, vad väljer du – Livet eller pengarna?

    Då har vi inte ens gått in på livskvalitet där kvinnor generellt sett har det ganska bra. Det finns en sanning i det gamla djungelordspråket ”Men vad fan kvinnan har ju mannens lön också”.

    Feminister har lärt sig att rabbla innantill och utantill att män lever kortare på grund av sin egen skuld i form av machokultur och destruktiva mansnormer. Det är väl snarare så att vill man bedriva studier på zombies och sektmedlemmar så ska man studera en feminist.

    SVT:s pissartikel innehåller de vanliga feministiska flosklerna och felaktigheterna.

    När kvinnor tjänar mer än män så är det ”jämställt”.

    Det är fascinerande att den feministiska ideologin inte har något slutmål, så att säga, som reglerar när ”jämställdhet” – ett begrepp som har både en mer neutral ordboksdefinition, men även alltid en implicit och underförstådd kvinnlig underordning som innebär att det bara går att ge kvinnor mer av precis allt – så finns det ingen gräns när ”jämställdhet” är uppnådd, vilket gör att man kan fortsätta ”kämpa” efter det i all oändlighet, eller så länge det gynnar ens egna intressen av makt och fördelar.

    Det är alltid makt de är intresserade av också, dessa radikala ideologer kan analysera maktförhållande i en kaffekopp, där kaffesumpen förtrycker och beblandar sig eller begår övergrepp på den kvinnliga mjölken på toppen som en slags fullbordad våldtäkt.

    ”Tittar man lite mer detaljerat på statistiken framgår det att äldre manliga arkitekter fortfarande tjänar mer än sina kvinnliga kollegor. Arkitekter födda mellan 1950 och 1974 är fortfarande ojämställda när det gäller lön till männens fördel.

    Enligt studien kan en förklaring vara att i den äldre delen av arkitektkåren så har kvinnorna inte lyckats bli chefer i lika hög utsträckning som män, en utveckling som troligen hänger ihop med att kvinnor historiskt har jobbat deltid mer än män och att de oftare tagit och tar ut mer föräldraledighet än männen.”

    Visst, men bara om man har de töntiga rosa genusglasögonen på sig.

    Tänker man efter kanske man inser att det finns något som heter ARBETSLIVSERFARENHET och att de äldre kanske har några år mer av detta, medan den hjärndöda feminister som inte ens är torr bakom öronen bakom sin bloggar stirrar sig blind på kvinnors högre betyg på högskolan där – åter igen – kvinnor är kraftigt överrepresenterade utan att det anses ”ojämställt” som följd av att det finns ingen reglering utan det rör sig alltid om nästa och nästa kvinnomål. Den radikalfeministiska konspirationsteorin om osynligt patriarkalt förtryck kan rättfärdiga precis vad fan som helst. Målet med fler kvinnliga chefer rättfärdigar helt plötsligt en ojämställd kvinnodominerad högskola, och männen har sig själva att skylla för sin macho- och ”anti-plugg-kultur”.

    Det går säkert att klämma in ”våldtäktskultur” när vi ändå talar om fiktiva kulturer som finns. Till skillnad från svensk kultur, som inte finns enligt horungarna på SVT.

    De mer erfarna männen i branschen har döttrar i den kvinnliga kandidatens ålder och är gammal nog att kunna bytt den bortskämda feministens blöjor. Då är det kanske inte helt taget ur luften att någon med så mycket mer av såväl livserfarenhet och branscherfarenhet ha något mer att säga till om.

    Sist men inte minst gnäller SVT i sin pissartikel på att kvinnor inte är chefer i lika hög utsträckning och att det beror på att kvinnor historiskt sett har jobbat mer deltid och ”drabbats av frånvarostraff med sämre löneutveckling och karriärmöjligheter”.

    Åter igen är det ett livsval om man vill satsa på familj eller karriär, men samtidigt finns inget som säger att kvinnor VILL vara chefer i lika hög utsträckning. Det är ett ganska stort antagande som inte stämmer överens med verkligheten.

    Dessutom är det så att bara för att man vill något eller inbillar sig att denne vill vara chef och bestämma över andra, så betyder det inte att man är kvalificerad att vara chef. Radikala ideologer skiter fullständigt i om ledarskapet är kvalificerat eller inte så länge det är rätt kön mellan benen.

    Feminister är som feta flodhästar i dubbel bemärkelse eftersom allt de gapar efter är makt.

    Feminister talar både om 6 timmars arbetsdag och om att kvinnor ska jobba mer heltid, men de kanske kan enas runt sina käpphästar om delad föräldraförsäkring och kvotering av kvinnor till chefsposter, eftersom makt är allt de egentligen bryr sig om.

    Nej, det är inte ”synd” om män och jag försöker inte stjäla feministens offerkofta och snuttefilt.

    Feminister kan suga på sin mentala nappflaska och horungarna på SVT kan fortsätta med sina sysslor att pilla sig själva i naveln och varandra i stjärten eller slicka upp varandra i brygga, som de tycker om att hålla på med när de inte fantasirunkar till föreställningen om patriarkatet.

    Public service är blott ett propagandaorgan.

    Svara
    • G

       /  03/16/2018

      https://archive.is/pdbN1

      ”Har du tröttnat..” Ja. jag har fullständigt tröttnat på SVT och resten av public service-svansen. Sen kan man undra, är det korrekt av SVT att mer eller mindre okritiskt återge siffror/statistik som tas fram av fackförbund och göra en nyhet av det ? Är den saklig och neutral som den bör vara ? Denna gången var det Saco, runt en vecka sedan på internationella kvinnodagen var det siffror från LO som återgavs i en nyhetsartikel bara sådär rakt upp och ner.

      Svara
      • MrProper

         /  03/16/2018

        Ja det rör sig alltid om beställningsjobb från fackförbund eller diverse myndigheter.

        Varenda studie man öppnar är ideologiskt färgad så in i helvete.

        SVT och annan media har kört den smörjan i många år och räknar med att läsarna inte synar bluffen, men det man lägger märke till på senare tid är att de lägger in debattartiklar längst upp i nyhetsflödet, ibland märkt med en liten flagga ”debatt” eller något i den stilen, enkom i syfte att förvilla läsaren att betrakta det som nyheter med mer substans.

        Icke att förglömma alla klassiska subtila ideologiska vinklingar av rubriksättningar och texter, där studierna i sig kanske inte stödjer budskapet men tillräckligt för att ge det en ideologisk propaganda-spinn.

        Exakt de håller på så hela tiden men de flesta reagerar inte förrän det nån artist och skriker ALLA MÄN SKA DÖ EN PLÅGSAM DÄD då helt plötsligt vaknar massan och reagerar att ”så där får man väl inte säga”. Det är lite provokatörer och pavlos hundar samtidigt som ideologin smygs in bakvägen i folks hjärnor på ett synnerligen mer subtilt sätt.

        Nu är den radikala könskampen så extrem och svartvit i sig att det knappast går under radarn. SVT publicerade nyligen en artikel om lönegapet (som är fiktivt i meningen att det skulle bero på diskriminering) men tillät texten ”könsgapet” vars formulering får anses något makaber.

        SVT är perversa det är bara att läsa vad deras anställda och före detta anställda har gjort. De har haft allt från pedofiler till folk som fotat sig själva på omöjliga och icke-rumsrena sätt. För att inte tala om alla radikala inkvoteringar. Public service i ett nötskal.

        Svara
  40. G

     /  03/16/2018

    Nyhet igår morse…..

    ”En kraftig detonation har inträffat utanför en krog vid Gamla torget i Norrköping.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/kraftig-explosion-i-centrala-stan-om5041919.aspx

    Senare under dagen…..

    ”Jag har inte blivit hotad”

    Linda Nilsson, fd Koskinen, som driver krogen Stopet som utsattes för bombattentatet tidigt på torsdagsmorgonen hoppas att polisen får tag i gärningsmannen, men det är inget hon tror kommer hända.

    – Jag tror nog inte det är någon större chans att de gör det, fast hoppet är ju det sista som överger en.

    Under eftermiddagen hörs hon av polisen, men svarar när vi ringer. Hon låter inte glad. Hon låter förbannad.

    – Man får inte vara förbannad i det här landet så det är bäst att jag inte är det, säger hon samtidigt som hon berättar att hon precis nu kliver in på Stopet för första gången sedan attentatet.

    Rädd är hon inte eftersom hon varken vet vem eller vad hon ska vara rädd för. Några hot har hon inte fått. Varken som krogägare eller som politiker.

    – Jag ska prata med alla anställda, vakter, värdar och garderoben för att se om de kan ha en aning om vad som ligger bakom, om det finns någon som blivit hotad eller något annat som har med Stopet att göra, säger Linda Nilsson.

    Om det rör sig om en person som blivit avvisad som ligger bakom dådet gör det Linda än mer förbannad.

    – Är man så onormal att man är drogad eller för full och blir avvisad och sedan kommer tillbaka och spränger en bomb, då har den personen ännu allvarligare problem.

    Linda som tidigare var miljöpartist bytte nyligen parti och blev Sverigedemokrat, bland annat för deras kriminalpolitik som hon sympatiserar med. Hennes andra restaurang – Titans, hade då utsatts för flera inbrott på kort tid. I sociala medier gick hon ut och kallad förövarna för bland annat ”pissluder” och ”parasitjävel”, något som väckte starka reaktioner. Men hon tänker inte satsa på en politisk karriär och tror inte det är henne partival som ligger bakom torsdagens bomb mot en av hennes två krogar.

    Hur mår du nu?

    – Jodå, jag har precis varit på Titans där jag haft hand om en minnesstund av en före detta kommunpolitiker, så jag hinner inte tänka efter – det har varit fullt upp.

    Har du kameraövervakning utanför Stopet?

    – Inget som filmar eller så, men jag sa till polisen att jag borde ha det. Det borde vara kameraövervakning på hela samhället så alla dårar ses. Det händer så mycket skit hela tiden att det blivit vardagsmat. Det smäller sedan är allt som vanligt igen. Det här kanske var en välkommen-till-stan-Löfven-bomb.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/jag-har-inte-blivit-hotad-om5042783.aspx

    Löfven var i Norrköping igår, därav den sista passningen 😉

    ”Ett politiskt attentat eller ett krogkrig? Teorierna om vad som ligger bakom torsdagsmorgonens sprängdåd är många och än så länge har polisen ingen teori om motiv.

    Han vill inte kommentera om polisen utgår från att sprängdådet var politiskt, med anledning av ägarens politiska hemvist, eller krogrelaterat.

    – Det är en mycket relevant fråga, men inget jag kan svara på. Vi har ingen aning om vad motivet kan vara, säger Thomas Månsson.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/polisen-soker-bombmotiv-om5042406.aspx

    ”Rädsla och oro efter bomben

    Lindåkersgatan, Nygatan och nu Gamla Torget. Norrköpingsborna tvingas ännu en dag vakna upp med ilska, rädsla och oro efter att en bomb detonerat.

    Rebecka och Jim bor med sina två hundar ovanpå Stopet och de vaknade av den kraftiga smällen.

    – Vad är det som händer, det smäller och sedan börjar hela huset att vibrera, vår stora hund studsade in i elementet av smällen, billarm började tjuta och fönstren slogs upp av smällen, säger Rebecka.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/radsla-och-oro-efter-bomben-om5042625.aspx

    ———————-.
    Tidigare från januari (postade då, men om någon missade)…..

    ”Linda lämnar MP för SD”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/linda-lamnar-mp-for-sd-om4958712.aspx
    https://archive.is/zOcRR

    ”Därför bytte Linda parti”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/darfor-bytte-linda-parti-om4958895.aspx
    https://archive.is/elwvh

    Svara
  41. MiT

     /  03/16/2018

    Svara
    • G

       /  03/16/2018

      Fan asså. Det är verkligen som om dess ”kulturskribenter” tänker och tänker för att hela tiden försöka komma på nya och ännu dummare saker att skriva 😦

      Svara
    • snus

       /  03/16/2018

      Var är rattarna då!?

      Skämt åsido! Hon är fin på sitt sätt men tycker inte hon känns trovärdig i sina roller. Fast hon var bra på att spela robot (ai).

      Svara
  42. G

     /  03/16/2018

    ”Muslimska Brödraskapet skapar ett parallellsamhälle i Sverige

    Att Sverige ger resurser – och legitimitet – åt organisationer som är kopplade till Muslimska brödraskapet går emot politikernas uttalade integrationsmål. Aje Carlbom menar att svenska organisationer med koppling till organisationen Muslimska brödraskapet bland annat motverkar integrationen av muslimer i det svenska samhället. Det framgår av en rapport som gjorts på uppdrag av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap som Ledarsidorna.se tagit del av och som presenterades under torsdagen.”
    https://ledarsidorna.se/2018/03/muslimska-brodraskapet-skapar-ett-parallellsamhalle-i-sverige/

    Svara
  43. G

     /  03/16/2018

    Svara
  44. Rita

     /  03/16/2018

    Krista präster kan väl börja hålla sina mässor i moskéer, dom har flera besökare än våra kyrkor 🙂

    Svara
    • ironi

       /  03/16/2018

      Ja de kan väl konvertera till islam tids nog precis som den dumme svensken.

      står väl inte på förrän det är fler moskéer än kyrkor också…

      Svara
  45. G

     /  03/16/2018

    Svara
  46. G

     /  03/16/2018

    Svara
  47. G

     /  03/16/2018

    Ja, Heinö, vad tror du själv? Norge, Finland, Danmark…listan på länder som inte eftersträvar att uppfattas som lika ”normala” som Sverige är lång…

    Vad har V för historia. Vad har S för… ger upp.
    https://twitter.com/olalof/status/974179577747603456
    Sluta knarka…

    Svara
    • Kristian

       /  03/16/2018

      Tankeläsning – eller tron att man har den förmågan – är farligt.

      Vad har parti X, Y, Z sagt rent konkret? Det är det enda vi kan gå på.

      Svara
  48. G

     /  03/16/2018

    Skärp dig Erik, sluta kämpa FÖR detta!

    Svara
  49. G

     /  03/16/2018

    Svara
  50. G

     /  03/16/2018

    Så här tänker ”gröna människor”/MP-folk om böneutropen….

    https://twitter.com/fleijerstam/status/974240254562635776
    https://twitter.com/Sanne_skriver/status/974242931207962624
    https://twitter.com/fleijerstam/status/974249780137349121

    Svara
    • snus

       /  03/16/2018

      Den godhetssignalerande språknörden borde flytta till ett mångkulturellt område.

      När jag kliver på bussen hör jag alla språk utom svenska. Det skulle få den godhetssignalerande språknörden att klappa händerna som en CP-skadad (inget ont om CP-skadade). Nej just ja… Det är på Twitter man godhetssignalerar inte i verkligheten.

      Den positiva är att antingen blir han genomskådad som den kuck han är eller så kommer få klappa som en säl de närmaste 10-20 åren när Sverige genomgår ”förvandlingen” till en arabnation.

      Svara
  51. G

     /  03/16/2018

    Svara
  52. G

     /  03/16/2018

    “Ensam på fältet kan inte kriga”

    Jag trodde att du hade påverkat Sverige. Jag trodde faktiskt det, säger min mamma. Men nu ser jag att ingenting händer. Jag tittar på nyheterna och hör att allt bara rullar på som förut. Om bara fler var som du! Det skulle behövas hundratals, kanske tusentals som du. Då skulle kanske något förändras i Sverige. Men så länge du står ensam så händer det ingenting. På ryska heter det, ensam på fältet kan inte kriga. Du står ensam på fältet. De andra är fega och tysta. De vågar inte säga ifrån. Ingen vågar säga sånt som du säger.

    Jag är hemma hos mina föräldrar. Mamma ligger som vanligt till sängs. Nej, hon har inte blivit bättre. Inte i kroppen i alla fall. Hon är fortsatt förlamad. Kan inte gå. Kan inte göra någonting. Men i huvudet är hon mer eller mindre klar. Och hon ser på teve. Min bror har monterat fast en teve i det rum där hon ligger till sängs. Nu väntar hon på att min nya bok “Bilden av Sverige” ska recenseras i någon tv-soffa. Jag berättar att hon kommer få vänta länge, kanske i en evighet. Min bok kommer inte tas upp av den gråhårige mannen på SVT, som just nu talar om en holländsk bok om medborgarlön. Det är skojigt att man i SVT recenserar en sån bok, eftersom medborgarlön i nuläget är en utopi i Sverige, där man nu istället pratar om att skatteboskapen ska arbeta tills de trillar av pinn. Pengarna måste in. Vissa har dock redan medborgarlön, ursäkta, bidrag, andras pengar som ger dem ett bekvämt liv. Tyvärr är det inte alla de som byggde Sverige som får njuta av denna bidragsbaserade “medborgarlön”. Jag säger åt mamma att det finns några till som säger ifrån, men att det är sant att vi är få. Att de flesta “vanliga människorna” tiger samtidigt som de går runt och är förbannade och frustrerade.”
    http://katerinamagasin.se/ensam-pa-faltet-kan-inte-kriga/

    Jag såg också den gråhårige mannen i Kulturnyheterna tala om det igår. Författaren till boken påstod att han inte var så mycket vänster, men att han tror på att folk kan få lön utan att arbeta, det blir folk kreativa av sa han, hur det går efter det sa han inte.

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?
  2. Smått och gott från 2018, del 2 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.