Feministisk striptease

Gårdagens rubrik var ”Bygger man ett tak över Sverige så har man ett färdigt dårhus”. Vad passar bättre idag än

Feministisk striptease…?

Igår så upptäckte Hanif Bali att Sydsvenskans kulturkrönikör skrivit att han var tväremot Pippi Långstrump i Rinkeby, att han inte ens tålde det, och att moderaterna skulle ”vidta åtgärder” mot Bali.

Grejen är bara att han tycker precis tvärtom, han gillar idén med Pippi i Rinkeby och har också gett uttryck för det på bl a twitter.

Ja hur i helvete tänkte de?

Jo, de hade ”analyserat” hans uttalanden där han tyckte Pippi i Rinkeby faktiskt var skitbra och kommit fram till att han inte tålde det och att moderaterna borde vidta åtgärder mot honom för det. Och sen vill de inte ge svar på frågan om varför de ljuger och hittar på utan vill att han skriver en replik i stället. Replik? På vad? Ljug och hittepå? Varför ska man replikera på det? Finns ju inte ens tolkningsmån? Här är alla tweetar från Bali med ordet ”pippi”. Finns INGEN där han på något sätt är emot Pippi i Rinkeby.

Är ju bara för Sydsvenskan att be om ursäkt, plocka bort artikeln, skriva en ny där man förklarar att man ljugit och hittat på och sen ge fakeskribenten en varning? Finns inget att ”replikera”.

Men jag kommer ihåg att Sydsvenskan varit i farten förut, nämligen när danska DR gjorde ett program om hur det funkar i Sverige och man tog upp mörkningen av vad som hände på We Are Stockholm, då intervjuade man bl a Pia Rehnqvist, chefredaktör för Sydsvenskan, och hon ljög helt öppet och ogenerat de danska tv-tittarna rakt i ansiktet. Jag har haft ett klipp på Youtube om detta

och upptäckte igår att det var borta. Det fanns kvar tidigare i somras då jag kollade igenom men igår var det borta. Så danska DR skulle alltså efter drygt 1,5 år hävda upphovsrätt på kanske 1,5 minuter av det ca 3 min långa klippet? Hur långt deras program var minns jag inte men gissar på ca 30 min eller nåt. Nä, jag tror att Sydsvenskan upptäckte det och kontaktade DR med ”önskemål” helt enkelt. För DR gjorde det INTE i samband med att jag postade klippet här på bloggen och samtidigt länkade till originalet på DR. Inte heller efter några månader, inte efter 1 år utan efter drygt 1,5 år…

Men inget ont som inte har nåt gott med sig!

Jag gjorde en kortad twitterversion (klipp får vara max 2 min 20 sek på twitter) och det har redan haft mer än dubbelt så många visningar som det gamla klippet på Youtube hade efter mer än 1,5 år. Klicka på tweeten och kolla den bantade versionen där chefredaktören helt ogenerat och öppet ljög om vilka det var som sexofredade unga tjejer på festivalen. Är inget speciellt väsentligt som jag tog bort utan det viktiga är med.

Får se om jag laddar upp samtliga klipp jag gjort någon annanstans än på youtube också, använde något som hette Vidme förut men det finns inte mer. Gör jag det så kommer de som tagits bort att laddas upp också såklart.

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

145 kommentarer

  1. Pia Rehnquist är tydligen en riktig lögnhals. Har inte hennes föräldrar lärt henne att det är fult att ljuga?

    Svara
    • uffenordholm

       /  10/08/2018

      Bara en liten detalj: att ljuga är en medveten handling. Vilket, i stort sett per definition, medför att om man faktiskt tror på det man säger så ljuger man inte.

      Svara
    • Hennes föräldrar kanske läste Pippi Långstrump för henne när hon var liten? 😉 Pippi ljuger ju hela tiden.

      Svara
      • Kronblom

         /  10/09/2018

        Nu ska vi pippa långsamt
        tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa
        nu ska vi pippa långsamt
        nu kommer faktiskt jag
        😛

        Svara
  2. Dr. Colosso

     /  10/08/2018

    Här kan ni njuta av den feministiska stripteasen (eller vad det nu är). Jag klarade av att se 30 sekunder

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/sa-har-kan-feministisk-striptease-se-ut

    Svara
    • Kristian

       /  10/08/2018

      Tja, de bevisar återigen att kvinnor kan se riktigt bra ut, på flera olika sätt, utan att det automatiskt gör dem attraktiva.

      Svara
  3. x

     /  10/08/2018

    Svara
  4. x

     /  10/08/2018

    Favorit i repris, klicka på bilden för att se all text:

    Svara
  5. MiT

     /  10/08/2018

    Svara
  6. MiT

     /  10/08/2018

    Svara
    • hllviken

       /  10/08/2018

      Undra varför inte hela namnet skrevs ut?

      Danielle Diot Hillerström!

      Svara
    • Senior

       /  10/09/2018

      Det är inte längre nyheter, det är propaganda.
      Det var länge sedan det var opartiskt förmedlade nyheter.

      Svara
  7. Vic

     /  10/08/2018

    Var det inte Sydsvenskans chefsredaktör som publicerade en artikel med bland annat epitetet ”den obildade neandertalarhögern”? Allt för att hålla god ton i debatten förstås. När man läser Sydsvenskans artiklar kan man ironiskt nog få intrycket att bildning inte står särskilt högt i kurs hos dem själva på redaktionen. Först ett sådant lågvattenmärke från självaste chefredaktören och sedan en artikel från en journalist som tydligen varken kan läsa eller förstå vad en riksdagsledamot säger.

    Sen är det så kul det där med ”den obildade högern” just för att det är så mycket motsägelser i det.

    ”Obildade arbetare röstar på SD” – Men S och V är arbetarnas partier.
    ”chefer och kapitalister röstar på SD och M” – för de är kända för att vara just obildade, eller?

    Personligen ser jag inte ”bildning” som särskilt relevant för att ha en legitim politisk åsikt; mycket politik är sunt förnuft. Däremot är det nästan obehagligt att se föraktet från både media och vänstern för just ”obildade” människor och vanliga arbetare.

    Svara
  8. MiT

     /  10/08/2018

    Svara
  9. MiT

     /  10/08/2018

    Svara
  10. Senior

     /  10/08/2018

    Kan korruptionen påvisas tydligare än så här?
    Läs och begrunda!

    ”Du lägger miljontals kronor på att köpa in dina politiker i Sveriges riksdag. I länder österut ses det som grov korruption, i Sverige är det klassisk socialdemokrati. Men när du känner dig lurad, hur gör du då?”

    https://nyheteridag.se/lo-borde-anmala-s-till-allmanna-reklamationsnamnden/

    Svara
    • Vic

       /  10/09/2018

      Sverige är det sjätte minst korrupta landet i världen enligt korruptionsindex och tro fan det när korruption ses som praxis och skrivs helt öppet om i media. Inte för att en placering spelar någon roll när det inte existerar några repressalier för att syssla med korruption. Det man dock kan göra är att rapportera till Transparency International: https://www.transparency.org/reportcorruption

      ”Socialdemokraterna är ett idéparti med två idéer – att ta makten och att behålla den.” – Wilhelm Moberg

      Svara
      • Senior

         /  10/09/2018

        Ja, det är ju åtminstone transparent, eller genomskinligt med ett annat ord, det kan jag ju ge dem. -Jävligt genomskinligt rent av…

        Svara
        • ‘And these are your reasons, my Lord?’
          ‘Do you think I have others?’ said Lord Vetinari. ‘My motives, as ever, are entirely transparent.’
          Hughnon reflected that ‘entirely transparent’ meant either that you could see right through them or that you couldn’t see them at all.

          -Terry Pratchett, ”The Truth”

          Svara
        • Vic

           /  10/09/2018

          Ja, jag vet inte. De kanske faktiskt gör ett bra jobb men jag tvivlar på att de får in särskilt många rapporter från Sverige över huvud taget. Ingen verkar riktigt bry sig om att riksdagsplatser står till salu. Förutom de i neandertalarhögern/fiskmåshögern/Adolf-högern förstås…

          Svara
          • Senior

             /  10/10/2018

            Precis så.
            Alla vänsterstyrda ”folkrörelser” etc.

            -Korruptionen är så j*vla total att de flesta Svenskar ser det som ett normaltillstånd.

            ”Vi har ju lägst korruption i världen, för det säger de som bestämmer……”

  11. MiT

     /  10/08/2018

    Svara
  12. MiT

     /  10/08/2018

    Svara
    • lensof

       /  10/08/2018

      Mitt problem med Pascalidou är inte så mycket hennes självgodhet, rättfärdighet och sektliknande inlåsning.

      Det är att jag förstår inte vad hon vill säga. Försöker jag läsa en av hennes texter så känns det som att hamna i en virvel utan vägar ut. Samma sak sägs om och om igen på lite olika sätt och allt handlar om hur god hon är och hur onda andra är. Texten ger inte någonting, tillför inget och som sagt så förstår jag inte heller vart hon vill komma. Mer än dela upp människor som varande goda eller onda.

      Jag antar att de onda inte förstår att beundra hennes så som hon anser sig ha rätt att bli. Så på så sätt så känns hon klonad. En av väldigt många likadana som vill tro att de är unika.

      Svara
      • Vic

         /  10/09/2018

        Det finns en poäng i att upprepa samma sak flera gånger med lite andra ord. Låt mig illustrera med ett (ungefärligt) citat av George W. Bush:

        ”In my line of work you have to repeat things over and over again in order for the truth to sink in. To, kind of, catapult the propaganda”.

        Svara
    • Pelle2

       /  10/09/2018

      Det vanliga brunsmetandet av Pascalidou ser jag….
      Arpi skrev inte ett ord om Mp-politikern Leila Ali Elmis hudfärg men Pascalidou menar att hans kritik mot klanröstandet, exemplifierat av henne, primärt har med det att göra.
      Om jag inte kommer ihåg fel så kritiserade han det faktum att det inte fanns mycket miljöpolitik i hennes uttalanden utan mera att man skulle röst på henne som Somalier.

      Sedan skall Arpi som vanligt utkrävas ansvar för vad hans följare tycker medan ingen vänstermänniska någonsin tar ansvar för sina följare.

      Hyckleriet från vänstern är slående som vanligt..

      Svara
    • G

       /  10/09/2018

      *Klanröstning är inget nytt. Hederskultur är inget nytt*…

      Svara
    • G

       /  10/09/2018

      ”Expressens genomgång av hennes kampanjvideor visar succékonceptet som ledde till skrällplatsen i riksdagen – en riktad kampanj mot somalier i Göteborgs förorter.

      – Jag hoppas att vi alla somalier stöttar varandra och röstar på oss som kandiderar, säger hon i en av filmerna.”
      https://www.expressen.se/gt/kampanjen-som-gav-riksdagsplats-riktad-mot-somalier-/

      Svara
    • Senior

       /  10/09/2018

      Att anklaga någon annan, i detta fallet Arpi, för att inte orka göra sitt jobb är ändå lite magstarkt för en som flertalet gånger blivit etappad med att plagiera andras texter.

      Svara
    • G

       /  10/09/2018

      ”Arpi: Hur svarar man på lögner om ens person?”
      https://www.svd.se/hur-svarar-man-pa-logner-om-ens-person

      Svara
      • G

         /  10/09/2018

        Svara
  13. lensof

     /  10/08/2018

    Feministisk striptease är viktigt.

    Menscertifierade arbetsplatser är väldigt viktigt.

    Klimatet och den globala uppvärmningen är ödesmättat viktigt.

    Och under dessa viktiga frågor så kan de som anser sig vara folkvalda bli kvar i sandlådan och klamra sig fast vid makten utan att skapa något som ger resultat. För folket är liksom bedövat av striptease, mensproblem och översvämningshot.

    En gång lärde jag mig att vill man få igenom ett beslut utan protester så gäller det att kunna engagera folket i tre frågor som helst är helt utan avgörande betydelse. Kungafödslar är bra. Intriger och bråk om oväsentligheter är också bra. Sen kan man också ta till en skenfråga som ger en falsk bild av demokrati.

    Tre frågor mer klarar de flesta inte av att engagera sig i framför allt inte när msm dränker oss med dem på olika sätt.

    Det är ingen slump att galenskaperna duggar tätt just nu. Det finns mycket man vill dölja….

    Svara
  14. MiT

     /  10/09/2018

    Svara
    • G

       /  10/09/2018

      ”är inskriven som elev på Sorgenfri gymnasium i Malmö.” 😦

      V/S/C/MP/: *Vi får godhetsorgasm av att veta att utsatta barnmän som Abdul får gå på gymnasium tillsammans med svenska flickor! Med vår politik utför vi godhetsvåldtäkt på hela Sverige! Det är viktigt att ingen svensk blir lämnad oberörd utan godhet! Det vore oanständigt av oss!*

      Svara
  15. Gorby

     /  10/09/2018

    http://www.friatider.se/nobelpristagarens-id-en-frizon-i-sverige-med-miljontals-flyktingar

    Svara
    • Olof

       /  10/09/2018

      Fast om jag förstod det hela rätt så var ju förslaget att man i princip bara skulle ge dem en plätt mark. Då kan jag förstå resonemanget.

      På våren kommer de hit. Under sommaren och hösten sittstrejkar de för att de får dåliga villkor. På vintern fryser de ihjäl. Och så nästa vår så är hela området tillgängligt igen. Det får nog faktiskt plats hur många som helst.

      Nu skulle det förstås inte gå så – om vi reducerade flyktingmottagningen till ‘välkommen, här är dina 500m2 och en yxa’ skulle också migrantströmmen reduceras till sisådär ett halvdussin migranter. Så visst har han rätt, det skulle inte bli speciellt dyrt.

      Svara
      • Vic

         /  10/09/2018

        Så valet står mellan en plätt land i Sverige, där vi har snö halva året, neråt 20 minusgrader på vintern och dåligt med odlingsbar mark eller en plätt land i mellanöstern/nordafrika där temperaturen går att överleva året runt i? Det finns en anledning att vi inte är så många här i Skandinavien. Och hur ska de här människorna betala sina hyror för marken? Med bark, kottar och älgkött eller?

        Svara
    • Kronblom

       /  10/09/2018

      Ekonomipriset är inte ett Nobelpris. Det är Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne.

      Svara
  16. Gorby

     /  10/09/2018
    Svara
  17. Pelle2

     /  10/09/2018

    OT:
    Dorpec Kobane på Ledarsidorna skriver ett bra inlägg om dom sjuka is-människorna.
    https://ledarsidorna.se/2018/10/om-detta-ma-vi-beratta/

    Svara
  18. G

     /  10/09/2018

    Laddade upp klippet till Openload.co ifall det försvinner från Twitter också…

    [video src="https://openload.co/f/5k34pws-SdQ/NfCzS_OfJ5BOWRM2.mp4" /]

    Svara
  19. Senior

     /  10/09/2018

    ”Any organization not explicitly and constitutionally right-wing will sooner or later become left-wing.”
    -Robert Conquest

    http://fnordspotting.blogspot.com/2018/10/hur-sverok-blev-spelarnas-fiende.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Fnordspottin+(Fnordspottin%27)&m=1

    Svara
    • Frågan är hur man skall formulera detta i stadgarna?
      ”All inkomst skall komma från individuella medlemmar eller genom försäljning av varor och tjänster.”?

      Svara
      • Senior

         /  10/09/2018

        Inkomst?
        Inkomsten spelar ingen roll var den kommer ifrån, så länge den inte är politiskt villkorad.

        Jag var en gång ordförande i en förening som kommunen ville kasta pengar på om vi hade en ”ungdomssektion” bestående av minst tio individer (om jag inte minns fel) dessa pengar var inte villkorade alls, annat än att vi skulle ha en ungdomssektion om vi ville ta del av dem.
        -Som juridisk skattebetalande invånare i kommunen satte jag dock mina personliga intressen före min juridiska person som ordförande i föreningen och startade aldrig någon ungdomssektion.

        Vi kunde ha mjölkat ännu mer kommunala pengar om vi hade haft verksamhet ”av allmänt intresse” också vill jag minnas… -Men då har man ju snart alla bidragsmjölkande kommunister i föreningen, så det blev inget med det heller.

        Men rent juridiskt handlar det mer om att säkra upp att föreningen hålls utanför kommunistiskt inflytande, oavsett finansiering, med liknande eller bättre formuleringar:

        1§ Denna förening skall vara helt opolitisk, och dess enda begränsande värdegrund skall vara Svea rikes lag.

        2§ Denna förening skall strikt ägna sig åt verksamheten x (tex frimärkssamling, motocross, fiske etc).

        3§ Denna förening skall icke ägna sig åt politik eller opinionsbildning.

        4§ bla bla ekonomiska förutsättningar.

        5§ bla bla, representanter i styrelsen, löper i x år, väljs med….

        6§ till beslutande årsmöte skall alltid skriftlig kallelse utskickas till samtliga medlemmar.

        7§ Medlem som bryter mot denna stadga kan efter 1 varning uteslutas.

        8§ Om någon medlem i föreningen upptäcker ändamålsglidning av föreningens syfte i strid med denna stadga och praxis har vederbörande rätt plikt att anmäla detta till styrelsen för genomlysning senast påföljande årsmöte.

        9§ Föreningens upplösande får endast ske med beslut på 2 av varann påföljande beslutande årsmöten, och vid varje tillfälle med minst 3/4-delar majoritet av det totala antalet medlemmar i föreningen, oaktat närvaro på det beslutande årsmötet.

        10§ Vid föreningens upplösande bla bla ekonomi…bla resurser fördelas till medlemmarna enligt bla bla…

        11§ paragraferna i denna stadga och dess praxis, nedan godkända av de ingående i styrelsen enligt dokument för den upprättade föreningen får ej ändras, borttagas eller på annat sätt manipuleras utan att föreningen upplöses.

        Uttryck som ”Borgerlig” och andra politiskt laddade ord med övergripande betydelse skall man nog i möjligaste mån undvika och istället vara klar och tydlig med begreppen i detalj eftersom vänsterns nyspråk har en förmåga att ändra betydelse på de övergripande orden i tid och otid.

        Svara
  20. G

     /  10/09/2018

    ”FOTNOT: Det här är en rättad version av den här texten. I den har vi förtydligat att den bygger på en tweet av Hanif Bali, men att det finns andra tweets som nyanserar hans ställningstagande kring ”Pippi i Rinkeby”. För att förtydliga detta har vi också bytt rubrik. Vi har erbjudit Hanif Bali replik men han har inte återkommit.”

    Som artikeln ser ut nu efter ”rättning”. Ny rubrik: ”Pippi i Rinkeby väcker känslor”.
    https://web.archive.org/web/20181009045645/https://www.sydsvenskan.se/2018-10-05/politikern-som-inte-tal-pippi-i-rinkeby

    Som artikeln såg ut 4 oktober:
    https://web.archive.org/web/20181004175233/https://www.sydsvenskan.se/2018-10-05/politikern-som-inte-tal-pippi-i-rinkeby

    Vafan ska han öht ödsla tid på en replik för. Ni är ju helt blåsta.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  10/09/2018

      Jag tycker de ska återge hans ”replik” i twittertråden verbatim.

      Svara
    • G

       /  10/09/2018

      *Titta ett hål! Gräv djuuuupare!*

      Svara
      • Pelle2

         /  10/10/2018

        Läste Liljestrands text och han menade egentligen att det enda som inte var bra med Sydsvenska Dagbladets artikel var att det gav kritiker mot media vatten på sin kvarn.
        Att dom direkt ljög om Bali var inte så viktigt.
        Rehnqvist verkar ju heller inte så ångerfull enligt det hon säger till Bali och hon korrigerar inte det väsentliga i texten om jag förstår Bali rätt.
        Hon verkar mest upprörd över att folk inte köper deras flagranta lögner.

        Svara
    • G

       /  10/09/2018

      Svara
      • Pelle2

         /  10/10/2018

        Hypotetiskt exempel:
        Om jag ljuger om någon i en artikel hade jag inte blivit förvånad om någon kritiserade mina flagranta lögner.

        Svara
        • Senior

           /  10/10/2018

          Hypotetisk frågeställning:
          Skall jag lämna replik på version ett eller två?
          Eller båda?
          Vad är det som säger att det inte kommer en version tre efter min replik, som får min replik att framstå i dålig dager?

          Varför skall jag ha något som helst förtroende för en tidning med detta agerande?

          Svara
  21. G

     /  10/09/2018

    ”Nu kan ensamkommande som ljuger om åldern åka i fängelse – SD-motion röstades igenom i Skånekommun

    Asylsökande som ljugit om sin ålder och fått felaktiga bidrag kan nu hamna i fängelse. Åtminstone om de gjort det i Skurups kommun som nu klubbat igenom en motion om att polisanmäla alla åldersfuskare. – Alla ska vara lika inför lagen. Man kan inte ha en grupp i samhället som inte behöver följa detta, säger Lars Nyström, gruppledare för SD i Skurup.
    ..[..]..
    De rödgröna partierna röstade nej till att kommunen ska göra polisanmälan för bidragsbrott. Lars Nyström säger att han ställt frågan till de rödgröna partierna i kommunen varför bidragsbrott från ensamkommande skulle accepteras.

    Det vägrar de att svara på. Jag tycker att det är svagt av dem. Jag ställde även frågan om det är någon annan typ av brott som skulle vara acceptabelt i Skurups kommun. Inte heller det ville man svara på, säger Lars Nyström.

    – Jag måste kunna möta våra medborgare. Hur ska jag kunna göra det om jag accepterade någon form av brottslighet mot kommunen.”
    https://nyheteridag.se/nu-kan-ensamkommande-som-ljuger-om-aldern-aka-i-fangelse-sd-motion-rostades-igenom-i-skanekommun/

    Så synd, jag tror minsann att politikerföraktet steg i kurs nu igen. Det är inte svagt, det är bara sjukt att inte kunna ge ett tydligt rakt svar på dessa frågor som politiker, brottsligt rent av.

    Svara
  22. G

     /  10/09/2018

    ”Skola arrangerade Pride: ”Mitt barn mådde dåligt”

    Internationella engelska skolan i Umeå firade Pride förra veckan, inför den Pridefestival som anordnades i staden förra helgen.

    ”Det kommer att finnas små påminnelser runt om i skolan om hur värderade och accepterade alla i LGBTIQ-gruppen är, och eleverna får till och med möjligheten att visa sitt stöd genom att få regnbågsflaggor målade på ansiktet”, skriver en lärare, på engelska, i ett veckobrev till sjundeklassarnas föräldrar. ”Jag inbjuder er alla att tillsammans med skolans elever och personal gå med i Prideparaden på lördag den 29 september”.

    Prideveckan pågick under ordinarie skoltid och bland föräldrar och elever hörs kritiska röster.

    – Signalen är, att den som inte ställer upp på allt vad Pride står för, den är inte demokrat. Ändå är det en politiskt laddad ideologi, och synnerligen värdebaserad, säger en person som har barn i Internationella engelska skolan i Umeå, och som vill vara anonym.

    – Mitt barn kom hem från skolans Pridevecka och sa att hon mådde dåligt. Hon tyckte det var överväldigande med alla affischer och att det kändes som att hon blivit påtvingad det här.

    Föräldern säger att lärarna, när det varit diskussioner mellan elever om hbt-frågor, alltid backar upp den som tycker det är bra att till exempel byta kön.

    – Jag tycker att skolan inte borde ta ställning för den ena eller andra livsstilen, vare sig det är veganism eller transgender, utan våga problematisera och säga att det finns olika åsikter, säger föräldern.

    En annan förälder med barn på skolan tycker det är problematiskt att en demokrati så starkt kopplas till åsikten att alla olika sexuella läggningar och köns­identiteter ska betraktas som något positivt.

    – Det går att vara demokratiskt sinnad också om man inte håller med om hela Pridekonceptet utan tycker att ungdomar i en känslig ålder inte ska uppmuntras att ifrågasätta sitt eget kön, säger personen, som också vill vara anonym.

    Föräldrarna berättar att barnen föreslagits att måla regnbågsflaggor på bildlektionen, och att de uppmuntrats att använda sin lediga fredag till att gå på Pride-festivalen.

    – Jag tycker det är beklämmande att man föreslår deltagande i en viss typ av aktivitet utanför skoltid. Det är ungefär som att säga till eleverna att gå i moskén när det är ramadan, säger en förälder.

    De elever som gått på Pride i Umeå på lördagseftermiddagen hade kunnat välja mellan regnbågsmässa och ett föredrag om hur man kan använda makt och smärta i sexuellt syfte, ”Perspektiv på BDSM och fetisch – utövare berättar”.

    Rektorn på Internationella engelska skolan har valt att inte svara på Världen idags frågor om skolans Pridefirande.

    Även andra grundskolor har börjat fira Pridedagar, eller Pride­veckor, ibland på initiativ av elever.

    ”Den 3-8 september är det Pride-festival i Kalmar och det uppmärksammar vi på Dörbyskolan genom olika aktiviteter i våra klassrum och på fritidshemmen. I slutet av Pridefestivalsveckan kommer alla våra elever att ha blivit påminda om allas lika värde,” skriver Kalmar kommun på sin hemsida.

    Och i Lidköping förklarade kommunen att förskolor och skolor skulle hissa regnbågsflaggor och engagera sig i Pride och HBTQ-frågor under vecka 39, för att visa sitt stöd för Pride Skövde.”
    http://www.varldenidag.se/nyheter/skola-arrangerade-pride-mitt-barn-madde-daligt/repriA!XFJjeP8iQ1TAfAtqF3FaIQ/
    https://web.archive.org/web/20181004123318/http://www.varldenidag.se/nyheter/skola-arrangerade-pride-mitt-barn-madde-daligt/repriA!XFJjeP8iQ1TAfAtqF3FaIQ/

    Svara
  23. G

     /  10/09/2018

    Svara
    • Bamse

       /  10/09/2018

      Så med andra ord: ”jag vill bära hijab (överallt och hela tiden) för att visa att jag är muslim. Men jag tror inte på islams påbud om varför kvinnor ska bära hijab.”

      Det där måste man nog vara rejält vänsterbliven för att få till…

      Svara
    • Senior

       /  10/09/2018

      Som vanligt klär Hanif av dem totalt i argumenteringen, önskar bara att de själva kommer till insikt, krisar ihop, och kommer ut som bättre människor.

      När man ser sådana som Erik Helmerson argumentera förstår man precis hur dessa auktoritära företeelser uppstår.

      Svara
    • Nästa gång Helmerson behöver ett foto till pass eller liknande, kan han slå upp ”nyttig idiot”.

      Svara
    • Nilsson

       /  10/10/2018

      Så Helmerson är för allt som man gör frivilligt? Prostitution? Droger? Aktiv dödshjälp?

      Svara
  24. G

     /  10/09/2018

    ”Socialdemokraterna går starkt framåt – en månad efter valet

    Stefan Löfven ser ut att gynnas av att regeringsbildningen drar ut på tiden.

    Socialdemokraterna går starkt framåt och noteras för 29,7 procent i Aftonbladet/Inizio – en månad efter valet.

    – Den positiva trend vi såg i slutet av valrörelsen fortsätter, säger Lena Rådström Baastad, partisekreterare (S).
    ..[..]..
    Att Socialdemokraterna går framåt glädjer partisekreteraren Lena Rådström Baastad, som menar att partiets positiva trend från slutet av valrörelsen därmed fortsätter.

    – Jag tror att svenska folket uppskattar Stefan Löfvens ledarskap, säger hon.

    – Statsministern har varit tydlig med att vi vill bryta upp den skadliga blockpolitiken, samarbeta över blockgränsen för Sveriges bästa och har tydligt markerat att vi inte kommer bidra till att Sverigedemokraterna får inflytande över svensk politik.”
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/EoMdwK/socialdemokraterna-gar-starkt-framat–en-manad-efter-valet

    Ja, ni är så kloka….

    Svara
  25. G

     /  10/09/2018

    ”Flera fel begicks i rösträkningen i Stockholm och flera rösträknare skickades hem, rapporterade SVT Nyheter Stockholm strax efter valet. Nu visar ytterligare en granskning att Länsstyrelsen saknar dokumentation över vilka fel som begåtts.

    När SVT frågar vilka felregistreringar som ledde till att rösträknare skickats hem ges olika svar. Samtidigt har Länsstyrelsen inte protokollfört sina egna omräkningar, utan felaktiga siffror har suddats ut i blyerts.”
    https://omni.se/fel-dokumenterades-aldrig-efter-rostrakningsmiss/a/a2QXQA

    ”../../.. När vi frågar om vilka felregistreringar som egentligen gjordes av räknarna som skickades hem, får vi olika svar. En räknare vi pratar med säger att det ska ha lagts till kryss på valsedlar, en annan att kryss-summan för partier i registreringen fördelats slumpmässigt på olika kandidater. Enhetschefen säger att ingen särskild politisk favorisering kunnat misstänkas.

    Är det en medveten manipulation?

    – Det kan jag överhuvudtaget inte bedöma. Det vi kan konstatera är att det var fel, men vi kan inte se något bevis för att det ska vara något annat än rena felräkningar, säger enhetschefen Åsa Ryding på Länsstyrelsen Stockholm.
    Vår granskning visar fler fel

    SVT Nyheter Stockholm har kontrollräknat personkryss genom att ta stickprov där vi kollar kryss på ett par partier ur fyra olika valdistrikt på länsstyrelsens arkiv. Vi hittar två personkryss till riksdagen som inte räknats in och registrerats.

    Och vår granskning visar dessutom att det helt saknas dokumentation över vilka fel som räknare gjort, eftersom Länsstyrelsen inte protokollför sina egna omräkningar. Man suddar helt enkelt bara de felaktiga siffrorna i blyerts. När vi begär ut avvikelserapport om rösträknarna som fick sluta och felregistreringarna de gjort, får vi ett nästan tomt papper, med en liten bristfällig anteckning.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fel-eller-fusk-i-rostrakning-svart-att-utreda-lansstyrelsen-har-inte-dokumentation

    Ordning och redan var det ja…

    Svara
  26. G

     /  10/09/2018

    ”Ann-Charlotte Marteus: Det är inte feminism att se kvinnor som PMS-galna

    Ni vet förr i tiden, när män inte ville låta kvinnor äga, studera eller rösta med hänvisning till att de var irrationella hysterikor.

    Så rätt de männen hade.
    Tydligen.

    Apropå debatten om menscertifiering av arbetsplatser besökte Aftonbladets Natalia Kazmierska nyligen ett företag som redan i dag tar menscykeln på djupt allvar.

    Systrarna Amanda Schulman och Hanna Widell, som driver ett medieföretag, följer sina egna cykler noggrant:

    ”PMS ger till exempel dåligt självförtroende, och det påverkar en på jobbet. Om man vänder på det så finns det dagar när man har ägglossning – det är då du ska pitcha en idé”, säger Schulman.

    Systrarna planerar att samla sina kvinnliga medarbetares menscykler (frivilligt) i ett Excel-dokument så att firman kan hålla koll på deras status. Widell förklarar:

    ”Om någon kommer och vill säga upp sig så kan man säga, men vänta nu, du är där i din cykel, vi kanske ska ha det här samtalet nästa vecka i stället? Att man påverkas så mycket känslomässigt kan vara förödande.”

    Men om en man vill säga upp sig, tar de honom på allvar och utgår ifrån att han är vid sina sinnens fulla bruk?”
    https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-inte-feminism-att-se-kvinnor-som-pms-galna/

    Svara
    • Pelle2

       /  10/09/2018

      Jättebra skrivet av Marteus !
      Radikalfeministerna reducerar kvinnorna till sina kroppsfunktioner och utmålar dom som offer.
      Samtidigt menar dom att kvinnor är överlägsna oss män men ändå behövs det kvotering av kvinnor till attraktiva jobb.
      Få i hop den ”logiken” den som kan..

      Svara
    • Olof

       /  10/09/2018

      Sedan är det klart att det finns menssjukdomar, och det kan mycket väl vara så att t.ex endometrios sällan diagnostiseras rimligt fort. Men det är ett vårdproblem och bör i så fall hanteras inom vårdapparaten och prioriteras mot alla andra saker som inte heller diagnostiseras på rimlig tid. 500kkr till dessa människorna innebär 500kkr som inte går till vården.

      Om någon är så på gränsen att säga upp sig att menscykeln avgör så är det nog mer problem på arbetsplatsen. Som att den betraktar kvinnor som hjälplösa offer för sina hormoner.

      Ja, medarbetare har bättre och sämre dagar, både män och kvinnor. Därför har bra chefer lyhördhet för sina medarbetares känsloliv, vare sig det beror på situationen i hemmet, arbetsbörda, sjukdomar eller mens.

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  10/09/2018

      ”Ni vet förr i tiden, när män inte ville låta kvinnor äga, studera eller rösta med hänvisning till att de var irrationella hysterikor.

      Så rätt de männen hade.
      Tydligen.”

      JA!!

      ”Radikalfeministerna reducerar kvinnorna till sina kroppsfunktioner och utmålar dom som offer.
      Samtidigt menar dom att kvinnor är överlägsna oss män men ändå behövs det kvotering av kvinnor till attraktiva jobb.
      Få i hop den ”logiken” den som kan..”

      Det finns ingen logik att få ihop. Det som däremot finns är ett kvinnligt beteende som kan förstås utifrån vilket evolutionärt tryck de har befunnit sig under.

      Svara
    • Sune

       /  10/09/2018

      Även vi som inte är genuscertifierade vet sedan länge att det finns kärringar av båda de biologiska könen.

      Svara
    • G

       /  10/09/2018

      Asså… herregud så det har blivit 😦

      Svara
  27. Senior

     /  10/09/2018

    Ganska symptomatiskt att man måste klubba igenom en motion i fullmäktige innan man kan börja leva som man lär; likhet inför lagen, ni vet ”allas lika värde” etc….

    https://nyheteridag.se/nu-kan-ensamkommande-som-ljuger-om-aldern-aka-i-fangelse-sd-motion-rostades-igenom-i-skanekommun/

    Svara
    • Senior

       /  10/09/2018

      Eller: Att SD måste klubba igenom en motion innan vänstern börjar leva som de lär…

      Återinför ämbetsmannaansvar. Nu.

      Svara
  28. Helmersson och andra klarar inte att se utanför sitt vita medelklassreservat. All som inte är fysiskt tvång räknas som frivilligt.

    Som illustration för att han skall kunna förstå, har vi tre scenarier:
    * Ett barn som säger att det gör något frivilligt.
    * En person i en ”klankultur” som säger att de gör något frivilligt.
    * En vit västerländskt medelklassmänniska som säger att de gör något frivilligt.

    Klankulturen kommer Helmersson aldrig att förstå. Vi tar bort det exemplet.
    Vi börjar med barnet: alla som är ärliga minns att man sade ”ja, det vill jag” när man i själva verket inte ville. Socialt tryck, särskilt från föräldrar, är mycket svårt att motstå.
    Medelklassmänniskan, då? Något friare går väl inte att tänka sig?

    Då är frågan: Hur frivilligt är Pride och ständigt mässande om HBTQ? Är det möjligt att vara emot, eller ens att inte vara helt för, och ändå få bli kvar i finrummen? Och, om någon så fri kan påverkas så starkt (av något som knappt existerade för 30 år sedan), hur skall det då gå för någon som är mindre fri?

    Övning: Hitta en ung skådespelare som verkar i Hollywood, och som efter att ha uttryckt stöd för Republikanerna (eller Trump!) fortfarande har en karriär. De torde kunna räknas på ena handen.

    Svara
    • Sune

       /  10/09/2018

      Så länge islam är lika mycket politisk ideologi som religion är slöjan att betrakta som politisk uniform, och frivilligheten att bära slöja bör inte vara ett starkare argument för bärandet än frivilligheten att bära armbindel med hakkors. Slöjan är en skymf mot offer och anhöriga efter islamistiska terrordåd på samma sätt som hakkorset är en skymf mot anhöriga till förintelselägrens offer.

      Svara
  29. G

     /  10/09/2018

    ”Seminarierna arrangerade av SST och Uppsala Universitet är i själva verket Ibn Rushd under falsk flagg

    Seminariet i Uppsala, med Myndigheten för stöd till trossamfund som värd i Uppsala Universitets lokaler och administrerat av folkbildningsförbundet Ibn Rushd visade sig inte vara det det utgav sig för att vara. ledarsidorna.se har bland annat begärt ut den e-post mellan de namn som kunde antas stå för planeringen. Och fram träder en helt annan bild.”
    https://ledarsidorna.se/2018/10/seminarierna-arrangerade-av-sst-och-uppsala-universitet-ar-i-sjalva-verket-ibn-rushd-under-falsk-flagg/

    Svara
    • Ytterligare en sak man bara läser på Ledarsidorna.se, vilket kommer att bli olagligt om några år när den lagen träder i kraft.
      Vad är SVT, TV4, och de stora tidningarna till för? Vad har de för existensberättigande?

      Svara
  30. G

     /  10/09/2018

    ”När kommer peniscertifieringen av arbetsplatserna?”
    http://katerinamagasin.se/nar-kommer-peniscertifieringen-av-arbetsplatserna/

    Svara
  31. G

     /  10/09/2018

    Lördag…..

    ”Kvinna häktad för könsstympning

    En 28-årig kvinna har häktats i Kalmar misstänkt för könsstympning av en flicka i nedre skolåldern, vilket Östra Småland var först med att berätta. Kvinnan plockades in för förhör på torsdagen och anhölls en bit in i förhöret.

    Kvinnan nekar till brott men enligt kammaråklagare Robert Knutsson är det mycket som pekar på att hon är skyldig. Hon har häktats på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden.

    – Jag kan säga så mycket att vi har en mycket tydlig berättelse från målsägande om vad som hänt och platsen för brott. Det finns också annan bevisning som ger stöd åt berättelsen, säger Knutsson till Blekinge Läns Tidning.”
    http://www.blt.se/tt-inrikes/kvinna-haktad-for-konsstympning/

    Idag…..

    ”Kvinna döms för fridskränkning av dotter

    En 28-årig kvinna, som nyligen häktades misstänkt för könsstympning, döms till ett års fängelse för fridskränkning av sin dotter, rapporterar Östra Småland. Flickan ska upprepade gånger ha misshandlats av mamman när hon ansett att dottern gjort något fel. Enligt utredningen ska hon bland annat blivit slagen med en vattenslang, fått knytnävsslag och blivit bränd med en varm panna som stod på spisen.

    Mamman, som bor i Kalmar län, medger att hon bitit sin dotter, men nekar till de flesta anklagelser. Hon ska även betala 35 000 kronor i skadestånd till flickan.

    Den 28-åriga kvinnan, som har ytterligare en dotter, häktades i fredags misstänkt för könsstympning. Åklagaren har inte velat uppge vilken relation kvinnan ska ha till offret mer än att det rör sig om en flicka i nedre skolåldern.

    Alla former av könsstympning av flickor och kvinnor är förbjudet i Sverige sedan 1982. Under de drygt 35 år som lagen funnits så har endast tre personer dömts för brottet.”
    http://www.blt.se/tt-inrikes/kvinna-doms-for-fridskrankning-av-dotter/

    Svara
    • G

       /  10/09/2018

      ”Den dömda kvinnan kommer från ett afrikanskt land. Hon har bott i Sverige några år och för två år sedan anslöt den unga dottern, som tidigare bott hos sin mormor. I familjen finns även en yngre syster.

      I skolan fanns en oro för den lilla flickans situation. Det hade noterats att hennes kropp var full av blåmärken, men flickan hade då inte sagt att det var mamman som slagit henne. En orosanmälan till socialtjänsten övervägdes men lämnades inte in.

      Det dröjde till den 23 augusti i år innan man agerade.

      Då ringde den lilla flickan till skolan och sade att hon skulle bli sen. Hennes mamma tvingade henne att vara hemma och leta efter ett kvitto som dottern kastat av misstag. Mamman hade blivit arg och bitit sin dotter och även hotat henne.

      Hon har också bränt dottern. Den lilla flickan tog mammans hot på allvar. Hon kontrollerade med en granne när sopbilen kom och fick veta att hon hade några timmar på sig. Hon meddelade detta till mamman, som till sin dotter sa att det skulle bli ännu mer stryk om sopbilen åkte iväg med kvittot.

      Skolpersonal åkte då hem till familjen. Socialtjänsten informerades och omhändertog omgående döttrarna som placerades i familjehem. Dagen efter gjordes en polisanmälan mot mamman.

      I utredningen framgår att flickan upprepade gånger misshandlats av sin mamma. När flickan glömt plocka ur tvättmaskinen slog mamman henne med sina uteskor.

      När flickan borstade håret hamnade det lite på golvet, mamman uppfattade det som att hon inte tänkte ta upp det och kastade en gaffel på henne, den spetsiga delen träffade i armen.

      När flickan glömt ställa in en soppa i kylen blev hon slagen med en vattenslang. När flickan inte tillräckligt snabbt hjälpte till när det var gäster hemma fick hon ett knytnävsslag i ansiktet. När flickan tappade ett glas i golvet, brände mamman henne med en varm panna som stod på spisen.

      Flickan säger att mamman slagit henne med knuten näve två-tre gånger i veckan. Ofta på näsan.

      Dottern har till rätten sagt att hon vill att mamman ska släppas eftersom hon inte har någon annan familj i Sverige.

      Tingsrätten rubricerar de upprepade kränkningarna och misshandeln av den lilla flickan som fridskränkning och dömer till ett års fängelse.

      Mamman medger att hon bitit sin dotter men nekar till de flesta andra anklagelser.

      Hon ska betala 35 000 i skadestånd till sin dotter.

      Om mamman också fälls för könsstympning kan straffet bli upp till tio års fängelse.”
      http://www.ostrasmaland.se/kalmar/misstankt-for-konsstympning-doms-for-att-ha-bitit-sitt-eget-barn/

      Svara
      • ”… slog mamman henne med sina uteskor.”

        Märkligt. Verkar vara standard från Mellanösten ända bort till Indien.

        Svara
        • G

           /  10/09/2018

          Mamman borde utvisas till hemlandet efter avtjänat straff och döttrarna möjligen placeras i svensk fosterfamilj där de bör uppfostras efter västerländsk livsstil och värderingar för bästa möjliga framtid i landet.

          Svara
    • G

       /  10/09/2018

      ”Stora brister i hanteringen av könsstympning

      – Jag är inte överraskad. En 3 000 år gammal tradition för att kontrollera kvinnors sexualitet och sexualdrift försvinner inte så lätt. Och det finns mycket stora brister i vårt sätt att hantera detta, vården är dåliga på att ställa frågor.

      Ottar-belönade gynekologen Bita Eshraghi arbetar på landets enda mottagning för könsstympade kvinnor, Amel-mottagningen på Södersjukhuset i Stockholm.
      ..[..]..
      – Bakgrunden till könsstympningen är samhällets kyskhetsnorm, säger hon. Kvinnornas sexualitet måste kontrolleras. Könsstympning är det värsta exemplet på detta.

      Socialstyrelsen har beräknat att omkring 40 000 kvinnor i Sverige är könsstympade. Komplikationerna kan bli många, säger Bita Eshragh.

      – På det psykologiska planet kan svårigheterna bli betydande. Rent fysiskt handlar det om svårigheter att kissa, menstruationsbesvär, sexuella besvär. Ingreppet har också lett till problem med cystor, i vissa fall stora som apelsiner.

      – Tyvärr finns det så mycket tystnad om detta, säger Bita Eshragh. Vård, skola och rättsväsende måste bli mycket bättre. (forts, bl.a. Juno Blom)”
      http://www.ostrasmaland.se/kalmar/stora-brister-i-hantering-av-konsstympning/

      Svara
  32. G

     /  10/09/2018

    Svara
    • Ja, frågan är väl hur man skall bevisa att pojkarna inte definierar sig som flickor när
      a) det inte finns någon biologisk grund för hur man definierar sig
      b) det inte skall finnas några skillnader i utseende, klädsel, uppförande eller intressen.

      Den som vill säga att pojkarna har fel måste först ge objektiva kriterier på hur man kan skilja på könen. Nej, jag menar förstås ”objektiva kriterier på hur man kan avläsa hur folk definierar sig.”

      Alla sorters marxism har egentligen alltid varit väldigt lätt att införa, det enda man behöver är en ny sorts människa plus förmåga att läsa tankar.

      Svara
    • Gorby

       /  10/09/2018

      Haha,
      Se Rothsteins svar…:)
      Vet tyvärr inte varifrån detta urklipp kommer ifrån.

      Svara
    • Skeptisk

       /  10/09/2018

      De kanske borde fundera över idén med tjejkväll. Om man enligt definitionen kan identifiera sig som vad som helst, när som helst, kan de tillfälligt definiera sig som tjejer och då ska de vara välkomna. Hur vet personalen att grabbarna trollar dem? De tar tolkningsföreträde över andras identitet. Fy skäms!
      Om man sätter upp en exkluderande kväll och har ideologiska regler får de finna sig i att folk använder reglerna mot dem själva. Om identitet är flytande kan man inte ha exkluderande aktiviteter och klaga om folk säger sig ha just flytande identitet. Om de vill köra efter fast identitet efter medfödda egenskaper hamnar de i samma gäng som vill ha egna bänkar för svarta. Inte lätt när man inte kan hantera sin egen ideologi.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2018

      Så jävla klockrent av killarna att dra ner byxorna på hycklarna.
      När det slår tillbaka på dom själva, deras prat om att man kan definiera sig som vilket kön som helst, så är det inte lika kul längre…

      Svara
  33. G

     /  10/09/2018

    Svara
  34. G

     /  10/09/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2018

      Det är ju en typisk sammansättning på en styrelse inom genusfältet eller feministiska sammanhang överhuvudtaget. Det är alltid en närmast total dominans av kvinnor på ledande positioner.
      Konstigt nog skall detta faktum aldrig problematiseras och dom ser det aldrig som ett problem…

      Svara
  35. G

     /  10/09/2018

    LOL!

    Svara
    • Senior

       /  10/10/2018

      Precis så.
      FN har spelat ut sin roll för länge sedan…

      Svara
  36. G

     /  10/09/2018

    Neeeeeeeeej!!! 😦

    Svara
  37. G

     /  10/09/2018

    Högerpartiet kan inte samarbeta med SD, men vänsterut går det bra…
    https://twitter.com/tantblaa/status/1049309826260631554
    https://twitter.com/tantblaa/status/1049310826681847808
    Och pengar finns i överflöd….

    Svara
    • Senior

       /  10/10/2018

      Jag säger ju det, vi har ingen höger i Sverige.
      Vi har 8 olika grenar av socialism, som på vanligt vänstermaner försöker förtära varandra.

      Svara
  38. G

     /  10/09/2018

    Svara
  39. G

     /  10/09/2018

    Annars kan det ju vara socioekonomiska faktorer…..

    Svara
  40. MiT

     /  10/09/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  10/10/2018

      Nej,ingen med vettet i behåll tror att Gardell sysslar med något annat än vänsterextremistisk ideologiproduktion.

      Svara
  41. G

     /  10/09/2018

    ”Neuding: Alla älskar inte att se mens och ponyplay på stan

    Just nu råkar det vara sådant som mensvänlighet som ska tilldelas skattepengar och tryckas upp i ansiktet på folk som väntar på tunnelbanan. Men vad händer när maktförhållandena ändras?”
    https://www.dagenssamhalle.se/kronika/alla-alskar-inte-att-se-mens-och-ponyplay-pa-stan-24221

    Svara
  42. MiT

     /  10/09/2018

    Svara
  43. G

     /  10/09/2018

    ”Malcom Kyeyune: En macka förklädd till moralkaka

    ../../..kanske har det här senaste påhittet med ”menscertifiering” som folk tydligen irriterar sig på mindre att göra med någon sorts gryende maoistisk kulturrevolution i landet lätt och lagom, och desto mer att göra med att vi i det här landet har byggt upp en kast av (statligt) avlönade antirasistiska och antisexistiska aktivister och akademiker, som hela tiden måste hitta på nya orättvisor att åtgärda för att kunna rättfärdiga sina egna löner och anslag.”
    https://www.dagenssamhalle.se/kronika/en-macka-forkladd-till-moralkaka-24138

    Svara
    • ”Ibland misstänker jag att att många av de samhällskonflikter som skildras och debatteras inte alls har enbart med moral, ideologi och rena idékonflikter att göra. Kanske har journalisternas oro också något att göra med hur den egna arbetsmarknaden ser ut?
      […]
      Vilka arbetsplatser finns det i dag som står redo att ta emot flera hundra arbetslösa journalister med tämligen höga löneanspråk och bekväma arbetsförhållanden?”

      Svara
  44. G

     /  10/09/2018

    Svara
  45. Fejkat Konto

     /  10/09/2018

    Vill du ha en lång lista på ställen du kan ladda upp dina filmer på som Inte är youtube ?
    Det kommer en kortversion här.

    https://openload.co/
    https://streamango.com/
    https://vidoza.net/
    http://vidto.me/
    http://vshare.eu/
    https://estream.to/
    vidzi.tv

    Alla ovan nämnda betalar dessutom en liten summa till dig som ”uppladdare” per klick (beroende på längden på videon). Det kanske är bra att vara öppen med det redan från början så ingen tror att nån försöker luras eller nåt annat trams.
    Alla ovan nämnda är dessutom rejält genomtestade av ett MASSIVT ”community” av ”linkers” och har minst ett par år på nacken. Stremango och Openload är bland de nyare och har funnits runt 2 år. Vidto och Vshare har varit med i 10+ år

    Svara
  46. G

     /  10/09/2018

    ”UK gov plans to combine Brits’ social media data with medical records

    But privacy campaigners slam ‘predictive prevention’ system as ‘creepy’

    The idea, according to health secretary Matt Hancock, is to target messages at people with ”propensities for health problems”, as revealed by their smartphone and location data, as well as their social media postings and other online activity.

    ”So far through history public health has essentially dealt with populations as a whole,” Hancock told The Times.

    ”We are now exploring digital services that will use information people choose to share, based on consent with only the highest standards on data privacy, to offer them precise and targeted health advice.”

    Privacy campaigners, understandably, warned that the plan could backfire, while online commenters pointed out that it would, effectively, turn smartphones and watches into electronic tags.”
    https://www.theinquirer.net/inquirer/news/3064138/uk-gov-plans-to-combine-brits-social-media-data-with-medical-records

    Svara
  47. G

     /  10/09/2018

    ”Hanif Bali önskar möte med Tidningsutgivarna”
    https://hejahanif.se/2018/10/09/hanif-bali-onskar-mote-med-tidningsutgivarna/

    Hahahaha. What comes around goes around, eller hur var det nu 😀

    Svara
  48. G

     /  10/09/2018

    WTF. HAHAHAHAH!

    Svara
  49. hllviken

     /  10/09/2018

    Svara
    • G

       /  10/09/2018

      ”Splittringen om plan B: C och L vill förhandla med MP

      – Jag tror att man behöver vara lite mer envis, säger Lööf och menar att det är en bra idé att försöka förhandla med MP.

      Även L-ledaren Jan Björklund lyfter fram MP som en möjlig samarbetspartner.”
      https://omni.se/splittringen-om-plan-b-c-och-l-vill-forhandla-med-mp/a/m6974E

      Herregud. Ni gör så jag blir skogstokig, jag är så trött på er nu.

      Svara
    • ”Alliansen hålls gisslan av sin egen höga moral.
      Och av Jans barn.
      Och av Annies allt mer uppenbara dubbelspel.”

      Svara
  50. G

     /  10/09/2018

    Svara
    • Liten

       /  10/10/2018

      Jag kan inte låta bli:

      Nej min tandläkare kommer ifrån Sverige, hennes efternamn och utseende avslöjar henne.

      Min farmor dog på 70talet då Somalien knappt var ett land.

      Nix

      Har aldrig haft någon som riskerat sitt liv för mig men bott i Turkiet. Trevligt folk men nationalistiska (inget ont med det).

      Mycket möjligt men det skiter jag i då jag gillar att äta gott.

      Vilket landslag då? För övrigt hatar jag sport och idrott.

      Nej mitt hem är byggt på typ 70talet då polska medborgare inte kunde resa nånstans alls. Idag är Polen ett föredöme (brandmäen någon?).

      Svara
    • Hon nämner bara folk som har arbete och betalar skatt.
      Hon har inte förstått någonting alls.
      Som vanligt.

      Svara
  51. G

     /  10/09/2018

    Svara
    • hllviken

       /  10/09/2018

      Undra om Prussiluskan vågar läsa reaktionerna på sitt tweet?

      Oj oj oj…….

      Svara
  52. G

     /  10/09/2018

    facebook.com/joakim.lamotte/posts/1985798221514759?__xts__%5B0%5D=68.ARDpOVy11o2eqyJW_7_MGzlJ9BYI-pT_mR17T2BdLwSnCQtaWXjyLGwULHbdxfShwrDbfjSUCXC243vFWb_3MdLShFtKGvFhtI_Gmuiarp6WyG_egk0FNPOJgqtNVoIVBNUDJLmJoeCs3gFvF1Vi0gM7_9qXSFikTrzHRyH4AZ_eBHUaTlIdzQ&__tn__=-R

    Svara
    • Senior

       /  10/10/2018

      Precis så.

      På samma sätt som man kritiserar andra länders brist på jämställdhet samtidigt som man utan vidare tillåter olika rekordförsök av balkongflygning och annat otyg i Sverige.

      På samma sätt som man gör stora reportage om bilbränder och upplopp i andra länder, samtidigt som man förminskar samma fenomen i våra förorter.

      Etc. Etc.

      På samma sätt som pravda gjorde i Sovjet.

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  10/10/2018

        Svensk media rapporterar om samma saker som internationell media, dvs. om problem som finns utanför Sverige.

        Indisk media rapporterar om våldtäkter i Indien och det gör även svensk media. Båda struntar i svenska våldtäkter.

        Italiensk media rapporterar om korruption i Italien och det gör även svensk media. Båda struntar i svensk korruption.

        Osv, osv…..

        Svara
  53. G

     /  10/09/2018

    ”Efter Swifts uppmaning: 240 000 har registrerat sig

    240 000 personer har registrerat sig för att rösta i mellanårsvalet i USA efter att artisten Taylor Swift tog politisk ställning i söndags, skriver Reuters och hänvisar till sajten Vote.org som hjälper personer att registrera sig.
    Enligt sajten är detta en jättestor ökning då man kan jämföra siffran med att 57 000 registrerade sig under hela augusti och 190 000 under september.
    102 000 av de som registrerat sig sedan i söndags är mellan 18 och 29 år.
    Swift, som har 112 miljoner följare på Instagram, uttryckte sitt stöd till Demokraternas kandidater i hemdelstaten Tennesse.”
    https://omni.se/efter-swifts-uppmaning-240-000-har-registrerat-sig/a/vm7EP5

    Svara
  54. G

     /  10/09/2018

    ”Ungdomar ger sig på passerande bilar i Leksand – upprorisk stämning

    Vid 20.30-tiden larmades polisen om att en större samling ungdomar orsakar ordningsstörningar vid en fritidsgård i Leksand.
    ..[..]..
    Om det har någon koppling till den knivskärning som skedde på Leksands gymnasium tidigare under dagen går inte att säga förrän polisen varit på plats.

    – Det är för tidigt men vi har det i åtanke. Därför åker vi dit med två patruller för att mota Olle i grind, säger Tommy Lindh.

    Vid 21.30-tiden var patrullerna ännu inte på plats.

    – Patrullerna är hårt ansatta på annat håll. Vi har koll på läget via de vuxna som är där. Än så länge rör det sig mest om hopp och stök så det är inte prioriterat, säger Tommy Lindh.”
    https://www.dt.se/artikel/dalarna/leksand/ungdomar-ger-sig-pa-passerande-bilar-i-leksand-upprorisk-stamning
    https://web.archive.org/web/20181009193649/https://www.dt.se/artikel/dalarna/leksand/ungdomar-ger-sig-pa-passerande-bilar-i-leksand-upprorisk-stamning

    Svara
  55. G

     /  10/09/2018

    ”Hillary Clinton criticises Tory MEPs over failure to censure Hungary

    Former presidential nominee says Conservative party has come long way from Churchill

    Hillary Clinton has delivered a stinging attack on the Conservative party for the failure of Tory MEPs to censure Hungary’s authoritarian leader, Viktor Orbán.
    …..
    In her address on Tuesday, Clinton expressed concern about attacks on human rights globally, and said countries such as Hungary and Turkey were not real democracies, “just illiberal ones”.

    “I hope the EU and the people of Europe will resist the backsliding we are seeing in the east. It’s disheartening to watch Conservatives in Brussels vote to shield Viktor Orbán from censure, including British Tories,” she said.”
    …..
    With respect to Europe and the US, Clinton had strong words on immigration policies, calling for an end to the latter’s “cruel abuses at the border”.

    “Here in Europe, I add my voice to those warning about the risk of giving up on Schengen and the great benefits freedom of movement can deliver,” she said.
    ….
    “Our goal should be to to build societies that are secure and welcoming, where everyone counts and everyone contributes – people who are newcomers to our lands and people who have lived in the same place for generations.”

    Clinton, who stood unsuccessfully against Donald Trump in the 2016 US presidential campaign, said such a goal was made harder by the current US administration and the state of Europe. She described the US as being in crisis.”
    https://www.theguardian.com/us-news/2018/oct/09/hillary-clinton-criticises-tory-meps-over-failure-to-censure-hungary

    Svara
  56. MiT

     /  10/09/2018

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/posts/1985798221514759*

    Svara
    • Gorby

       /  10/10/2018

      Svara
  57. Pether

     /  10/10/2018

    Hmm… hmm.. HMMMM…. Vad kan en av orsakerna vara? Just ja… det är olagligt att säga i det här landet.

    http://www.gp.se/nyheter/sverige/psykisk-oh%C3%A4lsa-%C3%B6kar-i-hela-v%C3%A4rlden-1.9835047

    Svara
  58. Pelle2

     /  10/10/2018

    OT:
    Mårten Schultz på SVD klagar på att Cissi Wallin hängs ut i media och får någon form av yrkesförbud pg.a att Virtanen har stämt henne för förtal pg. a hennes uthängning av hans påstådda våldtäkt på henne.
    Han verkar dock inte ha något problem med att Wallins uthängning av Virtanen gav honom yrkesförbud.
    Han säger heller inget om Kronér som råkade ut för samma sak som Virtanen. Han har väl inte dömts för något såvitt jag vet.
    Malin Ekman på SVD klagade igår också på att Wallin inte fick programleda ett program i SVT pg.a Virtanens förtalsanmälan.

    Bägge säger sig vara bekanta med Wallin…

    Jag har inget till övers för mobbaren Virtanen men varför anser Schultz och Ekman att det var ok att döma honom till yrkesförbud för något han inte är dömd för ?
    Ännu värre är det väl i fallet Kronér som väl inte ens blev formellt åklagad och dessutom verkar vara en trevlig person.

    Men det är ju aldrig något problem för de politiskt korrekta och vänstermänniskor att hänga ut dom som dom ogillar men när det drabbar dom själva finns det ingen hejd på deras gråt och tandagnisslan..

    Svara
  59. Leif

     /  10/10/2018

    Julle, 9, uteslöts från pojklaget eftersom han juridiskt sett är en flicka.
    Nu ska en stämningansökan mot hans förra fotbollsklubb skickas in.
    https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/julle-utslangd-av-laget-stammer-nu-klubben/

    Svara
    • Nilsson

       /  10/10/2018

      Fattar inte problemet, tjejer får lov att spela i kill-lag men inte tvärt om, varför uteslöts hon?
      Fysiskt borde det väl funka till typ 12-års åldern, sen brukar killar utvecklas snabbare.
      Var hon för dålig? Var de andra rädda att skada henne? Känns som att det var något annat än könet som avgjorde att hon uteslöts.

      Svara
  60. Gorby

     /  10/10/2018

    Då var det dags igen för feministerna igen. Denna gång galopperar de på Lidingö.

    ”Idag kunde lidingöbor som rörde sig i Centrum, Torsvik och fram till MIllesgården, se dansföreställningen ”City Horses”. Det är en feministisk dansgalopp där dansarna, som agerar som en grupp hästar, spränger fram eller samlar kraft under en stunds vila. Meningen är att dansen ska möta offentliga skulpturer i en koreografi om makt, existens och kvinnokroppen. Samtidigt ska den vara ett bevis på hästtjejernas styrka och mod, i paritet med ryttarna på häststatyerna runt om i Europa. Fast på Lidingö finns ju inga ryttarstayer med män i sadeln utan helt andra motiv varav många är just kvinnor.”

    http://lidingosidan.se/lidingo/galopp-i-centrum/

    Endast en kommentar på artikeln än så länge, men en bra sådan.
    ”För onekligen tankarna till förskoletiden när man som sexåring såg flickorna galoppera på dagisgården. Lustigt att dessa kvinnor mentalt inte riktigt lämnat förskolestadiet. Märkligt att vuxna kvinnors barnlek kallas kultur. Jösses va larvigt.”

    Svara
  1. Smått och gott från 2018, del 5 | WTF?

Lämna ett svar till Jonas Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.