Guldklimpar vi absolut inte vill utvisa

Sverige måste anse att våldtäktsmän och andra grova brottslingar som inte är svenskar är riktiga guldklimpar som man verkligen ska kämpa för att behålla i landet. Det är i alla fall de signaler man skickar.

Man hajar till när man ser nåt sånt här i vanlig media, de är inte direkt kända för att tala klarspråk när det gäller utländska grova brottslingar utan i det normala fallet så vill man påskina att det är svenskar det handlar om.

HD visar glatt upp att de är så i otakt med allmänhetens rättskänsla att de marscherar åt fel håll. Länken i tweeten går hit. Det HD säger är att tid i Sverige trumfar allt annat oavsett och att det är fritt fram att göra i princip vad som helst här. Jo, det är faktiskt vad de säger mellan raderna. De kommer med lite yada yada om synnerliga skäl som alla vet är bullshit eftersom det är en gummiparagraf som kan betyda allt och inget. Vilket HD bevisade i och med domen. De talade om att väldigt grov brottslighet inte betyder ett skit.

Dessförinnan har han under hela sin tid i Sverige haft sysselsättning i form av studier, praktik eller anställning. Han har särskilt lagt sig vinn om att skapa goda förutsättningar för att lära sig svenska. Senaste anställningen var på en snabbmatsrestaurang. Arbetet var för stressigt och han sade därför upp sig.

I domen kan man läsa det ovan. Arbete var inte för honom direkt, det var för stressigt.

Eftersom han tillhör en minoritetsklan i Somalia, löper han stor risk att dödas om han återvänder dit.

Det är faktiskt inte Sveriges problem eller ansvar utan till 100% hans eget. Han har fått flera chanser till ett nytt liv här men VÄLJER att våldta. Då har vårt ansvar tagit slut. Han får väl dra en handtralla om han blir sugen. De flesta i Sverige skiter faktiskt i vad som händer en som han om han utvisas. Han har själv orsakat sina egna ev problem han har om han skickas tillbaka. Ge fan fan i att begå brott så är du safe. Han lyckades inte ens att under påstått dödshot i hemlandet avhålla sig från att våldta. Vid grova brott upphör Sveriges ansvar och skyldigheter.

HM har dömts för brott vid fyra tillfällen mellan 2012 och 2017, i samtliga fall till dagsböter. Det har varit fråga om bl.a. ringa narkotikabrott, rattfylleri och olovlig körning.

Och han har visat tidigare att han skiter i Sverige.

Han är tydligen en riktig guldklimp som vi bara måste behålla här i landet.

Här kommer en kavalkad av ännu fler guldklimpar som vi gärna vill ha i landet, det är sånt som jag sett flimra förbi under ett halvår eller så. De flesta kommer som ni förstår INTE från traditionell media, när traditionell media har skrivit om samma fall och man jämför så kan man inte tro att det faktiskt är samma fall, så stor skillnad är det. Nästan all väsentlig information är borttvättad ur artiklarna.

Länk

Länk. En multikriminell som inte utvisas, är misstänkt för flera sexualbrott.

Länk

Länk

Länk

Länk

Ojdå, från SVT, en mus på ostlagret. Måste vara misstag i arbetet bara. De skriver i slutet att han inte utvisas.

Länk

Länk. Kan någon tala om för mig varför han är välkommen tillbaka igen överhuvudtaget?

Länk

Länk. Han är välkommen tillbaka igen efter 10 år. Eller ja, efter 9 år eftersom utvisningen börjar räknas i samma ögonblick som domen faller. och han ska ju sitta 1 år. Och han kommer troligtvis inte att utvisas alls utan bara släppas efter året i finkan. Året som i Sverige automatiskt blir 8 månader. Osv. Gäller f ö alla som döms till utvisning, mycket få av dem kommer i praktiken att utvisas utan släpps helt enkelt. Om de kan så håller de sig undan tills utvisningstiden löpt ut och slipper då utvisas eftersom tiden inte börjar räknas när man de facto blir utvisad utan vid domen. Gömmer man sig under de år man ska vara utvisad så räknas det i utvisningstiden ändå. Sinnessjukt!

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk.

Sakeriye Barre kan inte utvisas ur landet eftersom han har fått svenskt medborgarskap. Han kom till Sverige i juli 2015. Två år senare, i augusti 2017, blev han svensk medborgare. Stämningsansökan visar att han behövde tolk till somaliska under rättegången.

Så, svenskt medborgarskap på två år. Det stinker korruption!

Länk

Länk. Synd och skam att inte ge uppehållstillstånd till en guldklimp!

Länk. Den har jag inte läst då den är låst för plus.

Länk

Länk

Länk. Den har jag inte läst då den är låst för plus.

Länk

Länk. Han kommer garanterat inte att bli utvisad. Nästan inga blir ju det…

Länk. Åklagaren yrkade på utvisning men att mannen var varmt välkommen tillbaka efter 10 år.

Länk

Där är Mariestads-Tidningens väldigt tvättade artikel om samma sak, ”Törebodabo”…

Länk

guldklimp som vi inte vill utvisa28.JPG

Tack för att du valde Sverige!

guldklimp som vi inte vill utvisa29.JPG

En riktig guldklimp som kommer att skänka mycket glädje till Sverige i många år framöver!

guldklimp som vi inte vill utvisa30.JPG

Länk

guldklimp som vi inte vill utvisa31.JPG

Gruppvåldtog 13-årig flicka så hennes underliv sprack. Tänk vilken glädje de kommer att sprida i Sverige i framtiden!

Jag förstår inte, varför anser Sverige att mänskligt avskrap från andra länder är guldklimpar som man verkligen kämpar för att behålla? Dessa kommer ALDRIG att bidra med någonting utöver mer elände och problem för andra människor! Varför ska Sverige vara en fristad för dem? Har man frågat svenskarna om de vill att utländska grovt kriminella ska få en fristad här? För det är vad det handlar om, en fristad för grovt kriminella utlänningar som får göra som de vill här.

Till detta ska man lägga att Stefan Löfven i partiledardebatten för ett år sedan tydligt sa att ordningen är att om man är utländsk medborgare och begår grova brott så utvisas man när Åkesson sa att bara en av fem utländska våldtäktsmän utvisas.

DN ville då bevisa att Åkesson hade fel och lyckades istället av misstag visa att han hade helt rätt. Men det var ändå FAKTISKT mestadel fel enligt DN, i alla fall om man gör som DN gjorde, hittade på vad Åkesson sade och lade till vad de själva tyckte han borde ha sagt och granskade det i stället. Så agerar en riktig faktagranskare!

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

73 kommentarer

  1. Weasel

     /  04/25/2019

    Jag vet inte om 7K-partierna kommer bemöda sig om att sätta upp valstugor inför EU-valet , men om dom gör det tänker jag fråga deras valarbetare varför dom vill att utländska våldtäktsmän ska få uppehållstillstånd i Sverige.

    Svara
  2. MiT

     /  04/25/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1150537988459303/?__xts__%5B0%5D=68.ARArNP6E8mTpynGGppuKzuyf6j2ySGm3skCjqTYtpcv2A3iaxa5WAJlGQzOn6gS8P5bNe3ygU1MWa8ndTX1kaXq5z2YoqhWEXqsRgHNRxSx4BdpERCSz-f1TEncJCjlTBjcT70M_npRF5SBky4RTRN5xXPQKBJGn5TBGNbNDu5qM2FXDbN89vuyqZ1DHU0ww8wpRBhVlH1CQS9C66GuwqTH-MRfUBAYAMw1oZkC4vlB6hj-IbohuJ6J7QKu_PqUMsPdJLh-g7v5iOXq18rcrM6MPmCSCZ6lNRWfgz7ehvElkvU-kbe2_mqk2VnbbJHNo3n6U6qyXiyDL8t8E9eu3Bftl3Tw62MB2Tp7njCz6ZU7N-fh4wgZX0UGcLYXPdIkO9FX8GRorZugczW1pHrlB2CnX4NxWaRKla4clTdXeOInrX22iZIaK9oyLD8ATP2dCI5qKUWiKEe18zKN1h1Fu5DwACuasgRmT68HKYeBpKW8Eb-K5SWu9f2cCZl6WHme4lHY6fy2NxusdhlV6-U4qmv_Q0GosEsAJhw&__tn__=H-R*

    Svara
    • hllviken

       /  04/25/2019

      Tack Joakim för det viktiga arbete du utför!

      Situationen i Sverige är outhärdlig…..

      Svara
    • Ivar L

       /  04/25/2019

      Det är en domares privilegium, att hänvisa till domen och lägga på. Mig veterligen har de ingen skyldighet att svara inför media.

      Jag ogillar domen starkt men det är lagarna som är problemet i grunden. Riksdagen kan ändra på detta om de vill. Att de inte vill det är det stora problemet. Det är lagarna som skall ändras.

      Men visst, jag tror absolut att det under lång tid skett en glidning i riktning mot ”välvilja” till immigranter som begår brott. Att detta sedan resulterar i att fler svenskar utsätts för brott verkar tyvärr inte intressera annat än alternativmedia. Vi har en lång väg att gå för att rätta till detta.

      Men en domares okränkbarhet är lika viktig som yttrandefriheten, inget vi skall plocka bort även om vi ogillar en del domar. Inget fel av Lamotte att ringa och fråga, och kärringen kunde ju varit lite artig, men någon skyldighet att svara varje journalist har hon inte. Det är det som står i domen som gäller som motivation.

      Svara
  3. Jag tror tyvärr att den enda rimliga lösningen är att höja minimumstraffen till vad vi egentligen tycker borde vara standard då domstolarna uppenbarligen har som mål att ge så lite konsekvenser som möjligt för de som begår brott. Det är inte roligt, men det är väl vad som händer när aktivister invaderar ett system – man kan inte tillåta något svängutrymme alls då de löper amok med det…

    Svara
    • Ivar L

       /  04/25/2019

      Höja minimistraffen och sänka gränsen för när utvisning kan bli aktuellt samt plocka bort en massa mer eller mindre påhittade skäl till varför de inte kan utvisas.

      Samt naturligtvis, viktigast av allt, ställ stora krav för uppehållstillstånd och mycket stora krav på medborgarskap.

      Svara
  4. Ivar L

     /  04/25/2019

    Antalet fall är stort där nyimmigrerade begår grova brott men slipper utvisning. Det betyder att det statistiskt går att räkna ut allehanda saker. Med utgångspunkt från återfallsfrekvens och vilka brott dessa begår vi återfall bör det rimligen gå att räkna ut hur många svenskar som döms till döden och som döms till misshandel via återfall i de fall dessa inte utvisas.

    De domstolar som ”friar” dessa kriminella från utvisning dömer indirekt svenskar till döden statistiskt sett. Gissningsvis har ett stort antal domare vid detta laget flertalet släckta liv, våldtäkter och misshandlar på sitt samvete.

    Svara
  5. lensof

     /  04/25/2019

    Ibland när jag tänker så blir det inte helt klart. Kanske beror det på inputen.

    Som detta med våldtäkter…

    Assange är dömd av domstol eller på annat sätt till ett hårt straff för att han inte använde kondom och var med en kvinna som hade förväntat sig mer av relationen än vad han ville. Inte ovanligt men straffbart???

    Arnault sitter nu i fängelse, förnedrad och tillintetgjord bl.a. för att en kvinna flög till honom, hade frivilligt sex men sen blev besviken för att detta inte gav den utdelning hon tyckte hon hade anledning att förvänta sig. Ja ja….

    Samtidigt går en flicka som inte ens är en kvinna med ett söndertrasat underliv efter en gruppvåldtäkt där gärningsmännen knappt får några straff alls utan snarare stöd av det s.k. straffväsendet.

    Om detta är vad våra styrande anser vara rättvisa då är jag inte med längre. Som kvinna, som mor till både dotter och son så anser jag detta ger signaler till en utveckling jag inte vill vara del av. Vad jag kan göra vet jag inte än. Men detta är inte rätt!!!

    Svara
    • elina

       /  04/25/2019

      Nej, det är inte rättvisa. Dessa domar är något annat. Markörer i tidsandan?
      Det är ett slags undfallenhet och uppfattning om att vissa människor inte kan uppföra sig bättre. De blir på något sätt offer själva i stället förövare. Det är synd om dem. De behandlas som om de vore på lägre utvecklingsnivå och därför inte förstår att våldföra sig mot kvinnor och barn är brott. De kan inte dömas för fullt och absolut inte skickas iväg.

      Kvinnor bör se till att de inte utsätter sig för faror lyser outtalat i varje dom. Ålder oväsentligt.
      Och vem vill bli kallad rasist? Det största brottet vi har.

      Lensof, du frågar vad du kan göra? Kommer du på något smart annat än hålla dottern hemma så hör av dig. Vill gärna veta. Har 2 barnbarn som är flickor.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/25/2019

        Är det inte detta som paleakonservativa kallar ”anarkoterrorism”.
        Ett samhälle där ett visst mått av anarki mot de skötsamma skapas genom att:
        1. Ge låga straff till livstidskriminella. (anarki)
        2. Ge höga straff till skötsamma. (terror)

        På så sätt upprätthålls en maktbalans där de skötsamma hålls i schack av de livsstilskriminella och på så sätt tvingas de skötsamma till beroende av staten, betalar sin skatt, är produktiva o.s.v. Staten ger ett visst skydd.

        Om de skötsamma tog saken i egna händer, riskerar makthavarna att förlora skattepengar och makt därför krävs det att de skötsamma straffas hårt vid minsta avvikelse. De livsstilskriminella däremot behöver inte hållas i schack, tvärtom är det bra om de gör samhället osäkert.

        Svara
        • Rikard

           /  04/26/2019

          Hej.

          Nästa steg i den situation du skisserar är att makthavarna rekryterar de våldsammaste elementen till att vara vakter mot de skötsamma som blivit uppstudsiga mot makten.

          Gör vargen till fårhund, så håller sig flocken i skinnet, ‘vargen’ är mätt och belåten, och herden kan göra vad det honom lyster med sina djur.

          Bara ett av många skäl att föredra grisar framför får.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • Senior

             /  04/26/2019

            Exempelvis i den socialistiska hyllade drömmen i Venezuela, där Maduro nu beväpnar och betalar kriminella gäng för att hålla folk(et) i schack…

    • G

       /  04/25/2019

      Nej. Detta är inte rätt. 😦

      Svara
  6. G

     /  04/25/2019

    ”TV4-påhoppet mot Jimmie Åkesson: ”Inte mänsklig”

    Efter Jimmie Åkessons framträdande i TV4:s Malou efter tio fick tv-kanalens panel analysera SD-ledaren. Han kallades för ”robot”, ”ledsen”, någon som tveklöst ”mår dåligt”, är på gränsen till ”panikångest”, behöver medicineras med ”betablockare” och en person som ”visade sig inte mänsklig”.

    På torsdagsmorgonen deltog Jimmie Åkesson i Malou efter tio i TV4. Där förklarade han bland annat sin syn på klimatfrågan och Greta Thunberg.

    Fast det hela slutade inte där.

    Efteråt hade TV4 bjudit in en kvinnlig vänsterpanel för att kommentera Åkessons framträdande och person. Inslaget, som liknar något slags psykoanalys av SD-ledaren, bestod av Linda Skugge, Martina Montelius och Marie Göranzon.”
    http://www.friatider.se/tv4-p-hoppet-mot-jimmie-kesson-han-var-inte-m-nsklig

    Svara
    • Gäng mobbare, inget annat.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/25/2019

        Tunga expertkommentatorer TV4 anlitar. Verkligen riktiga politikexperter.
        Det är nästan som från en dålig film om ett urspårat mediesamhälle där de mentala bäbisarna tagit makten.

        Svara
    • lensof

       /  04/25/2019

      Denna typ av kvinnor fanns förr i flickskolor mm. Numera träffar man på dem i omklädningsrum till någon ”självstärkande” aktivitet, i välgörenhetsorganisationer eller ”djupa” kulturella engagemang.

      Där vill man ge sken av att vara insatt, klok, välvillig och förstående. Samtidigt som man utan några som helst samvetskval gör om sanningen, skickar dolda budskap och fäller bilar över dom som man anser vara fel. Fel kan vara att någon tycker annorlunda, har annan (vit) bakgrund eller helt enkelt är snyggare, vill mer och annorlunda än vad denna kvinnomaffia anser vara rätt.

      Den som en gång gått i en flickskola vet hur matriarkatets elakheter ser ut. Inlindade, känslofixerade och numera gärna med medicinska stämplingar är de svåra att argumentera emot. Det bästa är att ignorera dem för de är inte värda bättre.

      Svara
      • Rikard

         /  04/26/2019

        Hej.

        En flickvän lärde mig lite om den där världen. Jag frågade henne varför hon blev arg och upprörd för en komplimang från en väninna på en fest, och fick till svar:
        ”Hörde du vad hon sa?”
        ”Ja-a?” sa jag tveksamt, ”Hon sa ‘ Vilken fin klänning – det ser ut som du sytt den själv!?’ Det var väl en komplimang?”

        Varpå jag fick en utläggning om det sociala samspelets subtiliteter.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
    • weasel

       /  04/26/2019

      Usch då.
      Det här var sannerligen inte bra.
      Åkesson har visst begått blasfemi.
      Hur kan han vara så fräck ? Hur har han mage att ifrågasätta den allsmäktiga frälsaren och den heliga profeten Greta ?
      Att komma och påstå att professor Greta inte skulle vara ett geni när det gäller klimatforskning och att hennes skolkande inte påverkar de kinesiska kolkraftsverken !
      Fy fan vilket absurt och hädiskt påstående.
      Endast stening kan sona det brottet han har begått.

      Greta Akbar !
      Heil Greta !

      Svara
  7. G

     /  04/25/2019

    ”Austria draft law would require real names for internet comments

    You could use a public nickname, but anonymity would still disappear

    Austria’s government has introduced a draft law that would require you to provide your real name and address to larger sites before commenting. You could still use a nickname in public, but authorities would have an easy way to find you if they believe you’re harassing users or otherwise violating the law.

    Companies that didn’t honor the law could face fines up to €500,000 (about $562,000) if they didn’t comply, and twice that with a repeat offense.

    It would only affect sites with more than 100,000 registered users, bring in revenues above €500,000 per year or receive press subsidies larger than €50,000. There would also be exemptions for e-commerce sites as well as those that don’t earn money from either ads or the content itself.

    If passed and cleared by the EU, the law would take effect in 2020.
    ..[..]..
    While requiring names and addresses could discourage harassment and hate speech, it might also discourage people from coming forward with insightful stories and opinions.

    Moreover, this would turn sites into veritable gold mines for hackers — if they could breach a database, they might swipe personal information for thousands or millions of users.
    Simply put, there could be a chilling effect on freedom of expression even as Austria attempts to preserve it.”
    https://www.engadget.com/2019/04/21/austria-draft-law-would-require-real-names-for-internet-comments/

    Svara
    • Jans

       /  04/25/2019

      Sådana regler har väl redan många svenska mediesajter? SvD kräver dessutom att man skriver ut sitt namn som ”nick” för att man skall få kommentera.

      Svara
  8. G

     /  04/25/2019

    ”Strandhälls utbrott – anklagar Åkesson för att ”sprida myter och osanningar”

    I TV4:s Malou efter tio förklarade han att Sveriges klimatpolitik är ineffektiv och förstör landets konkurrenskraft, och att klimatdebatten är väldigt ensidig. Den som har en avvikande åsikt stämplas direkt som ”ond”, precis som invandringskritiker behandlas, sade han.

    Han menade också att en pr-firma samt media ligger bakom fenomenet Greta Thunberg, en ”iscensatt pr-kampanj” kallade han det. Han var dock även respektfull och sade han respekterar flickans engagemang.

    Men nu rasar statsrådet Annika Strandhäll (S) mot SD-ledarens uttalande, och anklagar Åkesson för att vara oanständig och lögnaktig.

    ”Att en svensk partiledare sitter i tv och attackerar en 16 årig klimataktivist som engagerar sig för en bättre värld för våra barn och barnbarn är skamligt att han dessutom gör det genom att sprida osanningar och myter är ännu värre. Men vem är förvånad”, skriver hon på Twitter på torsdagseftermiddagen.”
    http://www.friatider.se/strandh-lls-utbrott-anklagar-kesson-f-r-att-sprida-myter-och-osanningar

    Svara
    • G

       /  04/25/2019

      ”The cult of Greta Thunberg

      This young woman sounds increasingly like a millenarian weirdo.
      ..[..]..
      What they have done to Ms Thunberg is unforgivable. They have pumped her – and millions of other children – with the politics of fear. They have convinced the next generation that the planet is on the cusp of doom. They have injected dread into the youth. ‘I want you to panic’, said Ms Thunberg at Davos, and the billionaires and celebs and marauding NGOs that were in attendance all lapped it up. Because adult society loves nothing more than having its own fear and confusions obediently parroted back to it by teenagers. They celebrate Thunberg because she tells them how horrible they are: it is an entirely S&M relationship, speaking to the deep self-loathing of the 21st-century elites.”
      https://www.spiked-online.com/2019/04/22/the-cult-of-greta-thunberg/

      ”Who’s REALLY behind 16-year-old Greta Thunberg? Ugly feud between her opera singer-turned-climate-activist mother and the green PR man who she accuses of exploiting her

      Greta Thunberg spoke to Existence Rebellion protesters in London, yesterday
      Reports claim Swedish teen’s rise to fame is more orchestrated than first thought
      Six months ago the unknown teenager camped outside Sweden’s parliament.”
      https://www.dailymail.co.uk/news/article-6946815/Whos-REALLY-16-year-old-Greta-Thunberg.html

      Svara
    • G

       /  04/25/2019

      ”Greta Thunberg: Britain has a “Mind-Blowing Historical Carbon Debt”

      Greta Thunberg: Britain has a ”Mind-Blowing Historical Carbon Debt”

      Svara
    • Gorby

       /  04/25/2019

      Svara
    • weasel

       /  04/26/2019

      Jag såg intervjun och jag undrar lite över när det var som Åkesson ”attackerade” Greta ?
      Skedde ATTACKEN när han sa att det var bra att Greta engagerade sig i miljöfrågor ?
      Eller bestod ATTACKEN av att han sa att Greta borde gå i skolan istället för att skolka ?
      Eller menar Strandhäll att det var en ATTACK när han hävdade att varken Gretas skolkande eller bensinskatter som gör att folk inte har råd att åka till jobbet i Sverige inte direkt är ett konstruktivt sätt att komma till rätta med utsläppen i Indien och Kina ?
      Jag förstår inte riktigt var och när själva ATTACKEN skedde ?
      Är det kanske så att Strandhäll menar att det var en ATTACK när Åkesson inte svarade ”Hallelujah! ” på Von Sivers fråga om vad han tyckte om Greta och hennes skolkande ?

      Sedan tycker jag att Strandhäll ska ge fan i att poängtera att Greta är 16 år.
      Antingen är det så att Greta är en oerhört intellektuell och kunnig miljöforskare som hela EU-parlamentet och Nobelstiftelsen bör betrakta som en vuxen person.
      Eller också är det så att hon bara är en liten 16 åring.

      Det kan alltså INTE vara så att hon i ena sekunden ska betraktas som en vuxen person medan hon i nästa sekund ska betraktas som ett litet barn och därmed någon som man inte får ifrågasätta eller kritisera.
      Greta och Strandhäll måste välja.
      Antingen är Greta vuxen eller också är hon ett barn. Hon kan inte vara vuxen när Strandhäll berättar att hon vill se henne som statsminister, men ett barn och därmed någon som inte får kritiseras eller ifrågasättas på grund av sin ringa ålder när Åkesson får en fråga om henne.

      Om Åkesson avgår som partiledare så vill jag att en femtonåring tar över som partiledare i SD – för då får inte Strandhäll säga ett enda negativt ord om SDs partiledare, för man kan ju inte ATTACKERA barn.

      Svara
  9. G

     /  04/25/2019

    ”Sizing Up Twitter Users

    U.S. adult Twitter users are younger and more likely to be Democrats than the general public. Most users rarely tweet, but the most prolific 10% create 80% of tweets from adult U.S. users
    ..[..]..
    The analysis indicates that the 22% of American adults who use Twitter are representative of the broader population in certain ways, but not others. Twitter users are younger, more likely to identify as Democrats, more highly educated and have higher incomes than U.S. adults overall. Twitter users also differ from the broader population on some key social issues. For instance, Twitter users are somewhat more likely to say that immigrants strengthen rather than weaken the country and to see evidence of racial and gender-based inequalities in society. But on other subjects, the views of Twitter users are not dramatically different from those expressed by all U.S. adults.”
    https://www.pewinternet.org/2019/04/24/sizing-up-twitter-users/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/26/2019

      Tl;Dr:

      Twitteranvändare är skenheliga urbana latte-brats ur övre medelklassen

      Se även pewinternet.org’s andra banbrytande sammanställning:

      Vatten är vått

      Svara
  10. x

     /  04/25/2019

    Undra om Skatteverket är lika hårda ock kommer kräva ”handlingar som styrker föräldraskapet” innan ”IS-barnen” släpps in i landet?

    Navid och Anneli fick barn med surrogatmamma – kunde inte få hem dottern Cleo, 6 veckor
    ”Navid och Anneli Diehls dotter Cleo föddes av en surrogatmamma i Ukraina. Men när den nya familjen skulle resa tillbaka till Sverige stötte de på patrull i form av Skatteverket. De menade att den nya familjemedlemmen inte kunde få ett eget tillfälligt personnummer.

    Hon säger att det måste finnas handlingar som styrker föräldraskapet när Skatteverket gör sin bedömning…”.
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-foraldrarna-fick-inte-ta-hem-chleo-6-veckor-gammal

    Svara
  11. G

     /  04/25/2019

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2019

      Undrar om ens uttrycket Easter worshippers använts tidigare? Det är verkligen skrämmande att se hur alla ”liberaler” marscherar i takt med varandra och använder exakt samma uttryck på det där viset. Känns lite som Sovjet faktiskt.

      Svara
  12. Gorby

     /  04/25/2019

    Snecker, igen…

    Svara
    • hllviken

       /  04/25/2019

      Det här är nog jobb för psykologer…..

      Svara
  13. Törnrosa

     /  04/26/2019

    Strandhäll – en dam med ögonen på skaft – agerar som den nuvarande regeringens intellektuella spjutspets. Hon talar om för folk hur det ska vara. Minns att hon läxade upp Orban som ville höja den inhemska nativiteten i Ungern.

    Enligt ett inslag hos radio Bubbla har Ungern passerat Sverige på IQ-fronten. Sverige lär ligga på IQ 96-97 – inte 100 längre. Hade varit klädsamt med en viss ödmjukhet hos vissa av våra politiker.

    Hade gärna sett att Strandhäll, Lööf med flera av politikerna agerat för att stoppa våldtäkterna på svenska flickor, kvinnor och pojkar. Ta ansvar för ert eget folk. mvh

    Svara
    • Rikard

       /  04/26/2019

      Hej.

      Det är IQ som genomsnitt, eller medeltal för populationen, som påverkats. Inte IQ bland folkgruppen svenskar. Det är inte konstigare än om du låter mig vara med och springa 400 meter häck med fri-idrottare. Medlet sjunker, rätt rejält dessutom.

      Skulle vi få testa efter ras och etnisk härkomst, dessutom med andra socioekonomiska faktorer, skulle vi kunna upptäcka vilka, om några, etniska grupper som släpar efter och därmed kunna implementera korrekta åtgärder. Troligen skulle forskningsetiska rådet sätta topp för det, och om inte så kan du tänka dig den politiska pressen – och troligen trakasserier, förföljelser och attacker mot forskarna. Se på hur Samir Ariaslan bemöttes häromåret när han kunde visa hur kriminellt beteende är ärftligt (jätteförenklat – jag gör inte hans forskning rättvisa men den går att hitta via hans blogg).

      Forskning om IQ och ras är minst sagt kontroversiellt.

      Lynn och Vanhanens arbete är en bra startpunkt: ”IQ and the Wealth of Nations”.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Törnrosa

         /  04/26/2019

        Visst är det snittet av befolkningen som räknas i mitt inlägg. Jag dristade mig till att lyssna på samtalet mellan Dr Michael Woodley och Stefan Molyneux .

        Det handlar om Woodleys forskning huruvida vi är på väg att bli dummare
        https://www.youtube.com/watch?v=PW3Mmxh-9g0 ”.

        Rekommenderas. Inte särskilt uppmuntrande. Martins funderingar också värda att lyssna på. Klart det är kontroversiellt. Varför tror du att jag tog upp det? :-/
        mvh

        Svara
        • Törnrosa

           /  04/26/2019

          Rikard: Ytterligare ett intressant samtal jag tog del av i samband med Bubblainlägget.

          Här tas både Flynn och Lynneffekterna, mvh

          Svara
      • Ivar L

         /  04/27/2019

        Med tanke på att det är vi svenskar som röstat för immigrationspolitiken som förstör vårt land och att röstandet för förstörelsen fortsätter så misstänker jag att även infödda svenskar ligger efter ungrare. Allt tyder på svårtartad brist på förståelse för konsekvenser vilket i vart fall jag tolkar som låg IQ.

        Den alternativa förklaringen är auktoritetsbundenhet.

        Svara
    • MiT

       /  04/26/2019

      ”med ögonen på skaft” 😛

      Svara
  14. Elisabeth Eklund

     /  04/26/2019

    Snart flyttar jag till Danmark. Dom vet iallafall hur brottslingar ska behandlas. Man tror inte sina öron. Hur i helv kan domstolar som ska skydda oss från patrasket dömapå detta sätt.
    Skit samma om de riskerar att avrättas då de kommer hem eller att de har uppehållstillstånd i Sverige. De ska ut direkt efter fängelset och aldrig få komma tillbaka. Det är skrämmande hur Sverige blivit för land.

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2019

      Somalier åker ju till sitt hemland på semester. Vad gör ens den där mannen i Sverige egentligen? Klart han skall hem, även om han inte hade begått våldtäkt, tillsammans med tiotusentals andra.

      Svara
  15. fete

     /  04/26/2019

    Nackskott…..

    Svara
  16. MiT

     /  04/26/2019

    Denne Sonning från SR dyker ofta upp i såna här frågor på det här sättet

    Svara
    • MiT

       /  04/26/2019

      Läs hela tråden, underhållande!

      Svara
      • Jans

         /  04/27/2019

        LOL

        Svara
    • Som vanligt så är det ingen som frågar sig VAD dessa kvinnor utbildat sig till som ger så låg lön? Kan det ha viss relevans i sammanhanget?

      Svara
    • Pether

       /  04/26/2019

      Sen när är ‘utbildningsnivå’ det samma som kompetens?

      Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2019

      Intresssant att Staffan Sonning (Sveriges Radio väl?) hänger ut Mongoliet, den enda fungerande demokratin i hela Centralasien på det där viset.
      https://fof.se/tidning/2018/7/artikel/demokratin-i-djingis-khans-fotspar

      För det första tror jag inte ens det han säger är sant, men i vilket fall som helst kan det tolkas som att samhället är hyfsat jämställt, kvinnor får jobba och dessutom, hur ser du ut i de vidriga delvis islamiska diktaturer till grannländer som omger Mongoliet? Varför väljer han just Mongoliet som dåligt exempel?

      Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2019

      Lite om Mongoliet i FoF:s artikel.

      ”Utländska organisationer har varit välkomna i landet och ses inte som något negativt, som i flera andra länder i regionen. Dessa organisationer har inte bara själva medfört en vitalisering av det civila samhället – de har också medverkat i demokratibygget och bevakar mänskliga rättigheter och jämställdhetsfrågor. En central del av civilsamhället är förstås fria medier, vilket det finns gott om i Mongoliet.”

      Svara
  17. MiT

     /  04/26/2019

    *https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/2302950053132906/?type=3&__xts__%5B0%5D=68.ARDrpYwMNjaOiw5_H8jCAuwqEXAtOQeT61_8RB-Bi3N1GfzK5WsC3BHuknnvq0Ak6nO4F3UuXVe7pESE-8vl0BL6PXk68YfM9-bgCTNJAe16KA6DbJMn8_E2q2b3KwCPr3VhSqtBwO9H3P3IH9xU4ycYgX6EfSvgNV9AcDQ_p6i_SH_9ps8knpkjk7TKx7T59h9Lk4aApBodsmmQSOqaIprljRlMNrCxWhpoFkmhk4E7dMDljDY-LCasWX-qJGQ8M8UyxJkGBp0VqAzBxb0lxd4HnoGeQZRL_aLheGkksjFzildKgnzqOzgKSSkNfPO67XHBCJ_JOffHsn8czhvQkHMlekl2TVBlBVgpuOeFmgHQOrJMluBKAaX8&__tn__=-R*

    Svara
    • Ivar L

       /  04/27/2019

      Snacka om självmål från Jens Liljestrand, men det är han nog för dum för att ens begripa.

      Svara
  18. Skeptisk

     /  04/26/2019

    Detta kan innebära att allt fler invandrare söker sig till SD. För den största drivkraften till partiets popularitet ligger i de andra partiernas inkompetens och blindhet.

    När unga lågutbildade svenska män märkte att samhället inte fanns för dem gick SD från ett litet parti till ett riksdagsparti. Detta har spridit sig upp i kompetens så att SD nu är största parti i LO-kollektivet. De andra partierna har inte förmått plocka upp dessa människors oro.

    Nästa stora grupp var pensionärerna. Ökad otrygghet och sämre levnadsförhållanden gör att de känner samhället sviker.

    När vi snart antagligen går in i en lågkonjunktur med kommunala underskott, samtidigt som belastningen går från migrationsverket till kommunerna, finns det en stor risk att medelklassen drabbas. Det hjälper inte att välja friskola för Mats eller ett privat vårdhem för lilla mamma. Servicen försämras. Barnen får sämre stöd i skolan. Vårdköerna växer och privata gå-före-i-kön-försäkringar från arbetsgivaren hjälper inte. Den stora grupp som betalar mer till vårt välfärdssystem än de får ut, känner sig svikna när de väl behöver samhället och det inte står där. Blir deras barn dessutom rånade på julklappsmobilen redan i februari… Det blir nästa stora grupp.

    Hur stora problem vi än har med etniskt segregerade utanförskapsområden, ska vi inte glömma att de flesta invandrare jobbar och är inte kriminella. Det är de som i första hand drabbas av gängkriminalitet. Det är deras affärer i orten som rånas, det är dras bilar som brinner. De har inte ett dugg till övers för dessa unga missanpassade män som ställer till det för alla andra. Deras inställning till straff för våldtäkt är betydligt hårdare än svenska domstolar. Varför skulle deras lojalitet till kriminella inom gruppen vara större än svenskars lojalitet med Hagamannen? Det är den inte. Redan söker sig t ex många iranier till SD. Det är en grupp som klarat sig exceptionellt bra i Sverige. De som kom på 80-talet och deras barn har mycket högre utbildning än genomsnittssvensken. Startar fler företag etc. Om inte de andra partierna förmår bekämpa gängkriminaliteten och kasta ut grovt kriminella invandrare, kommer det driva skötsamma självförsörjande invandrare till SD.

    Vad ska vänstern då skrika?

    Svara
  19. hllviken

     /  04/26/2019

    Svara
    • elina

       /  04/26/2019

      Lyfter en imaginär hatt för henne och räcker en lika imaginär blomma.

      Jag skulle inte heller velat arbeta utanför min utbildning och den kompetens det innebär. Jag har definitivt inte kunskap nog för att bota terrorister trots 5,5 år kvalificerad utbildning b la terapi ovanpå min socionomexamen. Inte en enda handlade om terrorister, bara pyttelitet om svenska tonårs killar som kunde bilda stökiga gäng och trimma sina mopeder, ungefär så. Ser inget om terrorbekämpning i nuvarande Socialhögskolans läroplan.

      Heder åt de som nu vill sluta. Ytterligare ett yrke som kollapsar tack vare politiker. Ganska skönt att vara pensionär och slippa säga upp sig.

      Svara
      • Ivar L

         /  04/27/2019

        Framförallt, hur i helvete skall man stå ut att jobba med de där frågorna om man inte ens har lagen på sin sida på riktigt? Om man tvingas böja sig för bedragare och allmänt vidriga människor för att samhället ger dem en massa exklusiva och omotiverade rättigheter som de skriker till sig för full hals.
        Måste vara ett extremt demoraliserande yrke.

        Svara
  20. Ofrivillig svenska

     /  04/26/2019

    Hej. Helt uppenbart krävs det inte alls några synnerliga skäl för att utvisa utländska medborgare och det oaktat om de haft uppehållstillstånd i 9 eller 12 år, se bara på de s.k. kompetensutvisningarna ! Men då är det förvisso ostraffade personer det gäller och alltså Mig-verket som beslutar om upphävande av tillstånd & utvisning och inte HD, som dessutom har beslutat att tillstånd givna på inte bara falska utan även kriminella grunder gäller (se NB Nyhetsbyrån) ! Jag antar att det innebär att också svenskar fr.o.m. nu har rätt att tillverka sina egna ID- och körkort m.m. och att dessa skall anses som giltiga och inte kunna upphävas. Å andra sidan är vi ju inte lika inför lagen i anarko-tyranniets högborg Swedistans Abzurdien.

    Svara
    • Nils Hult

       /  04/27/2019

      Men alla som skriver på denna sajt måste sluta använda ordet ”guldklimp” om dessa våldtäktsmän. Jag förstår att det är ironi men alla som yttrar sig i frågan ombeds välja ett bättre begrepp än guldklimp. Kan ”sexfixerade nysvenskar” eller vad som helst som är relevant men fan inte ordet guldklimp.

      Svara
  21. Gorby

     /  04/26/2019
    Svara
  22. Gorby

     /  04/26/2019

    Nu ska vi kanske inte ropa hej ännu, men man kan ju alltid hoppas…

    https://twitter.com/ROGSAHL/status/1121818686485073921

    Svara
  23. Senior

     /  04/26/2019

    Sug på detta uttalande från MSB:

    ”Ett 50-tal gräsbränder och 10–15 skogsbränder har blossat upp varje dag den senaste veckan, sammanfattar Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB).”

    65 bränder per dag den senaste veckan….
    65*7 ger 455 bränder per vecka!

    Vilka små änglar tror ni går och kastar tändstickor omkring sig?

    Eller har det alltid varit så?
    Är det månne bara anmälningsbenägenheten som ökat?

    Resultatet av klimatförändringar?

    Resultatet av islamism?

    Vilka trauman har dessa stackars människor gått igenom?

    Svara
  24. tompas11

     /  04/26/2019

    Jag tror att detta är vad som krävs i ett allt hårdare och våldsammare samhälle, där rättsväsendet har kapitulerat, som i Sverige t.ex.
    My Body My Choice? Yeah Right! | Guns & Self Defense

    Svara
    • x

       /  04/27/2019

      Guns. The Great Equalizer
      “The gun has been called the great equalizer, meaning that a small person with a gun is equal to a large person, but it is a great equalizer in another way, too. It insures that the people are the equal of their government whenever that government forgets that it is servant and not master of the governed. When the British forgot that they got a revolution. And, as a result, we Americans got a Constitution; a Constitution that, as those who wrote it were determined, would keep men free. If we give up part of that Constitution we give up part of our freedom and increase the chance that we will lose it all.” ~Ronald Reagan

      Svara
  25. En annan

     /  04/27/2019

    Jasså, AIDS kommer från Afrika, herregud, hallå feminister, AIDS-epedemin är här!
    Feminister gillar AIDS, -va du ser konstig ut Stina, äsch, bara en släng av AIDS, går nog över ska du se…
    Nä skojar bara, AIDS är en produkt av ett läkemedelsföretags kliniska försök med ett vaccin som gick snett i New York, aids dök upp där före Afrika….

    Svara
  26. Porta

     /  04/27/2019

    Hej!
    Porta tittar in, jag har inte glömt er, jag har bara varit fullt upptagen med att betala så lite skatt som möjligt så här i deklarationstider, måste ju återigen få skatteverket att förstå att mitt ”lilla” slott och herresäte är att anse som ett torp enligt reglerna… å det är fan inte lätt i detta land om man ska hålla på med de där dumheterna att vara ärlig, jobba ”vitt”, inte talar somaliska och bär heltäckande tält. Slår mig nu… varför heter det jobba ”vitt” eller jobba ”svart”? Nåja får väl krydda på lite på momsdeklarationen så man får nått tillbaka. Skönt i alla fall att vi har det underbara multikulturella samhället som berättas om här på bloggen så man vet vad fan man får pengarna…. Bättre eller inte förr!?? Annorlunda var det i alla fall…

    PS! Som alltid kan ni kontakta Porta för fläsk och kaffe när det kör ihop sig. Just nu även potatis billigt!

    Svara
  27. Ivar L

     /  04/27/2019

    https://www.washingtontimes.com/news/2019/apr/22/barack-obama-hillary-clinton-tip-anti-christian-ea/

    Bra artikel i Washington Times om hyckleriet kring Påskdyrkare.

    ”Churches, the place where Christians congregate to worship.

    Calling them “Easter worshippers” is a political ploy designed to tamp down realities of radical Islamic terror targeting of Christians and Christianity.

    But this is what those of the far left do. This is how Muslim apologists roll.”

    Svara
  28. x

     /  04/27/2019

    Undra om Strandhäll kommer tycka att även detta ”osar 1930-tal” eller inte?

    Det föds så få barn i EU att det i framtiden kan skapa problem med en minskande arbets- och konkurrenskraft. Nu ska ett nytt EU-direktiv få européer att föda fler barn genom att utöka rätten till pappaledighet och stärka kvinnors möjligheter att arbeta och vara mödrar samtidigt
    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forskare-osakerhet-gor-att-man-skjuter-upp-barnafodandet-sa-lange-det-gar

    Annika Strandhäll snubblar vidare i 1930-talet
    ”Ändå har Strandhäll en poäng som hon knappast är medveten om själv. Idén att staten ska främja barnafödandet är i hög grad en 1930-talsidé – en idé som utvecklades och genomfördes av socialdemokratin.
    Makarna Myrdal (S) pläderade intensivt för den i boken ”Kris i befolkningsfrågan” (1934), just med hänvisning till demografin”
    https://www.gp.se/ledare/annika-strandh%C3%A4ll-snubblar-vidare-i-1930-talet-1.13509795

    Svara
  1. Året som gick del 2 | WTF?
  2. Tänk vilken glädje guldklimparna kommer att skänka Sverige i framtiden! | WTF?

Lämna ett svar till G Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.