Är mediefolk som gör sig korkade verkligen vad Sverige behöver just nu?

Den löjliga såpan om Sölvesborg fortsätter rulla på bästa tid, som om det är det viktigaste som finns att avhandla i Sverige.

Redan den 13 sept skrev Magnus Kolsjö, fd vice förbundsordförande för RFSL (tror jag han var) på fb ett inlägg om att det där med att bara den svenska flaggan ska hissas av kommunen i Sölvesborg var ett beslut som fattades av Socialdemokraterna där för flera år sedan. Därmed borde lipandet, skränandet och tramsandet vara över. De hotfulla molnen som i vissas huvuden liknade Auschwitz och som snabbt närmade sig med olycksbådande stöveltramparljud borde ha skingrats.

Men nej, man fortsätter som om inget hade hänt. Fyra dagar efter att Kolsjö klargjort vad som gällde:

Från Efter fem igår. De bara matade på. Fyra dagar efter att Kolsjö berättat hur det ligger till så trycker de plattan i botten.

Nu bor inte jag i Sölvesborg (vilket inte de Paula och sidekicken heller gör gissar jag…) så jag vet inte exakt hur de bestämt att det ska vara där och jag skiter faktiskt rätt tunt i det också, de får göra som de vill. Men jag är rätt övertygad om att de inte på något sätt har velat ta ifrån folk rätten att älska vem de vill. Jag är också tämligen övertygad om att de aldrig med minsta lilla stavelse har velat förbjuda privatpersoner eller företag att hissa Pride-flaggan om de vill.

Nu kommer vi till frågan, är de Paula och sidekicken verkligen så här korkade eller låtsas de av politiska skäl vara stenkorkade? Jag känner dem inte, de kanske faktiskt på riktigt tror att SD i Sölvesborg vill ta ifrån folk rätten att älska vem de vill? Kan det vara så att de faktiskt är så korkade? Är det möjligt? Om inte så borde TV4 skicka dem på en utbildning.

Är det något vi absolut INTE behöver i Sverige idag så är det mediefolk som av politiska skäl spelar korkade. Vi behöver inte de som är korkade på riktigt heller för den delen.

Fyra dagar efter att Kolsjö berättade hur det låg till, han hade ju granskat det där ganska noga så finns inget skäl att inte lita på hans ord, så tyckte Helmerson på DN att det var läge att skriva att SD tillsammans med sina koalitionspartner fattat ett beslut om att kommunen i framtiden enbart ska hissa Sveriges och Sölvesborgs flagga.

Det handlar alltså om att SD tillsammans med sina koalitionspartner fattat ett beslut om att kommunen i framtiden enbart ska hissa Sveriges och Sölvesborgs flagga. Regnbågsflaggan, som tidigare hissats i kommunal regi, ska framöver hållas halad.

skriver Helmerson.

Sölvesborg är en kommun som innan maktskiftet efter valet 2018 hade styrts av Socialdemokraterna i 30 år. Kommunens regler för flaggning uppdaterades senast 2016, under det socialdemokratiska styret. Lousie Erixons uttalande bygger inte på att kommunen beslutat eller ska besluta om några nya regler vad jag kunnat se. Hon verkar istället utgå från gällande regelverk som begränsar vilka flaggor som får hissas på kommunens flaggstänger.

Det kommunala regelverket i Sölvesborg som beslutats under socialdemokratiskt styre tillåter endast att man hissar den svenska flaggan och FN-flaggan på kommunens flaggstänger. Regelverket fastställer på vilka dagar flaggning ska ske och ger en möjlighet för kommunstyrelsens ordförande och kommunchefen att besluta om flaggning på andra dagar. Sedan 2013 har kommunstyrelsens ordförande beslutat att man ska flagga med regnbågsflaggan i samband med pridefirandet i Stockholm. Men något stöd för ett sådant beslut finns egentligen inte i de lokala föreskrifterna och inget gjordes heller av Socialdemokraterna för att ändra reglerna för att anpassa dem till den praxis som de utvecklade.

Så skrev Kolsjö fyra dagar tidigare om den saken.

Sverigedemokraterna har valt att ta strid mot Priderörelsen, som är samlingsnamn för kampen för hbtq-rättigheter världen över. Man gör det med skenargument, som att svenska Pride exkluderat SD och att det i Pridetåg dykt upp diverse extremister (som givetvis borde ha hållits därifrån). Men regnbågsflaggan är förstås större än så.

Skriver Helmerson om Pride och flaggan. Det är möjligt att den är allt det i resten av världen men i Sverige är den kapad av extremister långt ut på vänsterkanten sen länge tillbaka.

Det brukar nämligen sluta så med sånt som kan vara bra i Sverige, det kapas omedelbart och väldigt effektivt av just sådana extremister på vänsterkanten. För att man tillåter dem. Det kan hända att Pride i Sverige också står för alla de bra sakerna men i o m att de är kapade så ingår också en massa annat i paketet som man inte kan tacka nej till. T ex fri asylinvandring där alla ska ha rätt att leva på svenska skattebetalare. Det ingår inga nationsgränser. Det ingår att individen aldrig har ansvar för vad man själv gör utan det är alltid ”samhällets” fel om någon hamnar snett på något sätt.

Det ingår t o m att skillnader i antal orgasmer har samhälleliga orsaker som maktskillnader.

Det ingår en tro på det allsmäktiga patriarkatet. Det ingår att det är normer som ligger bakom allt dåligt och att om man bara fick skapa nya normer, ja skapa den nya människan helt enkelt, så blir allt bra. Det ingår att man alltid ska mörka orsakerna till ev samhällsproblem som alla vet drivs på av migration och skylla det på hyggliga svenska män. Pride är bara en ytterst liten del i det hela. I alla fall i Sverige. Osv i oändlighet.

Det viktigaste som ingår i paketet är att perspektivet ALLTID är att det privata är politiskt.

Och det blir ju tydligt varför man gärna vill kapa sånt som kan vara bra, man får andra att arbeta politiskt för en själv, andra som kanske t o m i de flesta frågor som man fått att ingå i paketet har direkt motsatta åsikter om. Man får DEM att sprida att det privata är politiskt

Då får man t ex Dousa från Muf att göra som han gjorde. Han TROR att han slår ett slag för hbtq men det han gör är att torgföra allt det andra eftersom man fått Pride att handla om just allt det andra. För att Pride i Sverige är kapat. Men de är ju RIKTIGA moderater som det står under bildtexten. Antagligen lika riktiga som Reinfeldt och hans talskrivare antar jag man menar.

Vi såg förra året TYDLIGT vad Pride är för något.

Metoo kapades ca tre millisekunder efter att man förstod att det kunde vara användbart, tog nog inte ens en tweet innan den var kapad. Hur resonerar man då om det i Sverige?

Nu kollar man på skillnader i rapportering mellan Sverige och Danmark. Som om man kan jämföra vänsteraktivister som låtsas vara journalister i Sverige med riktiga journalister med integritet i Danmark…

Vi såg alla hur man i Morgonstudion varje dag med bekymrat tonfall och djupa rynkor mellan ögonen fastslog att ”nu är det 3000 vittnesmål om…” när det i bästa (sämsta…) fall var nåt tiotal. Resten var såna som stöttade med sitt namn. Inte ens när man pratade med någon och frågade om de själva drabbats av nåt så fick man ett jakande svar utan ”Va nä, JAG har inte drabbats av nåt eller sett nåt. Men jag har ju hört…”. Osv. Men det bekymrade inte svensk media som bara blåste på. Metoo blev alltså kapat direkt, bara att kolla på vilka som var mest aktiva, det var uteslutande extremister långt ut på vänsterkanten som planerade, hittade på hashtaggar osv. Uteslutande alltså. Då fanns nog inte en enda kritisk artikel i någon tidning eller inslag på SVT/TV4 om det hela. Fan, t o m ”journalister” var ju med och drev aktivismen i fb-grupperna!

Det mest utmärkande med Metoo i Sverige var vad som kom ut av det, vilka som visade sig vara skitstövlarna som de sen länge anklagat alla andra att vara…

Och inget hindrar vare sig Erik Helmerson eller Benjamin Dousa eller några andra att faktiskt köpa sån där konst för 50 000-100 000 kr och ställa upp hemma vardagsrummet. För jo, i Kampen som Pride är alibi för så ingår att skattebetalarna ska betala för t ex menskonst och annat bisarrt. Bild från @StegetEfter. Det ingår vare sig man vill eller inte.

Man skulle aldrig låtit extremisterna kapa det från början för så fort de gjort det så blir det oanvändbart. Nu sitter man där och låtsas att det handlar om rättigheter för hbtq osv samtidigt som man BEVISLIGEN själva inte alls kämpar för rättigheter för hbtq… Nej det gör man inte alls det. Det räcker med att veta att det finns ett antal SD:are som är homosexuella för att inse att Pride inte alls är för deras rättigheter utan tvärtom…

I alla fall jag anser att det sista Sverige behöver just nu med alla ”utmaningar” landet står inför är aktivister som låtsas vara journalister, programledare som låtsas vara, eller faktiskt är, stenkorkade. Osv. Det är faktiskt inte vad Sverige behöver nu.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

117 kommentarer

  1. hllviken

     /  09/18/2019

    Regnbågsflaggan symboliserar massor med olika idéer!

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Regnbågsflaggan

    Svara
    • hllviken

       /  09/18/2019

      Svara
    • hllviken

       /  09/18/2019

      Svara
    • Senior

       /  09/18/2019

      Som allt annat i Sverige:
      Kapat av vänstern.

      -Glöm aldrig denna hydras valspråk, ”Det privata är politiskt.”
      Vilket innebär att allt förr eller senare blir infiltrerat, kapat och omvandlat till en bidragsdiande vänsterbliven ”folkrörelse” när folk börjar engagera sig i det.

      Det uppmuntras dessutom via alla dessa olika villkorade föreningsbidrag.

      Svara
  2. hllviken

     /  09/18/2019

    Svara
    • Rikard

       /  09/18/2019

      Hej.

      Gäller det citat om samtidens galenskap och vad som komma skall så tror jag det här, ehuru skönlitterärt, beskriver läget och känslan ganska korrekt:

      ”The time would be easy to know, for then mankind would have become as the Great Old Ones; free and wild and beyond good and evil, with laws and morals thrown aside and all men shouting and killing and revelling in joy. Then the liberated Old Ones would teach them new ways to shout and kill and revel and enjoy themselves, and all the earth would flame with a holocaust of ecstasy and freedom.”

      The Call of Cthulhu; H.P. Lovecraft

      Beskriver inte det här stycket exakt Sverige och västvärlden?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • hllviken

         /  09/18/2019

        Jag förstår de engelska orden men budskapet som ”paket” är oklart för mig.

        Svara
        • Rikard

           /  09/19/2019

          Hej.

          Om där är något budskap så är det att utan regler, normer, strukturer, hierarkier, mönster, traditioner, och moral så är vi inte längre människor.

          Utan att bli för långrandig så kan jag säga att i Lovecrafts samtid var det en vida spridd uppfattning bland intellektuella, författare, dramatiker, och liknande att människan var förslavad av just normer och så vidare och att allt detta utgjorde ett fängelse som vi skulle befria oss ifrån – en del argumenterade romantiskt, att vi skulle släppa lös lustar och impulser och den vägen finna frihet (tjugotalet var särskilt i Europas storstäder en synnerligen dekadent period just för den bourgeoisie som hade råd och tid att leva enligt denna romantiska tanke, och ”Den Gode Vilden” var ett starkt ideal; jämför med dagens kulturelit som är den tankens barnbarnsbarn); andra argumenterade utifrån förnuft och vetenskap att endast naturgivna begräsningar behövde tas hänsyn till eller kodifieras i lagar, i övrigt och utan annan måttstock än de utilitaristiska och vetenskapliga skulle vi bli fria från gamla tiders vidskepelser och historia (modernismen, kommunismen, laissez faire-kapitalism, fascism, liberalism).

          Lovecraft, med eller omedvetet, drar inte bara i den citerade novellen utan även i flera andra verk helt enkelt bägge tankelinjerna (förnuft & vetenskap respektive känsla & instinkt) till sina logiska extremer.

          Utan vår historia och utan våra normer kan vi göra vad som helst, eftersom vi då är fria. Vad han ställer i blixtbelysning är att frihet är skrämmande, förskräckligt och att den enens frihet alltid är ett hot och ett förtryck av någon annan – avsiktligt eller ej. Påfallande många av antagonisterna, i den mån det finns tydliga sådana, agerar som om andras värde enbart är nyttobaserat utifrån antagonistens egna mål.

          Jag rekommenderar för den som vill läsa Lovecraft att man helt ignorerar översättningar, utan istället håller sig till engelska. Novellerna är äldre än sjuttio år och är därför allmängods, så man kan hitta texterna gratis på nätet, eller som ljud filer (där rekommenderar jag Conrad Feiningers inläsningar! Länk nedan).

          [https://www.youtube.com/watch?v=XM9Z39D1yyI]

          I min mening är många av de så kallade pulp-författarna (så benämnda efter den låga kvalitén på papperet) grovt underskattade då både nutida och dåtida recensenter endast sett till ytan och inte kunnat se berättelsernas underliggande teman.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
          • hllviken

             /  09/19/2019

            Tack, då är jag med!

  3. Gorby

     /  09/18/2019
    Svara
  4. MiT

     /  09/18/2019

    Masoud Kamali ja, charlatanen som Mona Sahlin anlitade för att få de svar hon önskade, nämligen att Sverige var genomrasistiskt. Ingen annan var beredd att hitta på och ljuga så Kamali ställde upp.
    ”Islamisten Masoud Kamali föreläser på Nyans öppningskonferens”
    https://jonasmagasin.se/islamisten-masmoud-kamali-forelaser-pa-nyans-oppningskonferens/

    Här debatterar Kamali mot Bali i Aktuellt i samband med Kaplan, Khan och Miljöpartiet våren 2016. Kamali påstod t ex att vi i Sverige inte hälsade genom att ta i hand på 80-talet:

    Svara
    • Rikard

       /  09/18/2019

      Hej.

      Det skulle ju i och för sig inte förvåna om man undvek att hälsa på Masoud Khamali specifikt… Det kanske är det han menade, att ingen ville hälsa på honom? Det räcker ju oftast med ett statistiskt urval på en person inom hans ”vetenskap”.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  5. Gorby

     /  09/18/2019

    Ja det kommer nog flera journalister att göra framöver. Vem blir nästa att krypa till korset?

    Svara
    • Janouch själv var ju en av de första kappvändarna. När Pär Ström blev bortmobbad från den offentliga jämställdhetsdebatten 2012, skrev hon en insändare vars uppenbara avsikt var att strö salt i såren. Inför valet 2014 hyllade hon öppet brevbärare som kastade bort SDs valsedlar.

      Sen när hon bytte sida, gick hon all in till 110 %.

      Svara
  6. Karol Grabowski

     /  09/18/2019
    Svara
    • Hypocrita

       /  09/20/2019

      Hade jag varit Kommunfullmäktiges Ordförande i Sölvesborg, hade jag KRÄVT att dettta konstverk skulle tas bort innan något fullmäktige skulle kunna starta. Nån (jävla) ordning får det allt lov att vara i kommunens högsta beslutande organ. Sånt där skulle aldrig ha hamnat i min fullmäktigesal, just sayin…..

      Svara
      • Hypocrita

         /  09/20/2019

        Sorry, ser nu att just detta specifika konstverk på bilden ovan tydligen hänger i Riksdagen. I RIKSDAGEN….. Herrejösses…..

        Svara
  7. Q-Ken

     /  09/18/2019

    Veckans variant av det lilla barnet i sagan om kejsarens nya kläder.

    https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QoO9z4/tv4-falls-av-granskningsnamnden

    Svara
    • Ivar L

       /  09/19/2019

      Roligt variant av projicering. Jag slår vad om att många av dem som anmälde kommit på sig själva med att tänka precis som Anders Kraft och anmäler honom för att de ogillar att de själva är fördomsfulla (läs: rationella).

      Svara
  8. Karol Grabowski

     /  09/18/2019

    Svara
  9. Karol Grabowski

     /  09/18/2019

    Svara
    • hllviken

       /  09/18/2019

      Svara
      • Skeptisk

         /  09/19/2019

        Observera att man i gruppen utrikes födda buntar ihop arbetskraftsinvandrare, studenter, flyktingar och anhöriga i en enda hög. För då ser siffran ändå bättre ut. Om man skulle titta på ej arbetskraftsinvandrare från utanför Europa skulle siffran vara en annan. Hur lång tid tar det för flyktingar och deras anhöriga att nå break even? Det beror helt och hållet på utbildning. Högutbildade iranier som kom hit på 70-80-talet har bättre resultat än infödda svenskar. Getfarmare från Somalia är en annan sak. De blir aldrig lönsamma.
        Om vi skulle hjälpa så många som möjligt borde vi plocka ut de flyktingar som har en förutsättning att bli bärare i vårt samhälle. De bidrar då till vårt välstånd, vilket ger pengar över att stödja de fattiga och lågutbildade på plats i grannländerna. Endast med en stark ekonomi kan vi vara givmilda och hjälpa andra. Det kan vi bara få om de som kommer hit blir samhällsbärare. En familj som vi ständigt försörjer här kostar oss dubbelt. Först bidragen och sen inga skatteinkomster. För en liten del skulle man kunna hjälpa fler i närområdet. Kanske orättvist att vi i så fall stänger dörren för de som inte har förutsättningar att bli samhällsbärare, men desto fler av dem kommer ändå kunna få en drägligare tillvaro i närområdet än de får idag när vi betalar dyrt för att de ska sitta i en lägenhet i Filipstad eller Rinkeby.

        Svara
  10. hllviken

     /  09/18/2019

    Mediefolket gillar nog denna – OK att hissa?

    Svara
  11. Preben Olsen

     /  09/18/2019

    Svara
  12. Ofrivillig svenska

     /  09/18/2019

    Förlåt för kombon O.T. samt tjatande men detta är så fruktansvärt så jag vill försöka sprida det (när man vägrar Facebook m.fl. återstår bara att spamma favoritbloggarnas kommentarsfält!) då detta i mina ögon är fullständigt ofattbart. Justitieministeriet i Storbritannien stoppar en ny lag om straff för innehav av hund- och kattkött av rädsla för att uppröra sydostasiatiska länder !! Eftersom inte ens Kina mig veterligen försökt tvinga resten av världen att börja äta hundar & katter är det väl snarare fruktan för upplopp i olika ghetton. Personligen är jag övertygad om att det i själva verket handlar om PK-maffians krig mot västvärlden och våra värderingar, såsom insektsätar- och kannibalismkampanjerna tidigare har visat, vare sig de använder ”klimatkrisen”, ”kulturrasism” eller något annat nys som förevändning för att riva ned den upplysta, icke miljöförstörande och djurvänliga västvärldens ideal. Extra illa och bortom mina värsta mardrömmar är det eftersom just Storbritannien nära nog uppfann djurskydd – adeln har sedan sekler ägnat sig åt att starta och finansiera mängder av djurskyddsorganisationer både lokalt och internationellt, varför inte ens en pessimist som undertecknad hade kunnat föreställa sig att ovanstående scenario skulle kunna utspela sig just där ! Obs att jag läst om detta i Valeurs Actuelles, jag har inga andra källor än den, med lite tur har de fel men jag betvivlar det, de brukar ha ”på fötterna”. Så långt är alltså PK beredda att gå…ofattbart ! Det som sign. Rikard återger om ”the call of Ktulu” är väl det enda som kan beskriva mardrömmen vi lever i.

    Svara
    • x

       /  09/18/2019

      @Ofrivillig svenska
      Endera äter man kött eller inte.
      Varför skulle det vara värre att äta katt- eller hundkött än gris, lamm, kyckling eller nöt?
      Kött som kött!
      Är det något som är PK, så är det att inte kunna äta andra djur än vad som är politiskt korrekt.
      Kan du svara på varför man inte ska äta t.ex. katter eller hundar (förutom smaken)?

      Svara
      • tompas11

         /  09/18/2019

        För att de är gosedjur, kanske…

        Svara
        • Jaroslav

           /  09/18/2019

          ¤tompas11
          Visst, men nu när det kommit så många ”ensamkommande barn” så behövs de inte längre och då kan man lika bra äta upp dem.
          Både klimatsmart och bra för ekonomin.

          Svara
          • hllviken

             /  09/18/2019

            Anser du att vi ska äta afghaner?

      • Rikard

         /  09/19/2019

        Hej.

        Det finns två goda anledningar till att inte äta kött från, i det här fallet, katter och hundar (jag antar att du menar tamdjur, och inte t ex lo eller räv eller varg).

        Den ena är att det är ett kulturellt tabu för oss svenskar. En fullt giltig och godtagbar anledning för en svensk i Sverige att förbjuda dylikt. Därmed inte sagt att en svensk kan förbjuda det för de kineser som äter hundkött. Inte om det sker i Kina. Reser kinesen hit får han låta bli.

        Det andra är att det är dels dåligt ur näringssynpunkt (får, get, gris, nöt, höns, och vilt är alla bättre på så vis), dels är det ohälsosamt då kött från rovdjur inte sällan har högre halter skadliga ämnen i kroppen (vilket givetvis förvinner vid uppfödning syftande till föda).

        Men det vet du ju redan, för annars hade du inte kunnat fråga som du gör.

        Låt mig leka lite med satsen ”Antingen äter man kött eller inte” som du använder som argument ovan. Visst är den sann. Ät dina barn. De är ju kött. Eller dina egna fingrar. Man kan reducera alla resonemang till enkla satser på det viset, men det betyder inte att man sedan kan använda den satsen som en sanning eller ett bevis. Du hade lika gärna kunnat argumentera med samma logiska struktur att ”mat är det man stoppar i munnen och sväljer” – den satsen är helt och hållet sann, och logisk, och uppåt väggarna tosig just för att jag reducerat ätande till två minsta gemensamma nämnare.

        Låt muslimer vägra äta fläsk i sina hemländer. De behöver inte erbjuda någon det. Kommer de däremot hit, gäller enbart våra regler (som numera bland annat säger att man får tacka nej av religiösa/kulturella skäl; något jag som är en smula gammaldags anser vara en förolämpning och oacceptabelt – vilket hade gett mig problem i delar av Kina tänker du nu, men då bedrar du dig därför att du utgår från att jag anser att det finns universella regler för alla, vilket jag inte gör. Jag håller svenska traditioner och värderingar för att vara värda mer än andras.)

        Och för ordningens skull: jag har ätit både råtta och katt, och även gräshoppor/syrsor, myror, och ‘Hot Dogs’ (de rosa korvarna med Dennis på paketet – vet man vad ”maskinurbenad köttråvara” är äter man aldrig sådant, eller om man vet vad ”Gropen” på ett slakteri är…). Ingetdera kan rekommenderas annat än vid svält.

        Nej, dags för en tunnbrödsmacka med hästkorv! Ikväll blir det blodpudding. (Pröva att servera hästkorv till en engelsman, eller blodpudding till en grek…)

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Ofrivillig svenska

           /  09/19/2019

          Tack Rikard för briljant och koncist svar till sign ”x”, som jag helt och hållet instämmer i !

          Svara
          • Rikard

             /  09/19/2019

            Hej.

            På tal om mat, och påverkansoperationer, media och propaganda, och annat som varit i trådarna de senaste veckorna kanske det här faller folk på läppen:

            [https://www.va.se/nyheter/2019/09/17/leksaksmat-fran-framtiden-lar-barn-att-ata-insekter-och-matavfall/]

            ”‘Varje leksak visar en kategori av hållbar mat som barn nog inte är vana vid, men som vi kommer behöva börja äta i framtiden om vi ska rädda den här planeten. Menyn från framtiden består av insekter, alger, avfall, pulvermat och annan näringsrik och klimatvänlig mat”, säger Petter Swanberg, en av kreatörerna bakom projektet.”

            Ni som har barn på statens institutioner (dagis och liknande) bör nog vara extra vaksamma.

            Eller SVT som når nya nivåer av, ja kag vet inte vad jag skall kalla det? Veckotidningsjournalistik?

            [https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/se-motet-mellan-krogarna-starka-reaktioner-pa-hotellets-kottsatsning]

            En annan sanning som börjar röra på sig är den om fluor och dess nyttighet/skadlighet (slapp fluorsköljning själv tack vare att varken skola eller stat har rätt att tvinga en till det):

            [https://www.sciencemag.org/news/2019/08/drinking-fluoridated-water-during-pregnancy-may-lower-iq-sons-controversial-study-says] Länk till själva forskningen finns i artikeln.

            På tal om mat hörde jag en gång en brittiska SAS-man (Discovery Channel för 10+ år sedan) berätta att det han ätit, vilket var det mesta i vår Herres hage, som varit mest prövande rent mentalt var schimpans.

            Den var alldeles för lik en människa när den var flådd… och när den andre programledaren frågar hur han vet hur en flådd människa ser ut bytte han ämne!

            För övrigt kommer Socialdemokraterna, Liberalerna, Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centern nu att rädda planeten med en rejält hög skatt på sopförbränning (sopor till el) och med en avgift om 3 SEK/plastkasse. Man vill enligt Bolund göra det olönsamt att bränna sopor i Sverige – där vi har bland världens bästa reningsanläggningar.

            Man måste verkligen vara dum i hela huvudet hela tiden för att tillhöra eller rösta på Miljöpartiet.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, fd lärare

        • Kristian

           /  09/19/2019

          Bullens Pilsnerkorv – en av mina favoriter – skriver faktiskt ut ”bindväv” på burken. Det närmsta jag kommit detta utomlands är en Polsk korv som jag tror innehöll ”dewlap.”

          Svara
        • Senior

           /  09/19/2019

          ”som numera bland annat säger att man får tacka nej av religiösa/kulturella skäl”

          Jag personligen tycker det är ok att tacka nej oavsett skäl. -Det jag har svårt att acceptera är när de börjar kräva en massa alternativ till det som bjuds. Vegetariskt (vaffan skippa köttet och ta mer av det andra då), koshermat, halal, etc.

          -Sluta gnäll om det du inte vill ha och ät av det du kan istället din otacksamma j*vel!

          Svara
          • Ofrivillig svenska

             /  09/19/2019

            Precis så Senior ! 😸 Det är en milsvid skillnad mellan att artigt tacka nej till vad som erbjuds och att högljutt kräva något annat, vilket obegripligt nog ffa vänsterfolk verkar vara inkapabla att fatta.

        • x

           /  09/20/2019

          @Rikard
          Många i Sverige har svårt förstå varför Indien daltar med sina heliga kor.
          Vad jag ville säga, var är att även vi har våra egna ”heliga kor”, vilket i detta fall är en del av våra husdjur – observera inte alla.
          En del i vårt land betraktar t.ex. häst och kanin som ”heliga”, andra äter gärna hästkorv, hästfilé och kaningryta.
          Jag anser att det är upp till individen att bestämma sig för vilka djur som är ”heliga” och inte för man kan inte tvinga på andra sin moral.

          Svara
  13. Olof

     /  09/18/2019

    Heh, har ni noterat att DN’s och Wolodarski’s idoldasspapper, New York Times, en före detta tidning, nu publicerade en artikel återigen anklagandes amerikanske HD domaren Brett Kavanaugh för sexuellt ofredande?

    Han påstås ha haft byxorna nere, sedan har någon greppat tag i hans könsorgan och gnuggat det mot en kvinna.

    Förutom den där biten att kvinnan själv tydligen inte kommer ihåg händelsen. Som oavsett det, med den beskrivningen, snarare skulle innebära ofredande av Kavanaugh och kvinnan av en tredje part.

    Artikelförfattarna, som fick sin artikel refuserad från en annan tidning, samt nyhetsdelen av NYT, påstår att de hade med biten att kvinnan nekar att det hänt, men att NYT’s editor redigerade bort den biten. Jag antar att de inte blev så ledsna ändå, de har tydligen en bok om Kavanaugh som släpps snart.

    Kvalitetsmaterial. Verkligen något att se upp till.

    Med sådana idoler tror jag inte det hjälper att ta in Janne Josefsson.

    Testa att byta ut Wolodarski mot någon med ryggrad och någon form av integritet. Skulle föreslå Chang Frick. Så kanske.

    Svara
  14. MiT

     /  09/18/2019

    *https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2366991356887772&id=100007307925589*

    Svara
    • elina

       /  09/20/2019

      Kollade min kommun men det stämde inte alls. Anvisade asylsökanden antar att siffran är. De andra som kom helt bara så där är inte med. Dessutom skulle vi vara befriade eftersom vi hade tagit mot ”för många” året före men icke.
      Budgeten är i alla fall i nivå spara bort allt som går.

      Svara
  15. Senior

     /  09/18/2019

    På tal om mediefolkets beteende, det har varit så alltsedan åtminstone mitten på 70-talet.

    -Skillnaden är att internet, satellitmottagare och möjligheten för ”alternativmedia” att nu nå fler människor har avslöjat gammelmedia och deras propaganda agendasättande journalistik.

    Att de blivit Pravda, Bagdad-Bob än värre och mer genomskinliga på senare tid är nog snarare en desperation av att de håller på att tappa sitt ”tolkningsföreträde”, sina läsare, och därmed även sin födkrok.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/19/2019

      Internet kommer dessutom ihåg, vilket våra ”journalister” aldrig gör.

      Svara
  16. MiT

     /  09/19/2019

    Svara
    • Senior

       /  09/19/2019

      Sedär!

      Nu kanske rent av SD är rumsrent snart.

      -Eller om man vänder på det: vad motiverar ens sjuklöverns existens när det enda de klarar av är att planka SD’s politik och ståndpunkter, dock 20 år försent och under parollen att SD är och har varit rasister?

      Ge mig en, bara en, vettig anledning att rösta på ett sjuklöverparti.

      Svara
      • Ivar L

         /  09/19/2019

        SD nog inget parti någonsin göra rumsrent om de inte måste. Men förr eller senare måste nog den som vill vara med och dela på regeringsmakten ge med sig. Men ge dem rätt kommer ingen göra, någonsin.

        Svara
  17. MiT

     /  09/19/2019

    Svara
    • weasel

       /  09/19/2019

      Ja. Det gjorde lilla Libanon.
      Och sedan satte lilla Libanon alla flyktingar i ett tältläger och skickade notan för detta till FN….

      När det gäller Pride så är det en politisk organisation och ingen organisation för homosexuellas rättigheter.
      Om det fanns en promilles tvivel om detta så försvann det tvivlet förra året då dom nekade den homosexuella Ilan Sade och hans MED plats på festivalen.

      Heterosexuell Sjöstedt = ok..
      Homosexuell Sadè = Inte ok.

      Svara
      • Olof

         /  09/19/2019

        Japp. Jag har ingenting emot Sverige eller EU skulle upplåta mark för tältläger åt hela världens flyktingar om så skulle behövas. Så länge någon annan betalar notan för allt utöver marken.

        Vi kanske till och med skulle kunna ställa upp med ett ‘utträdesprov’ för raketforskare och hjärnkirurger med (säker på att vi har gott om frivilliga subjekt bland NGO karriärister för det senare). För det där kompetensregnet.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  09/19/2019

        QX har skrivit flera kritiska artiklar på ämnet prides inställning till högerbögar.
        Det har, som du just skrev, INGET med hbtq-rättigheter att göra.

        En annan aspekt är att pride inte har något att tillföra västvärlden, men i och med att de arrangeras (och hur de ser ut) kan de mycket väl göra det svårare för hbtq:are som behöver ett pride. Jag tänker Pride Raqqah eller Pride Mogadishu t.ex.

        Och vidare på temat usla ”journalister”. Ännu en kulturskribent som inte skriver om kultur, utan vänsterpolitik:

        Svara
    • Ivar L

       /  09/19/2019

      Han glömde andra halvan om vad Libanon nu vill göra med alla flyktingar. Inte direkt ge dem livstidsförsörjning på libanesernas bekostnad (delvis svenskars bekostnad f.ö.) i något utanförskapsområde om man säger så.

      Svara
  18. hllviken

     /  09/19/2019

    🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱

    DARKO CRNCEVIC

    http://jennypiper.blog/2019/09/19/vi-blir-utnyttjade-till-max-och-vara-giriga-politiker-fega-tjansteman-och-stora-delar-

    Svara
  19. hllviken

     /  09/19/2019

    Svara
    • Q-Ken

       /  09/19/2019

      ”Dags att skaffa balkong”
      Kopia på den till ”svenska komiker” från östra delarna av Turkiet.

      Svara
  20. info

     /  09/19/2019

    Svara
  21. info

     /  09/19/2019

    Svara
  22. info

     /  09/19/2019

    Svara
  23. info

     /  09/19/2019

    Svara
    • Jösses. Tyckte det lät för bra för att vara sant.

      Någon som inte tror att detta är ett resultat av påtryckningar – inifrån eller utifrån – om att man inte skall ha med ”bruna” partier att göra?

      Svara
      • Lägg sedan till att Ilan Sadé är homosexuell och antagligen skulle förklarat Sölvesborg-situationen på ett pedagogiskt sätt. Det kan man inte ha.

        Svara
      • Jovialisk

         /  09/19/2019

        Och så svamlar public servicebolagen om att politikerna inte skall lägga sig i för deras oberoendes skull. Oberoende?
        Enda sättet att göra dem någorlunda oberoende är att utöka regleringen. Frihet under ansvar fungerar INTE.

        Svara
        • info

           /  09/19/2019

          (S)(V)T beter sig ungefär lika nonchalant som ”Hassan” vi fick se i UG och återfaller i samma beteende gång på gång.

          Svara
    • Hypocrita

       /  09/20/2019

      Vad skrämde SVT, som inte skrämde reportrarna i Kvartals program Fredagspanelen? Där gick det mycket bra att Sade var med. Lugna diskussioner, där de talande fick prata till punkt även om de inblandade inte alltid höll med varandra.
      Kvartals fredagsintervjuer rekommenderas starkt!

      Svara
  24. Senaste – inte sista – delen i en tråd som är alldeles för lång:
    https://twitter.com/Ungraren/status/1174354633164316672

    Svara
  25. https://gab.com/daccraft/posts/102808525625995880

    Vet inte hur mycket som syns från gab ännu, så här är det viktigaste.
    Rick Fuentes verkar vara på besök i Sverige.

    Rick Fuentes (former police chief, US):
    ”Haven’t seen a grenade attack (in the US). Has not happened. We haven’t seen the use of explosives in US. That hasn’t occurred. That’s a level of violence we haven’t seen in the US.”

    Svara
  26. Sluta! Vi fattar! Vem försöker ni lura?!
    https://nyhetsbyran.org/2019/09/18/sluta-vi-fattar-vem-forsoker-ni-lura/
    ”Nej, vi är inte dumma! Vi har genomskådat det politiska skojeriet och vi tyder i klartext de koder ni försöker slå i oss för att dribbla bort verkligheten och de reella problemen.”

    Svara
  27. MiT

     /  09/19/2019

    *https://www.facebook.com/jens.ganman/posts/10156756558313251*

    Svara
  28. Ivar L

     /  09/19/2019

    Andra flaggor som inte får sitta på Sölvesborgs kommunhus och troligen inget annat kommunhus heller:
    – Scoutflaggan
    – Vätterflaggan
    – IOGT/NTO-flaggan
    – USA-flaggan
    – Färörnas flagga
    – Röda korsets flagga
    – Rasta fariflaggan
    – Svenska Kyrkans flagga
    – ABF-flaggan
    – Den rutiga målflaggan för F1
    – Piratflaggan

    Mig veterligen är ingen av dessa flaggor förbjudna vare sig i Sölvesborg eller annorstädes. Alla som vill ha en sådan flagga på sin tomt eller på sitt företag kan säkert ha det. Eller skall alla få flagga på Sölvesborgs kommunhus?

    Svara
    • Att Svenska Kyrkan hade en flagga hade jag ingen aning om!
      Hade jag sett en skulle jag ha trott att det var en dåligt gjord Skåneflagga.

      Svara
  29. Ivar L

     /  09/19/2019

    Apropå kvinnliga orgamser:
    Det kan nog stämma att det inte blir någon riktigt varje gång för kvinnor, att mannen ”lyckas” oftare i snitt. Å andra sidan kan kvinnor få mycket längre orgasmer som kan hålla på en bra stund. Det är jävligt orättvist och visar på hur förtryckta vi män är som får en kortis.

    Svara
    • info

       /  09/19/2019

      Ivar,
      du har rätt, inte nog med att kvinnorna får längre orgasmer, de får också väldigt ofta multipla orgasmer vilket gör att det s.k. orgasmglappet är till männens nackdel eftersom en man i nästan 100 % av fallen endast kommer en gång per samlag.
      Att det verkligen är så kan bevisas matematiskt: ((0,68 * ≥2) + (0,02 * 20)) > 1 (se länken nedan).

      Ännu en gång har feministerna byggt sina felaktiga teorier om männen på kuvade män som kallar sig för feminister och som är värdelösa på att tillfredsställa sina kvinnor.

      Studie: Multipla orgasmer vanligare än du tror
      ”Multipla orgasmer, det vill säga att komma flera gånger efter varandra under sex, har länge ansetts vara något sällsynt. Även läkare har trott att det är ovanligt. Men en brittisk undersökning visar att inget kunde vara mer fel.

      Sju av tio kvinnor kan få flera orgasmer när de har sex. Brittiska kändisläkarna David Delvin och Christine Webber lät 1 250 kvinnor fylla i en enkätundersökning om sina sexvanor. Samtliga som deltog var mellan 20 och 24 år gamla.

      När resultaten sammanställdes kunde de se att det var vanligast att de kvinnor som var i en relation kom fler än en gång under ett normalt samlag. Två procent av de svarande hävdade till och med att de kunde nå klimax upp mot 20 gånger, enligt Daily Mail.”

      https://www.expressen.se/halsoliv/sex–relationer/studie-multipla-orgasmer-vanligare-an-du-tror/
      https://www.dailymail.co.uk/health/article-4397674/7-10-women-climax-sex.html

      Svara
    • Ofrivillig svenska

       /  09/19/2019

      Ivar L: Det sk orgasmglappet är väl snarare till männens nackdel, vi kvinnor kan få multipla orgasmer vilket inte verkar vara er män förunnat, men det faktumet passar ju inte in i dagens märkliga puritanism- och offerfeminism. Enligt den är ju alla kvinnor kroppsligt och moraliskt totalt rena stackars hjälplösa våp som inte ens kan delta i arbetslivet utan att ”lyftas, stödjas, avlastas och hjälpas fram”. Inte heller får vi bestämma över vår egen kropp, de drev igenom sexköpslagen och omhuldar förbudet mot surrogatmödraskap, däremot är de för skattefinansierad insemination för alla ! ”Måtte djävulen ta alla (feminist-)fruntimmer !”

      Svara
      • info

         /  09/19/2019

        Ofrivillig svenska,
        lustigt att vi ungefär samtidigt svarade Ivar så lika…

        Svara
  30. Ofrivillig svenska

     /  09/19/2019

    Det är inte enbart i MSM:s stora aktörer skribenterna är alt. gör sig till idioter, Timbro Smedjan ligger ofta inte långt efter. I ett inlägg med rubriken ”humaniserandet av djuren avhumaniserar människan” (om jag inte missminner mig) påstår skribenten att vår djurskyddslagstiftning kommer sig av att vi förmänskligat djuren, vilket skribenten menar är en god effekt men att vi riskerar att avhumanisera människans ”relativa status” vilket i sin tur leder till etnisk rensning och andra sorters folkmord. Resonemanget exemplifieras med en övergiven guldfisk som ska ha lett till rent Kafka-artade processer (vilket jag i sig finner helt trovärdigt med tanke på de myndigheter vi är drabbade av här i riket). Idioten i fråga inser alltså inte skillnaden mellan att vi har 1) sett djuren för vad de är (alltså att de känner smärta, rädsla, oro etc.) och lagstiftat därefter och 2) folk som i själva verket faktiskt vanvårdar (i betydelsen att inte vårda på bästa / mest optimala sätt) sina djur genom att behandla dem som vore de människor eller snarare spädbarn. Denna korkade hopblandning startar hon genom att citera någon MP:are som ska ha sagt att grisar har förstånd i paritet med förståndshandikappade barn, vilket enligt skribenten är ett tecken på vilka som är mindre värda och därför bör utrotas först. Jag själv är tvärtom övertygad om att den ordinarie grisen är klart mer intelligent än ett förståndshandikappat barn men det innebär inte att jag förordar barn-karré på tallriken istället för fläsk-dito. Vänsterns och de sk liberalernas attacker mot den civiliserade västvärlden blir allt mer extrema för varje dag nu, inte ens jag hade kunnat föreställa mig ”upprop” MOT djurskydd och FÖR kannibalism; jo, det är vad det hela kokar ned till när det kommer till kritan (eller snarare benet 🙀). Jag bara hoppas att dessa extremsjuka excesser är tecken på att galningarna håller på att förlora även fast det känns hopplöst just nu.

    Svara
    • Timbro har ibland något – oftast från en gästskribent – som är väldigt … konstigt.
      Många gånger håller jag med, andra gånger inte, men oftast förstår jag resonemanget.

      I det här fallet vet jag inte riktigt vad de vill åstadkomma.

      Kanske vill man komma upp i en viss mängd transcendentala artiklar?

      Svara
  31. hllviken

     /  09/19/2019

    ☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎☣︎

    Fjordman: ”Hellre än att ta ansvar låter de landet gå under”

    Svara
  32. Ivar L

     /  09/20/2019

    Festivalen Statement fälldes men inget hände:
    ”För lite drygt ett år sedan gick den ”mansfria” festivalen Statement Festival av stapeln i Göteborg …
    Festivalen blev som bekant kontroversiell, och flera privatpersoner anmälde arrangemanget till Diskrimineringsombudsmannen. Den 17 december 2018 meddelade Diskrimineringsombudsmannen sitt beslut, vari myndigheten fastslog att Föreningen Statement hade brutit mot diskrimineringslagen. Detta var dock den enda åtgärd som Diskrimineringsombudsmannen vidtog…
    Om en enskild identifierbar person inte missgynnas … kommer diskrimineringsersättning inte ifråga, och någon annan sanktion existerar inte…”

    Detta bryter mot EU:s regler:
    ”Artikel 14 i direktivet föreskriver att varje medlemsstat skall erbjuda effektiva, proportionerliga och avskräckande påföljder mot könsdiskriminering. EU-domstolen har vidare i praxis (se bland annat domstolens domar i målen Firma Feryn C-54/08 och Asociaţia Accept C-81/12) fastställt att diskrimineringsbegreppet inom EU-rätten även omfattar ”generell diskriminering” där det inte finns en identifierbar klagande. Exakt den sortens diskriminering som Föreningen Statement gjorde sig skyldig till i samband med Statement Festival, således..”

    Efter anmälan tydliggör EU att Sverige bryter mot reglerna:
    ”Kommissionen har i dagarna återkommit med beskedet att den delar min uppfattning att det rör sig om en överträdelse av direktiv 2004/113/EG.”

    Tänka sig, Sverige som nästan alltid vill vara först och bäst i klassen på att uppfylla EU:s alla regler verkar ha ”glömt” detta hål i lagstiftningen. Sicken otur. Nu kunde de inte straffa Statementfestivalen såsom EU föreskriver.

    https://www.svd.se/hantering-av-mansfri-festival-strider-mot-eu-ratt

    Det år för övrigt notabelt att det skall till en juridikstudent för att både göra denna observation och anmälan. Alla juridiska experter som uttalar sig i parti och minut verkar ha sovit.

    Svara
  33. info

     /  09/20/2019

    Svara
  34. info

     /  09/20/2019

    Svara
    • Sune

       /  09/20/2019

      Vi har redan världens högsta skatter. Jag skulle säga, ”Pengar har ni redan fått, så sätt igång och leverera världens bästa välfärd eller stig åt sidan och släpp fram någon som klarar det!”.

      Svara
  35. info

     /  09/20/2019

    Svara
  36. info

     /  09/20/2019

    Svara
    • Senior

       /  09/20/2019

      Nej, det kommer att bli deras sista beslut innan de lämnar över ”ansvaret” till SD det parti som blir invalt att städa upp efter nuvarande lednings misskötsel.

      Som vanligt alltså; de som ställde till med eländet kommer att gå fria, och tokjäveln som verkligen vill väl och försöker räta upp det kommer att få skiten för de förras misstag.

      Som ren kuriosa har jag observerat samma sak inom projektledning i större projekt: den ledning som startar upp projektet bränner hela dess budget i uppstarten med dyra affärsresor i första klass, nya fina tjänstebilar, paddor, datorer, senaste dyraste tjänstetelefonen, etc.

      -För att sedan hoppa av när det är dags för projektet att börja leverera, då får istället medarbetarna och den nya ledningen utföra underverk med kaksmulorna som blev över….

      Svara
  37. info

     /  09/20/2019

    Svara
    • Preben

       /  09/20/2019

      Chefredaktören försvarar publiceringen: ”Vi har en liberal hållning”
      ”– Grundinställningen är att vara så liberal som möjligt mot opinionsyttringar på annonsplats. Det betyder inte att argumenten inte kommer bemötas över tid, säger han.”.
      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dn-svarar-darfor-publicerade-vi

      Svara
      • Melmac

         /  09/20/2019

        Men de bemöts bara helt öppet om det passar herr Wolodarski agenda, annars läggs det bakom betalvägg.
        Vilken oerhört obehaglig människa!

        Svara
    • Rikard

       /  09/20/2019

      Hej.

      Rekommenderar Jojje Olssons kortgenomgång av läget på hans blogg ”InBeijing”. Han har bra koll på läget där borta, betydligt bättre än SVT/SR.

      [http://inbeijing.se/bulletin/2019/09/20/dagens-nyheter-publicerar-propaganda-betald-av-kinas-myndigheter/]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  09/20/2019

        Precis så.
        Det påvisar bara ytterligare i vilken ringhörna Sverige spelar….

        Svara
  38. Senior

     /  09/20/2019

    Äta insekter och sopor?

    Ja även här är ju de flesta socialistiska länder fina förebilder, I tex. Venezuela har ju detta varit vardag ett tag nu….

    https://nyheteridag.se/nytt-projekt-ska-lara-barn-att-ata-insekter-och-avfall/

    Svara
  39. Nils Hult

     /  09/21/2019

    Det är ju märkligt att konstnärerna kräver att samhället ska KÖPA all möjlig ”konst” som dom behagar hitta på. Det finns nog alltid en marknad hos privatpersoner för menskonst men skattebetalarna ska ju inte behöva bli inblandade.
    Samma sak med prideflagga. Prideorganisationen har ju t.ex. i Göteborg fått Volvo att flagga Pride men för samhället ligger ju problemet att det finns hundratals organisationer. Varför ska prideflaggan ha företräde framför t.ex. scouterna, politiska partierna, RF och aktiespararna? De som vill visa prideflaggan har liksom lyckats passera begreppet likabehandling och kräver nu företräde för sin synpunkt, inte bara i fråga om flaggor utan överallt. Det är en väldig skillnad mot förut då de satt i garderob. Nu dominerar pride media och politik och tränger sig före andra rättvisefrågor.

    Svara
  1. Året som gick del 3 | WTF?

Lämna ett svar till hllviken Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.