Svansen

Funderade ju lite på den där svansen som det pratas så mycket om, det klagas ju hela tiden på den. Främst är det aktivister på vänsterkanten som klagar. Är det rätt att klaga på en ”svans”? Betyder ”svans” samma sak oavsett höger eller vänster? Är det relevant alls eller är det kanske bara relevant åt ena hållet men inte åt andra? Osv, finns mycket man kan undra över när det gäller ”svansen”. Jag personligen tycker nog att prat om ev ”svans” i bästa fall är irrelevant, i sämre fall så finns ett syfte med att prata om just ”svans” och det är att flytta fokus från det som är det viktiga till trams.

Nåja, den senaste gången det gapades om svansen var för några dagar sedan då Moa Berglöf på SydDN (ett helt fantastiskt träffande smeknamn, eller kanske öknamn, på Sydsvenskan) ansåg sig vara helt oskyldigt attackerad av Hanif Bali. Eller egentligen startade det några dagar tidigare när Berglöf helt öppet och ogenerat kallade Jens Ganman för rasist. Jo det gjorde hon även om hon påstod att hon bara menade ”symboliskt”. Och så fortsatte det med Hanif Bali som i en podd påpekat att Berglöf faktiskt lever NMR.s drömliv och att hon aktivt har valt att leva just det samtidigt som hon kallar andra som har den minsta åsikt om migrationspolitiken, som inte är MP:s eller C:s (Berglöfs åsikter alltså som innebär öppna gränser till alla), är rasister, nazister och fascister. Medan hon just lever vitare än NMR:s medlemmar och hon gör det genom att aktivt ha valt just det. Hon har extremt vita fötter.

Hon och några andra på både StorDN och SydDN har fört ett mångårigt krig mot just t ex Bali men även några andra som de anser är förtappade själar för att de dristar sig till att kritisera förd migrationspolitik. Man krigar mot honom genom att konstant missförstå, fultolka, aktivt misstolka, hitta på, ljuga osv. Sen är det massor av andra inom media som gör exakt likadant, främst är de aktivister på vänsterkanten fast de kallar sig journalister.

Men man måste sätta saker i ett sammanhang, vem är Moa Berglöf? Är hon bara en krönikör på SydDN?

Nej, det är hon såklart inte. För några år sedan så tillhörde hon maktelitens maktelit i Sverige i egenskap av mycket nära medarbetare till statsminister Fredrik Reinfeldt. Hon tillhör fortfarande en maktelit då hon lever på gamla meriter i form av tyngd som just en av dåvarande statsministerns närmaste medarbetare ger. Hon utnyttjar detta i sitt företag, hon utnyttjar detta i sin position som skribent på SydDN. Osv. Hon ÄR fortfarande den yttersta makteliten i Sverige. DEN personen är det som stämplar folk som rasister osv hejvilt omkring sig. DEN personen är det som lipar när folk undrar vad fan hon håller på med. DEN personen är det som klagar på ”tonen”. Osv.

Det är detta man ska komma ihåg när vissa rycker ut till hennes försvar, det är den yttersta makteliten de klättrar på varandra för att försvara och ställa sig in hos. En maktelit som är extremt obehaglig dessutom! DEN makteliten är det som vissa t ex journalister brinner för att försvara mot folket.

Fruktansvärt obehagligt! Det bra med detta är att det visar hur enormt sjuk och obehaglig svensk media är!

Nåväl, här är några dumpar från diskussionen, eller vad man ska kalla det, i alla fall

Det hettade väl till ordentligt när Hanif Bali på ett tydligt sätt visade att Berglöf endast är en gigantisk hycklare som vägrar leva som hon lär och visade att det hon grinar över bara är trams som hon själv upprepade gånger gärna meddelat hela twitter mm. Bali är väldigt bra på just sånt där, att på ett tydligt sätt visa upp sånt från både politiker och journalister. Det är förmodligen därför både StorDN och SydDN hatar honom så intensivt, StorDN har bedrivit ett veritabelt krig mot honom (mest honom men även andra borgerliga har fått hänga med på DN-tåget) i flera år där inga metoder eller medel är förbjudna, det är lögner, medvetna misstolkningar, medvetna fultolkningar, anklagelser av olika sorter t ex ”svans”-anklagelser osv. Bali är effektiv och väldigt duktig på sånt här och de är livrädda för honom! Kanske ”bor vitare än en SS-barack” var på gränsen men nog en helt korrekt jämförelse vad gäller hudfärg och mångfald. Som ju annars är VÄLDIGT viktigt för Berglöf. När det gäller andra…

Vad händer den här gången då?

Jo, en journalist från Expressen tyckte att hon måste stå upp och försvara den yttersta maktelitens hyckleri och hycklare när den blir exponerad av en annan inom makteliten! Det hon är kritiskt mot är alltså att folk som du och jag ska få reda på på vilket sätt den yttersta makteliten hycklar. Det är det enda som finns att ”klaga” på vad gäller Balis tweetar. Häpnadsväckande! Exakt där försvann precis all trovärdighet Frida Sundkvist ev hade som granskande journalist. I ett normalt land hade hon varit bränd på journalistmarknaden (Expressen har inte synligt stått på hennes sida heller i o f…). Nu vet vi att man kan inte lita på hennes granskningar om någon sorts makt är inblandad eftersom man inte vet vilken makt hon valt att därmed inte granska i sammanhanget. Tänk om hon granskar något och gräver och så dyker Berglöfs namn upp? Eller nån annan maktkompis som hon gillar? Då kommer vi förmodligen aldrig att få reda på det och vilken ev roll hon skulle haft osv. För hon är Berglöfs polare. Granskande journalister, eller media överhuvudtaget, som är BFF med makteliten har passerat obehagligtgränsen sen länge! Sen fattar hon inte att han använder exakt samma argument mot henne och Expressen utan tror att han försöker få det till att handla om något annat när det är exakt samma sak.

Alla vet att PO är totalt meningslös. Som att säga ”fy Fido” till en varg som nyss rivit 20 får. Den enda som sänker förtroendet för journalistiken är hon själv som TYDLIGT visar att hon tar ställning för makteliten som hycklar. Hon klagar på anonyma konton, vad är värst, anonyma konton som ifrågasätter (ja, mestadels ifrågasätter) eller grävande journalister, ledarskribenter, journalister, politiker osv som medvetet fultolkar, medvetet misstolkar, kallar en för massa fula saker, tillskriver en massa åsikter man inte har osv och matar ut det till massor av folk via plattformar som folk tror de kan lita på? Hur kan man ens jämföra det med några få anonyma konton på twitter som inte kan uppföra sig? Är det inte viktigt att de förstår vad de faktiskt gör?

Hon vill inte ta ansvar för vad andra skriver utan bara för vad hon själv skriver. Låter rimligt tycker jag. Men samtidigt så anser hon att det bara gäller henne själv och hennes kompisar, alla andra ska ta ansvar för inte bara vad de själva skriver utan även för vad andra skriver! När hon kräver det av andra så får de inte bli förbannade av någon anledning. Han skriver ordagrant ”sen vill jag inte att du ändrar något med ditt jobb pga det”, hon vill få det till att han hoppas att journalister ska sluta granska politiker, dvs exakt motsatsen till vad han faktiskt skriver. Men det är ju precis vad man kan misstänka nu, att t ex hon inte kommer att granska några om det är ”fel” politiker eller om det är personer som hon gillar som är del av den yttersta makteliten. För vad man än anser, Berglöf ÄR fortfarande en del av det. Hon lever fortfarande på det.

Han fortsätter att vända hennes sk ”argument” mot henne själv men hon förstår fortfarande inte.

Hon postar ett kollage, i form av ett filmklipp, av tweetar som hon tycker har passerat anständighetsgränsen

och hon tycker att Bali ska blocka åtminstone hälften av dem! Och posta en tweet om att folk ska hålla tonen! För det första, en journalist ska knappast styra vilka en politiker ska blocka eller vad den ska posta eller inte på twitter! För det andra, kolla själva på klippet och se hur många av dem som passerat någon gräns. Jag såg nämligen INGEN. Ni läste rätt, ingen alls. Helt vanliga svenskar som har en åsikt, att de faktiskt tycker hon är ute och cyklar här, och har fräckheten att säga det till henne. Såna vill hon hon att Bali ska blocka. Här kan ni kolla på klippet själva.

Svansen är ju viktig… Men hon kan ju inte hjälpa vad andra skriver! Hon kan ju inte hållas ansvarig för det, är ju bisarrt att ens tänka så!

En, troligtvis, anonym skriver skit till henne och hon vill få det till att det är Balis fel att han skriver. Och att han t o m byggt sin karriär på stöd från just sådana!

Bali upptäckte ju det där och undrade vad hon håller på med då blir HON uppbragt över att han twittrar om henne. JAG blir mållös!

Hon jobbar på TT. Ni vet, TT som skriver färdiga artiklar till svensk media som de bara publicerar. Också en svans. Hon förstår inte vad som är koko i hennes eget resonemang.

Sen har vi delar av Det Sköna Gänget också. Såna som svenska politiker, ministrar, journalister osv tycker är väldigt fina.

En av dem tror att en dramafilm är en dokumentär.

Sundkvist blockade på. Man kan se Sjödin där, han är en moderat från norra Sverige (har jag för mig) och jag har aldrig, jag upprepar, jag har ALDRIG, sett honom bete sig illa på något sätt på twitter.

Hon blockade hejvilt, det räckte med att trycka på ”gilla” på nån av Balis tweetar för att blockas. Oavsett. Så hårt vill hon försvara makteliten när det visas upp hur de hycklar.

Det räckte tydligen med det där. Hon som ville höra många röster fast tydligen bara om de är eko av den egna.

Sen skrev Arpi en krönika igår om vad som kan hända när han syns eller hörs. Och då får man komma ihåg att Arpi ändå inte är någon orimlig röst utan han är också bara väldigt bra på att peka på hur vissa samhällsfenomen är fel och han är bra på att argumentera för sina ståndpunkter. Vilket hans debattmotståndare inte är. Arpi är precis som Bali. Det räcker. Jag gissar att man kan ta reda på vilka det handlar om i Arpis krönika för tyvärr skriver han inga namn. Det borde han ha gjort…

Så såg det ut.

Tyvärr så skyndade sig SvD att lägga krönikan bakom betalvägg, Antagligen så att så få som möjligt ska läsa den, någon annan orsak har jag svårt att tänka mig. För den är garanterat jobbig att läsa för ganska många även på SvD som ju hyser ett stort antal vänsteraktivister som skriver där eller på annat sätt jobbar där. Men det finns en twitteranvändare som tog skärmdumpar på den så för de som inte prenumererar så finns den här.

En av de viktigaste sakerna han skriver är att ”de känner inget behov av att vara anonyma”. Och så är det, de VET att ingen kommer att hålla dem ansvariga för vad de skriver eftersom svensk media är starkt infekterad av folk som lider av samma sjuka. De tycker exakt likadant som de som inte känner något behov av att vara anonyma. Många gånger är det dessutom exakt samma människor också.

De som hela tiden anklagas för att vara ”svans” och där några få gör än det ena och än det andra är ju anonyma just för att de själva vet att det inte är ok att hota och bete sig illa. Den insikten har inte de på vänsterkanten. De förstår inte att vad de gör är helt groteskt. Eftersom de inte behöver förstå det. Och de försvaras och sprids av svenska journalister, ledarskribenter, politiker, tyckare osv som om det är nåt helt normalt. Samtidigt som de anonyma ställs vid skampålen så kan de andra öppet göra på exakt samma sätt utan minsta lilla korståg från grävande journalister på Expressen. Wolodarski och StorDN rycker inte ut till Bali och hans flickväns försvar när Lena, Maria och Det Sköna Gänget går igång. Berglöf på SydDN skriver inte en krönika där hon tar Arpi i försvar när genusprofessor säger att det är synd om hans fru.

Hon ägnade hela förrgårdagen åt att försöka hetsa mot Arpi för att han var med i en debatt i Aktuellt mot en av Sveriges största islamistförsvarare. Hennes argument? Arpis syster har jobbat på redaktionen. Hon har också gjort en kudde med en sexualförbrytares ansikte på

Ännu en reaktion.

Sen har vi ju Lena från Det Sköna Gänget också som reagerar sådär på hans krönika. Tror ni att det finns t ex några politiker och journalister som gillar Lena och sprider hennes övriga klokskaper (som i sig inte skiljer sig så mycket från det ovan)? Jajamen!

Men om man ska gå tillbaka till Berglöf igen, och i o f de som stödjer hennes vision inom migrationspolitiken, så kan man ju säga att alla de som Berglöf med vänner inom media stämplat som rasister/nazister/fascister, deras åsikter om migrationspolitiken som ju egentligen bara innebär inte totalt galen migrationspolitik, påverkar inte Berglöf med vänners liv negativt på ett enda sätt. Om deras önskemål om inte totalt urballad migrationspolitik skulle vara verklighet hade Berglöfs liv inte påverkats negativt ett enda litet pyttesätt. Det är ett obestridligt faktum! I alla fall inte mer än att hon då inte kunde posera och låtsas. Hon hade också sluppit hyckla medan hennes vita små fötter pinnade på för att själv slippa bo i det hon kräver att andra ska bo i.

Däremot så påverkar Berglöf med vänners migrationspolitik massor av människor på ett ytterst negativt sätt! Det är också ett obestridligt faktum! Det är bara att kolla vad som händer med kommuner nu, de får låna för att ens kunna betala löner! Det är rakt av en konsekvens av den migrationspolitik som Berglöf med vänner vill ha. För trist nog är det den som gäller just nu och den som har gällt sen massor av år tillbaka. Det vi ser runtom i Sverige är ett resultat som är ett direkt resultat av den. På många olika sätt, inte bara att kommuner måste låna utan på massor av andra sätt. Detta är ett faktum som inte går att tolka på annat sätt eller att få till att vara något annat.

Man ska alltså sätta kritiken som såna som Berglöf får i relation till vilken makt hon har, och har haft, över det som påverkat många människors liv på ett negativt sätt. Man ska sätta det i relation till att hon själv aktivt väljer att absolut inte vilja bo i det lyckorike av mångkultur hon vill att andra ska bo i samtidigt som hon kallar de som inte vill bo i det för rasister/nazister/fascister osv. Det hon gnäller på är att folk försöker få henne att förstå att hennes vision påverkar deras liv väldigt negativt. De har anledning att klaga,

Hon kräver öppna hjärtan av andra medan hennes eget är stängt.

Det är detta hyckleri av bibliska proportioner från en person som tillhör makteliten som t ex Sundkvist m fl väljer att med alla medel försvara.

Här ser vi också varför en hel del kan hålla på hur som helst mot t ex Arpi utan att bli konfronterade, de som ska granska makten går hem tillsammans med den efter after worken. De bor i samma områden, har samma vänner, har samma åsikter, de umgås privat och ibland kanske de t o m sover i samma säng.

Men ändå skönt att det blir tydligt som i fallet med Sundkvist mot Bali. Ofta så märker man ju inte ens att det sker utan det märks bara i efterhand på så sätt att vissa inte känner ett behov av att vara anonyma fast de vräker ut skit. Eftersom de inte behöver.

Hade svenska journalister skött sina jobb med att granska makten åt folket, vilket är deras enda uppdrag, i stället för att granska folket åt makten hade vi aldrig befunnit oss där vi är nu. Det vi ser med t ex att Bali visar upp hyckleriet är för att media är aktivt ointresserade av att göra det. Och någon är ju tvungen. Är det någon som sett någon tidning, eller varför inte SVT, granska och visa upp sånt här hyckleri av makteliten? No…? Har ni sett media granska varandra…?

Så nej, det är inte det minsta synd om t ex Berglöf, hon tillhör makteliten som aktivt har valt att driva en migrationspolitik som på ett direkt och negativt sätt har påverkat massor av folk. Så att just hon lipar när Bali visar upp hennes hyckleri är makalöst arrogant! Och ännu värre är att svenska journalister står på maktelitens sida mot folket och verkar tycka att man ska låta dem hyckla och anklaga folk för att vara rasister osv i fred! Sinnessjukt! Snacka om att slicka uppåt och sparka neråt!

Jag har tidigare nämnt den där svansen som är obehaglig på riktigt, det var flera år sedan. Men det ser likadant ut nu. För fundera på vilka som är maktelitens ”svans” och vilken som är farligast, den eller några anonyma på twitter…

Fast en av de Arpi nämner är nog den här tror jag…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

161 kommentarer

  1. hllviken

     /  02/08/2020

    Översittarna kräver av åsiktsmotståndare att deras svans ska kuperas medans den egna förträffliga behålles.

    Pelle Svanslös kontra elake katten Måns. Ojämn relation.

    Svara
  2. Weasel

     /  02/08/2020

    I Sverige har vi någonstans mellan 50.000 – 200.000 ”papperslösa” ( vilket är nyspråk för folk utan uppehållstillstånd som inte kan styrka sin identitet).
    I Sverige har vi delat ut någonstans kring 850.000 (ingen vet den exakta siffran ) samordningsnummer till några hundratusen eller om det nu är en halv miljon ( ingen vet den exakta siffran där heller ) människor.
    I Sverige ”tappas” det ca 65.000 pass varje vecka.
    I Sverige finns det människor som har 7 olika identiteter så att dom kan lyfta samma bidrag sju gånger.
    I Sverige delar vi ut bostadsbidrag till en minister som bor i Irak.
    I Sverige tror vi gladeligen på 30 åringar från Iran när dom säger att dom är 16 åringar från Afghanistan, utan att ens be dom styrka detta på något sätt.

    I Sverige stör sig pk-vänstern något oerhört på att det finns människor som har ”anonyma konton” på internet… 🙄

    Svara
    • Nils Hult

       /  02/09/2020

      Tappas det 3,4 miljoner Svenska pass per år? Är det verkligen inte fel på den uppgiften?

      Svara
      • Weasel

         /  02/10/2020

        Ojdå,
        Jag tänkte ”år” och skrev visst ”vecka” , så uppgiften är definitivt fake news… 🙂

        Svara
  3. Rikard

     /  02/08/2020

    Hej.

    Journalister som beter sig på det sätt som är typiskt för den mest värdelösa och onödiga yrkesgrupp som finns.

    Vilka kvalifikationer krävs för att vara journalist? Inga, egentligen. Med tanke på hur språket ser ut även på kultursidorna på tidningar som DN, med tanke på hur oerhört grund och tunn kunskapsbas man demonstrerar (knappt Wikipedianivå ens en gång), och med tanke på att man som journalist har lagens skydd i att förstöra människors liv och förfölja och skapa drev och hat mot dem, så… ja, jag skulle nog hjälpa en journalist ur en brinnande bil, nätt och jämt men inte mycket mer.

    De förkroppsligar som få andra en oförmåga att tillämpa sina egna regler strängare gentemot sig själva än mot andra. Den som tar sig friheter och ger sig själv rättigheter måste också vara sträng mot sig själv, mer än mot andra, om den inte skall döma andra (och därmed vara fördömd).

    Det är moralistiskt förnumstigt pekpinneri av sämsta slag som sedan ca -95 dominerat på landets redaktioner. Ända sedan man rensade ut de äldre män som tidigare dominerade inom kåren till förmån för fröknar och nippertippor i tjugo-nåntingåldern som enkom anställdes i kraft av vilka kromosomer de har. Till och med Gulle-jo skrev en krönika om det i Aftonbladdret på den tiden, för vilken han rundligen förhånades av flicksnärtor av halva hans ålder.

    Vad är det för unken, antidemokratisk och intolerant kvinnokultur som styr journalistiken? Små mobbande höns är det tanken går till, när man ser hur kvinnor inom media gav sig på Elisabeth Höglund och Alice Theodorescu och Monica Uvell och inte minst ”Julia Cesar” när de inte ville kackla i takt. Inget under att man inte kritiserar Iran och Saudi: det är kvinnorna som är moralpolisens första led och viktigaste informatörer där.

    Men man får vara optimist. På ett eller annat sätt är deras tid inom kort över. Svenska män vill inte ha feminister och inte heller asylaktivister och Gambiatanter, och allt utländska män vill ha dessa till lämpar sig inte i tryck. Svenska män väljer riktiga kvinnor, även utländska, som vet var skåpet skall stå, och ingen vill ha Södermalmshen med oljade läppskägg. Väl en sundare regim kan ta över och avfinansiera feminismen blir de tvungna att välja mellan att vara hemmafruar eller lågavlönade, eller bägge. Så kan de solidarisera sig med de kvinnor de förstört framtiden för.

    /rant, som det heter på Intärnätt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare
    PS Är jag orättvis mot kvinnorna? Nej. Allt jag gör är att jag använder kvinnors och feministers typiska resonemang mot dem. Det är sådant man lär sig när man växer upp till man, att det man ger sig rätt att göra mot andra, ger man andra rätten att göra mot en själv. Och vi är ju alla lärda att behandla kvinnor och män lika, och som jämlikar, eller hur? DS

    Svara
    • Törnrosa

       /  02/09/2020

      Det är inte jag som tummat ner dig. Konstaterar bara att det kunde ha varit det. Ditt högmod synes mig vara gränslöst. Och det vet vi ju vad som kan följa på ett sådant beteende.

      Svara
      • Rikard

         /  02/09/2020

        Hej.

        Tack för att du styrker mina argument ovan.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Senior

           /  02/09/2020

          Satt precis och tänkte samma sak.
          Ibland är det bättre att vara tyst, även om det kliar i fingrarna…..

          Svara
          • Törnrosa

             /  02/09/2020

            *flin* Jag styrkte nog inte så mycket en viss s k skribents åsikt. Värre var nog att jag trampade honom på tårna – uppenbarligen ganska rejält av klickandet upp och ner att döma. Jeezuz. Har ni inte lärt er vid det här laget att jag inte bryr mig? Mig köper ingen och jag tramsar heller inte runt och försöker leka orakel. mvh

      • Kristian

         /  02/10/2020

        LOL OK Boomer

        Svara
    • Senior

       /  02/09/2020

      ”Med tanke på hur språket ser ut även på kultursidorna”….

      Kultursidorna?

      Det är just där som den värsta politiska propagandan förs, det finns inte en enda kultursida i en enda tidning som inte är vänsterpropaganda.

      Därefter ledarsidorna och skribenterna på delad andraplats.

      På 3:e plats kommer de alltid politiskt vinklade nyhetssidorna.

      Det enda jag hittat i en tidning som hittills inte är alltför politiskt färgat är TV-tablån, men där är ju istället innehållet vänstervridet i de svenska kanalerna….

      Svara
    • Hej kamratlig lärare! 👋

      Har du lust att göra mig en tjänst? Pga något om något att göra med cookies och vilka mitt os godkänner enligt vad någon sagt så kan jag inte kommentera hos Any. Har du lust att berätta för henne och Svart Malin att jag lite otippat gått och blivit med blogg om ut ifall de är uttråkade en dag så får de gärna titta in och kanske t.o.m. ge sig till känna.

      Och hej på dig med Törnrosa! Det var länge sedan. Allt bra med dig? 🌸

      https://foodforfika.wordpress.com/

      Svara
      • Törnrosa

         /  02/10/2020

        Hej HMM det var länge sedan. Tro mig Du har varit saknad. Jo, det mesta flyter på. Har fortfarande känningar av storproppen i lungorna, men ska inte klaga – åtminstone inte på det *Haha* Sysselsättning saknas inte. Va kul med din blogg. Cookies eller inte mig blir du inte av med nu. mvh

        Svara
      • Rikard

         /  02/10/2020

        Hej.

        Kan själv inte kommentera på många bloggar sedan ett par åt. Man måste ha FB eller Google-konto tror jag. Detta gäller även om man försöker kommentera anonymt. Du får fråga någon som är yngre/mer internetkunnig är jag rädd.

        @Törnrosa: ömma tår? Säger det igen, tack för att du bekräftar mina påståenden. Säger också igen samma som så många andra: kom med argument i sak. Det borde vara enkelt för någon som du, som dels är som yngst mellan 70 och 72 och har jobbat journalistiskt och därmed borde ha god förmåga att skriva både referat, recensioner argumenterande texter såväl som tesdrivande sådana.

        Men det enda du bemöter åsikter du inte gillar med är passivt-aggressiva fraser om att du inte gillar åsikten. Det inger inte förtroende.

        Och om jag får påpeka det, att kokettera med att man skall känslomässigt berörd av ditt (o)gillande, samtidigt som du skriver hur oberörd du är av andras åsikter, tja. Jag skulle kunna gå in på vad det brukar betyda, men jag skall hålla mig för god för det.

        Kom med sakliga invändningar. Texten ovan (om journalistik) är inte ens svår att argumentera mot: den är medvetet skriven med flera öppningar för mothugg.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Hmm

           /  02/10/2020

          Hej G!
          Det stämmer bra med att det var jag.

          Under din kommentar medan sitter flera från mig i modd.
          Kanske pga länken och efter det fastnade allt? 🤷‍♀️

          Bloggen heter Anybody’s place och den ligger på blogspot.com

          Om du kan fixa vore det vänligt. 👍

          Svara
      • G

         /  02/10/2020

        Hej!

        Det var länge sedan. Kommer ihåg en diskussion med dig från 2016 om sperma som luktade fisk eller vad tusan det var. Kom in lite oftare till kommentarsfältet Hmm, och du också Törnrosa.

        På återseende.

        P.S
        Jag vet inte vad/vem ”Any” är eller refererar till, utan länk, annars kunde jag hjälp till och lagt en kommentar där om att ”Hmm” startat en blogg och att Any och Svart Malin gärna får titta förbi om lusten faller på, med länk till din blogg.

        Och lycka till med bloggen!

        Svara
  4. MickeP

     /  02/08/2020

    OffTopic: Ny intervju på SwebbTV, nu med Peter Springare. https://www.youtube.com/watch?v=yKufmOCfXGM&feature=youtu.be&utm_campaign=cmp_1417037&utm_medium=email&utm_source=getanewsletter

    För alla som är intresserade av vad som händer inom svenskt rättsväsende, se denna intervju! Peter Springare är en sanningssägare. Allt han säger är precis på pricken. Jag instämmer i allt. Och kan tillägga att vi har exakt samma utveckling inom åklagarväsendet.

    Det enda jag saknar är en diskussion om medias roll i det hela. Som jag ser det är det media som styr politikerna, som är de som styr myndigheterna och rekryterar de PK-chefer vi har i toppen hos våra myndigheter. De chefer som rekryteras, rekryterar i sin tur inkompetenta och medjamande mellanchefer som i sin tur bestämmer över oss som jobbar på golvet. Där har vi hela kedjan och förklaringen till att det ser ut som det gör.

    Och därmed hamnade jag plötsligt OnTopic: Förutom att MiT med ovan inlägg än en gång klätt av en av alla vänsterblivna journos som de hycklare de i själva verket är, blir min bestående reflektion följande.

    Ju fler twitter-konversationer av ovanstående slag jag läser, desto mer övertygad är jag om att Twitter har en förmåga att locka fram det sämsta i den mänskliga reptilhjärnan. Jag blir dessutom allt mer övertygad om att jag aldrig ska skaffa mig ett twitter-konto. Bara det att rättstavningsfunktionen föreslår att jag ska stava ” twitter-konversationer” och ”twitter-konto” med stort ”T” säger en hel del om vad det är för djupingar som ligger bakom programvaran.

    MickeP

    Svara
    • hllviken

       /  02/09/2020

      MOTSATSER

      Ett 👺 och en med kloka synpunkter på polisiärt arbete:

      Svara
  5. MiT

     /  02/08/2020

    Är det någon som förstår vad han menar…?

    Svara
    • Senior

       /  02/09/2020

      Han säger ungefär vad du skriver i detta inlägg, fast med negationer och ironi.

      Svara
  6. hllviken

     /  02/08/2020

    Peter Springare i Swebb-TV är ett måste om man vill förstå

    Svara
  7. MickeP

     /  02/08/2020

    Läser en dom från Västmanlands tingsrätt: https://samnytt.se/wp-content/uploads/2020/02/Västmanlands-TR-B-3870-19-Dom-2020-02-05.pdf

    Jag måste säga att den här typen av rättegångar äcklar mig enormt. Det kan inte ha varit lagstiftarens mening att denna typ av uttalanden skulle ha högsta prioritet och att en enskild aktivist skulle kunna styra den dömande verksamheten på detta sätt. Jag skäms över mina kollegor som låter sina goda namn och rykten lånas ut till att vara Tomas Åbergs personliga rättslakejer.

    Skämmes ta mig fan!

    Vidrigt är vad det är och tar all lust och motivation till mitt yrke ifrån mig.

    MickeP

    Svara
    • MickeP

       /  02/08/2020

      Ur domen: Genom att skriva kommentaren gick NN helt klart utöver vad yttrandefriheten gav honom rätt till.

      Domstolen förvandlar sig således själv till en moralisk smakdomare! Tvi f-n!

      För den skrivningen fick domstolen i min smak ett streck i mitt smakomdöme!

      MickeP

      Svara
    • Senior

       /  02/09/2020

      Problemet är att demokratins tre separata *fnys* grundpelare mer och mer närmar sig varann.

      Den verkställande makten, den lagstiftande makten, och den dömande makten som i en demokrati skall vara skilda, är inte det i Sverige.

      Det har pågått så sakteliga i många år, men med Ruben och Hilda, politiskt tillsatta nämndemän etc. har den verkställande makten grundlagsvidrigt knutit till sig den dömande makten mer och mer. (Och en politisk polisutbildning i värdegrund mer än lagar.)

      -Även Advokatsamfundet vars stadgar är skrivna just för att vara oberoende av den verkställande och lagstiftande makten är både infiltrerad och under konstitutionellt angrepp. (Att det skulle vara ”odemokratiskt” att inte politikerna från den verkställande makten får lägga sig i utnämningarna…)

      Att den verkställande makten och den lagstiftande makten är en och samma i vår demokratur är ju gamla nyheter,, så har det ju varit länge, vilket för all del inte ursäktar det…
      (Regeringen skall utföra vad riksdagen beslutar, inte tvärtom som det fungerar idag.)

      Svara
  8. Johan A

     /  02/08/2020

    Den där filmen Jägarna verkar vara nåt som vänsterfeminister ser som en dokumentär. Mitt ex (vänsterfeminist) vägrade i flera år följa med och träffa min släkt i norrland för hon hade sett den filmen så hon ”visste” minsann hur det var där, trots att hon aldrig hade varit där. Att jag påpekade att det var en påhittad historia, en film, spelade ingen roll. I hennes ögon var det en sann historia. Sen, när jag till slut hade lyckats övertala henne, åkte vi upp en sommar och hon kunde inte begripa hur det kunde vara så fint och hur alla kunde vara så trevliga. Dock ville hon inte svara när jag frågade henne om hon tyckte att det var smart att basera sina åsikter utifrån vad hon sett på film istället för att bilda sig en uppfattning utifrån verkligheten.

    Svara
    • Kristian

       /  02/10/2020

      Det är väl klart att man vill undvika Rolf Lassgård om man kan?

      Svara
  9. hllviken

     /  02/08/2020

    Svara
  10. Senior

     /  02/08/2020

    Detta är inget nytt.

    Extremvänstern har gjort hembesök och misshandlat politiska motståndare och oliktänkande åtminstone sedan 80-talet vad jag känner till.

    -Och skrikigt högljutt om skinnskallar, hotelser och nazister när de själva endast blivit sakligt kritiserade.

    Svara
  11. Q-Ken

     /  02/08/2020

    Svara
  12. MiT

     /  02/08/2020

    Svara
  13. MiT

     /  02/08/2020

    *https://www.facebook.com/amineh.kakabaveh/posts/10157504584348787*

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/09/2020

      De är kalkylerande svin och inget annat.

      Vissa maktstrukturer sopar man under den intersektionella mattan, hellre än att behöva stå där med byxorna nerdragna eller tvingade att städa framför den dörren.

      ( Och att Owe hackar lika mycket på V som SD är knappast förvånande då han är opinionsbildare för S. Något som knappast gör honom ”neutral”. )

      Svara
    • Men varför publicerar den förträffliga Kakabaveh på Zucker-boken, som är i maskopi med CIA, som är i maskopi med sekteristiska extremister i syfte att störta suveräna stater, när det finns öppen fri media som WordPress? Hon känner till WordPress. Så mycket vet jag. https://amineh.wordpress.com/2020/01/25/moralpoliserna-fortsatter-sin-jakt-i-hederns-namn/

      Svara
  14. Weasel

     /  02/08/2020

    ”Det finns ju till och med filmatiserat i Jägarna…”

    Snälla, snälla, snälla…säg att denna Maria är ett troll…?
    INGEN – inte ens en feministisk miljöpartist – kan vara så där satans dum i huvudet.

    😫

    Svara
  15. MiT

     /  02/09/2020

    Svara
  16. Som den blide nattportieren Thorsson i filmen Tuppen sade till ingenjören:
    ”Jojo, det är svansen som styr”

    Svara
  17. MiT

     /  02/09/2020

    Svara
  18. MiT

     /  02/09/2020

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/09/2020

      Socionom.
      Vidare studier i genus.
      Jobbar för feministiskt initiativ.

      Say no more…

      Svara
    • Kristian

       /  02/10/2020

      Miffoteori!

      Hakelius: ”Är all utbildning verkligen av godo?”
      https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/ar-all-utbildning-verkligen-av-godo/
      ”Forskning om miffoteori, och dekolonialitet låter alltid som den redan står bakom dig med din arm i ett välvilligt polisgrepp. Rubrikerna är som utmaningar: le och du är avslöjad. Inkvisitionen kommer.
      Matematiker och kemister har sina egenheter, men de ger sällan intryck av att ha gått med i en auktoritär sekt. Räknar du fel är du dum, inte fiende.”

      Svara
    • Senior

       /  02/09/2020

      Sluta. Bara sluta ta hit farliga våldsbrottslingar till världens mest fredliga land.

      Sverige är så fredligt, med så fredliga medborgare att vi inte längre har vare sig polis eller försvar. Vilket gör de flesta av oss, eller rent av hela landet, till ”sitting ducks” för minsta lilla simpla brottslingar.

      Svara
  19. MiT

     /  02/09/2020

    Svara
  20. Du brukar ofta ondgöra dig över ”GBA” men detta inlägg, liksom många andra, handlar om det, mot någon som du ogillar.

    Och varför ALLTID detta tröttsamma personfokus (”Hanif Bali”, ”Reinfeldt”, m.fl.) istället för fokus på saken, budskapet, meddelandet, det viktiga?

    Bara en tillfällighet såklart.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/09/2020

      1. Det är just hur budskapet kolliderar med verkligheten som är fokus, till att börja med.

      2. Men eftersom det är åt helvete varken vill eller kan vänstermupparna diskutera det, varvid personangreppen tar vid.

      3. Vissa högerspöken väljer då att även delta i dem och vinna i pajkastningstävlingen också.

      Vi hemlösa mitt/vänstermänniskor kan bara gråta åt eller peka och skratta åt skiten. Peka och skratta är roligare och mer konstruktivt.

      Svara
      • 1. Enligt vem och fokus på vad?

        2. Vad är, enligt dig ”åt helvete”? Personangreppen tycks, som det verkar, vara påfallande frekvent förekommande och dominerande även bland högermupparna. Eller vad tycker du?

        3. Tänker du på Mitt Romney https://en.wikipedia.org/wiki/Mitt_Romney? I mitten av pajkastningen?

        Svara
        • Grodan Boll

           /  02/10/2020

          1. Enligt dig, fokus på sakfrågan.

          2. Vänsterns förklaringsmodeller, metoder och avsaknad av uppföljande analys när det inte funkar, just för att det är deras förklaringsmodeller och metoder som inte funkar. De kan inte stå för vad de gjort.

          Skitsnack! Vänstern är värst. Kan de inte hacka på högerspöken börjar de slåss internt. Med undantag av några få övervintrande betongkommunister kan inte vänstern propagera för sin egna ideologi längre och då återstår bara fulretorik och pajkastning.

          3. Nej. Jag håller mig i Sverige. Folk som Bali, Uvell, m.fl. som håller precis den ton deras meningsmotståndare förtjänar.

          Apropå Amerika: Trump? TRUMP? TRUMP?2??. En sida fokuserar på sakfrågor och den andra på motståndaren.

          Svara
          • 1. Som är vilken, enligt Dig?

            2. Vilket är ditt problem med:
            ”Vänsterns förklaringsmodeller, metoder”?
            Mitt problem är bl.a. den uppembara viljan till polarisering och splittring, snarare än förening och enhet. Som det en gång var tänkt, då när Tanken, i urminnes tider, bortom tid och rum, tänktes en gång för alla. Och världen och samvetet utkristalliserades, gestaltades och kanske värmde upp någon frusen och förvirrad själ.

            En tanke, ett sinne, en värld.
            Vad mer behöver mänskligheten?
            Du kanske vet mer?

            När du skriver tendentiösa påståenden och avlagringar som detta:
            ”Skitsnack! Vänstern är värst. Kan de inte hacka på högerspöken börjar de slåss internt.”, så undrar jag hur du tänker.

            ”Vänster”och ”höger” är bara två ord, som inte säger något om politik! Allt de vittnar om är riktning: dit, åt ena hållet, eller dit, åt andra hållet.

            Så i vilken vindriktning planerar du att gå då? Vilken känns bäst, just nu, för just dig? Genom din, genom diverse parfymer, kanske numer luktbefriade näsa.

            Betong finns överallt och tydligen används det sprängmedel för att spränga densamma, inkl. alla gränser för vad som, ”enligt konsensus”, anses vara anständigt.

            Tråkigt för byggjobbarna då, dem som tog med dynamit hem från jobbet, körde rattfulla med sådan i skåpbilen, etc.

            Men det talas, i tid och otid om terrorister! Där finner du dem! Bland de trötta byggarbetarna, kanske även olagligt tillkomna. De, som har föga att frukta.

            ”fulretorik och pajkastning” är väl den här bloggens signum och paradgren, är det inte?

            3. Kul för dig då, att du håller dig i Sverige. Så du tycker, trots allt, alltså om Sverige?

            Vad är det som är bra i Sverige då, enligt ditt förmenande?

            ”Folk som Bali, Uvell, m.fl. som håller precis den ton deras meningsmotståndare förtjänar.”

            Väldigt tråkig ton, tycker jag! Förmår alltså inte demokratin bättre?
            SVAR: nej! Eftersom demokratin – Sann Demokrati – är satt på ständigt undantag!

            Ungefär som ett politisk, samhälleligt läge av undantagstillstånd, på sparlåga, från ett stormkök.

            Men självklart förtjänar Sann Demokrati – den Enda Demokratin, Folkstyret – betydligt bättre än så!

            ”Apropå Amerika: Trump? TRUMP? TRUMP?2??. En sida fokuserar på sakfrågor och den andra på motståndaren.”

            Är det, enligt dig någon sorts naturlag: ”republikaner” vs ”demokrater”?
            Alltid en bipolär motsättning, ungefär som sol/måne, natt/dag, mörker/ljus, etc?

            Därför att människors hjärnor inte förmår att förstå fler dimensioner?

    • Hur bär du dig åt för att, i konsensus med dig själv, relativt snabbt generera tvåsiffriga nedåtummar, varje gång jag lämnar en kommentar? Svart magi?

      Eller kan det vara på det viset och så enkelt att ”gratisbloggen” köper ogillanden, styrs av ett visst parti, som tydligen inte tål minsta kritik, m.m.?

      Ett parti, som ingen (tolerant) demokrat någonsin behöver.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  02/10/2020

        Ta av dig foliehatten.

        Du får nedåttummarna för att du inte kommer med något vettigt. Inklusive den kommentaren du just lämnade.

        Svara
        • Tycker du själv att du lämnar vettiga, krnfulla kommentar då? Definiera gärna ”foliehatt”. Kanske lika med ditt namn?

          Svara
    • Kristian

       /  02/10/2020

      ”Sluta prata om saker jag inte tycker du skall prata om!”

      Översatte jag rätt?

      Svara
  21. MiT

     /  02/09/2020

    Svara
    • fenix

       /  02/09/2020

      Han missförstår inte bara innebörden av PK.

      Han upprepar floskeln:

      ”Men det får man väl inte säga i det här jävla landet”

      Kör vänstermänniskor med den retoriken fortfarande eller har han legat under en sten i femton år.

      Svara
      • Kristian

         /  02/10/2020

        Varför kan det inte vara både och? 😛

        Svara
        • fenix

           /  02/10/2020

          Ja stämmer, retoriken är stenålder.

          Noterar att tidningen använder en diskussionsplattform ”ifrågasätt” som kräver identifiering med elektronisk ID-handling. Valet står således mellan åsiktsregistrering eller tystnad (censur) – om media själv får välja.

          Svara
  22. MiT

     /  02/09/2020

    *https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157148166108251&set=a.454058298250&type=3*

    Svara
  23. hllviken

     /  02/09/2020

    〈 ✉︎ ☏ ⍺ ⍵ ⌨︎ ⎈ ⌘ △▽ 〉

    När Silicon Valley blev Gud

    Svara
    • G

       /  02/09/2020

      Ingen rolig och uppmuntrande läsning, det är fullständigt sinnessjukt hur det har blivit. Otroligt… men 100% sant.

      Svara
  24. MiT

     /  02/09/2020

    Svara
    • Senior

       /  02/09/2020

      Japp, scharlataner är vad de är, som skor sig själva på folks välvilja med dessa föredrag.

      Hade de lättlurade varit rasister hade de aldrig bjudit in till denna typ av indoktrinering föreläsning.

      En ”föreläsning” där lösningen på de problem scharlatanerna där och då uppfinner givetvis är mer av just det de själva säljer….

      Svara
    • G

       /  02/09/2020

      Ehhh, vad har hänt. Vi är inte vana se denna kvinna twittra så här…

      Svara
  25. MiT

     /  02/09/2020

    Svara
    • G

       /  02/09/2020

      Tweeten raderad!

      Återigen detta med Vem som sänker Vems förtroende….

      Svara
    • G

       /  02/09/2020

      Svara
    • G

       /  02/09/2020

      AB, länkar ej artikeln pga deras raderade tweet!….

      ”Nu berättar Mikhaila Peterson, den framgångsrike och kontroversielle psykologens dotter, om pappans snabbt försämrade hälsotillstånd.

      ”Förra året var ett helvete”, skriver Mikhaila Peterson till tidningen The National Post.

      Hon berättar hur Jordan B. Peterson ordinerades att ta bensodiazepin mot ett svårt antiimmunt sjukdomstillstånd som reagerade på hans intag av mat.

      I samma veva diagnostiserades hans fru med cancer.

      Under de senaste åtta månaderna drabbades han av svår ångest och ett tillstånd som gjorde att han inte kunde sitta still, vilket ofta ska ha angränsat till ren panik.

      Sjukdomen gjorde att han blev självmordsbenägen.

      Efter att ha tappat förtroendet för flera nordamerikanska sjukhus sökte sig familjen sig till en rysk detox-klinik i januari.

      ”Han låg i koma under åtta dagar och hade den mest fruktansvärda abstinens jag någonsin läst eller hört talas om. Han dog nästan av vad sjukvården i väst utsatte honom för”, skriver Mikhaila Peterson.

      ”Han har en lång väg kvar och lider av en neurologisk skada från bensodiazepinet, vilket förhoppningsvis är något temporärt.”

      Enligt Mikhaila Peterson håller fadern nu på att bli bättre, men är långt ifrån frisk.

      ”Han tar antikonvulsiv medicin och kan varken gå eller skriva av egen maskin. Förra veckan kunde han inte sitta upp utan hjälp. Veckan innan det kunde han inte prata eller röra sig alls.” skriver hon.”
      ——-

      Och Emma kan ju köpa en ny dildo eller nåt så hon blir lite mer glad och normalmänsklig igen.

      Svara
    • fenix

       /  02/11/2020

      Vad är skandalen?

      Att en person har mage att offentligt ifrågasätta politisk korrekthet och dessutom sopar golvet med feminister och journalister i riggad TV-debatt.

      Det är ju skandal!

      Tur vi har journalister på aftonbladet som os(m)akligt häcklar den som ligger för döden.

      I mörkret av koma kryper journalister fram som kvalster för att suga blod.

      Det är bra att journalister visar sitt rätta ansikte och var de befinner sig på den moraliska kartan, men någon kompass har dessa övervintrade mobboffer aldrig haft.

      Svara
  26. Reblogga detta på ulsansblogg och kommenterade:
    När vänstern och PK-samhället tappar sina positioner går de till attack utan sakliga argument.

    Svara
    • Senior

       /  02/09/2020

      Har de någonsin haft några sakliga argument med bärighet?

      Svara
      • Här är lite mer sakligt. Undra om det går hem hos de som som har en egoistisk vänsteragenda , de som lever på samhället.

        Svara
  27. G

     /  02/09/2020

    Svara
  28. G

     /  02/09/2020

    Svara
    • Weasel

       /  02/09/2020

      Integritet = tala ut om sin sambos självmord i tv…? 🙄

      Svara
      • Kristian

         /  02/10/2020

        Integritet i världsklass.
        Allt annat är faktaresistens!

        Svara
  29. G

     /  02/09/2020

    Mycket, mycket bra skrivet och argumenterat MiT. Ett blogginlägg som man kan använda som referens i framtiden på detta tema! Vet inte hur och vad jag ska skriva, jag kan bara säga att jag håller med om allt. Och det är minst sagt beklämmande när s.k journalister håller på på detta sätt. Det inger inte förtroende, samtidigt som journalisten ifråga påstår att det är Hanif som nästan medvetet försöker solka ner journalisters förtroende. Det är synd att hon inte ser att hon med detta uppvisande är den enda i diskussionen som bidrar till förtroendetappet, ingen annan.

    Och ang blocka så får väl hon och andra blocka vem och hur många de vill, men på henne så låter det ju som om hon tänkt skicka en lista på twitteranvändare som enligt henne twittrat oanständigt och som Hanif borde blocka pga hon vill inte stöta på dessa twittrare efter att hon interagerat med Hanif. Vill hon blocka så gör hon det. Vill Hanif blocka så gör han det. Hon kanske samtidigt ska tänka på att hennes ”bubbla” inte blir större och åsikterna färre, till slut blir det inga diskussioner att tala om, endast ryggdunkar och beröm från följarskaran. Så grattis till att ha blockat 600. Sundkvist bubblan blir säkert tryggare efter det.

    P.S.
    Nej, Sjödin (M) har jag heller aldrig sett twittra på ett sätt som skulle få någon normalt tänkande twittrare att gå i taket. Aldrig.

    Värre är det med ”Maria” ”Lena” osv osv i skärmdumparna därefter, Skulle det som står i deras tweets stå i en högertwittrares tweet sås skulle de gå i taket, totalt blinda inför sitt eget twittrande och språkbruk.

    Svara
  30. G

     /  02/09/2020

    Återigen värt lyfta fram vad en Riktigt Nestor på området säger ang Hanifs (och andras) rätt att uttrycka sig, artikeln gjord av två av Sundkvist journalistkollegor på Expressen….

    ”Tryck- och yttrandefrihetsexperten Nils Funcke kommenterar konflikten mellan Hanif Bali och Peter Wolodarski i ett mejl till Expressen:

    ”Provokatörer och de som är allmänt motvalls och ifrågasättande är nyttiga även när de passerar gränsen för det plumpa. Antingen stärker deras invändningar en uppfattning och den som innehar den eller också inser vi att kejsaren är naken trots prakten”, skriver han.

    Nils Funcke menar att provokationen lyckas om den som blir provocerad biter tillbaka i stället för att bemöta argumenten i sak.

    ”En enskild riksdagsledamot representerar i grunden inte någon annan än sig själv och inte en myndighet. De är fria att provocera och problemet är väl egentligen inte att vi har för många utan för få.”
    https://www.expressen.se/nyheter/dn-om-hanif-balis-inlagg-attacker-mot-tidningen/

    Svara
  31. G

     /  02/09/2020

    Svara
  32. G

     /  02/09/2020

    Vet inte, men namnet Greta gör sig påmint, har inte Nils MP hört talas om henne…

    Mmm ok, det låter så nu. How dare you, Nils.

    Svara
    • G

       /  02/09/2020

      ”Smittan avslöjar Kinas sjuka regim
      ..[..]..
      Utbrottet av corona får kineser att reagera på ett sätt som blivit mycket ovanligt under den maktgalne presidenten Xi Jinping. Det sprakar av medborgarjournalistik som ger indikationer på att kontrollen av viruset inte är på den nivå som myndigheterna påstår. Många minns hur regimen försökte sopa Sars under mattan 2003.
      Veckans nummer av Time har en genial teckning på omslaget föreställande Xi Jinping iförd munskydd. Reportaget om epidemin skildrar hur viruset blottar den mäktiga nationens svaghet. I början av utbrottet gjordes för lite, eftersom makthavare ute i landet inte vill riskera att reta upp presidenten. När klartecknet till slut kom gjordes i stället för mycket, eftersom de regionala ledarna då ska visa sig duktiga. Corona-viruset är inte lika dödligt som Sars och frågan är om de drakoniska åtgärderna nu är helt rimliga.

      I Kina går inte folket först, utan kommunistpartiet.

      I ett av de hätska brev som Kina skickat till Expressen med kritik av vår rapportering betonar ambassadör Gui Congyou att han företräder 1,3 miljarder kineser.”
      https://www.expressen.se/kultur/karin-olsson/-smittan-avslojar-kinas-sjuka-regim/

      Svara
    • G

       /  02/09/2020

      ”Doctor who exposed Sars cover-up is under house arrest in China, family confirms”
      https://www.theguardian.com/world/2020/feb/09/sars-whistleblower-doctor-under-house-arrest-in-china-family-confirms-jiang-yangyong

      Svara
    • G

       /  02/09/2020

      Melissa: ”Journalist | @GlobalRepCentre | sometimes @dwnews | latest in The Atlantic, TIME, WashPost. Tweeting: China/Asia | Germany/EU | USA. Views/analysis my own.”

      Svara
  33. G

     /  02/09/2020

    Svara
  34. G

     /  02/09/2020

    Svara
  35. G

     /  02/09/2020

    ”Politiska “brott” har högsta prioritet i Sverige – inte våldtäkter och rån mot barn

    Den 19 januari 2020 skrev jag om kriminella klaner på sociala medier och att dessa borde utvisas, något jag står till 100% för. Jag anser även att debatt måste få föras med satir, ironi och hårda ord som driver med den sjuka politiska verklighet vi befinner oss i.

    Här är ett utdrag ur texten som anmäldes:

    “När en ungjävel plågar djur eller rånar ett barn eller en gamling eller kallar en lärare hora så samlar man ihop ett team och åker hem till vederbörandes familj, de har 24 h på sig att plocka ihop sina vattenpipor och flygande mattor och hucklen och sen är det adjö, ut ur Sverige, med allt från minsta skitunge till gammeltaliban-imamen, de får ta och plocka ihop sin shariafamilj och sen är det en enkelbiljett tillbaka där de kom från och dit de själva åker på semester i skytteltrafik. Inga fler kanelbullar, pizzor och sockärringar som lägger huvet på sned. Varenda kriminell klan ska veta vad som gäller. Är de i Sverige gäller SVENSK lag och tonåringarna ligger med vem de vill.”

    Detta sågs alltså inte med blida ögon av en salongskommunist som mobiliserade upprörd lynchmobb på sin Facebook och uppmanade folk att “jaga” mig (jodå jag har skärmdumpar). Den som upprörts över mina ord – inte över den ökande kriminaliteten i Sverige! – var en drogliberal konstnär vid namnet Channa Bankier, som därefter anmälde mig till polisens demokrati- och hatbrottsenhet för “brott” mot lagen HMF, alltså hets mot folkgrupp (trots att ingen folkgrupp pekats ut, men Channa “visste” ju vilka som avsågs). Efter det att anmälas gjorts så genomförde polisens enhet i Stockholm en snabbutredning. Man upptog alltså tid både hos polisen och hos åklagaren, som dock bedömde att det publicerade inlägget inte föll under HMF-lagen då varken orden invandrare eller muslimer återfanns i texten. Därmed lades ärendet ner efter 48 timmar. (forts!)”
    https://katerinamagasin.se/politiska-brott-har-hogsta-prioritet-sverige-inte-valdtakter-och-ran-mot-barn/

    Svara
  36. G

     /  02/09/2020

    Tack till kvinnan som var snäll och tog skärmdumpar på Arpis Ledare och laddade upp dessa på twitter! För framtida läsning (om tweetarna försvinner) och möjlighet att spara på web archive så tog jag skärmdumparna och laddade upp på imgur…

    https://imgur.com/a/WCOLvlz

    web.archive.org/web/20200209172319/https://imgur.com/a/WCOLvlz

    Svara
    • hllviken

       /  02/09/2020

      👏🏻 Bra gjort! 👏🏻

      Sedan kan man undra över varför dokumentera förfallet.

      Svara
  37. G

     /  02/09/2020

    ”Spottar, rispar med kniv och urinerar i offrets mun”
    ..[..]..
    Carin Götblad berättade i samband med att rapporten släpptes att hon blev ”häpen över grovheten” barn utsätter varandra för. Men det handlar inte bara om att råna sitt offer.

    De så kallade förnedringsrånen har ökat kraftigt. När Carin Götblad besöker Nyhetsmorgon utvecklar hon:

    – Man filmar med sin Iphone. Man spottar, rispar med kniv och urinerar i offrets mun.

    – Jag blir väldigt upprörd och jag känner att samhället är alldeles för passivt när det gäller oacceptabla beteenden hos barn. Här måste vi gå fram och sätta gränser mycket tidigare. Man måste sänka ribban ridigare för normbrytande uppförande, som vi säger.

    För att få bukt med problemet måste socialen gå in mycket tidigare i de familjer som beskrivs som ”riskfamiljer”. Där risken är relativt hög att barn träder in i kriminalitet.

    Men det krävs framför allt att föräldrar tar ett mycket större ansvar.

    – Föräldrar är ytterst ansvariga. Problemet är att vi möter allt fler som inte hjälper till när vi försöker höra barnet om brottet. Barnet kan säga ”inga kommentarer” – och då stöttar föräldrarna.”
    https://www.expressen.se/nyheter/spottar-rispar-med-kniv-och-urinerar-i-offrets-mun/

    https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12525353

    Svara
    • Törnrosa

       /  02/09/2020

      Man kan ju separera barn och föräldrar så ser man efter ett par timmar vem som frisknar till först. Föräldrarna eller barnen. Funkade på de apatiska så då går det väl med munkissande barn också. mvh

      Svara
  38. G

     /  02/09/2020


    https://twitter.com/Juristfan/status/1226127528236060672
    https://twitter.com/Juristfan/status/1226150371296514048
    https://twitter.com/Juristfan/status/1226161386939670529
    https://twitter.com/Juristfan/status/1226165182734446592
    https://twitter.com/Juristfan/status/1226177271561703427
    https://twitter.com/Juristfan/status/1226184676726972417
    https://twitter.com/Juristfan/status/1226219989776183296

    Svara
    • G

       /  02/09/2020

      https://twitter.com/CharBerg1/status/1225532815124713472
      https://twitter.com/CharBerg1/status/1225542044992638982

      Svara
    • G

       /  02/09/2020

      Det var han, mannen som var riksdagskandidat för F! 2018….

      ”Oseriöst och oärligt om Feministiskt initiativ

      Det vore väldigt välkommet om Feministiskt initiativs politik och våra förslag kunde bemötas på en högre nivå än vad som nu är fallet. Det minsta vi kan begära är att våra kritiker sätter sig in i vår politik innan den kritiseras, svarar Per Holfve (Fi) på Anosh Ghasris krönika.

      tt vara aktiv i Feministiskt initiativ är att varje dag kliva ner i en illaluktande balja av hån och hat. Hatet är djupt obehagligt men frågan är om inte hånet är mer tröttsamt. I alla fall när hånet är så utstuderat och falskt som i Anosh Ghasris krönika i Dagens samhälle. Ghasri tar tillfället i akt att, som han själv skriver, mansplaina Feministiskt initiativs politik. Han plockar delar av vår politik som han personligen stör sig på och framställer en bild av ett naivt parti, som är helt av banan. Som om detta inte vore nog så tycker han sig veta att inga av Feministiskt initiativs visioner är finansierade. Indignationen går nästan att ta på och jag vore själv den sista att rösta på ett lika verklighetsfrämmande parti.
      ..[..]..
      Årets valrörelse (och egentligen alla valrörelser sedan Fi bildades) har för Fi präglats av en uppsjö liknande angrepp. Av någon märklig anledning så verkar det som att invanda bekymmer och prioriteringar är viktiga och det som Fi tar upp ska avfärdas. När vi beskriver integration som en ömsesidig process mellan individ och samhälle blir det jobbigt att ta till sig, för då handlar det inte bara om att alla som kommer till Sverige måste anpassa sig. Fi:s politik synliggör samhällets brister och attityder mot invandrade människor blir en faktor i sammanhanget. Det kräver mer ingående resonemang än att bara tjata om massinvandring men vi menar att det är nödvändigt för att integration ska fungera i praktiken.

      Feministiskt initiativ är ett visionärt och ideologiskt drivet parti. Vi har långsiktiga målsättningar men när inga illusioner om omedelbar samhällsförändring. Vi förespråkar fredliga förhållningssätt men har inga förslag om att avskaffa Sveriges försvar så länge omvärlden är fientlig. Lika lite vill vi avskaffa Sveriges gränser här och nu, bara för att vi har en vision om öppna gränser någon gång i framtiden. Precis som andra partier har vi omedelbara konkreta förslag för att uppnå våra mål på längre sikt. Det vore väldigt välkommet om vår politik och våra förslag kunde bemötas på en högre nivå än vad som nu är fallet. Vem vet, kanske kan våra perspektiv rentav tillföra en del till den politiska debatten. Det minsta vi kan begära är att våra kritiker sätter sig in i vår politik innan den kritiseras. Fri spekulation och mansplaining brukar inte tillföra något.”
      https://www.dagenssamhalle.se/debatt/oseriost-och-oarligt-om-feministiskt-initiativ-23771

      Bemöta på högre nivå? Och det ska komma från den munnen? HAHAHA, det här är ju bisarrt!!!. Vad sägs om att föregå med gott exempel, Per! Börja på twitter!

      Svara
      • Weasel

         /  02/11/2020

        ”men har inga förslag om att avskaffa Sveriges försvar så länge omvärlden är fientlig. ”

        Vilket då betyder ”vi är så groteskt dumma i huvudet att vi inte ens förstår att omvärlden kan förändras så att den omvärlden som är vänlig idag kan vara fientlig i morgon”

        Svara
    • G

       /  02/09/2020

      ”Per Holfve, 41, Stockholm, Facklig ombudsperson

      ”En av människans klokaste uppfinningar har varit mänskliga rättigheter och utgångspunkten att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. Jag ser det som politikens uppgift att realisera dessa ord i praktiken”
      https://feministisktinitiativ.se/valstugan/ovriga-riksdagskandidater-2018/per-holfe/

      Svara
    • Weasel

       /  02/09/2020

      ”Sverige tillhör alla som bot här ”

      Höj Nivån är nazist eftersom han anser att Sverige tillhör de som bor i Sverige och inte de som bor i exempelvis Sudan.
      Det är samma jävla trångsynta och främlingsfientliga åsikt som Hitler hade.

      Mvh
      Weasel , världsmedborgare

      Svara
    • Grodan Boll

       /  02/10/2020

      Om en rasist gillar bullar, betyder det då att bullar är rasistiska och att alla andra som äter bullar stöttar och normaliserar rasism? Ja, om man ska tro @Juristfan.

      Och sedan den gamla döda hästen om höger-radikala. *djup suck*. Varken SD eller NSDAP kan klassas som höger. Den mest radikala högern Sverige har att frammana är C, men dem verkar vänstermupparna inte ha något större problem med, alltså har det inte med höger/vänster att göra.

      Svara
  39. MiT

     /  02/09/2020

    Kultur är visst inte en del i problemet enligt Hökmark

    Svara
  40. G

     /  02/09/2020

    ”Kindberg direktupphandlade hus för 67 miljoner – trots att Migrationsverket hade avbeställt”
    https://jamtlandstidning.se/huvudflode/lanet/2020/direktupphandlade-attefallshus-for-67-miljoner/

    Svara
  41. G

     /  02/09/2020

    Svara
  42. G

     /  02/09/2020

    Svara
    • G

       /  02/09/2020

      Svara
  43. MiT

     /  02/10/2020

    Svara
  44. MiT

     /  02/10/2020

    Jag tror faktiskt inte att IRM-Henrik ens förstod Balis poäng. Läs tråden
    https://twitter.com/mrhenko123/status/1226609931081654278

    Svara
    • Han förstod såklart poängen, men han ogillar Bali mer än att erkänna att vänstern idag kör på en väldigt utdaterad maktanalys som till exempel inte tar hänsyn till den här typen av våldsmonopol dessa kriminella avskum har mot en enskild.

      Svara
    • G

       /  02/10/2020

      https://twitter.com/ForloradN/status/1226619673652932608
      https://twitter.com/ForloradN/status/1226622712287813635

      Svara
      • G

         /  02/10/2020

        https://twitter.com/CruePohl/status/1226628152824385537

        Svara
  45. MiT

     /  02/10/2020

    https://twitter.com/Sven_Roman/status/1225792480458813440

    https://twitter.com/Sven_Roman/status/1226368011348652032

    https://twitter.com/Sven_Roman/status/1226436431771570177

    https://twitter.com/Sven_Roman/status/1226465452328615936

    Svara
  46. MiT

     /  02/10/2020

    Svara
  47. MiT

     /  02/10/2020

    Svara
  48. MiT

     /  02/10/2020

    Svara
  49. G

     /  02/10/2020

    2016…

    Svara
    • Bamse

       /  02/10/2020

      ”That… is why you fail.” ~Yoda

      Svara
    • Kristian

       /  02/10/2020

      ”Kriminolog” och ”polis” skall det kanske vara.

      Svara
  50. G

     /  02/10/2020

    ”SVT:s julvärd i Bingolotto: Vill slå Donald Trump på käften

    Förra årets julvärd i SVT var skådespelerskan och sångerskan Marianne Mörck. I söndags var hon gäst i Bingolotto och fick då frågan om vem hon drömmer om att slå på käften. Efter en kort paus kom svaret.

    – Det är Donald Trump, sade Mörck.

    – Då är vi två, replikerade programledaren Rickard Olsson snabbt och gav Mörck en ”high five” till publikens jubel och fnitter innan programmet gick vidare.

    På Bingolottos Facebooksida har reaktionerna varit desto mer kritiska. Det senaste inlägget om kvällens program har fått hundratals kommentarer.”
    https://nyheteridag.se/svts-julvard-i-bingolotto-vill-sla-donald-trump-pa-kaften/

    Nä. Då bankar jag heller skiten ur någon av alla jävla barnrånare, eller äldrerånare, eller våldtäktsman, eller…listan på alternativ är tyvärr oändligt, svårt att välja.
    Trump har dock inte gjort något ont för Sverige eller svenska folket, så har svårt att se varför han skulle gjort sig förtjänt av en smäll på käften.

    Svara
  51. MiT

     /  02/10/2020

    Svara
  52. G

     /  02/10/2020

    Som av en händelse såg jag när jag var inne på Demkers blogg via MiTs tweet ovan, att Marie Demker retweetade nedan…

    Alternativ: https://web.archive.org/web/20200210100453/https://www.bt.se/ledare/stromback-invandring-gor-sverige-starkare/

    Orkar inte skriva någon egen kommentar till hans vad man nu ska kalla det, herregud!

    Svara
    • elina

       /  02/10/2020

      Migrationsverket skriver upp prognosen för antalet asylsökande under året framförallt väntas antalet migranter från Syrien och Sydamerika öka.
      Sydamerika? När fick vi gräns mot Sydamerika?

      Svara
    • Weasel

       /  02/10/2020

      ”Invandring stärker Sverige och Sverige behöver invandring”

      Okeeej…Då är det väl bara att hoppas på att det aldrig blir fred i Syrien. Det bästa vore om Eritrea och Etiopien och Kenya även kunde förklara krig mot varandra samt att Putin kärnvapenbombar Kina , för då skulle ju Sverige verkligen bli stärkt.
      Men det är väl kanske att hoppas på för mycket?
      Nåja , det är ju i alla fall stridigheter i både Irak , Afghanistan och Somalia och man får väl i alla fall glädjas över det lilla man kan få.

      Svara
      • elina

         /  02/10/2020

        Som fredlig alternativ kan vi ju bara skicka dit och dit några plan och bjuda på fri resa.

        Svara
        • Weasel

           /  02/10/2020

          Ja, om det – hemska tanke – skulle bli fred och demokrati på hela jorden så blir vi väl tvugna att transportera folk till sverige vare sig dom vill eller inte.
          Men lyckligtvis finns det ju en massa folk som flyr nu och det är ju bra för då blir ju Sverige starkare.

          Sverige behöver flyktingar för att klara välfärden ! Kan inte den där jävla Trump bomba Libanon och Sudan så att jag slipper vänta 4 månader på min röntgenundersökning ?

          Svara
  53. G

     /  02/10/2020

    ”MOHAMED OMAR: Låt jihadisterna stanna där de är

    Tänk om vi inte tar hem jihadisterna till Sverige, då kan de skada folk där de är. Vem tycker så? Jo, en Malena Rembe, tidigare chefsanalytiker för kontraterrorism på Säpo.

    Man tycker att svenskarnas säkerhet borde vara högsta prioritet för en chefsanalytiker på den svenska säkerhetspolisen. Har inte Rembe tänkt på att om jihadisterna kommer hit så kan de skada oss?

    Malena Rembe framförde sin åsikt i artikeln ”IS-jihadisterna måste få komma hem” i mars 2019 i tidningen Dagens Industri. Jag upptäckte artikeln för några dagar sedan.

    Rembe skriver:

    ”Att lämna svenskar som ingått i den så kallade Islamiska Staten kvar i svaga stater med hänvisning till Sveriges säkerhet är ett cyniskt erkännande av att hot och risk kan accepteras där men inte här.”

    Ja, vi prioriterar vår egen säkerhet. Och vi skäms inte för det. Vi har inget ansvar för dessa jihadister. De valde själva att gå ut i jihadkriget i Mellanöstern.(forts)”
    https://detgodasamhallet.com/2020/02/10/mohamed-omar-lat-jihadisterna-stanna-dar-de-ar/

    Svara
    • Kristian

       /  02/10/2020

      Att lämna vargar i Norrland där de utsätts för jägare är ett cyniskt erkännande av att hot och risk kan accepteras där men inte här. Tag hem alla vargar till Söder där det kan känna sig säkra!

      Svara
  54. G

     /  02/10/2020

    Svara
    • Senior

       /  02/10/2020

      Uvell gör en ypperlig granskning, som vanligt.
      Det lyser igenom vilka det är som ligger bakom vänsterns hotelser, våld och sabotage.

      -Det finns fler exempel på hur våldsvänstern belönas, tex. mordbrännaren Hübinette.

      Svara
  55. G

     /  02/10/2020

    Svenska sjukan
    https://henrikalexandersson.blogspot.com/2020/02/svenska-sjukan.html

    Intern kritik: Stora brister i hur polisen arbetar med rikets säkerhet
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/intern-kritik-polisen-brister-i

    Svara
  56. MiT

     /  02/10/2020

    Svara
  57. Har konstaterat att SVT återigen pekar finger och jiddrar om ”mäns våld mot kvinnor”.

    Mensvåld mot kvinnor

    Svara
  58. Kristian

     /  02/11/2020

    ”Hakelius: Alarmism? Nej, för det är Aftonbladet”
    https://www.fokus.se/2020/02/alarmism-nej-for-det-ar-aftonbladet/
    ”Få redaktioner har så obesvärat gjort allt den kunnat för att baktala och smutskasta personer som tidigt vågade påtala just den sortens missförhållanden som Anders Lindberg nu själv bestämt sig för att skriva om.”

    ”Nej, ni kommer inte att förlåtas och vi kommer inte att glömma”
    https://samtiden.nu/2020/02/nej-ni-kommer-inte-att-forlatas-och-vi-kommer-inte-att-glomma/
    ”Detta förnekande av våldsutvecklingen, som varje dag leder till så mycket lidande, får aldrig glömmas eller förlåtas. Dessa etablissemang ska alltid, alltid, påminnas om deras falska förträngning av migrationspolitikens konsekvenser. ”

    Svara
  59. Varför ser Sverige och världen ut som den gör?
    Hitlers födelsedag förklarar varför.

    Svara
  1. Svansen – Suzie Weathers
  2. Konsekvensanalys – Moderaterna Erik Ottosson & Åsa Coenraads vill skapa tvångsvaccinering, samt förbud och repressalier mot kritik | Vetenskapliga partiet

Lämna ett svar till Kristian Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.