1 april varje dag del 6. Eller fråga tiggare om byggplaner

Så ska man visst göra i Malmö. Det tycker kommunalrådet Karolina Skog, MP, är en så bra ide att hon kallar till möte med tiggarna

tiggarebyggplaner

Är namnet Karolina Skog bekant? Jodå, det är hon som lanserade Gatumaktsordningen som en del i ”mäns våld mot kvinnor” eftersom kvinnor skadas i trafikolyckor där män är förare. Det är enligt Karolina ett av de vanligaste sätten där män skadar och dödar kvinnor, de kör helt enkelt på dem med bilen eller krockar med bilen när de åker med. Nej, jag skojar inte, hon tycker så…

Så att involvera tiggare i byggprocesser är väl inget konstigt.

Det går bra för Malmö nu. Och Sverige…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

52 kommentarer

  1. Pelle2

     /  08/13/2015

    Tja,Mp i Stockholm vill ju tillsammans med sossarna ge hemvändande is-krigare förtur till bostäder så varför inte ge eu-migranterna chansen att tycka till om vad Staden tänker göra med platsen för deras illegala bosättningar ?

    Svara
    • MJ

       /  08/14/2015

      http://www.friatider.se/underr-ttelsetopp-usa-l-t-v-xa-fram

      Varför hugger ni Era kamrater i ryggen?

      Svara
      • Pelle2

         /  08/14/2015

        Äntligen MJ ! Det var ju så länge sedan du kunde hitta en anledning att klaga på USA även om det baseras på vad någon tror hände i Syrien. Skall du inte hitta någon artikel om hur dåligt Israel är och hur bra Hamas är också och kanske en artikel om hur bra Putin är ? Då kommer din fredag vara så nära himlen du kan komma !
        Som jag har sagt många gånger förut så tycker inte jag och säkert många andra att Israel och Usa gör rätt i alla lägen.Att stötta IS, om de nu har gjort det, är ett exempel.De har nu sett vilka svin IS är och bekämpar dom. Är det också fel ? Skall dom fortsätta stötta IS tycker du eftersom dom inte var lika klarsynta som oraklet MJ ?
        Tycker du att hemvändande Is-krigare skall ha förtur till bostäder och tycker du att de som illegalt har bosatt sig på en plats skall få ha åsikter om framtida planer för den platsen ?
        Det var det mitt inlägg handlar om.Fast jag kanske inte får kritisera något eftersom jag inte tycker att Usa och Israel alltid är sämst ?

        Svara
        • MJ

           /  08/14/2015

          De visste vilka de var hela tiden. Anledningen till att de blev osams var inte att någon tyckte att den andre var svinig. Det var att ISIL tog oljekällor i Irak som USA skulle ha.
          De var händelsevis exakt samtidigt som ni i USA-högern började tycka illa om islamisterna i Syrien. Ni, iaf de intellektuella av er, visste hela tiden vilka ni stödde och propagerade för. Om inte annat så minns ni väl också de andra 50 gångerna som ni hyllat terrorister, folkmördare och diktatorer bara för att de varit på USA:s sida.

          Svara
          • Pelle2

             /  08/14/2015

            Japp, till skillnad från de goda Socialisterna och kommunisterna så drivs USA alltid av pengarna för det har den allvetande MJ sagt. Kommunisterna och socialisterna drivs av altruism och människokärlek när dom invaderar andra länder.
            I så fall är jag väl ointellektuell,till skillnad från dig o store tänkare,eftersom jag inte visste exakt hur den Syriska oppositionen såg ut.Det kan ju också tänkas att jag inte satte mig in i detaljerna,detaljerna inte var speciellt tillgängliga och att den Syriska regimen inte framstod som ett speciellt bra alternativ heller…

            Det verkar som om ditt hat mot USA är så stort att du knappt klarar av att fördöma IS i din iver att få fördöma USA.
            För andra gången:
            Vad tycker du om att som MP föreslå att hemvändande is-krigare skall få förtur till bostad och jobb och tycker du att det är ok att de som illegalt bosätter sig på annans mark skall få vara med och bestämma planerna för markens användning ? Eller tänker du ducka från de delar i inlägget som du inte kan/vill besvara och skifta fokus precis som du brukar göra ?

          • MJ

             /  08/14/2015

            Japp precis det handlar det om. Välj ett lag och håll på det oavsett vilket. Garotteringar och mord kan man skita i bara man får hålla på sitt lag.

            Om någon påpekar vilka svinerier man stödjer så är det bara att påpeka att det finns ett annat lag som också är svinigt.

          • Pelle2

             /  08/14/2015

            @Mj
            Det är väl precis det som du alltid gör MJ. Om vi kritiserar något vänstern har gjort så kan man till 100% vara säker på att du rider ut på din röda springare och skriker men USA, Israel och högern då. Det slår aldrig fel.
            Jag har även i denna tråd skrivit att jag inte köper allt som Usa och Israel gör men det budskapet går tydligen inte in i din hjärna.Du däremot skulle man väl få piska offentligt för att få dig att mer än undantagsvis erkänna några som helst brister hos vänstern.
            För tredje gången i denna tråd frågar jag dig vad du tycker om att MP vill att hemvändande is-krigare skall få förtur till bostäder och arbete och att illegala markockupanter skall få ha åsikter om den framtida användningen av marken ?
            Om du inte kan eller vill svara på det så skriv det istället för att lägga ut rökridåer kring dina åsikter och skifta fokus från det som mitt ursprungliga inlägg handlade om.

      • Daniels

         /  08/14/2015

        MJ har en poäng. USA är de som skapat, finansierat och stött terroristerna som sedan kommer hit.

        Å ena sidan stöttar vi USA i att ställa till det i mellanöstern så att mängder av människor flyr, å andra sidan gnäller vi när de kommer hit.

        Smart vore att jobba för mindre krig, terrorism och kaos så att folk vill stanna där de är.

        Svara
        • Lövet

           /  08/14/2015

          Nytt nick igen?!

          Svara
        • Pelle2

           /  08/14/2015

          Att människor flyr från krig är det ingen som har debatterat om i denna tråd. Det jag har kommenterat är att mp-politiker tycker att vi skall ge hemvändande is-krigare företräde till jobb och bostad istället för den fängelseplacering dom förtjänar och att eu-migranter skall få ha synpunkter på planerna för den plats dom illegalt har ockuperat.
          För övrigt flydde väl folk från Syrien redan innan Usa gick in pg.a regimens agerande mot sin egen befolkning ?Sedan kan man givetvis ha synpunkter på Usas agerande i mellanöstern men det är en annan sak än det som jag debatterade.

          Svara
          • MJ

             /  08/14/2015

            Hur många flydde från Syrien innan era islamister kom dit?

          • Pelle2

             /  08/14/2015

            @MJ
            Klart ingen flydde från det socialistiska paradiset Syrien !

          • MJ

             /  08/14/2015

            Ojdå, var det socialistiskt nu helt plötsligt också?

            Är det det här med att det bara finns två lag som spökar eller?

        • notsure

           /  08/14/2015

          USA levererar vapen till Taiwan också. De halshugger inte folk där.
          Artikeln säger det jag sgt tidigare. USA:s inställning var pragmatisk. De ville störta Assad och stödde de grupper som ville göra detta. De verkar ha vetat om riskerna. Farhågorna slog igenom och nu hjälper man till att bomba ISIS.
          Under tiden så twittrar vänstern.

          Frågan är om man skall vara för eller emot intervention? Skall vi hjälpa kurderna mot ISIS? Vad händer om kurdistan sedan visar sig vara hostila jäntemot Turkiet/Iran? vad händer om de börjar fängsla kommunister?

          Jag förutpår följande. MJ kommer gå i taket och skylla på USA som beväpnade kurderna. Vänstern fortsätter att twittra.

          Svara
          • michael

             /  08/14/2015

            Jag såg en intervju av en hög general från USA som sa att när man sätter in militära stridskrafter,så vet man inte hur saker och ting tar vägen efteråt.
            Självklart är det lätt att vara efterklok och säga det förstod vem som helst hur utvecklingen skulle bli,vilket självklart är ett rent hittepå.

          • MJ

             /  08/14/2015

            Konstigt att jag har kunnat säga det före varenda gång sedan Vietnam.

  2. MiT

     /  08/13/2015

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2015

      Maria Björk Hummelgren på Corren skriver bra om Sneckers idiotiska försök att rasiststämpla de som inte håller med henne i flyktingfrågor samt hennes misstänkliggörande av Polisen som sa att kvinnor som är ute och joggar kanske inte skall ha musik i hörlurarna för att kunna vara uppmärksamma på om någon följer efter dom t.ex.
      Det som drar ner hennes argumentation är att hon påstår att det inte finns någon åsiktskorridor.Snecker är väl ett typexempel på en av makthavarna och tyckareliten som inte vill att det skall finnas någon annan åsikt än den som dom förespråkar t.ex vad gäller invandring.Den som inte håller med dom skall smutskastas,hånas och klumpas ihop med rasister och andra dårar så att åsiktskorridoren upprätthålls.
      Hummelgren menar att åsiktskorridoren inte finns eftersom man faktiskt får säga ganska mycket inom ramen för yttrandefriheten men det är ju två olika saker. De som upprätthåller åsiktskorridoren vill ju inskränka yttrandefriheten genom att förnedra och skuldbelägga de som inte delar deras fina värdegrund och ideologi.

      Svara
  3. Det verkar råda stor okunskap och inte så lite förvirring på området EU-migranter och deras rättigheter.

    Ja, det stämmer att de boende inte har räknats in i planeringen för industritomten i kvarteret Brännaren och det är såklart djupt beklagligt, eftersom ju Länsstyrelsen upphävde Malmös beslut om förbud mot att bo där.

    Därmed är EU-migranterna att betrakta som dels förstahandshyresgäster, dels svenska medborgare.

    De har även enligt en ny FN-stadga förvärvat rätten till två vattenklosetter, svenskt pass och fast arbetsplats med porslinskopp och professionellt tillverkad skylt.

    Å andra sidan ägs ju tomten av ett privat företag, som man kan tycka borde ha rätt att själv bestämma om den får upplåtas som boplats eller inte.

    Fast på den punkten sätter jag lätt ned ena foten så att den lämnar ett avtryck av en kärleksfull, röd ros, som en påminnelse till företaget, om att så kan vi inte ha det att företag får bestämma över sina egna tomter.

    En sak är i allafall säker. Ni kan vara lugnt förvissade om att med mig vid rodret på, den till synes sjunkande, skutan Sverige, så kommer okunskapen och förvirringen att bestå.

    Det vill säga, så länge rorsman är en vit, heterosexuell man. Fast det är ju som tidigare sagt lätt ordnat för den som lämnar ett obetydligt offer på feminismens kärleksfulla, allt inkluderande, altare.

    Bara ett litet offer, chop chop.
    Det är inte så farligt och det finns så bra bedövning nuförtiden.

    Sedan kommer det att vända rejält uppåt för Malmö men dessvärre inte för det bortklippta offret.

    Vill man bli fin så…
    S 2018, kamratinnor!

    Svara
    • Dreadlock

       /  08/14/2015

      Alla Eu migranter står under samma lag. Oavsett vem du är svensk,finsk,fransk eller utomjording, från vilken annan del av Europa som helst. Om du flyttar till ett annat EU-land med ett EU pass – Så har du 3 månader på dig att hitta jobb och därmed en egen försörjning, annars är du inte längre legal. Och kan lagligen återbördas till hemlandet.

      Det går naturligtvis mycket bättre om du är en flykting från Syrien, där permanent uppehållstillstånd ges enbart för ett syriskt pass. Det blir ett carte blanche för inträde i vår kristna samfälle.

      Fattiglapparna från Rumänien och Bulgarien får inget carte blanche, och får sitta på gatorna och be om allmosor. Och blir t.o.m. inbjudna av vissa kommuner att komma tillbaka nästa sommar för att förgylla våra torg och gator med den oumbärliga kulturpåverkan som Sverige,inte tycks klara sig utan.

      Svara
      • Sten Sture

         /  08/16/2015

        ”Det går naturligtvis mycket bättre om du är en flykting från Syrien, där permanent uppehållstillstånd ges enbart för ett syriskt pass.”

        Behövs verkligen ett pass?

        Svara
    • Anonymiserad

       /  08/14/2015

      Jag tror jag förstår hur du tänkte angående makten Stefan
      Men det blev inte så va?
      Det finns ett talesätt.
      Gör om ,Gör Rätt.

      Och nästa gång du kör din ”kampanj” använd dig inte av ett gammalt It´s allways sunny in philadelphia manus.

      ”Hello fellow Swede. This you should vote me. I leave power. Good. Thank you. Thank you. If you vote me, I’m hot.” What? ”Taxes. They’ll be lower. Son. The democratic vote for me is right thing to do, Sweden. So do.” -Stefan

      Svara
    • Nej då. Sverige har aldrig varit tryggare! Det säger Magnus Betnér på youtube. 😉

      Svara
  4. MiT

     /  08/14/2015

    Så jävla korkat. Och extremt onödigt. Och idiotiskt. Och..

    Svara
  5. MiT

     /  08/14/2015

    Fan, det händer ju grejer då och då! 😛
    ”Kom ur armhålan, public service!”
    http://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/kom-ur-armhalan-public-service/

    Svara
    • Vilken djävla tomte.

      Svara
    • Skulle det inte finnas någon överlägsen retorik?

      Svara
    • Anders

       /  08/14/2015

      Linné skapade grunden för rasism… Tanken på olika raser är svensk… Och så pratar han själv om rasifierade som automatiskt har andra erfarenheter än ”vita”. Case closed.

      Svara
  6. Dreadlock

     /  08/14/2015

    Jaha, Houman …Suck.

    Vilket idiotförsvar på En ”Arg Blatte” Hur känns det att framstå som en rasist, själv ? Gör mig en tjänst och släng dig i närmaste vägg.

    Svara
  7. QED

     /  08/14/2015

    Danmarks utrikesminister:

    ”– Jag är glad för att bo i ett land där vi debatterar viktigare saker än färgerna på plåster.

    [Genusprofessor Drude] Dahlerup säger sig ändå vara chockad över uttalandet.

    – Han har kanske inte förstått sin nya roll. Han spottar på hela svenska folket när han uttalar sig så här. Det här strider mot diplomatisk etikett mellan länder och utrikeministrar.

    http://unvis.it/www.svd.se/dansk-utrikesminister-dissar-sverige/i/senaste

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2015

      Nej,han spottar inte på hela svenska folket utan på de idiotiska identitetspolitikerna som ägnar sig åt pseudodebatter som färg på plåster.Att genusdåren Drude Dahlerup tror sig företräda svenska folket tyder på en bristande insikt om hur många det är som hon själv företräder.

      Svara
    • Anders

       /  08/14/2015

      Tänk om man faktiskt bodde i ett land där färgen på plåster verkligen var dagens viktigaste problem.

      Svara
  8. Jan

     /  08/14/2015

    Södermalmsvänstern på Politism är i gång igen. Här med en artikel om ”feministiska killkläder”. http://www.politism.se/x/agnesb/hur-ska-vi-hantera-acnes-feministiska-killklader/

    Svara
    • Pelle2

       /  08/14/2015

      Kan inte förstå den man som vill köpa och bära en halsduk med ordet radical feminist.
      Men det är ju symtomatiskt för just radikalfeminismen att när det nu finns ett sådant plagg för män så är inte det heller bra. Det måste vara oerhört jobbigt att vara radikalfeminist när allt som görs alltid är fel utom det de själva gör.

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  08/14/2015

      Frågan visar på prov på stort mått av grupptänk. ”Hur ska vi?”. ”Bestäm själv vad du ska tycka” verkar inte stå så högt i kurs. Extra roligt blir det när det är så mycket interna stridigheter bland vänstermänniskor att dom inte ens kan enas om vad dom ska ha för pålägg på mackorna till nästa medlemsmöte.

      Svara
  9. Svenne

     /  08/14/2015

    OT: S-märkta Ledarsidorna.se:

    ”Men det är inte Sahlin som skall lastas enkom för det magra resultatet, det är regeringen. Med en uppdragsgivare som nuvarande regering att förhålla sig till så blir det inte bättre än så här. Vi kan inte förvänta oss mer helt enkelt.

    Resultatet efter ett drygt års arbete blir ett telefonnummer. Vi kan fundera på hur bra det blir i slutändan.”

    Svara
    • Ok … Aftonpravdans Daniel Swedin Sahlin-groupie 😆 (Posters i sovrummet?) Med tanke på hur övriga i samma ledarredaktion är funtade, så …

      Svara
  10. Varför kallas de ‘migranter’, de är väl inte mantalskrivna på industritomten, eller ens i Sverige? Tillfälliga besökare i landet ska beskrivas i andra termer: affärsresenär, gästarbetare, turist, illegal

    Svara
    • MJ

       /  08/14/2015

      Nja, de är ju medborgare i den Europeiska sovjetunionen och har därmed fri rörlighet i alla vassalstaterna.

      Svara
  11. Svenne

     /  08/14/2015

    OT: ”Tryggare kan ingen vara…”
    https://twitter.com/wallstam/status/632069493343305728

    Svara
    • Man ska vara medveten om vad som kallas sexualbrott har vidgats och det är därför man kan se sådan här statistik…

      Svara
      • JW

         /  08/14/2015

        Ändringen i sexualbrottslagstiftningen kom 2013 om jag inte missminner mig.

        Svara
        • 2005 om inte jag minns rätt. Det har varit många ändringar under åren och sexköpslagen kan räknas in här. Medias svartmålning av män leder till fler falskanmälningar också osv.

          Svara
  12. Rikard

     /  08/14/2015

    Hej.
    Kom ihåg att Malmö är S-styrt sedan mer än tjugo år, och den stad där mångkultursideologin implementerats tydligast.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard

    Svara
  13. QED

     /  08/14/2015

    olagligt föra in stiletter (vapen) i Sverige men lagligt att ta in handgranater

    http://unvis.it/www.svd.se/fritt-fram-ta-in-handgranater-i-sverige/om/granatattackerna-i-malmo

    Svara
  14. Att ägna sig åt rätta saker är så himla viktigt. Plåster och sånt.
    Jag kom nyss från utomlands men fastnade i säkerhetskontrollen här vid flygbyte. Stor kalabalik. Mera folk. Vakter. Höll på att inte få passera innan jag släppte det farliga vapnet. Inte handgranat, eller K-pist utan en pennkniv med 1 cm egg. Sånt som man köper i souvenirbutik.
    Så rätta saker räddar landet och säkert också Mal -mö. Fast någon mö är det inte längre.

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 8 | WTF?

Lämna ett svar till Anders Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.