De vita heterosexuella svenska männen är värst!

Efter Köln så har man på den svenska delen av twitter bekänt färg, det är den vita heterosexuella svenska mannen som är problemet!

pozar köln

Om man skulle göra ett experiment, du är en vanlig vit heterosexuell svensk som har en  dotter cirka 15-18 år gammal. Om du var tvungen att stänga in henne i ett hus, typ Big Brother, under 1 vecka under sommartid i Sverige och hon har en vanlig svensk sommarklädsel på sig, i vilket av följande hus är det minst risk att hon ska råka illa ut?

  • Ett hus med asylsökare, unga män mellan 20 och 30 år från Nordafrika?
  • Ett hus med asylsökare, unga män mellan 20 och 30 år från Syrien
  • Ett hus med asylsökare, unga män mellan 20 och 30 år från Somalia?
  • Ett hus med asylsökare, unga män mellan 20 och 30 år från Afghanistan?
  • Ett hus med slumpvis valda unga vita svenska män mellan 20 och 30 år? Okej, de kan få vara köttätare också. Och köra bil. Vi får inte glömma att de ska vara heterosexuella! Då har vi ringat in de allra värsta egenskaperna hos en människa enligt Åsa Romson!

Du kan byta ut svenskarna mot norrmän, danskar, tyskar och så vidare om du vill. Vilket hus skulle du och hon välja om ni var tvungna att välja ett? Vilket hus är det minst risk att hon skulle råka illa ut i?

Vilket hus skulle en somalisk ung kvinna vara säkrast i om hon också hade en vanlig svensk sommarklädsel? Eller en ung syrisk kvinna? En ung afghansk kvinna?

Vilket hus skulle de vara säkrast i om de hade traditionell klädsel?

Om vi gör det lite mer spännande, vi byter ut svenskarna mot slumpvis valda Sverigedemokrater, eftersom de är de allra ondaste av de onda i Sverige, och stänger in en somaliska där med helt vanliga svenska sommarkläder? Är risken större att hon skulle råka illa ut på något sätt i det huset än i huset med somalierna? Är risken stor att hon skulle råka illa ut om hon hade traditionell somalisk klädsel bland SD:are?

För alla som säger att det är samma sak här som där skulle såklart välja slumpvis hus för sin dotter eller för sig själv? För då spelar det ju ingen roll alls? Eller…

Jag skulle allt vilja se Irena Pozar och de andra relativisterna på twitter helst välja något annat alternativ än huset med svenskarna. Jag skulle vilja se henne välja ett annat hus än det med Sverigedemokrater! Jag skulle verkligen vilja se det…

Om Martin Aagård skulle vara tvungen att välja ut ett av husen åt Natalia Kazmierska att bo i under en vecka så skulle jag verkligen vilja se honom välja ett annat hus än det med svenskar eller Sverigedemokrater…

Undrar vilket hus Malena Ernman skulle välja åt sina döttrar eller åt sig själv?

Tänk vad tjattret i Sverige skulle avta snabbt om man tvingades välja och sen också leva upp till valet i praktisk handling…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

94 kommentarer

  1. Pelle2

     /  01/07/2016

    Ja,det är konstigt att twittervänstern och radikalfeministerna har så svårt att kritisera de sant patriarkala länderna/kulturerna medan de älskar att kritisera svenska,vita,heterosexuella män.
    Skulle inte tro att någon av radikalfeministerna/twittervänstern skulle vilja att vi skulle införa slöj/burkatvång, förhindra flickor att gå i skolan eller göra kvinnorna till andra klassens medborgare som man gör i vissa av dessa länder.Ändå påstår dom att de är lika förtryckta i Sverige.

    Svara
    • Inge Post

       /  01/11/2016

      Det är väl inte så konstigt.
      De är ju helt obekanta med den importerade kulturen då de generellt lever i segregerade områden.De är dock ganska vana vid den där vita cis-man kulturen för den lever de i dagligen.Men när ens största problem är en ”snubbe” som har brått till jobbet ”cyklar förbi såå fort och tränger sig så en blir rädd” eller liknande.Då borde man kanske testa på att spendera tid i Bergsjön några månader. (om man har tur och få ha kvar sin cykel kvar där,så ändrar den utseende rätt ofta.)

      Svara
  2. thomasajackson

     /  01/07/2016

    Genial artikel som visar på dårskapen hos svenska mkz-idioter (kmz= kulturmarxister).

    Svara
  3. Motkraft

     /  01/07/2016

    De skulle *hävda* att de skulle välja huset med Nordafrikaner, Syrier, Somalier eller Afganer. Att alla människor är lika.

    Det hör liksom till att vara PK att tro på det själv. Eller om inte tror på det själv, ljuga om det.

    ”Den goda saken” går före förnuft, sanning och ärlighet.

    Svara
    • Motkraft

       /  01/07/2016

      Jo, glömde skriva. Har inte med ”ras” att göra utan kultur. Och vilka som tar sig hit.

      Det inte ett ”snitt av befolkningen” i de länderna som kommer. Om vi bara tog emot kvotflyktingar så de där husen bestod av ”vanligt folk” från Nordafrika, Syrien, Somalia eller Afghanistan i varierande ålder så skulle det inte var så mycket större risk än med ett snitt av Svenskar. Större risk på grund av kulturella skillnader, men ändå inte betydligt större.

      Vi måste avskaffa asylrätten, nästan stänga gränsen helt, och kraftigt öka andelen kvotflyktingar (den delen är liten nu). Hämta ”vanligt folk” i flyktingläger. Är helt absurt att den som betalat smugglare eller ljuger är den som får uppehållstillstånd här.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  01/07/2016

        Notera hur feminister inte propagerar för att minst 50% av flyktingarna som tas emot måste vara kvinnor, trotts att dessa kvinnor lider större utsatthet och har större skyddsbehov enligt doktrin.

        Helt tyst.

        Helt tyst, trotts att det gnälls om hur de har det värst från krigszon till dansk-svenskt gräns.

        Nu är jag inte evo-psykologifrälst, men jag kan gissa att det rinner en hel del vatten på kvarnen för de som är.

        Svara
  4. Jag tror inte många föräldrar skulle vilja se sina barn i Big Brother överhuvudtaget

    Svara
    • Kristian

       /  01/07/2016

      De är nog tyvärr för många ändå. I stort sätt i hela västvärlden har det fungerar utmärkt att inte bli vuxen, och dessa överåriga barn och tonåringar har nu egna barn.
      Vet inte när det började gå överstyr, men jag tror att även min egen generation X kunde ha klarat det bättre.
      Yta och samhörighet med rätt grupp är allt.

      Svara
    • Hypocrita

       /  01/07/2016

      Glöm inte bort att det var fler personer som sökte till Paradise Hotel än till Lärarutbildningen….

      Svara
      • Rikard

         /  01/07/2016

        Hej.

        Vad är det för skillnad?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Svenne

           /  01/07/2016

          Hoppet om kändisskap, kanske…

          Svara
        • Anders

           /  01/08/2016

          Det var mindre random sex och mindre sprit på lärarutbildningen, men jag minns några man undrade vad de gjorde där. Och då var året pedagogik mitt slöaste år på universitetet.

          Svara
  5. Intenso

     /  01/07/2016

    Det blir mer och mer tydligt att det har slagit slint i skallen på feministerna och twittervänstern. Full Tilt. När deras inbillade värld kommer på skam mot den riktiga verkligheten slutar synapserna att funka. Då blir det så här. Intersektionalismen har kommit till vägs ände men det har de inte fattat ännu.

    Rasisterna i Identitetsvänstern lär snart också de stöta på ordentlig patrull fast det kanske tar ett tag längre för de skyddade i universitetsvärlden att sluta upp med tramset.Risken är att undfallenheten och gullandet får fortsätta och att vi snart har en generation med hjärntvättade cry-babies som med psykiskt och fysiskt våld kommer försöka tvinga på resten av samfundet sina sjuka idéer. Se upp med dem. Vi kallar dem snöflingor som om de skulle smälta om de kom i kontakt med verkligheten. Problemet är att verkligheten är irrelevant, deras uppfattning är den sanna vägen och som de mest inbillade religiösa kommer de göra allt för att driva igenom den ”riktiga” verkligheten. Om vi bara tittar på kommer vi att få den i skallen.

    Genusfårskningen och den postmoderna relativismen måste fråntas alla medel och dess sjuka inverkan på akademin måste sluta omedelbart. Gärna jämställdhet, lika möjligheter, likhet inför lagen etc., men inte fan deras sjuka version.

    Svara
    • Cain

       /  01/07/2016

      Det är väl ett känt fenomen. Ju mer man köpt en världsåskådning, ju mer man argumenterat för den och ”kämpat på barrikaderna” desto svårare är det att erkänna sitt fel.

      Jag vill också passa på att påpeka att det gäller oss också! Något som jag själv försöker vara uppmärksam på är när argumenten från ”vår” sida börjar tippa över i skeva verklighetsuppfattningar. På Flashback sker det konstant, men lyckligtvis inte alls på samma nivå här. Polariseringen vi ser i invandringsdebatten är i särklass den värsta detta land har någonsin upplevt såvitt jag förstår. Och det är extremister, från bägge läger, som sätter tonen. Hashtags är viktigare än insiktsfulla och välgrundade argument.

      Det är svårt att hålla huvudet kallt ibland, när man bemöts med ohederliga argument eller vansinnig politik. Men det är så oerhört viktigt.

      Svara
    • jaha

       /  01/07/2016

      Läste lite Twitter angående detta och måste säga:

      Det är ett otäckt fenomen hos nämnda grupp människor som ofta kallar sig journalister.

      Som att en ”flip switch” slår om i skallen på dessa individer så fort ordet ”män” kommer upp… och det tycks alltid komma upp.

      Precis där och då upphör all form av rationell tankeverksamhet.

      Det måste vara det närmaste man kan komma att studera en ”zombie” i realtid. Förutsatt att en sådan förfogade över ett Twitter-konto.

      Kretskortet mellan deras öron är toast.

      Någon kanske menar att ingen kan vara så dum i huvudet. Och det ligger förstås nära till hands att anta att det bara är ett spel för gallerierna. En ansats på karriärstegen. Eller en desperat provokation för att stilla ett outtömligt behov av uppmärksamhet.

      Nej, det är värre än så.

      Det är helt jävla ”fucked up” där inne.

      Svara
  6. Motkraft

     /  01/07/2016

    Helt off-topic, men såg just denna

    http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/102189

    Tänk att det varit en kille som gått runt och gjort samma sak? Speciellt om han inte ser ut som en film-stjärna? Han skulle beskrivas som ”creepy”, ”äcklig”, ”efterhängsam” och annat negativt.

    Speciellt när hon går fram till en kille och kladdar på hans mössa. Tänk det omvända, en okänd kille går fram till en tjej och berömmer hennes mössa och börjar ta på den?!

    Vet inte vad jag vill säga, bara en liten observation. Det går att tänka sig samma situation och andra grupper av män, som om hon byttes ut mot en äldre man eller en invandrare. Samma situationer men helt olika tolkning av den som skulle se den filmsnutten.

    Till och med att byta ut henne mot en äldre dam som bryter på svenska så skulle de positiva kommentarerna utebli, hon skulle ses som ”suspekt”. Men en ung vit tjej kommer undan med vad som helst, söt och oförarglig 🙂

    Svara
  7. Jerry

     /  01/07/2016

    Feminister brukar klaga på vita män. Alla vet att man aldrig kan bekämpa trollen i deras eget spel. Att motargumentera med att invandrare är si och så är att spela dem i händerna. Det är inte någon våldtäktskultur eller patriarkal överordning som ligger bakom händelserna i Köln. Endast människor utan framtid som visar missnöje genom att leva ut sitt hat. Skitstövlar kommer alltid att finnas men de tenderar att bli fler när människor saknar något att leva för. Feminismen med sitt eviga polariserande och främjande av orättvisor erbjuder ingen lösning på problemen. Tvärtom är den en del av problemet eftersom hat aldrig kan bekämpas med hat, lika lite som amerikanska bombmattor kan skapa demokrati.

    Svara
    • Jo, det är våldtäktskultur som ligger bakom händelserna i Köln. Islam är våldtäktskultur.

      Svara
  8. Dreadlock

     /  01/07/2016

    OT Kuriosa :

    På Hitta.se finns en funktion som inte bara förmedlar adresser och som kan klickas fram i samma fönster.

    https://www.google.se/search?q=hitta.se&biw=1344&bih=707&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwib963-xpfKAhWLiiwKHYrrC_wQ_AUICCgD#tbm=isch&q=hitta.se+r%C3%B6star+p%C3%A5+fi&imgrc=TtUWr4cZUqeMxM%3A

    (Bildlänk)

    I exemplet ”Maskinistgatan” står det hur många som röstat på Fi och som ligger över eller under riksgenomsnittet, längst ner på bilden.
    Det är en permanent uppgift som lämnas på alla adresser i hela Sverige.
    Enbart FI . Inga andra partier. Märkligt ?

    Svara
    • Kristian

       /  01/07/2016

      Jag tror de har data för hela landet. Sök på Danderyd så får du ”Röstar Borgerligt”.

      Svara
      • T

         /  01/07/2016

        Söker jag på min egen adress står det att andelen SD-väljare i valkretsen är 89% högre än riksgenomsnittet vid senaste valet.

        Svara
  9. Kristian

     /  01/07/2016

    OT: Det verkar finnas flera olika miljöpartier.

    ”Partiledningen har sålt våra kärnfrågor”
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article22043461.ab
    ”Bort med niqab och burka i skolmiljö, hedersvåld, barnäktenskap, frigör kvinnorna! Predikningar i moskéer kan göras på svenska”

    Svara
  10. norskgoy

     /  01/07/2016

    Er intet nytt dette, husker for mange år siden da Norge opplevde det man kalte ”taxi-voldtektene”, (mange falske anklager blant disse som skal nevnes) var at ytre venstre feminister mente at det var den ”norske” mann sin feil at det skjedde voldtekter begått av utenlandske sjåfører. Grunnen? Fordi den norske mannen hadde ikke inkludert de utenlandske i sin kultur.

    Ironisk nok, er det selvsagt den kultur som de hater og kaller patriarkatet. Logikk er ikke feministers våpen.

    Svara
  11. T

     /  01/07/2016

    Vad var det jag sa, vilken dag som helst kommer bortförklarningarna. Sen kan det bero på vad de unga instängda männen har att tillgå. En burk vaselin och lämplig litteratur, alternativt filmer för allehanda böjelser tar musten ur de flesta som ofta leker med ”biskopen”. Ingen medicinsk fara heller, man blir varken blind eller får hår på handflatorna 😀

    Svara
  12. Icke-svensk

     /  01/07/2016

    Well, let me begin with this: I think the strength of the ”Good People’s Dogma” is that, for some reason, a lot of people think that most people think like they do and therefor never come forth with that they truly think,whixh stengthens the ide athat everyone thinks like they do. I think those people wpu;d choose the best house.

    People who truly believe the Dogma will likely put their daugther’s in the other houses, as soon as anything happens they’ll shout: Nothing to do with culture*, it’s just them being men.

    (*): Actually, they’ll probably say it has nothing to do with colour.

    Svara
    • Icke-svensk

       /  01/07/2016

      Uh, I wonder, this jämställdfeministern, is this person serious?

      Svara
      • Liten

         /  01/07/2016

        Yes of course jämställdfeministern is serious. Everyone should listen to and obey jämställdfeministern! Pep pep!

        There may be sometimes traces of sarcasm in jämställdfeministern blogg but these should be ignored.

        Svara
      • Kristian

         /  01/08/2016

        Please look up ”Poe’s Law”

        Svara
  13. Jan

     /  01/07/2016

    Om vi skulle försöka oss på att skapa en pk-stege: Hur skulle den se ut? Kanske så här:

    1) Unga, vita medelklasskvinnor
    2) Batiktanter
    3) Unga kvinnor med Mellanösterbakgrund
    4) Unga kvinnor med afrikansk bakgrund
    5) Hbtq-kvinnor
    6) Hbtq-män
    7) Funktionsstörda
    8) Kändisar med rätt agenda
    9) Asylsökande
    10) Ensamkommande flyktingbarn
    11) Alla rasifierade
    12) Alla feminister
    13) kvinnor med rätt vänsteragenda
    14) Män med rätt vänsteragenda
    15) Kriminella i utanförskapsområden
    16) ISIS-krigare
    17) Vem som helst i utlandet
    18) Vita, svenska män och pojkar

    Svara
    • Grodan Boll

       /  01/07/2016

      Vänsterläggning och rätta värderingar trumfar alla andra attribut. Alla. Det är bara att se hur packet behandlar kvinnor/hbtq/invandrare som är höger, eller gud förbjude, SD.

      Svara
  14. Lövet

     /  01/07/2016

    Och vita svenska medelålders män har återigen visat sig oförmögna att låta bli att trakassera kvinnor: http://unvis.it/www.dn.se/sthlm/separata-bubbelpooler-efter-ofredanden/

    Svara
    • Hmm

       /  01/07/2016

      He he vi postade samtidigt. 🙂

      Svara
    • Senior

       /  01/07/2016

      Man blir ju lite fundersam just, ett par detaljer skaver i bakhuvudet…..

      ”Eriksdalsbadet på Södermalm”

      ”Det kan ju handla om att man upplevt sig tafsad på”

      ”På övriga simhallar i Stockholm kommer inte något liknande införas.”

      Kan det vara så att södermalmfjollorna är extra känsliga?

      Misstanken infinner sig att de (som vanligt) upplever sig kränkta och tafsade på bara av att en man sätter sig i samma pool. -Av ren princip.

      Kanske ”agendasättande” feminism?
      Den feministiska motsvarigheten till ”agendasättande” journalistik.

      Svara
      • Opie

         /  01/07/2016

        Nej, faktum är att Eriksdalsbadet, trots sin placering på Södermalm, har en mycket stor del av sina besökare inresta från stadens sk utanförskapsområden. Det sätter omedelbart tonen och stämningen i simhallen.

        Svara
      • Inge Post

         /  01/11/2016

        ”Det kan ju handla om att man upplevt sig tafsad på”

        Smaka på den meningen ett par gånger.
        om jag alltså upplever mig rånmördad så är jag det?

        Svara
  15. Hmm

     /  01/07/2016

    Jag tycker detta är fel väg att gå. Det MÅSTE finnas bättre lösningar än denna!

    http://unvis.it/www.dn.se/sthlm/separata-bubbelpooler-efter-ofredanden/

    Svara
    • MiT

       /  01/07/2016

      Undrar om det är några av namnen han räknar upp som ligger bakom…? 😛

      Svara
      • Kristian

         /  01/07/2016

        Den ”krönikan” är så enögd att den kan bli pirat när som helst.
        ”Kultur” är inte pizza mot köttbullar.

        Svara
        • Kristian

           /  01/07/2016

          Sjörövare heter det på svenska. ”My mind is going. I can feel it.”

          Svara
      • Olof

         /  01/07/2016

        Det verkar som massa av de benämda i krönikan inte gått kursen i kulturell appropriering. Blandar man kulturerna på det där får man ju en enhetlig kulturpasta och då faller ju hela identitetspolitiken. Nej, de skall hållas separata men pressas ihop, ungefär som en massa väteatomer som man pressar ihop tills det blir helium och en miljövänlig energikälla.

        Svara
  16. Tackar

     /  01/07/2016

    Tänk att vi stackars töntiga Svenska män blir slagträ i alla kommunistfeministdebatter. Om ni sticker ut örona utanför ankdammen Sverige, kommer ni att höra att vi Svenska män har gott ryckte i de delar av värden det går att vistas. Kloka, vackra och plikttrogna i arbetet.

    Svara
  17. Lite OT men ändå inte. Män är så besvärliga tafsande varianter att Eriksdalsbadet skiljer nu män och kvinnor i bubbelpool. Vart transarna ska gå sägs inte. Kanske i blandpoolen?
    Fy på er, svenska vita män för det är väl ni som tafsar?
    Har dock aldrik blivit tafsad i min ungdom men det måste väl vara fel på mig? Inte värt att tafsa?. Dock har jag fått trevliga erbjudanden som middag, blommor och mer men det är väl ute och närapå kriminellt nu?

    Svara
    • Liten

       /  01/07/2016

      Jo ser du, vi vita svenska medelålders män har inte bara lärt oss att uppskatta exostiska saker såsom pizza och kebab. Vi har även tagit efter synen på kvinnor ifrån våra gäster ifrån mellanöstern. Detta visar vi genom att springa omkring och tafsa på kvinnor på Erikdalsbadet inne på Söder i Stockholm.

      Bjuda på middag och blommer e så passe.

      Svara
    • Liten

       /  01/07/2016

      Perfekt! En lista på siter jag måste läsa. Nu behöver jag inte googla själv!

      Svara
      • Kristian

         /  01/07/2016

        Ungefär som varning för sex- och våldsskildringar på film!

        Svara
    • Kristian

       /  01/07/2016

      Jämför också gärna
      * de nämnda dödsknarkarnazistmedierna
      * större svenska dagstidningar, SVT, SR, TV4
      * större utländska medier runtom i Europa och världen.

      Två av de tre grupperna brukar tycka att samma sak har hänt i verkligheten. Detta innebär rent logiskt att Tyska, Brittiska, Franska, Spanska osv medier är nazister hela bunten.

      Svara
    • Rp

       /  01/07/2016

      Härligt att politism är så hemskt att den fick en egen rad =)

      Svara
    • Det mest effektiva sättet att få folk att läsa något är att säga att de INTE för läsa något.

      Well done, idioter.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  01/07/2016

      Communication, diversity, democracy & politics

      Om du säger det, så måste det ju vara sant.

      Svara
    • Rikard

       /  01/07/2016

      Hej.

      Om denne invandrare vid namn Shakir är lärare begår han tjänstefel, åtminstone gentemot yrkeshedern, i mina ögon. Vi skall lära ut källkritik, hur man läser och dissekerar en text (eller annan kommunikation), hur man analyserar språket efter partiska och ledande formuleringar, samt hur man genomför granskning av källor, och även hur man granskar granskarna. ‘Quis custodiet ipsos custos?’

      Det går alldeles utmärkt att låta elever använda både Flamman och Avpixlat, Axess och Aftonbladet, och så vidare, så länge man som lärare bibehåller sin position som opartisk och saklig bedömare. Den integriteten kan ingen dj*vla Leninism till värdegrund, politisk korrekthet, eller Deutsche Physik rubba på; då får de postmoderna socialisterna hellre göra som sina föregångare och upprätta läger för oss som vet vad det vill säga att vara lärare.

      Må de lärare som indoktrinerar sina elever, sina skyddslingar, tumla i Hels forsar!

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • robjoh

         /  01/07/2016

        Vill bara säga att jag instämmer samt tacka för en välformulerad text.

        Svara
    • Icke-svensk

       /  01/08/2016

      tror att han har lärt sig ett nytt ord, fast är det lite svårt med betydelsen.

      Svara
  18. Svenne

     /  01/07/2016

    De naiva råkar illa ut i ett otryggt samhälle:
    http://alphagameplan.blogspot.se/2016/01/even-when-you-warn-them.html
    ””Western women are so entitled that they will blithely wander into danger, assuming that someone, somewhere, will protect them:

    ”In Hamburg, where a series of attacks also took place on New Year’s Eve, bouncers warned women not to leave nightclubs because of an increasingly hostile crowd on the streets.

    But the warning was so unusual that several women ignored it and were sexually assaulted by those waiting outside.

    The reason so many women in Cologne were caught up in the violence was because they believed the area around the main station would be safe.

    Police have now confirmed that sex attacks took place in three cities: Cologne, Hamburg and Stuttgart. So far around 120 women have come forward, claiming to be victims.”

    No woman is safe in any multiculturalized area. The idea that unaccompanied women should be left unmolested is, itself, cultural.””

    Svara
  19. Svenne

     /  01/07/2016

    http://www.telegraph.co.uk/women/life/cologne-new-year-sex-attacks-germanys-women-are-angry-scared—a/
    ”There have been allegations of a police cover-up for fear of setting off racial tensions. The sexual assaults were barely reported by the German press until five days after they took place, and a former interior minister has accused the media of observing a “news blackout” and “code of silence” because of the ethnicity of those involved.”

    Svara
  20. Svenne

     /  01/07/2016

    ”När anpassningen fördröjs ökar risken att just de dysfunktionella kulturella egenheter som fått migranterna att lämna sitt ursprungsland, upprätthålls under längre tid i invandringslandet.”

    Svara
  21. MiT

     /  01/07/2016

    En gammal pärla från Ullenhag 😛

    Svara
  22. MiT

     /  01/07/2016

    Svara
    • Liten

       /  01/07/2016

      Som jag misstänkte, en hop med vita medelålders svenska män, nu finns det äntligen bildbevis. Ring Aftonbladet för fan!

      Svara
  23. MiT

     /  01/07/2016

    Svara
    • Pet

       /  01/07/2016

      Chauvinistisk drottning på twitter – check.

      Svara
  24. Gorby

     /  01/07/2016

    Paul Joseph Watson sammanfattar det bra.

    Svara
  25. Gorby

     /  01/07/2016

    Svara
  26. MiT

     /  01/07/2016

    Svara
    • Liten

       /  01/07/2016

      Någon borde förklara definitionen av ironi för Irena Pozar.

      Svara
    • Pelle2

       /  01/08/2016

      Självklart borde det bara vara människor som förnekar att åsiktskorridoren finns som skulle ha fått vara med i ”debatten”. Då hade varit som vanligt i svt att bara dom med rätt värdegrund får vara med och debattera.
      Pozar måste vara seriöst dum i huvudet som relativiserar händelserna i Tyskland,förnekar att det finns en åsiktskorridor och vill stänga ute de debattörer som inte delar hennes åsikter.
      Om hon nu tycker att Sverige är ett patriarkalt land som inte skiljer sig från t.ex Syrien,.Afghanistan, Iran och Saudi-Arabien så tycker jag att hon kan flytta dit under t.ex ett år. Sedan skulle jag vilja höra henne återupprepa den åsikten.
      All heder åt Perlskog som kritiserar kulturrelativister som Pozaar,

      Svara
  27. Vainio, bloggande genushistoriker: ”Visst kan händelserna i Köln ha någonting med kulturella skillnader att göra, men betydligt mer sannolikt är att det har att göra med socioekonomisk ställning. Klass, om man så vill. Utanförskap. 1000 socialt utsatta blonda killar från Sverige hade säkerligen inte varit ett dugg bättre. Åk färja, får ni se. Eller försök föra en normal konversation med en kompis när en hockeyarena töms på fans.” https://charlottehitochdit.wordpress.com/2016/01/07/om-koln-och-alla-man/

    Svara
    • Även om det finns vissa saker som kan förklaras med socioekonomisk ställning/social utsatthet i samhället så är det ju inte så att ”blonda killar” inte existerar i socialgrupp tre. Så då borde följdfrågan till Vainios teori bli – varför hör vi aldrig om Ronnys, Sonnys och Kennys som begår dessa brott i större grupper?

      Svara
    • Kristian

       /  01/08/2016

      Vänsterns svar på allt: klass.

      Förklara gärna hur kultur och religion var ointressant för till exempel 11:e September-attackerna. Kaparna var inte fattiga, de var medelklass. De var inte outbildade, åtta av 25 var ingenjörer och flera av dem studerade på universitet.
      Religion och kultur är centralt. (Som Sam Harris brukar säga: var finns alla Tibetanska självmordsbombare som vill förstöra Kina?)

      En av många studier:
      http://www.hks.harvard.edu/fs/akhwaja/media/madrassa/NYTimes.htm

      Vänsterns ”tänkare” förstår inte kultur, eftersom de till 99% är vita, västerländska, medelklass, välutbildade och umgås med likasinnade.

      Svara
  28. Svenne

     /  01/08/2016
    Svara
  29. Svenne

     /  01/08/2016

    Det var ingens fel – och var det någons fel så var det Samhällets…

    Svara
    • Vadå asosicala? De va ju där med en väldigt samma vänner? Att de inte ser mycket för att vara sociala med ickemuslimer gör dem ju inte till asociala generellt?

      Svara
    • Mia-Jonas från Henvetet

       /  01/10/2016

      Journalister ska inte ägna sig åt politiska diskussioner eftersom deras sämsta sidor och inkompetens kommer fram då.

      Svara
    • Kristian

       /  01/08/2016

      Intressant. Lite skeptisk till att Norge och Finland skulle vara sämre när det gäller ”physical security,” men det är detaljer i det stora hela.

      Tydliga tendenser: Europa, resten av västvärlden, resten av världen, MENA.
      Söder om Turkiet och öster om Tunisien gäller minst ”Male permission usually needed” för kvinnor i det offentliga rummet. Men det har naturligtvis inget med kultur och religion att göra.

      Svara
  30. Gigas

     /  01/08/2016

    Humor på DN Debatt idag när språkrören skriver.

    ”I valrörelsen uttryckte vi oss ofta hårt och förenklat, vi var dåliga på att prioritera och byggde därmed upp en felaktig uppfattning om att bara man är i regering så kan man över en natt förändra allt. Det har krockat med den verklighet regeringen har att hantera och det parlamentariska läge vi verkar i. Vi har uppfattats som verklighetsfrånvända.”

    Ser de fortfarande inte sambandet?

    Svara
    • Pelle2

       /  01/08/2016

      Dom uppfattas som verklighetsfrånvända eftersom dom är det.
      Fridolin skulle förbättra skolan på 100 dagar. Är det någon som kan påstå att han har lyckats ?
      Kaplan skall bygga boendebaracker och satsar kaffepengar för att öka på byggandet.
      Hur bra har det gått ?
      Romson gör bort sig gång på gång.
      Vad har Bah Kunke åstadkommit ?

      Svara
      • Kristian

         /  01/08/2016

        Det är en viktig fråga, tycker jag!
        (Jag hittar ut själv.)

        Svara
  31. Svenne

     /  01/08/2016

    Kommentarer till DNDebatt:

    Svara
  32. Pelle2

     /  01/08/2016

    Alexandra Ivanov på Svd,s ledarredaktion har också fått nog av kulturrelativisternas ursäktande av händelserna i Köln.:
    http://www.svd.se/inga-fler-ursakter/om/ledare

    Svara
  33. http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article22055057.ab

    LALALALA DET REGNAR DET ÄR POLISENS FEL LA LA LA ACAB!!!

    (Hade hon läst rapporterna så hade hon sett att polisen attackerades när de försökte hjälpa)

    Svara
  34. Motkraft

     /  01/08/2016

    Vi lever i omvända världen. Jag tycker den här tråden på Flashback är intressant att betrakta

    https://www.flashback.org/p55938831

    Flashback anses ju vara rasisternas och dödsnazisternas tillhåll. Men denna tråden är kort och när uppdagades att en attrapp så konstaterades snabbt att ”ja ja, en galning” eller ”suicide by cop”. Även om kopplingar till Islamism konstateras för är ju inspirationen för denna ensamma galning. En rätt sansad och klok hållning.

    Men etablissemanget, som ska vara de sansade och kloka, biter sig envetet fast vid att en komplett galning som i Dart Vader-kostym hugger ned människor på en skola är en del av den högerextremistiska rörelsen och ska bekämpas genom demonstrationer och annat. Men är ju samma, en ensam galning även om i det fallet inspirerades av högerextremism.

    Är som sagt omvända världen, etablissemanget har blivit de vettlösa hatarna…

    Svara
  35. Mia-Jonas från Henvetet

     /  01/10/2016

    Svenska feminister är dom fegaste och mest lättkränkta vi har på denna jord. Det kommer inte att bli lätt för dessa att överleva i framtiden och få sin världsbild raserad.

    Svara
  36. John wall

     /  01/13/2016

    Inget av alternativen, pappa skulle köpa en villa att bo i.

    Svara
  1. Socialdemokraternas framtid ser väldigt mörk ut… | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 1 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.