Vem säger vad?

I kölvattnet efter demonstrationen är det många olika som vill göra sin röst hörda på lite olika sätt, en del gör det på normala sätt, det vill säga att man undrar vad som framfördes som var så fruktansvärt och så finns det som skiter totalt i vad personerna faktiskt sade, de går på personerna istället. Och de gör en del personer ansvariga för vad ANDRA personer eventuellt har sagt, påstått och gjort, inte vad de sagt själva sagt, påstått och gjort själva.

Den här gången är det Annelie Sjöberg som de går på så mycket de kan för vad andra eventuellt sagt, påstått och gjort. Till och med Expo har känt sig manade att göra exakt så. De hade en jättelång artikel på 837 ord! som baserades på att hon tryckt på gilla-knappen på facebook på ett av Expo icke godkänt inlägg och delat ett annat från en av Expo icke godkänd avsändare. 837 ord alltså baserat på det. I de 837 orden, som består av 5579 tecken, så nämns inte med ett enda ord vad hon sade på demonstrationen. 837 ord och 5579 tecken och man kunde inte slösa ett enda ord eller ett enda tecken på vad hon sade. Allt handlade om vad ANDRA sagt, gjort och påstått. Vad säger det om… Expo?

Deras märkliga artikel fick mig att göra en Hitlerfilm

Filmen finns även med i gårdagen inlägg, ”Möte i Expobunkern” där det även tas upp lite annat som har med just Expo, Henrik Johansson och demonstrationen att göra. Där finns även lite länkar som kan vara intressanta.

Men det är ju nu inte bara Expo som gått loss med märkliga ”kopplingar” som de kallar det, finns ju massor av andra också, framför allt på twitter, tänkte ta upp lite av det.

loan sundman annelie sjöberg

Jaha, hon är SD:are i själ och hjärta enligt Sundman.

loan sundman

Här syns det VAD Sjöberg skrev i sin tweet. Det var en länk till gårdagens inlägg och inget annat. Hur det gör någon till SD:are vete fan, jag har för mig att jag vid ett flertal tillfällen sagt att jag är sosse? Säger mer om Sundman än om någon annan tycker jag.

Kan kanske vara intressant att ta upp lite om vem Loan Sundman är här? Jo hon är en erkänd nätmobbare med likadana vänner och var den som startade tidernas twitterdrev mot Birro som till och med fick en av hennes vänner, Henrik Johansson på IRM, att undra om Birro tänkte ta sitt eget liv. Det är Loan Sundman det… Jag tycker alla ska läsa det inlägget NOGA så man verkligen ser vilken typ av människa hon är!

Jag nämnde ju Henrik Johansson ovan också som en som undrade om Birro tänkte ta sitt liv? Nu var det nog inte så mycket omtanke om Birro som var det viktiga för Johansson utan mer rädsla om sitt eget sorgliga arsle eftersom han i högsta grad var delaktig i twitterdrevet mot Birro, han var väldigt ivrig med att posta mer bilder från någon lunch. Johansson var den som såg någon status på Birros facebook som kunde tolkas som att han var less på livet. Hur upptäckte han det då? Förmodligen genom att övervaka hans facebook som en gam, tryckandes på ”uppdatera” var femte sekund, i väntan på mer smaskiga grejer som han kunde servera drevet.

Men Henrik Johansson var nu inte bara högst delaktig i drevet som Loan Sundman startade utan har även startat ett eget mot Birro på sin facebooksida ”Inte rasist men” cirka tre veckor INNAN Loan Sundmans drev!

baconros

birroirm9

birroirm18

birroirm23

Det ovan är några exempel från IRM:s kommentarsfält. Man kan ju tänka att han fick en liten tankeställare DÅ men icke… Där drog han igång ett drev som urartade i kommentarsfältet och där administratören, som jag förutsätter är Henrik själv, glatt deltog och postade grejer som de skulle hetsa mot. Vi ser administratören/Henrik säga att de ska sluta med grova personangrepp men han tog inte bort några. Inte förrän mitt inlägg började få lite uppmärksamhet för då råkade hela facebook-posten försvinna från IRMs sida. Men inte förrän då alltså…

Och jag skrev ”administratören/Henrik” ovan, nu är det ju så att IRM är hans skapelse, det är han som startat den, det är han som driver den, det är han som är ansiktet utåt, det är hans sida och så vidare och då är det också han som är ansvarig. Så länge han inte talar om vem som startade inlägget på IRM:s facebook-sida och som var med och postade grejer i kommentarsfältet (om det inte var han själv alltså) så ÄR det han själv oavsett. Det är hans ansvar. Antingen går den som startade hetsdrevet mot Birro ut och säger ”Det var jag som startade det och var med och postade mer grejer i kommentarsfältet att hetsa mot” eller så går Henrik Johansson ut och säger ”Det var NN som gjorde det”. Om inget av det sker så ÄR det Henrik själv som gjorde det. Han är alltså en nätmobbare och inget annat.

fredrik sjödin

Sen har vi en som kallar sig Fredrik Sjödin som beter sig som ett litet barn, ”mamma, han petade på mig”, ”mamma, hon började”, ”mamma vet du vad hon gjorde?”. Vem är då Sjödin? Jo han tillhör gänget riktiga genier som tror att Sollentuna ligger i Norrland! Nej, jag skojar inte…

Han var med och startade ett twitterdrev mot Josefin Utas som är kommunpolitiker i Sollentuna och de var så ivriga att de till och med pingade in lokaltidningen i Sollentuna, Västerbottens-Kuriren, för att dra in den i drevet….

Och självklart dyker Loan Sundman upp i det drevet också! Och Sjödin försökte även få med Inte rasist men i drevet som bestod av the usual suspects plus några till.

I det inlägget kan ni se ett riktigt stort gäng genier i arbete! Rekommenderad läsning! Finns även massor i kommentarsfältet där som är fantastiskt roligt från dem, missa inte!

bjondax nazifittan

ankelinas

Tog med två till bara för sakens skull. Försök hitta något där Annelie uttrycker sig på liknande sätt om andra människor helt utan att själv ha blivit attackerad på något sätt…

I det här inlägget har jag alltså med vad folk själva har sagt, gjort och påstått. Inte om någon tryckt på gilla-knappen på facebook, twitter och liknande. Bara vad de själva har för track record. Alla dessa har själva ENDAST haft som argument mot Sjöberg vad andra har gjort, sagt och påstått, inte vad hon själv har gjort, sagt eller påstått!

Alla ovan gullar med Loan Sundman, har de då också ansvar för att hon startade tidernas twitterdrev som gick så långt att folk trodde att ”objektet” för drevet skulle ta sitt liv? Till och med aktiva deltagare i drevet, som Henrik Johansson, trodde att han skulle ta sitt liv! Har @Ankelinas ansvar för det? Hon gullar ju med Loan Sundman som startade drevet? Kopplingar ni vet…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

46 kommentarer

  1. The Observer

     /  02/07/2016

    Fredrik Sjödin är en ful fisk som sedan många år tillbaka tillhör crew på den feministiska sajten Feminetik.
    http://www.feminetik.se/om_oss.php?sub=us&q=3

    Svara
    • Grodan Boll

       /  02/07/2016

      Jesus Amalia. Ingår nalle att krama hårt inne i ekokammaren?
      Håll med och stryk medhårs annars:

      I denna tråd efterfrågades egna erfarenheter och åsikter från personer med starka feministiska åsikter; du gav dina åsikter, Andreas.
      Men vad som skulle kunna betraktas som feministiskt i ditt svar kan jag inte se, tvärtom tycker jag att svaret är extremt patriarkalt.
      Upplys mig gärna hur ditt svar hänger ihop med dina starka feministiska åsikter.

      Svara
    • Pelle2

       /  02/07/2016

      Är det någon som är förvånad att han är feminist ? Ett större gäng av hatare och mobbare får man leta efter..

      Svara
  2. MiT

     /  02/07/2016

    Ygeman vill kvotera inom polisen…
    ”Ygeman vill öka mångfald i polisen”
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/ygeman-vill-oka-mangfald-i-polisen/

    Poatao/potatoe

    ”Anders Ygeman säger att det inte handlar om kvotering.

    — Nej, men vi hade ett fall och debatt om positiv särbehandling, tror jag, som har gjort att det har funnits en rädsla eller ointresse för att ta tag i de här frågorna.

    I ett annat projekt inom polisen ska 50 personer med utländsk bakgrund väljas ut i samarbete med Arbetsförmedlingen och Migrationsverket. De får en tillfällig anställning i myndigheten, en coach och utbildningsplan.”

    Svara
    • Olof

       /  02/07/2016

      Låter skitbra, då kan vi få etniska konflikter även inom polisen, och om någon flykting klagar på att andra flyktingar hotar dem och förföljer dem i Sverige så kan förföljarna få hjälp av väl utvalda klanmedlemmar inom polisen för att tysta sina hatobjekt.

      Vi kan säkert skrapa ihop till en riktig sedlighetspolis som onekligen tycks behövas då kvinnor tydligen fortfarande inte lärt sig klä sig rätt. För sitt eget bästa. Gudrun går som förebild med slöja.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/07/2016

      Vet inte vilken sajt jag läste det på men det finns redan tecken på korruption i offentliga verksamheter i Hallunda tydligen. Blir nog bra sedan när polisen korrumperas också. Det kommer nämligen garanterat att inträffa om man gör på det här sättet. Varje etnisk grupp kommer att se till att få ”sin man” i olika myndigheter och händer det hos polisen (som dessutom kommer att reagera extremt långsamt på tecken på koprruption) så blir det ännu värre i no-gozonerna.

      Svara
      • Kristian

         /  02/07/2016

        Det är bara i fantasin som någon övermänniska som Sam Vimes klarar att få människor, troll, dvärgar, odöda etc. att bli ”bara snutar”.

        Svara
      • invaderace

         /  02/07/2016

        Läs även om skandalerna i Södertälje med korrupta tjänstemän och politiker, alla syrianer.

        Svara
    • Ivar L

       /  02/07/2016

      Rätt intressant diskussion under tweeten. Uppenbarligen siktar Patrik på karriär genom att vara ”god”, men han låtsas i vart fall inte att det är problemfritt vilket en annan som påstår sig vara volontär gör.

      Svara
      • Oavsett varför han gör det behöver vi fler som Thunholm. All respekt till sådana som lägger sin fritid på sånt.

        Svara
      • Ivar L

         /  02/07/2016

        Jag håller inte med helt och hållet. Vissa kanske kommer att utvisas, varför skall de i så fall börja integreras? Det är helt fel.
        Om man som jag dessutom tycker att hela flyktingsituationen riskerar att rasera landet kan jag inte se att det är rätt väg att gå att medverka till haveriet. I och för sig kan man resonera som så att det blir ännu värre om man inte medverkar, lite som Miljöpartiet resonerade om sin medverkan i skärpta flyktingregler, men rent principiellt tycker jag inte man skall hjälpa till med verksamheter som man tror är skadliga och som man är emot. Enda undantaget är om människors liv är i fara, t.ex. flyktingar som drunknar, hotas till livet eller är dödssjuka.

        Svara
  3. Kristian

     /  02/07/2016

    Utmärk Hitler! (Där har ni ammunition mot undertecknad och bloggare vid eventuell revolution.)
    Särskilt att man är ansvarigt för alla som lyssnar.

    Svara
  4. Kristian

     /  02/07/2016

    ”Ängsliga politiker gör flyktingkrisen värre”
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22198632.ab

    ”I kontrast till Tyskland har dock rapporteringen präglats av ett tassande kring den heta gröten. Många har föredragit att blanda bort korten genom att föra en debatt om debatten, snarare än att söka gå till botten med vad som skett och varför det inte genast rapporterades.
    […]
    De etablerade politiska partierna vandrar här en farlig väg. Man vet att krav på klarsyn och drastiska åtgärder ofelbart leder till att man blir uthängd som rasist. Därför dröjer man till det är uppenbart att ingen annan väg finnes, men då är det också för sent.”

    Svara
    • Jan

       /  02/07/2016

      Inte överdrivet välskrivet men kort och koncist. Modigt av professorn. Det behövs fler personer av samma dignitet som törs säga ifrån. Fler professorer, kulturpersonligheter, journalister, kändisar med flera. Människor med makt eller inflytande. På alternativmedier, som här, lyssnar bara ett begränsat fåtal.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/07/2016

      Aftonbladet skickar ut kanonmat för att bädda för kappvändandet framåt vårkanten?

      Svara
  5. Ivar L

     /  02/07/2016

    OT Jo, en grej: Alla ni som retade er på tweetsen från Antje Jackelén i förra Toklandet eller som är allmänt sura på Svenska Kyrkan – kom ihåg att det bästa ni kan göra är att stanna kvar som medlemmar och rösta på SD i kyrkovalet. Mycket bättre än att gå ur. Tänk på att Svenska Kyrkan har stort inflytande på förvaltandet av vår kulturhistoria och med nuvarande inriktning skulle det inte förvåna mig ett dugg om de började omvandla kyrkobyggnader till moskéer. Bara en så’n sak.

    Svara
    • Nja. För mig vore det hyckleri att delta i en religiös organisation utan att vara religiös. Kulturhistoria eller ej.

      Svara
    • Ivar L

       /  02/07/2016

      Naturligtvis vars och ens val men kristendomen är tätt sammanvävd med vår kulturhistoria och det är kompletta tokstollar som bestämmer över den nu.

      Svara
  6. Jag ser att ”PH” kallar Sjöberg ”nazistfitta”. Uppenbarligen är han ju en sån där vit kränkt medelålders kvinnohatare som pysslar med näthat. Hon borde ta upp det i Godmorgon Sverige.

    Men en personlig fråga till dig MiT, jag har sett MASSOR av olika Hitlerfilmer med just den scenen och olika roliga texter, vilket naturligtvis både givit mig fullt av inspiration att göra egna samt en fundering på ifall det kanske finns ett speciellt program om det på nätet som gör saken lätt? Ett program där scenen ligger och där det finns en möjlighet att lägga in egna texter? Stämmer det?

    Svara
    • MiT

       /  02/07/2016

      Här kan du göra din egen, hur lätt som helst som du kommer att se
      http://downfall.jfedor.org/

      Du måste ha ett youtube-konto/google-konto för att ladda upp så har du inget så skaffa det FÖRST för du får liksom ingen chans att spara ner den eller nåt utan endast ladda upp direkt när den är klar.

      Svara
  7. Motkraft

     /  02/07/2016

    Malin Ullgren går verkligen helt in för att visa vad ”värdedemokrati” och ”PK” är för något

    – Guilt by association ”en demonstration i centrala Stockholm, med bland andra nazister” (visst kan det ha varit några Nazister bland åhörarna men det var knappast det centrala i demonstrationen)

    – Hänvisar till en annan tyckare som troligen inte heller lyssnat på inspelningarna av talen, ”Målet med helgens demonstrationer var, enligt historikern Heléne Lööw, att mobilisera för högerextremismens sak”

    – Och så lite ”en snubbe sa till en kompis till mig”, ”En polis säger till tidskriften Expo att han är oroad över en utveckling mot fler så kallade medborgargarden, eller huliganism, vilket det också kan kallas.”

    – Eftersom inte kunde hitta något riktigt våld så hänvisar till att de svingade en svensk flagga som vårdslöst att det kunde orsaka att någon skadats?!

    Hon har tydligen inte själv lyssnat på något av talen från lördagens ”Folkets Demonstration” men har en tvärsäker bild av läget

    http://www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-sallan-har-en-hastigt-overgiven-humanism-varit-lika-overtydlig/

    Malin, de där idioterna med mask som sprang omkring och försökte hitta invandrare att slå på var kvällen före och hade ingen koppling till demonstrationen. Kan det vara så svårt att hålla isär två saker?

    Malin, alla som har en annan åsikt än du är inte Nazister eller bruna eller något annat hemskt. De har bara en annan åsikt än du. Vilket är helt naturligt i en demokrati.

    Svara
    • Jan S

       /  02/07/2016

      Tove L skrev en mer sansad men ändå likartad grej i SvD. Mycket GBA, även om jag håller med om att SD inte bör beblanda sig med högerextremister. De bör hålla sig borta från alla sammanhang där även högerextremister och medverkar.

      Svara
  8. Pelle2

     /  02/07/2016

    Godhetsvänstern och radikalfeministerna är som sagt var några av de värsta hatgrupperna och åsiktsförtryckarna i dagens samhälle. Ironiskt att dom sedan försöker framställa sig själva som moraliskt högtstående och goda när dom i själva verket är det motsatta.

    Svara
    • Senior

       /  02/07/2016

      Vänstern i ett nötskal, fattar bara inte varför folk låter sig luras gång efter annan.
      Samma sak med deras ekonomiska politik, själva hävdar de sig vara en Robin Hood som tar från de rika och omfördelar till de fattiga emedan de i själva verket är den girige prins John som beskattar sin befolkning till svältgränsen.

      Svara
      • Motkraft

         /  02/07/2016

        Jag tror alla politiker idag har förlorat sin ideologi. Socialdemokrater som satt i riksdagen på 70- och 80-talet satt faktiskt och röstade igenom förslag där de själva fick mindre i plånboken.

        Jag har svårt tro någon politiker på riksnivå, utom möjligen några i V, skulle göra det idag.

        Svara
  9. Svenne

     /  02/07/2016

    OT: Antonsson om den skandalösa ”brunstämplingen” av Ledarsidorna.se:

    ”Sverige hade fått något så unikt som en högerextrem socialdemokrat.

    Göteborgspostens chefredaktör kallade stämplingen för “en fadäs“, på Twitter och som svar på en annan twittrares fråga om hur Westerholm kunde få stämpeln högerextrem av hennes tidning, hennes redaktion, hennes journalist. Det är den enda reaktionen från GP. Ingen rättelse i tidningen, annat än att man efter 10-12 timmar började jobba bort stämpeln, först genom att koppla Westerholm till ZOG. Ingen ursäkt.”

    Svara
  10. MiT

     /  02/07/2016

    Svara
    • Jan S

       /  02/07/2016

      Frågan är varför hon någonsin gillade Expo. Enda rimliga förklaringen är att hon inte visste riktigt hur det låg till från början.

      Svara
    • Lövet

       /  02/08/2016

      Vore spännande att veta hur mycket terrorist-hangaround ”nationalförfattaren” Stieg Larsson var – några misshandelsfall i bagaget?

      Svara
  11. MiT

     /  02/07/2016

    Svara
    • Jan S

       /  02/07/2016

      Ingen insikt om den egna förmenta men nu avslöjade godheten verkar inom synhåll för henne? Bara att män kritiserat henne och det är naturligtvis helt oacceptabelt.

      Svara
  12. Nixpix

     /  02/07/2016

    Vakt på bussen efter ofredanden http://gota.media/YRw7
    Till din sammanställning för närmaste veckorna….
    PS. Tänk, i höstas kunde man läsa i barometern om att alla asylsökande skulle få gratis busskort. Nu blir det ännu dyrare, för nu måste de ha vakter på bussarna.

    Svara
    • Jan S

       /  02/08/2016

      Och så säger Malin Ullgren att det inte finns någon åsiktskorridor.
      Politisk förföljelse i Sverige 2016 mot en mamma och hennes barn för att de inte vände ryggen åt Jimmie Åkesson. Det är helt sjukt hur saker utvecklas i rask takt just nu.

      Eloge till SVT som ändå rapporterar men dåligt att det inte når upp till riksnyheterna. Det är ju politik förföljelse. Med tanke på att de kallade henne ”svennehora” så lutar det mer åt invandrare än våldsvänster.

      Svara
  13. MiT

     /  02/08/2016

    Svara
    • Lövet

       /  02/08/2016

      Penisavunden personifierad!

      Svara
    • Pelle2

       /  02/08/2016

      Feministiska härskartekniker från Palm.
      Undrar vad hon skulle säga att om jag sa att det feministiska kvinnor har gemensamt är små bröst eller hängbröst? Skulle inte tro att hon skulle köpa det…

      Svara
      • Lövet

         /  02/08/2016

        Det gör du ju inte eftersom du vet att man inte kan generalisera sådär. Dock kan man utifrån individens sätt att uppträda dra många korrekta slutsatser. Som t ex att Palm är en idiot!

        Svara
    • AV

       /  02/08/2016

      Så de har inga värderingar alls?

      Hälsningar
      Särskrivningspolisen.

      Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 2 | WTF?

Lämna ett svar till Jan S Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.