Bara dra!

Häromdagen var det en Duraid Al-Khamisi som skrev i Expressen om att Sverige är ett genomrasistiskt land och att vi slutat smyga med det nu. Han är journalist och författare säger han, han glömde dock skriva in korkat arrogant otacksam jävel i beskrivningen.

Jag borde vara förbannad. Skitförbannad. Jag borde gå ut och bränna bilar, skära hål i folks däck och kleta in fönsterrutor med lera. Jag borde stå på torg och demonstrera. Springa runt med plakat och skrika, vråla att vår samtid är korrupt. Förljugen och genomfalsk. Men jag känner inte den ilskan längre. Inte nu i alla fall.

Där kommer det fram, är man missnöjd så är första tanken att bränna bilar, skära sönder däck och vandalisera lite allmänt. Hur är man funtad om sådana tankar är de som snurrar i huvudet? Att han lyckas lägga band på sig själv är ju bra men idéerna finns ju där…

Så här står jag mitt i stan och studerar folk på avstånd. Iakttar skjortor, skor, märkesglasögon. Tänker att medelklassen mår bra. Att den vita medelklassen mår jävligt bra. Att folk visst har pengar och fina bostäder och feta semesterlöner. Och det är tack vare oss.

Nu har ni allt ni behöver. Vi gjorde er till miljonärer. Det är på våra axlar ni står. Må mångkulturens goda delikatesser smaka.

Det är avslutningen på hans debattartikel. Vi står alltså på de asylsökandes axlar och blir miljonärer. Då borde han rikta sin ilska mot alla som är engagerade i asylindustrin, alla asylrättsjuristhaverister, alla gode män, alla advokater, alla asylbaroner, Rädda Barnen, Media, den ena organisationen efter den andra som suktar efter bidrag för det ena underliga projektet efter det andra och så vidare. Det är DE som blivit miljonärer. De har blivit det på att låtsas som om de bryr sig på riktigt när de bara brytt sig om sitt eget varumärke och sin egen plånbok. För saken är att Sverige var ett av världens rikaste länder långt innan asylinvandringen började ta fart.

Duraids debattartikel är en av de mest oförskämda jag läst!

Men han har varit i farten förut på Expressens kultursidor, de tyckte att galningen skulle få reklam för sin bok så de släppte in honom 26 november förra året också

duraid i expressen

Så skrev han i samma veva Sveriges politiker insåg det alla andra sett sen länge tillbaka, att Sverige gasade på för fullt ner i det svarta hålet. Politikerna vaknade inte fem i tolv utan snarare 3 sekunder i tolv, kanske de vaknade för sent till och med. Då kallar han svenskar för smutsiga svin, att grisar har mer heder än vad vi har…

Duraid kom till Sverige som liten och han kan dra åt helvete som vuxen! Han tävlar i samma liga som Somar al Naher när det gäller grotesk otacksamhet! Han har fått ett helt nytt liv helt gratis i Sverige och han betalar tillbaka med att kalla oss smutsiga svin och säger att grisar har mer heder än vad vi har! Bara dra åt helvete ditt otacksamma kräk!

Just det, han är engagerad i Megafonen, ni vet de som inte direkt var ledsna över kravallerna i Husby utan snarare tvärtom ”eldade” på så att säga…

megafonen

Det ovan är skrivet i samband med kravallerna i Husby och kommer från den här posten. Den sista kommentaren som Megafonen har skrivit är borttagen plus en del andra där också. De sa någon dag senare att det startats en falsk Megafonen-sida. Så kanske kommentaren är falsk, kanske inte. Det kommer vi aldrig att få veta. Vad Megafonen själv säger är ju dock inte värt så mycket om man uttrycker det snällt.

megafonen förortsrevolten

De kallade kravallerna och bilbränderna för ”förortsrevolt”… Låter väl bättre än ”jävla kriminella idioter som älskar att kravalla, förstöra för andra, vandalisera och elda bilar” antar jag? Men det betyder i det här fallet exakt samma sak. Och bilarna de eldade var garanterat inte deras egna utan det var andra skötsamma invånares bilar som brann. Såklart. Inte lika roligt att elda upp sin egen…

megafonen och solidaritetsfond

Smart av dem, först hetsa som fan i Husby så att det exploderar och vanliga skötsamma invånares bilar brinner, sen är man med och ska hjälpa dem som fick sina bilar brända så de ska vara tacksamma mot dem som hetsat så att de brann… De ville väl skapa ett slags Stockholmssyndrom antar jag? Och vem vet hur många Megafoner som själva var ute och eldade och kravallade under de nätterna? En hel del gissar jag…  Allt från Megafonen under och efter de dagarna handlade om att ursäkta och förstå de som eldade upp andra människors bilar. Precis allt!

De tycker helt enkelt att starta kravaller och elda andra oskyldiga människors bilar är helt rätt, det är så man ska göra så fort man är missnöjd med något. Det var ju till exempel elda bilar och vandalisera som var Duraids första tankar som dök upp i huvudet när Sverige ändrade sin asyllagstiftning nu i juni? Är det inte bättre att de flyttar till de paradis på jorden där man gör sånt istället för att förvandla Sverige till samma sak? Det finns gott om länder där sådana jävla idioter passar mycket bättre i än Sverige!

Kreolerna som fick 670 000 kronor i bidrag av MUCF för att ”chilla organiserat” är Megafonen och inget annat. Pengarna gick till en ”ortenfest” som de i media gav sken av var en ideell tillställning av eldsjälar som kämpar. Inget skapar ideella eldsjälar som 670 000 kronor i bidrag från staten…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

83 kommentarer

  1. Borgerlig kultur

     /  06/30/2016

    Medelsvensson känner ett behov av att sätter upp arga lappar, skriva insändare och engagera sig i sociala medier när denne är upprörd. Kanske något Duraid Al-Khamisi.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/30/2016

      Jag googlade på den där Duraid Al-Khamisi, maken till pretentiöst kränkt gnällspik får man leta efter, helt jävla fixerad om hur synd det är om honom och allt som har med honom att göra. Hans kollega på expressen är inte en gnutta bättre.

      http://www.expressen.se/kultur/valerie-kyeyune-backstrom/sveriges-kritiker–vad-ar-det-ni-inte-forstar/

      Jag tror expressen kör en kompensationsomgång på kultursidorna eftersom de på nyhetsplats börjat skriva mer trovärdigt om sakernas tillstånd i ”orten”.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  06/30/2016

        Läste bara inledningen av Valerie men reagerade på:
        ”Jag vill inte skriva ännu en trist påminnelse om bristen på rasifierade kroppar”

        Om man nu skall hålla på att snacka hudfärg så börjar det bli dags att inse att det där är skitsnack bigtime. Både i det offentliga rummet och inom flera kultursektorer är det numera överskott av ”rasifierade kroppar” i förhållande till proportionerna i landet i stort. Jag bor själv i utkanten av Stockholm och i flera områden där jag rör mig till vardags är nordbor i minoritet. Både på offentliga platser och i affärsområden. Svenska är största språk men oerhört många pratar andra språk. Man är omgiven av främmande språk hela tiden. Hela diskussionen om brist på ”rasifierade kroppar” är obegriplig, är det för att de som pratar om det gjort karriär och är ovana att hamna i finare områden där nordbor fortfarande är i majoritet i bostadsområden och arbetsplatser?

        Svara
      • Borgerlig kultur

         /  06/30/2016

        Slutade läsa vid ”rasifierade kroppar”…

        Men det är sant, både nyhets- och ledarsidan är förvånansvärt pigga. Det har gått i vågor, men just nu är den tidningen nog så intressant.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  06/30/2016

          Det gjorde du helt rätt i!

          Den här typen av fekalier i textformat bör förses med trigger-warnings så att man slipper läsa den. Aftonbladet har ju redan börjat med med kreativa trigger-warnings. På deras hemsida kan man titt som tätt läsa röda undertexter som inte varnar för starka bilder, utan under rubriken kan man nu läsa lydelser som:

          ”Varning för extremt starka vittnesmål.”
          http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23049995.ab?teaser=true

          Om denna varning mest är till för att locka läsarna att betala för deras premiuminnehåll låter jag vara osagt.

          Jag hade dock gärna sett följande röda trigger-warnings:

          ”Varning! Texten innehåller ord som hen och hittepåpronomenet EN.”

          ”Varning! Texten innehåller generaliserande feministtrams!”

          /Frida

          Svara
  2. Frida Gustavlin

     /  06/30/2016

    Artikeln av Duraid Al-Khamisi är givetvis inte publicerad som en vanlig insändare, nej den är givetvis publicerad i den lite finare delen av Expressen, nämligen i kulturdelen. Jag kan tycka att det är på tiden att kvällstidningarna gör plats för en helt ny sektion i deras tidningar. Vid sidan av Ledare, Nyheter, Kultur, Politik, Nöje, Sport, Insändare och Debatt så skulle det vara lämpligt med en helt ny avdelning som kunde få den orienterande rubriken: Låtsaskränkt.

    Expressen skiter fullständigt i vad som skrivs i deras kulturdel, så länge frilansarna genererar klick och delningar så är de nöjda. Och vad passar inte bättre för klick och Twitterdelningar journalister emellan än en larvig artikel om rasism.

    /Frida

    Svara
    • Jans

       /  06/30/2016

      Det skrivs väl överhuvudtaget inte mycket om kultur i kulturdelarna längre? Antingen är det en massa hjärndöda debatter av ovanstående snitt och om det skrivs om kultur så är det inte dess innehåll utan snarare om könsfördelningar, identitetspolitik och maktanalys av kulturvärlden som står i fokus.

      Svara
  3. Jans

     /  06/30/2016

    Oj, den killen slår ju Somar med hästlängder. Oförblomerat rasistiskt hat på grund av mindervärdeskomplex och underlägsenhetskänslor gentemot det land och det folk som hjälpt stackarens familj till ett bättre liv. Han borde ta sin ilska tillbaka till sitt ursprungsland och kämpa mot det verkliga förtrycket och bygga upp det landet istället för att propagera för att rasera Sverige med kravaller och hat.

    Svara
  4. T

     /  06/30/2016

    Dåren är Dan Eliassons nyttiga idiot. Såna som det går 13 på dussinet av och är för korkade för at hitta tillbaka dit de kom från.

    Svara
  5. MiT

     /  06/30/2016

    Gissa vem som blir utredare? Ulf Bjereld…

    ”Utredning tillsatt för att utreda statens stöd till trossamfunden”
    http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2016/06/utredning-tillsatt-for-att-utreda-statens-stod-till-trossamfunden/

    Svara
    • Trolletplit

       /  06/30/2016

      Herregud!!!!!
      Det är som att tillsätta Veronica Palm att utreda Mona Sahlins affär.

      Svara
    • Jans

       /  06/30/2016

      OK, han har väl i princip redan ena handen i syltburken så det blir till att utreda med den andra då. Eller för att tuttrycka det på ett annat sätt, de vill inte utreda statens stöd till trossamfunden, de vill istället ”utreda”. D.v.s. beställa en rapport med förutbestämt resultat som de sedan kan hänvisa till.

      Svara
    • Olof

       /  06/30/2016

      Behövs det ens någon utredning i så fall? Det finns väl ingen tvekan om vad Bjereld kommer att anse?

      Svara
    • Alice bahpa kunhke, hon är islamist som också jobbar för främmande makt, hon ger mer pengar till mördarsekten än till befolkningen, en som borde dingla, högt

      Svara
      • MiT

         /  07/01/2016

        Jag har sagt till dig många gånger att du fan får hålla fingrarna i styr! Men lik förbannat så kommer det sånt här från dig varenda jävla gång! Är det verkligen så in i helvete svårt att styra sina egna fingrar på tangentbordet? När jag sagt till dig kanske 10 gånger och du tydligen ändå inte fattar så måste det vara nåt fel på dig!

        Svara
  6. Inge Post

     /  06/30/2016

    Men man får ju ändå ge lite beröm för att det finns en del som tar betalt(får bidrag) för att bränna nån annans bil.
    Det kanske var det Ruinfeldt menade med entreprenörskap ?
    Annars trodde jag rent generellt att man var entreprenör om man kom med en pryl eller idé som alla behöver/vill ha och tjänade pengar på,Inte på Kravaller.
    Men det kanske bara är jag som är Naiv.

    Svara
  7. MiT

     /  06/30/2016

    ”5 Punkter – Duraid Al-Khamisi debatten i Expressen är rena skämtet”
    http://genusdebatten.se/5-punkter-duraid-al-khamisi-debatten-i-expressen-ar-rena-skamtet/

    Svara
  8. Inge Post

     /  06/30/2016

    Jag funderade på en helt annan sak.
    När den där ”den” sa att Svensk kultur bara var midsommar och annat löjligt.
    Glömde hon att det även tillhör Svensk Kultur att till exempel
    -stå i kö ?(för det har invandrade generellt problem med!)
    -bry sig om sina medmänniskor?(det var visserligen mer förr i tiden när vi hade ett fungerande samhälle)
    -Att rösta i allmänna val tillhör väl även det den Svenska kulturen?

    Det finns massor av exempel på kultur Åsa-Nisse, Hälge och Midsommar är inte ens procent i sammanhanget.

    Ja,vad ska man säga.
    Tack för att du tillåter oss att ge dig en del av det som regelrätt tillhör oss och sen pissar oss i ansiktet Duraid Al-Khamisi,problemet du har är det inte är så många vettiga här som tycker synd om dig.Vi tycker bara att du är en otacksam jävel och vet du vad?Det ingår i Svensk kultur att totalignorera Otacksamma jävlar.

    Svara
    • Olof

       /  06/30/2016

      – Att vara lojal mot myndigheter före den utökade familjen/klanen
      – Att inte acceptera korruption (bortsett från vänskaps eller (S)/facklig dito)
      – Att vara tolerant
      – Att inte fuska med skatten
      – Att sätta rationalitet framför tro
      – Att följa kösystemet i tvättstugan
      – Att delta i föreningsliv
      – Att ta ansvar för sitt närområde
      – Att köpa märkeskläder till barnen… för lånade pengar.

      Svara
    • T

       /  06/30/2016

      Det behövs 2 för den ursprungliga Sthlm kommer att slukas av lågorna likt 1625 eller 1697.

      Svara
      • Kristian

         /  06/30/2016

        Haha, ”burn!”

        Nej, vänta lite ….

        Svara
        • T

           /  06/30/2016

          Warning came, no one cared.
          Earth was shakin, we stood and stared.
          When it came no one was spared.
          Still I hear ”Burn!”

          Svara
    • Har vi inte ett Stockholm för mycket redan?

      Svara
    • Ny Stockholm? Det ökar snabbt. Förra året pratade man om behov av 2 nya Gävle eller Linköping.

      Svara
  9. MiT

     /  06/30/2016

    Svara
    • Kristian

       /  06/30/2016

      ”Reproduktionen (normer för exempelvis kön och sexualitet) av ett kränkande ord har redan skett oavsett om man upplever sig kränkt eller inte.”

      Så oavsett vad som är avsikten med en kommentar, och oavsett hur det uppfattas, så är det kränkande? Kan vi få listan direkt, eller kommer fröken inte att berätta förrän vi har gjort fel?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/30/2016

      Det finns inga som är så titelkåta som normkritiska genusvetare. Förstelärare är en låtsastitel som snarast berättar om vilka lärare som spenderar mest tid åt att masera sin karriär genom att sitta med i meningslösa självutplånande möten med andra självutplånande lärare i fjantiga meningslösa arbetsgrupper, istället för att ägna sin arbetstid åt att förbereda sin undervisning, eller, helt enkelt ta igen sig.

      Förstelärare, vilken otroligt fjantig titel.

      /Frida

      Svara
      • Kristian

         /  07/01/2016

        Ja, apropå det, har ”-e” ersatt ”-a” som standardändelse på adjektiv?
        På min tid var det ”-e” för maskulinum och ”-a” för övriga.
        Eller snarare ”-a” som standard, och eventuellt ”-e” för maskulinum eller talspråk i delar av Götaland.

        Svara
  10. Helt, OT – men ber om överseende för det, MiT och kommentatorer.

    1. http://www.dads-r-us.se/2016/06/30/pappan-skulle-lida-mamma-fran-texas-skot-ihjal-dottrarna/

    2. One Direction-medlem i vårdnadstvist
    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article23091752.ab

    3. Guy Ritchie (Madonna-ex) ber Fathers 4 Justice om hjälp
    http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/guy-ritchie-asks-fathers4justice-help-7579852

    Tack för ordet!

    //Uffe

    Svara
  11. Ivar L

     /  06/30/2016

    En sak som slår mig när jag läser Duraid Al-Khamisis hatiska eder mot Sverige och svenskar. Om en välutbildad irakier som får skriva på en av Sveriges största tidningar känner såhär för vårt land….

    Hur tänker då mängder av andra irakier, araber och andra, med sämre utbildning, sämre förutsättningar och sämre position i samhället?

    Det är rätt skrämmande att det kanske finns flera hundratusen rasister av det här slaget i vårt land och vi har släppt in dem av blåögd välvilja och dumhet. Otäckt.

    Svara
    • Kristian

       /  06/30/2016

      Hur de tänker?
      Många tror att FN betalar alla kostnader och förstår inte varför svenska skattebetalare är så ogina. Många anser sig inte bo i ”Sverige.”
      Svårt att se en enkel lösning, oavsett hur många ”lågkvalificerade jobb” som skapas.

      Svara
      • T

         /  06/30/2016

        Gräv en grop, fyll igen. Upprepa i 8 timmar. Alternativet är en enkel biljett hem.

        Svara
        • Inge Post

           /  07/02/2016

          Det där kallas förberedelse till dammbygge.Jag har en hel trädgård som är i behov av nya gropar så jag kan anlägga lite nya dammar.Fast det är klart,om jag ska behöva vänta så kan jag hellre gräva skiten själv.

          Svara
  12. MiT

     /  06/30/2016

    ””Flyktingbarnet” Hayat erkänner: Jag ljög – är egentligen vuxen 23-årig afghansk man”
    http://www.friatider.se/flyktingbarnet-hayatullah-erkanner-jag-ljog-om-min-alder#.V3UA5SQW9JQ.twitter

    Svara
    • Erkänner brott och då skickas väl en räkning? Inte?
      Hade någon av de vanliga socialtjänstklienter ljugit annat än ören hade de polisanmälts och varje krona krävts tillbaka.
      Man måste medge att det är skillnad på folk och folk.

      Svara
      • Jans

         /  07/01/2016

        Ja alltså, när man inser dimensionen av dumheten här. Han erkänner att han ljugit och vill åka hem, ja då får han ännu mer pengar. Om jag ljuger för t.ex. Skatteverket, erkänner och ber om att få flytta till Norge, inte fan får jag betalt då, jag får böter.

        Svara
  13. MiT

     /  06/30/2016

    Har ni läst det här? Om inte, gör det…
    ”Tre länder – tre identiteter”

    Tre länder – tre identiteter

    Svara
  14. Rikard

     /  06/30/2016

    Hej.

    Expressen publicerar en öppen och ärlig rasist och rashatares åsikter om Sverige och det svenska folket. Jag tror fortfarande det är för många som avfärdar denne persons åsikter som avvikande.

    Efter över tjugo år i mångkulturen vet jag att så inte är fallet.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  15. MiT

     /  06/30/2016

    https://twitter.com/fritiof78/status/748597039773159424

    Svara
    • Vit med dåligt självförtroende klagar över vilken hudfärg ett fotbollslag har. Man tar sig för pannan. Hur korkad är samtiden.

      Svara
    • Kristian

       /  07/01/2016

      ”De här romerna tigger men har många guldringar på sig och åker hem i Mercedes. Jag konstaterar bara faktum, vill inte insinuera något.”
      ”Den här personen jobbar på dagis fast hen är man. Han tycker tydligen om att vara nära en massa barn.”
      ”Hon verkar ha många olika pojkvänner och har alltid gott om pengar fast hon studerar.”

      Nej, jag får inte ihop något så koncist som @Kazmierska. Hatten av.

      Svara
    • Jans

       /  07/01/2016

      Hon kunde väl ha kontrasterat med färgen på Kameruns fotbollslag?
      Så kunde Fritiof Andersson kompletterat med funderingar kring ”den politiska agendan där”, i Kamerun alltså. Så kunde de två tillsammans kommit fram till att Polen och Kamerun är… Ja, är vad?

      Svara
    • Bamse

       /  07/01/2016

      Beklagar Natalia, även vi utanför den troende sekten känner igen era ”fisktecken” vi det här laget.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/01/2016

      Vad kan man förvänta sig av en enkel löntagare på Aftonbladet som är gift med en annan enkel löntagare på Aftonbladet.

      Den 2 februari 2015 fick Natalia Kazmierska Expressens Björn Nilsson-pris som varje år delas ut till en framstående kulturjournalist. Juryns motivering löd:

      ”En journalist som skakade konstkritiken i sina grundvalar: Respektlös, oförutsägbar, stilistiskt sylvass. Med en europeisk och feministisk blick genomskådar hon självgodhet och falska smakhierarkier. Från Warszawa till Kumla, från Expressen till Aftonbladet. Sedan mer än ett decennium tillhör hon en av kulturkritikens mest uppfriskande röster – Natalia Kazmierska.”

      Respektlös – check!

      Oförutsägbar – nja…

      Stilistiskt sylvass – Låt oss vara överens om att vi är oeniga.

      Genomskådar självgodhet – Inte sin egen i alla fall.

      Genomskådar falska smakhierarkier – Ja hon är inte falsk i alla fall med att hon som alla yrkesfeminister inte nöjer sig med mindre än en partner som är närmare tio år äldre och är statusman inom samma skrå. Kvinnan är nämligen gift med den så peppiga pennalisten Martin Aagård.

      /Frida

      Svara
      • Kristian

         /  07/01/2016

        Hur kan någon vara ”uppfriskande” i ett decennium?

        För övrigt är det där det vanliga syftningsfelet kring ”tillhör”. Där behövs inget ”en av”, i så fall skall det vara ”_är_ en av”. Menar de att hon tillhör sin make och att han är uppfriskande?

        Svara
  16. Bo

     /  07/01/2016

    Allt detta skitsnack om ”vitaste” ditten o datten måste bottna i ngn form av skuldkänslor eller dåligt självförtroende. Själv är jag jävligt stolt över den jag är (White as fuck) och min familj (som också i stora delar, men inte helt, är VIT). Men å andra sidan så skiter jag i vad folk har för hudfärg (eller för den delen vad de har mellan benen, dvs han, hon, den eller det eller ngn jävla bokstavskombination) eftersom det som är viktigt är hur människor beter sig mot andra. Om man beter sig ”som folk” är det ok för mig, oavsett hur fan man ser ut eller var man kommer ifrån.

    Svara
  17. MiT

     /  07/01/2016

    Svara
    • Jans

       /  07/01/2016

      Jobb som dessutom aldrig kommer att uppstå i någon nämnvärd omfattning. Och inte ens om de skulle uppstå kommer vi att se någon lösning på gettoproblematiken. Det är bara att titta i I-länder med många McJobs: USA eller UK t.ex. De har precis samma problem med getton som vi, eller snarare värre. Bali och Skogkär vill antagligen antyda att lägre bidrag är en viktig del av lösningen, det tror inte jag. Däremot kan man sänka bidragen av rent etiska skäl.

      Svara
      • Kristian

         /  07/01/2016

        Så småningom får vi – tack vare att alla tvihåller vid den svenska modellen som inte funnits på tjugo år – den sämsta kombinationen: lägre bidrag, inga nya jobb, större klyftor. LO inser att SD är folkhemsnostalgiker och stöder både dem och S, så länge ingen av dem hotar LO. Allt svårare att ta sig in på arbetsmarknaden. Förorterna inser att en majoritet av politiker aktivt motarbetar dem och röstar alltmer V eller Mp.

        Svara
  18. MiT

     /  07/01/2016

    Svara
    • Jans

       /  07/01/2016

      I ett land med religionsfrihet och där det religiösa tillhör den privata sfären är det svårt att se varför staten alls skall betala ut några pengar till samfunden. De som är med i samfunden får naturligtvis sköta detta själva med t.ex. ”tionde”.

      Special falla dock när det gäller svenska kyrkobyggnader som är en del av vår kulturhistoria, de måste bevaras med statlig hjälp.

      Svara
  19. MiT

     /  07/01/2016

    Svara
    • Svenne

       /  07/01/2016

      Så, EU-topparna fortsätter att jobba på sin popularitet…
      Det kommer nog att straffa sig.

      Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/01/2016

      Brukar inte klaga på utseende efter det inte är relevant men just i Malmströms fall : Vafan finns det ingen i hennes närhet som kan dra med fanskapet till en stylist hon verkar nästan medvetet ha fulat ner sig grovt.

      En extreme makeover political edition kunde lätt behövas för ett antal Bryssel politruker 😀

      Svara
      • Kristian

         /  07/01/2016

        Skall vi skicka Milo?
        Skulle betala bra för att se honom kalla Junker ”darling” i en halvtimme.

        Svara
  20. G

     /  07/01/2016

    Jaha, då var det dags igen, hemskt! ); ….

    ”Våldtäkt på Bråvallafestivalen

    En yngre kvinna har polisanmält att hon våldtagits framför scenen på Bråvallafestivalen, i samband med Zara Larssons konsert. Det skriver Norrköpings Tidningar. – Våldtäkten ska ha skett framför scenen, säger polisens presstalesperson Christer Fuxborg till tidningen.

    Våldtäkten inträffade vid 22.30-tiden enligt polisens hemsida. Kvinnan tog kontakt med poliser på plats i närheten av publikhavet, enligt NT. Hon ska ha fått hjälp bort från området och anmälde då att hon blivit våldtagen under konserten. Enligt Christer Fuxborg rör det sig om en fullbordad våldtäkt.”

    http://www.svd.se/valdtakt-pa-bravallafestivalen/av/tt

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/01/2016

      Hm, jag vill bara säga att jag tycker att man ska vara försiktig med spekulationer när det kommer till enskilda brottsanmälningar.

      Vi får se hur det utvecklar sig.

      /Frida

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/01/2016

        Däremot så tycker jag den sista notisen förtjänar en liten kommentar. 😉

        ”Förutom våldtäkten anmäldes ett sexuellt ofredande under kvällen, enligt polisen. Även det ska ha inträffat i närheten av scenen där Zara Larsson spelade. Två yngre kvinnor gick avsides för att kissa i närheten av områdets bajamajor. Då kom det fram en man och filmade dem, och de gjorde en polisanmälan.”

        Jag känner igen mig så mycket, jag var själv på krogen förra veckan, det var förstås kö till toaletten, men eftersom jag är viktigare än alla andra och inte behagar köa så gick jag till ett undanskymt hörn och bajsade där istället, då kom det någon idiot och började filma mig, så då sprang jag så klart genast och berättade för vakterna att jag blivit sextrakasserad. Hemskt vad folk beter sig tänker jag.

        /Frida

        Svara
        • Havre flarnstad

           /  07/01/2016

          Om ens ledare förebild och stora idol själv löser det med att pissa i blomkruka när det trycker på vid teaterbesöken (det var teatern? )
          är det kanske inte konstigt att fribajsarnormen ifrågasätts.

          Verkar vara ett stort problem för vissa att mannen råkar ha en för ändamålet smidigare apparat. Vid behov kan han lägga ut snabeln och diskret tömma sig medan kvinnor behöver göra smärre akrobatiska övningar eller bära omkring på ohygieniska gummitrattar och likn ”uppfinningar”

          Svara
        • G

           /  07/01/2016

          @Frida

          Tråkigt att du inte fick vara ifred förra veckan på krogen ): , hade jag varit med hade jag kunnat ”hålla vakt” och förhindra att svinet kom och skulle filma det hela. Även om jag nu råkar vara man, men alla män är ju inte svin fast vissa verkar ju vara helt övertygade om att så är fallet.

          Ja, jag förstår inte hur Zara resonerar öht, män som beter sig så där och våldtar, trakasserar osv osv oavsett vad det handlar om..de är inte ”män” i mina ögon, de är vidriga svin och inget annat.
          Själv ogillar jag värderingar och uttryck som Zara använder, men jag skulle inte få för mig att hata alla tjejer och kvinnor för det, bara för att Zara hatar alla män. Jag hatar inte Zara heller, även om jag nog aldrig kommer förstå hur hon tänker så finns det ingen anledning till att hata.

          Bättre om Zara skrivit ”hatar alla individer som anser sig ha rätt att våldta, ni förtjänar att brinna i helvetet”. Det hade jag kunnat skriva under på. Men nej, tydligen var alla världens män med på beslutet att våldta tjejen i publikhavet, inklusive männen som stod i publiken som var där för att de ville se Zara uppträda.

          Zara får tyvärr en hel del hat och hot, och det beror utan tvekan till viss del på hur hon uttrycker sig hatiskt om andra, främst män, och att vissa då känner att de måste hata tillbaka mot Zara. Det är ju inget att vara stolt över precis då det är lika fel det. Jag har aldrig och kommer aldrig hata mot någon för det finns ingen anledning till det, oavsett vilka vidrigheter det än må handla om. Det är bättre att ironisera och raljera i försök att få folk att inse hur dumt vissa personer resonerar.

          Personligen fattar jag inte hur något sånt här kan ske i ett publikhav utan att NÅGON SER eller HÖR och gör något. Men jag har aldrig varit på en sådan festival, det kanske är möjligt att man helt tappar förmågan att vara uppmärksam på sin omgivning när man är på dessa festivaler. Eller att man dricker så mycket att hjärna kopplas bort när man står där i folkhavet. Obegripligt är det iaf. Hoppas hur som att de griper våldtäktsmannen ASAP, dock lär han väl inte få något straff värt namnet med tanke på hur fjantiga straff vi ger i det här landet, så vad spelar det för roll egentligen, men hoppas kan man.

          Svara
    • T

       /  07/01/2016

      Allt är Zara Larssons fel.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/01/2016

        Jag tycker Zara Larsson ska förbjuda män på sina spelningar. Hon hatar ju dem. För mig hade det varit helt okej.

        https://twitter.com/zaralarsson/status/748796791756238848

        Av någon anledning tänker jag på sådana här fjortiscitat om fjortiskillar när jag ser Zara Larsson.

        ”Killar är som toaletter, antingen upptagna eller fulla med skit.”

        ”Killar är som luft, märks inte – men man kan inte leva utan den.”

        /Frida

        Svara
  21. Svenne

     /  07/01/2016

    ”Vid akutbesök kan du inte välja behandlande personal”…
    https://twitter.com/BorenNon/status/748597436613001216
    En äldre bild från samma tråd:
    https://twitter.com/Opryd/status/748732872937205761

    Svara
    • Jans

       /  07/01/2016

      En sådan arabisk skylt och de tankar som araben Duraid Al-Khamisi har i sitt huvud bör stämma till eftertanke.

      Svara
  22. Svenne

     /  07/01/2016

    Breitbart:

    Svara
    • Jans

       /  07/01/2016

      Funkade alltså inte på Bråvalla?

      Svara
      • Inge Post

         /  07/01/2016

        Nä,men det där är ju lika effektivt som att polisen skulle ha armband om att man inte ska kasta sten på dom.
        Undrar hur många skattemiljoner som gick till det där arbandskampanjandet.

        För övrigt,var det nån som såg igår (på nån av stasi kanalerna) Standup showen ”Ladies Fight” ?Jag läste att Gud-run Skyr-Man skulle vara med och det fick mig att bojkotta det.Synd att inte SVT fattar att det är sådant som får en att välja annat,för om Skyr-Man inte hade varit med hade jag kunnat överväga att se det.
        Missade jag något?Troligtvis inte.

        Svara
  23. Jans

     /  07/01/2016

    Äktenskapstvång i Tyskland:
    ”Åtta av tio var från muslimska familjer, och de övriga yazidiska eller kristna. Nästan alla var från invandrarfamiljer, men en liten del av kvinnorna var födda i Tyskland.”
    http://www.svd.se/aktenskapstvang–en-mardrom-for-utredarna/av/jenny-nordberg

    En liten del födda i Tyskland men frågan är om deras föräldrar var det, det glömde SvD berätta för oss.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/01/2016

      Och de svenska feministerna är som vanligt knäpptysta…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/01/2016

        Hur kan det nu vara så läskigt i Afghanistan om man utan problem kan åka hem på bröllopsresa?

        ”Under en resa till Afghanistan för att hälsa på släkten arrangeras därför enligt åtalet ett bröllop med den unga kvinnans kusin, som bor där. Kvinnans familj säger att hon gått med på att gifta sig helt frivilligt. Men när hennes make sedan ansöker om uppehållstillstånd för att komma till Sverige skriver hon till Migrationsverket att hon i själva verket sitter fast i ett tvångsäktenskap.”

        Gamla nyheter så klart…

        Svara
        • Kristian

           /  07/01/2016

          Arlanda – Teheran lär också vara en lönsam linje.

          Svara
        • Hon är vuxen, reste dit som vuxen, gifte sig som vuxen och kan skilja sig. Det kan vara obehagligt men så är många skilsmässor. Jag har lite svårt att förstå varför detta skall gå till rättsväsendet i stället att skicka in skilsmässoansökan. Ord står ju mot ord så vem kan bevisa något.

          Svara
  24. Jan

     /  07/01/2016

    Vi måste vara snälla med det nya herrefolket som våra oändligt visa politiker bestått oss med. Vi måste lita på att våra ledare förstår mer än vi och inte motarbeta deras kloka beslut.

    Vem vill vara en outbildad gammal ungkarl på landet som inte förstått att hans tid är förbi? Vem har sagt att det här landet tillhör oss? Just det, det tillhör vem som helst som för tillfället råkar vistas här. Precis som vår förre stora ledare, Stridshingsten, så tålmodigt förkunnade för oss.

    Svara
  25. Frida Gustavlin

     /  07/01/2016

    Journalister, detta lata yrkesfolk. Toppnyhet på SVD – brittiska antirasister har startat en facebookgrupp som växer.

    http://www.svd.se/brittisk-facebookgrupp-mot-rasism-vaxer/om/storbritannien-efter-brexit

    ”– Jag kände en fientlighet, det var som att atmosfären var annorlunda. Människor stirrade på oss som om vi inte hörde hemma där när vi gick till vallokalen, trots att min familj bott där hela sitt liv och det är mitt hem. Det var obehagligt, säger hon.”

    Det är ju illa med hatbrott, Det hör inte till saken. Denna typ av nyhetsvärdering är patetisk. 17000 har klickat gå med i en grupp mot rasism.

    England har en befolkning på 55 miljoner. 17000 av 55 miljoner är 0,03%

    Sverige har som bekant tio miljoner invånare, och här har vi en grupp som säger nej till asylboenden i Sverige som har 16000 likes. Det motsvarar 0,16% av befolkningen, eller relativt sett till den brittiska facebookgruppen en kvot som är fem gånger större. Är det en nyhet, självklart inte. Men om man vore en balanserad nyhetsredaktör så skulle man kanske ha uppmärksammat även denna ickehändelse.

    Då kunde de ha passat på att intervjua grundaren till gruppen, det skulle kunna ha låtit som följande:

    ”– Jag KÄNNDE en fientlighet, det var som att atmosfären var annorlunda. Människor stirrade på oss som när vi gick till Konsum, trots att min familj bott där hela sitt liv och det är mitt hem. Det var obehagligt, säger hon.”

    https://sv-se.facebook.com/Nej-till-asylboende-i-Sverige-294443400671348/

    /Frida

    Svara
  26. G

     /  07/01/2016

    OT.

    https://twitter.com/zaralarsson/status/748886552781156352

    Förminska inte till.ex Damallsvenskan, Miriam.

    https://twitter.com/Denfinarasismen/status/748824604139892736

    https://twitter.com/Denfinarasismen/status/748831024893747202

    Så om det visar sig att våldtäktsmannen är icke-vit och muslim så har feministerna (enligt deras tankesätt) hatat mot en ”icke-privilegierad man” som tillhör en ”redan förtryckt grupp”.

    Gärna livstid, men utvisa först, när det är möjligt, i så fall. Sverige skall inte betala för brottslingars tid i fängelse här om det inte är nödvändigt.

    Återigen är det vad mannen/individen i fråga har gjort som är det enda relevanta, inte vad han tror på/eller inte tror på, eller hur han är uppväxt eller vilken hudfärg han har. Men relativisera på bara. Spyr på alla hänvisningar till kön, etnicitet, hudfärg, privilegierad, religion, förtryckt grupp, våldtäktskultur eller vad det nu må vara…och använda det i syftet att förminska och ursäkta (eller i andra fall förstora) handlingen/brottet när en eller flera individer har gjort något mycket vidrigt och hemskt, det är så sjukt.

    Alla människor (män som kvinnor) har en hjärna i huvudet, och det är med största sannolikhet med den, och inget annat, som våldtäktsmannen i fråga tog det vidriga beslutet att våldta den här stackars tjejen i publikhavet. Spelar ingen som helst roll om han är vit, brun, muslim, kristen, ateist, lång, kort, brunett, blond etc… Han är en individ med en hjärna precis som alla andra, men alla individer använder sin hjärna på olika sätt, vissa använder den på ett mycket sjukt, overkligt, obeskrivligt och tragiskt sätt. Och det finns både vidriga män och kvinnor som våldtar, men besluten tas med hjärnan, så att hata alla män eller alla kvinnor baserat på vad EN man/kvinna har gjort, är inte klokt. Samma sak med gruppvåldtäkt, då ska svinen i gruppen stå till svars, och inte alla andra som är oskyldiga och inte har något alls med saken att göra.

    Har ännu inte sett en endaste kommentar om att han använde sitt s.k privilegium (och inte hjärnan) när han våldtog, men det klart, det ska väl först konstateras att det var en vit man som våldtog tjejen innan sådana kommentarer blir aktuella, antar jag.

    Svara
  27. Jerry

     /  07/03/2016

    Att släcka hat med hat är som att fylla bensin i brandsläckaren. Med andra ord att gå full retard. Duraid Al-Khamisi lär inte bli mer populär efter de skriverierna. Jag hade hellre haft en skorpion i brallan som suktade efter mitt könsorgan än att läsa sådana artiklar. Kattpisset han talar om är den tacksamhet han visar landet Sverige. Vi gav honom en fristad och han vill hälla hinkar med kattpiss över oss. Jaja! Vad ska man säga?

    Svara
  1. Byfånevarningar | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.