Twitterdrev mot twitterpolisen

Häromdagen var ju bikinipolisen aktuell när de grep en som försökte stjäla en telefon och blev tagen på bar gärning. Det har gett twitterringar på vattnet som är helt bisarra!

En advokat som uppenbarligen vill bygga varumärke lipar om att hon är så utsatt efter att ha försökt misstänkliggöra polisen konstant, en helt vanlig polishatare som det finns massor av i extremvänsterkretsarna. De låtsas vara mot polisen men man kan vara helt säker på att om de får bestämma så skulle det finnas så många olika sorters poliser att man baxnar där åsiktspolisen skulle vara den viktigaste. Nå, advokaten lämnade twitter för att kunna koncentrera sig på sin nystartade egna verksamhet enligt henne själv medan andra journalister och maktmänniskor påstod att det var för ”drevet” mot henne. Hennes egenskapade drev alltså. Står mer om det i det här kommentarsfältet.

Det är återigen ett exempel på den riktigt farliga svansen, den som består av maktmänniskor som bara vägrar förstå det enkla sambandet orsak och verkan. Profilerade journalister som luftar tankar om att man inte ska få vara anonym och sånt…

juristfan

Man försökte med väldigt ful GBA dra in ett annat poliskonto i sörjan som de inte alls är del av.

yb södermalm skärp dig

vilket fick dem att skriva det där. Ganska självklart och inte fel på minsta lilla sätt utan snarare för snällt med tanke på vad man försöker göra.

yb södermalm twitterregel

Deras ”skärp dig” fick en annan att tycka att de inte alls borde skriva så utan tänka på sin ton. Det ledde fram till twitterregeln ovan. Det ÄR en bra regel. Nästan alla som lipar om ”drev” på något sätt har från början ropat efter dem. Advokaten flera gånger till och med och varje gång hon påstått att hon är så drabbad och man kontrollerar så finns nästan inget alls. Varje gång alltså. Jag har nämnt henne ett flertal gånger på bloggen i de sammanhangen. Det är en yrkeslipare som bygger varumärke och karriär på att lipa. Följer man regeln ovan så klarar man sig rätt bra.

Jag personligen tycker att en del saker är onödiga att skriva till sådana eftersom det ger dem näring men man kan inte räkna med att bara få glida undan om man ständigt skriver korkade grejer som man vet folk reagerar på. Allt som man tänker passar inte alltid i skrift men om man ändå pytsar ut tankarna så får man räkna med att folk inte håller med. Och det är vad den absoluta majoriteten handlar om, att de inte håller med. Det är ett ”hatdrev” i deras värld.

Twittertråden drog till sig en Mattias Irving, han är från Seglora som verkar vara en samlingsplats för kristna extremister som kämpar för att åter politisera kyrkan. Jo det finns ju sådana också…

mattias irving yb södermalm

Han gjorde sådär. Man häpnar… Alla är troll i hans värld. Utom dem själva då förstås.

Man kan ju tycka att om man själv skrivit en ledare/krönika på Seglora med den här rubriken

därför hatar vi birro

så kanske man ska prata lite tystare om troll som dras som flugor till en sockerbit, vara lite mer ödmjuk… Just saying…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

67 kommentarer

  1. Hypocrita

     /  08/02/2016

    Återigen kommer det gamla uttrycket till pass:

    ”Twitter är som en trafikolycka. Man vill inte se på, men kan ändå inte låta bli att titta…. ”

    Svara
  2. Pelle2

     /  08/02/2016

    Många av de värsta hatarna ,som Kakan Hermansson,Mattias irving, Jenny Bengtsson Lady Dahmer,Zarah Larsson,Kawa Zofalgary och många andra, är feminister och/eller vänsterpartister.
    Dom pratar vitt och brett om andras hat mot dom medan dom inte har det minsta problem med att själva hata alla som inte delar deras hatideologier.
    Deras mål är att tysta alla som inte köper deras hatideologier och medlet för att nå dit är att brunmåla och smutskasta alla som ger dom den allra minsta kritik i förhoppning att de skall tystna.
    Jag avskyr dom verkligen för deras hyckleri och dubbelmoral och deras önskan om åsiktskontroll och säkert också åsiktsregistrering.
    Jag hoppas verkligen att det VERBALA motståndet mot dom ökar i intensitet så att dom kryper tillbaka under stenen dom kommer ifrån.
    Hoppas också att vi som inte delar deras ideologier sköter det hela snyggt så att det är dom som framstår som dom hatare dom är…

    Svara
    • Ivar L

       /  08/02/2016

      Deras taktik har definitivt haft en dämpande effekt mot kritiken. Särskilt från människor som har en position att förlora. Men det är lite som vattendropparna som nöter stenen, de kommer inte att vinna i det långa loppet. De har i grund och botten redan förlorat. Sedan är det en annan fråga om Sverige hinner gå åt helvete ändå. I det fallet har vänstern också förlorat vilket de i så fall kommer att begripa sist av alla. Hur man än ser på saken är de förlorare.

      Svara
  3. EXPO – är de för eller emot Polisen?

    Svara
  4. Jan

     /  08/02/2016

    Somar Al Naher anser att alla har rätt att få en bostad och hyran betald. Särskilt människor från andra länder som välfärdsinvandrar hit. Somar är arg på politikerna och byggbranschen eftersom de inte förstått de här rättigheterna.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article23265278.ab

    Svara
    • Kristian

       /  08/02/2016

      ”De tjänar pengar på bostadsbrist” – hade det inte varit ärligare att bara skriva ”De tjänar pengar” om det är det man menar?

      Som Westerholm skrev i går vill minst 10 miljoner turkar flytta till EU-länder. Dags att börja bygga så att de alla kan bo gratis?

      Svara
  5. Rikard

     /  08/02/2016

    Hej.

    Ge människor rättigheter som de själva inte förtjänat via uppvisad förmåga och utfört arbete och de förvandlas direkt till mobbare och anti-demokratiska förtryckare.

    Trädet växer inte rakt av sig självt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  6. Jan

     /  08/02/2016

    Peter Kadhammar om en kår av 200 kommunikatörer inom polisen som allesammans sätter lögnen i högsätet. Sanningen var att polisen sköt och dödade en obeväpnad man. Kommunikatörerna förmedlade en helt annan bild till allmänheten.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article23264015.ab

    Svara
  7. MiT

     /  08/02/2016

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6485481

    Svara
    • Jans

       /  08/02/2016

      Risken att någon i media/musiksvängen utvärderar resultatet av workshopen objektivt är lika med noll eller negativ, d.v.s. någon hittar på att det funkar. Ibland brukar man fixa det genom att säga att workshopen var populär eller fick mycket positiv press. Om det överhuvudtaget gör någon skillnad kommer ingen att försöka ta reda på.

      Svara
  8. Svenne

     /  08/02/2016

    @twitter är tolerant. Ibland…

    Svara
  9. Svenne

     /  08/02/2016

    Insändare av polis: ”Ibland måste de där hårdhandskarna fram”
    https://archive.is/EvrIq

    Svara
  10. Svenne

     /  08/02/2016

    Chefsåklagare slår larm om polisbrist:

    Svara
  11. Fånerier.

    Kvinnan i fråga hade full kontroll av sin kroppstyngd. Men åtminstone nu så får vi veta vad som prioriteras i Twitterdreven? Kvinnor 0-1.

    Svara
  12. MiT

     /  08/02/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  08/02/2016

      Kan de inte ställa honom på Madame Tussauds vaxkabinett istället. I form av en vaxdocka kommer han förmodligen att säga intressantare saker.

      Svara
    • Ivar L

       /  08/02/2016

      Whops, fel av mig. Han brukar väl vara ärkerelativist? Saker börjar röra på sig.

      Svara
    • Jan

       /  08/02/2016

      Jag fäster inte längre någon som helst vikt vid vad Sarnecki säger eller inte säger. Borde inte den där bromsklossen gå i pension snart för övrigt?

      Svara
  13. Jan

     /  08/02/2016

    Svårt tendentiöst inslag i SVT om Sven Melanders stöd av Zara Larsson. De som inte håller med om att alla män är skyldiga till festivaltafsandet och gruppvåldtäkterna utmålas som näthatare. Oväntat?

    Svara
    • Senior

       /  08/02/2016

      Fick till och med ett eget inslag på nyheterna.
      Verkar vara stort nyhetsvärde i detta, viktigare än självaste våldtäkterna.
      (Allt för att mörka vem/vilka som gör det.)

      Svara
      • Jans

         /  08/02/2016

        VIsst är det bra när media verkligen lyfter fram väsentligheterna i vad som händer omkring oss? Om t.ex. en ny sjukdom dyker upp så kan de väl sitta och säga att alla bakterier är inte farliga och om folk dör av att äta vit flugsvamp så kan de väl säga att alla svampar är inte farliga. Vad som helst, bara inte prata om själva det centrala med olika problem.

        Sedan, vad gör ens en f.d. komiker i ett nyhetsinslag om våldtäkt? Såvida han inte själv varit inblandad i en så är väl hans åsikter fullständigt irrelevanta?

        Värst av allt, varje gång detta förnekande försenar reella och verksamma åtgärder så kommer ett antal tjejer att bli våldtagna när det kanske kunde ha förebyggts. Sådan som Zara och Sven har ett ansvar där som är oerhört mycket större än när någon twittrare säger åt en annan twittrare att ta ansvar för sin svans.

        Fatta vilket djävla clownland vi lever i, det är helt surrealistiskt att vara med om detta. Jag blir så djävla deprimerad.

        Svara
        • Ivar L

           /  08/03/2016

          Per Gudmundson: Är du politiskt deprimerad?
          http://www.svd.se/ar-du-politiskt-deprimerad/om/ledare

          Svara
          • Kristian

             /  08/03/2016

            Snyggt formulerat:
            ”Politik är att vilja, sade Olof Palme. Politik är som att cykla, sade Thomas Bodström. Politik är att bli tvungen, kommer kanske att bli Stefan Löfvens äreminne.”

            För närvarande skulle vi då vara i slutet av ”2. Ute och cyklar.”

    • Svenne

       /  08/02/2016

      Melander följer en välkänt recept…

      Svara
      • Svenne

         /  08/02/2016

        *ett välkänt recept, förstås…

        Svara
      • Pelle2

         /  08/03/2016

        Zara Larsson uttalar sig om Melanders stöd. Hon säger bl.a:
        ”Zara Larsson tycker också att fokus ligger fel i diskussionerna kring hennes tweets om kvinnoförtryck, feminism och våldtäktskultur.
        – När folk frågar Vad, hatar du alla män?… Alltså, vad spelar det för roll? Varför är det en fråga, varför lägger man fokuset där i stället för på de här våldtäkterna på Bråvalla till exempel? Varför fokuserar ni på hur jag uttrycker mig?, säger hon till Café.”

        Ok, så om jag säger att Muslimer är självmordsbombare,Judar är utsugande kapitalister,Romer är tjuvar os.v så håller Zara med mig när jag säger
        vad spelar det för roll? Varför är det en fråga, varför lägger man fokuset där i stället för på de här självmordsbombarna,utsugarna och tjuvarna till exempel? Varför fokuserar ni på hur jag uttrycker mig?,
        skulle inte tro det. Då kommer hon att relativisera detta och prata om förtryckta grupper med mera i sann feministisk och identitetspolitisk anda….

        http://archive.is/FbyEm#selection-6057.0-6063.260

        Svara
        • G

           /  08/03/2016

          ”När folk frågar Vad, hatar du alla män?… Alltså, vad spelar det för roll? Varför är det en fråga, varför lägger man fokuset där i stället för på de här våldtäkterna på Bråvalla till exempel? ”

          Det var ju Zara själv som valde att lägga fokuset på _alla män_ och inte bara fokusera på våldtäktsmännen!!! Men vad spelar det för roll…fan i helvetes jävlar 😛

          Svara
        • Ivar L

           /  08/03/2016

          I och för sig tror jag hela Zara L grejen till stor del är en marknadsföringsgrej, hon uppmuntras nog av PR-folk att skriva sådär men om vi låtsas att hon menar allvar så är det naturligtvis så att man vänder på hennes resonemang. Varför diskuterar du inte själv det du vill ha fokuset på?

          Svara
  14. G

     /  08/03/2016

    ”En snäll människa är en vänstermänniska”
    http://www.uvell.se/2016/08/02/prada-v%C3%A4nstern-lena-endre-32849686

    Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2016

      Bra skrivet av Uvell om hycklaren Endre som i vanlig ordning bland vänstermänniskor pratar om hur viktigt det är att skattepengar används rätt för att därefter bilda bolag för att kunna undvika skatt.
      Hon är i gott sällskap med hycklare som Schyffert,Gardell ochTimbuktu med flera.
      Visst det är inte förbjudet att skatteplanera men då skall man åtminstone hålla käften och inte försöka framställa sig som en moraliskt överlägsen godhetsapostel…

      Svara
      • Ivar L

         /  08/03/2016

        Hyckleriet fångade Uvell väl. Däremot fick hon inte till det så bra med vissa ekonomiska aspekter. Endres företag drar ju uppenbarligen in pengar från det privata näringslivet, t.ex. lyxbilsreklam men Uvell försökte få det till att det var skattepengar. Rätt skall vara rätt. Däremot var det ju uppenbart att Endre hade ett skatteupplägg för att minska skatten som hon som vänstermänniska rimligen borde vilja maximera istället.

        Svara
    • Jan

       /  08/03/2016

      Endre har rätt. Välfärdskapitalism är omoralisk. Det råder allmän konsensus om det. Särskilt anhängare av marknadsekonomi borde inse det. Det leder dessutom till korruption och organiserad kriminalitet. Liberalerna har fel här. men erkänner det naturligtvis inte av prestigeskäl.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/03/2016

        Men Endres egen kapitalism är moralisk menar du då ?
        Hon lever ju för övrigt själv mycket på våra skattepengar som anställd på Dramaten.
        Dom skattepengarna kunde definitivt användas bättre än att subventionera samhällselitens kulturutbud.
        För övrigt skulle jag vilja se dig presentera några siffror på att majoriteten inte stödjer privat företagande i vården. Att vänstern inte gör det är inget nytt.
        Säger återigen att om Regeringen inte vill ha privat företagande inom vården så varför har dom inte förbjudit det under sina två år vid makten ?
        Varför skulle just företagande inom vården leda till brottslighet och korruption ?
        Beror det i så fall på att Landsting och kommuner är så usla upphandlare att dom inte genomskådar detta och sparkar ut de brottsliga företagarna ?

        Svara
      • Lövet

         /  08/04/2016

        Hur kan det ”råda allmän konsensus” om något som en stor politisk grupp inte håller med om? Nyspråk måhända.

        Svara
  15. G

     /  08/03/2016

    Svara
    • G

       /  08/03/2016

      Svara
      • G

         /  08/03/2016

        😀

        Svara
      • Ivar L

         /  08/03/2016

        Några av förlorarens argument:
        ”Ta ansvar för svansen”
        ”Jag diskuterar inte med anonyma konton”
        ”Läs på!”

        Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2016

      Cantwell visar bara att han inte har några argument överhuvudtaget när han hänvisar till den berömda hatsvansen precis som Peppe skriver.
      Lata godhetsapostlar och radikalfeminister har som regel ingen fakta eller logik som stödjer deras bisarra argumentation så då gäller det att gå till personangrepp mot dom som har fräckheten att ifrågasätta de ”goda människorna”….

      Svara
    • Ivar L

       /  08/03/2016

      Om vi tolkar om två ord här blir allt ganska välbekant:
      svans = kontrarevolutionärer
      blocka = censurera

      Svara
  16. G

     /  08/03/2016

    Fler än 10 länkar för att posta i en kommentar, men läs twittertråden/diskussionen!

    Tycker Kashif Virk ibland har bra poänger i diskussioner, men i den här tråden tappar han bollen helt och Hanif utklassar som vanligt.
    (Kashif sa exempelvis på twitter en gång, typ ”vill man inte leva i ett öppet, fritt och sekulärt samhälle går det bra att flytta till andra länder som kanske passar bättre”.)

    Svara
  17. Havre flarnstad

     /  08/03/2016

    Hela det här resonemanger påminner mycket om hur det kan låta på dagis ”får jag inte ha min rosa mössa tänker jag inte gå ut” ena stunden beskrivs niqaben/burkan som bara en liten oviktig tyglapp och det skrivs brett om hur obetydlig den är osv för att sedan vara något som personen värderar högre än viljan att röra sig utanför dörren.

    Hela resonemanget med att det är likvärdigt med ett kors eller kippa fallerar när hon deklarerar att hon minsann inte tänker gå till jobbet/skolan eller ens utanför dörren utan heltäckande dräkt för jag har då aldrig hört talats om någon som inte klarar att gå ut utan sitt kors synligt eller med kippa.

    För min del hade vi gärna fått förbjuda alla religiösa symboler i offentlig miljö religion kan gott få vara en privatsak.

    Svara
      • G

         /  08/03/2016

        ”Se till människan bakom tyget. Se människan och inse hur lika vi faktiskt är.”

        Det har jag insett sedan länge, vi är inte lika alls, inte öht faktiskt. Så olika som det går att bli skulle jag nog snarare säga att vi är.

        Svara
        • Kristian

           /  08/03/2016

          Det var den bästa sammanfattning jag sett i den frågan.
          Klipper den till samlingen.

          Svara
      • Pelle2

         /  08/03/2016

        och här är länken på archive.is så¨att man inte uppmuntrar henne genom många klick
        på Expressens hemsida:
        http://archive.is/pNVgC

        Svara
      • Motkraft

         /  08/04/2016

        Förtryckta grupper av människor har i alla tider försökt urskulda att de lever under förtryck med att det är självvalt och att det finns goda argument för att låta sig förtryckas. Dvs försöka få det till att det inte handlar om förtryck.

        Orsaken är naturligtvis att det vore så mycket jobbigare, och ibland farligare, att försöka förändra. Det är lättare att vara en del av det förtryckande systemet än att stå upp mot det.

        Sedan finns det också psykologiska orsaker. Även västerländska kvinnor väljer ibland att leva i relationer där mannen är helt dominerande. Där orsaken är att de vill slippa alla beslut, slippa bestämma över sitt eget liv och sin kropp. Livet blir enklare. Skillnaden är att där är det mer självvalt, inga släktingar eller vänner som trycker på.

        Svara
    • Pelle2

       /  08/03/2016

      Hon säger bl.a om hennes val att bära ansiktstäckande Noqab :
      ”Detta val är det bästa jag gjort i mitt liv hittills. Jag hoppas bli välsignad med styrkan som krävs att fortsätta bära den i detta hatiska samhälle.”
      Om nu vårt samhälle är så hatiskt så vore det väl logiskt att hon flyttade till ett land där det är normalt att bära detta plagg ? Av någon anledning brukar det dock aldrig vara aktuellt för de som klagar på vårt samhälle att göra det…

      Om jag vore en västerländsk kvinna som bor i t.ex Afghanistan, skulle jag då kunna gå ut utan slöja ? Skulle knappast tro det.. Skulle Yasmine Mejdi då mena att det vore ok att jag klagade på det hatiska samhället ? Skulle inte tro det heller..
      Det där med att ta seden dit man kommer är ingen dum ide´.

      Om jag flyttar till ett annat land så är det magstarkt att kräva att dom skall anpassa sig till mitt sätt att se på saker och ting. Vad jag gör hemma är en sak men vad jag gör offentligt är en helt annan…

      Svara
  18. G

     /  08/03/2016

    ”Udgangsforbud på asylcentre nærmer sig politisk flertal

    Personalet på landets asylcentre skal kunne udstede udgangsforbud for unge beboere, der har en tvivlsom adfærd, og som frygtes at begå kriminalitet.

    Det mener Socialdemokraterne, som dermed bakker op om en udmelding fra Dansk Folkeparti om netop udgangsforbud på asylcentrene.

    – Når vi yder unge asylansøgere beskyttelse, er det på ingen måde urimeligt at kræve, at de opfører sig ordentligt og overholder den lovgivning og de spilleregler, der gælder i det danske samfund, siger Socialdemokraternes retsordfører, Trine Bramsen.

    – Sådan er det også for unge danskere under 18 år. Man kan også begrænse deres udgangsmuligheder enten med forældrepålæg eller ved at anbringe dem på ungdomsinstitutioner, siger hun.

    Debatten om asylansøgeres opførsel er atter blusset op, efter at fem drenge i alderen 14 til 17 år mandag blev forflyttet fra asylcentret Børnecenter Tullebølle på Langeland.

    Forinden havde politiet sigtet to af drengene for voldtægt og tre for seksuel chikane i området omkring Langelandsfestival, der blev afholdt i weekenden.”
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/udgangsforbud-paa-asylcentre-naermer-sig-politisk-flertal/6219875?ref=lokalavisen

    Som att SD kommer med ett förslag och det backas upp av Socialdemokraterna med Löfven i spetsen haha pffft det skulle jag vilja se 😛 inte ens KD eller M vågar back ett förslag från SD.

    Svara
  19. Ivar L

     /  08/03/2016

    ”Solbritt Björkstrand, 72 år, har bukspottkörtelcancer. På onsdagen skulle hon genomgå en stor operation på Norrlands Universitetssjukhus, men då hon kom dit på tisdagen för att bli inlagd blev hon i stället hemskickad. Det fanns inga vårdplatser kvar.”

    http://www.allehanda.se/vasternorrland/sundsvall/cancersjuka-solbritt-nekades-operation-fick-vanda-i-dorren-pa-grund-av-platsbrist

    ”Vi har varit tvungna att stryka patienter på grund av vårdplatsbrist, det här är ett sådant fall. Sängarna tas helt upp av akuta patienter.”

    Vi har alltså kommit till den punkten där aggressiv cancer inte längre betraktas som något akut.

    Svara
  20. Jans

     /  08/03/2016

    Fräscht!

    Svara
  21. Ivar L

     /  08/03/2016

    Nu är förvisso inte romer(zigenare världens fattigaste och mest förtryckta folk men helt klart en poäng detta:

    Svara
    • Kristian

       /  08/03/2016

      Vi behöver fler judiska terrorister för att nå balans.

      Svara
    • Kristian

       /  08/03/2016

      Svar till Påven: Fel att förknippa kristendom med människokärlek och goda gärningar.

      Svara
    • Nano

       /  08/08/2016

      Dels har inte zigenare råd att vara terrorister,främst kanske för att USA genom CIA inte har bedrivit handel med , utbildat terrorister och sålt mängder med vapen till zigenare för zigenare har ingen olja.

      Svara
  22. G

     /  08/03/2016

    Fler vill ändra juridiskt kön. Bara hittills i år är antalet ansökningar uppe i nivåer motsvarande hela förra året.
    RFSL förklarar ökningen med ett borttaget krav på sterilisering och ett förändrat samhällsklimat.
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/rekordmanga-vill-andra-juridiskt-kon/

    Svara
    • Kristian

       /  08/03/2016

      Cammille Paglia, som beskriver sig själv som trans, talar om civilisationsers nedgångsfas:

      ”… as a culture begins to decline, you have an efflorescense of transgender phenomena. That is a symptom of cultural collapse!”.

      Svara
  23. Kristian

     /  08/03/2016

    Läser ikapp Ledarsidorna. Ytterligare en fullständigt livsfarlig människa:

    http://ledarsidorna.se/2016/07/vi-har-varit-naiva-steg-tva/
    ”Robert Egnell är professor och chef för institutionen för säkerhet, strategi och ledarskap vid Försvarshögskolan. […]
    Ett av Egnells primära fokusområden under hans tid vid Georgetown var genderperspektivet vilket framgår av debatten i Konflikt. Just genderperspektivet är något som premieras av regeringen i all forskning.”

    http://ledarsidorna.se/2016/07/budgetposter-makt-och-karriarer/
    ”Den högre chefsutbildningen har omdanats och nu kortats nio veckor av ekonomiska skäl samt att andra ämnen har fått ge vika för ge plats för ytterligare två veckors gender-utbildning för de officerare som kommer stå i frontlinjen i dagens och morgondagens kamp mot terrorism. […] På stridsfältet, i jakten på självmordsbombare och i underrättelsearbetet i miljöer som präglas i huvudsak av religiöst fanatiska män skall genderperspektiv prägla allt arbete. […] Det finns helt enkelt ingen mottagare av budskapet från FHS, det fiffiluriga med genderperspektiv på allt. Det finns ingen mottagare av budskapet med en tillräckligt stark maktbas i MENA.”

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.