Audi Sverige samarbetar med Kakan Hermansson

Audi Sverige har valt att samarbeta med tre ”färgstarka personligheter” och en av dem är Kakan ”ACAB” Hermansson.

kakan-och-audi

Jag antar att det färgstarka är att skrika ACAB, håna polismorden i Malexander, anse att män är utvecklingsstörda och sådana saker.

De möter en del motstånd på sin facebooksida, minst sagt. Några exempel

kakan-och-audi1

Samma menlösa svar som de kopierade och klistrade in flera gånger. Kul att se vad det skiljer i antal likes mellan de båda kommentarerna. Klistra in samma menlösa svar kommer att hjälpa lika mycket här som för Unionen som gör samma sak

kakan-och-audi2

Samarbete med Josef Fritzl. ”Gott om plats för hela familjen”, OUCH!

kakan-och-audi3

kakan-och-audi4

kakan-och-audi5

kakan-och-audi6

Hahaha!

kakan-och-audi7

Tyckte den sista passade bra att avsluta med…

Audi har inte förstått att bara för det finns några på SVT/SR som tycker Kakan är toppen och är minst lika obehagliga så tilltalar det inte normala människor …

Lite mer om Kakan. Ännu mer finns länkat i det inlägget, bland annat det här

bwnrrdhiuaibg5v1

Men det finns massor i det länkade inlägget!

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

131 kommentarer

  1. David8

     /  11/14/2016

    Blev kortvarig kampanj? Verkar vara borttagen. Om så, bra. Lämpligt att Audi gör ordentlig jävla avbön. Fy fan va äckligt.

    Svara
  2. Martin W

     /  11/14/2016

    Off topic: Såg precis en youtube-video som jag rekommenderar er att se!! https://youtu.be/4NdnzFqHzpA

    Svara
  3. Pelle2

     /  11/14/2016

    Snacka om att Audi gjorde bort sig. Hoppas att många fler avstår från att köpa deras bilar när dom väljer att samarbeta med en manshatande extremist som Kakan…

    Svara
  4. MiT

     /  11/14/2016

    Hela den bortplockade posten med kommentarer finns här

    Svara
    • Pelle2

       /  11/14/2016

      Jag skrattade gott åt många av kommentarerna.
      Bl.a den som frågade om bidragstagande radikalfeminister är Audis nästa målgrupp.
      Naturligtvis fanns det en manlig vit riddare som kallade alla som klagar på Kakans medverkan i reklamen för kränkta män men resten av kommentarerna var helt negativa..
      Skall bli kul att se hur Audi agerar.

      Svara
    • Svenne

       /  11/14/2016

      Lite upprört där… Audi har nog ‘skitit i det blå skåpet’. 😛

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/15/2016

        Jag har några bilar bl.a. från det familjeägda BMW. Företaget och ägarfamiljen är stora bidragsgivare till Barncancerfonden och har ingen reklam där de hånar presumtiva eller nuvarande kunder. Keine Experimente, Freude am Fahern

        Svara
    • G

       /  11/15/2016

      ”Kan vara läge för Audi att rensa upp bland kommentarerna nu”

      Ja, varför ska folk (och kunder) få säga vad de tycker när de istället kan sitta tysta! Hat och hot hade jag förstått behov av ”rensa upp”, men allt jag läst var ilska, besvikelse och upprördhet. Men kommentarer som den ovan kan man likt feministerna bara avfärda med ett: ”åh, blev du kränkt nu”.

      Svara
  5. Rikard

     /  11/14/2016

    Hej.

    Det finns bara en bil.

    Volvo Amazon.

    Allt annat är leksaksbilar.

    Med det sagt, vad annat kan man vänta sig, när dagens reklamare inte ens vet att man inte använder kompletterande och harmonierande färger för text när den ligger på en bild? Kontraster skall det vara, så att kunden kan läsa det du vill få fram.

    De kunde till och med använt ‘Kakan’ om det varit smarta:
    ”När jag var ung hade jag ett hetsigt temperament och kunde vara väldigt impulsiv. Nu, som mogen och ansvarskännande vuxen känner jag att Audi är bilen för mig. Audi tar ansvar!” Eller nåt sånt – kanske nån film i blyerts om en tuff ungdomstid som övergår till färg och mysiga motiv i samband med vuxenblivande och bilköp.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • Kristian

       /  11/15/2016

      Blyerts, färg, bilar, hetsigt temperament … Låter bekant.
      ”Take on me (take on me)
      Take me on (take on me)”

      Nästa vecka tar Arnstad hjälp av Rick Astley i sin lovsång till en mustashprydd österrikare som givit honom en karriär: ”Never gonna give you up.”

      Svara
      • Rikard

         /  11/15/2016

        Hej.

        Haha – det var helt oavsiktligt!

        Arnstad lyssnar nog på Laibach eller Böse Onkels när ingen annan ser eller hör…

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  6. Jan

     /  11/14/2016

    Nu är inte bara en miljon svenskar rasister och fascister utan mer eller mindre hela befolkningen. Det är bara det att de inte är medvetna om det än. Allt enligt den allt mer politiserade nöjesjournalisten Lars Lindström på Expressen.

    http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/manga-vet-inte-om-att-de-ar-fascister-eller-rasister/

    Svara
    • Pelle2

       /  11/14/2016

      Vilken tur att vi har oraklet Lindström som naturligtvis kan avgöra vem som
      är rasist eller ej.
      Han kanske skall börja med att syna gruppen av så kallade
      ”antirasister” och identitetspolitiker som han säkert umgås med.

      Svara
      • Jans

         /  11/15/2016

        Precis, för till skillnad från den klassiske heilande rasisten så tror dessa att de är emot rasism vilket ofta visar sig vara felaktigt.

        Svara
  7. Pelle2

     /  11/14/2016

    OT:
    Rebecca Weidmo Uvell ger sig inte utan fortsätter att ifrågasätta Unionens mansplainingakut.
    Hon fick till svar att anledningen till detta svar:
    De hävdade nämligen att 20 % av kvinnorna har utsatts för trakasserier på grund av kön.
    När hon frågade vilken källa de hade visade det sig att det var Unionens mångfaldsrapport från 2015.
    När hon synade den visade det sig att de hade frågat 2000 personer och av dessa hade en fjärdedel svarat, dv.s 500 svarat, och 37 kvinnor ansåg sig vara utsatta för trakasserier.
    Av detta underlag drar dom slutsatsen att kvinnor som grupp är diskriminerade.

    Läs vad hon skriver !
    http://www.uvell.se/2016/11/14/unionen-fack-splaining,-del-2-34148606#comments

    Svara
  8. Mm

     /  11/14/2016

    Som sagt bästa kunderna enligt Audi är stenkastande bidragstagare. Lycka till med försäljningen. Ha ha ha

    Svara
  9. Bo

     /  11/14/2016

    Jävlar vad folk blev arga (med rätta). Man undrar ju vilket insnöat snille på reklambyrån som satte ihop detta. Men det är klart, är man marinerad i en liten åsiktsbubbla tror man kanske att alla tycker som en själv och att det självklart blir succé med Kakan. Men snacka om att skita i det blå skåpet. Förhoppningsvis kan det bli en tankeställare till objektet själv också (fast det tvivlar jag starkt på). Bakgrundskoll och research skadar inte, även på en reklambyrå.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/14/2016

      Jag gissar att det är ACNE som är i farten igen. De tror nog att Kakan uppfattas som nästan helt mainstream, men ändå lite kryddig, så där lagom att ingen bryr sig, för hon har varit mycket på TV, men kan ändå ska locka den ”medvetna” innerstadsbon.

      1. En kvinnlig motorsportare – check.
      2. En metrosexuell rappare med rätt klädsmak – check.
      3. En lesbisk ”före detta” vänsterradikal ungdomsrebell – check.

      Färgstarkt?

      Nja, snarare förväntat och fantasilöst av en modern varumärkesbyggare.

      Helt uppenbart att de försöker nischa in sig på unga kvinnor.

      Bilen ser därtill ut som en lite bättre kopia av Citroën Cactus, vilket inte säger speciellt mycket.

      /Frida

      Svara
      • Jan

         /  11/14/2016

        Just det. De försöker nå nya kundgrupper. I det här fallet kvinnor och rasifierade storstadsbor. De kommer inte att lyckas. Men det ger företagets PR-avdelning blanka fan i. De får sina löner ändå. Nästa gång kommer det säkert en ännu ”trendigare” kampanj. I slutändan blir det nasarna i bilhallarna allt hänger på i alla fall. Och de är ju inte särskilt trendiga om man säger så!

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/15/2016

          Oklart om ACNE gjort den här kampanjen, men visst har de jobbat med AUDI i andra sammanhang.

          https://web.archive.org/web/20161114232348/http://www.acne.se/commercials/audi/?l=uk

          Gissar att AUDI:s marknadsavdelning för Sverige inte ligger i Sverige, och att tyskarna jobbar direkt mot ett svenskt reklamföretaget. Gissar bara. Om det förhåller sig så tror jag knappast att den tyska marknadsavdelningen vaknar upp med något större leende på läpparna imorgon.

          Svara
  10. Jan

     /  11/14/2016

    Audi är inte ensamma om den här typen av marknadsföring. Även Volvo och Ford har haft liknande kampanjer. De försöker vara både politiskt korrekta och trendiga. Målet är förmodligen att sälja bilar till 20-30-åringar. Vilket förmodligen är bortkastat. Men det är så marknadsavdelningar tänker. I slutändan är det ändå 55-plussarna som köper bilarna. Det är ju de som har råd!

    Svara
  11. Svenne

     /  11/14/2016

    OT: Breibart: ‘Gender-Equal Snow Ploughing’ Plunges Stockholm into Chaos

    Svara
    • Svenne

       /  11/15/2016

      Länk: http://www.breitbart.com/london/2016/11/14/gender-equal-snow-removal-policy/
      ”Politicians in Stockholm said the policy of “gender-equal” snow removal has failed after the weather brought Sweden’s capital to a standstill last week, with hospitals reporting a fourfold increase in broken bones.”

      Svara
    • G

       /  11/15/2016

      Breitbart och Bannon beskrivs såhär av svenska experter…..

      ””Trumps nye chefsstrateg Steve Bannon har anklagats för antisemitism och står bakom den högerextrema sajten Breitbart. Bannons intåg i Vita huset innebär att Trumps kontroversiella vallöften kommer att omsättas i verklig politik, menar Mats Karlsson på Utrikespolitiska institutet. ”En sådan här person är mycket farlig”, säger han till SVT Nyheter.

      Innan Bannon tog över som kampanjledare i augusti var han chef för sajten Breitbart, ett forum för den så kallade alt-right-högern – extremhögern – i USA. Alt-right-högern är ett löst förbund av nynazister, white supremacy-sympatisörer och antisemiter, skriver Reuters.

      White supremacy är en rasistisk ideologi som går ut på att vita människor står över andra och därför borde regera över icke-vita, skriver TT.

      Demokraternas ledare i senaten, Harry M Reid, skriver i ett uttalande att ”Trumps val av Steve Bannon till sin högsta rådgivare signalerar att ‘white supremacists’ kommer att vara representerade på högsta nivå i Trumps Vita hus”, rapporterar Washington Post.
      …/…/…
      Enligt Mats Karlsson, chef för Utrikespolitiska institutet, är Breitbart en högerextrem, antifeministitisk propagandasajt för rasistiska åsikter.

      – Den står långt till höger. Det här här är en sajt för de som tycker att Fox News är vänsterliberalt. Den är extrem och visar var Trumps verkliga idékärna ligger, säger han till SVT Nyheter.

      Han menar att det inte är någon hemlighet vad Steve Bannon står för.

      – När han tillträdde som kampanjledare hyllades han av förre Ku Klux Klan-ledaren David Duke. Det är en otrolig utveckling att en sådan här person kan få ta plats i Vita huset, det är inte normalt. Vi måste inse att en sådan här person är mycket farlig.
      …/…/…
      Hans tillträde innebär att de vallöften som Trump levererat under valrörelsen – som muren mot Mexiko och deporteringen av migranter – kommer att omsättas i verklig politik.

      – Det kommer att driva Amerika bort från den normala mittfåran till något som riskerar att göra Amerika oigenkännbart. Det kommer att öka splittringen och svårigheten att nå politiska överenskommelser som håller på lång sikt, säger Mats Karlsson.

      Även professor Erik Åsard menar att Breitbart är en högerextrem, populistisk, invandringsfientlig sajt – och att man får utgå ifrån att den speglar Bannons åsikter.

      – Den är populistisk och invandringsfientlig. Även hans attityd till politiska motståndare är väldigt hård och avvisande. Där har det även funnits antisemitiska inslag, det är en varningssignal.

      Han tycker att utnämningen av Bannon är mycket märklig och att den signalerar att han kommer att få en viktig roll framöver.

      Är utnämningen ett sätt för Trump att behålla högerextrema väljare?

      – Han vill åtminstone inte göra sig ovän med dem. Men den viktigare aspekten är att belöna de som varit lojala och stött honom under valet. Trump fäster stor vikt vid lojalitet, säger Åsard.””
      http://www.svt.se/nyheter/usa-valet/hogerextrema-steve-bannon-tar-plats-i-vita-huset

      Då vet vi det lol!
      Nå, om hans åsikter om judar hit och dit som nämns i artikeln är korrekt så är det ju inte direkt bra, han förnekar dock, men det är såklart problematiskt att ha med sig det i ryggsäcken oavsett om det är sant eller inte. Eller så kanske ex-frun bara ville göra livet surt för honom av någon anledning, vem vet.

      Svara
      • G

         /  11/15/2016

        SVT Text….

        ”Den tidigare kampanjchefen Steve Bannon blir chefsstrateg. Utnämningen har redan väckt kritik, främst eftersom Bannon är knuten till sajten Breitbart som är ett forum för den extrema högern och vit makt sympatisörer.”

        Jag läser Breitbart då och då, men jag är varken extrem höger eller vit makt sympatisör! Vad fan är det för fel på svensk media. Herregud.

        Svara
        • Svenne

           /  11/15/2016

          Läser också Breitbartartiklar ibland, vänsterliberal media blir så enformig och tröttsam i sin åsiktskonformism och verklighetsförnekelse. Måste alla tycka lika? #åsiktskorridoren

          Svara
          • G

             /  11/15/2016

            Nej, men vi vet ju hur det fungerar i åsiktskorridoren 😛 ….


    • Kristian

       /  11/15/2016

      Hmm. ”Account suspended.”

      Svara
  12. MiT

     /  11/14/2016

    Massor med kommentarer under den här också. Det kommer inte att bli så lätt för Audi att slippa ifrån det här gissar jag, de vrider sig nog som en metmask på kroken…

    //https://www.facebook.com/Audisverige/posts/10155561311024552//

    Svara
    • Jan

       /  11/14/2016

      Nu brände de sig på Audi. Marknadschefen åker nog på bassning. Och de lär nog inte anlita samma trendiga reklambyrå igen. Kakan behöver inte bry sig. Hon har redan fått betalt. Förmodligen har hon inte ens ett körkort.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/15/2016

      Nu blir det väldans intressant att se om det här kommer rapporteras som ”storm” i sociala medier av kvällstidningarna…

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/15/2016

        Så går det när man inte har någon riktig chef utan styrs av diffusa och passiva ägare och en massa lokala småpåvar. Det blir allmänningens dilemma över det hela.

        Svara
      • Pelle2

         /  11/15/2016

        Snarare kommer det väl rapporteras som kvinnohat…

        Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Det som händer här och även med Unionens Mansplainingkampanj är väl att människorna i PR-branschen och de företags- och föreningsledningar som betalar för deras dyra tjänster demonstrerar hur extremt dålig kontakt med verkligheten de har? Har man ingen koll är det ju lätt att grodor hoppar ur munnen, vilket vi ser här. De lever i en s.k. filterbubbla där alla tycker likadant och där extremfeminism är en chic accessoar som man dekorerar reklamkampanjer med. Men money talks i både Unionens och Audis fall, om det inte lönar sig med sexism, polishat och nyrasism så kanske de här fenomenen faktiskt är på väg ut eftersom folk äntligen vågar protestera ordentligt.

      Svara
  13. Svenne

     /  11/15/2016

    Nyheter Idag har en liten hänvisning till ”Bloggaren ”toklandet”” 😛

    Svara
    • Björn

       /  11/15/2016

      Alltså jag är jätteglad att detta gick åt fanders men shit vad irriterad jag blev när jag såg hennes flinande självgoda ansikte! *triggeeeeeerrreeeed*

      Svara
    • G

       /  11/15/2016

      Haha det var kul att se, toklandet och MiT är väl värd all möjlig uppmärksamhet!

      Svara
  14. Svenne

     /  11/15/2016

    #tillbakakaka…

    Svara
  15. Svenne

     /  11/15/2016

    #tillbakakaka… #2

    Svara
  16. Svenne

     /  11/15/2016

    ‘Kakan Edition’…

    Svara
  17. Jans

     /  11/15/2016

    Jag tror Kakans stora misstag var att gå på polisen.
    Män får man i princip dränka i en hög av dynga men vid polisen går en rätt tydlig gräns. Det är bara kommunister och möjligen en del nazister som hatar poliser.
    Förmodligen kostade hennes poliscitat henne möjligheterna till många framtida goa och lukrativa reklamjobb.

    Svara
  18. Svenne

     /  11/15/2016

    Audi trendar på twitter… #grattis

    Svara
  19. MiT

     /  11/15/2016

    Någon på flashback har varit kreativ…
    http://sv.tinypic.com/view.php?pic=n13srk&s=9#.WCpbB8lcnNc

    Svara
  20. MiT

     /  11/15/2016

    Svara
  21. Aja baja!
    Om ni kritiserar ”Kakan” är ni ANTI-SEMITER!!!

    Svara
  22. MiT

     /  11/15/2016

    Svara
  23. Björn

     /  11/15/2016

    Hela Audi-Kakan grejen är en succé. Folk är jävligt less på sån här skit nu, och de har redan börjat rösta med plånboken. Sånt känns. Audi lär ha insett att de inte ska vidröra henne ens med den proverbiala 10-fotsstången, Cancerfonden släppte henne som en het skitkorv. Sakta men säkert kommer fler och fler företag inse att hon är rent gift, och undvika henne som pesten. Hon får inga gig, blir mer och mer borta från hennes älskade rampljus och tynar sakta bort som ett pinsamt minne. Good times 😀

    Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2016

      Ja,det är verkligen skönt att folk visar att dom är jävligt less på tokfeminster och röstar med plånböckerna.

      Svara
      • Sven

         /  11/15/2016

        Nu finns det förstås tokfeminister med plånbok också. Kakan blir nog tyvärr räddad av något varumärke som har dessa människor som marknad.

        Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Nja, gig kommer hon att få och du kommer att få betala via skattsedeln. Det blir väl kommunistiska föreställningar om antirasism och feminism på teatrar, medverkan i skitfilmer och naturligtvis SVT-gig. Men någon lyxlirare i reklambranschen blir hon nog knappast. Alltid något.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/15/2016

        Jo, risken är ju uppenbar att vi får betala henne via skattsedeln eftersom genusparasiter som hon är bra på att mjölka bidrag och staten är generös med att ge dom bidrag för deras galenskaper.
        Hoppas dock att den folkliga vreden mot sådan skit hon producerar gör att politikerna inser att folk inte kommer rösta på dom längre om dom fortsätter dela ut pengar till genusgalenskaper och radikalfeminism.

        Svara
  24. MiT

     /  11/15/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2016

      Det kanske beror på att det har varit män på ledande platser genom historien?
      Fast det är väl inget som inte lite historierevisionism kan råda bot på 😉

      Svara
      • Rikard

         /  11/15/2016

        Hej.

        Om det funnits feminister med verkliga ambitioner och aspirationer på vetenskaplighet och att vara forskare, så hade fokus i feministisk historieskrivning varit att dels erkänna att ja, på grund av allehanda omständigheter så har många ledande personer genom tiderna varit män (och att vi memorerar namn på platser, händelser och personer är ju för att via detta minne komma ihåg skeendet som helhet – något majoriteten av mina yngre kollegor glömt, #käppahäst), men även att studera kvinnorna runt männen och särskilt vilka kvinnor och hur de inte sällan styrt i det fördolda.

        Augustus tredje fru Livia Drusilla till exempel, eller Sigrid Storråda nästgårds.

        Men då måste man ju faktiskt först studera och sedan genomföra källforskning: något de män som skrivit historia faktiskt gjorde.

        Upp till bevis, som man sade förr.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Fick en del som de vill så skulle de väl vilja spränga hälften av statyer, byggnader och monument och ersätta med ditin uppförda av feminister. Samma sak med böcker, bränn hälften. För det viktiga är ju att det är hälften av allt.

      Svara
      • För de radikala feminister räcker inte hälften av allt. Det ska vara 100 %.

        Svara
    • G

       /  11/15/2016

      Alejandra tipsar rättvise….

      Alejandra twitterprofil =
      ”Working at Fair Action and founder of Muro Konstagentur. Writer at @hymn_se and @femtiden Anthropologist and professional selfie photographer.”

      Svara
  25. Jans

     /  11/15/2016

    Unionens mansplainingkampanj däremot står på sig. Varumärket är inte lika känsligt då medlemskapet har andra fördelar antagligen.

    Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2016

      Har inte fått svar ännu på mailet jag skickade till dom där jag ifrågasatte spektaklet.
      Skall ge dom någon dag till och därefter skall ordförande för unionen få samma mail:-)

      Svara
      • Jans

         /  11/15/2016

        Jodå, man kan mejla och hålla på. Bra att du gör det men det som är tydligast är uteblivna medlemsavgifter. Men jag förstår dem som inte har ett alternativ och inte vill stå utanför facket. Vidrigt att vara kidnappad till att betala extremfeminism via medlemsavgifter…

        Svara
  26. Melmac

     /  11/15/2016

    Snart kommer väl en ny revision av historieböckerna där Gustav Vasa var skäggiga damen och det var Pernilla Armstrong som tog de första stegen på månen! Var det Adolfina Hitler som startade WW2 också då eller?

    Det är tydligen OK att förneka historiska händelser och personer beroende på om man är feminist eller inte?!

    Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Extremism och revisionism går hand i hand genom historien.

      Svara
  27. G

     /  11/15/2016

    ”Street Interviews with Germans on Merkel, Immigration, and more…”
    youtube.com/watch?v=gS5c_OVZmtk

    Och såklart fanns en av alla dessa typiska men roande diskussioner bland kommentarerna, mellan en kille vars sjukt krångliga namn jag hoppar över och en 19-årig vit tjej som kallar sig ”tina fey” som förklarar det ingen visste, nämligen att vita gör ditten och datten också! Som om det var det som var poängen….

    ”brainwashed…. scary”
    —————–.
    (tjejen)
    not brainwashed at all. what is wrong with you people?? someone has to take in the refugees??!! they’re not terrorists. they are people who have to flee their own country because it’s not safe to live there anymore??? i just can’t
    —————–.
    ”they’re not terrorists”

    That’s a blanket statement If I ever saw one. Some are, and many commit crimes. Cologne happened because Germany took them in. You are a rape apologist.
    —————–.
    (tjejen)
    YOU DO NOT KNOW ME. i am the LEAST person to ever apologize rape. i am the victim of rape. in fact i work for a non-profit sexual assault and domestic violence foundation. i was raped by a WHITE person in their own country. yes, some are terrorists. but so are some white people.
    ——————-.
    White people did not cause Cologne. Stop using false equivalences. Exactly, I don’t know you. And this is the internet in 2016. False rape claims are the big thing of the year. You can’t use that here. And if it’s true, you should be all the more ashamed for letting other women suffer the same fate. You ARE a rape apologist.

    Are you even using your real name? Bacause a feminist SJW who thinks everything is rape has the same name.
    ——————-.
    (tjejen)
    i am not. you’re just not getting my point. i am talking about refugees. you’re talking about terrorists. i am done with this conversation. so much ignorance it’s incredible. ‘false rape claims are the big thing of the year..’ ugHH and you’re telling ME to be ashamed for letting women suffer… and who the hell do you think you are to tell me ‘you can’t use that here’.. what would i even be getting out of false rape claims in the comment section on youtube?
    ——————.
    ”i am talking about refugees. you’re talking about terrorists.”.

    The rapes in Cologne were comitted by those you call refugees. Not Whites. Enough with your racism and rape apologia.

    ”what would i even be getting out of false rape claims in the comment section on youtube?”.

    The moral highground.
    I would either have to become defensive or look like a monster to idiots who will believe anything.
    I will never succumb to racists and rape apologists like you. And fighting back has never had more yield.
    ——————-.
    (tjejen)
    ahha okay bye. one last question tho.. i am the racist? how exactly?
    ——————-.
    By accusing Whites of crimes they didn’t commit via false equivalencies just to cover up for the crimes of your color of choice.
    ——————–.
    (tjejen)
    yeah right. i am white. why would i even do that. this is so stupid.
    ——————–.
    My point exactly. Apparently you haven’t heard what an uncle tom is.
    ———–.
    slut.

    ”this is so stupid”. Där satt den 😛

    Svara
  28. Pelle2

     /  11/15/2016

    Audi fick nog och avbrytes samarbetet med Kakan och ställer in kampanjen
    enligt Aftonbladet:
    http://archive.is/KHkcx.
    I ett uttalande säger dom bl.a följande:
    ”Audi blev rekommenderade ett samarbete med Kakan Hermansson, men vi kände inte till hennes tidigare uttalanden. Audi står naturligtvis inte bakom dessa uttalanden och tar avstånd allt våld. Kakan Hermansson har även uttryckt ånger kring dessa uttalanden och bett om ursäkt. Vi beklagar att personer tagit illa vid sig. Vi har nu valt att avslutat samarbetet och reklamtävlingen”, skriver företaget på Facebook”.
    Undrar vem som kan rekommendera henne och skönt att Audi avbröt kampanjen.
    Det visar vad konsumentmakt kan göra 🙂

    Svara
    • G

       /  11/15/2016

      ”men vi kände inte till hennes tidigare uttalanden”

      Hahaha. Really ? Snälla skärp er nån gång! En 7-åring klarar göra all research som krävs för att det skulle bli ett Nej till samarbete med Kakan från dag ett.

      ”Nöjesbladet har sökt Audis pr-chef Irene Bernald utan resultat och Kakan Hermansson, som avböjer att kommentera.

      Varför, hon är ju så pratglad annars. Kanske besviken och förvånad över att hat inte lönar sig utan snarare straffar sig i längden.

      Men det är bra, lite som Grand Hotel-gate fast detta riktat åt Kakans vänsterhåll. Med den stora skillnaden att _ALL_ denna kritik mot Audi är helt befogad, till skillnad från medie/kändis vänsterfolk ”rasande” mot Grand, då Grand tidigare haft fin fint besök från Saudi, utan att samma vänsterfolk ens lyfte på ögonbrynen. Skulle inte förvåna om någon tomte nu skriver en artikel…”Audi lägger sig platt och avbryter samarbetet med Kakan efter hård kritik från arga vita män på Facebook.”.

      Saudi haha såg det nu, vad lurigt 😛

      Svara
  29. Pelle2

     /  11/15/2016

    OT:
    Tro det eller ej men jag fick faktiskt svar från Nina Kullberg på Unionen på det mail jag skrev angående deras så kallade mansplaining kampanj.
    Hon svarade på följande sätt:
    ”Tack för ditt brev och för ditt engagemang i jämställdhetsfrågan, jag är ledsen att du tycker så illa om kampanjen och eftersom jag varit delaktig att ta fram den ska jag försöka förklara vår inställning. Kampanjen syftar inte till att peka ut eller lägga skuld på alla män. Kampanjen syftar till att medvetandegöra oss alla, män som kvinnor om det här fenomenet och förhoppningsvis påbörja en gemensam förändring. Alla tjänar på att vi synliggör härskartekniker och pratar om dem. Unionen delar analysen att mansplaining oftare utförs av män och vi tror att det är viktigt att kunna prata om problemet utifrån den analysen för att vi ska kunna åstadkomma förändring.

    Begreppet mansplaining har en lite oväntad vinkel och uppmuntrar till diskussion. Det tycker vi är bra, det är ett av syftet med kampanjen. Att frågan får liv på arbetsplatserna.
    Uppgiften om att fler kvinnor är utsatta för härskartekniker kommer från Unionens mångfaldsrapport 2015 och baseras på en undersökning från TNS Sifo där 2000 privatanställda tjänstemän svarade.

    Jag håller med dig om att vi valt en spetsig ton för att synliggöra problemet – och vi kommer såklart att utvärdera detta noga när kampanjen avslutas (på fredag). Våra medlemmar är inte en homogen grupp så i nästa kampanj hoppas jag vi åskådliggör något som du tycker bättre om.

    Hälsningar

    Nina Kullberg
    Unionen

    Jag svarade:
    ”Jag har inte det minsta emot att ni jobbar mot härskartekniker utan stöttar det fullt ut.
    Det jag har problem med är att ni särskilt pekar ut män som grupp genom att använda er av ordet mansplaining. Detta är ett ord som ofta används av radikalfeminister och det känns som om det används som en härskarteknik från deras sida för att tysta oss män.

    Om ni hade använt er av namnet härskartekniksakuten t.ex så hade ni öppnat upp till en diskussion. Nu gjorde ni istället en massa av oss´manliga medlemmar förbannade och därmed försvårar ni istället dialogen kring något som är viktigt att ta upp.

    Vad gäller er mångfaldsrapport har jag läst att 2000 bjöds in att svara på frågor för denna men bara 500 svarade.Dessutom var det ”bara” 37 kvinnor som kände sig drabbade av härskartekniker. Av detta magra svarsunderlag,om det nu stämmer, drar ni slutsatsen att
    kvinnor är särskilt drabbade. Kanske var kvinnor mer benägna att svara och kanske var det en särskilt utsatt grupp av kvinnor som svarade ?

    Tycker också att det är konstigt att den så kallade expertgruppen ni bjöd in till så stor del består av kända radikalfeminister. Tror ni dom är benägna att se härskartekniker hos kvinnor eller se män som är utsatta för härskartekniker ?

    Om ni verkligen vill jobba för jämställdhet så tycker jag att ni skall använda er av mera neutrala ord,inte använda er av ideologiskt färgad terminologi och försöka inkludera era medlemmar i detta arbete oavsett kön.

    Svara
    • G

       /  11/15/2016

      ”där 2000 privatanställda tjänstemän svarade.”

      Det där var ju inte lite fult gjort av Nina, oerhört missvisande med tanke på vad vi vet. Tror Uvell skulle uppskatta om du postar detta bland kommentarerna på bloggen, speciellt då du faktiskt är medlem och tog kontakt med Unionen för att ge dina synpunkter. Och mycket bra svar du skickade tillbaka Pelle, keep us posted!

      Svara
      • Pelle2

         /  11/15/2016

        Tack G !
        Jo, jag såg att hon skrev att 2000 svarade fast det inte var sant.
        Jag kan mycket väl posta min dialog hos Uvell.eftersom hon också
        kämpade emot deras dumheter.
        Lovar att återkomma om Nina svarar på mitt svar 🙂

        Svara
  30. Nu när Audi gjort en pudel är det viktigt att inte glömma något! 🙂
    https://bergersjo.wordpress.com/2016/11/15/audi-acab-en-bil-for-drive-by-shooting/

    Svara
  31. Rikard

     /  11/15/2016

    Hej.

    En fråga jag inte sett är vem (om någon) på reklambyrån som är kompis (eller kompis till en kompis) med Kakan privat.

    Det mesta som inte annonseras går ju via djungeltelegrafen – även känt som den manliga bastutekniken.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  32. Svenne

     /  11/15/2016

    SvD skriver om kritikstormen:

    Svara
  33. Svenne

     /  11/15/2016

    Audi trasslar in sig…

    Svara
  34. Svenne

     /  11/15/2016

    Resumé: Audi skyller på byrån: Därför bryter vi med Kakan Hermansson

    ”Hur har ni upplevt kritikstormen som varit?
    – Vi har tagit till oss av de synpunkter som inkommit.” 😛

    Svara
    • G

       /  11/15/2016

      ”– Bakgrunden är att vi känner att kampanjen inte längre uppfyller det syfte vi hade. Vi har fått information om uttalanden hon gjort som vi inte känt till. Även om hon uttalat att hon ångrar sig väljer vi att avsluta, säger pr-chefen Irene Bernald till Resumé.

      De uttalanden hon syftar på är tweets som ”Det var ett jävla tjat om Malexander. Palla när snuten tycker synd om sig själv” och ”Kämpa Stockholm, i dag och för alltid. Ta hand om varandra och glöm ej: ACAB (all cops are bastard, reds anm). Dom skyddar nassarna inte oss”.

      Dessa har hon ångrat i efterhand, men det räcker alltså inte för Audi.
      – Det är något som vi har förståelse för att hon gjort, och tycker givetvis att det är viktigt i sammanhanget.

      Men trots det väljer vi att avsluta kampanjen. Borde ni inte haft koll på hennes uttalanden på förhand?
      Vi blev rekommenderade att använda henne i rollen som modebloggare och tv-profil. Men vi kände inte till uttalandena som hon har bett om ursäkt för.

      Varumärket skyller missen på byrån som rekommenderade Kakan Hermansson som frontfigur för kampanjen. Audis reklambyrå är Åkestam Holst, men Irene Bernald vill inte berätta om rekommendationen kom därifrån eller från någon annan underleverantör.

      Har inte ni som beställare ett ansvar att känna till det här?
      – Självklart har vi en roll i att göra noggranna kontroller. I det här fallet gjordes inte det.

      Varför räcker inte Kakan Hermanssons ursäkt för er?
      – Vi känner att kampanjen inte längre uppfyller syftet. Och vi har tagit till oss av feedbacken från dem som tagit illa vid sig.

      Kakan Hermansson har varit med och tävlat i SVT:s På spåret. Varför gör ni en annan bedömning?
      – Det är något som får stå för dem. Vi avslutar kampanjen för att många tagit illa vid sig.

      Samtidigt har ni fått kritik för att ni avbryter kampanjen för lättvindigt. Att hennes ursäkt borde räcka. Har du något förståelse för den ståndunkten?
      – Vi har varit tydliga med att också lyfta fram att hon bett om ursäkt. Men trots det avbryter vi. Det här är en mindre tävling i sociala medier som ingår i en större kampanj.””
      http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/11/15/audi-skyller-pa-byran-darfor-bryter-vi-med-kakan/

      Jo, ni kände till, se tweet av Svenne ovan.
      Haha, nej nej nej, snarare varför SVT gör en annan bedömning än Audi!
      Vi vet varför lol.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/15/2016

        Känns som om resumé vill att kampanjen skall fortsätta och att kakan skall ursäktas för sitt mans-och polishat. Helt sjukt i så fall men jag är ju inte förvånad.
        Den som skrev artikeln umgås säkert i samma kretsar som Kakan och gillar hennes sjuka åsikter..

        Svara
        • Jans

           /  11/15/2016

          Du vet vad Resumé är för en skräppublikation? Nöjesguiden för pr-folk ungefär. Inget att förvånas över, de är nog kompisar med varandra mer eller mindre.

          Svara
      • michael.

         /  11/15/2016

        SVTs värdegrund Alla människors lika värde förutom poliser och män.

        Svara
  35. Svenne

     /  11/15/2016

    #satir…

    Svara
  36. Svenne

     /  11/15/2016

    Som ett brev på posten… 😛

    Svara
  37. Svenne

     /  11/15/2016

    #satir… (anspelar på reaktionerna efter USA-valet)

    Svara
  38. Svenne

     /  11/15/2016

    #lyriktisdag…

    Svara
    • Jan

       /  11/15/2016

      Han gick bet på sista rimmet dock…

      Svara
      • Svenne

         /  11/15/2016

        Det är en limerick, och ska se ut ungefär så där. (Diskussion i tråden.)

        Svara
        • Jan

           /  11/15/2016

          Visst. AABBA. Men rimmen måste stämma rytmiskt också. Startrakan är en stavelse för mycket.

          Svara
  39. #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

     /  11/15/2016

    AUDI:
    NEIN DANKE, FÛR FANKE!

    Svara
  40. Jan

     /  11/15/2016

    De här förment goda skojarna ger sig inte. De vill ta hit fler ”barn”. Och Aftonbladet ger dem naturligtvis utrymme för sina barndrömmar.
    http://www.aftonbladet.se/debatt/a/O9jvA/barnen-behover-andrum–inte-vi

    Svara
  41. G

     /  11/15/2016

    Ahahaha loooooooooool Bara se vilka personer som skrivit tweetsen som valts utav Resume som ”kritiska” röster till att Audi stoppar samarbetet, men vita ägg finns väl inte på FB Soneby ? Det var personer som skrev i eget namn med bild! Trodde bättre om Calle, detta är väl för fan första motgången för Kakan, tills nu har väl allt gått på räls för hennes del. Och det ska vara omöjligt att ha en karriär som går på räls när man uttalar sig så hatiskt som Kakan om män, poliser osv osv. I rimlighetens namn borde en motgång kommit för länge, länge sedan!

    ”Starka reaktioner mot Audis kampanjstopp: Saknar integritet”
    http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/11/15/starka-reaktioner-mot-audis-agerande-i-sociala-medier/

    Svara
    • G

       /  11/15/2016

      Hur länge ska SD:s historia vara framtiden för partiet.

      Svara
    • G

       /  11/15/2016

      ”Näthatsdebatten ångar på. Men väldigt lite händer. Röster som behöver höras tystnar på grund av hatet, och det håller inte, skriver Fredrik Wass.

      Att vara ung är inte alltid lätt, att vara det i mediebranschen gör det inte lättare. Och att vara kvinna räcker i sig för att trigga de (nästan alltid manliga) hatarna. Kombinationen av alla tre innebär en utsatthet som få kan föreställa sig

      Regelbundet diskuteras problemet, näthats­debatten brukar återkomma med 1–2 års mellanrum. Väldigt lite händer. Samtidigt tar nya generationer plats, både som medieproducenter och konsumenter. De väljer givetvis slutna rum före öppna kommunikationsvägar, separatistiska forum och grupper före utsatthet i det offentliga. Allt annat vore konstigt.

      Jag är också glad över nystartade Medieklubben där problemet lyfts. Den kan bli en mötesplats där kränkningar inte tillåts.”………..

      Såklart någon som Lisa ligger bakom ett sånt initiativ. Hoppas att de s.k journalisterna/mediefolket inser att de till viss del skapat problemet med vissa typer av hot/hat som de tyvärr får motta ibland, men också att de själva sitter på nyckeln till lösningen. Fredrik säger typ att extremerna på Metro, Nyheter24 osv håller på med det där som alla blir glada av i ”slutna rum”. Nej, mediefolk dyker antingen upp i TV/Radio program varje vecka, eller skriver en artikel om allt hat och hot de fått efter vad de sagt eller gjort i stort sett dagligen, inte 1-2års mellanrum, debatten pågår varje dag.

      Svara
      • G

         /  11/15/2016

        Men jag tänker inte ta någon snyfthistoria om hat/hot på allvar om inte konkreta bevis i form av genuina skärmdumpar av sms/mejl/kommentarer levereras, har sett allt för många gånger om de s.k ”hatsvansar” på twitter, som visat sig vara ingenting än rent hittepå! Det vore ju jävligt synd om de (journalisterna) börjar urvattna begreppen hot och hat nu också, räcker det inte med att rasist, nazist osv osv har tappat sin betydelse och idag används som en form av svärord om folk man inte känner vars åsikt man inte håller med om/delar.

        Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Lustigt att Peter_Svensson talar om att Audidebaclet är som att ”ställa in demokratin p.g.a. SD”, för det är väl precis vad många i hans gäng gärna vill göra? Jag fattar faktiskt inte ens hans association. Men det kanske helt enkelt är så att han ofta fantiserar om möjligheterna att ställa in demokratin nu när folk börjar tycka alltmer ”fel”.

      Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2016

      Och hur vet dom att de som klagade är rasister eller Sverigedemokrater ?
      Dom brukar ju för övrigt säga att man inte kan vara rasistisk mot en vit och Kakan är ju white as fuck för att citera hennes ideologiska kamrat Zara Larsson.
      För övrigt handlade inte ilskan om att Kakan skulle vara antirasist utan om att hon hatar Poliser. Men sådana idioter som Sonnerby,Wass och Bjurwald tycker väl att det är ok att hata polisen så länge du tillhör den ”goda vänstern” TM.

      Svara
  42. Svenne

     /  11/15/2016

    Man måste nog logga in för att se kommentarerna, någon som vill skärmdumpa?

    Svara
    • Svenne

       /  11/15/2016

      Länk till Regionmuseet Kristianstad:

      ”Utställningen invigs av Kakan Hermansson, konstnär och rättighetsaktivist.”

      Svara
  43. Svenne

     /  11/15/2016

    Högprofilerade ‘Åkestam Holst’ är Audis svenska reklambyrå…

    Svara
  44. Svenne

     /  11/15/2016

    Till och med Lisa Bjurwald vill vara med:)

    Svara
    • G

       /  11/15/2016

      Grand platsar på listan….men inte pga den anledning som Lisa tycker att de platsar. Hon tycker säkert att Grand skulle tackat nej till SD:s bokning redan på dag ett, men det är icke därför.

      Svara
  45. G

     /  11/15/2016

    ”Hur ligger du till lönemässigt? Kolla här vad dina bäst betalda kollegor tjänar.”
    http://www.dagensmedia.se/medier/har-ar-medieprofilerna-med-fetaste-lonekuverten-6804467

    Svara
  46. MiT

     /  11/15/2016

    Svara
    • Gurkburken

       /  11/15/2016

      ”saker jag inte sagt eller gjort”? De flesta på den ”onda sidan” är medvetna om sitt underläge och är därför noga med att belägga sina påståenden. Det är de på den ”goda sidan” som har MSM-plattformar för att oemotsagda och oifrågasatta påstå vad de känner för, utan hänsyn till någon form av objektiv sanning eller helhet. Många reagerar genom att sluta ta del av MSM, just för att det inte sker någon breddning eller rättning när rapporteringen är för smal eller felaktig.

      Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Så vind och skörda storm.

      Däremot fattar hon förmodligen inte att alla de hon attackerat från sin maktposition mår minst lika dåligt som hon själv. Hon är inte värd någon sympati till dess hon visar att hon nått den insikten.

      Svara
  47. G

     /  11/15/2016

    Åhhh haha!

    Svara
  48. Svenne

     /  11/15/2016

    Independent uppmärksammar Unionen:

    Svara
    • G

       /  11/15/2016

      Resume utgår ifrån att alla som inte är för/gillar skiten och försöker påpeka allt som är fel genom att göra sina röster hörda, måste vara emot kampanjen bara för att de känner sig kränkta….

      ”Unionen har även skapat ett event på på Facebook. Göteborgs-Posten uppmärksammar hur kommentarerna haglar från personer som känner sig kränkta av kampanjen. Många riktar kririk mot begreppet ”mansplaining” . ”.
      http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/11/14/rasar-mot-mansplaining-akuten–driver-en-manshatisk-kampanj/

      Svara
      • Jans

         /  11/15/2016

        Det känns så otroligt skönt att bara lämna deras förbund. De kan sitta där med sin feministiska osthyvel och hyvla bort sina betalande medlemmar.

        Svara
  49. G

     /  11/15/2016

    ”Så påverkar fiaskot med Kakan Hermansson Audis varumärke”
    Att använda profiler i kampanjer är mer komplicerat än det kan verka, skriver Resumé Insikts redaktör Yasmine Winberg.
    …/…/…
    En inte alltför vild gissning är att de valdes i ett försök att bredda målgruppen. Ett gäng vita män i 50-årsåldern skulle blandas ut med unga och urbana kvinnor och män. Audi skulle pumpa in värden i varumärket som Daniel Adams-Ray och Kakan Hermansson redan stod för. Bilmärket köpte helt enkelt deras image i stället för att köpa influencers som ligger i linje med deras mål och värderingar.

    Vad de inte räknade med var att få hela paketet. Två olämpliga uttalanden, som Kakan Hermansson dessutom bett om ursäkt för, flöt upp till ytan. Det ledde till två saker. Audis redan tillgivna fans surnade till och började utöva påtryckningar om att ta bort kampanjen. I stället för att stå pall för en upprörd klicks skrik i sociala medier, avbryter de kampanjen och skyller allt på reklambyrån Åkestam Holst. Och samtidigt har Audis potentiella fans (Kakan Hermanssons fans) gått förlorade för all framtid.
    …/…/…
    Så ser verkligheten ut. Även kändisar säger dumma saker. Det är knappast förvånande. Det förvånande i sammanhanget är att marknadsavdelningen på Audi inte begriper detta.

    I dag har Audi lyckats med en sak. I stället för att modernisera varumärket har de ”fegiserat” det.

    Och ärligt talat. Vem vill köra omkring i en feg Audi?””
    http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/11/15/vem-vill-kora-omkring-i-en-feg-audi/

    Två olämpliga ?!?! Haha, ja, 2 små sketna uttalande är allt va. Vill man inte veta av resten som är en jävla massa som är minst lika illa, så existerar det inte.

    Svara
    • Kristian

       /  11/15/2016

      En bil för Kakan Hermanssons fans? Gör de Trabant-kopior också?

      Svara
    • Pelle2

       /  11/15/2016

      Och vilka av Kakans vänsterextremistiska kompisar kommer någonsin ha råd med en Audi ?
      Snacka för övrigt om att den så kallade journalisten Yasmine Winberg relativiserar Kakans verbala spyor och hat mot män och poliser. ”Säger dumma saker” och ”har bett om ursäkt”.
      Javisst,hon ”bad om ursäkt” när hennes jobb på SR blev hotat men inte för att hon menade det.
      Det är ju också roligt att hon tror att det skulle hjälpa Audis varumärke om en samling radikalfeminister på Södermalm, som förmodligen varken har bil eller körkort, gillar kakan samtidigt som de istället skrämmer bort sin kärna av betalningsvilliga kunder som avskyr henne…

      Svara
    • Sven

       /  11/15/2016

      För Audis ”bullkunder” vill jag påstå att ALLA Kakans uttalanden och framträdanden är störande och bara det gör saken sämre. Att hon sen kryddat med ett antal hetsande och provocerande uttalanden, och dessa är inte bara två, förvärrar hennes läge hos Audis kärnköpare. Men, som andra påtalat, det finns ju andra bilar att köpa. Men kanske BMW i Tyskland annonserar med motsvarande tyska negativa förebilder, som vi inte vet något om i Sverige? Vem vet…

      Svara
      • Sven

         /  11/15/2016

        Det ska förstås vara BULKKUNDER, inte bullkunder. Möjligen Bilkunder. Ibland är det någon j-a rättstavningsfunktion som förändrar budskapet på ett oväntat sätt.

        Svara
    • Jans

       /  11/15/2016

      Rätta mig om jag har fel men är det verkligen vita män i 50-årsåldern som är Audis stora konsumentgrupp? Min bild är snarare att det dels oftast är yngre och inte sällan är bilen populär bland invandrare som kommit upp sig. Men det är bara min fördom från vad jag sett i trafiken.

      Kan det vara så att Resumé, det trendiga pr-folkets uppfostringstidning, helt enkelt inte har koll?

      Svara
  50. koko lalla

     /  11/15/2016

    och inte att förglömma tidigare pengadiande flodko i denna ”populära” reklamkampanj med lika ”goda” kommentarer på facebook:

    Svara
  1. Audi Sverige försökte sälja bilar med vänsterextremist – Forumet kokade över och nu är hela sidan offline | Genusdebatten
  2. Audi ACAB- En bil för Drive by shooting | Maniac Media
  3. Vi går SAKTA mot mer normalt tillstånd i Sverige | WTF?
  4. Äntligen kan vi med gott samvete bojkotta bilmärket Audi – Asylkaos
  5. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?
  6. Kom och köp konserverad gröt | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: