Sverige äntligen på världskartan! Man pratar beundrande om oss!

Sverige har under många år aktivt arbetat för att sätta Sverige på världskartan, vi är den humanitära stormakten, vi är den moraliska stormakten, vi är den radikalfeministiska stormakten, vi är den humana stormakten och vi är den postmoderna stormakten! I den postmoderna stormakten kan alla vara vad de vill och alla är bäst på det. Det har Sverige bevisat igen och igen och igen! Ingen tvekan finns att det är sant! Alla kan vara nätsäkerhetsexperter, kvalitetssäkrade av Svenska Institutet! Säger en att en är en nätsäkerhetsexpert så är en en nätsäkerhetsexpert! Alla ska med!

För att alla ska kunna vara med så måste en såklart skapa listor med nazister som inte får vara med! Då passar Svenska Institutet på när de har en riktig postmodern nätsäkerhetsexpert som ska ansvara för @swedenkontot! Vad kan vara mer nätsäkerhetsexpertigt än att vara aktivist långt ut på den rätta kanten och ha deltagit i Arvsfondsfinansierade och MUCF-finasierade projekt för att sprida aktivism från just den rätta kanten i Sveriges skolor? Snart är alla skolelever också riktiga nätsäkerhetsexperter! Att kunna skapa ett twitterkonto och kunna skapa en blocklista på blocktogether.org baserad på politisk åsikt väger också oerhört tungt enligt Svenska Institutet! Då är en en riktig expert med enorma expertkunskaper för att kvalitetssäkra den egna blocklistan och göra den till myndighetens. Glasklart! Självklart! Solklart! Oomkullrunkeligt (fniss)!

För som Svenska Institutet säger, finns en på listan är en en hatare, hotare, hetsare och drevare. Och också då oftast med högerextrem och/eller nynazistisk inriktning som hetsar till våld. Allt detta mot kvinnor, HBTQ-personer, migranter och organisationer som är engagerade i mänskliga rättigheter! Det har enligt Svenska Institutet kvalitetssäkrats fram av inte bara den här nätsäkerhetsexperten utan av flera!

Tack vare Svenska Institutet och den grymma nätsäkerhetsexperten har vi äntligen hamnat på världskartan, andra länder pratar beundrande om oss!

Den amerikanske journalisten Tim Pool pratar om Sverige med beundran i rösten! Hen beundrar Sverige och hur det funkar här så mycket att hen inte ens vill åka tillbaka hit och störa paradiset! Jag förstår henom, vem vill vara ormen liksom?

Dave Rubin upptäcker att hen av Svenska Institutet anses vara om inte nazist så nästan i alla fall! Hen kommer att prata beundrande om Sverige var hen än har anledning att nämna oss. Garanterat! Men klart att hen måste vara nazist, hen är ju en en, en en som dessutom är gay och gift med en annan en (Hmmm. Knepigt det här! Och jobbigt att inte få skriva ”ma…” utan måste skriva ”en” istället. GHAAAA!)! Nåväl, har Svenska Institutet sagt att hen är en näthatande nazist som hatar homo-personer så är det sant! En svensk myndighet, som dessutom använt kvalitetssäkrade nätsäkerhetsexperter, ljuger inte!

Israels ambassadör i Sverige, Isaac Bachman, har alldeles säkert passerat nassegränsen för länge sedan enligt Svenska Institutet, det har nog underbara Margot Wallström garanterat SI. De blomstrande relationerna med Israel blir bara bättre och bättre!

Köpenhamns borgmästare, Frank Jensen, är en solklar nazist enligt Svenska Institutet!

De ovan är ju bara några ytterst få av alla nazister som omringar oss! Finns massor på listan! Mörkret hotar vid horisonten, en horisont som kommer allt närmare   :-/

Tur att en i det här allvarliga läget, med alla nazister som hotar oss överallt i världen, har Svenska Institutet och deras kvalitetssäkrande nätsäkerhetsexperter att luta sig mot! En klippa i stormen! En vuxen att hålla i handen! För hur skulle skulle en annars veta vilka som är nazister och inte? Nu är det jätteenkelt, finns en på Svenska Institutets lista så marscherar en med armbindlar, koppel, piska och ridstövlar! En är en nazist helt enkelt!

Tack Svenska Institutet för att ni upplyser oss och resten av världen vilka som är onda nazister som hotar, hetsar och hatar mot kvinnor, HBTQ-personer och migranter. Äntligen lever vi upp till att vara världens Moraliska Stormakt!

Exakt så här ska en myndighet drivas! Så här sätter man landet på världskartan!

Där fick alla nazister så de teg!

MVH

PEPPelina

Lämna en kommentar

165 kommentarer

  1. Senior

     /  05/17/2017

    Ååå vad peppigt!
    Jag skickar styrkekramar så du orkar med brunsvansars näthat!
    -och en jävla massa hjärtan, höll nästan på att glömma det! 😂

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/18/2017

      W.T.F?
      Är de helt tappade bakom en vagn, eller är det ännu ett ord (”natural”) som inte passar narrativet och därför måste omdefinieras eller saboteras till obrukbarhet?

      Svara
      • Pelle2

         /  05/18/2017

        Tänkte också på det.
        Det är väl i allra högsta grad naturligt för en kvinna som har fått barn att amma. Men jag kan tänka mig att dom menar att det är exkluderande och kränkande att säga så gentemot dom kvinnor som har svårt att få amningen att fungera.
        Orkar inte lyssna på skiten för att få reda på om jag har rätt i mina misstankar.

        Svara
        • Känns som ett missförstånd av typen ”Is-Ought” (Hume). På svenska har vi samma problem med ”naturlig” och ”normal”.

          Svara
  2. MiT

     /  05/17/2017

    Svara
    • Lövet

       /  05/17/2017

      Motelden har anlagts…

      Svara
    • Hur många är ”kvinnohatarna”? En snubbe med internet i källarn?

      Svara
    • Svenne

       /  05/17/2017

      Virka, virka, offerkofta…

      Svara
    • Olof

       /  05/17/2017

      Vet inte om just kvinnor skulle vara den mest definierande faktorn för människorna i fråga. Bättre rubricering kanske vore 8 hatare om hatet de får tillbaka… eller var det någon där som fått hat utan att själva först hata?

      Svara
    • Pelle2

       /  05/17/2017

      Tre vänsterextremistiska hatare beklagar sig när någon hatar tillbaka.
      Inte för att jag försvarar hot och hat men dom borde nog försöka lära sig hur orsak och verkan fungerar istället för att gnälla.

      Svara
    • Måns

       /  05/17/2017

      MANSHATARNA – tyckte jag det stod när jag såg rubriken på bilden hmm typ, kategorin subliminal perception- associationstest inom psykologin. Samtiden är verkligen Orwellsk.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/18/2017

      Mmm, för de kan ju inte fått någon skit för sina fullständigt vettlösa åsikter i kombination med sin aktivism. Snygg uppställning. Vilka kommer härnäst? Zara Larsson? Fanny Åström?

      Svara
  3. Tor

     /  05/17/2017

    Undrar hur mycket Svenska Institutet kostar per år?
    Om jag förstått deras uppgift så är det att ge en bra Sverigebild.
    Hur mycket kommer det att kosta att reparera (om det nu går) bilden som de fått av Nazist-blocken?
    Hade det inte varit lika bra att lägga ner SI? De hade gett en bättre Sverigebild och kostat mindre.
    Jag som inte har Tvitter frågan mig vad det land ska ha ett Tvitter- konto till?

    Det värsta är att sånt här sker hela tiden och är normalt i det offentliga Sverige.
    Man tillsätter chefer på den ”oberoende” stats tv`n som är aktivister, som i sin tur tillsätter aktivister. Den här gången blev det FÖR uppenbart så man var tvungen att backa.
    Vi har ju Ulf Bjereld som är extremaktivist och är tillsatt av regeringen att utreda bidragen till religiösa föreningar, där extremaktivistföreningar finns.
    Han leder ett forskningsprojekt om Sverige under kalla kriget, Say no more. Blir nog jättebra analys av en fd KPML(r).
    Så om man bara håller sin aktivism inom rimliga gränser så kommer man undan med vad som helst.

    Kommer ansvarig person som tillsatte ”näthatsexperten” på SI att få gå?
    Skulle inte tro det.

    Svara
    • Olof

       /  05/17/2017

      Ja, när den här graden av inkompetens kan förekomma, och det är ju inte så att det är ur linje med hur SI’s tidigare beteende så är det korrekta att rakt av lägga ner det.

      Det här är skattepengar rätt ner i soptunnan. Och helt okorrigerbart.

      Svara
  4. Tor

     /  05/17/2017

    Såg ett gammalt avsnitt av Family Guy från 2015.
    Peter med vänner äter i matsalen på Harvard.
    ”Vi märks lika lite här som en svart kille i Sverige”
    Jag förstod inte det roliga…..

    Svara
  5. Kristian

     /  05/17/2017

    Det är tydligen egentligen mupparna på SI det är synd om:
    http://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/svenska-institutets-blockeringslista-jo-anmals-6849077
    ”Vi kände oss väldigt maktlösa när vi använde blockeringslistan som en åtgärd, i och med att näthatet har blivit fruktansvärt obehagligt, framför allt för de enskilda som twittrar från @sweden.”

    Stackare.

    Svara
    • Olof

       /  05/17/2017

      Tja, efter 25 år i debattforum på internet så har jag nog rätt mycket mer erfarenhet än Vian så SI kan få lite verklig hjälp om de vill.

      För sanningen är att den absolut största orsaken till att någon utsätts för ‘näthat’ är att denne någon själv beter sig som ett svin. I allmänhet för att denne någon kommer från kretsar där det är accepterat att ha en hatisk ton mot vissa grupper eller att häva ur sig vilka ounderbyggda åsikter som helst och slippa kritik.

      Så om SI vill slippa hat och troll så skulle jag föreslå att SI slutar bjuda in hatare och troll att representera Sverige. Svårare än så är det faktiskt inte.

      Svara
  6. Lauren Southern, Dave Rubin, Tim Pool, Sargon of Akkad, Alison Tieman, Thunderf00t, Magda Gad, Jan Ericsson, Paula Bieler, Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson, Richard Jomsof, Josef Fransson, Kent Ekeroth, Martin Kinnunen, Paula Bieler, Per Klarberg och Robert Stenqvist …. och så :O lilla obetydliga jag.

    Det är en ren ära att hamna i sånt sällskap, vad än galningarna sätter för stämplar. ;D

    Svara
  7. Okej – eftersom jag inte *riktigt* kan släppa detta, men har någon kollat hur Vian Tahirs utbildning? Har hon forskat extra mycket eller bedrivit forskning…?

    Svara
    • Tor

       /  05/17/2017

      http://www.vian.se/

      Hon är i alla fall antirasist enligt sin hemsida.
      Lyckats få ett gäng skolor att köpa hennes skit:
      ”Nätaktivisterna har spridit kunskap om källkritik, antirasism och yttrandefrihet till över 4 500 ungdomar.”

      Tack!
      Nu känns det mycket bättre att betala skatt.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/18/2017

        Källkritik!!!?????
        Episkt. 😀 😀 😀 😀
        Att blockera 12000 användare och tro att man därmed är källkritisk… Uppenbarligen betyder källkritik enligt henne att hålla för öronen när någon inte håller med.
        Det hon gjort är ju precis raka motsatsen till källkritik. Kritik kräver ju att man sätter sig in i båda sidors argument.

        Svara
    • Tor

       /  05/17/2017

      Enligt hennes Linkedin så har hon en ”Filosofie Kandidat i medie och kommunikationsvetenskap på Malmö högskola”

      Svara
    • MiT

       /  05/17/2017

      Högst osannolikt. Hon har varit med i bidragsfinansierade ”projekt” och på så vis nästlat sig in i skolor. T ex. Har sett henne i Gomorron Sverige någon gång också men har för mig att det haft samband med ”projekten”.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/18/2017

        Twitterkarriär typ.
        Det är väl snart dags att ge namn åt den typen av karriärbyggare, ”twitterist” t.ex?

        Svara
  8. Tor

     /  05/17/2017

    Scoop!
    Här om året gjordes Åsa-Nisse i ny tappning.
    Våra roligaste komiker, Johan Glans och Henrik Dorsin, skrev manus och spelad med i filmen.
    I huvudrollen som Åsa-Nisse är övergeneralen av PK; Kjell Bergqvist.

    Nu visar det sig efter mina långa och svåra efterforskningar att Åsa-Nisses skapare, Stig Cederholm, var med och krigade i andra världskriget.
    Inte bara det,
    trumvirvel,
    han var frivillig SS soldat för nazisterna.
    Kjell Bergqvist spelar alltså rollen som en hemvändande FRIVILLIG SS KRIGARE skapat.
    Innebär det att Kjelle är nazist?
    Med alla självklara regler som finns med GBA så är Kjelle rökt från alla film- och teaterjobb för all framtid.
    Bifogar en länk till alla medverkande. BLOCKA SAMTLIGA PÅ LISTAN.
    OBS; NAZISTER!

    http://www.imdb.com/title/tt1609808/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm

    Svara
    • Kristian

       /  05/17/2017

      Men … det är väl bra att Cederholm återintegrerades i det svenska samhället? Är det inte så vi bruka säga?

      Ser fram emot stora protester på Skogskyrkogården där Brännström ligger begravd. Parollen: ”fem myror är fler än fyra nazister!”.

      Svara
      • Svenne

         /  05/17/2017

        Ja, och Cederholm fick väl jobb, bostad, och prata med socialtant…?

        Svara
        • Tor

           /  05/17/2017

          Cederholm hade förmodligen en fattig barndom – som mer eller mindre tvingade honom in i SS.
          Hade Småland satsat mer på fritidsgårdar….

          Svara
  9. Undrar ni om ni har äran att vara med? Lätt att söka på: https://nyheteridag.se/har-kan-du-soka-pa-dig-sjalv-i-det-statliga-asiktsregistret/

    Svara
  10. MiT

     /  05/17/2017

    Svara
    • Olof

       /  05/17/2017

      Skulle tippa att tjejer i genomsnitt också är bättre på att gnälla än killar. Så var det redan när jag gick i skolan där tjejerna överhuvudtaget var de som pallade när de flesta killarna ryckte på axlarna och gick vidare. Med vad som nu tycks vara en pågående Miss Spoiled Brat tävling kan jag bara tänka mig hur det låter…

      Skulle tippa på att även arbetsgivare börjat inse att man bör betrakta kvinnors betyg och meriter med en viss skepsis då de kan vara resultat av både kvotering och andra missvisande systemproblem. Kanske behövs en omvandlingstabell…

      Svara
      • En annan Andreas

         /  05/17/2017

        Betyg sätts till viss del efter hur bra eleven kommer överens med, uppvisar samma åsikter som och tillhör samma grupp som läraren, dvs på det som i skolverkets värld kallas ”icke-kognitiva färdigheter”. Det finns flera avhandlingar, uppsatser och undersökningar om detta, även i sverige.

        Detta är också vad lärarnas företrädare pratar om när de kritiserar exempelvis PISA och nationella prov för att de inte tar in alla aspekter av betygssättning eller bedömer alla färdigheter som eleverna ska ha. När de yrar om att utöka lärarnas möjligheter att själva välja hur de ska bedriva undervisning och sätta betyg så är det också dessa aspekter som det handlar om, ”rättigheten” att skita i elevernas kunskaper, trots kunskapsbetyg, och använda betygen som belöning och bestraffning för att få eleverna att göra och bete sig som lärarna vill.

        Det finns inget nytt i detta förutom de specifika sätten/härskarteknikerna som de använder för att försöka mörka och bortförklara att det handlar om systematisk betygsdiskriminering.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  05/17/2017

          Det där är falska uppgifter.

          Feministiskt vetenskap har nämligen visat att flickor måste jobba 300% hårdare än pojkar för att endast få hälften så bra betyg. Att flickor ändå får bättre betyg än pojkar visar bara på att de är 700% bättre, och att pojkar lider till 800% av maskulinitetsnormen, som gör att de får sämre betyg, vilket de givetvis får skylla sig själva för.

          /Frida

          Svara
        • Kristian

           /  05/17/2017

          Som sagt var, jag känner någon som på mellanstadiet fick kommentaren ”bra åsikt”. Detta var på 80-talet.

          Svara
        • Gurkburken

           /  05/18/2017

          Jupp, mina döttrar har perfekt koll på vilka kvinnliga lärare som vill få sina åsikter och sin stil bekräftad och anpassar sig till det. Min äldsta dotter skrev till och med en inlämningsuppgift där hon närmast parodierade en kvinnlig lärares världsbild och åsikter (som hon inte delar, min dotter är liberalkonservativ, som jag). Högsta betyg.

          Det värsta var när eleverna som grupparbete skulle presentera de olika partiernas program inför valet 2014. De fick betyg efter vad denna lärare tyckte om partiet!

          Svara
    • michael.

       /  05/17/2017

      Det är inte för att tjejer blivit bättre som resultaten mot killarna ökat,utan det är för att den svenska skolan försämrat killars resultat drastiskt som det har ökat.

      Svara
    • Ingen överraskning. Snällflickorna ges högre betyg.

      För att citera en av mina lärare: ”Jag vill inte att du ska förstå – jag vill att du ska räkna!”

      Ursäkta, men jag frågade bara efter logiken i det hela.

      Svara
    • Dags att rätta proven centralt som man gör i Finland.
      Men – jag som trodde att hela skolprestationen vägdes ihop, inte bara enstaka nationella prov.
      Är mina barnbarns skola helt fel ute? De redovisar varje prov/insats och sen räknas det ihop till betyg. Och tänk, det finns killar som också har toppbetyg där. Dessutom verkar de har tappat bort både feminism och åsikter.
      (Nej, ställ inte era ungar i kön, det är fullt.)

      Svara
  11. MiT

     /  05/17/2017

    Slutet på den här är hysteriskt rolig, några VÄLDIGT hjärntvättade spränger nästan blodkärl på sig själva. Fan vet om jag inte såg några ensamkommande där också i slutet…

    Svara
    • Grodan Boll

       /  05/18/2017

      Get In Formation! Bort med kameran!
      Känns tryggt.

      Svara
    • Ivar L

       /  05/18/2017

      Intressant att det är kvinnor där på slutet som är så fyllda av hat. Två av dem är ju mer eller mindre färdiga att brinna upp av ilska.

      Svara
  12. MiT

     /  05/17/2017

    Lite om filmer

    Svara
  13. MiT

     /  05/17/2017

    Svara
  14. MiT

     /  05/17/2017

    Svara
    • G

       /  05/18/2017

      Bra sammanfattning av Amanda tycker jag, otroligt illa verkar MUCF:s verksamhet fungera, kanske har majoriteten på MUCF samma inställning som GD:n, det är i så fall inte konstigt att det går som det går.

      Svara
    • G

       /  05/18/2017

      Det var så jag kände efter att ha lyssnat på GD i 40min, att hon borde avgå…

      Svara
  15. MiT

     /  05/17/2017

    Svara
  16. Dreadlock

     /  05/17/2017

    Antonius Block: Vem är du?
    Henrik Schyffert: Jag är Döden.
    Antonius Block: Kommer du för att hämta mig?
    Henrik Schyffert Jag har redan länge gått vid din sida.
    Antonius Block: Det vet jag.
    Henrik Schyffert Är du beredd?
    Antonius Block: Min kropp är beredd, inte jag själv.
    [Schyffert närmar sig Block]
    Antonius Block: Vänta ett ögonblick.
    Henrik Schyffert: Så säger ni alla. Men jag lämnar inga uppskov. Jag har 2 pizzor att leverera …
    Antonius Block: Du spelar ju schack, inte sant?
    Henrik Schyffert: Du har Netflix, inte sant ?
    Antonius Block: Åh, jag har ju sett det på målningar och hört det i visorna.
    Henrik Schyffert: Har du lurat mig hit för att äta Pizza och titta på Netflix ? Billigt !
    Antonius Block: Du kan ändå inte vara skickligare än jag. Jag har köpt en Bib Sangre del Toro inför vårt möte.
    Henrik Schyffert: Varför vill du spela schack med mig? Jag kan inte ens fakturera tiden som går åt…
    Antonius Block: Det är min sak.
    Henrik Schyffert: Det har du rätt i. Simpsons eller American Dad ?
    Antonius Block: Villkoret är att jag får leva så länge jag står dig emot. byter jag kanal, friar du mig. BiB:en tillfaller mig och du betalar för mitt Netflix abbonemang.
    [Block räcker fram båda sina händer. Henrik Schyffert pekar på en av dem och får svart.]
    Antonius Block: Du fick svart. Det blev Simpsons
    Schyffert : Det passar ju bäst så. Inte sant? Snåljåp

    Svara
  17. Svenne

     /  05/17/2017

    Sportjournalist på TV4 gör övertramp:
    https://nyheteridag.se/talk-shit-get-shot-och-skyll-dig-sjalv-tv4-journalisten-efter-attacken-mot-akessons-familj/

    Svara
    • Kristian

       /  05/18/2017

      Eriksson verkar ha gjort sitt konto privat nu …

      Svara
    • G

       /  05/18/2017

      Herregud. Jag tänkte att ingen oavsett om man nu ser sig som vänster/mitten/höger och var man står ideologiskt kan väl skriva något annat än att såna här attacker är fullständigt oacceptabelt, men jag hade tydligen väldigt fel.

      Ska bli roligt att se vad som händer med ”journalisten”. TV4 sa upp samarbetet med Viralgranskaren pga uttalandet om ”stalinist” av Qviberg. Händer ingenting anser TV4 att epitet som nazist inte är värre är stalinist och att de håller med om att Åkesson ”får skylla sig själv” är det som gäller.

      Svara
      • G

         /  05/18/2017

        https://twitter.com/lecarde17/status/864946503386836994

        Svara
        • Pelle2

           /  05/18/2017

          För tv4 räckte det att Qviberg kallade en journalist för Stalinist för att de skulle gå i taket men när deras egna journalister ger sig på Åkesson så är det inget problem utan det skall försvaras till varje pris. Dubbelmoralen och hyckleriet är monumentalt.

          Svara
      • Något är jävligt skevt när man tror att bara ”rassemedia” har problem med detta, att det är ”SD-mobben” som är ute efter honom, och att det inte handlar om våld … så vidare.

        Det finns många åsiktsbubblor kvar. En del överlever nog till och med nästa val.

        Svara
    • G

       /  05/18/2017

      Det finns som tur är alltid några normala journos som aldrig visar hyckleri och dubbelmoral utan är konsekventa i sin kritik när saker händer…

      Svara
  18. Well done @Sweden!

    Svara
  19. MiT

     /  05/18/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/18/2017

      Vem är förvånad ?
      Myndigheterna håller ihop och så länge det är folk med rätt värdegrund som begår övergrepp så går det alltid att försvara..
      Om jag som företagare eller privatperson hade upprättat ett personregister så kan ni dock vara säkra på att det inte hade räckt för datainspektionen att man tog bort registret..

      Svara
      • Ja, oavsett hur det går i nästa val blir det bara början på att vika ihop och stoppa undan värdegrundarna.

        Svara
  20. Jan

     /  05/18/2017

    En blonderad bimbo, feminist och vegan naturligtvis, boendes på Söder, intresserad av kvinnors kroppar, relationer och märkeskläder tycker att högerns satir bara är tråkig. Ta del av hennes egen humor på hennes twitter och bedöm själva. Bimbon heter Bim (!) Eriksson och tar sig själv på ett väldigt allvar.

    Bim, högerns humor kan knappast vara sämre än feministflickornas självömkande och självgoda humor. Hur många serierutor de än producerar. För övrigt så är väl ”högerns” humor inte ens tillåten. Dan Park fick skaka galler för att han hade fräckheten att göra humor av den politiska korrektheten. Samma politiska korrekthet Eriksson som narcissisten Bim Eriksson omhuldar på Aftonbladets ledarsida.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/q9dyz/varfor-ar-hogerns-satir-bara-trakig

    Svara
    • MiT

       /  05/18/2017

      Måste du HELA tiden kalla folk nedsättande saker? Är det ett tvång? Varför gör du det?

      Svara
      • Jan

         /  05/18/2017

        Jag vet inte. Du kanske har rätt. Men så länge självupptagna unga feminister har fri tillgång till tidningarnas ledar- och debattsidor så lockar epitetet bimbo mig. Det ligger inte långt ifrån sanningen om vi ska vara ärliga.

        Svara
        • MiT

           /  05/18/2017

          Nja, det är möjligt att du har rätt i det men kan du snälla undvika sånt, de LEVER av att folk säger sådana saker. Det är till viss del därför de lipar i tidningarna osv. man behöver inte ge dem det gratis.

          Svara
      • Lövet

         /  05/18/2017

        …om hon nu faktiskt ä r vegan så tycker jag att Jan har rätt att skriva det.

        Svara
        • MiT

           /  05/18/2017

          Hahahaha! Är de veganer så är det helt ok, det lovar jag 😛

          Svara
  21. Jan

     /  05/18/2017

    Råtta är väl att ta i. Men en överfet gubbe i 46-årsåldern är nog en närmare beskrivning av Patrick Reslow. Patrick förresten, uttalar han det på engelska? Varför den stavningen annars? Grattis till den lille fete moderatfarbrorn SD! Han är säkert jätteduktig…

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/Rgprr/rattor-lamnar-det-moderata-skeppet

    Svara
    • Råttor eller rävar? Eller första stenen i ett jordskred?

      ”Även för människor som sympatiserar med SD har det sociala priset för ett politiskt engagemang hittills varit avskräckande högt. Reslows partibyte sänker trösklarna, och kan därför mycket väl följas av fler avhopp, inte minst lokalt.”

      Svara
  22. G

     /  05/18/2017

    ”Richert: Alla till höger om MP blir misogyna bögknackarrasister”
    https://www.svd.se/alla-till-hoger-om-mp-blir-misogyna-bogknackarrasister

    Hahaha, är man till höger om MP så ligger man jävligt illa till!

    Svara
    • Pelle2

       /  05/18/2017

      Så jävla löjligt.
      Vi befinner oss i Sverige och de flesta av oss har än så länge helsvensk bakgrund så då är det ju inte så konstigt om vi dominerar i t.ex tv-sammanhang.
      Jag tror för övrigt att Pascalidou skiter högaktningsfullt i representationen utan hon är bara sur för att hon inte själv fick jobbet.

      Svara
      • Hur ”representativ” och ”rasifierad” är Pascalidou? Vanlig tråkig vit europe.
        Borde hon inte stiga åt sidan för alla utomeuropeer? (Däri ej inberäknat Nordamerika, Sydamerika, Australien-Nya Zeeland. Sannolikt inte heller Indien och Kina.)

        Svara
        • Jan

           /  05/18/2017

          Sverigegrekerna är väl precis som ungrarna, finnarna och italienarna integrerade sedan decennier? Dessutom är de européer. Hur länge kan man köra med invandrarkortet?

          Svara
  23. MiT

     /  05/18/2017

    Svara
    • Motkraft

       /  05/18/2017

      Skulle tippa i att första versionen så var det en pappa med sin dotter men att de motvilligt lät det vara en mamma. Men de behöll att alla de som ”likar” är av manligt kön.

      Sedan så tycker jag lite synd om det överstylade barnet. Jag tycker inte Friends ska sprida bilden av att vi ska klä upp barn som om de vore tonåringar eller vuxna.

      Svara
  24. MiT

     /  05/18/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/18/2017

      Som vanligt stöttar myndigheterna vänsterextremister och radikalfeminister som Ida Östenssons make equal med våra pengar utan att bry sig ett skit om huruvida det är något som en majoritet av oss vill stötta.

      Svara
  25. MiT

     /  05/18/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/18/2017

      varför måste jag som man ta ansvar för andra vuxna män ?
      Men det är väl den sedvanliga feministiska kollektiva skuldbeläggningen det handlar om…

      Svara
    • Klartext: kvinnor är svaga och behöver starka män som beskyddar dem.

      Svara
    • Jan

       /  05/18/2017

      De dansar runt det verkliga problemet – de ensamkommande männen – och förtjänar därför inte att tas på allvar. Dessutom lägger de skulden på de som är oskyldiga för att komma undan med att skydda de skyldiga. Skojare!

      I själva verket bidrar pk-medierna och feministflickorna till att ge invandrarmännen carte blanche att slå till igen under sommarens digra festivalutbud. Grattis! Och lycka till med det!

      Svara
  26. Jan

     /  05/18/2017

    Expressens ledarsida om moderaten Patrick Reslow:

    ”Väljarna ser en 47-årig man vars civila yrkeslivserfarenhet är sommarjobb i vården under tre ungdomsår”.
    ”Om Reslow ger upp sin plats, skaffar en opolitisk inkomst under det dryga året till valet – då blir det svårare att utmåla honom som en arvodesknarkande överlöpare”. Notera ordvalet – arvodesknarkande överlöpare.
    ”Den politiker som, likt Reslow, är vald på partimandat har bara två moraliskt rimliga alternativ – att stanna i sitt parti eller lämna sin plats. Allt annat är att sätta jaget framför väljarna”.

    Jag är benägen att hålla med…

    Svara
    • Vore intressant att se den analysen av samtliga riksdagsledamöter.
      Hur många har haft riktiga jobb mer än halva sitt vuxna liv? Hälften? En fjärdedel?

      Svara
      • Jan

         /  05/18/2017

        Många ledamöter har dessutom lyckats med bravaden att vare sig ha arbetat (sommarjobb räknas ej…) eller skaffat sig en gedigen utbildning (akademisk examen eller kvalificerad yrkesutbildning). Man kan ju undra med vilka erfarenheter de tänkt sig styra Sverige? Eller ens vilka de egentligen representerar. Sig själva? Och 64 000 kr i månaden?

        Svara
    • Klimathotet

       /  05/18/2017

      Finska tittare fnissar ofta åt hennes efternamn (paska=skit)

      Svara
  27. MiT

     /  05/18/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  05/18/2017

      Ja, det är ju så mycket bättre med den identitetspolitiska,kuturrelativistiska och radikalfeministiska Bah-Kuhnke som minister som gör allt hon kan för att politisera
      våra muséer och spotta på vår kultur..

      Svara
    • Olof

       /  05/18/2017

      Nedläggning av SVT bjudet. Någon som höjer med SI? Södertörn?

      Svara
      • Nattväktarstat och skottpengar på pandor!

        Men, ja, jag håller med. Någon föreslog att kvalificerad majoritet i riksdagen skulle krävas för skattehöjningar. Jag har inget mot staten som sådan – den är bara ett verktyg, som Sanadaji har sagt. Men den svenska staten …

        Svara
        • Olof

           /  05/18/2017

          Precis. Det finns mycket en stat rimligen kan göra som en del av kontraktet med medborgarna. Men den svenska staten har börjat tillåta excesser och rent slöseri medans de viktiga delarna av arbetet tillåts förfalla. Det undergräver legitimiteten för hela staten i sig.

          Tills dess att grunduppgifterna kan skötas på ett trovärdigt sätt skulle jag vilja se ett totalt moratorium på all ‘lyx’. Det som nämnts tidigare. Avskaffande av i princip alla föreningsbidrag och liknande. Kulturdepartementet kanske kan läggas i malpåse, eller åtminstone bantas till skelettnivå. Etc.

          Svara
  28. MiT

     /  05/18/2017

    Svara
  29. Pelle2

     /  05/18/2017

    OT:
    Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver om en undersökning som visar att till och med de relativt välintegrerade Balkanflyktingarna hade problem med att komma in på vår arbetsmarknad om de var över 40 år när dom kom hit. Dom hade c.a 7,1 års skolutbildning och har ungefär samma kulturella bakgrund som vi.
    De flyktingar som har kommit hit de senaste åren från t.ex Afghanistan har omkring 2,1 års skolgång och en helt annan kulturell bakgrund än vår. Är det något som talar för att dom kommer få jobb och integreras ?

    Westerholm fundera då kring vad detta kommer att göra med vår välfärdsstat när få människor skall försörja ännu fler.
    https://ledarsidorna.se/2017/05/samhallskontraktet-vi-arvde/

    Svara
    • Relativt sett verkar det stämma att Syrien var ett kompetensregn:
      ”De högst utbildade migranterna anses syrierna vara. De har 5,8 års skolunderbyggnad i vuxen ålder. Irakier är en annan stor grupp, de har 4 års skolunderbyggnad som följs av afghaner med 1,7 år. Den somaliska gruppens utbildningsbakgrund för vuxna är ej redovisad varför vi får anta att de ligger i paritet med Sudan på 2,1 års skolbakgrund för en migrant i vuxen ålder.”

      (Sverige 11,4 år, Balkan 7,1, Turkiet 5,3.)

      Tack och lov att Syrierna är i majoritet!

      Svara
      • Om det vore ett kompetensregn så vad gör de då här? Skall vi utarma ett land på deras bäst utbildad befolkning med PUT och medborgarskap? Ska de inte arbeta där det är störst behov, i sitt eget land på sitt eget språk så fort det är lite lugnare eller i de delar där det inte är krig?
        Jag bara undrar?

        Svara
        • Precis. Varken ”vi behöver de bästa” eller ”vi behöver ett låglöneproletariat” tar hänsyn till hur ursprungslandet utarmas.

          Svara
  30. Pelle2

     /  05/18/2017

    Bloggaren Fnordspotting skriver bra om vänsterns kulturkrig mot deras åsiktsmotståndare.
    http://fnordspotting.blogspot.se/

    Svara
  31. G

     /  05/18/2017

    Svara
  32. Haha, jag är fortfarande blockad av Sverige-kontot!

    Svara
    • G

       /  05/18/2017

      Konstigt. Hela blocklistan skulle ju tas bort så att noll (0) konton var blockerade efter det :/

      Svara
      • Åh, ni vet hur jag är! Alla som vet något om Polyester Poontang är att jag är både homofob och rasist! Titta! en person med lite udda skinnfärg! Jag ska gå och rasista!

        Svara
    • MiT

       /  05/18/2017

      Jaha, du är säkert en sån där böghatande nazist! 😛

      Svara
  33. G

     /  05/18/2017

    Svara
  34. G

     /  05/18/2017

    Svara
  35. G

     /  05/18/2017

    Svara
  36. G

     /  05/18/2017

    Åh herregud, för fan Eric!….

    Svara
    • Senior

       /  05/18/2017

      Det är en av de fundamentala skillnaderna mellan kollektivistisk vänster och liberala höger, som de själva uttrycker det:
      ”Det privata är politiskt”

      Med det resonemanget har de nog svårt att se skillnaden mellan myndigheter och privatpersoner.

      Jag skulle snarare säga att de medvetet med detta resonemang försöker sudda ut gränserna.

      Svara
    • Jan

       /  05/18/2017

      Eric Rosén vet inte om det själv men han tillfogar vänstern enbart skada. Politism är en horrör.

      Svara
  37. G

     /  05/18/2017

    Media kan kallas slaskmedia av goda anledningar, i alla länder….

    ”British Tabloids Doxxed WannaCry ”Accidental Hero”

    Instead of respecting his privacy, they dug until they hit gold, exposing unnecessary information about him

    UK tabloids were on a twisted mission the other day – find out, at whatever price, just who is behind the MalwareTech Twitter handle. In other words, they wanted to know the name of the ”accidental hero” who stopped the spread of one of the largest cyber attacks in history.

    Their methods weren’t exactly the greatest – they doxxed him. They dug and dug the Internet for traces of any information that may help identify him. They stalked his Instagram, tracked a girl and stalked her too. It was completely insane and not something you should do to someone who was already more than willing to speak to you, albeit not face to face.

    The only thing the young researcher wanted to do was remain anonymous, do what he loves and continue saving the world. Against his will, his name has now been made public. Personal details about him were made public too, even though they held no weight in what he did and why he did it.(forts)”
    http://news.softpedia.com/news/british-tabloids-doxxed-wannacry-accidental-hero-515737.shtml

    Svara
  38. G

     /  05/18/2017

    ”Arpi: Kriminella underkänner polisens kameraövervakning”
    https://www.svd.se/kriminella-underkanner-polisens-kameraovervakning/om/ledare

    Svara
    • Pelle2

       /  05/18/2017

      Ja,det är verkligen helt oacceptabelt av samhället att montera upp kameror så att kriminella åker dit.
      Eftersom de har monterats upp i utanförskapsområden så handlar det naturligtvis om rasism och stigmatisering av de rasifierade stackarna…

      Svara
  39. G

     /  05/18/2017

    Svara
    • Jan

       /  05/18/2017

      Beröringsskräck, Rebecca? Samarbetar Moderaterna med SD eller inte? Eller är det så att man gör det men vill inte veta av det samtidigt? Ett slags schizofreni?

      Svara
      • Pelle2

         /  05/18/2017

        Det är väl snarare så att Sossarna inte vill erkänna att dom också tar stöd av SD när det passar dom och då är naturligtvis allt som det skall.
        Om de borgerliga gör samma sak så handlar det om att stötta rasism och skandalöst samarbete med rasister enligt samma Sossar.
        Moderaterna var åtminstone ärliga när dom säger sig vilja samarbeta med SD i sakfrågor där de är överens.
        För övrigt skall väl inte Sossarna slå sig för bröstet som samarbetar med kommunisterna i V. Då är det inget problem med något mörkt förflutet som dessutom sträckte sig långt in på 90-talet .
        Förmodligen är det dessutom bara läpparnas bekännelse att V har gjort upp med kommunismen eftersom dom hyllade Fidel Castro och Hugo Chavez bara för något år sedan…

        Svara
        • Jan

           /  05/18/2017

          Lite moderatkritik och genast en Fidel Castro från dig. Det börjar bli lite tjatigt.

          Svara
          • Pelle2

             /  05/18/2017

            Ja, jag förstår att det svider hos en gammal socialist som dig när någon kritiserar dina ideologiska kamrater för deras uppenbara hyckleri och dubbelmoral.
            Ni socialister brukar ju inte vara så glada när någon ifrågasätter det ni säger och inte bara stillatigande accepterar er syn på världen.

          • Jan

             /  05/18/2017

            Hur kan det vara hyckleri och dubbelmoral när SD lägger sin röst för regeringens förslag? Det kan väl knappast S hjälpa? Tänk innan du skriver någon gång.

          • Pelle2

             /  05/18/2017

            Hýckleriet och dubbelmoralen består av att Sossarna klagade när SD röstade
            ner Sossarnas budget tillsammans med Alliansen t.ex.

            Då var det för jävligt att Alliansen drev igenom sin politik tillsammans med SD .

            När SD nu röstar med regeringen i vissa frågor så är Sossarna helt plötsligt ett offer för omständigheterna enligt dig och dom och kan inte hjälpa att SD råkar tycka som dom i vissa frågor.

            Med andra ord har dom inget emot att få hjälp av SD för att driva igenom sin politik så länge dom kan låtsas att dom inte är beroende av stöd från dom.

            Dessutom är det också ett hycklande att klaga på SD,s mörka bakgrund när dom inte har några problem att regera med stöd av V som har en precis lika mörk bakgrund och som än idag hyllar diktatorer.

            Sedan är det ju anmärkningsvärt att du som vanligt måste gå till personangrepp istället för att diskutera sakfrågan. Men det är ju så ni socialister brukar vilja debattera så jag är inte förvånad…

          • Jan

             /  05/18/2017

            Det är som vanligt: det är jag och sen den här lilla kåren av moderata partigängare. Som kan tjata sig mätta om DDR, Stalin och massgravar men så fort minsta lilla kritik riktas mot de heliga Moderaterna går i taket. Där kan man snacka om hyckleri. Moderaterna är jätteduktiga och kan aldrig göra fel – eller hur? Reinfeldt, Billström, Littorin och Kinberg Batra är stora svenska statsmän – eller hur?

          • Pelle2

             /  05/18/2017

            Då får jag säga som du brukar Jan, du ljuger…
            Jag har själv kritiserat både Moderaterna och alliansen vid ett flertal tillfällen och har slutat rösta på Moderaterna sedan innan förra valet eftersom jag inte ställer upp på deras flyktingpolitik som dom bedrev fram till för något år sedan och jag har inget till övers för vindflöjeln AKB.
            Det innebär dock inte att jag ställer upp på ditt ibland onyanserade gnällande och klagande på Moderaterna och kommer då bemöta din kritik.

            Det är ju också noterbart hur du försöker förminska kommunisternas brott mot mänskligheten och verkar tycka att det skall förbigås med tystnad.
            Men eftersom du tycker att SKP har blivit för liberalt så är det väl inget problem för dig med lite utrensningar i kommunismens namn ? Som Lenin sa så måste man väl knäcka några ägg för att genomföra revolutionen…

            Du kan ju inte påstå att det hör till historien att V och S hyllade kommunistdiktatorer eftersom de gjorde det så sent som när Castro dog.
            Toppsossen Pierre Schori t..ex kallade Castro för en renässansfurste och berömde honom för mycket av hans politiska gärningar..
            Jag begär inte att han skulle gå till frontalangrepp mot honom vid hans död men han kunde ju låta bli att hylla diktatorn…

            Att jag och en del andra drar upp kommunismens brott beror ofta på att dom hycklande Sossarna och Miljöpartisterna aldrig har något problem med Vänsterpartiets gullande med vänsterdiktatorer men aldrig försitter en chans att dra upp SD,s nazistiska rötter.
            Dessutom väljer regeringen att köra igenom saker i riksdagen med SD,s hjälp och då är det inget problem med Sd,s bakgrund. Om dom menade allvar med sitt avståndstagande från SD skulle dom lägga ner alla saker som dom inte kan driva igenom med de andra partierna…
            Eller så får dom svälja sin stolthet och acceptera att SD,MP,S och V har en samsyn på vissa områden och driva igenom sin politik med hjälp av SD.

          • Pelle2

             /  05/18/2017

            Och för att förekomma alla spekulationer och antydningar så är jag ingen SD:are heller…

    • Har de inte helt enkelt röstat med sittande regering?

      Alliansen hade gärna nog fått vara opposition om de vill. Men då kanske SD hade röstat med dem! Hemska tanke.

      Svara
  40. MiT

     /  05/18/2017

    Jo, i princip är hon det för utan hans NHL-kontrakt så…
    ”NHL-frun Elina blir tv-profil: ”Jag är inte bara Niklas fru””
    https://www.jp.se/article/livet-tillsammans-med-ett-hockeyproffs/

    Svara
    • Jan

       /  05/18/2017

      ”Playmakers” det alluderar väl på Player – som på krogen? Hur dumma kan de vara som ställer upp på det här? Designer? Visst? Spelarfruarna brukar vara mer blonderade än begåvade. Hemmafruar är de allihopa. Vad händer om guldkalven gör slut och de måste flytta ut ur 47-rumsvillan i USA?

      Svara
      • Embryo

         /  05/18/2017

        Snarare handlar det väl om rollen som playmaker i rinken/på plan.
        Förklaring från Wikipedia: In association football, a playmaker is a player who controls the flow of the team’s offensive play, and is often involved in passing moves which lead to goals, through their vision, technique, ball control, creativity, and passing ability.

        Svara
        • Jan

           /  05/18/2017

          Säkert. Men det går att tolka ordet på flera sätt. Och ska man vara ärlig så är det väl spelarna som är både playmakers och moneymakers här. Fruarna får följa med vid sidan av.

          Svara
        • Bara jag som omedelbart associerar till Troy i High School Musical?

          Svara
          • Jag skulle anta att du är den enda som har ens sett på High School Musical – förhoppningsvis så har du barn för annars finns ingen ursäkt! Och jag gick och såg Crossroads på bio.

          • Ett ord: Rifftrax

            (Enda sättet att ta sig igenom Casino Royale bland andra.)

  41. G

     /  05/18/2017

    Ingen bra utveckling, vore bättre om de kunde nöja sig med att skriva något mindre trevligt på sina respektive FB-sidor istället, då riskerar iaf ingen att skadas. :/

    https://twitter.com/Par_Sjogren/status/864897335255588864

    Svara
  42. WWF förstår inte marknadskrafter:

    Hur är det med lax, WWF, är den utrotningshotad? Skall vi be om torsk istället?

    Svara
  43. Vad är det för fel på Sverige?

    http://digital.di.se/artikel/tayyab-shabab-utvisas-ur-sverige-hemskt-besked#

    Skattebetalande programmerare utvisas. Under tiden så ska vi finansiera lägenhet och körkort åt de som bestämt sig att gå med i en terrorsekt…

    Svara
    • Motkraft

       /  05/18/2017

      Det ylas alltid om avsked hit och dit, från alla läger. Vi lever i en digital tid och människor gör misstag. Även om vi ogillar personens åsikter och hur de uttrycktes så är att slå sönder personens liv för en enskild förseelse av denna typen lite väl hårt.

      Som journalist så kan han inte hänvisa till att han skrev det som privatperson, han har högre krav på sig än så. En skriftlig kraftig reprimand med hot om att om upprepas så kan det leda till avsked tycker jag är rimligt. Dvs att tidningen klart och tydligt visar att de tar detta på högsta allvar och ser beteendet som helt oacceptabelt. Rosvalls text är väl åt det hållet även om på tok för milt formulerat.

      Om han gör om det så är nästa steg avsked.

      Svara
  44. Jan

     /  05/18/2017

    Frida Boisen i en sedvanlig hyllning och ikonosering av kvinnor och mammor. Allihop är dubbelarbetande hjältar men samtidigt offer som mals ner under männens ok. Män är lata skithögar skyldiga till allt ont i samhället. Den medelålders Fridas favvoserie på TV är tonårsserien Skam.
    http://www.expressen.se/kronikorer/frida-boisen-1/hur-mar-hon-den-dar-mamman-vi-vill-hylla/

    Svara
    • Senior

       /  05/18/2017

      Ja, den myten har ju även du gått på, så som du raljerade om hemmafruar tidigare i tråden….

      Att vara hemmafru (på riktigt) är ett heltidsjobb, skillnaden är att du arbetar åt dig själv, och kan därmed inte beskattas med dagens regler.

      Arbetar du hemma så utför du exakt samma tjänster och förädling av produkter som tex. en städfirma, barnskötare eller en restaurant gör, med den skillnaden att detta kommer din familj till godo. -Utan att skatta för det.

      Därav retoriken från statsmakten om ”obetalt hemarbete” (läs: obeskattat).

      Därav retoriken om ”dubbelarbete” ”pigjobb” etc.

      Det går endast ut på att stigmatisera hemmafruar så de går ut i arbetslivet och lagar mat åt andra istället, och får betalt och skattar på den betalningen.

      De som köper maten betalar givetvis moms också vid köpet de gör för sina redan beskattade pengar.

      I stället för att ta hand om sina egna barn skall de nu ta hand om andras barn istället, och få betalt. -vips måste de betala skatt på pengarna de får för samma jobb som hemma. På köparens redan beskattade pengar…

      Samtidigt som de tar hand om andras barn, får de betala med egna skattade pengar för att någon annan istället skall ta hand om deras egna barn, som givetvis också skattar för sin inkomst….

      Svara
      • Jan

         /  05/18/2017

        Jag raljerar inte om hemmafruar. Jag sa som det var – spelarfruarna är hemmafruar. Eller homemakers som det heter på amerikanska. En vanlig svensk kvinna har inte råd att vara hemmafru. Även om hon innerst inne vill det. Det går dock bra för de här tjejerna att vara hemmafruar. Det är socialt accepterat. Det omvända hade dock raljerats med. Även av kvinnor.

        Svara
  1. Kvalitetssäkringsmöte på Svenska Institutet | WTF?
  2. Svenska Institutet och blocklistan. Igen. | WTF?
  3. Aktivismen på Svenska Institutet, en sammanfattning | WTF?
  4. Vad hände 2017? Del 3. Gott nytt år! | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.