Hur hånar man och spottar folk i ansiktet på effektivast möjliga sätt?

Jo, man tillsätter mannen som är ansvarig för Sveriges totala haveri på alla fronter som ordförande för en ”trygghetskommission” som t ex ska undersöka varför så få brott utreds.

Det är Svensk Försäkring som på detta sätt HÅNFULLT spottar alla svenskar rakt i ansiktet genom att tillsätta Fredrik Reinfeldt, mannen som mot bättre vetande, öppnade Sveriges dörrar på vid gavel och på det viset är orsak till den ökande otryggheten. Han hade ett helt hov med ja-sägare runt sig som sa att alla problem med detta bara var myter som spreds av rasister och nazister där Erik Ullenhag väl var den som utmärkte sig med den brunaste tungan.

Det är tack vare Reinfeldt och Miljöpartiet som de sexuella övergreppen på festivaler har ökat med över 1000% de senaste åren då det är fastslaget att i stort sett alla fall där man kunnat identifiera gärningsmannen så har det varit en utlänning.

Reinfeldt själv sa att vi kommer inte att ha råd med något annat än asylinvandring i framtiden. Det ser polisen nu, de är så överhopade av kriminalitet kopplad till invandring att de inte hinner med något annat. Att polisen inte kan ta tag i de mindre brotten är ett direkt resultat av Reinfeldts och Miljöpartiets vidöppna gränser. Då sätter man alltså Reinfeldt, den ansvariga för haveriet, som ordförande för en trygghetskommission som ska undersöka varför t ex vardagsbrott inte blir utredda…

Det finns ett RAKT och TYDLIGT samband mellan de vidöppna gränserna och otrygghet i samhället. Ett rakt och tydligt alltså. Orsakat av Fredrik Reinfeldt och Miljöpartiet. Då sätter man Fredrik Reinfeldt som ordförande för en sk ”trygghetskommission” som ska undersöka vad Fredrik Reinfeldt orsakat…

Vilket jävla äckligt hån mot alla svenskar som drabbats! Svensk Försäkring, som är en branschorganisation för försäkringsbolag, måste tamejfan vara totalt stenkorkade i hela jävla huvudet! Inte ens Monty Python skulle kunna komma på så skruvad satir!

**********

”DET HÄR KOMMER ATT SPELA SD RAKT I HÄNDERNA…” – rapport från den humanitära stormakten

MVH

MiT

Lämna en kommentar

135 kommentarer

  1. tompas11

     /  06/12/2017

    Detta är ju helt sjukt. När man trodde att det inte kunde bli värre så får man detta spottat i ansiktet. Fy fan!

    Svara
    • Ivar L

       /  06/12/2017

      Giget i USA måste gått rejält åt pipan. Skulle inte han bli senior advisor på en stor bank i New York?

      Svara
      • nnAIkkis

         /  06/15/2017

        Precis ! Vad hände med USA. Globalt sätt gör han ju mindre skada här i Sverige men kortsiktigt och för Sveriges skull bör han vara inlåst i USA. Varför är han inte där? För att demokraterna förlorade presidentposten? För att han är för vit och man för att lyckas i USA.. ?

        Svara
  2. Dan

     /  06/12/2017

    Är säker på att Fredrik och hans hov av miljö muppar Liberaler och andra ”goda demokrater” var fullt medvetna om va dom gjorde. Det viktigaste var att snabba på folkutbytet o straffa alla som ifrågasate det genom tex rösta på Sd. Sedan om Sverige går under Skiter som fullständigt i.

    Svara
  3. MiT

     /  06/12/2017

    Svara
    • Ständigt denna flummiga medelklassfantasi: om man inte tror på våld försvinner det.

      Till små pinnars försvar


      http://www.patheos.com/blogs/simchafisher/2015/09/05/boys-with-sticks/

      Man kan inte låtsas att våld inte existerar. Men man kan lära sig att hantera, känna igen, och förebygga. Sveriges Ninjafarfar Bo F. Munthe kan närstrid men hans bok ”Konflikthantering och självförsvar” handlar mer om att tänka efter före.

      (Det närmaste man kan komma något dessa människor kan förstå är väl att alltid undvika debatter, och gå därifrån om någon börjar prata.)

      Svara
  4. MiT

     /  06/12/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  06/12/2017

      Hur kan det vara möjligt? Hur kan en endaste krona gå till terror om staten vet om det?

      Svara
  5. MiT

     /  06/12/2017

    Stiftelsen, som är DJUPT marinerad i ideologi, är såklart också med i ”trygghetskommissionen”

    Svara
    • ”För det andra har ingen brytt sig om att klara ut vilken förmåga som polis, åklagare och socialtjänst måste ha för att kunna utföra sina respektive uppdrag. Med förmåga i detta samman­hang avses exempelvis resurser, utbildning, kompetens, organisation, chefskap etc.”

      Punkten ”resurser” vet vi väl en del om.

      Svara
  6. MiT

     /  06/12/2017

    Svara
  7. MiT

     /  06/12/2017

    Svara
  8. När man tror att det inte kan bli galnare så spottas man på ansiktet av till och med försäkring man snällt betalar.
    Jag ville spy eller slå sönder något men i stället körde jag ett tungt pass på gymmet. Det hjälpte faktiskt.
    Prova på det.

    Svara
    • Klimathotet

       /  06/12/2017

      Jobba svart? Skatteverkets webplats ligger nere. Ju större momsbedrägerier desto mindre risk att bli granskad.

      Svara
  9. MiT

     /  06/12/2017

    Svara
    • Ivar L

       /  06/12/2017

      Ni har väl tänkt på att språkbruket med ”troll” – som också är extremt tjatigt – handlar om att avhumanisera meningsmotståndare. De är inte anonyma personer med avvikande åsikter, inte människor, de är bara troll som man får förakta precis hur mycket man vill.

      Ni känner igen sättet att benämna motståndare…
      Neger, apadjävel, troll.
      Samma ruttna människosyn i botten…

      Svara
  10. Frida Gustavlin

     /  06/12/2017

    Nyheten om 53% fler no-go-områden verkar redan vara ute ur mediabruset. Uppgiften att rikspolischefen Eliasson försökt mörka verkar tas med ro. Förvånande.

    /Frida

    Svara
    • Ivar L

       /  06/13/2017

      Jag den gubben verkar klara sig undan hela tiden. Ett tydligt kvitto på hans och regeringens misslyckande och det bara sopas under mattan. Han borde avgå.
      ”Enligt DN har rikspolischefen Dan Eliasson valt att inte offentliggöra listan, trots att han skulle ha gjort så för en månad sedan.
      – Det är krisstämning. Ledningen inser att den måste presentera en trovärdig handlingsplan, problemet är bara att det inte finns särskilt mycket att göra, säger en källa till tidningen.”
      https://www.svd.se/fler-omraden-klassas-som-sarskilt-utsatta

      Såhär ser den nya listan ut:

      Fakta: Särskilt utsatta områden
      1. Alby/Botkyrka NY
      2. Fittja/Botkyrka NY
      3. Hallunda/Norsborg/Botkyrka
      4. Husby
      5. Rinkeby/Tensta
      6. Ronna/Geneta/Lina (Södertälje)
      7. Bergsjön
      8. Biskopsgården
      9. Gårdsten
      10. Hammarkullen
      11. Hjällbo
      12. Lövgärdet
      13. Tynnered/Grevegården/Opaltorget NY
      14. Hässleholm/Hulta (Borås) NY
      15. Norrby (Borås) NY
      16. Rosengård (Malmö)
      17. Södra Sofielund (Malmö)
      18. Nydala/Hermodsdal/Lindängen NY
      19. Araby (Växjö)
      20. Karlslund (Landskrona) NY
      21. Skäggetorp (Linköping)
      22. Gottsunda (Uppsala) NY
      23. Vivalla (Örebro)
      https://www.svd.se/sverige-har-fatt-fler-problemomraden

      Svara
  11. lensof

     /  06/12/2017

    Tyvärr är de inte korkade, de är giriga.
    Deras avsikt är inte att öka tryggheten i landet, de lever ju av svenskarnas otrygghet. De vill ha oss att teckna försäkringar på allt från barnvagnar till köplats på sjukhuset. Så vem kan vara bättre då att leda detta arbete som man inte vill ha något resultat på än Reinfeldt som inte ens har en tå i verkligheten. Mannen som tittar bort i evigheten med en farisees ansiktsuttryck och mest lämnar misär, otrygghet och allmän förödelse efter sig. Han är en Batman som kämpar emot rättvisan inte för den, fast han vill ge sken av annat.
    Försäkringbolagen är antagligen mycket nöjda med honom för ingen annan har väl hjälp dom till deras vinster som han och hans politik.
    Nej, Reinfeldt är nog noggrant utvald för en trygghetskommission som inte är något annat än en potemkinkuliss. Så att svenskarna kan fortsätta att bli lurade.

    Svara
    • Tyvärr, jag tror du har rätt.

      Svara
    • Klimathotet

       /  06/12/2017

      Buttman, inte Batman. Gissa vilka det är som får stå med byxorna nere vid anklarna?

      Svara
    • Jan

       /  06/12/2017

      Håller med. Samtidigt är den här mannen den framgångsrikaste moderate partiledaren genom tiderna. Han sänkte sossarna och nästan dubblade Moderaterna under sitt styre. För mig är det obegripligt. Vad såg folk hos honom?

      Eller så säger det en hel del om den svenska väljarkåren. Samma kår som nu haussar Annie Lööf och Centerpartiet. Annie Lööf: Reinfeldts egentlige arvtagare?

      Svara
  12. ”NOTIS: Folkbildningsrådets osynliga pressmeddelande”
    https://ledarsidorna.se/notis/notis-folkbildningsradets-osynliga-pressmeddelande/
    ”Konstruktionen med ett aktiebolag som ägs av en stiftelse omöjliggör granskning av media och andra aktörer.”

    Svara
  13. Lobbyism/lobbyister är större hot mot demokratin än högerextremister vill jag påstå

    Svara
    • Ivar L

       /  06/12/2017

      Ja, om man ser lobbyism som odemokratiskt så är det helt klart ett större problem. Jag tycker intresseorganisationer skall ha rätt att kontakta politiker men eftersom lobbyism till stor del handlar om att den med pengar och kontakter når fram till politikerna medan den utan inte gör det så är lobbyism till största delen ett demokratiskt problem om den inte regleras stenhårt.

      Svara
  14. Gorby

     /  06/12/2017

    Svara
  15. Gorby

     /  06/12/2017

    Samtal med Samhället ringer upp kommunalrådet Frida Trollmyr (s), Malmö, med ansvar för kultur, fritid och folkhälsa. Det var Trollmyr som var med på invigningen av den stora moskén nyligen men betonar, att hon inte har något med beslutet att göra.

    Svara
    • Peter

       /  06/13/2017

      Trollmyr! Vad är det med dessa tagna namn. Det är så fruktansvärt fjantigt.Blir man galen för att man tar ett fånigt namn eller tar man ett fånigt namn för att man är galen? Imorse såg jag en budbil där det stod Linfläck. Jag associerade direkt till Kissfläck…

      Svara
    • Ivar L

       /  06/13/2017

      Mycket intressant form av medborgarjournalistik Christopher bedriver här. Jag måste säga att jag verkligen gillar hans försynta konstruktiva dialog. Han får ju fram de verkliga människorna bakom de beslut som påverkar vår samtid i så hög grad. Han får fram en hel del kritik utan att vara otrevlig eller insinuant.

      Här får vi en bild av svensk blåögdhet i sin prydno. Ett jättelikt moskébygge,finansierat av skurkstaten Qatar och den enda övervägning som verkar ha gjorts på Malmö stad är huruvida bygglovet följer de aktuella normerna och reglerna. Som Christopher säger på slutet, har de helt missat avgörande frågor som vad syftet är med detta, är kristna välkomna, är shiamuslimer välkomna o.s.v.

      Trollmyr själv verkar känna en viss olust inför alltihop och har nog insett att hon och alla andra svenska dignitärer som var där nästan blev lurade. En minister från Qatar åker upp och håller 20 minuter tal på arabiska och där sitter svenskarna som frågetecken och har ingen aning om vad diktaturministern pratar om. De får ett 5 minutersreferat i efterhand. Det är verkligen uppseendeväckande och upprörande och det passerar som ett litet moln på den svenska presshimlen. Hur kan en nation vara så in i helvete vek och korkad. Hur är detta möjligt och som Christopher säger; ”man måste ju förstå att de här människorna missonerar”, ja är det någon politiker i Malmö som fattar vad detta handlar om och som funderat på konsekvenserna?

      Svara
  16. Jan

     /  06/12/2017

    Håller med henne i sak. De här skönhetsinstituten är säkert oseriösa. Och regeringen gör säkert ingenting. Däremot har jag lite svårt för hennes syn på kvinnor som hjälplösa offer. Jag menar: Ingen har väl tvingat dem till dessa ingrepp? Är kvinnor oförmögna till riskanalys?

    http://www.aftonbladet.se/ledare/a/MyMrM/sladderfeta-kvinnor-som-blir-supersnygga

    Svara
  17. MiT

     /  06/12/2017

    https://twitter.com/BehroozBazi/status/874316616988844033

    Svara
    • Jan

       /  06/12/2017

      Arkelsten personifierar väl den politiske hästhandlaren efter sina sina historierevisionistiska lögner om Moderaternas politiska historia. Vad är det för människor som har makten i dagens Sverige? Kan man lita på någon överhuvudtaget? En viss typ av skojare och narcissister tycks ha en förmåga att ta sig ända fram.

      Svara
  18. MiT

     /  06/12/2017

    Svara
    • 17 år?

      Svara
    • G

       /  06/13/2017

      Det här citatet från Ganmans mycket läsvärda och viktiga reportage passar bra här…

      ”Exempelvis så har jag kontakt med många ensamkommande ungdomar från Afghanistan över hela Sverige. Ingen av dessa har uppgett sin riktiga biologiska ålder. Jag brukar skämtsamt fråga hur gamla de är i Sverige och hur gamla de är i Afghanistan och det är inget konstigt längre, de berättar gärna, och ibland även beklagar sig över hur gamla de kommer bli innan de får gå i pension.”

      Svara
    • Detta är fåneri. Jag är 33 och ser yngre ut än honom.

      Svara
  19. MiT

     /  06/12/2017

    *https://www.facebook.com/tino.sanandaji/videos/10154719852248231/*

    Svara
  20. Pether

     /  06/12/2017

    http://www.friatider.se/tjocka-feminister-har-bildat-malm-fat-front

    ” Det är en kamp för att tjocka människor ska få synas i samhället”

    Ni syns redan, tyvärr. Det är änna ett resultat av att vara fet.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/12/2017

      Denna peppiga strukturella förfettning är givetvis viktig och oproblematisk. Det är även dags att bilda andra fräscha feministiska kampgrupper, själv föreslår jag en för att normalisera rökning.

      ”Malmö smoke front är en rökaktivistgrupp som flyttar ut lungsaktivismen från internet till gatan

      Det finns enligt Hannah Kindbom även en könsaspekt av rökofobin.

      – Patriarkatet gör att detta slår hårdare mot kvinnligt kodade lungor än andra. Den lunga som alltid varit kontrollerad och tuktats. Det är väldigt provocerande för folk att en kvinnligt kodad lunga inte eftersträvar de ideal som finns.”

      Svara
    • Kristian

       /  06/12/2017

      – You’re fattist!
      – No, I think you’re the fattest.

      Svara
    • Rikard

       /  06/12/2017

      Hej.

      Får mig att minnas bättre tider.

      Avsnittet av ‘Våra värsta år’ (‘Married with children’) när Al Bundy ställs inför rätta av fettaktivister.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/13/2017

        ” No, Ma’am, that’s impossible. Because, for the last hour I’ve been trying to squeeze your foot into a shoe when I really should have been easing it into the shoebox.”

        Svara
  21. Vet inte hur många av er som ser Leah Reminis serie om Scientologi – men det som slår mig är hur likt scientologi och medialandskapet i Sverige är. Ett av de sakerna tar upp är hur ingen riktigt får ifrågasätta saker. Känns det igen?

    Svara
    • Klimathotet

       /  06/12/2017

      Jo jag känner igen hela upplägget från den humbugrörelsen och Islam. Svensk media har gjort copy & paste och jag ger mig fan på att de har nästlat sig in i riksdagen. I Frankrike klassas Scientologikyrkan som en sekt. I Tyskland betecknas kyrkan som ett företag, men också som ett så stort hot mot demokratin att Tysklands motsvarighet till Säpos författningsskydd (BfV) håller rörelsen under särskild uppsikt. Andra länder har förbjudit sekten rakt av.

      Svara
      • Scientologi påminner om hela Sveriges medielandskap. Seriöst. Auktoritär rörelse och det är läskigt.

        Svara
        • Kristian

           /  06/13/2017

          Scientologins framfart omkring sekelskiftet (2000) var en liten försmak av dagens vänster.
          Skillnaden var att scientologin var fast i 50-talet och inte klarade av internet. Sådana problem har man inte idag; nu är internet ett verktyg.

          Svara
          • Allting med Scientologin pingar allt för väl med Sveriges media.

            Inte bara att de är auktoritära, men även att Scientologin mobbar ut alla som ifrågasätter dom till gränsen att smutskasta och försöka sabba ”fienders” jobb. Att smutskasta någon inför deras arbetsgivare är effektivt och det fattar Scientologer. Det fattar svensk media.

            Det är skrämmande.

  22. Erik

     /  06/12/2017

    Svara
  23. Kristian

     /  06/12/2017

    Svensk arbetsmarknad lyckas bra med att hålla folk utanför, Thorwaldsson vill exportera detta till hela EU:
    ”Utan hinder för fri rörlighet faller EU”
    https://www.dagenssamhalle.se/debatt/utan-hinder-fri-rorlighet-faller-eu-17532
    ”Om EUs regelverk underlättar eller i värsta fall tvingar fram konkurrens med löner och arbetsvillkor har EU ingen framtid.”

    Har han sett något alls av vad EU sysslat med de senaste 30 åren?

    Svara
  24. MiT

     /  06/12/2017

    Svara
    • Kristian

       /  06/12/2017

      Psalmboken nästa!
      ”Aktören är min herde, mig skall intet fattas.”

      Svara
    • Kristian

       /  06/12/2017

      ”Intresserad av samhällsfrågor och vardagsutmaningar. Kallas ibland ”yrväder” och är bra som ”bulldozer”. Söker #nyttjobb Twittrar privat.”

      Aha. Nyttjobb säger du. Dags att putsa sina genusmeriter?

      Mer gnäll:

      (Sedan har May, DUP och Brexit med Storbritannien att göra och inte bara England, men det kan vara svårt det där.)

      Svara
      • Kristian

         /  06/12/2017

        Gissar att hon aldrig kunde tänka sig att åka dit innan 1997.

        Svara
      • Jag kommer eventuellt åka till England för att se på Bananarama i höst. Så antagligen går deras turism okej

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/13/2017

          It ain’t what you do it’s the way that you do it
          It ain’t what you do it’s the way that you do it
          It ain’t what you do it’s the way that you do it
          And that’s what gets results

          Bananarama 80 tal. Herregud. De måste vara närmare 60 bast hela bunten ?

          Svara
    • Dreadlock

       /  06/12/2017

      Blev nyfiken på Ulrika Ehrensvärd . Verkar vara en sån typisk SJW efter den här Twittersammanfattningen : https://twitter.com/ulrikacsr

      Och inte alls blyg för att vika ut sitt privatliv i AB. http://www.aftonbladet.se/wendela/article11424110.ab

      Efter den offentliga privata exponeringen så fattar man ganska snabbt att det handlar om revanch för en känsla av att ha blivit åsidosatt en betydande del av uppväxten.

      Man kliver in i politisk skeenden, inte p.g.a. av att man vill förändra eller påverka, utan för att man skriker efter bekräftelse och uppmärksamhet samt gillande (Kärlek kanske)

      Gör tillräckligt många det på en och samma gång, och talar i samma mening , då har vi inget folkstyre i sinom tid. Folkstyret hotar att bli kidnappat av självupptagna individer med smärre personliga problem som kastas fram som spelkort i den politiska leken.

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/12/2017

        Lars Ekborg hade rätt.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  06/13/2017

        Dags att damma av analysmall 1A igen:

        [x] Dålig eller ingen relation med sin far under barndomen
        [_] Bipoär eller liknande?

        Svara
    • Ivar L

       /  06/12/2017

      Hmmm… ”byggaktör” med den titeln framgår inte att personen i fråga basar och ansvarar för det hela. Alla entreprenörer i ett bygge kan ju tänkas vara aktörer. Jag undrar om den där termen kommer att funka. Om nu ”herre” är så problematisk så blir det nog en term som tydligare anger ansvaret och ledarskapet tror jag.

      Svara
      • Ja, till och med ”byggansvarig” hade varit bättre.
        Men det faller väl på att ingen längre har personligt ansvar i Sverige.

        Svara
  25. Ivar L

     /  06/12/2017

    Gå in på svenskforsakring.se och kolla högerspalten! Bortsett från den obligatoriska ”Vi åker till Almedalen” (Hurra liksom; mitt försäkringsbolags intresseorganisation åker till Almedalen och dricker vitt vin, jag blir så lycklig!) så finns där en rubrik som mycket tydligt berättar om varför Fredrik Reinfeldt dyker upp här:
    ”Så här fungerar en privat sjukvårdsförsäkring”

    För det är vad det handlade om för de gamla Nya Moderaterna, att skynda på utvecklingen av privata vårdlösningar och avvecklandet av välfärdsstaten. Asylinvandringen är en otroligt värdefull motor för dem som tycker detta är en av de viktigaste frågorna; att ta tryggheten ifrån det sovande folket.

    Fredrik Reinfeldt är nog den värsta statsminister Sverige har haft för till skillnad från Löfven så är alltihop gjort med ett ont uppsåt. Och glöm aldrig att vad än M säger idag så sitter merparten som var med och genomförde planen tillsammans med Fredrik kvar i partiet. M är i mitt giftskåp under minst tre mandatperioder! Eller kan man någonsin förlåta sveket?

    Svara
    • Jan

       /  06/12/2017

      Visst. Avvecklandet av den socialdemokratiska välfärdsstaten var målet för De nya Moderaterna. Till vilket pris som helst. Och man lyckades väl. Så nu återstår väl bara att köpa privata försäkringar från Reinfeldt eftersom det gamla trygga samhället inte längre finns kvar. Tack vare samme Reinfeldt. Han raserade hundra år av samhällsbygge på åtta år. Och trettio procent av svenska folket bistod honom i hans gedigna förstörelsearbete.

      Svara
      • Olof

         /  06/13/2017

        Tja, det var bra mycket mer än 30%. Reinfeldt hade aldrig kommit någon vart med sin metod för att rasera välfärdsstaten om han inte kunnat utnyttja att stora delar av resten av partierna redan var godhetknarkare – han behövde bara annamma deras position och ta den lite lite längre och han kunde göra det i princip utan något som helst motstånd.

        Och jo, eftersom enda sättet att rädda den traditionella välfärden skulle vara att kapa ner alla bidragsystem utanför kärnområdena till noll så kommer det inte hända. Alltså är det privata försäkringar, vård, skydd, etc, som gäller. Och om man ändå får betala för sin välfärd privat, varför skall man göra det via skattsedeln med? Får man inget för skatten är de välkomna att dra åt helvete.

        Men jo, jag håller med om att Reinfeldt var den sämsta statsministern Sverige någonsin haft, att han sannolikt är sociopat och jag säger med stolthet att jag under hans tid vägrade rösta på något alliansparti (eller något annat riksdagsparti heller för den delen).

        Svara
  26. Dreadlock

     /  06/12/2017

    A-pråpo Brexit.

    Ingen har väl någonsin trott att GB ( Som är värre än det gamla romerska riket i koloniserande och ockuperande ) Någonsin kommer acceptera att EU kommer att domineras av en fransk/Tysk allians till på köpet i Bryssel ( Och Strassbourg emellanåt) och komma undan med det i det långa loppet ?

    Svara
    • Ivar L

       /  06/12/2017

      Nu är ju både Belgien och Frankrike gamla kolonialmakter av rang också så jag kan inte riktigt se vad det har med saken att göra. Men att britterna inte vill domineras av kontinentaleuropa stämmer naturligtvis.

      Sedan är det ju den yttersta av humor att EU:s säte är Bryssel. Den delade staden i det delade landet – där de inte ens kan komma överens om universitetsbiblioteket skall ligga på den flamländska eller franska sidan – skall lära hela Europa att enas. Tjenamoss, snacka om hästhandlare!

      Svara
    • Rikard

       /  06/12/2017

      Hej.

      Svenskar har svårt att förstå principen ‘Perfidious Albion’.

      Den har visserligen sisådär en sjuhundra år på nacken, men med tanke på vad vi inom skolan ställt till med…

      Ungefär som hur EG/EU egentligen fungerar: svenskar, danskar och finnar förhandlar och följer sedan avtal. Sydeuropéer förhandlar och gör som de vill, men säger att de följer avtal. Frankrike och Tyskland tvingar andra att följa regler de själva struntar i. Östeuropéer blir förolämpade, hotade och förlöjligade för att de inte vill ha massiv invandring av muslimer.

      Kanske det inte är Albions folk som är trolöst, egentligen, för vem kan anklagas för att vara trolös om den sätter sitt eget folk och sitt eget land först?

      En utmärkt TV-serie du länkat för övrigt. Den minner om en svunnen tid när det mediet ännu kunde höja sig över Filip&Fredrik-nivån.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/13/2017

        Det som Nigel Farage åstadkom ( Eu-parlamentariker som verkade i 15 år i Bryssel) Måste betecknas som en ren arbetsseger. En oförtröttlig kampanj. Och man blir ibland påmind att man någonstans innerst inne egentligen är en anglofil. Den här gången höstade GB in en massiv seger via en seg kämpe som öppet utmanade den Fransk/Tyska (M.Fl.) hegemonin direkt inför kameran. Man gjorde allt för att framstå Farage som en extremist.

        Who is your daddy now ?

        Svara
      • Dreadlock

         /  06/13/2017

        Yes minister och Yes Prime-minister ( Säsong 1 och 2)

        Finns att plocka genom din alternativa digitala bildleverantör ( host) Samt ett Christmas Special.

        Skarp, intelligent, och very very british… Kanon helt enkelt… Man kan inte få nog. Pärlor på löpande band,

        Svara
      • Rikard:
        En sammanfattning för vår tid värdig Sir Humphrey.

        Svara
    • Ivar L

       /  06/13/2017

      Det roligaste av allt är att biten han försöker äta upp bara kommer att fortsätta växa både inne i hans mun och utanför. Lögnen håller på att hinna upp honom och flera andra. Han för en kamp som han inte kan vinna eftersom verkligheten inte längre går att gömma undan i Rinkeby.

      Svara
    • Dreadlock

       /  06/13/2017

      Utan Adress : Värdelös Diskussion. Det som hände under 15 års tid under en pressetik som Jan Helin företrädde är liksom historia…

      Lärdomen är att man kan varken lita på Helin , och Teodorescu som kliver in i matchen på tok för sent.

      Svara
      • Alice är i min ålder (född 1984) – du kan knappast skälla på henne för att ha kommit in i debatten ”för sent”. Hon har inte haft en chans innan.

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/13/2017

          Skäller inte på Alice. Hon är just vad som behövs just nu …

          Men diskussionen handlar om SvT:s hanterande av presenterade fakta av en skattefinansierat public service under en lång tid tillbaka innan Teodorescu klev in i matchen.
          Har Alice verkligen gjort en poäng i utfrågningen, eller bara konstaterat fakta ?

          Blev inte riktigt den ögonöppnaren jag förväntade mig. Helin var skicklig i försvaret därför att han antagligen hade väldigt lite att försvara eftersom han själv klev in helt nyligen som SvT programchef.

          Svara
          • Fast jag tror faktapratare behövs i svensk debatt. Du måste inse att Alice kliver in i en debatt som är faktaresistent. Hon kan inte vara för kontroversiell.

    • Olof

       /  06/13/2017

      Helin inspirerar verkligen till ett bottenlöst förakt. Tror han på fullt allvar att det finns någon som inte kommer ihåg hans och hans gelikars rasistsmetande vidriga beteende?

      Svara
    • G

       /  06/13/2017

      https://twitter.com/Nebosa/status/874384787594764288

      Svara
    • Senior

       /  06/13/2017

      Svt har bara ett syfte med dessa ”debatter” och det är att misstänkliggöra meningsmotståndare med diverse metoder, det var precis på samma sätt på Sievert Öholms tid som idag. Det blir bara mer och mer uppenbart i takt med att deras desperation ökar.

      Svara
  27. #NoSocialNetwork, fd. Ulf Andersson

     /  06/13/2017

    Metro är väl lika politiskt korrekta som Dumheter24
    och MSM?

    Ja, man får lov att vara skadeglad mot idioter:
    http://www.expressen.se/dinapengar/metros-agare-anklagas-for-att-halla-sig-undan/

    Svara
  28. G

     /  06/13/2017

    ”Mångdubbelt fler könsstympade kvinnor än man trott

    Antalet könsstympade kvinnor i Sverige ökar kraftigt och är troligen mångdubbelt fler än vad som uppskattats hittills.

    En ny studie visar att det kan finnas uppemot 150.000 kvinnor i Sverige som utsatts för övergreppet.”
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mangdubbelt-fler-konsstympade-kvinnor-an-man-trott

    Svara
    • G

       /  06/13/2017

      ”Hon stympades helt utan bedövning

      – Alla kvinnor jag kände och litade på höll fast mig. Även min egen mamma. Sen skar dom bort mina blygdläppar och sydde ihop underlivet. Helt utan bedövning. Jag var åtta år. Livet blev aldrig sig likt igen.

      Jag möter Anissa Mohammed Hassan i en lokal i centrala Stockholm. Hon är en av få kvinnor som vågar berätta öppet om det hon utsattes för som barn i sitt hemland Somalia.
      ..[..]..
      Men hon får betala ett högt pris för sin öppenhet. Hon har skyddad identitet och bor på hemlig adress på grund av alla hot som riktats mot henne. Att tala om könsstympning är farligt. Att vägra stympa sin egen dotter även om man nu bor i Sverige är ännu värre.

      – Ingen berättade för mig vad som väntade, vilken smärta det handlade om och att jag skulle ha ont och vara sjuk på grund av könsstympningen resten av livet. Allt man sa innan var att jag skulle bli ren, fin, att jag skulle bli en kvinna, berättar hon.
      ..[..]..
      Anissa flydde från svält och krig och kom till Sverige för tio år sedan. Här togs hon emot av landsmän som hjälpte henne in i det svenska samhället. Men nästan genast fick hon också frågan från de andra somalierna.

      – Har du hunnit? Har du hunnit göra det med din dotter? Om inte så kan du åka till Somalia eller Egypten och omskära henne när du fått uppehållstillstånd.

      Det var alltså inte en fråga OM dottern skulle könsstympas utan NÄR. Men Anissa vägrade utsätta dottern för det hon menar är ren tortyr. Hon tvingades gömma sig och dottern på annan ort i Sverige.(forts)”
      https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hon-stympades-helt-utan-bedovning

      Svara
    • G

       /  06/13/2017

      https://twitter.com/snortan34/status/874373531584397313
      https://twitter.com/persikan32/status/874460517049520128
      https://twitter.com/attcom12/status/874481646048866304

      Svara
    • G

       /  06/13/2017

      Svara
      • Det fanns oss som försökte varna för detta 15 år sedan i S. Ignorerade, vi blev.

        Nu finns det dom som yrvaket försöker få det låta som att detta är något nytt. Ärligt talat: go fuck yourself. Människor som Veronica Palm har låtit detta pågå med gott samvete så länge det kunde bubbla under ytan. Hon är medskyldig.

        Svara
        • Ivar L

           /  06/13/2017

          Egentligen är det ju ännu värre för vi som är lite äldre minns att det för kanske 15-20 år sedan fanns en gryende debatt om de här frågorna. Det gjordes en hel del reportage om vidirgheterna och det fanns en hel del upprördhet. Successivt har dessa problem emellertid sopats under mattan av samtliga politiska partier och massmedier eftersom det enligt postmodernismen och postkolonialismen är rasism och vit överhet och nazism och gud vet allt att försöka få stopp på medeltidsmentaliteten i vissa immigrationsgrupper. Så det handlar inte ens om att vara yrvaken utan det handlar om att ha vaknat, somnat om och nu (eventuellt) vakna igen och låtsas som att detta är en nyhet.

          Svara
          • Ja, vad ska man säga? När jag var 18 så hörde jag om dessa problem för första gången (2002). Då ignorerade jag dom eftersom jag växt upp i ett trevligt svenskt villaområde.

            De senaste 15 åren så har jag däremot bott mestadels i ”utsatta områden” och ja, det är så illa och ännu värre idag. Jag har fått ”bög” skrikit till mig helt på måfå. Och visst, jag kan inbilla mig själv att jag har skakat av mig det, men egentligen inte. Att behöva gå och titta över axeln är inte ett trevligt liv om man säger så.

            Jag kan inte ens tänka mig hur de som är utsatta för hederskultur känner sig.

    • Rikard

       /  06/13/2017

      Hej.

      Det har varit känt ända sedan de första rwandierna och somalierna kom i början av/mitten på nittiotalet.

      Att vara stridbar om sådant då var ett snabbt sätt att avsluta karriären inom socialtjänst, barn-/mödravård, och liknande.

      När man ser vad som händer med den som står på sig, och hur den som arbetar för att förbjuda könsstympning av barn och lagföra de som utför det blir klassad som rasist, nazist och därefter totalt utfryst och svartlistad…

      … så tänker det flesta ”Det är inte mitt fel. Det är inte mitt ansvar, och de som bestämmer har visat vad som gäller”.

      Kom ihåg vilka partier det är som administrerat och styrt oss hit. De bär skulden.

      Vi kunde 1995 agerat på så vis att den som stympar sitt barn sätts i fängelse (eller hellre arbetsläger) för att sedan utvisas på livstid, och konsekvent gjort så vare sig det är somalier, arab eller jude som skär sönder könet på sitt barn.

      Vi (som i ‘vi svenskar’) kunde räddat så många barn från detta.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  29. G

     /  06/13/2017

    #detnyalandet…

    ”Nödrop från konditori Lido i Gävle: ”Kunder vågar inte komma in”

    Vd:n för Lido konditori i Gävle kände sig under helgen nödgad att gå ut på sociala medier och be om hjälp. Orsaken är ungdomsgäng som ockuperar konditoriets bord.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/nodrop-fran-konditori-lido-i-gavle

    Svara
    • Ivar L

       /  06/13/2017

      Numerär vinner i längden. När bärare av an annan kultur blir fler än de ursprungliga kulturbärarna trängs den gamla kulturen undan. I princip går detta inte att stoppa. Det är nya tider nu på bibliotek, konditorier, parksoffor, badplatser o.s.v. Svenskarna kommer att få lämna över alla platser som de inte med numerär kan besätta själva. Det är ett matematiskt faktum.

      Svara
    • Jans

       /  06/13/2017

      Och SVT lyckas med bedriften att åka dit och filma när ingen av ligisterna är där. Tänk vilken otur att de inte kunde visa hur det ser ut.

      Svara
    • G

       /  06/13/2017

      FB-inlägget om någon vill läsa kommentarer ”Man får det man importerar” lol…

      facebook.com/KonditoriLido/photos/a.402665613079862.103299.399352833411140/1589996857680059/?type=3&theaterfacebook lido konditori

      Svara
      • G

         /  06/13/2017

        Han som skrev följande kommentar efterfrågar saklighet och godton från andra…

        ”Föga oväntat är det faktum att SDs hatsvans här inne inte kan bemöta faktuell diskussion, utan känner sig tvingade att fokusera på det faktum att någon nämnde SD – Sveriges hatparti – synonymt med deras väljare – bottenskrapet av skandinaviens genpool – ett parti som alla till synes verkar sympatisera med, men som ingen vågar erkänna att de röstar på.”

        Svara
      • G

         /  06/13/2017

        ”Mathias:
        Antar att den här tråden kommer att handla om etnicitet som vanligt. Ni vuxna som kommenterar här är inte ett dugg bättre än ungdomarna när det kommer till empati och hyfs.”

        *Sverige hade en rasistisk trångsynthet och accepterade inte ligister så jag drog*..

        ”Gabriéla:
        Läste inlägget och tryckte på kommentarer o tänkte ”que the rasist shitstorm” . Vuxna människor… så jävla sorgligt att se. Så jävla skönt att inte bo kvar i gävle eller kvar i sverige för den delen, aldrig mer svensk trångsynthet…”

        Svara
      • G

         /  06/13/2017

        Christoffer:
        Har ni gått förbi där och sett detta själva?
        Det är ”ensamkommande barn” mestadels och deras föräldrar bor inte här som ni kanske förstår. Det här är ett fall för polisen och inget annat. Tonen måste bli mycket hårdare mot sånt här!
        Hoppas ni får den hjälp ni behöver.

        Christoffer:
        Det är ingen värdering jag lägger utan det är vad jag ser.
        Sedan det byggdes bänkar där har det blivit ett tillhåll för olika gäng, jag jobbar bredvid där så jag ser det dagligen. Och i det här fallet är det Afghaner, och har du inte haft huvudet i sanden de senaste 3 åren så kanske du noterat att vi har en hög asylinvandring från just Afghanistan.
        Men det här är ett nationellt problem, inget typiskt för bara Gävle tyvärr, eller Sverige heller för den delen.

        Anders:
        Finns det inga batikkärringar i Gävle som de kan ligga och pumpa istället? Win win liksom… 🙂 ”.
        ———-

        LOL!

        Svara
  30. G

     /  06/13/2017

    ”Fler ställer sig bakom stopp av utvisningar till Afghanistan

    Förra veckan skrev Socialdemokraterna i Kumla ett uttalande med krav på stopp av utvisningar till Afghanistan. Nu kräver även Socialdemokraterna i Nora och Liberalerna i Askersund att utvisningarna stoppas.”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/s-i-nora-staller-sig-bakom-stopp-av-utvisningar-till-afghanistan

    Jag kräver politiker med ryggrad och sunt förnuft, går det att beställa ?

    Svara
    • Du kräver det omöjliga.

      Svara
    • Ivar L

       /  06/13/2017

      Det första man vill veta är ju vilka ekonomiska intressen som finns i bakgrunden till sådana här protester. Det handlar ju som bekant om enorma mängder skattepengar som byter ägare i den här branschen.

      Svara
  31. G

     /  06/13/2017

    Viktiga texten av Ivar redan postade tidigare, detta mest för Stures *lalalala*…

    https://twitter.com/Adamstankar/status/874228091731759104

    Svara
  32. G

     /  06/13/2017

    Man kan ju fan börja undra…

    Svara
  33. G

     /  06/13/2017

    https://twitter.com/BehroozBazi/status/873944564935131136

    Svara
    • Kristian

       /  06/13/2017

      Den sorten byxor minns jag från tidigt 80-tal. Spelar han i punkband för medelklassungdomar?
      Allvarligt talat, ser han inte att han är en parodi på sig själv.

      Svara
      • Klimathotet

         /  06/13/2017

        Allt för stora skor = förlorade illusioner strax nedanför naveln.

        Svara
  34. G

     /  06/13/2017

    Från: http://cornucopia.cornubot.se/2017/06/brittiska-valet-storsta-valjarstodet.html

    Svara
    • Ivar L

       /  06/13/2017

      Ja, fast procentsiffror är ju inte det relevanta i ett val med valkretsar som i GB. May förlorade över tio mandat och förlorade egen majoritet. Det är väl alldeles självklart att det var en katastrof eftersom det var hon som utlyste valet som minskade hennes makt betydligt.

      Valresultat måste naturligtvis analyseras utifrån det aktuella landets valsystem. Sedan kan man säkert föra en intressant sidodiskussion om procentsiffror (Trump fick ju t.ex. färre än Hillary) men inte med utgångspunkten att det handlar om den praktiska effekten på parlament och regering.

      Svara
      • G

         /  06/13/2017

        Jo, tänker samma, att May fick mindre än det hon hade innan är ju inte en framgång hur man än vrider och vänder på det hela. Hon hade kunnat sitta säkert men ville göra detta för att söka ”större stöd” inför brexitförhandlingarna hmm, dumt i efterhand, dessutom skulle brexit genomföras oavsett om ”katastrofvalet” hade hållits eller inte, brexit har folket redan röstat om. Nog för att Con ledde stort i opinionsmätningarna när valet utlystes, men det gapet minskade mycket kraftigt, vilket May nog inte var beredd på och inte heller hade räknat med att det skulle ske så som det gjorde.

        Svara
      • Kristian

         /  06/13/2017

        Katastrofen var inte att utlysa valet, katastrofen var att inte ha kontroll över valrörelsen.
        Rävjakt? Var det en viktig fråga?
        Senilitetsskatt? (Pensionärer som äger sin bostad har inget högkostnadsskydd för äldrevård.)
        Rent tokeri. Hybris. De trodde de satt säkert.

        Hade de kört tryggt med ”bara vi är att lita på för Brexit” hade de kunnat öka sin majoritet.
        Problemet för de konservativa är att de har en liten falang som inte bara överdoserat Ayn Rand, de har läst Dickens och tyckt det låter bra. Jag vet inte vad man skall kalla dem, men de förstör mer för det partiet än vad äkta kommunister någonsin kan förstöra för Labour. (Då menar jag folk som säger att de skall återföra all personlig egendom till staten och gör detta till huvudfråga i valet. Har inte hört det från Labour. Ännu.)

        Svara
        • G

           /  06/13/2017

          Jag tänkte på det innan valet. Con har snackat om rävjakt, ska de driva såna frågor när vänstern i land efter land är så tokvänster som den är just nu. Går inte, de måste prata om viktiga, relevanta och stora frågor för att inte ge bort röster och ge vänstern onödigt mycket luft under vingarna i dessa tider, det är katastrofalt för samhället i stort, även för den vänster som bara vill ha ”vanlig” vänster politik och röstar Labour, men inte ser eller bryr sig om alla galna frågor som drivs framåt av dagens vänstern.

          Svara
  35. G

     /  06/13/2017

    Ja, *it’s ok when we do it* är ett stort problem…

    Svara
    • Ivar L

       /  06/13/2017

      Det är ju en skitrolig bild. Jag är dock förvånad över att vänstern inte ser att de utmålar sig själva som idioter med den. Jag trodde först att det var någon till höger som gjort den för att driva med vänstern.

      Svara
  36. Svara
  37. G

     /  06/13/2017

    Hur hånar man och spottar folk i ansiktet på effektivast möjliga sätt?

    JW skriver toppenbra om nya studien som SVT rapporterade om igår (se ovan). Och ger välförtjänta kängor till you know who.

    ”Den relativa hederskulturen”
    https://ledarsidorna.se/2017/06/den-relativa-hederskulturen/

    Svara
  38. Maria K

     /  06/13/2017

    Det är märkligt att politikeradeln bara får fina uppdrag utan hänsyn till tidigare prestationer! Och ingen protesterar mot att Reinfeldt och Ohly mfl bara kostar oss skattebetalare massor!

    Svara
  39. G

     /  06/13/2017

    Widar skriver om våra nya *Enter at your own risk*-zoner och den bakomliggande orsaken…

    ”Det behövs en Lindbeck igen”
    http://folkbladet.se/opinion/det-behovs-en-lindbeck-igen-om4698502.aspx

    Svara
  40. Jag tror att det är för att håna och trycka ned oss. När jag ser hans anlete, tänker jag på den betydligt bättre människan Johann Patkul.

    Svara
  1. Vad hände 2017? Del 3. Gott nytt år! | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 6 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.