Magiska glasögon

Nu förstår jag varför charaderna kan hålla på som de gör, media har magiska glasögon

Senast var ju SvD som var i farten och påstod att ensamkommande barn hade attackerats och hade med den här bilden på… ehhh… barnen

Finns inte en enda bild från demonstrationen som visar barn. Några kanske är gränsfall. I allra bästa fall. Om man samtidigt är snäll.

Inte nog med att SvD fullt medvetet ljuger för sina läsare öppet och hånfullt, man försvarar det dessutom

Jag var tvungen att svara dem, kommer nog inte att få någon respons alls. Detta är något oerhört provocerande att vuxna män låtsas vara barn. Och det är ännu mer provocerande att media hejar på och uppmuntrar farsen och bedrägeriet!

Om jag får gissa så har de ca 35 000 som kom 2015 sen dess kostat Sverige i runda slängar 100 miljarder. Och då är det bara de rena kostnaderna i pengar enbart för de som kom 2015 alltså och då är pengar ändå det enklaste att fixa. De sociala är det värre med, man har pytsat in massor av vuxna män från totalt främmande kulturer på både högstadiet och gymnasiet bland riktiga barn och unga. Man har dukat upp ett smörgåsbord åt dem. Finns inte en 13-,14- eller 15-åring som har det minsta lilla att säga till om mot en fullvuxen man 20+ år gammal. Man har sabbat totalt för flera generationer.

Men SvD är inte ensamma om att stödja och uppmuntra det gigantiska bedrägeriet mot svenska skattebetalare, i stort sett all media gör det varje dag så ofta de kan.

Den där Åsa Lindhagen är visst i ropet ordentligt

Fast den här gången är hon tillsammans med andra rena vettvillingar när de kräver att man ska stoppa utvisningar till Afghanistan

Tillsammans med de ovan alltså…

Vem har släppt in dessa i möblerade rum?

Jag slängde visst ihop det där klippet lite för tidigt, Lindhagen från Miljöpartiet bara fortsätter att leverera och leverera och leverera och…

Min favorit från SvD är dock från hösten 2015 när de med ljus och lykta sökte efter vanliga svenskar med olika åsikter för att höra deras åsikter om asylhaveriet som bankade på dörren.

Ni kan ju gissa hur artikeln såg ut…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

70 kommentarer

  1. Dan

     /  08/10/2017

    Va fan 650000 för att utvisa en person. (O så misslyckas man till råga på allt) väl investerade skatte pengar.
    https://www.svd.se/misslyckad-utvisning-kostade-650000-kronor

    Svara
  2. Fast det var väl inte bildsättningen som var lögnaktig? Där syns ju klart och tydligt att de är vuxna. Det var väl snarare texten som var lögnaktig?

    Svara
    • lensof

       /  08/10/2017

      Text eller bild….
      Barn är de inte, inte heller ungdomar.
      Inte skulle jag vilja ha en tonårig dotter i samma skola som någon av de här. Förstår inte hur någon förälder accepterar detta.
      Bilderna från Stockholm är egentligen bra för de avslöjar lögnerna. Vad man försökt ge olika förklaringar på går inte längre att dölja.
      De s.k. ensamkommande är gubbs som vill ha förmåner och den svenska staten låter dem få detta.

      Svara
      • Rikard

         /  08/10/2017

        Hej.

        ”Förstår inte hur någon förälder accepterar detta.”

        Vad är ditt alternativ?

        Privatskola av dyrare modell är få förunnat.
        ‘Fri’skola utan mångkultur har ofta väl tilltagen kö och höga krav.

        Att flytta barnet för att det blir för mycket mångkultur i skolan, ja hur skall det se ut när man skall grilla i villaförorten? Då kan du bli känd som ‘rasisten’ och det är svenne banan rädd för, för rasister det är onda typer det serrö, som tuttar fyr, pular knall och eldar snickarkryss – och det vill man ju inte vara.

        Flytta till svenskare område? Oddsen är att om du har nog med flis för det, så bor du redan där; annars se ovan.

        Snacka ihop sig med grannar och andra föräldrar? Minst en av dem är miljöpartist, kommunist, feminist, eller Reinfeldt:are, och då går sk*tsnacket snabbt igång. Särskilt om du själv inte är påläst, rapp i truten och van att tala till tjuriga grupper av människor som inte tror dig om du så säger att vatten är vått.

        Så vad har vi svenskar för alternativ när vi röstat på byket i Stockholm som pyntar med våra stålar för sådant pack som på bilderna? Sju av riksdagens partier anser att männen på bilderna är barn.

        Ett gör det inte, och i brist på fläsk steker man bröd, som man säger.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare
        PS Hoppas min ton inte låter som om det är mot dig udden är riktad, för det är den inte. DS

        Svara
        • Pether

           /  08/11/2017

          Tror nog att de flesta i villaområdet hade gjort exakt samma sak. De brukar vara de som bryr sig mest om sina barns framtid.

          Svara
    • MiT

       /  08/10/2017

      Fast bild och text hör ju ihop, de är inte fristående saker som inte har med varandra att göra. De har VALT den bilden och den texten för att de ska höra ihop.

      Svara
      • Mjölner

         /  08/11/2017

        Både text och bild är fel, även om de hör ihop. Syftet är desinformation av grövsta kaliber !

        Svara
        • På vilket sätt är bilden fel då? Är den inte tagen vid tillfället texten handlar om, på personerna som befann sig där?

          Svara
      • Jag känner att om bilden skulle varit lögnaktig, skulle det varit en sån där bild på en liten flicka med en nalle i famnen. Det var det inte nu, det var istället en bild på de riktiga männen som befann sig på platsen.

        Svara
        • MiT

           /  08/12/2017

          Samtidigt som texten säger att det är barn?

          Svara
          • Ja, men då är det ju TEXTEN som är lögnaktig.

          • MiT

             /  08/12/2017

            Men text och bild hör ju ihop! De har ju inte valt bilden på måfå? Resonerar man som du gör så kan aldrig en bild vara propaganda eller lögnaktig eftersom bilden alltid ska stå för sig själv och aldrig ha något med texten, som bilden uppenbart är en del av för att locka läsare, att göra.
            De skriver alltså om barn som blir attackerade och illustrerar det med en bild på vuxna män. De båda hör ihop. Du kan inte dra ut bilden ur den tänkta helheten.

          • Nej. Om de valt att lägga in exempelvis en sån där bild på en liten flicka med en nalle i famnen, då skulle bilden varit lögnaktig. Nu var bilden bara en bild på de personerna som var där i verkligheten. Inget lögnaktigt med verkligheten, snarare tvärtom.

  3. hllviken

     /  08/10/2017

    Invandrare från Iran gör nog rätt analys;

    Svara
    • Jan

       /  08/10/2017

      Helt rätt, det är välfärdsturism det handlar om. Huvudsakligen parasitär invandring. De har inget här att göra. De tillför inget. Vi har inget försörjningsansvar för unga män från Mellanöstern. Bättre att mota Olle i grind. Våra politiker (och naiva väljare) har svikit oss.

      Svara
    • Ivar L

       /  08/10/2017

      Det kan till och med vara så att bland de som är åt det yngre hållet kanske till och med en del deltar så att de sedan kan visa sin släkt att de gjorde allt de kunde för att få stanna. För att slippa åka på stryk typ. En del av dem kanske faktiskt vill åka hem. För det finns ju ett litet dilemma som media nästan helt mörkar (Jörgen Huitfeldt på Studio Ett är den enda som jag hört ta upp det) nämligen att i de fall det verkligen handlar om barn så är de ofta ankarbarn, eller utsända för att tjäna pengar och då handlar det i grund och botten om trafficking. Ungefär som när fattiga familjer i byar i t.ex. Indien säljer döttrar och söner till arbetsgivare i andra byar och liknande.

      Svara
  4. MiT

     /  08/10/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/10/2017

      Rösta för guds skull inte på Centern eller Miljöpartiet. Landsförrädarpartier båda två.

      Svara
      • tompas11

         /  08/11/2017

        Nu är det väl inte bara C och MP som är landsförrädare, hela sjuklövern tillhör ju landsförrädarna. Så rösta för Guds skull inte på något parti inom sjuklövern. Jo förresten, gör det om du anser att det är bra nu och vill ha mer av samma.

        Svara
    • hllviken

       /  08/10/2017

      Svart humor i så fall!

      Svara
    • Ivar L

       /  08/10/2017

      Ett av problemen här är att det inte finns något mellanting mellan omedelbar utvisning och komplett uppehållstillstånd som blir medborgarskap och full förplägnad livet ut.

      Visst kan människor få respit med att lämna Sverige om de menar att det är osäkert i deras hemtrakt. Men det behöver ju för tusan inte betyda att de automatiskt skall bli permanentade i Sverige livet ut. Samma sak i Syrien, nu har Trump och Putin med flera motat tillbaka IS men kommer syrierna flytta hem? Vi får se, gissningsvis endast en bråkdel. I och för sig eftersom många som kommit hit är emot Assad (och kanske till och med föredrar IS) men också för att Sverige sett det som självklart att alla som behöver skydd skall bo i Sverige livet ut och aldrig återvända för att bygga upp sitt land igen. Hade det sett ut så i Europa efter andra världskriget hade Centraleuropa varit en vildmark idag.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/10/2017

        Så klart att gruppen med Afghanska asylsökare är sura, de får i stor utsträckning inte asyl eftersom de enligt våra myndigheter saknar asylskäl. Barnen ska tillbaka till sina vårdnadshavare, och om de är vuxna så ska de åka hem. Punkt. Bara för att de sätter sig på stan och att det skrivs artiklar om att de blivit påhoppade av ett gäng hjärndöda nazister ändrar ingenting av detta, ingenting.

        Dessa jävla nazister, jag blir så trött på dem. Ingen politiker, förutom de extremaste, brydde sig förrän dessa övervintrade skinnbulor började härja. Nu står politiker från höger till vänster, tyckarjournalister och B-kändistwittereliten på rad för att markera avstånd mot högerextremism med konsekvensen att den imaginära snittåldern på sittstrejkarna snart är nere på 9 år.

        Svara
  5. hllviken

     /  08/10/2017

    MSM och politiker påstår helt annat än FN om läget i Afganistan!

    Svara
  6. hllviken

     /  08/11/2017

    Svara
  7. heraldikern

     /  08/11/2017

    Åsa Lindhagen borde avsättas som borgarråd då hon uppmanar till brott mot Svensk lagstiftning!

    Svara
    • Johan A

       /  08/11/2017

      Hon kanske också fuskade i kursen ”Demokrati i teori och praktik” som Alma Handzar gjorde? Fusk och mygel verkar ju vara ett genomgående tema hos kvinnliga politiker och tjänstemän nu för tiden.

      Svara
  8. heraldikern

     /  08/11/2017

    Återigen, det är ingen större fara med att vistas i Afghanistan enligt Migrationsverket. Och jag tror att Migrationsverket som vanligtvis brukar stå på migranternas sida, i det här fallet helt enkelt måste erkänna att det är rätt. När den egna Afghanska myndighetens statistik visar att dödandet av civila legat still de senaste 4 åren och att det inte dör fler civila i krigsverksamhet eller terror än det gör i trafikolyckor. Svårt att ta till sig snacket om att våldet har ökat då! Hemvändande migranter som ändå inte anser sig vilja stanna i Afghanistan kan ju återvända till Iran där dom ofta kom direkt hit ifrån! Men om det vore något med dessa ”barn” så skulle dom åka hem och ställa sig till förfogande för den legitima regeringen och driva ut IS och Al Qaida. Men det är dom för fega eller för lata för. Bättre då att emigrera till land där man får allting gratis!

    Svara
    • Lata och gratis. Du sa det. Energin gick åt i att fixa resan hit.
      Det känns för mig som en stor del av politiker och media har drabbats av masspsykos. De ser inte vad de ser utan det de ville se för att känna sig goda. De ser små värnlösa pojkar som leker med bilar, som man tröstar och blir mamma till.

      Men, är inte invandring till EU en början till ockupation? Folket byts ut och de ”vita” utbildade som är kvar får driva samhällsfunktionerna och servicen för de nya. Tills allt kollapsar och man får börja om från, tja vilket århundrade du tror.

      Svara
  9. x

     /  08/11/2017

    Att den s.k.. ex-pojkvännen i Arbogafallet skulle varit under 21 år när han mördade är med all sannolikhet bullshit.

    Så avlyssnades Arbogaparet:

    Under samtalen kommer pojkvännen också in på uppgifter om sin egentliga ålder. Utredarna menar att han är betydligt äldre än de 19 år som han tidigare uppgett. Något som kan få stor betydelse för vilket straff det blir om han döms för mordet.
    Han säger bland annat till vännen:
    Jag är 25, men jag har erfarenheter som en 50-åring”.
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/sa-avlyssnades-arbogaparet

    Jag mer på vad han säger när han inte vet att han är avlyssnad än vad som står i köpta papper från Iran.

    Svara
  10. Rutger Manger

     /  08/11/2017

    Gå in på https://www.svt.se/nyheter/ och skrolla ner till ”Oönskade Snoppbilder”. Titta på artikeln under. Hur tänkte man?

    Svara
  11. MiT

     /  08/11/2017

    ”Det är krig, alla som utvisas tillbaka dör”, ”de utvisas till döden” osv

    Ett ensamkommande om varför de kom till Sverige
    https://twitter.com/nabizadehse/status/895842787106721795

    Svara
    • MiT

       /  08/11/2017

      Herregud, de förstår inte ens när de själva säger det…

      Svara
      • Jan

         /  08/11/2017

        Skickar räkningen för kostnaderna för ”barnen” till de här kvinnorna. Det räcker med att de betalar för varsitt barn. En miljon per år. Minst.

        Svara
  12. Pelle2

     /  08/11/2017

    Bloggaren Fristad, som enligt egen utsago jobbar på socialförvaltningen i en stadsdel i Stockholm, berättar om att de ensamkommande tränger undan andra socialbidragstagare från bostadsmarknaden eftersom de inte kan hitta speciellt många lägenheter i Stockholms innerstad som dom kan tilldela asylsökarna.
    T.ex får de ensamkommande förtur till lägenheter som tidigare har tilldelats missbrukare, folk med mentala problem och kvinnor som behöver skyddat boende.

    Med andra ord ställs grupper mot varandra vilket politikerna alltid säger att man inte skall göra.

    Precis som bloggaren i otakt förespråkar han att de som är så sugna på att t.ex låta de strejkande Afghanerna stanna själva skall ta emot dessa Afghaner och finansiera deras uppehälle eftersom dom menar att vi är rika och har råd..

    Men vi vet ju alla att aktivisterna menar att någon annan skall betala för deras godhet…

    Undrar hur länge till det svenska folket kommer att köpa att deras skattepengar i stor utsträckning går till asylsökande medan vi själva får allt mindre för de pengar vi har betalat
    i skatt ??

    http://www.fristad.eu/2017/08/privatisera-flyktingmottagandet/

    Svara
    • Ivar L

       /  08/11/2017

      Socialpolitik handlar alltid om att ställa intressegrupper mot varandra och prioritera. Att politikerna idag inte vill kännas vid att det här så är ju för att de då blir uppenbart att landets egna invånare prioriteras ner till förmån för främlingar som på olika sätt lyckats ta sig hit.

      Svara
  13. MiT

     /  08/11/2017

    Svara
  14. Pelle2

     /  08/11/2017

    OT:
    Bloggaren i otakt sågar Sossen Berit Högman som menade att Storbritannien invaderade Falklandsöarna, när Argentina landsteg där, för att Thatcher behövde höja sina sjunkande väljarsiffror och inte för att Falklandsöarna faktiskt tillhör Storbritannien.
    Är väl inte precis så att Thatcher lyfte telefonen och bad Argentina invadera…

    Anledningen till att hon tog upp detta var att hon menade att Moderaterna, precis som Thatcher då, KU-anmäler diverse sossar för it-skandalen för att försöka locka väljare.

    Man kan diskutera vilka sossar som förtjänar att bli KU-anmälda men det är ju sjukt att påstå att anledningen till KU-anmälan var något annat än att utdöma ansvar för it-skandalen.

    Hon borde istället ifrågasätta hur fan Sossarna kan ge Ygeman ett toppjobb och utlovar framtida ministerposter till honom, trots att de inte vet om han blir fälld eller ej..
    Det mesta talar väl också för att han blir fälld..

    http://iotakt.se/stolpskottet/

    Svara
    • Jan

       /  08/11/2017

      Jämförelsen med Falklandskriget är minst sagt tveksam. Hennes andra antagande är dock korrekt. Det är väl känt att KU missbrukas på det sättet. Åt båda hållen. Det är ingen nyhet. Sossarna stavas med liten bokstav för övrigt.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/11/2017

        Jodå,bägge sidor missbrukar ku men de som är inblandade i it-skandalen förtjänar att hamna i ku även om jag önskar att vi skulle ha en instans som faktiskt kunde döma politiker för tjänstefel och att de skulle få ett straff som kändes om de är skyldiga.
        Ku ger dom bara en smäll på fingarna och sedan kan dom gå vidare som om inget hänt….

        Svara
    • Jan

       /  08/11/2017

      Han på andra raden till höger ser ut att vara kring 50. Världens äldsta barn?

      Svara
      • ai

         /  08/11/2017

        Jag tror han är närmare 45 än 50 men såklart ha helt fel.

        Någon kanske redan har tänkt på det här (läser inte Twitter så missar de skarpaste knivarna) men vore det inte möjligt att köra bilderna på ensamkommande flyktingbarn genom ett AI av det slag som exempelvis Google utvecklar.

        Ett AI borde kunna gå igenom miljontals bilder på människor av olika åldrar (som inte är påhittade) under en natt och lära sig dra slutsatser utifrån dessa. Det skulle kunna ge hyfsat exakta approximeringar på hur gamla folk på olika bilder egentligen är.

        Det är svårt för en batikhäxa att anklaga Google för att vara nazist.

        Svara
  15. hllviken

     /  08/11/2017

    Lagen medger begränsningar för icke-svenska medborgare:

    http://pbs.twimg.com/media/DG8g-LlXoAAfKun?format=jpg

    Svara
  16. MiT

     /  08/11/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/11/2017

      Schyman är en landsförrädare. Hon vill att Sverige blir ett Asien i Norden. Med en befolkningsökning på en miljon vart femte år.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/11/2017

        Jag tror hon skiter i vilket faktiskt. Gudrun Schyman vill inte mycket annat än att fortsätta vara Gudrun Schyman. Hon ploppar liksom fram närhelst det vankas mediebevakning och hon vet vilka kompisar inom journalistkåren hon skall ringa.

        Fi är ju som någon slags livsstilsmarkör, en dekoration, snarare än ett parti. Till och med NyD var ju bra mycket mer seriösa än Fi.

        Svara
    • Pelle2

       /  08/11/2017

      Det kostar inte Schyman ett skit att spela god. Snarast får hon väl poäng hos twitter-eliten när hon poserar på Södermalm..
      De som får betala är det stora skattekollektivet som får allt mindre för sina pengar tack vare godhetsknarkare som Schyman..

      Svara
    • Den som bär huckle är väl inte ett dugg modig? Visar sin lydnad

      Svara
  17. MiT

     /  08/11/2017

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/12/2017

      Det är när vi hör berättelserna om riktiga flyktingar från helvetets botten, som det blir provocerande med ekonomiska migranter. Här måste man ge USA rätt. Ta in konstaterade flyktingar via FNs kvotprogram. Med flygplan. Och ha en hård gränskontroll om man knackar på dörren.

      Svara
  18. MiT

     /  08/11/2017

    Svara
    • Jan

       /  08/11/2017

      Han tycks ha gått ner i vikt dock. Vilket behövdes. Om den här bilden åskådliggör sossarnas framtid ser det inte bra ut. Feminister, invandrare och meterosexuella män.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/11/2017

      Borde väl vara tomtemössan dom skulle ta på sig eller en narrmössa.

      Svara
  19. MiT

     /  08/11/2017

    Svara
    • Pelle2

       /  08/11/2017

      Jo,men han grät ju när han gick med på det och ville egentligen inte ha något stopp.
      Frågan är vad Löfven tycker om en illojal regeringsmedlem??

      Svara
    • Skeptisk

       /  08/12/2017

      Bedriva öppen opinion mot regeringens politik, när man sitter i den och själv genomfört den. Då behövs en stor Brasklapp.

      Svara
  1. Gökboet | WTF?
  2. Vad hände 2017? Del 4 | WTF?
  3. Förtroende för media | WTF?
  4. Påminnelse inför valet: Del 8 | WTF?

Lämna ett svar till Rutger Manger Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.