Ulf Bjereld raggar medlemmar och röster bland utvisningshotade afghaner och deras Sugar Mamas

Ulf Bjereld raggar skamlöst röster i gruppen ”Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar”.

Han raggar alltså medlemmar bland de som vill ha en migrationspolitik som är helt tvärtom mot Socialdemokraternas. Ulf är dessutom med i S mäktiga Verkställande Utskott och är därmed också delansvarig för politiken som drivs.

Annat man kan se i gruppen

Någon som vill adoptera.

Man vill ha en symbol som visar att man stöttar ensamkommande och får det här som svar

Jaja, vi befinner ju oss i Sverige.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

79 kommentarer

  1. Ah, Nalle Knutsson försökte ju adoptera en 30-årig manlig indier 2005 men fick avslag.

    Så det är inte en ny tanke…

    https://www.expressen.se/noje/tv/nalle-adopterar-30-arig-indier/

    Svara
  2. Det går inte att adoptera en vuxen i uppehållssyfte. Annars går det ju adoptera en vuxen som till ex har levt sitt liv här med andra än egna föräldrar. (Kollat med advokat)

    Det var ju otur eller var det tur. Men det finns inga hinder att försörja någon varken här eller i någons hemland. Så börja gärna med att betala.

    Undvik nu röda hjärtan för era käraste. Det betyder inte kärlek längre bara strunt och kanske något psykiskt trassel.

    Svara
    • Senior

       /  10/13/2017

      Giftermål torde väl vara det som ligger närmast adoption gällande vuxna.

      -Men då får man ju som make/maka vissa juridiska skyldigheter själv gällande försörjning och ekonomi, så jag misstänker att det inte är intressant för dem.

      Svara
      • Mikael

         /  10/13/2017

        Varför gifta sig med ett barn, och tvingas försörja det, när man kan ha massor med skäggbarn, och tjäna multum medan man blir påsatt av dem.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  10/14/2017

          Det vore väl galant att dessa ”mammor” på riktigt adopterar dessa ensamstående barn. Det är tre flugor i en smäll, ”mamman” mår topp, ”sonen” får en ny vårdnadshavar, och samhället slipper den kortsiktiga kostnaden iom art den nya föräldern tar ansvar för ekonomin.

          Svara
        • Hmm

           /  10/14/2017

          Fast när någon blir ditt juridiska barn upphör allt stöd från staten. Det får du enbart för fosterbarn inte adoptivbarn.

          Svara
          • Senior

             /  10/14/2017

            ….förutom barnbidrag, flerbarnstillägg och i förekommande fall bostadsbidrag…

            Förvisso en spottstyver jämfört med vad fosterfamiljen får, men helt bidragslösa blir de ju ändå inte.

            Men det bästa torde ändå vara att man får behålla sina egna tillgångar för att själv välja vad jag vill lägga dem på…

          • Hmm

             /  10/15/2017

            Inte när de är över 18.

  3. Pelle2

     /  10/13/2017

    Ulf Bjereld är en otäck människa så det förvånar mig inte ett skit att han försöker värva röster bland asylextremisterna.

    Svara
    • Olof

       /  10/14/2017

      IKR? (va, jag kan oxo lajva ung).

      Ärligt talat är det en av de mest obehagliga människorna i svensk politik. Jag kan inte glömma bloginlägget han gjorde i samband med, har jag för mig, att Frida Wallberg blev knockad.

      Där beskrev han hur han var motståndare till våldssport, för att han själv kände hur det ‘pirrade’ när han tittade på sådant och tycktes få lust att själv slå. Så det måste förbjudas.

      Min omedelbara tanke var ju snarare att det var något gravt fel på honom och att han nog borde söka hjälp innan han skadade någon. För vi normala får ingen lust att slå på någon annan bara för att vi ser det på tv. Inte heller kräver de flesta av oss att andras frihet skall begränsas för att vi själva tycks ha problem.

      Så jo, fruktansvärt otäck människa. Och jag skulle inte bli förvånad om han blev påkommen med i princip vad som helst – har man varken självkontroll eller ansvarskänsla så…

      Svara
      • Senior

         /  10/14/2017

        Du har just snyggt och prydligt sammanfattat den totalitära vänsterns problem då de projicerar sina egna tillkortakommanden på andra, och deras iver att stifta lagar mot detsamma istället för att själva ta sig i kragen, växa upp och ta sitt personliga ansvar för dem.

        (Jämför med feministen i kommentaren här som inte ens kan ta ansvar för sitt egna klädval.)

        Kommunism är ett sjukdomstillstånd….

        Svara
  4. MiT

     /  10/13/2017

    Svara
  5. Lars

     /  10/13/2017

    FINSPÅNG.

    Svara
  6. MiT

     /  10/13/2017

    Svara
    • Kalle

       /  10/13/2017

      #trams

      Svara
    • Fd Fp

       /  10/14/2017

      Detta kan knappast var en del av kärnuppgiften för Landstinget och Länsstyrelsen. Kan inte skattepengarna användas till något bättre?

      Svara
  7. MiT

     /  10/13/2017

    Svara
  8. Pelle2

     /  10/13/2017

    OT:
    Följetången Roger Mogert fortsätter i SVD.

    Denna gången förnekar han i ett inlägg att han försvarar bråken i biblioteken och att han minsann inte menade att de som vill ha tystnad i biblioteken är rasister.
    Han har minsann blivit missförstådd, stackaren.

    Dessutom gråter han över att ha blivit ordentligt i de sociala medierna.

    Dessvärre är han så förbannat korkad att han länkar till sitt ursprungliga inlägg där man kan hitta följande citat:

    ”Konservativa debattörers krav på tysta bibliotek är ofta kryddade med en god portion främlingsfientlighet eller en väl tilltagen dos klassförakt,”

    https://www.svd.se/borgarradet-krav-pa-tysta-bibliotek-framlingsfientliga

    Vad i de orden motsäger det som vi andra hävdar att idioten Mogert menar att de som vill ha tyst i biblioteken är rasister ?

    Jag sa i ett tidigare inlägg att jag inte trodde att han var ointelligent men nu börjar jag tvivla på allvar. Eller så är det han som drivs av ett väljarförakt och tror att vi inte är läskunniga och inte förstår vad han skriver.

    Vilken jävla idiot !

    Här är länken till hans infantila snyftinlägg också
    https://www.svd.se/mogert-jag-kan-sta-ut-med-att-bli-missforstadd

    Svara
    • Senior

       /  10/13/2017

      ”Eller så är det han som drivs av ett väljarförakt och tror att vi inte är läskunniga och inte förstår vad han skriver.”

      Det var väl ungefär så Mona Sahlin motiverade sossarnas valnederlag 2006. ”Jag tror inte väljarna har förstått den politik vi står för.”

      Tanken slog henne aldrig att det var precis detta väljarna förstått och genomskådat.

      Svara
    • Dreadlock

       /  10/13/2017

      ” för mig var istället biblioteket vägen till litteraturen och kulturen. Mer än så: det var vägen till att förstå mig själv och omvärlden, att se mig själv i andra. ”

      ” Ofta är kraven på det tysta biblioteket kryddade med en god portion främlingsfientlighet eller en väl tilltagen dos klassförakt. Stöket på biblioteket blir på så vis mest ett slagträ mot Den Andre.

      Slagträ mot den andre ? Stöket ? Vad fasiken yrar han om…

      Vakna för helvete. Vi lever i en annan tidsanda. Den som du lämnade för 40 år sedan och har som referens för ett gott samhälle. Väx upp, skaffa lite hår på bröstet och ta dina jävla proggskivor , sälj dem och ta det röda pillret med oss och tillsammans så skall vi skåda , hand i hand, hur flumskallar skiljer sig från realpolitiker .

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/14/2017

        Kommunpolitikern lider av en malign brist på självinsikt, och är därför helt naturlig svårartat pretentiöst.

        ”…för mig var istället biblioteket vägen till litteraturen och kulturen…”

        Smaka på den ni!

        Killen är perverst gränslös.

        Svara
      • Han pratar om biblioteken som att det är typ några ungdomar som sitter och pratar lite för högt som hyschas. Vi pratar om förstörelse, gap och rena slagsmål. Han kanske borde ta sig ett besök i ett bibliotek i ett ”utanförskapsområde” en eftermiddag?

        Ärligt talat så är det faktiskt knappast de rika som gynnas av tysta bibliotek – de köper sina böcker oftast. Det är de som inte har råd med sina böcker, de som är trångbodda och kan inte få studiero hemma osv. Jag undrar om människan faktiskt gjort ett spontanbesök på ett förortsbibliotek de senaste åren och inte ”studiebesök” där de rullar ut den röda mattan?

        Svara
      • Ivar L

         /  10/16/2017

        Dessutom ljuger han ju om hur det var på biblioteken förr när det var tyst. Bibliotekarierna var ju huvudsakligen vänster och uppmuntrade arbetarklassungdomar att läsa. Att det skulle funnits ett utbrett klassförakt och rasism på biblioteken är ju rent idiotiskt att påstå.

        Svara
  9. Pelle2

     /  10/13/2017

    Lite mera OT:
    Johan Westerholmpå ledarsidorna skriver bra om hur man rensar ut sådant som Berts dagbok för att de inte anses rumsrena i dagens värld samtidigt som man utan att tveka tar in böcker som mormor är inte ett spöke som handlar om kvinnor i Burqa.
    https://ledarsidorna.se/2017/10/kronika-kulturen-ger-oss-bojor-och-piskor/

    Svara
    • Cain

       /  10/14/2017

      Jag är gammal nog att minnas filmcensuren i Sverige under 70- och 80-talet. Då vissa oklippta filmer men även totalförbjudna filmer blev hårdvaluta bland ungdomar.

      Jag minns hur Star Wars: The Empire Strikes Back blev barnförbjuden då striderna på planeten Hoth skulle påminna de stackars barnen om första världskrigets skyttegravsfasor… Senare även Stephen Spielbergs E.T. vilket uppmärksammades i USA. Vi ska inte snacka om skräckfilmerna under den eran som klipptes ned till ibland oförståelighet.

      Det finns en tradition och ett vurmande för förmynderi, kontroll och förbud inom den auktoritära vänstern som åter igen visar sitt fula tryne. De säger att de gör det för ”folkets bästa”, att omyndigförklara hela den vuxna befolkningen.

      Svara
  10. Vic

     /  10/13/2017

    *harkel* populism! *harkel*

    Svara
  11. Dan

     /  10/13/2017

    Om jag vore socialdemokrat så skulle jag kräva att ulf Bjereld omeldebart lämnar värkställsnde utskottet ( och kanche även partiet) eftersom han uppenbarligen inte ställer upp på den politik han själv varit med att besluta om

    Svara
    • Trolletplit

       /  10/13/2017

      I ett företag kallas det for illojalitet och ger rätt att sparka den anställde. Det har jag gjort.

      Man kan ju inte sitta i styrelsen och aktivt motarbeta de beslut sin styrelsen beslutat.

      Man han är nog som Dan Eliasson. Vet för mycket om de som tillsynes har makt över honom.

      Svara
    • Dreadlock

       /  10/13/2017

      Verkställande säger grammatikpolisen.

      Bjereld är en Adjungerad medlem av (s) VU. På svenska betyder det en närvaro-, yttrande- eller yrkanderätt, dock endast sällan beslutanderätt. D.v.s. Inte rösträtt.

      Det är dock helt klart att en adjungerad medlem är betrodd som ett slags röstmaskin till (s) och i.o.m. placeringen inom (s) VU har både stöd och hjälp av den innersta VU kretsen. D.v.s allt det Bjereld säger och gör sker inom samma VU mandat. Men Bjereld är teknisk sett inte politiker. Endast agent.

      Svara
      • Rikard

         /  10/14/2017

        Hej.

        ”Eminent gris” som det franska uttrycket blir på svenska.

        Om topp-positionen är ovanpå organisationens pyramid, och själva pyramiden är medlemmarna, är det en rätt bra position han har där han står och håller i hävstången mellan topp och pyramid.

        Sedan är det som eljest att vad ett partis företrädare säger, och vad partiet sedan gör, och vad partiet tycker är lika som snöflingor…

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, fd lärare

        Svara
        • Dreadlock

           /  10/14/2017

          éminence grise

          Grå eminens.

          Om man ska bli tvungen att messerschmitta lite 😀

          Svara
    • Senior

       /  10/13/2017

      Med ditt resonemang skulle ju 90% av sossarna och V, samt hela miljöpariet behöva uteslutas. 😜

      -Ja hela vänstern skulle ju diskvalificera sig själva…. 😂

      Svara
      • Senior

         /  10/14/2017

        Alla sossar som gått i en första-maj demonstration och demonstrerat mot den politik de själva fört i snart 100 år skulle därmed uteslutas, vilket torde innefatta i stort sett hela partiledningen och samtliga fackligt aktiva medlemmar i det socialdemokratiska partiet… 😂

        Svara
  12. Men papperslösa har ju ingen rösträtt? Inte ens i kommunalvalet
    Och ska de rösta i riksdagsvalet behöver de både PUT och medborgarskap, vilket tar åtminstone 5-10 år

    Svara
  13. ”Ropa inte på förbud över muslimens huvud”
    https://www.dagenssamhalle.se/debatt/ropa-inte-pa-forbud-over-muslimens-huvud-19034

    ”Majoritetssamhället bör också vara redo att föra dialog med minoriteterna. Nyligen skrevs en debattartikel i Expressen av företrädare för KDU (9/10) om krav på förbud av niqab i offentlig verksamhet.
    […]
    Dylika krav visar endast att vad vi misslyckats genomföra genom integration, nu i stället ska ske med assimilation.”

    Rätt uppfattat.

    Svara
    • Ps. Ahmadiyya, som Virks tillhör, är alltså en ganska reformvänlig gren. De utgör högs någon procent av världens muslimer, och de flesta Sunni och Shia anser dem vara kättare eller kaffirer.

      Svara
    • Olof

       /  10/14/2017

      Ja, så länge vi hade en begränsad migration var integration en framkomlig väg (ja, bortsett då från att integrationen motarbetats av identitetspolitikerna). Som det är nu är det kört och vi får gå till en mer etiskt diskutabel men nu nödvändig assimilation istället.

      Svara
      • Senior

         /  10/14/2017

        De behöver inte assimileras med tvång heller: Det står dem fritt att lämna landet om de inte kan acceptera de lagar vi har här.

        Svara
  14. Mikael

     /  10/13/2017

    OT:

    Inga muslimska namn på listan:

    http://lajkat.se/har-ar-dem-13-sexigaste-svenska-killnamnen/

    (Måste ju vara rasism/islamofobi)

    Däremot t.ex. bilder på minst en sexig amerikansk kåkfarare.

    Svara
  15. Gorby

     /  10/13/2017

    Nina Drakfors ringer till en person som skrivit på den afghanske talespersonen för Ensamkommandes förbund Arif Mo facebooksida att han är en fin människa. Detta utan att varken träffat Arif eller läst domslutet.
    Fan, Sverige blir ju bara tokigare och tokigare. Vad är det med alla dessa batkihäxor. Hur har det kunnat bli så här…

    Svara
  16. Jag ser nu att Confessions of Thomas Quick har kommit upp på Netflix – ännu en tagg i sidan på ”Sverigebilden”?

    Svara
  17. Gorby

     /  10/14/2017

    Svara
    • Senior

       /  10/14/2017

      Den principen gäller endast om du har rätt partibok.

      Svara
    • x

       /  10/14/2017

      Svara
  18. Pelle2

     /  10/14/2017

    OT:
    Sossen MIkael Damberg vevar vilt i en debattartikel i Expressen.
    Han inleder med att mena att Kristersson skall få Hanif Bali att upphöra med sina ”attacker” på sina åsiktsmotståndare eftersom Kristersson efterfrågar ett bättre diskussionsklimat.

    Kan hålla med om att det blir svårt för Kristersson att försvara Bali när han ger tillbaka mot vänstern med samma mynt,

    Däremot säger inte Damberg ett enda ord om hur han och hans vänsterpolare tänker bidra med ett bättre tonläge i debatten.För jag antar att han, lika lite som någon annan vänstyerpolitiker, anser att när dom går till personangrepp så är det något problem…

    Sedan svamlar han till det ordentligt och menar att det inte är ett vuxet beteende att samarbeta med SD. Att hans polare Karl-Petter Thorwaldsson på LO för bara några dagar sedan gick ut och grät i pressen för att SD inte röstar igenom skatteavdrag för fackföreningsavgifterna och därmed efterlyser samarbete med rasisterna i SD låtsas han naturligtvis inte om.

    Inte heller att S-regeringen har drivit igenom andra saker med hjälp av SD får honom att fundera över sin dubbelmoral och sitt hyckleri..

    Han menar också att det hör till saken att Moderaterna vill sänka skatter. Att hans eget parti sänker pensionärernas skatter och dessutom vräker ut pengar på diverse bidrag och nya myndigheter är ju dock inget problem.
    Vidare pratar han om de utförsäljbningarna som Kristersson gjorde som Stockholmspolitiker och det har naturligtvis inte heller något med saken att göra även om jag här fullt ut håller med om att det var helt sjukt gjort..

    Tillslut går han över till att hylla den stora ledaren Stefan Löfven som ”de andra politikerna måste mäta sig med” om de vill ta makten.

    Sammanfattningsvis handlar artikeln nästan inte alls om Hanif Bali utan om brunsmetning av Alliansen i allmänhet och Kristersson i synnerhet.

    Vet inte om man skall skratta eller gråta över sossarnas grandiosa självbild.
    den bristande självkritiken, självinsikten,dubbelmoralen och hyckleriet.
    http://archive.is/L50Zb

    Svara
    • Senior

       /  10/14/2017

      *Jamen de tillhör ju den goda sidan!
      Då är alla medel tillåtna, det är ju skillnad!

      *Denna kommentar kan innehålla spår av ironi.

      Svara
    • Senior

       /  10/14/2017

      ”och dessutom vräker ut pengar på diverse bidrag och nya myndigheter är ju dock inget problem.”

      -Här ser man tydligt den ideologiska skillnaden mellan socialism och (äkta) borgerligt styre.

      Socialism handlar i grund och botten om att ta makten över folket istället för att folket skall ha makten över politiken.

      Socialisterna konfiskerar dina egna tillgångar och ger dig tillbaka en liten del av dem i form av bidrag förutsatt att du lever efter de för bidragen i fråga satta villkoren.

      Dina pengar läggs dessutom på en massa statligt finansierad propaganda som försöker styra ditt beteende.

      Utöver detta används dessutom olika skatter (tex bensinskatt) som styrmedel för att direkt styra och påverka folks beteende genom ekonomisk utpressning.

      Socialism går helt enkelt som namnet antyder ut på att socialisera folket, att få dem att leva som makthavarna vill, inte att makthavarna skall styra i enlighet med folkviljan.

      Äkta borgare/höger (begreppen har via det beryktade tolkningsföreträdet blivit urvattnade) vill minimera denna typ av maktutövning. Skattepengarna skall gå till infrastruktur, vård, skola, omsorg, kärnverksamheten. Inte socialistisk indoktrinering tvång via ekonomisk styrning.

      -Har man skattemedel till sådant har man antingen fel prioriteringar eller för höga skatter….

      Svara
    • Rikard

       /  10/14/2017

      Hej.

      Dambergs krav på ‘bättre tonläge’ beror endast på att det finns oceaner av avskräde att gräva fram och kasta på SAP, dess knektalump i media och dess stormtrupper i AFA, EXPO, Antifa m fl.

      ‘Bättre tonläge’ skall läsas som ‘gör som jag säger; inte som jag gör’.

      Om man vill att andra skall ha en hyfsad ton finns det bara ett sätt: att själv göra så.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  19. Pelle2

     /  10/14/2017

    OT:
    Rebecca Weidmo Uvell skriver bra om hur IBN RUSHD,som uppbär statsbidrag trots att dom har bjudit in muslimska hatpredikanter, försökte stoppa Magnus Norells föreläsning om terrorism.Hans arbete innefattar bland annat islamistisk terrorism.
    Då menade dom att han inte skulle få föreläsa för att han är islamofob.
    När studieförbundet som arrangerade denna föreläsning gick till pressen med att IBN RUSHD ville stoppa föreläsningen så blev även dom kallade för islamofober.

    Vad skall man kalla ett förbund av islamister i så fall ? Kristofober ??

    Helt sjukt att dom får bidrag av staten och helt sjukt att ingen sätter ner foten och ber dom hålla käften om sina idiotiska anklagelser om isamofobi så fort dom får kritik.
    Har dom inga bättre argument så kan dom lika gärna hålla käften !

    Home

    Svara
    • Senior

       /  10/14/2017

      Här har vi ytterligare en grävande journalist som gör ett bra jobb, liksom Lena Breitner. (På tal om frågan om seriösa jornalister.)

      Svara
  20. Spegelskriften i kläder som bevisar att vikingar var bara muslimer (nu överdrev jag?) har blivit en stor grej och hamnat i National Geografic
    http://news.nationalgeographic.com/2017/10/viking-funeral-clothes-arabic-sweden-spd/

    Vem gör nästa fynd? Fram med speglarna!

    Svara
    • hllviken

       /  10/14/2017

      Det är väl Fake News när en högst väsentlig del av duken utelämnades?

      Svara
    • x

       /  10/14/2017

      Vissa ”forskare” hänger sig åt önsketänkande.
      Bara för att de hittar kläder i vikingagravar med arabiska tecken bevisar absolut inte att de var muslimer.
      Vikingarna var ju resande handelsfolk som kan ha köpt eller bytt till sig kläderna av muslimer utan att veta vad som stod på dem.
      Sedan kan de ju också tillverkat nya kläder med de gamla som förlaga utan att förstå vad mönstret betydde, därav det spegelvända mönstret.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/14/2017

      Helt rätt !
      Hon försöker projicera kvinnors inbördes tävlingar på oss män.
      Jag bryr mig inte skit om ifall hon använder samma kläder på fester under 10
      års tid…

      Svara
      • Senior

         /  10/14/2017

        Personligen skulle jag inte ens lägga märke till om hon hade samma kläder….

        Svara
        • Pelle2

           /  10/14/2017

          Nej, det är ju personen man bjuder och inte kläderna.

          Svara
  21. x

     /  10/14/2017

    Svara
  22. x

     /  10/14/2017

    Några till:

    https://twitter.com/viktorsval/status/917449698004422657

    Svara
    • Jan

       /  10/14/2017

      Visst har Viktor rätt, men populister och opportunister hittar hos alla partier. Inte bara hos sossarna som x hela tiden tycks mena.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/14/2017

        Här håller jag med dig helt och hållet Jan.
        Populister och opportunister finns i alla partier.

        Svara
        • Senior

           /  10/14/2017

          Dessa är väl egentligen själva kärnan i alla politiska partier, eller borde vara i en demokrati:

          ”Populism, (lat. populus, ”folk”), politisk rörelse som vädjar till ”folket” och ”sunt förnuft” samt angriper en politisk eller social elit”

          ”opportunist

          person som anpassar sina handlingar och åsikter efter för tillfället rådande omständigheter och maktförhållanden.”

          -Wikipedia

          Personligen ser jag helst i en demokrati en populist som agerar enligt folkviljan, opportunistiskt efter de omständigheter som råder.

          Motsatsen till båda ovanstående torde vara verklighetsfrånvänd diktatur…..

          Svara
          • Senior

             /  10/14/2017

            -Dock är jag inte förvånad att vänstern använder dessa uttryck som om de vore skällsord….

  23. ”Mogert beskriver mellan raderna det kompakta förakt mot bildning som genomsyrar dagens socialdemokrati i allmänhet och Stockholms Arbetarekommun i synnerhet.

    Jag har själv suttit på partimöten där deltagare, även höga tjänstemän i partiapparaten, sitter och skryter om hur illa bildade de är. Hur de fått sin socialdemokrati med bröstmjölken och därmed slutat ta in, analysera, debattera och argumentera med ny kunskap som verktyg. ABF, som idag är bärare av identitetspolitiska ideal, är inte längre det bildningsförbund som skulle ge arbetarklassen den nivå av utbildning för att kunna med kunskap utmana högerns, adelns, prästerskapets, kapitalets och arbetsgivarnas makt. Ett skryt om hur lite de kan och att det inte behövs bildning längre för att tycka något genomsyrar partiorganisationen. Och även väl valda ledarsidor. Aftonbladets ledarsida och Arenagruppen domineras av postmoderna teorier utan klassisk bildning att stå på.”

    https://ledarsidorna.se/2017/10/perspektiv-socialdemokraterna-ar-inte-en-sjalvklar-hemvist-for-socialdemokrati/

    Svara
  24. Frida Gustavlin

     /  10/14/2017

    Ett rätt i alla fall, Thomas Bodström blir inte landshövding i Stockholm. Helt feltänkt från början till slut. Landshövding är ett av de finaste förtroendeuppdrag som man kan få, och ärligt talat, hur kvalificerad var Bodström. Han har varit politiskt aktiv i åtta år, så fort opinionen inte talade för att han skulle få en ny fräsig ministerpost så drog han, det duger liksom inte.

    ”– Jag beklagar regeringens beslut. Jag hade gärna blivit landshövding men nu fortsätter livet som advokat och författare, säger Thomas Bodström i ett pressmeddelande.”

    Ja, visst är det tragiskt, men med en gnutta mer självrespekt så skulle han ha tackat nej helt oavsett om han försnillat pensionspengar eller ej.

    Svara
    • Ropa inte hej än – Regeringen ska öppna ännu en ny myndighet kallad ”Delegation för segregation” (eftersom vi inte har tillräckligt med myndigheter). Tröstpris för Bodström?

      Svara
    • Pelle2

       /  10/14/2017

      Det sjuka är ju att han ens tackade ja med tanke på hans medverkan i Allra.
      Har han ingen självkritik karln och hur kan en advokat låna sig till ett halv eller helkriminellt företag ?
      Om han hade någon skam i kroppen borde han sluta som advokat.
      Men som en del av sosseadeln av födsel och ohejdad vana så ser han väl inget fel i att begå lagbrott,,

      Svara
  25. Pether

     /  10/14/2017

    http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/13/girl-17-suffers-three-separate-sex-attacks-way-home-night/

    Stackars tös… våldtagen och gruppvåldtagen tre gånger på en kväll..
    Det är djur som kommer hit.

    Svara
    • Pelle2

       /  10/15/2017

      Bra skrivet av Alice T !
      Idioten Mogert borde skämmas ordentligt om han bara hade förstånd till det…

      Svara
  1. Vad fan gör ni här? | WTF?
  2. Vad hände 2017? Del 5 | WTF?
  3. Asylaktivist bekräftar bilden av batikhäxors utnyttjande av sk ”ensamkommande” | WTF?
  4. Påminnelse inför valet: Del 10 | WTF?

Lämna ett svar till Senior Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.