Lamottes Sweden Tour Staffanstorp

Joakim Lamotte besöker ju ställen som uppmärksammats och kollar läget själv, låter folk prata, ställer frågor osv. Även kanske obekväma frågor som en SVT-, SR-, Aftonbladet-, DN-, eller Expressenjournalist aldrig skulle våga fråga. Om de ens hade vågat sig på att först och främst besöka de här ställena och sen dessutom lyssna på folk även om man själv kanske inte vill tro på vad de säger. Det skulle de vanliga journalisterna aldrig våga göra eftersom de är för fega.

Lamotte borde ha en medalj eller vinna ett pris för att han just vågar gå emot hyenorna i vanlig media och faktiskt ger en röst till de som aldrig annars skulle få en chans att höras!

Hela sändningen från hans besök i Staffanstorp. Se hela om ni inte gjort det!

Jag har postat några kortare klipp på twitter också

Det är 8-9 st till, klicka på tidsstämpeln i tweeten ovan så kommer de andra i en tråd under. Men helst så ska man ju se hela.

Det var intressant att se och lyssna och det är lite kluvet tycker jag för i slutet blev det uppenbart att hon som är ute på kvällarna gör en massa nytta. Men samtidigt är en del av problemet. Hon hade dessutom sagt till gänget att de skulle sköta sig innan Lamotte kom dit, det verkar som om de inte klarar av det annars?

Jag såg sändningen direkt och det var tydligt att några i det där gänget var på plats på torget men låtsades som om de inte alls hade med det att göra. Men det var ganska lätt att se i klippet också vilka det är, de kämpade liksom extra hårt för att verkligen visa hur fina de var.

Det verkade som om hon på slutet hade kallat in några hangarounds till det där gänget som berättade att det inte alls var rädda, att det inte händer så mycket osv. De var märkligt samlade på ett litet område tillsammans i alla fall. Och det har man sett på de andra ställena han har varit på, t ex i Lysekil, där kunde man se hur några svärmade runt dem och drog i dem osv.

Det dök upp en sällsynt obehaglig advokat också som mästrande berättade att det minsann inte hände så mycket i Staffanstorp och att det var obehagligt att Lamotte var där. Han verkade leva i nån sorts fluffig vadderad drömvärld.

Det var lite batikvarning på några i klippet också.

Lamotte Swedenh Tour i Värnamo.

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

80 kommentarer

  1. Advokaten var så arrogant att jag mådde illa!

    Svara
    • Ivar L

       /  05/25/2018

      Var han asyladvokat? Eller kanske försvarsadvokat? Hans inkomster gynnas i så fall av immigrationskaos.

      Svara
  2. Pelle2

     /  05/25/2018

    Intressant att advokaten tyckte att det var obehagligt att Lamotte var där men inte det som händer i Staffanstorp. Kanske solkar ner Staffanstorpsbilden 😉
    Eller så är det en brottsmålsadvokat som gör fina affärer på kriminaliteten…

    Svara
    • Fattar inte heller varför det är ”läskigt”, speciellt då han har gjort detta ett tag nu och det har knappast startats upplopp. Det är väl snarare bra att han försöker belysa en mindre ort som har fått jävligt mycket kritik i massmedia och försöker undersöka vad som egentligen pågår genom att prata med de som faktiskt bor där?

      Det är knappast som han tvingar folk att prata med honom.

      Svara
      • Senior

         /  05/25/2018

        Ja, detta måste vara någon i orterna lokal form av utfall av Stockholmssyndromet, en masspsykos spridd i orterna över landet där offren sympatiserar med och skyddar förövarna…..

        Svara
        • Rikard

           /  05/26/2018

          Hej.

          Bamse-syndromet:

          Karaktäriseras av att såväl offer som anhöriga och presumtiva offer rationaliserar förövarens gärningar med hos förövaren av samhälle orsakade beteendestörningar. Dessa störningar specificeras ej och kan ej heller ledas i bevis i kausal mening. Dessa störningar och bakomliggande socioekonomiska faktorer spelar roll utifrån offer/förövares så kallade strukturella hierarkiska maktordning vilken utläses via intersektionell diskursiv maktanalys.

          Eller på mer normal svenska: idioterna tror på riktigt att om den elake får vara tillräckligt elak så blir hon snäll sedan.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  3. Växjö idag

    Svara
  4. Vic

     /  05/25/2018

    Än viktigare: Har damerna och herrarna som läser här sina samtyckesblanketter i ordning till i sommar?

    Svara
    • Sune

       /  05/25/2018

      Är det enligt GDPR tillåtet att registrera sexuella preferenser på det sättet?

      Svara
    • Fredde

       /  05/25/2018

      Allt är signerat och videmerat. Vi slängde också in varsit ”safe word”, hon valde ”kollektivavtal” själv gillar jag ju Ice Age filmerna så jag valde ”kiwi”

      Svara
      • Vic

         /  05/25/2018

        Hahaha! 😀

        Safe word var en ganska bra idé faktiskt. Utifall någon skulle ändra sig under kontraktets bidningstid. Då slipper man ju formulera ett exakt antal juck och så vidare. Säger man ”kiwi” så vet man att det är nog.

        Svara
        • Senior

           /  05/25/2018

          Det roliga är ju att detta är ett slag i luften, ord lär ju fortfarande stå mot ord, och mig veterligen blir väl inte bevisbördan den omvända när den åtalade hävdar att offret medgivit akten och vederbörande är oskyldig.

          Svara
          • Vic

             /  05/25/2018

            Precis! Det handlar bara om signalvärde. Det blir exakt lika svårt att bevisa att brott verkligen skett. Det är därför jag skämtar så friskt om den nya lagen, trots att det är ett allvarligt ämne, egentligen. Och egentligen är det riktigt jäkla tragiskt att vissa tror att det här kommer vara en ”game changer” och ge offer upprättelse samt leda till fler fällande domar. Jag hoppas ju förstås att lagen gör skillnad men tyvärr tror jag inte den gör det.

          • Problemet är väl att det finns en risk att det snarare blir tvärtom vad de förväntar sig eftersom ”samtycke” oftast inte sker verbalt – så vad ska domstolarna nu gå på? Kommer man behöva djuploda i vilka signaler den andre ”sände ut” ytterligare?

          • Senior

             /  05/26/2018

            Ja, den utförliga utfrågning av offret som rör upp allting igen lär ju inte bli mindre besvärande.

    • Sune

       /  05/25/2018

      Är det förenligt med GDPR att registrera sexuella preferenser i en samtyckesblankett?

      Svara
      • Pelle2

         /  05/26/2018

        Så länge du inte registrerar det i en dator så är det ok 🙂

        Svara
    • G

       /  05/26/2018

      ”S-minister sprider fake news om hur SD röstat om samtyckeslagen”
      https://samnytt.se/s-minister-sprider-fake-news-om-hur-sd-rostat-om-samtyckeslagen/

      Svara
  5. Visionären

     /  05/25/2018

    MEN VA FAN!

    Vare NÅN svenne som kom till tals?

    I lugn och ro menar jag.

    V

    Svara
  6. Visionären

     /  05/25/2018

    Förutom klimakteriekåtkärringarna förstås.

    V

    Svara
  7. Visionären

     /  05/25/2018

    Ha, ha. Jag lyckades tydligen förarga minst en klimakteriekärring (kvinna eller man, det är oklart) som läser denna blogg. Nu ska du få höra den nakna sanningen rakt ur hästens mun.

    1. Jag är född och uppvuxen under 60-talet. Då fanns ingen fiendeskap mellan män och kvinnor. Då räckte det med två kön. Det är i enlighet med hur våra DNA ser ut. Det finns en X-sträng och en Y-sträng i människans DNA. Det finns inga HBQT-strängar.

    2. Det fanns emellertid redan då kvinnor (och män) som ville destruera det ”otäcka” kapitalistiska samhället. Dessa gick under namnet ”Vänstern a.k.a. Vänsterpartiet Kommunisterna (VpK)” och ägnades inte så stor uppmärksamhet, eftersom de ansågs vara uppenbart sinnesförvirrade. Många av dem satt på institutioner som Beckomberga och liknande, åtminstone fram till den s.k. Ädelreformen, ivrigt påhejad av Johan Westerholms morsa, Barbro (som utgav sig för att vara liberal).

    3. Jag har knullat runt med många svenska kvinnor under min snart 60-åriga livstid, men jag måste tyvärr säga att svenska kvinnor, oavsett ålder, börjar äckla mig. Jag måste tyvärr säga att era fittor känns oerhört begagnade, de luktar surt och illa och det finns inte längre ngn humor eller annan attraktion som gör det spännande att tillbringa tid med er.

    4. Därför har jag tagit mig en kvinna, en riktig sådan, från ett annat land än Sverige. Det är därför endast Afghaner återstår åt dig svenska kvinna. Vi svenska män är inte längre intresserade. Åtminstone inte särskilt många av oss.

    Lycka till du svenska klimakteriekärring med dina önskedrömmar!

    V

    Svara
    • Kalle

       /  05/25/2018

      Men varför bryr du dig ens om någon ger dig en tumme ned, är du en fjortis?

      Svara
      • Visionären

         /  05/26/2018

        Ha, ha. Nä, som jag skrev fyller jag snart 60.

        V

        Svara
    • utlandssvensk

       /  05/25/2018

      @ Visionären,

      Får man gissa att det har blivit några stänkare idag? Inte för att jag spottar i glaset….

      Men det är även så att vi måste börja refleklera över kvinnornas roll i den härdsmälta vi nu ser.

      Hela västvärlden håller på att begå självmord och Sverige leder loppet. Hela västvärlden är också feminiserad och Sverige är värst. Finns det ett orsaksamband? Givet min egen erfarenhet av Schweiz, där kvinnor fick rösträtt mycket senare, skulle jag säga att det är väldigt troligt…..

      Svara
      • Vic

         /  05/25/2018

        Var inte alls beredd på den bilden. Skrattade arslet av av mig när jag scrollade förbi. Tack!

        Svara
    • Pelle2

       /  05/26/2018

      @Visionären
      Dom flesta av oss som läser och kommenterar på denna bloggen avskyr radikalfeminister, postmodernister, kulturrelativister och flyktingextremister precis som du Visionären men det är ju ingen anledning att smutskasta alla svenska kvinnor som du gör. Det finns många fantastiska svenska kvinnor därute som inte heller sympatiserar med de extremister som du beskriver.
      Dessvärre kan man ju få intrycket att radikalfeministerna,identitetspolitikerna och postmodernisterna är många eftersom politiker,media och kändisar i många fall sympatiserar med sådan skit och då har en plattform att basunera ut den ifrån.

      Jag var alltså en av dom som gav dig en tumme ner eftersom jag inte tycker att man behöver ta till sådant språk och sådana generaliseringar som du använder för att kritisera extremisterna utan man kan göra det på ett mera nyanserat sätt.

      Svara
      • Visionären

         /  05/26/2018

        Självklart var min kommentar extremt provocerande. Det var också min mening. Ibland måste man ju ta till överord för att få igång tankeprocesser hos andra. Som Utlandssvensk skriver borde vi faktiskt börja reflektera över svenska kvinnors roll i den härdsmälta vi nu ser. Eller närmare bestämt över svenska feministers roll i denna härdsmälta.

        Som jag skrivit vid annat tillfälle älskar jag kvinnor. Men det gör jag för att kvinnor i mångt och mkt är min motsats. Jag gillar olikheterna, och att vi kompletterar varandra. Men svensk feminism hyllar inte olikheterna och att vi har olika förmågor eller talanger. Svensk feminism verkar i riktningen att vi alla ska vara lika. Och många kvinnor ansluter sig av en eller anledning till detta tankesätt.

        Svenska kvinnor är enligt min uppfattning överlag oerhört bortskämda och självupptagna. Många verkar tro att de är Guds gåva till mänskligheten. Det är dags att dessa kvinnor får en ordentlig spark i röven och kommer ner på jorden. Det var detta min provocerande kommentar syftade till.

        V

        Svara
      • Visionären

         /  05/26/2018

        Dessutom blir jag ju extremt förbannad när jag läser om hur svenska medelålderskvinnor (dvs. klimakteriekåta kärringar) springer på plattan för att få sina perversa lidelser tillfredsställda av s.k. marockanska gatubarn.

        V

        Svara
  8. Ivar L

     /  05/25/2018

    Visst är det bra? Irakiska våldtäktsmän är vi måna om så att de inte ”dödas av sin familj” (som uppenbarligen inte fick följa med till Sverige) medan engagemanget för unga invandrartjejer som lever under hedersförtryck här i Sverige är bra mycket svalare. Trots att de inte våldtagit någon.
    http://www.friatider.se/slipper-utvisning-f-r-homosexattack-f-r-han-kommer-fr-n-arabv-rlden

    Svara
  9. MiT

     /  05/25/2018

    Svara
    • Systemet var aldrig hållbart! Efterkrigstidens industrialisering kunde omöjligt pågå i evighet.

      Det låter som om han vill satsa på huvudsakligen kineser och indier. Det tycker jag verkar vara en bra idé. Det räcker nämligen inte med att folk ”vill stanna och jobba,” de måste ha tillräckligt bra betalda jobb också.

      Svara
      • Vic

         /  05/25/2018

        Du har helt rätt, Kristian. Jag som tillhör den ökända milleniegenerationen räknar kallt med att inte få ut någon statlig pension och sparar därefter. Jag tror också att man överskattar behovet av arbetskraft. Folk verkar knappt ha en aning om hur avancerad AI och robotics är idag. Väldigt många jobb kommer att ersättas av robotar.

        Svara
        • Ja, inom inte allt för många år kommer det politiska utrymmet för ”basinkomst” att glida allt längre åt höger.
          ”Ekonomisten” hade en intressant teori: Toppen och botten av företag kommer att finnas kvar – de som bestämmer och de som utför jobbet. Mellanskiktet kan ersättas av algoritmer som fördelar arbetet.

          Varje generation har sina bekymmer, men som X-are är jag glad jag slapp millenniegenerationens problem. ”Sovjet mot USA” var rena barnleken mentalt jämfört med globalisering, postmodernister och islamister i ledande befattningar och internet 24 timmar om dygnet.

          Svara
          • Vic

             /  05/25/2018

            En vis analys, tycker jag. Det enda alternativet jag kan se för att behålla dagens ekonomiska system är just basinkomst (Vilket är en orwellsk mardröm). Visst, vissa yrkesgrupper kommer kunna behålla sina nuvarande yrken (sannolikt) livet ut. Men sen vette fan… når vi singularitet och ”general AI” så är situationen för oss människor rätt oförutsägbar.

            Ja, millenniegenerationen har extrema utmaningar, som vi dessutom tar oss an väldigt dåligt. Inte för att förringa mitt eget ansvar MEN det är ni tidigare generationer som har uppfostrat oss och det är i hög mån individer från tidigare generationer som driver på utvecklingen i samhället, så jag dristar mig att påstå att vi har ett ganska gemensamt ansvar inför den utveckling vi ser nu. Inte för att jag riktar mig till dig personligen, jag skulle tro att du är för ung för att vara min far 🙂

          • Fortfarande den bästa analys av den svenska modellen och dess inbyggda problem:
            http://fnordspotting.blogspot.co.uk/2016/02/integrationsdebatt-pa-falska-premisser.html
            ”De svenska institutionerna är anpassade för en lutheransk, homogen och strävsam befolkning. De svenska bidragssystemen är anpassade för en kultur i vilken det anses skamligt att nyttja sig av dem. Den svenska arbetsmarknadspolitiken är anpassad för en befolkning som är strävsam och som minst yrkesutbildad.

            Den svenska bostadspolitiken är anpassad för en befolkning i vilka familjer sällan skaffar fler än tre barn. Det svenska rättsväsendet är anpassat för en kultur i vilken fällande domar, ungdomsvård och även kortvarigt frihetsberövande anses vara så stigmatiserande att straffen kan vara låga och fängelserna bekväma.

            Den svenska modellen vilar på att dessa förutsättningar är uppfyllda, men så är inte längre fallet. Dels har den svenska modellen som sådan gradvis undergrävt de attityder som den själv varit beroende av […]”

            Sedan finns väl inga ekonomisk modeller där arbetskraften inte behövs. Marx hade ingen aning om hur det skulle kunna se ut när ”kapitalet” gör jobbet själva (via robotar).

            Den som lever får se.

      • [Tjôtvarning eller vad ”rant” heter på svenska.]

        Tokfan länkar till den här statspropagandan:
        https://www.pensionsmyndigheten.se/nyheter-och-press/pressrum/ny-rapport-asylinvandring-starker-pensionssystemet-men-ger-lagre-pensionsokningar

        1)
        Logiken i detta ”scenario” verkar för det första vara att ”när fler kommer i arbete så växer lönesumman.”
        Detta återstår att se. (Westerholms tidsmaskin med nästan gratis hushållstjänster är väl det enda möjliga.)

        2)
        ”Den andra slutsatsen har med genomsnittsinkomsten att göra. Då invandrare i genomsnitt har lägre löner än inrikes födda när de får jobb, så påverkas genomsnittsinkomstens utveckling negativt.
        – Eftersom genomsnittsinkomstens utveckling används för att räkna om inkomstpensioner och inkomstpensionskonton kommer även pensionernas utvecklingstakt påverkas negativt.”

        Så det är bra att de tjänar mindre, för då kan vi betala ut mindre pension? OK. Fortsätt.

        3)
        ”Den sista slutsatsen i rapporten handlar om grundtryggheten i pensionssystemet: garantipension, äldreförsörjningsstöd och bostadstillägg. […]
        – Eftersom invandrarnas livsinkomster förväntas vara betydligt lägre än övrigas kommer deras inkomstgrundade pensioner att behövas fyllas ut med grundtrygghetsförmåner. ”

        Jaha, så vi betalar inte mindre sammanlagt, det är bara från ”Pensionsysstemet” det blir ”billigare”?

        ”Men då majoriteten av de som kommer hit som asylinvandrare är förhållandevis unga, kommer det att dröja länge innan vi ser några större utgiftsökningar på det här området.”

        Jaha, så bra, då är alla ansvariga döda innan notan kommer.
        Vilken typ arbetsmarknad har man räknat med? 60-talet med industrijobb för alla?

        Som att kissa i byxan för att hålla värmen … I RYMDEN!

        Svara
      • Senior

         /  05/25/2018

        Hittills har det ju fungerat, men det förutsätter snarare en minskande befolkningsmängd och en motsvarande effektivisering och automatisering i samhället där en maskin/maskinoperatör genom effektivare arbetsmetoder kan producera mer och på så vis ersätta och försörja sina kollegor när de går hem och blir pensionärer. (Japan)

        Förr eller senare torde situationen uppstå där befolkningen blir konstant, lika många föds som dör, och produktionen stagnerat till en nivå där den precis matchar befolkningens behov.

        -Ett helt naturligt självreglerande kretslopp om marknadskrafterna och naturen själva istället får styra.

        Svara
    • .,.,.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/26/2018

      Problemet är väl att många av dom som har kommit hit de senaste åren aldrig kommer att bidra med en krona till våra välfärdssystem utan kommer istället plocka ut pengar.
      Jag har inget emot arbetskraftsinvandring med folk som verkligen vill och kan jobba för dom kommer att bidra till vårt samhälle.

      Svara
  10. Jösses, den var äkta! Ligger lite efter, ser jag.

    Svara
    • Äsch, det är inte så farligt.
      De förbereder bara för att få bidrag för någon förening.

      Svara
    • Pelle2

       /  05/26/2018

      Man får ju hoppas att det bara är ett skämt. Om det är allvar så borde den otacksamma människan sparkas ut ur landet !

      Svara
  11. En annan

     /  05/26/2018

    amen va fan, släng ut det där packet innan det tar hus i helvete.de berikar oss med ingenting.
    Frågan är när gränsen är nådd för soffpotatisen, ge dom en biljett hem, hur svårt kan det va!
    Sossarna oroar sig, voine voine, men Sossar; ni sket ju fullständigt i er egen befolkning, eller hur?
    Om jag mumlar runt hos folktandvården får jag betala en 50-lapp.
    Behöver jag tak över huvudet, ställer kommunen grupp mot grupp och prioiterar ensamkommande framför pensionärer
    Min teori är att dagens politiker är en produkt av .dagispedagogik.
    Sossarna, som svek sin ideologi kommer att sköljas ut med valvattnet, åt helvete med dom , säger jag!

    Svara
  12. Jonas

     /  05/26/2018

    Krisstämning i Kristianstad, eleverna röstade fel.

    ”Gick vårt budskap inte fram eller hur ska man tolka det här?”

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/elevernas-sd-roster-kom-som-en-chock-for-politikerna/

    Svara
    • Senior

       /  05/26/2018

      Exakt vad Mona Sahlin skyllde på vid valnederlaget 2006.
      -Att det var precis det folk förstått föresvävade henne aldrig.

      Svara
  13. Jonas

     /  05/26/2018

    Tommy Robinson arresterad och dömd, i förväg, till 13 månader i fängelse för störande av planen och all rapportering av händelsen är förbjudet.

    Först kom de och hämtade ….

    Svara
    • Ivar L

       /  05/26/2018

      Inte för jag gillar EDL men om beskrivningen stämmer och han enbart filmade så är det en ganska kraftig inskränkning av yttrandefriheten det handlar om. Tänk er om SVT förbjöds rapportera utanför en rättegång mot ett nynazistiskt våldtäktsgäng. Wolodarski skulle gå upp i spin som värsta partikelaccelratorn.

      Svara
  14. robbcos

     /  05/26/2018

    Den sista batikhäxan var verkligen ett asswhole hon gav tjejen skulden för trakasserier, detta får min hjärna i spinn… de kallar sig feminister men hatar både unga invandrar tjejer och deras svenska systrar. Hur är det möjligt. Förmodligen är dessa flickor ett hot för dessa wellpapps fågelskrämmor som ser ett erotiskt halmstrå i varje litet oskyldigt fjunigt gosse ”barn” och blotta tanken på att flickorna (är ute o springer som hon sa) får dem att känna sig hotade. Jag tycker Joakims upplägg är helt fantastiskt. Modigt, rakt och sant.

    Svara
  15. Pelle2

     /  05/26/2018

    OT:
    Bloggaren i otakt skriver bra om hur sossarna skriker rasism så fort någon kritik riktas mot dom.
    I detta fall exemplifierar han detta med bilden på den sjunkande varmluftballongen med sossesymbolen som tecknaren steget efter publicerade och som en moderatpolitiker spridde vidare. I otakt menar att sossarna inte tål när satir riktas mot dom medan dom själva excellerar i att skapa elak satir mot sina motståndare.
    http://iotakt.se/ett-skitnodigt-sosseri/

    Svara
  16. Pelle2

     /  05/26/2018

    Bloggaren Anybodys place skriver bra om sossarnas krisplan som någon läckte.
    https://anybodys-place.blogspot.se/2018/05/katastrofen-ska-motas-med-en-krisplan.html

    Svara
  17. Ivar L

     /  05/26/2018

    Det står ”Staffanstiorp” i rubriken. Är det något skämt eller bara tryckfel?

    Svara
    • MiT

       /  05/26/2018

      Hehehe, jag såg det redan igår men pallade inte med att ändra då, har gjort det nu 😛

      Svara
  18. MiT

     /  05/26/2018

    Nu kan ni berätta denna nyhet till alla, det pågår inget krig mellan muslimer och ickemuslimer. De kristna olika grupperna i Mellanöstern blir jätteglada över nyheten

    Svara
    • Pelle2

       /  05/26/2018

      Är väl bara DN,s sedvanliga agendajournalistik som talar.
      Jag tror inte heller att alla muslimer vill ha krig med icke muslimer men det finns ju ett antal extremister,som is, som vill ha ett sådant krig.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/26/2018

        Nja, i Centralafrika (t.ex Nigeria) och på gränsen mellan Bangladesh och Burma får man nog kalla konflikten för en form av krig. Även i södra Thailand finns en delvis väpnad konflikt mellan muslimer och regimen. I Egypten (Kopter) lutar det väl mer åt att kalla det förföljelse och i Israel är det en gränskonflikt som ligger snubblande nära krig. I övriga Mellanöstern är i princip ickemuslimer mer eller mindre utrotade så då blir det naturligtvis inte någon större konflikt.

        Här i Sverige är det inget krig men ett mycket tydligt avståndstagande från de mer fundamentala islamiska inriktningarna mot majortetssamhället. Att döma av hur utvecklingen ser ut i stora delar av världen samt birsten på vilja till anpassning och assimilation är det rimligaste att vänta sig konflikt även här på sikt. Krig är däremot något som inte känns aktuellt att kalla det. Men betyder det enligt Orrenius att det inte finns något att oroa sig för så är han inte mycket till journalist.

        Svara
        • Senior

           /  05/26/2018

          ”Även i södra Thailand finns en delvis väpnad konflikt mellan muslimer och regimen.”

          Japp, cirka 3000 dödsoffer per år i islamistiska terrordåd var senaste siffran jag hörde för några år sedan.

          -Inget man får läsa i svensk media!

          Svara
    • G

       /  05/26/2018

      Varför varför varför. Så många frågor…

      Svara
  19. MiT

     /  05/26/2018

    Svara
    • Pelle2

       /  05/26/2018

      Så svaret på att några män beter sig som svin mot kvinnor i filmbranschen är att straffa de skötsamma männen genom att ge dom mindre pengar ?
      En könsrasistisk manshatare i sin prydno.

      Svara
  20. Pelle2

     /  05/26/2018

    OT:
    Ola Wong på SVD sågar förtjänstfullt Dn,s kulturchef Björn Wimans drev mot svenska akademien.
    https://www.svd.se/ansvaret-for-akademidrevet-faller-tungt-pa-bjorn-wiman?utm_source=SvDNYH1DT&utm_medium=email&utm_campaign=2018-05-26

    Svara
  21. G

     /  05/26/2018

    ”Hot om döden skrämmer ex-muslimer från att lämna islam

    När Mariam var liten brände hennes föräldrar henne med hett vatten, för att påminna om helvetets eviga kval.

    Nu är hon nitton år och övertygad ateist – i smyg. Straffet för att lämna islam är döden, säger hennes mamma.

    Mariam vet flera före detta muslimer som kommit ut som ateister. Deras familjer har inte varit särskilt religiösa, ändå har reaktionerna varit ”det värsta man kan tänka sig”.

    – Föräldrarna blir helgalna. Det har börjat med att de försökt övertyga sina barn att gå tillbaka till religionen, men så har det gradvis blivit mer hat och våld.

    Sverige är ett segregerat land. I det miljonprogramsområde där Mariam bor är islam en stark norm.

    – Islam är grunden för hela livet. I min familj, i min släkt och i de kvarter där jag bor. Idén att vara muslim har alltid varit det viktigaste. Det ska komma först, alltid: före att jag är kvinna, före att jag är svensk, före att jag är arab… före allting!

    Islam var även norm i den kommunala grundskolan där hon gick. Mariam minns från lågstadiet hur en pojke som inte var muslim skämtade: ”när det regnar så är det Guds kiss, och när det snöar så bajsar Gud”.

    – Han blev fullständigt utmobbad efter det. Man fick inte skämta så om Gud. Han blev tvungen att byta skola.
    ….
    När Mariam var i sjuårsåldern tog föräldrarna hennes hand och höll den under vattenkranen, så att hett vatten brände henne.

    – ”Är du inte rädd för helvetet?” kunde de säga. ”Känn då på det heta vattnet. Gör det ont? Tänk dig då hur svår helvetets eld kommer att vara då, när ditt skinn bränns gång på gång, för evigt.”
    ….
    Mariam säger att hennes föräldrar inte är några dåliga människor. Tvärtom. De älskar sina barn, och månar om dem. Att skrämma barnen med skräckbilder av helvetet är logiskt och normalt i familjer som tolkar islam på det sätt som Mariams föräldrar gör.

    – Det är inte mina föräldrar det är fel på, utan religionen.

    När Mariam var fjorton år började hon bära hijab, den muslimska sjalen. Hon tänkte: Det här är mitt eget val.

    – Men nu när jag ser tillbaka, så var det för att vara till lags. För att lyda.

    Mariam lärde sig särskilt att lyda män.

    – I hela mitt liv har det varit så. I första hand ska jag alltid lyda pappa. När han kommer hem ska jag duka fram mat till honom på bordet och sådant.

    Vem säger att det ska vara så?

    – Hela familjen. Det är normen i vår familj och i andra familjer där jag bor. Man får inte heller säga emot män.(forts)”
    https://www.dn.se/nyheter/sverige/hot-om-doden-skrammer-ex-muslimer-fran-att-lamna-islam/

    Svara
    • Ivar L

       /  05/26/2018

      Märkligt att han kan skriva den artikeln och samtidigt förneka den konflikt som finns mellan islam och övriga. Hennes föräldrar är inte att betrakta som fundamenatlistiska och ogillar IS men ändå detta:
      ”Mariam säger att hennes föräldrar av religiösa skäl var tveksamma till att låta henne simma på idrotten i skolan. Att pojkar och flickor skulle blandas med enbart badkläder på sig – det var emot islam, ansåg de.
      – Pappa ville stoppa mig från simundervisningen. Så fick han reda på att det var svensk lag. Och då skaffade han en burkini till mig när jag var jätteliten.
      En burkini är en muslimsk baddräkt som täcker hela kroppen, inklusive håret.
      Var det många som hade burkinis?
      – Nej. Men jag gick i en skola som dominerades av muslimer, så de flesta tjejer försökte täcka sig. De hade på sig typ shorts och t-shirts och stora tröjor. Killarna hade på sig vad de ville.
      Jag hade känt mig så ensam, och försökt intala mig att det fanns andra som jag. Nu upptäckte jag att det faktiskt var så
      De få tjejer som hade bikini på simningen blev ’slutshameade’, betraktade som slampor, berättar Mariam.”

      Om kristna gjorde såhär skulle vi kalla dem fundamentalistiska. Tänk er en skola med mestadels kristna som slutshamade de få tjejer som körde bikini… Vilket liv det skulle bli.

      Svara
  22. Ivar L

     /  05/26/2018

    Detta fall fick en liten notisplats i pappers-SvD.
    Tror ni det fått det om det varit två nynazister istället?
    https://www.svd.se/ung-man-haktad-for-attack-mot-synagoga

    ”De två männen, en 21-åring och en 18-åring från Mellanöstern, häktades av Göteborgs tingsrätt som på sannolika skäl misstänkta för grov mordbrand. Båda nekar, och säger att de inte var på platsen när attacken skedde.
    Ett tiotal personer uppges ha varit med i gruppen som slängde in brinnande föremål på gården vid synagogan. Branden dämpades av ett kraftigt regn. I ett församlingshus intill pågick en ungdomsfest.”

    Svara
  23. Ivar L

     /  05/26/2018

    http://nt.se/nyheter/linkoping/skriket-ar-fyllt-av-panik-och-smarta-om5306759.aspx
    ”På några tygstycken låg hon, med skrevande och uppdragna ben. Vid dem en äldre kvinna. Runt omkring sju–åtta högtidsklädda män.
    ‘Ingen som hör ett sådant skrik kan gå därifrån’. Det säger Emma som är säker på att det hon bevittnade i en källarlokal i sitt hyreshus var en könsstympning. Nu är polisutredningen nedlagd och det gör henne förkrossad.”

    Svara
  1. Integrationsprojekt | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 13. Sista delen | WTF?
  3. Han gör jobbet som fega små skitar till sk ”journalister” inte vågar göra | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.