Betnér har bytt statistik- och faktaleverantör

Stötte på ett inlägg från Magnus Betnér där han gick till angrepp på Joakim Lamotte

Gick in på länken och såg det ovan.

Bläddrade lite på hans fb och såg att han verkar ha nån sorts hang up på Lamotte.

45 min tidigare hade han postat den där. Det var 3-4 inlägg på rad om Lamotte. Gissar att det kommer från att Lamotte nyligen nämnde Betnérs lallande om trygghet i Sverige som han har fortsatt veva.

Jag stötte på Betnér på twitter för ganska exakt tre år sedan, bläddra ner en liten bit, tweeten här nedan är den första. Det var även andra inblandade här och där och några av dem är inte kvar på twitter osv, där kan de se ut som om jag skrivit nåt rakt ut bara men det har jag inte. Minns bl a att den där centerpartistiska? skojaren @Telejampa dök upp och hävdade att kurvorna jag visade från Brå inte tog hänsyn till att vi var fler invånare. Han förstod helt enkelt inte vad ”per 100 000 inv” betyder. Osv, det var en del sånt då.

Men här kommer det jag hade med Betnér att göra då, tror jag fått med allt men annars så hittar ni det via länken ovan.

Länken där går till mitt inlägg om anmälda brott. Anmälda brott alltså. Jag hävdade då och jag hävdar idag att det är den enda hårda fakta vi har. NTU kan vara bra som komplement till anmälda brott vilket också Brå själva säger att det är.

Betnér länkar till en bloggpost av Staffan Landin som tar upp NTU. Som alltså handlar om upplevda brott. Anmälda brott dög inte av någon anledning för Betnér.

Youtubelänken går hit (länken till Landins inlägg finns i beskrivningen av klippet), det är Betnér och Staffan Landin, som då var Betnérs statistik- och faktaleverantör, som diskuterar lite om brott osv. Landin anser (då i alla fall) att NTU var det bästa vi hade för att mäta brottslighet. De pratar om anmälningsbenägenhet och sånt också och ni kan ju förstå varför antar jag. Jag är blockad av Landin sen nåt år tillbaka på twitter då jag gillade och retweetade kritik mot hans siffror i Aftonbladet som de körde inför valet förra året. Han är visst lite känslig. Betner länkar till en bloggpost av Landin som innehåller saker just från NTU. Jag hävdade då liksom nu att den enda hårda fakta vi har är anmälningar. Betnér höll inte med.

Men vad har hänt de senaste tre åren då med Betnér och siffror?

Jo han har bytt statistik- och faktaleverantör från Landin till toktanten och skojaren Maria Robsahm. Betnér delar i stort sett varje inlägg från Robsahm på sin fb. Jag skojar inte, Robsahm nästan spammar med skit på sin fb och Betnér sprider allt. Exemplet ovan är ett typexempel på Robsahms trams.

Alla förstår ju att det är totalt ointressant hur andra länder gör när det vi ska jämföra med inte är andra länder utan Sverige idag med hur det var i Sverige förut. Det är vad det ska handla om, annat kan bara vara intressant om det är jämförbara länder på flera olika sätt. Såna här saker är bara till för att fylla debatten med irrelevant skit för att försvåra och för att smutsa ner. Robsahm älskar sån skit och öser ut det. Och det gör uppenbarligen Betnér också.

Hans senaste dagar på fb har handlat om Busch Thors utspel om att vi måste utvisa utländska våldtäktsmän. Betnér, liksom många andra, har inte brytt sig om att faktiskt lyssna på vad hon sa. Eller så vill de inte veta eftersom de då inte får chansen att sprida sin skit. Han har postat massor om detta.

Betnér, som för 3 år sedan låtsades vara noga med siffror och vad man menar, baserar nu sina inlägg på vad Maria Robsahm säger och hon i sin tur baserar det på såna som Andreas Magnusson på Paragraf. I det gänget är Betnér och krälar numera. Det är där han hämtar sin ”fakta” numera. Oavsett om man anser att Landin var bra eller dålig så är det ett nerköp av bibliska proportioner att byta ut honom mot Robsahm som statistik- och faktaleverantör.

Robsahm skriver visst på ”Motargument”. Då blir den sidan ännu mer irrelevant. Betnér delar såklart.

Det som inte dög för tre år sedan, alltså antal anmälningar, är nu hans nya rättesnöre. Varför kan man då undra? Antagligen för att 2016 så visade NTU, (som ju har mer än ett års eftersläpning) vad han ville förmedla. Och då passade inte grafer som visade nåt helt annat in. Nu när NTU visar enorma ökningar på framför allt sexualbrott så är inte den så bra längre enligt Betnér utan huxflux så är det anmälningar som gäller.

Vad står i artikeln på Motargument då (ni får googla upp tramset…)?

Det där säger hon. Och så länkar hon till Aftonbladet.

Och till Paragraf förstås.

Det man kan notera, om ni orkar googla upp hennes vansinneshittepå, är att hon inte länkar originalet, partiledardebatten på SVT, utan Paragraf och Aftonbladet.

För vad sa Ebba Busch Thor i debatten egentligen? Alltså på riktigt inte vad Aftonbladet och dåren Magnusson på Paragraf säger att hon sa?

Vi har precis haft ett fall i HD där en man döms för våldtäkt, han har tidigare begått flera andra brott, men där domstolen ändå landar i att han ska få stanna i Sverige och inte utvisas trots de här brotten bara för att han varit i Sverige såpass länge. Detta sker då samtidigt som ingenjören från ABB, Ali Omumi, han utvisas, bara på grund av en liten petitess som en tidigare arbetsgivare har missat i hans tidigare anställning. Vad sänder det här för signal till rätt och fel eller vad som gäller i Sverige?

Samtidigt då som vi hade 100 000 försök till våldtäkter eller riktiga fullbordade våldtäkter förra året. Nästan 8000 kvinnor som anmälde försök eller fullbordad våldtäkt förra året. Och jag undrar, varför ska de här männen få lov att stanna i Sverige? Varför utvisas de inte?

Det där är vad hon sa. Ni kan lyssna själva här, del 1 ca 13 min in i sändningen. Inte riktigt samma sak som dårarna påstår va? Visst, man kan, om man verkligen vill, missförstå vad hon menar men det betyder inte att man måste missförstå. Jag förstår att Robsahm inte länkar originalet för man måste ju ta med HELA diskussionen för att förstå vad det handlade om och det vore ju inte bra för Robsahm om folk faktiskt hörde hela resonemanget som hör ihop. Bara en idiot rycker ju en liten del i ett längre resonemang eftersom det då blir obegripligt! Och ni kan ju se vilka som ryckt just en väl vald del och sen blåst på. Det Busch Thor menar med 100 000 är det som kommer fram i NTU om allvarliga sexualövergrepp.

Så vem kommer med svammel egentligen? Och vem gillar svamlet så till den grad att han gärna sprider det på sin stora plattform på fb utan att berätta att det är en välkänd toktant som brukar sprida just svammel? Just det, Betnér…

Robsahm anser också att NTU har ett systematiskt mätfel eftersom antalet som uppger att de anmält en händelse är mycket större än det faktiska antalet anmälningar och att det varierar jättemycket och aldrig ligger under det faktiska antalet anmälningar utan alltid över. Hon har t o m mailat Brå och frågat men var missnöjd över svaret att man inte ska jämföra NTU och vanlig anmälningsstatistik. Betnér har såklart också delat den ovan.

Jag för min del tror att det blir så när man ska försöka mäta nåt som inte är mätbart. Blir så när man frågar folk att de kan svara vad som helst. Men något systematiskt mätfel tror jag knappast det är. Det vi ser från vissa nu är skräck över att verkligheten börjar komma ikapp på alla fronter, det har ingen snuttefilt kvar snart. För tre år sedan var NTU Betnérs snuttefilt, när verkligheten kom ikapp fördröjningen där så byter han helt enkelt. Inte för att antalet  anmälningar ser bra ut nu utan för att de ser bättre ut än NTU numera gör när eftersläpningen har slagit igenom.

Så vi har alltså Robsahm som med jämna mellanrum hänvisar till, och hämtar inspiration från, Magnusson och Betnér, vi har Betnér som med jämna mellanrum hänvisar till, och hämtar inspiration från, Robsahm och Magnusson och vi har Magnusson som med jämna mellanrum hänvisar till, och hämtar inspiration från, Robsahm och Betnér.

Vilken jäkla cirkelrunk!

Hörru Betnér, blir det inte väldigt syrefattigt i den bubblan?

Vilka mer sprider Robsahms grejer då? Kollade bara några dagar tillbaka

Gert Gelotte, det var han som blev så kränkt av att Alice Teodorescu började på GP att han slutade.

Anne Ramberg gillar Robsahms ständiga arbete med att förstöra debatten med trams.

Piratpartiet tycker Robsahms trams är toppen. Kan vara värt att komma ihåg om man funderar på att rösta på Piratpartiet nu i EU-valet kanske.

Motargument (gissar att det är Robsahm själv…) kallar henne ”Statistikmästarinna”. Ok.

Lite kul ändå att Betnér i videon som länkas tidigt i inlägget kallar alla som inte håller med honom för troll. Alla var alltid bara troll. Nu cirkelrunkar han med Robsahm och Magnusson i världens minsta bubbla…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

71 kommentarer

  1. Skeptisk

     /  05/16/2019

    Eftersom Sverige även tidigare räknade varje våldtäkt som ett enskilt ärende är svenska siffror jämförbara över tid. Om inte vi ser en ökning i upprepade gärningar mot ett offer, har vi även fler fall i det internationella sättet att räkna.
    För inte så länge sedan skrek feminister om den allestädes närvarande våldtäktskulturen. Mörkertalet var gigantiskt. Var och varannan kvinna utsattes för övergrepp. När vi nu börjar närma oss siffror där var och varannan kvinna utsätts är det plötsligt en annan ton i pipan. Nänä vi har aldrig varit tryggare. Antalet anmälningar är det vi ska gå efter. Mörkertalet minskar. Inget ökar och det har absolut inte med att göra att vi fått en massa unga män från kulturer där kvinnor betraktas som horor och lovligt byte om de rör sig ute utan tältduk och manligt sällskap.

    Svara
    • Rikard

       /  05/17/2019

      Hej.

      Har du tänkt på en sak som De Goda aldrig tar upp i sådana här sammanhang? Att om en person begår, låt säga tolv våldtäkter mot samma person, så döms denne person för ett brott, till ett straff.

      Jag minns svagt ett hemskt fall från tidigt tvåtusental eller sent nittiotal där en ‘man’ dömdes för flera våldtäkter, hot och andra sexuella övergrepp mot två minderåriga flickor: summan blev fjorton veckors fängelse per våldtäkt. Vansinne, anser nog de flesta, utom de med juridisk utbildning – är det månne blyledningar på Juridikum?

      Det rimliga vore ju tolv konsekutiva straff, ett per brott.

      Så om X begår först bilstöld, sedan olaga hot med vapen på en bank, sedan får en summa kontanter (vi låtsats att X hittar ett bankkontor med kontanthantering…), och sedan kör som en miljöpartist därifrån och vägrar stanna vid polisens uppmaning – så har X ju begått minst fem olika brott.

      Men i Sverige blir det en dom, och ett straff.

      Jag tror detta förvrider all kriminalstatistik.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
      • Senior

         /  05/18/2019

        Nu får gärna någon mer kunnig rätta mig då jag är ute på hal is och med min tes.
        Problemet är precis som du säger, att straffen inte är konsekutiva.
        Men de döms faktiskt för allihop, så den statistiken blir nog inte förvriden.

        Strafftiden däremot blir sannolikt det.

        Då förövaren dömts för tolv brott som i ditt exempel registreras det sannolikt som 12 x 14 veckor, totalt 168 veckor. I praktiken blir det ändå bara tolv veckor eftersom vederbörande börjar avtjäna alla straff samtidigt när han fängslas. -Den så kallade straffrabatten: Man sitter i praktiken bara av det längsta straffet enär man sitter av alla andra straff samtidigt, vars tid på samtliga börjar räknas dagen du skrivs in i fängelset.

        Svara
    • Det lite ”lustiga” är att såväl feminister som ”Toklandet”, som ibland ger sken av att vara någon form av feminist, när det handlar om ”svenska tjejer”, etc, skriker om precis samma sak – ”våldtäktskultuuur!”, även om perspektiven och orsakerna är lite olika: ”män” eller ”invandrare”.

      Egen teori: manskritiker och ”invandringskritiker” har betydligt mer gemensamt än vad som skiljer dem åt. Ibland kan jag få för mig att det rör sig om samma personer, som låtsas strida mot varandra, i syfte att få uppmärksamhet och splittra.

      Problemet är kanske hudfärg och etnicitet? Eller kön. Det är bara att välja. Oavsett val, så handlar det om samma kollektiva skuldbeläggning.

      Istället för att hellre skuldbelägga gärningspersonerna, punkt.
      Utvisa dessa, om det är möjligt, eller i annat fall låta bli.

      Men huvudfrågan är nog: varför sådant fokus kring sexualbrott, hos manskritiker och ”invandringskritiker”? Vem vill eller tror ni att ni ska kunna skydda och varför?

      Svara
      • Gudrun S. och ”Toklandet” bör föda ett barn tillsammans!
        Först då uppstår världsfred!
        Enligt fakta, faktaresistens, logik och känslor i kombination.

        Svara
  2. Kristian

     /  05/16/2019

    Jag trodde piraterna hade slutat vara ”HBTQ-partiet”. Där ser man. Finns kanske två falanger?

    Svara
    • Anon

       /  05/17/2019

      Lägg märke till att uttalandet kommer specifikt från PP Stockholmsregionen och inte partiets officiella sida.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/17/2019

      Anna Troberg beslutade att slita itu partiet genom att partiet skulle nischa sig från sina kärnfrågor till något helt unikt, intersektionell tredjevågsfeminism. Den mest överetablerade nischen någonsin. Gick sådär.

      Svara
      • Senior

         /  05/18/2019

        Conquests andra lag:

        Any organization not explicitly and constitutionally right-wing will sooner or later become left-wing
        -Robert Conquest

        Jämför Svenska Kyrkan, gamergate.

        Jämför L, C, mp, m (sjuklövern) inom politiken.

        Jämför Hyresgästföreningen, ABF, HSB, IOGT/NTO, RFSL, etc.

        -Och nu även piratpartiet.

        Mig veterligen är det nog bara Medborgerlig samling som (ännu så länge) inte är vänster.

        Svara
  3. Rikard

     /  05/16/2019

    Hej.

    Att Betnér, Robsahm och Magnusson ägnar sig åt ‘human centipede’ är väl bara bra?

    Det handlar ju för dem inte om kunskap, eller fakta, eller ens att fokusera på sak istället för person, utan om att visa sig rättrogen gentemot värdegrunden. Så ju mer de sprider sina lögner och sin propaganda, desto starkare splittring mellan invandringstroende, islamofiler och svenskhatande mångkultursfetischister – och normala människor.

    Och jag tro vi normala, oavsett om vi är arab, turk, grek eller svensk, är flest. Med råge.

    Det är bara det att pack som Soran Ismails kompis Betnér är vana att ha full kontroll på vad som kan sägas, om vem av vem. De klarar inte av motstånd. De tycker det är fusk.

    Så det är bara att ligga i – vi som står emot mångkultursrasisterna behöver inte vara överens om mer än att tvåla till dem.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    Svara
  4. G

     /  05/16/2019

    Men herregud. Jag orkar inte mer snart. När ska tokpannorna ge upp och låta polletten trilla ner och acceptera ett och annat. Helt otroligt hur de kan köra på år efter år efter år!

    @FYI

    Ebba Busch Thor fortsatte i statistikspåret som hon inledde i Agendas partiledardebatt (som vänstertokarna hakat upp sig på i MiT:s inlägg) i dagens frågestund i riksdagen och tog upp det i sina frågor till Löfven. Se hennes frågor om bl.a. BRÅ och just statistik och statsministern svar, läsa protokollet: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/statsministerns-fragestund/statsministerns-fragestund_H6C120190516sf

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      På tal om statistik. Glömde säga att även Louise Meijer (M) tog upp ”statistik” i sitt anförande om våldsbrott och sexualbrott. Också länken ovan.

      Svara
  5. elina

     /  05/16/2019

    Bilbrandsstatistik: det brann 140 bilar i ett garage (Flemingsberg). Men i statistiken blev det en (1) bilbrand. Undra på hur många bilar det brinner per år om man skulle räkna antalet?

    Svara
    • MiT

       /  05/16/2019

      Ja ,det är också en sån där sak som man borde kunna göra bättre för att få fram mer rättvisande statistik

      Svara
  6. G

     /  05/16/2019

    Även detta från dagens frågestund i riksdagen. Vad man ska säga om detta från LUF-Liberalen vet jag inte, vad exakt är det han vill att EU ska ha för befogenheter egentligen? Att han älskar EU och vill ha mer mer mer är väl dock en sak som är säker.

    ”Anf. 69 Joar Forssell (L)

    Herr talman! Jag har en fråga till statsministern om vad regeringen tänker kring EU:s beskattningsrätt och koldioxid men också om vad regeringen tänker kring EU:s utrikespolitik.

    Var sak har sin plats. Varje beslut ska fattas på den plats där det beslutet bäst fattas. Men koldioxid och andra gaser som förstör vårt klimat och som ställer mänskligheten inför det största hot mänskligheten kanske någonsin ställts inför rör sig över gränser. Borde vi då inte kunna fatta beslut över gränser, tillsammans i EU?

    Likadant är det med demokrati och universella rättigheter. Borde inte EU, utan att enskilda länder kan blockera det, se till att ha en offensiv politik för mänskliga rättigheter och demokrati i hela världen? Det är ju också någonting som gäller över gränserna.

    Vad avser regeringen att göra för att EU ska kunna få dessa befogenheter?”
    https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/statsministerns-fragestund/statsministerns-fragestund_H6C120190516sf

    Svara
    • weasel

       /  05/16/2019

      Om nu koldioxid är ”det största hotet som mänskligheten någonsin ställts inför” så är det väl en bra början att omedelbart förbjuda alla flygresor mellan Stockholm.- Bryssel ?

      Svara
  7. MiT

     /  05/16/2019

    Svara
      • G

         /  05/16/2019

        Har han träffat trollmor. Ser han skriver vidare att det var en träff över en kaffe, hon kom fram till att han inte var högerextrem (applåder) och att trollmor inte var så elak, enligt henne själv. *När trollmor har lagt de elva små trollen, och bundit fast dem i svansen* Eller har hon skärp till sin debattstil och inte längre är en av svenska twitters alldeles egen trollmor? För hon är ju en av en handfull som varit riktig förskräcklig till och från.

        Svara
      • G

         /  05/16/2019

        Haha. Det är ju komiskt att en annan trollmor heter Lena hon också! Dessa två beter sig ju som tvillingar på twitter, verkligen samma stil.

        twitter.com/LenaHansson130/

        Svara
  8. G

     /  05/16/2019

    ”Utvisas efter sex år i Sverige – fick för lite semesterersättning”
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/utvisas-efter-sex-ar-i-sverige-fick-for-lite-semesterersattning

    Ja det var ju…. nej jag är tyst.

    Svara
    • Kristian

       /  05/17/2019

      [slut på ”satir”, tror det får bli ”förbannad” istället]
      Skall man åka på semester i ”hemlandet” skall man banne mig gå på bidrag och ha ljugit sig till flyktingstatus!

      Sjuka j-vla land!

      Svara
  9. MiT

     /  05/16/2019

    Svara
  10. G

     /  05/16/2019

    Greta-effekt eller nåt.

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      https://twitter.com/RMN_PG/status/1129069984137863168

      Så vad säger Wikipedia-sidan?….

      ”In 2018, the Wall Street Journal analysed German crime statistics for crime suspects and found that the foreigners, overall 12.8% of the population, make up a disproportionate share of crime suspects (34.7%), see horizontal bar chart.

      In 2016 31.4 percent of all convicted offenders were foreigners, about 3 times higher than the percentage of foreigners living in Germany.

      According to the Huffington Post in February 2018 which quired each of the 15 state justice ministries, 12,300 Muslims are in prison and constitute about 20% of the total 65,000 prison population in Germany which constitutes an over-representation. The highest shares are in city states of Bremen (29%), Hamburg (28%) but the share is high also in large states such as Hessen (26%) Baden-Württemberg (26%). The share is lower in the former East Germany.”

      Oops. Så kan SVT, Expressen, DN, Aftonbladet eller SvD gör en liknande granskning så kan vi få en egen Wikipedia ang detta för Sveriges del? Nä, tänkte väl inte det. Dessutom skulle INGEN av dårarna i MiT:s blogginlägg acceptera det som det är, utan säga att det är vinklat eller ”mätfel”, alltid hittar de nåt.

      Svara
      • G

         /  05/16/2019

        Immigration and crime in Germany
        https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_crime_in_Germany

        ”An Ice-Cream Truck Slaying, Party Drugs and Real-Estate Kings: Ethnic Clans Clash in Berlin’s Underworld

        Criminal clans of Arab and Kurdish origin fight violently in Berlin and broaden their sway in Germany”
        https://www.wsj.com/articles/ethnic-crime-families-provoke-german-crackdown-1539604801

        Låst WSJ-artikel

        Svara
      • G

         /  05/16/2019

        ”Female Genital Mutilation

        FGM has been illegal in Germany since June 2013. According to women’s right organisation Terre des Femmes in 2014, there were 25,000 victims living in Germany and a further 2,500 are at risk of being mutilated. Perpetrators are migrant parents who take their children abroad, mostly during holidays, for the mutilation or bring foreign practitioners to Germany to mutilate several girls at once. In 2018, the estimate had increased to 65000. A further 15500 were at risk of having the mutilation done to them which represented an increase of 17% on the previous year.

        According to the BMFSFJ most of the victims originated in Eritrea, Indonesia, Somalia, Egypt and Ethiopia.”

        *Die Kriminalitätsrate ist niedriger denn je und eine ”Islamisierung” gibt es nicht, du Idiot.* 😀

        Svara
        • Rikard

           /  05/17/2019

          Hej.

          Att könsstympning inte var kriminaliserat via egen lag förr betyder inte att det var lagligt, eller ens att det förekom utom då det utfördes av mycket svårt psykiskt sjuka personer, vilka omhändertogs utan debatt.

          Så varför behöver länder helt plötsligt lagar som specifikt förbjuder detta? Varför räcker det inte med de lagar om misshandel och tortyr som finns?

          Betnér? Bueller? Någon?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, fd lärare

          Svara
  11. Sune

     /  05/16/2019

    Betnér säger; ”…vid vilken nivå kommer ni sluta gnälla om otrygghet…”.

    En betydligt intressantare fråga är väl vid vilken nivå Betnér själv _börjar_ gnälla, för det är åt det hållet det går!

    Svara
    • G

       /  05/16/2019

      Spot on, Sune!

      Svara
    • Kristian

       /  05/17/2019

      [Kändis svänger 180 grader]
      ”Jag har alltid varit tydlig med vad jag tycker. Du tar gamla citat ur sitt sammanhang. Nu vänder vi blad.”

      Svara
  12. G

     /  05/16/2019

    ”Dutch spy agency investigating alleged Huawei ‘backdoor’

    Chinese telecoms equipment maker Huawei has a hidden “backdoor” on the network of a major Dutch telecoms firm, making it possible to access customer data, newspaper De Volkskrant said on Thursday, citing unidentified intelligence sources.

    The newspaper said Dutch intelligence agency AIVD was looking into whether the situation had enabled spying by the Chinese government.”
    https://www.reuters.com/article/us-netherlands-huawei-tech/dutch-spy-agency-investigating-alleged-huawei-backdoor-volkskrant-idUSKCN1SM0UY

    Svara
  13. G

     /  05/16/2019

    ”The White House wants to know if you’ve been ‘censored or silenced’ by social media

    It’s no secret that the Trump administration has been at war with social media. In the past year, the president has accused several online giants of censoring conservative voices, in particular giants like Twitter, Google and Facebook.

    Today, the White House launched a Typeform site aimed at collecting personal reports of social media censorship relating to political bias.

    For those who feel they’ve been wronged in some way by one of the major platforms, the 16-part questionnaire lets you choose from a list including Facebook, Instagram, Twitter and YouTube, while inquiring about specific tweets that were censored or accounts that were targeted. Users can submit screenshots and other supporting evidence”

    The White House wants to know if you’ve been ‘censored or silenced’ by social media


    https://whitehouse.typeform.com/to/Jti9QH

    Svara
  14. weasel

     /  05/16/2019

    Jag noterar tre saker :
    1. Magnusson, Betnér och Robsahm tycker att det är väldigt viktigt att förneka att våldtäkterna har ökat.
    2. Magnusson, Betnér och Robsahm tycker att det är väldigt viktigt att kritisera Ebba Bush Thor eftersom hon säger att utländska medborgare som döms för våldtäkt bör utvisas.
    3. Magnusson, Betnér och Robsahm verkar tycka att det är ”god ton” att kalla folk för ”dumma i huvudet” och ”idiot” .

    Jag får erkänna att jag har lite svårt för Lamotte. Just eftersom han är så arg i sina filmer. Men eftersom de tre imbecilla näthatarna Magnusson, Betnér och Robsahm stör sig så mycket på honom så swishar jag 200 till honom.

    Svara
    • Kristian

       /  05/17/2019

      Ja, allteftersom de salongsfähiga blir mer och mer galna får man vänja sig vid snusdrällande dialektala skrikare. De har ibland något vettigt att säga.

      Svara
    • Jag har också rätt svårt för Lamotte, som du säger så är han så skrikig och hans format är rörigt. Det som är fascinerande är däremot reaktionerna mot honom snarare – de kan uppenbarligen inte ignorera honom, så något gör han rätt?

      Svara
  15. MiT

     /  05/17/2019

    Svara
    • > ”Beror det på att vänstern är mer intolerant mot sina demokratiska meningsmotståndares åsikter och därför anmäler högerkonton oftare än tvärtom? ”

      Jag har sagt det förr och jag säger det igen – den s.k. ”högern” och ”anständiga liberaler” behöver bli bättre på att rapportera. De måste inse att vänstern aldrig kommer att spela efter samma regler, utan man måste – som bland annat Hanif Bali förstått – ge sig ned i gyttjan och ge tillbaka med samma metoder. Först då ”högern” börjar anmäla konton i samma grad som vänstern så kommer vi att få en riktig diskussion om censurering på sociala plattformar.

      Svara
      • Kristian

         /  05/17/2019

        Alinskys fjärde. Trump.

        Tror det var Clinton (WJ) som inför valet hade anställda i ett särskilt ”war room” där all kritik letades upp så man kunde bemöta den. Inget får stå oemotsagt.

        Svara
  16. En annan

     /  05/17/2019

    Betner, låter taget på nåt sätt eller satsa ner, bet down, tja vet inte men jag saknar Marcus Birro, som skrev Hammarkullen, vad hände med honom, gav han upp?

    Svara
    • En annan

       /  05/17/2019

      Nä din dumskalle, Peter heter han, dom är tvillingar arbetar fortfarande inom kulturvänstern och försöker på sitt sätt att vända skutan som snedseglar mot en säker avgrund.
      Vi behöver mer av Frank Zappa och mindre av nollor som Betner, hur han vill ha sin appostrof får han välja själv

      Svara
      • Skeptisk

         /  05/17/2019

        Bröder, men inte tvillingar. De bodde i Angered på 80-talet, samtidigt som jag.

        Svara
  17. Kristian

     /  05/17/2019

    ”[…] Eller om hur 36% av nysvenska barn från MENA-länderna är kognitivt utvecklingsstörda och alltså inte ens kan ta till sig utbildning, än mindre tillföra något i förvärvslivet. Eller hur den s k klimatkrisen främst konstruerats för att skapa schyssta jobb åt miljöpartister och vända bort vår uppmärksamhet från de nytillkomnas grova kriminalitet […]”

    Svara
    • Rikard

       /  05/17/2019

      Hej.

      Boktips: Bön för Tjernobyl.

      Den skall ha riddar Katos hjärta som inte rörs till tårar om vittnesmålen om hur den värdegrundstrogna ledningen skickar in män att skyffla grus på härden.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, fd lärare

      Svara
  18. MiT

     /  05/17/2019

    *https://www.facebook.com/bilskatter/videos/298805514402770/?__xts__%5B0%5D=68.ARBw2d7CA4RfWHAzQ4P3xv_r_J-hwNbKOEzjVSHpgK87dAS2GobCWb3cJrWkNWMfYI9wwhXcBFIIxSBi9DXBnXHocnRN7UAoUF1v0hKTrlsKneC1Y3nANKrtezsKMenQM9fovoPX_VPe6DKnKsDYOQxAk_t4GfEaToCXTjATRUues2wJxbiK2vF3q8jkaRu3EhNcRXvA0I3ogXGOSTmk2nzZRSZNgPr92jes9GvMwHNN61fCSyok649NuXN3F14M9Mawy43UwEtSRT1HZ1JqGFwBHiMlm57d6wi80PDacuHDgFTsjHF2W4uRpYOz5RfAxLw7_cY15xGluj7bnSJ4udAED8akWx-n1l8o7q13-s_7PpmAUBHagnlE72__BUC-WxIl&__tn__=-R

    Svara
    • Kristian

       /  05/17/2019

      (Youtube. Freudian Slip Productions. Mellopizzan.)

      Svara
  19. MiT

     /  05/17/2019

    Svara
    • Batwoman, sedan hon gjorde sin comeback någon gång under 00-talet efter att ha legat i dvala i några årtionden, är lesbisk i de tecknade serierna. Det största problemet här är egentligen att Ruby Rose är (i bästa fall) en medioker skådespelerska och endast fick rollen för att hon är öppet lesbisk. När de först annonserade ut serien så gjorde det en stor grej av att de ville ha en lesbisk skådespelerska i huvudrollen, vilket gravt begränsade deras urval för att uttrycka det milt…

      (Inte för att dessa serier är några mästerverk i sig, men ändå)

      Svara
    • Kristian

       /  05/17/2019

      Tror säkert folk kommer att stå i kö runt kvarteret för att få se den.

      Efter Ghostbusters, diverse Star Wars och senast Captain Marvel vet man precis hur bra den kommer att vara!

      Svara
  20. MiT

     /  05/17/2019

    Läs tråden

    Svara
    • weasel

       /  05/17/2019

      Både Donald Trump och Putin har varit på Times första sida (omslag) om nu Ygeman anser att det är något slags kriterium för att en människa har rätt.
      ( Varken Ygeman eller Stefan Löfven har dock aldrig varit där )

      Svenska politiker är ta mig fan efterblivna.

      Svara
    • elina

       /  05/17/2019

      Greta Thunberg har utsetts till hedersdoktor vid universitetet i Mons i Belgien. Vad näst?

      Det är väldigt mycket barn som tar över och anses ha mer rätt än vuxna eller bara vara superviktiga. Afghanska ensamkommande, Skråmobarnen, diverse kriminella ungar som får klapp på axeln, alla kränkta som inte godta sitt biologiska kön, snöflingorna, de som hatar diverse saker…

      Ska vi låta barn ta över och vi vuxna kan somna på soffan? Jag är faktisk trött.

      Svara
  21. Gigas

     /  05/18/2019

    OT

    ”Problematiken ger en möjlighet att skriva på ett sätt som lockar en traditionell vänster, som är fascinerad av Palestinafrågan, eller en höger som dras till antisemitism, säger tjänstemannen på EU:s utrikestjänst.”

    Hitler var inte antisemit, han var bara fascinerad av Palestinafrågan eller?
    Bäst att kolla med Löven så att jag inte har missförstått något. 😂😂😂

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/pLKrvR/ryssland-pumpar-ut-desinformation-via-usa

    Svara
    • Senior

       /  05/18/2019

      Bästa hittills!

      Aftonbladet som har engagerat Jan Guillou som betald KGB-infiltratör att springa Ryska ärenden är väl de sista man skall ta på allvar gällande den frågan……..

      Svara
    • Grodan Boll

       /  05/18/2019

      Med den typen av neutral information, kan de verkligen klaga på att någon vänder sig till ryssarna för ”nyheter”?

      Svara
    • weasel

       /  05/18/2019

      ”Man vill skapa splittring mellan EU s länder”

      Det behöver nog inte Putin några hemliga cyberagenter för.
      Den senaste partiledardebatten jag såg ägnade Löfven den mesta tiden åt att spy galla över Polen och Ungern, så om MSB ogillar folk som skapar splittring mellan EU s länder borde dom kanske ta och kolla upp honom…

      Svara
  22. Tycker du om BRÅ:s statistik eller inte? Sker ditt tyckande rentav selektivt och inte minst på vilka grunder vet du bättre än BRÅ?

    Varför anser du det vara ointressant om brott i Sverige slås ihop, medan så inte är fallet i vissa andra länder? Brottet ”våldtäkt”, för att ta ett exempel, är ju i Sverige inte längre att beteckna som ”regelrätt” våldtäkt, alltså överfallsvåldtäkt! Det krävs ju inte ens något våld! Det räcker om ”offret” sover..

    Är det inte ett problem, menar du?
    Ändrad, förmildrad lagstiftning, rörande brottsrubriceringen i sig.

    Än viktigare…varför är det så viktigt för dig att, sannolikt mot bättre vetande, påvisa att Sverige har höga, kanske de allra högsta i världen, siffror av sexualbrott?

    Klicka för att komma åt 2006_konsten_lasa_statistik.pdf

    Svara
  1. Maria Robsahm är Lars Lindströms statistik- och faktaleverantör | WTF?
  2. Maria Robsahm är Lars Lindströms statistik- och faktaleverantör – Suzie Weathers
  3. Året som gick del 2 | WTF?
  4. Jag, en "machonationalist" – Hexanmexan "shake my hand?"
  5. Ett besök på den goda, fina och medmänskliga sidan av internet | WTF?
  6. Ett besök på den goda, fina och medmänskliga sidan av internet – Suzie Weathers

Lämna ett svar till Polyester Poontang Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.