Veronica Palm jobbar från och med idag gratis resten av året!

Har hon upplyst sin arbetsgivare om att hon inte vill ha någon lön för nov och dec? Kanske är bäst att göra det så det inte betalas ut någon lön, det kan ju bli krångel med att betala tillbaka.

Det var väldigt solidariskt gjord av Veronica att avstå sin lön för nästan två månader. Hoppas att det inte är hyckleri bara.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

182 kommentarer

  1. Fru Palm har aldrig varit den rökigaste whiskyn i barskåpet.

    Svara
  2. johan

     /  11/12/2013

    Det uttalandet kom ju från rätt lönekonto.

    Svara
  3. Kvinnorna är redan lediga för resten av året om man räknar totalt arbetade timmar för samtliga män respektive kvinnor.

    Svara
  4. Män borde redan vara lediga för resten av året om man räknar kvinnors arbetstid som index.

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      lavazza1891:
      Men det viktigt att man använder de feministiska varianterna av ”forskning” för att det ska stämma och inte de där gamla unkna patriarkala…

      Svara
  5. JonasBsson

     /  11/12/2013

    Vi får väl kontra med en ”nu lever vi på lånad tid” vid lucia.

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      JonasBsson:
      Det var en bra ide!

      Jag vill dock inte dra den till sin spets, vilket Palm kan göra… 😉

      Svara
  6. Pelle2

     /  11/12/2013

    Som sagt var, en överbetald politiker är ju verkligen rätt person att beklaga sig. Skulle tro att hon tjänar mer på några månader än de flesta män gör på ett helt år.

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      Pelle2:
      Hon ligger säkert på 100 000 i månaden med uppdragen hon har inom S

      Svara
      • Pelle2

         /  11/12/2013

        Googlade lite på henne och hennes inkomst och hittade följande info.
        På denna sida http://valpejl.se/politiker/14254/Veronica_Palm
        står det att hon år 2010 tjänade 750 496. Dv,s 62541 kronor/månad.
        Det var väl inte så många som tjänade så mycket det året och det mesta talar för
        att hon tjänar mera idag. Med andra ord skall hon nog inte skriva att VI kvinnor
        jobbar gratis resten av året.
        Kan säga att jag år 2013 tjänar ungefär hälften av vad hon tjänar och det är inte någon direkt dålig lön tycker jag. Men med hennes resonemang så är det väl jag som jobbar gratis och inte hon.

        Svara
        • Alla riksdagsledamöter förutom talmannen får exakt samma grundarvode: 59 800 kr/mån.

          Hennes ”vi”-känsla är alltså dubbelt malplacerad. Dels föreligger noll lönediskriminering i hennes fall, och dels är hon en av de få som faktiskt möjligen skulle kunna jobba gratis resten av året utan att hamna på fattighuset.

          Men vill hon avstå sitt arvode tror jag att hon kan få det. Jag hittar inget i reglerna som säger att hon måste få betalt.

          Svara
        • MiT

           /  11/13/2013

          Pelle2:
          Det ekar så tomt varje gång någon som hon ska leka solidariska. Jag gissar att hon tjänar betydligt mer än så, hon är ju i toppskiktet av S, medlem i VU och sånt där… Ligger nog nära 100 000/månad tror jag.

          Svara
  7. MiT

     /  11/12/2013

    Ok, så Aftonbladet och LO (som äger Politism) tror alltså att ett riksdagsparti styr upp ddos-attacker mot en blogg… Anmärkningsvärt!

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2013

      Smått ironiskt med tanke på hur mycket energi aftonbladet laggt på att sänka avpixlat och SD.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Grodan Boll:
        Haha lite ironiskt är det allt, det håller jag med om. Och vilka martyrer de är på twitter…

        Svara
  8. MiT

     /  11/12/2013

    Nu är hon ”somgillarattgöraandragrejer” igång igen

    Svara
    • robjoh

       /  11/12/2013

      Med en flickvän som är jurist skulle jag säga att kvinnor gör ett bra val att inte sträva efter ett sådant liv…

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        robjoh:
        Om hon (inte din flickvän alltså…) inte tyckt det var roligare att göra andra grejer så hade hon också upptäckt det 😉 Fast då hade det ändå varit osynliga hinder och inget annat.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Det är ju flera kvinnor som går juristlinjen än män så över tiden borde det finnas flera kvinnliga delägare än manliga. Detta om de vill ta på sig det ansvar och arbete det innebär att vara delägare och därmed egna företagare
      Som Robjoh säger innebär delägarskapet att man måste ta på sig en massa merarbete och det kanske är så att kvinnorna har valt bort det för att de inte tycker att det är värt det.
      Har Däldehög frågat de kvinnliga advokaterna om de vill bli delägare eller utgår hon bara ifrån att de inte får bli det ?

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Pelle2:
        Det blir väl som med hennes Wikipedia att de har gillat att wikipedia lite mer i sovrummet än att göra sånt de sen klagar på att de inte gjort…

        Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2013

      Kaxigt av patriarkatet att diskriminera kvinnliga jurister, känns annars som fel grupp att trampa på tårna.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Grodan Boll:
        Hahaha! Känns som HELT fel grupp att ge sig på…

        Svara
  9. jag svarade henne:

    dolf ‏@dolf371 4m
    @veronicapalm toppen, jag behöver få städat. När kan du komma?

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      dolf:
      Hahaha, så roligt, jag tror jag pinkar på mig!

      Svara
    • Blockvarning på den!

      Typ: make me a sandwich!

      Svara
      • Förmodligen, uppäckte häromdagen att jag blivit blockad av både KKK (Kvinnoklubben Klipp Kuken), LD-50 och Arsinoe, för att bara nämna några stycken. Vilket är smått obegripligt för mig, för jag har inte varit otidig mot någon av dem, på sin höjd gjort mig skyldig till några få ironiska kommentarer.

        Svara
        • Hjalmar

           /  11/12/2013

          Kom ihåg: kritik är kvinnohat…
          Vissa är väääldigt ömhudade.

          Svara
  10. MiT

     /  11/12/2013

    https://twitter.com/Flipzon/status/400157559510007808

    Och då kan man ju kontra med den här
    Simple, Free Image and File Hosting at MediaFire

    Svara
  11. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Särskilt fattiga kvinnor med dålig lön som Annika Falkengren,Mona Sahlin,Veronica Palm,Cristina Stenbeck mfl. De tjänar naturligtvis sämre än alla vita,medelålder, svenska män som glider fram på den patriarkala räkmackan.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Pelle2:
        Uteliggare är ju rika… På frisk luft!

        Svara
        • ”Du vet att luften den är gratis – den kostar inget alls,
          så tror du verkligen att luften är nyttig för din hals
          Nu får man snart betala för att kunna andas rent –
          blir det nånsin bättre, eller är det redan för sent?”

          Dia Psalma – Luft

          Svara
  12. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Så att vi alla kan få en förvriden världsbild som feministerna då ?
      För det måste väl vara genusglasögonen som framkallar alla hallucinationer
      om strukturer och patriarkatet ?

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/12/2013

      Jag avböjer erbjudandet om genusglasögon. Dom verkar orsaka närsynthet och kraftiga brytningsfel.

      Svara
    • Kalle

       /  11/13/2013

      Jag vet vi samlar ihop alla maktmänniskor, sen så slänger vi dem i vattnet med bundna händer och fötter.
      De som inte lyckas flyta har misslyckats med att intala sig att allt är en socialkonstruktion, de får helt enkelt skylla sig själv om de inte har genusglasögonen på sig.
      Med tanke på att vi talar om vita heterosexuella män, ni vet de som glider runt på räkmacka och förtrycker.
      Så är det ju ingen större förlust, det var ju sådana som slängde kvinnor i vattnet på medeltiden för att se om de var häxor.
      Så nu blir det ju rättvist liksom, det är ju sån veheter matematik (-1)+(-1) = 1.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Kalle:
        Det är ju så vissa som ”utbildats” vill göra i alla fall…

        Svara
  13. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
  14. MiT

     /  11/12/2013

    Hahaha

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2013

      Det enda sättet den bilden blivit tagen är med höghastighetskamera. Mina råttor hade slingrat sig ur virkningen snabbare än kvickt!

      Svara
    • notsure

       /  11/12/2013

      Vi behöver fler som kan SCCM och färre som kan SCUM. Dessutom kan jag lova de som väljer SCCM inte behöver jobba gratis.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        notsure:
        Äh, bara en liten unken bokstav som skiljer. Nästan samma sak juh! 😉

        Svara
  15. Anders

     /  11/12/2013

    Nyckelordet är rålönegapet. Om man räknar in samtliga kända faktorer är det möjligen ett par dagars skillnad och på flera områden männen som ”jobbar gratis”.
    Vill de ha samma lön för olika arbeten eller alla arbeten?

    Svara
  16. Jonte

     /  11/12/2013

    Judarn… förlåt männen har hemliga sällskap och konspirerar för att för trycka kvinnor…

    Svara
    • Pffft

       /  11/12/2013

      Fanny har helt rätt. Själv sitter jag och en massa andra herrar och konspirerar på alt. news. patriarkatet. rules. net mot Fanny exklusivt! Jag hoppas hon inte kommer på oss bara.

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Glöm inte att maila de patriarkala resultaten till patriarchy.rules@thewhole.world bara så vi andra är uppdaterade.

        Svara
      • Jonte

         /  11/12/2013

        Kör dom där tweetsen genom transgenusmotorn och ersätt ”män” med ”judar” och likheterna nassarnas konspirationsteorier blir rätt slående.

        Svara
    • Hjalmar

       /  11/12/2013

      Förföljelsemani? Undertryckta drömmar om herrar i en bastuklubb? Freud antecknar – det här kan ju bli en hel avhandling… 🙂

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2013

      Hemligt är fint, då behöver man inte bemöda sig med konkreta och underbyggda exempel. Jag antar att herrsällskapet är satanistiskt, våldtar och dödar småbarn?

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/12/2013

      Hon är helt fel ute. Det finns inget hemligt sällskap med män som sitter och konspirerar. Däremot finns det ett sällskap i Uppsala som består till hundra procent av ödlor.

      Svara
  17. Värmlänningar har väl jobbat gratis sen, typ september?

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      bashflak:
      Varför just värmlänningar? (Har för mig att du och jag pratat om just värmlänningar förut)

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/12/2013

        Jag gissar som analogi. De kanske har lägre inkomster än rikssnittet?

        Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      What? En heterosexuell kvinna som vill vara attraktiv för män? Hon måste vara förtryckt av patriarkatet. Det kan ju inte vara normalt!

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Jonte:
        Japp, sånt går fetbort!

        Svara
        • Jonte

           /  11/12/2013

          Att vilja attrahera en partner kan ju omöjligt vara biologiskt nedärvt. Det är ju bara en massa unkna evolutionsbiologiska teorier…

          Svara
          • MiT

             /  11/13/2013

            Jonte:
            ja sån där patriarkal propaganda måste man bortse ifrån. Unket som sagt!

  18. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      Tror dom på fullaste allvar att det är SD:s partistyrelse som ligger bakom? Förmodligen är det SD sympatisörer men att det skulle vara partiledningen själv är lite långsökt.

      Svara
    • Det kan inte vara så att deras skitsajter plötsligt blir intressanta även bland de egna fansen när de publicerar ett scoop?

      Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/12/2013

      I fallet med papperstidningen så är DDoS-attack samma sak som att inte läsa tidningen. För helt ärligt, vem läser tidningen idag? Särskilt ledarsidorna och kultursidorna? Journalister skriver artiklar där publiken är andra journalister.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Blåval Rödval:
        Hehehe, resultatet är detsamma, ingen läser ändå fast i fallet med pappersvarianten så är det frivilligt.

        Svara
  19. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
  20. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      Sanna Rayman går från klarhet till klarhet precis som SvD kollegorna Ivar Arpi och Paulina Neuding.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/12/2013

      Vis av erfarenhet så lyssnar jag inte på Anders Lindberg på AB. Han har skrivit så mycket skit så länge nu, att trovärdigheten är borta.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Hjalmar:
        Ibland så dyker de upp som gubben i lådan även om man inte vill det… 😉

        Svara
    • Fortsätter SvD-ledarna så här så kanske jag tecknar prenumeration.

      Svara
      • Jonte

         /  11/12/2013

        Tyvärr är inte resten av tidningen alltid lika bra. Men ledarsidan har fattat att dagens svenska feminism är ett marxistiskt projekt som inte har ett skit med liberalism eller jämställdhet att göra. Tänk om DN skulle få upp huvudet ur sanden nån gång?

        Svara
        • Håller helt med om det du skriver. T.ex. problematiseringen av Alfons Åbergs pappa som SvD publicerade på Fars Dag. Så jag fortsätter att säga ”kanske” om den där prenumerationen. Om fler tongivande liberaler inser att en överväldigande majoritet av befolkningen inte kallar sig feminister så kanske Alliansen får en chans att vinna nästa val rentav.

          Svara
    • chade

       /  11/13/2013

      Skönt att Lindberg sticker ut hakan och tycker sånt som ingen annan tycker!

      Svara
  21. MiT

     /  11/12/2013

    Jag blir nästan rädd alltså, journalister tror att ett parti ligger bakom…

    https://twitter.com/MartinAagaard/status/400270000239304704

    Svara
  22. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Hur kunde EN leva utan det 😉

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/12/2013

        eller ”denne”
        eller ”vederbörande”
        eller kunskapen att skriva i den könsneutrala och pronomenfattiga s-formen, som varje människa som skrivit en labbrapport eller instruktionsmanual tvingats till.

        Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Pelle2:
        Och hur kunde två klara av det? Otroligt, eller hur?

        Svara
    • Nya hitlåten:
      ”När Vi Två Blir Hen”

      Svara
  23. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      Ska man vara rättvis så skriver faktiskt Aftonbladets ledarblogg att det är ”Björn Söders och Jimmie Åkessons fans på nätet” som ligger bakom attacken och inte partistyrelsen själv. Ser inga problem med det blogginlägget faktiskt.

      Svara
      • MiT

         /  11/12/2013

        Jonte:
        Det var mer stilen på det som är likadan som på de som faktiskt tror att de ligger bakom. Och Politism, dvs Aftonbladet, har ju redan sagt det…

        Svara
        • Jonte

           /  11/12/2013

          Jojo, men ändå ett fall framåt, att det är SD fans som ligger bakom attackerna är knappast särskilt långsökt.

          Svara
  24. Jonte

     /  11/12/2013

    Men ärligt vafan… Har dom här mupparna någon självinsikt öht taget??

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      Jonte:
      Nej

      😉

      Svara
      • Jonte

         /  11/12/2013

        Feminister har ju aldrig definierat random hatmejl som sin primära samtalsmotpart…

        Svara
        • Nej, det ”goda” hatet från de rättrogna får inte belysas. För det ”sparkar uppåt”. Kommer hatet från den ”onda” sidan som behöver googla patriarkatet så får man däremot gärna fylla spaltmeter och skriva bok om det.

          Svara
    • chade

       /  11/13/2013

      Dessutom är det en blogg, inte en ledartext. Det torde vara viss skillnad.

      Kan för övrigt påpeka att Aftonbladet ledarblogg också hänvisar till tweets ibland.

      Orkar inte kolla politism, men skulle inte förvåna mig om de också gör det då och då.

      Svara
  25. Jonte

     /  11/12/2013

    Ok, teorin om att radikalfeminister har haft usla relationer till sina pappor styrks ytterligare… Tragiskt egentligen

    Svara
    • Petter

       /  11/12/2013

      Om jag inte missminer mig så har fanny och lady dahmer också ingen vidare relation med sina fäder, intressant tycker jag men självklart tragiskt.

      Svara
      • Jonte

         /  11/12/2013

        Skulle faktiskt vara ett intressant studieämne, förmodligen projicerar dom sina fäders brister på världens alla män.

        Svara
        • Jo. Och dessutom vill jag gärna höra motpartens version. En ny #prataomdet-kampanj för pappor vars döttrar numera ägnar sig åt att skuldbelägga män kollektivt kanske?

          Svara
          • Jonte

             /  11/12/2013

            Frågan är vad den usla relationen beror på. Att det finns fall med våldsamma alkoholiserade fäder tvivlar jag inte en sekund på. Men kan tänka mig att det också fall där mamnan med hjälp av soctanterna gett pappan besöksförbud och lurat i dottern att pappan är hin håle själv.

          • MiT

             /  11/12/2013

            Ekvalist:
            Har språkat lite med Wallin en gång om detta

            Återigen så levererar twitter

      • Jonte

         /  11/12/2013

        En som inte kan ha haft en bra relation med sin pappa är ju My Vingren.

        Svara
    • MiT

       /  11/13/2013

      Jonte:
      Kära nån, vet inte riktigt vad man ska säga faktiskt…

      Svara
  26. MiT

     /  11/12/2013

    genus”vetenskaps”student var med i vem vet mest och åkte ut på tre raka frågor, pang pang pang och det var INTE några kluringar direkt…

    Svara
    • Fugen

       /  11/12/2013

      Briljans i okunskap, Vem har gjort Yesterday? ……talande tystnad

      Svara
      • Hjalmar

         /  11/12/2013

        Generationsfråga kanske… Men genusfolket är verkligen insnöade.

        Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Fugen:
        Jag såg det sen åkte skämskudden fram. Trodde inte att jag skulle kunna tycka synd om en genus”vetenskaps”student men jag hade fel för jag tyckte faktiskt lite synd om henne.

        Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      Frågade dom henne om anledningen till varför kvinnor är kortare än män? 😉

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Jonte:
        Det var tillräckligt synd om henne som det var. Till och med Rikard Ohlsson verkade ha svårt att säga genus”vetenskaps”student…

        Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/12/2013

      Jag är rätt säker på att jag hörde henne svara ”Googla det” på samtliga tre frågorna. Det vart snabbt svart i genushörnet. Djävla patriarkatet!!! 🙂

      Svara
  27. Pffft

     /  11/12/2013

    Jag städade mitt hem idag. Är det någon som vet till vem jag kan fakturera detta arbete till?

    MVH / Patriarkatet

    Svara
  28. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/12/2013

      KD skulle jag tippa, eller… det kanske inte var så hon tänkte frågan?

      Svara
  29. MiT

     /  11/12/2013

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Och återigen visar dom bilder på pojkar som leker med ”flickleksaker” och inte tvärt om. Med andra ord är det bara ett problem om pojkar inte leker med”flickleksaker” men aldrig tvärt om.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Pelle2:
        Skrev faktiskt det under artiklen i SvD näringsliv 🙂

        Svara
  30. MiT

     /  11/12/2013

    Undrar hur de vill göra det med den enorma antipluggkultur som enligt alla genusmänniskor råder…

    Svara
    • Ska vi gissa att deras metod för att höja pojkars betyg är att få pojkar att problematisera maskuliniteten?

      Svara
      • Pelle2

         /  11/12/2013

        Du behöver inte ens gissa för det är ju självklart. Man skall naturligtvis också anställa hundratals genuspedagoger som kan ta itu med pojkarnas opassande pojkaktiga beteende.

        Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Ekvalist:
        Det är nog den enda metod de ens kan tänka sig…

        Svara
    • Pffft

       /  11/12/2013

      Det är ju inte så att Hanna tycker att kritik mot Politism är jobbigt för att hon skriver där. Näråsåatt.

      Svara
  31. Jonte

     /  11/12/2013

    När genusdårar läser riktig vetenskap…

    Medicin handlar väl om biologi?

    Dom kanske till från dig tagit till sig något av studierna?

    Att inte vilja politisera vetenskapen är alltså fel…

    Det skulle definitivt vara ett problem för folk som vill omvända homosexuella medelst terapi, vill du det?

    Och på genusvetarprogramnet läser man massor med biologi och inte bara genus?

    Du pluggar på läkarlinjen grabben, du kanske valde fel?

    När bjöd senast in en biologi till genusvetarprogrammet?

    Svara
    • Pelle2

       /  11/12/2013

      Varför inte börja plugga genusvetenskap istället om det enbart är det du är intresserad av ?

      Svara
    • Heja Jesper! Ge det där p-värdet vad det tål! Statistik är inget annat än unken patriarkal härskarteknik. Vad är ett fjuttigt p-värde mot tusen kränkta feministers berättelser? p som i pojke, pappa, penis, pung, prostatakörtel och patriarkatet. p-värdet symboliserar kvinnohat och förstärker könsmaktsordningen.

      Svara
    • Hjalmar

       /  11/12/2013

      Sociologutbildningen istället? Sämre betalt, visst, men genom att kliva åt sidan så kan han ju ge en kvinna chansen att bli läkare! Och sen skulle Hessius slippa alla krav på vetenskaplighet och annat patriarkalt förtryck…

      Svara
    • MiT

       /  11/13/2013

      Jonte:
      WTF? Måste vara ett skämt? Eller nä, det är det nog tyvärr inte tror jag… Herregud!

      Svara
  32. MiT

     /  11/12/2013

    Sedärja, nu duger det inte med pojkar som leker längre, nu ska de se nöjda ut också

    Svara
    • Hjalmar

       /  11/12/2013

      En del tror att världen är ett dockhus…

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Hjalmar:
        Det roliga är att det inte duger att de leker med de grejerna, de ska se ut som om de gillar det också… 🙂

        Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      Har hon frågat sig varför pojken ser obekväm ut?

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        Jonte:
        Ser du inte att han ser GLAD OCH NÖJD UT VA? VA? VA? 🙂

        Svara
        • Petter

           /  11/13/2013

          haha dom måste göra exakt samma sak =). Det lär ju komma könslösa dockor och könlösa animationer man kan använda i reklam och så. Då kan man ha en blandad färg också som är typ odefinierbar om det går eller bara köra blått eller nåt. Jag tror jag sett in i framtiden, PK är här för att stanna tror jag. Vi har så lite problem att det kommer vara invoterade och statliga sociologer och genusvetare som flummar runt och censurerar och lägger sig i. Förklädd kommunism!

          Svara
          • MiT

             /  11/13/2013

            Petter:
            Den är inte förklädd, den är öppen…

  33. MiT

     /  11/12/2013

    Har inte en aning om vad hon menar men @feministfest hade retweetat… 😉 Hon säger sig vara feminist och forskare i etnologi

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  11/12/2013

      Jag kallar det inte pseudovetenskap. Jag kallar det ofrivillig humor.

      Svara
  34. Hjalmar

     /  11/12/2013

    Hos genus”vetenskapen” finns en hel kennel begraven.

    Svara
  35. Skulle uppskatta om du lät bli att tagga dina inlägg med ”feminism” för om det är något här i världen som du har helt noll koll på så är det just det.
    Din blogg är i och för sig ett strålande exempel på varför feminism behövs så glöm att jag skrev det där första. 🙂

    Svara
    • MiT

       /  11/12/2013

      Calle:
      OH NO! En taliban som blir ledsen över hur jag taggar mina inlägg, hur ska jag orka leva?

      Svara
    • Jonte

       /  11/12/2013

      Vi behöver något att skratta åt, därför vi feminister som dig Calle. Din blogg var en ny bekantskap 😀

      Svara
    • Pelle2

       /  11/13/2013

      Jag gick in på bloggen och det verkar som om Calle är en kvinna.Det står i vilket fall hon om henne på flera ställen och hon refererar till män med ordet ni.
      Med tanke på hur mycket hon verkar hata män, åtminstone får jag det intrycket när jag läser bloggen, så är det verkligen konstigt att hon kallar sig Calle som ju enbart är ett mansnamn i Sverige.
      Som en god feminist så påstår hon att vi inte vet något om feminismen men hon orkar inte förklara vad hon anser att vi har fel uppfattning om.Hon glömde kanske att bara att skriva googla patriarkatet ;-).
      Om hon läser i kommentarerna ovan och i dina blogginlägg så har du klippt in citat från ett stort antal människor som påstår sig vara feminister.Om vi skall tro på det så har i alla fall jag fått en ganska god upfattning om vad feminismen säger sig vara.
      Är det så att att Calle menar att Fanny Åström,Lady Dahmer,Maria Sveland,My VIngren,Veronica Palm med många flera inte är feminister ? Hur skall vi i så fall veta det eftersom dom säger att dom är det och många kvinnor hyllar dom som feminister ?
      Om du trots allt tycker att dom är feminister, vad är det vi inte har förstått av deras resonemang som t.ex när Fanny Åström kallar fars dag för förtryckardagen ?
      I sin blogg skriver hon en lista om varför hon är arg på män. Snacka om att projicera sin uppfattning om män på oss.
      Hon skriver t.ex
      ”Jag är arg för att du tycker att det är någon annan som ska ta hand om dina papper och sortera in dem i pärmar. För att du tycker att någon annan ska tvätta dina skitiga kalsonger och plocka upp dina strumpor från soffhörnet. Att någon annan ska laga mat åt dig och diska din tallrik.”
      Vem säger detta till sin kvinna ? Kan säga att min mamma inte gjorde något av ovanstående utan oss barns hjälp så fort vi var stora nog att hjälpa till.
      Känner också många män som gör sin del av hushållsgöromålen och förväntar sig inte att kvinnan skalll göra det.

      Hon skriver vidare:
      Jag är arg för att du tycker att slå någon på käften är en lämplig lösning på mindre problem.

      Vem tusan påstår det och hur många män gör det ?

      Det finns en hel räcka av sjuka påståenden om män som hon räknar upp i sin lista. Det får mig att undra om hon har träffat några män och i så fall vad det var för Ufon som påstår och anser de saker som hon listar ?

      Svara
    • Pffft

       /  11/13/2013

      ”Du förstårrr iiiiiiiinget” -xO-

      Toklandet samlar de mest galna tweetsen och inlägg från feminister. Det behövs egentligen inte någon kommentar.

      Svara
    • Kalle

       /  11/13/2013

      Jorden är platt och månen är gjord av hushållsost, jag har ett helt bibliotek av ”forskning” som bevisar detta.
      Tycker du något annat så är det du som inte fattar något, läs på människa men jag tänker inte hjälpa dig leta efter mina ”bevis” för jag har annat för mig.
      #jordenärplatt, #månenärgjordavost, #googlapatriarkatet.

      Svara
  36. MiT

     /  11/13/2013

    http://mobil.dn.se/valet-2014/fyra-av-tio-skandidater-i-stockholm-har-invandrarbakgrund/

    Svara
    • Petter

       /  11/13/2013

      ”Därmed har valberedningen haft tre kvoteringsregler att förhålla sig till: varannan damernas, kongressbeslutet om 25 procent av kandidaterna under 35 år och det lokala S-distriktets egen kvotering om att en fjärdedel ska ha utomnordisk bakgrund.”

      Haha vilken byråkratisk djungel, behövs nog anställas många genus och humanister för att detta ska bli rätt,(statistiker är manlig härskarkunskap så det behövs inte här). Sossarna är ju stora och och har många av välja mellan en jag är säker på att detta försvagar dem. Tänk om mindre partier skulle försöka sig på detta… Men det kanske mest är ett mål och inte nåt man måste följa… Ja man skulle varit kvinna och invandrare idag, då hade möjligheterna varit enorma! som man så skulle jag aldrig försöka mig på att göra karriär speciellt inte i den offentliga sektorn. Och då får vi feministisk jämställdhet tillslut!

      Svara
  37. Anonymouse

     /  11/13/2013

    Genusföreningen Uppsala Universitet

    Genuskollo:

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.612146052161060.1073741827.320734857968849&type=1

    Den jämställda styrelsen:

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.515737765135223.1073741826.320734857968849&type=3

    Från föreningens stadgar:

    ”13§ Föreningen strävar efter mångfald, bland annat avseende en jämn könsfördelning, i styrelsen och på andra poster.”

    🙂

    Svara
  38. QED

     /  11/13/2013

    Svara
    • QED

       /  11/13/2013

      Bara ett tips om en bra motor, eftersom du verkar fiskeintresserad. 🙂 Kanske också ett inlägg i Bechdel-debatten. En kvinna som pratar för tre och inte om män.

      Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        QED:
        Den var skitrolig! Vilket twittertjatter det skulle bli om en sån visades i Sverige 🙂

        Svara
      • MiT

         /  11/13/2013

        QED:
        Jag lånar både din text här och klippet och postar på twitter… 😉

        Svara
        • QED

           /  11/13/2013

          Visst, A-märkt reklam förtjänar uppmärksammas 🙂

          Svara
    • MiT

       /  11/13/2013

      QED:
      HAHAHAHA!!! Åh vad det skulle vara kul om de körde en sån i Sverige! 🙂

      Svara
  1. Hej Män, Nu är ni lediga resten av året! | Genusdebatten
  2. Tweets från 2013 del 3 | WTF?
  3. Lite blandat den här gången | WTF?
  4. Ra(S)i(S)tiska Veronica Palm | WTF?
  5. Zoran Alagic- lika logisk som varje feminist | Maniac Media

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.