Vad ligger bakom röjet mot gamingkulturen EGENTLIGEN?

Igår kunde vi se Hanna Friden och Thomas Arnroth på morgonen i SVT prata om gamergate. Eftersom det uppenbart ligger ett radikalfeministiskt filter över vad de sa om saker och ting så kan man utgå från att om det inte var rakt osant så extremt vinklat i alla fall. Det är så man tyvärr får göra när radikalfeminism är inblandad, man måste automatiskt utgå från att det är bullshit som sägs och påstås. Och jag TROR inte att jag har fel den här gången heller…

Men en sak som Friden sa var att spelvärlden måste göra så att alla kan känna sig inkluderade (kanske inte ordagrant men liknande) jag undrar varför då? Är spelvärlden en myndighet som bekostas av skattemedel? Det är väl ens egna ansvar att se till att bli inkluderad? Eller ska andra anpassa sig efter vad några tycker? Då kanske inte alla andra (och jag gissar att det är den enorma majoriteten av spelare…) känner sig inkluderade?

Jag är inte insatt alls i vad det hela soppan är om men handlar det inte i grunden om att feminister och andra liknande vill tränga sig in i spelvärlden och diktera villkor för allting? Vad de får säga, vad de får göra, vem som får säga något, vilka spel som är godkända, vilka spelkaraktärer som är godkända respektive icke godkända och så vidare i alla oändlighet? Att de vill förbjuda och censurera sånt som DE inte gillar eller tycker är bra? Att andra ska dansa efter deras pipa? Som små minihitlers helt enkelt? Eller har jag HELT fel?

B0qTXInCUAAuhYS

Står mycket intressant i bilden ovan tycker jag…

Här kan man lyssna lite om gamergate.

I gårdagens inlägg kunde man även se en massa tweetar som hörde till det här med gamergate, det var en från antimobbningsorganisationen Friends som dök in i diskussionen med en massa radikalfeministiska buzzord som ENBART är till för att försöka trycka ner och håna andra. Han bad om ursäkt för en formulering

coxursäkt

coxursäkt1

coxursäkt2

Om ni går in och tittar på hans tweetar i gårdagens inlägg så ser ni att han inte alls var otydlig, han var tvärtom MYCKET TYDLIG med vad han anser om saker och ting! Det går inte att ens med vilja missförstå vad han skrev. Och jag tror inte ett skit på hans ”ursäkt” för det handlar inte om en klumpigt formulerad tweet utan om en hel rad tweetar där det tydligt framgår att det var ryggmärgen som pratade, vad han sa i sina tweetar är helt enkelt vad han tycker. Det han framför är vanligt radikalfeministiskt tänk. Och det är obehagligt…

coxursäkt3

coxursäkt4

Visst har han hävdat att killar/män ALDRIG kan vara mobbade eller behöva hjälp? För om en kille/man är mobbad av en eller flera kvinnor (han är alltså ett offer) så är han inte det ändå eftersom män enligt Cox ALLTID är i överläge, ALLTID är överordnade och ALLTID är i maktposition. Det är ju exakt det han säger? Och de ovan är inte de enda, jag bara tog två av tweetarna som var lite tydligare än resten…

coxursäkt5

coxursäkt6

coxursäkt7

coxursäkt8

coxursäkt9

Det är tydligt att han är inspirerad av Sveriges i särklass största internetmobbare när han börjar prata om ”vita kränkta män”. Nästan allt som Cox nämnde i sina tweetar är endast sätt att försöka trycka och mobba andra så de håller käften och inget annat! Jag har inte fått någon reaktion men visst hade det varit intressant att höra honom berätta lite om ”vita kränkta män”?

Jag tror att Cox vet mycket om mobbning, så mycket att han vet hur han själv ska undvika att få de värsta efter sig, det är därför han pratar som han gör för han vill INTE få radikalfeministerna på twitter efter sig. Precis allt han säger är ”rätt” för att själv få vara inne i sektvärmen. Han vet nog att det är otrevligt att vara utanför och få radikalfeministerna efter sig för det är ju ingen hemlighet hur de går tillväga mot folk som de inte gillar.

En sak är säker, om jag får reda på att Friends ska komma till mina barns skola så ska jag personligen gå dit och lyfta ut dem, sektmänniskor ska inte ”utbilda” mina barn i alla fall. Det är tyvärr så det blir när radikalfeminism nästlar sig in i olika verksamheter, Cox är en god radikalfeminist och inget annat.

********************

Aktivarum har skrivit om gamergate, här är hans senaste och det finns länkar till mer, ”Gamersgate AB hotade pga #GamerHate – Kafkatrapping från Hanna Fridén”.

Maniac Media har tidigare, för cirka 1,5 år sedan, skrivit om en annan som var med lite i twittertråden från igår, ”Åsa Roos- en av de där feministerna”.

Ekvalist har tagit upp att ”Forskningsministern lovar mer genus i all forskning

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

82 kommentarer

  1. anonym

     /  10/24/2014

    Arnroth fortsätter

    Han har snart så brun näsa att han är permanent solbränd.

    Svara
  2. anonym

     /  10/24/2014

    Kan någon förklara Arnroths matematik?

    Svara
    • Jonte

       /  10/24/2014

      Enligt radikalfeministisk logik är det tiotusen gånger värre att hota att våldta någon än att hota att döda någon, kvinnor drabbas oftare av det förra män oftare av det senare

      Svara
    • robjoh

       /  10/24/2014

      Väldigt enkelt, kallas cherry picking. Om du blundar för allt som män upplever så kommer statistiken visa att allt är mycket värre för unga kvinnor.

      Svara
    • Benjamin

       /  10/24/2014

      Man måste ha genusglasögon på sig för att förstå diagrammet. Fotoelektriska kvanteffekter får alla staplar som är ljusblå att se tio gånger så stora ut. Det är viktigt med genusglasögon. Alltid.

      Svara
    • MJ

       /  10/24/2014

      Det är ganska enkelt. Jag har pratat med feminister som erkänner att partnervåld är vanligare mot män men som ändå menar att bara våldet mot kvinnor är ett samhällsproblem.
      Det är precis samma sak som att rasisterna i Sydafrika tyckte att svartas våld mot vita var ett enormt samhällsproblem, trots att det var vanligare att vita utövade våld mot svarta (och precis som med män-kvinnor, också allra vanligast med svartas våld mot svarta). Eller att zionisterna anser att EN död Israel motiverar mördandet av 2 000 palestinier och dessutom kräver att hela världen ska acceptera deras våld på grund av den enda mördade Israelen.

      Jag är ingen ”gamer”, verkligen inte. Men jag spelade online-spel för några år sedan (red orchestra). 100% av de som spelade på de servarna (alla större) blev kallade öknamn, medvetet förnedrade och fysiskt hotade. Det var en del av kulturen.

      Svara
  3. Pelle2

     /  10/24/2014

    Som sagt var, Cox är en radikalfeminist men blev tvungen att be om ursäkt när hans radikalfeministiska härskartekniker och förnekande att pojkar kan bli mobbade blev uppmärksammat.
    Tror heller inte ett skit på att hans ursäkt var ärligt menad.
    Det kostade helt enkelt för mycket att offentligt hålla fast vid hans åsikter.
    Lite samma sak som när kakan blev tvungen att be om ursäkt för sitt polishat.

    Tycker också att det är konstigt att radikalfeministerna skall bestämma hur spel skall utformas för att passa dom.Om de inte vill spela ett spel så är det väl bara att låta bli.
    Är säker på att om en viss typ av spel inte köps så kommer dom försvinna från marknaden.

    Svara
    • Leif

       /  10/24/2014

      Nästa område: frimärksamlarkulturen?
      Säkerligen totalt genomsyrad av patriarkala strukturer.

      Svara
      • Min gissning är bensinmackskulturen eller möjligtvis snabbköpskulturen. Oavsett är det inte fråga om det händer utan om när…

        Svara
      • Benjamin

         /  10/24/2014

        Musikvärlden fick sig i vart fall en riktig genomkörare för några år sedan. Jag minns hur lilla Emmabodafestivalen fullständigt sablades ner i pressen för att de ville boka band de gillade och trodde på istället för ”jämställt”. Så djälva arrogant med riksmediejournalister som sitter bakom sina sociala mediekonton och berättar för eldsjälar som själva byggt upp något från grunden att de gör fel.

        När det gäller dataspel är det ju så himla enkelt. Det kostar ingenting att sätta igång att programmera. Det är bara för feministerna att stänga ner sitt Twitter ett par år och börja hacka kod så kan de skapa precis den gamingkultur de själva vill ha. Men nädå, hacka på andra som skapar något istället för att göra det själv. Det är feminismens melodi. Latmaskar.

        Idag är det stor debattartikel från dataspelsutvecklare till stöd för feministernas syn på saken:
        http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sexism-hor-inte-hemma-i-spelvarlden_4038953.svd

        1. Notera att alla grundare är män. Kvinnorna verkar dyka upp när företagen blir lite större. Personligen tvivlar jag inte på att kvinnor kan starta spelföretag, men det är upp till bevis. Dags att kavla upp blusärmarna. Det behövs som sagt mycket lite resurser för att starta spelföretag. Kolla Minecraft.
        2. Artikeln är naturligtvis inget annat än ett försök att kapa åt sig lite mer gratispengar från Vinovas ”Genuslabb”. När det luktar pengar vänder många kappan efter vinden.

        Svara
  4. Fredrik

     /  10/24/2014

    Tror feminismen gått på en liten mina här. Tidigare har man ätit sig in i och levt om i skattefinansierade branscher som varit helsvenska. Dvs man har kunnat implementera sitt skräckvälde genom politiska påtryckningar. Nu ger man sig på en kultur som är i grunden anarkistisk, internationell och utom räckhåll för svenska politiska tentakler. Spelar du ett spel online ex så är svenskar ofta minoritet, majoriteten i de spel jag kör är ofta Ryssar, jänkare, tyskar osv. Så hur kommer man åt dessa illgärningsmän? Tror inte dom nås av svensk radfem propaganda särskilt frekvent. Mycket skit skrivs och sägs när man spelar. Lever du om för mycket kan du bli bannlyst från en server av admin eller snabbröstning. Det händer frekvent. Så jag tycker att det är ganska självsanerande. Hela grejen är uppblåst, de finns alltid ett gäng idioter, och dom hugger på allt och kan vara jävligt elaka, framgår det att du är kvinna hugger dom givetvis på det också. Men skiten är jämt fördelad och ofta vet du varken ålder eller kön på medspelare.

    Svara
    • Anonym

       /  10/24/2014

      Tänker liknande, Jag själv ÄLSKAR Europa Universalis 4. Där jag ser till att Svensk stormaktstid börjar på 1500talet och att hela usa koloniseras av Sverige. Har svårt att se hur feministerna ska ta det datorspelet ifrån mig 🙂

      Svara
      • robjoh

         /  10/24/2014

        1500-talet? Du får åka tempot lite 😉

        (ja EUIV är fan det bästa spelet där ute)

        Svara
      • ligneto

         /  10/24/2014

        Debattartikeln på Aftonbladet härom dagen var underskriften av en person från paradox som gör crusader kings och euIV. Kanske blir det en uppdatering på ck2 så kvinnor alltid ärver på samma villkor som män – även år 867 ^^

        Svara
        • anonym

           /  10/24/2014

          Jag tycker själv att det är väldigt märkligt att ett företag som gör spel om att förslava andra folkslag och stjäla deras mark nu plötsligt har fått ett samvete.

          Svara
          • robjoh

             /  10/24/2014

            och med tanke på hur många miljoner människor som dör i krig i deras spel 🙂

        • Anonym

           /  10/24/2014

          Tror vi kan vara lugna, Nästa expansion pack till EU4 heter Art of War och Hearts of Iron 4 är pågång. Att ta över världen som Hitler är nog så långt ifrån PK man kan komma 🙂

          Svara
          • Benjamin

             /  10/24/2014

            Feministerna kunde ju göra ett spel som heter ”Kränkta vita män” där Kawa är hjälten som mobbar bort en hord zombieliknande dödsknarkarjämställdister och som belöning får vara med i en statlig kommite med Åsa Romson som kjejsarinna.

    • Benjamin

       /  10/24/2014

      Spelar inte själv mycket. Aldrig online. Men det här med kön och mobbing….
      Hur kan man ens veta säkert vilket kön en annan onlinespelare har. Är inte detta drömmen för alla som vurmar för könsneutralitet?
      Är det att jargongen i chattar är grabbig som är problemet eller?

      Svara
      • MJ

         /  10/24/2014

        Ungarna sitter med hörlurar och mick och pratar med varandra medan de spelar. Så de avgör könet på rösten.

        Svara
        • Kristian

           /  10/24/2014

          Man vet inte hur kass man är på vissa spel förrän man sett en walkthrough med en berättarröst som inte kommit i målbrottet.

          Svara
  5. MJ

     /  10/24/2014

    Igår tänkte jag såhär:
    ”Om jag hade en son som mobbades så skulle jag aldrig i livet kontakta Friends.”
    Idag insåg jag att samma sak gäller om jag hade en dotter som mobbades. Jag tycker att döttrar behöver mer skydd (i form av information och argument) från feminism än vad söner behöver.

    Svara
  6. Anton

     /  10/24/2014

    Tänk efter nu, i hur många år har man inte kunnat sitta och skriva kommentarer på nätet som andra läser? Först var det BBS:er/Fidonet, sedan kom nyhetsgrupper/usenet, sedan kom det chattsajter och fora såsom lunarstorm, flashback osv. Tänk alla spel som man satte och skrev de mest tykna av alla kommentarer i men vem brydde sig? Men först NU är det man målar upp en problematik kring detta och nu har man uppfunnit ett uttryck som man har valt att kalla för ”näthat”.

    Vad jag tror det i grund och botten handlar om är att man vill skapa en masshysteri kring det man kallar för ”näthat”. Så eliten attackerar på alla fronter, FRAMFÖRALLT barn och ungdomar och försöker vaccinera i dem att man inte får skriva vad som helst i kommentarsfälten. För framförallt barn och ungdomar är särskilt mottagliga för sådant här.
    Man skruvar således upp ett par svagt utvecklingsstörda feminister att gasta över hur fel och sexistiskt allt är, eller vad de nu för fram för budskap. Detta skapar en motreaktion. När alla twitterstormar och dylikt sedan har lagt sig så har man skapat ett konsensus att det inte är fritt eller okej att kommentera och inför i och med detta en censur, gärna en censur som man kan skruva upp efter behov ifall kommentarerna blir alltför ”rasistiska” eller sexistiska. Vidare skapar man att konsensus att det inte är ok att vara maskulin. Sakta bryter man ner hjärnan på ungdomarna och hjärntvättar dem med propaganda. Sådant pågår i full skala i skolan idag, lyssna bara på Granskning Sverige som ganska nyligen granskade den svenska skolan. Även i media ser vi detta, rasblandning uppmuntras, så även bögsex, mannen görs till åtlöje i olika roller (se ex vis 2 1/2 Men). Kvinnor uppför sig oförskämt mot män i filmer under pretext att det är ”socialt acceptabelt” att uppföra sig på det viset även om det egentligen inte är det. Mannen skall ifrågasättas och göras till åtlöje i så stor utsträckning som möjligt. På så sätt skapar man splittring i familjer och rör upp konflikter.

    Det man vill göra är att bryta ner den vita mannen för det är mannen som tar beslut och iniativ, det är mannen som banar ny terräng och det är mannen som skyddar familjen och samhället, det är mannen som ifrågasätter och gör uppror. Så om man lyckas med att demaskulinisera mannen och frånta honom rollen som man så får man en foglig folkmassa som man kan kontrollera. Folket blir sårbart för det finns inte längre någon man som kan stå upp för folket och det finns ingen man som har förmågan att göra uppror när folket blir utsatt för orättvisor.

    Svara
    • anonym

       /  10/24/2014

      Vad är det för problem med rasblandning och bögsex menar du då?

      Svara
      • Kristian

         /  10/24/2014

        +1 till den frågan.
        Det skall vara högt i tak, men vissa delar av Antons kommentar får tas bort innan jag kan ge tummen upp.

        Svara
        • Gav en tumme upp på den men kanske jag tolkade Antons inlägg om bögsex och rasblandning på ett annat sätt. Jag tolkade att rasblandning och bögsex skall vara normer.
          Accepterat? Ja, för mig får folk får göra som dom vill så länge man inte gör varandra illa.
          Norm? Njae, knappast. Norm grundar sig väl till syvende och sist på vad en majoritet gör eller tycker?

          Svara
          • Kristian

             /  10/24/2014

            OK, då kan jag hålla med.

            (Det är fan vad man reagerar automatiskt på vissa ord. Lätt att gå i samma fälla man beskyller andra för. Mea culpa. Jag gör som Crusoe och skyller på fredag.)

        • Kanske jag gjorde samma sak, reagerade automatiskt? För inom radikalfeminismen krävs det ju bara någon tiondels promille av befolkningen för något skall ses som norm. Tex att 12 promille av den manliga befolkningen utgör normen för en våldtäktskultur verkligen existerar…

          Svara
      • Jonte

         /  10/24/2014

        Man behöver inte vara radikalfeminist för att anse att bögsex och rasblandning är helt legitima företeelser min vän

        Svara
        • Jonte

           /  10/24/2014

          menade detta som kommentar direkt till Anton, håller helt med anonym

          Svara
        • Blåval Rödval

           /  10/24/2014

          Tru dat. Var och en gör som dom vill. 🙂

          Svara
      • Anton

         /  10/26/2014

        När folk systematiskt matas med propagandalögner och vurmande av ”allas lika värde” så kan jag förstå att de inte kan se felet med rasblandning. Om vi vänder på det och istället frågar vad är det som är så bra med rasblanding? Kolla exempelvis följande videoklipp med Muhammed Ali:

        I åtskilliga generationer har det funnits en stark medvetenhet om att de egenskaper vi bär på till större delen faktiskt är ärftliga. Vi pratar om egenskaper såsom intelligens, styrka, händighet, motståndskraft mot vissa sjukdomar osv. Men under de senaste 100 åren har det hänt något och det har uppstått ett PK-drev som hävdar att alla våra egenskaper formas helt och hållet utifrån miljön och socioekonomiska faktorer, förnekar att det finns olika människoraser och helt förkastar rasbiologi och eugenik. Allt det här är förstås lögner och ifrågasättande av dessa lögner är stigmatiserat med ”totalt omänskligt trångsynt rashat”.

        Vilken människoras är det som ligger bakom vår teknologiska utveckling? Vilka var det om utvecklade bilen, båten eller flyget? Vilka var det som utvecklade glödlampan, telefonen, mobiltelefonen eller datorn? I vår kulturhistoria hittar vi spektakulära författare såsom Ernest Hemmingway, något som avsaknas helt i exempelvis asiatiska kulturer. Vilka är dessa personer egentligen? Europa, och övriga västvärlden med dess höga teknologi, infrastruktur och den välfärd som ännu finns kvar i den har inte byggts upp av negrer, den har ej heller byggts upp av araber, perser eller asiater. Västvärlden har byggts upp av ingen annan än den vita ariska rasen.

        Så med denna medvetenhet om sitt arv och sin ursprung hur kan man vara så vårdslös att man inte värnar om den och ser till att detta ursprung bevaras till kommande generationer?

        Tittar man på världens befolkning så är den idag uppe i lite drygt 7 miljarder. Av dessa 7 miljarder är c:a 450 miljoner vita. Det är c:a 6% av världens befolkning. En genomsnittlig svensk kvinna skaffar 1.4 barn. Man har visat att för att en population skall fortsätta existera måste varje kvinna i snitt skaffa minst 2.11 barn, skaffar hon färre minskar populationen. Kolla på hela västvärlden med dess invasion av rasfrämlingar och lägg till rasblandning i ekvationen. En genomsnittlig somalisk kvinna skaffar 6.17 barn, liknande höga siffror gäller för andra kvinnor från afrika och mellanöstern. Hur länge till kan den vita rasen fortsätta existera? Vi befinner oss i en mångetnisk och mångkulturell katastrof.

        Hur kan man inte komma till slutsatsen att det inte försiggår ett SYSTEMATISKT FOLKMORD på oss vita? Det snackas i parti och minut i PK-drevet om bevarandet av minoriteter, men sanningen är att det är VI VITA som är minoritet i världen och VI HÅLLER PÅ ATT FÖRSVINNA!

        Det är inte en slump att det är så fattigt i afrika och mellanöstern, det är inte kollonialismen eller slaveriet som har gjort dem fattiga. De är ett primitivare folk än oss vita, och det ligger i deras genetiska arv. Hur tror du det västerländska samhället kommer att se ut när de tar över? Är du fortfarande så blind att tro att det är socioekonomiska faktorer som ligger bakom förfallet i invandrarghetton såsom Fittja, Rosengård eller Angered med de höga bidrag som de kan kvittera ut från försäkringskassan?

        Jag har fått lära mig att inavel är dåligt med en rad följdsjukdomar på grund av detta. Men det har även visat sig att när individer som är alltför olika genetiskt skaffar barn tillsammans så har även det negativa konsekvenser. Statistik visar att rasblandade har högre benägenhet till depressioner, missbruk, självmord övervikt, att begå brott m.m. Sjukdomar såsom migrän är mer prevalent bland rasblandade individer än bland renrasiga. Rasblandade individer har även stora svårigheter med sin rasliga identitet och har svårigheter att känna samhörighet med mödernets rasliga tillhörighet såväl som fädernets. Vidare är rasblandade familjer påtagligt mer benägna till skilsmässor och inslag av våld, framförallt kvinnovåld.

        Sydafrika är ett intressant land som har en minoritet av vita och en majoritet av färgade och svarta. De som är färgade är alltså de som är rasblandade. Det är ganska tydligt att svarta är påtagligt mer benägna till att begå mord och andra våldsbrott än vita. Men den folkgrupp som är kraftigt överrepresenterad (per capita) när det gäller dessa typer av brott är de FÄRGADE.

        Brasilien är ett land som har en utpräglad rasblandning. På framsidan må det framstå som ett lyckligt land med sin samba och fotboll, men på baksidan döljer sig en helt annan och mycket mörk verklighet. Bara i Rio begås fler mord och våldsbrott per år och capita än hela europa tillsammans. Rasliga konflikter där är ett faktum. Att svarta i USA är särskilt aggressiva återspeglar det faktum att de till större delen är rasblandade.

        Instinktivt så är vi alla innerst inne rasister, mer eller mindre. För vad är det som har bringat fram den vita europida rasen? Svaret är en lång evolution kantat av rasism och segregation. Rasismen förekommer i naturen och den är en mycket viktig grundpelare för att evolutionen skall fungera. Ute i naturen håller sig sparvarna till sitt, trastarna till sitt och skatorna till sitt, de beblandar inte sig med varandra. Tack vare detta ser vi denna mångfald av djurarter.

        Man kan säga vad man vill om rasismen men när det gäller med vem man väljer att sätta barn till världen så är rasism och segregation absolut nödvändig om man vill att evolutionen skall fortskrida, att samhällen skall fortsätta utvecklas och folk skall ha rätten att få leva och växa upp i rasligt homogena samhällen. För mångkultur fungerar inte och det är inte en fråga om vare sig kultur eller religion utan det är en fråga om ras. Blandning av folk av olika raser ger upphov till konflikter. Rasblandade samhällen fungerar helt enkelt inte.

        Jag kan förstå att det här inlägget må vara kontroversiellt men detta är sanningen och den må svida för vissa individer.

        Svara
    • robjoh

       /  10/24/2014

      Med tanke på ditt uttalande om rasblandning och bögsex har du helt missat vad Gamergate står för. Hela grunden är motstånd mot auktoriteter skall få säga hur kultur skall vara. Du ställer dig på auktoriteternas sida, inte libertarianernas sida.

      Svara
      • Anton

         /  10/26/2014

        Jag lägger mig inte i vad två individer gör med varandra. Men för en normalt funtad heterosexuell man är bögsex någonting oerhört äckligt och moraliskt fördärvligt. Därför har vurmande för bögsex inget utrymme i det offentliga rummet i ett hälsosamt samhälle.

        Om rasblandning och uppmuntrande därav har jag skrivit som svar i inlägg ovan …

        Svara
    • MJ

       /  10/24/2014

      Hel förutom påpekande av att du verkar ha osunda uppfattning om rasblandning och bögsex (det ska varken uppmuntras eller beivras), så verkar du ha en maskulinistisk syn på könen. Män är inte bättre eller sämre än kvinnor.

      Svara
  7. Jonte

     /  10/24/2014

    Vill ni drabbas av hjärnblödning så läs detta, man åtalad i Kanada för trakasserier eftersom han kritiserat en feminist på twitter. Snart har vi väl ett sånt har fall i Sverige också

    http://fullcomment.nationalpost.com/2014/07/23/christie-blatchford-the-twitter-trial-of-gregory-elliott-is-becoming-much-like-twitter-itself-shrill-and-uber-sensitive/

    Svara
    • anonym

       /  10/24/2014

      Då räknar jag med att vi snart kan dra Fanny Åström, Smulsex och Alicia Dickner inför rätta.

      Svara
      • Jonte

         /  10/24/2014

        Tror snarare att Fanny och LD kommer att dra Toklandet och Henrik Sundholm inför rätta

        Svara
        • Dra inför rätta? Pffft! Så här grov brottslighet och busar av den här kalibern kräver åtgärder från nationella insatsstyrkan!

          Svara
  8. anonym

     /  10/24/2014

    http://instagram.com/p/ud7MB1KGEn/?modal=true Helt orelaterat. Är det någon som är förvånad?

    Svara
    • Jonte

       /  10/24/2014

      Man ser så tydligt hur de maktfullkomliga männen i bakgrunden förtrycker kvinnorna

      Svara
  9. Jan

     /  10/24/2014

    Hur välkomna är männen/pojkarna i genusindustrin? Datavärlden är väl en av få världar där det går bra för pojkarna. Sverige är ju nästan världsledande på området. Kan man inte låta pojkarna vara i fred där? Kvinnor dominerar ju så många andra samhälls- och kultursfärer. Räcker inte det?

    Svara
  10. anonym

     /  10/24/2014

    http://www.politism.se/vettetikett/ar-det-okej-att-bara-hammaren-och-skaran/#post-17876 För att fortsätta. Visst är det märkligt att när det pratas om negerbollar, då är det afrosvenskarnas riksförbund som ska uttala sig om vad som är kränkande eller ej. När det kommer till hammaren och skäran, då tillfrågar man såklart ingen som suttit i ett gulag, eller någon balt. Nejdå, nu tillhör tolkningsföreträdet plötsligt en gammal gubbe som aldrig upplevt sovjet.

    Svara
    • MJ

       /  10/24/2014

      Intressant att han påstår att skäran representerar ”bönder”. Det gör den ju inte det minsta, den representerar arbetarna i jordbruket, inte ägarna av produktionsmedlen (bönderna). Det är lika fel som att påstå att hammaren skulle symbolisera fabrikörerna.
      Hur som helst tycker jag inte att man ska acceptera att symboler tillerkänns missbrukarnas betydelse.

      Kamrat är en titel mellan likställda. Man kan vara kamrater till höger och vänster och helt utan politik. Det är inget jävla ”hen”.

      Svara
    • Intenso

       /  10/24/2014

      ”nu tillhör tolkningsföreträdet plötsligt en gammal gubbe som aldrig upplevt sovjet” Inte bara det han ser väl sovjetstaten som det högsta idealet.

      Som att fråga Quissling om om han hade nåt emot hakkors.

      Svara
      • MJ

         /  10/24/2014

        Läs vad han skriver om Sovjet.
        Läs sedan vad som skrevs om Skyttedal och ISIS i kommentarerna under förra inlägget.

        Svara
        • Intenso

           /  10/24/2014

          Varför då?

          Svara
          • MJ

             /  10/24/2014

            För att:
            1. Det framgår att Greider tar kraftigt avstånd från Sovjet.
            2. Det påstås där att det skulle vara typiskt såssar att oriktigt försöka likna meningsmotståndare med diktaturer m.m.

        • anonym

           /  10/24/2014

          Kärnan i hammaren och skäran är en önskan om välgång? Ja, precis som att den tyska örnen är en symbol för kristendom från början, och hakkorset är en symbol för välgång.

          Svara
          • MJ

             /  10/24/2014

            Nej.
            1. Korslagd hammare och skära symboliserar föreningen mellan arbetare i stad och på landet.
            2. Den tyska riksörnen kommer från den kejserliga romerska örnen och symboliserde från början kejsarmakten (till skillnad från republik), efter lång tid blev den en symbol för tyskland.
            3. Hakkorset var en solsymbol från början och symboliserade kraft när nazister tog den (samtidigt användes den som symbol för el här i Sverige.

          • anonym

             /  10/24/2014

            Nu var poängen att Göran Greider är full med skit. Han kan inte bara plötsligt bestämma att hammaren och skäran ska ha en annan betydelse. Lika lite som att jag kan bestämma att swastikan inte har något med nazismen att göra, egentligen.

          • MJ

             /  10/24/2014

            Ja det stämmer, han har ju fel om symboliken.
            Men att någon smutsar ner en symbol ska inte innebära att alla andra ska rätta sig efter nedsmutsningen.
            Om feminister t.ex. smutsar ner manssymbolen så ska inte alla andra anta den nedsmutsade betydelsen. Samma sak tycker jag om hakkorset, man borde ha fortsatt att använda den som symbol för el i Sverige och finska flygvapnet borde ha fortsatt att använda hakkorset. Precis som att Tyskland fortsatte att använda sina nationssymboler (örnen och järnkorset) trots att nazisterna försökt fylla dem med nazistskit, eller att bögarna använde ordet bög trots att homofober försökte fylla det ordet med skit.

            I anslutning till detta anser jag också att ordet neger ska fortsätta att ha den neutrala betydelse som det alltid haft trots att förmenta antirasister försöker fylla det med rasistsmuts, samma sak med handikappad, städerska, zigenare, annorlunda och alla andra ord och symboler som ska ändras för att man förknippar dem med åsikter om fenomen som de beskriver.

  11. Pet

     /  10/24/2014

    Nu när vi ändå länkar till nyheter kanske jag kan få bidra med denna?

    Svara
  12. MiT

     /  10/24/2014

    https://twitter.com/DanielWiklander/status/525596581719187456

    Svara
    • Grodan Boll

       /  10/25/2014

      Hahah! De artiklarna hade jag viljat läsa =D

      Svara
  13. MiT

     /  10/24/2014

    ”Svenska Dagbladet jämför #Gamergate med Breivik”
    http://nyheteridag.se/svenska-dagbladet-jamfor-gamergate-med-breivik/

    Svara
    • Intenso

       /  10/24/2014

      Den var bra. Vad kan Nyheter Idag bortförklaras med?

      Svara
    • Kristian

       /  10/24/2014

      Är det i ”kultur” som SvD skriver detta? Den delen är väl lika illa anfrätt som DNs har jag förstått.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  10/25/2014

      Märkligt hur hans Sams krönika är låst, till skillnad från andra krönikörer som t.ex. Rayman.

      Svara
  14. Anders Senior

     /  10/24/2014

    För att svara på frågan i rubriken;
    ”Standard procedure”ligger bakom, precis som vanligt.
    Utöva påtryckningar på opponenter, och att infiltrera dessa organisationer och påverka dem med yttre och inre påtryckningar med din egen feministiska agenda, för att få dem att ändra inriktning.

    Gammal välbeprövad teknik de använder ända sedan kommunismens tid, då de först började med feminismen.

    DDR och STASi hade hela avdelningar med enbart detta som uppgift, inflytelseagenter kallas det för, som i sin tur påverkar nyttiga idioter som inte begriper bättre

    Frågor på det kamrat hen?

    Svara
  15. MiT

     /  10/24/2014

    Svara
    • morpheus

       /  10/24/2014

      Meningsbyggnad ™. Vad säger hon egentligen?

      Svara
  16. MiT

     /  10/24/2014

    Svara
    • Pelle2

       /  10/24/2014

      Ja,eller hur ? Hur vet Sara var Säpo lägger sina resurser ? I och för sig verkar det väl vara en bra ide’ att lägga mycket resurser mot islamister med tanke på Isis.

      Svara
      • MJ

         /  10/25/2014

        Fast säpo kanske borde lägga mest krut på de grupper som är det största problemet.

        Svara
        • Pelle2

           /  10/25/2014

          Ja, jag tycker också att säpo skall lägga ner mera resurser på att kolla AFA,RF och den övriga stenkastarvänstern.Fast något säger mig att du mera tänkte på nazisterna;-) För det fina vänsterhatet och våldet är ju inget problem.

          Svara
  17. MiT

     /  10/24/2014

    Svara
  18. MiT

     /  10/24/2014

    Svara
  19. MiT

     /  10/24/2014

    Svara
  20. MiT

     /  10/24/2014

    Svara
    • Blåval Rödval

       /  10/24/2014

      Inget säger ”helg” som en redig folkmordshyllning. Vilket djäkla flarn hon verkar vara.

      Svara
    • Aschberg, Veronica har fått kritik på nätet. Bäst du sätter henne i offerstolen.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/24/2014

      Vilken dåre Palm är. Hur kan S låta en sådan könsrasist vara en ledande företrädare ?
      Om jag var en S-anhängare skulle jag skämmas rejält,

      Svara
  1. Gamingkulturen igen | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.