Dagens tweet

Redan klockan 09:45 postades nog dagens tweet av Marita Ulvskog

ulvskog

Alexander Stubb är Finlands finansminister…

Äh, vi tar en till

klasskampsysterligkärlek

Det är en bekanting på bloggen. Om det är hennes syster och Jenny som pratar så borde de ta itu med sina daddy issues pronto.

Och så avslutar vi med några från bland annat Snecker

sneckervälfärden

Nu vet ni, antalet som ska dela på en tårta påverkar inte alls storleken på bitarna, 10 eller 1000 personer, alla får en lika stor del av den…

sneckervälfärden1

Så Micke K är en ”Sverigevän” och därför behöver inte Snecker argumentera? Och om ni går in här så kan ni se att han inte alls hatade på något sätt.

mallemattias

Jag skulle tro att Mattias satte huvudet på spiken om vad det handlar om.

sneckervälfärden2

Tweeten ovan är den som Mattias länkade.

Nu är det så här att jag har sparat samtliga tweetar om detta från den första till Micke K och till cirka kl 01:00 eftersom jag tror att Mattias har helt rätt, snart får vi se en snyftare i Arena eller dumheter24 om hur utsatt hon är. Då kan det vara bra att plocka fram alla tweetar under den tiden så alla kan se på vilka grunder folk tyckte att hon är en idiot. För det var en hel del sådana och väldigt mycket negativt men INGEN kan vara så dum att man inte förstår begreppet orsak och verkan. Det var Snecker själv som orsakade det hela genom att bete sig illa när argumenten tog slut och inget annat. Hon skapade det negativa genom att bete sig arrogant. Vem vet, hon kanske ”jobbade” samtidigt trots att det var söndag? Hon är ju flitig som en myra och vill till och med ”jobba” när riksdagen har stängt…

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

96 kommentarer

  1. MiT

     /  07/14/2015

    Svara
  2. MiT

     /  07/14/2015

    Svara
    • MJ

       /  07/14/2015

      Den var till för att hindra VAROR att komma in eller ut.

      Svara
      • MiT

         /  07/14/2015

        Just det, det var väl varor som blev skjutna när de försökte lämna för väst då antar jag. De var värda mer på västsidan helt enkelt…

        Svara
        • Ungefär som att det är lönsamt att smuggla i förhållande billiga varor till Norge … Jo, tjena!

          Svara
          • MJ

             /  07/14/2015

            Aha? Så alla varor som fanns i väst fanns i öst och priserna var lägre i väst?
            Intressant, när du hittade på det så tänkte du fel va?

          • MJ,

            den som tänker fel är du …, det finns uppenbar smuggling av varor från Sverige till Norge, som är klart billigare i Sverige än i Norge. Vet detta via mina bekanta i Norge, som inte bor allt för långt bort från gränsen. Det som toppar är alkoholprodukter och kött. I detta ingår inte enbart det organiserade, utan det sker även av många norrmän via Strömstad och Värmland.

            Hänvisar vidare i ditt fall till min kommentar här

          • MJ

             /  07/14/2015

            Ja självfallet. Och hur var prisnivåerna mellan öst- och Västtyskland?

          • Glömde …

            … du missade uppenbart ironin i det MiT skrev i sin kommentar …

          • MJ,

            … vad är det som fortfarande hindrar dig ifrån att förstå att Berlinmuren/Järnridån i grunden INTE hade något med handel att göra …?

        • MJ

           /  07/14/2015

          Varför skulle man försöka lämna DDR genom Berlinmuren?
          Var det bara dagcentren i öst som folk ville fly ifrån?
          Kanske de tömdes under 60-talet och det är anledningen till så få skjutna från 1971 och framåt (under en om året i snitt).

          Svara
          • Den forna muren i Berlin är även till del symbolisk och fungerar som något visuellt för hela ‘Järnridån’, dvs den extremt hårt övervakade gränslinje, som existerade mellan Öst- och Västeuropa. Det var efter denna gränslinje som många östtyskar skjöts ihjäl av östtyska gränsvakter … Detta hände naturligtvis även i fler länder som angränsade till Västeuropa.

            I.o.m. den fysiska muren i Berlin, blev många familjer/släkter splittrade där. En och annan i DDR försökte sig på att återförenas ‘olagligen’, då inga tillstånd gavs för ändamålet. (Varför klarar en 12-åring att räkna ut …)

            … men detta hade du redan känt till, om du var tillräckligt gammal alternativt hängt med på lektionerna i skolan ….

          • MJ

             /  07/14/2015

            Känt till…..
            Varfan får ni alla dår-påhitt ifrån?
            För det första fanns det migration för det andra så passerade ju folk hela dagarna för att bland annat besöka släktingar.
            Det fanns de som inte fick passertillstånd och som försökte t.ex. gömma sig i hemliga utrymmen i bilar m.m.

            Småglin nuförtiden tror att man bara kan hitta på fakta.

          • Från skolans värld, som du verkar vara obekant med … Vänstercensuren hade inte fått tillräcklig genomslagkraft, när jag gick i grundskolan på 1970-talet …

            ‘Migrationen’ var i det närmaste enkelriktad från väst till öst, men få ifrån västsidan gav sig på detta, av uppenbara skäl.

            [Nivå: 12-åring] Det som är mycket lätt räkna ut, är att om en förtryckarstat normalt vägrar utresetillsånd, (utom i de fall där pålitligt folk agerar förkläde och ser till att de kommer tillbaka. Idrottsfolk var alltid hårt övervakade av agenter, när de var utanför DDR…) och att på andra sidan gränsen finns frihet, så är chansen liten att den som skulle få utresetillstånd åker tillbaka … Om alla i befolknimgen i en förtryckarstat fritt fick lämna landet, hur länge tror du det dröjer inan berört land är tömt på folk som går att förtrycka? [/Nivå: 12-åring]

          • MJ

             /  07/14/2015

            Ah, intressant. Så inga förtryckarstater utan murar och generellt utreseförbud har någon befolkning?
            Därmed kan det, för alla från 12 års ålder och uppåt, konstateras att t.ex. Iran och Saudiarabien inte är förtryckarstater.

            Emigrationen från Östtyskland till Västtyskland var ungefär 50 000 personer om året. över 99% legal migration. Före 1961 (då migrationsbegränsningarna för högskoleutbildade infördes) så var det ungefär dubbelt så mycket.

            De flesta fick resetillstånd, men det här var ju innan det ansågs gott med öppna gränser och fri invandring, så de kunde inte bara stanna i ett västland utan skickades tillbaka och fick ett års fängelse.
            Men av de tyska migranterna till Västtyskland så fick några procent stanna på grund av asylskäl. (De flesta asylflyktingar från östblocket kom Ungern 1956 och Tjeckoslovakien 1968, ca 400 000).

            Det här att bara hitta på saker, var kommer det ifrån? Räknar ni med att ingen ska veta något om den urtid som kallas kalla kriget och därför tror att det bara är att hitta på fritt om den tiden?

          • MJ,

            du jämför äpplen med päron …

            Iran och Saudiarabien har kulturer där folket sedan mycket länge föds in i hur de skall tänka och vet inte mycket annat (= kulturell indoktrinering, tillika våt dröm hos flertalet västpolitiker). Berörda länder i Östeuropa blev ockuperade av främmande och Tyskland delades i två delar efter Andra Världskriget, utan någon som helst valmöjlighet för de boende i östdelen. Är skillnaden så svår att inse?

          • MJ

             /  07/14/2015

            Det heter ”blanda äpplen och päron”. Att jämföra äpplen och päron är inget problem. Talesättet handlar om att blanda saker som är lika varandra för att förvilla.

            Hmm, så varför tömdes de inte på sin befolkning när de nuvarande regimerna uppstod, 1979 respektive 1935? Hur lång tid är ”mycket länge” för dig?
            Sluta försöka konstruera förklaringar till saker som du hittade på på rak arm.

        • Hans Odeberg

           /  07/14/2015

          Jodå. Östtyskarna tog ju betalt för att släppa ut invånare till väst, så nog sjutton såg de på människor som varor.

          Svara
      • Svenne

         /  07/14/2015

        Den Antifascistiska Skyddsvallen är visst saknad.
        Vissa kommunister grät när Berlinmuren föll…

        Svara
    • Kalle

       /  07/14/2015

      Men hallå där, alla vet ju att det där att folk skulle ha flytt kommunist helvetet i DDR bara är en Hollywood skröna

      Svara
  3. MiT

     /  07/14/2015

    Svara
  4. Nu är det så här att jag har sparat samtliga tweetar om detta från den första till Micke K och till cirka kl 01:00 eftersom jag tror att Mattias har helt rätt, snart får vi se en snyftare i Arena eller dumheter24 om hur utsatt hon är.

    Japp, det förväntar jag mig med. Så bra jobbat. Hoppas du har med kvinnorna med (inklusive mig) som reagerade, för det kommer säkert vara melodin ”män som hatar kvinnor online” om/när det kommer.

    Svara
    • MiT

       /  07/14/2015

      Jo, allt är sparat från första tweeten från henne till ca kl 01 på natten.

      Svara
  5. MJ

     /  07/14/2015

    Snecker kan ju glida undan eftersom hon svarar på något annat än den verkliga frågan.
    Antalet invandrare påverkar ju inte välfärden. Men ökade kostnader kan innebära att man måste skära ner på välfärden.

    Svara
    • Trolletplit

       /  07/14/2015

      Hur menar du nu? Välfärden har ju en definition att den är per capita.

      Svara
      • MJ

         /  07/14/2015

        Det har den inte alls. Välfärden är behovsdefinierad. Om fler behöver t.ex. socialbidrag så kostar socialbidragen mer pengar. Om det kommer en ny dyr medicin för en vanlig sjukdom så kommer vården av den sjukdomen att kosta mer pengar. Efter babyboomar så ökar kostnaderna för skolan. Det är de som har behoven som har rätt till viss hjälp.

        Hur skulle det ens gå till att definiera välfärd per capita?

        Svara
        • MJ

           /  07/14/2015

          Nu är det sådär igen att känsliga läsare utsätts för mina kommentarer utan trigger-filter.

          Svara
        • Trolletplit

           /  07/14/2015

          Om det kommer en ny dyr medicin så har den antagligen bägge verkan än den billiga och kommer sänka kostnaden, på sikt. eller hur?

          Svara
        • Trolletplit

           /  07/14/2015

          ”Om fler behöver” skriver du och ändå är det inte Per capita

          Svara
        • Trolletplit

           /  07/14/2015

          Ned jag förstår hur du tänker. Om ink invandrare använder sjukvården så kommer sjukvarden är vara lika.
          Problemet är dock att de med stor sannolikhet använder den mer.
          Ned
          Ned välfärden

          Svara
          • Trolletplit

             /  07/14/2015

            Djävla knapp.
            Men skolan ingår i välfärden och där ökar kostnaden Per capita, antagligen exponentiet

        • MJ

           /  07/14/2015

          Jag fattar inte ens vad du menar med att välfärden skulle definieras per capita.

          Kostnaden för skolan MINSKAR ju per capita med invandring eftersom en mindre andel av invandrarna (än svenskfödda) använder skolan eller hela skolgången. Men kostnaden för skolan totalt ökar ju.

          Problemet är hur som helst att Sneckar ju svarar på något annat än frågan. Frågan är korrekt, invandringen leder till högre kostnader och mindre vinst per capita vilket då, OM skattetrycket ska vara oförändrat, leder till att man måste spara på något (inte nödvändigtvis välfärden då, men det är ju det man valt att spara på sedan 80-talet). Men svaret kan också tolkas som riktigt, alltså att välfärden inte påverkas av antalet invandrare.

          Svara
          • morpheus

             /  07/14/2015

            Kostnaden per elev kanske avses?

          • Lövet

             /  07/14/2015

            Välfärden torde – utöver politiska prioriteringar – vara begränsad av (offentltiga) inkomster och utgifter. Fler innevånare som alla betalar lika mycket skatt ger högre inkomster och sannolikt bibehållen eller bättre välfärd per capita. Fler innevånare som betalar mindre skatt (än medelsvensson/medelali) torde resultera i sänkt välfärd per capita. Större kostnader (vård/skola/omsorg/anläggningsboenden…) ger naturligtvis också sänkt välfärd.

            …men MJ har säkert nån invändning mot det – eller så byter han fokus och börjar kritisera formuleringar och grammatik.. 😛

          • MJ

             /  07/14/2015

            Du kanske borde läsa vad du svarar på innan du svarar.

  6. Trolletplit

     /  07/14/2015

    Ukvskog gör en ”Sneckers” och Wikström kontrar med en dubbelSneckers.

    Svara
  7. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
    • Han ser nog inte det som sitt ansvar … Han har nog inte heller förstånd till det, med tanke på vad han hittills presterat … Han sitter uppenbart nöjd efter att ha ‘vunnit’ valet i höstas och det han gör nu är på sin höjd för att samla politiska poänger … (Minuspoäng utifrån mitt perspektiv.)

      Svara
  8. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
  9. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
  10. hypoethical

     /  07/14/2015

    Alltså, det är inte en fråga om att dela på en tårta då medborgare bidrar till tårtan. Skulle tusen doktorander inom valfritt ingenjör ämne 28års åldern migrera hit skulle det nog öka välfärden. Skulle tusen 65åriga amerikaner utan besparingar migrera hit skulle det sannolikt minska välfärden. Går inte att säga att kategoriskt om välfärden påverkas negativt eller positivt av migration. Därför har Snecker fel.

    Svara
    • Trolletplit

       /  07/14/2015

      PRoblemet är att gruppen invandrare käkar mycket mer tårta än de proDucerar. Svårare än så är det inte. De går gärna äta lite av tårtan utan att ha bakat den, med ju börja det bli tårtkalas i Sverige och jag hinner inte baka ikapp.

      Svara
  11. MiT

     /  07/14/2015

    Svara
  12. MiT

     /  07/14/2015

    Svara
  13. MiT

     /  07/14/2015

    Svara
  14. Leif

     /  07/14/2015

    Ulvskog är så invand i den svenska politiska kulturen att hon inte kan förstå att en politiker i ett annat land ser som sin uppgift att företräda folkviljan. Finländarna vill inte vara med och bekosta det finanspolitiska moraset i Grekland. Därför intar Stubb just den linjen. I Sverige är politikerna vana vid att företräda en ”högre” vilja än den folkliga – de representerar ju den humanitära stormakten. Självfallet kan de då bortse från om befolkningen inte vill bekosta grekernas budgetslarv.

    Svara
    • Kristian

       /  07/14/2015

      Folkviljan i ett konstigt land där folk säger vad de tycker, dessutom!

      Men det är ointressant i längden. Euron och EU är döda, även om de inte upptäckt det. Det finns ingen union längre, bara länder som käbblar sinsemellan.

      Svara
  15. Tor

     /  07/14/2015

    Jag har en teori; Är det så att väldigt många feminister har förväxlat sin mobil med sitt fickminne?
    Kan förstå att man vill spela in en liten mening när man är frustrerad, men som aldrig är tänkt att det ska ut till ”miljoner” människor.
    För det kan väl inte vara så att de är så otroligt korkade?

    Svara
  16. Pet

     /  07/14/2015

    Kollade upp Jennys tweet om att odla manshat och på frågan ”du är ”representant” för säkert flera tusen män. Är det verkligen OK att skriva så, tycker du?”, frågad av en ‘Price_Actio’, svarar hon ”män i grupp. Strukturen. Normen. Inte enskilda män. Jag hatar inte män som personer!”

    Det är för mig ett sådant förbryllande påstående när man skriver ”Jag hatar män” och ”Odla manshat”. Det är inte ens ett svar. Män i grupp? Strukturen? Normen? Jag skulle gärna höra hur allt detta kopplas samman till ett motiv till att hata män.

    Hur kan denna struktur motivera ett hat av män som grupp samtidigt som denna grupp består av individer hon inte hatar var för sig..? Jag kan bara gissa att det handlar om beteendevetenskapen hos just män i grupp, men just vad är det som händer när en odefinerad mängd män bildar en grupp av något slag som gör det möjligt att hata? Måste gruppen ha en gemensam nämnare i form av syfte eller åsikter? Kan det vara att jag är en del av det hatvärda kollektivet när jag går på gatan till arbetet, enbart på grund av att det rör sig män i min närhet? Måste en kvinna drabbas eller är de hatbara på egen hand?

    Ideologier kan ju diskuteras in i oändligheten, men män ska hatas?

    Svara
    • David

       /  07/14/2015

      Logiken är knappast ny, och förekommer inte sällan inom rasistiska ideologier. I Nazityskland ansågs det exempelvis att enskilda judar kunde vara bra människor, vilket framgår av att individer i vissa undantagsfall kunde ges dispens och frånsägas sin judiskhet. Samtidigt såg man det judiska folket och kulturen som ett direkt hot mot den egna gruppen, vilket legitimerade förintelsen.

      Med dagens språkbruk skulle man förmodligen uttrycka detta förhållningssätt som att man inte hatar judar som personer, utan ”judar i grupp”, ”den judiska strukturen”, eller ”den judiska normen”.

      Svara
    • Länkat: ”Rape and sexual assault are about power and dominance; they are not about sex and certainly not about feelings of love and/or affection. Rape is a hate crime based on gender, power and control.

      Det i inledande mening är så det fungerar bland många arter i naturen. Även av hane mot hane eller av hona mot hona. (som misstas för homosexualitet i vissa sammanhang …) Fåglar nyttjar oftare motsvarande det som benämns som hackordning. Vi kan t.ex. se dessa ‘våldstäckter’ bland kor sins emellan i Sverige, där de bestiger varandra efter given hierarki.

      Andra meningen är en klar simplifiering och inte helt korrekt i alla lägen.

      Svara
  17. Svenne

     /  07/14/2015
    Svara
  18. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
  19. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
    • MJ

       /  07/14/2015

      ….eller ”Det var inte en statskupp” sagt när nazister med våld tog makten från en vald regering i Ukraina.
      (Ska bli intressant att se inställningen om samma nazister gör allvar av sitt hot att störta även den nuvarande regeringen, med våld.)

      Svara
      • MJ

         /  07/15/2015

        Som en klocka.
        Studio ett hade nyss ett inslag om ultranationalisterna som naturligtvis saknar allt folkligt stöd och saknar koppling till regimen.

        Svara
      • MJ

         /  07/15/2015

        Pang bom, det dök upp en massa nazister från INGENSTANS. Lustigt sammanträffande med att Putins trollfabrik hela tiden ljugit om att det fanns en massa nazister där som ju inte fanns på riktigt, förrän nu.

        Precis som Syrien. Pang-bom, en massa fascistiska islamister! Var kom de ifrån så plötsligt? Var tog alla demokratikämparna vägen? Lustigt sammanträffande med lögnerna från Putins trollfabrik.

        Svara
    • Anders Senior

       /  07/15/2015

      Med denna regering vete fan om jag inte skulle välkomna en statskupp, det kan nog knappast bli värre……

      Svara
  20. Jan

     /  07/14/2015

    Signaturen ”Svenne” tycks vilja kidnappa bloggen och göra om den till en moderat propagandablogg noterar jag. Då vill jag påpeka att Reinfeldt och de nya Moderaterna både var feminister och förde en väldigt generös invandringspolitik. Att göra partipolitik av bloggen tycker jag är en dålig idé. Vad tycker MIT?

    Svara
    • MJ

       /  07/14/2015

      Är det inte en moderat blogg som på senare tid blivit en SD-blogg?
      Ungefär samtidigt som M tappade väljare till SD.

      Det har ju funnits en icke-feministisk opposition inom M länge, och från 2013 har det ju funnits en ”invandringskritisk” opposition inom M.

      Svara
      • MiT

         /  07/14/2015

        Nämen tänk att det inte är det alls… Jag har nog skrivit ett antal gånger att jag de gånger jag inte röstat blankt har röstat på S? Bara för att jag röstat S betyder inte att jag måste gilla all identitetspolitik som ökade lavinartat efter senaste valet utan tvärtom, jag är starkt emot den och hoppas att de kastar ut den omedelbart, tillsammans med de som driver den nu…

        Svara
        • Lövet

           /  07/14/2015

          MJ är ett troll – antagligen med tjänsteskrivbord på Sveavägen 68…

          Svara
          • MJ

             /  07/14/2015

            Uppfattar du mig seriöst som sosse?
            Då är nivån verkligen låg.

          • MJ

             /  07/14/2015

            Om du är äldre än 15 så är jag dessutom sårad.
            ”Putins trollfabrik” tycker jag är en mycket mer fantasieggande foliehatskonstruktion än jävla Sveavägen 68.
            Jag tycker att du ska köra på den nästa gång du känner sig svarslös och behöver en ursäkt.

          • Lövet

             /  07/15/2015

            Ledsen (Not!) för repan i självbilden – dina resonemang är ju bara så Mona Sahlin – eller varför inte Marita Ulvskog. Svårt att se dig som annat än övervintrad Palmeromantiker.
            …och vad gäller ”Putins trollfabrik” – de har högre krav än så…

          • MJ

             /  07/15/2015

            Haha. Vilket underbetyg du är till den skola som dagens småglin gått i.

      • Kalle

         /  07/14/2015

        ”Är det inte en moderat blogg som på senare tid blivit en SD-blogg”
        För att om du ”känner” att så är fallet så måste det vara sant, du är en klockren hen-feminist.
        Grattis! Grattis!

        Svara
    • MiT

       /  07/14/2015

      Äh, folk klarar väl av att tänka själva? Och en del är ju både fyndigt och bra? Jag har ju haft med en del från M också. Men Reinfeldt var en gigantisk katastrof för landet som sådant…

      Svara
      • norskgoy

         /  07/14/2015

        Er ditt moralske syn på mennesker at de skulle evne til å skape en egen tanke uten en bjellesau? 😮 Nei nå, nå synes jeg virkelig Sverige går på dunken. Tenk at noen borgere av Sverige mener noe slikt tull.

        😀

        Svara
    • Svenne

       /  07/14/2015

      @Jan
      Nu när Marita Ulvskog har gjort bort sig igen så tog jag med några tweets om det. Jag brukar söka ganska brett efter tankvärda och/eller ontopic tweets/artiklar. Visst är det Ulvskogs politiska motståndare som häcklar henne, ‘and rightfully so’.

      Personligen så kan jag med intresse läsa artiklar av politiska motsåndare, av alla kulörer. (En del är dock träigare än andra.) Att jag läser/länkar en artikel av Hökmark betyder inte att jag håller med hans åsikter/partilinje.

      Svara
      • Jan

         /  07/15/2015

        Okej, bra svar Svenne. Det jag vänder mig emot är föreställningen att bara Alliansen får makten igen så blir allt bra. Eller uppfattningen att allt dåligt i samhället är sossarnas fel. Jag tycker att även den värste Täbymoderaten borde vara avskräckt efter åtta år med Reinfeldt vid makten.
        Personligen är jag partilös nuförtiden eftersom jag är allergisk mot både identitetspolitiken och nyliberalismen. Min uppfattning är att båda gör större skada än nytta i samhället. Problemet är att dessa ideologier är dominerande bland samtliga partier i Decemberöverenskommelsen. Därför behövs bloggar som Toklandet. Som motvikt.

        Svara
        • Svenne

           /  07/15/2015

          Instämmer. Personligen så tillhör jag dem som blivit väldigt besviken på Reinfeldt & co. Vill beskriva mig som ‘vilsen borgare’, och socialism har aldrig varit min grej.

          Svara
  21. Rick

     /  07/14/2015

    Som finländare kan jag bara säga att jag inte har särskilt mycket till övers för Alexander Stubb, men Ulvskogs besynnerliga tweet kommer dessvärre i Finland att uppfattas som ytterligare ett utslag av vad man ser som svenska översittarfasoner. Vi behöver inte politiker som vill rasera grannsämjan.

    Nu hör det dock till saken att Stubb när han blev statsminister härom året fick bemöta anklagelser om att ha varit en mobbare under sin skoltid. Det blev till att kräla i stoftet ett tag för den mannen. Idag anses dock den här episoden vara utagerad efter att Stubb offentligt bett om förlåtelse.

    Svara
  22. MiT

     /  07/14/2015

    Svara
    • Det är inte bara rasister som konstaterar det …

      Svara
    • norskgoy

       /  07/14/2015

      For et elegant eksempel på hvordan ”venstrefolk” ikke evner, eller mer sannsynlig ikke anser en vesentlig forskjell på private menneskers økonomi, og et samfunn sin økonomi.

      Svara
      • Kristian

         /  07/15/2015

        De flesta – från höger till vänster – vet inte skillnaden på privatekonomi och nationalekonomi. Redan innan Thatcher var det många som talade om att dra åt svångremmen när det går dåligt. Det fungerar inte när den enes utgift är den andres inkomst.
        Det dröjer nog ett par generationer till innan ekonomi blir släpper det ideologiska och blir som fysik. (”Ekonomi må vara en vetenskap, men inte alla ekonomer beter sig vetenskapligt.”)

        Svara
    • Kalle

       /  07/14/2015

      Titta! var och varannan söderhen har senaste Iphone 6 och så gnäller rasisterna…

      Svara
  23. MiT

     /  07/14/2015

    Notera att hon inte benämner henne som ”handläggare” eller ”anställd på …” osv utan det är en ”kvinna”…

    Svara
  24. Svenne

     /  07/14/2015

    🙂

    Svara
  25. MiT

     /  07/14/2015

    Jahaja, advokaten som ljuger om allt hat hon får
    https://twitter.com/EmmaJPersson/status/621017275651461120

    Svara
  26. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
  27. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
  28. Svenne

     /  07/14/2015

    Svara
    • Kristian

       /  07/15/2015

      Inte bra för de flesta svenska partier, tidningar, SVT, SR …

      Svara
  29. Svenne

     /  07/15/2015

    Svara
  30. Svenne

     /  07/15/2015

    Antonsson…

    Svara
  31. Hans

     /  07/15/2015

    Glöm inte att #backaaxelsson !!

    Svara
  32. MiT

     /  07/15/2015

    Svara
  1. Lite blandade galenskaper | WTF?

Lämna ett svar till MJ Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.