Jämställdhet på SVT. Kampen fortsätter!

SVT är inte alls vänstervridet enligt programdirektören, det var ju bara struntprat enligt honom. Varje dag på Gomorron Sverige så är det MINST ett inslag med radikalfeminism (EXTREMT vänster…) eller att gäster GÄRNA ges utrymme att lufta radikalfeministiska idéer. Radikalfeminism är att man letar med ljus och lykta efter något negativt som man sen kan skylla på mannen. Det behöver inte ens vara ett verkligt problem utan kan lika gärna vara påhittat. Syftet är dock ALLTID att det är män som orsakar något dåligt. Och man kallar det gärna ”jämställdhetsproblem” eller liknande. Ordet ”jämställdhet” är nästan alltid med i alla fall på något sätt. Eller så pratar man om män på ett föraktfullt sätt, som ”snubbar” och liknande.

Flera gånger i veckan har de ett längre inslag med stark radikalfeministisk touch, till exempel för tre veckor sedan sedan fick en film gott om tid och skådespelaren och regissören, båda starkt radikalfeministiskt influerade, fick breda ut sig och rabbla radikalfeministiska floskler. Det har varit ännu en film som fått mycket utrymme, en film om ”maktstrukturer”. Alla är jätteöversvallande och positiva till sådana här filmer av någon anledning… En gång var det ett långt inslag, med syftet att ge massor av gratisreklam till en radikalfeminist såklart, om mens. Det rabblades slagord som vanligt och programledaren var givetvis med på noterna med ett brett leende i ansiktet.

Om det är fler män än kvinnor någonstans så tjattras det enormt mycket från radikalfeminister, man ställer ansvariga mot väggen. Man kan även diskutera detta oerhörda jämställdhetsproblem som orsakas av bastubadande män på till exempel Gomorron Sverige där man turas om att fördöma detta oerhörda övergrepp. Hur många kommer ihåg när det i Gomorron Sverige var enbart män i programmet?

enkönat på svt

Men det blev inget rasande när det var enbart kvinnor med. Det var inte så viktigt. Det var heller inga upprörda paneldeltagare som pratade nedlåtande om kvinnor som ”tanter” eller ”kärringar” i panelerna. Att det var ett stort och viktigt jämställdhetsproblem. Kort sagt, radikalfeminismen, alltså EXTREMT vänster, styr på SVT.

enkönat på svt1

Lurven svarade idag på min tweet ovan.

enkönat på svt2

Jag svarade Lurven och hade knäppt på Gomorron Sverige en kort stund innan när Nöjespanelen precis hade börjat och noterade att det bara var kvinnor med och förutsåg att det snart skulle börja politiseras med radikalfeministiska tankar och idéer.

enkönat på svt3

Mycket riktigt, några få minuter senare började de föraktfullt prata om ”snubbar”. De hade nästan slut på tid utan att man spytt någon galla på män generellt och så kan man ju inte ha det så de började prata om julfilmer och en av gästerna (hon till höger) tyckte att en ny film var rolig och bra. Det kunde inte A-C Gunnarsson (tror jag hon till vänster heter) acceptera utan genast började hon prata om ”sköna snubbar i kubik” och damen i blått sa att man måste ta av sig genusglasögonen och A-C säger ”och hur ska man kunna göra det?”. Den tredje gästen pratar om filmen Edward Scissorhands och älskar den för att den är fin och vemodig och sånt. Genast är A-C där och säger ”Är det väldigt fokus på, om vi nu ska prata genus, väldigt väldigt många julfilmer har fokus på och handlar om snubbar” (inte exakt citat men ungefär vad hon sa och menade). Rundström pratar en nyordning efter det, lite drömmande om en feministisk julfilm…

Men det var ingen av dem som verkade ha några genusglasögon på sig när det handlade om SVT:s gäster idag på morgonen. Eller så var de bara felslipade just idag. Och igår och dagen innan det och… För som sagt, kan någon nämna EN dag det senaste året när det varit total manlig dominans på Gomorron Sverige? När det bara satt män där och pratade föraktfullt om ”tanter” och ”kärringar”?

Så där ser det ut i stort sett varje dag på SVT. Det matas på med propaganda 24/7 på SVT. är det inte så att radikalfeminister får oemotsagt utrymme att rapa floskler så är det gäster som slänger in det lite här och där.

diina-rosenberg-e1443702571429

Eller så är det små ”misstag” som att man glömmer upplysa om vem som faktiskt säger vad. Som när SVT-Stockholm frågade Diina Rosenberg om skattehöjningar. Vi andra såg Tiina Rosenberg, medgrundare av Fi. SVT såg Diina Rosenberg, en vanlig stockholmare på promenad som var lämplig att fråga om skattehöjningar…

Häromdagen hade jag ett inlägg om partiernas mansproblem, att män lämnar de gamla vanliga partierna och att det inte är så konstigt alls, för vem vill rösta på ett parti där man är hatad och oönskad? Till exempel Miljöpartiet anser ju inte ens att en vit heterosexuell man är en människa? Samma sak gäller media i stort och Public Service i synnerhet. Man anställer folk med revolutionsromantiska drömmar i parti och minut, gästerna är samma typ av människor, ämnena man VÄLJER att diskutera sker nästan alltid ur ett extremvänsterperspektiv (som radikalfeministiskt perspektiv till exempel…). Och så vidare. När till och med programledaren börjar börjar med slagorden…

ALL radikalfeminism handlar om att ALLTID skylla allt på män. Oavsett om det är verkliga problem eller påhittade. Det är ALLTID män som är roten till det onda. Detta matas ut konstant på SVT. Radikalfeminism ÄR extremt åt vänster och är man radikalfeminist så står man också långt till vänster politiskt. Det går inte att vara radikalfeminist och befinna sig i mitten. Och de är ständigt radikalfeminister i SVT på alla möjliga sätt…

Kampen fortsätter!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

16 kommentarer

  1. Pelle2

     /  12/04/2015

    Ja,hyckleriet och dubbelmoralen är monumental bland radikalfeministerna.
    Det är aldrig ett problem med kvinnodominans i något sammanhang men det är alltid ett JÄTTEPROBLEM om män dominerar i något sammanhang.
    100% kvinnor är 100% jämställt enligt radikalfeministerna.

    Att SVT/SR inte är vänster är ett påstående som är minst sagt skrattretande.
    Brukar lyssna på P3 trots allt och det går inte en dag utan minst ett radikalfeministiskt uttalande.

    Svara
  2. Jan

     /  12/04/2015

    SVT och SR P3 följer, sedan länge, en strikt identitetspolitisk (gemenligen kulturmarxistisk) agenda. Fast det här är så vedertaget där att jag inte tror att de uppfattar att det också är en politisk agenda. De ser nog sig själva som objektiva. Bara lite trendigt medvetna och avantgarde kanske. Förmodligen är de stolta över det och uppfattar inte kritiken alls.

    Svara
  3. Jan

     /  12/04/2015

    För att konkretisera vad jag sa ovan: SVT har jobbat med jämställdhets- och mångfaldsplaner så länge att det har internaliserats i företagskulturen. Så när man slutligen sitter där med enbart kvinnor i sofforna (och rätt kvot av rasifierade) så ser man nog sig själva som extra duktiga, som ”bäst i klassen” eller ”bästa och smartaste tjejgänget”. Kritiken är man helt oförstående inför.

    Svara
  4. Kristian

     /  12/04/2015

    Ja, för att sammanfatta Karen Straughans sammanfattning: För feminismen är män hinder eller verktyg, aldrig människor.

    Svara
  5. michael

     /  12/04/2015

    När män generaliserar nedlåtande om kvinnor är det sexism.
    När feminister generaliserar nedlåtande om män är det jämställdhet.

    Svara
    • AV

       /  12/04/2015

      I deras värld KAN de helt enkelt inte vara sexistiska. De har omdefinierat begreppet sexism så de fritt kan odla sina fördomar mot män.

      Svara
  6. Svenne

     /  12/04/2015

    Apropå ämnet, favorit i repris: Svensk språklära:)

    grönungdomigen


    ”Substantiv är ett ord som Du kan sätta ”fan” eller ”jävel” efter. T.ex. gubbjävel, hammarjävel, och klockfan.
    Adjektiv är ett ord Du kan sätta ”skit” före. T.ex. skitbra, skitsnygg och skitsnabb.
    Verb är ett ord Du kan sätta ”utav helvete” efter. T.ex. åt utav helvete, sprang utav helvete och körde utav helvete.”

    Svara
  7. AV

     /  12/04/2015

    Och så har vi julkalender. Pappan är en schablon av amerikansk sitcom. Ett stort barn. Klumpig socialt plump lat egocentrisk girig smiter från jobb. Mamman ordentlig, styr upp, tar hand om barnen och är extramamma åt mannen. Radikalfeministisk narrativ med dum man och kvinna som tar ansvar.
    Sååå förutsägbart.
    Skulle inte mamman kunna vara den korkade som gör alla fel? Nä för kvinnor är bra, män dåliga.

    Svara
    • Ivar L

       /  12/05/2015

      Det enda exemplet jag kan komma på i reklamens värld är hon som tycker det skall bli kul med ”clowner” (bankrånare) annars är det alltid den klumpige mannen som är norm. Observera att i julkalendern, när det skulle handla om något som killar (och naturligtvis även tjejer) kan tycka är lite coolt och som är manligt – riddare – så var man tvungen att framställa riddaren som löjlig och den spelades naturligtvis av en kvinna, Kakmonstret.

      Svara
    • Jan

       /  12/05/2015

      …och tjejen i Ica-reklamen som inte kunde köra truck på lagret fick sluta upp med det. Det gick inte för sig. Det var sexism… Brevbäraren i ”Svensson, Svensson” var en riktig drift-kuckku. Till och med hans barn drev med honom.Det gick för sig eftersom han var man. Försök, apropå ämnet, göra humor om muslimer och islam. Tror ni att det går för sig?

      Svara
  8. John

     /  12/04/2015

    SVT är inte längre demokratiskt försvarbart. Från vänstervridet och verklighetsfrånvänt (allvarligt redan det) till ribban på lägsta ren indoktrinerings-tv där precis allt badar i militant feminism, identitetspolitik, intersektionalitet, kort sagt hela aktivist- marxist-kitet från Södertörns låtsaskurser.

    Radikaliseringen började urarta och eskalera efter Hanna Stjärnes tillträde (som tydligen obehindrat bytt ut och rumsterat om bland personalen och tagit in kompisar från Afa/aktivist/-ytterkantsvänstern). Vem satte henne där egentligen?

    Svara
  9. MiT

     /  12/05/2015

    Svara
    • Trolletplit

       /  12/05/2015

      Finns det ingen fbgrupp för stora rad.fem i SvT?
      Där vi kan varje gång rad.fem får plats.
      (Ja, det blir många inlägg)

      Svara
      • Trolletplit

         /  12/05/2015

        Herregud, fattar ju inte ens själv vad min mobil skriver. Aa.
        Sa här:
        FBgrupp om radikalfeministiska utlåtanden i SvT. Där det skrivs varje gång en feminist får breda ut sig obehindrat, så får vi en klart riktigt bild över fenomenet; detta ger en överskådlig fakta för framtida forskning.

        Svara
  10. Jerry

     /  12/26/2015

    Eftersom jag tycker frågesport är kul brukar jag kolla på ”Vem vet mest”. Lagt märke till att de alltid har med frågor om jämställdhet i programmet. ”När fick den första kvinnan nobelpris” och sådana saker. Så länge det är faktafrågor kan man stå ut även om baktanken är irriterande. Låt underhållningsprogram förbli det utan att kränga politiska budskap. Igår gick man ett steg längre. ”Hur många år kommer det att dröja innan kvinnor tjänar lika mycket i lön som männen?”, löd frågan som en av deltagarna fick. Att kvinnor ens är lönediskriminerade är omtvistat och en åsikt mer än ett faktum. Svaret var att det skulle dröja 300 år. Vad var det för jävla fråga egentligen? Naturligtvis blev det medkännande suckar i studion. Bestämde mig för att låta bli det programmet i fortsättningen.

    Svara
  1. SVT rekordsatsar på radikalfeministiska kvinnor | Jämställdhetsfeministerns blogg

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.