Miljöpartiet för Dummies

Så har dagen kommit när Värdegrundspart… Miljöpartiet känner sig tvungna att ta fram en manual för hur man ska vara som miljöpartist. De har gjort i form av ett öppet brev till alla medlemmar (och alla andra också förstås). Nu kan man tro att det handlar om specialgrejer och sådant men så är det inte alls. Miljöpartiets manual är helt enkelt det som vanliga hyggliga normala människor kallar sunt förnuft. Fast med MP-kännetecknet ”inslag av konstigheter” såklart. De behöver alltså en manual för sunt förnuft. Smaka på den…

Det har uppstått tvivel kring våra värderingar, och då är det viktigt att vi är tydliga om vilket slags parti Miljöpartiet är, hur vi jobbar för att inkludera fler i demokratiskt politiskt arbete och hur vi förvaltar förtroendet från alla som vill att grön politik ska bli verklighet.

Inkludera alltså. Ungefär det som är en del av deras kaos, de har inkluderat människor som inte gjort sig inkluderbara, som inte vill vara inkluderbara. Slänger man in allt möjligt så får man också en grå (varg)sörja. Fler måste FÖRST vara inkluderbara innan man kan inkludera dem. Det återkommer konstigheter i varje stycke, de verkar fortfarande tro att man kan äta en kaka och spara den samtidigt.

miljöpartiets regler

Jo vi har ju märkt att ni behandlar kvinnor och män lika de senaste dagarna. Miljöpartiet måste alltså tala för sina medlemmar att man måste behandla alla på ett hyggligt sätt… Tänk att Miljöpartiet måste skriva in i sin regelbok hur man faktiskt i Sverige 2016 hälsar på varandra…? De är till och med beredda att skriva en policy för det  😛

miljöpartiets regler1

De har alltså, efter en vecka av storm i ansiktet, fortfarande inte förstått ett enda dugg av vad som orsakade stormen eller ens hur man söker skydd mot den. Det här är inte ens att köra ner huvudet i sanden för de har inget huvud att köra ner längre helt enkelt. De fladdrar runt som en nackad höna.

De säger ju att de är ett (radikal)feministiskt parti och som sådant så är de marinerade i genus såklart! Det är ju Postmodernismen som genom genusfältet skapat det fantastiska Miljöparti vi ser idag! Jag har kommit över några bilder på Miljöpartiets hemliga Genushälsning som de använder för att känna igen andra miljöpartistiska radikalfeminister runt om i världen

kaplan genustecken1

Först ut är superradikalfeministen Mehmet Kaplan som lär andra radikalfeminister det hemliga tecknet. Den här gången var det Muslimska Brödraskapet som initierades i Miljöpartiets hemliga genustecken. Tecknet är alltså fyra fingrar upp i luften.

miljöpartiets genustecken11

Ännu en miljöpartist som kan tecknet, bilden kommer från Almedalen 2015. Hur vet man att det är en miljöpartist och inte en otrogen som bara råkar göra samma tecken av misstag?

miljöpartiets genustecken

Det vet man eftersom han är språkrör för Grön Ungdom Malmö och då självklart har lärt sig det den vägen!

miljöpartiets genustecken22

Här ser vi ännu fler radikalfeministiska Miljöpartister som alla gör det hemliga genustecknet! De har till och med tagit fram en speciell Genus-Tischa! Bilden kommer från en demonstration som har med Muslimska Brödraskapet att göra, ni vet samma brödraskap som Kaplan undervisar i radikalfeminism och genus? Han verkar ha lyckats bra. Jag ser att Rashid Musa inte är riktigt övertygad än då han inte tagit på sig den nya genus-tischan. Även miljöpartisten som dök upp i Agenda, Mohamed Temsamani, och försvarade Kaplan med att det bara var islamofobi som låg bakom finns med i den fina Brödraskapsbilden ovan.

Varje gång ni ser Genustecknet så vet ni att det är en riktigt genusmarinerad (radikal)feminist från Miljöpartiet som ni möter. Jag har fått reda på av en miljöpartist att de fyra fingrarna representerar bokstäverna H, B T och Q. Man förstår ju att kämpar för HBTQ-rättigheter, som till exempel Muslimska Brödraskapet, gärna söker sig till just Miljöpartiet för att sprida regnbågens färger, först över Sverige och sen resten av världen. Man väljer ju de partier som är lättast att ta sig in i, som ligger närmast dem själva från början. Så Miljöpartiet var ett givet val för Muslimska Brödraskapet.

Miljöpartiet för Dummies talar om hur en vanlig hygglig människa ska bete sig och som bonus har ni lärt er känna igen en miljöpartist när ni stöter på dem på olika demonstrationer och sådant. Om inte den naiva uppsynen räcker förstås…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

123 kommentarer

  1. Pelle2

     /  04/22/2016

    Miljöpartiet=dummies kanske det skall vara 😉
    Det är som sagt var absurt att dom måste skriva dokument om sådant som en vanlig
    människa med sunt förnuft redan vet hur det fungerar. Men så blir det när man tar ombord radikalfeminism, postmodernism och identitetspolitik i sin ideologi.
    Allt detta leder garanterat till en rejäl dikeskörning förr eller senare.

    Svara
  2. Rikard

     /  04/22/2016

    Hej.

    Tsk tsk, de ‘heil:ar’ lika slarvigt som nynazister.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare
    Ps För vi var väl överens om att allt vi inte gillar i politiken skall kopplas till nazismen? Reductio ad Hitlerum enligt Arnstads evangelium. Ds

    Svara
  3. Knullaibangkock

     /  04/22/2016

    Miljöpartister är inte som andra människor och det är bra att de har ett eget parti där kretinerna kan samlas kring sin dårskap. Problemet är när dessa hamnar i regeringsställning och kan påverka livsmiljön för den normala befolkningen i en negativ spiral av idioti.

    Nu anförs regeringen av en man med tveksam intelligensnivå så Socialdemokraterna kanske borde överväga att migrera vissa partimedlemmar till Miljöpartiet där de mer kan komma tills sin fulla potential och köra än djupare i diket dit de dras som fett till en svärmor (feministskt pun).

    Helt ärligt tror jag att groggnyllet, som vinglar ansvarstagande sammanhållet i dikesgrenen, skulle kunna lyfta miljöpartiet till en ännu lägre nivå än vad Åsna Romson och Frigolit lyckats med hittintills.

    Svara
  4. Frida Gustavlin

     /  04/22/2016

    Det som är praktiskt med det där teckent är att en fortfarande kan använda det när en blivit kroppsbestraffad enligt Shaira lagar, för modern progressiv normkritisk Hudud förelägger faktiskt att bara ena handen ska huggas av vid småbrott, eller vid första brottstillfället. Så kom inte och säg att islamsk lag inte är progressiv.

    Som den rättsäkerhetsexpert en är så vill jag också påpeka att det faktiskt behövs minst fyra manliga vittnen för att ett Hududstraff ska få verkställas, i en svensk tingsrätt sitter det ju bara två nämndemän, så rätta mig gärna om en har fel, Hududstraffen är dubbelt så rättsäkra som tingsrättsdommar!

    Pepp, Frida

    Svara
  5. Inget om att inte använda giftig båtfärg?

    Svara
    • Kristian

       /  04/22/2016

      Hehe!
      Det hela känns väldigt mycket som västerländsk säkerhetspolitik sedan elfte September: vi måste till varje pris undvika att göra om de misstag vi gjorde igår. Tänka självständigt? Fundera på vad som skulle kunna hända i framtiden? Nej, bara vi inte gör om samma misstag alltför många gånger.

      Svara
  6. Kristian

     /  04/22/2016

    De har glömt sex stycken ”man”. Hos F! hade det korrigerats till ”en” vid det här laget. Kanske är det så man ser skillnad på sekterna … fraktionerna … jag menar partierna.
    Arkiverat här.
    https://archive.is/un4CI
    Skall kolla om en vecka igen.

    Svara
  7. Pelle2

     /  04/22/2016

    Förre partiledaren i MP,Birger Schlaug,sågar Fridolin och Romson.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22680958.ab
    Förstår att han skäms med två sådana pajaser som partiledare….

    Svara
    • michael

       /  04/22/2016

      Birger sa att det behövs fler idealister och färre karriärister.Vad han då glömmer är att islamister är idealister,vilket MP verkar vara fullt av så han borde inte klaga.

      Svara
  8. MiT

     /  04/22/2016

    https://twitter.com/PssiP/status/723419568987725824

    Svara
    • Svenne

       /  04/22/2016

      ”Fyra öl, tack!”

      Svara
    • Jans

       /  04/22/2016

      Till och med Aftonbladet skriver om detta. Helt klart har något hänt, det är en polett som – om inte trillat ner – så i vart fall börjat röra sig nedåt.

      Svara
  9. Frida Gustavlin

     /  04/22/2016

    Sedan april 2013, säkert än längre tillbaka, har den superengagerade Miljöpartisten Mohamed Temsamani, som sitter i kultur och fritidsnämnden, inte nämnt Miljöpartiet en endaste liten gång på sin Twitter, däremot så förekommer Islam över 50 gånger, och muslim nästan 100 gånger. Ordet miljö förekommer 3 gånger på tre år, med referens till den autonoma- respektive vita maktmiljön

    Så om du känner stort engagemang för de viktiga miljöfrågan, rösta då på Miljöpartiet, kryssa Mohamed Temsamami!

    Pepp på miljön, Frida

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/22/2016

      Jag läste någonstans att Stockholms moské hade försökt peppa medlemar att peppa sina fruar att rösta på Temsamami, peppigt, då han själv sitter i styrelsen för Stockholms moské som vicé ordförande och talesperson. Kan ha fel, vet inte riktigt vart jag läst det, men det är väl inte första gången en moské försöker påverka hur deras medlemmar röstar partipolitiskt.

      Här saknas granskning, att grävande journalister inte kollar upp detta är märkligt, får väl tipsa Uppdrag granskning helt enkelt.

      http://www.stockholmsmoske.se/styrelse/

      Svara
    • MiT

       /  04/22/2016

      Svara
  10. Kristian

     /  04/22/2016

    Aftonblaskan: ”Stödet för regeringen sjunker”
    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22676355.ab

    Inte så jätteintressant, utom det här citatet:
    ”Men partisekreteraren Carin Jämtin (S) är inte orolig även om hon tycker att siffran är låg.
    – Jag är givetvis inte nöjd med den här siffran, men det är bara valdagen som spelar roll.”

    Det är sällan de är så ärliga.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/22/2016

      Carin Jämtin är nog rätt glad att det är två år till val. Om de fortsätter att tro att det bara handlar om att kommunicera deras politik, som att pöbeln inte förstod vad de håller på med, så tror jag att hon behöver byta jobb.

      Med mördande reklam går det till och att sälja konserverad gröt, som Jämtin brukar säga.

      /Frida

      Svara
      • Senior

         /  04/22/2016

        Tja, vad skall man säga, hon har ju rätt!

        Sossarna har alltid gett järnet med guld och gröna skogar veckorna innan valet för att sedan göra tvärtom mot vad de lovar på plakaten efter valet.

        Lik förbannat röstar folk fram dem.

        Svara
  11. MiT

     /  04/22/2016

    Karlsten all in och försvarar islamism… För det är vad det handlar om, inte religion.
    http://www.gp.se/nyheter/emanuel-karlsten-v%C3%A5rt-farliga-f%C3%B6rakt-f%C3%B6r-religi%C3%B6sa-yttringar-1.197914

    Svara
    • Kristian

       /  04/22/2016

      ”.. hans religion och kultur uttryckte sig på ett sätt vi inte förstod.”
      Jo, Emanuel, de flesta av oss har förstått hans kultur och religion. Det är det som är problemet!

      Svara
      • Jans

         /  04/22/2016

        Jag kan acceptera att jag kanske inte förstår hur islamister tänker men jag vill trots det behålla svensk kultur och inte arabiseras.

        Svara
    • Intenso

       /  04/22/2016

      Tror det har slagit riktigt slint i den knoppen. Jösses.

      Svara
    • Det Karlsten och kompani bör ställa sig är om de hade reagerat på samma sätt och försökt relativisera bort beteendet om han var kristen istället? Ja eller nej?

      Svara
    • Senior

       /  04/22/2016

      Islamism ÄR religion. En religös tolkning av koranen, inget annat.

      Att säga att islamism inte är religion är som att säga att Svenska Lutherska kyrkan inte är religion.

      Precis som islam är en religös tolkning av koranen är den Svenska lutherska kyrkan en religös tolkning av bibeln.

      Svara
      • MiT

         /  04/22/2016

        Nej, islamism är att förena religionen islam och politik till att bli ett. Du förstår mycket väl att vad Karlsten vill ha det till är att det handlar om enbart religionen vilket inte är sant utan väldigt oärligt. Det är ju detta som är så problematiskt med just islam, att den inte bara är en religion utan samtidigt ett politiskt system.

        Svara
        • Senior

           /  04/22/2016

          Precis som kristendomen innan upplysningen. Jag hävdar fortfarande att det är en religion.

          Svara
        • Senior

           /  04/22/2016

          Det finns andra (även kristna) religösa sekter som låter religionen gå före lagen i de fall lagen inte tillåter det religösa levernet. Det är fortfarande religion, även om religionen tillåts styra lagarna.

          Även våra svenska lagar bygger i grund och botten på kristendomen och en ”förädling” av de tio budorden.

          Svara
        • Senior

           /  04/22/2016

          ……och det finns nog många kristna påvar som ännu drömmer om den gamla goda medeltiden då kyrkans ord var lag.

          Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/22/2016

      Det var två deciliter offerkofta och en matsked logiska felslut i den GP-artikeln. Men en sak har han rätt i…

      ”Debattörer hävdar att allt handlar om sexism, en medeltida syn på jämställdhet. Vilket är märkligt, för när det handlar om muslimska kvinnors slöjor och niqabs tycks vi (läs Miljöpartiet, eftersom det är Miljöpartiet det handlar om. fridas anm) ha lättare att acceptera det som ett eget val – en del av en religiös övertygelse – snarare än symptom på förtryck.”

      Ja, det är där Miljöpartiet får ännu en portion dubbelmoral att hantera. För i slutändan är det lika ”normkritiskt” att inte skaka hand med det motsatta könet som det är ”normkritiskt” att bära slöja, niqab eller burka, om motivet handlar om att ”skydda kvinnan” och upprätthålla hennes ”värdighet”.

      Men om vi tar Fridolins sätt att resonera, så länge inte många i partiet tycker det är något som upprör, så är det okej.

      Det är inget snack, Miljöpartistiska partistrateger har för ett antal år sedan siktat in sig på gruppen Muslimer, till vilken kostnad som helst, och de muslimska samfunden har lystrat och pekat sina medlemmar ditåt, jag lovar att äta upp min mammas gamla normkritiska ruttna livmoderframfall om framtida historiker med politisk fokus inte kommer visa detta.

      Vänliga hälsningar, Frida

      Svara
  12. K

     /  04/22/2016

    Malin Wollin som är krönikör i bl.a. Aftonbladet tror att Carl Bildt hade kunnat äta middag med Grå Vargarna, till och med sitta i knät på ”gråvargen”, utan några som helst problem eller få kritik från något håll, skriver hon bland kommentarerna på Maria Wetterstrands FB-sida.

    ”Det är skillnad på folk och folk.
    Carl Bildt hade kunnat äta middag I KNÄT på den där gråvargen, mansplainat för en P1-reporter och kunnat fortsätta dagen utan så mycket som förhöjd puls.”
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153829998202562&id=762197561&p=10&refid=52

    Hon har har en poäng, och det är just det att det ÄR skillnad på folk och folk, men inte på det sättet som hon tror. Exempelvis så skulle nog inte Bildt frivilligt välja att umgås med extremister som Kaplan har valt att umgås med under flera års tid.

    Svara
    • michael

       /  04/22/2016

      Feministisk relativisering slår ut i full blom,återigen ska blicken riktas mot vita hemska män.

      Svara
    • Rikard

       /  04/22/2016

      Hej.

      CB har nog både ätit och skålat samman med värre typer, men i tjänsten som utrikesminister och statsminister. En viktig skillnad. Men det är synd att Miljöpartiets ‘spinn’ fått så bra fäste bland propagandisterna: det handlar inte om en middag, eller som med Khan handtag, famntag klapp eller kyss, utan om kontakter, samarbete med samt arbete för organisationer på vilkas agenda står erövrandet av Europa och etablerandet av ett muslimskt kalifat. Mycket bättre då att debattera middagssällskap och Toblerone, jag menar handslag.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  13. Svenne

     /  04/22/2016

    #mpgate

    Svara
  14. MiT

     /  04/22/2016

    Svara
    • Gigas

       /  04/22/2016

      Han är väl inkallad som expert, ska det kommenteras fotboll tar du väl har inte en korpspelare, du tar ett proffs.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2016

      Håller med Herrey. Det är ett dåligt skämt när näthatare kallas in för att prata om andras näthat. Det är lite grann som förra veckan när rikshataren Kawa Zofalgary grät ut och sa att han skulle lämna twitter för att han blir hatad.

      Svara
  15. MiT

     /  04/22/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2016

      Dom är inte bara radikalfeminister utan också identitetspolitiker. Då kan dom inte kritisera muslimer för deras seder och bruk eftersom dom anses stå lägre på samhällsstegen än oss vita svenskar.
      Med andra ord tar identitetspolitiken överhanden över feminismen och då är det logiskt och rätt att hylla muslimska seder och bruk och hata våra egna.
      Det är illa nog att dom är radikalfeminister men att para det med identitetspolitik är ju helt sjukt och dubbelt så illa.

      Svara
  16. Jans

     /  04/22/2016

    Strålande satir!

    Undrar förresten om Romson läst manualen med tanke på talet på Almedalen. Kände sig alla inkluderade när de hörde det talet?

    Svara
  17. Svenne

     /  04/22/2016

    Kaoz på vänsterkanten:

    ”Bang

    ”Många är de män i Sverige som tar i hand men ger oss lägre lön och sämre villkor.”

    I de senaste dagarnas mediala drev och avgångar har det varit oroande att se islamofobiska idéer styra och stå oemotsagda, ibland dolt under en tunn fernissa av feminism. I dagarna har en besvarad handskakning beskrivits som en mänsklig rättighet, i dagarna har åsikter om vad som är svenskt och inte svenskt florerat. I dagarna har samma återkommande paternalistiska uppläxningar haglat tätt, i dagarna har svensk media pratat som om jämställdhet faktiskt rådde och var en del av landets värdering och praktik.

    Då tackar vi på Bang för texter som denna”
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22675837.ab
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article22675837.ab
    Undertecknare:
    ”Shaimaa Abdelhady, förbundssekreterare, SMFR
    Anna Waara, tidigare förbundsordförande och medlem i SMFR Senaten
    Aya Zemzem, vice förbundsordförande, SMFR

    Sara Younes, förbundsstyrelseledamot och ordförande för SMFR Region Väst
    Boudour Al Hashmi, förbundsstyrelseledamot och ordförande för SMFR Region Stockholm
    Jamila Ali, ordförande för SMFR Angered

    Tuba Tezcan, ordförande för SMFR Södra Stockholm
    Hamdi Abdulkadir Osman, ordförande för SMFR Västra Göteborg
    Khouloud Ahmed Atta, ordförande för SMFR Östra Göteborg
    Zahra Osman, ordförande för SMFR Dalarna”

    Svara
    • Jans

       /  04/22/2016

      Rätt märklig vinkel att det är män som ”ger” lön till kvinnor.

      Som om alla arbetsgivare vore män. Det är ju en fullständigt förvriden bild av hur samhället fungerar 2016 att försöka utmåla alla kvinnor som undersåtar. På mitt jobb har jag enbart kvinnliga chefer och deras chefer är en kvinna och en man och deras chef (högsta) i sin tur är en kvinna. Fyrka kvinnliga chefer och en man uppåt i min organisation. De kvinnorna är måttligt intresserade av att ge mig och mina kollegor högre lön oavsett om vi är kvinnor eller män.

      Svara
  18. Svenne

     /  04/22/2016

    På en öde ö…

    Svara
    • Kristian

       /  04/22/2016

      Rosa flagga? Hoppas han bli upplockad av FI?

      Svara
  19. Anonymouse

     /  04/22/2016

    Sanna Lundell relativiserar så fint, precis efter mallen:

    ”Vår kultur är för människor från andra delar av världen verkligen en kultur som förtrycker kvinnor. Man måste kunna ta på sig andra glasögon än sina egna.”

    https://web.archive.org/web/20160422170300/http://www.sannalundell.se/2016/04/21/nej-jag-blir-inte-krankt/

    Svara
    • Jans

       /  04/22/2016

      Sveriges samlade postmodernism går nu full islamism.
      Det är rätt kul.

      Vår kultur uppfattas som kvinnoförtryckande i en stor del av världen skriver hon men…
      ”Jag orkar inte rabbla alla tusentals exempel”
      Nix, hon orkar inte rabbla ett enda exempel, antagligen för att hon inte kan.

      Hur det än är med den saken så handlar väl detta om att många vill behålla sin egen kultur. I detta fall vill svenskarna behålla sin svenska kultur, Sanna är till och med själv inne på samma linje när hon klagar på fransk pusskultur. Rena rama självmålet.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2016

      Tycker att Lundell skall åka till t.ex Iran och missionera om vår svenska kultur,vår feminism och hävda sin rätt att gå utan slöja och försöka leva ett västerländskt liv fullt ut.
      Tror inte att hon vill göra det och tror inte att hon vågar. Det går däremot jättebra att sitta på Södermalm och skriva krönikor om att vi bara skall acceptera alla kulturyttringar som kommer till Sverige med invandringen.

      Svara
    • Rikard

       /  04/22/2016

      Hej.

      Om jag tar på mig min svärmors glasögon så ser varken hon eller jag vad vi gör eller var vi är. Då går man lätt vilse.

      Det är ju visserligen gott för den som studerar kulturer och folk att kunna se ett folk utifrån dettas egna föreställningar och normer, men det betyder varken att man förkastar sina egna eller låtsas att det går att stå helt utanför (och definitivt inte att man påstår rena dumheter som att alla kulturer, eller ur kulturer sprungna sedvänjor är lika värda, likadana eller likvärdiga).

      Kulturrelativism på riktigt är bara insikten och kunskapen om hur kultur ter sig relativt varandra och som sig själva (tinget i sig skulle man kunna säga); det som praktiseras av de klasar med människor som Lundell är kulturnihilism snarare, och det är alltid lika nedlåtande att betrakta sedvänjor och kulturarv knutet till etnicitet som någon sorts plockgodis. Om mångkulturen (egentlig segregerad parallell-kultur) ses som en butik måste ägaren tillse att kunden själv plockar det den vill ha, och ta bort ur sortimentet sådant som inte väljs frivilligt. Fast den metaforen haltar kanske en smula – vem är egentligen ägaren?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  20. Frida Gustavlin

     /  04/22/2016

    Det är intressant hur dessa politiskt aktiva muslimer, som påstår sig inte vara islamister, blir så kränkta av kritik mot islamism, samtidigt som de avsäger sig allt ansvar för att själva ta avstånd från islamism, eftersom de inte har något att göra med den, då de är MUSLIMER, speciellt när den tar sig uttryck i terrorism, överstepräst på detta beteende är våra allas kära Rashid Musa, offrens offer.

    Svara
  21. Svenne

     /  04/22/2016

    Brezjnev & Honecker…

    Svara
  22. Jans

     /  04/22/2016

    Pandoras box är öppnad och den är proppfull:

    Svara
    • Jans

       /  04/22/2016

      Jag får vibbar av Ny Demokratis fall faktiskt.
      Det är lite som en livsfarlig clown som är full och snart ramlar omkull.

      Svara
    • Motkraft

       /  04/22/2016

      Det verkar ju onekligen som att i alla fall en del muslimer som velat göra politisk karriär valt Miljöpartiet som karriärsstege eftersom det är lätt. Inget krav på att leva upp till Miljöpartiets idéer om lika värde och inget krav på att ta avstånd från extrema muslimska organisationer. Inga krav alls.

      Landsguiden uppskattar att ca 160 000 är utövande muslimer i Sverige. På sikt så kan ett Muslimskt parti skapas, det krävs ungefär 250 000 röster för att komma över 4%-spärren.

      Så snart behövs kanske inte Miljöpartiet som karriärväg för muslimska politiker som egentligen inte är intresserade av Miljöpartiets politik.

      Svara
  23. Svenne

     /  04/22/2016

    Dagens ‘understatement’…

    Svara
  24. Svenne

     /  04/22/2016

    Om medborgarjournalistik:

    ”I måndags avgick bostadsministern Mehmet Kaplan. Turkiska medier påstår att det är den ”armeniska och judiska lobbyn som fällde Kaplan” medan andra söker svaret i islamofobin. Eller var det den utrotningshotade grävande journalistiken i etablerade medier som tvingade Kaplan att lämna sin post? Knappast.”
    //
    ”Nej, det som fick Kaplan att avgå är den nya formen av oavlönad medborgarjournalistik som syns allt mer i sociala medier. Arga, ledsna och besvikna personer som vill ändra ett beslut eller avsätta en politiker i en Facebook-grupp som kan få namnet ”Vi som vill att Mehmet Kaplan skall avgå” och gillas av drygt 25 000 personer. Det är fler än hela den svenska journalistkåren!

    Ingen kraft eller person kan stå emot tusentals Facebook-aktivister, som behärskar flera språk och som på frivillig basis ägnar tusentals timmar åt att ”avslöja” någon eller vilja avsätta någon. Visst är de amatörer som saknar grundläggande kunskaper i journalistik, men de brinner för något och vill till varje pris visa att de har rätt. Ibland har de rätt och ibland har de fel.”

    Svara
    • michael

       /  04/22/2016

      Men att gå så långt som att hylla Flashback vilka gjort mycket av grävandet vågar inte artikelförfattaren.

      Svara
    • Kristian

       /  04/22/2016

      ”Ibland har de rätt och ibland har de fel.”
      Till skillnad från riktiga journalister?

      OK, man skall inte vara för sarkastisk, han säger att det har gjort sitt till. Tror han har rätt i att direktkopplingen till Rosenbad ännu inte existerar, utan att det krävs ”riktiga” medier för att politiker skall ta det på allvar.
      Ännu så länge.

      Svara
  25. Svenne

     /  04/22/2016

    Är Erdogan också miljöpartist…
    https://twitter.com/BA47766932/status/723558205939392512

    Svara
    • Ivar L

       /  04/23/2016

      Nej, de fyra fingrarna står för HBTQ(se ovan).
      Erdogan är feminist och Musa är dubbelfeminist.

      Svara
  26. Pelle2

     /  04/22/2016

    Helene Bergman skriver en bra text på Ledarsidorna om att Feminism och islamism inte går att förena
    ”http://ledarsidorna.se/2016/04/helene-bergman-islamismens-tva-ansikten/”

    Svara
    • michael

       /  04/22/2016

      Dagens feminism som gått full postmodernistisk identitetspolitik går alldeles utmärkt att kombinera med islamism vilket MP är ett bra exempel på.

      Svara
      • Pelle2

         /  04/22/2016

        Jo,så är det men Helen Bergman representerar första vågens feminism som var betydligt mera inriktade på äkta jämställdhet än dagens identitetspolitiska,postmoderna och radikalfeministiska feminism.
        Synd bara att sådana som Helene inte hörs mera i debatten så att vi förhoppningsvis kan bli av med dagens radikalfeminister.

        Svara
        • Kristian

           /  04/22/2016

          Ja, första vågen kunde med fog säga ”här ligger kvinnor efter och det vill vi ändra på”. Dagens version är väl ”här ligger kvinnor inte tillräckligt lång före.”

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  04/23/2016

            Ordet feminism är inte förbrukat, det är för att använda lite feministlingo, appropierat, begreppsförskjutet, paraplyifierat så att vem som helst ska kunna använda det, från Göran Persson, till Löfven via Maria Sveland tillbaka till Ebba Witt Brattström, till random manshatande tonåring på tuffa bloggen på nätet, till fjortissångerskan Zara över Anna Kinberg Batra tillbaks till Åsa Romson och sedan slutligen Kaplan som bollar den över till Yasri Khan.

            Som normkritisk feministisk nätaktivist kan jag bara uppmana att en använder ordet feminist precis som en vill, jättepeppigt. Inom feminismen ska en snart även kunna hata kvinnor i grupp, det är så peppigt!

            Kampen fortsätter, god fortsättning på lördagen och glöm inte att krossa patriarkatet/matriarkatet, Frida

  27. Jan

     /  04/22/2016

    Det handlar ju om entrism. Islamistisk infiltration av ett politiskt parti i syfte att få politiskt inflytande. Muslimerna är så splittrade i olika inriktningar att de inte kan bilda ett eget islamistiskt parti. Därför måste de infiltrera andra partier. De naiva flummarna i Miljöpartiet tycks vara utvalda här.

    Svara
    • Senior

       /  04/22/2016

      Närå, du hittar dem i andra partier också, även om de lyckats ovanligt väl i MP.

      Detta är ett känt sätt att försöka ta makten genom att infiltrera andra organisationer och påverka dem inifrån.

      Kolla bara hur den politiska rörelsen feminism arbetar ”tvärpolitiskt” och ”tvärvetenskapligt” för att få in foten i olika organisationer och därifrån driva sin agenda.

      De som lyckats allra bäst i Sverige torde väl vara ”arbetarrörelsen” som nästlat sig in i snart sagt varenda rörelse och organisation. Facken, iogt/nto, abf, hsb, etc. etc.

      Svara
      • Kristian

         /  04/22/2016

        Wikipedias uppslagsord ”Rörelsen” bidrar med ”Kooperativa förbundet, OK, Hyresgästföreningen, Riksbyggen, PRO, ABF, Folksam, Fonus och tidigare sparbankerna och ett antal tidningar”.

        Fonus? Inte ens dö får man göra ifred för dem.

        Svara
        • Senior

           /  04/23/2016

          Nej, moderpartiet ombesörjer hela livet åt dig, ända från födseln tills du dör.

          Svara
      • Jan

         /  04/22/2016

        Trams. ABF, KF med flera har alltid varit en del av arbetarrörelsen. Det har aldrig varit någon hemlighet. Kristian: Du behöver inte handla på Konsum, försäkra dig i Folksam eller begrava dig med Fonus om du inte vill. Det torde du inte göra heller med tanke på ditt förakt för arbetarrörelsen. Som du tycks dela med Senior. Slå upp ordet entrism, för övrigt, om ni inte begriper det.

        Svara
        • Kristian

           /  04/22/2016

          Ja, ja, det blir nog bra. Protips: försök med koffeinfritt.

          Den svenska modellen är slut oavsett. Arbetarrörelsen har även den gjort sitt bästa för att ta död på den. (Många har inte förstått detta, till och med SD tror att modellen går att återuppliva. Tokstollar.)

          ”Förakt för arbetarrörelsen”?
          Mitt ”förakt” för svenska politiker är nog ganska jämt fördelat. 🙂
          (En grundprincip inom kognitiv beteendeterapi är att undvika att tro ”jag kan läsa tankar”. En annan är ”svartvitt tänkande”, ”den som inte är för är emot” och så vidare.)

          Nej, nu skall jag sluta flamma, eller vad det heter på Svenska. Varsågod, sista ordet är ditt.

          Svara
          • Jan

             /  04/22/2016

            Okej, vi har nog helt enkelt olika syn på arbetarrörelsen. Jag har stor respekt för den, du ser den som något negativt. Vilket folk på den högra sidan alltid gjort. Det är ingenting nytt. Att jag respekterar arbetarrörelsen innebär dock inte att jag skulle lägga min röst på dagens socialdemokrati (eller något annat vänsterparti). Den tiden är förbi.

          • Senior

             /  04/23/2016

            Vad sägs om fackens försök att tvångsansluta sina medlemmars hemförsäkring till folksam i mitten på 2000-talet genom att försöka inkludera den i fackavgiften? -med devisen att ”man skulle slippa välja mellan tandläkarbesök eller hemförsäkring”. Snacka om att omyndigförklara sina medlemmar….

            Och vilken valfrihet det ger sedan!

            Vad tycker du om att fackförbunden sponsrar socialdemokratena ekonomiskt?
            Min erfarenhet av facket är att deras prioritering är:

            1. Få in medlemsavgifter
            2. Facket själva och dess pampar
            3. Se punkt 2.
            4. Socialdemokratiska partiet.
            5. Motverka SD och politiskt oliktänkande med propaganda.
            6. Medlemarna?-Nej, inte alls, se punkt 2.

          • Ivar L

             /  04/23/2016

            Men vad är arbetarrörelsen idag?
            Jag menar, de i toppen skiter väl fullständigt i arbetare och har gjort i minst 20 år.

    • Senior

       /  04/22/2016

      ”Any organization not explicitly and constitutionally right-wing will sooner or later become left-wing”
      -Robert Conquest

      Svara
    • Dreadlock

       /  04/22/2016

      @Jan

      100% Right on.

      Kaplan-gate blir ju jättekonstigt för All-Inclusive Globalisterna att föröka förklara bort. Hur man än gör så gör man bort sig. Nu finns inget utrymme för ordet ” Islamofob” eftersom det ordet materialiserade sig i en verklig s.k. ”Kontext” Kaplan, Musa ,Mustafa och Waberi – tack ska ni ha ! Jag vill gärna tro att välmenande svenska toppolitiker bjuder in dylikt sällskap för att lyssna,notera och utvärdera.

      Snarare har de trenne politiska egenskaper bestått av lyssna på islamska företrädare för att anteckna ”Fobi” ordet, noterar någon slags form av diskriminering (Trots att vi i landet har religionsfrihet) och – som utvärdering – höjer anslagen för skattemedel för att ” Motverka” islamofobi = Kritik mot en postantik religion som i hela sin varande historia gått i otakt med jordens vetenskapliga utveckling som helhet. Och som dessutom just nu befinner sig i ett lägerkrig.

      Svara
  28. Jan

     /  04/22/2016

    Islamismen och feminismens oförenlighet är inte den enda inbyggda motsättningen i identitetspolitiken. Massinvandring och en utbyggd välfärdsstat är en annan inkongruens. Samt islamism och hbtq:ism. Även folkhemstanken och mångkulturstaten är inkompatibla.

    Svara
  29. MiT

     /  04/22/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2016

      Förstår inte hur någon människa kan vara vänsterpartist.
      Maken till galningar får man leta efter. Mp och Fi är väl dom enda som kan matcha dårarna i V.
      Förstår att Amineh Kakabaveh blir förbannad när dom identitetspolitiska och radikalfeministiska dårarna i V vill tysta ner kvinnoförtrycket i förorten
      samtidigt som dom säger att dom är feminister,

      Svara
  30. MiT

     /  04/22/2016

    https://twitter.com/blandfers/status/723577017166376960

    Svara
  31. MiT

     /  04/22/2016

    Svara
    • Olof

       /  04/22/2016

      Jag är inte speciellt förtjust i resten av företeelserna heller och har kritiserat ett antal av dem. Men jag har inte sett HM engegera sig politiskt för att lagstifta fram flick-vs-pojk, agera för att införa separata badtider för olika kön, etc. Anledningen till att det ofta bli islamism som attackeras är att det helt enkelt inte är så många andra som vill backa klockan och gå bakåt. Resten är mest en fråga om hur fort de kan acceptera att kön avvecklas som relevant kategorisering på något icke-privat plan.

      Och faktum är att jag tror det hade varit mer acceptabelt om dessa människor var uppriktiga i sina åsikter och istället återfunnits i t.ex KD (om de skulle tolereras där), då det för väljarna då finns ett religiöst konservativt parti att rösta på om det är de värderingarna man vill ha. När de däremot finns i M, S, V, Mp, etc, så spelar det ingen roll vem man röstar på, man riskerar ändå att hjälpa till att rösta in någon vars värderingar man finner extremt obehagliga.

      Svara
      • Sedan så är det väl inte speciellt många som försöker försvara eller relativisera Kristdemokraternas eller Sverigedemokraternas galnare förslag? Antingen så skrattas det bort som galenskap och ignoreras, eller så blir det någon dags artiklar på ledarsidorna där alla kommer överrens att det är galna förslag som inte hör hemma i ett modernt land.

        Och ja, det är en stor skillnad på att vilja ha något oförändrat och att vilja ta steg bakåt.

        Svara
    • Pelle2

       /  04/22/2016

      Ok,så Lundell vill dela omklädningsrum med män, ha gemensamma klädavdelningar för kvinnor och män och ha gemensamma pojk- och flicklag ?
      Hon tror inte att det finns rent praktiska skäl att ha olika avdelningar för mans och kvinnokläder och skulle hon verkligen vilja att män och kvinnor tävlade tillsammans i olika idrotter trots att män har ett fysiskt övertag ? Skulle hon dessutom vilja klä av sig naken inför främmande män ?
      Undrar vilka övriga muslimska seder hon vill leva efter ? Bära slöja eller Burqa,bli bortgift
      som barn, inte få umgås med manliga vänner på egen hand,vara underställd mannen,inte få ta körkort,anses som oren när hon har mens och ha separata rum i kyrkan ?
      Det är som sagt var jävligt lätt att vara tolerant och radikal när man bor i Sverige och dessutom på en etnisk svensk del av Stockholm.
      Är det någon som är jävligt äcklig så är det kulturrelativister och identitetspolitiker som hon

      Svara
      • Ivar L

         /  04/23/2016

        Det finns inga djupare tankar bakom det Lundell skriver. Det är bara ett panikartat försök att liksom kränga sig förbi denna enorma bajskorv som lagt sig över hela identitetspolitiken.

        Svara
        • Pelle2

           /  04/23/2016

          Identitetspolitik är en tankemässig bajskorv per definition. Det finns inget positivt med den.

          Svara
    • Kristian

       /  04/22/2016

      I Nederländerna tränade jag en tid något sportliknande i en skolas lokaler på kvällstid. Separata omklädningsrum för män och kvinnor, men gemensam dusch med separata bås. Har inte sett den lösningen någon annanstans.
      Det var inga problem för oss vuxna, och, förmodar jag, inte heller för de barn/ungdomar som gick i skolan dagtid. (Tror det var låg- eller mellanstadium.)

      Svara
  32. MiT

     /  04/22/2016

    Svara
  33. MiT

     /  04/22/2016

    ”Amal Seraj (S) hyllar Islamister och tror att ett folkmord på icke-vita muslimska människor är runt hörnet”
    http://abcnyheter.se/amal-seraj-s-hyllar-islamister-och-tror-att-ett-folkmord-pa-icke-vita-muslimska-manniskor-ar-runt-hornet/

    Svara
  34. MiT

     /  04/22/2016

    ”Granskning: Islamister eller inte? Miljöpartistiska muslimer med luddig agenda”
    http://www.nyatider.nu/granskning-islamister-eller-inte-miljopartistiska-muslimer-med-luddig-agenda/

    Svara
  35. MiT

     /  04/23/2016

    https://twitter.com/Cherin_awad/status/723616839985692672

    Svara
  36. Svenne

     /  04/23/2016

    Inte bara MP…

    Svara
  37. Svenne

     /  04/23/2016

    Carina Hägg:

    Svara
  38. Svenne

     /  04/23/2016

    Magister Fridolin undervisar…

    Svara
  39. MiT

     /  04/23/2016

    Svara
  40. MiT

     /  04/23/2016

    Svara
  41. MiT

     /  04/23/2016

    https://twitter.com/emmlof/status/723615084862423040
    https://twitter.com/emmlof/status/723615210829963264

    Ja undrar varför de håller på sådär när de har granskats så hårt innan…?
    https://twitter.com/emmlof/status/526463234162053120

    https://twitter.com/emmlof/status/723615311400939521

    Svara
    • Ärligt talat – vill Bouvin ens vara journalist? Hon verkar mest försöka försvara och relativisera Miljöpartiets klavertramp oavsett. Kanske kan hon ta Wallners position om några veckor istället?

      Hon kanske för övrigt borde tänka tillbaka på det där samtalet med Kaplan som fick henne att konstatera att iiiinget konstigt förelåg med hans möten med extremister.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/23/2016

        Bra fråga. Ibland räcker det med att ställa den enklaste av frågor.

        – Vill du verkligen jobba som journalist?

        Bouvin ägnar många av sina arbetsdagar åt att skriva nästan hundra tweets, ja jag har räknat, hur hinner hon? Tittar man på redaktionsanställda som inte arbetar som journalister, som t.ex en opinionstyckare som Oisín Cantwell, som ligger på samma Twittervolym må det vara förlåtet, han är ju anställd för att pladdra och snacka skit.

        Ett tips, om du som journalist läser detta, och vill behålla lita av din trovärdighet, lägg ner det där med att spama twitter med dina personliga åsikter om du samtidigt vill sätta ditt yrkesval och referera till din arbetsgivare i kontobeskrivningen, det fungerar liksom inte.

        Vänligen, Frida

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/23/2016

      Klassiker:

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/23/2016

      https://mobile.twitter.com/emmlof/status/723620355299008513

      Ett förslag till twitternarkomanen Emma, skaffa ett privat twitterkonto som du kan leka med på fritiden.

      Svara
  42. MiT

     /  04/23/2016

    Svara
  43. Svenne

     /  04/23/2016

    GP: Alice Teodorescu:

    ”Hur normkritiska vågar vi vara när det kommer till ”den andres” normer och seder? Hur ser individens rätt ut att förhålla sig till svenska normer i praktiken? Har man rätt att kräva likabehandling samtidigt som man själv särbehandlar sina medmänniskor på grund av kön eller sexualitet? I Sverige förklaras alltifrån utanförskap till anslutning till IS med bristen på integration, det vill säga att människor inte släpps in i samhället. Men vad händer när människor av ett eller annat skäl inte vill bli en del av det?”

    Svara
    • Pelle2

       /  04/23/2016

      Alice Teodorescu är för jävla bra. Hon vågar ifrågasätta vänstern och dess identitetspolitik vilket gör henne hatad av dessa.
      i ledaren skriver hon också bl.a följande:
      ”Tiden är nu kanske mogen för det relevanta; vilka värderingar kan det demokratiska Sverige aldrig kompromissa om? Vad kan vi förvänta oss av de som väljer att göra Sverige till sitt hemland när det kommer till att anamma värderingar som de kanske i grunden har en annan uppfattning om? Bör vi alltid vara toleranta inför de intoleranta?”
      Håller med fullt ut. Vi infödda svenskar har ingen som helst anledning att acceptera kulturella eller religiösa uttryck som strider mot vår egen moral och rätt.
      Vidare skriver hon
      ”Kanske behöver vi tydligare erkänna att det visserligen är fritt fram för var och en att hälsa som den vill men att valet av hälsningsritual kan få konsekvenser”
      Helt rätt !
      Hon avslutar med följande:
      ”Den som är tolerant är inte per definition undergiven. Vi behöver varken förbjuda eller acceptera det avvikande förbehållslöst. Däremot behöver vi börja bedöma alla utifrån samma måttstock och inte göra undantag av rädsla för att uppfattas som intoleranta. Det är rasism om något.”

      Svara
  44. Svenne

     /  04/24/2016

    En till…

    Svara
  1. Grodor är inte det värsta | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.