Sektgrupper på facebook

Ganska kul när man hittar sektgrupper på facebook, igår stötte jag på en som heter ”En grupp för jämställdhet i spelkulturen”. Jämställdhet i spelkulturen, låter ju fint! Synd bara att den består av det vanliga trötta sektgänget.

En av de första posterna som jag såg var denna

spelgrupp för jämställdhet1

Vad gör en spelorganisation på ett politiskt spektakel? Nä, kom inte dragande med att det handlar om rättigheter och bla bla bla. Det har inget med sånt att göra alls utan är endast ett politiskt spektakel och inget annat. Och ni vet alla om det…

Sen såg jag denna

spelgrupp för jämställdhet

En underbar artikel alltså, ni får bedöma det själva

Det följde MASSOR av kommentarer på posten ovan, jag tar med någon bara, ni hittar alla här.

spelgrupp för jämställdhet2

När Kawa dyker upp så vet man att man är ordentligt inne i sekten när han säger att Persson inte har greppat det där med feminism och länkar till en tweet från honom där han säger ”I would also reccommend watching this” och det är en film med Christina Hoff Sommers

Det som är så dåligt enligt Kawa är alltså en MYCKET resonabel video med Hoff Sommers där hon sakligt går igenom intersektionell feminism, som Kawa givetvis omhuldar enormt mycket, och motiverar varför det är något riktigt dåligt. Det som är riktigt jävla dåligt är alltså sånt som genomsyrar hela Sverige, från toppen till botten…

Från kommentarsfältet till videon

reasonable lady

Ungefär så är det som gäller.

Annan post som finns på sidan

spelgrupp för jämställdhet3

Filmen finns här.

disney för vuxna1

Det följde en hel del kommentarer på den ovan som ni hittar här. Bland annat dyker Lukas Romson upp och för första gången så tror jag att jag håller med honom i några av kommentarerna. Det är nog också första gången jag sett honom säga att uppenbar idioti är uppenbar idioti och stå upp för något normalt när andra radikalfeminister försöker få saker till något det inte är. Svaret han fick:

Ja du gör som du vill. Ska jag se det som att du är ännu en man som ska berätta för mig vad jag ska känna och tycka runt illustrationer som nedgör mig till inget mer än ett objekt och ett inlägg som jag upplever reducerar mig till att inte vara del av vuxenvärlden?
Men okej, jag skriver väl hela min tankebana så som jag funderade. Bilderna känns, som så mycket annat från den genren, helt frånvänd allas verklighet så länge man är något annat än heterosexuell cisman. Kvinnor, transpersoner, homosexuella och alla som inte är manlig norm utesluts av hur jag uppfattar bilderna och hur kommentaren valde att vinkla den, det är inte första gången. Men det är inte homosexuella män som sexualiseras i bilden.
Hade du brytt dig så mycket om du inte känt Anders och känt någon form av ansvar att försvara och förklara åt honom något som jag uppenbarligen har missat?

Det där…  😀

En post är om Zoe Quinn och att hon ska ha vunnit ett mål men som visade sig att hon ”vann” rätt att dra tillbaka något…? Jag är noll insatt i det där med Quinn men har förstått att det har med Gamer Gate att göra…

spelgrupp för jämställdhet5

Hon som skriver om radikalfeminism i Aftonbladet är givetvis medlem i gruppen.

spelgrupp för jämställdhet6

Har inte läst artikeln som länkas utan reagerade på Kawas snyftande om att hans arbetsgivare blir kontaktad. Det är ju EXAKT det som radikalfeminister sysslar med rätt ofta…?

kawa1

Inklusive Kawa själv såklart.

spelgrupp för jämställdhet7

”plus i kanten om det inte är en man”…

spelgrupp för jämställdhet8

Ok, det är inte alls krystat att behöva skriva en kortare novell varje gång bara för att inte någon ska känna sig exkluderad…?

Ett intressant kommentarsfält om Quinn och Gamer Gate

Ännu ett intressant kommentarsfält om Quinn och Gamer Gate.

Ett par poster från gruppen som ska främja jämställdhet i spelkulturen. Jag har nog inte sett en enda post som har med jämställdhet att göra alls. Däremot massor som bara är radikalfeminism. Det är mycket om ”inkludering”, man ska ”inkludera” hit och ”inkludera” dit. Alla ska ”inkluderas” hela tiden. Men inte ett ljud om att om folk vill bli inkluderade så får man också göra sig inkluderbar. Det är inte inkludering när andra, som redan är där, hela tiden ska anpassa sig till krav som aldrig tar slut.

Sverok verkar vara totalt kapat av radikalfeminister, har nog inte sett något från dem som INTE är radikalfeminism.

Jag är själv ingen spelare, kan säkert tänka mig att det finns en hel del att göra i den branschen men gissar att dyka in och kräva att andra hela tiden ska anpassa sig efter dem själva inte funkar sådär jättebra. Speciellt inte om man gör det under täckmanteln ”jämställdhet” men som alla ändå fattar bara är extremvänsterpolitik. Jag dyker inte in i en radikalfeministisk community eller gruppering och kräver och förväntar mig att de ska anpassa sig efter mig, att de ska inkludera mig. Vill jag vara med så får JAG anpassa mig till DEM. Svårare är det inte.

Det klagas på spelkaraktärer i parti och minut, allt klagande har naturligtvis en radikalfeministisk grund, men va fan, det är ju fritt att spela spel som ni är nöjda med? Eller skapa spel som riktar sig till gnällande radikalfeminister? Med tanke på mängden gnäll så borde det ju finnas en enorm marknad! Då slipper ni ju gnälla på allt hela tiden? Nä, istället så ska andra göra om hela skiten bara för att göra er nöjda?

Det här handlar bara om att ta över något som andra skapat. Ju mer man anpassar sig efter gnällfiorna desto mer krav kommer det på ännu mer anpassning. Garanterat!

Om vad radikalfeministerna hela tiden gnäller om skulle vara något bra och efterlängtat skulle det redan finnas massor på marknaden. Den skulle översvämmas av ”inkluderande” spel med karaktärer som är så där gråa och trista som folk i allmänhet brukar vara. Den brutala sanningen (för dem alltså…) är nog att deras trams som de hela tiden hojtar om inte skulle sälja alls eftersom knappt någon vill ha det.

Titta noga på filmen med Hoff Sommers, den förklarar väldigt mycket nämligen. Synd bara att de som VERKLIGEN skulle behöva se den inte vill se den…

Gruppen är alltså bara ännu en för att sprida radikalfeministisk politik, inget annat.

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

37 kommentarer

  1. Liten

     /  05/31/2016

    Om radikalfeministerna vill se fler kvinnor i spelbranchen så får väl de se till att det börjar jobba fler kvinnor i just spelbranchen. Frågan är ju vilka kvinnor de ska tvinga till detta. Jag skiter i vilket då jag inte behöver bry mig då jag verken är kvinna eller är intresserad av spelbranchen. Jag tycker bara synd om de som måste uppfylla målet.

    Svara
  2. michael

     /  05/31/2016

    Det är just det som är problemet med dessa feminister som gnäller om att dom vill bli inkluderade så fort dom blir det och tar över,så exkluderar dom alla som inte ställer upp på deras idioti.
    Vi får hoppas att personer inom spelkulturen förstår att ger man dom lillfingret slukar dom hela handen,där framtida spelfigurer kommer bestå av mulliga kvinnor utan bröst med pagefrisyr,och magra män utan muskler,där våld är fel och spelen går ut på att plantera blommor.

    Svara
  3. MiT

     /  05/31/2016

    Svara
    • Svenne

       /  05/31/2016

      Har de fel hudfärg…?

      Svara
  4. MiT

     /  05/31/2016

    Svara
  5. Precis som du säger – hade det funnits en större marknad för radikalfeministiska spel så hade de redan funnits. För så cyniska är företagen, de vill ju faktiskt tjäna pengar!

    Och sedan så måste man ändå säga att det har börjat växa fram en väldigt nischad spelmarknad i och med dom nya distributionsmetoderna som t. ex. Steam osv. Inte längre behöver man skeppa ut en fysisk produkt till affärerna! Finns hur många indieutvecklare som helst där en ensam person har arbetat fram ett spel genom hårt arbete, en hel del till och med som blir rätt populära! Det är bara att sätta sig ned och börja koda.

    Men att lära sig att koda betyder ju faktiskt fokus och arbete och sådant är ju inte lika kul som att gnälla…

    Svara
    • michael

       /  05/31/2016

      Ja problemet med dessa feminister är inte att dom vill införa mångfald som dom hävdar,utan att dom vill införa censur av vissa spel.

      Svara
      • Bamse

         /  06/01/2016

        ”Ja problemet med dessa feminister är inte att dom vill införa mångfald som dom hävdar,utan att dom vill införa censur av vissa spel.”

        Detta!

        Det finns redan massor med spel och kommer fler hela tiden där manligt/kvinnligt är neutralt representerat eller inte är en aspekt överhuvudtaget. Bara att rösta med plånboken och köpa dessa spel för den som vill.

        Svara
    • Herpderp

       /  05/31/2016

      Idag finns det ju gott om motorer i olika språk som oftast är fria att nyttja i utildningssyfte, och som har enkla och billiga licensvillkor för indieprojekt om man skulle få ihop något som går att sälja. Samma gäller tillgånmgen till verktyg för ljud, grafik, 3d-modellering, etc. För att inte tala om alla spelutvecklar-communitites där man kan få hjälp, tips och råd.

      Finns igna undanflykter, bara att sätta sig och jobba.

      Men de flesta radfems verkar helst vilja gnälla, f’låt, belysa de strukturella problemen pch få andra att göra jobbet.

      Svara
  6. Ser att Åsa Roos är med i den där sektgruppen och pratar med Zolfagary. Henne skrev jag ju om för några år sedan som svar på ett personligt påhopp hon gick ut med av ilska över att jag skrivit kritik över att GothCon blivit ett feministkonvent:

    Åsa Roos- en av de där feministerna


    Och ja, du har helt rätt, Sverok är helt kapat av radikalfeminister.

    Svara
    • MiT

       /  05/31/2016

      Såg även den där Bergström jag pratade om för någon dag sedan…

      Svara
    • MiT

       /  05/31/2016

      Och Roos var ju med en hel del i det borttagna kommentarsfältet” till artikeln i NyTeknik.

      Det borttagna kommentarsfältet


      Hon dök ju upp där då genusindustri”arbetaren” på facebook kallade in kavalleriet och ville att de skulle in och kommentera under artikeln…

      Svara
  7. MiT

     /  05/31/2016

    Svara
  8. Bamse

     /  05/31/2016

    Nu är jag inte så insatt i gamergate, men handlade inte det egentligen mer om journalistisk integritet (eller snarare bristen på den samma) inom spelbranschen?

    Hur som helst, det mesta i feministisk väg som sägs om datorspel är i stort sett samma snack som Anita Sarkeesian och Youtube-kanalen feminist frequency har spritt omkring de senaste åren. Riktigt kortfattat är människan antingen en charlatan (lurar ständigt till sig massor med pengar via kickstarter) eller så är hon dum på riktigt.

    Feminister och (tyvärr) många datorspelsjournalister får det förstås till att det bara är troll och/eller ”man children” som är elaka mot Sarkeesian, hotar henne och aldrig har några hållbara argument att komma med…

    En av de bästa summeringarna över relevant kritik mot Sarkeesian, och andra körsbärsplockande tyckare som kör samma stil, t.ex. Julia i videon ovan, har sammanställts av spelskaparen Adrian Chmielarz.

    Visa på Medium.com

    Framför allt tycker jag punkt 3 och 2 på hans lista är mycket bra och värda att bekanta sig med.

    Svara
  9. MiT

     /  05/31/2016

    Här kan ni läsa vad en polis (jo, hon har i alla fall jobbat som polis som utredare av relationsbrott och sånt, sök på hennes namn här på bloggen så hittar nu mer om henne…) sa i januari
    ”Kulturen är både svaret och lösningen på övergreppen”
    http://www.expressen.se/debatt/kulturen-ar-bade-svaret-och-losningen-pa-overgreppen/

    Svara
  10. Rikard

     /  05/31/2016

    Hej.

    Hitta en verksamhet. Bli medlem. Se till att dina åsiktsfränder blir medlemmar i samma förening eller i sådana med relaterad verksamhet (‘intersection’ i betydelsen korsning). rösta fram varandra och propagandera för varandras förslag. Det får det att se ut som en massrörelse. Ockupera moraliskt ‘god’ position. Avlägg enkla slagordsartade uttalanden om vilken fråga som helst, och knyt varje fråga till din egentliga agenda.

    Föreningens medlemmar splittras nu i tre huvudspår: de som stödjer dig, de som opponerar sig (vilka kan vara av antingen opposition mot din egentliga agenda eller mot att du förvrider föreningens syfte [fast du säger ‘vidgar begreppet’ eller ‘problematiserar’], eller dessa i kombination), samt de som lämnar föreningen. Den sista gruppen måste noga bevakas då den kommer att söka etablera sig som ett alternativ, och även erbjuda konkurrerande narrativ till ditt.

    Hitta en ny förening. Upprepa. Några av er som gör detta kommer att göra karriärer inom organisationer som kontrollerar ekonomiska medel. Se till att fördelningen av medel kopplas till politisk korrekthet/värdegrund (dvs din åsikt). Kontrollera diskursen och narrativet via språket. Se till att hålla nätverken mellan alla kamrater i alla celler levande även när infiltrationsfasen går över i dominansfas och utrensningsfas.

    Avhoppare skall först bemötas med ko-optering och milt överseende, sedan patologisering av den avvikande åsikten och till sist öppet förklarande av avhopparen eller dissidenten som en förrädare, eller en som är köpt av kontrarevolutionära krafter.

    Ovanstående är anledningen till varför en socialist aldrig skall släppas in i någon förening: det privata är politiskt så allt den personen gör är ett led i kampen.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • MiT

       /  05/31/2016

      Klockrent! Tvärr… :-/

      Svara
    • Dreadlock

       /  05/31/2016

      Hahaha ! Mycket underhållande Rikard.

      Hur man infiltrerar redan existerande verksamheter med stöd av trendig socialistisk plakatpolitik , fasar in massmedia in i leken och intimiderar den gamla styrelsen att ge efter för kraven.

      Vad jag inte förstår är : Varför ger man efter och ställer sina poster till förfogande till sådana clowner ? Jag har hitintills inte varit i några komplikationer med några ur det ”nya gänget” sociala rättighetskrigare. Vilket är synd. Jag hade bara älskat varje sekund att slänga käft med en av alla dessa förtäckta ulvar i fårakläder.

      Svara
      • Rikard

         /  05/31/2016

        Hej.

        Tack för berömmet.

        Metoden är skrämmande effektiv, men förutsätter antingen dubbeltänk eller fanatism. i det förra kan man vara en av härskarna, men i det senare blir man blott följare; en ‘holk’ eller nyttig idiot. Metoden är den som det sovjetiska kommunistpartiet i hög grad använde sig av. först för att infiltrera fackföreningar och andra arbetargrupper som sökte stå fria från sovjetkommunismen, men sedan under efterkrigstiden via allehanda västliga intellektuella föreningar, främst inom humaniora vid universitet.

        Videoklippet som du lade upp berör ju detta. Det är nästan omöjligt att försvar sig mot metoden utan att själv tillgripa aktiva motmedel. Socialdemokratins gamla tämligen hårda rågång mot extremvänstern fanns där av en nu bortglömd anledning.

        Trots allt, om du förlorar förmågan att ens kommunicera så utgör du inget hot, och därmed kan den som verkar i mitt intresse (bortom min kontroll men inom en av mig skapad diskursiv ramhandling) förhindra varje försök till motmedel då jag kontrollerar samtliga spelöppningar.

        ”A strange game. The only winning move is not to play.”

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  11. MiT

     /  05/31/2016

    Så bisarrt…

    https://twitter.com/Realitet/status/737683236139216896

    Svara
    • Pelle2

       /  05/31/2016

      För en kulturrelativist som Irving gäller det att trycka tillbaka information om brott som begås av asylsökande.

      Svara
    • Motkraft

       /  05/31/2016

      Det är ingen mänsklig rättighet för någon som inte är svensk medborgare att bo i Sverige. Vi kan välja att säga ”nej” till de som begår brott. Möjligen ställer våra asyllagar till det för att avvisa en brottsling men det har inget med mänskliga rättigheter att göra.

      Svara
      • Ivar L

         /  05/31/2016

        Dessutom ställer FN:s flyktiingkonvention krav på asylsökande och att de skall ”uppföra sig” i sitt nya land. Att begå brott får nog inte godkänt i den kategorin.

        Svara
    • lavazza1891

       /  06/01/2016

      Ja, han måste läsa artikel 2 som att en asylsökande iofs måste följa lagen, men inte får kunna förlora något på att inte göra det.

      Svara
  12. MiT

     /  05/31/2016

    Svara
  13. Ivar L

     /  05/31/2016

    Ok, så Kawa jobbar fackligt och skickar meddelanden han inte gillar till avsändarens arbetsgivare? Inte direkt ett fackförbund som jag skulle vilja vara med i som jobbar på det viset. Men så har de ju Kommunal enorma problem med sin egen lednings partyfasoner också. Herregud vilken soppa och vilken parodi på vad en fackförening skall vara och koncentrera sig på. Och Kawa, med en av internets mest lyckade utfrysningskampanjer, en näthatsklassiker mot Pär Ström, vad är han för en gök egentligen?

    Svara
    • Pelle2

       /  06/01/2016

      Kawa försöker framställa sig själv som moraliskt högtstående och klagar på att folk tar kontakt med hans arbetsgivare och undrar hur en av näthistoriens största svenska näthatare kan få jobba hos dom. Sedan säger han helt öppet att han själv kontaktar arbetsgivarna till de som klagar på honom och ifrågasätter hur dom kan ha den och den som anställd.
      Om man Googlar på dubbelmoral så är Kawa den första träffen man får eller det borde åtminstone vara så.
      Undrar för övrigt hur Kawas nätmobbing stämmer överens med Kommunals värdegrund ?
      Fast i dessa identitetspolitiska tider är det väl synd om Kawa och han slår underifrån enligt
      Kommunal….

      Svara
  14. Bo

     /  06/01/2016

    Fattar inte varförde de inte producerar egna spel och serier? Då får de det exakt som de vill. Men nej, mkt enklare gnälla på andra

    Svara
  15. Feministiska spel? Ja feminister kan ju f¨spel var och när och hur som helst. De behöver ingen dator till det.

    Svara
  1. Hur man tar över | WTF?
  2. Svaret på frågan om vilken redaktion det var | WTF?
  3. Det ena eller det andra men absolut inte det tredje! | WTF?

Lämna ett svar till Ivar L Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.