Klockan 5 över 12 vaknar Expressen

Expressen har en ledare idag, ”Tyck gärna, men kalla det inte för forskning”, där de tar upp den extremt politiserade forskningen som är så populär i Sverige. Det är verkligen på tiden att det enorma skojeri som pågår för skattepengar lyfts upp ordentligt, det skulle gjorts redan för många år sedan. Nu är det kanske för sent.

expressens ledare

Expressens ledare handlar främst om det ovan. Jag såg den presentationen på tv, en av dem nämnde ordet ”bidrag” säkert 10 gånger på några minuter. Och det var inte bidrag i form av kunskap han menade… Det ska mjölkas skattepengar och inget annat.

Är lite synd att tidningar inte vaknat för länge sedan, då hade vi kanske inte haft sånt här att se fram emot

genussekretariatet i almedalen

Man har anlitat Nationella sekretariatet för genusforskning för att implementera ”jämställdhetsintegrering” i inte bara akademin utan även myndigheter!

sekretariatet och myndigheter

FFS, vakna upp! De är inte intresserade av jämställdhet på något sätt, de har aldrig varit det heller. De är bara intresserade av att trycka in postmodernism. De är bara intresserade av att förgifta så mycket som möjligt av det som fungerar i Sverige.

Expressens ledare skriver

Om Feministiskt Initiativs vänner får statliga medel till politiskt vinklad forskning, varför skulle inte högerradikaler kunna göra samma sak? Vad sägs om ”Centrum mot invandrares svenskfientlighet” eller ”Institutionen för kritisk analys av islamiseringen av Sverige”?

Fi:s vänner får statliga medel i massor och har fått det under massor av år! Fi är ju genus”vetenskapens” politiska gren. Nu ska de vara med och forma myndigheter också. För att ingen ska kunna opponera sig kallas det ”Jämställd akademi” och ”Jämställdhetsintegrering i Myndigheter”. Vad det handlar om är att trycka in postmodernism så mycket det bara går på så många ställen det bara går. Inget annat. Kostnaderna för Sverige kommer att bli astronomiska i form av dysfunktionella myndigheter och organisationer!

Man ger alltså Fi av alla fri tillgång att forma myndigheter efter eget tycke. Fi alltså! Vänsterpartiet är ett riktigt högerspöke i jämförelse med Fi och Sjöstedt är nog Trump i deras värld. De där galningarna som befinner sig så långt ut på vänsterkanten att de är utanför skalan ska alltså forma myndigheter i Sverige…

Ge det uppdraget till Nationella sekretariatet för genusforskning är VÄRRE än att sätta bocken att vakta trädgården.

Och det har varit knäpptyst i media… Det har nog varit någon enstaka artikel om att det är skojeri genom åren men inget mer. I sådana här viktiga saker måste man upprepa, upprepa och åter upprepa! För medan tidningar är knäpptysta, SVT är förlorade totalt då de tycker det är jättebra med idioti som översvämmar allt, så flyttar galningarna ständigt fram sina positioner för att till slut alltså vara med och förgifta myndigheter med sin samhällsförstörande postmodernism. Och det är fortfarande knäpptyst…

genusordbok

Sekretariatet ska ta fram en genusordbok också. För säkerhets skull så det alltid ska vara deras definitioner av ord som gäller. Men allvarligt, se vad de ovan gör? Reagerar ni inte? ”Feministiska kulturstudier om musik, medier och makt”? ”Feministiska kulturstudier med fokus intersektionella perspektiv på barn- och ungdomsteater”? Ingen reagerar på att skattepengar regnar över sånt trams? Nu ska man alltså författa en genusordbok…

genusordlista

Man ska uppdatera sin ”genusordlista” där de ska förklara den viktigaste navelludden i världen.

De flyttar fram sina positioner medan media är knäpptyst. Nu är det kanske för sent, de har förgiftat så mycket så hårt att det kanske inte ens går att reparera, giftet har spridit sig så mycket att det finns även i större företag eftersom myndigheter och fack, som redan är förgiftade, kräver det. De är tvungna. Är som att bara umgås med bara knarkare, man blir tvungen att själv trilla dit till slut på något sätt och då också försöka rationalisera det. Som Sveriges Byggindustrier, de har en ”mångfaldsexpert” anställd. Eller som när KTH vill införa genus som obligatoriska kurser och försöker rationalisera bort att det bara är trams, de till och med ljuger och hittar på för att rationalisera det. De ljuger och hittar på eftersom de VET att det är trams men de vågar inte säga mot, de offrar hellre sitt eget varumärke och rykte…

Varför är ni tysta? Vill verkligen journalister att Sverige ska gå under? För det är enda alternativet när man inte håller dem kort utan tvärtom släpper in dem överallt. Varje organisation som förgiftas kommer tyngd av alla trams och vad det medför att rasa ihop till slut. Postmodernism kan aldrig bygga utan endast rasera.

Det är knäpptyst medan Lysenkos arvtagare ska forma svenska myndigheter. Media är högst medskyldiga då de ständigt tillfrågar dessa Lysenkoister så fort det eventuellt handlar om något med människor inblandat. Man till och med anställer Lysenkoanhängare som krönikörer och skribenter så de kan sprida sitt gift och hittepå. Senast kunde man läsa en av dem i just Expressen, en som heter Clara.

MVH

MiT

Lämna en kommentar

73 kommentarer

    • Ivar L

       /  06/27/2016

      Vem vet, Utas kanske läste din text?
      Bra att hon uppmärksammar att RFSL är ett aktiebolag och att detta handlar om business och inget annat.

      Svara
    • Gigas

       /  06/27/2016

      Mer i Dagens Samhälle: Bygg ny skola som fokuserar på killarna

      http://www.dagenssamhalle.se/kronika/bygg-ny-skola-som-fokuserar-pa-killarna-25783

      Svara
    • Kristian

       /  06/27/2016

      Är certifieringen egentligen ett slags försäkring mot dagens och morgondagens studenter? De kan ju tänkas vilja stämma en ickejämställd myndighet eller institution.

      Eller har det ännu äldre anor?
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Avlatsbrev

      Svara
      • Rikard

         /  06/27/2016

        Hej.

        Syftet med certifieringar av det slaget är detsamma som syftet med välgörenhet: att det skall se ut som du gör något åt något.

        Att faktiskt hantera situationer som bryter mot diverse lagar och trivselregler eller vanligt hyfs eller för all del värdegrund är betydligt svårare och kräver inte sällan öppen konflikt med den som frambär värderingar av slaget: ”Väpnad revolution och omskolningsläger nu!” eller ”Döda alla judar/bögar/fel religion/fel variant av samma religion”.

        Mycket tryggare med en certifiering, eller en kurs i inkludering, eller annat sådant jolmande av överklassfröknar i Vita Bergen.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  1. Ivar L

     /  06/27/2016

    Bara namnet:
    ”Nationella sekretariatet för genusforskning”

    Det låter som Sovjet och är det också i ideologiskt hänseende dock utan våldsapparat. Shaming tactics är istället det huvudsakliga påtryckningsmedlet för att få alla i beslutsfattande position att hoppa på stolletåget. Om du inte gillar genus är du rasistisk kissgubbe och cis-vit vilket är omodernt. Förmodligen skickar du vykort istället för att använda instagram om du inte gillar genusforskning. Blotta tanken…

    Svara
  2. Jans

     /  06/27/2016

    Ännu en domedagskrönika om Brexit, dock inte helt utan vissa insikter om EU:s problem:
    http://www.dagenssamhalle.se/kronika/svexit-kan-vara-naermare-aen-vi-tror-26079

    Svara
  3. Ord och inga visor! Tack för att du orkar. Den här bloggen är nog minst lika stor som Ström & Billing nånsin var.

    Svara
    • Kristian

       /  06/27/2016

      När man väl kämpat sig upp till gödselstackens topp är det lättare att åka ned för andra sidan!

      (Inte menat som kritik mot Toklandet, utan som tack i efterskott åt Ström och Billing.)

      Svara
    • Svenne

       /  06/27/2016

      Instämmer, MiT är guld värd:)

      Svara
  4. MiT

     /  06/27/2016

    Svara
  5. MiT

     /  06/27/2016

    Svara
  6. Jan

     /  06/27/2016

    Stefan Löfvén är en gråsosse, ingen radikalfeminist. Tyvärr så har arbetarrörelsen kidnappats av radikalfeminister och antirasister. Inte bara den för övrigt utan även staten och universiteten har förförts av de här skojarna. Vilket naturligtvis är ett svaghetstecken.

    Att svenska folket ska ner på knä och be om ursäkt till zigenarna är en direkt förolämpning. Det är ju tvärtom. Zigenarna ska vara tacksamma för att svenskarna både försörjer dem och låter sig bli bestulna av dem. Fråga första bästa affärsbiträde eller handläggare på socialkontoret så får ni besked. Inte ens våra äldre får vara ifred för detta tjuvfolk.

    Svara
    • Kristian

       /  06/27/2016

      #InteAllaRomer, någon? 🙂

      Svara
    • Olof

       /  06/27/2016

      Är han? Förutom det att han har ett ingångsvärde att det skall vara ordning och reda har jag inte fått känslan av att han har någon politisk inriktning alls. Ens så blek som gråsosse…

      Svara
  7. Frida Gustavlin

     /  06/27/2016

    Claras artikel, 100% fjanteri. Att kalla en femåring hen är så löjligt att klockorna stannar. Den där typen av kvinnopepp kombinerat med manshat är fullständigt normaliserat, ingen bryr sig ett smack.

    Hennes krönika skulle kunna sammanfattas med följande korta stycke:

    -Hej jag är kvinna, jag är oerhört underskattad, om det inte var för att jag var kvinna, utan istället man, så skulle jag vara världens kändaste/snyggaste/bästigaste xxx (fyll i valfritt kulturyrke: t.ex. DJ, konstnär, bloggare, författare, genusforskare, yrkesfeminist, journalist etc…).

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/27/2016

      För att vara lite meta-postmodern. Men passar inte den mikroaggressiva teorin strålande på hur den här underbara Clara förhåller sig till män? Men den teorin är väl tillverkad, och vigd, åt alla förutom just så kallade vita män som föredrar parrelationer med kvinnor?

      https://en.wikipedia.org/wiki/Microaggression_theory

      Svara
  8. MiT

     /  06/27/2016

    Svara
    • Jan

       /  06/27/2016

      Nour och Bianca komiker?

      Svara
    • Ivar L

       /  06/27/2016

      Det är nog en och annan – av dem som tror att de uteblivna skratten handlar om förtryck – som borde se filmen ”Funny bones”. Att vara rolig är inget som man lär sig på genuskurser hur mycket uppbackning man än får av SVT och andra önsketänkande. PS-humor har jag helt slutat bry mig om. Det har inte hänt något väsentligt där sedan 90-talet.

      Svara
    • ”– Jag kan känna att bara att framträda i standup-sammanhang som ensam tjej är ett självmord. Att folk i publiken hänger upp sig på det och sitter och tänker att ”Oj okej, nu kommer det en tjej, hoppas att hon är rolig, kom igen, var rolig nu – var rolig!”, och då kan man inte ens lyssna på mina skämt, säger Bianca Kronlöf.”

      Är det bara jag som tror att hon projicerar sina egna rädslor mot publiken?

      Svara
      • Ivar L

         /  06/27/2016

        Att bli framgångsrik komiker är en golgatavandring. Vill man ge sig in i leken får man leken tåla och det finns tyvärr ingen snuttefilt om man inte är rolig.
        Det finns många kvinnliga komiker som lyckats. T.ex. Suzanne Reuter, Josephine Bournebush, Mia Skäringer, Jennifer Saunders och Dawn French. De som inte lyckats är inte roliga, svårare än så är det inte. Vet inte om Kronlöf hittat sin publik, verkar inte så om hon gnäller. Det är bara att kamma sig och skaffa jobb i så fall. De flesta av oss blir inte komiker och det är inte patriarkatets fel.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  06/27/2016

          Bianca Kronlöf är en gnällfia som kör det traditionsenliga offerkortet. Det hon egentligen säger är inget annat än följande:

          -Om jag hade uppfattats som man så hade jag varit lika stor som John Cleese, Ricky Gervais och Seinfeld på en och samma gång, antagligen lite större, men nu är jag kvinna, och eftersom vi kvinnor lever under tyngden från könsmaktsordningens patriarkala strukturer så är vi lika förtryckta som vita är i dagens Sydafrika. På den gamla goda tiden så räckte det med att vara vit för att räknas som extra viktig i Sydafrika. Vi behöver en ny typ av apartheid i Sverige, en feministisk apartheid som lyfter fram sanningen, kvinnor är mycket mer bäst än män, helt oavsett om de är bra eller inte.

          /Frida

          Svara
        • Kristian

           /  06/28/2016

          Den som inte klarar publikstress men kan formulera sig, kan skriva. Det finns ett stort behov av textförfattare – varje person du ser på TV torde ha minst ett halv dussin sådana.
          Utmärkt karriär för oss introverta.

          Svara
    • Hypocrita

       /  06/27/2016

      Vad är alternativet? Någon med piska/epistlar eller motsvarande som siffror i kulisserna. Laugh or Die…..

      Svara
      • Hypocrita

         /  06/27/2016

        Elpistol… dumma autocorrect…

        Svara
      • Kristian

         /  06/27/2016

        ”Let’s not rule out nervous laughter.”
        -Rachel, Friends, ”The one with the blind date.”

        Svara
      • Ivar L

         /  06/27/2016

        Gäller det TV-produktion kan de ju alltid lägga på burkskratt och visa en bild av publiken då de skrattar åt något annat skämt. Allt för jämställdheten! Svårare vid liveshower, kanske anställa normkritiska skrattare som skrattar när andra inte gör det?

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/27/2016

      SR och SVT rapporterar lydigt. Duktig public service.

      Klicka för att komma åt FULLTEXT01.pdf

      Avhandlingen redovisar många banbrytande forskningsgenombrott, jag hittade direkt ett som man bara baxnar över:

      ”Skrattet är en form av respons som kan signalera att ett skämt har uppfattats och att det uppmuntras.”

      Wow!

      Är faktiskt värt att läsa hennes kapitel som redovisar syfte/frågeställning/metod.

      Syfte och metod i avhandlingen:
      ”Syftet med avhandlingen är att utifrån ett interaktionellt och diskursivt perspektiv studera hur kulturella föreställningar om samband mellan humor och kön upprätthålls och utmanas i humorprogrammet Parlamentet på tv.”

      Syfte och metod i avhandlingen enligt Frida:
      ”Syftet är att bekräfta min och andra feministers syn på humorprogrammet Parlamentet med hjälp av mina starkt polariserade feministiska solglasögon, Annika Lantz var där och blev krönkt.”

      Frågeställningen i avhandlingen
      ”För att besvara syftet ställs följande fråga: vilka möjligheter har de kvinnliga och manliga komikerna att förhandla sig till positionen som framgångsrik komiker?”

      Frågeställning i avhandlingen enligt Frida
      ”För att besvara syftet ställs inte följande fråga: Varför är män roligare än kvinnor i Parlamentet? Avhandlingen besvarar istället följande fråga: Hur kan vi konstruera en svårbegriplig diskurs som berättar att kvinnor faktiskt är bäst på humor, trots att de är sämst i Parlamentet?”

      /Frida

      Svara
      • ”Syftet är att bekräfta min och andra feministers syn på humorprogrammet Parlamentet med hjälp av mina starkt polariserade feministiska solglasögon”

        … så hela avhandlingen handlar om SJÄLVBEKRÄFTELSE?

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  06/27/2016

          Jag skulle gissa det. Efter att ha läst förordet så får jag en bild av att hon och några vänninor förfasats över hur ”kränkt” Annika Lantz blev i programmet 2009, villet hon vittnade om i det feministiska huskönorganet Bang!

          http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article11880682.ab

          Hur hämnas man på bästa sätt? Man skriver en peppig avhandling om saken.

          Själv har jag aldrig sett ett helt avsnitt av det genomusla programmet Parlamentet, och kunde egentligen inte bry mig mindre. Men av det lilla jag sett så kan jag med säkerhet säga att Parlamentet inte är en spegel av hur roliga kvinnor ”tillåts” vara genom att bekräftas med skratt eller ej. Hur mycket diskurs man än målar fram med sina feministiska kladdkritor.

          /Frida

          Svara
      • De där citaten var väl ändå satir?
        Hoppas jag!
        #Poeslag

        Svara
    • Rikard

       /  06/27/2016

      Hej.

      Om humor är mätbart måste man finna på ett sätt att mäta detta. Här verkar responsen ha valts – skratt lika med rolig. Ingressen säger dock att männen avbryter kvinnorna och inte skrattar åt deras skämt; man får anta inte lika ofta som kvinnorna skrattar åt männens.

      En alternativ förklaring är ju att kvinnor har lättare till skratt än män.
      En annan att de fyra kvinnorna på bilden helt enkelt inte förmår frambringa skratt.
      En tredje att männen i programmet är svårflörtade.
      En fjärde att männen med flit inte skrattar.

      Vidare blir det märkligt att mäta humor på det här sättet. Om det är en eventuell biologisk o/e socialt bunden respons man är ute efter att hitta eller studera skulle blindtest fungera bättre:

      Låt fyra deltagare av respektive kön skriva vardera tjugo skämt. Låt testpersoner läsa dessa och registrera responsen. Jämför. Upprepa sedan i stor skala för att etablera generaliserbarhet och låt tusen av respektive kön skriva tjugo skämt vardera, med en test- och kontrollgrupp på tjugotusen vardera. Grupper kan konstrueras och indelas både slumpmässigt via statistiskt urval men även målstyrt för jämförelse.

      Publicera och var beredd på att ta emot ett Ig-Nobelpris.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/27/2016

        Usch!

        Sluta förstör, bara för att du är lärare behöver du inte komma dragandes med din unkna syn på vetenskap. Typiskt kränkta manliga vita lärare att tänka på det där sättet.

        /Frida

        Svara
        • Jag har hört rykten att hen även är heterosexuell CIS-man, så nu har jag mejlat lärarverket med en begäran att söka efter en vit heterosexuell CIS-man som heter Rikard för att klaga på att hen trakasserar oss kloka feminister!

          Tvi tvi, ptjoo ptjoo!

          Svara
        • Rikard

           /  06/28/2016

          Hej.

          Tack för ett gott skratt, till både Frida och Polyester.

          Troligen är Skolverket (någon av deras stackars termiter) trött på mig redan; jag har i åratal försökt få svar på frågan hur många pennor, suddgummin, linjaler med mera jag (och min arbetsgivare) är skyldig att tillhandahålla.

          Svaret är intressant: ”Tillräckligt många.”

          Det innebär ju teoretiskt att en elev skulle kunna ‘tappa’ ett oändligt antal pennor, och att skolan är skyldig att ersätta dessa allt eftersom. Jag ser framför mig en trädkoja (om nu barn bygger sådana annat än digitalt idag…) byggd av Faber-Castells gula skolpennor, med tak av suddgummin och med fönster av linjaler, trianglar, och gradskivor.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
      • trollan

         /  06/28/2016

        Vissa människor behöver inte göra mycket. Bara jag ser Björn Gustafsson och hans tomma enfaldiga blick när han ska säga något så vrider jag mig av skratt. Enda gången jag inte tyckte han var rolig var när han körde Nours sketch med skidåkare som paråkte med två huvuden i Melodifestivalen.

        Det finns fler män jag känner igen som jag uppfattar som väldigt roliga, men jag tycker om Babben, Ulla Skoog, Annica Lantz, Suzanne Reuter och flera andra. Grejen är att vissa kan leverera skämtet rätt och för andra blir samma skämt platt och tråkigt. Robert Gustavsson är en person som kan vara väldigt rolig, medan han andra gånger kan kännas enbart långrandig.

        Hur kan man göra en avhandling på humor när det handlar om kroppspråket, blicken, leendet – eller bristen på leende, tonfallet och betoningen som gör hela skillnaden för hur du tar emot skämtet. Sen är mottagarna lika olika. Jag och min syster är på många sätt lika, men hon, till skillnad från mig, finner Nour väldigt rolig så det finns också andra saker som talar till dig som inte går att förklara. Men visst, säkert skitkul att göra en avhandling om vad som är ”humor” och analysera sådant. Vad man i slutändan har för nytta av detta vete katten, men det finns många märkliga forskningar vi skattebetalare verkar bekosta så varför inte detta (jag är rätt övertygad om att det är vi som betalar, inte TV kanaler eller något sådant som jagar efter det ”perfekta” humorprogrammet).

        Svara
        • MiT

           /  06/28/2016

          Timing är också viktigt, sammanhanget kan ju göra en sak väldigt mycket roligare. Eller om någon varit inne på ämnet tidigare osv.

          Svara
          • trollan

             /  06/28/2016

            Exakt! Rätt timing – eller fel timing. Perfekt spinna vidare på ett ämne – eller envist tugga kvar på det när andra släppt det och gått vidare. Det ÄR svårt, och jag imponeras av dem som faktiskt hittat rätt och kan, oavsett om det är folk som spontant kan munhuggas och få bra, eller om det är nån som fipplat länge med manus för att få till det.

  9. Kristian

     /  06/27/2016

    Mark Blyth (skotsk ekonom, Brow University i Rhode Island) talar om orsak och verkan:

    Svara
    • Kristian

       /  06/27/2016

      Rekommenderar den längre intervjun, ”Mark Blyth: The AthensLive Interview”

      Svara
  10. MiT

     /  06/27/2016

    Svara
    • T

       /  06/27/2016

      Utmaningar på politikerspråk är saker som man inte behöver göra något åt.

      Svara
  11. Ivar L

     /  06/27/2016

    DN:s Erik Helmerson berättar för oss alla varför man inte skall läsa DN om man vill ha seriös nyhetsrapportering. Trasslar in sig rejält i ett ogenomtänkt resonemang om ”utsatta grupper” apropå att systertidningen Sydsvenskan försökt mörka att vansinnig muslim skrek ”Allahu Akbar” när han slog sönder kyrka i Malmö:

    Svara
  12. Kristian

     /  06/27/2016

    ”Jämställd _akademi_” står det förstås.

    Jag läste slarvigt och såg ”Jämställd _alkemi_”.

    Å ja ba’, 500 år för sent, typ! Om tjejer hade fått vara med hade vi kunnat framställa guld för länge sedan!

    Svara
  13. Svenne

     /  06/27/2016

    John Cleese uppskattar ‘twisten’…

    Svara
    • Kristian

       /  06/27/2016

      ”You must bring us … Austerity! And before you end that you must cut down the mightiest tree in the forest with…A Herring!

      Svara
  14. Ivar L

     /  06/27/2016

    Undrar om hökarna i Bryssel begriper att det är just deras oresonlighet som gör att UK och kanske snart andra länder vill lämna samarbetet.

    Jean Claude Junker säger att det inte skall bli någon vänskaplig skillsmässa ([not] ‘an amicable divorce’) och verkar vilja stressa på, som någon slags bestraffning:
    http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-latest-eu-referendum-juncker-article-50-when-will-uk-leave-not-an-amicable-divorce-a7102561.html

    Varför vill inte EU-kommissionens ordförande att ”skillsmässan” skall vara vänskaplig? Ett demokratiskt beslut från britterna möts med förakt av EU. Är det så konstigt om fler vill lämna när man ser att makten och kontrollern uppenbarligen är viktigare än den demokratiska dimensionen?

    Svara
  15. MiT

     /  06/27/2016

    Svara
  16. MiT

     /  06/27/2016

    Svara
  17. Kristian

     /  06/27/2016

    ”Anno 2018. Den stora mardrömmens år.”
    http://ledarsidorna.se/2016/06/anno-2018-den-stora-mardrommens-ar/
    ”Att Alliansen skyr makten som pesten fick därmed sin förklaring. Ingen vill sitta vid makten 2018 ”

    Svara
    • Olof

       /  06/28/2016

      Nej, det som gjorts de senaste åren med tömning av de statliga bolagens kapital och nu överskjutande av statsbudgetens utgifter på kommunerna är i princip samma metoder som Grekland använde för att fejka sin budget och nå konvergenskriterierna för Euron. Det kommer inte gå så där jättebra i längden.

      Svara
  18. Svenne

     /  06/28/2016

    OT: Tino Sanandaji om det grova våldet på asylboenden:
    https://twitter.com/rlangeen/status/747463309700403201

    Svara
    • Ivar L

       /  06/28/2016

      Det behövs fler som Tino som räknar. I sådana här siffror ligger nyckeln till att förstå vad som är sanning och lögn i debatten.

      Svara
  19. En helt opolitisk HBT-person vigde in Helsingforsfesten så att alla skulle känna sig välkomna:

    Helsingfors Pride är invigt och festivalens beskyddare Silvia Modig (riksdagsledamot för Vänsterförbundet) tog i sitt invigningstal upp Finlands könstillhörighetslag.

    http://www.qx.se/pride/31445/silvia-modig-oppnade-prideveckan

    Svara
  20. Loan jag hoppas du insjuknar snart, jag kommer fira varje dag, och dansa pā din grav

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  06/28/2016

      Även om fler säkert avskyr kärringen är det såna där kommentarer som dom kommer ta screenshots av för att visa hatet på den mörka sidan av webben.

      Du ger dom bara mer ammunition genom såna grova uttalanden går utmärkt att vädra sitt missnöje utan morbida dödsönskningar.

      Svara
  21. Frida Gustavlin

     /  06/28/2016

    Rätt man på rätt plats. Stålarna är slut i Anna Lindhs minnesfond, Mona Sahlin har haft i uppdrag att fixa biffen, verkar ha gått lite si så där.

    http://www.expressen.se/nyheter/s-topparna-gjorde-slut-pa-21-miljoner-kronor/

    ”-Kapitalet har minskat, men verksamheten fortsätter och Mona var en av dem som började jobba med att få ordning på ekonomin efter att den hade sviktat ner.”

    /Frida

    Svara
    • Jans

       /  06/28/2016

      Det måste ju vara definitionen av vansinne att sätta Mona Sahlin på jobbet att styra upp ekonomin. Vart tog hon vägen förresten? Är hon borta för gott?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/28/2016

        Läge att påminna om M.A. Numminens låt om Mona Sahlin

        Jag har flytt från dig. Jag har till och med gjort slut.
        Men så ber du mig och så är det som förut.
        Att som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
        Som en boll kommer jag tillbaks till dig.

        /Frida

        Svara
  22. Ivar L

     /  06/28/2016

    Det skrivs en del i media om ökat antal hate crimes mot immigranter i Storbritannien efter Brexit. Kollar man engelsk press verkar det som det skett en liten ökning av incidentrapporteringen men inga allvarliga brott verkar ha begåtts. Illa nog om det stämmer men vad däremot varken vanlig brittisk eller svensk press berättar är de motsvarande hate crimes (även rasistiska) som begås mot Leave-anhängarna:
    http://www.breitbart.com/london/2016/06/27/leave-voters-suffer-widespread-abuse-media-focuses-brexit-racism/

    Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  06/28/2016

    Old news:
    http://nyheter24.se/debatt/816318-vita-ansikten-och-fordomar-nar-tv4s-nyhetsmorgon-ska-prata-svart-kultur

    En svart tjej som vägrar acceptera att svarta symboler blir ”vittvättade”. Kanske läge att lyssna på henne och kräva att typiskt manliga symboler inte ska bli kvinnotvättade, eller att kvinnosymboler ska bli manstvättade?

    Svara
  24. Många ”expertutlåtanden” i MSM är russofobi.

    Om du vill kan du rösta om Störste Russofoben:

    http://www.redeurope.org/russofober.html

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  06/28/2016

      Vilka grupper är det legitimt att hata numera enligt gällande postkolloniala vänsterdoktriner ?

      Jag kommer på Judar dom har aldrig stått högt i kurs hos vänstern , ryssar klättrar snabbt uppåt sida vid sida med den vita mannen som inte har regnbågsparaply och som bubblare kommer asiatiska kvinnor.

      På andra sidan spektrat hittar jag Palestinierna som dom mest vurmade för och den ultimata röd/rosa drömmen vore nog en ickebinär transexuell stenkastare från västbanken iförd heltäckande huckle och Palestinasjal.

      Svara
  25. Kristian

     /  06/28/2016

    Fan också.

    Svara
  1. Påminnelse inför valet: Del 6 | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.