Vila i frid Kjell Albin Abrahamson

Kjell Albin Abrahamsson somnade in häromdagen, han var nästan vår ende uttalade antikommunist i media- och kulturbranschen.

Undrar vad han tänkte när han fick reda på att till exempel Näsviseförmedlingen smyger runt i SVT:s/SR:s lokaler och ska räkna kön och hudfärger och meddelar att ”nu är snoppens dagar räknade”? När det ses som en merit att vara kommunist för anställning inom media? När all media i Sverige, med Public Service i spetsen, odlar den offentliga lögnen?

sjuk-journalistik

Sådär tyckte han om just den offentliga lögnen i alla fall, om förljugenheten som vi ser varje dag. Artikeln som det hänvisas till är den här. Kommer ni ihåg kompetensregnet som föll över Sverige i fjor och som SVT rapporterade om? Alla som har någorlunda ordning i huvudet förstod ju vad det handlade om men ingen sa ifrån. Jo, några gjorde det men det var ju bara sådana där rasistnazistfascister… Var det trötthet på den offentliga lögnen som gjorde att programledaren för SVT Öst spexade innan sändning och pratade om kebabtekniker? Var det för att uthärda att senare sitta och ljuga tittarna rakt i ansiktet?

Kommer ni ihåg den farliga svansen? Den riktigt farliga alltså? Den består av journalister och folk med makt som använder den makten för att ge sig på de som protesterar på något sätt mot den offentliga lögnen.

Idag är det aktuellt att flyktingar ska ha blivit angripna i Stockholm. Man är noga med att skriva att det handlar om flyktingar som ska ha blivit angripna. Man är dock inte lika noga med att skriva ”Flyktingar gruppvåldtog kvinna” när det har hänt utan då är man väldigt fåordig. Flyktingar när de är offer, identitetslösa när de är förövare är det som gäller. Eller så ljuger man och påstår att det är svenskar. Alla vet ändå vad det handlar om men den offentliga lögnen måste hållas vid liv.

Klippet ovan, från SVT:s Min Sanning, borde många lyssna på…

Han har tydligen mejlväxlat lite med Julia Caesar, Caesar som Expressens Karin Olsson tyckte var rätt att Annika Hamrud hängde ut som sinnessjuk eftersom ”demokratin mår bäst så”.

Förorterna brinner, alla vet varför men man fortsätter att prata om utanförskap.

Kriminologer försöker hålla den offentliga lögnen under armarna med den ena underliga tesen efter den andra. När det är en grotesk ökning av sexuella övergrepp på festivaler och ALLT pekar på att nästan alla har begåtts av utlänningar så störtar mediaradikalfeminister, aka kommunister, fram och säger att sådär har det alltid varit, att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat. Alla vet att det inte är sant men de enda som säger ifrån är rasistnazistfascister. Den offentliga lögnen lever vidare. Under tiden så offras ännu några fler småtjejer på altaret.

Skolor beskrivs som rena krigszoner. Alla vet vad det beror på också men man pratar om ”antipluggkultur” bland killar istället. Och mer genus förstås! De där svenska killarna ska minsann sättas på plats för det vet vi ju hur de är, en av remissinstanserna för skapandet av den nya Jämställdhetsmyndigheten är FATTA MAN som också säger att vi svenskar uppfostrar våra söner att våldta. Att det är det som är problemet med alla sexuella övergrepp som skedde på We Are Stockholm 2015 och åren innan dess också.

kultur

Tips, det är inte för lite genus, aka radikalfeminism aka kommunism som orsakat problemen i skolorna… Det är inte heller en slump att i de värsta skolorna så finns inte en enda svensk elev. Man har också under massor av år, medvetet, tagit in för många utlänningar. Det är den tråkiga sanningen. Det BORDE inte vara så men det är så ändå. För det är ingen slump att mängden problem hänger ihop med mängden utlänningar, det är precis som om det finns en tröskel, någon/några få i en klass inga problem alls. När det blir fler så ökar problemen inte linjärt utan snarare exponentiellt. Det är det vi ser i massor av skolor nu. Den offentliga lögnen kräver att sociologer säger att det inte handlar om kultur utan om samhällets normer som havererar och att andra normer och maktsystem då träder in. Ett annat namn för samhällets normer är också…kultur… Det hon säger är att vår kultur gett vika för annan skitkultur som inte har i Sverige att göra. Men hon vill inte låtsas om att det är exakt det hon säger. Kultur är inte kultur när sociologer ska upprätthålla den offentliga lögnen.

Läs hela reportaget från Sjumilaskolan på Biskopsgården här.

Ledarsidorna har ett inlägg med Abrahamson och hans sista krönika som är mycket läsvärt!

Licenspengar i arbete

Samordnad propaganda

Under tiden fortsätter den offentliga lögnen som om inget har hänt. Samhället håller på att gå under men orkestern spelar på som om inget har hänt. Det är ändå bara sådana där otäcka rasistnazistfascister som larmar.

Vila i frid Kjell Albin Abrahamson!

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

78 kommentarer

  1. Fan, man borde fortsätta K-A Abrahams legend.

    Jag är väl en av de få som vågar göra det i namn?

    Svara
  2. En person att högakta!

    Svara
    • Svenne

       /  09/26/2016

      Instämmer! En av få journalister med bildning och ryggrad.

      Svara
  3. MiT

     /  09/25/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  09/25/2016

      Och vilken sjukdom lider man av om man inte renoverar sitt hus på egen hand och utnyttjar rot ?
      Alla som utnyttjar rot är inte oförmögna att göra jobbet själva utan föredrar bara att köpa tjänsten..
      Detsamma gäller för övrigt Rut. Jag kanske bara föredrar att köpa tjänsten för att jag har råd och prioriterar annat.
      Sådana som juristen vill heller inte inse att Rut har gjort svarta jobb vita och att dessa jobb ofta har varit ett första steg in på den svenska arbetsmarknaden för många.
      Då är det ju bättre jobben utförs med svarta pengar och att folk utan utbildning förblir arbetslösa och lever på bidrag…

      Svara
      • Ivar L

         /  09/26/2016

        Helt utan att lägga någon moral i frågan tycker jag det är principiellt fel med en massa olika typer av skatteskalor för olika typer av tjänster. En och samma skatt på allt arbete är det enda rimliga. Varför skall det vara dyrare med viss tjänster än andra. Sverige har alldeles för mycket undantagsregler hit och dit. Det i sig kostar bara en massa byråkrati. Lägre skatt på allt arbete så behövs varken RUT eller ROT.

        Svara
        • Ivar L

           /  09/26/2016

          Så varför skall det vara lägre skatt på städning av mitt hem än t.ex. för läxläsningshjälp? Kan någon tummenerare motivera tack!

          Svara
          • Pelle2

             /  09/26/2016

            I så fall borde man välja den lägre skattenivån för alla tjänster men det är väl ingen risk att en vänsterregering skulle resonera på det sättet.
            För jag håller med dig om att det inte är bra med ett splittrat skattesystem.
            Det var inte jag som gjorde tummen ner 🙂

    • Motkraft

       /  09/26/2016

      Nu startade väl RUT redan tidigare så motivet var inte främst att skapa enkla jobb åt nya svenskar. Men nu när det väller in nya outbildade så hur tror Juristfan att vi ska skaka fram de där enkla jobben som inte finns? Vi kommer få se mer av subventionerade tjänster som inte kräver att den som utför dem har utbildning. Om han inte tänkt sig att de alla ska leva på direkta bidrag utan att arbeta.

      Svara
      • Den största frågan är ju vad som menas med enkla jobb – piga? Betjänt? Toalettskrubbare? Hallvakt?

        Att vi har rationaliserat bort vissa jobb är ju för att dom slutade vara lönsamma med våra krav på minimumlön. För att få tillbaka dom så måste man således sänka den till graden att dom blir attraktiva igen för arbetsgivare och frågan blir då vart den nivån ligger. Med tanke på vågen av outbildade så måste vi dessutom ned från den absoluta överklassen ner till att åtminstone den övre medelklassen kan tänka sig bli arbetsgivare.

        Svara
    • Gurkburken

       /  09/26/2016

      Vad är det förs sjukdom som folk har som gör att de inte tar hand om sina barn själva och hemskolar dem?

      Svara
      • Senior

         /  09/26/2016

        Skolplikt heter sjukdomen, tillsammans med att hemundervisning i praktiken är förbjudet i Sverige.
        -och Svenskar är fostrade att inte bryta mot lagen, hur urbota dum lagen än är.

        För mina barns skull däremot, bryter jag gärna mot dessa lagar…

        Svara
  4. Pelle2

     /  09/25/2016

    Ja,det är verkligen tråkigt att Kjell Albin Abrahamsson gick bort.
    Han hade helt rätt i att det är obegripligt att någon människa kan vara kommunist.
    Antingen är du obotligt korkad eller så har du skolkat från varenda historielektion om du tycker att det finns något positivt i kommunismen,,,
    Möjligen kan du också vara totalt faktaresistent…
    Håller också med dig,MIt, att vårt samhälle håller på att helt förstöras av radikalfeminism,identitetspolitik och postmodernism.

    På tal om idiotiska journalister som tycker att identitetspolitik och kulturrelativism är bra
    så kommer Adam Svanell på SVD ut som en identitetspolitiker.
    Han ironiserar över de som kritiserar SSU för deras rasistiska tillställning där dom uteslöt vita och jämför det med att du måste vara pensionär för att vara med i Pro och liknande.
    Att man kan vara så korkad att man jämför dessa saker är ju helt otroligt…
    Förr eller senare blir de flesta av oss pensionärer och kan gå med i Pro om vi vill men jag kan aldrig byta hudfärg oavsett ålder..

    http://archive.is/cMhEQ

    Svara
    • Hypocrita

       /  09/25/2016

      Tror dom korrekturläst lite dåligt på slutet:

      ”Under rubriken ”Lärdomar från veckan” gör SvD Kulturs Adam Svanell varje helg en subjektiv och osaklig summering av veckan som gått.”

      Ska nog vara ”osmaklig”, tror jag….

      Svara
  5. MiT

     /  09/25/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2016

      Rätt intressant vilken väg man får info om etniska implikationer när det gäller skottlossningen. ”Araber” är förvisso vagt men det ger en hint i varje fall.

      Svara
      • Johan A

         /  09/26/2016

        Hon är ju bara en liten rasist. Det är ju naturligtvis ett gäng helsvenska killar som heter Kalle, Anders osv som har varit ute och haft sitt sedvanliga fredagsmys med lite hederligt hembränt, pistolskytte och knytnävsslagsmål. Du vet, som alla infödda svenska män gör…
        Nä, allvarligt. Hon kommer bli rastistanklagad av PK-folket. Att kalla någon arab går inte för sig. Om man inte själv är det och har just kapat en buss i Östersund för man inte vill bo där förstås. Då går det jättebra att säga att man är arab och inte kan bo på det viset och PK-folket har absolut inget emot det. Då är det ok.

        Svara
  6. Einar Berg

     /  09/25/2016

    Den dagen SD hamnar i regeringsställning hoppas jag att Mats Dagerlind och Ingrid Carlqvist tillsätts som chefer för både SVT respektive Sveriges Radio så att de kan sparka ut kommunisterna en gång för alla.

    Svara
  7. MiT

     /  09/25/2016

    Börjar de kannibalisera på varandra nu?

    https://twitter.com/vantasvart/status/780068412382810112

    https://twitter.com/vantasvart/status/780069285754380289

    https://twitter.com/vantasvart/status/780069429946134532

    https://twitter.com/vantasvart/status/780069911326367746

    https://twitter.com/vantasvart/status/780070189316485125
    https://twitter.com/vantasvart/status/780070523824844801

    https://twitter.com/vantasvart/status/780071020971511808

    Svara
    • Einar Berg

       /  09/25/2016

      Fan vad man blir trött på denna kränkta asiat.

      Svara
      • Olof

         /  09/26/2016

        Men hur var det, han hade slutat tafsa numera eller?

        Svara
    • G

       /  09/26/2016

      CB, fan skärp dig nu, du skriver bra ibland, men det här är inte bra.

      Svara
      • Pelle2

         /  09/26/2016

        Är som sagt var väldigt bekvämt för en sådan som Perlenberg att blocka de som väljer att vara anonyma istället för att svara på frågan. Det visar ju att han inte förmår att argumentera för sin sak…

        Svara
        • Ivar L

           /  09/26/2016

          Du är anonym därmed har du fel.
          Så säger den som har fel.

          Svara
    • G

       /  09/26/2016

      Hoppas videos från dessa ”paneldebatter” laddas upp så man kan kolla på skiten också.

      Svara
    • ”osynliggör min rasifiering” = osynliggör mig som ett offer.

      Jag är ledsen Patrick, jag ser inte dig som ett offer utan som min jämlike. Öh, är jag rasist nu?

      Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2016

      Det är inte svårt för den som kan tänka att se vilken praktfull återvändsgränd rasifieringssnacket och identitetspolitiken är. Den riskerar ju att rasera allt vad som uppnåtts när det gäller att försöka dunsta bort rasismen från det moderna västerlandet.

      Svara
  8. G

     /  09/25/2016

    Bra och fint uppmärksammat MiT!

    Leijonhufvud i Agenda hänvisade till någon kartläggning av Fatta Rörelsen när hon pratade om nya sexuallagstiftningen, är de verkligen neutrala/trovärdiga att deras arbete kan används som material kring om/varför ny sexuallagstiftning behövs. Om jag hörde rätt så visade deras kartläggning att det ”fortfarande” är ”oklart” för svenska män vad som är okej och inte. Nej, det har aldrig varit oklart för mig.

    Sen förstår jag inte vad hon menar, och jag kommer inte ihåg exakt hur hon sa i Agenda, men hon sa att något av det nya kunde hjälp i fall som färjevåldtäkterna där hon sa något som att männen alltså har ”gått in i fel hytt” och sedan våldtagit.

    Alltså, har någon åkt med färja så vet de att det inte bara är att ”gå in i fel hytt!”, hytterna är låsta såvida man inte lämnar dörren öppen (om man exempelvis sitter i hytten) eller öppnar dörren från insidan av hytten, och man kommer inte in utifrån utan att använda kortet i läsaren i dörren. Har inte männen följt med tjejer/kvinnor eller kvinna/kvinnor följt med en eller flera män i samtliga fall på färjorna ? Inte fan kan man gå in i ”fel hytt” om dörren är stängd bara sådär.

    Och målet med nya lagstiftingen är tydligen inte att få fler fällande domar utan att färre ska våldta. Det biter säkert bra lol.

    Men ibland går det inte som man tänkt….

    ”Man spelade in när kvinna erkände lögn om våldtäkt – kvinnan fälls i hovrätten”
    http://www.dagensjuridik.se/2016/05/man-spelade-nar-kvinna-erkande-logn-om-valdtakt-kvinnan-falls-i-hovratten

    Svara
    • Pelle2

       /  09/26/2016

      Även om dom skärper straffen så måste dom ju än så länge fortfarande bevisa att ett brott har blivit begånget så i sak förändras ju egentligen ingenting.
      Fast om Leijonhufvud får bestämma så vill hon förmodligen införa omvänd bevisbörda för männen…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  09/26/2016

        Jag har brevväxlat med Fatta/Leijonhuvud och pressat till jag fick svar på vad som skulle förändras i rättssalen. Jag fick till slut svar:

        De är medvetna om att svaret är ”ingenting”. De hoppas på att attityder kanske kan förändras.

        Skogstokiga PK-utopister eller ekonomiska/politiska opportunister. I vilket fall finns inget av godo att hämta från den rörelsen.

        Svara
  9. G

     /  09/25/2016

    ANG Sofias kommentar….

    Licenspengar i arbete

    Jag har postat om detta förut.
    Men det är alltså inte samma tjej, även om båda ska göra något för FN ?: http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/ambassador-for-fn-forbundet-om4276111.aspx

    Som även gillar Black Lives Matter
    http://archive.is/XNo9F

    Svara
    • Svenska FN-Förbundet har ingenting att göra med FN. De har bara tagit sig ett namn och en logga som ska föra folks tankar till FN. Fult gjort, men de verkar komma undan med det.

      Svara
    • ”Svenska FN-förbundet” är en globalist-propaganda-klubb. Bedrägligt nog agerar de som om de vore en samhällsinstitution.

      Aggressiv anti-vit politik.

      Svara
    • G

       /  09/27/2016

      Va! Det hade jag inte en aning om. Har iofs inte undersökt heller då jag troligen drog samma slutsats som de flesta andra skulle om de fick frågan vad detta förbund är för något. Det är ju väldigt illa, skriver/pratar man om FN utgår nog så gott som alla från att det handlar om FN och inte om ”FN”. Men tanke på FN:s ställning kan man tycka att någon borde tagit tag i det här för länge sedan, tycker det är mycket konstigt att det här minsann går bra med tanke på vad folk associerar FN i namnet till, men M&M får inte längre säljas pga likheter med Marabous M! Fuck off!

      Svara
  10. MiT

     /  09/26/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2016

      Hehe… säger ju en del om hur extremt lite arbete de har i de där olika uppdragen. Sitter och fikar på en massa möten och lyfter arvoden.

      Svara
    • FRIHETSGUDINNAN ISIS tillika väninna med drottning Silvia:

      Svara
  11. Svenne

     /  09/26/2016

    OT: All publicitet är bra… #NyaTider
    https://twitter.com/perraponken/status/780144274201518080

    Svara
  12. G

     /  09/26/2016

    Här är samma klipp som någon länkade till på expressen site, som även finns uppladdat på expressens egna kanal på YT. Har inte sett ännu, men blir säkert mycket saklig debatt när ”kulturjournalist” Lindqvist från DN är med lol…..

    Bokmässans grundare Bertil Falck, journalisten Kristina Lindquist och Janne Josefsson, SVT

    Haha. Jag tittade ännu en gång på Suk Vs Arnstad, jag vet inte vad det är med hans röst och sätt att prata, han ger en så jävla konstig känsla, som en patient på ett mentalsjukhus som blivit drogad mycket kraftigt för att han ska sluta vara så fixerad vid 30-talet, men drogerna fungerar inte så värst bra. Fast det går liksom inte komma ifrån att han är underhållande att lyssna på 😛

    Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2016

      Arnstad borde få Povels Karamellodiktstipendium (fast det delas kanske inte ut längre?) han är en av vår samtids största komiker.

      Svara
    • Suck. Inte ett dugg konstigt att Vávra Suk såg så självgod ut när han skulle ”debattera” mot Fjantstad.

      Seriöst, varför ringer SVT den tönten längre? Jag skulle kunna såga sönder Vávra bättre och då är jag ingen histroniker.

      Svara
    • Anonymouse

       /  09/26/2016

      Såg debatten där Kristina Lindquist medverkade. Måste vara en av de argaste och mest bittra debattörer jag skådat.
      Perfekt att placera i genusarmén vid gränsen dock, ryssen skulle aldrig våga närma sig.

      Svara
  13. MiT

     /  09/26/2016

    Svara
    • Egor?

      Jag gillar faktiskt inte att försvara SD (trots att jag är ett RAZIZTNAZIZTKNARKTROLL), men vilka fler kontakter har de förutom den som blivit utstängd till utredning (och inte bevisats som skyldig)? Tips: lätta på skadeglädjen till alls är bevisat.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/26/2016

      Lindberg kanske skulle rota lite i V,s Moskvakontakter men dom kanske inte är lika allvarliga ??

      Svara
      • Ivar L

         /  09/26/2016

        Det lär nog finnas rätt mycket byk bland Aftonbladets medarbetare, speciellt om man går bakåt i tiden och synar de nytvättade kommunisterna.

        Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2016

      Jag tycker det är rätt konstigt egentligen att t.ex. DN:s och AB:s chefredaktörer tilbringar nästan all sin vakna tid till politisk propaganda. Det är ju nyhetstidningar de driver, det är ett extremt lågt fokus på egentlig journalistik från deras sida. Det känns som att de kanske borde arbeta politiskt istället. Det är verkligen tragiskt att hela Sveriges jounralistkår hamnat i ett läge där alla arbetsgivare i stort sett arbetar utifrån en politisk agenda istället för att ha som ledstjärna att rapportera vad som händer.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  09/26/2016

        tilbringar nästan all sin vakna tid till politisk propaganda. Det är ju nyhetstidningar de driver, det är ett extremt lågt fokus på egentlig journalistik

        Antagligen för att gräv tar tid och måste bli rätt. Åsikter behöver inte ens korr-läsas.

        Svara
  14. Jans

     /  09/26/2016

    Kolla, även svenska raggare kan uppföra sig illa:
    http://nyheteridag.se/tabyraggare-i-valdsamt-upplopp-mot-polisen-kastade-sten-och-flaskor/

    Fast att Arninge skulle vara överklass som Nyheteridag låter antyda är väl inte direkt korrekt? Dessutom kan ju raggarna kommit från annat håll, Arninge är väl lite ödsligt så det passar som samlingsplats för buset.

    Svara
  15. Svenne

     /  09/26/2016

    OT: Malmö – ett skyltfönster:

    Svara
    • Ivar L

       /  09/26/2016

      Ah, redan kommenterat. Som jag nämner redan: de är ju inte barn när de kommer att avvisas så tempuset i tweeten är dessutom uppsåtligen felaktigt.

      Svara
    • Jan

       /  09/26/2016

      Det här är ett bra exempel på hur medierna ligger bakom massinvandringen. Så fort någon ska avvisas har de varit där med sina snyfthistorier. Politikerna har inte vågat stå emot. Ännu värre är det när samma journalister på P1 som moraliserat över avvisningar är där och kritiserar politikerna för konsekvenserna av massinvandringen. En massinvandring som de själva varit med att driva fram!

      Svara
    • Jans

       /  09/26/2016

      Mycket intressant, speciellt att läsa läkarnas inlägg. Visserligen kan jag ge SVT lite rätt för ordet ”etnicitet” är ju mer eller mindre värdelöst eftersom det blandar ihop kultur och biologi på ett ytterst odefinierat sätt.
      Men jag uppfattar det som att SVT-aktivisterna är ute efter mer än så och helst vill förneka biologiska ursprung och biologiska skillnader och precis som läkare skriver i twitterflödet riskerar det att hämma medicinsk forskning som räddar liv. Men mer troligt kommer det att leda till att läkare som jobbar med geneitik inför fikonspråk för sina kategorier så att postmodernister och vanligt folk helt enkelt inte begriper vad de talar om. På så vis blir det bara experterna som får veta hur ärftliga sjukdomar hänger ihop med biologiskt ursprung. Gissningsvis precis så många postmodernister vill ha det, ju mindre folket vet desto bättre. Vi känner igen det från andra otrevliga ideologier i historien.

      Svara
  16. sva990

     /  09/26/2016

    Du skriver att det verkar finnas en gräns för hur stor en diaspora kan bli innan det snabbt barkar åt skogen. Det är klart att det är så och man kan läsa allt om det i boken ”Exodus” av Paul Collier. Boken behandlar immigration och multikulturalism ur tre perspektiv: immigranternas, det mottagande samhällets och de som stannar kvar i de länder som deras landsmän överger. /Svante

    Svara
    • Jans

       /  09/26/2016

      Detta är en av de viktigaste frågorna tycker jag som inte är totalt emot all invandring. Det jag helt saknar är en uppskattning om vad som är en rimlig övre gräns för invandring för att inte majoritetskulturen skall trängas undan och vårt land balkaniseras. Naturligtvis beror det på typen av invandring och assimileringsprocessernas (eventuella) framgång och hastighet. Att en invandringstakt på 100000 från mellanöstern leder till balkanisering på sikt anser jag fullständigt självklart, men var går grånsen? 10000 per år, 5000 per år eller kanske 25000 per år? Vem vet? är det någon som undersökt detta och försökt göra uppksattningar eller predicera scenarier?

      Svara
      • Svenne

         /  09/26/2016

        Ja, var går gränsen? Hur många per år, 10.000? Eller noll per år de närmaste 30-50 åren? Vem vet? Vem vill chansa? Vem tar ansvar? Inte Reinfeldt i alla fall… #Balkanisering #Anarki

        Svara
        • Jans

           /  09/26/2016

          Någon måste ju rimligen räkna på detta snarast. Alla med någorlunda insikter i matematik inser ju att samhället tveklöst kommer att falla i bitar om invandringen fortsätter på nuvarande nivå på tiotusentals per år från problemregioner. Det är ingen ideologisk fråga överhuvud taget, det är rent matematiska konsekvenser som går att extrapolera utifrån dagens utveckling. Min personliga hobbyteori är att nettoinvandringen måste vara avsevärt lägre än födelseöverskottet som väl ligger i området 20-25000 per år (varav en hel del naturligtvis redan nu är barn till invandrare och kanske inte kommer att assimileras). Därför tror jag 5-10000 är maxgräns sett över en längre tid, decennier.

          Svara
          • Svenne

             /  09/26/2016

            Ja. Min personliga hobbyteori: Om det var ex-jugoslaver så skulle vi säkert kunna assimilera mer än 10.000 per år, men av de som kommer nu så är det snarare tvärtom – att tiotusentals netto måste utvisas per år för att hålla landet flytande i framtiden. De som letat sig hit de senaste femton åren tycks inte vara så intresserade av att integreras eller assimileras. #kulturskillnader

  17. Ivar L

     /  09/26/2016

    Gnistrande logik?
    ”Ny praxis gör att fler flyktingbarn avvisas”
    ”avvisningen genomförs senare, när barnen fyllt 18 år”

    D.v.s. de avvisas när de inte är barn. Gissningsvis, i minst 50% av fallen har ju dessutom 18-årsdagen förmodligen inträffat flera år tidigare egentligen.

    Svara
  18. MiT

     /  09/26/2016

    Svara
    • Jans

       /  09/26/2016

      Gissning: jag är med och betalar.
      Däremot när grannens grabb skall ta körkort är jag inte med och betalar.

      Svara
  19. Ivar L

     /  09/26/2016

    Jag har svårt att släppa det att polisen måste lägga resurser på att hålla ordning på akuten när det varit skottlossning i Malmö:
    ”I samband med att de fyra männen kom in till sjukhus för vård med anledning av skottskadorna har även ett stort antal personer sökt till sig byggnadens akutmottagning. Bilder från platsen visar att polisen är närvarande och även upprättat en avspärrning precis utanför sjukhuset.”
    http://nyheteridag.se/fyra-skjutna-med-automatvapen-sedan-hordes-en-stor-explosion-i-malmo/

    Vad är det för mentalitet som skapar de här idiotiska situationerna? Inte nog med att det skall kastas sten på ambulanser, när anhöriga skall till sjukhuset så börjar de terrorisera sjukhusen också. Vad går det ut på? Låt för i helvete vårdpersonalen göra sitt jobb så kanske era anhöriga överlever!

    Det är ju inte klokt att det skall vara på det här viset och dessutom drar det ju resurser från polisarbetet samt riskerar livet för andra människor i behov av sjukvård. Kanske dags att upprätta särskilda förortssjukhus så att de som håller på att kravalla precis hela tiden kan få det som de själva vill ha det och vi slipper bli inblandade.

    Svara
  20. MiT

     /  09/26/2016

    Svara
  21. MiT

     /  09/26/2016

    Svara
  22. Jans

     /  09/26/2016

    Ledarsidorna om Amineh Kakabahves:
    http://ledarsidorna.se/2016/09/helene-bergman-amineh-kakabahves-ode/

    Det jag framförallt inte begriper är vad hon har i V att göra. Det är dags att frihetskämpar runt om i världen inser att kommunismen och dess närliggande vänsterrörelser inte är några frihetsideologier utan förtryckarideologier. Så länge hon är med i V så tycker jag hon får skylla sig själv när stödet från partikamraterna uteblir. Hon är med i fel parti. Naturligtvis är dödshoten mot henne fortfarande lika vidriga men hon måste inse att V är ett skitparti.

    Svara
    • Jan

       /  09/26/2016

      Kommunismen har inte mycket med dagens vänster att göra. V skippade K:et för länge sedan nu. Vänstern, om det nu finns någon egentlig vänster, kan snarast betecknas som socialliberal. Kulturrelativismen, som belyses här, är också en socialliberal agenda. Hade den varit kommunistisk hade den inte fått ett sådant genomslag i hela Sveriges riksdag (undantaget SD).

      Att kalla allt som är dåligt för kommunism är naturligtvis bekvämt men knappast med sanningen överensstämmande. Däremot befordrar det ens egna politiska agenda.

      Svara
      • Jans

         /  09/26/2016

        Det finns mycket som är dåligt som inte är kommunism men att tro att det finns någon tydlig gräns mellan gårdagens kommunism, postmoderna teorier om över/underordning utifrån Marx och dagens vänster är rena rama villfarelsen. Det här är ett idékomplex som hänger ihop och det finns ingen kommunism någonstans som har lyckats skapa rimliga stater och man ser tendenserna till totalitarism och förtryck återkomma precis överallt de här idéerna frodas. Även i vår svenska vänster. Det bekväma med att kalla det kommunism är att det är den mest kända termen som tydligast associerar till hur det alltid slutar om de som förfäktar idéerna får makten.

        Svara
        • Jan

           /  09/26/2016

          Fast det är felaktigt. Det leder fel. Muren föll 1989. Den enda kommunistiska diktatur som återstår är Nordkorea. Och de är bortom räddning i alla fall. Till och med Kuba har öppnat upp sig för handel med USA. Och i de förre detta Sovjetsatelliterna i Östeuropa blåser det högervindar.

          Identitetspolitiken, för övrigt, skulle inte ha överlevt länge i gamla Sovjet. Däremot lever den och frodas i liberala länder i Västeuropa. Till och med i USA. Och i Sverige finns det ungefär lika många aktiva kommunister som det finns aktiva nazister. Vi talar om ett hundratal.

          Svara
          • Jans

             /  09/26/2016

            Det ligger något i det att det inte är en helt korrekt benämning. Men den är inte heller helt felaktig. Särskilt inte om man tittar på den svenska kontexten och ur vilken rörelse (68-rörelsen) i stort sett hela komplexet har sitt om inte ursprung så i vart fall epicentrum. Inte sällan är det barn till 68-kommunisterna som nu för fram den moderniserade varianten av denna dekadenta och destruktiva lära. Många postmodernister är dessutom kommunister eller i vart fall Marxister.

  23. Svenne

     /  09/26/2016

    OT: Malmö – en pangstad…

    Svara
  24. Svenne

     /  09/26/2016

    OT: Petterssons: Afrika måste ta sitt ansvar

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Lämna ett svar till Ivar L Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.