Hur förebygger man sexuella övergrepp på förskolor?

Man jobbar med att förebygga sexuella övergrepp på förskolor i Malmö

Barbro Romero visar runt på Stångbönans förskola i Malmö, en av de sex förskolor hon är chef för. Dörren in till rummet där personalen byter blöjor på barnen, är genomskinlig. Dörrarna in till toaletterna likaså.
Lekutrymmena är uppdelade men ändå i ett öppet utrymme. Helst ska man undvika att anställda arbetar ensamma.

– Pedagogerna kan hela tiden ha ögonkontakt och se varandra, säger Barbro Romero.

Låter ju inte så underligt ändå? Verkar till och med riktigt bra. Öppet så ingen kan gömma sig någonstans och passa på så att säga. Och då behöver inte heller någon bli misstänkliggjord.

Men vad gör man mer? Förutom de där kanske självklara sakerna? För man misstänker ju att det där med interiören inte är den stora grejen för dem, att den liksom inte är det viktiga.

Mycket riktigt:

forebygga-overgrepp-pa-forskolor-i-malmo

Så det stora strategiska arbetet för att motverka och förebygga sexuella övergrepp är alltså böcker som problematiserar genus och familjekonstellationer, könsneutrala leksaker och normkritiskt tänkande…?

Om ett dagis har en brandbil så ökar alltså risken för sexuella övergrepp? Really…? Så måste det ju vara för om man inte har någon så förebygger det ju sexuella övergrepp? Det låter totalt knäppt… Hur kan någon ens tänka så bisarra tankar?

Viktiga frågor förvandlas alltid till rent trams i postmodernismens händer. Man ska trycka in det tillsammans med annat, som ett ”all inclusive-paket” där man inte kan välja bort skräpet utan är tvungen att få med det också.

MVH

MiT

Nästa inlägg
Lämna en kommentar

86 kommentarer

  1. Jan

     /  09/26/2016

    Mitt intryck är att de är extraanställda unga män anvisade från arbetsförmedlingen som begått flertalet av dessa övergrepp. I den ordinarie personalen finns det knappast några män nämligen. Och de fåtal som finns tycks bli chefer eller administratörer ganska snabbt. Jag tror att man tar in dessa beredskapsarbetare (vilket det nog är frågan om) för att kompensera enkönigheten och ”vitheten” hos personalen. Med förödande konsekvenser tydligen.

    Svara
  2. Det förklarar ju varför det är så mycket stenkastning mot brandkåren i Malmö – barnen lär sig redan i förskolan att brandkåren är en ond manlig stereotyp.

    Svara
    • Emelie

       /  09/26/2016

      Exakt. Det vore ju illa om de små liven började se räddningstjänsten som goda förebilder istället för en slaktratt att avreagera sig på. Var skulle då stenkastarvänstern hitta nya rekryter? 😉

      Svara
    • Herpderp

       /  09/26/2016

      Antar att dem ser Brandchef Greger framför sig när dem förfäras över tanken att det skall finnas en laksaksbrandbil på plats…

      Svara
  3. MiT

     /  09/26/2016

    Svara
    • Jans

       /  09/26/2016

      Bjurwald bitter, not?
      Däremot kan man ju undra var Falck var när det blåste. Det var då hans åsikt i frågan verkligen hade spelat roll.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/27/2016

      Men hon har inga problem med kommunisterna som ställer ut..

      Svara
  4. Vi som minns mysiga Malmö
    1970-talet och tidigare
    vi är mycket ledsna.

    Svara
  5. Sandra

     /  09/26/2016

    Men alltså, genomskinliga dörrar in till toaletterna… hur gamla barn går på det här dagiset? Verkade inte stå ngt i artikeln om det. Glad jag aldrig gick på dagis, tror inte jag som 4-5åring hade uppskattat om de andra barnen kunde titta in på mig när jag är på toa…

    Svara
    • Jans

       /  09/26/2016

      Det säger en del om hur allvarliga problemen är om man måste ha genomskinliga toalettdörrar. Hur hamnade vi här?

      Svara
  6. Jans

     /  09/26/2016

    Är det någon som begriper varför detta plötsligt uppmärksammas nu?

    Nyheten är ju sedan i januari och sedan dess har vi ju i diverse rättsfall dessutom fått reda på att åtskilliga av dessa ”barn” egentligen är vuxna och ibland till och med brottslingar efterlysta av Interpol. Dessutom, hur stor är egentligen omfattningen om det enda som DN hittar i fallet härrör från januari i år? Inte för att man skall förringa problem bara för att utländska gatu-ungdomar drabbas men det känns aningen konstruerat alltihop, det finns ju inga konkreta exempel från hösten. Är det någon slags kampanj man laddar upp inför? Känns så.

    Den anslutande DN-artikeln bekräftar snarare att ingenting har hänt om man verkligen läser vad där står:
    http://unvis.it/mobil.dn.se/sthlm/polis-maskerade-attackerar-unga-ensamkommande/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/26/2016

      Hur stort är problemet?

      Det är mycket lätt för samtliga medborgare att ta reda på, promenera klockan nio-elva en vardagskväll runt i city.

      Här kommer förslag till stadsvandring.

      Börja på plattan, ta en sväng bakom kulturhuset i den smala gränden ner mot Drottninggatan, här kan du stanna och slösurfa med mobilen ta en vänster på Drottninggatan, gå till närmsta Bankomat och ta ut en femhundring, ner på Brunkebergsgatan mot Vasagatan, stanna i höjd med Klarabergskyrkan och låtsasprata i telefonen, vänster ut på Klara Östra Kyrkogata ner mot Vattugatan, kolla lite slött på busstidtabelerna för nattbussarna som vänder söder ut, sedan Klara södra kyrkoslinga ner till Klara Västra Kyrkogata, fortsätt tillbaka i sakta lunk mot Klarabergsgatan

      Titta in på Seven eleven, köp ett paket cigg, rök en cigg utanför butiken. Sen bär det Väster ut, ta de smala trapporna ner till Vasagatan, passa på att titta in på Apoteket och köp något du behöver, förslagsvis huvudvärkstabletter. Stanna till på McDonalds och köp en dubbel chess, avnjut den under bron, gärna medan du låtsasringer eller slösurfar på mobilen.

      Korsa Vasagatan, in på centralstationen, gå runt lite planlöst där inne, sedan tar du rulltrapporna upp igen, korsar Klarabergsviadukten och strosar lite i Cityterminalen, sedan rulltrapporna ner, ut genom entrén till Arlanda Express, vänstersväng upp mot Norra Bantorget, sedan tillbaka på Vasagatan, tillbaka mot centrum, sväng upp mot Drottninggatan via gamla Brogatan, kryssa upp mot Drottninggatan mellan kvarteren i lugn lunk medan du återigen antingen slösurfar på mobilen eller låtsaspratar i telefonen, rök gärna medan du gör detta.

      Väl tillbaka nära Plattan så kollar du biljethallen till T-Centralen, du får inte missa att ta en välförtjänt kaffe på Burger king nere på plattan. Ta en avslutningscigg utanför. Kör denna vända två gånger, då får du en riktigt bra bild av hur det ser ut nuförtiden.

      Jag skulle utan tvekan skratta den som påstod att detta var farligt, gapskratta i ansiktet, för femton år sedan vill säga, idag skulle jag i det längsta låta bli en sådan exkursion.

      /Frida

      Svara
    • G

       /  09/27/2016

      Svara
      • G

         /  09/27/2016

        facebook.com/jonas.hallen.5/posts/10153911747238779

        Svara
        • G

           /  09/27/2016

          ””Källa på det ?” ”Länka då” ”Hur vet du det” ”Du påstår saker”
          😀 😀 😀
          Var tvungen ta med den här diskussionen, hoppas det är ganska så lättläst med mellanrummen mellan varje kommentar + namn. Jag måste ge honom det, att det är en lättnad att se en individ som Peter med kritiskt tänkande i dessa tider, men att få allt verifierat till typ 100% oavsett vad det handlar om, det går aldrig, utan man måste faktiskt tänka lite själv också och möjligen kan man dra en egen slutsats om man klarar lägga ihop 1+1 när bilden klarnat lite….

          Peter Jandreus
          Har du en källa på att Firman Boys består till 70% av invandrare?

          Peter Jandreus
          Internet är stort. Länka gärna.

          Perra Winberg
          Eller så går du in i klacken och skriker nåt om blattar och räknar käftsmällarna…

          Jonas Hållén
          Jag har iaf två av varandra oberoende källor till det jag påstår. Den ena mycket välplacerad.

          Peter Jandreus
          Länkar?

          Jonas Hållén
          Allt sker inte via länkar, Peter. Ibland pratar man med levande personer.

          Helena Björk
          Ha, men de kan ju påstå vad som helst, såna däringa människor i levande livet. NÄTET ska’reva’:)

          Jonas Hållén
          I januari kommer det en bok med Johan Segui, där kommer det nog att stå en hel del om AIKs firmor. Kanske även detta. Segui är dock inte min källa.

          Peter Jandreus
          Ok… så om jag fattar det du skriver rätt så påstår du att du har pratat med två levande personer som i sin tur påstår att det är så.

          Jonas Hållén
          Precis. Och de har god kännedom om vad som skett.

          Peter Jandreus
          Påstår du ja.

          Jonas Hållén
          Ja, det gör jag. Men du är välkommen att prata med fler personer.

          Peter Jandreus
          Jaså? Vilka då?

          Jonas Hållén
          Ja, du kan ju ringa runt folk som känner firmorna, prata med polisen, de som varit utsatta för våldet. Om du har tid. Och någon betalar dig.

          Daniel Wiking
          Jag känner personligen en person som var med nu sist och han bekräftar det Jonas Hållén skriver här. Jag känner inte Jonas sedan tidigare, så jag är därmed en oberoende källa som kan styrka hans ord.

          Peter Jandreus
          Du menar att jag ska fråga fler som påstår.
          Det är mycket hörsägen här vågar jag påstå. Tex så påstår tidningarna att det är Firman Boys som varit i farten…

          Jonas Hållén
          Journalistik går ofta ut på att man pratar med folk som påstår saker. Sen försöker man få det bekräftat. Jag pratade med en person, sedan kollade jag med en annan, som bekräftade vad den första sagt. Jag gräver gärna vidare. Jag kostar 1 000 kr/h.

          Jonas Hållén Daniel Wiking: Då har jag tre av varandra oberoende källor;-)

          Peter Jandreus
          Inte ens om man sitter i en lägenhet på Tjärhovsgatan med kikare kan man veta vem som varit och slagits om de varit maskerade.
          Lycka till med en lax i timmen för påståendegrävande… 😉

          Helena Björk
          Men Peter. Hur tror du att journalister arbetar? Varifrån tror du informationen i de LÄNKAR du efterlyser skulle komma ifrån? Människor som påstår saker, troligen. Belagda och bekräftade eller inte.

          Daniel Wiking
          Ja jag vet inte vilka dina andra källor är Jonas Hållén, men de verkar vara korrekta då min vän som personligen var på plats som sagt ordagrant bekräftar det du har skrivit.

          Jonas Hållén
          De är ”centralt placerade”, som det brukar heta. Men självklart ska man alltid vara kritisk till allt som skrivs, med eller utan länkar. En länk till en artikel i en tidning behöver ju inte vara korrekt heller.

          Peter Jandreus Helena Björk:
          hur journalister arbetar i gemen har knappast med Jonas påståenden att göra här.

          Peter Jandreus Jonas och Daniel:
          det är ju bra att ni kan bekräfta för varandra. Själv har jag inte en aning om vilka ni är (själva namnet Jonas Hållén kopplar jag ihop med punkband på 80-talet…)
          För alla andra som inte är insatta i vare sig fotboll eller supportrar framstår precis allt som skrivits ovan som påståenden. Påståenden betyder ingenting, inte ens om det är från journalister (*blink Helena).

          Jonas Hållén
          Här har du ett påstående som är 100 procent möjligt att verifiera, Peter, påstått av en av svensk politiks mest begåvade hjärnor. Det finns länk också!

          Helena Björk
          Peter, nä, tur internet är fullt av LÄNKAR.

          Peter Jandreus
          3 tim sedan
          Och med hur många procent är det möjligt att verifiera ditt påstående Jonas Hållén?

          Svara
  7. Jans

     /  09/26/2016

    DN felciterar Trump vilket bl.a. uppmärksammas av Nyheteridag, kolla nu i denna tiwtterdiskussion hur den som urpsrungligen upptäckte felet men gillar DN försöker rikta hela fokuset på Nyheteridag och skratta åt att Nyheteridag istället för åt DN. DN-medarbetaren Martin Jönsson flabbar t.ex. men inte åt DN utan åt Nyheteridag:

    Vilket är då den största och viktigaste nyheten här. Att Sveriges största morgontidning felciterar Trump och blandar ihop riktiga citat med ”citat” från skämtartiklar eller att Nyheteridag felaktigt kallar hela New Yorker (där humorartikeln publicerades) för humortidning? Dessutom verkar epitetet humortidning inte ens särskilt felaktigt.

    Det är pinsamt att se hur valhänt de försöker blanda bort korten.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/26/2016

      Nu är jag ingen Trumpis, eller för den delen, Clintonfan. Men det vore väldigt angenämnt om kapitalistgubben vann och det visade sig att det är buissniess as usual. De svenska dagstidningarna har investerat något oerhört i att måla upp en bild av USA:s och hela jordens undergång med Trump vid rodret.

      /Frida

      Svara
      • Ärligt talat så tror jag att om Trump vinner så kommer han lämna över nästan allt till sina rådgivare och mest vara en figur utåt. Inte den maktgalna härskaren med fingret på knappen som vissa tror. Tror inte heller att det ens skulle bli en mur mot Mexiko.

        Svara
        • Svenne

           /  09/26/2016

          Tror att P.P. och Frida har rätt – att Trump skulle vara en kombo av Krösus Sork, Hitler, Satan och Putin tror jag inte på:) Vi blir nog positivt överraskade… Vad Clinton går för vet vi redan, tyvärr.

          Svara
          • Positivt och positivt… ja, från skräckbilden kanske, men att vara passiv i frågor är ju inte positivt heller.

  8. michael.

     /  09/26/2016

    Jag gissar att farbror Barbro likt många andra kvinnor tänder på brandmän,så när farbror Barbro ser pojkar klättra och leka brandmän på brandbilen så väcks förbjudna lustar hos hen.

    Svara
  9. Grattis rättsäkerheten!

     /  09/26/2016

    Nu ska fler dömas för sexbrott därför kommer samtycke etc införas.
    Det har varit alldeles för svårt att få någon fälld tidigare …eller?

    Återigen händer det:
    http://www.expressen.se/nyheter/valdtaktsdomd-friad-efter-atta-ar/
    ”En man i 40-årsåldern, dömd för att ha våldtagit en 14-årig flicka, har friats sedan nya vittnen hört flickan säga att hon hittat på hela historien, skriver Dagens Nyheter.”

    Svara
  10. Grattis rättsäkerheten!

     /  09/26/2016
    Svara
  11. Grejen är ju att pedofili i sig ÄR normkritiskt. Pedofiler är ju till och med hatade bland de kriminella till den graden att pedofiler (eller människor som begår brott mot barn) inte kan vistas bland de andra fångarna på fängelser som i lagens namn begått värre brott (finns dokumentärer på YouTube om detta fenomen). Borde man då inte istället lära ut normen att man inte lägger händerna på ett barn?

    Svara
  12. Jan

     /  09/26/2016

    Eva Franchell lyckas skriva en ledare om ingenting. Lite skvaller om Hollywoodkändisar och lite privatmoral. Har de ingen lägsta ribba på Aftonbladet? Tänk att få betalt för sådant damtidningsstrunt!

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article23593348.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  09/26/2016

      Noterar att hon även ger sig på Aida Hadzialic för hennes rattfyllekörning trots att hon,till skillnad mot många andra hycklande politiker, tog sitt ansvar och avgick för detta.
      Vore skönt om även skvallerkärringen och radikalfeministen Franchell avgick från sin post på Aftonbladet. Ingen skulle sakna henne….

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/26/2016

        Det vore ju åtminstone trevligt om de kom med något göttigt obekräftat skvaller, istället för att skriva om skvaller som om vore det sant.

        Jag tror att man ska se den där krönikan, dels i ljuset av kvalitén på kvällsblaskans skribenter, men ävne att tidningen behöver text att publicera, och har givetvis inte råd att kosta på sig journalistik.

        Otroligt fattigt, att bygga hela sin krönika på det aftonbladetskvaller som hon har tjattrat med aftonbladetkollegorna om. Går de aldrig utanför dörren? Jag tycker Volvo är bäst sa han, nä jag tycker SAAB är bäst sa hon. Pang! Volvo är en patriarkal bil, SAAB är bäst.

        /Frida

        Svara
  13. Pelle2

     /  09/26/2016

    Bloggaren i otakt tar också Upp genusdårarna som tror att närvaron av en brandbil
    skapar sexförbrytare
    http://iotakt.se/blogg/brandbilen-som-forsvann/
    Det måste ju ha brunnit totalt i proppskåpet på Barbro och hennes medarbetare när dom kommer fram till sådan förryckta slutsatser. Eller så projicerar hon sina sjuka sexdrömmar på barnen.
    Hon är i vilket fall som helst totalt olämplig som förskolechef.
    Det kan ju bara vara likasinnade genusdårar som utsätter barnen för hennes ”pedagogik”.

    Svara
    • Ja, vad är det för föräldrar som lämnar sina barn dit och till liknande daghem?
      Farliga brandbilar? Genusneutrala leksaker? Världen är inte genusneutral och kommer aldrig att bli det.
      Det är synd om barnen.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/26/2016

        I en normal värld är ett sådant uttalande fog för avsked, att barnen inte skulle få leka i en låtsasbrandbil för att det bekräftar könsnormer, feministiskt delirium.

        Lite lustigt att dagiset heter Stångbönan och ändå envisas med att de har ett könsneutralt anslag.

        /Frida

        Svara
        • Ivar L

           /  09/27/2016

          Du kan vara rätt säker på att dagiset har mängder med leksaker som bekräftar könsnormer. De nya könsnormerna. Hela denna s.k. normkritik är ju starkt normativ. Jag gissar att bland förskolor som verkligen på allvar jobbar aktivt med de här sakerna så är frågor kring kön förmodligen mycket mer normativa och kravfyllda än i dagis som förhåller sig mer neutrala.

          Svara
      • Rikard

         /  09/27/2016

        Hej.

        Två sorters föräldrar:

        De normala, som hukar och härdar ut, och fostrar barnen i hemmet. Etnicitet egalt.

        De Duktiga, Dygdiga Rättesnörena (förk DDR); dessa tävlar i att vara mest och bäst på det som det upptäckt före de andra. Regnbågsfärgad overall som politiskt ställningstagande, solidaritetsslöja på barnen, kläder med politiska symboler och slagord på; komplettera med boende i svensk stadsdel. Nästan alltid svenska kvinnor med djungelfeber.

        Säger jag med en anhörig med över fjorton års erfarenhet av att arbeta med och inom Malmös barnomsorg.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • G

       /  09/27/2016

      Ja, jag håller med, var fan är vi på väg egentligen! Det är så bra att MiT och andra uppmärksammar och skriver om all denna idioti, man tror ju fan inte det är sant knappt.

      Läs också denna, postad bland kommentarerna hos iotakt….

      ”Jag är läraren som har gett upp”

      Jag har under 30 år arbetat som gymnasielärare på olika tekniska program, men i somras gav jag upp. Nu vill jag förklara varför, skriver Per Kedland.
      http://www.svd.se/jag-ar-lararen-som-har-gett-upp
      43176 delningar!

      Samma man förra året….

      ”Per Kedland årets anställd på Solna Gymnasium

      Som traditionen bjuder har skolans rektor utsett den mest värdefulla i personalen under det gångna året.”
      https://www.solna.se/sv/skolor/solna-gymnasium/nyheter-solna-gymnasium/per-kedland-arets-anstalld-pa-solna-gymnasium/

      Så förbannad på denna utveckling, allting tillåts förstöras av idioter som tror att de vet vad de håller på med 😦

      Svara
      • G

         /  09/27/2016

        ”Han är den bästa lärare jag någonsin haft”

        Läraren Per Kedland skrev en mycket uppmärksammad debattartikel om att han gett upp hoppet om den svenska skolan.

        – Verkligen synd. Han är den bästa lärare jag någonsin haft, säger Matteus Desimons, tidigare elev på Solna gymnasium.

        – Han var en sådan sällsynt lärare som jag direkt fick respekt för. En blandning av mjuk och hård. Men dagens ungdomar tål inte regler, jag märkte hur det blev problem med årskursen efter oss, säger Matteus Desimons.””
        http://www.svd.se/den-basta-larare-jag-nagonsin-haft/om/svenska-skolan

        Svara
  14. Pelle2

     /  09/26/2016

    OT:
    Weidmo Uvell granskar Anne Rambergs handlande i ytterligare en del.

    I denna del visar hon upp Anne Rambergs uttalanden i sociala medier
    som sannerligen inte står nättrollen efter med nedsättande epitet mot sina åsiktsmotståndare.Detta dessutom på hennes arbetes plattformar.

    Hon visar också upp hur hon hånar dom som kritiserar henne och hennes
    kollegors handlande och hur hon och hennes kollegor, i sann ”solidarisk anda”
    skatteplanerar samtidigt som dom avkräver fattigpensionärer deras sista kronor.

    Hon vill också att rätten till anonymitet på nätet skall förbjudas så att hon och hennes
    gelikar kan hänga ut dom som inte delar hennes ideologi.

    Vilken avskyvärd människa hon är !!

    http://www.uvell.se/2016/09/26/united-states-of-anne-ramberg,-del-2-33506410

    Svara
  15. Svenne

     /  09/26/2016

    DailyMail: Sex migranter arresterade

    ” *The 26-year-old said she woke up in a strange house with cuts and bruises
    *She believes her drink had been spiked on a night out in Sunderland
    *The attack provoked far-right protesters to demonstrate in the city
    *Police arrested six men from Iraq, Syria and Bahrain over the rape”

    Svara
  16. Jag antar att det är jätte-mördar rasist-nazistiskt att påpeka det – men DET FINNS FAKTISKT KVINNLIGA PEDOFILER! Fråga mitt ex – hon utsattes som barn för en kvinnlig släkting – och än idag vill hon inte behandlas av kvinnliga läkare! Och hon har hunnit bli 73.

    Svara
  17. Pelle2

     /  09/26/2016

    Ot:
    Ivar Arpi skriver bra i SVD om de sjuka identitetspolitikerna som kallar sig för antirasistiska när de egentligen är lika rasistiska som vilken annan rasist som helst.
    http://archive.is/GEGjD

    Han avslutar ledaren med följande ord om identitetspolitiken:
    ”Den här separatistideologin behöver inga rasister, inga brinnande kors, för att få sin definition av rasism att fungera. Det räcker med att vita är på plats med sin blick, sin hudfärg och sina tankar. Denna rasism är så strukturell att alla blir rasister, utom de rasifierade själva som anses befinna sig i ett sånt underläge att de aldrig kan anses skyldiga.
    Nej, svenska rasseparatister som Black Coffee går inte att likställa med KKK, men deras rastänkande är ändå motsatsen till den antirasism de påstår sig stå för. Det är illa nog.”

    Klockrent skrivet tycker jag !

    Svara
  18. Genomskinliga dörrar till dasset- det i sig är ju för fan ett övergrepp! Stackars ungar!

    Svara
  19. Kors i halmtaket!

    Eller ska en vara PK och skriva ”kors i glastaket”?

    Svara
    • My bad………

      Jag glömde att kors [symbolen korset] inte är PK,
      men okej, ”kors” kanske räknas som
      undantag i språksammanhang – till exempel
      det Röda (och feministiska) Korset.

      Svara
  20. G

     /  09/27/2016

    Svara
  21. G

     /  09/27/2016

    😦 ❤

    ""Smärtan var outhärdlig. Men Sara Mohammad fick höra hur duktig och ren hon blivit. Hon var sex år när mamman lät en kvinna skära i hennes underliv. "Värsta sveket var att mamma lurade mig", säger hon.

    "Sex kunde kosta våra liv", säger Sara Mohammad, som växte upp under hedersförtryck. Förutom att bli könsstympad tvingades hon täcka håret och skyla kroppen, hon uppfostrades strängt för att bli en "fin och lydig" flicka och var nära att bli bortgift mot sin vilja. Till slut flydde hon familjen och landet……….""
    http://www.sydsvenskan.se/2016-09-26/de-har-inte-lyckats-stoppa-min-njutning-i-alla-fall

    Svara
  22. Anonymouse

     /  09/27/2016

    SVT eller Politism? Ibland undrar man var man hamnat.

    http://www.svt.se/nyheter/vita-mannens-sista-strid

    Svara
    • J.G

       /  09/27/2016

      Det är som om de glömt bort Barak Obama.

      Svara
    • Ivar L

       /  09/27/2016

      Det verkar som SVT:s Erika Bjerström inte funderat på det här ordentligt. Det är liksom som att det inte finns vita kvinnor i USA i hennes krönika, bara vita män och övriga människor för att tala med Romson. Med tanke på hur identitetspolitiken och black lives matter-rörelsen i USA utvecklas och med tanke på hur överhuvudtaget livet i det segregerade USA ser ut för olika grupper så är det nog inte den ”vite mannen” som kommer att bli den störste förloraren när vita hamnar i minoritet i USA.

      Svara
  23. Ivar L

     /  09/27/2016

    Tove Lifvendahl sammanfattar vad man vet i fallet Egor Putilov:
    http://www.svd.se/vem-ar-egor-putilov/om/ledare

    Rimlig sammanfattning som fokuserar på det som är känt och skriver ner chansen att han är rysk spion. Min enda stora invändning är att hon sällar sig till skaran som kallar honom ”desinformatör”. Eftersom hon nogsamt undviker att tillskriva Putilov den mystiska debattartikeln i Aftonbladet så hänvisar hon istället till att han skrivit under pseudonym. Om pseudonymskrivande är detsamma som desinformation så har vi en förskräcklig mängd desinformatörer i Sverige. T.ex. Eskilstunakurirens ledarsida. Att hon som Schibstedtanställd undviker att nämna Aftonbladetartikeln får i vart fall mig att misstänka att det inom koncernen kanske finns kunskaper om vem som egentligen skrivit den eller i vart fall kännedom om att det inte är Putilov. Annars borde Tove nämnt den i sin sammanfattning.

    Svara
    • Ivar L

       /  09/27/2016

      Rätt intressant, jag läste vidare på Cornucopia som Lifvendahl hänvisade till när det gäller SD:s bristande säkerhetskontroll och det verkar ju som att det inte är ett specifikt SD-problem utan att det är något som alla partier slarvar med. Jag kan tycka att säkerheten i och kring Riksdagen borde hanteras av Riksdagen i samarbete med Säpo direkt och inte av de enskilda partierna. Idiotiskt upplägg redan från början att överlåta det ansvaret på politiska partier.
      http://cornucopia.cornubot.se/2016/09/registerkontroller-klass-i-iii-nej-sd.html#more

      Svara
      • bullshit

         /  09/27/2016

        Jag tycker säkerhetsbedömningar i och kring riksdagen kan hanteras av media.

        Svara
  24. G

     /  09/27/2016

    LOL!!! Mycket roande att följa Trumps och Clintons twitterkonton nu. Tyckte det var en tuff och ganska så jämn match bitvis, men känns ändå lite som Trump vann debatten, även om Clinton avslutade starkast.

    Lite svårt att förstå hur man kan gå från att supporta en socialist som Bernie till Trump. Tror inte det öht handlar om politiken som helhet om man svänger från ena sidan till den andra bara sådär, då har man för stort fokus på en enda fråga. Men lyssnade man bara på vad Bernie sade om hur han tänk hjälpa minoriteter, svarta osv osv med hans politik, och man samtidigt tycker att det är den absolut viktigaste frågan, ja då kanske man inte bryr sig om resten av Bernies politik, politiken som helhet och vart det skulle leda landet.
    http://www.breitbart.com/big-government/2016/08/26/black-men-for-bernie-founder-end-democrat-political-slavery-of-minorities/

    Som om jag skulle sväng över och rösta (V) ifall de vill driva en sträng invandringspolitik och skita i allt annat de vill genomföra och förändra med landet, det går liksom inte.

    Vissa här skulle säkert bli anklagade för att vara ”insnöade” på just invandringsfrågan, vilket inte är helt sant då lag, ordning och straff följer tätt därefter, och efter det följer flera frågor som gör att det öht inte går att rösta på (V). Men de här verkar insnöade på just politiken kring minoriteter av olika slag, men vad resten av Bernies politik handlar om, det borde de bry sig minst lika mycket om. Men han har väl rätt i att (Dem) inte gjort mycket i hans hjärtefråga och att det inte skulle bli nån stor skillnad ifall de skulle vinna valet heller.

    Svara
  25. Pelle2

     /  09/27/2016

    OT:
    Cissi Wallin skriver på dagens Expressen om hur skönt det är ed tjejgym där killar inte stirrar på tjejerna som tränar.
    Hon skriver också följande:
    ”Det är sorgligt att det ska behövas så kallade tjejzoner, men kvinnors säkerhet och trygghet först. Punkt”, skriver hon och fortsätter:
    Och annat på plussidan: alla maskiner är alltid inställda på typ den vikt man behöver, det stinker inte gammal hund/sur disktrasa och man slipper de värsta stönarna”.

    Hm, undrar om hon skulle vara lika positiv om någon öppnade ett killgym ?

    Om radikalfeministerna får som dom vill så kan ju män och kvinnor lika gärna sluta umgås helt och leva helt parallella liv tills mänskligheten dör ut..
    http://archive.is/Mnxeh

    Svara
    • Ivar L

       /  09/27/2016

      Kvinnor har alltid haft svårt för det där med att män har kroppar som kan bli svettiga, går på toa och kanske inte till punkt och pricka följer reglerna som kvinnorna satt upp för gemensamhetsutrymmen. Hon reproducerar bara den gamla välkända könsstereotypen: surkärring!

      Svara
  26. Nilsson

     /  09/27/2016

    Som deltidsbrandman blir man hela tiden påmind om att det råder brist på kvinnliga brandmän, borde inte en brandbil på skolgården uppmuntra flickor att leka med den?
    En annan otrevlig nutidsobservation är att vi numera blir utbildade i triage vid terrorbrott, alltså uppsortering av allvarligt skadade för att hjälpa ambulanspersonal.

    Svara
  27. Pelle2

     /  09/27/2016

    OT:
    Bloggaren Motpol skriver bra om elitfeministernas irrelevans för landsbygdsbefolkningen.
    http://motpol.blogspot.se/2016/09/elitfeminismen-ar-ett-innerstadsfenomen.html

    Svara
  28. Pelle2

     /  09/27/2016

    Ledarsidorna skriver bra om kaoset på Migrationsverket och om hur Danielsson smiter ifrån sitt ansvar för detta genom att fly till Röda korset.
    http://ledarsidorna.se/2016/09/ratten-att-forneka-ansvar/

    Svara
  29. Pelle2

     /  09/27/2016

    Anybodys place skriver om förskolan stångbönan på ett bra sätt
    http://anybodys-place.blogspot.se/2016/09/i-malmo-bor-kvinnor-undvika-brandbilar.html

    Svara
  30. Fler män till daghem och på fast anställning är en lösning. Barn fostras är alldeles för mycket av bara kvinnor.
    Jag tror att kvinnor kan tycka det är gulligt med yngre män i dagis och ge dem fria tyglar. Det var så i ett av pedofilfallen. Han var så duktig och hjälpte alltid barnen. (sorry minns inte vart det var men minns detta). Män ser andra män på annat sätt än kvinnor och skulle kanske upptäcka en pedofil bland sig lättare. Tror jag men vet ej.

    Svara
  31. G

     /  09/27/2016

    facebook.com/ivar.arpi/posts/10153782483606218

    Svara
    • Det sägs, att om man bara ger en skurk tillräckligt med rep, så hänger han sig själv.
      Mongo Johansson inser kanske inte att ”Internet glömmer aldrig” – fast han planerar kanske en exil när korthuset faller ihop?

      Svara
  32. G

     /  09/27/2016

    Svara
  33. G

     /  09/27/2016

    Ja precis 😛

    Svara
  34. G

     /  09/27/2016

    Whaaaaa, en tråd att följa….

    https://twitter.com/Syrran/status/780691399654113280
    https://twitter.com/Syrran/status/780694469163225089
    https://twitter.com/Syrran/status/780695240420327424

    Svara
    • G

       /  09/27/2016

      facebook.com/hynek.pallas/posts/10154793466641412?notif_t=like&notif_id=1474964430056497

      Svara
      • G

         /  09/27/2016

        Läs också kommentarerna under FB-inlägget, Ivar är flitig på att möta ”kritik” från andra där.

        Svara
      • G

         /  09/27/2016

        Ivar valde att radera en av kommentarerna, ifall någon undrar varför den inte längre syns….

        Hynek Pallas;
        ovan riktade sig till Arpi som på Slawomirskas kommentar svarade: ”Ja, vad meeeenar jag egentligen? Egentligen? Ejenklien?” . Den raderade han åtminstone

        Ivar Arpi;
        Står för den. Illvillig läsning blir lätt pinsam. Gäller även din läsning i det här fallet.
        ———-

        Svara
      • Pelle2

         /  09/27/2016

        Identitetspolitiker som Pallas är helt blinda för sin egen rasism och anser att det bara är vita som kan vara rasister.
        Det är också symptomatiskt att dom drar långtgående slutsatser utifrån rubriker och orkar inte läsa artiklarna innan dom sveper sin offerkofta omkring sig.
        Det är ju också intressant att dom menar att vårt samhälle är strukturellt rasistiskt när vi är ett av de länder som har tagit emot mest flyktingar och dessutom tar emot dom utan i stort sett några krav tillbaka.
        Sedan har dom mage att beklaga sig och kollektivt anklaga oss svenskar för rasism.
        Helt sjukt är det…

        Svara
    • G

       /  09/27/2016

      Åh herregud, Kristina ”hatsvansarna kommer, men bara till mig” Lindqvist är i farten igen….

      https://twitter.com/Syrran/status/780699312074452992
      https://twitter.com/Syrran/status/780700278328856576
      https://twitter.com/Syrran/status/780701498334470144

      Svara
      • Pelle2

         /  09/27/2016

        Och som vanligt tycker Lindquist synd om sig själv och antyder att Arpi omger sig med hatare. Är det några som är hatare så är det sådana som Lindquist och andra godhetsapostlar..
        Tror inte ett skit på att Linquist beklagar det hat som Arpi blir utsatt för.
        Hon vill bara avsluta debatten eftersom hon inte har några argument.

        Svara
    • G

       /  09/27/2016

      Svara
  35. G

     /  09/27/2016

    Arnstads syn på intervjun när ”Aktuellt släppte in nazismen i finrummet”, om någon vill läsa, verkligen synd att Ivar inte kunde vara med, han hade krossat Arnstad totalt, fast då hade han iofs mått och sovit ännu sämre efteråt lol.
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article23587607.ab

    ”Men jag mådde inte bra efteråt och sov dåligt på natten.”

    Svara
  36. G

     /  09/27/2016

    Johannes talar såklart om sig själv 😀

    https://twitter.com/Riktigheten/status/780679869478871040
    https://twitter.com/Riktigheten/status/780680212216475648

    https://twitter.com/Riktigheten/status/780681977091518464
    https://twitter.com/Riktigheten/status/780682693671579649

    Svara
  37. Svenne

     /  09/27/2016

    Tino Sanandaji om Anne Rambergs folkförakt/elitism:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/27/2016

      Det är helt enkelt fru Rambergs adelsperspektiv som spökar, inget konstigt med det, inte heller märkligt när höga representanter från Sveriges socialdemokratiska arbetareparti och den värsta identitetsvänstern kör stort kramkalas med henne, det ingår som en självklar del i den märkliga offertriangel mellan priviligerade islamister, feminister och den allernådigste mediearistokratin.

      /Frida

      Svara
  38. Borgerlig kultur

     /  09/28/2016

    Den här missade jag https://www.youtube.com/watch?v=eZtU69eJLdI

    Om man nu vill veta fakta kring det hela.

    Svara
  1. Feminister stoppar sexövergrepp mot barn – genom att förbjuda barn att leka med brandbilar! | Jämställdhetsfeministerns blogg
  2. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?
  3. Sent uppvaknande om den nya jämställdhetsmyndigheten | WTF?
  4. DN satsar stort på jämställdhet, mångfald och mångkultur! | WTF?
  5. Påminnelse inför valet: Del 9 | WTF?
  6. Hur stor skuld har genussekten? | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.