Kärringgnäll

Häromdagen tog jag upp vad jag tror det beror på att Kakan Hermansson får så mycket kritik just nu och en del var att folk inte sagt till henne att lägga av med sin skit i tid utan tvärtom, man har uppmuntrat och belönat henne. Hon har fått massor av prestigefulla uppdrag FÖR att hon har luftat genomvidriga åsikter, inte trots.

Men hon har inte bara fått massor av belöningar och uppmuntran, varje gång det luftas lite kritik så har man ställt upp i stram givakt redo att försvara den stackars lilla 30-åriga tjejen som bara ”har starka åsikter”. Det är också en sorts uppmuntran och belöning, man har ”de som betyder något” på sin sida, man gör alltså helt rätt.

Hur ser det ut nu då? Jodå EXAKT samma visa igen. Man ställer upp i stram givakt redo att försvara henne. Man gör ALLT för att förminska vad det handlar om, man påstår konstant att det handlar om ”två tweetar” när det egentligen inte alls handlar om de MASSOR av tweetar från henne utan om hennes totalt genomvidriga människosyn som hon gärna och glatt luftar. Tweetarna är bara symptom som är lätta att se. Och de är som sagt inte bara två…

Saken är den att Kakan inte skulle ha varit där hon är idag (på flera olika sätt) om man istället för att hylla hennes vidriga beteende direkt slagit ner på det för 7-8 år sedan. Men man valde att ta det i försvar och omhulda det. SVT och SR har gett henne prestigefyllda uppdrag som programledare ENBART för att hon har en genomvidrig människosyn. Hon är ingen speciellt dålig programledare men inte heller tillräckligt bra för att kunna bortse från hennes vidriga människosyn. Hon har hamnat där hon är för att ingen har sagt ifrån utan tvärtom sett hennes vidriga människosyn som en merit. Hon är ingen folkkär personlighet utan tvärtom, folk i allmänhet som vet vad hon står för tycker genuint illa om henne.

Så återigen ställer man alltså upp på breda led för att ta henne i försvar. Låt vara att det handlar om lite äldre grejer från henne men det är äldre grejer som ligger där och puttrar och alltid kommer att göra det, hon var inte 17 när hon luftade dem utan över 30! Och hon har fortfarande samma åsikter och de pyser fram då och då. Hon skulle självklart aldrig ha varit aktuell för något annat än Arbetsförmedlingen från början men tack vare den vidriga människosynen så har hon upphöjts och fått prestigeuppdrag.

Att hon NU får genomlida storm efter storm kan hon tacka alla som alltid ställer sig i givakt och ska försvara henne oavsett, som alltid försöker förminska vidrig människosyn när den kommer från ”rätt” håll, som tror att man kan lura i folk att det bara handlar om ”två tweetar”. Den senaste ut att försvara henne är Elaine Eksvärd och förminskandet av problemen börjar direkt

Två giftiga grodor slank ur Kakan för länge sedan och Audi häver alltså samarbetet, detta utan att kolla det hav av giftiga grodor hennes mobb har i sina cv:n.

Jaså, det är bara ”två giftiga grodor för länge sedan” som ”slank ur henne”, kolla det länkade inlägget längre upp och räkna och se om ni kommer längre än till två. Jag gör det i alla fall. Det här är bara förminskande och inget annat! Eksvärd tycker att man ska jämföra Kakan och de som kritiserar henne på facebook och då menar hon att de är mycket värre. Man kan jämföra dem med henne men först den dagen de alla får prestigejobb på SVT/SR TACK VARE att de beter sig illa och när profilerade mediepersonligheter likt Eksvärd kämpar för att förminska vad de skriver till ”två kommentarer” på facebook. Först då kan man jämföra. Och de allra flesta beter sig inte alls illa utan är bara förbannade.

Att avsluta samarbetet med Kakan är att reducera henne till två tweet. De hade kunnat ta avstånd från hennes uttalande, betonat att hon tagit avstånd från det och dessutom nämna att de startade samarbetet för att de tycker att hon står för en massa annat bra.

Men nej, de föll för mobben som ska verka utgöra en sorts majoritet i Sverige.

Vem är det som reducerar henne till två tweetar egentligen…? Eksvärd bortser ju helt ifrån hela Kakans karriär! Som av en händelse består den av att hata…

Är vi med åsikter för alltid tatuerade trots ursäkter? Jag har skrivit allt ifrån att jag vill kastrera pedofiler utan bedövning till att jag vill orsaka min pappa en tandfasad. En massa kontroversiella uttalanden som jag, till skillnad från Kakan, inte har bett om ursäkt för.

Om karriären ÄR att öppet hata andra människor så ja, då är faktiskt åsikten tatuerad. Det är ju därför Kakan ens har en karriär! Om Eksvärd haft en karriär baserad ENBART på de två grejerna så ja, då hade det varit tatuerat på henne. Skillnaden mellan att vilja kastrera pedofiler eller att vilja nita sin egen farsa är dock att det är två väldigt begränsade grupper, den ena består t o m av bara en person. Och att vilja kastrera pedofiler ligger nog rätt mycket i linje med vad nästan alla i Sverige går och tänker på. Ja, de som inte är pedofiler förstås. Men det är inte direkt sånt som de flesta i Sverige går och tänker på som skapat Kakans karriär utan tvärtom vad några få extremister tycker är bra. Stor skillnad!

Vi kan inte låta mobben på nätet leda agendan som Audi gjorde. Feghet är ett farligt fenomen i denna värld för det ger näring och fritt rum åt ondska.

Fegheten är endast att de som BORDE stoppat henne för länge sedan ställde sig i givakt och försvarade och belönade istället. DET var fegt då och DET är fegt idag! Modigt hade varit att säga ”ja det här var väntat, beter man sig som hon gör så ska man inte ha plats i offentligheten, hon borde ha stoppats för länge sedan”. Hon ÄR extremt olämplig som offentlig person överhuvudtaget. Hade folk gett fan i att hela tiden försöka försvara och förminska vad en 30+-åring säger offentligt så hade hon aldrig ens varit där hon är idag. Och inte att förglömma, hon hade då också sluppit alla jobbiga grejer nu! För det är nog inte roligt att vara Kakan idag! Men om man aldrig sätter ner foten så kommer samma sak att upprepa sig med nya Kakor hela tiden.

Men visst, fortsätt ni och försvara en genomrutten människosyn och förminska den till två tweetar om ni vill och ni tror att det hjälper. Men kom ihåg att det också är det som gör att hon utsätts för drev varje gång. Och som gör att nästa Kaka också kommer att utsättas. Hon är inte en omtyckt personlighet även om en del desperat vill tro det utan man har försökt tvinga på det uppifrån. Hon har orättmätigt fått prestigejobb tack vare att hon har hatat rätt, hon har dragit fördel av det. När det svänger får hon också bita i det sura äpplet. Man kan inte bara suga i sig fördelarna. Så är det att få jobb tack vare att man är politisk, man är dömd att hålla sig till den nischen. Hon har fått massor av fina jobb tack vare att hon står nära Fi och hatar män, i det facket kommer hon alltid att vara! Tack vare att alla som borde sagt ifrån istället desperat har försvarat och förminskat hennes skit.

eksvard-och-unionen

Eksvärd är ju också en av de som Unionen engagerat i sin Mansplainingsakut. Och eftersom det nu tydligen är grönt ljus för ganska rå sexism enligt Unionen som dessutom anlitar retorikexperter för att göra det normalt så kanske man kan avfärda Eksvärds försvar av Kakan som kärringgnäll? När vi ändå vill göra sexism till något normalt menar jag? Varumärken är känsliga, gäller att tänka på vad man lånar ut sig till… Någon som varit ganska bra tidigare kan snabbt förpassas till kärringgnällfacket, det räcker med att medverka i fel kampanj. Vill man medverka tillsammans med radikalfeminister och Fisare och legitimera deras unkna sexism så ökar risken ganska mycket.

unionen-karringgnall

”Alla kvinnor kärringgnäller inte, men kvinnor gör det.”

Fler som kärringgnäller

Regionmuseet i Kristianstad. Och de försöker såklart också förminska allt till några tweetar…

Riktigt kärringgnäll från Sydsvenskan!

Och för att bevisa att det inte bara är kvinnor som kärringgnäller så finns ju Jacques Wallner på DN. Så ”kärringgnäll” kanske är ett bra uttryck för att beteckna osaklig klagan främst från kvinnor?

Kanske ”kärringgnäll” numera är ordet man kan använda för att avfärda osakligt gnäll? Och det är inte bara kvinnor som kärringgnäller, kom ihåg det!

**********

Filmen hör faktiskt till ämnet lite om man tänker på vad Kakans karriär består av och vilka som sett till att hon ens har en karriär när hon i själva verket för länge sedan borde ha inställt sig på Arbetsförmedlingen. Även om filmen handlar om partier, röster och människor.

Lite samma fenomen som de politiska partierna håller på med försöker man med Kakan. Man tror att Kakan ska bli omtyckt genom att anse att halva befolkningen är efterblivna, att man ska kastrera män, genom att håna döda poliser, genom att hata de som är satta att skydda oss osv. Det funkar inte så i verkligheten, inte bara män blir sura utan även de flesta kvinnor har vanliga hyggliga män i sin närhet och när de får höra alla horribla grejerna som män generellt tydligen är så tittar de på sin bror, farsa, man, kille eller morfar/farfar och ser inget sådant alls, de ser inget monster som man ska kastrera. Klart man börjar undra då…

Erik har rotat lite i lite olika reklambyråer och hittat intressanta kopplingar, så inte så konstigt om Audi trampade i klaveret, man har förmodligen litat på en extremistiskt reklambyrå…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

51 kommentarer

  1. trollan

     /  11/17/2016

    Eftersom jag har sökt och tagit lång tid innan jag sett den så kan jag dela med av ursäkten från Kakan med.

    https://twitter.com/kakancookiejar/status/507117624543948800?lang=en

    Inte vad jag skulle skrivit, och valet av ordet ”kränkt” i ursäkten gör väl att den tappar än mer i värde för mig och ”min tweet” ger ju viss osäkerhet vilken av dem hon erkänner är problematiskt.

    Det jag undrar är om det finns någon idioti som hon skrivit efter detta datum (9 sept 2014)

    Skulle gärna vilja ha lite såna exempel då man nu använder denna ursäkt som frikort för henne på något sätt.

    Svara
    • Pelle2

       /  11/17/2016

      Det är verkligen en lam ursäkt.
      Hon borde be om ursäkt för sina sjuka tweets oavsett om någon blev kränkt eller ej..
      Ingen människa med det minsta folkvett skulle skriva det hon gjorde.

      Svara
    • Vän av ordning

       /  11/17/2016

      Detta var ”ursäkten” för ACAB och uppmaningen till våld. För tweeten med Malexander har hon fortfarande inte sagt ngt alls, än mindre bett om ursäkt.

      Svara
    • Anonymouse

       /  11/17/2016

      Precis som personen ovanför mig skriver, så rör ”ursäkten” någon tweet om ACAB. Detta var INNAN tweeten om Malexander ens var uppmärksammad. Detta vet jag väl eftersom jag personligen grävde fram den och gav den uppmärksamhet samma dag, efter Kakans ”ursäkt”. Den fick då enorm spridning. Har aldrig sett något ursäktande om den, tror inte det ens finns.
      (Kan självklart styrka detta vid behov)

      Svara
  2. Pelle2

     /  11/17/2016

    Jag tycker också att man skall fokusera mera på kakans ansvar.
    Hon skall ju föreställa en vuxen människa och som en sådan borde hon veta hur man beter sig.
    Det är ju dock förmodligen så illa att hon verkligen hatar pojkar,män och poliser och då får hon också inse att ett sådant hat till slut får konsekvenser eftersom människor med vanligt folkvett inser det sjuka i att hata någon pg.a dennes kön.

    Sedan blir det naturligtvis inte bättre av att radikalfeministerna och skrikvänstern uppmuntrar hennes sjuka beteende och belönar henne på olika sätt.

    Det är ju också kul att hennes anhängare tycker att det är orimligt och fel att kritisera henne
    och att de som gör det är rasister. När dom själva kritiserar någon sker det i stort sett alltid i form av hat och brunstämplande och då är deras reaktion rimlig enligt dom själva.

    Det är ju också spännande att dom tror sig veta vilken politisk åsikt de som kritiserar kakan har enbart genom att läsa kommentarer. Detta när de flesta kommentarer kring Audi var fullt rimliga och fokuserade på det som Kakan sa och inte henne som person.

    Det är heller aldrig tal om att de skall förlåta någon med en annan politisk syn än de själva som har sagt eller gjort något olämpligt.

    Kakans anhängare ger verkligen dubbelmoralen och hyckleriet ett ansikte !

    Svara
    • trollan

       /  11/17/2016

      En annan rolig grej är väl det här med ”det var så länge sedan”. *host* Järnrör *host*
      Tiden är verkligen relativt ibland.

      Svara
  3. MiT

     /  11/17/2016

    ”Dan Eliasson stoppade gränskontroller”
    http://www.svd.se/dan-eliasson-stoppade-granskontroller

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/17/2016

      Helt otroligt att den gubbtjyven får sitta kvar.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  11/17/2016

        Jag blir mer och mer övertygad om att han har hållhakar på någon eller några.

        Svara
    • G

       /  11/17/2016

      ”I september 2015 var ”samtliga regionala gränspolissektioner […] överens om att det fanns ett behov av att återinföra gränskontroller”, skriver Riksrevisionen.
      ../…/…
      Men rikspolischefen stoppade planerna på gränskontroller.
      ../…/…
      Under de aktuella månaderna, september till november 2015, anlände ungefär 100000 asylsökande till Sverige”. :/

      Svara
  4. MiT

     /  11/17/2016

    Om Eliasson
    ”PROFFSET”
    http://iotakt.se/blogg/proffset/

    Svara
  5. MiT

     /  11/17/2016

    ””Vem vill knulla henne får knulla henne”: 14-åring grovt gruppvåldtagen i park”
    http://www.friatider.se/vem-vill-knulla-henne-f-r-knulla-henne-14-ring-grovt-gruppv-ldtagen-i-park

    Svara
  6. MiT

     /  11/17/2016

    Svara
  7. MiT

     /  11/17/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/17/2016

      Hm, SVT ”granskar” kvinnor i historieläroböckerna, och helt plötsligt i samma stund släpper SVT-medarbetaren Lina en bok på samma tema. Lycklig tillfällighet eller mer eller mindre beräknad PR-kampanj?

      Svara
      • MiT

         /  11/17/2016

        Exakt vad jag också tänkte när jag såg den här. Eller så är det hon som gjort ”granskningen” 😛

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/17/2016

          Gud runs vägar äro outgrundliga.

          Svara
      • Jans

         /  11/17/2016

        Intressant. Om den inte släpps av SVT själva som komplement till serien utan på ett vanligt kommersiellt förlag borde det väl vara grund för anmälan till Granskningsnämnden om otillbörligt gynnande? Att få en hel serie som PR till sin bok…

        Förresten hur har hon gjort med sina ”vita privilegier” har hon delat med sig än till någon med mörkare nyans på förmedlingslistan?

        Svara
  8. MiT

     /  11/17/2016

    Svara
    • Kristian

       /  11/17/2016

      Fick läsa om det där ett par gånger.

      Jo, det skall faktisk vara ”mellanstadium.”

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/17/2016

        I vilket annant samhälle på hela jordklotet klarar inte fullvuxna människor att hålla reda på ett gäng 10-12 åringar? Nämn ett enda land!

        Här behöver obestridbara minister Fridolin rycka in och säga vad som är ”viktigt”.

        ”– Vi har en del utåtagerande elever. Det finns flera skadeanmälningar och anmälningar om tillbud. Bland annat är det en bok som kastats och en lärare har blivit biten. Det här är saker som hänt under hösten. Läget blev akut och i onsdags tog vi beslutet att kraftsamla och ha en studiedag med bland annat arbetslaget och kurator för att få en trygg arbetsplats, berättar Ove Sjölund, biträdande rektor på Sofiedalskolan.”

        Vad är det för fel på skolan egentligen? Måste man ha studiedag för att hålla ordning på ett gäng småglin? Lärarna vet ju vilka bråkstakarna är, ta dem i örat, ta deras föräldrar i örat, om inte det fungerar, skicka dem till OBS-klass på annan skola. Hur svårt kan det vara?

        /Frida

        Svara
        • Kristian

           /  11/17/2016

          Återigen det här ”utåtagerande.”

          Håller med, ge lärare och skolledning tillbaka de medel som fanns förr: tillsägelse, lapp till föräldrar, samtal med föräldrar, specialklass, tillfällig avstängning, relegering.

          Svara
        • Noger

           /  11/17/2016

          Frida: ”I vilket annant samhälle på hela jordklotet klarar inte fullvuxna människor att hålla reda på ett gäng 10-12 åringar? Nämn ett enda land!”

          Svar: Ett land där 10-12 åringarna har skäggväxt, rynkor och begynnande flint.

          Svara
  9. Angående förminskandet av Kakans giftigheter till enbart två gamla tweetar (som om inte det vore nog), känner jag igen det som förminskandet av Sahlins bedrägerier och fulheter till att enbart ha köpt en toblerone.

    Vad gäller Kakans lama ursäkt, skrev jag såhär om den 2014:
    ”Om Hermansson trots allt skulle ångra vad hon tidigare skrivit och genuint vilja be om ursäkt till några av alla de hon kränkt, då kan hon ju skriva en ny ”tweet” till de övriga hatare som stödjer henne via ”#BackaKakan”. Hon skulle kunna skriva något sånt här:

    ”Jag ber er att sluta backa upp mig för min tidigare tweet, jag ångrar den, den var ytterst olämplig och inget att stödja och det har jag insett. Jag kommer inte att skriva liknande saker längre.”

    Skrev hon så, skulle hon visa att hon faktiskt ångrar sig på riktigt och inte bara påstår det för att hon är nödd och tvungen.”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/17/2016

      Hon kanske skulle be bäzta retorikkompizen Elaine Eksvärd om tips…

      Svara
  10. Bamse

     /  11/17/2016

    ”Två giftiga grodor slank ur Kakan för länge sedan och Audi häver alltså samarbetet, detta utan att kolla det hav av giftiga grodor hennes mobb har i sina cv:n. ”

    Även om ovanstående vore sant ändrar det inte på det mest grundläggande: Audi gör reklam för att sälja fler bilar. Punkt slut.

    De kan och bör inte intressera sig för existerande eller potentiella kunders cv:n. Det är inte deras business. Om däremot en stor skara människor som de facto är deras kunder (den informationen kan de kolla ganska enkelt om de vill) kontaktar dem och säger ”det här var inte okej, jag byter till annat märke nästa gång” har de som företag inte just andra alternativ än att ändra kurs.

    Kärringgnäll är sannerligen inte värt mycket i sådana sammanhang.

    Svara
  11. Gigas

     /  11/17/2016

    Mer från ”Public Service”

    ”Moderat politiker kallade minister hora”:
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderat-politiker-kallade-minister-hora

    Det är naturligtvis inte bra att han kallar henne hora, men själva upprinnelsen, att ministern tänkt tanken att man ska ta bort rösträtten för en grupp som inte röstar rätt enligt henne, det blir det inga frågor på.

    Från artikeln:
    ”– Det är fruktansvärt allvarligt och det verkar vara en kultur i det partiet som partiledaren måste ta tag i, säger Löfven till TT.”
    Pratar han möjligen om sitt eget parti?

    Svara
    • Jan

       /  11/17/2016

      Vilken tur att Haffo haffades i tid!

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/17/2016

      Att som etablerad politiker kalla andra etablerade politiker för hora är knappast lyckat om man vill fortsätta verka som etablerad politiker. Haffo får ta konsekvenserna för sin usla stil, han förlorar jobbet, och kommer få problem relaterat till det här framöver. Hej då Haffo.

      Skulle dock inte tro att det är ett prov på någon allmän kultur bland moderater, den här pågående debatten om debattklimatet i sociala medier smakar mest moralpanik.

      Svara
      • Jan

         /  11/17/2016

        Dessvärre tror jag att du har fel. Jag tror inte att Haffo är undantaget som bekräftar regeln. Å andra sidan finns säkert Haffos motsvarighet i andra partier också.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/17/2016

          Skitstövlar finns överallt. Kvinnor som män. Att välja det här superplumpa uttalandet som representativt för Trumpifieringen av Sverige är ju bara löjligt.

          Skulle det här nedvärderande skitsnacket vara så vanligt så skulle det sippra ut skit hela tiden, och det gör det inte. Förrutom när feministerna Twittrar att män inte ska få rösta, att män är svin, att de hatar män, och så vidare.

          Jag tycker nog att det har ett värde med högt tonläge, tror inte att det skadar, snarare tvärt om, det tvingar fram en viss polarisering som gör att folk behöver ta ställning, förutsatt att media förhåller sig någorlunda trovärdig med bibehållen integritet i behåll.

          /Frida

          Svara
    • Helt rätt att han får gå. Och snabbt utan diskussioner.

      Men borde inte Strandhäll få någon liten reprimand för att hon gillar tanken att män ska inte ha rösträtt (om de röstar fel). Ganska illa tänkt även det av en politiker, minister dessutom i så kallad demokratisk land där män som kvinnor röstar på lika villkor.

      Svara
      • Pelle2

         /  11/17/2016

        Tänkte detsamma. Tänk om en manlig politiker ”hade skojat” om att slopa kvinnlig rösträtt.
        Vederbörande hade åkt ut med huvudet före och hade blivit hudflängd i media och av tyckareliten.
        Då hade det inte varit något snack om att skoja utan något som skulle tas på allra största allvar.

        Svara
      • Jan

         /  11/17/2016

        Nåja, det finns gradskillnader. Därifrån till att kalla en minister för hora är det ganska långt. Och jag tror att det är en fara om varenda mening på twitter ska nagelfaras. Ingen är ofelbar.

        Svara
        • Gigas

           /  11/17/2016

          För många är rösträtten viktig, att då ta till ett standardiserat skällsord när någon funderar på om man inte borde dra in den rätten för någon grupp är ingen stor sak. Undrar vad Linus Bylund hade blivit kallad om han hade uttryckt samma funderingar om någon grupp.

          Svara
        • Pelle2

           /  11/17/2016

          Jag tror inte heller att strandhäll menade det hon sa men det är ju sjukt att det är fullt acceptabelt att skoja om något sådant medan om en man sa detsamma om kvinnorna hade varit detsamma som politisk självmord.
          Och jag tycker också att det är helt åt helvete att kalla Strandhäll för hora.

          Svara
      • Magnus Karlsson

         /  11/17/2016

        Nej Annika strandhäll kan sitta still i båten.
        Det var ju ett uppenbart skämt, det förstod alla. Thomas ramberg sa det flera gånger i studio 1 idag.

        Svara
  12. Jerry

     /  11/17/2016

    Att slänga ur sig ogenomtänkta yttranden är just vad Zara Larsson, Kakan m.fl. sysslar med. Kräva kastrering av pedofiler är samma sak. Visst kan man känna så men löser inte problemen. De flesta pedofiler utövar inte sin läggning. De som saknar sådana spärrar räcker det med att hålla inlåsta. Kroppslig bestraffning framkallar obehagliga känslor. Då kan vi lika gärna avrätta människor direkt. En del kanske skriver saker de inte riktigt menar, för att ventilera sina känslor. Helt okej men varför posta det? Precis som i fallet med Kakan så väger det skrivna ordet tungt. Vad man sagt får man leva med.

    Svara
  13. Jan

     /  11/17/2016

    Jag har en känsla av att det här med mansplaining delvis handlar om titelsjuka också. Nyanställda kvinnor med färska examina förväntar sig att bli behandlade som kunskapsbanker på arbetsplatsen. Som männen vänder sig till försynt för att bli vägledda. Istället blir det tvärtom. De blir ”mansplainade”. Till och med av män med lägre rang utan fina examina.

    Svara
    • Olof

       /  11/17/2016

      Säkerligen. Och det blir ju inte bättre av att de ‘kunskaper’ de fått av sin lekskoleutbildning i princip har ett negativt värde – se t.ex hur mycket ‘kunskapen’ bakom Unionens kampanj varit värd, den har fått precis motsatt resultat, motarbetat jämställdhetsarbetet och lett till att en del män förmodligen helst ser så få kvinnor som möjligt på arbetsplatserna då de riskeras att dras över samma kant som psykfallen bakom kampanjen här.

      De hade fått mer värdefull kunskap om de hade gått till slumpmässig helt outbildad människa och bett dem mansplaina hur de bör göra en jämställdhetskampanj.

      Svara
  14. Jan

     /  11/17/2016

    Stenkastaren och vänsterliberalen Petter Larsson kan inte smälta det faktum att den yttersta högern ligger närmare folket än vad de elitistiska vänsterliberalerna någonsin kan drömma om. Därför skriver han ytterligare en insiktslös vänsterdrapa.
    http://www.aftonbladet.se/kultur/article23930389.ab

    Svara
  15. Jan

     /  11/17/2016

    TV4 borde skämmas. Inte bara för den hyperkommersiella skräpunderhållningen ”Idol”. Utan för att man utnyttjar ungdomarna som mer eller mindre gratis arbetskraft. Samtidigt som cheferna tjänar multum. De här ungdomarna utsätts för stor press och orimligt höga krav. Det vore väl rimligt att de fick betalt för det också!
    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/idol/article23932552.ab

    Svara
    • Kristian

       /  11/17/2016

      Jo, ett vanligt grepp för att kringgå regler om arbetstider, barnarbete osv är att kalla det ”tävling.” Då gäller inga regler längre.

      Svara
  16. Det finns ett gammal ordspråk som går ungefär:”Ge bara en man tillräckligt med rep, så hänger han sig själv”. Gäller tydligen andra kön också. Om man vill ha framgång med någonting, kvittar vilket – är det inte smartare att försöka få så många vänner som möjligt istället för att maximera sina fienders antal? Vad sa nu den där gamla kinesiske fältherren om detta?

    Svara
  17. Kvinnor klarar sig bra utan mansplaining

    Svara
  18. wargas

     /  11/18/2016

    Är k*kan en produkt, skapad för att sälja? Produkter och åsikter. Att förleda våra
    barn och unga. Våra, aldrig deras.

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?
  2. Kom och köp konserverad gröt | WTF?
  3. Metro, oberoende extremvänster | WTF?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.